Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Nog nooit gemerkt, alleen bij sites die je vrolijk je wachtwoord toesturen als je zegt dat je hem vergeten bent.Gamebuster schreef op maandag 18 november 2013 @ 12:18:
Volgens mij is het heel gebruikelijk om bij inschrijving je wachtwoord toegestuurd te krijgen.
Heb het trouwens even geprobeerd bij de site waar het me vorige week overkwam en ik kreeg een nieuw automatisch gegenereerd wachtwoord toegestuurd. Gelukkig maar
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Nee of mensen die denken dat als iets een password veld is dat het dan volledig onmogelijk is om dat password te snoopen. Eigenlijk zouden ze dat soort pseudoveiligheid gewoon moeten afschaffen. Mensen hebben vaak geen idee dat je met F12 dat soort passwords gewoon kunt lezen.pdebie schreef op maandag 18 november 2013 @ 12:14:
Of een inschrijfformulier en dan het wachtwoord veld als normaal text veld definieren i.p.v. als password. Zit je buurman vrolijk mee te lezen wat je in typt.
iOS developer
We are shaping the future
Dit werkt alleen zolang je veld focus heeft geloof ik. Als dat veld focus verliest en je gaat terug is dat oogje er niet.Alex) schreef op maandag 18 november 2013 @ 13:46:
In IE 10 en hoger verschijnt bij ieder passwordveld een knopje met een oogje. Zolang je dat ding ingedrukt houdt zie je het password in plain text.
Nothing to see here!
Verwijderd
Wat is je favoriete film?Rutix schreef op maandag 18 november 2013 @ 14:11:
Ik kies altijd random vraag en vul dan meestal zelfde antwoord in die totaal irrelevant is aan alle vragen maar die ik wel weet =)
- :@1s]!]QqExVyUbpMLc#,EK/'v/y-cr
iOS developer
Verwijderd
Dat doet er mij aan denken: Waarom je antwoord niet even snel door een MD5 encryptor gooien? Niemand zal er ooit aan denken en jij kan wel gewoon de juiste antwoorden geven.Verwijderd schreef op maandag 18 november 2013 @ 14:17:
[...]
Wat is je favoriete film?
- :@1s]!]QqExVyUbpMLc#,EK/'v/y-cr
Omdat a; niemand om die vragen geeft, en ze niet eens wilt invullen. b; omdat het 32 karakters zijn. c; er 10 betere manieren zijn om iets in te vullen zonder encryptie..Verwijderd schreef op maandag 18 november 2013 @ 14:33:
[...]
Dat doet er mij aan denken: Waarom je antwoord niet even snel door een MD5 encryptor gooien? Niemand zal er ooit aan denken en jij kan wel gewoon de juiste antwoorden geven.
Ik vul bijvoorbeeld altijd huisdier in, met een soort van 'wachtwoord' wat niet mijn huisdier is.
Even mierenneuken maar MD5 is geen encryptiedouweegbertje schreef op maandag 18 november 2013 @ 14:38:
[...]
Omdat a; niemand om die vragen geeft, en ze niet eens wilt invullen. b; omdat het 32 karakters zijn. c; er 10 betere manieren zijn om iets in te vullen zonder encryptie..
Ik vul bijvoorbeeld altijd huisdier in, met een soort van 'wachtwoord' wat niet mijn huisdier is.
Nothing to see here!
Och, gaan we dit weer krijgenKies een bestand van je computer: (maximale grootte: 2 MB)
Haha, ik vroeg me al af, hoe lang gaat het duren voor daar iemand een opmerking over maaktRutix schreef op maandag 18 november 2013 @ 14:39:
[...]
Even mierenneuken maar MD5 is geen encryptie.
Verwijderd
Ik moet zelf toegeven dat ik ofwel verkeerd invul (met het risico dat ik mijn account niet meer terug kan krijgen wanneer het nodig is) en dan leek me dit wel een leuke optie.douweegbertje schreef op maandag 18 november 2013 @ 14:38:
[...]
Omdat a; niemand om die vragen geeft, en ze niet eens wilt invullen. b; omdat het 32 karakters zijn. c; er 10 betere manieren zijn om iets in te vullen zonder encryptie..
Jouw oplossing kan ook best handig zijn
Ik wist dat dat er aan zat te komenRutix schreef op maandag 18 november 2013 @ 14:39:
[...]
Even mierenneuken maar MD5 is geen encryptie.
Dan hoop ik dat dat duidelijk van te voren word gemeld en later aan te passen is...sub0kelvin schreef op maandag 18 november 2013 @ 14:47:
Ik genereer gewoon een random string en gooi dat in Lastpass (met de gekozen vraag, want dat vergeet ik toch) mocht ik het ooit een keer nodig hebben. Sommige sites gebruiken dit soort vragen tegenwoordig als 2e factor. Dan moet je 3 vragen kiezen en beantwoorden en bij elke inlog vanaf een nieuwe locatie moet je dan antwoord geven op een willekeurige.
Apple is daar ook goed in, zo ongelofelijk irritant!sub0kelvin schreef op maandag 18 november 2013 @ 14:47:
Ik genereer gewoon een random string en gooi dat in Lastpass (met de gekozen vraag, want dat vergeet ik toch) mocht ik het ooit een keer nodig hebben. Sommige sites gebruiken dit soort vragen tegenwoordig als 2e factor. Dan moet je 3 vragen kiezen en beantwoorden en bij elke inlog vanaf een nieuwe locatie moet je dan antwoord geven op een willekeurige.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Verwijderd
"The computer science in three hard problems: cache things, naming bounds, checking invalidation & threading."
> werkt wel op pc A, maar niet op pc B.
> Diverse zaken uitgezocht.
> Ziet verschil in user agent string
Blijkt dat de user agent string van een Dell PC anders is dan van een 'normale' pc.
Dus moet nu blijkbaar in de browserfiles gaan lopen rommelen. Daar heb ik nog nooit mee te maken gehad.
"
There are only two hard problems in Computer Science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors.
"
Branded Internet Explorer 11?pdebie schreef op maandag 18 november 2013 @ 16:30:
* PdeBie loopt tegen een bug aan in Internet Explorer 11
> werkt wel op pc A, maar niet op pc B.
> Diverse zaken uitgezocht.
> Ziet verschil in user agent string
Blijkt dat de user agent string van een Dell PC anders is dan van een 'normale' pc.![]()
Dus moet nu blijkbaar in de browserfiles gaan lopen rommelen. Daar heb ik nog nooit mee te maken gehad.
Zo'n groot onderscheid zou je er toch niet in moeten maken?
let the past be the past.
Verwijderd
Moest ik jou zijn zou ik mijn probleem oplossen, niet zitten puzzelen.pdebie schreef op maandag 18 november 2013 @ 16:36:
Mja, dat is dus ook mijn probleem hahaha.
Ik ga eens puzzelen
anyway, ik heb de user agent string in de browser file aangepast. Lijkt nu weer te werken.
Blijkbaar kunnen fabrikanten zelf fragments aan de user agent string toevoegen. Waarom je dat zou willen doen? Ter herkenning van een Dell pc ofzo?
Ik heb GEEN idee.
Ik weet alleen dat het menu van onze DotNetNuke installatie er niet mee overweg kon. Of eigenlijk andersom. Die Dell IE11 browser kon niet overweg met ons menu
Fabrikanten kunnen dat inderdaad doen. Deels om het gebruik van hun apparatuur te meten, deels als reclame misschien zelfs?pdebie schreef op maandag 18 november 2013 @ 17:00:
wijsneus
anyway, ik heb de user agent string in de browser file aangepast. Lijkt nu weer te werken.
Blijkbaar kunnen fabrikanten zelf fragments aan de user agent string toevoegen. Waarom je dat zou willen doen? Ter herkenning van een Dell pc ofzo?
Ik heb GEEN idee.
Ik weet alleen dat het menu van onze DotNetNuke installatie er niet mee overweg kon. Of eigenlijk andersom. Die Dell IE11 browser kon niet overweg met ons menu
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Maar wel irritant dat dan blijkbaar sommige websites niet goed worden weergegeven. Hoe kan je daar als ontwikkelaar ooit rekening mee houden?
Heb het nu opgelost door de regular expression in de browser file aan te passen dat er een oneindig aantal fragments tussen passen, maar dat vind ik eigenlijk geen nette oplossing. Je zou er toch vanuit moeten kunnen gaan dat de browserfiles van MS al goed genoeg zijn.
Maar in Internet Explorer 11 de user agent nog sniffen, ik dacht dat dat meer voor IE 8 en lager waspdebie schreef op maandag 18 november 2013 @ 17:08:
Mja, ik heb geen idee waarom je dat zou willen doen. Ik denk inderdaad vanuit statistiek-perspectief. Hoe vaak wordt onze apparatuur gebruikt en welke browsers gebruikt men.
Maar wel irritant dat dan blijkbaar sommige websites niet goed worden weergegeven. Hoe kan je daar als ontwikkelaar ooit rekening mee houden?
Heb het nu opgelost door de regular expression in de browser file aan te passen dat er een oneindig aantal fragments tussen passen, maar dat vind ik eigenlijk geen nette oplossing. Je zou er toch vanuit moeten kunnen gaan dat de browserfiles van MS al goed genoeg zijn.
iOS developer
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
Wat bedoel je? Je kunt tegenwoordig gewoon met CSS verschillende afbeeldingen laden voor verschillende devices, orientaties en groottes?incaz schreef op maandag 18 november 2013 @ 18:15:
Hmmm, het aanbieden van geoptimaliseerde afbeeldingen kan niet client side. Maar tegelijkertijd hoort het ergste dat er kan gebeuren natuurlijk te zijn dat je iets niet geoptimaliseerds krijgt. Niet werken is tamelijk onhandig en is toch wel een teken dat er iets scheef zit.
iOS developer
Ik ga maar even in een hoekje zitten, ok?
Nope, ik had gewoon nogal dom, al m'n objects verborgen gezet.
En vervolgens schelden op google dat'ie m'n lege sitemap niet accepteerd
Trouwens, deze is mooier (zelf gemaakte HQ PDF versie)
https://www.dropbox.com/s/7mjuhiof8yjdoqm/bang_head_here.pdf
Verwijderd
Firesphere schreef op maandag 18 november 2013 @ 19:12:
[...]
Nope, ik had gewoon nogal dom, al m'n objects verborgen gezet.
En vervolgens schelden op google dat'ie m'n lege sitemap niet accepteerd
Trouwens, deze is mooier (zelf gemaakte HQ PDF versie)
https://www.dropbox.com/s/7mjuhiof8yjdoqm/bang_head_here.pdf
NVM, ik haal To_Tall en jou even door elkaar
VICTORIE!
https://twitter.com/Ryur/status/402496303005175809
[ Voor 30% gewijzigd door Firesphere op 18-11-2013 19:41 ]
Verwijderd
Ik vroeg me al af waar je op doelde...Firesphere schreef op maandag 18 november 2013 @ 19:29:
[...]
NVM, ik haal To_Tall en jou even door elkaar
VICTORIE!
https://twitter.com/Ryur/status/402496303005175809
Maar die lui bij Jetbrains maken wel puike software.
Nothing to see here!
iOS developer
Verwijderd
Wow, dude. Lees dat eens terug?BikkelZ schreef op maandag 18 november 2013 @ 20:07:
Ik zou degene die bedacht heeft dat een boolean functie met het woord Not er in best prima idee is en dat vervolgens zo diep in de applicatie verweven heeft dat ik het er ook niet meer uit wil gaan peuteren graag subtiel op de onjuistheid van zijn beslissing willen wijzen met de achterkant van mijn hand op zijn gelaat.
function Booliean() {
return NOT true;
}
Zoiets.
Hij wil degene die dat bedacht heeft een klap op z'n bek geven
Firesphere schreef op maandag 18 november 2013 @ 20:16:
[...]
function Booliean() {
return NOT true;
}
Zoiets.
Hij wil degene die dat bedacht heeft een klap op z'n bek geven
1
| bool IsMyVerboseFunctionNameNotSomeThing { return theOppositeFromWhatINeed; } |
En dan dus steeds !IsMyVerboseFunctionNameNotSomeThing nodig hebben en dan in de functie ook weer steeds het omgekeerde retourneren van wat ik nodig heb.
iOS developer
In css wel. Als het gaat om images in de content niet. En het voorkomen van het laden van onnodige stylesheets is ook nog niet mogelijk vziw.BikkelZ schreef op maandag 18 november 2013 @ 18:19:
Wat bedoel je? Je kunt tegenwoordig gewoon met CSS verschillende afbeeldingen laden voor verschillende devices, orientaties en groottes?
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
Ik heb er zelf nog niet mee gewerkt maar kijk eens naar srcsetincaz schreef op maandag 18 november 2013 @ 20:34:
[...]
In css wel. Als het gaat om images in de content niet. En het voorkomen van het laden van onnodige stylesheets is ook nog niet mogelijk vziw.
iOS developer
[ Voor 51% gewijzigd door CodeCaster op 18-11-2013 20:44 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Verwijderd
gevalletje missende-komma-knop
Die lui op StackOverflow hebben het wel voor elkaar gekregen dat ik nu in eerste instantie geen enkele indier meer serieus neem, ook buiten SO. Als ik niet beter wist en ik nu bijvoorbeeld een artikel/post/watdanook van Srinivasa Ramanujan zou tegen komen op de interwebs zou ik het onherroepelijk wegklikken. Schrik er een beetje van bij mezelf dat of je het nu wil of niet, er onderbewust zo snel vooroordelen/stereotypen zich vormenCodeCaster schreef op maandag 18 november 2013 @ 20:40:
Indiërs. "Nee hoor, ik heb TCP zekerste weten eens '133' zien retourneren terwijl er '123' werd gestuurd".![]()
Fouten maken is menselijk, fouten durven toegeven is goddelijk of zo? En natuurlijk heb ik na die 'discussie' weer een paar downvotes te pakken op niet-gerelateerde vragen.
StackOverflow blijft leuk.
[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2013 21:08 ]
Ik heb zowat alle producten van ze. Werk vooral veel met RubyMine/AppCode & Resharper (alle 3 voor werk).
Prive Webstorm. En voor school de Java-IDE (en dan Servlets en alles dus heb aan de CE niet voldoende).
Ik heb nog een paar keer zitten kijken maar ik kan er geen komma in kwijt.
iOS developer
Verwijderd
Ik zou er toch twee komma's in hebben gemikt. Toegegeven niet een bijster grote verandering maar tochBikkelZ schreef op maandag 18 november 2013 @ 20:07:
Ik zou degene, die bedacht heeft dat een boolean functie met het woord Not er in best prima idee is en dat vervolgens zo diep in de applicatie verweven heeft dat ik het er ook niet meer uit wil gaan peuteren, graag subtiel op de onjuistheid van zijn beslissing willen wijzen met de achterkant van mijn hand op zijn gelaat.
Achter peuteren inderdaad, goede plek. En de en telt ook voor een komma.Verwijderd schreef op maandag 18 november 2013 @ 21:56:
[...]
Ik zou er toch twee komma's in hebben gemikt. Toegegeven niet een bijster grote verandering maar toch
Nog even wat dieper in de code gedoken en de Nots vliegen me om de oren:
if CookieNotSet and RedirectUrlNotSet then UserDidNotSelectLanguage and when that is the case then ShouldNotRedirect is true
iOS developer
1
| if(!IsNotNice) |
Of erger nog in Delphi
1
| If not IsNotNice |
[ Voor 19% gewijzigd door jip_86 op 18-11-2013 22:13 ]
Hey! Delphy (Pascal dus) is liev! Meestaljip_86 schreef op maandag 18 november 2013 @ 22:08:
Het word pas leuk als je wilt checken of die IsNotNice property false is. if(!IsNotNice). Of erger nog in Delphi If not IsNotNice
Internet werkt, na een boel geklooi met de klantenservice, nu ook op mijn tablet
2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Delphi toont door geen ! maar not te gebruiken nog beter aan waarom Not daar niet thuis hoort. Het leest gewoon niet lekker, Alice in Wonderland code.Firesphere schreef op maandag 18 november 2013 @ 22:10:
[...]
Hey! Delphy (Pascal dus) is liev! Meestal
Enfin:
De code is gefixt en inderdaad had ik ergens een return true staan waar ik natuurlijk false had moeten gebruiken om not not te krijgen.
iOS developer
Verwijderd
500 Internal Server Error
Sorry, something went wrong.
A team of highly trained monkeys has been dispatched to deal with this situation.
If you see them, show them this information:
ora et labora
Bekend verhaal, ik heb een keer deze meegemaakt:pdebie schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 00:17:
> Update staat op live hoor!
- huh? live? Dit was een testrelease.
- Zet de test maar live!
+ Test -> Productie ipv. Develop -> Test
edit: Deze uitspraak was ook te ambigu en wordt niet meer gebruikt, maar is nog altijd bron van hilariteit
[ Voor 16% gewijzigd door HMS op 19-11-2013 00:21 ]
En probeer dat maar eens terug te draaienHMS schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 00:20:
[...]
Bekend verhaal, ik heb een keer deze meegemaakt:
- Zet de test maar live!
+ Test -> Productie ipv. Develop -> Test
edit: Deze uitspraak was ook te ambigu en wordt niet meer gebruikt, maar is nog altijd bron van hilariteit
Ook leuk is het verkeerde publish profiel gebruiken bij het deployen en dan raar kijken als de verkeerde URL geladen wordt.
Omdat je dat niet hoeft te doen
2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Zou je aan zo'n app meewerken of is zoiets te high-risk?
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
Verwijderd
Google is niet de enige die die methode hanteertmrc4nl schreef op maandag 18 november 2013 @ 23:28:
mmm youtube heeft weer een stel apen rondlopen die de boel moeten fixen:
[...]
Lees yc hackernews maar wat graag, maar dit is - ongeacht de goede bedoelingen - de kant die waar ik me over blijf verbazen en gewoon niet in geloof. Je bent geen entrepreneur op je 15e. En als je dat al bent, kan je niet genoeg weten op andere cruciale vlakken, of uberhaupt mis je enige levenservaring.BtM909 schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 02:59:
Wat vinden jullie hiervan: https://news.ycombinator.com/item?id=6754953
Zou je aan zo'n app meewerken of is zoiets te high-risk?
En op de miljoenen broekies zijn er vast een paar die geluk hebben of absurd snel iets goeds hebben draaien, maar dat betekent nog niet dat elk broekie - zonder zoveel begeleiding dat t niet meer echt zijn project is - zal slagen.
{signature}
Verwijderd
Hij zegt ook niet dat hij een entrepreneur is. Via school heeft hij een competitie gewonnen waarmee hij extra geld krijgt voor een klein (school)bedrijfje. Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar in België hebben praktisch alle scholen in het middelbaar een vergelijkbaar initiatief. Dit noemt "Small Business Project". De bedoeling van dit vak is om de leerlingen duidelijk te maken dat een onderneming starten niet zo gemakkelijk is als het lijkt. De leerlingen moeten zelf een businessplan opstellen, zelf de boekhouding doen, zelf een product ontwikkelen en verkopen en zelf wat marketing voeren.Voutloos schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 09:38:
[...]
Lees yc hackernews maar wat graag, maar dit is - ongeacht de goede bedoelingen - de kant die waar ik me over blijf verbazen en gewoon niet in geloof. Je bent geen entrepreneur op je 15e. En als je dat al bent, kan je niet genoeg weten op andere cruciale vlakken, of uberhaupt mis je enige levenservaring.Prima dat je een snelle leerling bent / talent hebt / ambiteus bent, maar dit is echt dikke onzin.
En op de miljoenen broekies zijn er vast een paar die geluk hebben of absurd snel iets goeds hebben draaien, maar dat betekent nog niet dat elk broekie - zonder zoveel begeleiding dat t niet meer echt zijn project is - zal slagen.
Die gast had gewoon een idee en won 1000,- (wat achterlijk weinig is overigens voor zo'n project, maar okey..) en dat is super leuk. Ik zou hem wel geholpen hebben in elk geval, vaak genoeg mis ik even wat inspiratie om iets leuks te maken. Ik zie dit meer ook iets als 'voor het goede doel' ipv 'ik wil veel verdienen help ff mee'.Voutloos schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 09:38:
[...]
Lees yc hackernews maar wat graag, maar dit is - ongeacht de goede bedoelingen - de kant die waar ik me over blijf verbazen en gewoon niet in geloof. Je bent geen entrepreneur op je 15e. En als je dat al bent, kan je niet genoeg weten op andere cruciale vlakken, of uberhaupt mis je enige levenservaring.Prima dat je een snelle leerling bent / talent hebt / ambiteus bent, maar dit is echt dikke onzin.
Dit heeft volgens mij weinig met 'entrepreneur' te maken.
Verwijderd
Same here. Doe mij ook maar een bakje!Firesphere schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 09:56:
Ow ja, koffie. Hard nodig.
Verwijderd
Deur staat open, zie de koffie wel verschijnen?Firesphere schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 09:56:
Ow ja, koffie. Hard nodig.
Verwijderd
Er wordt goed geluisterd naar de topicwarning.EddoH schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 10:26:
Ligt het aan mij of worden er de laatste tijd nogal weinig echte programmeervragen gepost? Hier en daar een DB vraagje maar behalve in de Coffee Corner is het nogal rustig. Programmeert er niemand meer?
Aankomend weekend is er een grote auto/tuning show in Luxemburg waar een paar vrienden van mij heen gaan. De organisatie van die show heeft een website opgericht waar het publiek kan stemmen op de mooiste auto. Hiermee maken de deelnemers kans op de publieksprijs.
Toen ik op die site was (om te stemmen op mijn vrienden) zag ik dat je op 3 auto's maximaal mocht stemmen. Er gaan echter 5 vrienden heen, dus ik vond het wat flauw dat ik maar op 3 kon stemmen. Dus ik besloot eens te kijken hoe die limiet bepaald werd. Na wat broncode checkwerk (en wat js bestandjes lezen) zag ik dat er een AJAX call naar een php-bestandje ging met 3 parameters: ID (van de auto), scherm hoogte en scherm breedte.
Ik snapte nog niet meteen hoe dit werkte, maar ik besloot om het script eens te kopieren en de hoogte en breedte parameters handmatig aan te passen naar willekeurige getallen. En wat blijkt.... dan kan je net zo vaak stemmen als je wilt
Dus de getallen voor hoogte en breedte heb ik random gemaakt en het ID voerde ik handmatig in om de gewenste auto te selecteren. Nu heb ik mijn vrienden een paar stemmen gegeven (niet teveel, anders valt het heel erg op) en heb ik het meest godsgruwelijk lelijke hok (want sommige mensen verkl*ten een auto echt met dat ge-'pimp') op nummer 1 gezet.
Ik heb dat zelfde idee.EddoH schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 10:26:
Ligt het aan mij of worden er de laatste tijd nogal weinig echte programmeervragen gepost? Hier en daar een DB vraagje maar behalve in de Coffee Corner is het nogal rustig. Programmeert er niemand meer?
Moet eerlijk bekennen dat ik ook het niveau van de vragen (iig in /13) niet zo hoog (meer) vind, waar door ik vaak geen zin heb om te reageren. Maar misschien ben ik ook wel gewoon (langzaam) in Grumpy Cat aan het veranderen; vroeger was alles beter.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Foeipdebie schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 10:31:
En wat blijkt.... dan kan je net zo vaak stemmen als je wilt
Nu maar hopen dat ze geen checks na de wedstrijd doen om de data te valideren.
Als je het op de eerlijke manier doet, kan je elke dag 1x op 3 auto's stemmen. Ik heb mijn vrienden dan ook geen mega hoeveelheid gegeven. Wil niet dat ze straks helemaal naar Luxemburg rijden om bij de deur geweigerd te wordencenix schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 10:37:
[...]
Foei![]()
Nu maar hopen dat ze geen checks na de wedstrijd doen om de data te valideren.
De nummer 1 daarentegen..... Die is van plek 50 (laatste) naar plek 1 gegaan in 2 seconden tijd met 1200 stemmen
http://www.top-tuning-sho...php?item=concours&lang=fr
Dit is het script:
http://www.top-tuning-show.com/js/main.js
De functies die je moet hebben:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
| function gestionClic_retour(response) { if(response.status == 200 && response.responseText!= ''){ var tab = response.responseText.split('#'); if(tab[0]==0){ alert(tab[1]); } else{ var s = ''; if(tab[1] >1) s = 's'; $('nb_votes_'+ tab[0]).update('('+ tab[1] +' vote'+s+')'); } } return false; } function gestionClic(id){ new Ajax.Request( './httprequest/inscription.php', { method: 'post', parameters: {id_inscription: id, largeur_ecran: screen.width, hauteur_ecran: screen.height}, onSuccess: gestionClic_retour } ); } |
Jammer dat er geen grote foto's beschikbaar zijn?
En je kan ook programmeren in het Nederlands toch dan moet dat Frans ook wel kunnen. Programmeren in dialect lijkt me ook wel grappig
Ga dan ook maar niet meer stemmen op m'n vrienden, want wil gezeik voorkomen
--edit--
@Ealanrian: de getallen zullen niet helemaal exact zijn, maar de nummer 1 heeft genoeg gekregen
[ Voor 21% gewijzigd door PdeBie op 19-11-2013 10:52 ]
Hangjeugd. Wanneer ingrijpen?
Verwijderd
Ik heb vorige week iets gelijkaardigs gedaan. Een wedstrijd waarbij je 1 keer per dag kan stemmen. Je moet je e-mailadres opgeven maar dat wordt helemaal nergens voor gebruikt. Daarnaast slaan ze in een cookie op of je al dan niet gestemd hebt. Tja, gewoon incognitomodus gebruiken en zelf enkele keren stemmen.pdebie schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 10:31:
Gisteravond even heel flauw aan het script-kiddy'en geweest.
Aankomend weekend is er een grote auto/tuning show in Luxemburg waar een paar vrienden van mij heen gaan. De organisatie van die show heeft een website opgericht waar het publiek kan stemmen op de mooiste auto. Hiermee maken de deelnemers kans op de publieksprijs.
Toen ik op die site was (om te stemmen op mijn vrienden) zag ik dat je op 3 auto's maximaal mocht stemmen. Er gaan echter 5 vrienden heen, dus ik vond het wat flauw dat ik maar op 3 kon stemmen. Dus ik besloot eens te kijken hoe die limiet bepaald werd. Na wat broncode checkwerk (en wat js bestandjes lezen) zag ik dat er een AJAX call naar een php-bestandje ging met 3 parameters: ID (van de auto), scherm hoogte en scherm breedte.
Ik snapte nog niet meteen hoe dit werkte, maar ik besloot om het script eens te kopieren en de hoogte en breedte parameters handmatig aan te passen naar willekeurige getallen. En wat blijkt.... dan kan je net zo vaak stemmen als je wilt
Dus de getallen voor hoogte en breedte heb ik random gemaakt en het ID voerde ik handmatig in om de gewenste auto te selecteren. Nu heb ik mijn vrienden een paar stemmen gegeven (niet teveel, anders valt het heel erg op) en heb ik het meest godsgruwelijk lelijke hok (want sommige mensen verkl*ten een auto echt met dat ge-'pimp') op nummer 1 gezet.
Ik was van plan een scriptje te schrijven dat gewoon een 100-tal keren een POST-request stuurt maar heb daar helaas nog geen tijd voor gehad. Diegene waarop ik stem heeft aangegeven dat het hem eigenlijk niet zoveel boeit. Hij weet dat hij de wedstrijd nooit zou winnen en vroeg mij of ik hier niets op wist.
Nee hij zegt dat hij dat wilt worden:Verwijderd schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 09:44:
[...]
Hij zegt ook niet dat hij een entrepreneur is.
Het ging mij er meer om (met het posten van dat linkje) dat ik heel huiverig zou zijn om een app te bedenken die suicide prevent... Dat is niet zomaar iets waar je al te lichtelijk mee om moet gaan (en al helemaal niet als je 15 bent), want soms kan goed advies juist het tegenovergestelde effect hebben...An aspiring entrepreneur as well as an avid front-end developer:)
Het idee is hartstikke goed, maar ik weet niet of ik ethisch gezien hier wat mee te maken zou willen hebben.
Niet alleen ethisch, maar ook qua aansprakelijkheid kan het eventueel problemen opleveren.BtM909 schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 11:45:
[...]
Het idee is hartstikke goed, maar ik weet niet of ik ethisch gezien hier wat mee te maken zou willen hebben.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
lalalal singe ich ein lied für dich lalalala 99 Luftballons
opbouwend keyboard solo
99 Luftballons lalalala lalalala
99 Luftballons
epic keyboard solo
99 lalalala
lalalalala lalalalalal
lalalala lalalalala
99 Luftballons
opbouwend keyboard solo
99 lalalalalala lalalala
lalalala lalalalala
99 Luftballons
epic keyboard solo
99 Luftballons
epic keyboard solo
99 Luftballons
epic keyboard solo
99 lalalala
YouTube: Nena - 99 Luftballons German Version
Waar is de 100e ballon gebleven?
[ Voor 5% gewijzigd door Gamebuster op 19-11-2013 12:30 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
iddpdebie schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 12:24:
En het was er al zo druk. Wordt nu alleen nog maar erger
Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90
Hmmm, daar ook maar eens kijken dan eind December, weekendje naar Utrecht met m'n dinnetje xd
Café nummer #8 zit hier niet ver vandaan.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Olivier is echt een top tent! Goede bediening, lekkere biertjes en normale prijzen.Verwijderd schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 13:10:
[...]
Ah, ik lees iets over Belgische bieren, dat kan al niet slecht zijn
Kom er heel graag met m'n vriendin. Alleen het is er soms ontzettend druk.
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.