Het is toch wel logisch dat iemand met overkoepelende kennis van project(en) en/of klant dit soort dingen bepaalt?Firesphere schreef op maandag 11 november 2013 @ 15:18:
[...]
Wat ben ik blij dat we zulk soort figuren hier niet hebben
Soms is iets niet zo boeiend vanuit development perspectief, maar kan het heel belangrijk zijn voor de klant en de klantrelatie bijvoorbeeld.
Ik ben zelf erg blij dat we "zulk soort figuren" hier hebben, zodat ik me daar niet zo druk over hoef te maken
[ Voor 30% gewijzigd door Bosmonster op 11-11-2013 15:24 ]
In ons geval zijn wij dat zelf. Wij bepalen zelf de prioriteiten etc.Bosmonster schreef op maandag 11 november 2013 @ 15:22:
[...]
Het is toch wel logisch dat iemand met overkoepelende kennis van project(en) en/of klant dit soort dingen bepaalt?
Overkoepelend kennen we hier niet. Veel verder dan een "projectverdeler", die eigenlijk tegelijkertijd ook gewoon programmeur is, komen we hier niet.
En dat is ideaal.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Dat is ideaal in jouw situatie misschien. Het is wel erg stellig om dat zo algemeen voor te doen.
In mijn situatie zou dat voor een enorme bende zorgen namelijk
[ Voor 12% gewijzigd door Bosmonster op 11-11-2013 15:26 ]
Jullie hebben dan ook weinig meer als een programmeer hal met 1 lange tafel waaraan wat nerds code zitten te kloppenFiresphere schreef op maandag 11 november 2013 @ 15:24:
[...]
In ons geval zijn wij dat zelf. Wij bepalen zelf de prioriteiten etc.
Overkoepelend kennen we hier niet. Veel verder dan een "projectverdeler", die eigenlijk tegelijkertijd ook gewoon programmeur is, komen we hier niet.
En dat is ideaal.
En koffie drinken. En GTA V Spelen. Of Fifa.Ealanrian schreef op maandag 11 november 2013 @ 15:26:
[...]
Jullie hebben dan ook weinig meer als een programmeer hal met 1 lange tafel waaraan wat nerds code zitten te kloppen
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Toch maak ik mij wel zorgen om jouw 'lacherige-houding'. Zou ik als manager ook niet bepaald kunnen waarderen. Een beetje medeleven / begrip / gevoel van betrokkenheid bij de werknemers zou wel fijn zijn.alienfruit schreef op maandag 11 november 2013 @ 16:11:
Hahaha, toen lag het er voor 8 minuten over de gehele wereld er uit. Man o man, meesterlijk. Dit wordt lullen als brugman voor dit IT-consultancybedrijf. LOL.
Voorbeeld:
en zo 141 pagina's aan regelsAV Rule 9 (MISRA Rule 5, Revised)
Only those characters specified in the C++ basic source character set will be used. This set includes 96 characters: the space character, the control characters representing horizontal tab, vertical tab, form feed, and newline, and the following 91 graphical characters:
a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w x y z
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9
_ { } [ ] # ( ) < > % : ; . ? * +
/ ^ & | ~ ! = , \ " ’
Rationale: Minimal required character set.
Bron: http://www.jsf.mil/downloads/down_documentation.htm
Ik weet 100% zeker dat als ik er SKU neerzet, er een vraag komt in de richting van "Kun je er artikel... van maken, SKU snapt de klant niet."Avalaxy schreef op maandag 11 november 2013 @ 16:19:
Waarom zou je het willen vertalen? SKU is toch gewoon een term die we hier ook kennen?
Ben zelf helemaal gewend aan het Engelse Nederlands, eigenlijk denk ik zelfs veel in het Engels.
Onzin, hadden ze maar niet een ongevraagde actie direct moeten doorvoeren dit weekend in productie-productie. Eigen schuld dikke bult.Toch maak ik mij wel zorgen om jouw 'lacherige-houding'. Zou ik als manager ook niet bepaald kunnen waarderen. Een beetje medeleven / begrip / gevoel van betrokkenheid bij de werknemers zou wel fijn zijn.
Inderdaad. Het 'even de schouders eronder met z'n allen en zorgen dat het weer werkt'-principe is ver te zoeken lijkt het wel.GateKeaper schreef op maandag 11 november 2013 @ 16:16:
[...]
Toch maak ik mij wel zorgen om jouw 'lacherige-houding'. Zou ik als manager ook niet bepaald kunnen waarderen. Een beetje medeleven / begrip / gevoel van betrokkenheid bij de werknemers zou wel fijn zijn.
iOS developer
Dat verklaart dan je houding.
Toch zijn 't van die dingen die ik zelfs de concurrent nog niet gun. Overal worden fouten gemaakt, al mag je dan inderdaad wel even lachen.
Dat weet ik maar ik praatte vanuit de situatie die wij hebbenKorben schreef op maandag 11 november 2013 @ 14:55:
[...]
Heeft bijzonder weinig met scrum te maken; in elk fatsoenlijk ticket- of project-management-systeem kan je een punt een bepaalde prioriteit geven. Meestal is dat echter een prioriteitsklasse (lopend van 'Needs to be done yesterday' tot 'Whenever you're bored'), en niet een concrete prioriteit, dus je hebt nog steeds een probleem als je meerdere punten met dezelfde (hoge) prioriteitsklasse hebt die aan dezelfde persoon zijn toegewezen.
Nothing to see here!
Daar komen stukken van youtube voorbij die ik nog nooit heb gezien...
Brood vergeten.
Oprit afgesloten van de snelweg.
Ik omrijden om een andere te pakken, sta ik halverwege die oprit al in de file. De eerstvolgende er af, ik met m'n geniale plan om binnendoor te rijden.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Binnendoor file..
Gelukkig maar 3 kwartier te laat
Ohja, Zalige Dinsdag ochtend!
* PdeBie schenkt alvast koffie in voor iedereen
Texel bedoel je?Ealanrian schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 08:50:
Gewoon in een deel van het land gaan wonen waar je geen files hebt
Dank!pdebie schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 08:54:
Morguh!
* PdeBie schenkt alvast koffie in voor iedereen
Of noord-oost Groningen
Tja.. ben er net 2 maandjes aan de bak naar een half jaar werk zoeken (net m'n opleiding afgerond).Ealanrian schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 08:58:
[...]
Of noord-oost Groningen, als je dagelijks last hebt van files zou ik persoonlijk wel een andere manier zoeken om op het werk te komen of ergens anders gaan werken. Ik heb tot nu toe twee keer echt zwaar in de file gestaan wat niet meer als 15 minuten duurde en dat vond ik eigenlijk al te veel.
Qua files valt het ook mee, je staat af en toe vast en ineens rijd alles magisch weer door
Deze zou er dan op zijn beurt voor moeten zorgen dat het hele harmonica effect wegvalt en files dus sneller oplossen.
Ik heb er ooit aan gedacht om hier mijn eindwerk van te maken, maar het is er spijtig genoeg nooit van gekomen.
RTFM!
Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info
De grootste wtf vind ik dat ze het in .doc formaat online zetten eigenlijk.Ealanrian schreef op maandag 11 november 2013 @ 16:19:
en zo 141 pagina's aan regels
Bron: http://www.jsf.mil/downloads/down_documentation.htm
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Als je er meerdere mensen in betrekt, geraak je al een heel eind. En een eindwerk draait meestal om het uitwerken van een concept en niet direct het totaalbeeld.Grijze Vos schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 09:15:
Is ook iets wat je effe doet in een paar maandjes natuurlijk.
Zodat er de volgende jaren nog op door ontwikkeld kan worden of dat het verkocht kan worden aan grotere bedrijven.
RTFM!
Ja daar keek ik ook wel van op ja. Ik moet het ff controleren maar volgens mij mag je deze vrij distribueren dus ik bak er dan ff een pdf van en gooi die op mijn website, die een herbouw krijgt om te dienen als bronnen lijstfarlane schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 09:15:
[...]
De grootste wtf vind ik dat ze het in .doc formaat online zetten eigenlijk.
Verwijderd
Vakantie, welke vakantie? Gisteren had ik ook vrij (11 november is een wettelijke feestdag in België) maar aangezien het zo druk is op het project heb ik gewoon doorgewerkt.douweegbertje schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 09:26:
zo, na 1 week en één dag vakantie weer ff beginnenViel op zich wel weer mee aangezien ik in mijn vakantie er ook redelijk op tijd uit ging.. maar we zitten er weer
Nuja, uiteindelijk bleek ik de lader van mijn laptop vergeten te zijn waardoor ik slechts 2 uur heb kunnen werken
In de omgeving van Eindhoven, A270 en A67 zijn ze de afgelopen jaren (en de komende jaren) bezig met dit soort problematiek. Ik geloof de Brabant-in-car projecten._Moe_ schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 09:10:
Om files vlotter te laten verlopen zouden ze wagens moeten voorzien van een automatische 'file' piloot.
Deze zou er dan op zijn beurt voor moeten zorgen dat het hele harmonica effect wegvalt en files dus sneller oplossen.
Ik heb er ooit aan gedacht om hier mijn eindwerk van te maken, maar het is er spijtig genoeg nooit van gekomen.
Normaal gezien is er toch wel minstens rekening gehouden in de planning met wettelijke feestdagen en als het goed is ook met (een deel) van het verlof. Ik hoop dat je dan toch dubbel betaald wordt om over te werken op een wettelijke feestdag?Verwijderd schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 09:28:
[...]
Vakantie, welke vakantie? Gisteren had ik ook vrij (11 november is een wettelijke feestdag in België) maar aangezien het zo druk is op het project heb ik gewoon doorgewerkt.
Nuja, uiteindelijk bleek ik de lader van mijn laptop vergeten te zijn waardoor ik slechts 2 uur heb kunnen werken![]()
Van wat je al eerder verteld hebt, lijkt het me daar niet zo'n heel gezonde werksituatie.
ik had nog 31 dagen open staan, dus ik MOEST op vakantieVerwijderd schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 09:28:
[...]
Vakantie, welke vakantie? Gisteren had ik ook vrij (11 november is een wettelijke feestdag in België) maar aangezien het zo druk is op het project heb ik gewoon doorgewerkt.
Nuja, uiteindelijk bleek ik de lader van mijn laptop vergeten te zijn waardoor ik slechts 2 uur heb kunnen werken![]()
Verwijderd
Nope, niet betaald. Ik overleef wel op 'liefde voor het vak'.Otherside1982 schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 09:36:
[...]
Normaal gezien is er toch wel minstens rekening gehouden in de planning met wettelijke feestdagen en als het goed is ook met (een deel) van het verlof. Ik hoop dat je dan toch dubbel betaald wordt om over te werken op een wettelijke feestdag?![]()
Van wat je al eerder verteld hebt, lijkt het me daar niet zo'n heel gezonde werksituatie.
Mijn team loopt achter op schema en ik moet klaar zijn met een bepaald deel voor we PT ingaan. PT staat gescheduled voor binnen enkele weken en de deadline komt dus steeds dichterbij. Ik ben verantwoordelijk voor de data, dus als die niet in het systeem zit, zal er vrij weinig getest kunnen worden.
Daar kom je ooit nog wel op terug!Verwijderd schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 09:51:
[...]
Nope, niet betaald. Ik overleef wel op 'liefde voor het vak'.
...
RTFM!
PT? Party time? Excellent?Verwijderd schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 09:51:
[...]
Nope, niet betaald. Ik overleef wel op 'liefde voor het vak'.
Mijn team loopt achter op schema en ik moet klaar zijn met een bepaald deel voor we PT ingaan. PT staat gescheduled voor binnen enkele weken en de deadline komt dus steeds dichterbij. Ik ben verantwoordelijk voor de data, dus als die niet in het systeem zit, zal er vrij weinig getest kunnen worden.
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Dan kan het toch als opgelost gemarkeerd worden?jip_86 schreef op maandag 11 november 2013 @ 14:58:
Prut net een probleem ook bij mij op het scherm gezien dat gemeld was door een klant. Kan ik het egwoon niet meer reproduceren
Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF
'Resolved; you liar!'ZpAz schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 10:00:
[...]
Dan kan het toch als opgelost gemarkeerd worden?
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Verwijderd
Inderdaad, waarschijnlijk als ik wat ouder ben, een vriendin, vrouw of gezin heb. Momenteel heb ik dit niet en hoef ik mij dus op niets anders te concentreren. Ik heb nog steeds de weekends waarmee ik afspreek met vrienden maar dat is ook meestal 's avonds dus kan ik overdag nog steeds werken.
Product Test.
Het ligt er natuurlijk allemaal een beetje aan hoe je salaris is en hoe flexibel de werkgever is op momenten dat je even vrij vraagt.Verwijderd schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 10:13:
[...]
Inderdaad, waarschijnlijk als ik wat ouder ben, een vriendin, vrouw of gezin heb. Momenteel heb ik dit niet en hoef ik mij dus op niets anders te concentreren. Ik heb nog steeds de weekends waarmee ik afspreek met vrienden maar dat is ook meestal 's avonds dus kan ik overdag nog steeds werken.
Bij mij vallen beiden tegen en misschien dat ik het daarom wat vreemd vind dat je dit soort gunsten levert voor je baas.
RTFM!
Verwijderd
Ik zou niet meteen zeggen dat mijn loon fantastisch hoog ligt maar ik kan niet klagen, zeker niet voor een starter._Moe_ schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 10:24:
[...]
Het ligt er natuurlijk allemaal een beetje aan hoe je salaris is en hoe flexibel de werkgever is op momenten dat je even vrij vraagt.
Bij mij vallen beiden tegen en misschien dat ik het daarom wat vreemd vind dat je dit soort gunsten levert voor je baas.
Wat vakantie betreft ligt het allemaal wat moeilijker. Mijn huidige project loopt tot Augustus 2014 en aangezien Go-live in de zomermaanden valt, zal het voor mij moeilijk zijn om vakantie geregeld te krijgen. Ik heb er voor kunnen zorgen dat ik 1 weekje vrij heb in juli maar ik vrees dat ik niet meer vakantie ga krijgen in de zomermaanden.
We are shaping the future
Als starter heb je nog de naïviteit dat er zoiets bestaat als waardering op de werkvloer. Dat moet je ze niet willen ontnemen! Net als verliefdheid, waait 't al snel genoeg over, laat ze lekker in die roes zolang het kan. Het is buiten al koud genoeg.
[ Voor 0% gewijzigd door GateKeaper op 12-11-2013 10:53 . Reden: calculatie foutje (12-8=4). Koffie? O-) ]
Verwijderd
Zolang het niet structureel is, heb ik er niet echt problemen mee. Na PT zal het wel weer wat rustiger worden voor mij. Ik ben trouwens niet de enige die dit soort werk doet hoor, de rest van het team doet dit ook geregeldAlex) schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 10:29:
Laat niet zo over je heen lopen man, ook jij hebt recht op rust, feestdagen en vakantie. Onbetaald werk verrichten op een feestdag is echt bij de konijnen af.
Verwijderd
Ik denk dat dit inderdaad de beste omschrijving isGateKeaper schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 10:48:
Ach, komt vanzelf... Ik denk dat velen zo beginnen. Vol goede moed jezelf maximaal geven, en het liefst nog net wat meer, om maar goed carrière te maken en snel door te groeien. Tot het moment dat je begint te beseffen dat je vast zit, het moment waarop je begint te zien op welke plek je zult blijven hangen. En tot je beseft dat diegene die netjes zijn 8 uur afklokt, net zoveel verdient als jij die gemiddeld 12 uur per dag draait, waarvan 6 uur onbetaald.
Als starter heb je nog de naïviteit dat er zoiets bestaat als waardering op de werkvloer. Dat moet je ze niet willen ontnemen! Net als verliefdheid, waait 't al snel genoeg over, laat ze lekker in die roes zolang het kan. Het is buiten al koud genoeg.
Incidenteel kan het voorkomen, maar dan moet er wel iets tegenover staan vind ik, al is het tijd-voor-tijd (vrijdagmiddag twee uurtjes stoppen bijvoorbeeld).Verwijderd schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 10:49:
[...]
Zolang het niet structureel is, heb ik er niet echt problemen mee.
Dan doet het hele team wat foutNa PT zal het wel weer wat rustiger worden voor mij. Ik ben trouwens niet de enige die dit soort werk doet hoor, de rest van het team doet dit ook geregeld
[ Voor 7% gewijzigd door Alex) op 12-11-2013 10:51 ]
Of de manager iets heel goed.
Zo kun je het ook bekijken ja
Verwijderd
Goh ja, eigenlijk doet iedereen het binnen het bedrijf waar ik werk. Wij zorgen er voor dat onze deadlines gehaald worden en als daar ontzettend veel (onbetaalde) overuren bijkomen, dan is dat maar zo. De meeste mensen die hier werken weten wel dat het zo is. In het begin in het even wennen, maar het hoort er gewoon bij. Als het je niet aan staat, ben je niet verplicht van hier te blijven, het hoort gewoon bij de werkwijze van ons bedrijf (en ik denk dat dit bij verschillende consultancy bedrijven zo is).Alex) schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 10:50:
[...]
Incidenteel kan het voorkomen, maar dan moet er wel iets tegenover staan vind ik, al is het tijd-voor-tijd (vrijdagmiddag twee uurtjes stoppen bijvoorbeeld).
[...]
Dan doet het hele team wat fout
Je mag kiezen, tijd voor tijd of laten uitbetalen. Ook na het project krijg je extra vakantie dagen (+/-5).Verwijderd schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 11:02:
[...]
Goh ja, eigenlijk doet iedereen het binnen het bedrijf waar ik werk. Wij zorgen er voor dat onze deadlines gehaald worden en als daar ontzettend veel (onbetaalde) overuren bijkomen, dan is dat maar zo. De meeste mensen die hier werken weten wel dat het zo is. In het begin in het even wennen, maar het hoort er gewoon bij. Als het je niet aan staat, ben je niet verplicht van hier te blijven, het hoort gewoon bij de werkwijze van ons bedrijf (en ik denk dat dit bij verschillende consultancy bedrijven zo is).
Als er teveel onbetaalde overuren bijkomen, dan doet de manager iets fout. Dan moet hij OF meer mankracht inhuren OF niet van die grote projecten aannemen.Verwijderd schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 11:02:
[...]
Goh ja, eigenlijk doet iedereen het binnen het bedrijf waar ik werk. Wij zorgen er voor dat onze deadlines gehaald worden en als daar ontzettend veel (onbetaalde) overuren bijkomen, dan is dat maar zo. De meeste mensen die hier werken weten wel dat het zo is. In het begin in het even wennen, maar het hoort er gewoon bij. Als het je niet aan staat, ben je niet verplicht van hier te blijven, het hoort gewoon bij de werkwijze van ons bedrijf (en ik denk dat dit bij verschillende consultancy bedrijven zo is).
De kreten 'overwerk zit in je salaris verwerkt' en 'door niet over te werken toon je geen goede wil voor het bedrijf' heb ik maar al te lang gehoord. Trap er niet in. Allemaal trucjes van de hogere mannen om voor zo min mogelijk kosten zoveel mogelijk werk gedaan te krijgen.
[ Voor 14% gewijzigd door PdeBie op 12-11-2013 11:24 ]
Als deadlines niet gehaald kunnen worden zonder overuren, ligt dat imho aan de manager en moet er iets aan de planning gedaan.Verwijderd schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 11:02:
Wij zorgen er voor dat onze deadlines gehaald worden en als daar ontzettend veel (onbetaalde) overuren bijkomen, dan is dat maar zo.
Ik vind niet dat overuren “er bij horen”. Dat het af en toe gebeurt en er een compensatie tegenover staat, prima. Maar niet structureel.De meeste mensen die hier werken weten wel dat het zo is. In het begin in het even wennen, maar het hoort er gewoon bij.
Mij niet gezien. Ik werk dan ook bij een ander soort bedrijf, gelukkig.Als het je niet aan staat, ben je niet verplicht van hier te blijven, het hoort gewoon bij de werkwijze van ons bedrijf (en ik denk dat dit bij verschillende consultancy bedrijven zo is).
Zo af en toe wil ik best eens overwerken, wanneer ik bijvoorbeeld zelf een inschattingsfout het gemaakt m.b.t. uren indicatie. Of wanneer er door overmacht een deadline niet gehaald kan worden. Of soms omdat het best gezellig kan zijn wanneer iedereen overwerkt. Maar er staat bij ons altijd wat tegenover en het is in 99% van de gevallen nog steeds eigen keuze.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Ik zorg ook dat deadlines gehaald worden, en in eerste instantie gebeurt dat door een goede reële planning neer te leggen. Als ik zelf een schatting afgegeven heb, wil ik me best extra inzetten om die te halen. Maar als er veel overuren in gaan zitten is er gewoon iets fout gegaan met de planning, en daar heeft de projectleider/manager dan waarschijnlijk een steek laten vallen. In dat geval ga ik echt niet onbetaald overwerken. Over goed betaalde overuren valt misschien nog te praten, maar dan moet dat wel met fatsoen gevraagd worden.Verwijderd schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 11:02:
[...]
Wij zorgen er voor dat onze deadlines gehaald worden en als daar ontzettend veel (onbetaalde) overuren bijkomen, dan is dat maar zo.
Ik denk dat je je daar toch flink in vergist. Natuurlijk moet er soms flink doorgewerkt worden, maar het is echt niet normaal dat er zoveel onbetaald overgewerkt moet worden.De meeste mensen die hier werken weten wel dat het zo is. In het begin in het even wennen, maar het hoort er gewoon bij. Als het je niet aan staat, ben je niet verplicht van hier te blijven, het hoort gewoon bij de werkwijze van ons bedrijf (en ik denk dat dit bij verschillende consultancy bedrijven zo is).
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Verwijderd
2. Ik moet dit met eval() oplossen
Nee, paar drukke ochtenden de afgelopen dagen.Ealanrian schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 11:39:
Firesphere ben je gestopt met koffie brengen?
Verwijderd
Gelukkig heeft pdebie heeft ons van koffie voorzien deze ochtend.Ealanrian schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 11:39:
Firesphere ben je gestopt met koffie brengen?
Stevige koffie zo te zien, als je er al met een VORK aan begintVerwijderd schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 11:45:
[...]
Gelukkig heeft pdebie heeft ons van koffie voorzien deze ochtend.
RTFM!
Maar om even hier op terug te komen:
Dat het in bepaalde perioden rustiger is, is nog geen reden dat het overwerken in de drukkere perioden maar op de koop genomen moet worden.Verwijderd schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 11:34:
Nee, zoals ik eerder al aangaf, gaat het hier over bepaalde periodes. Er zijn even goed periodes waar het iets rustiger is. In de periodes dat het druk is (meestal enkele weken voor een deadline), werkt iedereen gewoon redelijk veel overuren.
Tuurlijk, overwerken hoort erbij. Je streeft ernaar om zaken op tijd af te krijgen. Maar dan wel tegen een fatsoenlijke tegemoetkoming. Dan wel in tijd voor tijd, dan wel in salaris.
Zou mooi zijn zeg: Aangezien jullie in week 1, 2 en 3 rustig jullie 38 uur hebben gedraaid, mogen jullie in week 4 en 5 tegen hetzelfde loon 50 uur werken.
Wat klopt hier niet?
Verwijderd
Als je dat écht wil, kan je wel vragen om je overuren uit te laten betalen maar velen (waaronder ik) maken er gewoon geen probleem van.pdebie schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 11:55:
Lekker sterk bakkie inderdaad. Zelf zit ik altijd aan de dubbele espresso's.
[...]
Dat het in bepaalde perioden rustiger is, is nog geen reden dat het overwerken in de drukkere perioden maar op de koop genomen moet worden.
Tuurlijk, overwerken hoort erbij. Je streeft ernaar om zaken op tijd af te krijgen. Maar dan wel tegen een fatsoenlijke tegemoetkoming. Dan wel in tijd voor tijd, dan wel in salaris.
Zou mooi zijn zeg: Aangezien jullie in week 1, 2 en 3 rustig jullie 38 uur hebben gedraaid, mogen jullie in week 4 en 5 tegen hetzelfde loon 50 uur werken.
Wat klopt hier niet?
Ons bedrijf heeft een zeer aparte (Amerikaanse) manier van promoties doorvoeren en eigenlijk moet je constant zorgen dat je de beste bent. Meer uren wil natuurlijk niet zorgen dat je beter bent dan iemand anders, maar het toont wel aan dat je bereidt bent om flexibel te zijn en niet om het minste je overuren gaat claimen. Ik ben er eigenlijk geen fan van aangezien al je vrienden en collega's ineens ook keiharde concurrentie van je zijn.
Zoals ik eerder aangaf: als het echt structureel is en je dus weken aan een stuk 14 uur per dag draait, zullen die overuren wel uitbetaald worden.
klinkt een beetje als mijn afgelopen maand.. afgezien dat ik er weinig van terug ga zienpdebie schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 11:55:
Lekker sterk bakkie inderdaad. Zelf zit ik altijd aan de dubbele espresso's.
[...]
Dat het in bepaalde perioden rustiger is, is nog geen reden dat het overwerken in de drukkere perioden maar op de koop genomen moet worden.
Wat klopt hier niet?
Zou voor mij reden genoeg zijn om opzoek te gaan naar een ander bedrijf.Verwijderd schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 12:04:
Ons bedrijf heeft een zeer aparte (Amerikaanse) manier van promoties doorvoeren en eigenlijk moet je constant zorgen dat je de beste bent. Meer uren wil natuurlijk niet zorgen dat je beter bent dan iemand anders, maar het toont wel aan dat je bereidt bent om flexibel te zijn en niet om het minste je overuren gaat claimen. Ik ben er eigenlijk geen fan van aangezien al je vrienden en collega's ineens ook keiharde concurrentie van je zijn.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Tuurlijk, als er een keer wat uitval is door ziekte is het voor de baas prettig dat jij die verloren tijd deels opvangt door een paar uurtjes door te gaan. Maar daar hoort toch een vergoeding tegenover te staan? Dat hoeft niet persé in de vorm van meer geld aan het eind van de maand. Dat kan ook prima in de vorm van een vrijdagmiddagje vrij in de rustigere perioden, wanneer het niet nodig is dat er 100% bezetting is.
En dat al je collega's het ook doen, wil nog niet zeggen dat jij het ook moet doen. Het claimen van je uren is tenslotte je goedrecht. En als het bedrijf besluit om Jantje de promotie te geven, omdat hij wel overwerkt zonder te claimen, dan zegt dat meer over het bedrijf dan over Jantje en jou. En in dat geval zou ik dus mooi ergens anders werk gaan zoeken.
Omdat het Symfony2 isEalanrian schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 11:41:
We begonnen ons al zorgen te maken. Wat moet je in php oplossen met EVAL en waarom daarmee?
En ik een door de gebruiker ingevoerde mathematische formule moet berekenen. En dan is eval(); eigenlijk de enige oplossing.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Wat heeft Symfony2 ermee te maken dat je eval moet gebruiken?Firesphere schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 12:24:
[...]
Omdat het Symfony2 is
En ik een door de gebruiker ingevoerde mathematische formule moet berekenen. En dan is eval(); eigenlijk de enige oplossing.
En:
https://github.com/symfony/expression-language
[ Voor 7% gewijzigd door armageddon_2k1 op 12-11-2013 12:35 ]
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Probeer een aantal zaken hier intern te automatiseren. Eén van de zaken die geautomatiseerd dienen te worden is het uitsturen van emails naar bedrijven. Makkelijker gezegd dan gedaan aangezien het email-veld wordt beschouwd als een "vrij tekstveld" waardoor ik de gekste dingen tegenkom zoals "Voor belangrijke zaken email: brakkie@blaat.nl, voor overige zaken email: peter@blaat.nl".
Always looking for developers wanting to work with Erlang.
Verwijderd
Klopt maar zoals ik al zei heb ik niet direct problemen met dat vele (onbetaald) overwerk en blijf ik dus gewoon lekker bij dit bedrijf werken. Ik leer ontzettend veel bij en krijg hele leuke kansen in zaken zoals klanten en projecten.pdebie schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 12:21:
Overwerken != flexibel zijn.
Tuurlijk, als er een keer wat uitval is door ziekte is het voor de baas prettig dat jij die verloren tijd deels opvangt door een paar uurtjes door te gaan. Maar daar hoort toch een vergoeding tegenover te staan? Dat hoeft niet persé in de vorm van meer geld aan het eind van de maand. Dat kan ook prima in de vorm van een vrijdagmiddagje vrij in de rustigere perioden, wanneer het niet nodig is dat er 100% bezetting is.
En dat al je collega's het ook doen, wil nog niet zeggen dat jij het ook moet doen. Het claimen van je uren is tenslotte je goedrecht. En als het bedrijf besluit om Jantje de promotie te geven, omdat hij wel overwerkt zonder te claimen, dan zegt dat meer over het bedrijf dan over Jantje en jou. En in dat geval zou ik dus mooi ergens anders werk gaan zoeken.
Elk bedrijf heeft zijn voor- en nadelen en ik ben tot op heden best tevreden met mijn huidige job. Als ik er echt een probleem van maakte, werkte ik hier al lang niet meer. Dat is natuurlijk ook de reden waarom we moet relatief weinig 40+ers werken. De meesten hier doen dit werk tot hun 35e omdat ze enorm snel groeien en gaan dan naar een ander bedrijf waar ze het iets rustiger kunnen doen.
Symfony2 => ergo PHP => ergo lazy way, dan maar eval()armageddon_2k1 schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 12:35:
[...]
Wat heeft Symfony2 ermee te maken dat je eval moet gebruiken?
En:
https://github.com/symfony/expression-language
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
de eval werkt ondertussen ook wel prima, regexje die alles behalve mathematische zaken toestaat er bij en klaar.armageddon_2k1 schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 13:52:
Okee, maar er is een hele mooie Component voor je he?
Dus er kunnen alleen zaken zoals SQL uitgevoerd worden?Firesphere schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 13:57:
[...]
de eval werkt ondertussen ook wel prima, regexje die alles behalve mathematische zaken toestaat er bij en klaar.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
andersom dus....Woy schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 13:58:
[...]
Dus er kunnen alleen zaken zoals SQL uitgevoerd worden?
Ga je kijken op het profiel... recruiter -.-Ik ken je niet persoonlijk, maar ik wil je graag linken aan mijn persoonlijke netwerk.
Verwijderd
Hoe bevalt Meteor je?GateKeaper schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 14:18:
En toen kwam je erachter dat meteor geen {{@key}} kent in zijn handlebar templates.
Gisteren nog even ouderwets gerommeld in PHP. Het voelde een beetje vies maar ik was al klaar voordat ik amper begonnen was.
iOS developer
Verwijderd
Klopt. Heb er zelf enkel wat tutorials gedaan maar ik was niet meteen fan. Vooral het feit dat client- en servercode in hetzelfde bestand gingen, schrok me nogal af.BikkelZ schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 14:33:
Meteor is de nieuwe brogrammer trend, toch? Back- en frontend JS framework?
Gisteren nog even ouderwets gerommeld in PHP. Het voelde een beetje vies maar ik was al klaar voordat ik amper begonnen was.
Je kan de code blijkbaar wel opsplitsen maar dat heb ik toen niet gedaan.
Opzich wel goed, het werkt vrij soepel, en je komt een heel eind met de kennis die je al reeds hebt opgedaan door met (plain old) html en javascript te werken. Ook enige jQuery kennis helpt bij het ontwikkelen in Meteor. De kennis die voor mij nog op te doen was, waren voornamelijk MongoDB queries ipv sql. Ook Handlebars kende ik al redelijk, maar als je dat niet kent stelt het in de basis ook niet zo heel veel voor.
Waar ik mij zorgen om maakte, was de scheiding tussen server en client, en het beperken van rechten tot je database. Data is immers overal (zowel op client als server). Dit viel reuze mee! Was even uitzoeken en inlezen, maar had ik in een avondje ook onder de knie.
Voor rapid prototyping vind ik het een super framework. Helemaal in combinatie met de online IDE nitrous.io. (aanrader voor zij die willen spelen met Meteor, je kan gratis binnen 5 min beginnen) maar voor een productie site zou ik het nog niet gebruiken. Het principe 1 taal voor server en client staat mij wel aan, maar mijn feeling bij C# (asp.net mvc5) (+ WebAPI, EmberJS, optioneel SignalR) is toch beter.
Er zijn nog een aantal dingen die Meteor echt moet ondersteunen willen ze productie klaar zijn. Denk aan:
- standaard ondersteuning voor gebruikersrollen
- indexeerbaarheid door zoekmachines (is via 'caching' omwegen mogelijk)
- en simpele dingetjes als de index sleutels in loopjes.
Voor de laatste hebben ze hele goede redenen om het niet te doen, maar zonder wordt je gewoon beperkt, denk aan eenvoudige dingen als "if(index%3)" om iets op iedere 3é rij toe te voegen.
Ik schrijf ze dus nog niet af, en blijf er wat mee spelen. Maar het blijft voorlopig ook bij spelen, en geen betaalde projecten.
Dat vereist inderdaad de nodige discipline. Er zijn client en server mappen die de Meteor builder dan omzet naar client en server code. De ene blijft logischerwijs op de server, en de ander wordt minified naar de client gestuurd. De afscheiding is er wel, maar je moet inderdaad erg goed opletten welke code je waar neerzet.Verwijderd schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 14:39:
[...]
Vooral het feit dat client- en servercode in hetzelfde bestand gingen, schrok me nogal af.
Je kan de code blijkbaar wel opsplitsen maar dat heb ik toen niet gedaan.
Het is niet direct een ramp als bepaalde code je server verlaat terwijl dat niet zou moeten, maar prettig is het natuurlijk niet. (uiteraard afhankelijk van wat)
Het grote voordeel is gewoon dat client code dus ook op de server beschikbaar is (andersom niet). Hierdoor hoef je je models echt maar 1x aan te maken. En via de mongo api is de data ook overal benaderbaar. Of je het nu clientside of serverside doet, je benaderd het op dezelfde manier. Enkel je 'publishers' bepalen of de data-operatie wel of niet toegankelijk is op de client.
[ Voor 23% gewijzigd door GateKeaper op 12-11-2013 14:47 ]
Ik doe daarom nog helemaal niks wat goed vindbaar moet zijn in dat soort framework. Wil je wel goed vindbaar zijn op het gebied van SEO moet je min of meer je hele content nog een keer aanbieding maar dan quasi statisch. Is goed te doen, maar kost je weer extra ontwikkel- en testtijd.GateKeaper schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 14:42:
[...]
- indexeerbaarheid door zoekmachines (is via 'caching' omwegen mogelijk)
iOS developer
Gewoon, hoe groot je de cache wilt hebben. O.a. sla ik daar wat DB data in op, zodat ik dat niet elke keer die query moet draaien voor statische data. Op DB niveau kan ik geen cache krijgen, dus dan zit je snel met dit soort oplossingen. Verder heb ik op dit moment genoeg aan 85mb. Zit misschien op zo'n 20mb nu. In feite is daar 19.9x pure globale data en de rest van wat users. Dus misschien dat ik max 30mb ga gebruiken als er 1k users op zitten.Ealanrian schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 13:39:
waar dient die cache size voor? en als het een redelijk aantal is hoezo is het dan weinig?
Maar mijn punt is meer: waarom een limiet? Als ik nou gewoon ontzettend veel statische data wil opslaan in een cache, dan is het toch apart dat er een limiet op zit? Ik defineer een cache meer als een soort van dynamisch opslag medium. Waarom zou ik uberhaubt een grote moeten aangeven voor een 'maximum'? Ik wil geen maximum. Sterker nog, de maximum heb ik even op 80mb gezet, maar hij is nu niet opeens 80mb maar gewoon zo groot als de hoeveelheid data die erin zit.
Het zelfde is voor bijv. page cache, daar hoef je toch ook niet aan te geven van 'hey ik zet de maximaal aantal cached pages op 100, maar kan ik dan niet cachen' ?
Als je geen limieten zet, heb je wellicht geen controle over het geheugengebruik van je applicatie. Cache heeft meestal een eviction policy, en die is meestal gebaseerd op leeftijd (van het gecachete item) en een maximumlimiet.douweegbertje schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 15:01:
[...]
Gewoon, hoe groot je de cache wilt hebben. O.a. sla ik daar wat DB data in op, zodat ik dat niet elke keer die query moet draaien voor statische data. Op DB niveau kan ik geen cache krijgen, dus dan zit je snel met dit soort oplossingen. Verder heb ik op dit moment genoeg aan 85mb. Zit misschien op zo'n 20mb nu. In feite is daar 19.9x pure globale data en de rest van wat users. Dus misschien dat ik max 30mb ga gebruiken als er 1k users op zitten.
Maar mijn punt is meer: waarom een limiet? Als ik nou gewoon ontzettend veel statische data wil opslaan in een cache, dan is het toch apart dat er een limiet op zit? Ik defineer een cache meer als een soort van dynamisch opslag medium. Waarom zou ik uberhaubt een grote moeten aangeven voor een 'maximum'? Ik wil geen maximum. Sterker nog, de maximum heb ik even op 80mb gezet, maar hij is nu niet opeens 80mb maar gewoon zo groot als de hoeveelheid data die erin zit.
Het zelfde is voor bijv. page cache, daar hoef je toch ook niet aan te geven van 'hey ik zet de maximaal aantal cached pages op 100, maar kan ik dan niet cachen' ?
De nieuwe WebForms...
[ Voor 15% gewijzigd door Bosmonster op 12-11-2013 16:01 ]
Verwijderd
Hoezo?Bosmonster schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 15:58:
Meteor is wel de nachtmerrie van iedere frontend developer denk ik
De nieuwe WebForms...
Ik zie de frontend eigenlijk juist als een groot voordeel van Meteor. De eenvoud in de binding tussen View (Handlebars template) en Model (MongoDB Api) is gewoon geweldig. En met latency compensation voelt het ook nog eens lekker direct aan. Ook geen gedoe meer met bundleing en minifying, gaat allemaal out of the box.Bosmonster schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 15:58:
Meteor is wel de nachtmerrie van iedere frontend developer denk ik
De nieuwe WebForms...
Mijn gevoel van onvolwassenheid van Meteor zit meer in de backend en in het ontbreken van Visual Studio (
1
2
| // file: /models/apps.js Apps = new Meteor.Collection("apps"); |
1
2
3
4
| // file: /server/publications.js Meteor.publish("apps", function() { return Apps.find(); }); |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| // file: /client/views/app/app_list.html <template name="app_list"> <ul> {{#each apps}} <li> <h1>{{name}}</h1> <p>{{description}}</p> </li> {{/each}} </ul> </template> |
Ik zie de nachtmerrie voor de frontend developer niet.
[ Voor 3% gewijzigd door GateKeaper op 12-11-2013 16:16 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.