De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 92 ... 137 Laatste
Acties:
  • 339.482 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spleethoven
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-01-2024
ik gebruik die combinaties ook wel in het cmd window daar werken ctrl+c,v en x namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

_Moe_ schreef op woensdag 20 november 2013 @ 10:30:
Ik begrijp nooit goed waarom mensen daarvoor kiezen.
Waarschijnlijk omdat het meer opslagruimte biedt (en zuiniger is en minder ruimte inneemt).
Als die ene schijf stuk gaat heb je toch een veel groter verlies aan data. (als je geen backups hebt tenminste).
Inderdaad. Verdeel lekker je data over veertig schijven van 80 GB. Ben je maar een fractie van het totaal kwijt als er een sneuvelt :Y)

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-10 13:06
8088 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 16:23:
[...]

Waarschijnlijk omdat het meer opslagruimte biedt (en zuiniger is en minder ruimte inneemt).

[...]

Inderdaad. Verdeel lekker je data over veertig schijven van 80 GB. Ben je maar een fractie van het totaal kwijt als er een sneuvelt :Y)
Ik beschik dan ook niet over zoveel data, hooguit een kleine 200GB :D

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Potverdorie, mijn website wordt geslashdotted door Omroep brabant. Willen ze er in het vervolg wel eens aan denken dat die website op een shared hosting omgeving draait :+

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23:37

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

ieperlingetje schreef op woensdag 20 november 2013 @ 20:35:
Potverdorie, mijn website wordt geslashdotted door Omroep brabant. Willen ze er in het vervolg wel eens aan denken dat die website op een shared hosting omgeving draait :+
Misschien geen euroshopper host nemen die zijn servers in Denemarken heeft staan? (one.com toch?) Menig hosting pakket kan een meuk traffic aan. Die webhoster zal dat wel niet trekken voor dat bedrag qua resources. :+
Laat ander maar weten als je een tijdelijke host wilt met iets meer kracht, dan kan ik je een accountje op mijn vps zetten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-10 15:20

HMS

douweegbertje schreef op woensdag 20 november 2013 @ 21:26:
[...]
Laat ander maar weten als je een tijdelijke host wilt met iets meer kracht, dan kan ik je een accountje op mijn vps zetten :p
VPS? Lolz :+

* HMS aait zijn dedicated server O+
ieperlingetje schreef op woensdag 20 november 2013 @ 20:35:
Anders even kijken of je met gratis variant van CloudFlare uit de voeten kan? https://www.cloudflare.com/plans

[ Voor 45% gewijzigd door HMS op 20-11-2013 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:58

F.West98

Alweer 16 jaar hier

* F.West98 is boos op Windows 8.1

Y U NO RESUME FROM S3 WELL

3 op de 4 keer dat 'ie uit slaapstand komt is er wat. Dan is het weer dat de S3 Resume is gefaild, dan doe ik een power off en weer aan en ga ik lekker veredr (hybrid sleep FTW) en soms crasht de beeldschermdriver compleet wat dan leidt tot een LBSWSSOD.

:(

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

HMS schreef op woensdag 20 november 2013 @ 21:33:
[...]

VPS? Lolz :+

* HMS aait zijn dedicated server O+

[...]
Die stelling gelde 2 jaar geleden toen een VPS een 200mhz cpu had met 128mb geheugen :p Ik ben van dedicated servers afgestapt, nu tegenwoordig VPS goed in elkaar zitten en veel meer bieden dan een eigen server. Als ik wil zet ik er binnen enkele minuten xx cores en xx-gig geheugen bij (of eraf!). Zelfde qua harddisk. Daarnaast zit eigenlijk geen verschil tussen een virtuele schil en een eigen server, behalve de schaalbaarheid.

Hier heb ik het overigens over webhosting, ik kan mij voorstellen dat mensen een echte dedi willen voor een totale eigen omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F.West98 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 21:57:
* F.West98 is boos op Windows 8.1

Y U NO RESUME FROM S3 WELL

3 op de 4 keer dat 'ie uit slaapstand komt is er wat. Dan is het weer dat de S3 Resume is gefaild, dan doe ik een power off en weer aan en ga ik lekker veredr (hybrid sleep FTW) en soms crasht de beeldschermdriver compleet wat dan leidt tot een LBSWSSOD.

:(
Ik heb dat met mijn vorige pc ook gehad onder Windows 7. Bleek toen aan corrupt geheugen te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:58

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Maar. Dan krijg ik de code EA - S3 Resume Failed.
Ach, ik ga wel eens memtest draaien dan.
Wel gek dat het enkel bij S3 resume is, soms is.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Een SSD met 16GB geheugen = hibernation uitschakelen :P Scheelt weer 16GB hdd space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Auwtsj, Microsoft. What The Hell are you doing?
Microsoft Scroogled

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Het gewone volk leren dat Google niet zo liev is als men denkt :P

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BtM909 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 23:54:
Het gewone volk leren dat Google niet zo liev is als men denkt :P
En is dat de taak van Microsoft?
Is Microsoft daarnaast wel zo veel beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Lijkt mij niet, ik zou Microsoft niet boven Google vertrouwen.

Verwijderd

Megamind schreef op woensdag 20 november 2013 @ 23:56:
Lijkt mij niet, ik zou Microsoft niet boven Google vertrouwen.
Daarnaast vind ik ook gewoon dat Microsoft zich niet moet moeien met dit soort zaken. Ok, wat Google doet is niet netjes, maar Microsoft zou dit gewoon moeten negeren en geen andere bedrijven zitten zwart maken.

De pot verwijt de ketel ...

• HMS

HMS

Damn, al die logging statements aan je code toevoegen voelt zo vies... Mijn mooie schone code, wat doe je :'(
douweegbertje schreef op woensdag 20 november 2013 @ 22:07:
[...]

Die stelling gelde 2 jaar geleden toen een VPS een 200mhz cpu had met 128mb geheugen :p Ik ben van dedicated servers afgestapt, nu tegenwoordig VPS goed in elkaar zitten en veel meer bieden dan een eigen server. Als ik wil zet ik er binnen enkele minuten xx cores en xx-gig geheugen bij (of eraf!). Zelfde qua harddisk. Daarnaast zit eigenlijk geen verschil tussen een virtuele schil en een eigen server, behalve de schaalbaarheid.

Hier heb ik het overigens over webhosting, ik kan mij voorstellen dat mensen een echte dedi willen voor een totale eigen omgeving.
Ja voor pure webhosting zou ik ook een VPS / container VM nemen. Maar ik heb een vrij krachtige dedicated server zodat ik mijn eigen VMs kan draaien, plus wat andere zooi hosten.

[ Voor 80% gewijzigd door HMS op 21-11-2013 00:23 ]

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02:15
Logging is juist goed en zou verplicht moeten worden!

Roomba E5 te koop

• HMS

HMS

sig69 schreef op donderdag 21 november 2013 @ 00:25:
Logging is juist goed en zou verplicht moeten worden!
Eens. Alleen waarom moet het er dan zo smerig uitzien, ik vind het een beetje code noise. Hoewel je aan de hand van de log messages natuurlijk ook een goed beeld krijgt van wat de code nou precies aan het doen is (mocht dat nog niet duidelijk zijn).

Maar goed, voor mijn library heb ik maar een Commons.Logging (http://netcommon.sourceforge.net/) gepakt. De Trace en TraceSource klassen die standaard in .NET zitten voldeden niet echt aan mijn wensen (ik wil simpele functies: Info / Debug / Warn / Error / Fatal, en die kon ik zo snel niet vinden. Wel TraceEvents e.d. maar dat was niet echt obvious).

Straks even kijken of ik het aan PaperTrail kan hangen zodat ik mijn logging in de cloud heb (buzzword alert) 8)

• Megamind
HMS schreef op donderdag 21 november 2013 @ 00:18:

Ja voor pure webhosting zou ik ook een VPS / container VM nemen. Maar ik heb een vrij krachtige dedicated server zodat ik mijn eigen VMs kan draaien, plus wat andere zooi hosten.
Voor een klant draai ik complete SBS instanties op Xen, ook RDP sessies gaan erop, dingen staan tijdens de werkdagen behoorlijk te knallen maar geen centje pijn met een snelle storage.

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:12
Verwijderd schreef op woensdag 20 november 2013 @ 23:48:
Microsoft Scroogled
En enkel weer US only shipping :'(

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 november 2013 @ 16:01:
[...]

Hoe kan je Shift-Delete, Ctrl+Insert of Shift-Insert nu gemakkelijker vinden dan Ctrl+X, Ctrl+C en Ctrl+V? :?
Bijvoorbeeld als je op een standaard desktoptoetsenbord zit, je met je rechterhand de muis vast houd, en met je linkerhand pgup/pgdn/copy/paste wilt bedienen.

En ja ik heb ooit iemand gezien die dat deed. Mij niet gezien, mijn linkerhand blijft permanent aan de linkerkant van het toetsenbord.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 november 2013 @ 23:48:
Microsoft Scroogled
Wow, heeft Microsoft dat écht nodig?! _O-
Beetje triest eigenlijk... :9

• _Moe_
Verwijderd schreef op donderdag 21 november 2013 @ 08:33:
[...]

Wow, heeft Microsoft dat écht nodig?! _O-
Beetje triest eigenlijk... :9
Net hoe ik erover denk!
Ben eens benieuwd naar hun reactie :p

RTFM!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
HMS schreef op donderdag 21 november 2013 @ 00:29:
[...]

Eens. Alleen waarom moet het er dan zo smerig uitzien, ik vind het een beetje code noise. Hoewel je aan de hand van de log messages natuurlijk ook een goed beeld krijgt van wat de code nou precies aan het doen is (mocht dat nog niet duidelijk zijn).

Maar goed, voor mijn library heb ik maar een Commons.Logging (http://netcommon.sourceforge.net/) gepakt. De Trace en TraceSource klassen die standaard in .NET zitten voldeden niet echt aan mijn wensen (ik wil simpele functies: Info / Debug / Warn / Error / Fatal, en die kon ik zo snel niet vinden. Wel TraceEvents e.d. maar dat was niet echt obvious).

Straks even kijken of ik het aan PaperTrail kan hangen zodat ik mijn logging in de cloud heb (buzzword alert) 8)
Het hoort er nou eenmaal bij ;). Ik vind logging pas noise worden als er geen zinnige dingen worden gelogged. En Trace en TraceSource voldoen inderdaad niet :), wij hebben hier intern ook een eigen logging library gemaakt die in de meeste projecten word gebruikt.
_Moe_ schreef op donderdag 21 november 2013 @ 08:35:
[...]

Net hoe ik erover denk!
Ben eens benieuwd naar hun reactie :p
Elk bedrijf doet het hoor. Google maakt Apple ook gewoon belachelijk in de android kitkat promo video. Hoe is dat anders?

[ Voor 12% gewijzigd door Rutix op 21-11-2013 08:45 ]

Nothing to see here!

Verwijderd

Rutix schreef op donderdag 21 november 2013 @ 08:43:
[...]

Elk bedrijf doet het hoor. Google maakt Apple ook gewoon belachelijk in de android kitkat promo video. Hoe is dat anders?
Elkaar "belachelijk" maken doen er wel meer, dat doet Apple andersom ook wel eens. Opzicht jammer dat het nodig is, maar in dit geval is het nog nét iets erger. Ze verkopen anti-Google producten. :/

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-10 10:26

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Goedemorgen! Koffie?

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:23
Ik zit al aan mijn 4de bak ;) dus nee dankje!
Dat wordt dus een KAN koffie voor je!

[ Voor 32% gewijzigd door Ryur op 21-11-2013 09:42 ]

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Een svn repo :'(

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10 10:47
Heb sinds kort mn Synology NAS binnen. Er zitten ook packages op voor gitserver en svn server.
Nice.
Nu nog uitzoeken hoe ik backup vanaf mn winhoos machine naar dat ding ga doen.

Ik zag ook allerlei php/python CMS frameworks... Het zou mij niks verbazen als er daadwerkelijk bedrijven zijn die hun website op die manier Hosten. :X

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Hihi, SVN.

We are shaping the future

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-10 15:19

TheNephilim

Wtfuzzle

Zo, ook hier koffie xd Het word een zware dag :/

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

HMS schreef op donderdag 21 november 2013 @ 00:29:
[...]

Ik vind statements als Log.Debug("Removing entry with ID {0} because criteria {1} was not met", entry.ID, criteria.Value) niet in de weg staan, maar soms zelfs nuttiger dan commentaar (dat op dezelfde plek zou staan). Zeker als je gaat refactoren, omdat het commentaar dan meestal niet automagisch meegerefactored wordt.
Git-fans zijn de nieuwe Linux-fans? "Haha, jouw systeem is inferieur".

[ Voor 13% gewijzigd door CodeCaster op 21-11-2013 10:31 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:42
En waarom word een log.debug call wel mee gerefactored? Dat gebeurt ook niet automagisch toch?

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Als entry.ID of criteria.Value ineens niet meer beschikbaar zijn in dat codeblok, krijg je een compileerfout. :)

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Ja, en een valium alstublieft :'(

Ben vanochtend ruim 3 kwartier aan het kloten met mijn printer. Sinds begin vorige week krijg ik het niet meer fatsoenlijk voor elkaar om iets te printen via mijn laptop. Vanwege haast toen maar even de driver op een server gezet en daar de file geprint, maar wilde het toch even fixen. Nou, dat valt vies tegen :/ Bij het printen van een testpagina klapt hij kei hard onderuit met een error. Als ik vervolgens print via een applicatie gebeurt hetzelfde. Opnieuw installeren werkt niet, dus dan maar iets anders verzinnen. Volgende optie was om de printer te delen via de server en de jobs op de server te laten renderen, zou werken zou je zeggen.... Jep voor +/- 50% van de tijd, sommige apps printen perfect, maar Outlook en apps die de metro print dialoog gebruiken weigeren alsnog dienst :'( Na een reboot weigert de laptop ook te verbinden met de gedeelde printer...

Hier kan ik zo ontiegelijk link van worden.... :/ Zeker omdat de install die ik heb pas 2 weken oud is, dus echt veel kan er niet kapot zijn...

Aan verloren tijd ben ik nu ongeveer al net zoveel geld kwijt aan die k** printer als wat hij gekost heeft :X Verder heb ik het niet druk ofzo.... Als dat ding nog even doorgaat mik ik hem uit het raam ;w

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Ealanrian
CodeCaster schreef op donderdag 21 november 2013 @ 10:30:
Als entry.ID of criteria.Value ineens niet meer beschikbaar zijn in dat codeblok, krijg je een compileerfout. :)
maar als je een refactor hebt waarin die twee wel beschikbaar blijven maar het criteria check word omgekeerd veranderd die niet automagisch.

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Dat is zeker waar. :)

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

.Gertjan. schreef op donderdag 21 november 2013 @ 10:31:
[...]

Ja, en een valium alstublieft :'(

Ben vanochtend ruim 3 kwartier aan het kloten met mijn printer. Sinds begin vorige week krijg ik het niet meer fatsoenlijk voor elkaar om iets te printen via mijn laptop. Vanwege haast toen maar even de driver op een server gezet en daar de file geprint, maar wilde het toch even fixen. Nou, dat valt vies tegen :/ Bij het printen van een testpagina klapt hij kei hard onderuit met een error. Als ik vervolgens print via een applicatie gebeurt hetzelfde. Opnieuw installeren werkt niet, dus dan maar iets anders verzinnen. Volgende optie was om de printer te delen via de server en de jobs op de server te laten renderen, zou werken zou je zeggen.... Jep voor +/- 50% van de tijd, sommige apps printen perfect, maar Outlook en apps die de metro print dialoog gebruiken weigeren alsnog dienst :'( Na een reboot weigert de laptop ook te verbinden met de gedeelde printer...

Hier kan ik zo ontiegelijk link van worden.... :/ Zeker omdat de install die ik heb pas 2 weken oud is, dus echt veel kan er niet kapot zijn...

Aan verloren tijd ben ik nu ongeveer al net zoveel geld kwijt aan die k** printer als wat hij gekost heeft :X Verder heb ik het niet druk ofzo.... Als dat ding nog even doorgaat mik ik hem uit het raam ;w
Probleem met de 64-bit drivers van de printer? Printerdrivers zijn nog steeds vaak om te huilen, zo slecht.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• Ealanrian
Conclussie altijd je documentatie (in welke vorm dan ook) controleren als je aan het refactoren bent.

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Ealanrian schreef op donderdag 21 november 2013 @ 10:39:
[...]

Conclussie altijd je documentatie (in welke vorm dan ook) controleren als je aan het refactoren bent.
Of je code zo schrijven dat documentatie overbodig is. De grote heren in de ICT schrijven over het algemeen dat documentatie in de code overbodig is en vaak te snel out-dated raakt.
Korben schreef op donderdag 21 november 2013 @ 10:36:
[...]

Probleem met de 64-bit drivers van de printer? Printerdrivers zijn nog steeds vaak om te huilen, zo slecht.
Het is wel 64bit, maar de drivers hebben ooit gewerkt. Nu is het zo dat Xerox W8.1 lekker aan het doodzwijgen is voor deze printer, dus mogelijk is de driver gewoon stuk gemaakt, maar ik draai al een flinke tijd op W8.1 zonder noemenswaardige problemen.

Ben speciaal voor een redelijk "professioneel" merk gegaan, maar schijnbaar lukt het hen ook niet om de boel goed te maken...

Hoewel we met zijn allen al tientallen jaren aan het printen zijn is het nog niemand gelukt om dat verhaal fatsoenlijk te implementeren. Hel zou voor mij het fixen van printer problemen tot in de eeuwigheid zijn :/

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Ealanrian
.Gertjan. schreef op donderdag 21 november 2013 @ 10:42:
[...]

Of je code zo schrijven dat documentatie overbodig is. De grote heren in de ICT schrijven over het algemeen dat documentatie in de code overbodig is en vaak te snel out-dated raakt.
Ik heb helaas nog geen plekken gevonden waar documentatie overbodig is gebleken. Er is altijd wel iets waar een stukje documentatie bij hoort, al is het maar om te zorgen dat iemand die net begint het snel kan oppakken.

• Alex)
CodeCaster schreef op donderdag 21 november 2013 @ 10:28:
[...]

Heeft niks met fanboyism te maken, ik heb gewoon een hekel aan SVN :D

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Ealanrian schreef op donderdag 21 november 2013 @ 10:46:
[...]

Ik heb helaas nog geen plekken gevonden waar documentatie overbodig is gebleken. Er is altijd wel iets waar een stukje documentatie bij hoort, al is het maar om te zorgen dat iemand die net begint het snel kan oppakken.
Mijn ervaring is dat documentatie meestal nodig is om de business rules te beschrijven. Helemaal onder commentaar kom je niet uit, maar sommige mensen strooien iets te gortig met commentaar :)

Als je logische functie- en variabelennamen hanteert in combinatie met korte code met weinig entry/exit points zou commentaar beperkt kunnen worden. Uiteraard is commentaarloze code een utopie, maar het kan meestal wel een stukje minder :+

• jochem4207
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Aaaargh visual studio licentie verlopen. Dank u school x)

• Ealanrian
Ik lees een onderzoek waarin UMLSec en SecureUML worden vergeleken. Word er heel mooi een voorbeeld gegeven met als onderwerk een afspraakplanner, Als initiator kan je een meeting aanmaken en de gegevens aanpassen en als participant kan je gegevens inzien en accepteren/afwijzen. Nu is het diagram zo gemaakt dat de initiator geen participant is. Met andere woorden als initiator kan je de gegevens niet inzien.... Zo jammer weer

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Nou de printer-elende is opgelost. Weet niet wat ik precies heb gedaan, maar heb gewoon een aantal printerqueues weggemikt en opnieuw aan laten maken en de printer opnieuw verbonden en nu lijkt het te werken...

Lag natuurlijk voor de hand... Even opnieuw opstarten/instellen om het werkend te krijgen, soms vergeet ik dat even bij Windows :+ Het is alleen altijd even zoeken wat je exact moet weggooien :+

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
Altijd fijn als je test machine om 16:30 geen zin heeft om te doen wat het zou moeten doen. En dan de volgende dag om 09:30 het ineens wel doet... Zonder enige verklaring...

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

HMS schreef op donderdag 21 november 2013 @ 00:18:
Damn, al die logging statements aan je code toevoegen voelt zo vies... Mijn mooie schone code, wat doe je :'(
Zomaar met wat termen smijten: Een AOP-framework? De classes die gelogd moeten worden decoreren?
CodeCaster schreef op donderdag 21 november 2013 @ 10:28:
Beetje wel ... snap best dat dvcs enorm veel voordelen heeft maar ik ben nog nooit tegen een serieus probleem opgelopen in Subversion, zelfs niet met mergen. En mocht het ooit een dvcs worden dan passeer ik git bij voorbaat al met al die ellenlange reeksen commando's om te rebasen en weet ik het wat allemaal. Git-beheer lijkt wel een dagtaak.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Korben

Korben

() => {};

kenneth schreef op donderdag 21 november 2013 @ 11:09:
[...]
Zomaar met wat termen smijten: Een AOP-framework? De classes die gelogd moeten worden decoreren?
[...]

Beetje wel ... snap best dat dvcs enorm veel voordelen heeft maar ik ben nog nooit tegen een serieus probleem opgelopen in Subversion, zelfs niet met mergen. En mocht het ooit een dvcs worden dan passeer ik git bij voorbaat al met al die ellenlange reeksen commando's om te rebasen en weet ik het wat allemaal. Git-beheer lijkt wel een dagtaak.
AOP voor logging klinkt stoer, maar als je meer wilt dan 'Entering Class.Method' en 'Leaving Class.Method', zul je toch aan de bak moeten en met de hand code moeten schrijven.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• Alex)
Wil het genie dat HP Quality Center heeft bedacht zich a.u.b. laten omscholen tot vakkenvuller o.i.d.?

Een Win32-applicatie ombouwen tot webapplicatie door 'm te hosten als ActiveX-component, hoe bedenk je het...

• Ealanrian
Ja maar nu hoef je niks meer te installeren, en webapplicaties zijn HIP!!1

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Korben schreef op donderdag 21 november 2013 @ 11:12:
[...]

AOP voor logging klinkt stoer, maar als je meer wilt dan 'Entering Class.Method' en 'Leaving Class.Method', zul je toch aan de bak moeten en met de hand code moeten schrijven.
Ja, dat zal sowieso moeten. Hij kan dan wel zijn mooie schone code nog een beetje schoon houden. Maar misschien is AOP ook wel overkill (geen flauw idee, nooit echt gebruikt). Een decorator zou misschien ook wel volstaan, vind ik altijd wel elegant en voor ons altijd afdoende geweest voor cross-cutting concerns als logging en caching.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• BM
  • Laatst online: 21-10 15:24

BM

Moderator Spielerij
Alex) schreef op donderdag 21 november 2013 @ 11:18:
Wil het genie dat HP Quality Center heeft bedacht zich a.u.b. laten omscholen tot vakkenvuller o.i.d.?

Een Win32-applicatie ombouwen tot webapplicatie door 'm te hosten als ActiveX-component, hoe bedenk je het...
Wij gebruiken het sinds deze week hier in het project (company standaard, opgelegt vanuit Amerika). Heb er nu paar keer doorheen geklikt, maat wat een gedrocht van een systeem is dat.... elke klik moet er data geladen worden. Als er teveel gebruikers zijn ben je zomaar je sessie kwijt, en verder is gewoon... brrrrr.

Als je webbased wilt werken, maak dan een webapplicatie. Nu is het idd een ActiveX gedrocht wat alleen maar in IE<=8 werkt (in ons geval iig).

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Rutix
kenneth schreef op donderdag 21 november 2013 @ 11:09:
[...]
[...]

Sorry dat is onzin. Alleen maar omdat die commando's bestaan betekent nog niet dat je die elke dag gebruikt. De meest voorkomende zijn gewoon branch switching en staging + commiting. Alle andere zooi zijn alleen maar als je een keer iets complex wilt doen of er iets is fout gegaan.

Nothing to see here!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
[b]kenneth schreef op donderdag 21 november 2013 @ 11:09:

Dat valt echt reuze mee. Het ligt echt aan hoe je het inricht. Wij maken hier gebruik van Github Enterprise en hebben daarmee een prima indeling. 9 van de 10x kun je gewoon een pull met fast-forward doen en hoef je niets te rebasen.

Daarnaast is distributed erg fijn als je lokaal nog even wat history wil herschrijven voordat je het pusht.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:06
Nog even los van dat er ook GUI's zijn voor Git.

• Ryur
Caelorum schreef op donderdag 21 november 2013 @ 12:19:
Nog even los van dat er ook GUI's zijn voor Git.
Jep ik gebruik op Windows SourceTree/Visual Studio & op Mac Tower

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Rutix schreef op donderdag 21 november 2013 @ 12:05:
[...]

Sorry dat is onzin. Alleen maar omdat die commando's bestaan betekent nog niet dat je die elke dag gebruikt.
Het zal vast onzin zijn maar ik zie hier bijna elke maand zo'n verhaal langskomen. Ik heb zelf nog nooit iets met Subversion moeten doen dat ingewikkelder was dan een keer een oudere logmessage bewerken (wat in TortoiseSVN twee keer klikken is). En dan is er ook nog git-flow wat je volgens de meesten eigenlijk wel zou moeten hebben en dan begint het inderdaad een beetje op de Linux-community van weleer te lijken: "nee joh, het is geweldig! Je moet alleen wel even dat tooltje installeren en dit doen en als er iets mis is hoef je alleen maar git rebase reflow commit checkout --force pull te tikken en dan komt alles goed". Eh, ja. Ik houd het wel bij drie keer klikken in TortoiseSVN, dank je wel :)

Mijn vooroordelen over git zijn inderdaad precies dat: vooroordelen, dat geef ik gelijk toe! Maar dat is niet veel anders dan de (m.i. overdreven) reacties over SVN door Firesphere en Alex) :) Wat moet je in hemelsnaam doen om Subversion echt zo slecht te laten werken?

Goed, leren met een dvcs om te gaan kan nooit kwaad dus ik zal snel genoeg ontdekken of het echt zo een administratieve overhead oplevert (hoewel ik privé natuurlijk niet in een groot team werk) en of Mercurial echt veel fijner is dan git.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

kenneth schreef op donderdag 21 november 2013 @ 12:27:
[...]
Het zal vast onzin zijn maar ik zie hier bijna elke maand zo'n verhaal langskomen. Ik heb zelf nog nooit iets met Subversion moeten doen dat ingewikkelder was dan een keer een oudere logmessage bewerken (wat in TortoiseSVN twee keer klikken is). En dan is er ook nog git-flow wat je volgens de meesten eigenlijk wel zou moeten hebben en dan begint het inderdaad een beetje op de Linux-community van weleer te lijken: "nee joh, het is geweldig! Je moet alleen wel even dat tooltje installeren en dit doen en als er iets mis is hoef je alleen maar git rebase reflow commit checkout --force pull te tikken en dan komt alles goed". Eh, ja. Ik houd het wel bij drie keer klikken in TortoiseSVN, dank je wel :)

Mijn vooroordelen over git zijn inderdaad precies dat: vooroordelen, dat geef ik gelijk toe! Maar dat is niet veel anders dan de (m.i. overdreven) reacties over SVN door Firesphere en Alex) :) Wat moet je in hemelsnaam doen om Subversion echt zo slecht te laten werken?

Goed, leren met een dvcs om te gaan kan nooit kwaad dus ik zal snel genoeg ontdekken of het echt zo een administratieve overhead oplevert (hoewel ik privé natuurlijk niet in een groot team werk) en of Mercurial echt veel fijner is dan git.
Hoezo overdreven reacties?

Git vind ik fijner werken. Ja, ik heb ook met SVN gewerkt. Maar Git, helemaal in combinatie met GitFlow (via SourceTree) vind ik vele malen plezieriger.

SVN is, als je aan git gewend bent, gewoon een stuk archaischer.

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

• Caelorum
[...] Eh, ja. Ik houd het wel bij drie keer klikken in TortoiseSVN, dank je wel : [...]
TurtoiseGit of SourceTree ;) Bedank me later maar.

[ Voor 4% gewijzigd door Caelorum op 21-11-2013 12:47 ]

• Ealanrian
Firesphere schreef op donderdag 21 november 2013 @ 12:38:
[...]

SVN is, als je aan git gewend bent, gewoon een stuk archaischer.
Gezien er 5 jaar tussen de twee zit (SVN 2000 vs GIT 2005) is het niet raar dat SVN archaischer is. Het zijn ook twee verschillende manieren van een ding doen waarbij ik me best kan voorstellen dat in het ene geval Git beter geschikt is terwijl in andere gevallen SVN beter geschikt is. Dit is niet alleen technisch maar ook organisatorisch. Omscholing van gebruikers en aanpassen van tooling en beheer is niet goedkoop.

• Sardaukar
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-10 13:17
[...]
Het zal vast onzin zijn maar ik zie hier bijna elke maand zo'n verhaal langskomen. Ik heb zelf nog nooit iets met Subversion moeten doen dat ingewikkelder was dan een keer een oudere logmessage bewerken (wat in TortoiseSVN twee keer klikken is).
Ik zie deze opmerking ook wel vaker voorbij komen dat men met Subversion nooit problemen heeft. Ik vraag me dan altijd af of men in Subversion ook wel een uitgebreide branch structuur heeft of alleen maar in de trunk zit te werken.

Ik heb hier namelijk een project wat meerdere release branches heeft en waarvan we patches heen en weer willen kunnen mergen tussen diverse versies. In mijn ervaring is dit met Subversion ronduit vervelend werk terwijl ik dit met Git veel makkelijker kan oplossen.

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ja, dat zal een hoop schelen. Wij werken meestal in trunk, grote wijzigingen en hotfix-releases gaan via een (tijdelijke) branch die weer wordt gemerged naar trunk. Vanuit trunk wordt er getagd. Jullie situatie klinkt wel iets complexer.

Er zullen vast veel mergescenario's zijn waarin Subversion geen kampioen is maar mergen an sich gaat zonder problemen, evenals conflict resolving.

Enfin, thuis eens met hg en git experimenteren, zal gelijk Sourcetree installeren, Caelorum :)

• Sardaukar
Caelorum schreef op donderdag 21 november 2013 @ 12:47:
[...]

TurtoiseGit of SourceTree ;) Bedank me later maar.
Mwa, ik heb die TortoiseGit echt nog nooit te pruimen gevonden. SourceTree is al een stuk beter.

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10 10:47
kenneth schreef op donderdag 21 november 2013 @ 13:26:
Ja, dat zal een hoop schelen. Wij werken meestal in trunk, grote wijzigingen en hotfix-releases gaan via een (tijdelijke) branch die weer wordt gemerged naar trunk. Vanuit trunk wordt er getagd. Jullie situatie klinkt wel iets complexer.

Er zullen vast veel mergescenario's zijn waarin Subversion geen kampioen is maar mergen an sich gaat zonder problemen, evenals conflict resolving.

...
Exact wat wij ook doen. En dat werkt prima.

• HMS

HMS

Sinds ik Git gebruik wil ik niet meer anders. Wat een heerlijk source control system, en nog lekker snel ook. Vooral het kunnen herschrijven van je changes (die je nog niet gepusht hebt) qua volgorde, het mergen van commits (squash of fixup) en rebasen (wat eigenlijk al het voorgaande kan doen :P).

Daarnaast is GitHub erg fijn om het te hosten, ik heb niet zoveel moeite met open source. Voor closed source / zakelijk, gebruik ik Team Foundation Service (hosted TFS van Microsoft). Aangezien ik .NET doe is dat waarschijnlijk niet zo gek ;)

• Rutix
HMS schreef op donderdag 21 november 2013 @ 14:09:
Sinds ik Git gebruik wil ik niet meer anders. Wat een heerlijk source control system, en nog lekker snel ook. Vooral het kunnen herschrijven van je changes (die je nog niet gepusht hebt) qua volgorde, het mergen van commits (squash of fixup) en rebasen (wat eigenlijk al het voorgaande kan doen :P).

Daarnaast is GitHub erg fijn om het te hosten, ik heb niet zoveel moeite met open source. Voor closed source / zakelijk, gebruik ik Team Foundation Service (hosted TFS van Microsoft). Aangezien ik .NET doe is dat waarschijnlijk niet zo gek ;)
Wij gebruiken nu TFS met GIT =) echt heeeeerlijk

Nothing to see here!

• Caelorum
Gebruik zelf dus online TFS van MS (visualstudio.com zooi). Heb voor dit hobbyprojectje voor git gekozen. Nooit echt fan van geweest, maar SourceTree heeft mij over de streep getrokken. Nu dus ook automatische builds als ik changes merge met bepaalde branches. Het enige wat ik nog mis is automatische tests, maar dat heeft voor dit project niet enorm veel nut en kan wel even wachten.
Maar zou zelf ook niet meer zonder willen. Denk dat de volgende keer dat ik weer een website of app moet bouwen het weer tfs+git(flow)+automatische build+autotests wordt ^^
SourceTree heeft me wat dat betreft over de streep getrokken om alles maar meteen goed aan te pakken :)
kenneth schreef op donderdag 21 november 2013 @ 13:26:
[...] Enfin, thuis eens met hg en git experimenteren, zal gelijk Sourcetree installeren, Caelorum :)
Lees je even goed in op de website van Atlassian. Dat scheelt echt enorm. Je zal wellicht af en toe nog wel de commandline moeten pakken, maar uit eigen ervaring zijn dat echt uitzonderingen als je bijv. zelf iets hebt verkloot (alle changes in een commit weggooien enzo).

• Ryur
Hmm.. ik wist niet dat TFS met Git kon.
Lijkt me best vreemd, een gecentraliseerde versiebeheer (TFS) met een gedistribueerde versiebeheer (Git).

Wel eens in verdiepen dan, ben meer & meer bezig in .NET.

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Ik kan mensen die keihard roepen dat Git niks tekort komt op het gebied van gebruiksvriendelijkheid en logica in de commandoset eigenlijk nauwelijks serieus nemen. Ik heb een heleboel dingen gewoon uit mijn hoofd moeten knallen om er mee te kunnen werken terwijl het concept in principe heel goed doordacht en logisch is.

Maar het is wel het beste CVS wat er op dit moment bestaat, met glans.

iOS developer

• Caelorum
BikkelZ schreef op donderdag 21 november 2013 @ 14:36:
Ik kan mensen die keihard roepen dat Git niks tekort komt op het gebied van gebruiksvriendelijkheid en logica in de commandoset eigenlijk nauwelijks serieus nemen. Ik heb een heleboel dingen gewoon uit mijn hoofd moeten knallen om er mee te kunnen werken terwijl het concept in principe heel goed doordacht en logisch is. [...]
Sommige mensen hoeven Git dan ook niet via commandline te bedienen ^^
Ryur schreef op donderdag 21 november 2013 @ 14:35:
Hmm.. ik wist niet dat TFS met Git kon.
Lijkt me best vreemd, een gecentraliseerde versiebeheer (TFS) met een gedistribueerde versiebeheer (Git). [...]
TFS is wel iets meer dan een gecentraliseerde versiebeheer. Wat jij bedoeld is Team Foundation Version Control (TFVC?).

[ Voor 3% gewijzigd door Caelorum op 21-11-2013 14:42 ]

• Sardaukar
BikkelZ schreef op donderdag 21 november 2013 @ 14:36:
Ik kan mensen die keihard roepen dat Git niks tekort komt op het gebied van gebruiksvriendelijkheid en logica in de commandoset eigenlijk nauwelijks serieus nemen. Ik heb een heleboel dingen gewoon uit mijn hoofd moeten knallen om er mee te kunnen werken terwijl het concept in principe heel goed doordacht en logisch is.

Maar het is wel het beste CVS wat er op dit moment bestaat, met glans.
Git is een prima voorbeeld van "Show me your code and conceal your data structures, and I shall continue to be mystified. Show me your data structures, and I won't usually need your code; it'll be obvious" (Fred Brooks)

Als je begrijpt hoe het achterliggende model werkt is het een stuk makkelijker werken. Maar idd, de commando's en de UI kunnen een stuk beter.

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

@fox
`git config --global alias.pom ‘push origin master’`
@malteo
@fox I misread it but it's too late now... `git porn` it is!

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-10 08:48
Gisteren script gemaakt die automatisch backups maakt naar een netwerk schijf met aes-256-cbc encryptie.
Ik heb nu eindelijk officieel dagelijks beveiligde backups.

Mijn laptop zelf is alleen nog niet beveiligd; dat is de volgende stap. Ik wil mijn hele schijf beveiligd hebben en wil alle data goed afgeschermd hebben.

Rede spontane beveligingdrang: Er is een inbraakpoging geweest en toen besefte ik me eigenlijk dat als mijn laptop gejat zou worden, dat ik best wel een groot probleem heb gezien de hoeveelheid gevoelige data die daarop staat. Ik mag dan aardig wat telefoontjes plegen om wachtwoorden te laten veranderen.

[ Voor 6% gewijzigd door Gamebuster op 21-11-2013 15:09 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

_/-\o_ (ik las ook porn...)

• cenix
  • Laatst online: 20:50
Gamebuster schreef op donderdag 21 november 2013 @ 15:08:
besefte ik me eigenlijk dat als mijn laptop gejat zou worden, dat ik best wel een groot probleem heb gezien de hoeveelheid gevoelige data die daarop staat. Ik mag dan aardig wat telefoontjes plegen om wachtwoorden te laten veranderen.
Ik moet eigenlijk ook, maar ik kan me daar niet toe aanzetten.

Verwijderd

Je leest gewoon wat je wilt lezen... :9

Verwijderd

Gamebuster schreef op donderdag 21 november 2013 @ 15:08:
Gisteren script gemaakt die automatisch backups maakt naar een netwerk schijf met aes-256-cbc encryptie.
Ik heb nu eindelijk officieel dagelijks beveiligde backups.

Mijn laptop zelf is alleen nog niet beveiligd; dat is de volgende stap. Ik wil mijn hele schijf beveiligd hebben en wil alle data goed afgeschermd hebben.

Rede spontane beveligingdrang: Er is een inbraakpoging geweest en toen besefte ik me eigenlijk dat als mijn laptop gejat zou worden, dat ik best wel een groot probleem heb gezien de hoeveelheid gevoelige data die daarop staat. Ik mag dan aardig wat telefoontjes plegen om wachtwoorden te laten veranderen.
Ik zou daar ook eens over moeten nadenken. Van sommige zaken heb ik niet eens een back-up. Mijn filmcollectie pakt redelijk wat GB's in en die staat dus gewoon op mijn externe harde schijf die ik ook gebruik als back-up schijf. |:( :X

Een dagelijkse back-up lijkt me wat overdreven voor mij aangezien ik mijn prive-laptop enkel gebruik voor wat privé-gebruik en wat hobbyprojectjes. Bestanden met iets of wat van belang, staan op Dropbox.

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Verwijderd schreef op donderdag 21 november 2013 @ 15:38:
[...]

Je leest gewoon wat je wilt lezen... :9
Pom, dus :9~

• _Moe_
Verwijderd schreef op donderdag 21 november 2013 @ 16:08:
[...]

.. Bestanden met iets of wat van belang, staan op Dropbox.
Waarom ben ik daar zo argwanend tegenover?

RTFM!

Verwijderd

_Moe_ schreef op donderdag 21 november 2013 @ 16:18:
[...]

Waarom ben ik daar zo argwanend tegenover?
Omdat zelf die bestanden minder spannend zijn als dat je zou verwachten ;)
Ik heb het hier bijvoorbeeld over bestanden voor school van de afgelopen paar jaar.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Gents, drop eens een supercoole, bijzondere, grappige of whatever link waarmee je vandaag wat tijd hebt verbrand :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Korben

Korben

() => {};

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

http://middle-earth.thehobbit.com/

Het is wel een Google Chrome experiment, dus waarschijnlijk werkt het in andere browsers niet 100%.

[ Voor 13% gewijzigd door OkkE op 21-11-2013 16:29 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

@Rubinski: bij het reactoren van mijn documentenmap kwam ik ook de map 'School' tegen, met materiaal van tien tot drie jaar oud.

Nergens voor nodig om die troep te bewaren. Hoe verder ik terugging in de tijd, des te meer ik het gevoel kreeg van "Mijn God, wat schreef ik toen slecht". :P

Niet dat ik nu veel beter schrijf, maar tegenwoordig zit overal een editknop op, die na het inleveren nog steeds werkt. :P

[ Voor 22% gewijzigd door CodeCaster op 21-11-2013 16:37 ]

Verwijderd

CodeCaster schreef op donderdag 21 november 2013 @ 16:28:
Bij het reactoren van mijn documentenmap kwam ik ook de map 'School' tegen, met materiaal van tien tot drie jaar oud.

Nergens voor nodig om die troep te bewaren. Hoe verder ik terugging in de tijd, des te meer kreeg ik het gevoel "Mijn God, wat schreef ik toen slecht". :P
Daar zit wel iets in. Kans is groot dat ik het binnen enkele jaren ook gewoon verwijder hoor.
Daarnaast heb ik ook nog wat cursusmateriaal dat vroeg of laat nog wel eens van pas kan komen en dat is de voornaamste reden waarom ik het bij hou.

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

BtM909 schreef op donderdag 21 november 2013 @ 16:26:
Gents, drop eens een supercoole, bijzondere, grappige of whatever link waarmee je vandaag wat tijd hebt verbrand :)
Afbeeldingslocatie: http://www.xerox.nl/kantoor/assets/images/940_layout/products/hardware/6010/landtop/slider/slide1.png
Hiermee :'( Maar dat is niet grappig, meer whatever... :(

Uiteindelijk geconcludeerd dat het afdrukken van plaatjes met kleur het probleem was. Een document met een gekleurde tekst of vlak was geen probleem. Een zwart-wit vector ook niet, maar als je een plaatje met kleur dropte pleurde de handel om :/

Uiteindelijk maar besloten office x64 te lozen en office in 32 bit te installeren. Maar nondeju zeg, wat een ellende... :/

Verder iets te veel tijd weer verbrand op GoT :+

Verwijderd

.Gertjan. schreef op donderdag 21 november 2013 @ 16:41:
[...]

[afbeelding]
Hiermee :'( Maar dat is niet grappig, meer whatever... :(

Uiteindelijk geconcludeerd dat het afdrukken van plaatjes met kleur het probleem was. Een document met een gekleurde tekst of vlak was geen probleem. Een zwart-wit vector ook niet, maar als je een plaatje met kleur dropte pleurde de handel om :/

Uiteindelijk maar besloten office x64 te lozen en office in 32 bit te installeren. Maar nondeju zeg, wat een ellende... :/

Verder iets te veel tijd weer verbrand op GoT :+
Ik denk dat deze stilaan een plaatsje boven jouw bed verdient (klikbaar):
Afbeeldingslocatie: http://s3.amazonaws.com/theoatmeal-img/comics/printers/header.png

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Verwijderd schreef op donderdag 21 november 2013 @ 16:57:
[...]

Ik denk dat deze stilaan een plaatsje boven jouw bed verdient (klikbaar):
[afbeelding]
Helaas van toepassing, maar hij blijft goed :)

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-10 10:30

Bosmonster

*zucht*

BtM909 schreef op donderdag 21 november 2013 @ 16:26:
De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 4

[ Voor 33% gewijzigd door Bosmonster op 21-11-2013 17:08 . Reden: GoT link fail :') ]

• Caelorum
.Gertjan. schreef op donderdag 21 november 2013 @ 16:41:
[...] Uiteindelijk maar besloten office x64 te lozen en office in 32 bit te installeren. Maar nondeju zeg, wat een ellende... :/ [...]
Ben zelf altijd maar weggebleven van office x64. Microsoft zelf geeft al aan dat je beter de 32bits versie kan installeren tenzij je specifieke redenen hebt om het niet te doen (enorm over de top grote excel sheets bijv.).

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Caelorum schreef op donderdag 21 november 2013 @ 17:16:
[...]

Ben zelf altijd maar weggebleven van office x64. Microsoft zelf geeft al aan dat je beter de 32bits versie kan installeren tenzij je specifieke redenen hebt om het niet te doen (enorm over de top grote excel sheets bijv.).
Mmm, ik wist wel dat er issues met plugins waren, maar zulke bizarre dingen als ik vandaag meemaakte had ik niet verwacht.

Ik dacht dat ik altijd 64 bit draaide, maar ik zag zojuist in mijn msdn foldertje dat ik daar alleen de 32 bits versie had staan. Ik denk dat ik bij de reinstall (toen ik een nieuwe iso binnenhaalde omdat ik niet bij mijn share kon) dus perongeluk de 64 bit heb binnen gehaald... :F Normaal probeer ik zoveel mogelijk x64 te gebruiken, maar voor office is dat dus een no-go :/
Waarschijnlijk was ik hier al eerder tegen aangelopen maar was dit mij ontschoten bij de reinstall

• Ellos
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-10 17:39
Wbt backups en beveiliging heb ik nu het volgende:

Al mn wachtwoorden staan in lastpass en heb ik ook de apps van (premium), hier maak ik ook af een toe een export naar csv van.
Sugarsync voor settingssynchronisatie tussen mn apparaten.
Dropbox voor een hoop geheenenweer van bestanden, ook mn one x maakt er mooi backups naar.
Een 500GB encrypted hdd voor timemachine backups van mijn MBP, het overgrote deel van deze bestanden is een lokale mirror van mijn thuis-pc, meer voor snelle recovery van mijn MBP dan de data.
Crashplan backed alle bestanden van mijn thuis-pc up naar hun servers, hier krijg ik dan ook altijd melding van als het al een tijdje geleden is.

Daarnaast zijn al mijn apparaten nog beveiligd met een trackingtool (prey, find my phone, lookout) en een loginpassword (for what its worth...), mijn MBP heeft daarnaast nog een firmware wachtwoord ook.

Dus t is redelijk veilig om van alles te verliezen xD

• Douweegbertje

Douweegbertje

Ben gewoon wel blij dat ik in een omgeving werk waarbij ik echt niets hoef te doen qua veiligheid en backups :+ Mijn werkplek is gewoon via een RDP (of thinclient, maar wij it'rs hoeven niet op een thinclient \0/) en idem voor de ontwikkelserver. Vanuit de ontwikkelserver zijn alle andere servers ook weer benaderbaar. Vrij robuust en veilig.

Verwijderd

Spijtig dat je je reactie gewijzigd hebt. Heb iets te lang over jouw post moeten nadenken maar toen ik het eindelijk doorhad, moest ik er toch even om lachen.

• HMS

HMS

Bij gebrek aan goede logging (en zelfs met goede logging zie ik er wel meerwaarde in) is raygun.io wel heel fijn om je productie apps te monitoren op exceptions. Integratie is ongeveer 1 regel :D.

• Rutix
HMS schreef op donderdag 21 november 2013 @ 18:37:
Bij gebrek aan goede logging (en zelfs met goede logging zie ik er wel meerwaarde in) is raygun.io wel heel fijn om je productie apps te monitoren op exceptions. Integratie is ongeveer 1 regel :D.
Is die standalone of moet die praten met een webservice ofzo?

Nothing to see here!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Prachtcompliment gekregen vandaag:
Firesphere werkt hard, en als hij bezig is, ook goed. Maar dan moet je'm met rust laten. Zo af en toe vragen hoe het gaat kan, maar dan wel op minstens 2 meter afstand, anders loop je het risico een klap te krijgen
:D

Pagina: 1 ... 92 ... 137 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.