De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 84 ... 137 Laatste
Acties:
  • 340.190 views

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-12-2025

BikkelZ

CMD+Z

GateKeaper schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 14:52:
Meteor heeft het opzich wel redelijk opgelost hoor. Ook in het geval van indexeerbaarheid is het geen dubbel werk. Maar het voelt wel vies.
Ik zou dan wel even een Google throttle instellen anders trekken ze je server plat als ze echt los gaan met spideren als alles uit een virtueel browserproces moet komen :/
Bosmonster schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 15:58:
Meteor is wel de nachtmerrie van iedere frontend developer denk ik :P

De nieuwe WebForms...
Haha nou ik zat er ook al aan te denken, het lijkt inderdaad wel een beetje op WebForms :P

Maar ik neem aan dat ze niet in de zelfde "kijk ons eens doen alsof HTTP stateful is" valkuil trappen als Microsoft deed?

[ Voor 31% gewijzigd door BikkelZ op 12-11-2013 16:18 ]

iOS developer

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08-2025

GateKeaper

#1 Procastinator

Als je zoekt naar een moderne variant van WebForms, dan moet je naar KnockoutMVC kijken. Bij Meteor heb ik niet het gevoel van die vergelijkbaarheid.

Ik ben nog geen fan, maar zie wel potentie. Eigenlijk zie ik vooral een kant waarvan ik hoop dat het ooit in ASP.NET MVC terecht komt. O-) Daar heb ik toch op één of andere manier meer vertrouwen in dan javascript als serverside taal.

Jullie hebben 't vast al door, last van dubbele gevoelens op dit moment.

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

GateKeaper schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 16:26:
Als je zoekt naar een moderne variant van WebForms, dan moet je naar KnockoutMVC kijken. Bij Meteor heb ik niet het gevoel van die vergelijkbaarheid.

Ik ben nog geen fan, maar zie wel potentie. Eigenlijk zie ik vooral een kant waarvan ik hoop dat het ooit in ASP.NET MVC terecht komt. O-) Daar heb ik toch op één of andere manier meer vertrouwen in dan javascript als serverside taal.

Jullie hebben 't vast al door, last van dubbele gevoelens op dit moment.
Tja de enige reden dat je JavaScript server side wil gebruiken is dat je geen context-switch hebt doordat je constant in één taal werkt. Ik zou verder niet weten waarom je het vrijwillig zou gebruiken als er ook Python bestaat.

Kendo is trouwens van de jongens van Telerik, die naam moet toch ook behoorlijk vertrouwd over komen voor ex WebFormers?

iOS developer

• denyos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-01 20:16
Telerik heeft ook MVC controls, en misschien nog wel belangrijker, sinds een tijdje Fiddler in zijn portfolio zitten.

Strava

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:51
BikkelZ schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 16:54:
[...]

Kendo is trouwens van de jongens van Telerik, die naam moet toch ook behoorlijk vertrouwd over komen voor ex WebFormers?
Telerik is in mijn beleving in webform-land een rampzalig iets geweest.
In MVC land scoren ze wel hele hoge ogen. Vooral de grid control van Kendo is erg handig vind ik persoonlijk.

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

pdebie schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 17:07:
[...]

Telerik is in mijn beleving in webform-land een rampzalig iets geweest.
In MVC land scoren ze wel hele hoge ogen. Vooral de grid control van Kendo is erg handig vind ik persoonlijk.
Nou ja rampzalig? Het had een bepaalde gedachtengang en je moest ontzettend veel nesten, maar ik heb toch wel vaak gebruikt.

iOS developer

• PdeBie
Daarom zeg ik er ook bij 'in mijn beleving' ;)

Ik kon er niet uithalen wat ik wilde helaas.

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-12-2025
Geniaal hoe adblock al advertenties blokkeert in mijn website in development modus op localhost (de ads zelf komen ook van localhost, is gewoon een plaatje van de site zelf)

Waarschijnlijk omdat-ie "sample-advertisement.jpeg" heet :P

En ik maar zoeken waarom mijn plaatje opeens vage CSS krijgt en weggehaald wordt.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dus als je adblock gebruik tegen wil gaan, moet je je content zo noemen? :P

{signature}

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-01 09:10
Ik meen me te herinneren dat de heren van Dumpert/Geenstijl dat een keer hadden gedaan. Dat werd ze niet in dank afgenomen

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04:06

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Who cares, wat heb je aan bezoekers waar je toch niets aan verdient :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Gamebuster
advertisement class op een div zetten werkt helaas niet :P
lijkt puur om de filename te gaan.

[ Voor 33% gewijzigd door Gamebuster op 12-11-2013 21:55 ]

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03:58

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hmmmm, na FB een nieuwe invite die een hoop interessanter lijkt, vooral qua voorwaarden.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:20
Firesphere schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 21:58:
Hmmmm, na FB een nieuwe invite die een hoop interessanter lijkt, vooral qua voorwaarden.
Kijk je uit voor de NDA? :+
Ik ben heel benieuwd!

[ Voor 4% gewijzigd door Ryur op 12-11-2013 22:10 ]

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ryur schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 22:10:
[...]

Kijk je uit voor de NDA? :+
Ik ben heel benieuwd!
Het logo is grijs. Wel een F in het logo gelukkig :D

Geen NDA, alleen terughoudendheid aan mijn kant ;)

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:17

StM

Zegmaar als 1 na laatste die F? ;)

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-01 18:42

Matis

Rubber Rocket

Godnondeju, sinds de laatste Chrome update (op Windows iig) stond ineens bookmark sync vanuit Chrome weer aan.
Ikzelf gebruik Xmarks voor het cross-browser / cross-os syncen van mijn bookmarks. Maar iedere keer als ik Chrome startte, dupliceerde hij zowel de xmarks bookmarks opnieuw met de oude (lees al gesyncte bookmarks). Het heeft even geduurd, maar na nog geen week, had ik ineens 125.000 bookmarks :P

Godzijdank heeft xmarks een deduplicate functie _O_

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

StM schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 22:30:
Zegmaar als 1 na laatste die F? ;)
1 na laatste karakter is geen F. Zou ook een beetje raar zijn denk ik.
Waar werk je?
Ik werk bij Googfe
Nee, dat bekt toch niet helemaal lekker.

(Nee, ik heb het niet over Google, maar ik neem het als voorbeeld)

[ Voor 28% gewijzigd door Firesphere op 12-11-2013 22:51 ]

Verwijderd

.oisyn schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 21:48:
Who cares, wat heb je aan bezoekers waar je toch niets aan verdient :)
Beter dan helemaal geen bezoekers.

Als ik op een site kom waar ik nog niet eerder ben geweest en de site toont een cookiemuur, irritante wil-je-alsjeblieft-je-adblocker-uitzetten melding van 500 pixels hoog, of andere elementen die meescrollen met je viewport (most hated: je bent een artikel aan het lezen. Je scrollt. Er verschijnt rechtsonderin een popupje met 'andere, interessante, artikelen'. ROT OP IK BEN AAN HET LEZEN.). Dan blokkeer ik of die zooi, of ik ben weg als dat niet binnen een paar seconden lukt.

Of je site is zo goed dat ik het wel prima vind, maar dat komt niet vaak voor.

De persoon die die social sharing dingen links op mydigitallife heeft verzonnen mag van mij ook een nekschot krijgen. Het is echt niet te geloven dat webmasters die shit vrijwillig op hun site zetten 8)7

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Het hangt er ook aan wat je wilt bereiken. Mijn ervaring is hoe slechter de website voor de gebruiker, hoe meer clicks op mijn adsense. Mensen willen weg en zien vaker iets interessants ;) Dit is natuurlijk voor wat kleinere websites.

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Verwijderd schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 22:56:
[...]

De persoon die die social sharing dingen links op mydigitallife heeft verzonnen mag van mij ook een nekschot krijgen. Het is echt niet te geloven dat webmasters die shit vrijwillig op hun site zetten 8)7
Straffe taal

Voor straf drie uur lang naar oude GeoCities sites gaan kijken met animated gifs en BLINK-tags

iOS developer

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-01 16:11
Zo, lekkere grote kapsalon (en roze fernandes) achter de kiezen, ik kan weer verder met programmeerderen :9

Ik en 1 uur snachts een kapsalon eten is overigens gewoon business as usual, niks om je zorgen over te maken.

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-01 20:31
Avalaxy schreef op woensdag 13 november 2013 @ 01:17:
Ik en 1 uur snachts een kapsalon eten is overigens gewoon business as usual, niks om je zorgen over te maken.
Lekkere dames? :+

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Pff waarom kapt m'n PHP script compleet bij een verkeerde mysql_query(). Wat voor gare instelling is dat nou weer :?
.edit: oh wacht, ik concatenate strings met + ipv . waardoor er een lege string in m'n die() staat 8)7

[ Voor 30% gewijzigd door .oisyn op 13-11-2013 02:11 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-01 16:11
Ik snap hem niet :'(

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09-2025
Hij bedoelde: lekkere salades :+

• kaesve
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05-2025
Belastingdienst. :( Ik heb dit jaar al 5x (of was het al meer) een accept giro ontvangen met hetzelfde aanslagnr. maar een ander bedrag. Samen met een andere aanslag (die hopelijk wel al is opgelost) loopt deze zaak al bijna 2 jaar.

• Sardaukar
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:02
Goedenmorgen. Koffie?

• Sardaukar
Dat Flux is toch ideaal als je vroeg begint met werken (of laat doorgaat). Geeft een wat rustiger scherm tijdens de donkere uurtjes.

http://justgetflux.com/

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:40
Het maakt je er niet scherper op, misschien moet jezelf ook maar wat koffie pakken.

• Rutix
Ealanrian schreef op woensdag 13 november 2013 @ 08:01:
Het maakt je er niet scherper op, misschien moet jezelf ook maar wat koffie pakken.
Hoezo was die niet scherp dan?

@Sardaukar: Flux is inderdaad zeer nice! Ik gebruik het al een tijdje en wil niet meer zonder. Nu ze ook een movie mode hebben toegevoegd heb ik er al helemaal niks meer op aan te merken :D

[ Voor 29% gewijzigd door Rutix op 13-11-2013 08:10 ]

Nothing to see here!

• Ealanrian
Een double post met 43 minuten er tussen...

• Rutix
Ealanrian schreef op woensdag 13 november 2013 @ 08:09:
Een double post met 43 minuten er tussen...
Maar wie zegt dat hij het niet op heeft gemerkt en gewoon bewust heeft gekozen voor een tweede post ;)? Zoiets zegt niet meteen iets over of iemand scherp is of niet :P

Staat onderaan namelijk dit:
Je hebt als laatste gereageerd in dit topic. Wil je wat toevoegen, wijzig dan bij voorkeur je laatste reactie.
Met nadruk op het dikgedrukte.

[ Voor 23% gewijzigd door Rutix op 13-11-2013 08:12 ]

Nothing to see here!

• Sardaukar
Het was een bewuste dubbele post (waar mensen zich al niet druk over maken).

Nog maar een bakje koffie dan?

• PdeBie
ja lekker. Zwart graag.

Flux heb ik ook al enige tijd geinstalleerd thuis. Werkt echt super.
Enige wat ik wel irritant vind sinds de laatste update is dat het flux scherm altijd rechtsonderin getoond word na het op starten en dat je die elke keer moet weg klikken. Maar ach, als dat alles is.

Ik merk echt dat het veel rustiger voor mijn ogen is.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001

Bosmonster

*zucht*

Rutix schreef op woensdag 13 november 2013 @ 08:11:
[...]

Met nadruk op het dikgedrukte.
Ik heb me rot gezocht bij voorkeuren, maar ik kan die laatste reactie nooit vinden.

[ Voor 11% gewijzigd door Bosmonster op 13-11-2013 09:13 ]

• Noctonix
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-12-2025
Morge, Koffie? lekker..

Ben ff m'n ROM vervangen met Cyanogenmod :)

Freedom for everyone..

Verwijderd

Sardaukar schreef op woensdag 13 november 2013 @ 07:59:
Dat Flux is toch ideaal als je vroeg begint met werken (of laat doorgaat). Geeft een wat rustiger scherm tijdens de donkere uurtjes.

http://justgetflux.com/
Flux _/-\o_
Ik gebruik het al jaren op elk pc die ik in mijn handen krijg. Zeker 's avonds is het enorm handig dat het felle licht van je monitor wat gedimd wordt.
pdebie schreef op woensdag 13 november 2013 @ 08:58:
ja lekker. Zwart graag.

Enige wat ik wel irritant vind sinds de laatste update is dat het flux scherm altijd rechtsonderin getoond word na het op starten en dat je die elke keer moet weg klikken. Maar ach, als dat alles is.

QFT. Dat vind ik ook bijzonder storend. Het wegklikken van een venstertje is niet echt lastig, maar als ik dat venster wil zien, dubbelklik ik wel gewoon op het icoon hoor ...

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
Dat doet hij bij mij niet :?

We are shaping the future

• Rutix
Bosmonster schreef op woensdag 13 november 2013 @ 09:12:
[...]

Ik heb me rot gezocht bij voorkeuren, maar ik kan die laatste reactie nooit vinden.
voorkeur en niet voorkeuren ;).
pdebie schreef op woensdag 13 november 2013 @ 08:58:
ja lekker. Zwart graag.

Gebeurt bij mij niet O.o mijne start automatisch op als ik windows start en dan zie ik de popup nooit. Start je hem zelf op dan?

Nothing to see here!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Ik word echt heel agressief van QtCreator die constant m'n code style settings vergeet... :(

Koffie dan maar..

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
EddoH schreef op woensdag 13 november 2013 @ 09:45:
Ik word echt heel agressief van QtCreator die constant m'n code style settings vergeet... :(

Koffie dan maar..
Kun je niet kijken in welke file dat staat en die gewoon read-only maken ;)

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Soulfix
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 13 november 2013 @ 09:22:
[...]

Flux _/-\o_
Ik gebruik het al jaren op elk pc die ik in mijn handen krijg. Zeker 's avonds is het enorm handig dat het felle licht van je monitor wat gedimd wordt.

[...]

QFT. Dat vind ik ook bijzonder storend. Het wegklikken van een venstertje is niet echt lastig, maar als ik dat venster wil zien, dubbelklik ik wel gewoon op het icoon hoor ...
Volgens mij komt dat omdat de locatie nog niet is ingesteld. Als je bij Settings -> Set Your Location dit instelt heb je er geen last meer van (ik in ieder geval niet).

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Woy schreef op woensdag 13 november 2013 @ 09:45:
[...]

Kun je niet kijken in welke file dat staat en die gewoon read-only maken ;)
Hmm...worth a try..

edit: geen success, alle project specific settings worden in dezelfde file opgeslagen, geen optie dus.

[ Voor 20% gewijzigd door EddoH op 13-11-2013 09:59 ]

• PdeBie
Rutix schreef op woensdag 13 november 2013 @ 09:44:
[...]
Gebeurt bij mij niet O.o mijne start automatisch op als ik windows start en dan zie ik de popup nooit. Start je hem zelf op dan?
Nee start automatisch op, maar.....
Soulfix schreef op woensdag 13 november 2013 @ 09:47:
[...]
Volgens mij komt dat omdat de locatie nog niet is ingesteld. Als je bij Settings -> Set Your Location dit instelt heb je er geen last meer van (ik in ieder geval niet).
Ik zal dit eens proberen :)

[ Voor 3% gewijzigd door PdeBie op 13-11-2013 10:01 ]

• wjzijderveld
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-11-2025
Gebruik Flux sinds een half jaar ofzo, was in het begin redelijk sceptisch, maar merk nu toch echt wel dat het een stuk rustiger werkt.

Canon EOS60D | Canon 100mm f/2.8 USM | Canon 100-400mm f/4.5-5-6L | Canon 10-22mm f/3.5-4.5 USM | Canon 430EX II

• PdeBie
Als ik bij mijn ouders op visite ben en 's avonds achter de pc zit (om bijvoorbeeld hun pc weer eens op te schonen :') ) merk ik dat ik vaker met m'n ogen knijp doordat het licht te fel is dan wanneer ik thuis achter m'n eigen pc zit.

Binnenkort daar ook maar eens Flux op zetten.

I <3 Flux

Verwijderd

Dat is dan een klassiek geval van PBCAK.. Als je met je ogen moet knijpen, dan zet je de helderheid van je scherm lager. Met Flux zit je nog steeds tegen een enorme bak licht aan te kijken.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Verwijderd schreef op woensdag 13 november 2013 @ 10:45:
Dat is dan een klassiek geval van PBCAK.. Als je met je ogen moet knijpen, dan zet je de helderheid van je scherm lager. Met Flux zit je nog steeds tegen een enorme bak licht aan te kijken.
Flux is dan ook niet rustiger aan de ogen omdat het een mindere hoeveelheid licht is, maar omdat rood/rossig zachter is aan de ogen dan blauw.

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-01 19:42

Hoogie2004

Whohooooo

Ik zit echt niet de hele tijd door de dag (middag/avond) aan de helderheid van het scherm te klooien. Zeker niet met die lcd monitoren, waarbij je door 10 menu's moet om dat aan te passen. Vroeger had je zo'n draaiknopje, veel handiger :P

My iRacing profile | Strava

Verwijderd

Ondergetekende snapt ook niet dat er op high-end monitoren nog niet standaard sensors aanwezig zijn om het omgevingslicht te meten. Of ten minste een manier om met je toetsenbord de helderheid aan te passen.

Dat is een van de punten waar apple het wel goed doet. Mag ook wel, met 100% premium boven de schermen van de directe concurrent.

• Ealanrian
Ik heb tot nu toe nog geen monitoren gezien waar je niet met 2 knopjes de helderheid kan aanpassen trouwens. En sensoren zijn nogal tricky lijkt het, kijk maar naar je telefoon daar hebben veel mensen uit mijn omgeving de automatische helderheid ook uit staan omdat die gewoon niet stabiel werkt.

• Alex)
Verwijderd schreef op woensdag 13 november 2013 @ 11:05:
Ondergetekende snapt ook niet dat er op high-end monitoren nog niet standaard sensors aanwezig zijn om het omgevingslicht te meten. Of ten minste een manier om met je toetsenbord de helderheid aan te passen.

Dat is een van de punten waar apple het wel goed doet. Mag ook wel, met 100% premium boven de schermen van de directe concurrent.
Op mijn MacBook vind ik de automatische helderheid over het algemeen goed werken, met één uitzondering: in tunnels. Dan wordt het scherm voor mijn gevoel net iets te donker gemaakt. Waarschijnlijk moeten mijn ogen dan nog aan het veranderde licht wennen. :)

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Ik ben vooral 's avonds erg te spreken over de auto-brightness van m'n laptop. Enige probleem is in lichte omgevingen overdag dat hij dan nog net iets te donker regelt(niet volledig helder), maar vanaf schemer / avond werkt het prettiger dan Flux, die alleen de kleurtemperatuur veranderd.
Voordeel van je laptop is dat je met 1 druk op de knop de brightness veranderd, itt 'gewone' monitoren.

• Gamebuster
Ealanrian schreef op woensdag 13 november 2013 @ 11:06:
Ik heb tot nu toe nog geen monitoren gezien waar je niet met 2 knopjes de helderheid kan aanpassen trouwens. En sensoren zijn nogal tricky lijkt het, kijk maar naar je telefoon daar hebben veel mensen uit mijn omgeving de automatische helderheid ook uit staan omdat die gewoon niet stabiel werkt.
Ik heb het op mijn iPhone gewoon aanstaan en werkt prima :)

Op mijn Dell U2711 kan je de helderheid niet 1-2-3 aanpassen, moet je "helemaal" het menu openen, die overigens kut de bedienen is met die vage touch knoppen en de trage GUI.

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11-2025

Korben

() => {};

Gamebuster schreef op woensdag 13 november 2013 @ 11:46:
[...]

Ik heb het op mijn iPhone gewoon aanstaan en werkt prima :)

Op mijn Dell U2711 kan je de helderheid niet 1-2-3 aanpassen, moet je "helemaal" het menu openen, die overigens kut de bedienen is met die vage touch knoppen en de trage GUI.
Een monitor verplaats je over het algemeen niet zoals je dat met een mobiele telefoon doet. Je kunt zeggen dat de fabrikanten van monitoren maar moeten zorgen dat de helderheid automatisch wordt aangepast, maar de fabrikanten zeggen (terecht) dat jij er maar voor moet zorgen dat de hoeveelheid omgevingslicht constant is.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Korben schreef op woensdag 13 november 2013 @ 11:49:
[...]
maar de fabrikanten zeggen (terecht) dat jij er maar voor moet zorgen dat de hoeveelheid omgevingslicht constant is.
..jaja...dus je moet maar zorgen dat het niet donker buiten wordt, of je lampen binnenshuis evenveel licht genereren als de zon oid?

• Ealanrian
Gewoon in een kelder gaan zitten en TL licht gebruiken.

• Alex)
Ealanrian schreef op woensdag 13 november 2013 @ 12:00:
Gewoon in een kelder gaan zitten en TL LED-licht gebruiken.
FYP :Y)

• PdeBie
Afgelopen maandag is hier alle interieurbeplanting in ons kantoor verwijderd, omdat we nieuwe planten zouden krijgen.

Wordt zojuist alles geleverd, krijg ik op mijn kantoor geen plant terug. :(
Zit nu echt in een kaal hok te werken, want posters/schilderijen/foto's etc. mogen ook niet op de wand.

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Ik kan niet goed wennen aan de autolichtsensoren. Ik heb het gezien op laptop, foon en tablet, maar in alle gevallen vond ik het toch te onrustig. En op de foon vind ik het ook gewoon te weinig helderheid geven.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

• Alex)
pdebie schreef op woensdag 13 november 2013 @ 12:20:
Afgelopen maandag is hier alle interieurbeplanting in ons kantoor verwijderd, omdat we nieuwe planten zouden krijgen.

Zit nu echt in een kaal hok te werken, want posters/schilderijen/foto's etc. mogen ook niet op de wand.
Zelf een plant meenemen geen optie? Misschien een paar flipboards wegzetten met daarop foto's van je kinderen/familie/hond/lievelingsauto?

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

pdebie schreef op woensdag 13 november 2013 @ 12:20:

Genereer gewoon wat bomen: Wikipedia: Pythagoras tree (fractal)

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-01 14:31
Alex) schreef op woensdag 13 november 2013 @ 12:22:
[...]

Zelf een plant meenemen geen optie? Misschien een paar flipboards wegzetten met daarop foto's van je kinderen/familie/hond/lievelingsauto?
Of schaars geklede vrouwen. Misschien krijg je dan snel je planten terug, omdat heel het kantoor dan koffiepauze houdt in jou hok ;)

RTFM!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

_Moe_ schreef op woensdag 13 november 2013 @ 12:24:
[...]

Of schaars geklede vrouwen. Misschien krijg je dan snel je planten terug, omdat heel het kantoor dan koffiepauze houd in jou hok ;)
Zelf schaars geklede vrouwen meenemen... d:)b

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:38
Mja, gewoon het kantoor van de directeur inlopen en de planten meenemen en dan een briefje achterlaten dat ook jij niet graag in een kaal kantoor werkt.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/FErH34c36jURkfVCLNyheLiy/full.png
8)7 8)7 8)7

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Oeh een file van Area 51.

• PdeBie
Alex) schreef op woensdag 13 november 2013 @ 12:22:
[...]

Nee, eigen planten mogen niet. Policy van het bedrijf.
Foto van je kinderen op je bureau mag bijvoorbeeld ook niet. Sterker nog, je bureaublad aanpassen op de pc mag al niet.

• Ealanrian
Mag je wel iets personaliseren? Of werk je in een bedrijf met alleen maar "flex"plekken?

• PdeBie
Nee geen 'flex'-plekken hier.
Het enige gepersonaliseerde hier op mijn kantoor is m'n lazy guy die ik gebruik als 'rubber duck'-poppie.

voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://thumbs4.ebaystatic.com/d/l225/m/mUGyBpVuA7zAtVzvqfpG3bQ.jpg

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10-2025
(jarig!)
pdebie schreef op woensdag 13 november 2013 @ 13:15:
[...]

Foto van je kinderen op je bureau mag bijvoorbeeld ook niet. Sterker nog, je bureaublad aanpassen op de pc mag al niet.
Geen flexplekken?
Ik zou daar dan echt zo hard scheit aan hebben. Als er dan iemand iets van zegt dan is dat meteen een mooi moment om er een discussie over te hebben.

Het is een werkplek, geen gevangenis.

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-12-2025

TheNephilim

Wtfuzzle

• Alex)
[...]

Lekkere plek om te werken dan :/ :')

Ik heb hier een vrolijke bende minions als wallpaper ingesteld, krijg er vooral leuke reacties op. :D

• PdeBie
Alex) schreef op woensdag 13 november 2013 @ 13:31:
[...]

Lekkere plek om te werken dan :/ :')

Ik heb hier een vrolijke bende minions als wallpaper ingesteld, krijg er vooral leuke reacties op. :D
Mja, 'vroegah' mocht dat wel allemaal tot een aantal mensen het uit de hand heeft laten lopen.

Wallpapers met schone dames etc. Niet echt handig/netjes als er bezoek komt.
Eerst de mensen zelf erop aangesproken, maar aangezien het toch te vaak gebeurde, is er besloten dat men de wallpaper niet meer kan aanpassen.

Er waren zelfs mensen die meer fotolijstjes op het bureau hadden staan dan dat er plek was om te werken.

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

:D
EddoH schreef op woensdag 13 november 2013 @ 13:35:
[...]

Geez Apple.. Drop shadow FTW!
Ja, idioot dat. Is dat ergens uit te schakelen? Afbeelding verdubbelt bijna in size door die stomme shadow.

• Alex)
pdebie schreef op woensdag 13 november 2013 @ 13:35:
[...]

Mja, 'vroegah' mocht dat wel allemaal tot een aantal mensen het uit de hand heeft laten lopen.

Eerst de mensen zelf erop aangesproken, maar aangezien het toch te vaak gebeurde, is er besloten dat men de wallpaper niet meer kan aanpassen.
Beetje jammer dat dan het hele bedrijf eronder moet 'lijden' i.p.v. disciplinaire maatregelen te nemen tegen mensen die de policy overtreden...
Er waren zelfs mensen die meer fotolijstjes op het bureau hadden staan dan dat er plek was om te werken.
Dat maakt toch niet uit, zolang je je werk kunt doen :?

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Een toetsenbord kopen. Altijd weer een uitdaging. Gelukkig geslaagd met een Microsoft Wired 200. Tussen een woud van toetsenborden met ergonomische welvingen, extra toetsen, compacte layout en natuurlijk het grootste kwaad ooit uitgevonden door een mens:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9VfhYS8.jpg

Tsja, als het budget wat ruimer was had ik wel zo'n mechanisch toetsenbord gekocht. Misschien maar doen voor thuis en als het bevalt die elke werkdag meenemen naar kantoor :+

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Verwijderd

_o-
[...]

Dat is wel heel erg triestig. Al zou het mij eigenlijk niet zo veel uitmaken. Mijn bureau staat al redelijk vol met werk materiaal en ik zou niet weten van wie ik foto's zou moeten ophangen. Ik mag mijn bureaublad wel aanpassen, maar heb nog steeds gewoon de standaard Windows 7 achtergrond, zo vaak zie ik mijn bureaublad toch niet...

• PdeBie
Alex) schreef op woensdag 13 november 2013 @ 13:38:
[...]

Dat maakt toch niet uit, zolang je je werk kunt doen :?
Maar dat was dus juist het probleem, dat leed er merkbaar ook onder. Constant heen en weer geschuif van lijstjes, omdat ze plek nodig hadden :F

• Alex)
pdebie schreef op woensdag 13 november 2013 @ 13:48:
[...]

Maar dat was dus juist het probleem, dat leed er merkbaar ook onder. Constant heen en weer geschuif van lijstjes, omdat ze plek nodig hadden :F
Klinkt als een gevalletje 'collega's die niet zelfstandig kunnen werken'. Erg vervelend.

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-12-2025

TheNephilim

Wtfuzzle

pdebie schreef op woensdag 13 november 2013 @ 13:48:
[...]

Dat kan natuurlijk lastig worden met 15 kinderen ofzo :o

Maar, persoonlijk zou ik ook helemaal geen fotolijsten van kinderen of andere familie op m'n bureau willen hebben staan. Net als kentekenplaten bij van die werkbusjes, met namen van kinders en vrouw :/ En dan? :X

• Korben

Korben

() => {};

pdebie schreef op woensdag 13 november 2013 @ 13:35:
[...]
Hoe moet ik dat voor me zien? Wordt er vriendelijk gevraagd of je dat niet meer wilt doen, of is er een GPO uitgerold die dat verbiedt?

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• Alex)
Korben schreef op woensdag 13 november 2013 @ 13:55:
[...]

Hoe moet ik dat voor me zien? Wordt er vriendelijk gevraagd of je dat niet meer wilt doen, of is er een GPO uitgerold die dat verbiedt?
GPO's kun je overrulen O-)

• Korben

Korben

() => {};

Precies, dat zou mijn volgende opmerking zijn. :P

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:31

RayNbow

Kirika <3

kenneth schreef op woensdag 13 november 2013 @ 13:41:
en natuurlijk het grootste kwaad ooit uitgevonden door een mens:

[afbeelding]
Dat was een van m'n grootste ergenissen op een van m'n Toshiba laptops...

* RayNbow had toen met een of andere tool wat in het register aangepast zodat die extra backslash key zodanig gemapt werd dat het zich voordeed als een extra LShift toets. :+

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Ealanrian
Een windows achtergrond niet mogen aanpassen heb ik dus echt geen probleem mee. Dat ding zie je ja toch nooit, als ze dan al willen dat er geen eigen achtergronden worden gebruikt, gooi er dan een keuze van een paar verschillende in inplaats van een hele lelijke die het vaak word. En volgens mij mag je hier officieel ook geen personalisatie van je werkplek doen maar als ik om me heen kijk gebuert dat vaak zat.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 12:04:
[...]

Ons bedrijf heeft een zeer aparte (Amerikaanse) manier van promoties doorvoeren en eigenlijk moet je constant zorgen dat je de beste bent. Meer uren wil natuurlijk niet zorgen dat je beter bent dan iemand anders, maar het toont wel aan dat je bereidt bent om flexibel te zijn en niet om het minste je overuren gaat claimen. Ik ben er eigenlijk geen fan van aangezien al je vrienden en collega's ineens ook keiharde concurrentie van je zijn.
Ongeveer gelijkaardig als het beleid van Microsft: nieuws: Microsoft stopt met omstreden beoordelingssysteem voor werknemers

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Erg blij dat wij hier op kantoor niet van die (strenge) regels hebben, iedereen mag (en kan) zelf beoordelen wat wel en niet geschikt is op de werkplek. :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• D-Raven
(jarig!)
Bij ons gelden algemene fatsoensnormen.

Achtergrond van je desktop mag je best aanpassen maar niks aanstootgevens, of iets wat anderzijds niet gepast is indien het geval dat er klanten over de afdeling lopen. Blote dames e.d. is dan ook uitgesloten.
En terecht imo.

Verder mag je op je bureau zetten wat je wilt, zolang het binnen de perken blijft.

• PdeBie
D-Raven schreef op woensdag 13 november 2013 @ 14:15:
Bij ons gelden algemene fatsoensnormen.

Achtergrond van je desktop mag je best aanpassen maar niks aanstootgevens, of iets wat anderzijds niet gepast is indien het geval dat er klanten over de afdeling lopen. Blote dames e.d. is dan ook uitgesloten.
En terecht imo.
Ja dat was hier dus ook, maar er waren dus mensen die foto's van bepaalde dames heel fatsoenlijk vonden :')

Verwijderd

pdebie schreef op woensdag 13 november 2013 @ 14:20:
[...]

Ja dat was hier dus ook, maar er waren dus mensen die foto's van bepaalde dames heel fatsoenlijk vonden :')
Ik zou dat ook gewoon niet doen, je bent nog steeds op je werk he ... Je komt toch ook niet in je zwembroek naar het werk? Werk != vrije tijd. Als je echt blote vrouwen als wallpaper wil, doe dat dan op je privé-pc...

• Rutix
Hier staan allemaal leuke dingetjes die ik heb verzameld bij projecten bijvoorbeeld souvenir als ik weer voor me werk naar buitenland moet :). Ik vind altijd niet lekker werken als het zo kaal is :P. Officieel zijn dit ook allemaal flex plekken maar iedereen zit altijd op dezelfde plek :P.

Nothing to see here!

• StM

StM

Waarom zou je als het buiten 30+ graden is en de baas vertikt het om een airco te regelen niet in zwembroek + tshirt naar je werk gaan? Zolang je geen klantencontact hebt die dag zie ik het probleem niet.

Maar goed ik kan niet werken in een bedrijf waar alles vast ligt en waar je alleen maar 8+ uur per dag je kunstje moet vertonen en dan braaf op moet rotten tenzij er iemand zegt dat er nog meer moet gebeuren en je dan maar hebt te blijven. Aka dat je gewoon een moderne slaaf bent.

Verwijderd

StM schreef op woensdag 13 november 2013 @ 14:24:
Waarom zou je als het buiten 30+ graden is en de baas vertikt het om een airco te regelen niet in zwembroek + tshirt naar je werk gaan? Zolang je geen klantencontact hebt die dag zie ik het probleem niet.

Maar goed ik kan niet werken in een bedrijf waar alles vast ligt en waar je alleen maar 8+ uur per dag je kunstje moet vertonen en dan braaf op moet rotten tenzij er iemand zegt dat er nog meer moet gebeuren en je dan maar hebt te blijven. Aka dat je gewoon een moderne slaaf bent.
Het is niet omdat je geen meeting met die klant gescheduled hebt, dat hij niet even kan langskomen he.

• Alex)
StM schreef op woensdag 13 november 2013 @ 14:24:
Waarom zou je als het buiten 30+ graden is en de baas vertikt het om een airco te regelen niet in zwembroek + tshirt naar je werk gaan?
Zijn daar geen Arbo-voorschriften over?

• StM

StM

Verwijderd schreef op woensdag 13 november 2013 @ 14:25:
[...]

Het is niet omdat je geen meeting met die klant gescheduled hebt, dat hij niet even kan langskomen he.
Dan laat je de suits dat afhandelen.

• Sardaukar
Ik kan me ook nog wel zo'n gevalletje herinneren van developers die een laptop kregen waar ze zelf geen administrator op waren. Succes!

• D-Raven
(jarig!)
pdebie schreef op woensdag 13 november 2013 @ 14:20:
[...]

Als je baas niet tegen een medewerker kan optreden die zich niet aan de fatsoensnormen houden, maar in plaats daarvan het hele bedrijf laat boeten.

Dan is hij een droplul imho.

Je werkt toch niet in een kleuterklas..
Pagina: 1 ... 84 ... 137 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.