sig69 schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 01:36:
Iemand hier bekend met Orchard CMS? Moet er een project in doen. Ziet er mooi uit hoor, maar helaas laat de documentatie nogal te wensen over. En erg intuïtief is het ook niet. Heb net een filmpje zitten kijken van 40 minuten van een van de lead devs, waarin ik meer dan 10 keer hoorde "oh that's not right" en "oh yeah I forgot to do this there". Als hij al in de war raakt.. En dan moet ik nog!

Ik ben er in het verleden wel mee bezig geweest. Ook met het ontwikkelen van modules, themes, widgets, etc.
Ook binnen ons bedrijf hebben we er getracht er business mee te doen. Het is op zich een heel mooi CMS waar je kunt zien hoe je allerlei verschillende .NET technieken en patterns kunt toepassen. Helaas laat het te wensen over qua gebruikers- en ontwikkelaarsvriendelijkheid.
We zijn nu bezig om ons volledig te focussen op Umbraco voor de 'kleine' websites. Ik moet zeggen dat dit ook een stuk fijner CMS is om als developer mee uit de voeten te kunnen.
Voor probeersel sites zou ik dus zeker Orchard aanraden. Je kunt er veel van leren!
Als je echt business wilt doen, dan is een ander CMS al snel beter.
Uiteraard wel gecertificeerd na het bezoeken van de Evolve 2013.
Het is helaas wachten op een klant waar ik de skills kan toepassen. Prive ben ik helaas te druk geweest om serieus iets te doen plus dat ik de kosten te hoog vond als hobby ontwikkelaar (voor de VS integratie). Uiteraard is Xamarin Studio niet slecht, maar ik blijf liever binnen 1 omgeving.
[
Voor 16% gewijzigd door
Jan_V op 16-11-2013 15:03
]