that's the spirit
Zelf heb ik meer een gewoonte aan het wiel opnieuw uitvinden wat betreft mijn hobby projectjes
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
that's the spirit
Of koop een ander tablet. Heb nu een paar dagen de Asus Transformer Book T100. Ben al een tijdje wat met Java aan het spelen. Dus ook eens geprobeerd of ik Intellij Idea daarop geïnstalleerd kreeg. En dat is geen probleem. Builden (van klein projectje) en testen (JUnit tests) draaien ong. net zo snel als op mijn laptop. Het enige nadeel wat ik zo snel kan zien ten opzichte van een normale laptop/PC is het formaat. Het kleine schermpje in combinatie met het kleine toetsenbord. Het toetsenbord tikt zo wel fijn, maar is te klein om heel veel op te typen. Daarnaast zitten home & end, wat ik vaker gebruik, onder Fn toetsen, dus dat zorgt voor wat "problemen". Maar (kleine) beetjes programmeren kan in principe dus zonder probleem.
Aangezien hij TFS noemt vermoed ik dat hij in .NET werktRobertMe schreef op zondag 10 november 2013 @ 17:27:
[...]
Of koop een ander tablet. Heb nu een paar dagen de Asus Transformer Book T100. Ben al een tijdje wat met Java aan het spelen. Dus ook eens geprobeerd of ik Intellij Idea daarop geïnstalleerd kreeg. En dat is geen probleem. Builden (van klein projectje) en testen (JUnit tests) draaien ong. net zo snel als op mijn laptop. Het enige nadeel wat ik zo snel kan zien ten opzichte van een normale laptop/PC is het formaat. Het kleine schermpje in combinatie met het kleine toetsenbord. Het toetsenbord tikt zo wel fijn, maar is te klein om heel veel op te typen. Daarnaast zitten home & end, wat ik vaker gebruik, onder Fn toetsen, dus dat zorgt voor wat "problemen". Maar (kleine) beetjes programmeren kan in principe dus zonder probleem.
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Het is een x86 tablet.Gertjan. schreef op zondag 10 november 2013 @ 17:53:
[...]
Aangezien hij TFS noemt vermoed ik dat hij in .NET werktDan heb je niet zo heel veel aan IntelliJ
Een app met TFS integratie voor een Windows RT tablet zou ik zelf wel heel blij van worden
[ Voor 17% gewijzigd door F.West98 op 10-11-2013 18:30 ]
2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Wij hebben een interne tool daarvoor. Ik zal eens kijken of we dat kunnen opensourcen.Gertjan. schreef op zondag 10 november 2013 @ 17:53:
[...]
Aangezien hij TFS noemt vermoed ik dat hij in .NET werktDan heb je niet zo heel veel aan IntelliJ
Een app met TFS integratie voor een Windows RT tablet zou ik zelf wel heel blij van worden
Nothing to see here!
Rutix schreef op zondag 10 november 2013 @ 19:35:
[...]
Wij hebben een interne tool daarvoor. Ik zal eens kijken of we dat kunnen opensourcen
Tip: out of bounds writes achter je allocatie komen veel vaker voor dan die voor je allocatie. Het is dus handiger om de allocatie aan het eind van de page te zetten ipv aan het begin. Maar idd, een groot nadeel is dat je allocaties dus altijd veelvouden zijn van pagesizes. Je komt mogelijk in de problemen bij enorm veel hele kleine allocaties.Robbiedobbie schreef op zondag 10 november 2013 @ 13:50:
[...]
Grappig genoeg heb ik die post juist helemaal gemist ^^.
Ik heb ergens een artikeltje gelezen over memory management voor games, waarna ik dacht, dit wil ik ook eens proberen. Toen ik eenmaal bezig was, bedacht ik me dat debugging van memory op die manier ook mogelijk moet zijn, en ben ik begonnen met zelf een padding in te bouwen bij debuggen, waar ik een check op kan uitvoeren voor out of bound writes. Daarna ben ik eens gaan googlen op memory protection, om dit mooier te maken (geen functie die gerunned moet worden, en die alleen op dat moment verteld dat je er fouten zijn, maar direct op de lijn zelf kunnen breaken).
Een nadeel is dat je memory alleen maar per page kan protecten, en die pages zijn nou niet echt klein(8kb op x86 dacht ik?)
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
En TFS Web Access? Voldoet dat niet?F.West98 schreef op zondag 10 november 2013 @ 16:46:
Wat zou ik graag mijn tablet gebruiken als source viewer. Downloaden via TFS en openen in een text editor is verre van ideaal.
Iemand zoiets leuks tegengekomen?
Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl
Touch op scherm om te scrollen -> hallo toetsenbord.
We are shaping the future
Tip: ondersteund beide modi, de keren dat je voor je allocatie schrijft is de kans groot dat je een heap corruptie creert omdat je de heap-metadata overschrijft. Meestal zie je die pas een stuk later terug (een keer als je dat stuk geheugen, of een ander) freed/newed...oisyn schreef op zondag 10 november 2013 @ 20:19:
[...]
Tip: out of bounds writes achter je allocatie komen veel vaker voor dan die voor je allocatie. Het is dus handiger om de allocatie aan het eind van de page te zetten ipv aan het begin. Maar idd, een groot nadeel is dat je allocaties dus altijd veelvouden zijn van pagesizes. Je komt mogelijk in de problemen bij enorm veel hele kleine allocaties.

[ Voor 31% gewijzigd door Firesphere op 11-11-2013 00:31 ]
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Verwijderd
Je snapt't nog steeds nietVerwijderd schreef op maandag 11 november 2013 @ 00:24:
Volgens mij krijg jij dat merge conflict doordat iemand anders een regel heeft toegevoegd en jij niet.
Daarom zorg ik er altijd voor dat als ik commit, er niet ergens een paar regels whitespace tussendoor zijn geslopen. Dat vermindert de kans op dit soort conflicts.
Verwijderd
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2013 00:29 ]
Grab a beer.Verwijderd schreef op maandag 11 november 2013 @ 00:29:
Ik heb liever dat hij er een merge conflict van maakt, dan dat-ie een willekeurige change gaat doorvoeren.
Wat valt er precies te zien dan? "head master"?
[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 11-11-2013 00:56 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
RTFM!
Ah, snap 'mEalanrian schreef op maandag 11 november 2013 @ 08:17:
Ik denk dat het gaat om de lege regel waarop het merge conflict komt, zie ook zijn edit over de luchtigheid.
En goedemorgen, vandaag maar weer aan het werk en nu zonder koppijn
Als je code in whitespace tikt heb je denk ik een ander probleem....Struikrover schreef op maandag 11 november 2013 @ 09:08:
[...]
Ah, snap 'm. Ja, dat is iets wat je IMO wel instelbaar mag maken: whitespace conflict? altijd mine, of theirs.
Aan de andere kant, als je dan code in Whitespace tikt en een merge conflict krijgt...
Verwijderd
Daar kan ik echt niet bij hèVerwijderd schreef op maandag 11 november 2013 @ 09:56:
Wat een snelle internetverbinding hier op kantoor. Met een beetje geluk haal ik 5mb/s. Maar het is wel een gestapelde 6 mbit-lijn, dus hartstikke snel aldus de systeembeheerder. Gelukkig binnenkort een glasvezellijntje… van 10mbit.
[ Voor 19% gewijzigd door Ealanrian op 11-11-2013 10:14 ]
Sowieso besparen op je internetverbinding op kantoor snap ik niet tegenwoordig. Zat laatst bij een internetmarketingbedrijf waar ze 10 Mbit/s ADSL hebben met z'n vierenTheNephilim schreef op maandag 11 november 2013 @ 10:09:
[...]
Daar kan ik echt niet bij hèWaarom maar 10 Mbit over glasvezel? Een beetje DSL doet al 8 Mbit, met glasvezel ga je toch minimaal op 50/50 Mbit zitten...
Tjah, soms moet je zakelijk wat. Al vraag ik mij af of het nog nodig is tegenwoordig. Downtime komt zo vaak niet voor en voor het bedrag wat je maandelijks extra betaald voor een zakelijke lijn, kun je dan beter een Ziggo lijntje erbij bestellen. Mocht je dan zonder internet zitten van je normale zakelijke lijn, dan pak je de Ziggo lijn. (Bijvoorbeeld dan hè).Ealanrian schreef op maandag 11 november 2013 @ 10:12:
Ik ga gokken op zakelijk glas. In Ommen is er nu consumenten glasvezel tot 500/500 (word als het goed is in april geleverd bij de mensend die het willen) voor "normale prijzen", zakelijk glas is echt super duur. je moet de aanleg betalen en dan nog de lijn huur van +- 100 euro per maand voor 10 Mbit internet*
*disclaimer: Ik heb vorig jaar voor het laatst naar zakelijk glasvezel gekeken.
Edit: momenteel zou zakelijk 10Mbit symetrisch mij 298.75 per maand kosten en 8975 aan aanleg kosten. Je krijgt er wel 8 externe IP adressen bij maar zit ook direct vast voor 5 jaar
Nou, wij hebben hier 8 Mbit op het industrieterrein. Geen glasvezel, geen kabel ... er was zelfs geen DSL aanwezig. Moest nog voor gegraven worden naar de straat, terwijl het pand al 2 jaar stond (bedrijfsunits).Snooby schreef op maandag 11 november 2013 @ 10:12:
[...]
Sowieso besparen op je internetverbinding op kantoor snap ik niet tegenwoordig. Zat laatst bij een internetmarketingbedrijf waar ze 10 Mbit/s ADSL hebben met z'n vieren
Verwijderd
Inderdaad zakelijk glas. Wat een belachelijke prijzen. Aanleggen voor duizenden euro's, en dan inderdaad voor 100+ euro per maand 10mbit. Wel grappig detail, het huidige internet is aantal malen duurder.Ealanrian schreef op maandag 11 november 2013 @ 10:12:
Ik ga gokken op zakelijk glas. In Ommen is er nu consumenten glasvezel tot 500/500 (word als het goed is in april geleverd bij de mensend die het willen) voor "normale prijzen", zakelijk glas is echt super duur. je moet de aanleg betalen en dan nog de lijn huur van +- 100 euro per maand voor 10 Mbit internet*
*disclaimer: Ik heb vorig jaar voor het laatst naar zakelijk glasvezel gekeken.
[ Voor 61% gewijzigd door Gamebuster op 11-11-2013 10:26 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Precies, dat bedoel ik ook! Jij verwoord het beter haha xdVerwijderd schreef op maandag 11 november 2013 @ 10:19:
[...]
Inderdaad zakelijk glas. Wat een belachelijke prijzen. Aanleggen voor duizenden euro's, en dan inderdaad voor 100+ euro per maand 10mbit. Wel grappig detail, het huidige internet is aantal malen duurder.
Ik zou zeggen pak een goedkoper abo van 100/100 en pak er nog een DSL-lijntje bij als back-up. Dan heb je maar geen SLA op de verbinding, wat is de kans dat ze er beide uit liggen tegelijk… Alles beter dan zulke achterlijke prijzen betalen.
Maar goed, de systeembeheerder is niet de meest snuggere. Hij heeft wederom het plan om een productie-server in DMZ te zetten.
2x knip op de deuren. Geen grote ramen in de deur, of met tralies. Rolluiken voor de ramen. Een hond. Camera's. Alarm systeem. EtcGamebuster schreef op maandag 11 november 2013 @ 10:21:
Tijd om bij de VVE te pleiten voor nieuwe voor- en achterdeuren en wat extra beveiliging. (maar wat voor?)
De beveiliging is natuurlijk heel erg afhankelijk van waar tegen je wilt beveiligen. Als je je tegen gelegenheidsdieven wilt beschermen: zie wouterwouter2. Wil je je tegen professionals beschermen die komen met een reden: verhuis naar een bunker of geef het opGamebuster schreef op maandag 11 november 2013 @ 10:21:
Zo maak je nog eens wat mee:
Ze hebben proberen in te breken bij mij thuis via de achterdeur (via balkon, 1e verdieping), maar het lukte niet, dus gingen ze maar naar de buren en richtte ze daar een ravage aan en hebben ze een spaarpot van hun kinderen en wat sierraden gejat.
Mijn buren en ik hebben exact dezelfde achterdeur (duh, flat), behalve dat bij mij een anti-inbraak slot erop is gemonteerd door de vorige bewoners. -die ik nota bene eraf wilde halen omdat ik 'm lelijk en nutteloos vond.
Via meerdere mede-flatbewoners heb ik gehoord dat onze flat blijkbaar een zeer gebruikelijk doelwit is voor inbrekers. Tijd om bij de VVE te pleiten voor nieuwe voor- en achterdeuren en wat extra beveiliging. (maar wat voor?)
waarom typ ik overal automatisch "bewonders" ipv "bewoners"?
Hoe helpen rolluiken? Wat voor rolluiken?wouterwouter2 schreef op maandag 11 november 2013 @ 10:35:
[...]
2x knip op de deuren. Geen grote ramen in de deur, of met tralies. Rolluiken voor de ramen. Een hond. Camera's. Alarm systeem. Etc
[ Voor 10% gewijzigd door Gamebuster op 11-11-2013 10:40 ]
stalen rolluiken voor deuren en ramen geven nogal een hard opstakel, al zijn daar natuurlijk ook oplossingen voor een normale inbreker zal naar de buren gaan (net als nu dus) tenzij je echt wat te halen hebt en dat bekend is.Gamebuster schreef op maandag 11 november 2013 @ 10:40:
[...]
Hoe helpen rolluiken? Wat voor rolluiken?
Knips ga ik idd doen. Ik ga binnenkort even mijn deur re-inforcen.
[ Voor 22% gewijzigd door Ealanrian op 11-11-2013 10:49 ]
Het het-is-zo-sterk-als-het-zwakste-punt princiepeEalanrian schreef op maandag 11 november 2013 @ 10:42:
[...]
stalen rolluiken voor deuren en ramen geven nogal een hard opstakel, al zijn daar natuurlijk ook oplossingen voor een normale inbreker zal naar de buren gaan (net als nu dus) tenzij je echt wat te halen hebt en dat bekend is.
Wat vooral belangrijk is bij de beveiliging van je huis is dat je geen zwak plek over laat. Als je bijvoorbeeld alles op de begane grond strak dicht timmert maar het raam aan je fietsenschuurtje niet beveiligd is het natuurlijk makkelijk te bedenken waar ze binnen komen.
[ Voor 6% gewijzigd door Gamebuster op 11-11-2013 10:54 ]
Het is natuurlijk maar de vraag hoe belangrijk je internet is voor je business. Als het geen ramp is om eens een keer een dagje of zelfs een paar dagen zonder internet te zitten is het inderdaad veel goedkoper om gewoon twee consumenten lijnen te nemen. Over het algemeen levert dat voldoende betrouwbaarheid op.Verwijderd schreef op maandag 11 november 2013 @ 10:19:
[...]
Ik zou zeggen pak een goedkoper abo van 100/100 en pak er nog een DSL-lijntje bij als back-up. Dan heb je maar geen SLA op de verbinding, wat is de kans dat ze er beide uit liggen tegelijk… Alles beter dan zulke achterlijke prijzen betalen.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Verwijderd
Die FireSphere is wel een jaartje ouder geworden hè, wellicht dat dat meespeelt...Ealanrian schreef op maandag 11 november 2013 @ 11:07:
Iemand anders behoefte aan koffie? Iemand is zijn taak aan het verzaken volgens mij....
Verwijderd
De verjaardag van je partner ?SoaDmaggot schreef op maandag 11 november 2013 @ 11:16:
Ik heb al drie dagen het idee dat ik iets gi-gan-tisch vergeet, maar wat..
Nee, m'n partner vertelde me gisteren precies hetzelfde. En nee, het is ook geen gezamenlijk jubileum
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Goede, maar nee. Die heb ik op het laatste moment een maandje geleden laten doen.Hoogie2004 schreef op maandag 11 november 2013 @ 11:31:
APK van je auto? (had een collega hier, kwam ie 2 maanden nadien achter)
True.Ealanrian schreef op maandag 11 november 2013 @ 11:32:
Als je al drie dagen denkt iets vergeten te zijn en je hebt geen telefoontje gehad was het niet belangrijk.
Check voor de zekerheid je post en e-mail dan maarEalanrian schreef op maandag 11 november 2013 @ 11:32:
Als je al drie dagen denkt iets vergeten te zijn en je hebt geen telefoontje gehad was het niet belangrijk.
Vooral je e-mail is soms leuk, vorig jaar een weekend gehad dat mijn vps niks deed, geen mail ontvangen dat weekend dus ik vond het al verdacht stil wordenNoctonix schreef op maandag 11 november 2013 @ 11:35:
[...]
Check voor de zekerheid je post en e-mail dan maar
Je auto ophalen van de garage na de APK ?SoaDmaggot schreef op maandag 11 november 2013 @ 11:35:
[...]
Goede, maar nee. Die heb ik op het laatste moment een maandje geleden laten doen.
Of nog erger, je kind achterlaten bij de opvang in plaats van in de auto vergeten..
Je sigaretten achterlaten bij een opvang?SoaDmaggot schreef op maandag 11 november 2013 @ 11:51:
[...]
Of nog erger, je kent achterlaten bij de opvang in plaats van in de auto vergeten..
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Verwijderd
Leer typen.
Hier niet... M'n 3G is sneller dan internet hier op kantoor.OkkE schreef op maandag 11 november 2013 @ 11:57:
Had net mijn internet verbinding op m‘n iMac gelimiteerd op 3G snelheid maar was dat na het testen vergeten uit te zetten. Man, dan is internetten echt niet meer leuk...
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2013 12:00 ]
Leer typenVerwijderd schreef op maandag 11 november 2013 @ 11:59:
[...]
Leer type.Je schreef "kent", dat zijn natuurlijk sigaretten.
[ Voor 8% gewijzigd door PeterSelie op 11-11-2013 12:01 ]
Koopcontract tekenen?SoaDmaggot schreef op maandag 11 november 2013 @ 11:35:
[...]
Het zal vast te maken hebben met de koop rond een nieuwe woning, wat komt daar een geregel bij kijken..
let the past be the past.
Verwijderd
Die was wel epic. Dacht met m'n ninja-edit weg te komen...SoaDmaggot schreef op maandag 11 november 2013 @ 12:00:
[...]
Leer typen
edit:
Jaja, en net als ik een ninja-edit.
CheckSPee schreef op maandag 11 november 2013 @ 12:02:
[...]
Koopcontract tekenen? Oplevering staat geplanned, tijdelijke akte is getekend
Sleutels uitwisselen? Ook dat laat dus nog even op zich wachten
Huurcontract opzeggen/huis te koop aanbieden? Huis is reeds verkocht, 2 maanden terug. Als we daar iets (zoals de sleutels) vergeten waren hadden we dat wel gehoord, vermoed ik
...
Snoep/lampion* in huis gehaald voor Sint Maarten?SoaDmaggot schreef op maandag 11 november 2013 @ 11:16:
Ik heb al drie dagen het idee dat ik iets gi-gan-tisch vergeet, maar wat..
goed dat je het zegt... vanavond even de deurbel uitzetten, anders wordt onze kleine meid (4,5 maand) wakker als er kinderen komen vragen om snoepjes... Hang wel een tasje met snoep aan de deurGateKeaper schreef op maandag 11 november 2013 @ 12:43:
[...]
Snoep/lampion* in huis gehaald voor Sint Maarten?
*doorhalen indien niet van toepassing
En die is dan weg zodra nummer 2 komtKips schreef op maandag 11 november 2013 @ 12:46:
[...]
goed dat je het zegt... vanavond even de deurbel uitzetten, anders wordt onze kleine meid (4,5 maand) wakker als er kinderen komen vragen om snoepjes... Hang wel een tasje met snoep aan de deur
En elk kwartier een nieuw tasje?Kips schreef op maandag 11 november 2013 @ 12:46:
[...]
goed dat je het zegt... vanavond even de deurbel uitzetten, anders wordt onze kleine meid (4,5 maand) wakker als er kinderen komen vragen om snoepjes... Hang wel een tasje met snoep aan de deur
Ligt er al, ik ben zelf alleen niet thuis. En nee, ik ga niet zelf langs de deuren voor snoep, ik sport het er vanavond juist vanafGateKeaper schreef op maandag 11 november 2013 @ 12:43:
[...]
Sterkte dan. Ligt je eigen kop ook op het hakblok?alienfruit schreef op maandag 11 november 2013 @ 13:04:
Prio 1 probleem op het werk. Crisis. Koppen gaan rollen
Verwijderd
Gezien de smiley zal het wel weer zo zijn dat een manager een spelfout gevonden heeft in een pagina die 2x per jaar wordt opgevraagd.Ealanrian schreef op maandag 11 november 2013 @ 13:11:
[...]
Sterkte dan. Ligt je eigen kop ook op het hakblok?
Ik twijfel nog, meelopen met zusje of snoepjes uitdelen.GateKeaper schreef op maandag 11 november 2013 @ 12:43:
[...]
[ Voor 11% gewijzigd door Gamebuster op 11-11-2013 13:25 ]
Flatgebouwen waren juist mijn favoriet vroeger.Gamebuster schreef op maandag 11 november 2013 @ 13:24:
[...]
Ik twijfel nog, meelopen met zusje of snoepjes uitdelen.
Ben wel benieuwd of er uberhaupt iemand bij ons voor de deur komt. (gezien ik op de 1e verdieping van een flat woon)
Het is een portiekflat, dus ze hoeven niet door extra deuren heen.
Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup
Nee, ik heb niet genoeg rechten om de SAP productieomgeving om zeep te helpen zodat heel EMEA geen bestellingen kan plaatsen hence de Prio 1. Fout was een fout certificaat. Ik wil niet persoon zijn die het aan de CTO/CEO moet uitleggen, lolEalanrian schreef op maandag 11 november 2013 @ 13:11:
[...]
Sterkte dan. Ligt je eigen kop ook op het hakblok?
[ Voor 10% gewijzigd door alienfruit op 11-11-2013 13:53 ]
EMEA als in Europe, midden-oosten en afrika? OUCH. En een fout certificaat is wel een hele kloten fout daar voor...alienfruit schreef op maandag 11 november 2013 @ 13:52:
[...]
Nee, ik heb niet genoeg rechten om de SAP productieomgeving om zeep te helpen zodat heel EMEA geen bestellingen kan plaatsen hence de Prio 1. Fout was een fout certificaat.
Klinkt waarschijnlijker dan het European Medicines Agency.Ealanrian schreef op maandag 11 november 2013 @ 13:54:
[...]
EMEA als in Europe, midden-oosten en afrika? OUCH. En een fout certificaat is wel een hele kloten fout daar voor...
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
[ Voor 16% gewijzigd door alienfruit op 11-11-2013 14:04 ]
Ik denk dat je op zo'n moment gewoon zelf je prioriteit moet stellen. Je was al met A bezig. punt. Managers kunnen optiefen en terugkomen als ik klaar ben, niet eerder.pdebie schreef op maandag 11 november 2013 @ 14:23:
zucht, ze moeten hier eens leren wat het woord prioriteit betekend.
Vrijdag krijg ik te horen dat punt A prio heeft. Dus ik vrijdag daarmee aan de slag gegaan. Helaas niet afgerond gekregen, maar in overleg vandaag verder op mogen pakken.
Kom ik vanochtend op de zaak:
> jaaa, punt B heeft echt de hoogste prio!
- Maar ik kreeg vrijdag te horen dat ik punt A moest doen
> Nee, eerst punt B anders dan word ik straks overladen met telefoontjes!
afijn, ik aan de slag met punt B.
Net na m'n pauze:
> Hoe ver ben je met punt A?
- eeeh, net zo ver als vrijdag, want ik moest B eerst doen.
> neeee, eerst punt A want anders gaat dat niet goed en blablabla
zucht
Laat me raden, dat waren verschillende personen? Dan zit hem het probleem niet in wat prioriteit is, maar in dat mensen onderling moeten communiceren. Dat probleem komt bij ons ook zo nu en dan voor, en is bijzonder irritant inderdaad.pdebie schreef op maandag 11 november 2013 @ 14:23:
zucht, ze moeten hier eens leren wat het woord prioriteit betekend.
Vrijdag krijg ik te horen dat punt A prio heeft. Dus ik vrijdag daarmee aan de slag gegaan. Helaas niet afgerond gekregen, maar in overleg vandaag verder op mogen pakken.
Kom ik vanochtend op de zaak:
> jaaa, punt B heeft echt de hoogste prio!
- Maar ik kreeg vrijdag te horen dat ik punt A moest doen
> Nee, eerst punt B anders dan word ik straks overladen met telefoontjes!
afijn, ik aan de slag met punt B.
Net na m'n pauze:
> Hoe ver ben je met punt A?
- eeeh, net zo ver als vrijdag, want ik moest B eerst doen.
> neeee, eerst punt A want anders gaat dat niet goed en blablabla
zucht
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Nothing to see here!
Heeft bijzonder weinig met scrum te maken; in elk fatsoenlijk ticket- of project-management-systeem kan je een punt een bepaalde prioriteit geven. Meestal is dat echter een prioriteitsklasse (lopend van 'Needs to be done yesterday' tot 'Whenever you're bored'), en niet een concrete prioriteit, dus je hebt nog steeds een probleem als je meerdere punten met dezelfde (hoge) prioriteitsklasse hebt die aan dezelfde persoon zijn toegewezen.Rutix schreef op maandag 11 november 2013 @ 14:47:
Daarom hoor je prio van te voren vast te stellen. Lekker belangrijk dat hij dan overladen word met telefoontjes, dat is zijn probleem. Bij ons hebben de scrum items gewoon prio's en daarop word bepaald welke het eerst word opgepakt. Alleen productie issues of in die trant kunnen dan hogere prio opeens krijgen. (scrum prio kan natuurlijk aangepast worden maar er word bewaakt dat mensen niet prio hoppen
)
Ik geloof dat als je de enige dev bent, je ook zelf dergelijke zaken beslist?pdebie schreef op maandag 11 november 2013 @ 14:57:
En aangezien ik hier de enige ontwikkelaar ben, kan dat soms best tot problemen leiden
Dat lijkt me niet; dat is nog steeds iets voor een account manager of project manager om te beslissen.Firesphere schreef op maandag 11 november 2013 @ 14:58:
[...]
Ik geloof dat als je de enige dev bent, je ook zelf dergelijke zaken beslist?
Nee, was dat maar zo.Firesphere schreef op maandag 11 november 2013 @ 14:58:
[...]
Ik geloof dat als je de enige dev bent, je ook zelf dergelijke zaken beslist?
[ Voor 30% gewijzigd door PdeBie op 11-11-2013 15:15 ]
Wat ben ik blij dat we zulk soort figuren hier niet hebbenKorben schreef op maandag 11 november 2013 @ 15:01:
[...]
Dat lijkt me niet; dat is nog steeds iets voor een account manager of project manager om te beslissen.
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq