De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 88 ... 137 Laatste
Acties:
  • 340.161 views

Verwijderd

I/O: Crystaldiskmark, AS SSD, IOmeter (lastig te gebruiken, wel gruwelijk veel instelmogelijkheden).
Network: Weet ik zo net niet. Als quick-n-dirty kan je een storage benchmark op een network share draaien.
CPU: Cinebench (voor FP loads), 7-zip compression (voor memory bandwidth loads).
3D: Daar gebruik je geen VM voor.

PCMark is misschien standaard, het geeft weinig inzicht in wat er precies traag is, en dat is juist het enige wat je wilt weten.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-12-2025

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

* .oisyn plopt maar een pintje open op kantoor.
Fucking deadlines waarbij QA besluit dat ze op de een-na-laatste dag maar eens even flink moeten gaan testen.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

nvm zat een beetje verkeerd :+
Misschien heb je er toch nog iets aan, anders gewoon negeren :p http://www.vmware.com/products/vmmark/

[ Voor 167% gewijzigd door Douweegbertje op 14-11-2013 22:11 ]

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:10
Yay, misuse cases maken voor een oefening... Met mijn favoriete tool:

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/5iqAJ.png

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:32

Pizzalucht

Snotneus.

Wahhh, een bug die optreed in PHP 5.3, maar niet in 5.4 en 5.5, ben al een tijd aan het zoeken maar ik kan het niet vinden ;(

Morgen een leuke dag dus :+

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:01
.oisyn schreef op donderdag 14 november 2013 @ 21:59:
* .oisyn plopt maar een pintje open op kantoor.
Fucking deadlines waarbij QA besluit dat ze op de een-na-laatste dag maar eens even flink moeten gaan testen.
Dit is zoals ze 't bij ons altijd doen.
Wij, de EU-kant, zijn de toegangspoort voor elk aangesloten bedrijf in de EU voor de Amerikanen die het hoofdkantoor in NY hebben staan.
Komen ze in NY er opeens achter dat ze al die tijd met de verkeerde webservices hebben gewerkt waardoor ze allerlei Franse data voor de Duitse testwebsite binnenkregen. Als we toegang hadden gehad (al is het maar read-only) tot hun databases was het best geweest maar nee... "Dat willen we volledig in eigen beheer houden".

Lang leve inter-office customers :P

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-12-2025

alienfruit

the alien you never expected

Leuk, ze ondersteunen Outlook niet meer voor contractors. Moeten nu met web-client werken. Pauper.
Prima denk je dan, mail mij dan maar op mijn eigen werkmailadres maar dat mag dan weer niet 8)7

[ Voor 33% gewijzigd door alienfruit op 15-11-2013 00:18 ]

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:15

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BZEWOMvCIAANxIT.png:large
Leuk, JS-sources lezen. Deze komt van *Bliep.
Leuke servernaam trowens :X :D

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• HMS
  • Registratie: Januari 2004

HMS

fakyou.bliep.nl :D nice

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:16
Note to self, 6 uur slaap is toch echt je minimum... Ik voel me een lijk....

• P-Storm
  • Registratie: September 2006
Zal ik dan maar een keer vroeg met koffie beginnen?

Deelt wat koffie uit aan de medemens wie wilt.

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Ugh, na een uur ruzie met git werkt het dan nu allemaal weer; merge conflict was mis gegaan en ik kreeg het niet meer netjes met SourceTree. * OkkE pakt koffie aan van P-Storm.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:31
OkkE schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 09:04:
Ugh, na een uur ruzie met git werkt het dan nu allemaal weer; merge conflict was mis gegaan en ik kreeg het niet meer netjes met SourceTree. * OkkE pakt koffie aan van P-Storm.
Ik heb me sinds een week ook eens op GIT gestort, maar ben toch nog niet helemaal mee. Hoop dat dit met de tijd wel zal beteren.

RTFM!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Goeiemorgen.

Nog maar een lading koffie.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:31
Firesphere schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 09:46:
Goeiemorgen.

Dank je Firesphere! ;)

RTFM!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

I know, toch maar uitgesteld tot vanochtend. Merge ging in een keer goed :P

Voordeel van een klein team :)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-12-2025

TheNephilim

Wtfuzzle

Firesphere schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 09:46:
Goeiemorgen.

Thanks dude! :D Hard nodig hier :o

Beetje last van m'n rechterschouder, toch maar minder gamen dit weekend :/

• Ealanrian
TheNephilim schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 10:05:
[...]

Thanks dude! :D Hard nodig hier :o

Beetje last van m'n rechterschouder, toch maar minder gamen dit weekend :/
"gamen" yea right

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:28
Afbeeldingslocatie: http://www.poderpda.com/wp-content/uploads/2012/05/neutral-if-you-know-what-i-mean-l.png

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Ja, af en toe een potje Dota 2 of Battlefield 4 :+

• Noctonix
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-12-2025
Ealanrian schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 08:52:
Note to self, 6 uur slaap is toch echt je minimum... Ik voel me een lijk....
't is maar goed dat je morgen langer in je kist kunt liggen :+

Freedom for everyone..

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Wow hey, ik mag vandaag weer aan de slag met een of andere oude Plesk control panel. Moet oude website verplaatsen naar een subdomein omdat bepaalde functionaliteit daar moet blijven. Uiteraard werkt het allemaal voor geen meter, DBAdmin doet namelijk niks.

Als klapper op de vuurpijl is mijn FTP client al op 3% met het berekenen van de grootte, om erachter te komen dat voor het ontwikkelen van een bestaande Wordpress plugin; Zend Framework gebruikt is :X

• Ealanrian
Noctonix schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 10:30:
[...]

't is maar goed dat je morgen langer in je kist kunt liggen :+
Ik hoop dat dat gaat lukken. Gezien de hoeveelheid van klussen die op het programma staan voor morgen moet ik niet te lang blijven liggen.

• PdeBie
Morgenavond naar Glow. Ben benieuwd :)

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

pdebie schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 11:05:
Morgenavond naar Glow. Ben benieuwd :)
Lichtkunstfestival? Ziet er wel vet uit! :o

• PdeBie
Yup, in Eindhoven.

Vorig jaar ook geweest (toen zonder camera, doordat die voor reparatie weg was :( ). Dit jaar met!
Eens kijken of we het persoonlijk portfolio met wat mooie foto's uit kunnen breiden

[ Voor 26% gewijzigd door PdeBie op 15-11-2013 11:09 ]

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11-2025

Korben

() => {};

pdebie schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 11:09:
Yup, in Eindhoven.

Vorig jaar ook geweest (toen zonder camera, doordat die voor reparatie weg was :( ). Dit jaar met!
Eens kijken of we het persoonlijk portfolio met wat mooie foto's uit kunnen breiden
Lol, je gaat morgen? Ik denk dat je voornamelijk silhouetten van de duizenden andere mensen, die morgen gaan, zult fotograferen.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• PdeBie
Mja, misschien is mijn onderwerp ook wel de bezoekers van Glow ;)

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Je kunt je ook gaan ergeren aan mensen die de illusie hebben dat een flitsertje nog enig nut heeft in die situatie en mensen die fotograferen met een iPad :+

• Korben

Korben

() => {};

Gleighton schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 11:21:
Je kunt je ook gaan ergeren aan mensen die de illusie hebben dat een flitsertje nog enig nut heeft in die situatie en mensen die fotograferen met een iPad :+
QFT ;(

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• PdeBie
Gleighton schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 11:21:
een flitser kan wel degelijk nut hebben. Bijvoorbeeld om iets extra uit te lichten of de beweging van iets te bevriezen.

En iPad fotografen. Mja....... Daar laat ik me maar niet over uit :P

• Korben

Korben

() => {};

pdebie schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 11:33:
[...]

een flitser kan wel degelijk nut hebben. Bijvoorbeeld om iets extra uit te lichten of de beweging van iets te bevriezen.

En iPad fotografen. Mja....... Daar laat ik me maar niet over uit :P
Flitsen... op een lichtkunstfestival... Dan heb je het toch niet helemaal begrepen. :P

• PdeBie
nogmaals, de lichten zelf hoeven niet perse het onderwerp van de foto te zijn. Je kan ook de mensen die naar de lichten kijken als onderwerp nemen. En om die te bevriezen kan flitsen heel handig zijn.

--edit--
Ter experiment mijn tweede monitor (rechts) maar eens in staande stand geplaatst in plaats van liggend. Kijken of dat fijn werkt.

[ Voor 26% gewijzigd door PdeBie op 15-11-2013 12:28 ]

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003

alienfruit

the alien you never expected

Hmm, zowaar access gekregen tot de pre-productie omgeving. Kunnen we eindelijk controleren of alle firewall regels/certificaten goed zijn. Eerder kwamen we hier pas achter nadat de site live was.

• PdeBie
Lol. Zit wat te lezen in het boek ASP.NET MVC 4 Framework. Staat er een uitleg in over hoe een domain model wordt bedacht.
You have probably experienced the process of brainstorming a domain model. It usually involves
developers, business experts, and copious quantities of coffee, cookies, and whiteboard pens. After a
while, the people in the room converge on a common understanding and a first draft of the domain model emerges.
(We are skipping over the many hours of disagreement and arguing that seems inevitable at this
stage in the process. Suffice to say that the developers will spend the first hours askance at demands from the business experts for features that are taken directly from science fiction, while the business experts will express surprise and concern that time and cost estimates for the application are similar to what NASA requires to reach Mars. The coffee is essential in resolving such standoffs—eventually everyone’s bladder is so full that progress will be made and compromises reached, just to bring the meeting to an end).
_O- _O-

Verwijderd

pdebie schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 13:40:
Lol. Zit wat te lezen in het boek ASP.NET MVC 4 Framework. Staat er een uitleg in over hoe een domain model wordt bedacht.

[...]

_O- _O-
:D

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

pdebie schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 13:40:

[...]

_O- _O-
Het is wel waar :D _O- _/-\o_

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:14

StM

(jarig!)
Hmm inkoopvoorwaarden hebben geen waarde als je er niet akkoord mee bent gegaan toch? :P Ik krijg namelijk een aanvraag voor een ongelooflijk mooi project, maar waar de Facebook NDA bij verbleekt van wat Fs er over heeft laten weten.

Ik overweeg het alleen sterk om het te laten schieten aangezien het me zowel bedrijfsmatig als persoonlijk de kop kan kosten als het mis gaat en ik absoluut niet toegerust ben op dat soort projecten. Maar het is wel HEEEL aantrekkelijk... :'( :'(

Sorry moest het even met iemand delen, ik sta door het kantoor te springen zo ongeveer :P

• PdeBie
Mja, het is een gok denk ik. Maar beeld je eens in wat het je kan opleveren als het goed gaat ;)
Altijd van het positieve uitgaan en nooit doem denken.

• Ealanrian
Ik vraag me af hoe iets je bedrijfsmatig en persoonlijk de kop kan kosten, of ben je ZZP-er? Als het project groot genoeg is kan je overwegen om over te gaan op een andere constructie om dat gevaar uit te sluiten. En verder hoe erg kost het je de kop als het mis gaat.

Verwijderd

StM schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 15:00:
Hmm inkoopvoorwaarden hebben geen waarde als je er niet akkoord mee bent gegaan toch? :P Ik krijg namelijk een aanvraag voor een ongelooflijk mooi project, maar waar de Facebook NDA bij verbleekt van wat Fs er over heeft laten weten.

Ik overweeg het alleen sterk om het te laten schieten aangezien het me zowel bedrijfsmatig als persoonlijk de kop kan kosten als het mis gaat en ik absoluut niet toegerust ben op dat soort projecten. Maar het is wel HEEEL aantrekkelijk... :'( :'(

Sorry moest het even met iemand delen, ik sta door het kantoor te springen zo ongeveer :P
Op sommige momenten moet je gewoon risico's durven nemen, maar dat hangt natuurlijk af van je situatie. Als je een lening hebt lopen op je huis en je zit met een vrouw en kinderen, is dat natuurlijk moeilijker dan dat je nog bij je ouders woont en met niemand anders rekening moet houden.

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:26
Sowieso is het natuurlijk afhankelijk van hoe groot het risico is en hoeveel invloed je daar zelf op kan uitoefenen.

• cenix
  • Laatst online: 15:46
Kun je het risico niet inperken door afspraken te maken?

Verwijderd

Toch altijd leuk, zo'n zulke dingen:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/n5uxDFO.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2013 15:14 ]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
Zulke dingen.

Verwijderd

"Zulke" wordt niet zo vaak gebruikt in het Vlaams. Mijn excuses, heb mijn post aangepast ;)

• PdeBie
Even een belangrijk item tussendoor: http://en.ilovecoffee.jp/posts/view/92

20 feiten over koffie!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

pdebie schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 15:55:
Even een belangrijk item tussendoor: http://en.ilovecoffee.jp/posts/view/92

20 feiten over koffie!
Sowieso een site die in m'n bookmarks staat ;) (Is trouwens site van de vriendin van The Oatmeal)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hoor net dat we bij een van de kavels waar wij op ons hebben ingeschreven de eerste in de wachtrij staan.

Nu dus even achterhalen bij wie die momenteel onder optie is en hen gaan omkopen/intimideren/vermoorden...

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.oisyn schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 16:17:
Hoor net dat we bij een van de kavels waar wij op ons hebben ingeschreven de eerste in de wachtrij staan.

Nu dus even achterhalen bij wie die momenteel onder optie is en hen gaan omkopen/intimideren/vermoorden een knuffel geven, veel succes met het bid wensen en een reis naar Belize aanbieden als ze winnen...
FTFY :Y)

Verwijderd

Een trip naar Belize.
Afbeeldingslocatie: http://semiaccurate.com/assets/uploads/2012/03/I-See-What-You-Did-There..png

Verwijderd

Ik niet, explain? :+

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

}:|

Voor wie het echt, echt, echt niet snapt.

• PdeBie
Still don't get it.

Ik volg die serie niet.

• Korben

Korben

() => {};

Firesphere schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 16:43:
[...]

}:|

Je hoeft niet zo elitair te doen hoor; het over-, over-, overgrote merendeel van de Nederlandse bevolking heeft
spoiler:
Breaking Bad
nog niet gezien.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Korben schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 16:48:
[...]

Je hoeft niet zo elitair te doen hoor; het over-, over-, overgrote merendeel van de Nederlandse bevolking heeft
spoiler:
Breaking Bad
nog niet gezien.
elitair? Wow. Ik ben voor veel dingen uitgemaakt, maar ik ben nog nooit elitair genoemd en al helemaal niet om, voor de mensen die het echt-echt niet snappen, een verwijzing naar een topic waar het antwoord in staat.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Firesphere schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 16:56:
maar ik ben nog nooit elitair genoemd
Nou die kun je dan in je zak steken! :P

Maar ik kan Korben wel gelijk geven hoor, al is elitair wellicht niet het juiste woord.
Dit klinkt gewoon heel erg verontwaardigd. Alsof het heel raar is dat iemand de referentie niet snapt. Als er 0x "echt" stond was er niets mis mee. Bij 1x echt impliceer je al dat het meerendeel het wel zou moeten snappen, en door dat nog eens te gaan benadrukken door het woord "echt" meerdere keren te herhalen moet je wel een kleine minderheid zijn wil je het niet begrijpen.

[ Voor 9% gewijzigd door .oisyn op 15-11-2013 17:02 ]

• Korben

Korben

() => {};

.oisyn schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 17:00:
[...]
Bij 1x echt impliceer je al dat het meerendeel het wel zou moeten snappen, en door dat nog eens te gaan benadrukken door het woord "echt" meerdere keren te herhalen moet je wel een kleine minderheid zijn wil je het niet begrijpen.
Not to mention stupid. Zo komt het over, althans. :+

[ Voor 26% gewijzigd door Korben op 15-11-2013 17:04 ]

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/XS5LK.gif

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:14

StM

(jarig!)
.oisyn schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 17:00:
[...]

Nou die kun je dan in je zak steken! :P

Maar ik kan Korben wel gelijk geven hoor, al is elitair wellicht niet het juiste woord.

[...]

Dit klinkt gewoon heel erg verontwaardigd. Alsof het heel raar is dat iemand de referentie niet snapt. Als er 0x "echt" stond was er niets mis mee. Bij 1x echt impliceer je al dat het meerendeel het wel zou moeten snappen, en door dat nog eens te gaan benadrukken door het woord "echt" meerdere keren te herhalen moet je wel een kleine minderheid zijn wil je het niet begrijpen.
Hmm ik vond het juist door zo vaak echt een beetje overdreven worden zodat het een verwijzing met een knipoog werd...

Achja, dat soort dingen werken gewoon niet via de interwebs :)

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

StM schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 17:06:
[...]

Hmm ik vond het juist door zo vaak echt een beetje overdreven worden zodat het een verwijzing met een knipoog werd...

Achja, dat soort dingen werken gewoon niet via de interwebs :)
Dit dus.

Ook vooral omdat veel BB-referenties op internet zwerven, en deze ook vrij bekend is.

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10-2025
Its weekend!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Mijn God, wat mept dat WebForms je weer terug in een keurslijf. Drie van elkaar afhankelijke dropdowns die een control laten genereren waarvan de events niet worden aangeroepen omdat het control nog niet bestaat... Magie waardoor je dan weer wel, dan weer niet moet DataBinden in je Page_Load. Als er íemand het woord 'event' of 'postback' in de mond durft te nemen, sla ik hem plat met een MVC-boek.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• HMS

HMS

CodeCaster schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 17:21:
Mijn God, wat mept dat WebForms je weer terug in een keurslijf. Van elkaar afhankelijke dropdowns die een control laten genereren waarvan de events niet worden aangeroepen omdat het control nog niet bestaat... Magie waardoor je dan weer wel, dan weer niet moet DataBinden in je Page_Load. Als er íemand het woord 'event' of 'postback' in de mond durft te nemen, sla ik hem plat met een MVC-boek.
ViewState 8)

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000

BikkelZ

CMD+Z

CodeCaster schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 17:21:
Mijn God, wat mept dat WebForms je weer terug in een keurslijf. Drie van elkaar afhankelijke dropdowns die een control laten genereren waarvan de events niet worden aangeroepen omdat het control nog niet bestaat... Magie waardoor je dan weer wel, dan weer niet moet DataBinden in je Page_Load. Als er íemand het woord 'event' of 'postback' in de mond durft te nemen, sla ik hem plat met een MVC-boek.
Life cycle

iOS developer

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Onlangs werd hier (volgens mij) een link gepost naar een blog over de nutteloze opdrachtjes bij solliciatiegesprekken voor programmeurs, waar de schrijver met een wiskundeachtergrond totaal geen moeite mee had maar op de werkvloer vervolgens eigenlijk amper met de rest kon meekomen. Weet iemand dat nog?

[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 15-11-2013 17:24 ]

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

.oisyn schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 17:23:
Onlangs werd hier (volgens mij) een link gepost naar een blog over de nutteloze opdrachtjes bij solliciatiegesprekken voor programmeurs, waar de schrijver met een wiskundeachtergrond totaal geen moeite mee had maar op de werkvloer vervolgens eigenlijk amper met de rest kon meekomen. Weet iemand dat nog?
Ja klopt van een of ander vrouwtje wat nog nooit geprogrammeerd had maar wel CS en wiskunde had gedaan.

iOS developer

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
We zijn intern wat tests aan het draaien met Plastic SCM als source control systeem en het werkt best aardig als vervanger voor Perforce, voor zover :)

• HMS

HMS

.oisyn schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 17:23:

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

http://countaleph.wordpre...figure-out-if-i-can-code/

.edit: Lol ja die ja ;)

[ Voor 10% gewijzigd door .oisyn op 15-11-2013 17:29 ]

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

/mep.
Die heb ik boven m'n bed hangen:
Afbeeldingslocatie: http://i.msdn.microsoft.com/dynimg/IC386473.png

Maar dat maakt 't er niet logischer of werkbaarder op.

Edit: oh wow, wat code verplaatst naar de LoadComplete en het werkt. Weekend!

[ Voor 8% gewijzigd door CodeCaster op 15-11-2013 17:36 ]

• Alex)
Niets zo irritant als een sticky Windows-key in een Remote Desktop-sessie :/

We are shaping the future

• D-Raven
CodeCaster schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 17:33:
[...]

/mep.

[...]

Die heb ik boven m'n bed hangen:
[afbeelding]

Maar dat maakt 't er niet logischer of werkbaarder op.

Edit: oh wow, wat code verplaatst naar de LoadComplete en het werkt. Weekend!
Je vergeet er een.

"UpdatePanel" :+

• Alex)
D-Raven schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 17:37:
[...]

Je vergeet er een.

"UpdatePanel" :+
Ik kwam ooit een pagina tegen die er ongeveer zo uitzag:

ASP.NET:
1
2
3
4
5
6
7
<body>
<form runat="server">
<asp:UpdatePanel runat="server">
    <ContentTemplate>
        <!-- meer dan 2000 regels aan controls en HTML -->
    </ContentTemplate>
</asp:UpdatePanel>

En de auteur het maar raar vinden dat de boel niet performde...

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Die gebruik ik hier gelukkig niet, want file-uploads. :P

• Alex)
CodeCaster schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 17:53:
Die gebruik ik hier gelukkig niet, want file-uploads. :P
Ooit een klant tegengekomen die geen postback wilde hebben voor file-uploads. Uiteindelijk maar eromheen gehackt met een iframe O-)

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

WTF Chrome for Android, anders negeer je gewoon een POST en doe je doodleuk een GET naar /forum/. Gare troep!

Ik zei dus: dan moet die klant maar een degelijke browser nemen met support voor drag& drop. :P Daar vervang ik de file-uploads ook mee op browsers die dat ondersteunen.

• Alex)
Ik zit dus voornamelijk te werken voor interne websites e.d. voor bedrijven, die zijn meestal wat minder snel met nieuwe versies. Ik kom nog vrij vaak IE 7 of IE 8 tegen...

• D-Raven
Alex) schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 17:54:
[...]

Ooit een klant tegengekomen die geen postback wilde hebben voor file-uploads. Uiteindelijk maar eromheen gehackt met een iframe O-)
Daar heb je javascript plugins voor tegenwoordig. Welke dat perfect voor je oplossen. jQuery heeft er een aantal. Maar er zijn er ook welke geen jQuery gebruiken. Geen idee wat ik een tijd geleden precies gebruikt had, maar die deed xhr postbacks oid.

• Ealanrian
Hoger collegegeld voor excellente student O ja fijn, werk hard om studenten zo ver te krijgen een honours track te gaan volgen en laat ze er vervolgens dubbel zo veel voor betalen....

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

D-Raven schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 18:28:
[...]

Daar heb je javascript plugins voor tegenwoordig. Welke dat perfect voor je oplossen. jQuery heeft er een aantal. Maar er zijn er ook welke geen jQuery gebruiken. Geen idee wat ik een tijd geleden precies gebruikt had, maar die deed xhr postbacks oid.
Ik ben momenteel juist bezig met jQuery uit te faseren. Het is overkill.

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
Ealanrian schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 19:28:
Hoger collegegeld voor excellente student O ja fijn, werk hard om studenten zo ver te krijgen een honours track te gaan volgen en laat ze er vervolgens dubbel zo veel voor betalen....
Als het nivo dan ook hoger ligt dan de reguliere opleiding en bij klachten hierover geen collegegeld hoeft te betalen...
Maar dat zal wel weer andersom zijn: de reguliere opleidingen worden minder en die honour krijgen normale begeleiding en wordt het enkel zo genoemd.
Mooie reden om de kenniseconomie weer duurder te maken.

let the past be the past.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
Weekendprojectje :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/NnwQCLM.png

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Grappig, de meeste medestudenten van de opleiding tot docent, zijn allemaal afgehaakt, iets anders gaan doen in een totaal andere richting en nu afgestudeerd in die andere richting.

En uit de mailtjes etc. te zien, een stuk gelukkiger dan ze waren op die ene HBO in Zwolle :D
(Net als ik trouwens)

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik heb Visual Studio Express for Windows 8 en maak een nieuw project. Ik druk op F5 (dus ik build en run met de debugger attached :P) en het splashscreen blijft hangen. Ik Alt+Tab terug naar de desktop en zie een Visual Studio 2010-icoon knipperen: an unhandled exception has occurred, which debugger would you like to use?

• Visual Studio 2010 Script Core

Ik ga wel gamen. ;w

[ Voor 14% gewijzigd door CodeCaster op 15-11-2013 20:41 ]

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:18
Vervelend, Mac Mini overleden afgelopen week.
Nu heb ik echter een SSD 'over' en wat PC3-8500 geheugen.

Op zoek naar een nieuw mediacenter systeem, dus die SSD kan ik waarschijnlijk wel weer kwijt in zo'n mini-pc. Het geheugen zal wel verloren zijn.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• Alex)
Ik was heel slim bezig... TFS-server gedecomissioned maar niet eerst alle files eruit gehaald. Ik moest een nieuwe TFS-server opzetten om bij mijn sources te kunnen :')

• Martindo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-10-2025
Hmm, ik denk zo maar dat ik toch echt eens binnenkort een inventarisje moet gaan maken wat voor troep voor Arduino ik ga aanschaffen om weer eens wat met robotica te doen :)

• Douweegbertje

Douweegbertje

Jan_V schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 21:10:
Vervelend, Mac Mini overleden afgelopen week.
Nu heb ik echter een SSD 'over' en wat PC3-8500 geheugen.

Op zoek naar een nieuw mediacenter systeem, dus die SSD kan ik waarschijnlijk wel weer kwijt in zo'n mini-pc. Het geheugen zal wel verloren zijn.
lol wat?
Je gebruikt een mac mini voor een mediacenter (http://store.apple.com/nl/buy-mac/mac-mini). Dus een 600++ euro systeem voor dat?

Haal gewoon een simpele case, een < 50 euro processor, klein mobotje en 1-2 HD's, en zet daar je SSD en geheugen bij in. Voila.. ~ 150 euro en klaar. Geen i5 processor en andere meuk voor nodig hoor (voor een mediacenter)..

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Man, voor 60 euro heb je een RPi werkend als HTPC!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:18
douweegbertje schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 21:59:
[...]

lol wat?
Je gebruikt een mac mini voor een mediacenter (http://store.apple.com/nl/buy-mac/mac-mini). Dus een 600++ euro systeem voor dat?

Haal gewoon een simpele case, een < 50 euro processor, klein mobotje en 1-2 HD's, en zet daar je SSD en geheugen bij in. Voila.. ~ 150 euro en klaar. Geen i5 processor en andere meuk voor nodig hoor (voor een mediacenter)..
Wilde er oorspronkelijk ook op gaan ontwikkelen (Xamarin), maar daar is niets van terecht gekomen.
Firesphere schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 22:02:
Man, voor 60 euro heb je een RPi werkend als HTPC!
RPi heb ik normaal op de slaapkamer als HTPC (met RasPlex), maar staat nu dus beneden.
Helaas hapert die een klein beetje bij 1080p content en snelle scenes.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• Douweegbertje

Douweegbertje

zoo even huiskamer toegang gevraagd :+

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Jan_V schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 22:15:
[...]

Wilde er oorspronkelijk ook op gaan ontwikkelen (Xamarin), maar daar is niets van terecht gekomen.
Zonde.

iOS developer

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09-2025
Ben nu bezig in een app in Xamarin, het is wel veel uitzoekwerk maar het makkelijk is dat je gewoon Java voorbeelden bijna 1 op 1 kan overnemen en alleen wat properties e.d. hoeft te renamen.

Ik hoop dat ze binnenkort al die shared class libraries gaan introduceren want zit nu met libraries met gelinkte files :+

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
Iemand hier bekend met Orchard CMS? Moet er een project in doen. Ziet er mooi uit hoor, maar helaas laat de documentatie nogal te wensen over. En erg intuïtief is het ook niet. Heb net een filmpje zitten kijken van 40 minuten van een van de lead devs, waarin ik meer dan 10 keer hoorde "oh that's not right" en "oh yeah I forgot to do this there". Als hij al in de war raakt.. En dan moet ik nog! :(

Roomba E5 te koop

• Ealanrian
SPee schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 19:57:
[...]

Als het nivo dan ook hoger ligt dan de reguliere opleiding en bij klachten hierover geen collegegeld hoeft te betalen...
Maar dat zal wel weer andersom zijn: de reguliere opleidingen worden minder en die honour krijgen normale begeleiding en wordt het enkel zo genoemd.
Mooie reden om de kenniseconomie weer duurder te maken.
Het niveau ligt wel iets hoger maar niet genoeg om twee keer zoveel geld er voor te vragen in mijn ogen.

• DXaroth
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-12-2025
sig69 schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 01:36:
Iemand hier bekend met Orchard CMS? Moet er een project in doen. Ziet er mooi uit hoor, maar helaas laat de documentatie nogal te wensen over. En erg intuïtief is het ook niet. Heb net een filmpje zitten kijken van 40 minuten van een van de lead devs, waarin ik meer dan 10 keer hoorde "oh that's not right" en "oh yeah I forgot to do this there". Als hij al in de war raakt.. En dan moet ik nog! :(
genoeg indicatoren om het links te laten liggen tbqfh.. als de lead devs het al niet snappen, hoe verwacht je dan ooit een zinnig antwoord te krijgen als je met een probleem zit...

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ealanrian schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 07:27:
[...]

Het niveau ligt wel iets hoger maar niet genoeg om twee keer zoveel geld er voor te vragen in mijn ogen.
Het is natuurlijk vanuit de opleiding gezien ook niet twee maal zo duur. Maar ik had wel hetzelfde idee toen ik het las. Het zal er uiteindelijk wel op neer komen dat de begeleiding bij normale opleidingen minder word, en zo iedereen naar die honour opleidingen gelokt word.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
Firesphere schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 19:31:
[...]

Ik ben momenteel juist bezig met jQuery uit te faseren. Het is overkill.
Daar zou ik even mee ophouden en wachten op 1.11.0 en/of 2.1.0. Vanaf die versies gaat jQuery compleet modulair opgebouwd worden via AMD en kun je dus een exacte subset in je JS builds invouwen.

Ik wens je overigens veel succes eigen vervangende code te schrijven die even goede performance heeft, om alle browser quirks heen werkt, compacter is en de maintenance overhead van het bijhouden van die eigen extra code waard is...

(Daarnaast is de hele library in GZIP kleiner dan de gemiddelde JPG photo, dus waar lullen we nou eigenlijk over...)

• D-Raven
sig69 schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 01:36:
Ik heb wat modules in Orchard gebouwd, dus ik (was) redelijk bekend in Orchard, ze hebben in de laatste versies behoorlijk wat veranderd.

Er zijn behoorlijk veel blogposts te vinden van hoe je bv voor Orchard een layout/theme bouwt, en hoe dit systeem in elkaar steekt.

Daarnaast moet je gewoon even in de juiste mindset komen van content items e.d.
Maargoed, het hangt dan ook af van wat voor project je moet doen. Een simpele website waar wat content op staat en waarvoor je niet een custom module hoeft te bouwen is redelijk eenvoudig.

Dat is gewoon een theme/layout in elkaar bakken, installeren, en gaan met die banaan. Misschien nog wat navigatie module's (hiarchisch enzo) erbij installeren welke je vanuit het cms zelf kan doen..
Klaar...

Net zoals voor elk complex CMS framework geld: "it takes a while getting used to it"
Pagina: 1 ... 88 ... 137 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.