De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 80 ... 137 Laatste
Acties:
  • 340.244 views

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:36

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.oisyn schreef op donderdag 07 november 2013 @ 22:30:
[...]

Ja, onrecoverbaar, platters teveel beschadigd. Die diagnose kostte me natuurlijk nog wel €200
Grappig dat vergelijkbaar hier vandaag al is genoemd. VCS SYSTEMS FTW! :P

Je hebt echt geen backup? Niets? Niet eens een kopie van 10 dagen geleden op een random server?

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-01 16:33
Hahahaha, het is echt lang geleden dat ik zo hard heb gelachen om een filmpje.. Luckytv is naast Willem over het algemeen niet heel sterk, maar deze vind ik wel erg mooi :D

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-01 15:28

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Firesphere schreef op donderdag 07 november 2013 @ 22:41:
[...]

Grappig dat vergelijkbaar hier vandaag al is genoemd. VCS SYSTEMS FTW! :P

Je hebt echt geen backup? Niets? Niet eens een kopie van 10 dagen geleden op een random server?
Source control db stond op hetzelfde raid volume. En ik doe vrij weinig met web he, dus t is niet alsof ik vaak source zit te copyen ofzo.

[ Voor 11% gewijzigd door .oisyn op 07-11-2013 22:50 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-01 18:04
Had het origineel nog niet gezien, maar vond deze naderhand beter _/-\o_

Verwijderd

Tja, shit happens :p

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.oisyn schreef op donderdag 07 november 2013 @ 22:49:
[...]

Source control db stond op hetzelfde raid volume. En ik doe vrij weinig met web he, dus t is niet alsof ik vaak source zit te copyen ofzo.
Een offsite-copy. Eerste wat mijn leraar zei. En dat heeft hij het hele college vol gehouden. Offsite copy. Ik kan je in 100 andere woorden zeggen, hoeveel een offsite copy waard is ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Firesphere op 07-11-2013 23:04 ]

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:38

F.West98

Alweer 17 jaar hier

Hmm..
Backups.
Doe ik niet veel aan, maar ik heb wel een NAS staan met in Windows 8.1 met dagelijkse backup, dus dat zit wel goed.
Behalve bij brand.

Misschien binnenkort nog zo'n NAS bij m'n oma zetten en de NAS te laten backuppen naar de andere :P

2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Firesphere schreef op donderdag 07 november 2013 @ 23:04:
[...]

Een offsite-copy. Eerste wat mijn leraar zei. En dat heeft hij het hele college vol gehouden. Offsite copy. Ik kan je in 100 andere woorden zeggen, hoeveel een offsite copy waard is ;)
Als je nou gewoon even de posts van vandaag terugleest dan vallen we niet steeds in herhaling ;)

.oisyn in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 4"

[ Voor 9% gewijzigd door .oisyn op 07-11-2013 23:20 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:47
Wel jammer dat je het op deze manier hebt moeten leren.
Moet zelf zeggen dat ik hier wel een overkill aan back-up heb. TFS waar ik projecten uitcheck in Skydrive&dropbox en die dan weer synced met mijn PC en laptop en mijn PC sync ik dan weer met een externe HDD. Basically staat mij data op iets van 6 devices verspreid over de wereld :P

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:41
Ik heb op enkele videos staan dat ik reacties goed wil keuren, voordat ze gepost worden.
Staat dit ineens in mijn inbox.

https://support.google.com/youtube/answer/3523594?hl=nl-NL
Het gedeelte 'Reacties' van de YouTube Inbox wordt niet meer bijgewerkt als er nieuwe reacties worden geplaatst bij je video's.

Het nieuwe reactiesysteem van YouTube maakt in plaats daarvan gebruik van het meldingssysteem van Google+ om je te laten weten dat iemand een reactie heeft geplaatst bij je video of op je kanaal. Je kunt nu meldingen ontvangen via e-mail, op je mobiele apparaat en in de Google+ balk.
Maar ik WIL helemaal geen gebruik maken van Google+. Ze duwen het gewoon door je strot!

Google, face it! Google Plus is een faal en op deze manier kweek je meer tegenzin dan dat mensen juist een G+ account willen hebben!

[ Voor 8% gewijzigd door PdeBie op 07-11-2013 23:30 ]

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-01 21:29

HMS

Ik vind G+ eigenlijk beter dan FB :/

• Caelorum
Ik ben 'helemaal' google vrij ^^ Eigenlijk zou ik mijn accounts moeten opzeggen, ware het niet dat mijn gmail (=google =G+ :/) account fungeert als een spam vanger.
Het voelde echt zo ongelooflijk goed toen ik alles had overgezet naar mijn MS account. Ja, ik weet het nu zit ik vast aan een ander bedrijf, maar bij MS weet ik tenminste waar ik aan toe ben. En daarnaast, ik gebruik ook windows 8 en WP8 (en heb een xbox) dus tja.. Als ze me willen naaien kunnen ze het toch al :P

Ohja.. en straks met android apps in de play store zetten wordt ik weer in hun ZOMG ALLES IS GOOGLE+ netwerk-loop gezogen :/

[ Voor 12% gewijzigd door Caelorum op 07-11-2013 23:43 ]

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.oisyn schreef op donderdag 07 november 2013 @ 23:18:
[...]

Als je nou gewoon even de posts van vandaag terugleest dan vallen we niet steeds in herhaling ;)

.oisyn in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 4"
Ik heb het toch netjes in 1 zin samengevat? :+

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-12-2025
pdebie schreef op donderdag 07 november 2013 @ 23:29:
Ik heb op enkele videos staan dat ik reacties goed wil keuren, voordat ze gepost worden.

[...]

Maar ik WIL helemaal geen gebruik maken van Google+. Ze duwen het gewoon door je strot!

Google, face it! Google Plus is een faal en op deze manier kweek je meer tegenzin dan dat mensen juist een G+ account willen hebben!
Was toch al zo? Youtube account werd al een aparte g+ profiel voor aangemaakt als je niet je echte naam wilde gebruiken.

Nothing to see here!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:38

F.West98

Alweer 17 jaar hier

Ik snap niet wat er TEGEN is om een G+ account te hebben. Ok, dan heb je het account. En dan? Als je het niet gebruikt is het toch nutteloos.

2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Ik heb ook wel een G+-account, maar dat wil nog niet zeggen dat ik alles wat los en vast zit er maar aan gekoppeld hoeft te worden. Helaas is dat wel wat Google met een noodvaart met al hun producten aan het doen is.

En dan toch nog meer inhoud dan enkel 'Hee, dit is mijn 1337ste post' :)

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:47
Verwijderd schreef op donderdag 07 november 2013 @ 14:21:
[...]
offtopic:
Hoe is het ondertussen met BookShuffle?
Die ligt nog stil :P Eerst even googalytics uitbouwen tot een volwaardige app (want daar zijn we natuurlijk nog lang niet!). Maar zal er eerdaags wel van komen :)

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Firesphere schreef op donderdag 07 november 2013 @ 10:34:
[...]

7.4 is al uit ;)

Maar nog steeds geen goeie less-ondersteuning :(
Wat mis je dan? Ik ben (in de korte tijd dat ik het gebruik) nog geen problemen tegen gekomen.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-01 18:51
Ligt het aan mijn PC of begint Firefox met de versie trager te worden. Ik moet al hardware acceleration uitschakelen omdat anders de nvidia drivers crasht, nu kan ik amper op Facebook iets doen zonder dat de boel vastloopt :(

• HMS

HMS

Op de een of andere manier spreekt F# mij wel aan. Maar dat doet Erlang ook :/, maar te weinig tijd voor beide. Fuck.

• Avalaxy
Ja :( Ik ben een tijdje met Haskell bezig geweest, en met F#. Vond het beide erg interessant, dus een dik boek over Haskell aangeschaft. Ook maar een boek over F# 3.0 aangeschaft. Je raadt het al: beide staan nog steeds stof te happen in m'n boekenkast, compleet geen tijd voor (en éigenlijk ook geen zin in :P) om te lezen. Boeken lezen is zwaar achterstallig onderhoud momenteel :(

• HMS

HMS

Hah, ja dat is wel erg herkenbaar inderdaad. Haskell ben ik dan niet heel erg nieuwsgierig naar, hoewel het natuurlijk wel een beetje de vader is van het (grootschalig) functioneel programmeren.

Ach, eerst maar eens een nachtje slapen. Morgen lijkt alles weer anders ;)

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-01 15:37
Megamind schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 02:42:
Ligt het aan mijn PC of begint Firefox met de versie trager te worden. Ik moet al hardware acceleration uitschakelen omdat anders de nvidia drivers crasht, nu kan ik amper op Facebook iets doen zonder dat de boel vastloopt :(
Sinds 25 heb ik hier ook last van... Loading-spinners van de tabbladen blijven na 1 seconde gewoon stil staan waarna heel firefox 1 seconde hangt... Dit zowel onder windows als linux...

• cenix
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-01 15:03
Zeer herkenbaar; sinds kort is zelfs mijn Flash support stuk (Linux) - sites doen er dan minuten over om tot de conclusie te komen dat het echt niet gaat werken. Herinstalleren heeft niet geholpen. En helaas zijn er nog steeds sites die Flash nodig hebben.

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Megamind schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 02:42:
Ik gebruik Firefox eigenlijk alleen als dev-browser, dus weinig ervaring in dagelijks gebruik, maar toen mijne ontzettend traag werd heb ik mijn profiel eens weggegooid en sinds dien is Firefox weer erg snel.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10-2025
HMS schreef op donderdag 07 november 2013 @ 17:01:
[...]

Dat klopt, en daar zijn dan ook de meeste tests op gericht. Daarnaast is atomicity gegarandeerd op document niveau. Ik weet nog niet helemaal zeker of ik consistency van dispatchen in mijn event store wil oplossen of dat dat op applicatie niveau moet worden opgelost.

[...]

Ze gebruiken inderdaad wel een write concern, namelijk Acknowledged. Bij een power failure vlak na de acknowledged ben je dus alsnog je commit kwijt. Door minder indirection / abstractie toe te passen en een goede architectural seem zou je als gebruiker dat kunnen aanpassen.

[...]

Je bedoelt het maken van projections van je events? Dat is inderdaad veel sneller, maar wat als je nou een (adhoc / eenmalige) query wil uitvoeren die alle Commits die aangemaakt zijn door een specifieke gebruiker (opgeslagen in de headers) binnen een bepaalde time frame ophaalt (bijv. na een hack o.i.d). Dat kan je bij NEventStore niet query'en, en bij mij dus wel.
Dat kan wel, maar is afhankelijk van de storage die je gebruikt meen ik. Bij de ravendb storage is een commit gewoon een document welke als json gerepresenteerd wordt, je kunt er dan gewoon queries e.d. over doen zoals je dat normaal ook doet in RavenDB.

Bij de SQL integratie gaat dat niet inderdaad..
[...]

Snapshots heb ik nog niet uitgewerkt, maar ik zit er aan te denken om de events die in een snapshot 'zitten' te laten dicteren door de event store. Aangezien dit een optimalisatie is voor het laden van events is het dan logischer om inserts na de snapshot op een nieuw document te laten gebeuren.

Bijvoorbeeld zoiets:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
using(var snapshotStream = _eventStore.OpenSnapshotStream(aggregateId)) 
{
    var events = snapshotStream.CommittedEvents;
    var aggregate = ...; // nieuwe aggregate aanmaken.

aggregate.ApplyHistory(events);

var snapshot = aggregate.GetSnapshot();
    snapshotStream.CommitSnapshot(snapshot);
}

Intern zou je dan kunnen opslaan op welk document nummer de snapshot van toepassing is zodat je alleen maar de documents daarna hoeft op te halen.
..
Dat is volgens mij ook precies de definitie van een snapshot. Een snapshot is niks meer dan een verzameling van commits. Zodat je bij het ophalen van een eventstream voor een aggregate alleen maar de laatste snapshot op hoeft te halen, en alle commits welke tussen toen en nu zitten.

Zo bulky is NEventStore nou ook weer niet hoor. Het bevat wat abstracties voor de storage maar dat is ook alles. De rest is behoorlijk specifiek toegespitst op EventStore functionaliteiten, daarmee bedoel ik te zeggen dat het behoorlijk opinionated is.

Conflict detectie is bijvoorbeeld iets wat het zelf niet doet. Naast de detectie op de aggregate versie id. Een hoop van dat soort dingen worden door de commondomain library aangeboden.
Niet alles is geweldig, Id's kunnen alleen Guid's zijn om zo id collision's vrijwel uit te sluiten, maar als je dan dus meer flexibiliteit wilt daaromtrent, then your shit out of luck :p.

Dat is trouwens ook een van de issues op github bij dat project, zo eentje waar al maanden geen activiteit op is :P

• PdeBie
Gaat niet helemaal goed bij GeenStijl geloof ik :+
http://imgur.com/aZB4E2u

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/aZB4E2ul.png

--edit--
werkt weer.

[ Voor 34% gewijzigd door PdeBie op 08-11-2013 09:16 ]

• Rutix
dcm360 schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 01:20:
Ik heb ook wel een G+-account, maar dat wil nog niet zeggen dat ik alles wat los en vast zit er maar aan gekoppeld hoeft te worden. Helaas is dat wel wat Google met een noodvaart met al hun producten aan het doen is.

En dan toch nog meer inhoud dan enkel 'Hee, dit is mijn 1337ste post' :)
Ik zou het met je eens zijn maar in het geval van Youtube hoefde je niet perse het te linken aan je echte G+. Als je dat niet wilde dan werd er gewoon een G+ pagina gemaakt met je nickname :p

Nothing to see here!

Verwijderd

pdebie schreef op donderdag 07 november 2013 @ 23:29:

[...]

Ik vind Google+ leuker dan Facebook maar het grote nadeel is dat niemand het gebruikt. Dat is natuurlijk erg jammer aangezien het een erg mooi product is maar zolang er niemand gebruik van maakt, is het nutteloos.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-01 20:41

Bosmonster

*zucht*

Kreeg gister ook ineens weer Google+ door mn strot geduwd om een vage reden.

- Ik maak, speciaal in een andere browser dan mn standaard, een Google account aan voor mn werk-e-mailadres.
- Ik krijg een activatiemail in mn inbox en klik de link
- Link opent in mn standaardbrowser waar ik ingelogd ben op mn prive account, waar ik Google+ al tijden geleden heb weggegooid.
- Heb ik ineens Google+ weer op mn prive-account :')

WTF

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11-2025

Korben

() => {};

ieperlingetje schreef op donderdag 07 november 2013 @ 18:09:
Degene die SOAP ontworpen heeft, mogen ze toch ook gaan vierendelen. Wat een gedoe om gewoon wat objecten uit te kunnen wisselen. :(
Je moet niet degene die een dergelijke techniek uitvindt vierendelen, maar degene die besluit dat het gebruikt moet worden, of dat het een vereiste is.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• D-Raven
Korben schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 09:40:
[...]

Je moet niet degene die een dergelijke techniek uitvindt vierendelen, maar degene die besluit dat het gebruikt moet worden, of dat het een vereiste is.
QFT

Tenzij er complexe beveiliging schema's toegepast moeten worden vermijd ik SOAP.

Maar dan nog...
SOAP + Security extensies is typisch zo'n dingetje welk ieder platform weer op zijn eigen manier moet implementeren, met als gevolg dat interoperabiliteit tussen diverse platforms een ramp is.

Been there... done that.. have a closet full of t-shirts :P

• Korben

Korben

() => {};

D-Raven schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 09:50:
[...]
Tenzij er complexe beveiliging schema's toegepast moeten worden vermijd ik SOAP.
Ben benieuwd, bij wat voor security schema zou jij zeggen 'godnondeju, hier zou ik graag SOAP voor gebruiken!'?

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• D-Raven
Korben schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 09:55:
[...]

Ben benieuwd, bij wat voor security schema zou jij zeggen 'godnondeju, hier zou ik graag SOAP voor gebruiken!'?
Geen enkele :D :P

Er zijn tegenwoordig zoveel betere alternatieven imho. Maar helaas zijn er nog genoeg bedrijven welke in de vorige eeuw leven.
Als in, vaak is die beslissing niet aan mij, of wordt hij afgedwongen door de partij aan de andere kant.

[ Voor 11% gewijzigd door D-Raven op 08-11-2013 10:04 ]

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Zoooo. Koffie vanaf een andere locatie. Hele dag geen kantoor :/

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-01 11:19
Firesphere schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 10:30:
Zoooo. Koffie vanaf een andere locatie. Hele dag geen kantoor :/
Kan ook wel eens fijn zijn. Ik zie hier niets anders dan kantoor!

RTFM!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

De koffie is hier minder

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-01 17:56
Waar zit je nu dan? Klant of thuis? :)
Firesphere schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 10:47:
[...]

Bij een klant natuurlijk. Thuis is de koffie altijd goed ;)
Ik weet ook niet wat je thuis hebt dus ;) Wat heb je thuis?

[ Voor 40% gewijzigd door Ryur op 08-11-2013 10:49 ]

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ryur schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 10:42:
[...]

Waar zit je nu dan? Klant of thuis? :)

• _Moe_
Firesphere schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 10:47:
[...]

En jij gaat niet met je eigen machine onder je arm naar de klant?

RTFM!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

_Moe_ schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 10:51:
[...]

Kreeg het ding zo snel niet los

• PdeBie
_Moe_ schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 10:51:
[...]

Dat doet een vriend van ons als hij op visite bij andere vrienden gaat _O-

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:18

alienfruit

the alien you never expected

SOAP is alleen leuk als je per uur wordt betaalt... Tijd terug nog met een SOAP webservice moeten praten die gewoon XML weer rondstuurde als een marshalled Java object.

[ Voor 53% gewijzigd door alienfruit op 08-11-2013 11:12 ]

• _Moe_
pdebie schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 11:09:
[...]

8)7

En dat wordt geapprecieerd? Ik zou dat precies toch niet zo fijn vinden als ze dat bij mij zouden doen.

RTFM!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-01 16:56

TheNephilim

Wtfuzzle

Nou de koffie smaakte mij anders ook niet zo vanochtend Firesphere, dan was het nog wel op ons eigen kantoor :+

Maar goed, bijna weekend! Hopelijk kunnen we nog even wat nuttigs doen vandaag, met een voldaan gevoel het weekend in. Vanavond Battlefield 4 spelen en zaterdag met de moat'n naar het lokale Oktoberfest! 8)

Verwijderd

_Moe_ schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 11:14:
[...]

8)7

En dat wordt geapprecieerd? Ik zou dat precies toch niet zo fijn vinden als ze dat bij mij zouden doen.
Idem. Alsof je met je eigen drank op café gaat. 8)7

• PdeBie
Nee, natuurlijk vind men dat niet leuk.
Dat heeft hij ook al meerdere malen te horen gekregen.

Alleen hij drinkt alleen Nespresso en de meesten hebben 'gewoon' filterkoffie. Dus neemt hij z'n Nespresso mee en drinkt hij dat. :')

kleine toevoeging: hij flikt het overigens niet elke keer. En vaak meer bedoeld als grap, dan serieus. Maar soms is het wel eens irritant.

[ Voor 23% gewijzigd door PdeBie op 08-11-2013 11:27 ]

• _Moe_
pdebie schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 11:26:

Alleen hij drinkt alleen Nespresso en de meesten hebben 'gewoon' filterkoffie. Dus neemt hij z'n Nespresso mee en drinkt hij dat. :')

kleine toevoeging: hij flikt het overigens niet elke keer. En vaak meer bedoeld als grap, dan serieus. Maar soms is het wel eens irritant.
Maar wel elke keer bij jou :+

RTFM!

• Rutix
Verwijderd schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 11:21:
[...]

Idem. Alsof je met je eigen drank op café gaat. 8)7
Ik heb het weleens gedaan hoor. Was wel een restaurant en ik moest toen een bepaald bedrag betalen (kurkgeld). In Australië is dat trouwens bij sommige restaurants heel normaal. BYOB (Bring your own bottle) gebeurt veel met wijnen. Er zijn zelfs restaurants die dan het menu in combinatie koken met de wijn die jij hebt meegenomen :)

[ Voor 13% gewijzigd door Rutix op 08-11-2013 11:34 ]

Nothing to see here!

Verwijderd

Tja, ik zou daar toch niet mee kunnen lachen.
Als mensen die bij mij uitgenodigd zijn commentaar hebben op whatever ze te eten of te drinken krijgen is mijn antwoord simpel: "like it or leave it".

• Korben

Korben

() => {};

Rutix schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 11:32:
[...]

Ik heb het weleens gedaan hoor. Was wel een restaurant en ik moest toen een bepaald bedrag betalen (kurkgeld). In Australië is dat trouwens bij sommige restaurants heel normaal. BYOB (Bring your own bottle) gebeurt veel met wijnen. Er zijn zelfs restaurants die dan het menu in combinatie koken met de wijn die jij hebt meegenomen :)
Dit is toch wel wat anders; dit is alsof je wordt uitgenodigd voor een etentje en dan je eigen kookplaat en eten meeneemt. Blijf dan gewoon thuis.

• Rutix
Verwijderd schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 11:34:
[...]

Tja, ik zou daar toch niet mee kunnen lachen.
Als mensen die bij mij uitgenodigd zijn commentaar hebben op whatever ze te eten of te drinken krijgen is mijn antwoord simpel: "like it or leave it".
Ligt er een beetje aan natuurlijk. Mijn vader mag bijvoorbeeld geen alcohol maar drinkt wel graag een biertje, vooral als de andere dat ook doen. Maar veel mensen houden daar geen rekening mee dus neemt vaak zelf alcohol vrij bier mee.

Nothing to see here!

Verwijderd

Rutix schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 11:36:
[...]

Ligt er een beetje aan natuurlijk. Mijn vader mag bijvoorbeeld geen alcohol maar drinkt wel graag een biertje, vooral als de andere dat ook doen. Maar veel mensen houden daar geen rekening mee dus neemt vaak zelf alcohol vrij bier mee.
Ja ok, met zo'n situatie kan ik nog leven. Maar zelfs dan nog heb ik liever dat het op voorhand gecommuniceerd wordt. Net hetzelfde voor vegetariërs. Ik heb daar helemaal geen probleem mee, maar laat het gewoon op voorhand weten zodat ik er rekening mee kan houden in plaats van je eigen eten mee te brengen.

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Beetje het zelfde: ik drink mijn koffie zwart, maar een vriend van me drinkt altijd met koffiemelk. Aangezien ik dat niet koop, heb ik dus thuis geen koffiemelk voor hem. Hij heeft toen een pot melkpoeder gekocht voor bij mij in de kast. :D

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08-2025

GateKeaper

#1 Procastinator

Ik zie toch wel enig verschil tussen een keer een pot melkpoeder aan jou geven, en het meenemen van een eigen koffiemachine.

• PdeBie
GateKeaper schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 11:45:
Ik zie toch wel enig verschil tussen een keer een pot melkpoeder aan jou geven, en het meenemen van een eigen koffiemachine.
Mwa, klein verschilletje ja _O-

Anyway, vandaag bezig met een aantal rapporten te genereren met SSRS (SQL Server Reporting Services) en mijn motivatie is 0,0 :O

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Hier een nog lopend project even updaten naar nieuwste versies van alle gebruikte onderdelen. Een major en minor versie van Wordpress, anderhalve plugin die een nieuwe versie gekregen heeft en ook maar even Bootstrap van 3.0.0 naar 3.0.1 bijwerken xd

Maar... nu eerst even een hapje eten :D

• Rutix
pdebie schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 11:56:
[...]

Mwa, klein verschilletje ja _O-

Anyway, vandaag bezig met een aantal rapporten te genereren met SSRS (SQL Server Reporting Services) en mijn motivatie is 0,0 :O
Haha ik ben toevallig hetzelfde aan het doen ;). Financial reports aan het maken gebaseerd op database data :P.
Verwijderd schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 11:37:
[...]

Ja ok, met zo'n situatie kan ik nog leven. Maar zelfs dan nog heb ik liever dat het op voorhand gecommuniceerd wordt. Net hetzelfde voor vegetariërs. Ik heb daar helemaal geen probleem mee, maar laat het gewoon op voorhand weten zodat ik er rekening mee kan houden in plaats van je eigen eten mee te brengen.
Maar als je dat doet en mensen onthouden het steeds niet of vergeten het dan is dat super vervelend. Sommige mensen denken eraan en halen het in huis maar het gros gaat boodschappen doen voor een feestje en denken er daar dan niet aan. Dan kun je teleurgesteld zijn of boos worden als je daar bent of gewoon iemand sarren dat hij het is vergeten maar toch zelf hebben meegenomen :P. Maar er is inderdaad een verschil tussen dit voorbeeld en een hele koffie machine meenemen XD

Nothing to see here!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-01 21:11

Matis

Rubber Rocket

Ik ben al twee dagen aan het wachten op goed- dan wel afkeuring van een aantal namen in de menu's van onze producten.
Ik heb het vandaag twee keer en vandaag al een keer aangekaart, dat ik niet verder kan. Maar dat lijkt niet niet te landen.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Remi1115
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17-09-2025
bdalenoord schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 08:05:
[...]
Sinds 25 heb ik hier ook last van... Loading-spinners van de tabbladen blijven na 1 seconde gewoon stil staan waarna heel firefox 1 seconde hangt... Dit zowel onder windows als linux...
Dat heb ik ook, maar eigenlijk alleen als ik Firebug open heb.
Ik had ook iets gelezen over een bug in Firebug die daar iets mee te maken zou hebben. Straks maar even updaten, kijken of dat helpt.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Hoeveel datumparsevragen er dagelijks wel niet langskomen op StackOverflow. :') En nog boos worden ook als je naar een duplicate linkt, zelfs regulars en moderators vinden het regelmatig geen duplicate.

Nee, want Pietje heeft een voorloopnul voor z'n maanden en Jantje niet. Gaan we voor ieder datumformaat een nieuwe vraag toestaan, omdat de janlul die de vraag post te lui is om de documentatie te lezen, inzet te tonen en te vertellen wat er specifiek niet lukt? _O-

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Korben

Korben

() => {};

CodeCaster schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 12:33:
Hoeveel datumparsevragen er dagelijks wel niet langskomen op StackOverflow. :') En nog boos worden ook als je naar een duplicate linkt, zelfs regulars en moderators vinden het regelmatig geen duplicate.

Nee, want Pietje heeft een voorloopnul voor z'n maanden en Jantje niet. Gaan we voor ieder datumformaat een nieuwe vraag toestaan, omdat de janlul die de vraag post te lui is om de documentatie te lezen, inzet te tonen en te vertellen wat er specifiek niet lukt? _O-
Er zou een aparte status moeten komen voor dat soort vragen. 'Problem can be solved by using ISO 8601'.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
pdebie schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 11:09:
[...]
Ken ook wel een stel die er heel warmpjes bijzitten, in huis van >= 1M. Drinken altijd Nespresso, maar als er visitie komt verstoppen ze het apparaat en zetten ze een Senseo neer. :D

{signature}

• D-Raven
- Ik wil iets gratis downloaden van de apple store omdat een of andere cd het niet wilt doen.
- Hoi gebruiker! Hiervoor moet je een account aanmaken :)
- Ow je hebt geen CreditCard ?... .. dan flikker maar lekker op!

Hoezo moet ik een creditcard aan mn apple account hebben hangen om een gratis iets te downloaden? :(

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

.oisyn schreef op donderdag 07 november 2013 @ 19:53:
In other news: volgens mij is mijn portemonnee vandaag uit m'n auto gejat :(. Had m vanmorgen niet in mijn jas zitten toen ik op mijn werk aankwam, en toen ik vanavond thuis kwam stond het raam aan de passagierskant volledig open.

Was gelukkig nog niets met mn CC gedaan, en er zat hooguit 5 euro in. Wel weer irritant dat ik allemaal nieuwe passen en rijbewijs moet gaan regelen :/.
Vandaag gebeld door de ING, iemand heeft mijn portemonnee gevonden met alles er nog in! *O* (althans, pasjes enzo, geld weet ik niet maar /care)

[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 08-11-2013 12:56 ]

• D-Raven
.oisyn schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 12:56:
[...]

Vandaag gebeld door de ING, iemand heeft mijn portemonnee gevonden met alles er nog in! *O*
Nice :) En.. lucky basterd!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

En dit is dus de 6e keer he dat mijn portemonnee is verdwenen. Alle 6 de keren is hij weer teruggekomen. 8)7

• Korben

Korben

() => {};

.oisyn schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 12:57:
En dit is dus de 6e keer he dat mijn portemonnee is verdwenen. Alle 6 de keren is hij weer teruggekomen. 8)7
Dat jij de loterij nog niet hebt gewonnen zeg. :D

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Hoe krijg je het voor elkaar dat je elke keer je portemonnee kwijt raakt?

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Noctonix
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-01 12:15
In mijn 23 levensjaren dat ik gebruik maak van een portemonnee, ben ik hem nog nooit verloren en hij is ook nooit gejat :D *klopt af*

[ Voor 70% gewijzigd door Noctonix op 08-11-2013 13:07 ]

Freedom for everyone..

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Alle vorige keren is hij uit m'n jaszak gevallen. Dit keer weet ik dat nog zo net niet, ik heb de auto 's ochtends gebruikt en mijn autoruit stond toen ik 's avonds thuiskwam helemaal open, dus wellicht is hij gewoon gejat en heeft men het geld eruit gehaald en de portemonnee vervolgens weggeflikkerd.

• Noctonix
.oisyn schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 13:05:
Alle vorige keren is hij uit m'n jaszak gevallen. Dit keer weet ik dat nog zo net niet, ik heb de auto 's ochtends gebruikt en mijn autoruit stond toen ik 's avonds thuiskwam helemaal open, dus wellicht is hij gewoon gejat en heeft men het geld eruit gehaald en de portemonnee vervolgens weggeflikkerd.
Zou eventueel ook kunnen.. Snap niet dat mensen een porto in hun jaszak stoppen.. broekzak vindt ik een stuk veiliger :')

Freedom for everyone..

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik heb hem ook bijna altijd in mijn (binnen)jaszak zitten, dat zit een stuk lekkerder. Daar valt hij ook niet snel uit, en voor zakkenrollers ook niet makkelijk.

[ Voor 34% gewijzigd door Woy op 08-11-2013 13:09 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-01 14:02
Noctonix schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 13:06:
[...]

Zou eventueel ook kunnen.. Snap niet dat mensen een porto in hun jaszak stoppen.. broekzak vindt ik een stuk veiliger :')
Als ik in pak loop heb ik de portemonnee liever in mijn jaszak of tas zitten,

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Mijn nieuwe opdracht is freakin' awesome! *O*

• Ellos
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-10-2025
D-Raven schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 12:56:
- Ik wil iets gratis downloaden van de apple store omdat een of andere cd het niet wilt doen.

Hoezo moet ik een creditcard aan mn apple account hebben hangen om een gratis iets te downloaden? :(
Uiteraard omdat, fuck logica.
Eeuwige wijsheden van apple ;)

• Kayr
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-09-2025
Na wat onderhandelingen binnenkort nieuwe visitekaartjes aanvragen... Functieverhoging naar Software Designer in de pocket en een leuke salarisverhoging :D:D:D mijn weekend begint goed! *O*

• Kips
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01 23:45
Kayr schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 13:23:
Na wat onderhandelingen binnenkort nieuwe visitekaartjes aanvragen... Functieverhoging naar Software Designer in de pocket en een leuke salarisverhoging :D:D:D mijn weekend begint goed! *O*
gefeliciteerd! d:)b

• _Moe_
Devilly schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 13:20:
En ... Krijgen we meer? -O-
Proficiat!

[ Voor 45% gewijzigd door _Moe_ op 08-11-2013 13:26 ]

RTFM!

Verwijderd

Een externe vent hier op kantoor voor instellen van software. Bepaald onderdeel is maatwerk en moet gescript worden. Die vent die dat doet is een echte VBScript-prof, hij kan VBScript dromen! Zei al tegen die dude, dat zijn flinke nachtmerries dan... :+

• Alex)
  • Laatst online: 12-12-2025
VBScript, brr...

We are shaping the future

• Noctonix
hmm.. jsfiddle.net ligt eruit?

Freedom for everyone..

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Raar maar echt waar: Als je het in iTunes (@ win/mac osx) probeert is er een bepaalde flow waarbij je geen CC nodig hebt.

{signature}

• Caelorum
Ealanrian schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 13:10:
[...] Als ik in pak loop heb ik de portemonnee liever in mijn jaszak of tas zitten,
Daar zit dan ook het probleem :P

• Andre-85
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Andre-85

Sid

:Y) http://www.downforeveryoneorjustme.com/jsfiddle.net

[ Voor 57% gewijzigd door Andre-85 op 08-11-2013 13:44 ]

Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Wat dat betreft moest ik er niet aan denken om hoster en/of server admin ofzo te zijn :X Altijd rennen en vliegen, de boel aan mekaar knopen om alles weer eens om te zien vallen :+

---

Vanavond Booze 'n Battlefield (4)! 8)

• Noctonix
TheNephilim schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 13:46:
Wat dat betreft moest ik er niet aan denken om hoster en/of server admin ofzo te zijn :X Altijd rennen en vliegen, de boel aan mekaar knopen om alles weer eens om te zien vallen :+

---

Vanavond Booze 'n Battlefield (4)! 8)
Same here, alleen geen booze! :9

Freedom for everyone..

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
LOL, ik heb vanochtend een LG Nexus 5 besteld en op de levertermijn stond daar op 5 tot 7 dagen. Krijg ik nog geen uur later een excuus mail: "Sorry dat de levering zo lang duurt, uiterlijk 11 november worden ze aan ons geleverd". Ik verwacht dat dat mailtje vooral voor mensen die al eerder besteld hadden bedoeld was, want als ik hem 12 of 13 november binnen krijg is dat al eerder dan dat ik verwacht had op het moment dat ik bestelde :P

• Avalaxy
Noctonix schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 13:06:
[...]

Maar mensen die "vindt ik" schrijven hebben helemaal geen recht van spreken :P

Verwijderd

Voutloos schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 13:43:
[...]
Raar maar echt waar: Als je het in iTunes (@ win/mac osx) probeert is er een bepaalde flow waarbij je geen CC nodig hebt.
Klopt, maar je moet wel een betaalmiddel hebben. Dat kan of een creditcard zijn of Click & Buy. Werkt niet vanaf iPhone/iPad de laatste keer dat ik het probeerde.

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007

http://support.apple.com/kb/ht2534
Het is niet heel straight-forward, maar het kan prima, zowel via iDevices als PC/Mac.

[ Voor 8% gewijzigd door Gamebuster op 08-11-2013 14:04 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• Noctonix
Avalaxy schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 13:59:
[...]

Maar mensen die "vindt ik" schrijven hebben helemaal geen recht van spreken :P
:X

[ Voor 11% gewijzigd door Noctonix op 08-11-2013 14:07 ]

Freedom for everyone..

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Korben schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 12:36:
[...]

Er zou een aparte status moeten komen voor dat soort vragen. 'Problem can be solved by using ISO 8601'.
Heeft geen zin zolang er karmahoeren rondlopen die in plaats van netjes de vraag te sluiten vrolijk een antwoord gaan geven dat al op minstens vijftig andere vragen op dezelfde site staat.

Ik moet toch m'n plan voor een wat strenger gemodereerde StackOverflow-kloon maar eens verder gaan uitwerken. :+

[ Voor 4% gewijzigd door CodeCaster op 08-11-2013 14:12 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Caelorum
Ik vond xxxxxxxxxx toch beter hoor :P

[ Voor 30% gewijzigd door Caelorum op 08-11-2013 15:20 ]

• _Moe_
CodeCaster schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 14:12:
[...]

Heeft geen zin zolang er karmahoeren rondlopen die in plaats van netjes de vraag te sluiten vrolijk een antwoord gaan geven dat al op minstens vijftig andere vragen op dezelfde site staat.

Ik moet toch m'n plan voor een wat strenger gemodereerde StackOverflow-kloon maar eens verder gaan uitwerken. :+
Ik ben alvast één van je bezoekers!

RTFM!

• Kips
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01 23:45
CodeCaster schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 14:12:
[...]

een uitbreiding op de Devschuur Kennisbank?

Verwijderd

Devilly schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 13:20:
En wat houdt die precies in?
Proficiat! Wat moet ik mij precies voorstellen bij Software Designer? Zijn dat dan functioneel, technisch designs of is dat eerder front-end development voor software?

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2013 14:43 ]

• Sardaukar
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-01 19:42
Woy schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 13:56:
LOL, ik heb vanochtend een LG Nexus 5 besteld en op de levertermijn stond daar op 5 tot 7 dagen. Krijg ik nog geen uur later een excuus mail: "Sorry dat de levering zo lang duurt, uiterlijk 11 november worden ze aan ons geleverd". Ik verwacht dat dat mailtje vooral voor mensen die al eerder besteld hadden bedoeld was, want als ik hem 12 of 13 november binnen krijg is dat al eerder dan dat ik verwacht had op het moment dat ik bestelde :P
Waar? Ik zit te dubben of ik het bestel.

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-01 14:02
Caelorum schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 13:44:
[...]

Daar zit dan ook het probleem :P
Ben ik geen echte devver meer omdat ik het niet erg vind om in pak te lopen?

Thuis zitten met koppijn is ook niet alles...

[ Voor 9% gewijzigd door Ealanrian op 08-11-2013 15:51 ]

Pagina: 1 ... 80 ... 137 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.