De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 94 ... 137 Laatste
Acties:
  • 339.480 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Toch wel lief, ik kreeg op LinkedIn een contact request krijgen van een of andere recruiter. Het leuke is dat LinkedIn de contact details laat zien nog voordat ik heb geaccepteerd.

code:
1
Email:   <voornaam><achternaam>98@hotmail.com

De @hotmail.com doet 't 'm natuurlijk, maar zou ik nou echt een 15-jarige recruiter te pakken hebben? :?

[ Voor 8% gewijzigd door Alex) op 22-11-2013 22:39 ]

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:36
Dido schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 22:28:
Mwaoh. Nog een weekje dan mag ik er twee weekjes tussenuit. Begin ondertussen een beetje te wennen aan .Net developer zijn, maar ik mis toch wel het feit dat ik geen (directe) collega's heb.

Voordeel: het hele team werkt zoals ik vind dat het moet.

Nadeel: er is niemand die me tegenhoudt om de meest ranzige dingen uit te halen (behalve dan, in theorie, ikzelf. Maar ik vertrouw toch liever op derden om me zo nu en dan een schop te geven :P )

Maar goed, projectje begint aardig te vorderen hoewel ik binnenkort toch echt wat aan frontendwerk moet gaan doen. Dat is alweer een uitdaging op zich, nu ik er steeds meer achter kom dat backend toch eigenlijk veel leuker is :P

Maar goed, voorlopig heeft er in 3 maanden nog niemand om een planning gevraagd, of om een urenverantwoording for that matter. Dat is ook wat waard, ik heb het idee dat het alleen maar goed is voor mijn productiviteit. Nu alleen nog iemand vinden die zo nu en dan mijn geniale ingevingen eens onderuit wil schoffelen :D
Hee ik zit een beetje in hetzelfde schuitje! Mis inderdaad het sparren met collega's wel, half uurtje met z'n vijven en een whiteboard kunnen heel nuttige dingen uitkomen. Of code reviews met mensen die veel slimmer zijn dan ik (alsin: cum laude afgestudeerd, rainman-achtig). Nu wordt alles wat ik doe maar aangenomen. Aan de andere kant, de druk en stress zijn hier veel lager, en de secundaire omstandigheden veel relaxter. Is ook heel wat waard.
F.West98 schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 22:36:
Ik vind only back-end niet je-van-het maar van enkel front-end zou ik ongelukkig worden.
Mijn ideale mix zou een beetje back-end en wat erbijhorende front-end zijn. En front-end meer met coole dingetjes en uitdagende dingen, dan simpele pagina's over and over again
Ik heb hiervoor heel veel backend gedaan en dat vind ik ook echt leuk, lekker losgaan met optimaliseren, threading waar nodig etc. Ben daar best diep in gegaan. Nu zit in een nieuwe baan en doe ik beide, met eigenlijk de nadruk op frontend. Is eigenlijk niet mijn ding, maar als ik er dan toch mee bezig ga wil ik er wel alles van af weten en het zo snel mogelijk krijgen (denk dat dat mijn ocd is). Ik leer weer een hoop bij en kan mijn backend kennis delen met collega's hier. Verder is het ook een supergezellig bedrijf (met heel veel mooie meiden) dus ik ga elke dag graag naar m'n werk, wat wil je nog meer?

[ Voor 24% gewijzigd door sig69 op 22-11-2013 22:54 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-10 16:32

Dido

heforshe

F.West98 schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 22:36:
Ik vind only back-end niet je-van-het maar van enkel front-end zou ik ongelukkig worden.
Mijn ideale mix zou een beetje back-end en wat erbijhorende front-end zijn. En front-end meer met coole dingetjes en uitdagende dingen, dan simpele pagina's over and over again
Ik heb eerder dit jaar mijn DBA-vaardigheden wat bijgezpijkerd en dat loont zeker, ik do nu dingen waarvoor ik eerder altijd bij de DBA moest gaan zeuren :P Maar tegelijkertijd zou ik zeker geen full-time DBA willen zijn.
Alleen back-end zou ik weinig moeite mee hebben. DB, DAL, BLL, en laat de plaatjes maar aan de tekenaars over :P Zolang de frontenders maar van mijn data afblijven en niet gaan roepen dat ze mijn datacontext tot hun beschikking willen hebben in de frontend ("om te kunnen testen" - me reet, mijn data, aflblijven :P)
sig69 schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 22:41:
Hee ik zit een beetje in hetzelfde schuitje! Mis inderdaad het sparren met collega's wel, half uurtje met z'n vijven en een whiteboard kunnen heel nuttige dingen uitkomen. Of code reviews met mensen die veel slimmer zijn dan ik (alsin: cum laude afgestudeerd, rainman-achtig). Nu wordt alles wat ik doe maar aangenomen. Aan de andere kant, de druk en stress zijn hier veel lager, en de secundaire omstandigheden veel relaxter. Is ook heel wat waard.
Oh, die rust is ook heerlijk. Ik zeg het, geen planningen, geen mensen die lopen te pushen, en alles zelf kunnen invullen op technisch vlak. Om er dan natuurlijk vlak voor deployment achter te komen dat j ede hele zaak van .NET 4.5 met SQLCE 4.0 en SQL Server 2012 mag gaan downgraden naar 3.5, 3.5 en 2005 respectievelijk 8)7

Nadeel is dat ik ook niet zomaar even sourcecode online kan gooien voor reviews :+

Maar ik zou echt zo nu en dan inderdaad wel weer eens willen sparren voor een white-board.

Misschien tijd voor een lonely developers anonymous groepje :D

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Ik ben ook nog half dba erbij toevallig ja! Maar alleen als het mij uitkomt, dat lijkt me echt het saaiste beroep om te doen, full-time.
Maar ik zou echt zo nu en dan inderdaad wel weer eens willen sparren voor een white-board.

Misschien tijd voor een lonely developers anonymous groepje :D
Zal niet werken denk ik, aangezien je in 99% van de gevallen toch de context van het bedrijf / de processen / etc zal moeten weten. Nu ik er over nadenk, het kan misschien juist wel een frisse blik geven als je de context etc juist niet weet.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

sig69 schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 23:00:
Ik ben ook nog half dba erbij toevallig ja! Maar alleen als het mij uitkomt, dat lijkt me echt het saaiste beroep om te doen, full-time.
Precies,. het opzetten en implementeren van een datamodel, opzetten van backup-strategie, replicatie, optimaliseren enzovoort, dat is leuk.
Maar de hele dag wijzigingsverzoekjes doorvoeren en backups terugzetten en uitleggen waar de data nu weer is, nee dank je :P
Zal niet werken denk ik, aangezien je in 99% van de gevallen toch de context van het bedrijf / de processen / etc zal moeten weten. Nu ik er over nadenk, het kan misschien juist wel een frisse blik geven als je de context etc juist niet weet.
Precies :) Misschien eens over nadenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Ik heb gelukkig nog een vriend (en ex-college) waar ik in het weekend onder het genot van een biertje nog wel eens wat mee kan discusieren. Maar dat hou ik ook minimaal, want he, het is weekend he? Dan zijn er belangrijkere zaken...

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Gaan julile nooit naar dev meetups? Of iig nerdclubjes? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Zou ik ondertussen wel eens moeten gaan doen inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megamind schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 00:59:
Heb ik nog nooit gedaan maar staat absoluut op mijn todo-lijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:16

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Devschuur meetings FTW!

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Komt er niet van eigenlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Degene waar ik naartoe ga zijn altijd 's avonds soms 6 uur soms 8 uur. Ik woon dan niet in Nederland en ze zijn vaak maar 20 minuten rijden maximaal dus dat ik wel relaxed. Elke week hebben we ook hack night waar een groepje bijeenkomt en beginners helpen met vanalles e.d.

Lopen ook wel veel recruiters en andere mensen met andere bedoelingen rond maar ach, de pizza is gratis :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:54
Die party moet ik ook maar eens bijwonen, maar ben echt zo sociaal als een lantarenpaal en het geld groeit me (nog) niet op de rug ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-10 09:01
Alex) schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 22:39:
Toch wel lief, ik kreeg op LinkedIn een contact request krijgen van een of andere recruiter. Het leuke is dat LinkedIn de contact details laat zien nog voordat ik heb geaccepteerd.

code:
1
Email:   <voornaam><achternaam>98@hotmail.com

De @hotmail.com doet 't 'm natuurlijk, maar zou ik nou echt een 15-jarige recruiter te pakken hebben? :?
Denk eerder dat 15-jarigen geen @hotmail meer hebben, maar @live of @outlook ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou er graag eens naartoe gaan maar de vorige meetings waren altijd op een dag / tijdstip dat ik niet kon. Volgende keer dan maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Nope

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Ik doe ook beide. En dan hoeft de backend nieteens DB's te zijn ofzo. Kan ook gewoon om webservices gaan :). Ik vind de mix wel mooi. Ik ben namelijk goed in backend stuff maar mijn collega in het project team is goed in frontend. We leren elkaar dus steeds want en zo raak je steeds meer in balans ;)

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Struikrover schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 09:03:
[...]

Denk eerder dat 15-jarigen geen @hotmail meer hebben, maar @live of @outlook ofzo :P
Ik ben 15 en heb een @msn :) (en een alias met @outlook, @live en @hotmail (.com en .nl))
Vrienden van mijn leeftijd hebben wel veel @hotmail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10 16:43
Hebben jullie ook dat string-handling code eigenlijk altijd lelijk wordt? Zijn er geen best practices voor wanneer je meer dan een regex nodig hebt maar minder dan een volledige parser/token generator?

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:16

StM

*zucht* Ik ben wat systemen SEPA-ready aan het maken, blijkt men opeens bij iDeal certificaten die een langere geldigheid hebben dan 5 jaar te weigeren. Uiteraard accepteren we die wel gewoon bij het invoeren in het iDeal dashboard, maar wil je een transactie uitvoeren krijg je de geweldige informatieve foutmelding "Invalid electronic signature". |:( |:(

Ja het staat ergens verstopt in de documentatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-10 18:47
Jawel, ik zit in de lokale hackerspace hier. Best leuk, elke maand een devweekend waarin de een met Arduino's klooit, de andere met python zooit en nog wat random offtopicness. En mate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Mate?

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Ja ik drink de normale mate iedere dag. Maar had geen idee dat het al doorgedrongen was naar Nederland :P

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
roy-t schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 13:46:
Hebben jullie ook dat string-handling code eigenlijk altijd lelijk wordt? Zijn er geen best practices voor wanneer je meer dan een regex nodig hebt maar minder dan een volledige parser/token generator?
Hangt er een beetje vanaf, maar ik zou zeggen dat zodra het "lelijk" word je gewoon een tokenizer/parser moet maken. Zo veel werk is het niet (al kan het snel groeien afhankelijk van wat je er mee doet) en het is een heel stuk robuster. Het hangt een beetje af van wat je aan het parsen bent.

Ik ben op het moment (in m'n vrije tijd) bezig met een parser die C# achtige syntax als zoiets:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
[EditorType("PropertyEditor")]
class BaseNode
{
    [Category("Main")]
    string ApplicationName;

[Category("Main")]
    int Icon;
}

class ShaderNode : BaseNode
{
    [Category("Main")]
    string Test;

[Category("Main")]
    float Other
}

Kan omzetten naar naar een C++ class (code-gen), zodat ik later makkelijk data kan serializen (en reflection support heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijstheefles
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-10 19:24
Hmm.. goed idee.. blijkt dat ik er wel een uur voor moet reizen (enkele reis), allicht een poging waard.

Volgende probleem: Welke eerst =P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercatres
BikkelZ schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 20:46:
Ja ik drink de normale mate iedere dag. Maar had geen idee dat het al doorgedrongen was naar Nederland :P
*België, maar in de hackercommunity (als in hackerspaces) over het algemeen een zeer bekende drank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Even terugkomen op die beveiligingvragen: Ik moest van de OU mijn wachtwoord veranderen omdat hij was verlopen. Ok. Moet ik opeens antwoord geven op een beveiligsvraag :| En daar vul ik dus altijd onzin in.

Kan ik dus niet meer inloggen op de ELO en mag ik wachten tot maandag. Ik heb echt ALTIJD gezeik met het wachtwoorden wijzigen bij de OU en nu verzinnen ze dit weer. Echt. STERF. Allemaal.

Godverdomme.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijstheefles
kenneth schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 22:23:
Even terugkomen op die beveiligingvragen: Ik moest van de OU mijn wachtwoord veranderen omdat hij was verlopen. Ok. Moet ik opeens antwoord geven op een beveiligsvraag :| En daar vul ik dus altijd onzin in.

Kan ik dus niet meer inloggen op de ELO en mag ik wachten tot maandag. Ik heb echt ALTIJD gezeik met het wachtwoorden wijzigen bij de OU en nu verzinnen ze dit weer. Echt. STERF. Allemaal.

Godverdomme.
Datzelfde heb ik met Klikvoorwonen. Enigzins gerelateerd: nooit de moeite genomen om dat in keepassx te gooien =P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Dat is dus het eerste wat ik doe zodra ik weer in de ELO kan, al die domme vragen in KeePass erbij flikkeren.

Grmbl.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijstheefles
kenneth schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 22:40:
Dat is dus het eerste wat ik doe zodra ik weer in de ELO kan, al die domme vragen in KeePass erbij flikkeren.

Grmbl.
Ironisch genoeg heb ik het wel unencrypted in een gmail draft gegooid; dus ik dat proberen 'godv... ' =P

Goed notities maken is ook een kunst O-) + you know... niet in clear text 't bewaren xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Sowieso, al die aparte logins moeten dood.

Op m'n werk zijn er verschillende systemen waarvoor ik moet inloggen, terwijl ik al een corporate account heb (via AD). Gebruik dat. Lift mee op mijn AD-user en de groepen waar ik in zit.

Zelfde voor mijn loonstrook, die moet ik opvragen via www.mijnloonstrook.nl. Inloggen moet met een username die op e-mailadres lijkt (alex_tweede voornaam.achternaam@moederbedrijf-van-werkgever) maar die ik nooit kan onthouden. Het wachtwoord moet ook iedere paar maanden worden gewijzigd, waardoor ik het dus nooit meer weet en ik iedere keer met die achterlijke password reset-procedure aan de slag mag.

Gebruik toch gewoon ADFS, stel knuppels! :(

[ Voor 10% gewijzigd door Alex) op 23-11-2013 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-10 18:49

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Waar ik werk zijn de passwords ook zo retarded en we hebben zo ontzettend veel logins dat iedereen gewoon een papiertje heeft waar alles op staat :+ Nja in elk geval beter dan digitaal opslaan, maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijstheefles
douweegbertje schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 23:24:
Waar ik werk zijn de passwords ook zo retarded en we hebben zo ontzettend veel logins dat iedereen gewoon een papiertje heeft waar alles op staat :+ Nja in elk geval beter dan digitaal opslaan, maar toch...
Klinkt bekend.

Dan opper ik iets als last/kee/<insert woord>pass om het te generen, omdat een papiertje wel erg erg is.

Krijg je 'Dat is te ingewikkeld hoor ! ' terug.

Dan heb je overigens meteen het niveau van de gemiddelde klant te pakken die lid is van de niet nader te noemen organisatie met studenten en computerproblemen.

Some people. |:(

[edit] on a side note: 't is wel geniaal dat de wine versie van steam wel een launcher icoontje heeft in mn linux install, maar de native linux steam client het niet voor elkaar krijgt. xD

[ Voor 12% gewijzigd door Ijstheefles op 23-11-2013 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10 16:43
PrisonerOfPain schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 21:41:
[...]

Hangt er een beetje vanaf, maar ik zou zeggen dat zodra het "lelijk" word je gewoon een tokenizer/parser moet maken. Zo veel werk is het niet (al kan het snel groeien afhankelijk van wat je er mee doet) en het is een heel stuk robuster. Het hangt een beetje af van wat je aan het parsen bent.

Ik ben op het moment (in m'n vrije tijd) bezig met een parser die C# achtige syntax als zoiets:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
class BaseNode
{
    [Category("Main")]
    string ApplicationName;

[Category("Main")]
    int Icon;
}

class ShaderNode : BaseNode
{
    [Category("Main")]
    string Test;

[Category("Main")]
    float Other
}

Kan omzetten naar naar een C++ class (code-gen), zodat ik later makkelijk data kan serializen (en reflection support heb).
Waar ik toevallig mee bezig was toen ik hier weer eens tegen aanliep was een pre-parser voor Doxygen (of input filter zoals zij het noemen) om script documentatie te maken bij exposed C++ classes. Misschien had ik inderdaad beter een echte parser kunnen maken maar het leek zo overkill voor zoiets simpels als dit.

code:
1
2
3
4
5
6
/**
  * @mijnannotatie
    {
    ...
    }
   */

Ik hoofde dus eigenlijk alleen maar '@mijnannotatie' te vinden in een comment block en dan alles tussen de accolades te grijpen. Lijkt zo simpel, is zo lelijk :P.

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-10 10:24

Firesphere

Yoshis before Hoshis

:D
You may not realize it, but your browser settings are limiting the way the site looks and behaves. To enable great site features that are currently disabled, simply make a few adjustments to your browser settings that will enable scripting.
I'm very well aware of this :P

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59
Pff. Nieuwe laptop vriendin. Zit windows 8 op. Ik weet niet welke idioot heeft bedacht dat een Tablet OS geschikt is voor laptops maar die debiel verdient een nekschot.

/rant

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Hydra schreef op zondag 24 november 2013 @ 13:00:
Pff. Nieuwe laptop vriendin. Zit windows 8 op. Ik weet niet welke idioot heeft bedacht dat een Tablet OS geschikt is voor laptops maar die debiel verdient een nekschot.

/rant
Vooral leuk als je ook een W8 tablet hebt. Het gebeurt mij nu toch wel geregeld dat ik probeer het scherm van de laptop ook als touchscreen te gebruiken :/ Zeker als er al een bepaalde hoeveelheid alcohol in zit :+

Meestal staat de laptop gewoon op tafel en werk ik met muis/tobo, maar de zeldzame keren dat ik op schoot zit met de laptop probeer ik het scherm als touchscreen te gebruiken :$

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/rant
Ik gebruik nu al een tijdje Windows 8 op mijn privélaptop en heb eigenlijk niet echt te klagen. Het enige waar ik me nog wel eens aan durf te storen is dat er bij het openen van een foto voor de metro-app gekozen wordt ipv de klassieke Windows Photo Viewer. Voor de rest heb ik eigenlijk niet echt een reden om terug te gaan naar Windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
roy-t schreef op zondag 24 november 2013 @ 09:43:
[...]

Waar ik toevallig mee bezig was toen ik hier weer eens tegen aanliep was een pre-parser voor Doxygen (of input filter zoals zij het noemen) om script documentatie te maken bij exposed C++ classes. Misschien had ik inderdaad beter een echte parser kunnen maken maar het leek zo overkill voor zoiets simpels als dit.

code:
1
2
3
4
5
6
/**
  * @mijnannotatie
    {
    ...
    }
   */

Ik hoofde dus eigenlijk alleen maar '@mijnannotatie' te vinden in een comment block en dan alles tussen de accolades te grijpen. Lijkt zo simpel, is zo lelijk :P.
Daar zou ik gewoon een regex voor gebruikt hebben denk ik. Iets als deze? https://www.debuggex.com/r/rQ_zaHXyfc-cui9P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:54
Verwijderd schreef op zondag 24 november 2013 @ 13:58:
[...] Het enige waar ik me nog wel eens aan durf te storen is dat er bij het openen van een foto voor de metro-app gekozen wordt ipv de klassieke Windows Photo Viewer. [...]
Mja op zich is dat ook eigen schuld :P De eerste keer dat je een foto opent wordt er nog gevraagd (rechter bovenhoek) welk programma je wilt gebruiken. Daarnaast heeft Windows al heel lang een "default programs" settings dingetje waar je in kan stellen dat die de Windows Photo Viewer moet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Jezus wat is Apple toch bagger op het gebied van ontwikkeltools en documentatie. Ik wil een table hebben met static cells maar ik wil hem niet als de de root viewcontroller hebben. Gewoon een table in een normale viewcontroller zetten en dan volkliederen met labels vindt je designer allemaal prachtig maar je krijgt gewoon geen reet te zien als je het runt.

Blijkbaar doet hij alleen zijn "magische ding" met static cells op het moment dat ik hem gebruik binnen een TableViewController. OK prima maak ik een aparte tableviewcontroller en nest ik die programmatisch in mijn normale viewcontroller. Weer een lege table. Fak!

So far voor de "handige" GUI editor van Apple. Had ik het allemaal met de hand gecode was ik al klaar geweest.

En altijd weer die standaard niet werkende code als je een tableviewcontroller voorgeschoteld krijgt van apple....is het echt te veel moeite om werkende templatecode ergens in die 4gb die ik moest downloaden te stoppen?

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Stomme computer.
RAM is kapot. En nu doet hij gek bij booten:

Vandaag: Wou helemaal niet aan, powerknop dood. Dus stroom eruit, en ja hoor, werkt. Maar Windows herkent de USB apparaten niet, die driver is niet gestart ofzo. Dus kan ik niets doen. Dan maar alles uit en opnieuw beginnen. En ja, nu werkt het gewoon.
Meestal: S3 Resume failed
Af en toe: Beeldschermdriver crasht na S3 Resume en dan een LBSWSSOD

Ik moet echt eens opnieuw gaan kopen, liefst direct 16GB, maar hé, RAM is ineens 50% gestegen in prijs de afgelopen paar jaar.

Lang leve sinterklaas, 8GB zelf, 8GB van m'n ouders :)

En nu maar eens aan het werk, want dat geld moet ergens vandaan komen

[ Voor 5% gewijzigd door F.West98 op 24-11-2013 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

F.West98 schreef op zondag 24 november 2013 @ 15:34:

Dus stroom eruit, en ja hoor, werkt.
Dat is.....bijzonder.....
F.West98 schreef op zondag 24 november 2013 @ 15:34:

Ik moet echt eens opnieuw gaan kopen, liefst direct 16GB, maar hé, RAM is ineens 50% gestegen in prijs de afgelopen paar jaar.
16GB voor minder dan de 64MB die ik in '99 kocht, niks te klagen jongeheer. Maar snél dat PhotoShop toen ineens ging, tjongejonge :+

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caelorum schreef op zondag 24 november 2013 @ 15:09:
[...]

Mja op zich is dat ook eigen schuld :P De eerste keer dat je een foto opent wordt er nog gevraagd (rechter bovenhoek) welk programma je wilt gebruiken. Daarnaast heeft Windows al heel lang een "default programs" settings dingetje waar je in kan stellen dat die de Windows Photo Viewer moet gebruiken.
Hmm, het is mij nooit opgevallen dat hij vraagt met welk programma ik dit wil openen. Anyway, ik heb het ondertussen al lang aangepast via die default programs hoor maar eigenlijk zou er bij de installatie een optie moeten zijn om direct alle metro-apps uit te schakelen en de 'desktop'-programma's (voor zover die er zijn) te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

:+
Meer zo van: hoe lang ik de powerknop ook indrukte en hoe vaak ik 'm indrukte, het werkte niet. Pas toen ik de stekker er uit en in deed werkte hij.
[...]

16GB voor minder dan de 64MB die ik in '99 kocht, niks te klagen jongeheer. Maar snél dat PhotoShop toen ineens ging, tjongejonge :+
4GB voor meer dan de 8GB die ik in '10 kocht, veel te klagen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je quote script is terug kapot :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:08

/rant
Vind het anders best te pruimen zeker nu je direct naar het bureaublad kan booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Ik ga straks als mijn SSD en extra geheugen binnen is Windows 8.1 naast MacOS zetten, misschien ook op mijn MacBook. Kan niet te veel kloten met mijn werklaptop helaas :|

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 06-10 13:59
Verwijderd schreef op zondag 24 november 2013 @ 13:58:
Ik gebruik nu al een tijdje Windows 8 op mijn privélaptop en heb eigenlijk niet echt te klagen. Het enige waar ik me nog wel eens aan durf te storen is dat er bij het openen van een foto voor de metro-app gekozen wordt ipv de klassieke Windows Photo Viewer. Voor de rest heb ik eigenlijk niet echt een reden om terug te gaan naar Windows 7.
Het gaat me vooral om de dingen waar je last van hebt als je net begint met een lege laptop. Ik wil McAfee deinstalleren bijvoorbeeld, tja. Waar zit je configuratiescherm? Moet je weer gaan googlen en blijk je met je muis rechtsonder een vaag schermpje te krijgen, waarna je via een paar clicks eindelijk in het oude vertrouwde configscherm komt.

Maak ik een 2e user aan; kan ik in eerste instantie alleen een user aanmaken met een emailaccount. Blijkt dat je een "local" user aan kunt maken als je de terminologie van MS doorgrond heb. Voor een OS dat bedoeld is voor 'simpele' gebruikers is dat soort shit wel aardig verstopt.

Laat ze eens naar MacOS kijken. Daar zit je ook met ongeveer 2 clicks in de system preferences en dat proberen ze ook niet te verstoppen.

Als je eenmaal alles geinstalleerd hebt enzo werkt het an sich niet echt anders dan windows 7 maar dat zegt genoeg: als die extra meuk is volkomen waardeloos op een laptop.

MS doet wel erg z'n best om na ieder goed OS weer een enorm brak OS te produceren...

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hydra schreef op zondag 24 november 2013 @ 17:28:
[...]

Het gaat me vooral om de dingen waar je last van hebt als je net begint met een lege laptop. Ik wil McAfee deinstalleren bijvoorbeeld, tja. Waar zit je configuratiescherm? Moet je weer gaan googlen en blijk je met je muis rechtsonder een vaag schermpje te krijgen, waarna je via een paar clicks eindelijk in het oude vertrouwde configscherm komt.
Vanuit het metro-startscherm kan je toch ook gewoon 'control panel' typen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of windows+w en dan 'add and remove programs'.

Het is heel lang geleden dat ik nog het control panel heb gebruikt. Typen wat je nodig hebt werkt zo veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Windows moet helemaal niet naar MacOS kijken. Als ik mac had gewild had ik wel een mac gekocht.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-10 22:28

Scott

Ik ben, dus ik tweak

BikkelZ schreef op zondag 24 november 2013 @ 15:14:
Jezus wat is Apple toch bagger op het gebied van ontwikkeltools en documentatie. Ik wil een table hebben met static cells maar ik wil hem niet als de de root viewcontroller hebben. Gewoon een table in een normale viewcontroller zetten en dan volkliederen met labels vindt je designer allemaal prachtig maar je krijgt gewoon geen reet te zien als je het runt.

Blijkbaar doet hij alleen zijn "magische ding" met static cells op het moment dat ik hem gebruik binnen een TableViewController. OK prima maak ik een aparte tableviewcontroller en nest ik die programmatisch in mijn normale viewcontroller. Weer een lege table. Fak!

So far voor de "handige" GUI editor van Apple. Had ik het allemaal met de hand gecode was ik al klaar geweest.

En altijd weer die standaard niet werkende code als je een tableviewcontroller voorgeschoteld krijgt van apple....is het echt te veel moeite om werkende templatecode ergens in die 4gb die ik moest downloaden te stoppen?
De manier waarop jij het probeert te doen is wel het meest aangeraden. Als dat niet werkt, dan zou ik alles nog eens goed nakijken, want dat hoort 't gewoon te doen. Weet niet goed wat er niet werkt aan die templatecode, dat is meestal het eerste dat ik weghaal. Of ik maak een gewone view controller en verander dan de superclass :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Scott schreef op zondag 24 november 2013 @ 17:54:
[...]

De manier waarop jij het probeert te doen is wel het meest aangeraden. Als dat niet werkt, dan zou ik alles nog eens goed nakijken, want dat hoort 't gewoon te doen. Weet niet goed wat er niet werkt aan die templatecode, dat is meestal het eerste dat ik weghaal. Of ik maak een gewone view controller en verander dan de superclass :+
Tja het werkt al weer volgens de code methode. Als ik hem los runde en er naar toe ging met een segue zag het er prima uit. Als ik er een instance van maak via code dan doet hij er niks mee, maar als ik het programmatisch weer toevoeg weer niet.

C:
1
2
3
4
5
6
    TableViewController *table = [[TableViewController alloc] initWithStyle:UITableViewStyleGrouped];

[self addChildViewController:table];
    table.view.frame = self.contentScrollView.frame;
    [self.contentScrollView addSubview:table.view];
    [table didMoveToParentViewController:self];

[ Voor 25% gewijzigd door BikkelZ op 24-11-2013 19:01 ]

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-10 22:28

Scott

Ik ben, dus ik tweak

BikkelZ schreef op zondag 24 november 2013 @ 18:34:
[...]

Tja het werkt al weer volgens de code methode. Als ik hem los runde en er naar toe ging met een segue zag het er prima uit. Als ik er een instance van maak via code dan doet hij er niks mee, maar als ik het programmatisch weer toevoeg weer niet.

C:
1
2
3
4
5
6
    TableViewController *table = [[TableViewController alloc] initWithStyle:UITableViewStyleGrouped];

[self addChildViewController:table];
    table.view.frame = self.contentScrollView.frame;
    [self.contentScrollView addSubview:table.view];
    [table didMoveToParentViewController:self];
Die code moet wel werken, alleen je moet je table niet op die manier initialiseren. Nu maak je een nieuwe instance, die helemaal niets te maken heeft met de table uit je storyboard. Je moet je table aanroepen dmv [self.storyboard instantiateViewControllerWithIdentifier:@"identifier"] en je view controller een identifier geven natuurlijk. Dan krijg je de table uit je storyboard, niet een compleet nieuwe die geen data bevat (en dus leeg is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Scott schreef op zondag 24 november 2013 @ 19:48:
[...]

Die code moet wel werken, alleen je moet je table niet op die manier initialiseren. Nu maak je een nieuwe instance, die helemaal niets te maken heeft met de table uit je storyboard. Je moet je table aanroepen dmv [self.storyboard instantiateViewControllerWithIdentifier:@"identifier"] en je view controller een identifier geven natuurlijk. Dan krijg je de table uit je storyboard, niet een compleet nieuwe die geen data bevat (en dus leeg is).
Je hebt gelijk. Heb nou al alles draaiend maar liep net ineens tegen een volledig lege geneste view aan en toen heb ik het wel op die manier opgelost. En het zit ook in code in een ander project wat ik eerder gemaakt heb, dus ik heb er zelfs al eerder mee te maken gehad én het opgelost :+

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 22:19

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Zit ik eens te kijken wat ik met mijn 180k+ aan ING rentepunten kan doen. Ben wel geïnteresseerd in een nieuwe TV. Zie ik daar voor 50k rentepunten en 1049 euro een LG 42LA8609. Redelijke deal, iets goedkoper dan de goedkoopste in de pricewatch, maar ik wil op zich een slagje groter maar die vond ik nergens. Kijk ik bij de categorie 25k-50k zie ik daar de 47LA8609 voor 30k rentepunten en €1049,-... Voor minder rentepunten heb je dus een duurdere TV 7(8)7. Topdeal trouwens, de goedkoopste in de pricewatch is €1328

[ Voor 13% gewijzigd door .oisyn op 25-11-2013 02:08 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Goedemorgen. Koffie?

Ow, en http://motherfuckingwebsite.com/ _O_

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-10 13:06

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:50
Tijd voor een redesign van alle websites?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:17
Uit de bron:
<!-- FOR THE CURIOUS: This site was made by @thebarrytone. Don't tell my mom. -->
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-10 10:30

Bosmonster

*zucht*

BikkelZ schreef op zondag 24 november 2013 @ 16:15:
Ik ga straks als mijn SSD en extra geheugen binnen is Windows 8.1 naast MacOS zetten, misschien ook op mijn MacBook. Kan niet te veel kloten met mijn werklaptop helaas :|
Als je wilt kloten, kun je dan niet beter een VM'etje installeren? Qua performance maakt het niet zo heeel veel uit meer tegenwoordig namelijk, zeker niet met SSD en genoeg geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-10 18:49

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

.oisyn schreef op maandag 25 november 2013 @ 02:05:
Zit ik eens te kijken wat ik met mijn 180k+ aan ING rentepunten kan doen. Ben wel geïnteresseerd in een nieuwe TV. Zie ik daar voor 50k rentepunten en 1049 euro een LG 42LA8609. Redelijke deal, iets goedkoper dan de goedkoopste in de pricewatch, maar ik wil op zich een slagje groter maar die vond ik nergens. Kijk ik bij de categorie 25k-50k zie ik daar de 47LA8609 voor 30k rentepunten en €1049,-... Voor minder rentepunten heb je dus een duurdere TV 7(8)7. Topdeal trouwens, de goedkoopste in de pricewatch is €1328
ha, wist niet eens dat ING zo'n shop had :+ Ik zie dat ik ook aardig wat puntjes heb, maar je kan er eigenlijk niets mee lol. Zie allemaal producten die nog steeds een vors bedrag kosten. Geef mij gewoon iets wat gratis is, al dan niet een paar euro? Aan die 'luxere' producten heb ik vrijwel niets, en al helemaal niet met zo weinig korting..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

.oisyn schreef op maandag 25 november 2013 @ 02:05:
Heb er ook nog 110K ofzo.

Tip: Diamond Point bon kopen voor je vrouwtje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
douweegbertje schreef op maandag 25 november 2013 @ 09:49:
[...]

ha, wist niet eens dat ING zo'n shop had :+ Ik zie dat ik ook aardig wat puntjes heb, maar je kan er eigenlijk niets mee lol. Zie allemaal producten die nog steeds een vors bedrag kosten. Geef mij gewoon iets wat gratis is, al dan niet een paar euro? Aan die 'luxere' producten heb ik vrijwel niets, en al helemaal niet met zo weinig korting..
Ik heb er een paar Samsonite koffers uitgehaald, zeker het geld waard en bijna 50% minder dan in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Megamind schreef op maandag 25 november 2013 @ 10:07:
[...]

Ik heb er een paar Samsung koffers uitgehaald, zeker het geld waard en bijna 50% minder dan in de winkel.
Maakt Samsung ook al koffers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Ealanrian schreef op maandag 25 november 2013 @ 10:08:
[...]

Maakt Samsung ook al koffers?
Bedoelt ie niet telefoon? Ik zou ze ook verwarren met een koffer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 22:19

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

_o-

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-10 15:59

[/maandag]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Prachtig! Net als vroeger :D

Hoewel ...
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/koIFTvw.png

Bijna 82% van het dataverkeer is overbodig voor de bezoeker :P

Gebruikers, prachtige wezens. Ik zit een telefoongesprek te volgen en dat gaat ongeveer als volgt:

Ik heb pech!
- Waar bent u?
Op de snelweg!
- Ja, maar waar?
Langs de kant!

_o-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Stackoverflow offline

* windwarrior heeft geen Haskell productiviteit meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:45
Morge!
Maandag ochtend, hele ochtend al flowchart aan het maken.

Zijn der mensen die c code direct omzetten naar een flowchart? Zijn daar tooltjes voor? Of word het gewoon een dagje stoeien met Visio....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kenneth schreef op maandag 25 november 2013 @ 10:21:
[...]

Prachtig! Net als vroeger :D

Hoewel ...
[afbeelding]

Bijna 82% van het dataverkeer is overbodig voor de bezoeker :P
Dat vond ik ook zo grappig. De hele tijd focussen op content en waarom je géén JQuery e.d. mag gebruiken maar dan zelf wel doodleuk Google Analytics code (die voor de gebruiker echt wel meerwaarde heeft) toevoegen. :')

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2013 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Verwijderd schreef op maandag 25 november 2013 @ 10:37:
[...]

[...]

Dat vond ik ook zo grappig. De hele tijd focussen op content en waarom je géén JQuery e.d. mag gebruiken maar dan zelf wel doodleuk Google Analytics code (die voor de gebruiker echt wel meerwaarde heeft) toevoegen. :')
Analytics heeft toch meerwaarde voor de beheerder om statistieken te krijgen over de website? Ik zie de meerwaarde voor de gebruiker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ealanrian schreef op maandag 25 november 2013 @ 10:43:
[...]

Analytics heeft toch meerwaarde voor de beheerder om statistieken te krijgen over de website? Ik zie de meerwaarde voor de gebruiker niet.
Dat was sarcastisch bedoeld. Hij heeft het de hele tijd over dat het enkel over content moet gaan en je geen 'zware' JS-libs moet gebruiken en dan gebruikt hij zelf Google Analytics waar de gebruiker helemaal niets aan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-10 15:19

TheNephilim

Wtfuzzle

Verwijderd schreef op maandag 25 november 2013 @ 10:46:
[...]

Dat was sarcastisch bedoeld. Hij heeft het de hele tijd over dat het enkel over content moet gaan en je geen 'zware' JS-libs moet gebruiken en dan gebruikt hij zelf Google Analytics waar de gebruiker helemaal niets aan heeft.
Mwah, daar zit wel een verschil in. In zijn verhaal doet mij zoiets vooral denken aan het hele jQuery-UI framework laden, om een datepicker te laten zien. Dat hij analytics laad zou mij niet zo dwars zitten, dat vind ik iets heel anders.

Zijn boodschap is wellicht wat extreem, maar hij heeft wel gelijk. Websites zijn vaak overgecompliceerd, terwijl de bezoeker daar niks aan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheNephilim schreef op maandag 25 november 2013 @ 10:50:
[...]

Mwah, daar zit wel een verschil in. In zijn verhaal doet mij zoiets vooral denken aan het hele jQuery-UI framework laden, om een datepicker te laten zien. Dat hij analytics laad zou mij niet zo dwars zitten, dat vind ik iets heel anders.

Zijn boodschap is wellicht wat extreem, maar hij heeft wel gelijk. Websites zijn vaak overgecompliceerd, terwijl de bezoeker daar niks aan heeft.
Ik ben volledig eens met wat je zegt hoor. Maar zoals je kan zien in het plaatje van kenneth, gaat het hier wel om 82% van de data die geladen moet worden en ook daar heeft de bezoeker niets aan.

Voor de rest is Google Analytics een leuke en handige tool maar moest ik @thebarrytone zijn, had ik het er voor Motherfucking Website uitgelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
TheNephilim schreef op maandag 25 november 2013 @ 10:50:
[...]

Mwah, daar zit wel een verschil in. In zijn verhaal doet mij zoiets vooral denken aan het hele jQuery-UI framework laden, om een datepicker te laten zien.
Als iedere developer nou aanleert om CDN's te gebruiken hoeft de eindgebruiker een JS-file maar eenmaal in te laden. Daarna haalt de browser de file wel uit de cache. Dan is dit ook geen probleem meer :)

--edit--
als fallback zou je natuurlijk de files ook op je eigen webserver kunnen hosten, mocht het CDN eruit liggen. Maar hoe vaak komt dat voor?

[ Voor 13% gewijzigd door PdeBie op 25-11-2013 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Verwijderd schreef op maandag 25 november 2013 @ 10:58:
[...]

Ik ben volledig eens met wat je zegt hoor. Maar zoals je kan zien in het plaatje van kenneth, gaat het hier wel om 82% van de data die geladen moet worden en ook daar heeft de bezoeker niets aan.

Voor de rest is Google Analytics een leuke en handige tool maar moest ik @thebarrytone zijn, had ik het er voor Motherfucking Website uitgelaten.
Dat is waar, gezien de context had hij het beter weg kunnen laten.
pdebie schreef op maandag 25 november 2013 @ 11:15:
[...]

Als iedere developer nou aanleert om CDN's te gebruiken hoeft de eindgebruiker een JS-file maar eenmaal in te laden. Daarna haalt de browser de file wel uit de cache. Dan is dit ook geen probleem meer :)

--edit--
als fallback zou je natuurlijk de files ook op je eigen webserver kunnen hosten, mocht het CDN eruit liggen. Maar hoe vaak komt dat voor?
Als er één universele CDN zou wezen, dan was er ook geen excuus meer om dat niet te doen. Zelf betrek ik jQuery altijd van Google, standaard. Echter zijn er zoveel kleine scripts die je niet van een CDN kunt krijgen. Veel grote js-libs gebruik ik ook niet natuurlijk, maar jQuery-UI is er ook zo een.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Hoe zit het met CDN's en privacy eigenlijk? Ik bedoel, stel je hebt Ghostery om alle links met third parties uit te sluiten, en dan stuur je elke keer een request naar het CDN? (Niet echt in verdiept.)

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Op het moment dat je browser ziet dat de website een js file uit het CDN van Google gebruikt en hij weet dat hij in zijn cache diezelfde file heeft staan, zal hij geen request sturen lijkt me. stuurt hij geen request.

--edit--
http://encosia.com/3-reas...ogle-host-jquery-for-you/
Better Caching
No matter how well optimized your site is, if you’re hosting jQuery locally then your users must download it at least once. Each of your users probably already has dozens of identical copies of jQuery in their browser’s cache, but those copies of jQuery are ignored when they visit your site.
However, when a browser sees references to CDN-hosted copies of jQuery, it understands that all of those references do refer to the exact same file. With all of these CDN references point to exactly the same URLs, the browser can trust that those files truly are identical and won’t waste time re-requesting the file if it’s already cached. Thus, the browser is able to use a single copy that’s cached on-disk, regardless of which site the CDN references appear on.
TheNephilim schreef op maandag 25 november 2013 @ 11:23:
[...]

Als er één universele CDN zou wezen, dan was er ook geen excuus meer om dat niet te doen. Zelf betrek ik jQuery altijd van Google, standaard. Echter zijn er zoveel kleine scripts die je niet van een CDN kunt krijgen. Veel grote js-libs gebruik ik ook niet natuurlijk, maar jQuery-UI is er ook zo een.
Klopt, lang niet alle scripts zijn via CDN te krijgen. Maar alle beetjes helpen. En stel dat er een bepaald script steeds meer en meer gebruikt gaat worden en het gebruik van CDN neemt ook toe, zal Google vast wel aanbieden datzelfde script ook via het CDN aan te bieden.

[ Voor 33% gewijzigd door PdeBie op 25-11-2013 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

pdebie schreef op maandag 25 november 2013 @ 11:33:
Op het moment dat je browser ziet dat de website een js file uit het CDN van Google gebruikt en hij weet dat hij in zijn cache diezelfde file heeft staan, zal hij geen request sturen lijkt me. stuurt hij geen request.

--edit--
http://encosia.com/3-reas...ogle-host-jquery-for-you/
Grappig.. waar denk je dat die site z'n jQuery vandaan haalt? :+

http://encosia.com/blog/includes/jquery-1.9.1.min.js

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Laatst online: 22:41

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Do as I say, not as I do?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Haha, dat zijn leuke grapjes! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Dat is wel een fail ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-10 15:06
Net hier weer de naamgeving discussie gehad: Gaan we login/out of logon/off gebruiken...

Wat is jullie voorkeur?

LinkedIn - Collega worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

De eerste combinatie of de tweede, zolang je ze niet doorelkaar gebruikt (login/off, logon/out) maakt het mij weinig uit.

Mensen die aanloggen/afloggen zeggen krijgen wel altijd een tik met mijn toetsenbord :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Evilbee schreef op maandag 25 november 2013 @ 12:20:
Net hier weer de naamgeving discussie gehad: Gaan we login/out of logon/off gebruiken...

Wat is jullie voorkeur?
Sign in/out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
en daar gaan we weer :(

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/BRbavXm.png

Bij elke copy-paste actie of wanneer ik intellisense aanspreek :'(

Herstart VS > geen effect
Herstart PC > geen effect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cenix
  • Laatst online: 19-10 20:52
pdebie schreef op maandag 25 november 2013 @ 12:34:

[afbeelding]

Hier heb ik er ook last van, maar hier is het TFS die zorgt voor de ellende, server lijkt niet meer helemaal in orde te zijn. Maar ik krijg geen dialogen, ik mag wachten met een wait-cursor :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:30

Hoogie2004

Whohooooo

pdebie schreef op maandag 25 november 2013 @ 12:34:

[afbeelding]

Welke plugin's gebruik je? In mijn ervaring is het namelijk vaak (tot nu toe bij mij eigenlijk altijd) een plugin die dit soort gedrag veroorzaakt.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kenneth schreef op maandag 25 november 2013 @ 12:22:
De eerste combinatie of de tweede, zolang je ze niet doorelkaar gebruikt (login/off, logon/out) maakt het mij weinig uit.

Mensen die aanloggen/afloggen zeggen krijgen wel altijd een tik met mijn toetsenbord :P
Aanleggen/afsteken.

arrrr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Maar zorg er dan wel voor dat je logica klopt, zodat je niet dit soort situaties krijgt:

Afbeeldingslocatie: http://xkcd.nl/2q3/6089ac26fe3b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Hoogie2004 schreef op maandag 25 november 2013 @ 12:48:
[...]

Welke plugin's gebruik je? In mijn ervaring is het namelijk vaak (tot nu toe bij mij eigenlijk altijd) een plugin die dit soort gedrag veroorzaakt.
Alleen Resharper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

De meest creatieve die ik ooit heb gehoord is "Binnengaan/Uitgaan" :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:30

Hoogie2004

Whohooooo

Die een keer repairen / uit+aan zetten?
Settings een keer resetten wil ook nog wel eens werken.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Hoogie2004 schreef op maandag 25 november 2013 @ 13:31:
[...]

Die een keer repairen / uit+aan zetten?
Settings een keer resetten wil ook nog wel eens werken.
Die Visual Studio user file deleten wil nog weleens werken inderdaad. Soms is mijn typen ook traag als een stront door een rietje en als ik dan die .suo delete doet die het weer helemaal smooth.

Nothing to see here!

Pagina: 1 ... 94 ... 137 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.