De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 89 ... 137 Laatste
Acties:
  • 340.309 views

Verwijderd

Jan_V schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 21:10:
Vervelend, Mac Mini overleden afgelopen week.
Nu heb ik echter een SSD 'over' en wat PC3-8500 geheugen.

Op zoek naar een nieuw mediacenter systeem, dus die SSD kan ik waarschijnlijk wel weer kwijt in zo'n mini-pc. Het geheugen zal wel verloren zijn.
Stuur mij eventueel een pb met je vraagprijs voor het geheugen. Een vriend van mij staat op punt een Mac Mini te kopen en denkt er aan om nog wat extra geheugen bij te prikken.
douweegbertje schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 22:33:
zoo even huiskamer toegang gevraagd :+
Dat werd eens tijd. :D

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2013 14:14 ]

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:48
sig69 schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 01:36:
Iemand hier bekend met Orchard CMS? Moet er een project in doen. Ziet er mooi uit hoor, maar helaas laat de documentatie nogal te wensen over. En erg intuïtief is het ook niet. Heb net een filmpje zitten kijken van 40 minuten van een van de lead devs, waarin ik meer dan 10 keer hoorde "oh that's not right" en "oh yeah I forgot to do this there". Als hij al in de war raakt.. En dan moet ik nog! :(
Ik ben er in het verleden wel mee bezig geweest. Ook met het ontwikkelen van modules, themes, widgets, etc.
Ook binnen ons bedrijf hebben we er getracht er business mee te doen. Het is op zich een heel mooi CMS waar je kunt zien hoe je allerlei verschillende .NET technieken en patterns kunt toepassen. Helaas laat het te wensen over qua gebruikers- en ontwikkelaarsvriendelijkheid.

We zijn nu bezig om ons volledig te focussen op Umbraco voor de 'kleine' websites. Ik moet zeggen dat dit ook een stuk fijner CMS is om als developer mee uit de voeten te kunnen.

Voor probeersel sites zou ik dus zeker Orchard aanraden. Je kunt er veel van leren!
Als je echt business wilt doen, dan is een ander CMS al snel beter.
Uiteraard wel gecertificeerd na het bezoeken van de Evolve 2013.
Het is helaas wachten op een klant waar ik de skills kan toepassen. Prive ben ik helaas te druk geweest om serieus iets te doen plus dat ik de kosten te hoog vond als hobby ontwikkelaar (voor de VS integratie). Uiteraard is Xamarin Studio niet slecht, maar ik blijf liever binnen 1 omgeving.

[ Voor 16% gewijzigd door Jan_V op 16-11-2013 15:03 ]

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-01 15:38

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Jan_V schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 15:01:
[...]

Ik ben er in het verleden wel mee bezig geweest. Ook met het ontwikkelen van modules, themes, widgets, etc.
Ook binnen ons bedrijf hebben we er getracht er business mee te doen. Het is op zich een heel mooi CMS waar je kunt zien hoe je allerlei verschillende .NET technieken en patterns kunt toepassen. Helaas laat het te wensen over qua gebruikers- en ontwikkelaarsvriendelijkheid.

We zijn nu bezig om ons volledig te focussen op Umbraco voor de 'kleine' websites. Ik moet zeggen dat dit ook een stuk fijner CMS is om als developer mee uit de voeten te kunnen.

Voor probeersel sites zou ik dus zeker Orchard aanraden. Je kunt er veel van leren!
Als je echt business wilt doen, dan is een ander CMS al snel beter.

[...]

Uiteraard wel gecertificeerd na het bezoeken van de Evolve 2013.
Het is helaas wachten op een klant waar ik de skills kan toepassen. Prive ben ik helaas te druk geweest om serieus iets te doen plus dat ik de kosten te hoog vond als hobby ontwikkelaar (voor de VS integratie). Uiteraard is Xamarin Studio niet slecht, maar ik blijf liever binnen 1 omgeving.
Juist met Xamarin heb je toch maar één omgeving? Zodra je een klant hebt die een App wilt kun je toch al per direct Xamarin gebruiken. Daarbij kun je dan direct aanbieding om het overal te deployen ipv alleen bij iOS of wat dan ook. Ik zou niet teveel op een klant wachten :p

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:36

StM

Je zal nog steeds een nieuwe UI moeten ontwikkelen per platform. Je hebt immers alleen de C# bcl en voor de rest interface je gewoon met de native subsystemen.

Verwijderd

Of je gebruikt Qt en maakt één UI welke zowel in iOS als in android te gebruiken is.

Nadeel is dat het nog niet echt production ready is voor zover ik het heb begrepen.

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:31

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Net m'n website weer eens binnen gesleurd voor een update.

* Firesphere opent IDE
* Firesphere importeert project

No. Just no. No. Not gonna happen. No. No. No. No.

De code is amper een jaar oud, maar nu schaam ik me er al voor :/

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Verwijderd

Vandaag eens de mogelijkheden verkend om een Windows 8 app te schrijven. 'Getting started' is goed gedocumenteerd op de Windows site moet ik zeggen. Visual Studio Express gedownload, mooi dat dat gratis is. "Store Developer License" heeft hij echter geen zin in. Krijg deze melding: https://dl.dropboxusercon...02013%20for%20Windows.png

Browser plugins uitgeschakeld, Javascript settings gecheckt, andere browser als standaardbrowser ingesteld, firewall uit, windows update, virusscanner uit... Nope, hij heeft er geen zin in. Online helpdesk Microsoft biedt ook geen uitkomst.

Goed, dan ga ik maar iets anders doen :/

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:48
douweegbertje schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 15:43:
[...]

Juist met Xamarin heb je toch maar één omgeving? Zodra je een klant hebt die een App wilt kun je toch al per direct Xamarin gebruiken. Daarbij kun je dan direct aanbieding om het overal te deployen ipv alleen bij iOS of wat dan ook. Ik zou niet teveel op een klant wachten :p
Voor app ontwikkeling is Xamarin Studio in principe genoeg inderdaad, echter kun je daar volgens mij geen WP8 en Windows Store apps in maken. Correct me if I'm wrong, maar die optie zat volgens mij niet in eerdere versies.
Ook is VS natuurlijk nog veel uitgebreider voor overige ontwikkelingen die niet direct met apps te maken hoeven hebben, maar wel nuttig kunnen zijn (bijvoorbeeld al de geweldige Azure integratie). Uiteraard kunnen de randzaken weer in een andere solution worden geplaatst en is het switchen tussen omgeving geen enorme ramp. Het is een first-world problem.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• StM

StM

Dan gebruik je toch gewoon de VS integratie? Al kan ik mij voorstellen dat die licentie te duur is voor een kleine ontwikkelaar.

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-12-2025
StM schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 18:26:
Dan gebruik je toch gewoon de VS integratie? Al kan ik mij voorstellen dat die licentie te duur is voor een kleine ontwikkelaar.
Ja maar die kosten ga je niet maken als je geen klant hebt om op toe te passen :) en daar ging het om ;).

Nothing to see here!

• StM

StM

Ah zo. Ja snap ik, het oude licentiemodel was helaas een stuk interessanter (250E pj + verloopt niet ook al krijg je geen nieuwe versies meer). Gelukkig veranderen de voorwaarde voor bestaande klanten niet en kunnen die ook in de voorzienbare toekomst tegen de oude prijzen blijven verlengen.

• Rutix
StM schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 21:26:
Ah zo. Ja snap ik, het oude licentiemodel was helaas een stuk interessanter (250E pj + verloopt niet ook al krijg je geen nieuwe versies meer). Gelukkig veranderen de voorwaarde voor bestaande klanten niet en kunnen die ook in de voorzienbare toekomst tegen de oude prijzen blijven verlengen.
Ja subscription model is altijd zeer nice. Hebben ze nu ook met resharper :)

Nothing to see here!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 17:08:
Vandaag eens de mogelijkheden verkend om een Windows 8 app te schrijven. 'Getting started' is goed gedocumenteerd op de Windows site moet ik zeggen. Visual Studio Express gedownload, mooi dat dat gratis is. "Store Developer License" heeft hij echter geen zin in. Krijg deze melding: https://dl.dropboxusercon...02013%20for%20Windows.png

Browser plugins uitgeschakeld, Javascript settings gecheckt, andere browser als standaardbrowser ingesteld, firewall uit, windows update, virusscanner uit... Nope, hij heeft er geen zin in. Online helpdesk Microsoft biedt ook geen uitkomst.

Goed, dan ga ik maar iets anders doen :/
Probleem nog steeds niet opgelost. Kan geen oplossing vinden na een uur vruchteloos zoeken |:( Iemand die hier een licht over kan schijnen?

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-01 03:14
Probeer eens je profiel te resetten in W8 met behoud van gegevens.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 22:51:
[...]

Probleem nog steeds niet opgelost. Kan geen oplossing vinden na een uur vruchteloos zoeken |:( Iemand die hier een licht over kan schijnen?
Geen idee. Waarom niet gewoon een eigen topic openen?

Verwijderd

Die KPN experiaboxen zijn echt een en al faal.

Die progress bars bijvoorbeeld die bij sommige acties horen. Die lopen meerdere keren vol op constante snelheid, en als de actie klaar is verdwijnt de progress bar (doorgaans als-ie half vol is).

Maar jongens, als je de gebruiker wilt laten weten dat de software bezig is, maar je hebt geen concrete waarde of iets waaraan je dat kan afleiden, waarom gebruik je dan een progress bar? Dat ding blijft zelfs lopen als de router vastloopt, wat kan ik daar nu weer mee?

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:46

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Tsssk, veel te rustig hier op de zondag. Ik moet gewoon m'n eigen koffie halen :/ :+

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

* Firesphere sleept zichzelf ook maar eens naar het koffieapparaat

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• mrmartijn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-01 23:24
Verwijderd schreef op zondag 17 november 2013 @ 00:52:
Die KPN experiaboxen zijn echt een en al faal.

Die progress bars bijvoorbeeld die bij sommige acties horen. Die lopen meerdere keren vol op constante snelheid, en als de actie klaar is verdwijnt de progress bar (doorgaans als-ie half vol is).

Maar jongens, als je de gebruiker wilt laten weten dat de software bezig is, maar je hebt geen concrete waarde of iets waaraan je dat kan afleiden, waarom gebruik je dan een progress bar? Dat ding blijft zelfs lopen als de router vastloopt, wat kan ik daar nu weer mee?
Mooie is wel weer dat je met de chrome dev tools alle functies weer aan kan zetten die kpn heeft uitgezet. zoals het ip veranderen van de experiabox.

http://blog.brixit.nl - Programming, electronics and guitars. http://debestesupermarktpizza.nl - pizza

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-12-2025

BikkelZ

CMD+Z

Testing: ☕

----------

Kwam bovenstaande net tegen op Twitter, kende hem nog niet :D

[ Voor 71% gewijzigd door BikkelZ op 17-11-2013 14:20 ]

iOS developer

Verwijderd

Duidelijk een kop thee.

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Warme melk. Voor jouj :>

[ Voor 38% gewijzigd door BikkelZ op 17-11-2013 14:26 ]

iOS developer

Verwijderd

Hmmm lekker.

• Martindo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-10-2025
Warme melk =/= lekker

Tenzij er chocolademelk van gaat maken dan is het wel lekker.. :D

[ Voor 62% gewijzigd door Martindo op 17-11-2013 14:36 ]

Verwijderd

BikkelZ schreef op zondag 17 november 2013 @ 14:19:
Testing: ☕

----------

Kwam bovenstaande net tegen op Twitter, kende hem nog niet :D
Ik snap hem niet :?

• Ellos
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-10-2025
@Rubinski chrome faalt..

• Douweegbertje

Douweegbertje

zie het hier gewoon goed in chrome hoor :)

Verwijderd

pff zit al weken met een probleem..... iphone 5s of de S4. mn huidige telefoon geeft ondertussen wel zoveel kuren dat ik wel moet gaan beslissen.

Dus voor de devs.. S4 of 5S ?

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-01 22:29

Matis

Rubber Rocket

Ik zie hem in FF, IE en Chrome niet, of ik snap het niet :S

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Verwijderd

Mijn weekend project:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/pqzBRqA3foitlRFdfv1qacr7/thumb.png

Een machine learning applicatie waar 'bots' op zoek gaan naar 'food' op basis van een getraind neural network.

Nadeel is dat je vrij snel in lokale optima terecht komt. De bots kennen 3 acties: links, rechts, naar voren. Maar ongeveer de helft van de tijd traint hij op zo'n manier dat hij alleen links en naar voren doet.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Google WM tools beweert dat m'n sitemap niet valid is.

W3C, XML-validator, eigen validator, allemaal zeggen ze dat't dikke prima is. WTF Google! :F

Right, dus, NetBeans markeert alles als "deleted", maar een "revert deleted" levert de response "No deleted files to restore"

Ik kap er mee voor vandaag, dan maar geen werkende sitemap, stelletje etters!

[ Voor 41% gewijzigd door Firesphere op 17-11-2013 16:25 ]

Verwijderd

Een oud collega aan het helpen met een laravel project. Wat een stap terug als je symfony of een ander enterprise framework gewend bent, al die automagische dingen (die niet precies doen wat je wilt, en net niet duidelijk genoeg zijn gedocumenteerd), ik hou van expliciet begrijpen wat er gebeurt. Het is wat mij betreft de Buzz niet waard.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2013 17:01 ]

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Symfony2, Laravel, allebei "net niet". Niet slecht, maar absoluut geen toppers inderdaad.

Verwijderd

Wat zou je een framework noemen dat het "precies wel" is? (Beetje subjectieve vraag natuurlijk, maar laten we zeggen voor een systeem dat bovengemiddeld ingewikkelde data heeft +50 tabellen met veel complexe relaties?)

Het specifieke klusje waaraan ik nu bezig ben valt in die categorie, maar gewoon just for the sake of it, wat zou je kiezen?

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Verwijderd schreef op zondag 17 november 2013 @ 17:07:
Wat zou je een framework noemen dat het "precies wel" is? (Beetje subjectieve vraag natuurlijk, maar laten we zeggen voor een systeem dat bovengemiddeld ingewikkelde data heeft +50 tabellen met veel complexe relaties?)

Het specifieke klusje waaraan ik nu bezig ben valt in die categorie, maar gewoon just for the sake of it, wat zou je kiezen?
Silverstripe, Zend, misschien Typo3. Maar geen Symfony of Laravel, dat is dingen overcompliceren dmv code, omdat het mooi staat.

Yii is ook wel aardig geschikt denk ik.

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:13
Ben zelf een ultieme fan van Django, omdat het zo kinderlijk eenvoudig is om bijna geen code te hoeven typen als je standaard views kunt gebruiken, en je heel goed met hierarchie kunt werken en een subklasse maken van een bestaand object, waarin je funcitonaliteit uitbreid, als je wel iets nodig hebt wat niet standaard aanwezig is :). Maar ja, weinig ondersteuning op het web...

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-01 22:00
Ik vind vooral de soundtrack van Django wel goed.

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Verwijderd schreef op zondag 17 november 2013 @ 17:07:

Tja ik had een compound primary key en dat vond Django niet zo heel leuk. Dan moet je daar toch weer een surrogaatkey bij gaan stoppen. Ik hou er persoonlijk niet zo van dat ik mijn data aan moet gaan passen aan mijn framework.

Entity Framework en LLBLGen kunnen het wel volgens mij. Maar goed dan zit je al weer gelijk wat meer richting Enterprise achtige frameworks.

iOS developer

• Rutix
Verwijderd schreef op zondag 17 november 2013 @ 15:36:
pff zit al weken met een probleem..... iphone 5s of de S4. mn huidige telefoon geeft ondertussen wel zoveel kuren dat ik wel moet gaan beslissen.

Sowieso zou ik voor een S4 gaan omdat een Android veel meer kan tweaken dan een 5s

Nothing to see here!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-10-2025
Firesphere schreef op zondag 17 november 2013 @ 17:12:
[...]

Silverstripe, Zend, misschien Typo3. Maar geen Symfony of Laravel, dat is dingen overcompliceren dmv code, omdat het mooi staat.

Yii is ook wel aardig geschikt denk ik.
Je bent beetje blijven hangen in de vroegere tijden, tenzij je met zend, ZF2 bedoelt. De rest zijn 'antieke' 5.2 framework

Driving a cadillac in a fool's parade.

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-01 20:12
Rutix schreef op zondag 17 november 2013 @ 18:50:
[...]

Sowieso zou ik voor een S4 gaan omdat een Android veel meer kan tweaken dan een 5s
En dat is voor mij juist de reden om voor de 5S te gaan :)
Ben al genoeg aan het 'tweaken' voor mijn werk en dan wil ik dus een telefoon die gewoon WERKT (en daarnaast als ik teveel kan aanpassen ga ik denk ik teveel uitstellen ;))

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:13
Avalaxy schreef op zondag 17 november 2013 @ 18:12:
Ik vind vooral de soundtrack van Django wel goed.
Onze nieuwe kitten heet ook Django :D. Hij is af en toe behoorlijk unchained...

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Verwijderd schreef op zondag 17 november 2013 @ 15:36:

Tenzij je een enorme behoefte voelt om te gaan tweaken met een toestel gewoon een iOS telefoon. Ik ga niet meer rommelen met een telefoon ik ben al lang blij als hij gewoon betrouwbaar werkt.

iOS developer

• F.West98
  • Laatst online: 02:43

F.West98

Alweer 17 jaar hier

Rutix schreef op donderdag 14 november 2013 @ 09:14:
[...]

Wauw daar heb je alleen maar 1000 jaar over gedaan ofzo :P:
O-)

* F.West98 is verbaasd
Wat hebben jullie veel gepost afgelopen donderdag. Jeez.
Maar Bremen was fun!
Alex) schreef op donderdag 14 november 2013 @ 09:46:
Zeg F.West98, hoe heb je dat accentprobleem nou uiteindelijk opgelost? :)
Blijkbaar niet, er ging iets mis en hij deed het anders.
Ik ga binnenkort weer kloten, en extra uitgebreid maken (laatste reactie editen als jij de laatste was, onbeperkt quoten!)

[ Voor 39% gewijzigd door F.West98 op 17-11-2013 22:57 ]

2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

F.West98 schreef op zondag 17 november 2013 @ 22:53:
[...]

O-)

* F.West98 is verbaasd
Wat hebben jullie veel gepost afgelopen donderdag. Jeez.
Maar Bremen was fun!

[...]

Blijkbaar niet, er ging iets mis en hij deed het anders.
Ik ga binnenkort weer kloten, en extra uitgebreid maken (laatste reactie editen als jij de laatste was, onbeperkt quoten!)
Dat zou wel eens handig kunnen zijn, gewoon eerst vijf reacties aanvinken en die dan in één keer allemaal quoten.

iOS developer

• F.West98

F.West98

Alweer 17 jaar hier

Wat ik doe is elke los quoten en dat ie die automagisch gaat mergen. Weet niet of het kan werken en hoe snel dat dan is ;)

Verwijderd

Jullie weten dat je vanaf de post-reactie pagina ook mensen kunt quoten?

Ik zie in elk geval geen dringende noodzaak om veel tijd te besteden aan een quote script..

• F.West98

F.West98

Alweer 17 jaar hier

Ja. Maar iets met veel werk met opzoeken met pagina's terug en scrollen als je hoge ppp hebt.
En omdat het kan

• Rutix
Ryur schreef op zondag 17 november 2013 @ 19:04:
[...]

Ben al genoeg aan het 'tweaken' voor mijn werk en dan wil ik dus een telefoon die gewoon WERKT (en daarnaast als ik teveel kan aanpassen ga ik denk ik teveel uitstellen ;))
Ik zeg kan niet moet ;). Android werkt prima out of the box :) maar als je iets wilt veranderen is dat veel makkelijker op android dan op 5s. Daar komt bij dat ik de keyboard op iOS super kut vind je die niet kan veranderen en op android kan dat gewoon ;).

Nothing to see here!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-01 03:14
Verwijderd schreef op maandag 18 november 2013 @ 00:06:
Ik zie in elk geval geen dringende noodzaak om veel tijd te besteden aan een quote script..
Veel van de scripts die hier voorbij komen hebben weinig dringende noodzaak :)

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Refactoring is a bitch. Slaap lekker tweakertjes!

Bummer, bedrijf met F heeft een update gedraaid. Nu kom ik niet meer voorbij hun security :( (proxied, dus dat is het probleem niet :P )

[ Voor 59% gewijzigd door Firesphere op 18-11-2013 00:29 ]

Verwijderd

F.West98 schreef op maandag 18 november 2013 @ 00:19:
Ja. Maar iets met veel werk met opzoeken met pagina's terug en scrollen als je hoge ppp hebt.
En omdat het kan
ctrl + f ;)

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Firefox: "Just start typing" <3

Verwijderd

Klopt. Dat heb ik ook altijd aan staan. Sinds ik vimFx draai maak ik daar echter minder gebruik van.

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07-2025
Verwijderd schreef op zondag 17 november 2013 @ 16:06:
Mijn weekend project:

[afbeelding]

Een machine learning applicatie waar 'bots' op zoek gaan naar 'food' op basis van een getraind neural network.

Nadeel is dat je vrij snel in lokale optima terecht komt. De bots kennen 3 acties: links, rechts, naar voren. Maar ongeveer de helft van de tijd traint hij op zo'n manier dat hij alleen links en naar voren doet.
Ha, leuke projectjes zijn dat :)

Je kan proberen om altijd een groep van 10% van je agents te hebben waar de parameters weer even helemaal anders zijn. Dan 'spring' je uit een lokaal minimum.

Kijk ook eens naar het Ant Colony Optimization algorithm. Ook erg leuk om te implementeren.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• Geerrrt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 26-01 20:37
Vrijdag een site gelanceerd, Zondag was hij al helemaal geindexeerd door Google. Raarrr

Eury#2434

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Zwaar kut geslapen.

Koffie en iedereen verder zo vriendelijk zijn niks te zeggen.

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-01 20:12
Firesphere schreef op maandag 18 november 2013 @ 09:11:
Zwaar kut geslapen.

Koffie en iedereen verder zo vriendelijk zijn niks te zeggen.
Koffie :9~
Sterkte vandaag dan! :)

Verwijderd

Ryur schreef op zondag 17 november 2013 @ 19:04:
[...]

Vroeger paste ik bijna dagelijks mijn homescreen aan of flashte ik een andere ROM maar tegenwoorig sluit ik me aan bij jou mening. Ik vind Android echter nog steeds fijner werken dan iOS (heb beide gehad) en heb daarom sinds kort een HTC One. Met de app Themer is het kinderlijk eenvoudig om elke dag een ander mooi homescreen te kiezen en die afwisseling vind ik wel eens fijn :).

• DXaroth
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:10
Verwijderd schreef op maandag 18 november 2013 @ 09:17:
[...]

Vroeger paste ik bijna dagelijks mijn homescreen aan of flashte ik een andere ROM maar tegenwoorig sluit ik me aan bij jou mening. Ik vind Android echter nog steeds fijner werken dan iOS (heb beide gehad) en heb daarom sinds kort een HTC One. Met de app Themer is het kinderlijk eenvoudig om elke dag een ander mooi homescreen te kiezen en die afwisseling vind ik wel eens fijn :).
om niet de discussies nog meer aan te wakkeren.. kan je inmiddels als data versturen van/naar je iphone zonder vast te zitten aan itunes?

Verwijderd

DXaroth schreef op maandag 18 november 2013 @ 09:21:
[...]

om niet de discussies nog meer aan te wakkeren.. kan je inmiddels als data versturen van/naar je iphone zonder vast te zitten aan itunes?
Dat deed ik via Dropbox.

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:30
Aargh vertraagde spierpijn van zaterdag. Misschien toch iets meer tijd besteden aan beweging om te in het vervolg dit te voorkomen...

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Net als een bak cappuccino gehaald bij de AH To Go :Y

Is inmiddels al op :N

We are shaping the future

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-01 17:16
Ealanrian schreef op maandag 18 november 2013 @ 09:35:
Aargh vertraagde spierpijn van zaterdag. Misschien toch iets meer tijd besteden aan beweging om te in het vervolg dit te voorkomen...
Gisteren gaan voetballen, 2de helft bezweet op de bank gezeten (2°C) met als gevolg dat ik me nu wat grieperig voel. Waar sporten al niet goed voor is

RTFM!

• Ealanrian
_Moe_ schreef op maandag 18 november 2013 @ 09:41:
[...]

Gisteren gaan voetballen, 2de helft bezweet op de bank gezeten (2°C) met als gevolg dat ik me nu wat grieperig voel. Waar sporten al niet goed voor is
Ik heb mijn zaterdag besteed aan slepen, sjouwen en aansluiten van spullen voor energize festival licht show ding van gister avond. tot 1900 in een tshirt buiten gelopen omdat ik het gewoon te warm had...

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-01 17:16
Ealanrian schreef op maandag 18 november 2013 @ 10:14:
[...]

Ik heb mijn zaterdag besteed aan slepen, sjouwen en aansluiten van spullen voor energize festival licht show ding van gister avond. tot 1900 in een tshirt buiten gelopen omdat ik het gewoon te warm had...
Hoe was het geweest?

RTFM!

• Ealanrian
Het festival heb ik niet veel van mee gekregen, grootste deel van de dag was er iets anders aan de hand (iets met zo'n ouwe man op een paard). En gisteren ben ik er niet geweest dus heb mijn werk niet kunnen bewonderen :P

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:00
Morguh!

Afgelopen weekend naar Glow geweest. Erg geslaagde editie. Leuke projecten gezien!

----
Vandaag een dagje bugfixing. Morgen ook.
Woensdag nog niet bekend. Woensdag avond Racoon in A'dam RAI theater. En donderdag + vrijdag vrij.

Conclusie:
lekker weekje! :)

• Alex)
+1 voor Glow, was leuk :)

• PdeBie
ah nog een Glow'er :P

Welk item vond jij het mooiste?
Persoonlijk vond ik de Tessaract erg gaaf (nr. 17) en de Pendulum was heel gaaf gedaan.

De witte schermen waar het kleuren-schaduw-spel op plaats vond en de schildermuur in de fietstunnel waren de favoriet van m'n vriendin. Die vond het zo leuk dat de kinderen lekker konden dollen :)

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-01 11:44

TheNephilim

Wtfuzzle

_Moe_ schreef op maandag 18 november 2013 @ 09:41:
[...]

Oef, hier ook een koortsig nachtje! :/ Toch maar aan het werk vandaag, kan altijd nog naar huis als het niet gaat xd

• Alex)
Ik vond de show in het PSV-stadion erg gaaf, de Pendulum kon ik ook waarderen. De boom met al die lichtstrips vond ik ook erg leuk gevonden.

• BM
  • Laatst online: 09:14

BM

Admin Softe Goederen
Heb er zaterdag nog wat van meegekregen toen ik met een maat in Eindhoven ging poolen. Was iig pokkedruk in de stad :p Alleen stukje van beursgebouw gezien, en een kerk waar wat projecties op stonden.

Zag er wel aardig uit :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• PdeBie
PSV stadion zijn we niet geweest. Op het moment dat we daar aan kwamen stond er een wachtrij van ca. 45 minuten. Daar was het ons net te koud voor :P

• Alex)
Begrijpelijk :Y

Op YouTube zijn er video's terug te vinden van die show, mocht je het nog willen zien

• Rutix
DXaroth schreef op maandag 18 november 2013 @ 09:21:
[...]

Nee en dat is een van mijn voornaamste irritaties. De apps zijn zo sandbox dat ik nieteens fatsoenlijk een document van de ene app naar de andere kan krijgen zonder dat het een kopie ect. word.

Nothing to see here!

• PdeBie
@Alex)
Die heb ik uiteraard al opgezocht. Zag er wel gaaf uit. Zeker omdat het zo GROOT was :)

Zelf dit filmpje gemaakt in Tessaract:
www.youtube.com/watch?v=0glE4DxjGSM

HD versie moet ik nog uploaden. Moet alleen nog even kijken hoe ik dat ga doen, want met een upstream van net geen 1Mb/s 1.2GB uploaden ga ik niet vrolijk van worden :'(

Verwijderd

Dat is met 1MB/s best te doen in 20 minuten hoor :P

Je bedoelt waarschijnlijk Mb/s.

• PdeBie
you're correct. Fixed it :)

• cenix
  • Laatst online: 26-01 20:38
De tessaract, de pendulum, clashlight (PSV stadion) en het green power monster waren onze favorieten.

• Alex)
Ik vond Sodium Sun (het kunstwerk gemaakt van oude straatverlichting) ook wel leuk. Het was niet zo zeer bijzonder, maar wel grappig om dat oude vertrouwde gele licht weer eens te zien.

• PdeBie
Alleen het kunstwerk er tegenover was echt zwaar irritant met dat geluid.
Plus dat de ramen zo beslagen waren dat je niks kon zien wat er binnen gebeurde :P

• cenix
  • Laatst online: 26-01 20:38
Die daarna, de capacitive body (object 3), was zowaar nog irritanter.

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Wat is dat toch met websites waarbij je een beveiligingsvraag moet invullen die je niet eens zelf kunt bedenken?! Looking at you KLM...

Beveiligingsvraag kiezen (KLM)

Met zulke beveiligingsvragen is het toch direct een stuk eenvoudiger om iemand zijn account-gegevens te pakken te krijgen... De enige oplossing nu is een totaal ander antwoord te geven op zo‘n vraag, maar dan heeft het weer geen nut want dan weet je (ik iig) het antwoord niet meer wanneer het nodig is.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Ealanrian
Ik negeer vaak de vraag en als antwoord zet ik dan iets als zie pwvault. stik maar in de vraag :P

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ealanrian schreef op maandag 18 november 2013 @ 11:29:
Ik negeer vaak de vraag en als antwoord zet ik dan iets als zie pwvault. stik maar in de vraag :P
Als ik al wat invul, is het een oud wachtwoord die ik vroeger veel gebruikte. Maar meestal vul ik gewoon onzin in.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Alex)
Mijn antwoord op zo'n geheime vraag is meestal iets als sflkgjsdf;vlkjsfdsjf, met uitzondering van een paar business-applicaties die ik 1x per kwartaal gebruik maar die wel een wachtwoordpolicy hebben :')

• Douweegbertje

Douweegbertje

Ik pak altijd de vraag van het huisdier en dan een random antwoord. Ik heb namelijk een paar keer gehad dat ik de vraag moest selecteren die ik moest beantwoorden.. en als je 'zomaar' of 'de eerste' vraag had gepakt, weet je niet meer welke vraag je hebt gepakt :P

• Blubber
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb een keer voor een of ander spel (ik denk Rift) zo'n vraag random geselecteerd en er fladsuhflahf als antwoord ingevuld.

Later nam ik een keer contact op met de helpdesk en toen moest ik de vraag en het antwoord opgeven :s. Onhandig klotesysteem is het.

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Ik vind het ook een verschrikkelijk irritant systeem, helaas is het vaak een verplicht veld. Ik vul ook vrijwel altijd onzin in als antwoord, maar dat betekend ook dat ik het antwoord niet meer weet als het echt nodig is...

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-01 11:44

TheNephilim

Wtfuzzle

OkkE schreef op maandag 18 november 2013 @ 11:28:
Wat is dat toch met websites waarbij je een beveiligingsvraag moet invullen die je niet eens zelf kunt bedenken?! Looking at you KLM...

[afbeelding]

Met zulke beveiligingsvragen is het toch direct een stuk eenvoudiger om iemand zijn account-gegevens te pakken te krijgen... De enige oplossing nu is een totaal ander antwoord te geven op zo‘n vraag, maar dan heeft het weer geen nut want dan weet je (ik iig) het antwoord niet meer wanneer het nodig is.
Ja ik vraag me ook af wie dat ooit bedacht heeft :s Hoe moeilijk is het om meerdere e-mailadressen en telefoonnummers op te slaan. Op basis daarvan kun je makkelijk een account 'herbevestigen'. Tenminste, dat lijkt mij zo.

• Bosmonster
  • Laatst online: 23-01 07:34

Bosmonster

*zucht*

Ealanrian schreef op maandag 18 november 2013 @ 11:29:
Inderdaad... Heb het principe van die onzin nooit begrepen. Ik ram altijd gewoon een beetje op mn toetsenbord als ik het verplicht in moet vullen.

• Noctonix
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-01 16:21
Ik pak altijd gewoon het huisdier als keuze.. niemand die dat weet op mijn familie en een enkele vriend na..

[ Voor 4% gewijzigd door Noctonix op 18-11-2013 12:01 ]

Freedom for everyone..

• Bosmonster
  • Laatst online: 23-01 07:34

Bosmonster

*zucht*

Noctonix schreef op maandag 18 november 2013 @ 12:00:
Ik pak altijd gewoon het huisdier als keuze.. niemand die dat weet op mijn familie en een enkele vriend na..
Punt is dat ze het brengen als een extra beveiligingslaag, terwijl het alleen maar een extra "gemakslaag" is voor de beheerders van de site. De beveiliging wordt er niet beter op namelijk.

Jij zegt "maar een paar mensen weten dat". Wat me al meer dan genoeg lijkt...

[ Voor 8% gewijzigd door Bosmonster op 18-11-2013 12:02 ]

• Stigandr
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-01 20:25
Ik pak ook altijd huisdier als keuze, maar mijn antwoord er niet met de vraag te maken

Verwijderd

Noctonix schreef op maandag 18 november 2013 @ 12:00:
Volgens mij heet je huisdier Moony, en heel ver hoef ik niet te zoeken.
Als iemand echt geïnteresseerd is in je gegevens komt die daar ook wel doorheen.
Moony the cat.

• mbarie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-08-2021
Ik vul altijd de grootste nonsens in (lange random string). Werd er laatst door Apple om gevraagd bij een nieuwe aankoop sinds tijden. Not amused, want ik heb die antwoorden niet opgeslagen. Nu kan ik dus niets meer kopen tenzij ik bel met klantenservice (naar mijn weten), maar daar heb ik geen trek in. Suck it!
Verwijderd schreef op maandag 18 november 2013 @ 12:08:
Volgens mij heet je huisdier Moony
:o

[ Voor 20% gewijzigd door mbarie op 18-11-2013 12:09 ]

Storyteller @ soundcloud

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Of dan kies je zorgvuldig een wachtwoord (correct horse battery staple) en dan krijg je een mailtje:
Gefeliciteerd, je account is aangemaakt. Je wachtwoord is

correct horse battery staple

:X

Geeft ook veel vertrouwen in de opslagmethode, hoewel het natuurlijk nog steeds hashed en salted opgeslagen kan worden verder.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• PdeBie
Of een inschrijfformulier en dan het wachtwoord veld als normaal text veld definieren i.p.v. als password. Zit je buurman vrolijk mee te lezen wat je in typt. :P

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-01 07:54
Afbeeldingslocatie: http://d24w6bsrhbeh9d.cloudfront.net/photo/aAYbO7Z_460sa.gif

Maandag
kenneth schreef op maandag 18 november 2013 @ 12:10:
Klacht over ww in mail na inschrijving
Volgens mij is het heel gebruikelijk om bij inschrijving je wachtwoord toegestuurd te krijgen.

[ Voor 58% gewijzigd door Gamebuster op 18-11-2013 12:19 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Pagina: 1 ... 89 ... 137 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.