F.West98 schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 22:36:
Ik vind only back-end niet je-van-het maar van enkel front-end zou ik ongelukkig worden.
Mijn ideale mix zou een beetje back-end en wat erbijhorende front-end zijn. En front-end meer met coole dingetjes en uitdagende dingen, dan simpele pagina's over and over again
Ik heb eerder dit jaar mijn DBA-vaardigheden wat bijgezpijkerd en dat loont zeker, ik do nu dingen waarvoor ik eerder altijd bij de DBA moest gaan zeuren

Maar tegelijkertijd zou ik zeker geen full-time DBA willen zijn.
Alleen back-end zou ik weinig moeite mee hebben. DB, DAL, BLL, en laat de plaatjes maar aan de tekenaars over

Zolang de frontenders maar van mijn data afblijven en niet gaan roepen dat ze mijn datacontext tot hun beschikking willen hebben in de frontend ("om te kunnen testen" - me reet, mijn data, aflblijven

)
sig69 schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 22:41:
Hee ik zit een beetje in hetzelfde schuitje! Mis inderdaad het sparren met collega's wel, half uurtje met z'n vijven en een whiteboard kunnen heel nuttige dingen uitkomen. Of code reviews met mensen die veel slimmer zijn dan ik (alsin: cum laude afgestudeerd, rainman-achtig). Nu wordt alles wat ik doe maar aangenomen. Aan de andere kant, de druk en stress zijn hier veel lager, en de secundaire omstandigheden veel relaxter. Is ook heel wat waard.
Oh, die rust is ook heerlijk. Ik zeg het, geen planningen, geen mensen die lopen te pushen, en alles zelf kunnen invullen op technisch vlak. Om er dan natuurlijk vlak voor deployment achter te komen dat j ede hele zaak van .NET 4.5 met SQLCE 4.0 en SQL Server 2012 mag gaan downgraden naar 3.5, 3.5 en 2005 respectievelijk
Nadeel is dat ik ook niet zomaar even sourcecode online kan gooien voor reviews
Maar ik zou echt zo nu en dan inderdaad wel weer eens willen sparren voor een white-board.
Misschien tijd voor een lonely developers anonymous groepje