De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 82 ... 137 Laatste
Acties:
  • 340.422 views

• Robbiedobbie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:12
that's the spirit :P

Zelf heb ik meer een gewoonte aan het wiel opnieuw uitvinden wat betreft mijn hobby projectjes :P

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:10
Of koop een ander tablet. Heb nu een paar dagen de Asus Transformer Book T100. Ben al een tijdje wat met Java aan het spelen. Dus ook eens geprobeerd of ik Intellij Idea daarop geïnstalleerd kreeg. En dat is geen probleem. Builden (van klein projectje) en testen (JUnit tests) draaien ong. net zo snel als op mijn laptop. Het enige nadeel wat ik zo snel kan zien ten opzichte van een normale laptop/PC is het formaat. Het kleine schermpje in combinatie met het kleine toetsenbord. Het toetsenbord tikt zo wel fijn, maar is te klein om heel veel op te typen. Daarnaast zitten home & end, wat ik vaker gebruik, onder Fn toetsen, dus dat zorgt voor wat "problemen". Maar (kleine) beetjes programmeren kan in principe dus zonder probleem.

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02-2025

.Gertjan.

Owl!

RobertMe schreef op zondag 10 november 2013 @ 17:27:
[...]

Of koop een ander tablet. Heb nu een paar dagen de Asus Transformer Book T100. Ben al een tijdje wat met Java aan het spelen. Dus ook eens geprobeerd of ik Intellij Idea daarop geïnstalleerd kreeg. En dat is geen probleem. Builden (van klein projectje) en testen (JUnit tests) draaien ong. net zo snel als op mijn laptop. Het enige nadeel wat ik zo snel kan zien ten opzichte van een normale laptop/PC is het formaat. Het kleine schermpje in combinatie met het kleine toetsenbord. Het toetsenbord tikt zo wel fijn, maar is te klein om heel veel op te typen. Daarnaast zitten home & end, wat ik vaker gebruik, onder Fn toetsen, dus dat zorgt voor wat "problemen". Maar (kleine) beetjes programmeren kan in principe dus zonder probleem.
Aangezien hij TFS noemt vermoed ik dat hij in .NET werkt ;) Dan heb je niet zo heel veel aan IntelliJ ;)
Een app met TFS integratie voor een Windows RT tablet zou ik zelf wel heel blij van worden :9

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:10
.Gertjan. schreef op zondag 10 november 2013 @ 17:53:
[...]

Aangezien hij TFS noemt vermoed ik dat hij in .NET werkt ;) Dan heb je niet zo heel veel aan IntelliJ ;)
Een app met TFS integratie voor een Windows RT tablet zou ik zelf wel heel blij van worden :9
Het is een x86 tablet ;) Ik doelde daarmee ook op "als de ene grote IDE werkt, zal de andere grote IDE er ook op werken".

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-02 02:17

F.West98

Alweer 17 jaar hier

Dit is een Android tablet.
Ik zat meer te denken aan een app en een plugin in VS, om bep. source code op je tablet te laten zien.
Een optie is tablet als derde scherm (allelei apps voor), maar dat is totaal niet stabiel.

Leuk hobbyprojectje, maar ik heb er al meerdere lopen :P
En mijn hobbytijd is ook mijn werktijd

edit:
Zucht. API's die niet definiëren wat je moet POSTen/PUTten om te updaten of aan te maken. (REST)
Lekker duidelijk weer allemaal

[ Voor 17% gewijzigd door F.West98 op 10-11-2013 18:30 ]

2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Rutix
  • Laatst online: 22-12-2025
.Gertjan. schreef op zondag 10 november 2013 @ 17:53:
[...]

Wij hebben een interne tool daarvoor. Ik zal eens kijken of we dat kunnen opensourcen

Nothing to see here!

• F.West98

F.West98

Alweer 17 jaar hier

Rutix schreef op zondag 10 november 2013 @ 19:35:
[...]

Wij hebben een interne tool daarvoor. Ik zal eens kijken of we dat kunnen opensourcen
_O_
Als het lukt dan :+

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:00

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Robbiedobbie schreef op zondag 10 november 2013 @ 13:50:
[...]

Grappig genoeg heb ik die post juist helemaal gemist ^^.

Ik heb ergens een artikeltje gelezen over memory management voor games, waarna ik dacht, dit wil ik ook eens proberen. Toen ik eenmaal bezig was, bedacht ik me dat debugging van memory op die manier ook mogelijk moet zijn, en ben ik begonnen met zelf een padding in te bouwen bij debuggen, waar ik een check op kan uitvoeren voor out of bound writes. Daarna ben ik eens gaan googlen op memory protection, om dit mooier te maken (geen functie die gerunned moet worden, en die alleen op dat moment verteld dat je er fouten zijn, maar direct op de lijn zelf kunnen breaken).

Een nadeel is dat je memory alleen maar per page kan protecten, en die pages zijn nou niet echt klein :+ (8kb op x86 dacht ik?)
Tip: out of bounds writes achter je allocatie komen veel vaker voor dan die voor je allocatie. Het is dus handiger om de allocatie aan het eind van de page te zetten ipv aan het begin. Maar idd, een groot nadeel is dat je allocaties dus altijd veelvouden zijn van pagesizes. Je komt mogelijk in de problemen bij enorm veel hele kleine allocaties.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
F.West98 schreef op zondag 10 november 2013 @ 16:46:
Wat zou ik graag mijn tablet gebruiken als source viewer. Downloaden via TFS en openen in een text editor is verre van ideaal.
Iemand zoiets leuks tegengekomen?
En TFS Web Access? Voldoet dat niet?

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• F.West98

F.West98

Alweer 17 jaar hier

Touch op scherm om te scrollen -> hallo toetsenbord.
Helaas niet :-(

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Zelf wat in elkaar knutselen m.b.v. de TFS-API? Dat is allemaal SOAP, dus het zou moeten kunnen...

We are shaping the future

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
.oisyn schreef op zondag 10 november 2013 @ 20:19:
[...]

Tip: out of bounds writes achter je allocatie komen veel vaker voor dan die voor je allocatie. Het is dus handiger om de allocatie aan het eind van de page te zetten ipv aan het begin. Maar idd, een groot nadeel is dat je allocaties dus altijd veelvouden zijn van pagesizes. Je komt mogelijk in de problemen bij enorm veel hele kleine allocaties.
Tip: ondersteund beide modi, de keren dat je voor je allocatie schrijft is de kans groot dat je een heap corruptie creert omdat je de heap-metadata overschrijft. Meestal zie je die pas een stuk later terug (een keer als je dat stuk geheugen, of een ander) freed/newed..

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-02 23:40

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Merge conflicts :/
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BYvtXTLCQAA8Evh.png:large

*edit*
Enig gevoel voor humor, luchtigheid of lol is ver te zoeken blijkbaar.

[ Voor 31% gewijzigd door Firesphere op 11-11-2013 00:31 ]

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Verwijderd

Daarom controleer ik *al* mijn changes voordat ik commit.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Beter kijken ;)

En merge conflicts hebben niets te maken met hoe goed of slecht of wanhopig jouw code is ;)

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Verwijderd

Volgens mij krijg jij dat merge conflict doordat iemand anders een regel heeft toegevoegd en jij niet.

Daarom zorg ik er altijd voor dat als ik commit, er niet ergens een paar regels whitespace tussendoor zijn geslopen. Dat vermindert de kans op dit soort conflicts.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Verwijderd schreef op maandag 11 november 2013 @ 00:24:
Volgens mij krijg jij dat merge conflict doordat iemand anders een regel heeft toegevoegd en jij niet.

Daarom zorg ik er altijd voor dat als ik commit, er niet ergens een paar regels whitespace tussendoor zijn geslopen. Dat vermindert de kans op dit soort conflicts.
Je snapt't nog steeds niet ;)

spoiler:
It's a joke! Hoe soms om de meest onzinnige redenen merge conflicts worden gemeld!

Verwijderd

Ik heb liever dat hij er een merge conflict van maakt, dan dat-ie een willekeurige commit 'voorrang' gaat verlenen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2013 00:29 ]

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Verwijderd schreef op maandag 11 november 2013 @ 00:29:
Ik heb liever dat hij er een merge conflict van maakt, dan dat-ie een willekeurige change gaat doorvoeren.
Grab a beer.

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Ik zie het probleem sowieso niet zo. Dan kijk je even de file(s) en resolve je het. Uuuuuren werk :P

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:00

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Wat valt er precies te zien dan? "head master"?

[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 11-11-2013 00:56 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:48
Nog geen koffie gehad, maar ik zie hem ook niet. Werk bijna nooit met merge conflicts, omdat ik bijna altijd als enige in een repo werk :P

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:32
Ik denk dat het gaat om de lege regel waarop het merge conflict komt, zie ook zijn edit over de luchtigheid.

En goedemorgen, vandaag maar weer aan het werk en nu zonder koppijn :)

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-01 17:16
Ik ga zo meteen mijn plaats maar eens innemen op het plaatselijke kerkhof ter herdenking van onze oud strijders.

Maar eerst een koffie!

RTFM!

• Struikrover
Ealanrian schreef op maandag 11 november 2013 @ 08:17:
Ik denk dat het gaat om de lege regel waarop het merge conflict komt, zie ook zijn edit over de luchtigheid.

En goedemorgen, vandaag maar weer aan het werk en nu zonder koppijn :)
Ah, snap 'm :). Ja, dat is iets wat je IMO wel instelbaar mag maken: whitespace conflict? altijd mine, of theirs.

Aan de andere kant, als je dan code in Whitespace tikt en een merge conflict krijgt... 8)7

• Ealanrian
Struikrover schreef op maandag 11 november 2013 @ 09:08:
[...]

Ah, snap 'm :). Ja, dat is iets wat je IMO wel instelbaar mag maken: whitespace conflict? altijd mine, of theirs.

Aan de andere kant, als je dan code in Whitespace tikt en een merge conflict krijgt... 8)7
Als je code in whitespace tikt heb je denk ik een ander probleem....

Verwijderd

Wat een snelle internetverbinding hier op kantoor. Met een beetje geluk haal ik 5mb/s. Maar het is wel een gestapelde 6 mbit-lijn, dus hartstikke snel aldus de systeembeheerder. Gelukkig binnenkort een glasvezellijntje… van 10mbit. :+

• Struikrover
Haha true, al vind ik het stiekem wel een badass esoterische taal :P.

Krijg steeds meer vertrouwen in mijn idee voor live visualisatie via de browser. Voor tijdelijke opslag ga ik denk ik een Redis server uitproberen, die de metadata persistent opslaat, en de laatste minuut aan data o.i.d. met een expire, zodat het een soort queue/pool wordt voor andere diensten om info uit te halen :D

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:09

alienfruit

the alien you never expected

Brrrr, koud op het werk :(

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-02 10:22

TheNephilim

Wtfuzzle

Verwijderd schreef op maandag 11 november 2013 @ 09:56:
Wat een snelle internetverbinding hier op kantoor. Met een beetje geluk haal ik 5mb/s. Maar het is wel een gestapelde 6 mbit-lijn, dus hartstikke snel aldus de systeembeheerder. Gelukkig binnenkort een glasvezellijntje… van 10mbit. :+
Daar kan ik echt niet bij hè :p Waarom maar 10 Mbit over glasvezel? Een beetje DSL doet al 8 Mbit, met glasvezel ga je toch minimaal op 50/50 Mbit zitten... :X

• Ealanrian
Ik ga gokken op zakelijk glas. In Ommen is er nu consumenten glasvezel tot 500/500 (word als het goed is in april geleverd bij de mensend die het willen) voor "normale prijzen", zakelijk glas is echt super duur. je moet de aanleg betalen en dan nog de lijn huur van +- 100 euro per maand voor 10 Mbit internet*

*disclaimer: Ik heb vorig jaar voor het laatst naar zakelijk glasvezel gekeken.

Edit: momenteel zou zakelijk 10Mbit symetrisch mij 298.75 per maand kosten en 8975 aan aanleg kosten. Je krijgt er wel 8 externe IP adressen bij maar zit ook direct vast voor 5 jaar

[ Voor 19% gewijzigd door Ealanrian op 11-11-2013 10:14 ]

• mrwiggs
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-02 15:22
TheNephilim schreef op maandag 11 november 2013 @ 10:09:
[...]

Daar kan ik echt niet bij hè :p Waarom maar 10 Mbit over glasvezel? Een beetje DSL doet al 8 Mbit, met glasvezel ga je toch minimaal op 50/50 Mbit zitten... :X
Sowieso besparen op je internetverbinding op kantoor snap ik niet tegenwoordig. Zat laatst bij een internetmarketingbedrijf waar ze 10 Mbit/s ADSL hebben met z'n vieren 8)7

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Ealanrian schreef op maandag 11 november 2013 @ 10:12:
Ik ga gokken op zakelijk glas. In Ommen is er nu consumenten glasvezel tot 500/500 (word als het goed is in april geleverd bij de mensend die het willen) voor "normale prijzen", zakelijk glas is echt super duur. je moet de aanleg betalen en dan nog de lijn huur van +- 100 euro per maand voor 10 Mbit internet*

Edit: momenteel zou zakelijk 10Mbit symetrisch mij 298.75 per maand kosten en 8975 aan aanleg kosten. Je krijgt er wel 8 externe IP adressen bij maar zit ook direct vast voor 5 jaar
Tjah, soms moet je zakelijk wat. Al vraag ik mij af of het nog nodig is tegenwoordig. Downtime komt zo vaak niet voor en voor het bedrag wat je maandelijks extra betaald voor een zakelijke lijn, kun je dan beter een Ziggo lijntje erbij bestellen. Mocht je dan zonder internet zitten van je normale zakelijke lijn, dan pak je de Ziggo lijn. (Bijvoorbeeld dan hè).
Snooby schreef op maandag 11 november 2013 @ 10:12:
[...]

Sowieso besparen op je internetverbinding op kantoor snap ik niet tegenwoordig. Zat laatst bij een internetmarketingbedrijf waar ze 10 Mbit/s ADSL hebben met z'n vieren 8)7
Nou, wij hebben hier 8 Mbit op het industrieterrein. Geen glasvezel, geen kabel ... er was zelfs geen DSL aanwezig. Moest nog voor gegraven worden naar de straat, terwijl het pand al 2 jaar stond (bedrijfsunits).

Verwijderd

Ealanrian schreef op maandag 11 november 2013 @ 10:12:

Inderdaad zakelijk glas. Wat een belachelijke prijzen. Aanleggen voor duizenden euro's, en dan inderdaad voor 100+ euro per maand 10mbit. Wel grappig detail, het huidige internet is aantal malen duurder.

Ik zou zeggen pak een goedkoper abo van 100/100 en pak er nog een DSL-lijntje bij als back-up. Dan heb je maar geen SLA op de verbinding, wat is de kans dat ze er beide uit liggen tegelijk… Alles beter dan zulke achterlijke prijzen betalen.

Maar goed, de systeembeheerder is niet de meest snuggere. Hij heeft wederom het plan om een productie-server in DMZ te zetten. :/

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-01 07:54
Zo maak je nog eens wat mee:
Ze hebben proberen in te breken bij mij thuis via de achterdeur (via balkon, 1e verdieping), maar het lukte niet, dus gingen ze maar naar de buren en richtte ze daar een ravage aan en hebben ze een spaarpot van hun kinderen en wat sierraden gejat.

Mijn buren en ik hebben exact dezelfde achterdeur (duh, flat), behalve dat bij mij een anti-inbraak slot erop is gemonteerd door de vorige bewoners. -die ik nota bene eraf wilde halen omdat ik 'm lelijk en nutteloos vond.

Via meerdere mede-flatbewoners heb ik gehoord dat onze flat blijkbaar een zeer gebruikelijk doelwit is voor inbrekers. Tijd om bij de VVE te pleiten voor nieuwe voor- en achterdeuren en wat extra beveiliging. (maar wat voor?)

waarom typ ik overal automatisch "bewonders" ipv "bewoners"?

[ Voor 61% gewijzigd door Gamebuster op 11-11-2013 10:26 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Verwijderd schreef op maandag 11 november 2013 @ 10:19:
[...]

Inderdaad zakelijk glas. Wat een belachelijke prijzen. Aanleggen voor duizenden euro's, en dan inderdaad voor 100+ euro per maand 10mbit. Wel grappig detail, het huidige internet is aantal malen duurder.

Ik zou zeggen pak een goedkoper abo van 100/100 en pak er nog een DSL-lijntje bij als back-up. Dan heb je maar geen SLA op de verbinding, wat is de kans dat ze er beide uit liggen tegelijk… Alles beter dan zulke achterlijke prijzen betalen.

Maar goed, de systeembeheerder is niet de meest snuggere. Hij heeft wederom het plan om een productie-server in DMZ te zetten. :/
Precies, dat bedoel ik ook! Jij verwoord het beter haha xd

• wouterwouter2
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09-2021
Gamebuster schreef op maandag 11 november 2013 @ 10:21:
Tijd om bij de VVE te pleiten voor nieuwe voor- en achterdeuren en wat extra beveiliging. (maar wat voor?)
2x knip op de deuren. Geen grote ramen in de deur, of met tralies. Rolluiken voor de ramen. Een hond. Camera's. Alarm systeem. Etc

• Ealanrian
Gamebuster schreef op maandag 11 november 2013 @ 10:21:
Zo maak je nog eens wat mee:
Ze hebben proberen in te breken bij mij thuis via de achterdeur (via balkon, 1e verdieping), maar het lukte niet, dus gingen ze maar naar de buren en richtte ze daar een ravage aan en hebben ze een spaarpot van hun kinderen en wat sierraden gejat.

Mijn buren en ik hebben exact dezelfde achterdeur (duh, flat), behalve dat bij mij een anti-inbraak slot erop is gemonteerd door de vorige bewoners. -die ik nota bene eraf wilde halen omdat ik 'm lelijk en nutteloos vond.

Via meerdere mede-flatbewoners heb ik gehoord dat onze flat blijkbaar een zeer gebruikelijk doelwit is voor inbrekers. Tijd om bij de VVE te pleiten voor nieuwe voor- en achterdeuren en wat extra beveiliging. (maar wat voor?)

waarom typ ik overal automatisch "bewonders" ipv "bewoners"?
De beveiliging is natuurlijk heel erg afhankelijk van waar tegen je wilt beveiligen. Als je je tegen gelegenheidsdieven wilt beschermen: zie wouterwouter2. Wil je je tegen professionals beschermen die komen met een reden: verhuis naar een bunker of geef het op :P

• Gamebuster
wouterwouter2 schreef op maandag 11 november 2013 @ 10:35:
[...]

2x knip op de deuren. Geen grote ramen in de deur, of met tralies. Rolluiken voor de ramen. Een hond. Camera's. Alarm systeem. Etc
Hoe helpen rolluiken? Wat voor rolluiken?

Knips ga ik idd doen. Ik ga binnenkort even mijn deur re-inforcen.

[ Voor 10% gewijzigd door Gamebuster op 11-11-2013 10:40 ]

• Ealanrian
Gamebuster schreef op maandag 11 november 2013 @ 10:40:
[...]

Hoe helpen rolluiken? Wat voor rolluiken?

Knips ga ik idd doen. Ik ga binnenkort even mijn deur re-inforcen.
stalen rolluiken voor deuren en ramen geven nogal een hard opstakel, al zijn daar natuurlijk ook oplossingen voor een normale inbreker zal naar de buren gaan (net als nu dus) tenzij je echt wat te halen hebt en dat bekend is.

Wat vooral belangrijk is bij de beveiliging van je huis is dat je geen zwak plek over laat. Als je bijvoorbeeld alles op de begane grond strak dicht timmert maar het raam aan je fietsenschuurtje niet beveiligd is het natuurlijk makkelijk te bedenken waar ze binnen komen.

[ Voor 22% gewijzigd door Ealanrian op 11-11-2013 10:49 ]

• Gamebuster
Ealanrian schreef op maandag 11 november 2013 @ 10:42:
[...]

stalen rolluiken voor deuren en ramen geven nogal een hard opstakel, al zijn daar natuurlijk ook oplossingen voor een normale inbreker zal naar de buren gaan (net als nu dus) tenzij je echt wat te halen hebt en dat bekend is.

Wat vooral belangrijk is bij de beveiliging van je huis is dat je geen zwak plek over laat. Als je bijvoorbeeld alles op de begane grond strak dicht timmert maar het raam aan je fietsenschuurtje niet beveiligd is het natuurlijk makkelijk te bedenken waar ze binnen komen.
Het het-is-zo-sterk-als-het-zwakste-punt princiepe :)
tnx voor de info. Ik ga kijken of ik zulke rolluiken ergens voor degelijk prijsje kan opvissen.

[ Voor 6% gewijzigd door Gamebuster op 11-11-2013 10:54 ]

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Verwijderd schreef op maandag 11 november 2013 @ 10:19:
[...]
Het is natuurlijk maar de vraag hoe belangrijk je internet is voor je business. Als het geen ramp is om eens een keer een dagje of zelfs een paar dagen zonder internet te zitten is het inderdaad veel goedkoper om gewoon twee consumenten lijnen te nemen. Over het algemeen levert dat voldoende betrouwbaarheid op.

Maar als je bedrijf meteen stil ligt bij een storing en daardoor veel schade oploopt haalt die paar honderd euro per jaar ook niet meer uit. ( Al kan je daar ook een combinatie doen van een langzame zakelijke lijn als "backup" en een goedkope snelle consumenten lijn als hoofdlijn. Moet je alleen wel zorgen dat er ook gecontroleerd word dat die altijd werkt ;) )

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Ealanrian
Iemand anders behoefte aan koffie? Iemand is zijn taak aan het verzaken volgens mij....

Verwijderd

Ealanrian schreef op maandag 11 november 2013 @ 11:07:
Iemand anders behoefte aan koffie? Iemand is zijn taak aan het verzaken volgens mij....
Die FireSphere is wel een jaartje ouder geworden hè, wellicht dat dat meespeelt... :+

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-02 15:52
Ik heb al drie dagen het idee dat ik iets gi-gan-tisch vergeet, maar wat.. :?

Verwijderd

SoaDmaggot schreef op maandag 11 november 2013 @ 11:16:
De verjaardag van je partner ?

• PeterSelie
Verwijderd schreef op maandag 11 november 2013 @ 11:29:
[...]

De verjaardag van je partner ?
Nee, m'n partner vertelde me gisteren precies hetzelfde. En nee, het is ook geen gezamenlijk jubileum :P

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Afspraak voor de winterbanden?

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:20

Hoogie2004

Whohooooo

APK van je auto? (had een collega hier, kwam ie 2 maanden nadien achter :+ )

My iRacing profile | Strava

• Ealanrian
Als je al drie dagen denkt iets vergeten te zijn en je hebt geen telefoontje gehad was het niet belangrijk.

• PeterSelie
Hoogie2004 schreef op maandag 11 november 2013 @ 11:31:
APK van je auto? (had een collega hier, kwam ie 2 maanden nadien achter :+ )
Goede, maar nee. Die heb ik op het laatste moment een maandje geleden laten doen.
Ealanrian schreef op maandag 11 november 2013 @ 11:32:
Als je al drie dagen denkt iets vergeten te zijn en je hebt geen telefoontje gehad was het niet belangrijk.
True.

Het zal vast te maken hebben met de koop rond een nieuwe woning, wat komt daar een geregel bij kijken.. Als je van jezelf niet echt iemand bent die een goed overzicht houdt in alles kan dat resulteren in aardige kopzorgen.. Gelukkig dat partnerlief dit overzicht beter heeft, hoewel ik degeen ben die alles op zich neemt en graag wil regelen. :/

• Noctonix
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-02 10:09
Ealanrian schreef op maandag 11 november 2013 @ 11:32:
Check voor de zekerheid je post en e-mail dan maar :')

Freedom for everyone..

• Ealanrian
Noctonix schreef op maandag 11 november 2013 @ 11:35:
[...]

Check voor de zekerheid je post en e-mail dan maar :')
Vooral je e-mail is soms leuk, vorig jaar een weekend gehad dat mijn vps niks deed, geen mail ontvangen dat weekend dus ik vond het al verdacht stil worden :P

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:20

Hoogie2004

Whohooooo

SoaDmaggot schreef op maandag 11 november 2013 @ 11:35:
[...]

Goede, maar nee. Die heb ik op het laatste moment een maandje geleden laten doen.
Je auto ophalen van de garage na de APK ? :+

Maar ik ken het gevoel, behoorlijk irritant.

My iRacing profile | Strava

• Ealanrian
Je kind op halen bij de opvang :P

• PeterSelie
Of nog erger, je kind achterlaten bij de opvang in plaats van in de auto vergeten.. :X

• Ealanrian
SoaDmaggot schreef op maandag 11 november 2013 @ 11:51:
[...]

Of nog erger, je kent achterlaten bij de opvang in plaats van in de auto vergeten.. :X
Je sigaretten achterlaten bij een opvang?

• PeterSelie
Sigaretten? Leer 's quoten O-)

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Had net mijn internet verbinding op m‘n iMac gelimiteerd op 3G snelheid maar was dat na het testen vergeten uit te zetten. Man, dan is internetten echt niet meer leuk... :Z

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Verwijderd

Leer typen. :+ Je schreef "kent", dat zijn natuurlijk sigaretten. :9
OkkE schreef op maandag 11 november 2013 @ 11:57:
Had net mijn internet verbinding op m‘n iMac gelimiteerd op 3G snelheid maar was dat na het testen vergeten uit te zetten. Man, dan is internetten echt niet meer leuk... :Z
Hier niet... M'n 3G is sneller dan internet hier op kantoor. :N

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2013 12:00 ]

• PeterSelie
Verwijderd schreef op maandag 11 november 2013 @ 11:59:
[...]

Leer type. :+ Je schreef "kent", dat zijn natuurlijk sigaretten. :9
Leer typen :+

edit:
Jaja, en net als ik een ninja-edit. ;w

[ Voor 8% gewijzigd door PeterSelie op 11-11-2013 12:01 ]

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-02 12:28
SoaDmaggot schreef op maandag 11 november 2013 @ 11:35:
[...]
Het zal vast te maken hebben met de koop rond een nieuwe woning, wat komt daar een geregel bij kijken..
Koopcontract tekenen?
Sleutels uitwisselen?
Huurcontract opzeggen/huis te koop aanbieden?
...
;)

let the past be the past.

Verwijderd

SoaDmaggot schreef op maandag 11 november 2013 @ 12:00:
[...]

Leer typen :+

edit:
Jaja, en net als ik een ninja-edit. ;w
Die was wel epic. Dacht met m'n ninja-edit weg te komen... :+

• PeterSelie
SPee schreef op maandag 11 november 2013 @ 12:02:
[...]

Koopcontract tekenen? Oplevering staat geplanned, tijdelijke akte is getekend
Sleutels uitwisselen? Ook dat laat dus nog even op zich wachten
Huurcontract opzeggen/huis te koop aanbieden? Huis is reeds verkocht, 2 maanden terug. Als we daar iets (zoals de sleutels) vergeten waren hadden we dat wel gehoord, vermoed ik
...
;)
Check :>

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-02 16:45

GateKeaper

#1 Procastinator

SoaDmaggot schreef op maandag 11 november 2013 @ 11:16:
Snoep/lampion* in huis gehaald voor Sint Maarten?

*doorhalen indien niet van toepassing

• Kips
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-01 22:07
GateKeaper schreef op maandag 11 november 2013 @ 12:43:
[...]

goed dat je het zegt... vanavond even de deurbel uitzetten, anders wordt onze kleine meid (4,5 maand) wakker als er kinderen komen vragen om snoepjes... Hang wel een tasje met snoep aan de deur :)

• Ealanrian
Kips schreef op maandag 11 november 2013 @ 12:46:
[...]

goed dat je het zegt... vanavond even de deurbel uitzetten, anders wordt onze kleine meid (4,5 maand) wakker als er kinderen komen vragen om snoepjes... Hang wel een tasje met snoep aan de deur :)
En die is dan weg zodra nummer 2 komt :p

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Kips schreef op maandag 11 november 2013 @ 12:46:
[...]

En elk kwartier een nieuw tasje?

Wou dat ik 't vroeger zo makkelijk had. Ik moest complete flatgebouwen af voordat ik een tas vol had. Jouw buurjongetjes zijn maar lucky-basterds. O-)

• Kips
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-01 22:07
de enige keer dat ik in onze huidige woning (wonen er nu 4 jaar) kinderen heb gezien met halloween/sint maarten (toevallig allebei in het zelfde jaar) was het eerste jaar dat we er woonden, ik verwacht dus eigenlijk niet dat er iemand langs komt. Toen liepen er echter ouders mee, dus ik ga er van uit dat dat dan wel goed komt met een tasje aan de deur en zo niet dan heeft de rest inderdaad pech...

• alienfruit

alienfruit

Prio 1 probleem op het werk. Crisis. Koppen gaan rollen :+

• PeterSelie
[...]

Ligt er al, ik ben zelf alleen niet thuis. En nee, ik ga niet zelf langs de deuren voor snoep, ik sport het er vanavond juist vanaf ;)

• Ealanrian
alienfruit schreef op maandag 11 november 2013 @ 13:04:
Prio 1 probleem op het werk. Crisis. Koppen gaan rollen :+
Sterkte dan. Ligt je eigen kop ook op het hakblok?

Verwijderd

Ealanrian schreef op maandag 11 november 2013 @ 13:11:
[...]

Gezien de smiley zal het wel weer zo zijn dat een manager een spelfout gevonden heeft in een pagina die 2x per jaar wordt opgevraagd.

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10-2025
Hmm...

Initieel maar helemaal weg gelaten, maar kan het nu alsnog achteraf gaan inbouwen/aanpassen..
Envelope classes voor mn Commands en Events.

Had er natuurlijk vanuit kunnen gaan dat ik extra meta-info bij mn commands en events mee wil sturen..

• Gamebuster
[...]

Ik twijfel nog, meelopen met zusje of snoepjes uitdelen.
Ben wel benieuwd of er uberhaupt iemand bij ons voor de deur komt. (gezien ik op de 1e verdieping van een flat woon)

Het is een portiekflat, dus ze hoeven niet door extra deuren heen.

[ Voor 11% gewijzigd door Gamebuster op 11-11-2013 13:25 ]

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Gamebuster schreef op maandag 11 november 2013 @ 13:24:
[...]

Ik twijfel nog, meelopen met zusje of snoepjes uitdelen.
Ben wel benieuwd of er uberhaupt iemand bij ons voor de deur komt. (gezien ik op de 1e verdieping van een flat woon)

Het is een portiekflat, dus ze hoeven niet door extra deuren heen.
Flatgebouwen waren juist mijn favoriet vroeger. O+ Het liefst zo hoog en lang mogelijk, en de galerij uit de wind. O+

Tassen vol haalde ik op. Terwijl we nog aan het zingen waren, belde er alvast iemand bij de volgende deur aan, om zo efficiënt mogelijk te zijn. En natuurlijk het kortste liedje, zo snel mogelijk zingen! :D

Oew.. ik krijg zin in snoep! :9~

• Andre-85
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Andre-85

Sid

You are not a software engineer
Ik kwam dit artikel net tegen. De analogie vind ik wel mooi.

Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Mooie analogie inderdaad. Een betere verwoording op zich, maar alsnog is engineer net zo toepasselijk, omdat engineers niet alleen wolkenkrabbers bouwen.

• alienfruit

alienfruit

Ealanrian schreef op maandag 11 november 2013 @ 13:11:
[...]

Nee, ik heb niet genoeg rechten om de SAP productieomgeving om zeep te helpen zodat heel EMEA geen bestellingen kan plaatsen hence de Prio 1. Fout was een fout certificaat. Ik wil niet persoon zijn die het aan de CTO/CEO moet uitleggen, lol

[ Voor 10% gewijzigd door alienfruit op 11-11-2013 13:53 ]

• Ealanrian
alienfruit schreef op maandag 11 november 2013 @ 13:52:
[...]

Nee, ik heb niet genoeg rechten om de SAP productieomgeving om zeep te helpen zodat heel EMEA geen bestellingen kan plaatsen hence de Prio 1. Fout was een fout certificaat.
EMEA als in Europe, midden-oosten en afrika? OUCH. En een fout certificaat is wel een hele kloten fout daar voor...

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11-2025

Korben

() => {};

Ealanrian schreef op maandag 11 november 2013 @ 13:54:
[...]

EMEA als in Europe, midden-oosten en afrika? OUCH. En een fout certificaat is wel een hele kloten fout daar voor...
Klinkt waarschijnlijker dan het European Medicines Agency. :+ Maar dat is wel een kolossale fuck-up, inderdaad. Aan de andere kant, dat kan iedereen overkomen.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• alienfruit

alienfruit

Ja, heel de regio. Blijkbaar ook iets mis met de load-balancer. Haha. Maar het is tijdelijk opgelost. Duurde toch nog 6 uur. Vraag mij af hoeveel geld ze hebben misgelopen.

[ Voor 16% gewijzigd door alienfruit op 11-11-2013 14:04 ]

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cPhZCPMpls6zPTB63rN5ajwr/full.png

:X

• Ealanrian
Dat is toch gewoon een super duidelijke fout melding?

• Otherside1982
  • Laatst online: 22:28
Iedereen weet toch dat operatie X niet ondersteund wordt door archief formaat Y?

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:35
zucht, ze moeten hier eens leren wat het woord prioriteit betekend.

Vrijdag krijg ik te horen dat punt A prio heeft. Dus ik vrijdag daarmee aan de slag gegaan. Helaas niet afgerond gekregen, maar in overleg vandaag verder op mogen pakken.

Kom ik vanochtend op de zaak:
> jaaa, punt B heeft echt de hoogste prio!
- Maar ik kreeg vrijdag te horen dat ik punt A moest doen
> Nee, eerst punt B anders dan word ik straks overladen met telefoontjes!

afijn, ik aan de slag met punt B.

Net na m'n pauze:
> Hoe ver ben je met punt A?
- eeeh, net zo ver als vrijdag, want ik moest B eerst doen.
> neeee, eerst punt A want anders gaat dat niet goed en blablabla

zucht }:|

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

pdebie schreef op maandag 11 november 2013 @ 14:23:

Vrijdag krijg ik te horen dat punt A prio heeft. Dus ik vrijdag daarmee aan de slag gegaan. Helaas niet afgerond gekregen, maar in overleg vandaag verder op mogen pakken.

Net na m'n pauze:

Ik denk dat je op zo'n moment gewoon zelf je prioriteit moet stellen. Je was al met A bezig. punt. Managers kunnen optiefen en terugkomen als ik klaar ben, niet eerder.

• Korben

Korben

() => {};

pdebie schreef op maandag 11 november 2013 @ 14:23:

Net na m'n pauze:

Laat me raden, dat waren verschillende personen? Dan zit hem het probleem niet in wat prioriteit is, maar in dat mensen onderling moeten communiceren. Dat probleem komt bij ons ook zo nu en dan voor, en is bijzonder irritant inderdaad.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• PdeBie
Nee, is dezelfde persoon.

Maar ik heb hem de keus voorgelegd. Nu kiezen! A of B. Ik ga niet nog een keer switchen.
En kan je niet kiezen? Dan kies ik B, want die stof heb ik vers in m'n geheugen zitten (vanochtend aan gewerkt, dus ik zit in deze 'flow').

• Phoenix1337
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-02 14:05
Iemand koffie?

• Rutix
  • Laatst online: 22-12-2025
Daarom hoor je prio van te voren vast te stellen. Lekker belangrijk dat hij dan overladen word met telefoontjes, dat is zijn probleem. Bij ons hebben de scrum items gewoon prio's en daarop word bepaald welke het eerst word opgepakt. Alleen productie issues of in die trant kunnen dan hogere prio opeens krijgen :). (scrum prio kan natuurlijk aangepast worden maar er word bewaakt dat mensen niet prio hoppen ;))

Nothing to see here!

• PdeBie
mja, wij werken hier (nog) niet volgens de scrum methodiek (helaas!).

• Korben

Korben

() => {};

Rutix schreef op maandag 11 november 2013 @ 14:47:
Daarom hoor je prio van te voren vast te stellen. Lekker belangrijk dat hij dan overladen word met telefoontjes, dat is zijn probleem. Bij ons hebben de scrum items gewoon prio's en daarop word bepaald welke het eerst word opgepakt. Alleen productie issues of in die trant kunnen dan hogere prio opeens krijgen :). (scrum prio kan natuurlijk aangepast worden maar er word bewaakt dat mensen niet prio hoppen ;))
Heeft bijzonder weinig met scrum te maken; in elk fatsoenlijk ticket- of project-management-systeem kan je een punt een bepaalde prioriteit geven. Meestal is dat echter een prioriteitsklasse (lopend van 'Needs to be done yesterday' tot 'Whenever you're bored'), en niet een concrete prioriteit, dus je hebt nog steeds een probleem als je meerdere punten met dezelfde (hoge) prioriteitsklasse hebt die aan dezelfde persoon zijn toegewezen.

• PdeBie
En aangezien ik hier de enige ontwikkelaar ben, kan dat soms best tot problemen leiden :+

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:34
Prut net een probleem ook bij mij op het scherm gezien dat gemeld was door een klant. Kan ik het egwoon niet meer reproduceren :X

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

pdebie schreef op maandag 11 november 2013 @ 14:57:
En aangezien ik hier de enige ontwikkelaar ben, kan dat soms best tot problemen leiden :+
Ik geloof dat als je de enige dev bent, je ook zelf dergelijke zaken beslist?

• Korben

Korben

() => {};

Firesphere schreef op maandag 11 november 2013 @ 14:58:
[...]

Dat lijkt me niet; dat is nog steeds iets voor een account manager of project manager om te beslissen.

Verwijderd

Een projectmanager in een 1-man-army?

Lekker zinvol :+

• PdeBie
Firesphere schreef op maandag 11 november 2013 @ 14:58:
[...]

Nee, was dat maar zo.

Ik moet hier samen met mijn collega's van de helpdesk bepalen wat het belangrijkste is. Meestal kunnen we dus van tevoren plannen wat we wanneer oppakken, maar soms moet er ineens à la minute iets opgelost worden, doordat ze op de helpdesk constateren dat er iets goed mis gaat.

En bij twijfel wat prio heeft, beslist de afdelingsmanager.

-- extra info --
ik werk voor een verkoop organisatie waar ICT maar een deel van beslaat. Het is niet onze core-business.
Meeste ontwikkel werk besteden we uit, maar sommige delen ontwikkelen we in-house. En dat laatste doe ik :)

We streven er wel naar dat op den duur alles uitbesteed wordt en dat ik de boel in goede banen ga leiden qua ontwikkeling. Echter, zie ik dat in 2014 nog niet veranderen (het volledig uitbesteden bedoel ik daarmee, niet dat ik de boel niet in goede banen kan leiden ;) :P )

[ Voor 30% gewijzigd door PdeBie op 11-11-2013 15:15 ]

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Korben schreef op maandag 11 november 2013 @ 15:01:
[...]

Dat lijkt me niet; dat is nog steeds iets voor een account manager of project manager om te beslissen.
Wat ben ik blij dat we zulk soort figuren hier niet hebben :D

Pagina: 1 ... 82 ... 137 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.