🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Duur? Ik vind het wel mee vallen eigenlijk. Maar goed, duur is dan ook een relatief begripRhapsody schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 13:28:
[...]
Tis vrij duur hoor, maar wel erg lekker, dat ben ik met je eens!
Leuke tent, erg druk inderdaad.
Ik heb nooit een rekening gehad dat ik dacht 'WOOT!
Maar met name de kennis van het personeel is wonderbaarlijk te noemen. Ik wilde de avond rustig beginnen met een zacht biertje. Ow, dan kunt u het beste die of die nemen meneer.
Nou proberen. Prima biertje.
Later op de avond, 'ik lust wel een biertje met wat meer pit'. Nou aangezien u vooraf dit biertje had, raden wij u deze sterkere biertjes aan of als u niet van donker bier houdt kunt u deze proberen.
Ze wisten alle namen uit het hoofd en de smaak kwam prima overeen met mijn wens.
En wat ik persoonlijk ook erg fijn vond. De tafel werd schoongemaakt met een vochtige doek en meteen gingen ze er met een droge doek overheen, waardoor je niet met je armen in het nat zit. Pluspunt!
Devschuur meeting rekening nog nooit gezien?pdebie schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 13:58:
[...]
Duur? Ik vind het wel mee vallen eigenlijk. Maar goed, duur is dan ook een relatief begrip
Ik heb nooit een rekening gehad dat ik dacht 'WOOT!'
Moet je de devschuur meetup rekening eens bekijkenpdebie schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 13:58:
[...]
Duur? Ik vind het wel mee vallen eigenlijk. Maar goed, duur is dan ook een relatief begrip
Ik heb nooit een rekening gehad dat ik dacht 'WOOT!'
Hoewel ik trouwens zelf ook wel eens met een paar vrienden de paar honderd euro aantik.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Werken mn Editor en Display templates niet goed meer, omdat de Html.Display helper hier schijnbaar niet goed mee overweg kan. Toegegeven, mijn templates zijn dan ook niet bepaald simpel (custom object templates enzo).
Maar dan nog.. irritant!.
Dan maar met interfaces werken.
edit: owja, en natuurlijk kan Html.Display/DisplayFor niet genest worden. Want ik zou mezelf wel eens in mn voet kunnen schieten..
[ Voor 14% gewijzigd door D-Raven op 19-11-2013 14:06 ]
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Zo impressive is dat toch niet? Anders ga ik straks ook maar wat JS demos in elkaar typen voor quick credits.
Doen!PrisonerOfPain schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 14:57:
[...]
Zo impressive is dat toch niet? Anders ga ik straks ook maar wat JS demos in elkaar typen voor quick credits.
Ben eens benieuwd wat je er van maakt
RTFM!
I second that!_Moe_ schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 15:10:
[...]
Doen!
Ben eens benieuwd wat je er van maakt
Verwijderd
Als je werkt aan BF4 zijn een paar bolletjes in javascript inderdaad niet impressive, Mr. EA/DICE.PrisonerOfPain schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 14:57:
[...]
Daarom ben ik ook zo benieuwd wat hij er van maakt!Verwijderd schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 15:12:
[...]
Als je werkt aan BF4 zijn een paar bolletjes in javascript inderdaad niet impressive, Mr. EA/DICE.
RTFM!
Als je een klein beetje weet hoe raytracing werkt is dit inderdaad niet heel spectaculair. En ik werk echt niet aan BF4 of überhaupt iets dat met computer graphics te maken heeftVerwijderd schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 15:12:
[...]
Als je werkt aan BF4 zijn een paar bolletjes in javascript inderdaad niet impressive, Mr. EA/DICE.
Ik verbaas me er overigens wel over hoe snel het rendert, maar dat is meer een prestatie van de moderne JS engine
[ Voor 12% gewijzigd door Woy op 19-11-2013 15:16 ]
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Is realtime raytracing al mogelijk trouwens? Ik weet nog dat een tijdje geleden dat onmogelijk was op de (toen) hedendaagse GPU's.
Het zal in beperkte mate vast mogelijk zijn, maar ik verwacht dat het niet goed schaalt naar grotere scenes met veel reflecterende objecten. Sowieso is het erg afhankelijk van de resolutie die gerenderd moet worden.TheNephilim schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 15:18:
Is realtime raytracing al mogelijk trouwens? Ik weet nog dat een tijdje geleden dat onmogelijk was op de (toen) hedendaagse GPU's.
[ Voor 8% gewijzigd door Woy op 19-11-2013 15:22 ]
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
YouTube: NVIDIA Kepler real-time raytracing demo at GTC 2012 - The Verge ?TheNephilim schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 15:18:
[...] Is realtime raytracing al mogelijk trouwens? Ik weet nog dat een tijdje geleden dat onmogelijk was op de (toen) hedendaagse GPU's.
Gemaakt door Gabriel Gambetta. Ik denk even Googlen wie dat is en stuit daarbij op zijn website.
http://www.gabrielgambetta.com/about_me.html
Hij was dus al op 4 jarige leeftijd aan het programmerenMy late dad taught me some BASIC as he was learning it, I continued learning on my own by tinkering and copying listings from Microhobby. By age 5 I knew I wanted to make computer games for a living
Ik weet niet wat ik daarvan moet denken. Hij is goed terecht gekomen en het kan vast geen kwaad. Maar ik speelde toch veel liever met Duplo/Lego/Playmobil op die leeftijd
Verwijderd
I agree. Mijn passie voor computers is pas bij mijn 16e naar boven gekomen. Ik heb wel op school gezeten met iemand die sinds zijn 8e begonnen was met programmeren. Toegeven, hij kon er wel wat van, maar na zijn middelbaar is hij gestart met Toegepaste informatica waar hij na een paar maanden mee gestopt is. Hij vond het niet fijn om verplichte opdrachten te moeten maken en de lol was er voor hem dus af.pdebie schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 15:21:
[...]
Gemaakt door Gabriel Gambetta. Ik denk even Googlen wie dat is en stuit daarbij op zijn website.
http://www.gabrielgambetta.com/about_me.html
[...]
Hij was dus al op 4 jarige leeftijd aan het programmeren
Ik weet niet wat ik daarvan moet denken. Hij is goed terecht gekomen en het kan vast geen kwaad. Maar ik speelde toch veel liever met Duplo/Lego/Playmobil op die leeftijd
Hier nog een "late" starter. Mijn passie voor computers was er wel een paar jaar eerder maar het programmeren begon pas rond mijn 16e/17e. Tijdens de opleiding heb ik ook wel veel studenten gezien die al jong waren begonnen en ook problemen hadden met het afronden of met het samen werken tijdens de opdrachten. Beetje jammer aangezien het vaak hele goeie lui zijn maar slecht kunnen aanpassen.Verwijderd schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 15:31:
[...]
I agree. Mijn passie voor computers is pas bij mijn 16e naar boven gekomen. Ik heb wel op school gezeten met iemand die sinds zijn 8e begonnen was met programmeren. Toegeven, hij kon er wel wat van, maar na zijn middelbaar is hij gestart met Toegepaste informatica waar hij na een paar maanden mee gestopt is. Hij vond het niet fijn om verplichte opdrachten te moeten maken en de lol was er voor hem dus af.
Ik weet niet precies hoe oud ik was, maar ik ben ook al op de basisschool begonnen met "programmeren". In eerste instantie met Logo, en daarna met qbasic.pdebie schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 15:21:
[...]
Hij was dus al op 4 jarige leeftijd aan het programmeren
Ik denk een jaar of 4 later begonnen met programmeren, eerst in (Q)Basic, daarna Pascal/Delphi en de overstap naar C.
Een raytracer zoals deze is ideaal om een nieuwe taal te leren bijvoorbeeld. Het is niet ultiem complex maar levert wel leuke resultaten op (paar honderd regels max). Het is een van de dingen die ik na een Hello World vaak probeer te implementeren.Verwijderd schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 15:12:
[...]
Het was verder niet bedoelt om op te scheppen - een raytracer als die is gewoon niet heel lastig. Google "ray sphere intersection" en "phong shading" en je bent er al voor een groot deel.
Google "Arauna 2" en "Brigade" - zijn beide begonnen door dezelfde man in verschillende bedrijven.TheNephilim schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 15:18:
Over Battlefield 4 gesproken; vanavond weer knallen als ik tijd heb!Afgelopen weekend maar even links laten liggen gezien het flinke aantal patches
Verwijderd
Ik ga er eens naar kijken op iOS.PrisonerOfPain schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 15:40:
[...]
Een raytracer zoals deze is ideaal om een nieuwe taal te leren bijvoorbeeld. Het is niet ultiem complex maar levert wel leuke resultaten op (paar honderd regels max). Het is een van de dingen die ik na een Hello World vaak probeer te implementeren.
Het was verder niet bedoelt om op te scheppen - een raytracer als die is gewoon niet heel lastig. Google "ray sphere intersection" en "phong shading" en je bent er al voor een groot deel.
Verder niet verkeerd opgevat hoor.
Verwijderd
Over het algemeen schaalt raycasting beter dan scanline rendering welke gebruikt wordt in de huidige GPU's. Scanline rendering schaalt met de hoeveelheid pixels maal het aantal objecten. Terwijl raycasting schaalt aan de hand van het aantal pixels maal het logaritme van het aantal objecten.Woy schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 15:21:
[...]
Het zal in beperkte mate vast mogelijk zijn, maar ik verwacht dat het niet goed schaalt naar grotere scenes met veel reflecterende objecten. Sowieso is het erg afhankelijk van de resolutie die gerenderd moet worden.
Echter duurt het nog wel een aantal jaren voordat de scenes zo complex zijn dat raytracing met 30fps betere beelden oplevert dan scanline rendering.
Raytracing is een datastructure/data probleem. Om snel te tracen heb je goede datastructures nodig, die snel te rebuilden zijn om dynamische scenes te supporten. Om dat in 3D te doen is lastig, deze man doet er wel onderzoek naar maar er zijn meer mensen nodig.Verwijderd schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 15:43:
Echter duurt het nog wel een aantal jaren voordat de scenes zo complex zijn dat raytracing met 30fps betere beelden oplevert dan scanline rendering.
Ah grappig! Zo te lezen zou er bij krachtigere GPU's minder 'ruis' moeten zijn. Je ziet nu namelijk nog heel duidelijk ruis in de video's, vooral als het wat donkere scenes zijn.PrisonerOfPain schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 15:40:
[...]
Google "Arauna 2" en "Brigade" - zijn beide begonnen door dezelfde man in verschillende bedrijven.
Op wiki lees ik ook dat Ray Tracing nog niet eens de meest realistische beelden oplevert. Er zijn dus betere
Path tracing is de reden voor de ruis (meer rays = minder ruis), meestal laat je daarom frames convergen (eg, je blijft gewoon rays rendering als de camera stil staat). Levert ook beter plaatjes op zolang je 't maar lang genoeg laat renderen.TheNephilim schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 15:54:
[...]
Ah grappig! Zo te lezen zou er bij krachtigere GPU's minder 'ruis' moeten zijn. Je ziet nu namelijk nog heel duidelijk ruis in de video's, vooral als het wat donkere scenes zijn.
Op wiki lees ik ook dat Ray Tracing nog niet eens de meest realistische beelden oplevert.
Als je dat leuk vindt moet je eens deze course volgen:
https://www.edx.org/cours...ons-computer-graphics/576
Als laatste les moet je dan ook een ray tracer maken, en aan einde van de les (als je er genoeg moeite in steekt) maak je leukere plaatjes dan in dat voorbeeld. Had zelf ook nog refractie toegevoegd voor een glas effect, erg cool.
Eerste lessen zijn in C++ (met OpenGL), maar die ray tracer mag je in elke taal maken. Had zelf in C# gemaakt, maar is ook prima in JS te doen.
Een kwestie van tijd dus voor we Ray Traced games gaan zien? Meer performance = meer rays = minder ruis en dat levert dus game-waardige beelden op?PrisonerOfPain schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 15:56:
[...]
Path tracing is de reden voor de ruis (meer rays = minder ruis), meestal laat je daarom frames convergen (eg, je blijft gewoon rays rendering als de camera stil staat). Levert ook beter plaatjes op zolang je 't maar lang genoeg laat renderen.
Dat roept men al jaren. Bottom line is realtime raytracing al jaren mogelijk, maar voor een mindere kwaliteit dan rasterization. Die situatie is nu in 2013 nog geen steek verandert tov die in 2000, behalve dan dat beide technieken nu vele mooiere plaatjes kunnen produceren.Een kwestie van tijd dus voor we Ray Traced games gaan zien?
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Al zien we wel meer traditionele rendering technieken die "raytracing" op de GPU gebruiken - vooral bij screenspace effecten..oisyn schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 16:30:
[...]
Dat roept men al jaren. Bottom line is realtime raytracing al jaren mogelijk, maar voor een mindere kwaliteit dan rasterization. Die situatie is nu in 2013 nog geen steek verandert tov die in 2000, behalve dan dat beide technieken nu vele mooiere plaatjes kunnen produceren.
De vraag is: gaat ray-tracing (al dan niet in combinatie met andere technieken zoals photon/path tracing) ooit rasterization voorbij streven? Zijn er verschillen in bijvoorbeeld geheugengebruik?.oisyn schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 16:30:
[...]
Dat roept men al jaren. Bottom line is realtime raytracing al jaren mogelijk, maar voor een mindere kwaliteit dan rasterization. Die situatie is nu in 2013 nog geen steek verandert tov die in 2000, behalve dan dat beide technieken nu vele mooiere plaatjes kunnen produceren.
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Verwijderd
Damn, daar sta ik nu toch wel even van te kijken.
Ik ook, omdat mij altijd geleerd is dat niets gratis isVerwijderd schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 16:43:
nieuws: Tencent wil 10TB gratis cloudopslag internationaal gaan aanbieden
Damn, daar sta ik nu toch wel even van te kijken.
Niet wat je wilt horen als je iets moet doen op dat ding
We are shaping the future
Ik zie de koppen in de Televaag in 2014 al: "Geheime documenten gelekt aan spionagedienst China". Dropbox e.d. worden bij onze overheden ook al veel gebruikt.douweegbertje schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 16:48:
Ik ook, omdat mij altijd geleerd is dat niets gratis is
https://niels.nu
1
| Predicate<int> somePredicate = x => x == 2 ? true: false; |
Tijd om naar huis te gaan
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
[ Voor 4% gewijzigd door OkkE op 19-11-2013 17:09 ]
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Vast wel - maar niet op korte termijn.Korben schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 16:41:
[...]
De vraag is: gaat ray-tracing (al dan niet in combinatie met andere technieken zoals photon/path tracing) ooit rasterization voorbij streven? Zijn er verschillen in bijvoorbeeld geheugengebruik?
Verwijderd
Ja, dat was exact wat ik bedoelde. Ik vraag me af hoe ze dat ooit gaan klaarspelen.douweegbertje schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 16:48:
[...]
Ik ook, omdat mij altijd geleerd is dat niets gratis is
Wat uiteraard ook helemaal niets uitmaakt. Zelfs als raytracing niet beter images dan rasterization produceert kan het alsnog in games worden gebruikt. Beide technieken hebben zo hun eigen voor en nadelen en ik kan mij best voorstellen dat binnen nu en 5 jaar er een redelijk commercieel spel raytracing gebruikt. Voor sommige gameconcepten kan het behoorlijke voordelen hebben.PrisonerOfPain schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 17:16:
[...]
Vast wel - maar niet op korte termijn.
Nice, maar die course krijg ik niet meer bekeken. Hoe bekijk je archived courses?Michali schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 16:16:
[...]
Als je dat leuk vindt moet je eens deze course volgen:
https://www.edx.org/cours...ons-computer-graphics/576
Als laatste les moet je dan ook een ray tracer maken, en aan einde van de les (als je er genoeg moeite in steekt) maak je leukere plaatjes dan in dat voorbeeld. Had zelf ook nog refractie toegevoegd voor een glas effect, erg cool.
Eerste lessen zijn in C++ (met OpenGL), maar die ray tracer mag je in elke taal maken. Had zelf in C# gemaakt, maar is ook prima in JS te doen.
anyway, ik heb deze gevonden, welke dezelfde is, alleen nieuwer: https://www.edx.org/cours...ns-computer-graphics/1003
Verwijderd
http://glueprintapp.com
Voor die prijs wordt het enkel een bookmark voorlopig.
iOS developer
welke bug?BikkelZ schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 20:46:
Grappig, blijkt dat die genânte ASP.Net 4 icm IE11 bug gewoon op onze site voorkomt. Reeds een maand of wat.
We hebben een mix van verschillende technologieën aangezien de site best oud is en er is een oud ASP.Net deel wat server side styles toevoegt aan divs aan de hand van welke browser het is (zo ging dat vroeger!). En Internet Explorer 11 wordt dus *niet* herkend terwijl het wel 4.0 is (dus geen oude versie) en daarom zie je in het geheel geen styles
iOS developer
Deze http://stackoverflow.com/...pt-not-outputted-in-ie-11 ?BikkelZ schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 20:46:
Grappig, blijkt dat die genânte ASP.Net 4 icm IE11 bug gewoon op onze site voorkomt. Reeds een maand of wat.
Ik dacht eigenlijk dat het geklooi met de browsers na asp.net 1 wel een beetje afgelopen was. Daar hadden we al een hoop geklooi met non IE browsers (die drukte bepaalde attributen weg bij server controls op bepaalde browsers), maar dat is echt jaren geleden. Dat loste je ook op met een browser configuratie.
Wel apart dat ze hun eigen browser niet ondersteunen
Tijdje geleden wel een andere spannende "bug" ontdekt. IE 10 blijk de conditional tags voor IE te negeren. Dat is erg vervelend als je een bug probeert op te lossen die ook in IE 10 nog aanwezig blijkt te zijn (iets met event afhandeling icm CustomValidators)... Heb die klote bug echt met 3 verschillende versies (8, 9 en 10) moeten testen omdat ze alle 3 op een andere manier reageerden en alle 3 op een andere manier weer met de fix omgingen
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Is ondertussen bijna een jaar geleden, ze betalen nog steeds die server en doen er *drumroll* NIETS mee.
* Firesphere voelt zich vrij zinloos nu.
Och, ik heb ooit 1,5 jaar lang fulltime aan een systeem gewerkt wat pas ruim een jaar na mijn vertrek in productie is genomenFiresphere schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 21:12:
Bij m'n vorige werkgever een complete staging-server met GIT repos, issue-management (redmine) en SVN-to-GIT convertor, RoR systeem dat de input afvangt en als nodig om zet, hosting, de hele reutemeteut opgezet, contract qua systeem afgedwongen.
Is ondertussen bijna een jaar geleden, ze betalen nog steeds die server en doen er *drumroll* NIETS mee.
Schijnbaar is "het heeft duur gekost" geen argument om iets snel in gebruik te nemen. Veel bedrijven boeit het schijnbaar helemaal niets als een dure server/applicatie stof staat te happen
Mooiste is dat dit vaak projecten zijn waar in het begin ontzettend veel haast bij is, want het moet zo snel mogelijk live dus alles moet aan de kant. Tot het moment dat het live kan, dan is de prioriteit ineens volledig verdwenen....
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Wel een server kunnen betalen die niet gebruikt wordt. Niet mij kunnen betalen
Vooral knullig als je je bedenkt dat dat issue er met IE 10 ook al was... Bug and Fix: ASP.NET fails to detect IE10 causing _doPostBack is undefined JavaScript error or maintain FF5 scrollbar positionBikkelZ schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 20:46:
Of die hotfix was nooit geïnstalleerd op jouw server waardoor ook IE 10 buiten de boot viel
Dat is een andere bug maar precies het zelfde probleem, browsercap die niks doet op het moment dat een browser niet herkend wordt terwijl hij gewoon standaard output moet geven.Alex) schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 23:11:
[...]
Vooral knullig als je je bedenkt dat dat issue er met IE 10 ook al was... Bug and Fix: ASP.NET fails to detect IE10 causing _doPostBack is undefined JavaScript error or maintain FF5 scrollbar position
Of die hotfix was nooit geïnstalleerd op jouw server waardoor ook IE 10 buiten de boot viel
iOS developer
Wel gebouwd, wel betaald maar nooit gebruikt:Firesphere schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 21:12:
Bij m'n vorige werkgever een complete staging-server met GIT repos, issue-management (redmine) en SVN-to-GIT convertor, RoR systeem dat de input afvangt en als nodig om zet, hosting, de hele reutemeteut opgezet, contract qua systeem afgedwongen.
- Complete iOS app
- Website met CMS
- Nog een website met CMS (maar die heb ik nog niet helemaal opgegeven)
- Interactieve webapp voor telefoonscripts
Gek genoeg zijn het juist vaak projecten die ruim op tijd binnen specificatie en zonder gezeur opgeleverd worden.
Het is ook van die dynamische WebForms meuk. Met MVC heb je dit gedonder helemaal niet meer..Gertjan. schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 21:05:
[...]
Deze http://stackoverflow.com/...pt-not-outputted-in-ie-11 ?
Ik dacht eigenlijk dat het geklooi met de browsers na asp.net 1 wel een beetje afgelopen was. Daar hadden we al een hoop geklooi met non IE browsers (die drukte bepaalde attributen weg bij server controls op bepaalde browsers), maar dat is echt jaren geleden. Dat loste je ook op met een browser configuratie.
Ja hopelijk is het vanaf IE11 en hoger met automatische updates gewoon een browser zoals alle anderen. Maar omdat er zoveel mensen weer browser sniffing en andere trucs hebben toegepast op *alle* IE versies om IE6 en 7 bugs op te lossen proberen ze er zo weer onder uit te komen..Gertjan. schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 21:05:
[...]
Tijdje geleden wel een andere spannende "bug" ontdekt. IE 10 blijk de conditional tags voor IE te negeren. Dat is erg vervelend als je een bug probeert op te lossen die ook in IE 10 nog aanwezig blijkt te zijn (iets met event afhandeling icm CustomValidators)... Heb die klote bug echt met 3 verschillende versies (8, 9 en 10) moeten testen omdat ze alle 3 op een andere manier reageerden en alle 3 op een andere manier weer met de fix omgingenBen blij dat ik niet meer dagelijks werk aan consumer-facing sites waardoor ik niet meer iedere dag tegen die browser quirks aan het vechten ben
[ Voor 20% gewijzigd door BikkelZ op 20-11-2013 00:42 ]
iOS developer
/me gooit koffie de devschuur in
Nothing to see here!
Niet echt. Het is alleen zo dat Microsoft 'MSIE' uit de user-agent string gehaald heeft. Dus oude slecht geschreven applicaties die de user-agent string sniffen i.p.v. correct feature detection toe te passen, kunnen nog wel eens spontaan op hun plaat gaan.Evilbee schreef op woensdag 20 november 2013 @ 08:49:
Het webportal van een leverancier blijft maar laden in IE11. Is IE11 nu zo veel ander dan 10?
Tijd voor koffie ja.
Die ziet er nog steeds in, anders zou een groot deel van deze blogpost nergens op slaan.Bosmonster schreef op woensdag 20 november 2013 @ 09:29:
En de compatibility modus is er ook uitgehaald.
Hmm er was iets mee in ieder geval. Destijds was er een hoop discussie over. Misschien hebben ze het uiteindelijk toch weer teruggebracht.Alex) schreef op woensdag 20 november 2013 @ 09:34:
[...]
Die ziet er nog steeds in, anders zou een groot deel van deze blogpost nergens op slaan.
Maar als ik dit lees:
http://superuser.com/ques...ompatibility-mode-missing
Dan lijkt het toch wel anders te zijn. Njah. Heb hier even geen 8.1 tot mijn beschikking om te testen. Moet nog even tijd zien te vinden er een VM voor te installeren.
[ Voor 21% gewijzigd door Bosmonster op 20-11-2013 09:42 ]
Maar wat doen die applicaties dan als ze een browser niet herkennen? Gaan ze er dan niet vanuit dat het een moderne browser is (webkit based bijvoorbeeld)? Beetje raar als het alleen in browsers werkt waarvan jij het bestaan weet toch?R4gnax schreef op woensdag 20 november 2013 @ 09:00:
[...]
Niet echt. Het is alleen zo dat Microsoft 'MSIE' uit de user-agent string gehaald heeft. Dus oude slecht geschreven applicaties die de user-agent string sniffen i.p.v. correct feature detection toe te passen, kunnen nog wel eens spontaan op hun plaat gaan.
Denk dat je dan ingelogd moet zijn, ik kan er nog wel bij als ik inlog iig. Maar beter om die nieuwere te pakken dan idd.Robbiedobbie schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 18:50:
[...]
Nice, maar die course krijg ik niet meer bekeken. Hoe bekijk je archived courses?
anyway, ik heb deze gevonden, welke dezelfde is, alleen nieuwer: https://www.edx.org/cours...ns-computer-graphics/1003
Je kan ook dit gebruiken om zo'n ray tracer proberen te maken (werd ook als extra resource gegeven bij die course): http://inst.eecs.berkeley...fa09/raytrace_journal.php
Zelf vooral hier gebruik van gemaakt (erg heldere info): http://www.scratchapixel....iting-a-simple-raytracer/
Wil binnenkort ook eens Windows 8.1 thuis hebben. Zit nu nog op Windows 7 en dat bevalt wel prima, maar gezien Battlefield 4 beter zou moeten werken op de laatste versie van Windows, heb ik nog een reden ook om eens te upgraden.
Helaas zou ik dat willen combineren met een nieuwe behuizing en het inruilen van 2x 500 GB voor één 3 TB harde schijf. Maarja, dat kost weer net iets teveel geld hè
1
| UPDATE blaat SET left = left + 2 WHERE left >= 11 |
* left is een gereserveerd woord
Ik begrijp nooit goed waarom mensen daarvoor kiezen. Als die ene schijf stuk gaat heb je toch een veel groter verlies aan data. (als je geen backups hebt tenminste).TheNephilim schreef op woensdag 20 november 2013 @ 10:18:
... het inruilen van 2x 500 GB voor één 3 TB harde schijf. Maarja, dat kost weer net iets teveel geld hè
[ Voor 73% gewijzigd door _Moe_ op 20-11-2013 10:35 ]
RTFM!
Ehh, dit gaat goed, het is hoogstens iets wat jij niet verwachtte/wilde_Moe_ schreef op woensdag 20 november 2013 @ 10:30:
Wie ziet de fout?
code:
1 UPDATE blaat SET left = left + 2 WHERE left >= 11
Hmz, misschien toch wat backticks nodig...
[ Voor 8% gewijzigd door Voutloos op 20-11-2013 10:36 ]
{signature}
Kuch, ik wist wel dat Left een keyword was
Haha, dat ging bij mij vroeger altijd fout met time_Moe_ schreef op woensdag 20 november 2013 @ 10:30:
Wie ziet de fout?
code:
1 UPDATE blaat SET left = left + 2 WHERE left >= 11
* left is een gereserveerd woord![]()
[...]
Ik begrijp nooit goed waarom mensen daarvoor kiezen. Als die ene schijf stuk gaat heb je toch een veel groter verlies aan data. (als je geen backups hebt tenminste).
Verwijderd
Net wat ik dachtEalanrian schreef op woensdag 20 november 2013 @ 10:40:
[...]
Kuch, ik wist wel dat Left een keyword was
Klopt. Wij hebben hier een oude versie van DotNetNuke draaien die ook over z'n nek ging met IE11.R4gnax schreef op woensdag 20 november 2013 @ 09:00:
[...]
Niet echt. Het is alleen zo dat Microsoft 'MSIE' uit de user-agent string gehaald heeft. Dus oude slecht geschreven applicaties die de user-agent string sniffen i.p.v. correct feature detection toe te passen, kunnen nog wel eens spontaan op hun plaat gaan.
Zie: pdebie in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 4"
En een update naar de laatste DotNetNuke versie (Evoq) zit er voorlopig nog niet in i.v.m. legacy modules die we hebben draaien.
Ik snap dat dus ook nooit. Wij krijgen nieuwe (final) telefoonsamples binnen, heeft Alcatel besloten in de laatste RC hun eigen naam in de UA te knallen. WTF. Er zijn ook nooit afspraken over gemaakt, maar facebook mobile geeft dus ineens de verkeerde image groottes mee, en op de vorige samples was alles nog OK. @#&*@#pdebie schreef op maandag 18 november 2013 @ 16:30:
* PdeBie loopt tegen een bug aan in Internet Explorer 11
> werkt wel op pc A, maar niet op pc B.
> Diverse zaken uitgezocht.
> Ziet verschil in user agent string
Blijkt dat de user agent string van een Dell PC anders is dan van een 'normale' pc.![]()
Dus moet nu blijkbaar in de browserfiles gaan lopen rommelen. Daar heb ik nog nooit mee te maken gehad.
{signature}
Een laatste Release Candidate dus? Nou, als laatste nog melden dat ze die custom user agents weglatencreator1988 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 11:12:
[...]
Ik snap dat dus ook nooit. Wij krijgen nieuwe (final) telefoonsamples binnen, heeft Alcatel besloten in de laatste RC hun eigen naam in de UA te knallen. WTF. Er zijn ook nooit afspraken over gemaakt, maar facebook mobile geeft dus ineens de verkeerde image groottes mee, en op de vorige samples was alles nog OK. @#&*@#
Zijn er nog originele accu's daarvoor ergens te koop?
Originele wel, nieuw gaat wat lastig worden denk ikFiresphere schreef op woensdag 20 november 2013 @ 11:30:
De accu van mijn 3210 lijkt toch echt aan het sterven te zijn
een nokia 3210? Damm dat ding is oud... http://www.subtel.nl/bml-3-accu-voor-nokia-3210-101043.htmFiresphere schreef op woensdag 20 november 2013 @ 11:30:
Via Ebay kan je ze vast nog wel uit China toveren. Dan zijn ze van originele chinese makelaardij!Firesphere schreef op woensdag 20 november 2013 @ 11:30:
Toch maar even een VM downloaden met de echte versie van IE7 en IE8 zodat ik zeker weet of de website het wel of niet goed doet.
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.
In 10 jaar nooit last gehad van enige RSI gerelateerde klachten en van de een op andere dag kan ik m'n duim amper meer gebruiken
http://my-debugbar.com/wiki/IETester/HomePageWernerL schreef op woensdag 20 november 2013 @ 11:49:
IE11, wat fijn dat hij er is. Een website die ik aan het bouwen ben bleek functioneel te zijn indien ik in IE10 de browsermode op IE7 of 8 zette. Zodra ik in IE11 de documentmode op IE7 of 8 zet is heel de website naar de klote.![]()
Toch maar even een VM downloaden met de echte versie van IE7 en IE8 zodat ik zeker weet of de website het wel of niet goed doet.
Werkt goed
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Komt het niet door de kou? Mijn handen verkrampen ook met koud weer.EddoH schreef op woensdag 20 november 2013 @ 12:12:
Dat durf ik te betwisten, ik gebruik m'n duim iig vaker![]()
In 10 jaar nooit last gehad van enige RSI gerelateerde klachten en van de een op andere dag kan ik m'n duim amper meer gebruiken
Neuh, 't is hier een constante 21 graden, en de verwarming in m'n auto werkt ook primapdebie schreef op woensdag 20 november 2013 @ 13:26:
[...]
Komt het niet door de kou? Mijn handen verkrampen ook met koud weer.
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Ok, just askingEddoH schreef op woensdag 20 november 2013 @ 13:35:
[...]
Neuh, 't is hier een constante 21 graden, en de verwarming in m'n auto werkt ook prima
---
nog 2.5 uur mensen en dan heb ik weekend!
Vanavond naar het RAI theater in A'dam voor een concert van Racoon en voor de rest van het weekend helemaal niets gepland. Heerlijk.
Sowieso gebruik de browsermode, niet de document mode.WernerL schreef op woensdag 20 november 2013 @ 11:49:
IE11, wat fijn dat hij er is. Een website die ik aan het bouwen ben bleek functioneel te zijn indien ik in IE10 de browsermode op IE7 of 8 zette. Zodra ik in IE11 de documentmode op IE7 of 8 zet is heel de website naar de klote.![]()
Verder: inderdaad.. Zorg voor goede VM's, want zelfs browsermode geeft geen garanties.
CodeCaster schreef op woensdag 20 november 2013 @ 13:42:
Oeps, Shift+Del is géén knippen in de Explorer.
[ Voor 6% gewijzigd door Rutix op 20-11-2013 15:11 ]
Nothing to see here!
Android, kneuterig OS dat 't er ook is. Ik kreeg onlangs de update binnen voor Hangouts met daarin de SMS-functionaliteit. Prima, ik SMS toch nooit, maar met de update werden ook de notificaties aangepast: een ander geluid en trillen bij een chatbericht.
Toen heb ik, in Hangouts, het trillen uitgezet en mijn berichttoon weer aangepast naar wat het was. En deze bug zit er al sinds Android 2.nogwat in: nu is voor ál mijn andere apps de notificatietoon voor berichten weer aangepast naar de standaardberichttoon (die dus niet gelijk is aan wat ik in Hangouts heb ingesteld, ik heb niet de standaardberichttoon aangepast).
En weer een Chrome-bug die om de drie versies de kop opsteekt: te snel Ctrl+T (new tab), Ctrl+E (search, niet nodig maar spiergeheugen), zoekterm intikken en Enter drukken zorgt ervoor dat de history van die tab stukgaat; je eerste aangeklikte zoekresultaat wordt je eerste history-entry. Een klik op Back brengt je niet terug naar de zoekresultaten, maar naar de lege, nieuwe tab.
Ze lezen mee:
Het wordt echt tijd om volledig van Google af te stappen.We’re sorry, but your Gmail account is temporarily unavailable.
[ Voor 82% gewijzigd door CodeCaster op 20-11-2013 15:48 ]
https://twitter.com/iamdevloper/status/403175806895403009
Verwijderd
Hoe kan je Shift-Delete, Ctrl+Insert of Shift-Insert nu gemakkelijker vinden dan Ctrl+X, Ctrl+C en Ctrl+V?CodeCaster schreef op woensdag 20 november 2013 @ 15:33:
Ik vind Shift+Delete (cut), Ctrl+Insert (copy) en Shift+Insert (paste) af en toe handiger, net hoe mijn handen op het toetsenbord gepositioneerd zijn. Dit wordt gewoon door Windows gerealiseerd, dus werkt met alle tekstinvoer.
[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2013 16:05 ]
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Ik typ niet op de officiële manier met tien vingers. Soms liggen mijn (grote) handen gewoon gemakkelijker om met Insert en Delete te werken. Eigenlijk met name wanneer ik niet zo zeer aan het typen als wel tekst aan het bewerken ben: rechterhand op de muis, linkerhand op of in de buurt van de pijltjes / Ctrl / Shift / Enter / Backspace enzovoorts.
[ Voor 35% gewijzigd door CodeCaster op 20-11-2013 16:04 ]
Mensen die links handig zijn?Verwijderd schreef op woensdag 20 november 2013 @ 16:01:
Hoe kan je Shift-Delete, Ctrl+Insert of Shift-Insert nu gemakkelijker vinden dan Ctrl+X, Ctrl+C en Ctrl+V?
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.