sig69 schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 01:36:
Iemand hier bekend met Orchard CMS? Moet er een project in doen. Ziet er mooi uit hoor, maar helaas laat de documentatie nogal te wensen over. En erg intuïtief is het ook niet. Heb net een filmpje zitten kijken van 40 minuten van een van de lead devs, waarin ik meer dan 10 keer hoorde "oh that's not right" en "oh yeah I forgot to do this there". Als hij al in de war raakt.. En dan moet ik nog!

Ik heb wat modules in Orchard gebouwd, dus ik (was) redelijk bekend in Orchard, ze hebben in de laatste versies behoorlijk wat veranderd.
Er zijn behoorlijk veel blogposts te vinden van hoe je bv voor Orchard een layout/theme bouwt, en hoe dit systeem in elkaar steekt.
Daarnaast moet je gewoon even in de juiste mindset komen van content items e.d.
Maargoed, het hangt dan ook af van wat voor project je moet doen. Een simpele website waar wat content op staat en waarvoor je niet een custom module hoeft te bouwen is redelijk eenvoudig.
Dat is gewoon een theme/layout in elkaar bakken, installeren, en gaan met die banaan. Misschien nog wat navigatie module's (hiarchisch enzo) erbij installeren welke je vanuit het cms zelf kan doen..
Klaar...
Net zoals voor elk complex CMS framework geld: "it takes a while getting used to it"