ik heb wel enkele zaken aangepast (kleuren, font etc.), dus als ik die apart exporteer kan ik die wel weer apart importeren toch?
Ja dat kan. Let wel op dat je dan alleen je aangepaste settings exporteert, en niet alles. Anders importeer je ook weer de fouten denk ik.
DI afgesplits naar [disc] Refactoring to Functional Programming
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
En daar gaat de helft van de productie in dit topic van vandaag.
Alleen maar goed voor je argumenten bij je werkgever... Die zal niet blij zijn als je alleen maar loopt te hangen in een coffee corner topic
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
Mijn bijdrage vandaag is al onder het gemiddelde en als afstudeerder heb je wat meer vrijheid
Verwijderd
Als mijn werkgever daarover klaagt, stap ik op. Ik werk hard genoeg, dus dat half uurtje per dag dat ik hier op Tweakers spendeer, moeten ze mij toch gunnen hoor.BtM909 schreef op maandag 25 november 2013 @ 16:03:
Alleen maar goed voor je argumenten bij je werkgever... Die zal niet blij zijn als je alleen maar loopt te hangen in een coffee corner topic
Was jij niet de gene die altijd aan het overwerken was enzo?Verwijderd schreef op maandag 25 november 2013 @ 16:09:
[...]
Als mijn werkgever daarover klaagt, stap ik op. Ik werk hard genoeg, dus dat half uurtje per dag dat ik hier op Tweakers spendeer, moeten ze mij toch gunnen hoor.
Hmm het moment dat de app na 10 minuten ineens zonder errors en crashes loopt is altijd leuk, maar nu verbaas ik mij er toch over dat de images niet worden gedownload/geladen. Geef mij maar die crashes terug en niet dit soort rare zooi.
Android en mij... Geen goede combinatie ^^
Android en mij... Geen goede combinatie ^^
Verwijderd
Ik zal vast niet de enige zijn hoor maar ik moet toegeven dat het bij mij nogal extreem wordt.Ealanrian schreef op maandag 25 november 2013 @ 16:09:
[...]
Was jij niet de gene die altijd aan het overwerken was enzo?
Mijn uren afgelopen week:
Maandag: 8:30 - 22:00
Dinsdag: 09:00 - 22:00
Woensdag: 09:00 - 00:00
Donderdag: 09:00 - 00:00
Vrijdag: 00:00 - 08:00, 13:00 - 17:00
Zaterdag: 08:00 - 17:00
Zondag: 10:00 - 19:00
Ondanks dat dát niet normaal is, heb ik toch wel respect voor je doorzettingsvermogen en onuitputtelijke motivatie en concentratie!Verwijderd schreef op maandag 25 november 2013 @ 16:15:
[...]
Ik zal vast niet de enige zijn hoor maar ik moet toegeven dat het bij mij nogal extreem wordt.
Mijn probleem is overdag concentratie en aan het einde van de dag soms motivatie die weer terug komt tegen de avond. Niet dat ik m'n werk niet leuk vind, maar naast werk heb ik nog zoveel andere dingen te doen
En hier iets om de andere helft zoet te houden:Ealanrian schreef op maandag 25 november 2013 @ 16:02:
En daar gaat de helft van de productie in dit topic van vandaag.
anandus schreef op maandag 25 november 2013 @ 15:12:
N.a.v. deze XKCD-comic:
[afbeelding]
Is er nu Adobe Crossword
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
En hoeveel van die uren heb je ook daadwerkelijk geschreven / krijg je uitbetaald?Verwijderd schreef op maandag 25 november 2013 @ 16:15:
[...]
Ik zal vast niet de enige zijn hoor maar ik moet toegeven dat het bij mij nogal extreem wordt.
We are shaping the future
HK access request is still pending.Firesphere schreef op maandag 25 november 2013 @ 16:20:
[...]
En hier iets om de andere helft zoet te houden:
[...]
@Rubinski, let er op dat dat niet te lang door gaat, schijnt slecht voor je te zijn.
Ehhh, de link naar de crossword is gewoon extern hoor.Ealanrian schreef op maandag 25 november 2013 @ 16:22:
[...]
HK access request is still pending.
@Rubinski, let er op dat dat niet te lang door gaat, schijnt slecht voor je te zijn.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
I know, ik was opzoek naar die post in dit topic omdat ik dacht die gemist te hebben. Dat bleek dus niet zo te zijn.Firesphere schreef op maandag 25 november 2013 @ 16:23:
[...]
Ehhh, de link naar de crossword is gewoon extern hoor.
Verwijderd
Momenteel gewoon 8u / dag, maar ik het management is er van op de hoogte en samen met hen bekijk ik binnenkort hoeveel van die uren ik nu mag boeken.Alex) schreef op maandag 25 november 2013 @ 16:21:
[...]
En hoeveel van die uren heb je ook daadwerkelijk geschreven / krijg je uitbetaald?
Daar ben ik van op de hoogte. Normaal gezien zou het vanaf volgende week iets rustiger voor mij moeten verlopen.Ealanrian schreef op maandag 25 november 2013 @ 16:22:
[...]
HK access request is still pending.
Ik zit hier in een discussie met de productowner over sorting van attributes in een json object.
Op dit moment zijn de attributes gesort op alfabetische volgorde, maar hij wil graag de belangrijkste dingen bovenaan.
Zijn reden is: "Op deze manier kan iemand snel de belangrijkste informatie vinden en hoeft hij niet te scrollen door het hele object opzoek naar wat hij nodig heeft".
Hoe denken jullie hierover? Ik denk dat het complete onzin is, aangezien je maar een minimaal percentage gebruikers hebt, die 1x een complete call bekijken om de juiste keys eruit te halen en dan altijd de keys gebruikt.
[edit]
Het gaat hier dus om een API die JSON output geeft.
Op dit moment zijn de attributes gesort op alfabetische volgorde, maar hij wil graag de belangrijkste dingen bovenaan.
Zijn reden is: "Op deze manier kan iemand snel de belangrijkste informatie vinden en hoeft hij niet te scrollen door het hele object opzoek naar wat hij nodig heeft".
Hoe denken jullie hierover? Ik denk dat het complete onzin is, aangezien je maar een minimaal percentage gebruikers hebt, die 1x een complete call bekijken om de juiste keys eruit te halen en dan altijd de keys gebruikt.
[edit]
Het gaat hier dus om een API die JSON output geeft.
[ Voor 4% gewijzigd door steffex op 25-11-2013 16:36 ]
Iedereen heeft een eigen kijk op wat 'belangrijke informatie' is, waardoor je straks nog 30 van zulke discussies krijgt. Of je krijgt 10 CR's met als vraag "verplaats attribuut x 3 plekken omhoog en y 2 plekken omlaag".
Alfabetisch is tenminste consistent
Alfabetisch is tenminste consistent
Bij de gratie Gods mag je 10 overuren boeken, in totaal. Wedden?Verwijderd schreef op maandag 25 november 2013 @ 16:25:
[...]
Momenteel gewoon 8u / dag, maar ik het management is er van op de hoogte en samen met hen bekijk ik binnenkort hoeveel van die uren ik nu mag boeken.
[ Voor 39% gewijzigd door Alex) op 25-11-2013 16:30 ]
Ik heb precies hetzelfde gehad, zelfs avonden doorgetrokken tot 2 / 3 uur in de nacht, om rond 7 uur weer op kantoor te zijn. Ik heb twee lessen geleerd.Verwijderd schreef op maandag 25 november 2013 @ 16:25:
[...]
Momenteel gewoon 8u / dag, maar ik het management is er van op de hoogte en samen met hen bekijk ik binnenkort hoeveel van die uren ik nu mag boeken.
1) Doe dit niet, je sloopt jezelf echt helemaal. Ondanks dat je er op dat moment niet van bewust bent. Zodra je weer in wat rustiger vaarwater terecht komt, en een weekje echt tijd over hebt om van het leven te genieten, besef je je waar je mee bezig bent geweest.
2) Verwacht niks van je werkgever, wat je ook krijgt, het gaat tegenvallen. Mij gaven ze niks, maar ik weet uit ervaring dat een paar 100 ook tegenvalt. Immers ga je het dan toch uiteindelijk omrekenen naar uurloon, en dan besef je je dat een kinderarbeider in India nog beter betaald krijgt. Je krijgt hetzelfde gevoel als wanneer je dat bod van 10 euro krijgt op je auto die op marktplaatst staat. "Bied dan niks!"
Structureel overwerken, je bereikt er echt helemaal niks mee, tenzij je vooraf duidelijke afspraken hebt gemaakt. Witte voetjes? Ook niet echt. Uiteindelijk wordt je niks beter behandeld dan die collega die de kookwekker op 8 uur zet.
Hier ook een veelgevraagde wijziging! Wij leveren standaard lijsten en dergelijke op alfabetische volgorde, tenzij datum van publicatie van belang is. Heel vaak komt de klant dan toch vragen of hij de volgorde niet zelf aan kan passen. Dus dan een drag & drop inbouwen en de klant maar zelf laten sorteren hè.steffex schreef op maandag 25 november 2013 @ 16:29:
Ik zit hier in een discussie met de productowner over sorting van attributes in een json object.
Dynamisch sorteren en de filters opslaan in profielen?
Misschien had ik even moeten vermelden dat het om een API gaat, die JSON teruggeeft...TheNephilim schreef op maandag 25 november 2013 @ 16:31:
[...]
Hier ook een veelgevraagde wijziging! Wij leveren standaard lijsten en dergelijke op alfabetische volgorde, tenzij datum van publicatie van belang is. Heel vaak komt de klant dan toch vragen of hij de volgorde niet zelf aan kan passen. Dus dan een drag & drop inbouwen en de klant maar zelf laten sorteren hè.
Zo'n vermoeden had ik, dan zou ik de client (die de API leest) aanpassen om daar sorteren mogelijk te maken.steffex schreef op maandag 25 november 2013 @ 16:32:
[...]
Misschien had ik even moeten vermelden dat het om een API gaat, die JSON teruggeeft...
Dan alles alfabetisch laten sorteren, behalve als het om dingen zoals nieuwsfeeds gaat waarbij de volgorde van belang is.steffex schreef op maandag 25 november 2013 @ 16:32:
[...]
Misschien had ik even moeten vermelden dat het om een API gaat, die JSON teruggeeft...
JSON-documenten zijn sowieso technisch, daar hoort een functioneel iemand niet naar te kijken.
Sinds wanneer is JSON een human-readable format?
JSON zou je m.i. niet moeten sorteren.
Als ze er iets mee zouden moeten doen, dan moeten ze het hele object inlezen en maakt het toch niet uit.
Daarbij zou het ook niet als human-readable moeten worden aangemerkt.
Welke libraries houden nou met de volgorde rekening.
Daar zou ik ver van wegblijven.
Als ze er iets mee zouden moeten doen, dan moeten ze het hele object inlezen en maakt het toch niet uit.
let the past be the past.
Zo te zien ben je wel de enigeVerwijderd schreef op maandag 25 november 2013 @ 16:15:
[...]
(No offense: Ik heb die overuren als 'badge of pride' nooit begrepen)
Als je bijvoorbeeld kijkt naar een response van de Github API. Die heeft ook geen alfabetische volgorde.SPee schreef op maandag 25 november 2013 @ 16:39:
JSON zou je m.i. niet moeten sorteren.
Dan craften zij hun JSON-response zelf i.p.v. een DTO door een JsonSerializer te gooiensteffex schreef op maandag 25 november 2013 @ 16:53:
[...]
Als je bijvoorbeeld kijkt naar een response van de Github API. Die heeft ook geen alfabetische volgorde.
Je bent jong, wilt niet blijven hangen, en denkt dat je door veel overwerken sneller doorgroeit. Ik heb 't wel begrepen, maar ben optijd wakker geworden. Optijd, omdat je pas merkt dat je tegen een burnout aan zat, als je hem krijgt, of als je "er klaar mee bent".Sardaukar schreef op maandag 25 november 2013 @ 16:49:
[...]
Geen sortering wil natuurlijk niet zeggen dat "de belangrijkste" attributen als eerste worden genoemd. Het is een API, de client moet het interpreteren. Er wordt niet door een mens naar gekeken. Je P.O. is zich met zaken aan het bezig houden waar hij zich juist niet mee moet bezighouden.steffex schreef op maandag 25 november 2013 @ 16:53:
[...]
Als je bijvoorbeeld kijkt naar een response van de Github API. Die heeft ook geen alfabetische volgorde.
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Verwijderd
Bwa, ik doe het niet echt voor die 'badge of pride'. Want zoals jullie zelf al aangeven, eigenlijk maakt het het management niet veel uit.Sardaukar schreef op maandag 25 november 2013 @ 16:49:
[...]
Zo te zien ben je wel de enige![]()
Ik doe het eigenlijk voor mezelf. Ik stel me elke dag een doel op wat ik wil behalen en soms kom ik al wat onverwachte problemen tegen die ik dan zo snel mogelijk verholpen wil hebben. En soms kan dat dus over meerdere dagen.
Ik heb de functie van een collega overgenomen aangezien hij bezweken was onder de werkdruk. Hierdoor had ik zo'n 3 maand achterstand op de anderen maar ik heb die achterstand op 3 maand zo goed als weggewerkt waardoor ik praktisch zo goed als op schema zit.
Als ik gewoon braafjes mijn 8 uur per dag had geklopt, was die achterstand er nog steeds en dat is iets wat ik niet graag heb. Ik vind het gewoon niet fijn om in elke meeting te horen waar de rest staat om dan te moeten zeggen dat jij nog zo ver achter loopt.
En tja, misschien had het management moeten opteren voor een extra resource die mij er mee zou kunnen helpen, maar waarom zou je dat doen als je evengoed een gekke, domme schoolverlater kan nemen die het voor de helft van de prijs in zijn eentje doet?
Ik doe dus geen overuren omdat ik het cool vind maar gewoon omdat ik mij zelf vrij hoge eisen opleg. Dat is al altijd zo geweest en zal vermoedelijk nog lang zo blijven.
Maar ik weet dat het niet goed is voor mijn mentale en fysieke gezondheid.
Dan kan het verstandig zijn om eens te kijken naar de doelen die je jezelf iedere dag stelt. Structureel (onbetaald) overwerk is niet gezond.Verwijderd schreef op maandag 25 november 2013 @ 17:10:
[...]
Ik doe het eigenlijk voor mezelf. Ik stel me elke dag een doel op wat ik wil behalen en soms kom ik al wat onverwachte problemen tegen die ik dan zo snel mogelijk verholpen wil hebben. En soms kan dat dus over meerdere dagen.
Wat is belangrijk en wie bepaalt dat ?
iOS developer
TIL:
doet niet hetzelfde als
code:
1
| find -print0 -name "*.pyc" | xargs -0 rm |
doet niet hetzelfde als
code:
1
| find -name "*.pyc" -print0 | xargs -0 rm |
[ Voor 55% gewijzigd door ValHallASW op 25-11-2013 17:31 ]
Verwijderd
Nee, daar ben ik het volledig mee eens. Ik wil die achterstand echter zo snel mogelijk achter de rug en van zodra dat gedaan is, doe ik het wel wat rustiger aan.Alex) schreef op maandag 25 november 2013 @ 17:23:
[...]
Dan kan het verstandig zijn om eens te kijken naar de doelen die je jezelf iedere dag stelt. Structureel (onbetaald) overwerk is niet gezond.
Ik heb bepaalde deadlines maar iedereen weet dat ze voor mij praktisch onhaalbaar zijn aangezien ik met een gigantische achterstand ben begonnen. Ik heb nog een aantal maanden voor dat we live gaan maar ik wil die achterstand niet te lang meer laten aanslepen.BikkelZ schreef op maandag 25 november 2013 @ 17:23:
Wat is belangrijk en wie bepaalt dat ?
Structureel betaald overwerk wel?Alex) schreef op maandag 25 november 2013 @ 17:23:
[...]
Dan kan het verstandig zijn om eens te kijken naar de doelen die je jezelf iedere dag stelt. Structureel (onbetaald) overwerk is niet gezond.
Soms wil je ook wel eens tevreden zijn met je werk, je PC afsluiten en daarbij direct ook je gedachtegang lukt maar weinig mensen. Als je gewoon een shitload aan problemen kan oplossen in overwerk creëer je soms een betere werkomgeving voor jezelf. Daarbij ben ik bijv. ook nog maar 23, ik heb geen kinderen en een hypotheek. Geen probleem om dan eens wat werk te verrichten waar je uiteindelijk zelf ook beter van gaat worden. Uiteindelijk merk je het vanzelf wel wanneer het teveel wordt, het lastigste is om dit te voorkomen maar aangezien hij (en ik toen ook) niet direct onderdruk wordt gezet is dit vrij simpel om los te laten als het 'fout' gaat met jezelf.
Juist als je wordt gepushed van bovenaf met deadlines en extra werk gaat het vaak zwaar fout. Als het uit je eigen komt is dit (imo) een totaal ander verhaal.
Waarom wil jij per sé die achterstand wegwerken, terwijl je daardoor eigenlijk niet aan je eigen werk toekomt?Verwijderd schreef op maandag 25 november 2013 @ 17:36:
[...]
Nee, daar ben ik het volledig mee eens. Ik wil die achterstand echter zo snel mogelijk achter de rug en van zodra dat gedaan is, doe ik het wel wat rustiger aan.
Een extra resource is niet mogelijk? Rubinski met een burn-out lijkt me nou niet echt een aantrekkelijk vooruitzicht, zowel voor jezelf als voor je werkgever.Ik heb bepaalde deadlines maar iedereen weet dat ze voor mij praktisch onhaalbaar zijn aangezien ik met een gigantische achterstand ben begonnen. Ik heb nog een aantal maanden voor dat we live gaan maar ik wil die achterstand niet te lang meer laten aanslepen.
Nee, ook niet. Als het betaald is en niet te lang kun je er nog enige vorm van voldoening uit halen ("Ik stop er veel in maar krijg er ook wat voor terug"), als het geheel vrijwillig/onbetaald is gaat dat zich vroeg of laat toch in onvrede uiten. Danwel doordat je bijvoorbeeld een keer een promotie mist ("En ik heb nog wel zo hard gewerkt!") of omdat men steeds meer van je gaat verwachten ("de vorige keer had je het zo snel klaar...")
Lijkt me eerder een probleem in de planning dan 'een betere werkomgeving creëren'.Soms wil je ook wel eens tevreden zijn met je werk, je PC afsluiten en daarbij direct ook je gedachtegang lukt maar weinig mensen. Als je gewoon een shitload aan problemen kan oplossen in overwerk creëer je soms een betere werkomgeving voor jezelf.
Hoe word jij er beter van door bijvoorbeeld 12 uur op een dag te maken?Daarbij ben ik bijv. ook nog maar 23, ik heb geen kinderen en een hypotheek. Geen probleem om dan eens wat werk te verrichten waar je uiteindelijk zelf ook beter van gaat worden.
Uiteindelijk bereik je er in de regel zeer weinig mee om meer werk te leveren dan wat er van je wordt gevraagd. Het leidt, in mijn ervaring, hoofdzakelijk tot het maken van fouten en verhoogde prikkelbaarheid. Om maar niet te spreken over een eventueel social life.Uiteindelijk merk je het vanzelf wel wanneer het teveel wordt, het lastigste is om dit te voorkomen maar aangezien hij (en ik toen ook) niet direct onderdruk wordt gezet is dit vrij simpel om los te laten als het 'fout' gaat met jezelf.
Juist als je wordt gepushed van bovenaf met deadlines en extra werk gaat het vaak zwaar fout. Als het uit je eigen komt is dit (imo) een totaal ander verhaal.
Verwijderd
Omdat dat ook tot mijn taak behoort.Alex) schreef op maandag 25 november 2013 @ 17:46:
[...]
Waarom wil jij per sé die achterstand wegwerken, terwijl je daardoor eigenlijk niet aan je eigen werk toekomt?
Stel je voor dat je een applicatie hebt met 5 features. Je moet zorgen dat je binnen een paar maand de 5 features hebt afgewerkt. Al je collega's hebben nu al 3 features af, maar jij zit nog steeds aan feature 1 te knutselen.
Dit is het soort achterstand waar ik het hier over heb. Hoe je het ook draait of keert: binnen een paar maand gaan we live, dan moet die achterstand gewoon weg zijn.
Ik zeg niet dat het niet mogelijk is, ik zeg alleen dat het niet nodig is.[...]
Een extra resource is niet mogelijk? Rubinski met een burn-out lijkt me nou niet echt een aantrekkelijk vooruitzicht, zowel voor jezelf als voor je werkgever.
Zoals douweegbertje al eerder aangaf: ik ben nog maar 21, heb geen vriendin en geen huis te betalen. Ik zit tijdens de week op appartement hier in Nederland waar ik 0,0 te doen heb. Dan kan ik dus ofwel voor mezelf zitten programmeren, ofwel nog wat verderwerken. Gewoonlijk wordt het optie 2 aangezien ik toch niets beter te doen heb.[...]
Nee, ook niet. Als het betaald is en niet te lang kun je er nog enige vorm van voldoening uit halen ("Ik stop er veel in maar krijg er ook wat voor terug"), als het geheel vrijwillig/onbetaald is gaat dat zich vroeg of laat toch in onvrede uiten. Danwel doordat je bijvoorbeeld een keer een promotie mist ("En ik heb nog wel zo hard gewerkt!") of omdat men steeds meer van je gaat verwachten ("de vorige keer had je het zo snel klaar...")
Social life heb ik in het weekend (al zat dat er afgelopen weekend ook niet in). Een vriendin komt wel, maar daar heb ik voorlopig nog geen zin in.[...]
Lijkt me eerder een probleem in de planning dan 'een betere werkomgeving creëren'.
[...]
Hoe word jij er beter van door bijvoorbeeld 12 uur op een dag te maken?
[...]
Uiteindelijk bereik je er in de regel zeer weinig mee om meer werk te leveren dan wat er van je wordt gevraagd. Het leidt, in mijn ervaring, hoofdzakelijk tot het maken van fouten en verhoogde prikkelbaarheid. Om maar niet te spreken over een eventueel social life.
Hahahaha, dat is voor mij lang geleden. Dat ik mijn laptop dichtklap en totaal niet meer aan problemen/code/etc denkdouweegbertje schreef op maandag 25 november 2013 @ 17:37:
[...]
Soms wil je ook wel eens tevreden zijn met je werk, je PC afsluiten en daarbij direct ook je gedachtegang lukt maar weinig mensen.
Op zich vind ik het niet heel erg, ik vind het juist handig dat dingen in mijn hoofd nog even blijven doorrollen en ik meestal in de avond (na een goede borrel) of de volgende ochtend (uiteraard zonder borrel) een oplossing heb.Echt je gedachtengang uitzetten lukt je denk ik alleen als je repetitief werk hebt of geen uitdaging meer ziet in je werk (en zelfs in dat laatste geval is het lastig om niet meer de uitdaging in je code te zien
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
En als het lukt, wat zegt het management dan tegen Rubinski, die 75 uur per week heeft gewerkt terwijl zijn collega's braaf 40 uur kloppen? "Goed gedaan" en dat is het dan?Verwijderd schreef op maandag 25 november 2013 @ 18:03:
[...]
Omdat dat ook tot mijn taak behoort.
Stel je voor dat je een applicatie hebt met 5 features. Je moet zorgen dat je binnen een paar maand de 5 features hebt afgewerkt. Al je collega's hebben nu al 3 features af, maar jij zit nog steeds aan feature 1 te knutselen.
Dit is het soort achterstand waar ik het hier over heb. Hoe je het ook draait of keert: binnen een paar maand gaan we live, dan moet die achterstand gewoon weg zijn.
En wat als het nou niet lukt? Krijg je dan ook nog een "goed gedaan" of krijg je op je kop omdat je niet hebt kunnen leveren, ondanks je (onbeloonde) extra inspanningen?
Hoezo is dat niet nodig?Ik zeg niet dat het niet mogelijk is, ik zeg alleen dat het niet nodig is.
Eerder schreef je:
Ik interpreteer dit als "Ik had mijn eigen werk, maar hij kon het niet aan dus nu doe ik zijn werk erbij". Heb ik dat correct? Dan lijkt het me dat er wel een noodzaak is om een extra resource te regelen.Ik heb de functie van een collega overgenomen aangezien hij bezweken was onder de werkdruk. Hierdoor had ik zo'n 3 maand achterstand op de anderen maar ik heb die achterstand op 3 maand zo goed als weggewerkt waardoor ik praktisch zo goed als op schema zit.
Als je het in je eentje moet doen (jij bent zijn vervanger) lijkt het me dat er eveneens een issue is, want jij hebt een achterstand die er niet meer zou moeten zijn. Ofwel zijn de verwachtingen te hoog gespannen, of de werkdruk is te hoog, of de materie is op dit moment voor jou te moeilijk (bijvoorbeeld door onvoldoende kennisoverdracht).
Het is de taak van (project) management om tijdig bij te sturen door bijvoorbeeld een extra resource te regelen, door features uit te stellen, te schrappen, of door de deadline te verplaatsen.
Long story short, je hebt een probleem en ik raad je met klem aan om daar werk van te maken. En dan bedoel ik geen programmeerwerk.
Ik ben 25 en werk al meer dan 5 jaar in de consultancy. Ik vind dat ik een heel toffe werkgever heb en ik heb het er prima naar mijn zin.Zoals douweegbertje al eerder aangaf: ik ben nog maar 21, heb geen vriendin en geen huis te betalen. Ik zit tijdens de week op appartement hier in Nederland waar ik 0,0 te doen heb. Dan kan ik dus ofwel voor mezelf zitten programmeren, ofwel nog wat verderwerken. Gewoonlijk wordt het optie 2 aangezien ik toch niets beter te doen heb.
Toch probeer ik mijn werk binnen de perken te houden. Als ik veel meer uren maak dan wat op mijn contract staat kan dat op een paar manieren uitpakken:
1) Ik schrijf die uren niet, doe vrolijk mijn ding en concludeer aan het eind van de maand dat de tegenprestatie toch wel een beetje tegenvalt (ik krijg tenslotte niet meer betaald). Op een projectbeoordeling kan een opmerking komen als "Alex is een harde werker", maar daarmee haal ik niet echt een significant hogere beoordeling aan het einde van het jaar.
2) Ik schrijf de uren wel en haal deadlines eerder. Leuke prestatie, maar dat levert een berg overuren op die ik dan weer moet omzetten in vrije dagen of uit laten betalen, of ik krijg gedonder omdat het problemen oplevert.
3) Ik schrijf de uren maar loop alsnog uit (door andere problemen). Dit levert vooral gedonder op: ik ben ontevreden omdat ik de mezelf gestelde doelen niet heb gehaald en de klant wil die extra uren niet betalen, want de deadline is niet gehaald.
Ik bezorg mezelf in mijn ogen vooral ellende door over te werken, iets wat ik er niet voor over heb. Incidenteel kan het natuurlijk een keer voorkomen, maar dat kan dan linksom of rechtsom wel gecompenseerd worden. Vrijdagmiddag een uurtje eerder stoppen, bijvoorbeeld.
Hoe jij je tijd invult is natuurlijk helemaal aan jezelf.Social life heb ik in het weekend (al zat dat er afgelopen weekend ook niet in). Een vriendin komt wel, maar daar heb ik voorlopig nog geen zin in.
Dat herken ik prima, ik loop in mijn vrije tijd ook wel eens te denken aan een uitdaging die ik op mijn werk heb. Dat is niet erg (gedachtes kun je immers niet controleren), ik probeer op zulke momenten er het beste uit te vangen en dit op te schrijven / te e-mailen naar mijn werkadres..Gertjan. schreef op maandag 25 november 2013 @ 18:10:
[...]
Hahahaha, dat is voor mij lang geleden. Dat ik mijn laptop dichtklap en totaal niet meer aan problemen/code/etc denkNah, die utopie is maar voor weinig mensen weggelegd
Op zich vind ik het niet heel erg, ik vind het juist handig dat dingen in mijn hoofd nog even blijven doorrollen en ik meestal in de avond (na een goede borrel) of de volgende ochtend (uiteraard zonder borrel) een oplossing heb.Echt je gedachtengang uitzetten lukt je denk ik alleen als je repetitief werk hebt of geen uitdaging meer ziet in je werk (en zelfs in dat laatste geval is het lastig om niet meer de uitdaging in je code te zien).
Vreemd genoeg komen die gedachtes juist op de meestal onhandige momenten, zoals tijdens het douchen of wanneer ik net in bed lig...
Je bent gewoon gestoord als je zoveel werkt. do-vrij werk je 23u achter elkaar? Volgens mij worden er ook wat werktijden/rust wetten overtreden. Daarnaast het overwerk onbetaald. Onacceptabel en je werkt jezelf de vernieling in. Zoveel overwerk over een lange tijd is gewoon een gebrek aan planning en/of inzicht.
Dat er een collega wegvalt vanwege teveel druk/werk is natuurlijk naar, maar dan diezelfde druk bij jou neerleggen naast je normale werk is gewoonweg asociaal van je werkgever. Ze huren maar iemand in om ze schuiven de deadlines maar op. Als je zo doorgaat zitten ze straks met 2 mensen in de ziektewet.
Dat je nog jong bent en alleen is geen excuus om zo uitgebuit te worden. Want dat is dit gewoon uitbuiting.
Dat er een collega wegvalt vanwege teveel druk/werk is natuurlijk naar, maar dan diezelfde druk bij jou neerleggen naast je normale werk is gewoonweg asociaal van je werkgever. Ze huren maar iemand in om ze schuiven de deadlines maar op. Als je zo doorgaat zitten ze straks met 2 mensen in de ziektewet.
Dat je nog jong bent en alleen is geen excuus om zo uitgebuit te worden. Want dat is dit gewoon uitbuiting.
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Hier weet vast wel iemand antwoord op mijn vraag! Ik wil wat experimenteren met app development voor iOS. Graag zou ik ook de code willen testen op mijn eigen iPhone / iPad maar daar is natuurlijk een Apple developer account voor nodig. Nu ben ik student (aan de TU Delft) en zit ik te kijken of er als student gratis iets mogelijk is. Apple biedt wel een gratis studentenaccount aan maar dan moet je een verantwoordelijke docent opgeven die de aanmelding moet goedkeuren. Aangezien ik dit geheel onafhankelijk van de universiteit wil doen en niet direct een professor ken die dit wil goedkeuring vraag ik mij af of er ook een andere weg is voor een student om gratis aan een developer account te komen? (ik hoef niks naar de App Store te publishen)
Je kunt gewoon ontwikkelen op de simulator zonder account. Alleen voor het runnen op een device en publishen naar de AppStore heb je je certificaten nodig.monnick schreef op maandag 25 november 2013 @ 19:46:
Hier weet vast wel iemand antwoord op mijn vraag! Ik wil wat experimenteren met app development voor iOS. Graag zou ik ook de code willen testen op mijn eigen iPhone / iPad maar daar is natuurlijk een Apple developer account voor nodig. Nu ben ik student (aan de TU Delft) en zit ik te kijken of er als student gratis iets mogelijk is. Apple biedt wel een gratis studentenaccount aan maar dan moet je een verantwoordelijke docent opgeven die de aanmelding moet goedkeuren. Aangezien ik dit geheel onafhankelijk van de universiteit wil doen en niet direct een professor ken die dit wil goedkeuring vraag ik mij af of er ook een andere weg is voor een student om gratis aan een developer account te komen? (ik hoef niks naar de App Store te publishen)
---------
Je moet hier gewoon een topic voor openen trouwens....

[ Voor 3% gewijzigd door BikkelZ op 25-11-2013 20:01 ]
iOS developer
Over het verhaal van Rubinski ben ik het wel met de rest eens. Ik heb zelf een behoorlijke tijd achterstand in mijn studie gehad, die ik toen dingen weer beter gingen zo snel mogelijk wilde inhalen, op het moment dat ik daar weer de motivatie voor gevonden had. Ik heb me echter in een jaar/half jaar zo afgepeigerd, dat ik het op het laatst allemaal _echt_ niet meer zag zitten. Compleet niet gemotiveerd, semi depressief, problemen daardoor met de relatie en met mezelf.
Ik heb afgelopen zomer ook geen vakantie gehad (afgezien van een kleine week) om gewoon maar door te kunnen gaan met mezelf oprapen en de lopende zaken afronden. Iets wat misschien niet gebeurd was als ik de realiteit niet uit het oog verloren had: there are no shortcuts. Je kunt je lichaam niet alleen als instrument van de geest beschouwen, en alleen maar door blijven werken. Op een gegeven moment eist dat zijn tol, fysiek of mentaal.
In het begin kon ik de werklast wel aan, maar de rest van mijn leven was praktisch non-existent. Geen sociaal leven, vriendin negeren, geen echt plezier. Op een gegeven moment bleef daar alleen maar een gevoel van drang en stress bij over. Hartkloppingen, slecht slapen, etc.
Ook al is het iets waar je zelf voor kiest, toch denk ik dat je huidige situatie een is waar je niet mee rond wilt blijven lopen. Hou je de lange termijn wel in de gaten? Wat levert dit je allemaal op? Waar doe je het voor, wat hoop je te bereiken? Denk goed na waar je jezelf hier mee op uit ziet komen, en of dat is wat je wilt
Ik ben maar een paar jaartjes ouder dan jij, dus ik weet heel goed dat je op jonge leeftijd soms niet zo ver vooruit kijkt. Maar het is wel je leven, je bent niet een fysiek instrument voor een soort homunculus in je hoofd, die alleen gelukkig is als ie kan overwerken
Ik heb afgelopen zomer ook geen vakantie gehad (afgezien van een kleine week) om gewoon maar door te kunnen gaan met mezelf oprapen en de lopende zaken afronden. Iets wat misschien niet gebeurd was als ik de realiteit niet uit het oog verloren had: there are no shortcuts. Je kunt je lichaam niet alleen als instrument van de geest beschouwen, en alleen maar door blijven werken. Op een gegeven moment eist dat zijn tol, fysiek of mentaal.
In het begin kon ik de werklast wel aan, maar de rest van mijn leven was praktisch non-existent. Geen sociaal leven, vriendin negeren, geen echt plezier. Op een gegeven moment bleef daar alleen maar een gevoel van drang en stress bij over. Hartkloppingen, slecht slapen, etc.
Ook al is het iets waar je zelf voor kiest, toch denk ik dat je huidige situatie een is waar je niet mee rond wilt blijven lopen. Hou je de lange termijn wel in de gaten? Wat levert dit je allemaal op? Waar doe je het voor, wat hoop je te bereiken? Denk goed na waar je jezelf hier mee op uit ziet komen, en of dat is wat je wilt
Ik ben maar een paar jaartjes ouder dan jij, dus ik weet heel goed dat je op jonge leeftijd soms niet zo ver vooruit kijkt. Maar het is wel je leven, je bent niet een fysiek instrument voor een soort homunculus in je hoofd, die alleen gelukkig is als ie kan overwerken
[ Voor 8% gewijzigd door Struikrover op 25-11-2013 20:31 ]
Ik heb de cijfers op Rubinski's urenlijsje eens bij elkaar opgeteld, het resultaat is meer dan een dubbele werkweek

Begrijp ik nu goed dat 'ie het ook nog eens onbetaald doet?
https://niels.nu
Volgens mij ben ik een klant kwijt:
I == ik
K == klant
Klant belt mij, met het volgende gesprek tot gevolg:
K: Je klonk gisteren aardig groggy, had je gezopen?
I: Afgezien van een paar koppen thee, nope.
K: Nou, je klonk anders toch echt alsof je gedronken had. Hoeveel biertjes had je gisteren?
I: Een stuk of 20.
K: Wat???? Bij deze zal ik nooit meer van je diensten gebruik maken en je nergens aanraden. Je zou naar de AA moeten gaan! Dat is absurd veel!
I: Wat? Ik heb er nog steeds 20 hoor.
K: Wat bedoel je?
I: Nou ja, ik kwam net terug uit San Fransisco, ik was enigszins groggy... Maar heb nog wel een bijna vol kratje bier staan, als dat helpt?
Toen hing de klant op
*disclaimer*
Klant vroeg echt specifiek "hoeveel ik er had", en specifiek NIET "hoeveel ik er op had". (Wat trouwens 0 was, ik ben niet gek ofzo
)
I == ik
K == klant
K: Nou, je klonk anders toch echt alsof je gedronken had. Hoeveel biertjes had je gisteren?
K: Wat???? Bij deze zal ik nooit meer van je diensten gebruik maken en je nergens aanraden. Je zou naar de AA moeten gaan! Dat is absurd veel!
I: Nou ja, ik kwam net terug uit San Fransisco, ik was enigszins groggy... Maar heb nog wel een bijna vol kratje bier staan, als dat helpt?
Toen hing de klant op
*disclaimer*
Klant vroeg echt specifiek "hoeveel ik er had", en specifiek NIET "hoeveel ik er op had". (Wat trouwens 0 was, ik ben niet gek ofzo
[ Voor 9% gewijzigd door Firesphere op 25-11-2013 21:12 ]
Het probleem met overwerk is mijns inziens dat het vaak gewoon neerkomt op mismanagement belonen.
Het échte incidentele overwerk, bijvoorbeeld crunch time omdat een release de deur uit moet of panic time omdat er toch een bug in productie is gegaan en je blijft om een hotfix(query) te schrijven, is tot daar aan toe.
Wat ik echter veel vaker tegenkom zijn scenario's zoals door Rubinski beschreven: management verzaakt haar taak door projecten voor te weinig uren te verkopen, te weinig of te onervaren developers in te zetten, afhankelijkheden te introduceren en daarbij niet zorgen voor voldoende communicatie met die afhankelijkheid, of door dagelijks een stroom (brekende) wijzigingen toe te staan zonder daarbij meer tijd ter beschikking te stellen. En zo zijn er nog wel tig oorzaken te noemen waardoor van de developer wordt verwacht meer uren te maken dan contractueel vastgelegd (oftewel puinruimen), zonder dat die developer daar zelf inspraak in krijgt.
Als je consequent meer uren nodig hebt dan de veertig die je hebt afgesproken, zou ik die last lekker bij je werkgever leggen.
@hierboven: hoe krijg je het toch weer voor elkaar.
Sowieso, waar bemoeit 'ie zich mee? Als jij in het weekend dagelijks een kratje ledigt en doordeweeks gewoon je opdrachten voor 'm doet, moet je dat toch zelf weten?
Het échte incidentele overwerk, bijvoorbeeld crunch time omdat een release de deur uit moet of panic time omdat er toch een bug in productie is gegaan en je blijft om een hotfix(query) te schrijven, is tot daar aan toe.
Wat ik echter veel vaker tegenkom zijn scenario's zoals door Rubinski beschreven: management verzaakt haar taak door projecten voor te weinig uren te verkopen, te weinig of te onervaren developers in te zetten, afhankelijkheden te introduceren en daarbij niet zorgen voor voldoende communicatie met die afhankelijkheid, of door dagelijks een stroom (brekende) wijzigingen toe te staan zonder daarbij meer tijd ter beschikking te stellen. En zo zijn er nog wel tig oorzaken te noemen waardoor van de developer wordt verwacht meer uren te maken dan contractueel vastgelegd (oftewel puinruimen), zonder dat die developer daar zelf inspraak in krijgt.
Als je consequent meer uren nodig hebt dan de veertig die je hebt afgesproken, zou ik die last lekker bij je werkgever leggen.
@hierboven: hoe krijg je het toch weer voor elkaar.
[ Voor 9% gewijzigd door CodeCaster op 25-11-2013 21:18 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Yep.Hydra schreef op maandag 25 november 2013 @ 20:58:
Begrijp ik nu goed dat 'ie het ook nog eens onbetaald doet?
Firesphere schreef op maandag 25 november 2013 @ 20:59:
I == ik
K == klant
(...)
Toen hing de klant op
Whahahaha wat een typische nerd opmerking
Ergens denk ik dat ik nerd/geek benCodeCaster schreef op maandag 25 november 2013 @ 20:59:
@hierboven: hoe krijg je het toch weer voor elkaar.Sowieso, waar bemoeit 'ie zich mee? Als jij in het weekend dagelijks een kratje ledigt en doordeweeks gewoon je opdrachten voor 'm doet, moet je dat toch zelf weten?
En inderdaad, wat zal het de klant. Maar blijkbaar maakt het wel uit.
Heb je't over mij?
Pffft, een klant die gaat bepalen wanneer en hoeveel je drinkt, t moet niet gekker worden.Firesphere schreef op maandag 25 november 2013 @ 20:59:
I == ik
K == klant
Toen hing de klant op
Past prima bij de quote die je van mij al hebt
Maar als je zegt dat je niet drinkt en hij blijft doorvragen, dan moet je misschien blij zijn dat je hem kwijt bent. Schijnbaar gelooft hij je niet en maakt je uit voor alcoholist....

Daarbij, 20 biertje is veel, maar om meteen naar de AA te moeten is een beetje overdreven. Ken genoeg mensen die een redelijke hoeveelheid bier wegwerken (of wijn). Maar ik neem aan dat die mensen allemaal hun telefoon niet beantwoorden als de baas of klant belt
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Je quote past inderdaad prima.Gertjan. schreef op maandag 25 november 2013 @ 21:44:
[...]
Pffft, een klant die gaat bepalen wanneer en hoeveel je drinkt, t moet niet gekker worden.
Past prima bij de quote die je van mij al hebt![]()
Maar als je zegt dat je niet drinkt en hij blijft doorvragen, dan moet je misschien blij zijn dat je hem kwijt bent. Schijnbaar gelooft hij je niet en maakt je uit voor alcoholist....
Daarbij, 20 biertje is veel, maar om meteen naar de AA te moeten is een beetje overdreven. Ken genoeg mensen die een redelijke hoeveelheid bier wegwerken (of wijn). Maar ik neem aan dat die mensen allemaal hun telefoon niet beantwoorden als de baas of klant belt
Maar of de klant mij geloofd is totaal irrelevant wat mij betreft. Als ik op tijd en goed mijn werk doe, moet het hem niet interesseren Of ik naar de AA zou moeten is aan degenen die dichtbij mij staan, niet een klant die iets van mij vraagt.
Ik kom wel vaak groggy/vermoeid over. Om de simpele reden dat ik ook echt kapot ben, niet omdat ik dagelijks een krat bier op zuip
En ik reageerde dus grappig bedoeld met "ik had er 20". omdat ik toevallig een kratje heb staan waar er een paar uit missen, niet omdat ik er 20 op had
Afhankelijk van hoe lang je er over doet hoeft 20 biertjes op een dag niet eens veel te zijn....
edit: o wacht ik ben student.
[ Voor 14% gewijzigd door Ealanrian op 25-11-2013 21:52 ]
Da's waar, maar ik moet ook aan m'n GTA-5 quotum voldoen natuurlijkEalanrian schreef op maandag 25 november 2013 @ 21:52:
Afhankelijk van hoe lang je er over doet hoeft 20 biertjes op een dag niet eens veel te zijn....

Ja, dat zie ik hier op de faculteit (informatica) vaker, dat men heel gevat op syntax van een zin gaat reageren, is soms grappig en soms erg frustrerend. Maar in ieder geval typisch, en ik vind 't een mooi verhaalFiresphere schreef op maandag 25 november 2013 @ 21:38:
Heb je't over mij?
Dat is heel vaak heel frustrerend, zeker wanneer je iets aan het vertellen of uitleggen bent en zo'n grapjas gaat ieder woord analyseren en luidkeels klagen of zelfs lachen wanneer je gesproken zin niet compileert. Helemaal sneu wordt het wanneer die persoon ook nog double entendre-disease heeft, en er dus kreten als "Haha, je zei wippen" tussendoor gooit.Struikrover schreef op maandag 25 november 2013 @ 21:53:
dat men heel gevat op syntax van een zin gaat reageren, is soms grappig en soms erg frustrerend
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Ik ben blij jou niet als klant te hebben, duidelijk
Ik kan me inderdaad wel voorstellen dat je daar moe van wordt, maar in het scenario van Firesphere was de vraag al normaal beantwoord. Als je dan door blijft zeuren omdat het antwoord je niet aanstaat, vraag je ook om een bijdehandte opmerking. Om bij nerdhumor te blijven: ASCII stupid question, get a stupid ANSI.
En je antwoord zeker op "Ga je morgen ook niet naar de zaak?" met "ja"?
Ik slaap op de zaakMegamind schreef op maandag 25 november 2013 @ 22:18:
En je antwoord zeker op "Ga je morgen ook niet naar de zaak?" met "ja"?

En andere dingen met een A minder, maar dat laat ik even buiten de zaak
Maarja, ik heb wel zoiets van "Als je mijn humor en/of gedrag niet kan waarderen, zoek dan maar een ander"
Wippen, hahaCodeCaster schreef op maandag 25 november 2013 @ 22:02:
[...]
Dat is heel vaak heel frustrerend, zeker wanneer je iets aan het vertellen of uitleggen bent en zo'n grapjas gaat ieder woord analyseren en luidkeels klagen of zelfs lachen wanneer je gesproken zin niet compileert. Helemaal sneu wordt het wanneer die persoon ook nog double entendre-disease heeft, en er dus kreten als "Haha, je zei wippen" tussendoor gooit.

Dat soort mensen mag een eindje oprotten.
Net als. "je moet dan het resultaat aftrekken" Hahahahahahaha hij zegt aftrekkenAlex) schreef op maandag 25 november 2013 @ 22:40:
[...]
Wippen, haha![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dat soort mensen mag een eindje oprotten.
Puberaal gedrag
Laatste dagen veel downtime bij m'n hoster (erg kort).
Ik vraag hem even waar het aan ligt:
Deze vakantie toch ECHT overstappen
Wat een goede hoster heb ik weerJa, dit klopt, ik moet even een goede source hebben om het uit te sporen, de Apache server doet heel raar en hangt steeds. De server is nog wel bereikbaar. Schijnt iets met een nieuwe Google functie te zijn van pre-loading.
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Nou zo gek is het ook weer niet. Volgens mij heb ik ook een keer rare bijeffecten moeten oplossen door de previewvensters van Safari die weer een rare header meestuurden. Nu nog steeds (!) bezig met die rare IE11 renderbug.F.West98 schreef op maandag 25 november 2013 @ 23:38:
Laatste dagen veel downtime bij m'n hoster (erg kort).
[...]
Wat een goede hoster heb ik weer
iOS developer
Misschien.. Ik had het anders niet meer op een vrijdagmiddag toen het ging over lootjes trekken voor snieklaas. Ja en dan als je hem trekt moet je voor 2 andere die je niet getrokken had ook wat halen.. Etc. Als het lang genoeg doorgaat en je bent melig....Gertjan. schreef op maandag 25 november 2013 @ 22:45:
[...]
Net als. "je moet dan het resultaat aftrekken" Hahahahahahaha hij zegt aftrekken
Puberaal gedrag
Ja ok.BikkelZ schreef op maandag 25 november 2013 @ 23:40:
[...]
Nou zo gek is het ook weer niet. Volgens mij heb ik ook een keer rare bijeffecten moeten oplossen door de previewvensters van Safari die weer een rare header meestuurden. Nu nog steeds (!) bezig met die rare IE11 renderbug.
Maar als hoster kan je het je niet veroorloven om dagen achter elkaar elk uur een kwartier plat te zijn.
Misschien is dat een hele gekke redenatie?
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Hmmm wellicht wat onder de maat ja. Maar goed niemand kent een goede hoster want of ze hebben er geen of ze zijn doodsbang dat iedereen er naar toe komtF.West98 schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 00:16:
[...]
Ja ok.
Maar als hoster kan je het je niet veroorloven om dagen achter elkaar elk uur een kwartier plat te zijn.
Misschien is dat een hele gekke redenatie?
iOS developer
Dus, goedemorgen.
Koffie?
Koffie?
graag!
Had echt zwaar moeite om uit bed te komen vandaag. Dekens waren zo lekker warm..... hmmmmmm zzzz
-------------
Vandaag komt trouwens m'n nieuwe cadeautje binnen. Apple TV besteld
Had echt zwaar moeite om uit bed te komen vandaag. Dekens waren zo lekker warm..... hmmmmmm zzzz

-------------
Meh, echte tweakers pakken een raspberry pi icm xbmcpdebie schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 09:16:
{...}
Meh, echte tweakers bouwen het zelf.Robbiedobbie schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 09:23:
[...]
Meh, echte tweakers pakken een raspberry pi icm xbmc
telt het ook als je download systeem zelf is gemaakt?
Hardware matig?DXaroth schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 09:25:
[...]
telt het ook als je download systeem zelf is gemaakt?
Ik vind het maar een laag tweak gehalte dan
pff, fine
* DXaroth soldeerbout zoeken doet
Echte tweakers maken eerst het universum from scratch.
/sagan
/sagan
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Ik vind het persoonlijk altijd wel handig dat er atomen e.d zijn. Bespaart wat tijd iedere keer als ik een nieuw project start.
Zo'n gedoe altijd met die protonen, electronen en neutronen. Al die recepten die erbij horen... pff
Zo'n gedoe altijd met die protonen, electronen en neutronen. Al die recepten die erbij horen... pff
Wat??? Jij gebruikt een 4GL Universum? Nep tweakerD-Raven schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 09:46:
Ik vind het persoonlijk altijd wel handig dat er atomen e.d zijn. Bespaart wat tijd iedere keer als ik een nieuw project start.
Otherside1982 schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 09:52:
[...]
Wat??? Jij gebruikt een 4GL Universum? Nep tweakerDe echte mannen beginnen met quarks, leptons en bosons. Net zoals "echte" programmeurs in machinetaal programmeren
Ow en vergeet de Gluons niet. Zeer belangrijk, Gluons.
Meh, thuis ben ik echt van het type 'het moet gewoon werken en klaar'. Geen gedoe, geen gedonderRobbiedobbie schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 09:23:
[...]
Meh, echte tweakers pakken een raspberry pi icm xbmc
Same herepdebie schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 10:00:
[...]
Meh, thuis ben ik echt van het type 'het moet gewoon werken en klaar'. Geen gedoe, geen gedonder
Ik kan mij prive dan ook dood ergeren aan brakke troep, ik houd van gemak en als iets niet werkt kan ik daar best pissig van worden. Dat gaat van apparaten, naar software, tot leveranciers/bedrijven (oh daar kan ik soms zo pissig van worden... wat een prutsers zitten daar tussen).
Spotify er op is simpel hoor.Gertjan. schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 10:08:
[...]
Same hereVind het leuk om te prutsen met spul, maar het moet niet te lang duren. Heb ook een Pi liggen, maar als ik het niet snel voor elkaar krijg om bijvoorbeeld spotify erop te gooien dan gaatie weer terug in de hoek.
Ik kan mij prive dan ook dood ergeren aan brakke troep, ik houd van gemak en als iets niet werkt kan ik daar best pissig van worden. Dat gaat van apparaten, naar software, tot leveranciers/bedrijven (oh daar kan ik soms zo pissig van worden... wat een prutsers zitten daar tussen).
Ik heb het nog niet echt voor elkaar gekregen, maar aan de andere kant heb ik ook nog niet heel veel tijd erin gestoken. Toen ik hem net had kon het sowieso nog niet, nu schijnt het wel te kunnen, maar na wat gekloot met xbmc installs heb ik hem weer weggelegd.
Uiteraard is een tip van harte welkom
Ach, wel leuk zo'n Pi maar ik heb er geen echte toepassing voor. Voor een htpc vind ik de Pi niet geschikt, verder zou het misschien leuk iets kunnen doen met domotica, maarja daar moet je ook weer software voor schrijven enzo.
Kun je OpenRemote niet gebruiken?TheNephilim schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 10:14:
Ach, wel leuk zo'n Pi maar ik heb er geen echte toepassing voor. Voor een htpc vind ik de Pi niet geschikt, verder zou het misschien leuk iets kunnen doen met domotica, maarja daar moet je ook weer software voor schrijven enzo.
Mijn Pi was in principe gratis
Youtube video gemaakt hoe hij OpenElec opstart, en door het menu loopt. Leverde 55 euro aan inkomsten op via AdSense.
Youtube video gemaakt hoe hij OpenElec opstart, en door het menu loopt. Leverde 55 euro aan inkomsten op via AdSense.
[ Voor 3% gewijzigd door Hoogie2004 op 26-11-2013 10:16 ]
Oblig:Otherside1982 schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 09:52:
[...]
Wat??? Jij gebruikt een 4GL Universum? Nep tweakerDe echte mannen beginnen met quarks, leptons en bosons. Net zoals "echte" programmeurs in machinetaal programmeren

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90
Ziet er wel grappig uit, maar dergelijke pakketten missen altijd net de functie die jij nodig hebt
Das nog veel voor AdSense? Ik heb het idee dat het tegenwoordig echt geen drol meer oplevert, dat AdSense. Je moet dan zo vreselijk veel pageviews en clicks genereren.Hoogie2004 schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 10:16:
Mijn Pi was in principe gratis![]()
ah, daar gaan we weer.
Waarom kan men niet in het initiële verzoek meteen alle wensen etc. opschrijven.
Voortschrijdend inzicht kan voorkomen, maar zaken als 'je moet die velden wel en die velden niet kunnen bewerken als ontvanger van de order' zijn geen dingen die ik even als ontwikkelaar uit mijn blote hoofd kan raden dat je het zo wilt hebben.
Waarom kan men niet in het initiële verzoek meteen alle wensen etc. opschrijven.
Voortschrijdend inzicht kan voorkomen, maar zaken als 'je moet die velden wel en die velden niet kunnen bewerken als ontvanger van de order' zijn geen dingen die ik even als ontwikkelaar uit mijn blote hoofd kan raden dat je het zo wilt hebben.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.