https://niels.nu
Verder is het wel uitermate coolHydra schreef op donderdag 21 november 2013 @ 19:02:
[...]
Die automatische vertaling is wel beyond brak zeg
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Log4j in java is imho erg niceHMS schreef op donderdag 21 november 2013 @ 00:18:
Damn, al die logging statements aan je code toevoegen voelt zo vies... Mijn mooie schone code, wat doe je

Better dan NSLog
Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF
Waar zit jij dan?wsitedesign schreef op donderdag 21 november 2013 @ 19:18:
[...]
Gelukkig zit er nu minstens 1 land tussen...
Hoe gaat het?
Het gaat prima
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Ik wordt "ge-reddit"
M'n SP heeft al opgeschaald naar de maximum en nog ligt de boel de halve tijd plat
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Wat ben je aan het doen dan?Firesphere schreef op donderdag 21 november 2013 @ 22:10:
Na zoveel uur mag het wel
Ik wordt "ge-reddit"
M'n SP heeft al opgeschaald naar de maximum en nog ligt de boel de halve tijd plat
Werkwsitedesign schreef op donderdag 21 november 2013 @ 22:47:
Hehe. Wat moet jij nu weer in de US trouwens?

p.s.
Vanwege het korte verblijf hier, probeer ik (als altijd) in CEST te blijven qua ritme.
[ Voor 13% gewijzigd door Firesphere op 21-11-2013 22:55 ]
Waarom zomertijd?Firesphere schreef op donderdag 21 november 2013 @ 22:52:
Vanwege het korte verblijf hier, probeer ik (als altijd) in CEST te blijven qua ritme.
ora et labora
Verwijderd
http://www.downforeveryoneorjustme.com/outlook.commrc4nl schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 00:05:
ligt outlook.com er nu uit of is it just me?
It's not just you! http://outlook.com looks down from here.
Outlook.com DNS records disappeared
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Verwijderd
Feest

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2013 02:22 ]
Handig, ook voor mac?
Vraag me wel af of tamper voor kan komen in realiteit
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Onbewust best veel, zeker op een wifi verbinding.Gamebuster schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 08:36:
[...]
Handig, ook voor mac?
En aangezien er partijen zijn die alles kunnen inzien is het ook geen probleem om er een berichtje tussen uit te plukken dan wel aan te passen. al is dat natuurlijk wel duur aangezien je dan mensen moet hebben die berichten kunnen aanpassen zonder dat het echt opvalt.
[ Voor 34% gewijzigd door Ealanrian op 22-11-2013 08:45 ]
Niet zo uitgebreid, maar voor Mac is er ook een simpel ‘tooltje’ om je connectie te beperken:Gamebuster schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 08:36:
[...]
Handig, ook voor mac?

1. https://developer.apple.c...x.action?name=for%20Xcode
2. Inloggen met je Apple ID
3. Installeer “Hardware IO Tools”.
4. Dubbel klik de “Network Link Conditioner.prefPane”.
5. Je hebt er nu in je “System Preferences” een nieuw tabje bij.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Verwijderd

Ik dacht hier net een snuggere opmerking te geven, dat je "beker" en "tas" maar eens moest Googlen met image search. Maar die vlieger gaat niet op, bij beker kom je voornamelijk van die dingen tegen die wielrenners etc. zo fier in de lucht houden als ze gewonnen hebben, terwijl je bij tas, ja.. rugzakken en handtassen tegenkomtEalanrian schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 10:28:
[...]
Pest onze belgische vrienden niet zo met hun rare taaltje
Ja, dan drink ik ook liever uit een beker
Verwijderd
Je kan gewoon niet zoeken.Pyr0wl schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 10:39:
[...]
Ik dacht hier net een snuggere opmerking te geven, dat je "beker" en "tas" maar eens moest Googlen met image search. Maar die vlieger gaat niet op, bij beker kom je voornamelijk van die dingen tegen die wielrenners etc. zo fier in de lucht houden als ze gewonnen hebben, terwijl je bij tas, ja.. rugzakken en handtassen tegenkomt![]()
https://www.google.nl/search?q=koffietas&tbm=isch
Wat had je dan verwacht? Een tas is een zak, einde verhaal.Pyr0wl schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 10:39:
[...]
Ik dacht hier net een snuggere opmerking te geven, dat je "beker" en "tas" maar eens moest Googlen met image search. Maar die vlieger gaat niet op, bij beker kom je voornamelijk van die dingen tegen die wielrenners etc. zo fier in de lucht houden als ze gewonnen hebben, terwijl je bij tas, ja.. rugzakken en handtassen tegenkomt![]()
Hmm, en van wat voor sites komen die resultaten? Allemaal .be-adressen.Verwijderd schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 10:46:
[...]
Je kan gewoon niet zoeken.
https://www.google.nl/search?q=koffietas&tbm=isch
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Verwijderd
Niet alleen.Korben schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 10:47:
[...]
Wat had je dan verwacht? Een tas is een zak, einde verhaal.
[...]
Hmm, en van wat voor sites komen die resultaten? Allemaal .be-adressen.

Goed, goed, maar (voor zover ik kon zien) alle resultaten waar je een kopje ziet, zijn .be-adressen.
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Verwijderd
http://www.zazzle.nl/hete+koffie+tassen
[ Voor 5% gewijzigd door D-Raven op 22-11-2013 10:58 ]
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Jawel, in het (Limburgs) dialectTheNephilim schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 10:37:
Tjah, je koffie in een tas... zulke gekke dingen heb ik in het Nederlands nog nooit gehoord hoor
Nu wachten totdat de Limburg hoort niet bij Nederland-war begint
Limburg afstoten kan nog redelijk, de vraag is alleen of Duitsland of Belgie jullie wil hebbencenix schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 11:11:
[...]
Jawel, in het (Limburgs) dialect![]()
Nu wachten totdat de Limburg hoort niet bij Nederland-war begint
Friesland afstoten is toch een stuk lastiger.
Gewoon een appart land van makenEalanrian schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 11:13:
[...]
Intel i7-12700KF/Giga-Byte B760I Aorus Pro DDR4/MSI Geforce 1080Ti 11Gb/Corsair 2x16.384MB DDR4-3200/Samsung SSD 980 Pro 1 Tb/Crucial MX500 1 Tb/Seagate 1 Tb
.Gertjan.: Er is maar een goede Mac en dat is die gele M langs de snelweg :D
afsteken en af laten drijven!Ealanrian schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 11:13:
[...]
ja laat toch geen appart land onstaan binnen je eigen land met zulke stugge mensen er in. Je weet nooit wat ze gaan doen...
Maar als je ze zo eenvoudig aan de kant schuift is het ook niet zo'n sterke barrière.Caelorum schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 11:28:
Ach die duw je gewoon even aan de kant en dan schuif je ze weer terug. Die moeten we ook niet kwijt raken, dat is onze zee barrière
Beetje chineese muur / berlijnse muur idee rondom de provincie?Ealanrian schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 11:29:
Komt zo'n muur niet ook weer aan land in Friesland? dan moet die ook verlegt worden wat wel weer goed is voor de werk gelegenheid
Valt opzich wel wat voor te zeggen
Intel i7-12700KF/Giga-Byte B760I Aorus Pro DDR4/MSI Geforce 1080Ti 11Gb/Corsair 2x16.384MB DDR4-3200/Samsung SSD 980 Pro 1 Tb/Crucial MX500 1 Tb/Seagate 1 Tb
.Gertjan.: Er is maar een goede Mac en dat is die gele M langs de snelweg :D
Grensbewaking er bij, niks komt er meer in of uit zonder import/export vergunning, alle lijnen en lijdingen worden door gestoken, gas en electra is nergens voor nodig en internet doe je maar met IP-over-avian carrier.ValHallen schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 11:32:
[...]
Beetje chineese muur / berlijnse muur idee rondom de provincie?
Valt opzich wel wat voor te zeggen
Beetje lijm er tussencenix schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 11:29:
[...] Maar als je ze zo eenvoudig aan de kant schuift is het ook niet zo'n sterke barrière.
Leksteken en af laten zinken dan maar!Ealanrian schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 11:22:
Ik zie daar wel wat obstakels...
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Yo, werk je nog bij / voor Cloud9?
If yes, hoe gaan jullie je bewapenen tegen dit soort initiatieven?
nieuws: Google bouwt nieuwe ide genaamd Spark als Chrome-app
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
Nope, werkt hij niet meer
Wist dat dat een keer langs gekomen was in de CCcreator1988 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 12:00:
Zo, na twee maanden weer back in business. Per vandaag werk ik voor Telenor Comoyo fulltime aan Firefox OS (Boot 2 Gecko)!
vind het knap dat microsoft dat durft te zeggen...
Zeker gezien het feit dat Bing helemaal niet zo efficiënt is als Google, toch niet de laatste keer dat ik het had getest. Op het gebied van mail etc. zijn ze natuurlijk wel goed op weg, imhoDXaroth schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 12:42:
[...]
vind het knap dat microsoft dat durft te zeggen...
Efficient is natuurlijk iets anders dan stelen van dataPyr0wl schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 12:55:
[...]
Zeker gezien het feit dat Bing helemaal niet zo efficiënt is als Google, toch niet de laatste keer dat ik het had getest. Op het gebied van mail etc. zijn ze natuurlijk wel goed op weg, imho
Overigens is het niet echt netjes om je concurrent zwart te maken
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
plus microsoft is deels groot geworden op de ideeen van anderen... dus om nu te roepen dat google steelt is beetje pot verwijt de ketel.Gertjan. schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 12:57:
[...]
Efficient is natuurlijk iets anders dan stelen van dataIk zou liever een partij hebben die wat minder efficient is dan een partij die de boel op straat kiepert.
Data stelen is volgens mij wel wat anders al ideeën stelen/ het zelfde idee hebben.DXaroth schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 13:22:
[...]
plus microsoft is deels groot geworden op de ideeen van anderen... dus om nu te roepen dat google steelt is beetje pot verwijt de ketel
Dan heb je nog geen US commercials gezien.Gertjan. schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 12:57:

"You either die a hero or you live long enough to see yourself become the villain."
YouTube: Polygon Window - Surfing On Sine Waves (1992) [Full Album]
Vroeger had ik geen idee hoe ze dit soort muziek maakten, pure magie. Nu weet ik hoe het werkt en heb ik de apparatuur thuis staan en nog steeds komt niks wat uit mijn handen komt in de buurt bij dit.
--------
45 minuten pure waarheid:
YouTube: Robert C. Martin (Uncle Bob) - Demanding Professionalism in Software Development
[ Voor 17% gewijzigd door BikkelZ op 22-11-2013 15:22 ]
iOS developer
* .Gertjan. kijkt op klok... 15:43.... Dat gaat hem niet worden vrees ik...Bezorgdatum: vandaag 15:00-17:00
Status: Zending bevindt zich in het sorteercentrum van PostNL.

Thuis nooit al te veel problemen gehad, maar op kantoor lijkt het een en al ellende met die gasten...

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Dan mogen ze wel haast maken. Volgens mij zit het centrum in denbosch, met de gezellige vrijdagmiddag spits wordt het spannendEalanrian schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 15:46:
Misschien is het soorteercentrum wel om de hoek
Ik zou verwachten dat de pakketjes al geladen worden voor een hele dag, maar goed, dat kan natuurlijk anders zijn...
http://www.khronos.org/re...ecs/opencl-1.x-latest.pdf
Binnenkort kijken of ik ook voor C en OpenGL kan doen.
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Verwijderd
Wtf, zitten gewoon op kantoor... Lijkt erop dat er weer eens iets is mis gegaan in de adressering... Ik zie op de TrackTrace site geen B achter het adres staan, dus mogelijk heeft de PostPiet de verkeerde deur gepakt, die was niet thuis en vervolgens eruit genaaid.Pakketbezorger heeft de zending niet kunnen afleveren. 2e afleverpoging volgt.
Boven de deuren hangen joekels van borden met de bedrijfsnamen en dan nog missen...

FaalNL... Sowieso binnen 5 minuten van "In sorteercentrum" naar "kan niet bezorgd worden"....
Hij kwam ookal langs op mijn facebook en het was echt dag dag motivatie en productiviteit XDVerwijderd schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 16:15:
Voor mensen die geen zin meer hebben om vandaag productief te zijn: http://textastrophe.com/
Nothing to see here!
Titel en auteur klinken interessant, maar kun je enigszins uitleggen waar de video over gaat? Voor ik een paar honderd MB data verstook op m'n mobiel.
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
15 euro per uur jongens, kom maar op.
[ Voor 167% gewijzigd door NMe op 22-11-2013 17:11 ]
^ Wat hij zegt.
[ Voor 82% gewijzigd door CodeCaster op 22-11-2013 17:09 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
In loondienst wel, voor een ZZP-er wordt het krapjesCodeCaster schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 17:07:
Edit: het gaat om een juniordeveloperrol volgens hun site, met 15 euro per uur is dat ~ € 2500 per maand, valt nog wel mee.
Laatste tijd krijg ik overigens ontzettend veel recruitment mails, jullie ook?
[ Voor 9% gewijzigd door Douweegbertje op 22-11-2013 18:29 ]
Ja, zelfs op mijn zakelijke e-mailadres (dat nergens op internet staat) krijg ik zo nu en dan e-mails van ze. Het meeste blijft echter via LinkedIn.douweegbertje schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 18:29:
We are shaping the future
Hier is het ook weer "spits"... Lezen is schijnbaar daarbij heel moeilijk. Staat duidelijk op mijn profiel dat ik mijn eigen bedrijf run en bij mijn contact info staat zelfs expliciet dat ik geen interesse heb in loondienst anbiedingen.... Maar daar hechten ze weinig waarde aan. Zelfs een keer een mafkees gehad die schreef 'je hebt het vast naar je zin bij je huidige werkgever, maar misschien tijd om naar iets anders te kijken..." Die heb ik keihard uitgelachen en gezegd dat ik het uitermate naar mijn zin heb, aangezien ik zelf mijn eigen werkgever ben...Alex) schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 18:55:
[...]
Ja, zelfs op mijn zakelijke e-mailadres (dat nergens op internet staat) krijg ik zo nu en dan e-mails van ze. Het meeste blijft echter via LinkedIn.
Recentelijk nog een recruiter afgewezen die mij nu minimaal 3x per week probeert te bellen (hoera nummerweergave) terwijl ik duidelijk heb gezegd geen interesse te hebben. Als hij probeert zijn recruitment troep aan te smeren heeft hij het helemaal niet begrepen. Als je mij benadert zonder goed te lezen hoe kun je dan in vredesnaam verwachten dat ik je vertrouw bij het zoeken naar een geschikte kandidaat....

Recruiters die zulke missers maken zijn in mijn ogen niet secuur genoeg om mijn profiel of functieportfolio te mogen vertegenwoordigen :W

Je mag een keer raden welke site op php draait.
Nee, ik heb ze ondertussen allemaal wel geblocked geloof ik.douweegbertje schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 18:29:
...
[ Voor 48% gewijzigd door sig69 op 22-11-2013 20:50 ]
Ik vrees de derde
En als je klaar bent kun je meteen door met http://dontevenreply.com.Verwijderd schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 16:15:
Voor mensen die geen zin meer hebben om vandaag productief te zijn: http://textastrophe.com/
Het is inderdaad de derde. De eerste en de tweede zijn .Net MVC die wel redelijk bezocht worden, maar er zit echt niets spannends in. De laatste is ook een MVC site die uit welgeteld drie paginas's bestaat. Het boeit me verder niks hoor, geheugen is ruim aanwezig dus geen probleem. Maar het verschil is duidelijk.
Grote kans dat ASP.NET net zo hongerig is als de rest van de Microsoft software. Sowieso houdt asp.net er van om dingen te cachen en zaken vast te houden. Mijn ervaring is dat wanneer er ruimte beschikbaar is, MS software dit me liefde consumeertsig69 schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 20:55:
[...]
Het is inderdaad de derde. De eerste en de tweede zijn .Net MVC die wel redelijk bezocht worden, maar er zit echt niets spannends in. De laatste is ook een MVC site die uit welgeteld drie paginas's bestaat. Het boeit me verder niks hoor, geheugen is ruim aanwezig dus geen probleem. Maar het verschil is duidelijk.
SQL wil dit bijvoorbeeld ook erg graag, als de ruimte er is neemt hij dat met liefde van je over
Wie heeft er aspirines over? Dan heb ik maandag weer rond half 10 koffie.
Toch niet beroerd van je koffie geworden? Dan sla ik maandag even overFiresphere schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 21:01:
* Firesphere voelt zich zwaar beroerd worden.
Wie heeft er aspirines over? Dan heb ik maandag weer rond half 10 koffie.
Beroerd als in misselijk? Dan gaat een asperientje weinig voor je doen ...
Ik vind het ook helemaal niet erg hoor. Maar het verschil is wel opvallend..Gertjan. schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 21:01:
[...]
Grote kans dat ASP.NET net zo hongerig is als de rest van de Microsoft software. Sowieso houdt asp.net er van om dingen te cachen en zaken vast te houden. Mijn ervaring is dat wanneer er ruimte beschikbaar is, MS software dit me liefde consumeert
SQL wil dit bijvoorbeeld ook erg graag, als de ruimte er is neemt hij dat met liefde van je overPas 16GB in mijn server bijgeprikt (de huidige 16 werd krap), maar binnen 1,5 dag hadden de VM's al gretig gebruik van het nieuwe geheugen gemaakt
Op zich niet erg, maar wel opvallend.
En over SQL, ja die pakt gewoon alles (tenzij anders afgericht), en dat is juist alleen maar goed.
Dat zijn mensen die opzettelijk willekeurige andere mensen gaan lastig vallen via hun advertentie? Daar mis ik de grap van.Scott schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 20:49:
[...]
En als je klaar bent kun je meteen door met http://dontevenreply.com.
Recruiters die niet kunnen lezen aan het lijntje houden: helemaal prima. Telefonische verkopers met een tegenscript op de kast krijgen: prima idee. 420-scams in de war sturen: erg leuk als het crafty gebeurt.
Maar zomaar anderen lastig vallen?

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Vandaag kijk ik er opnieuw met een frisse blik naar en het searchpath was "/home/otherside/Fotos/*.*".
Op Windows wordt *.* geinterpreteerd als * waardoor hij wel subdirectories vind, op Linux vond hij geen enkele directory met een . er in natuurlijk.

Altijd leuk, de eerste stapjes op een nieuw platform
Hehehe nou ik zie er wel potentie in. Fake LinkedIn maken vol met fouten maar tegelijkertijd voor recruiters interessante acroniemen. Heel geinteresseerd degenen die reageren om mail, telefoon en andere shit vragen en dan allerlei zogenaamde programmeerfaals op ze los laten zoals op hol geslagen fax of email scripts.incaz schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 21:21:
[...]
Dat zijn mensen die opzettelijk willekeurige andere mensen gaan lastig vallen via hun advertentie? Daar mis ik de grap van.
Recruiters die niet kunnen lezen aan het lijntje houden: helemaal prima. Telefonische verkopers met een tegenscript op de kast krijgen: prima idee. 420-scams in de war sturen: erg leuk als het crafty gebeurt.
Maar zomaar anderen lastig vallen?
Persoonlijk website vol met animated gifs van explosies en roterende doodshoofden en een ontzettende nerd foto. "ja hij moet nog wel een beetje bijgewerkt worden". Of een CV geven waar alleen maar bullshit in staat als je technisch een beetje onderlegd bent. "8 jaar ervaring met HTML5".
iOS developer
Is litecoin mining wel nog te doen op een pc zonder verlies te draaien?Avalaxy schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 20:52:
Zo, weer wat nieuws uitgeprobeerd met Azure. Een litecoin mining cluster opgezet met m'n gratis MSDN Ultimate credits
Ik laat m'n HD7950 OC tijdens het werken loeien (dus niet op de hoogste priority), hij doet on average 500 khash/s.
[ Voor 41% gewijzigd door Avalaxy op 22-11-2013 22:18 ]
Voordeel: het hele team werkt zoals ik vind dat het moet.
Nadeel: er is niemand die me tegenhoudt om de meest ranzige dingen uit te halen (behalve dan, in theorie, ikzelf. Maar ik vertrouw toch liever op derden om me zo nu en dan een schop te geven
Maar goed, projectje begint aardig te vorderen hoewel ik binnenkort toch echt wat aan frontendwerk moet gaan doen. Dat is alweer een uitdaging op zich, nu ik er steeds meer achter kom dat backend toch eigenlijk veel leuker is
Maar goed, voorlopig heeft er in 3 maanden nog niemand om een planning gevraagd, of om een urenverantwoording for that matter. Dat is ook wat waard, ik heb het idee dat het alleen maar goed is voor mijn productiviteit. Nu alleen nog iemand vinden die zo nu en dan mijn geniale ingevingen eens onderuit wil schoffelen
Mijn ideale mix zou een beetje back-end en wat erbijhorende front-end zijn. En front-end meer met coole dingetjes en uitdagende dingen, dan simpele pagina's over and over again
Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.