De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 86 ... 137 Laatste
Acties:
  • 340.164 views

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:32

Pizzalucht

Snotneus.

Firesphere schreef op woensdag 13 november 2013 @ 21:27:
[...]

Dat laatste dus. En omdat POST hook b al is getriggerd, gaat POST hook a niks doen, gevolg van deployment/release systeem. De release-merge met versie X is een null-push, dus die is direct klaar, dus direct een POST.
Vervolgens een OUDERE commit die af is, die posten ze niet.
In 2 losse pushes doen dan? :+
Of is dat lastig met gitflow?

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:48
StM schreef op woensdag 13 november 2013 @ 20:32:
Hoeveel les qua crypto hebben jullie eigenlijk gehad? [...]
nul komma nul. Echt totaal helemaal niet. Om eerlijk te zijn ligt het ook niet direct in de focus van de opleidingen die ik heb gevolgd/volg. Die zaten allemaal ergens tussen de gebruiker en de backend heen en weer te schommelen en ook niet echt gericht op software waar echt sensitive data in naar voren komt. Maar toch is dit een gebied waar ik zeker weet dat ik naar een 'expert' moet grijpen mocht ik het ooit tegen komen.
Verwijderd schreef op woensdag 13 november 2013 @ 21:25:
Oh damn Pizzalucht. Ik heb nog steeds niet gegeten en nu zie ik je avatar. :(
Met dank aan BikkelZ en Microsoft toch een mooie gratis pizza kunnen eten vandaag ^^

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:07

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Pizzalucht schreef op woensdag 13 november 2013 @ 21:31:
[...]

In 2 losse pushes doen dan? :+
Of is dat lastig met gitflow?
Zo werkt gitflow niet :(

Een grote push via gitflow moet je als volgt zien:
"Hoi, ik heb hier 3 wijzigingen aan het ontwerp. De laatste twee zijn lege a4'tjes, die geef ik je alvast, de eerste wijziging is onderweg per vrachtwagen".

Als de eerste wijziging klein genoeg is, gaat het goed, anders is het bij bitbucket een grote BOEM IS HO

[ Voor 42% gewijzigd door Firesphere op 13-11-2013 21:35 ]

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Verwijderd

StM schreef op woensdag 13 november 2013 @ 20:32:
Iedere developer zou eigenlijk verplicht de Matasano challenges moeten doen :)
Nooit vakken gevolgd (ueberhaupt geen onderwijs in Computer Science gerelateerde onderwerpen gehad) maar wel (bijna) de Matasano challenges af. Een ding is zeker, je leert in ieder geval dat het heel makkelijk is om fouten te maken in crypto.

Ik betwijfel echter of je werk er cryptografisch sterker van wordt, want de gouden regel blijft, cryptographie is moeilijk dus doe het zo min mogelijk zelf. Blijf dus bij getestte libs en die regel kan je in principe ook makkelijker leren (en proberen te handhaven) zonder heel diep in de details van crypto te gaan.

Feit blijft natuurlijk, dat de details bestuderen in ieder geval absoluut geen kwaad kan en ook erg interessant en leuk is. Dus ook mijn aanbeveling bij deze: doe de Matasano challenges .... (en help mij bij de laatste challenge >:) )

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:04

StM

Alleen al het leren dat je er met je tengels van af moet blijven is imo al een zeer nuttige les :P Ik ben nog niet bij de laatste helaas, vaak doe ik zoiets als ik het even een periode iets rustiger heb maar eer ik de volgende set heb, ben ik al weer druk met het gewone werk :P

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Nu heb ik honger }:|

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-12-2025

HMS

Cool! Voor mensen die hun MongoDB software op failover willen testen: http://mongolab.org/flip-flop/ :D

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

HMS schreef op woensdag 13 november 2013 @ 22:13:
Cool! Voor mensen die hun MongoDB software op failover willen testen: http://mongolab.org/flip-flop/ :D
I failed :(

• HMS

HMS

Ik heb nog niet getest, maar heb wel zo'n vermoeden dat ik ook ga failen :P. Maar ik ga het zeker even opnemen in een test scenario.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:20
Styxxy schreef op woensdag 13 november 2013 @ 21:14:
[...]

Kapsalon = kapper (dialect) => lekkere / knappe dames ;).
Ah nee, die heb ik niet opgegeten.

Van waar is dat dialect? Heb het nog nooit gehoord.

[ Voor 11% gewijzigd door Avalaxy op 13-11-2013 22:42 ]

• Caelorum
Ik zie eerlijk gezegd niet hoe kapsalon dialect zou zijn. Of kapper.
Een kapsalon is gewoon een kappersbedrijf en kapper en kapperszaak worden gewoon door elkaar gebruikt in bepaalde gevallen. Al is kapper natuurlijk eigenlijk alleen de persoon die knipt en niet het bedrijf waar wordt geknipt maar ok.

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2025

F.West98

Alweer 17 jaar hier

Een kapsalon is ook een maaltijd :9

2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Caelorum
Jup, maar dat maakt het nog steeds niet dialect ^^ (maar het 'gerecht' wel Rotterdams volgens Wikipedia).

Verwijderd

Daar ben ik een tijdje geleden ook achtergekomen. Wat is het weer? Friet met groenten en kebab, toch?

• Avalaxy
Caelorum schreef op woensdag 13 november 2013 @ 22:46:
Ik zie eerlijk gezegd niet hoe kapsalon dialect zou zijn. Of kapper.
Een kapsalon is gewoon een kappersbedrijf en kapper en kapperszaak worden gewoon door elkaar gebruikt in bepaalde gevallen. Al is kapper natuurlijk eigenlijk alleen de persoon die knipt en niet het bedrijf waar wordt geknipt maar ok.
Ah nu snap ik hem. Ik dacht dat hij bedoelde dat 'kapper' een ander woord was voor mooie vrouw :P

Bij mijn kapper zitten alleen oude roddelwijven (semi-bejaarden) waar je echt niet vrolijk van wordt :( Niet herkenbaar dus :P
Verwijderd schreef op woensdag 13 november 2013 @ 22:50:
[...]

Daar ben ik een tijdje geleden ook achtergekomen. Wat is het weer? Friet met groenten en kebab, toch?
Nee, patat. Verder zit er inderdaad vlees (kipdöner, lamsvlees of shoarma) op, met groenten, gesmolten kaas, sambal en knoflooksaus.

[ Voor 22% gewijzigd door Avalaxy op 13-11-2013 22:52 ]

• Caelorum
[...] Wat is het weer? Friet met groenten en kebab, toch?
Een kapsalon is een gerecht bestaande uit patat bedekt met shoarma, afgetopt met Goudse kaas, even onder de grill gezet, zodat de kaas smelt, met bovenop salade.
Van Wikipedia ;)

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2025

F.West98

Alweer 17 jaar hier

[...]

Morgen: rege

* F.West98 rent

Ik ga ook maar eens naar bed. Morgen om 08:00 op station zijn, daar de bus naar Bremen voor paar dagen met school :)

2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

[...]

wow. Kom wat vaker buiten :+ Die bom (calorieën) bestaat al zowat 10 jaar

• Caelorum
douweegbertje schreef op woensdag 13 november 2013 @ 23:07:
[...] wow. Kom wat vaker buiten :+ Die bom (calorieën) bestaat al zowat 10 jaar
Maar zeker niet 10 jaar buiten de region Rotterdam. Zelf pas twee jaar geleden tegengekomen ^^

• Avalaxy
Héél soms ontsnapt er ook iets goeds uit Rotterdam.

• HMS

HMS

Het opslaan werkt nu zodra er failover gebeurd 8). Even kijken of ik dat herbruikbaar kan omzetten naar de rest van de functies :D.

edit: Komt er gewoon op neer dat je de exception vangt, sleep, en opnieuw probeert. Na 10 retries gooi ik een exception dat het niet gelukt is. Maar in het geval van flip-flop heb ik vaak maar 1 retry nodig. :)

[ Voor 28% gewijzigd door HMS op 13-11-2013 23:58 ]

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:49
Avalaxy schreef op woensdag 13 november 2013 @ 23:30:
Héél soms ontsnapt er ook iets goeds uit Rotterdam.
Ik zou een bakje met zooi nou niet direct iets goeds willen noemen, of je bedoelt dat zoiets het beste is wat er ontsnapt...

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-12-2025
F.West98 schreef op woensdag 13 november 2013 @ 21:11:
Ik probeer nu speciale karakters te vermijden O-)

éáú

w00t het werkt 8)
Wauw daar heb je alleen maar 1000 jaar over gedaan ofzo :P:

Nothing to see here!

Verwijderd

douweegbertje schreef op woensdag 13 november 2013 @ 23:07:
[...]

wow. Kom wat vaker buiten :+ Die bom (calorieën) bestaat al zowat 10 jaar
In België is dat helemaal niet zo bekend hoor. Ben het eigenlijk pas vorige week tegengekomen in een kebabzaak in België. Hier in Nederland zie je het echter wel veel vaker. Het is een van de eerste dingen die ik leerde kennen toen ik een aantal maanden geleden in Nederland begon te werken. Tot op heden echter nog geen kapsalon gegeten.

• Ealanrian
Verwijderd schreef op donderdag 14 november 2013 @ 09:15:
[...]

In België is dat helemaal niet zo bekend hoor. Ben het eigenlijk pas vorige week tegengekomen in een kebabzaak in België. Hier in Nederland zie je het echter wel veel vaker. Het is een van de eerste dingen die ik leerde kennen toen ik een aantal maanden geleden in Nederland begon te werken. Tot op heden echter nog geen kapsalon gegeten.
Ik zou zeggen houden zo. Ik denk niet dat je wat mist als je geen kapsalon hebt gegeten.

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:31
Verwijderd schreef op donderdag 14 november 2013 @ 09:15:
[...]

Bij ons in de buurt staat dit toch al wel enkele jaren op de menukaart. Of het komt omdat we tegen de Nederlandse grens aanzitten weet ik niet.

Zeker proberen, echt lekker!

RTFM!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:51
Ik dacht het devschuur topic te hebben geopend, maar zie ik allemaal verhalen over kapsalons en kebab zaken.

Eerst maar even koffie dan denk ik. :z

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ealanrian schreef op donderdag 14 november 2013 @ 09:18:
[...]

Ik zou zeggen houden zo. Ik denk niet dat je wat mist als je geen kapsalon hebt gegeten.
Ik vind 'm ook een beetje overrated, het is gewoon een shoarmaschotel die wat handiger te vervoeren is, maar waarbij het vet van het vlees de patat één slappe hap maakt. Wel lekker, en het vult goed.

Weer een dag vechten met WebForms, events en databinding. Bijna klaar. *O*

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Ealanrian
De Devschuur Coffee Corner, uw plek om te leren dat smaken verschillen, Belgen en Nederlanders verschillende gewoontes hebben en af en toe een sprinkeltje programmeer rants.

• Kips
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-12-2025
Ealanrian schreef op donderdag 14 november 2013 @ 09:22:
De Devschuur Coffee Corner, uw plek om te leren dat smaken verschillen, Belgen en Nederlanders verschillende gewoontes hebben en af en toe een sprinkeltje programmeer rants.
we zouden entree moeten heffen, kunnen we de volgende devschuur meeting van bekostigen! O-)

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:39
Goedemorgen!

Heerlijk dagje vandaag; vandaag ontslag genomen bij huidige werkgever, ga vanaf 1 december volledig zelfstandig aan de slag. Wordt 16 uur per week ingehuurd door mijn huidige werkgever, tot sowieso eind 2014. Dus in ieder geval zekerheid en genoeg tijd om op te starten.

Branche: Webdevelopment, vooral webbased administratiesystemen

Zin in!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001

Bosmonster

*zucht*

CodeCaster schreef op donderdag 14 november 2013 @ 09:21:
[...]

Ik vind 'm ook een beetje overrated, het is gewoon een shoarmaschotel die wat handiger te vervoeren is, maar waarbij het vet van het vlees de patat één slappe hap maakt. Wel lekker, en het vult goed.
De ene kapsalon is de andere niet. Als het een vette druipende bak wordt dan is het simpelweg geen goede.

Ik kan hier, in de stad waar die volgens mij bedacht is, ook een prima kapsalon op bord halen en dat is toch wel een heerlijk bordje eten :9

edit:
Wikipedia: Kapsalon (gerecht)

Haha blijkbaar heeft die er zelfs een prijs voor gewonnen. Ging over Jaffa :P

[ Voor 27% gewijzigd door Bosmonster op 14-11-2013 09:26 ]

• PdeBie
Exception schreef op donderdag 14 november 2013 @ 09:24:
Goedemorgen!

Heerlijk dagje vandaag; vandaag ontslag genomen bij huidige werkgever, ga vanaf 1 december volledig zelfstandig aan de slag. Wordt 16 uur per week ingehuurd door mijn huidige werkgever, tot sowieso eind 2014. Dus in ieder geval zekerheid en genoeg tijd om op te starten.

Zin in!
Werk(te) je voor de overheid ofzo? Zo klinkt het wel namelijk. Mensen uit dienst om te bezuinigen en vervolgens ze voor het dubbele bedrag weer inhuren :F

Anders: goed geregeld! d:)b

Succes in ieder geval! :)

-- edit --

Question:
waarom zou je Batch compilation uitschakelen op een website?

[ Voor 5% gewijzigd door PdeBie op 14-11-2013 09:31 ]

Verwijderd

Goedemorgen!

Zin in!
Wauw, grote stap! Heb je al wat klanten buiten het bedrijf waar je nu werkt of ga je daar de komende maanden werk van maken. Het is in ieder geval een erg goed idee om voor je huidige baas te blijven werken zodat je wat zekerheid behoud.

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Bosmonster schreef op donderdag 14 november 2013 @ 09:24:
De ene kapsalon is de andere niet. Als het een vette druipende bak wordt dan is het simpelweg geen goede.
Eensch, ik vermoed ook dat het laten bezorgen ervan de drassigheid geen goed doet.
pdebie schreef op donderdag 14 november 2013 @ 09:28:
voor het dubbele bedrag weer inhuren :F
Voor tweemaal je bruto uurloon betekent niet dat het de werkgever ook tweemaal zoveel kost als je in dienst te houden.
waarom zou je Batch compilation uitschakelen op een website?
Omdat dan alleen de opgevraagde pagina wordt gecompileerd, in plaats van alle pagina's in die directory.

[ Voor 42% gewijzigd door CodeCaster op 14-11-2013 09:42 ]

• cenix
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:46
Goedemorgen!

Zin in!
Van harte!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

bwoah.

Dan maar koffie. :/

• PdeBie
CodeCaster schreef op donderdag 14 november 2013 @ 09:35:
[...]

Omdat dan alleen de opgevraagde pagina wordt gecompileerd, in plaats van alle pagina's in die directory.
Dus puur tijdsbesparing dus? Dat het compileren minder tijd in beslag neemt?

• Alex)
  • Laatst online: 12-12-2025
Zeg F.West98, hoe heb je dat accentprobleem nou uiteindelijk opgelost? :)

Bij de weg, die dagaanbieding van iBood, is dat wat? Hij staat ook in de pricewatch (pricewatch: Lenovo Iomega ix2 Network Storage 6TB) dus zo'n groot prijsverschil zoals iBood claimt is het niet :+

We are shaping the future

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

pdebie schreef op donderdag 14 november 2013 @ 09:41:
[...]

Dus puur tijdsbesparing dus? Dat het compileren minder tijd in beslag neemt?
Ja. Ik kan zo snel weinig concrete info vinden over wat er in welke situaties gecompileerd wordt, maar ik neem aan dat dit gaat over .aspx-bestanden en dergelijke.

Als de compilatie om wat voor reden dan ook opnieuw moet gebeuren, gebeurt dit wanneer een bezoeker je site voor het eerst bezoekt. Op dit moment, als batch aan staat, gaat ASP.NET álle files van hetzelfde type in dezelfde map als het opgevraagde bestand compileren. Als je dus dertig aspx'jes met codebehinds in die map hebt staan, kan je bezoeker ettelijke seconden tegen een wit scherm zitten staren. Met batch=false wordt alléén de opgevraagde file gecompileerd.

De uitwerking van dat compileren en recyclen heb ik nooit begrepen. Je gaat als je voor .NET progammeert toch niet je sourcefiles op de webserver dumpen en die webserver elke 23 minuten (of wat was het) de files laten compileren? Dump gewoon een dll met daarin alles geprecomileerd.

Gelukkig hebben ze met IIS 8 eindelijk Application Initialization geïntroduceerd waardoor je in ieder geval geen merkbare vertraging meer hebt als je appdomain wordt gerecycled.

[ Voor 12% gewijzigd door CodeCaster op 14-11-2013 09:57 ]

• Ealanrian
Alex) schreef op donderdag 14 november 2013 @ 09:46:

Bij de weg, die dagaanbieding van iBood, is dat wat? Hij staat ook in de pricewatch (pricewatch: Lenovo Iomega ix2 Network Storage 6TB) dus zo'n groot prijsverschil zoals iBood claimt is het niet :+
Slechts 2 schijven

Verwijderd

Dat doet iBood doet dat wel vaker: ze adverteren met prijzen die eigenlijk totaal niet overeenkomen met de huidige prijs. Maar goed, zolang hun nieuwe prijs behoorlijk lager is dan wat je in de winkel vind, is het allemaal goed he.

Ik vind het wel een leuke aanbieding. Lenovo is een prachtig merk, ik ben enorm tevreden van de laptop die ik hier nu gebruik op het werk, ook een Lenovo. En tja, voor de rest is het volgens mij een NAS zoals een andere.

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-12-2025
Bosmonster schreef op donderdag 14 november 2013 @ 09:24:
[...]

Ik kan hier, in de stad waar die volgens mij bedacht is, ook een prima kapsalon op bord halen en dat is toch wel een heerlijk bordje eten :9

edit:
Wikipedia: Kapsalon (gerecht)

Haha blijkbaar heeft die er zelfs een prijs voor gewonnen. Ging over Jaffa :P
Eens :). Gelukkig zijn de kapsalons die ik eet meestal wel super nice =D.

Nothing to see here!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11-2025

Korben

() => {};

CodeCaster schreef op donderdag 14 november 2013 @ 09:46:
[...]

Ja. Ik kan zo snel weinig concrete info vinden over wat er in welke situaties gecompileerd wordt, maar ik neem aan dat dit gaat over .aspx-bestanden en dergelijke.

Als de compilatie om wat voor reden dan ook opnieuw moet gebeuren, gebeurt dit wanneer een bezoeker je site voor het eerst bezoekt. Op dit moment, als batch aan staat, gaat ASP.NET álle files van hetzelfde type in dezelfde map als het opgevraagde bestand compileren. Als je dus dertig aspx'jes met codebehinds in die map hebt staan, kan je bezoeker ettelijke seconden tegen een wit scherm zitten staren. Met batch=false wordt alléén de opgevraagde file gecompileerd.

Het nut van dat compileren en recyclen heb ik nooit begrepen. Je gaat als je voor .NET progammeert toch niet je sourcefiles op de webserver dumpen en die webserver elke 23 minuten (of wat was het) de files laten compileren? Dump gewoon een dll met daarin alles geprecomileerd.

Gelukkig hebben ze met IIS 8 eindelijk Application Initialization geïntroduceerd.
ASP.NET zal (als het goed geconfigureerd is) een .aspx-bestand alleen hercompileren als de gecompileerde versie ontbreekt of is gewijzigd ten opzichte van het bronbestand. Een bestand wordt dus één keer gecompileerd naar een .dll (waar standaard alle andere .aspx-bestanden in dezelfde directory in zitten), en zolang je die niet wijzigt en de compilatie-instelling ook niet, zou het niet opnieuw hoeven worden gecompileerd.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Dus in principe laat je batch compilation gewoon aan staan en bezoek je na een deploy zelf even de site om de compilatie in gang te zetten. :)

Of een automatische post-deploy-wget :Y).

[ Voor 33% gewijzigd door CodeCaster op 14-11-2013 10:02 ]

• Korben

Korben

() => {};

CodeCaster schreef op donderdag 14 november 2013 @ 10:01:
Dus in principe laat je batch compilation gewoon aan staan en bezoek je na een deploy zelf even de site. :) Of een automatische post-deploy-wget :Y).
Of je gebruikt 'Precompile during publishing'. :z

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Dat zei ik al. Misschien moet ik minder editen. :+

Verwijderd

CodeCaster schreef op donderdag 14 november 2013 @ 10:05:
Dat zei ik al. Misschien moet ik minder editen. :+
Of misschien moeten de GoT devvers eindelijk eens snappen dat het inladen van edits via de gele balk een ontzettend interessante feature zou zijn.

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-12-2025

TheNephilim

Wtfuzzle

Haha ja, ze kunnen er altijd wel wat moois van maken bij iBood. Iedereen denkt daar heel goedkoop uit te zijn, maar dat is niet altijd zo. Goed, deze aanbieding... tjah liever een Synology denk ik dan.

---

w00t, alweer donderdag mensen xd Als het goed is word vandaag het cadeautje voor m'n vriendin bezorgd. Ze is zondag jarig, dus dan is hij gelukkig op tijd 8)

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

CodeCaster schreef op donderdag 14 november 2013 @ 09:46:
De uitwerking van dat compileren en recyclen heb ik nooit begrepen. Je gaat als je voor .NET progammeert toch niet je sourcefiles op de webserver dumpen en die webserver elke 23 minuten (of wat was het) de files laten compileren? Dump gewoon een dll met daarin alles geprecomileerd.
Er gaat een heel nieuwe wereld voor mij open. Het is blijkbaar dus nog steeds gebruikelijk in sommige omgevingen dat de source files worden gepubliceerd, net als in Classic ASP? Ik wist niet eens dat dat überhaupt nog kon ...

Wat zijn de redenen daarvoor? Ik neem aan meer dan snel wijzigingen doorvoeren in de live-omgeving? :X

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• SuperSjoerd
  • Registratie: Mei 2011
kenneth schreef op donderdag 14 november 2013 @ 10:12:
[...]
Er gaat een heel nieuwe wereld voor mij open. Het is blijkbaar dus nog steeds gebruikelijk in sommige omgevingen dat de source files worden gepubliceerd, net als in Classic ASP? Ik wist niet eens dat dat überhaupt nog kon ...

Wat zijn de redenen daarvoor? Ik neem aan meer dan snel wijzigingen doorvoeren in de live-omgeving? :X
Misschien komt het omdat het niet anders gewend zijn vanuit classic asp.net.

Intel Core I7 3770 | 16GB DDR3 | Asus P8P67 | 16TB Random HDD's | 265GB Samsung 830 | HD7970

• Exception
pdebie schreef op donderdag 14 november 2013 @ 09:28:
[...]

Werk(te) je voor de overheid ofzo? Zo klinkt het wel namelijk. Mensen uit dienst om te bezuinigen en vervolgens ze voor het dubbele bedrag weer inhuren :F

Anders: goed geregeld! d:)b

Succes in ieder geval! :)
Nee, een doodnormale schoenenketen (webshops) ;-) Heb het zelf voorgesteld, omdat ik meer flexibiliteit wilde, en meer tijd voor andere opdrachten (afwisseling). Daarnaast heeft het ondernemerschap mij altijd aangetrokken. Dus nu inderdaad 16 uur werken tegen het zelfde netto tarief als 37 uur :P
Verwijderd schreef op donderdag 14 november 2013 @ 09:32:
[...]

Wauw, grote stap! Heb je al wat klanten buiten het bedrijf waar je nu werkt of ga je daar de komende maanden werk van maken. Het is in ieder geval een erg goed idee om voor je huidige baas te blijven werken zodat je wat zekerheid behoud.
Thanks! Heb regelmatig wat kleinere opdrachten en er zitten een paar grote opdrachten aan te komen. Sterker nog, ze komen gewoon aanwaaien! Hopen dat het zo blijft inderdaad.

Ondernemerschap is risico nemen zeggen ze, maar toch is een beetje zekerheid wel aantrekkelijk! Buiten dat heb ik niets te verliezen. Heb een huurhuis, geen kinderen, en mocht het compleet fout gaan kan ik altijd nog terecht bij mijn ouders :P Ben 23, dus mooie leeftijd om daar mee te beginnen vind ik zelf.
Thanks!

• PdeBie
Exception schreef op donderdag 14 november 2013 @ 10:14:
[...]

Nee, een doodnormale schoenenketen (webshops) ;-) Heb het zelf voorgesteld, omdat ik meer flexibiliteit wilde, en meer tijd voor andere opdrachten (afwisseling). Daarnaast heeft het ondernemerschap mij altijd aangetrokken. Dus nu inderdaad 16 uur werken tegen het zelfde netto tarief als 37 uur :P
Goed geregeld dan! :)

Heel veel succes.

@compiler discussie:
batch compilation staat default op true in de config. Maar mijn voorkeur heeft ook precompiled publishing inderdaad.
Ik liep hier toevallig net tegenaan omdat ik zocht op 'circular reference errors'. Blijkbaar als je batch compilation uit hebt staan, heb je hier geen last van. Logisch ook, aangezien je alles in een aparte assembly compileert.

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

kenneth schreef op donderdag 14 november 2013 @ 10:12:
[...]

Although code files in the project are precompiled into a single assembly by using MSBuild, ASP.NET web pages (.aspx), user controls (.ascx), and MVC Razor views (.cshtml and .vbhtml) of a web application project are compiled dynamically on the server by the ASP.NET compiler. This means that you can make limited changes to the ASP.NET web pages, user controls, and Razor Views in your site after they have been compiled and deployed. For example, you can change the arrangement of controls, colors, fonts, and other appearance aspects of pages. When the site receives its first request for a page after you have made such a change, ASP.NET recompiles the changed files.
Dit is een Web Application. Voor het gebruik van een Web Site, waarbij je ook je codefiles gewoon als .cs of .vb op de server dumpt (en je Visual Studio dus enkel als veredelde text editor gebruikt, daargelaten dat VS eigenlijk niet je build-omgeving zou moeten zijn), zul je inderdaad excuses vinden in de vorm van "Maar we kunnen onze productieomgeving niet reproduceren, dus we bewerken code op de prod-server".

[ Voor 18% gewijzigd door CodeCaster op 14-11-2013 10:34 ]

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Exception schreef op donderdag 14 november 2013 @ 10:14:
[...]

[...]

Thanks! Heb regelmatig wat kleinere opdrachten en er zitten een paar grote opdrachten aan te komen. Sterker nog, ze komen gewoon aanwaaien! Hopen dat het zo blijft inderdaad.

Ondernemerschap is risico nemen zeggen ze, maar toch is een beetje zekerheid wel aantrekkelijk! Buiten dat heb ik niets te verliezen. Heb een huurhuis, geen kinderen, en mocht het compleet fout gaan kan ik altijd nog terecht bij mijn ouders :P Ben 23, dus mooie leeftijd om daar mee te beginnen vind ik zelf.

[...]

Thanks!
Haha, netjes geregeld! Geeft een mooi frame voor je eigen ondernemer zijn, zekerheid en toch voor jezelf aan de slag.

Succes! Ik zag laatst ook al zo'n online boekhoud programma opduiken. Is best veel mee te doen! Handig, (relatief) goedkoop en altijd up-to-date.

• Exception
TheNephilim schreef op donderdag 14 november 2013 @ 10:21:
[...]

Haha, netjes geregeld! Geeft een mooi frame voor je eigen ondernemer zijn, zekerheid en toch voor jezelf aan de slag.

Succes! Ik zag laatst ook al zo'n online boekhoud programma opduiken. Is best veel mee te doen! Handig, (relatief) goedkoop en altijd up-to-date.
Thanks! ;-) Ik gebruik Debitoor (https://www.debitoor.com/), werkt echt super :)

• cenix
  • Laatst online: 15:46
TheNephilim schreef op donderdag 14 november 2013 @ 10:09:
[...]
w00t, alweer donderdag mensen xd Als het goed is word vandaag het cadeautje voor m'n vriendin bezorgd. Ze is zondag jarig, dus dan is hij gelukkig op tijd 8)
'Hij' is op tijd? Leuk cadeau geef je je vriendin dan >:)

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

cenix schreef op donderdag 14 november 2013 @ 10:34:
[...]

'Hij' is op tijd? Leuk cadeau geef je je vriendin dan >:)
De pakketbezorger van PostNL :o

• PdeBie
De Zalando man! :+

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Wie van jullie heeft er net PostNL gehacked? :o Zie nu dat hij pas vrijdag afgeleverd word... gisteren was dat nog vandaag :/

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Helemaal niet, gisteren was vrijdag overmorgen!

• SuperSjoerd
TheNephilim schreef op donderdag 14 november 2013 @ 10:49:
Wie van jullie heeft er net PostNL gehacked? :o Zie nu dat hij pas vrijdag afgeleverd word... gisteren was dat nog vandaag :/
Ik hoop voor jou dat het niet nog later word... Het is mij al wel eens overkomen dat het de volgende dag thuis moest zijn, maar dat het pas de volgende week aan kwam. Komen ze met zo'n excuus van dat je pakket op vreemde wijze verdwenen is.

Intel Core I7 3770 | 16GB DDR3 | Asus P8P67 | 16TB Random HDD's | 265GB Samsung 830 | HD7970

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

CodeCaster schreef op donderdag 14 november 2013 @ 10:50:
Helemaal niet, gisteren was vrijdag overmorgen!
:+
SuperSjoerd schreef op donderdag 14 november 2013 @ 10:51:
[...]

Ik hoop voor jou dat het niet nog later word... Het is mij al wel eens overkomen dat het de volgende dag thuis moest zijn, maar dat het pas de volgende week aan kwam. Komen ze met zo'n excuus van dat je pakket op vreemde wijze verdwenen is.
Heb dat laatst ook al eens gehad, toen kwam hij netjes de volgende dag. Of ze dan de bus al vol hebben ofzo, ik weet het niet :o Echt balen als je pakket verdwenen is, al zou je het weer terug krijgen, het is zo'n gezeur :X

Nouja, afwachten dan maar... als ze vrijdag afleveren is het prima. Zaterdag bezorgen ze hier niet en is het dus te laat.

• Alex)
TheNephilim schreef op donderdag 14 november 2013 @ 10:09:
[...]

Haha ja, ze kunnen er altijd wel wat moois van maken bij iBood. Iedereen denkt daar heel goedkoop uit te zijn, maar dat is niet altijd zo. Goed, deze aanbieding... tjah liever een Synology denk ik dan.
Waarom zou je liever voor een Synology kiezen? :)

• .oisyn
  • Registratie: September 2000

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Alex)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Exactly :). En dat is niet zomaar. De DSM software is echt subliem, en daarnaast heb je nog allerlei apps voor je desktop en je mobiele telefoon. Je kan het ding ook gebruiken als een webserver, source control server, etc.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Alex)
En zo te zien werkt CrashPlan ook :)

• SuperSjoerd
Dat is een hele mooie toevoeging. Misschien word het eens tijd om een NAS aan te schaffen

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

.oisyn schreef op donderdag 14 november 2013 @ 11:32:
Exactly :). En dat is niet zomaar. De DSM software is echt subliem, en daarnaast heb je nog allerlei apps voor je desktop en je mobiele telefoon. Je kan het ding ook gebruiken als een webserver, source control server, etc.
Inderdaad! Gewoon top spul, heel erg snel, mooie software en voor ontzettend veel dingen ondersteuning.

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik moet ook een nieuwe NAS, heb nu deze. Die heeft veel te veel verantwoordelijkheden: Apache, IIS, SVN, TFS (+build), MSSQL, MySQL, SickBeard, SabNzb, CouchPotato en een torrentclient, en daarnaast dus een aantal SMB-shares. Dit alles op Windows Home Server.

Alles werkt nog steeds prima, behalve het streamen van HD-materiaal, daarbij moet de player steeds vaker bufferen. Waarvoor had ik het apparaat ook alweer gekocht... 8)7

Wel apart, want kopiëren van schijf naar schijf binnen de NAS gaat met 80 MB/s.

[ Voor 36% gewijzigd door CodeCaster op 14-11-2013 11:41 ]

Verwijderd

/me heeft geen NAS
Ik heb geen idee wat ik er mee zou moeten doen. Ik gebruik gewoon een simpel 500GB hdd'tje waarop ik een back-up heb van al mijn muziek en een paar films.

Wel ben ik van plan een stukje software te schrijven waarmee ik vanop afstand torrents kan laten downloaden op mijn Raspberry Pi die dan gekoppeld is aan een externe hdd. Eigenlijk een soort van home-made NAS dus.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Moet je wel een x86-based nas hebben.
.edit: oh nee dat is niet waar. 't Is een Java app.
http://pcloadletter.co.uk/2012/01/30/crashplan-syno-package/

[ Voor 17% gewijzigd door .oisyn op 14-11-2013 11:47 ]

Verwijderd

Altijd leuk, internet op kantoor... Haalde vandaag nog geen 0,5mbit. Dan maar thuis werken. :+

• PdeBie
Muziek van de WC Experience op de radio hier. Concentratie? Weg! Hilarische muziek :+

Verwijderd

pdebie schreef op donderdag 14 november 2013 @ 12:00:
Muziek van de WC Experience op de radio hier. Concentratie? Weg! Hilarische muziek :+
Die lui zijn geniaal. Waren ooit hier in het dorp. :Y

• Caelorum
Ohja, dat ging ik nog doen... ^^

Verwijderd

Dus je weet niet wat je met een NAS moet doen, maar noemt de alinea erna dat je raspberri pi voor taak X wilt ombouwen naar een NAS? 8)7

Mijn nas doet vooral torrents, ik heb genoeg aan mijn 80GB SSD. Als ik wat meer ruimte nodig heb bijvoorbeeld voor een game of VM plug ik een caddy met 250GB HDD in mijn hotswap dvd drive.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 november 2013 @ 12:14:
[...]

Dus je weet niet wat je met een NAS moet doen, maar noemt de alinea erna dat je raspberri pi voor taak X wilt ombouwen naar een NAS? 8)7

Mijn nas doet vooral torrents, ik heb genoeg aan mijn 80GB SSD. Als ik wat meer ruimte nodig heb bijvoorbeeld voor een game of VM plug ik een caddy met 250GB HDD in mijn hotswap dvd drive.
Klopt. Dat doe ik echter wel gewoon voor het plezier. Vergelijk het met een auto in de winkel te kopen vs een auto in zelfbouwpakket. Dat laatste koop je ook niet gewoon om er een auto aan over te houden maar eerder voor de tijd die je er mee kan doorbrengen door hem in elkaar te knutselen. De applicatie die ik ga bouwen wordt dus gewoon een leuk hobbyprojectje omdat ik tot nu toe nog niets met mijn RPi heb gedaan en dat dingetje maar stof ligt te happen.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

"The F5 key is not a build process"
Nee duh, dat is de run toets. De build toets is F7 of CTRL-SHIFT-B, afhankelijk van je instellingen. Idiots |:(

• PdeBie
.oisyn schreef op donderdag 14 november 2013 @ 13:15:
[...]

"The F5 key is not a build process"
Nee duh, dat is de run toets. De build toets is F7 of CTRL-SHIFT-B, afhankelijk van je instellingen. Idiots |:(

_O- _O-

• HMS

HMS

F5 is debug. Ctrl+F5 is run. Ctrl+Shift+B is build, En F6 is ook build. In ieder geval met de C# settings ;).

Toegegeven, ik verwacht wel dat dat gewoon werkt zodra ik een project uitcheck. Zo niet, dan moet er iig iets van documentatie zijn (of een Build.bat die wel werkt :P)

[ Voor 44% gewijzigd door HMS op 14-11-2013 13:36 ]

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10-2025
HMS schreef op donderdag 14 november 2013 @ 13:26:
F5 is debug. Ctrl+F5 is run. Ctrl+Shift+B is build, En F6 is ook build. In ieder geval met de C# settings ;).

Toegegeven, ik verwacht wel dat dat gewoon werkt zodra ik een project uitcheck. Zo niet, dan moet er iig iets van documentatie zijn (of een Build.bat die wel werkt :P)
Nou, ik ben van mening dat Build binnen Visual Studio gewoon _altijd_ moet werken. Dat je dan daarmee niet 100% de omgeving hebt zoals hij op productie draait, ala.
Maar dat vang je dan maar op via alternatieve configuraties ofzo.

Maar niet kunnen builden binnen visual studio is killing voor mijn productiviteit. Moet je telkens een debugger er aan hangen, of gewoon build errors die niet in visual studio staan, waardoor je handmatig de foute regels in je code moet gaan opzoeken.

• mrc4nl
  • Laatst online: 17:55

mrc4nl

Procrastinatie expert

CodeCaster schreef op donderdag 14 november 2013 @ 11:38:
Ik moet ook een nieuwe NAS, heb nu deze. Die heeft veel te veel verantwoordelijkheden: Apache, IIS, SVN, TFS (+build), MSSQL, MySQL, SickBeard, SabNzb, CouchPotato en een torrentclient, en daarnaast dus een aantal SMB-shares. Dit alles op Windows Home Server.
Tijd voor een x86 pc?
ik vind Synology's duur ivm wat je er voor terug krijgt. pricewatch: Synology DiskStation DS214+

koop je makkelijk een pc voor:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Celeron G1610 Boxed€ 34,71€ 34,71
1MSI B75MA-P45€ 53,60€ 53,60
1MS-Tech MC-380€ 60,83€ 60,83
1Intel Gigabit CT Desktop Adapter€ 22,19€ 22,19
1Kingston HyperX Blu KHX1600C9D3B1K2/4GX€ 43,36€ 43,36
1be quiet! Pure Power L7 300W€ 35,95€ 35,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 250,64

vervang de htpc case door een tower model als je meer dan 2schijven kwijt wil

ora et labora

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

mrc4nl schreef op donderdag 14 november 2013 @ 13:45:
[...]

Tijd voor een x86 pc?
ik vind Synology's duur ivm wat je er voor terug krijgt. pricewatch: Synology DiskStation DS214+

koop je makkelijk een pc voor:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Celeron G1610 Boxed€ 34,71€ 34,71
1MSI B75MA-P45€ 53,60€ 53,60
1MS-Tech MC-380€ 60,83€ 60,83
1Intel Gigabit CT Desktop Adapter€ 22,19€ 22,19
1Kingston HyperX Blu KHX1600C9D3B1K2/4GX€ 43,36€ 43,36
1be quiet! Pure Power L7 300W€ 35,95€ 35,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 250,64

vervang de htpc case door een tower model als je meer dan 2schijven kwijt wil
Dat is waar, zolang je alleen naar de hardware kijkt ;)

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Dat is het al, hij heeft alleen niet zo veel power. Dit was een complete behuizing, met vier slots voor schijven van maximaal 2 TB per stuk, voor 200 euro. Kunnen weinig NAS'en aan tippen, de software installeer ik zelf wel. :P

[ Voor 13% gewijzigd door CodeCaster op 14-11-2013 14:02 ]

• HMS

HMS

Oh boy, bug melding gekregen in een legacy project dat de CSV import niet meer werkt. Open je de boel om te debuggen. Zie je dit:

C#:
1
2
3
                                    //perform update
                                    StringBuilder updateQuery = new StringBuilder();
                                    updateQuery.Append(string.Format("UPDATE {0} SET ", tableName));

Terwijl er gewoon een ORM beschikbaar is.

edit: indenting is ook niet aangepast, die code staat echt op dat niveau. En het gaat nog dieper. :'(

Bug gevonden:
C#:
1
//int updateResult = context.ExecuteCommand(updateQuery.ToString(), new object[0]);

Alleen snap ik niet waarom het gecomment is, en ik durf het ook niet meer te uncommenten :'(

En ja, dat is inderdaad de ExecuteCommand waar je een parameterized query in kan gooien, wat dus niet gebeurd. SQL Injection FTW.

Afbeeldingslocatie: http://www.vandertil.eu/gif/im-out-of-here.gif

[ Voor 31% gewijzigd door HMS op 14-11-2013 14:17 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Oftewel, run
Ctrl+F5 is run
Dat is run without debugging.

• Korben

Korben

() => {};

.oisyn schreef op donderdag 14 november 2013 @ 14:31:
[...]

Oftewel, run

[...]

Dat is run without debugging.
Oh my god. En dan zegt men iets over dat ik m'n ongelijk niet graag toegeef. Strict gesproken: F5 is Start Debugging, en Ctrl+F5 is Start Without Debugging.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Niet waar :+

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Korben

Korben

() => {};

Ga zelf op een kast zitten, zeg. :P

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ctrl R, A!

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Alex)
msbuild.exe project.sln

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Win R = Run

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• PdeBie
Alt F4 = Koffie en naar huis! :+

• HMS

HMS

Ctrl+Alt+Stekker = naar huis ;)

• Korben

Korben

() => {};

MSBUILD : error MSB1009: Project file does not exist.
Switch: project.sln

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Korben schreef op donderdag 14 november 2013 @ 14:40:
[...]

Oh my god. En dan zegt men iets over dat ik m'n ongelijk niet graag toegeef. Strict gesproken: F5 is Start Debugging, en Ctrl+F5 is Start Without Debugging.
Nee dork, ik heb het niet over de officiele terminologie, maar over dat het onzin is om het runnen in de debugger niet "run" te noemen :). Zowel F5 als CTRL-F5 runnen je app. Zeggen dat CTRL-F5 run is en F5 niet is gewoon krom, maar dat is wel hoe HMS reageerde op mijn post (ik zei namelijk dat F5 run was, waarop hij zei: "nee dat is debug")

[ Voor 19% gewijzigd door .oisyn op 14-11-2013 15:01 ]

• PdeBie
Could not find Stekker key.
Pagina: 1 ... 86 ... 137 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.