De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 85 ... 137 Laatste
Acties:
  • 340.179 views

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11-2025

Korben

() => {};

Alex) schreef op woensdag 13 november 2013 @ 14:26:
[...]
Zijn daar geen Arbo-voorschriften over?
Nope. Het staat vaak in de cao, maar er zijn geen wettelijke regels voor.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-01 12:02
D-Raven schreef op woensdag 13 november 2013 @ 14:27:
[...]

Als je baas niet tegen een medewerker kan optreden die zich niet aan de fatsoensnormen houden, maar in plaats daarvan het hele bedrijf laat boeten.

Dan is hij een droplul imho.

Je werkt toch niet in een kleuterklas..
De betreffende medewerkers werken hier al even niet meer, maar de regels hebben ze gewoon gelaten voor wat het is om 'problemen' in de toekomst te voorkomen.

Maar ik heb daar allemaal geen problemen mee. Maar wel met m'n plant die ze weg hebben gehaald! :(
Ik mis plantje :'(

Verwijderd

StM schreef op woensdag 13 november 2013 @ 14:27:
[...]

Dan laat je de suits dat afhandelen.
Ik denk dat we daar toch in mening verschillen. Het is je werk, je gedraagt / kleedt je daar anders dan in je vrije tijd.

Misschien is het bij mij anders dan bij jou, maar ik heb al redelijk vaak meegemaakt dat er iemand op het onverwachts langs kwam waar ik een meeting mee heb of gewoon om zich voor te stellen. Op zo'n moment wil je daar gewoon niet in je zwembroek zitten.

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-12-2025

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Volgens mij iets met fatsoen e.d.. Zelfde dat je een beetje netjes kleed als je uit eten gaat. Nu kan je hier wel weer komen dat je in een zwembroek en slippers in een redelijk restaurant gaat zitten, maar als ik dan die eigenaar van de toko was had ik je niet binnen gelaten.
Hier gelden ook niet al te veel regels, behalve dat je gewoon representatief eruit ziet.

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000

BikkelZ

CMD+Z

Verwijderd schreef op woensdag 13 november 2013 @ 14:41:
[...]

Ik denk dat we daar toch in mening verschillen. Het is je werk, je gedraagt / kleedt je daar anders dan in je vrije tijd.

Misschien is het bij mij anders dan bij jou, maar ik heb al redelijk vaak meegemaakt dat er iemand op het onverwachts langs kwam waar ik een meeting mee heb of gewoon om zich voor te stellen. Op zo'n moment wil je daar gewoon niet in je zwembroek zitten.
Gewoon een fatsoenlijke korte broek met een polo shirt moet toch wel lukken?

iOS developer

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001

Bosmonster

*zucht*

douweegbertje schreef op woensdag 13 november 2013 @ 14:46:
Volgens mij iets met fatsoen e.d.. Zelfde dat je een beetje netjes kleed als je uit eten gaat. Nu kan je hier wel weer komen dat je in een zwembroek en slippers in een redelijk restaurant gaat zitten, maar als ik dan die eigenaar van de toko was had ik je niet binnen gelaten.
Hier gelden ook niet al te veel regels, behalve dat je gewoon representatief eruit ziet.
"netjes kleden" is ook nogal subjectief alleen. Wat voor mij netjes is, is voor jou misschien niet netjes. Ik vind het normaal om gewoon in baggy jeans en Air Max naar een klant te gaan (of uit eten :P).

Verwijderd

BikkelZ schreef op woensdag 13 november 2013 @ 14:48:
[...]

Gewoon een fatsoenlijke korte broek met een polo shirt moet toch wel lukken?
Sure. Ik zeg niet dat je elke keer in een kostuum naar je werk moet. Zeker niet wanneer je niets gepland hebt met klanten of niemand verwacht maar er moet natuurlijk wel een minimum aan representativiteit zijn. Maar voor mij zou wat je hierboven beschreven hebt, voldoende zijn.

Een zwembroek, teenslippers en een marcelleke (geen idee hoe dat in het correct Nederlands heet), gaat volgens mij wel een stap te ver.

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-01 20:49
Verwijderd schreef op woensdag 13 november 2013 @ 14:51:
[...]

Een zwembroek, teenslippers en een marcelleke (geen idee hoe dat in het correct Nederlands heet), gaat volgens mij wel een stap te ver.
Gezien de afbeeldingen die daar op uit google rollen een hemd

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:40

StM

Tja ik heb op dit moment rond de 50% van mijn klanten uit de muziekwereld. Het is zelfs niet ongewoon dat ik mijn klanten op festivals tegen kom. Maar ook daarvoor toen ik bij een grote webwinkelboer zat ging het allemaal niet zo formeel. En zoveel moeite heb ik er ook niet mee. Een zwembroek is bij mij gewoon een hele kleurige korte broek.

Ik moet wel zeggen dat ik het nooit echt gedaan heb. Ik weet echter wel van bij die webwinkelboer dat mensen het gedaan hebben want ivm dat er een nieuw pand aan kwam was het de investering niet meer waard om een deel van de kantoren van airco's te voorzien. De rest had wel airco (incl ik). Die namen gewoon waar bij een onverwachte meeting en anders moest je wel gewoon 'netjes' verschijnen en werd er plek gemaakt bij de airco. Dit ging trouwens volledig met toestemming / onder stimulans van de directeur.

Een tanktop gaat mij ook te ver, daarom zei ik ook t-shirt ;) Andere schoenen als Air Max's heb ik trouwens niet eens :P

*edit*

Ik vind trouwens de gaafheid en staat van kleding veel belangrijker dan wat je draagt. Een nieuw tshirt met baggy jeans vind ik professioneler dan een afgedragen en versleten pak.

[ Voor 11% gewijzigd door StM op 13-11-2013 14:58 ]

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:04
Korben schreef op woensdag 13 november 2013 @ 14:27:
[...]
Nope. Het staat vaak in de cao, maar er zijn geen wettelijke regels voor.
Het staat wel degelijk in het arbobesluit. Niet heel concreet, maar zodra je kan aantonen dat de temperaturen nadelig zijn voor je gezondheid heeft de werkgever toch problemen hoor. Ongeacht wat er verder nog in het CAO staat.

Verwijderd

Bosmonster schreef op woensdag 13 november 2013 @ 14:50:
[...]

"netjes kleden" is ook nogal subjectief alleen. Wat voor mij netjes is, is voor jou misschien niet netjes. Ik vind het normaal om gewoon in baggy jeans en Air Max naar een klant te gaan (of uit eten :P).
Hangt er natuurlijk vanaf met wie je de afspraak hebt he. Als je klant een bankdirecteur is, zal zijn reactie wel anders zijn dan die van een landbouwer.

Ik probeer zelf altijd in te schatten wat de tegenpartij zal dragen en pas me hierop aan. Ik ben ook liever "overdressed" dan "underdressed".
Enkele maanden gelegen had ik een afspraak met een collega in de stad. Ik had de persoon in kwestie nog nooit gezien en aangezien hij een manager is en we een hapje gingen eten, had ik me (relatief) deftig gekleed. Het was een ontzettend warme dag en hij kwam gewoon in korte broek met een t-shirt aan. Ik had er alle begrip voor maar ik zou me enorm oncomfortabel voelen moest het de omgekeerde situatie zijn (aangezien hij enkele niveaus boven mij staat).

• Korben

Korben

() => {};

Caelorum schreef op woensdag 13 november 2013 @ 14:57:
[...]

Het staat wel degelijk in het arbobesluit. Niet heel concreet, maar zodra je kan aantonen dat de temperaturen nadelig zijn voor je gezondheid heeft de werkgever toch problemen hoor. Ongeacht wat er verder nog in het CAO staat.
Correct, maar 30° is nog niet bepaald schadelijk voor je gezondheid. 35° ook nog niet.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• Caelorum
Korben schreef op woensdag 13 november 2013 @ 15:03:
[...] Correct, maar 30° is nog niet bepaald schadelijk voor je gezondheid. 35° ook nog niet.
Dat ligt helemaal aan hoe je gezondheid is gesteld en andere omgevingsfactoren. Ik wil jou bij 30gr extreem droge of extreem vochtige lucht wel eens een uur in de zon zien staan ;)

• .oisyn
  • Registratie: September 2000

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Extreem droog is niets mis mee. Sterker nog, volgens mij heeft douweegbertje daar nog iets over in zijn sig staan ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Korben

Korben

() => {};

.oisyn schreef op woensdag 13 november 2013 @ 15:06:
Extreem droog is niets mis mee. Sterker nog, volgens mij heeft douweegbertje daar nog iets over in zijn sig staan ;)
Oh, gaat dat over weersomstandigheden... nooit gedacht. :+

• Caelorum
^^

alsnog kan het kwaad als je niet genoeg blijft drinken.. Hoe dan ook... het punt was dat onder bepaalde omstandigheden het wel degelijk slecht is voor je gezondheid dus alleen aan de graden kan je het niet zien.

[ Voor 55% gewijzigd door Caelorum op 13-11-2013 15:08 ]

• Ealanrian
Caelorum schreef op woensdag 13 november 2013 @ 15:07:
^^

alsnog kan het kwaad als je niet genoeg blijft drinken..
Dat we genoeg kunnen drinken hebben we laatst in utrecht volgens mij wel bewezen. Of je daar ook beter van word bij hoge temperaturen weet ik niet zeker....

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Ik heb een keer bij een klant gezeten waar 'onze' kamer gesitueerd was op het westen, waar geen airco aanwezig was, en enkel glas. In de zomermaanden liepen de temperaturen daar op tot onaangename hoogtes... :X

[ Voor 3% gewijzigd door Alex) op 13-11-2013 15:14 ]

We are shaping the future

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:11
Nah,

Als je werkgever/opdrachtgever niets doet om de temperatuur werkbaar te houden, dan vind ik dat je dat met je kleding mag oplossen.
Dus:
-bij te hoge temperatuur in korte broek + t-shirt.
-bij te lage temperatuur in skipak of winterjas + sjaal + handschoenen. :)

Dat is een duidelijk signaal om er iets aan te doen. Gebeurt dat niet, dan zouden ze er ook niet over mogen klagen.
Zou je op je wekplek dan bezoek krijgen, dan merkt die ook wel wat de temperatuur is en waarom jij je zo kleed. :)

let the past be the past.

• StM

StM

Verwijderd schreef op woensdag 13 november 2013 @ 14:58:
[...]

Hangt er natuurlijk vanaf met wie je de afspraak hebt he. Als je klant een bankdirecteur is, zal zijn reactie wel anders zijn dan die van een landbouwer.

Ik probeer zelf altijd in te schatten wat de tegenpartij zal dragen en pas me hierop aan. Ik ben ook liever "overdressed" dan "underdressed".
Enkele maanden gelegen had ik een afspraak met een collega in de stad. Ik had de persoon in kwestie nog nooit gezien en aangezien hij een manager is en we een hapje gingen eten, had ik me (relatief) deftig gekleed. Het was een ontzettend warme dag en hij kwam gewoon in korte broek met een t-shirt aan. Ik had er alle begrip voor maar ik zou me enorm oncomfortabel voelen moest het de omgekeerde situatie zijn (aangezien hij enkele niveaus boven mij staat).
Ik heb me nooit prettig gevoeld in deftige kleding (en dat zie je ook aan mij) mede omdat door mijn lengte het er echt als een apenpak uit gaat zien, maar op het moment dat je regelmatig met dat soort mensen om gaat gaan, raak je (ik althans) dat vanzelf kwijt. Ze zijn niks meer of minder dan jou, weten op bepaalde gebieden meer en op andere minder dan jou. Als hij als het zo warm was vol in pak was gekomen had ik gedacht, ach stakker. Nu dacht hij dat waarschijnlijk over jou ;) De enige reden om deftige kleding te dragen is als je een ander iets moet zien verkopen in de breedste zin van het woord en dan met name in de situatie dat je er eigenlijk niet vanzelfsprekend boven uitsteekt.

Maar misschien is dit een kwaal die ik heb opgelopen door al te lang in een informele sfeer te werken :)

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-12-2025
SPee schreef op woensdag 13 november 2013 @ 15:20:
Nah,

Als je werkgever/opdrachtgever niets doet om de temperatuur werkbaar te houden, dan vind ik dat je dat met je kleding mag oplossen.
Dus:
-bij te hoge temperatuur in korte broek + t-shirt.
-bij te lage temperatuur in skipak of winterjas + sjaal + handschoenen. :)

Dat is een duidelijk signaal om er iets aan te doen. Gebeurt dat niet, dan zouden ze er ook niet over mogen klagen.
Zou je op je wekplek dan bezoek krijgen, dan merkt die ook wel wat de temperatuur is en waarom jij je zo kleed. :)
Ben ik niet helemaal mee eens. Ik zou dit pas doen nadat ik meerdere malen heb aangegeven dat het te warm is en dat ze er iets aan moeten doen. Meteen in mijn korte broek komen zal ik maar niet maken, sowieso is het hier gewoon not done om in je korte broek te komen.

Nothing to see here!

• Ealanrian
Ik denk dat de kleding discussie een discussie is waar we als conclussie kunnen stellen dat we het niet met elkaar eens worden. So let's agree to disagree.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

So let's agree to disagree.
Nou daar ben ik het niet mee eens!

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Rutix
  • Laatst online: 22-12-2025
Ealanrian schreef op woensdag 13 november 2013 @ 15:25:
Ik denk dat de kleding discussie een discussie is waar we als conclussie kunnen stellen dat we het niet met elkaar eens worden. So let's agree to disagree.
Dus omdat we er toch niet over eens gaan worden mogen we er niet over praten of discussieren?

Nothing to see here!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10-2025
Censuur!! :P

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Zomer & warm? Dan zo naar werk: :Y)

Afbeeldingslocatie: http://static2.ad.nl/static/photo/2013/9/13/13/20130722131433/media_xll_1765888.jpg

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:22

alienfruit

the alien you never expected

(jarig!)
Ik vind dat dus niet kunnen met korte broek naar je werk komen.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Of zo

Afbeeldingslocatie: http://www.meidenblog.nl/wp-content/uploads/2011/10/6-gekke-halloween-kostuums-1.jpg
(let ook op de URL 8)7)

• Caelorum
Waarom niet? Omdat het niet netjes is?
Dat laatste heb ik echt nooit gesnapt. Waarom is een pak netjes en een korte broek niet? Omdat een pak 100x duurder is?

• Kips
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-12-2025
.oisyn schreef op woensdag 13 november 2013 @ 15:36:
[...]

Of zo

(let ook op de URL 8)7)
normaal gesproken wordt dit soort rotzooi altijd gefilterd, alleen deze komt er natuurlijk wel doorheen net als er een collega bij mn buurman mee staat te kijken.... :+

bedankt .oisyn :P

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Afbeeldingslocatie: http://tromoticons.files.wordpress.com/2012/11/thumbsup.png?w=300&h=300&crop=1

[ Voor 53% gewijzigd door .oisyn op 13-11-2013 15:45 ]

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:22

alienfruit

the alien you never expected

(jarig!)
Caelorum schreef op woensdag 13 november 2013 @ 15:37:
Waarom niet? Omdat het niet netjes is?
Dat laatste heb ik echt nooit gesnapt. Waarom is een pak netjes en een korte broek niet? Omdat een pak 100x duurder is?
Gewoon algemeen in korte broek naar kantoor komen. Pak hoeft voor mij niet dit draag ik zelf ook niet.

• OkkE

OkkE

Gelukkig verschilt het per bedrijf en functie wat wel/niet geaccepteerd wordt. :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Caelorum
Ja, maar, waarom is een korte broek not done? Daar moet toch een gedachtegang achter zitten of niet?

• Ealanrian
Ik denk dat het te maken heeft met het tonen van behoorlijk veel huid.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:11
En haar.

• Caelorum
oh, huid en haar is wel vies ja. Is maar goed dat niet iedereen dat heeft ^^

• Ealanrian
Nouja ik hoef ook niet de geschoren benen van collega's (mannelijk) te zien, En ja hier gelden dubbele standaarden maar die zullen er waarschijnlijk altijd blijven.

Verwijderd

StM schreef op woensdag 13 november 2013 @ 15:21:
[...]

Ik heb me nooit prettig gevoeld in deftige kleding (en dat zie je ook aan mij) mede omdat door mijn lengte het er echt als een apenpak uit gaat zien, maar op het moment dat je regelmatig met dat soort mensen om gaat gaan, raak je (ik althans) dat vanzelf kwijt. Ze zijn niks meer of minder dan jou, weten op bepaalde gebieden meer en op andere minder dan jou. Als hij als het zo warm was vol in pak was gekomen had ik gedacht, ach stakker. Nu dacht hij dat waarschijnlijk over jou ;) De enige reden om deftige kleding te dragen is als je een ander iets moet zien verkopen in de breedste zin van het woord en dan met name in de situatie dat je er eigenlijk niet vanzelfsprekend boven uitsteekt.

Maar misschien is dit een kwaal die ik heb opgelopen door al te lang in een informele sfeer te werken :)
Het punt is ook niet aan te geven dat je beter bent dan je tegenpartij, maar het is iets dat er in mijn ogen gewoon bij hoort.
Die collega van mij zei dat ook gewoon tegen me, hoewel hij manager is, is hij een ontzettend toffe kerel en hoopt hij met mij een losse band te creëren. Hij gaf ook aan dat ik helemaal niet de moeite had moeten doen om me zo te kleden en dat een korte broek ook goed had geweest. Ik kwam die dag echter rechtstreeks van het hoofdkantoor in Brussel en daar liggen de eisen wat hoger.

• Avalaxy
Als je nu heel snel tweet dat je de VS2013 launch volgt, daarin de hashtag #vs13nl en iets met dat je wel een pizza wilt zet, én @msdnnl volgt, dan krijg je een code voor een gratis pizza van new york pizza. Moet je alleen wel heel snel zijn, geldt alleen voor de eerste 250 mensen.

Zoiets dus: Ik volg het #VS13NL launch event online en wil een Visual Studio Launch Pizza!

[ Voor 14% gewijzigd door Avalaxy op 13-11-2013 16:11 ]

Verwijderd

Caelorum schreef op woensdag 13 november 2013 @ 15:57:
Ja, maar, waarom is een korte broek not done? Daar moet toch een gedachtegang achter zitten of niet?
Goh ja, waarom mag je daar in vele kerken ook niet mee binnen?

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Avalaxy schreef op woensdag 13 november 2013 @ 16:08:
Als je nu heel snel tweet dat je de VS2013 launch volgt, daarin de hashtag #vs13nl en iets met dat je wel een pizza wilt zet, én @msdnnl volgt, dan krijg je een code voor een gratis pizza van new york pizza. Moet je alleen wel heel snel zijn, geldt alleen voor de eerste 250 mensen.

Zoiets dus: Ik volg het #VS13NL launch event online en wil een Visual Studio Launch Pizza!
Done :9

.edit: er zijn er pas 99 tweets, dus er is nog even tijd :)

[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 13-11-2013 16:20 ]

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-12-2025

TheNephilim

Wtfuzzle

Hmmm, ook maar even geprobeerd! :+

• Avalaxy
Vergeet niet https://twitter.com/msdnNL ook te followen als jullie dat nog niet gedaan hadden.

Volgens mij zitten jullie nu nog ruim bij de eerste 250 mensen, het begint al een beetje af te nemen qua tweets.

• OkkE

OkkE

.oisyn schreef op woensdag 13 november 2013 @ 16:18:
[...]

Done :9

.edit: er zijn er pas 99 tweets, dus er is nog even tijd :)
Gebruik je je Twitter account ook weer eens om een tweet te posten. :+

[ Voor 5% gewijzigd door OkkE op 13-11-2013 16:23 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Die toevoeging was niet nodig hoor, zonder klopt ie ook ;)

• Douweegbertje

Douweegbertje

nou, even hopen op een gratis pizza, dank alvast als het lukt :+

Verwijderd

Alle Twitter followers van @msdnNL mogen binnenkort een tweet verwachten over Googalytics :+

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2013 16:41 ]

• OkkE

OkkE

.oisyn schreef op woensdag 13 november 2013 @ 16:25:
Die toevoeging was niet nodig hoor, zonder klopt ie ook ;)
Ik verwachtte een comment als “ik post alleen nooit”, maar dat valt dus mee. :)

• Avalaxy
Verwijderd schreef op woensdag 13 november 2013 @ 16:41:
[...]

Alle Twitter followers van @msdnNL mogen binnenkort een tweet verwachten over Googalytics :+
Hahaha who knows what might happen :+

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Microsoft en Xamarin gaan nauw samenwerken, slimme zet:

http://arstechnica.com/in...tudio-to-ios-and-android/

iOS developer

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Even een rundvlees 'slaatje' opeten voor ik verder ga met uitzoeken waarom $('#product-variation-form').serialize() niet werkt.

• StM

StM

Woot :D Ook gelijk goed nieuws voor Mono aangezien alle Xamarin producten daar rechtstreeks afhankelijk van zijn.

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

StM schreef op woensdag 13 november 2013 @ 16:53:
[...]

Woot :D Ook gelijk goed nieuws voor Mono aangezien alle Xamarin producten daar rechtstreeks afhankelijk van zijn.
Yep. Ik vind dat Microsoft heel erg developers! developers! developers! aan het doen is op dit moment! d:)b

Zou een meesterzet zijn als Mono echt tot een volwaardig betrouwbaar volledig ondersteund product behandeld gaat worden door Microsoft. Nou is het altijd nog van "ja er is wel Mono maar dat kan niet alles en loopt achter" als het om cross-platform C# development gaat...

[ Voor 28% gewijzigd door BikkelZ op 13-11-2013 16:59 ]

iOS developer

Verwijderd

BikkelZ schreef op woensdag 13 november 2013 @ 16:57:
[...]

Yep. Ik vind dat Microsoft heel erg developers developers developers aan het doen is op dit moment! d:)b
Verplicht gifje:
Afbeeldingslocatie: http://stream1.gifsoup.com/view7/2511717/ballmer-developers-o.gif

• StM

StM

Jup en daar ben ik persoonlijk heel blij mee aangezien C# imo 1 van de mooiste en prettigste talen van het moment is. Ik kan het alleen veel minder vaak gebruiken als dat ik zou willen.

• Avalaxy
Je kan met code xxx* via newyorkpizza.nl je 25 cm pizza bestellen
* where xxx = [0-9]{3}

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Bah, ik zit alweer een half uur tegen een form tag aan te kijken, die er wel staat, maar niet in de DOM tevoorschijn wil komen :/

Verwijderd

Typisch, dan heb ik eens een project in Nederland, dan is er geen NewYorkPizza in de buurt :')

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-01 22:07

Firesphere

Yoshis before Hoshis

TheNephilim schreef op woensdag 13 november 2013 @ 17:14:
Bah, ik zit alweer een half uur tegen een form tag aan te kijken, die er wel staat, maar niet in de DOM tevoorschijn wil komen :/
Gooi je theoretische HTML eens in Unicorn ;)

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Nog niks gehoord.... :|

iOS developer

• DXaroth
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-12-2025
zow, halve dag bezig geweest met het installeren van nieuwe pc...

heerlijk, zo'n ssd.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Firesphere schreef op woensdag 13 november 2013 @ 17:18:
[...]

Gooi je theoretische HTML eens in Unicorn ;)
Ha, hij doet het al :X

spoiler:
Nested form tags gaan niet werken natuurlijk.

Unicorn, waarom Unicorn? Maar wel handig, alles in één xd

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

TheNephilim schreef op woensdag 13 november 2013 @ 17:29:
[...]

Ha, hij doet het al :X

spoiler:
Nested form tags gaan niet werken natuurlijk.

Unicorn, waarom Unicorn? Maar wel handig, alles in één xd
Omdat Unicorn de Validator van W3C is?

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Douweegbertje

Douweegbertje

hm ik heb nog niets gehad, denk dat ik toch buiten te boot val :'(
oh edit, nu wat random cijfers geprobeerd en hij werkt wel :+

[ Voor 12% gewijzigd door Douweegbertje op 13-11-2013 17:35 ]

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Firesphere schreef op woensdag 13 november 2013 @ 17:33:
[...]

Omdat Unicorn de Validator van W3C is?
Nooit geweten dat die Unicorn heet. Gebruik over het algemeen ook vaker Google Pagespeed of YSlow, die ook enkele problemen, die boven water komen in Unicorn, laten zien.

Het schoot weer niet op vandaag, kleine dingen om op te lossen of aan te passen en collega's die hulp nodig hebben. Achja, de dag is dan ook zo weer om! :o

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-12-2025
And now we wait... Random code geprobeerd en die werkte... Zal mij eens benieuwen

• Douweegbertje

Douweegbertje

ja ik werd gebeld van 'ey waar is dat van?' en uiteindelijk moest ik nog 8 euro betalen voor 2 pizza's. Nja prima verder. Kansloos stukje code overigens. Waarschijnlijk hebben ze gewoon iets van 100 - 350 als code, en niet checken of hij wordt gebruikt en dat soort meuk.

[ Voor 38% gewijzigd door Douweegbertje op 13-11-2013 17:56 ]

• Caelorum
bdalenoord schreef op woensdag 13 november 2013 @ 17:52:
And now we wait... Random code geprobeerd en die werkte... Zal mij eens benieuwen
Hmm.. ben zelf niet zo gelukkig met random codes :/

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Heb ook een code gekregen voor een pizza. Bestel er wel vaker en het zijn echt heerlijke pizza's! ^^ Vraag me alleen af of ik de code morgen ook nog kan gebruiken :+

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Ah mijn code is binnen. Ik zal eens kijken wie er trek in heeft.

iOS developer

• Douweegbertje

Douweegbertje

Members only: code
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Als voorbeeld.

• Caelorum
Woah, die dude is zenuwachtig zeg.. Moest die nou serieus 3 keer opnieuw starten met zijn verhaal?

Als ze nou ook mijn code nog even sturen ^^

[ Voor 19% gewijzigd door Caelorum op 13-11-2013 17:59 ]

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Gebruik de code 452 maar, ik kon niemand vinden die er direct een wilde.

iOS developer

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-01 04:54

F.West98

Alweer 17 jaar hier

Gamebuster schreef op woensdag 13 november 2013 @ 11:46:
[...]

Ik heb het op mijn iPhone gewoon aanstaan en werkt prima :)

Op mijn Dell U2711 kan je de helderheid niet 1-2-3 aanpassen, moet je "helemaal" het menu openen, die overigens kut de bedienen is met die vage touch knoppen en de trage GUI.
Op mijn beide is het gewoon onderste touchknop en dan de één na bovenste, en klaar.
En de GUI is niet vaag en niet traag.

2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Caelorum
Dank je BikkelZ :) Zou het zoals standaard by NY Pizza 1 code zijn die onbeperkt kan worden gebruikt?

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09-2025
Die codes uit die boekjes van ze zeker :P 2 pizza's voor 13 euro doet het al maanden prima :D

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

Caelorum schreef op woensdag 13 november 2013 @ 18:15:
Dank je BikkelZ :) Zou het zoals standaard by NY Pizza 1 code zijn die onbeperkt kan worden gebruikt?
Lijkt er wel op, ik had ook code 452 gekregen van ze

[Signature]

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
F.West98 schreef op woensdag 13 november 2013 @ 18:12:
[...]

Op mijn beide is het gewoon onderste touchknop en dan de één na bovenste, en klaar.
En de GUI is niet vaag en niet traag.
Fix dat verdomde quotescript van je eens, die vernachelde speciale tekens zijn echt bloedirritant om te lezen.

We are shaping the future

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

Acid_Burn

uhuh

Hij moet gewoon het quote knopje gebruiken. Eigenwijze snotneus dat ie is.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• HMS
  • Registratie: Januari 2004

HMS

Acid_Burn schreef op woensdag 13 november 2013 @ 19:31:
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/picard/kirk_bones.gif

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Alex) schreef op woensdag 13 november 2013 @ 19:26:
[...]

Fix dat verdomde quotescript van je eens, die vernachelde speciale tekens zijn echt bloedirritant om te lezen.
Q
Acid_Burn schreef op woensdag 13 november 2013 @ 19:31:
F
T

• Douweegbertje

Douweegbertje

semi mee eens. Voor een dev'r moet ik ook deels het leuk vinden dat hij hier zit te tweaken :p Echter moet het wel werken! :+

• Ealanrian
Hij is er al zo lang mee aan het prutsen dat ie het misschien maar beter kan opgeven.

• StM

StM

Hoeveel les qua crypto hebben jullie eigenlijk gehad? Ik weet dat het heel vlug behandeld gaat worden in de master die ik op het oog heb (ja, ik ga misschien weer terug de schoolbanken in :P), maar voor de rest heb ik er eigenlijk nooit wat van gehad. En wat is het soort halfbakken crypto oplossingen waar veel programmeurs mee komen dan makkelijk te misbruiken. Zelfs iets als AES kan je door 1 of 2 foutjes bij het gebruiken compleet nutteloos maken... En dan heb ik het nog niet eens over de implementatiefouten van als mensen zelf een algoritme gaan implementeren of nog veel erger zelf gaan bedenken.

Iedere developer zou eigenlijk verplicht de Matasano challenges moeten doen :)

• HMS
  • Registratie: Januari 2004

HMS

Ik heb op het HBO een keuzeblok Security gedaan (15 EC) die vrij uitgebreid was en inging op voornamelijk web security (maar ook een stuk buffer overflows, etc.), en op de Uni een vak Information Security (5 EC) die wat meer de achterliggende theorie van de encryptie / hashing methodes uitlegde (oa. het zelf implementeren van een Feistel cipher, RSA kraken met de Chinese Remainder Theorem, etc.).

offtopic:
Daarnaast wordt AES door 1 of 2 foutjes (bij het gebruiken, dus ECB ipv. CBC, verkeerde padding, etc.) niet compleet nutteloos, maar is het wel een stuk 'makkelijker' te kraken (nuance verschil misschien :P).

• StM

StM

Op het moment dat jij zelf de inhoud van blokken kan bepalen als je enigszins controle of kennis over de inhoud hebt noem ik aardig ernstig ;) :P

[ Voor 3% gewijzigd door StM op 13-11-2013 20:54 ]

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Dus, BitBucket doet geen data-post als de commit groter is dan 10MB.
Lekker handig joh!

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:45

Pizzalucht

Snotneus.

Firesphere schreef op woensdag 13 november 2013 @ 20:58:
Dus, BitBucket doet geen data-post als de commit groter is dan 10MB.
Lekker handig joh!
HTTP? Is dat niet gewoon een git configuratie?

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-01 04:54

F.West98

Alweer 17 jaar hier

Ik probeer nu speciale karakters te vermijden O-)

éáú

w00t het werkt 8)

[ Voor 16% gewijzigd door F.West98 op 13-11-2013 21:11 ]

2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Pizzalucht schreef op woensdag 13 november 2013 @ 21:10:
[...]

HTTP? Is dat niet gewoon een git configuratie?
Nee, is een POST-hook die niet post boven plm. 10Mb. Zeer irritant.
BitBucket post dus naar FTPloy. En bij alles boven de 10Mb komt het niet bij FTPloy binnen omdat de release eerder is, en er dus null wordt gestuurd, terwijl de upload van de eigenlijke commit nog bezig is.

(GitFlow methode dus, release/hotfix systeem faalt bij grote updates)

[ Voor 36% gewijzigd door Firesphere op 13-11-2013 21:14 ]

• Styxxy
  • Laatst online: 30-12-2025
Kapsalon = kapper (dialect) => lekkere / knappe dames ;).

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-01 12:14
Sinds begin deze week met Bitbucket (en JIRA) aan de slag. Nog een beetje zoeken hier en daar, maar ik denk dat dit best wel interessant kan worden. Het is in ieder geval beter dan alles via mail en screenshots te moeten doen...

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Mercatres schreef op woensdag 13 november 2013 @ 21:15:
Sinds begin deze week met Bitbucket (en JIRA) aan de slag. Nog een beetje zoeken hier en daar, maar ik denk dat dit best wel interessant kan worden. Het is in ieder geval beter dan alles via mail en screenshots te moeten doen...
Jira is wel aardig, maar als dev merk ik dat ik vaak meer tijd kwijt ben aan het bijwerken van de status in JIRA, dan echt dingen doen.
BitBucket is goed, werkt gewoon (het is git, duh), maar JIRA is't voor mij dus niet zo heel erg.

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Firesphere schreef op woensdag 13 november 2013 @ 21:17:
[...]

Jira is wel aardig, maar als dev merk ik dat ik vaak meer tijd kwijt ben aan het bijwerken van de status in JIRA, dan echt dingen doen.
BitBucket is goed, werkt gewoon (het is git, duh), maar JIRA is't voor mij dus niet zo heel erg.
JIRA is ook iets wat eigenlijk door een project manager of helpdesk gebruikt moet worden om alles panklaar neer te leggen in je ready to pull queue en dat je jezelf moet beperken tot In Progress en Ready To Test. Als je het hele systeem moet gaan managen dan krijg je a) meer gezeik en b) ben je werk voor jezelf aan het doen wat je eigenlijk al wel weet.

iOS developer

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-01 12:14
Firesphere schreef op woensdag 13 november 2013 @ 21:17:
[...]

Ach, hiervoor hadden ze/we niet eens een VCS. Dus alles is beter dan dit. En JIRA is leuk voor de projectmanager/teamleader/mijn baas.

• Pizzalucht

Pizzalucht

Snotneus.

Firesphere schreef op woensdag 13 november 2013 @ 21:12:
[...]

Nee, is een POST-hook die niet post boven plm. 10Mb. Zeer irritant.
BitBucket post dus naar FTPloy. En bij alles boven de 10Mb komt het niet bij FTPloy binnen omdat de release eerder is, en er dus null wordt gestuurd, terwijl de upload van de eigenlijke commit nog bezig is.

(GitFlow methode dus, release/hotfix systeem faalt bij grote updates)
Klinkt vaag, waarom zou bitbucket die POST hook triggeren als nog niet alles binnen in? (ik neem aan dat hij nu triggert terwijl je push nog bezig is?)

Verwijderd

Oh damn Pizzalucht. Ik heb nog steeds niet gegeten en nu zie ik je avatar. :(

• Pizzalucht

Pizzalucht

Snotneus.

Verwijderd schreef op woensdag 13 november 2013 @ 21:25:
Oh damn Pizzalucht. Ik heb nog steeds niet gegeten en nu zie ik je avatar. :(
Afbeeldingslocatie: http://i.picresize.com/images/2013/11/13/wqRl2.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Pizzalucht op 13-11-2013 21:27 ]

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Pizzalucht schreef op woensdag 13 november 2013 @ 21:23:
[...]

Klinkt vaag, waarom zou bitbucket die POST hook triggeren als nog niet alles binnen in? (ik neem aan dat hij nu triggert terwijl je push nog bezig is?)
Dat laatste dus. En omdat POST hook b al is getriggerd, gaat POST hook a niks doen, gevolg van deployment/release systeem. De release-merge met versie X is een null-push, dus die is direct klaar, dus direct een POST.
Vervolgens een OUDERE commit die af is, die posten ze niet.

Pagina: 1 ... 85 ... 137 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.