Een beetje tv van tegenwoordig schaalt dit toch rustig op naar 4k, zonder verlies van kwaliteit?!
Maar is een Wordpress vergelijken met een volledig framework niet een beetje raar?
Is dat niet hetzelfde als een sportwagen bouwpakket vergelijken met een kant een klare gezinsauto?
Is dat niet hetzelfde als een sportwagen bouwpakket vergelijken met een kant een klare gezinsauto?
[ Voor 0% gewijzigd door wjzijderveld op 05-11-2013 17:01 . Reden: Was ergens een W verloren ]
Canon EOS60D | Canon 100mm f/2.8 USM | Canon 100-400mm f/4.5-5-6L | Canon 10-22mm f/3.5-4.5 USM | Canon 430EX II
Technisch gezien is de vergelijking heel raar, maar vanuit de gebruiker niet. Een gezin geeft genoeg aan een gezinsauto terwijl de coureur liever zo'n bouwpakket koopt (bij wijze van spreken dan).wjzijderveld schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 16:59:
Maar is een Wordpress vergelijken met een volledig framework niet een beetje raar?
Een reset van FireFox was de oplossing.D-Raven schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 15:18:
Owkee. wtf is dit nou weer....
Ben een intranet site aan het nagaan voor performance dingetjes. Kreeg namelijk de opmerking dat de site 'sluggish' aanvoelde.
In FireFox op een link klikken, duurt ongeveer 2 seconden voordat hij uberhaupt gaat navigeren.
In Chrome op een link klikken, instant.
* D-Raven slaakt een diepe zucht. wtf is dit nou weer... Javascript is het in ieder geval niet, want die staat uit..
Zou ik ermee weg kunnen komen door de issue te sluiten met de fix: "gebruik Chrome" ?
Dat is ook precies wat ik bedoel...TheNephilim schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 17:04:
[...]
Technisch gezien is de vergelijking heel raar, maar vanuit de gebruiker niet. Een gezin geeft genoeg aan een gezinsauto terwijl de coureur liever zo'n bouwpakket koopt (bij wijze van spreken dan).
Ik ga er ook vanuit dat mensen niet een framework als Symfony/Zend pakken, om er daarna de website voor de bakker om de hoek mee te maken...
Canon EOS60D | Canon 100mm f/2.8 USM | Canon 100-400mm f/4.5-5-6L | Canon 10-22mm f/3.5-4.5 USM | Canon 430EX II
Het magische woord is 'investering'. Je gooit het niet weg, je investeert.BikkelZ schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 16:55:
Ik denk dat frameworks die niet makkelijk te installeren of te gebruiken zijn het gewoon altijd gaan verliezen. Als je kijkt hoe makkelijk Microsoft MVC werkt waar je helemaal geen moeite voor hoeft te doen, of een geval als Laravel wat gewoon een hoop investering vergt.
Gratis software is niet meer gratis op het moment dat je voor 400 euro aan productiviteit weggooit doordat je één dag bezig bent met het uitzoeken hoe je überhaupt kunt gaan beginnen met het gebruiken van een framework.
Waarom zou ik uberhaupt een framework gebruiken, ik kan ook gewoon plat php typen, werkt meteen op elke host ongeveer...
Natuurlijk kost een framework tijd om uit te zoeken hoe je het installeert, hoe je het het beste gebruikt, welke tools goed werken, hoe je optimaliseert etc, maar dat is bij Microsoft MVC net zo goed. Ik zou niet weten hoe ik Microsoft MVC werkend krijg op een productieserver en hoe ik daarin iets maak, dus dat kost mij veel meer tijd als Laravel werkend krijgen (bijvoorbeeld).
En als het mij op de lange termijn tijd bespaard, maakt dat die investering allang weer goed.
En dat is bij Wordpress net zo goed, als ik daar plugins voor wil schrijven of themes voor wil maken, moet ik ook eerst uitzoeken hoe dat werkt. Daarnaast kan je inderdaad Wordpress niet met Laravel (of andere frameworks) vergelijken, het heeft gewoon een heel ander doel.
Voor de eindgebruiker maakt het niks uit of hij nu Wordpress krijgt of een zelfgeschreven CMS op basis van Laravel/Symfony/FuelPHP/CodeIgniter, als het voor hem maar goed werkt. Een ontwikkelaar kiest echter op basis van de eisen wat er gemaakt moet worden, dat kan soms Wordpress zijn maar soms kan je beter een framework kiezen.
Als een hobbyist snel een site voor zijn bedrijfje online wil zetten is dat iets heel anders, dan moet hij inderdaad gewoon Wordpress pakken, theme installeren en plugins aanzetten, maar dat is dus ook een hele andere gebruikersgroep.
Het hangt van je uitgangspunt af. Als je alleen maar websites voor de bakkers in je regio maakt kan je inderdaad prima Wordpress pakken, maar de projecten die ik doe bestaan voor 80-100% uit maatwerk. En dan pak ik liever een groot framework die mij daar zo goed mogelijk bij ondersteund ipv een blogsysteem waarbij ik me in allerlei bochten moet gaan wringen om dingen voor elkaar te krijgen. En bij zo'n maatwerk oplossing wil ook nog weleens een CMS horen, dus dat is gewoon een bestaande module die ik ooit eens gemaakt heb. Moet ik dan eens een website voor de bakker om de hoek maken dan pak ik gewoon die module ipv dat ik uit ga zoeken hoe ik zoiets met Wordpress voor elkaar moet krijgen.wjzijderveld schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 17:10:
[...]
Dat is ook precies wat ik bedoel...
Ik ga er ook vanuit dat mensen niet een framework als Symfony/Zend pakken, om er daarna de website voor de bakker om de hoek mee te maken...
Ja inderdaad.
Dat is wel alleen mogelijk door de investering die jij al gedaan hebt, zoals Barry aangaf.
Dat is wel alleen mogelijk door de investering die jij al gedaan hebt, zoals Barry aangaf.
Hmm ik moet eens leren refreshen voor ik reageer en doortypen als ik aan een reactie ben begonnen en niet ook nog wat tussendoor gaan doen. 
Sorry Barry
Sorry Barry
[ Voor 39% gewijzigd door StM op 05-11-2013 17:37 ]
IE11? Open de developer tools eens en zet de user string op Google Chrome. Site werkt perfect. Wat nou oude/incompatible browser...
Klopt, maar je kan dus niet zeggen dat frameworks waarvoor je moeite moet doen het altijd gaan verliezen. Frameworks waarbij de investeringskosten/moeite niet opwegen tegen de winst wel, maar dat hangt dus af van het doel.wjzijderveld schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 17:34:
Ja inderdaad.
Beetje hetzelfde als zeggen dat het geen nut heeft om te studeren, aangezien je ook meteen bij de jumbo kan gaan werken met je vmbo, anders gooi je 10 jaar weg, dat verdien je toch nooit terug!? (Reactie op BikkelZ uitspraak dus, niet op jou)
FTPloy
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Vandaag bugje ontdekt in oude code. In C# blijkt Equals niet te werken tussen een nullable long en een int. Voorbeeldje:
Geeft als uitvoer:
In het midden bij de 3 en Equals van "nullable long" staat dus een False.
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| long lng = 3; Console.WriteLine("long"); Console.WriteLine("i\tEquals\t=="); for (int i = 0; i < 5; i++) Console.WriteLine("{0}:\t{1}\t{2}", i, lng.Equals(i), lng == i); Console.WriteLine(); long? nullable_lng = 3; Console.WriteLine("nullable long"); Console.WriteLine("i\tEquals\t=="); for (int i = 0; i < 5; i++) Console.WriteLine("{0}:\t{1}\t{2}", i, nullable_lng.Equals(i), nullable_lng == i); Console.WriteLine(); int? nullable_int = 3; Console.WriteLine("nullable int"); Console.WriteLine("i\tEquals\t=="); for (int i = 0; i < 5; i++) Console.WriteLine("{0}:\t{1}\t{2}", i, nullable_int.Equals(i), nullable_int == i); Console.WriteLine(); |
Geeft als uitvoer:
long i Equals == 0: False False 1: False False 2: False False 3: True True 4: False False nullable long i Equals == 0: False False 1: False False 2: False False 3: False True 4: False False nullable int i Equals == 0: False False 1: False False 2: False False 3: True True 4: False False
Maar wat je terug krijgt moet wel in verhouding zijn tot wat je investeert in tijd.Barryvdh schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 17:11:
[...]
Het magische woord is 'investering'. Je gooit het niet weg, je investeert.
Waarom zou ik uberhaupt een framework gebruiken, ik kan ook gewoon plat php typen, werkt meteen op elke host ongeveer...
Natuurlijk kost een framework tijd om uit te zoeken hoe je het installeert, hoe je het het beste gebruikt, welke tools goed werken, hoe je optimaliseert etc,
Sorry ik heb geen idee hoe je MVC precies installeert, het was er gewoon. Ik gok dat je of de juist .Net versie of de juiste IIS versie moet hebben en dat komt weer via Windows Update danwel je Windows installatie binnen. Zit het bij Visual Studio?Barryvdh schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 17:11:
[...]
Ik zou niet weten hoe ik Microsoft MVC werkend krijg op een productieserver en hoe ik daarin iets maak, dus dat kost mij veel meer tijd als Laravel werkend krijgen (bijvoorbeeld).
Volgens mij hebben dat soort frameworks niet zo heel veel meer informatie om te kunnen runnen dan WordPress. Wat usernames, passwords, paths, dat soort dingen. Ik denk dat WordPress dat echt gewoon beter aanpakt, je wordt gewoon door een wizard heen geleid en er wordt een setje aan best assumed defaults neergezet die je later nog kunt aanpassen.Barryvdh schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 17:11:
[...]
En dat is bij Wordpress net zo goed, als ik daar plugins voor wil schrijven of themes voor wil maken, moet ik ook eerst uitzoeken hoe dat werkt. Daarnaast kan je inderdaad Wordpress niet met Laravel (of andere frameworks) vergelijken, het heeft gewoon een heel ander doel.
Ik heb een paar plugins geschreven voor WordPress en het is niet zó moeilijk maar ik ben wel eens makkelijkere frameworks gezien. Reden dat ik überhaupt tot het punt plugins schrijven kwam was omdat 80% van mijn website er toen al stond en mijn klant super enthousiast was over wat er al was.
Ja maar als ik kijk naar wat ik met Django kan en binnen welk tijdsbestek dan maakt dat echt gehakt van Laravel. Het enige wat duur is aan Python/Django is een courante versie van Python draaiend krijgen op je webhost en het uitvogelen hoe het zit met je statics. Daarna is het weer net zo'n feestje als Microsoft MVC, wel een heel ander feestje maar net zo gezellig.Barryvdh schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 17:11:
[...]
Voor de eindgebruiker maakt het niks uit of hij nu Wordpress krijgt of een zelfgeschreven CMS op basis van Laravel/Symfony/FuelPHP/CodeIgniter, als het voor hem maar goed werkt. Een ontwikkelaar kiest echter op basis van de eisen wat er gemaakt moet worden, dat kan soms Wordpress zijn maar soms kan je beter een framework kiezen.
Applicatieframeworks om ingewikkelde applicaties mee te ontwikkelen moeten juist *niet* ingewikkeld zijn want wat je nog moet doen is al ingwikkeld genoeg. Dus het moet makkelijk te deployen zijn, goede demo's en documentatie hebben, consistent in gebruik zijn en duidelijke foutmeldingen geven als er iets fout gaat.
iOS developer
Voor mij is altijd het grootste probleem dat men altijd een CMS wilt voor die enkele aanpassing per 5 jaar. Daarom is het soms makkelijk om dan maar WP te nemen als er verder niet veel boeiends is. Als elk framework nou een CMS 'plugin' (stukkie code) zou hebben wat haast identiek was aan WP zou het al veel schelen. De meeste zogenaamde CMS gebaseerd op bijv. symfony e.d. zijn het allemaal 'net niet'. Dat is wel jammer.
Als ik WP zou pakken (wat ik nog steeds niet heb gedaan) is dat vooral omdat het dan enigzins door te schuiven is naar iemand anders. Voor iets dat zeker weten van mij blijft zou ik toch veel liever een prettiger framework nemen. (Overigens, voor mij cmsms boven wp, vooralsnog.)
Symfony als app-framework heeft mijn hart al veroverd, alleen het CMS ervan heb ik nog niet uitgeprobeerd.
Symfony als app-framework heeft mijn hart al veroverd, alleen het CMS ervan heb ik nog niet uitgeprobeerd.
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
Ik gebruik voor kleine sites juist framework zodat mensen er later zelf aan kunnen prutsen en ik er geen omkijken meer naar heb.
Daarnaast is het onderhouden van oude sites met een eigen CMS gewoon niet te doen, liever dat andere mensen (het WP team) voor mij gratis een CMS onderhouden dan dat ik daar zelf tijd in moet gaan steken.
Daarnaast is het onderhouden van oude sites met een eigen CMS gewoon niet te doen, liever dat andere mensen (het WP team) voor mij gratis een CMS onderhouden dan dat ik daar zelf tijd in moet gaan steken.
[ Voor 24% gewijzigd door Megamind op 05-11-2013 20:51 ]
Maar helemaal geen omkijken heb je er niet naar, WP moet vaak geupdate worden en de templates verouderen nogal snel begreep ik.
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
Nee, Opera. Als ik de UA aanpas lijkt het redelijk te werken, en zeurt vervolgens de site op mn telefoon dat ik een incompatibele browser heb (ook Opera daar).Caelorum schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 17:48:
[...]
IE11? Open de developer tools eens en zet de user string op Google Chrome. Site werkt perfect. Wat nou oude/incompatible browser...
Je kunt ASP.NET MVC systemwide deployen (assemblies in de GAC mieteren) maar de dll's zijn bin-deployable.BikkelZ schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 19:23:
Sorry ik heb geen idee hoe je MVC precies installeert, het was er gewoon. Ik gok dat je of de juist .Net versie of de juiste IIS versie moet hebben en dat komt weer via Windows Update danwel je Windows installatie binnen. Zit het bij Visual Studio?
We are shaping the future
Sinds MVC4 installleren de MVC assemblies zich automatisch al als NuGet packages en worden ze v.z.i.w. automatisch als onderdeel van de standaard publishing pipeline mee gedeployed. Hoef je geloof ik niets meer voor te doen. Enkel op de juiste manier deployen naar een IIS server (en dat is tegenwoordig ook simpel via de VS GUIs te doen voor de kleine ondernemer of hobbyist).Alex) schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 21:25:
[...]
Je kunt ASP.NET MVC systemwide deployen (assemblies in de GAC mieteren) maar de dll's zijn bin-deployable.
Niet zo moeilijk:Daos schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 19:18:
Nullable<T>.Equals(Object other) voert, wanneer de HasValue property op de instance true retourneert, de Equals methode van het onderliggende type uit, waarbij de other parameter als object geboxed wordt. In het geval van Nullable<long> wordt dat dus de System.Int64.Equals(Object object) methode.
Hoewel voor de == operator de taalconventie bestaat dat vergelijkingen op verschillende numerieke types de waarde van het smalste type via een value conversion om moeten zetten naar het breedste type (in dit geval int naar long) voordat vergeleken wordt, geldt dit niet voor de Equals methode.
De Equals methode wordt zo consistent mogelijk ingericht om altijd false te retourneren voor waardes die niet van een direct compatible type zijn. Int64 houdt zich daar ook keurig aan.
offtopic:
Bedankt overigens; dit is een nuttige interview vraag om iemands kennisniveau van de taal te peilen. Gaat eens een keer wat verder dan het verschil tussen een class en struct uit laten leggen.
Bedankt overigens; dit is een nuttige interview vraag om iemands kennisniveau van de taal te peilen. Gaat eens een keer wat verder dan het verschil tussen een class en struct uit laten leggen.
[ Voor 49% gewijzigd door R4gnax op 05-11-2013 22:06 ]
Krijg net een tweet - blijkbaar word het wel ondersteund. Nu moet ik weer opzoek naar een nieuw excuus om powershell te hatenKorben schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 14:47:
[...]
Correctie; clink werkt niet met PowerShell, niet andersom.
Gefeliciteerd Firesphere 
Gister zijn zonder noemenswaardige problemen de 1e modules van ons product op productieomgeving geinstalleerd
Werkte allemaal direct, en dat terwijl de move van dev -> cert nogal wat rechtenissues had opgeleverd
Zondag go-live, spannend
Gister zijn zonder noemenswaardige problemen de 1e modules van ons product op productieomgeving geinstalleerd
[ Voor 82% gewijzigd door BM op 06-11-2013 07:24 ]
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Laten we met z'n alleen een liedje zingen voor Firesphere.
Wel ge-feli-citeerd,
Wel ge-feli-citeerd,
Wel ge-feli-citeerd !,
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Gefeliciteerd FireSphere
Nothing to see here!
Verwijderd
Ah, het verjaardag-icoontje staat tegenwoordig naast de ava. Gefeliciteerd Firesphere. 
/me gooit een bak koffie naar Firesphere...
Is toch al een tijdje zo?Verwijderd schreef op woensdag 06 november 2013 @ 08:27:
Ah, het verjaardag-icoontje staat tegenwoordig naast de ava. Gefeliciteerd Firesphere.
Ik gooi ook altijd met koffie, vinden ze hier alleen niet zo prettig
Een beetje jammer dat niemand behalve Rhapsody mee zingt...
Ik wacht nog op een bakkie! Pas dan kom ik op gangEalanrian schreef op woensdag 06 november 2013 @ 08:33:
Een beetje jammer dat niemand behalve Rhapsody mee zingt...
RTFM!
Gefeliciteerd Firesphere 
Geen idee of je 29 bent geworden, maar deze cake is awesome.
Geen idee of je 29 bent geworden, maar deze cake is awesome.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Volgens zijn profiel is Firesphere nu echt oud aan het worden....
Goedemorgen. Koffie dan maar?
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Dank je! En gefeliciteerd met je ... verjaardag!Firesphere schreef op woensdag 06 november 2013 @ 09:16:
RTFM!
Verwijderd
en taart?Firesphere schreef op woensdag 06 november 2013 @ 09:16:
Lekker, met een taartje alstublieftFiresphere schreef op woensdag 06 november 2013 @ 09:16:
Gefeliciteerd man!
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
GoT bejaardensoos - hier melden deel 2 Kan je daar de mensen ook gaan voorzien van koffie
Tja, ik kom hier op kantoor er pas achter dat ik jarig ben, dus de taart wordt vanmiddag..Gertjan. schreef op woensdag 06 november 2013 @ 09:25:
[...]
Lekker, met een taartje alstublieft
Gefeliciteerd man!
Hebben je collega's je stoel versierd?Firesphere schreef op woensdag 06 november 2013 @ 09:29:
[...]
Tja, ik kom hier op kantoor er pas achter dat ik jarig ben, dus de taart wordt vanmiddag.
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Je kan je eigen verjaardag toch wel onthouden ?Firesphere schreef op woensdag 06 november 2013 @ 09:29:
[...]
Tja, ik kom hier op kantoor er pas achter dat ik jarig ben, dus de taart wordt vanmiddag.
Ik heb geen stoel
Kunnen wel, maar ik doe het niet.D-Raven schreef op woensdag 06 november 2013 @ 09:34:
[...]
Je kan je eigen verjaardag toch wel onthouden ?
Congratz Firesphere!
Liever dan Joomlakwaakvaak_v2 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 14:51:
[...]
Wordpress.... over kut gesproken idd... Dat mensen daar vrijwillig mee werken en het nog oprecht leuk vinden ook is mij een groot raadsel.
[ Voor 4% gewijzigd door woest85 op 06-11-2013 09:38 ]
[Signature]
Gefeliciteerd Firesphere!
Ik had een collega die bijna een halve minuut moest nadenken toen werd gevraagd hoe oud hij was (46 ...? Nee, 47. Hmmm, 2012 min 1965 ... ehhh).
WAAROM gaat het steeds mis met dingen die rechttoe rechtaan moeten kunnen?
Ik wilde Win8 -> Win8.1 doen op mijn desktop. Na een paar uur kom ik terug en is een tergend trage schijfcontrole bezig waarna ik de melding krijg dat de update is teruggedraaid. Week later probeer ik het opnieuw: probleemloos.
Ik wilde Win7 -> Win8 -> Win8.1 doen op de laptop van mijn vriendin. Naar Win8 ging probleemloos maar voor ik kon upgraden naar Win8.1 moest ik per se eerst updates installeren (die allemaal overbodig zouden zijn na de upgrade, zucht). Halverwege stopt de installatie, een paar uur later maar op annuleren geklikt. 's Nachts kom ik terug: nog steeds "bezig met annuleren" ... ZUCHT.
Notabene de upgrade van WinRT, waar zoveel problemen waren gemeld, ging vlekkeloos
Microsoft, nog steeds the company you love to hate.
/rant
Ik had een collega die bijna een halve minuut moest nadenken toen werd gevraagd hoe oud hij was (46 ...? Nee, 47. Hmmm, 2012 min 1965 ... ehhh).
WAAROM gaat het steeds mis met dingen die rechttoe rechtaan moeten kunnen?
Ik wilde Win8 -> Win8.1 doen op mijn desktop. Na een paar uur kom ik terug en is een tergend trage schijfcontrole bezig waarna ik de melding krijg dat de update is teruggedraaid. Week later probeer ik het opnieuw: probleemloos.
Ik wilde Win7 -> Win8 -> Win8.1 doen op de laptop van mijn vriendin. Naar Win8 ging probleemloos maar voor ik kon upgraden naar Win8.1 moest ik per se eerst updates installeren (die allemaal overbodig zouden zijn na de upgrade, zucht). Halverwege stopt de installatie, een paar uur later maar op annuleren geklikt. 's Nachts kom ik terug: nog steeds "bezig met annuleren" ... ZUCHT.
Notabene de upgrade van WinRT, waar zoveel problemen waren gemeld, ging vlekkeloos
Microsoft, nog steeds the company you love to hate.
/rant
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Ik moest ook even nadenken. Gelukkig was't vrij makkelijk dit keerkenneth schreef op woensdag 06 november 2013 @ 09:39:
Gefeliciteerd Firesphere!
Vanaf nu gewoon standaard Bejaard!Firesphere schreef op woensdag 06 november 2013 @ 09:40:
[...]
Ik moest ook even nadenken. Gelukkig was't vrij makkelijk dit keer
Gefeliciteerd Firesphere
Haha gefeliciteerd Firesphere! ^^
Maar als je je verjaardag niet onthoud, dan vier je het ook niet echt vermoed ik? Wil je dan wel gefeliciteerd worden?
Indien ja: gefeliciteerd! Bakje koffie?
Indien nee: Bakje koffie?
Gefeliciteerd met je verjaardag Firesphere!
Intel i7-12700KF/Giga-Byte B760I Aorus Pro DDR4/MSI Geforce 1080Ti 11Gb/Corsair 2x16.384MB DDR4-3200/Samsung SSD 980 Pro 1 Tb/Crucial MX500 1 Tb/Seagate 1 Tb
.Gertjan.: Er is maar een goede Mac en dat is die gele M langs de snelweg :D
Ik vier het inderdaad ook niet. Ik vind felicitaties niet erg, maar ik beschouw het als een dag als alle andere.wjzijderveld schreef op woensdag 06 november 2013 @ 10:24:
Maar als je je verjaardag niet onthoud, dan vier je het ook niet echt vermoed ik? Wil je dan wel gefeliciteerd worden?
Koffie!
Zelfs geen taart ofzo?Firesphere schreef op woensdag 06 november 2013 @ 10:31:
[...]
Ik vier het inderdaad ook niet. Ik vind felicitaties niet erg, maar ik beschouw het als een dag als alle andere.
Koffie!
* wjzijderveld zet een pot koffie neer en schenkt voor Firesphere vast een kopje in
Vier zelf mijn verjaardag ook nooit, meestal ook geen taart tot teleurstelling van alle collega's
Vier zelf mijn verjaardag ook nooit, meestal ook geen taart tot teleurstelling van alle collega's
Taart alleen omdat m'n collega's vinden dat het moet
[ Voor 15% gewijzigd door Firesphere op 06-11-2013 10:36 ]
Ik vier mijn verjaardag ook alleen voor mn directe collega's. Bij klanten e.d. kaart ik het nooit aan, begin daar niet aan, anders kan ik straks voor tig verschillende afdelingen taart gaan bestellen.
Ah, voor mezelf zou ik taart halen, al was de verjaardag dan alleen een excuusFiresphere schreef op woensdag 06 november 2013 @ 10:35:
[...]
Taart alleen omdat m'n collega's vinden dat het moetOok geen bezoek ofzo. Geen biertje o.i.d., voor mij is het gewoon woensdag.
Zo denk ik er ook over, helaas heb ik familie die het alsnog nodig vindt om langs te komen, en gebak willen (en ze hebben de reserve sleutel, dus de deur dicht houden helpt niet)...Firesphere schreef op woensdag 06 november 2013 @ 10:31:
[...]
Ik vier het inderdaad ook niet. Ik vind felicitaties niet erg, maar ik beschouw het als een dag als alle andere.
Intel i7-12700KF/Giga-Byte B760I Aorus Pro DDR4/MSI Geforce 1080Ti 11Gb/Corsair 2x16.384MB DDR4-3200/Samsung SSD 980 Pro 1 Tb/Crucial MX500 1 Tb/Seagate 1 Tb
.Gertjan.: Er is maar een goede Mac en dat is die gele M langs de snelweg :D
Ik probeer elk jaar met mijn verjaardag op vakantie te zijn, “vier” ik het daar.Firesphere schreef op woensdag 06 november 2013 @ 10:31:
Koffie!
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
ik bestel hier op de zaak altijd een zwik saucijzenbroodjes en appelflappen.
Slagroomtaart eet ik sowieso niet. Ranzig spul. Bah
Lucht, vet, suiker en (een beetje) bloem. What's not to like?pdebie schreef op woensdag 06 november 2013 @ 11:08:
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Slagroomtaart vind ik ook echt niet lekker, het mag dan goedkoop zijn, maar ik waardeer het echt niet.pdebie schreef op woensdag 06 november 2013 @ 11:08:
Fijn proberen te werken met een hoofdpijn die net niet erg genoeg is om naar huis te gaan....
Sinds wanneer ben je verplicht om te trakeren ? Onzin natuurlijk.D-Raven schreef op woensdag 06 november 2013 @ 10:36:
Ik vier mijn verjaardag ook alleen voor mn directe collega's. Bij klanten e.d. kaart ik het nooit aan, begin daar niet aan, anders kan ik straks voor tig verschillende afdelingen taart gaan bestellen.
Ik vier mijn verjaardag helemaal niet en ik koop ook geen taarten o.i.d. Dat andere dat doen prima, moet je lekker zelf weten
ProbeerEalanrian schreef op woensdag 06 november 2013 @ 11:26:
Fijn proberen te werken met een hoofdpijn die net niet erg genoeg is om naar huis te gaan....
Aspirientje al geprobeerd?
Verwijderd
Als het je werkzaamheden belemmert is het erg genoeg om naar huis te gaan toch?Ealanrian schreef op woensdag 06 november 2013 @ 11:26:
Jup, vanochtend helaas hielp het relatief kort.
Het belemmert niet al mijn werkzaamheden, lezen gaat langzamer, schrijven lukt ook nog wel maar als ik nu bezig moet met programmeer werk/tooling testen dan gaat dat niet lukken. En naar huis gaan betekend 45 minuten rijden dus ik gok er op dat het weg trekt.Verwijderd schreef op woensdag 06 november 2013 @ 11:40:
[...]
Als het je werkzaamheden belemmert is het erg genoeg om naar huis te gaan toch?
Achja ik kijk het nog even aan en als de koppijn er morgen nog is word het maar wel een dagje thuis zitten.
Ik neem altijd Spakenburgs Hart of een vlaai mee. Ik hou zelf ook niet zo van taart.
Nothing to see here!
Van harte! En bedankt voor de koffie die je altijd smijt
Gefeliciteerd! En ik laat mensen altijd zelf bepalen of ze langs willen komen of niet. Goede manier om te zien wie het wel wat boeit en wie niet. Scheelt ook weer in de kosten. Uiteraard wel altijd taart of iets dergelijks klaarstaan voor die mensenFiresphere schreef op woensdag 06 november 2013 @ 10:35:
[...] Taart alleen omdat m'n collega's vinden dat het moetOok geen bezoek ofzo. Geen biertje o.i.d., voor mij is het gewoon woensdag.
Degenen die langs willen komen voor mijn verjaardag zijn er precies 0.Caelorum schreef op woensdag 06 november 2013 @ 12:38:
[...]
Gefeliciteerd! En ik laat mensen altijd zelf bepalen of ze langs willen komen of niet. Goede manier om te zien wie het wel wat boeit en wie niet. Scheelt ook weer in de kosten. Uiteraard wel altijd taart of iets dergelijks klaarstaan voor die mensen
En zij die het toch proberen...
Verwijderd
Voor mij is het ook een dag zoals een andere. Mijn ex vond het wel altijd een heel speciale dag en zij trok zich dat heel erg aan als mensen haar verjaardag vergaten en/of geen cadeautjes voor haar hadden. Voor mij boeit het niet echt. Ik organiseer niet echt iets voor mijn verjaardag maar als andere mensen me vragen of ik voor mijn verjaardag niet even de stad in wil, zeg ik ook niet nee.
Vandaag ziek, net nu ik op het werk een enorm drukke periode heb. Ik hoop dat ik morgen terug aan de slag kan..
Vandaag ziek, net nu ik op het werk een enorm drukke periode heb. Ik hoop dat ik morgen terug aan de slag kan..
Does not compute. Maar gefeliciteerd!Firesphere schreef op woensdag 06 november 2013 @ 10:35:
Geen biertje o.i.d., voor mij is het gewoon woensdag.
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Nou tot straks dan heFiresphere schreef op woensdag 06 november 2013 @ 12:41:
[...]
Degenen die langs willen komen voor mijn verjaardag zijn er precies 0.
En zij die het toch proberen...
nou, eindelijk een key gekregen voor hearthstone (hier; Paul Hulsebosch in "We geven bètakeys weg voor Hearthstone: Heroes of Warcraft")
Super blij en dan ga ik hem invullen:
The following errors have occurred:
The code you entered has already been claimed.
Each code can only be redeemed once. If you’re sure you have not previously claimed this code, please double-check the spelling and enter it now.
For more information, please visit our Support Site.
DMdouweegbertje schreef op woensdag 06 november 2013 @ 12:47:
nou, eindelijk een key gekregen voor hearthstone (hier; Paul Hulsebosch in "We geven bètakeys weg voor Hearthstone: Heroes of Warcraft")
[...]
![]()
![]()
![]()
![]()
Ben totaal niet productief vandaag
[ Voor 25% gewijzigd door Noctonix op 06-11-2013 12:56 ]
Mijn laptop is min of meer vergelijkbaar met de jouwe, maar die trok het echt niet goed hoor. In de beta kon ik online met 25fps gemiddeld spelen op 1080p@low. Hoop voor jouw dat de final bij de jou toch beter draait!Noctonix schreef op woensdag 06 november 2013 @ 12:54:
[...] Gisteravond BF4 aangeschaft en laten downloaden. Vanmorgen was hij klaar, vanavond maar eens aan slingeren en kijken hoe mijn laptop het uithoud!
Hmm.. heb het nog niet echt kunnen testen. Heb ook nog een PC met Windos 7, GTX 560 TI, i5 2500k en 8GB Ram. Maar die staat meer stof te vergaren dan dat hij aan staat..Caelorum schreef op woensdag 06 november 2013 @ 13:20:
[...]
Mijn laptop is min of meer vergelijkbaar met de jouwe, maar die trok het echt niet goed hoor. In de beta kon ik online met 25fps gemiddeld spelen op 1080p@low. Hoop voor jouw dat de final bij de jou toch beter draait!
Zit vaker op m'n laptop dan in m'n kotje achter de PC...
ARgh...
omg wat haat ik webforms... ik wil alleen maar een simpele ajax popup tonen, maar ik kan net zogoed het circus in, door zoveel hoepels dat ik moet springen..
/einde bericht...
omg wat haat ik webforms... ik wil alleen maar een simpele ajax popup tonen, maar ik kan net zogoed het circus in, door zoveel hoepels dat ik moet springen..
/einde bericht...
*KNIP*
[ Voor 100% gewijzigd door Noctonix op 06-11-2013 14:28 ]
Attention: Access to the requested website "http://sleekupload.com/uploads/5/tweak.jpg", catagorized as "Malicious Sources/Malnets;Malicious Outbound Data/Botnets",
is restricted in accordance with theInternet code of conduct..
Ging iets niet helemaal goedEalanrian schreef op woensdag 06 november 2013 @ 14:27:
[...]
Attention: Access to the requested website "http://sleekupload.com/uploads/5/tweak.jpg", catagorized as "Malicious Sources/Malnets;Malicious Outbound Data/Botnets",
is restricted in accordance with theInternet code of conduct..
*edit*

Op m'n eigen hosting gedumpt nu
[ Voor 13% gewijzigd door Noctonix op 06-11-2013 14:30 ]
Netjes, gewoon nagemaakt met de aanwezige vormen en dergelijke?
Jup. 17 lagen.TheNephilim schreef op woensdag 06 november 2013 @ 14:37:
[...]
Netjes, gewoon nagemaakt met de aanwezige vormen en dergelijke?
Hij is op het oog goed gezet. Geen zin gehad om gelijk te pixel n***en
Verwijderd
Heerlijk om te lezen, zeker omdat ik net aan het einde ben van die Matasano crypto challenges en precies dit soort analyses heb gedaan. Blijf me verbazen dat dit soort gigantische bedrijven dit soort fouten blijven maken
Mij ook. Ik ben er eigenlijk voorstander van om zulke bedrijven (die passwords niet hash+salt opslaan) een fikse boete te geven. Misschien dat ze het dan iets serieuzer gaan nemen.Verwijderd schreef op woensdag 06 november 2013 @ 14:42:
[...] Blijf me verbazen dat dit soort gigantische bedrijven dit soort fouten blijven maken
Dan DM je Paul toch even?douweegbertje schreef op woensdag 06 november 2013 @ 12:47:
[...]
![]()
![]()
![]()
![]()
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
VetNoctonix schreef op woensdag 06 november 2013 @ 14:28:
[...]
Ging iets niet helemaal goed
*edit*
[afbeelding]
En daar krijg ik een 403 forbiddenNoctonix schreef op woensdag 06 november 2013 @ 14:28:
[...]
Ging iets niet helemaal goed
*edit*
[afbeelding]
Valt toch wel mee? Je hebt niet meer hoepels nodig dan bij MVC of een willekeurig platform. De popup fiets je met jQuery erin en met een webservice/web-api/json dingetje trek je je data uit het systeemD-Raven schreef op woensdag 06 november 2013 @ 14:08:
ARgh...
/einde bericht...
Vandaag direct de stoute schoenen aangetrokken en Web-Api in ons WebForms project gehangen (met VS 2013 helemaal een eitje). Heb nu een mooie api waar ik $.getJSON() tegen roep en alles werkt perfect...
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Als dit een schone webforms project zou zijn, zou je gelijk hebben. Maar helaas...Gertjan. schreef op woensdag 06 november 2013 @ 15:06:
[...]
Valt toch wel mee? Je hebt niet meer hoepels nodig dan bij MVC of een willekeurig platform. De popup fiets je met jQuery erin en met een webservice/web-api/json dingetje trek je je data uit het systeemVandaag nog zelf nog gedaan
Vandaag direct de stoute schoenen aangetrokken en Web-Api in ons WebForms project gehangen (met VS 2013 helemaal een eitje). Heb nu een mooie api waar ik $.getJSON() tegen roep en alles werkt perfect...
Zo simpel is de popup trouwens ook weer niet, maar terzijde.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.