De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 79 ... 137 Laatste
Acties:
  • 340.245 views

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:40
Ik heb een swich in een switch in een switch.

Switchception! 8)

We need to go deeper.........

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11-2025

Korben

() => {};

pdebie schreef op donderdag 07 november 2013 @ 14:04:
Ik heb een swich in een switch in een switch.

Switchception! 8)

We need to go deeper.........
You need to throw it the f*** out.

Overigens, 'swich' is Oud-Engels voor 'such'.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• PdeBie
why? wat is er mis met een switch?

Ik vergelijk puur wat enums die van te voren allemaal gezet zijn en op basis daarvan kies ik de juiste functie welke uitgevoerd moet worden.

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-01 11:40
:(

Juist een supportmailtje binnen:

"[redacted] versturen rapport opnieuw mislukt"

Kijk ik naar de log files:

1 poging met fout, ondertussen wel succesvol verstuurd. |:(

Weer 5 minuten nodeloos verspild.

• Korben

Korben

() => {};

pdebie schreef op donderdag 07 november 2013 @ 14:08:
why? wat is er mis met een switch?

Ik vergelijk puur wat enums die van te voren allemaal gezet zijn en op basis daarvan kies ik de juiste functie welke uitgevoerd moet worden.
Er is niks mis met een switch, maar als je ze drie niveaus diep gaat nesten, kun je waarschijnlijk beter if/else if gebruiken.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:56

Firesphere

Yoshis before Hoshis

wsitedesign schreef op donderdag 07 november 2013 @ 14:13:

Juist een supportmailtje binnen:

"[redacted] versturen rapport opnieuw mislukt"

Kijk ik naar de log files:

1 poging met fout, ondertussen wel succesvol verstuurd. |:(

Weer 5 minuten nodeloos verspild.
Och, bij ons maken klanten tickets aan over het niet ontvangen van een geautomatiseerde ticketbevestiging, en daar dan een hele poeha om maken.

Ondertussen ligt het eigenlijke ticket, wat er dus WEL toe doet, dus stil. Door hun eigen toedoen.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
Zoijar schreef op woensdag 06 november 2013 @ 21:42:
Hebben jullie ook soms dat idee dat je vroeger veel meer wist dan nu? Of is dat omdat er tegenwoordig gewoon veel meer te weten is? Of dat ik vroeger niet wist wat ik niet wist? 15 jaar terug ofzo had ik wel het idee alle ins-en-outs van de huidige processoren, assembly, operating systems,etc te kennen... eigenlijk alles wel redelijk. Nu heb ik steeds meer het idee dat ik nergens echt meer iets van weet.
Ik zou vroeger programmeren omschrijven als het aan elkaar breien van brokjes functionaliteit. Ofwel, "mijn" programma heeft de sturende rol.
Tegenwoordig heb ik het idee dat ik eerder gaten in een framework zit op te vullen, of anders omschreven, dat programmeren het ommaseren van een voorgebreid gedrocht van brokjes is. Dit laatste heeft naast voordelen ook het nadeel dat ik dit alleen goed kan wanneer ik voldoende weet van het breisel (hopelijk op een hoog abstractienivo).

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

Verwijderd

Fan van het eerste uur! Het gaat wel erg goed met Googalytics, doe zo voort!

offtopic:
Hoe is het ondertussen met BookShuffle?

• PdeBie
Korben schreef op donderdag 07 november 2013 @ 14:16:
[...]

Er is niks mis met een switch, maar als je ze drie niveaus diep gaat nesten, kun je waarschijnlijk beter if/else if gebruiken.
voor de leesbaarheid? Of wat?
Want de code in de cases is uiteraard gerefactored naar een nieuwe functie. En in die functie staat de volgende switch.

Dus:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
switch(foo)
{
    case 1:
        bar();
        break;
    case 1:
        bar2();
        break;
}

//.....lap code.....

string bar()
{
    switch(foo)
    {
        //.....lap code.....
    }
}

string bar2()
{
    switch(foo)
    {
        //.....lap code.....
    }
}

--edit--
Leuk interview! :)

Net even je app in de store bekeken, maar ik heb wel 1 kleine opmerking :)

Gaat om dit screenshot:
http://wscont1.apps.micro...enshot.243342.1000002.jpg

Het was mij niet meteen duidelijk waar ik nou naar moest kijken in het scherm. Misschien dat je beter een 'uitgezoomd' live tile overzicht kan tonen en dan jullie blokje vergroot ernaast tonen? Is duidelijker denk ik :)

Verders, top!

[ Voor 34% gewijzigd door PdeBie op 07-11-2013 14:29 ]

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-01 21:29

HMS

Sweet, heb nu dmv RabbitMQ de processing van events en commands los kunnen koppelen van de web interface, en deze in een round robin producer-consumer opstelling laten werken door er een service met TopShelf van te maken.

En mijn out of order / duplicate message handling werkt ook nog. Sweet 8)

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

HMS schreef op donderdag 07 november 2013 @ 14:34:
Sweet, heb nu dmv RabbitMQ de processing van events en commands los kunnen koppelen van de web interface, en deze in een round robin producer-consumer opstelling laten werken door er een service met TopShelf van te maken.

Bij het lezen van dit soort posts vind ik mijn baan spontaan heel saai worden. Snel eens wat uitdagende dingen gaan doen, al is het maar thuis ...

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• azerty
Firesphere schreef op donderdag 07 november 2013 @ 14:16:
[...]

Och, bij ons maken klanten tickets aan over het niet ontvangen van een geautomatiseerde ticketbevestiging, en daar dan een hele poeha om maken.

Ondertussen ligt het eigenlijke ticket, wat er dus WEL toe doet, dus stil. Door hun eigen toedoen.
Dat weet ik ook wel, maar het gaat me om het principe. Het lukt niet (velden met fouten staan gemarkeerd!), laten we een mailtje sturen en dan nog een poging wagen in plaats van: lukt niet, nieuwe poging, blijft het niet lukken => mail.

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-01 16:56

TheNephilim

Wtfuzzle

Volgens mij al eens genoemd, maar toch ... dit blijft de mooiste lightbox gallery die ik tot zover gezien heb. Clean, responsive, kan overweg met touch etc.

http://blueimp.github.io/Gallery/ (3e voorbeeld)

[ Voor 3% gewijzigd door TheNephilim op 07-11-2013 14:49 ]

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

MoietyMe

zij/haar

TheNephilim schreef op donderdag 07 november 2013 @ 14:49:
Volgens mij al eens genoemd, maar toch ... dit blijft de mooiste lightbox gallery die ik tot zover gezien heb. Clean, responsive, kan overweg met touch etc.

http://blueimp.github.io/Gallery/ (3e voorbeeld)
Het niet hebben van een animatie nadat ik een swipe los laat is dan wel weer jammer.

Safari 7, 10.9

• Brainstorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-01 06:16

Grappig, ik ga binnenkort een beetje met hetzelfde aan de gang. Ik wil eigenlijk proberen om RabbitMQ in combinatie met WAS (Windows Activation Service) aan de praat te krijgen zodat de app wel in IIS kan blijven.

Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)

• HMS

HMS

Brainstorm schreef op donderdag 07 november 2013 @ 14:51:
[...]

Grappig, ik ga binnenkort een beetje met hetzelfde aan de gang. Ik wil eigenlijk proberen om RabbitMQ in combinatie met WAS (Windows Activation Service) aan de praat te krijgen zodat de app wel in IIS kan blijven.
Zou MSMQ dan niet beter in je technology stack passen?

Ik heb er voor gekozen om de boel te scheiden zodat de processing altijd up is, ook al killt IIS de application domain.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Good Fella schreef op donderdag 07 november 2013 @ 14:51:
[...]

Het niet hebben van een animatie nadat ik een swipe los laat is dan wel weer jammer.

Safari 7, 10.9
Dat kan ik niet testen, Safari is niet meer voor Windows tegenwoordig :o

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10-2025

Toevallig dat ik daar momenteel ook mee bezig ben...

Alleen houd ik het nog op 1 command consumer, met meerdere event consumers. (CQRS)
Brainstorm schreef op donderdag 07 november 2013 @ 14:51:
[...]

Waarom wil je de processing app in IIS gehost houden?

[ Voor 26% gewijzigd door D-Raven op 07-11-2013 15:30 ]

• Brainstorm
HMS schreef op donderdag 07 november 2013 @ 14:54:
[...]

Zou MSMQ dan niet beter in je technology stack passen?

Ik heb er voor gekozen om de boel te scheiden zodat de processing altijd up is, ook al killt IIS de application domain.
Nou, RabbitMQ wordt binnen het bedrijf al ingezet, zodoende.

Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)

• HMS

HMS

Brainstorm schreef op donderdag 07 november 2013 @ 15:31:
[...]

Nou, RabbitMQ wordt binnen het bedrijf al ingezet, zodoende.
Ah, ja das dan logisch inderdaad :).
D-Raven schreef op donderdag 07 november 2013 @ 15:29:
[...]

Toevallig dat ik daar momenteel ook mee bezig ben...

Alleen houd ik het nog op 1 command consumer, met meerdere event consumers. (CQRS)
Ah, toevallig :). Ik heb inderdaad ook CQRS + ES gebruikt. Het bevalt mij uitstekend, automatisch conflict resolution door te kijken of event streams gemerged kunnen worden is vooral geweldig :).

Is je code open source? Om lekker te kunnen spelen heb ik het toegepast op mijn eigen blog software, mijn eigen technologie speeltuin :P. Is beschikbaar op GitHub trouwens :)

• Brainstorm
De reden is overigens gedeeltelijk experimenteel, een stukje prototype om te kijken wat een volledige implementatie aan voordelen zou kunnen opleveren (en kosten..). Momenteel werken we veel met WebAPI en WCF en hosten we traditioneel in IIS. Processing gebeurt in Windows Services, maar veel van wat we hebben is typisch request-response (met korte requests) en dat houden we in IIS. We willen verder gaan om RabbitMQ in te zetten voor messaging, maar dit zou kunnen betekenen dat we meer interne services naar Windows Services gaan schuiven.

Overigens lopen er ook discussies om meer naar een ESB te gaan kijken, maar er is intern weinig ervaring daarmee.

• Korben

Korben

() => {};

Brainstorm schreef op donderdag 07 november 2013 @ 15:48:
De reden is overigens gedeeltelijk experimenteel, een stukje prototype om te kijken wat een volledige implementatie aan voordelen zou kunnen opleveren (en kosten..). Momenteel werken we veel met WebAPI en WCF en hosten we traditioneel in IIS. Processing gebeurt in Windows Services, maar veel van wat we hebben is typisch request-response (met korte requests) en dat houden we in IIS. We willen verder gaan om RabbitMQ in te zetten voor messaging, maar dit zou kunnen betekenen dat we meer interne services naar Windows Services gaan schuiven.

Overigens lopen er ook discussies om meer naar een ESB te gaan kijken, maar er is intern weinig ervaring daarmee.
Wat is het voordeel van een ESB ten opzichte van een broker zoals RabbitMQ?

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-12-2025

BikkelZ

CMD+Z

Gisteren weer ff een stukje gewerkt aan een C64 BASIC Adventure game. Ik krijg wel eens het verwijt dat ik nooit iets af maak dus laat ik dan maar beginnen met afmaken van het eerste waar ik ooit aan begonnen ben :+

iOS developer

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-01 18:48

alienfruit

the alien you never expected

Lekker klooien met parallel processing van FMs in SAP. Lachen yoh.

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10-2025
HMS schreef op donderdag 07 november 2013 @ 15:43:
[...]

Ah, ja das dan logisch inderdaad :).

[...]

Ah, toevallig :). Ik heb inderdaad ook CQRS + ES gebruikt. Het bevalt mij uitstekend, automatisch conflict resolution door te kijken of event streams gemerged kunnen worden is vooral geweldig :).

Is je code open source? Om lekker te kunnen spelen heb ik het toegepast op mijn eigen blog software, mijn eigen technologie speeltuin :P. Is beschikbaar op GitHub trouwens :)
Helaas is mijn code niet opensource. Maar ik maak momenteel gebruik van de CommonDomain library's icm NEventStore en dan de SQL storage. Want de RavenDB implementatie voor NEventStore is fubar.

Overigens weet ik niet of ik NEventStore wil blijven gebruiken heb enige tijd geleden al comments achtergelaten bij de repo over issues, maar je hoort er maar weinig van. Bestaande issues lijken ook niet echt opgepakt te worden. Dus dat doet mijn vertrouwen in dat framework geen goed zegmaar.

Maar aan de andere kant wil ik ook echt niet zelf een EventStore implementatie gaan maken...
Brainstorm schreef op donderdag 07 november 2013 @ 15:48:

Een ESB is uiteindelijk niks meer dan een collectie van endpoints welke volgens een vast gedefinieerd messaging schema kunnen communiceren...

In zijn simpelste vorm zou je een ESB kunnen implementeren door een gesharede lib van MessageTypes te gebruiken icm RabbitMQ.
RabbitMQ is dan je centrale dispatcher voor subscriptions e.d. Combineer dat met Publish en Subscribe acties en je bent al een heel eind.

Zo pas ik dit momenteel ook toe. Mijn applicatie heeft bv een emailDispatcher welke subscribed op bepaalde events die gepublished worden door mijn domein op de bus.

• HMS

HMS

Ah ja, NEventStore. Voor mijn EventStore gebruik ik mijn eigen MongoES (GitHub) omdat ik MongoDB wil gebruiken voor het opslaan van mijn events.

Mijn motivatie om een eigen EventStore te schrijven is simpel:
1. Ik vind NEventStore te groot / log om te gebruiken. Ik heb geen 30 storage engines en 5 serialization methodes nodig. Het moet gewoon werken, en ik wil MongoDb.
2. Ik wil kijken of het bucketen van Commits (dus meerdere Commits in 1 document, ipv 1 Commit per document) betere performance oplevert.
3. Directere access naar je storage methode, bijvoorbeeld voor het opgeven van een Write Concern.
4. Leren werken / spelen met MongoDB en zo de eigenaardigheden leren kennen

Ook gebruik ik de serialization van MongoDB zodat ik bijvoorbeeld ook Map-Reduce queries over de events kan supporten. Dat kan met NEventStore niet aangezien die de events als een byte[] opslaat.

Ik moet nog wel wat benchmarken om te zien of bucketen ook daadwerkelijk sneller is.
Voor lezen is dit vrij simpel te beredeneren: documents worden on disk niet gesplit, dus een document met een bucket van Commits kan sequentieel uitgelezen worden. Bij 1 Commit per Document moet de disk random IO gaan doen om alle documenten te verzamelen. Maar zelfs een SSD is sneller met sequentieel lezen dan random, dus hier haal je wel wat winst. Daarnaast zullen de indexes kleiner zijn, omdat er minder documenten in de collection zitten, dus is er ook meer ruimte voor je working set.

Voor schrijven is het bucketen trager (maar geen idee hoeveel) omdat (zoals eerder gezegd) de document niet gesplit wordt op de disk. Bij een update die er voor zorgt dat (new document size) >= (oude document size + padding) moet de document verplaatst worden (on disk), plus een update van alle indexes.

Nu is het natuurlijk een beetje de vraag hoe de verhouding reads / writes liggen. Op het eerste oog zou je zeggen dat het ongeveer 50/50 moet zijn (elke keer als je een write doet laad je eerst alle events in om de aggregate state weer op te bouwen, dus elke write = 1 read minimaal). Maar als je een beetje drukke aggregates hebt (bijvoorbeeld, je houdt ergens een view counter bij) dan gaat de verhouding lezen / schrijven omhoog (meer reads).

• Korben

Korben

() => {};

HMS schreef op donderdag 07 november 2013 @ 16:14:
Ah ja, NEventStore. Voor mijn EventStore gebruik ik mijn eigen MongoES (GitHub) omdat ik MongoDB wil gebruiken voor het opslaan van mijn events.

Mijn motivatie om een eigen EventStore te schrijven is simpel:
1. Ik vind NEventStore te groot / log om te gebruiken. Ik heb geen 30 storage engines en 5 serialization methodes nodig. Het moet gewoon werken, en ik wil MongoDb.
2. Ik wil kijken of het bucketen van Commits (dus meerdere Commits in 1 document, ipv 1 Commit per document) betere performance oplevert.
Dan moet je heel erg opletten met optimistic concurrency en consistency van je dispatch-mechanisme.
3. Directere access naar je storage methode, bijvoorbeeld voor het opgeven van een Write Concern.
Het lijkt me dat je voor alle writes dezelfde write concern nodig hebt, en dat ze die wel in de engine voor MongoDB hebben zitten.
4. Leren werken / spelen met MongoDB en zo de eigenaardigheden leren kennen

Ook gebruik ik de serialization van MongoDB zodat ik bijvoorbeeld ook Map-Reduce queries over de events kan supporten. Dat kan met NEventStore niet aangezien die de events als een byte[] opslaat.
Waarom zou je map-reduce op events wil doen? Je kunt beter gepubliceerde events gaan denormaliseren; dat is uiteindelijk veel sneller.
Ik moet nog wel wat benchmarken om te zien of bucketen ook daadwerkelijk sneller is.
Voor lezen is dit vrij simpel te beredeneren: documents worden on disk niet gesplit, dus een document met een bucket van Commits kan sequentieel uitgelezen worden. Bij 1 Commit per Document moet de disk random IO gaan doen om alle documenten te verzamelen. Maar zelfs een SSD is sneller met sequentieel lezen dan random, dus hier haal je wel wat winst. Daarnaast zullen de indexes kleiner zijn, omdat er minder documenten in de collection zitten, dus is er ook meer ruimte voor je working set.

Voor schrijven is het bucketen trager (maar geen idee hoeveel) omdat (zoals eerder gezegd) de document niet gesplit wordt op de disk. Bij een update die er voor zorgt dat (new document size) >= (oude document size + padding) moet de document verplaatst worden (on disk), plus een update van alle indexes.

Nu is het natuurlijk een beetje de vraag hoe de verhouding reads / writes liggen. Op het eerste oog zou je zeggen dat het ongeveer 50/50 moet zijn (elke keer als je een write doet laad je eerst alle events in om de aggregate state weer op te bouwen, dus elke write = 1 read minimaal). Maar als je een beetje drukke aggregates hebt (bijvoorbeeld, je houdt ergens een view counter bij) dan gaat de verhouding lezen / schrijven omhoog (meer reads).
Als je drukke aggregates hebt, loont het sowieso op snapshots te gaan gebruiken, en die om de zoveel versies te laten maken; dat brengt het aantal reads makkelijk naar beneden. Je wilt waarschijnlijk niet alle commits voor een stream bundelen in één document, dus dan zou je de commits sinds de laatste snapshot moeten bewaren, maar dat betekent dat je heel veel schuif-werk krijgt op het moment dat je een snapshot maakt.

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-01 20:23
Gisteren maar eens begonnen om een soort datawarehouse te gaan schrijven voor alle data die ik voor statistieken gebruik.

Het gaat dan voornamelijk om dataverkeer (inbound, outbound), telefoon gesprekken aantal en minuten (inbound, outbound) en voor de toekomst ook gas/water/stroom verbruik.

Hele avond bezig geweest om best-practices te vinden. Maar niet echt iets duidelijks gevonden. Dus nu maar alles in 1 tabel gegooid.

LinkedIn - Collega worden?

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-12-2025
Ik ben vandaag en morgen ook ergens mee bezig waar ik normaal niet vaak mee werk :). Reports maken voor SQL reporting. Is weer eens wat anders dan normaal programming. Alleen jammer dat ik hiervoor nog wel VS2008 moet gebruiken.

Nothing to see here!

• HMS

HMS

Korben schreef op donderdag 07 november 2013 @ 16:24:
Dan moet je heel erg opletten met optimistic concurrency en consistency van je dispatch-mechanisme.
Dat klopt, en daar zijn dan ook de meeste tests op gericht. Daarnaast is atomicity gegarandeerd op document niveau. Ik weet nog niet helemaal zeker of ik consistency van dispatchen in mijn event store wil oplossen of dat dat op applicatie niveau moet worden opgelost.
Het lijkt me dat je voor alle writes dezelfde write concern nodig hebt, en dat ze die wel in de engine voor MongoDB hebben zitten.
Ze gebruiken inderdaad wel een write concern, namelijk Acknowledged. Bij een power failure vlak na de acknowledged ben je dus alsnog je commit kwijt. Door minder indirection / abstractie toe te passen en een goede architectural seem zou je als gebruiker dat kunnen aanpassen.
Waarom zou je map-reduce op events wil doen? Je kunt beter gepubliceerde events gaan denormaliseren; dat is uiteindelijk veel sneller.
Je bedoelt het maken van projections van je events? Dat is inderdaad veel sneller, maar wat als je nou een (adhoc / eenmalige) query wil uitvoeren die alle Commits die aangemaakt zijn door een specifieke gebruiker (opgeslagen in de headers) binnen een bepaalde time frame ophaalt (bijv. na een hack o.i.d). Dat kan je bij NEventStore niet query'en, en bij mij dus wel.
Als je drukke aggregates hebt, is loont het sowieso op snapshots te gaan gebruiken, en die om de zoveel versies te laten maken; dat brengt het aantal reads makkelijk naar beneden. Je wilt waarschijnlijk niet alle commits voor een stream bundelen in één document, dus dan zou je de commits sinds de laatste snapshot moeten bewaren, maar dat betekent dat je heel veel schuif-werk krijgt op het moment dat je een snapshot maakt.
Snapshots heb ik nog niet uitgewerkt, maar ik zit er aan te denken om de events die in een snapshot 'zitten' te laten dicteren door de event store. Aangezien dit een optimalisatie is voor het laden van events is het dan logischer om inserts na de snapshot op een nieuw document te laten gebeuren.

Bijvoorbeeld zoiets:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
using(var snapshotStream = _eventStore.OpenSnapshotStream(aggregateId)) 
{
    var events = snapshotStream.CommittedEvents;
    var aggregate = ...; // nieuwe aggregate aanmaken.

aggregate.ApplyHistory(events);

var snapshot = aggregate.GetSnapshot();
    snapshotStream.CommitSnapshot(snapshot);
}

Intern zou je dan kunnen opslaan op welk document nummer de snapshot van toepassing is zodat je alleen maar de documents daarna hoeft op te halen.

Maar goed, ik zeg ook niet dat het al production ready is :).

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-01 15:38

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

wooowwww wat doet PHPStorm (of Filezilla) opeens?!
Dacht ik gebruik eens PHPStorm, eens zien hoe dat gaat. Had even iets wat ik moest aanpassen op een website, aangepast en geupload en krijg opeens een foutmelding te zien op de site op line1. Ik nog eens goed in het bestand kijken, en het enige wat op line 1 staat was <?php ....
Vervolgens zie ik een grote verschil tussen het bestand op de FTP en wat ik had staan, dus wat doe ik met mijn domme kop: Ik haal het bestand van de FTP af en overschrijf hem. (dus origineel is nu helemaal weg :( ). Dat is niet zo heeul erg, behalve dat het bestand wat ik nu heb, opeens helemaal VERNEUKT is omdat letterlijk ALLES op 1 regel is gezet EN bepaalde spaties weg zijn. Vandaar ook de error omdat er nu ipv <?php , <?phpderestvandecodehierachteraan

Wat een tering zooi, en ik heb ook geen backup natuurlijk :+

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
douweegbertje schreef op donderdag 07 november 2013 @ 17:09:
Dat is niet zo heeul erg, behalve dat het bestand wat ik nu heb, opeens helemaal VERNEUKT is omdat letterlijk ALLES op 1 regel is gezet EN bepaalde spaties weg zijn. Vandaar ook de error omdat er nu ipv <?php , <?phpderestvandecodehierachteraan

Is dat niet gewoon een verschil in line-endings (CRLF op Windows vs LF op Linux)?

We are shaping the future

Verwijderd

Geen backup. YDI.

• Douweegbertje

Douweegbertje

Alex) schreef op donderdag 07 november 2013 @ 17:10:
[...]

Is dat niet gewoon een verschil in line-endings (CRLF op Windows vs LF op Linux)?
nja, 'iets' heeft heel het zootje verneukt. line-endings is prima maar daarmee zou mijn bestand niet naar de tering moeten gaan. Heb hier nooit problemen mee gehad, maar het is gewoon bizar dat mijn bestand op zijn kop is gegooid.

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08-2025

GateKeaper

#1 Procastinator

douweegbertje schreef op donderdag 07 november 2013 @ 17:13:
[...]

nja, 'iets' heeft heel het zootje verneukt. line-endings is prima maar daarmee zou mijn bestand niet naar de tering moeten gaan. Heb hier nooit problemen mee gehad, maar het is gewoon bizar dat mijn bestand op zijn kop is gegooid.
Zo dacht ik ooit eens "even snel" iets op productie aan te passen via net2ftp.com. Schreef dat rot ding niet gewoon mijn file leeg? :X "even snel" mondde toen uit in dikke paniek. Want uiteraard kwam ik niet net zo snel bij de oorspronkelijke sources, wat juist de reden was om het via net2ftp te regelen.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

douweegbertje schreef op donderdag 07 november 2013 @ 17:13:
[...]

En precies hier om gebruik ik, zelfs voor de meest stupide kleine projecten waar ik helemaal alleen aan werk, git, git-flow en een auto-deploy systeem.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Verwijderd

Firesphere schreef op donderdag 07 november 2013 @ 17:18:
[...]

En precies hier om gebruik ik, zelfs voor de meest stupide kleine projecten waar ik helemaal alleen aan werk, git, git-flow en een auto-deploy systeem.
Dit dus. Dacht even dat ik in het slechte programmeervoorbeelden zat. 8)7

Verwijderd

Firesphere schreef op donderdag 07 november 2013 @ 17:18:
[...]

QFT

• HMS

HMS

Verwijderd schreef op donderdag 07 november 2013 @ 17:19:
[...]

Naar wat voor systemen deploy jij dan? Azure?

Ben wel benieuwd hoe jij je auto deployment hebt opgezet :)

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

HMS schreef op donderdag 07 november 2013 @ 17:22:
[...]

Naar wat voor systemen deploy jij dan? Azure?

Ben wel benieuwd hoe jij je auto deployment hebt opgezet :)
Bitbucket + FTPloy (prive/persoonlijk-zakelijk)

Beanstalk (werkgever)

• Douweegbertje

Douweegbertje

Verwijderd schreef op donderdag 07 november 2013 @ 17:19:
[...]

Gast ga eens met je macbook interessant doen in een elitair café. Ik kom hier om dit als uitlaatklep te gebruiken, niet om te horen hoe mensen open deuren in trappen. Ik geef toch zelf al aan: geen backup, en mijn eigen fout? Punt is dat ik snel van iemand een aanpassing moest doen, en ik zit niet op mijn werk PC. Dit is iets wat ik even in mij vrije tijd doe. Voor al mijn fatsoenlijke projecten draait alles op een managed hosting die elke dag backuppen en heb ik aparte ontwikkel servers met goede checkouts en dat soort meuk.

Verder heb ik ook aangegeven dat ik dit niet meer doe (naar hem) vanwege dit soort meuk. Soms komt de opdracht van iemand anders en ben ik zoals nu.. niet verantwoordelijk voor deze zooi.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

douweegbertje schreef op donderdag 07 november 2013 @ 17:25:
[...]

Gast ga eens met je macbook interessant doen in een elitair café. Ik kom hier om dit als uitlaatklep te gebruiken, niet om te horen hoe mensen open deuren in trappen. Ik geef toch zelf al aan: geen backup, en mijn eigen fout? Punt is dat ik snel van iemand een aanpassing moest doen, en ik zit niet op mijn werk PC. Dit is iets wat ik even in mij vrije tijd doe. Voor al mijn fatsoenlijke projecten draait alles op een managed hosting die elke dag backuppen en heb ik aparte ontwikkel servers met goede checkouts en dat soort meuk.

Verder heb ik ook aangegeven dat ik dit niet meer doe (naar hem) vanwege dit soort meuk. Soms komt de opdracht van iemand anders en ben ik zoals nu.. niet verantwoordelijk voor deze zooi.
Even ademhalen ;) het is geen bashing, van niemand.

Het is eerder dat (bijna?) iedereen hier, eigenlijk ondertussen zo standaard gewend zijn aan het gebruik van een versioning systeem, dat we in eerste instantie verbaasd zijn als iemand het niet doet.

Ik heb ook door schade, schande en complete websites naar de kloten, geleerd dat het geen fluit uitmaakt, al is het een project van 2 bestandjes, altijd, altijd, altijd een VCS gebruiken (in mijn geval het liefst Git). ;)

En om de prijs hoef je een git-repo trouwens tegenwoordig ook niet meer te laten. Bitbucket is gratis tot 5 gebruikers, eindeloos private repo's :)

[ Voor 5% gewijzigd door Firesphere op 07-11-2013 17:33 ]

Verwijderd

douweegbertje schreef op donderdag 07 november 2013 @ 17:25:
[...]

Ik heb Firesphere zijn reactie daarnet gequote, maar ik ben uiteraard ook al een paar keer tegen de lamp gelopen (zie posthistory ;)).

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-01 16:14

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Gast, blaas jij eens niet zo hoog van de toren. Ja dit is een uitlaatkleptopic. Nee, dat impliceert niet dat je daar vervolgens hooguit wat "ah wat zielig" reacties op terugkrijgt. Het niet hanteren van source control ís gewoon een slecht programmeervoorbeeld, hoe je het ook wendt of keert.

[ Voor 40% gewijzigd door .oisyn op 07-11-2013 17:42 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Douweegbertje

Douweegbertje

Deze site, is een pauper site die binnenkort ook op de schop gaat. Hier krijg dan ook gewoon een leuk centje voor. Anyways het punt is dat er -wel- een backup is, alleen niet op deze PC. Wellicht is versioning e.d. wel leuk maar ik heb daar gewoon niets van op mijn PC staan. Technisch gezien moest ik één stom dingetje aanpassen. Een datum.. gewoon in HTML. Als ik dan even naar kosten en baten moet gaan kijken dan ben ik achterlijk dat ik voor zo'n site tijd ga verspillen met allerlei zooi. Ik zat niet live te ontwikkelen maar er ging iets fout met overschrijven. In feite dus dubbelpech. In elk geval volgende keer beter :+
.oisyn schreef op donderdag 07 november 2013 @ 17:39:
[...]

Gast, blaas jij eens niet zo hoog van de toren. Ja dit is een uitlaatkleptopic. Nee, dat impliceert niet dat je daar vervolgens hooguit wat "ah wat zielig" reacties op terugkrijgt.
Dat is ook prima, maar als iemand 2x zinloos gaat reageren dat krijg je het gewoon terug hoor.. Ik heb niets tegen iemand gezegd die gewoon hier leuk loopt te praten... Desnoods lach je me uit of zeg je dat ik er niets van kan.. prima. Ga alleen niet zo zuur blijven reageren achterelkaar.

[ Voor 32% gewijzigd door Douweegbertje op 07-11-2013 17:42 ]

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Einde van de dag, iedereen zit weer op zijn caffeïnepiek?

iOS developer

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

douweegbertje schreef op donderdag 07 november 2013 @ 17:41:
Ga alleen niet zo zuur blijven reageren achterelkaar.
"YDI". "Dacht even dat ik in het slechte programmeervoorbeelden topic zat"
Nou whooptidoo, zuur hoor.

En wat mij betreft heb je niets om over te zeiken. Er is dus uiteindelijk wel een backup, zoals je zelf al zei. Ik ben 5 jaar aan hobbyprogrammeerwerk kwijtgeraakt omdat mijn sourcecode en de source control database op hetzelfde raid volume stonden, die uiteindelijk is overleden door een fucking firmware bug. En ja, natuurlijk al die tijd geen backup meer gemaakt. Uiteraard ben ik hier enorm ziek van geweest, maar het blijft hoe dan ook mijn eigen stomme schuld.

En nu heb ik een NAS met raid 5 array waar mijn PC's naar backuppen, en die op zijn beurt weer automatisch de boel naar de cloud backupt. Dit soort dingen gebeuren mij hopelijk nu niet meer (iig niet op zo'n manier dat ik het zelf had kunnen voorkomen). Af en toe hehb je zo'n klap in het gezicht gewoon nodig.

[ Voor 61% gewijzigd door .oisyn op 07-11-2013 17:51 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• HMS

HMS

Elke keer als je iets sloopt wat niet in versiebeheer staat, sterft er een koffieboer.

• Douweegbertje

Douweegbertje

.oisyn schreef op donderdag 07 november 2013 @ 17:44:
[...]

"YDI". "Dacht even dat ik in het slechte programmeervoorbeelden topic zat"
Nou whooptidoo, zuur hoor.

En wat mij betreft heb je niets om over te zeiken. Er is dus uiteindelijk wel een backup, zoals je zelf al zei. Ik ben 5 jaar aan hobbyprogrammeerwerk kwijtgeraakt omdat mijn sourcecode en de source control database op hetzelfde raid volume stonden, die uiteindelijk is overleden. En ja, natuurlijk al die tijd geen backup meer gemaakt. Uiteraard ben ik hier enorm ziek van geweest, maar het blijft hoe dan ook mijn eigen stomme schuld.
Ach laat mij lekker ranten. Als jij dat niet zuur vindt dan hoef je je ook niet zo druk te maken om mijn zinnetje. Ik ben/was semi pissed op mijzelf en dan moet ik denk ik maar geen reacties lezen. Ik wilde dit graag fixen en nu heb ik geen toegang tot de backups. -> Dit staat daar 'on-site' op één computer en op een externe HD die ergens thuis ligt

Verder is het inderdaad mijn idiote schuld en dat is mijn eigen probleem. Dus hey GuidoH, drink morgen maar een kopje koffie van mij :Y)

Overigens ben ik nu toch wel benieuwd hoe mijn file zo 'corrupt' kon raken. Ik ga dit eens uitzoeken.

en nog een side-note; mijn g400s is net door UPS gebracht *O*

[ Voor 5% gewijzigd door Douweegbertje op 07-11-2013 17:54 ]

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
Ik maak nooit (*zeer zelden, om de paar maanden ofzo) backups van mijn devbak en meeste prive projecten die nog niet live staan hebben geen externe kopie. YOLO.

Afbeeldingslocatie: http://i1.kym-cdn.com/entries/icons/original/000/006/971/Sohardcore.jpg

[ Voor 39% gewijzigd door Gamebuster op 07-11-2013 18:02 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• Rutix
douweegbertje schreef op donderdag 07 november 2013 @ 17:51:
[...]

Ach laat mij lekker ranten. Als jij dat niet zuur vindt dan hoef je je ook niet zo druk te maken om mijn zinnetje. Ik ben/was semi pissed op mijzelf en dan moet ik denk ik maar geen reacties lezen. Ik wilde dit graag fixen en nu heb ik geen toegang tot de backups. -> Dit staat daar 'on-site' op één computer en op een externe HD die ergens thuis ligt

Verder is het inderdaad mijn idiote schuld en dat is mijn eigen probleem. Dus hey GuidoH, drink morgen maar een kopje koffie van mij :Y)

Overigens ben ik nu toch wel benieuwd hoe mijn file zo 'corrupt' kon raken. Ik ga dit eens uitzoeken.

en nog een side-note; mijn g400s is net door UPS gebracht *O*
Ranten is prima maar als je geen reactie op je rant wilt moet je hier niet posten ;). En daarna ranten op iemand anders is niet zo netjes.

Daarnaast files raken om de stomste reden corrupt ik heb ook weleens gehad dat een file corrupt is geraakt en ben er nooit achter gekomen hoe en waarom :P.
Gamebuster schreef op donderdag 07 november 2013 @ 18:00:
Ik maak nooit (*zeer zelden, om de paar maanden ofzo) backups van mijn devbak en meeste prive projecten die nog niet live staan hebben geen externe kopie. YOLO.
Meeste van mij hobby dingen staat ook op free private bitbucket :P of github. Verder rest backup ik mijn fotos en belangrijke documenten. De rest kan ik altijd herdownloaden of opnieuw installeren :P.

Btw een poosje geleden had iemand over een online backup service die best goedkoop was en die hij ging uitproberen :) wie was dat ookal weer en wat is eruit gekomen?

[ Voor 22% gewijzigd door Rutix op 07-11-2013 18:03 ]

Nothing to see here!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Degene die SOAP ontworpen heeft, mogen ze toch ook gaan vierendelen. Wat een gedoe om gewoon wat objecten uit te kunnen wisselen. :(

Tijdmachine | Nieuws trends

Verwijderd

Rutix schreef op donderdag 07 november 2013 @ 18:01:

Meeste van mij hobby dingen staat ook op free private bitbucket :P of github. Verder rest backup ik mijn fotos en belangrijke documenten. De rest kan ik altijd herdownloaden of opnieuw installeren :P.
Ik heb ongeveer net zoveel dropbox space als er momenteel bestanden op mijn SSD staan.. Handig voor hobbyprojectjes die je niet kwijt wil raken als je disken overlijden.

Voor de wat serieuzere dingen heb ik een bitbucket account.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Verwijderd schreef op donderdag 07 november 2013 @ 18:14:
[...]

Ik heb ongeveer net zoveel dropbox space als er momenteel bestanden op mijn SSD staan.. Handig voor hobbyprojectjes die je niet kwijt wil raken als je disken overlijden.

Voor de wat serieuzere dingen heb ik een bitbucket account.
Ik ga binnenkort maar eens aan de slag met een NAS, nieuwe Synology 2x2 TB RAID 1 en BitTorrent Sync ofzo... mijn Dropbox (welgeteld 4.4 GB) zit namelijk bijna vol en ik moet nu teveel laten. Wil straks gewoon de NAS als main storage hebben op kantoor. Die dan repliceert naar alle aangesloten PC's thuis, op kantoor en werkmappen voor andere (partner) bedrijven. 8)

Lekker makkelijk, overal je data en nog (behalve de hardware) gratis ook! :>

Verwijderd

Zoiets wil ik ook wel, maar dan moet er eerst een fatsoenlijke internetlijn komen. 8/1 met een router waar geen port forwarding wordt ondersteunt is geen pretje..

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-01 18:48

alienfruit

the alien you never expected

Genoeg SAP/ABAP werk voor deze maand. Rent gillend weg.

• Rutix
Verwijderd schreef op donderdag 07 november 2013 @ 18:23:
Zoiets wil ik ook wel, maar dan moet er eerst een fatsoenlijke internetlijn komen. 8/1 met een router waar geen port forwarding wordt ondersteunt is geen pretje..
Dat is inderdaad irritant. Ik heb 120/120 dus dan kan dat wel :P. Maar ik vind ook handig om gewoon meerdere backups te hebben want als mijn huis in de fix vliegt is ook mijn NAS de lul natuurlijk.

Nothing to see here!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Verwijderd schreef op donderdag 07 november 2013 @ 18:23:
Haha, dat hebben wij hier ook 8/1 Mbit van Alice, nu Tele2 geloof ik? Wel weer een fatsoenlijke router dan, maar goed. Niet echt geweldig die snelheid, maar als dat ons tegen moet houden zijn we wel even bezig. Nog geen zicht op glas hier, al gaat dat vast ook veel te duur zijn.

Verwijderd

alienfruit schreef op donderdag 07 november 2013 @ 18:26:
Genoeg SAP/ABAP werk voor deze maand. Rent gillend weg.
SAP O+
Ok nee, zo'n grote fan ben ik nu ook weer niet.

Momenteel hou ik me bezig met datamigratie en ik zit eigenlijk meer te knutselen in Excel als dat ik SAP heb openstaan :+

Daar studeer je dan informatica voor: Je leert programmeren en uiteindelijk zit je hele dagen in Microsoft Office te klooien omdat dat het enige programma is waar 'de business' mee kan werken.

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Alleen de wetenschap dat iemand een bijbehorend salaris verdient. weerhoudt me van het direct afzeiken van iedereen die met SAP moet werken :>

iOS developer

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hey, Rubinski jarig?

Gefeliciteerd! *O*

Verwijderd

BikkelZ schreef op donderdag 07 november 2013 @ 18:40:
Alleen de wetenschap dat iemand een bijbehorend salaris verdient. weerhoudt me van het direct afzeiken van iedereen die met SAP moet werken :>
Ik denk dat dat tegenvalt hoor. Mijn loon is volgens mij niet zo spectaculair in vergelijking met de rest. Ik verdien exact hetzelfde als een Java programmeur die bij hetzelfde bedrijf werkt.

Verwijderd

Firesphere schreef op donderdag 07 november 2013 @ 18:46:
Hey, Rubinski jarig?

Gefeliciteerd! *O*
Klopt, ik heb zelfs al met taart getrakteerd vandaag: Verwijderd in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 4"

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-01 10:29
douweegbertje schreef op donderdag 07 november 2013 @ 17:09:
Misschien een beetje een late reactie. In PHPStorm met je rechtermuisknop in de source > Local History > Show History. Ideale functie, ook als je geen Git gebruikt. :P

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Ik heb op een aantal machines CrashPlan geïnstalleerd al moet ik mijn desktop er nog van voorzien sinds de reinstall en dat is echt ideaal. Geen omkijken naar, onbeperkt 10 devices backuppen, en vrijwel instant (al heb ik mijn 3G-verbinding maar geëxclude).

Op mijn file-/databaseserver heb ik CrashPlan ook geïnstalleerd, voor SQL Server heb ik een maintenance plan gemaakt dat iedere nacht een full database backup doet naar een bepaalde folder die CrashPlan vervolgens weer uploadt. De .ldf- en .mdf-files van MSSQL direct backuppen is namelijk niet mogelijk omdat deze aan elkaar verwant zijn.

We are shaping the future

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

TheNephilim schreef op donderdag 07 november 2013 @ 18:18:
[...]

Ik ga binnenkort maar eens aan de slag met een NAS, nieuwe Synology 2x2 TB RAID 1
Welk model? Ik heb de DS412+ met 4x2TB raid 5 (soort van, het heet synology hybrid raid waarbij de disks niet even groot hoeven zijn, al had dat voor mij natuurlijk niet uitgemaakt aangezien de 4 disks identiek zijn).

Moet alleen nog even de cloud sync optie installeren, al map ik voor thuis gewoon een netwerk share waar ik de meeste dingen parkeer. Ben nog wat huiverig om m direct aan het internet te hangen...

En met de file history feature van windows worden alle belangrijke dingen automatisch naar de NAS gebackupt. Eigenlijk geen source control meer nodig :P. En met de crashplan headless client staat alles ook meteen offsite.

[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 07-11-2013 19:51 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

In other news: volgens mij is mijn portemonnee vandaag uit m'n auto gejat :(. Had m vanmorgen niet in mijn jas zitten toen ik op mijn werk aankwam, en toen ik vanavond thuis kwam stond het raam aan de passagierskant volledig open.

Was gelukkig nog niets met mn CC gedaan, en er zat hooguit 5 euro in. Wel weer irritant dat ik allemaal nieuwe passen en rijbewijs moet gaan regelen :/.

[ Voor 25% gewijzigd door .oisyn op 07-11-2013 19:56 ]

Verwijderd

.oisyn schreef op donderdag 07 november 2013 @ 19:53:
In other news: volgens mij is mijn portemonnee vandaag uit m'n auto gejat :(. Had m vanmorgen niet in mijn jas zitten toen ik op mijn werk aankwam, en toen ik vanavond thuis kwam stond het raam aan de passagierskant volledig open.

Was gelukkig nog niets met mn CC gedaan, en er zat hooguit 5 euro in. Wel weer irritant dat ik allemaal nieuwe passen en rijbewijs moet gaan regelen :/.
Dat is inderdaad vaak het ergste. Enkele maanden geleden werd mijn portefeuille ook gestolen. Toen had ik wel zo'n 500 euro mee aan cash (vergeten uit te halen :')) en dat ben ik gewoon kwijt. Mijn portefeuille werd gelukkig de volgende ochtend teruggevonden op de parking van een grootwarenhuis in de buurt. Voor mij was dat al een hele opluchting aangezien het aanvragen van al die verschillende passen een enorme pain in the ass is. Been there, done that!

Anyway, veel succes ermee!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ja het is idd hopen dat ze gewoon eruit halen wat ze willen hebben en de rest vervolgens op straat flikkeren oid.

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Dat is echt kut. Maar geen schade aan je auto verder?

Helemaal lullig als je met honderden euro's aan schade zit voor iets waar de dief nauwelijks wat aan heeft :(
Verwijderd schreef op donderdag 07 november 2013 @ 18:54:
[...]

Ik denk dat dat tegenvalt hoor. Mijn loon is volgens mij niet zo spectaculair in vergelijking met de rest. Ik verdien exact hetzelfde als een Java programmeur die bij hetzelfde bedrijf werkt.
Bij gelijke ervaring?

iOS developer

• Douweegbertje

Douweegbertje

Hoe hebben ze eigenlijk je raam dan naar beneden gekregen? Is je raam lam dat ze hem gewoon naar beneden kunnen drukken?

• Caelorum
  • Laatst online: 07:24
douweegbertje schreef op donderdag 07 november 2013 @ 20:28:
[...] Hoe hebben ze eigenlijk je raam dan naar beneden gekregen? Is je raam lam dat ze hem gewoon naar beneden kunnen drukken?
Raam naar beneden krijgen was toch niet zo moeilijk? Moeilijkste is lijkt me dat te doen zonder dat er een alarm af gaat. Verder gewoon een kwestie van goeie haak hebben..

Overigens sterkte de komende tijd .oisyn met dat geluk van jou post je straks nog eens uit het ziekenhuis :(

[ Voor 11% gewijzigd door Caelorum op 07-11-2013 20:31 ]

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hoi,

Jij maakt toch websites? Ik wil voor mijn designbedrijf graag een nieuwe site. Ik maak het design, dus je hoeft alleen maar mijn design in een wordpress te gooien.
Dat kan toch zo wel? Of kost dat geld?
Nee joh, doen we gewoon. En al helemaal in Wordpress :F . Het is niet alsof jij je klanten laat betalen voor je werk ofzo. Toch?

• Delusion
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-01 11:37
Firesphere schreef op donderdag 07 november 2013 @ 20:35:
[...]

Nee joh, doen we gewoon. En al helemaal in Wordpress :F . Het is niet alsof jij je klanten laat betalen voor je werk ofzo. Toch?
Klinkt als een designer met verstand

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-01 18:51
Hoorde dat ze het hier gratis doen voor je: http://codex.wordpress.org/WordPress_Lessons

:+

Verwijderd

BikkelZ schreef op donderdag 07 november 2013 @ 20:25:
[...]

Dat is echt kut. Maar geen schade aan je auto verder?

Helemaal lullig als je met honderden euro's aan schade zit voor iets waar de dief nauwelijks wat aan heeft :(

[...]

Bij gelijke ervaring?
Ja.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Nou, WootWooooot :+ hoor, Wordpress met 10 plugins die allemaal zo lek zijn als een mandje. En dan is't mijn schuld als het mis gaat, nee bedankt :P

• Douweegbertje

Douweegbertje

[...]

haha whut. :+ Ik hoop dat je een korte samenvatting van z'n mail hebt gemaakt, of is dat zijn echte mail die hij had gestuurd?

Verwijderd

[...]

Verplichte TheOatmeal: (klikbaar)

Afbeeldingslocatie: http://s3.amazonaws.com/theoatmeal-img/comics/computers/header.png

Niet te schatten, dat soort vragen. Je hoort jarenlang niets van ze en dan staan ze aan de deur om te vragen of je niet 'even' snel een website wil bouwen. Het design hebben ze al dan niet geplukt van een "free css website"-website en jij hoeft er dus toch maar snel even wat content op te gooien. En ohja, het zou natuurlijk gemakkelijk zijn moesten ze die content ook zelf kunnen beheren natuurlijk.

• azerty
Ja, die Oatmeal is altijd een verplichting bij zo'n verhalen :p

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

douweegbertje schreef op donderdag 07 november 2013 @ 21:18:
[...]

haha whut. :+ Ik hoop dat je een korte samenvatting van z'n mail hebt gemaakt, of is dat zijn echte mail die hij had gestuurd?
Nee, dit was de volledige mail. Exclusief ondertekening natuurlijk.
Hier de samenvatting:
Hoi, jij wil vast wel gratis een hoop werk doen voor mij he?
Verwijderd schreef op donderdag 07 november 2013 @ 21:22:
[...]

Verplichte TheOatmeal: (klikbaar)

[afbeelding]

Niet te schatten, dat soort vragen. Je hoort jarenlang niets van ze en dan staan ze aan de deur om te vragen of je niet 'even' snel een website wil bouwen. Het design hebben ze al dan niet geplukt van een "free css website"-website en jij hoeft er dus toch maar snel even wat content op te gooien. En ohja, het zou natuurlijk gemakkelijk zijn moesten ze die content ook zelf kunnen beheren natuurlijk.
In dit geval niet helemaal. Dit is gewoon een mogelijke klant. Niet een "goh, jij weet veel van computers toch?" geval.

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Wat is er "mogelijke klant" aan iemand die niet wil betalen?

iOS developer

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dat hij over 5 jaar binnen is en dan baal je dat je hem niet geholpen hebt!!!!1111 #keepdreaming

{signature}

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

BikkelZ schreef op donderdag 07 november 2013 @ 21:37:
Wat is er "mogelijke klant" aan iemand die niet wil betalen?
Ok, het WAS een mogelijke klant ;)

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:53
Haha dat is echt te erg. Mag hopen dat degene die die mail stuurde of nog niet zo oud is, of bijna niks in de computer business te doen heeft. Anders vrees ik het ergste :P.

Even een avondje bughunten. Heb een multithreaded python architectuur waarbij een subprocess niet juist wordt afgesloten. Op zoek naar de culprit :)

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Op de CV staat "Ervaring met Word, Excel, Photoshop en Dreamweaver"
Ik haak vrolijk af :D
Dit ik kreeg de CV in reply op mijn mail. Met de begeleidende tekst
Ik weet heus wel hoe sites gemaakt worden. Zo moeilijk is het niet, ik heb jarenlang met Dreamweaver gewerkt
Ik heb teruggemailt:
Hoi,

Ik heb ervaring met:
Java
C++
PHP
HTML
CSS
Embedded C
C#
Javascript
Pascal

Ik ben niet geinteresseerd in je voorstel, en wil je graag wijzen op het volgende gezegde:
"You think a professional is expensive? Try hiring an amateur."
Ik wens je veel succes met het vinden van iemand die gratis voor jou wil werken.

[ Voor 67% gewijzigd door Firesphere op 07-11-2013 21:51 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

douweegbertje schreef op donderdag 07 november 2013 @ 20:28:
[...]

Hoe hebben ze eigenlijk je raam dan naar beneden gekregen? Is je raam lam dat ze hem gewoon naar beneden kunnen drukken?
Ik heb een Mitsubishi Carisma uit '98. Ramen zijn electrisch. Ik gok dat een beetje autokraker daar niet heel veel moeite mee heeft.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.oisyn schreef op donderdag 07 november 2013 @ 21:51:
[...]

Ik heb een Mitsubishi Carisma uit '98. Ramen zijn electrisch. Ik gok dat een beetje autokraker daar niet heel veel moeite mee heeft.
Tja, Windows 98. Dat kan elk scriptkiddy natuurlijk.

• Struikrover
Haha scherp.
Iemand anders zijn avond nog aan het verdoen met coden?

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Struikrover schreef op donderdag 07 november 2013 @ 21:53:
Haha scherp.
Welke co.... const numeric int wat?

Verwijderd

Struikrover schreef op donderdag 07 november 2013 @ 21:53:
Haha scherp.
Ik zit nog doodleuk op mijn werk. Ik schrijf wel geen code dus val helaas buiten je doelgroep.

/me gaat stilaan naar huis

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Caelorum schreef op donderdag 07 november 2013 @ 20:30:
[...]

Raam naar beneden krijgen was toch niet zo moeilijk? Moeilijkste is lijkt me dat te doen zonder dat er een alarm af gaat. Verder gewoon een kwestie van goeie haak hebben..
Nou dat is met mijn auto niet zo moeilijk, die heeft namelijk geen alarm ;)
Overigens sterkte de komende tijd .oisyn met dat geluk van jou post je straks nog eens uit het ziekenhuis :(
Nou idd zeg het is echt een fucking rampjaar.
- kat weg
- hdd crash, alles kwijt, inclusief 5 jaar aan hobbyprogrammeerwerk
- sinds vorige week lekkage
- sinds gisteren is het slot van de acherdeur stuk en die krijgen we dus niet meer open
- vadaag portemonnee gejat

Komt nog eens bij dat we ons een paar weken geleden hebben ingeschreven voor een nieuwbouwproject. We waren echt superenthousiast, maar we zaten dus niet bij de eerste selectie dus dat was een behoorlijke teleurstelling.

• Rutix
.oisyn schreef op donderdag 07 november 2013 @ 21:59:
[...]

[...]

- kat weg
- sinds gisteren is het slot van de acherdeur stuk en die krijgen we dus niet meer open

Komt nog eens bij dat we ons een paar weken geleden hebben ingeschreven voor een nieuwbouwproject. We waren echt superenthousiast, maar we zaten dus niet bij de eerste selectie dus dat was een behoorlijke teleurstelling.
Laten we hopen dat het bij materiële pech blijft en dat je gezondheid van je gezin enzo goed blijft ;)

Nothing to see here!

• Struikrover
Pff dat is niet zo'n beetje pech ook. Hopelijk heb je je gedeelte karma nu wel weer rechtgezet en gaat het weer de goede kant op.

• Caelorum
  • Laatst online: 07:24
Rutix schreef op donderdag 07 november 2013 @ 22:03:
[...]Laten we hopen dat het bij materiële pech blijft en dat je gezondheid van je gezin enzo goed blijft ;)

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
Verwijderd schreef op donderdag 07 november 2013 @ 21:57:
[...]

Ik zit nog doodleuk op mijn werk. Ik schrijf wel geen code dus val helaas buiten je doelgroep.

/me gaat stilaan naar huis
en dat op je verjaardag :/

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
[...]

Neem aan dat je al gekeken heb naar recovery software?
Minder bro! :(

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

[...]

[...]

- kat weg

Volgende week aftanken in Enschede? :D

Mooi jaar heb je man, echt compleet tegenovergestelde van mijn jaar. Kan me goed voorstellen dat je wel wat leukers had bedacht.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

BtM909 schreef op donderdag 07 november 2013 @ 22:29:
[...]

Neem aan dat je al gekeken heb naar recovery software?
Ja, onrecoverbaar, platters teveel beschadigd. Die diagnose kostte me natuurlijk nog wel €200

• Struikrover
Pagina: 1 ... 79 ... 137 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.