Ah, tochCreepy schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 13:53:
Als in: de commandline applicatie die zonder problemen (tekst) files van GB's in grootte kan openen
Ja, of gewoon:
Maar ik zat niet op een linux bak
.
edit: Ik had de file al wel geopend in een HEX editor, die doen het ook altijd wel met grote files
code:
1
| wc -l <file> |
Maar ik zat niet op een linux bak
edit: Ik had de file al wel geopend in een HEX editor, die doen het ook altijd wel met grote files
[ Voor 37% gewijzigd door HMS op 05-11-2013 13:57 ]
Op windows is het:HMS schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 13:56:
Ja, of gewoon:
code:
1 wc -l <file>
Maar ik zat niet op een linux bak.
type filename.txt | find "" /c /v
code:
1
2
3
4
5
6
7
| apt-cache show less Description-en: pager program similar to more This package provides "less", a file pager (that is, a memory-efficient utility for displaying text one screenful at a time). Less has many more features than the basic pager "more". As part of the GNU project, it is widely regarded as the standard pager on UNIX-derived systems. |
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
less is more more than more itself 
[/te flauw]
[/te flauw]
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
man more:
More is a filter for paging through text one screenful at a time. This
version is especially primitive. Users should realize that less(1) pro-
vides more(1) emulation and extensive enhancements.
More is a filter for paging through text one screenful at a time. This
version is especially primitive. Users should realize that less(1) pro-
vides more(1) emulation and extensive enhancements.
Wat is het eigenlijk een pauper zooi om Symfony op een windows bak met Wamp te zetten ...
Eerst al die system paths, pearl en vervolgens dan symfony installeren en vervolgens mis ik nog 'composer' en dan weer een composer.json etc etc.. Het gaat maar door.
Vervolgens werkt de composer ook niet zoals het moet;
Eerst al die system paths, pearl en vervolgens dan symfony installeren en vervolgens mis ik nog 'composer' en dan weer een composer.json etc etc.. Het gaat maar door.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| C:\wamp\www\key> php composer.phar install
Loading composer repositories with package information
Installing dependencies
- Installing symfony/finder (v2.3.6)
Downloading: 100%
[Composer\Downloader\TransportException]
The "http://nodeload.github.com/symfony/Finder/zip/a175521f680b178e63c5d0ab
87c6b046c0990c3f" file could not be downloaded: failed to open stream: Een
verbindingspoging is mislukt omdat de verbonden party niet correct heeft ge
antwoord na een bepaalde tijd, of de gemaakte verbinding is mislukt omdat d
e verbonden host niet heeft geantwoord. |
een engels nederlandse fout melding?!
Symfony is gewoon kut.douweegbertje schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 14:08:
Wat is het eigenlijk een pauper zooi om Symfony op een windows bak met Wamp te zetten ...
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16C:\wamp\www\key> php composer.phar install Loading composer repositories with package information Installing dependencies - Installing symfony/finder (v2.3.6) Downloading: 100% Downloading: 100% Downloading: 100% [Composer\Downloader\TransportException] The "http://nodeload.github.com/symfony/Finder/zip/a175521f680b178e63c5d0ab 87c6b046c0990c3f" file could not be downloaded: failed to open stream: Een verbindingspoging is mislukt omdat de verbonden party niet correct heeft ge antwoord na een bepaalde tijd, of de gemaakte verbinding is mislukt omdat d e verbonden host niet heeft geantwoord.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
De NL melding komt van het OS zelf.
Driving a cadillac in a fool's parade.
Heb je een link naar onderbouwing daarvoor? Ben er zelf toch best tevreden over
Canon EOS60D | Canon 100mm f/2.8 USM | Canon 100-400mm f/4.5-5-6L | Canon 10-22mm f/3.5-4.5 USM | Canon 430EX II
Wat is beter dan?
CodeIgniter is einde verhaal,
Laravel is beetje een verkapte symfony alleen met slechtere documentatie
Zend is log en gewoon verder useless (imo).
HOERA!
Galaxy Note binnen.
NOES:
Moet nog toetsen leren
NOES:
Nog geen root (iig voor de 4G versie) en ik heb dus geen coole dingen
Galaxy Note binnen.
NOES:
Moet nog toetsen leren
NOES:
2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Weer wat geleerdPrisonerOfPain schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 13:58:
[...]
Op windows is het:
type filename.txt | find "" /c /v
Punt 1: Ga eens leren jij!F.West98 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 14:15:
HOERA!
Galaxy Note binnen.
NOES:
Moet nog toetsen leren
NOES:
Punt 2: Ga je wachtwoorden eens aanpassen
Met de bovenstaande redenatie is alles kut..douweegbertje schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 14:15:
[...]
Wat is beter dan?
Ik kies voor 1
2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Precies. Bijvoorbeeld Laravel mag dan Symfony 2 packages gebruiken, het framework zelf is toch echt anders. Vind zelf de docs ook prima verder (maar ja, als je alles wilt beoordelen met oneliners kun je inderdaad altijd het beste blijven met wat je al kuntkwaakvaak_v2 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 14:23:
[...]
Met de bovenstaande redenatie is alles kut..
true, ik gaf alleen zelf niet aan dat ik Symfony kut vond.. Geef alleen aan dat er naast Symfony niet zo bijster veel bijzonders rond hangt. Dus als symfony dan 'kut' is, wat is dan wel 'goed'?kwaakvaak_v2 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 14:23:
[...]
Met de bovenstaande redenatie is alles kut..
Imho:douweegbertje schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 14:27:
[...]
true, ik gaf alleen zelf niet aan dat ik Symfony kut vond.. Geef alleen aan dat er naast Symfony niet zo bijster veel bijzonders rond hangt. Dus als symfony dan 'kut' is, wat is dan wel 'goed'?
Symfony componenten zijn prima
Symfony framework is te complex/flexibel voor kleinere projecten
Laravel gebruikt deel symfony componenten (en deel eigen/andere) maar is stuk makkelijker te begrijpen dan Symfony.
Ik gebruik dan ook met volle tevredenheid Laravel
Kohana werkt wel lekker!douweegbertje schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 14:15:
[...]
Wat is beter dan?
RTFM!
Verwijderd
Punt 3: Vergeet je quick-quote niet te fixenEalanrian schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 14:16:
[...]
Punt 1: Ga eens leren jij!
Punt 2: Ga je wachtwoorden eens aanpassen
Die moet ie gewoon niet gebruiken.Verwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 14:31:
[...]
Punt 3: Vergeet je quick-quote niet te fixen
Wordpress is het allerbeste framework 
offtopic:

In elk geval iets beter dan Magento
Windows commandline kan vaak hetzelfde als op unix, maar dan net wat kutter
Die is haast quote waardigPrisonerOfPain schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 14:37:
[...]
Overigens, even terug op mijn onderwerp. Het was een soort van retorische vraag "welk framework dan?". Ik hoef het niet te weten, maar ik was gewoon benieuwd naar het antwoord van FireSphere na aanleiding van zijn reactie; symfony is kut.
Gebruik PowerShell, noob.PrisonerOfPain schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 14:37:
[...]
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Magento is inderdaad om te huilen, maar weet iemand een goed alternatief ecommerce systeem?
Documentatie van Magento is ver te zoeken, en _alles_ moet in XML bestanden geconfigureerd worden (configuration over convention). Een default install is al meer dan 2k bestanden
[ Voor 6% gewijzigd door TJHeuvel op 05-11-2013 14:43 ]
Beetje herhaling van vorige weekOverigens, even terug op mijn onderwerp. Het was een soort van retorische vraag "welk framework dan?". Ik hoef het niet te weten, maar ik was gewoon benieuwd naar het antwoord van FireSphere na aanleiding van zijn reactie; symfony is kut.
Firesphere in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 4"
Haha, m'n vriendin wilde gisteren een Dirndl jurkje (Oktoberfest, heuj!) bestellen en toevallig kregen we bij de webshop een Magento error om de oren geslingerd
---
Ben wel benieuwd met welke frameworks jullie op de proppen komen!
Sylius begint aardig op gang te komen. Maar is niet echt een kant&klaar pakket. Hangt er ook wel vanaf wat je zoekt. Misschien is FoxyCart al iets voor je?TJHeuvel schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 14:42:
[...]
Magento is inderdaad om te huilen, maar weet iemand een goed alternatief ecommerce systeem?
Documentatie van Magento is ver te zoeken, en _alles_ moet in XML bestanden geconfigureerd worden (configuration over convention). Een default install is al meer dan 2k bestanden
Canon EOS60D | Canon 100mm f/2.8 USM | Canon 100-400mm f/4.5-5-6L | Canon 10-22mm f/3.5-4.5 USM | Canon 430EX II
Geen framework maar gewoon puur PHP?
Correctie; clink werkt niet met PowerShell, niet andersom.PrisonerOfPain schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 14:43:
[...]
Werkt niet met clink en powershell is voor .Net babies
Want dat is niet kut.
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Even een side-note; zit nu met mijn 'spare' computer kracht te folden. In feite als ik even wat simpels aan het doen ben zet ik hem aan en heb er eigenlijk geen last van. De eerste 2 workunits zijn klaar, volgende 2 komen er nu ook alweer aan. Dus als jullie ook wat kracht over hebben zou ik zeggen: join (en join team DPC
).
http://folding.stanford.edu/
http://folding.stanford.edu/
Onderbouwing is dat ik Symfony kut vind, gefuck met bundles etc. omslachtig gesodemieter met honderdmiljoenmiljard getters en setters maken voor je uberhaupt iets krijgt.wjzijderveld schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 14:14:
[...]
Heb je een link naar onderbouwing daarvoor? Ben er zelf toch best tevreden over
FOS-bundles maken het zo mogelijk nog waardelozer.
En de halsbrekende toeren die je moet uithalen om uberhaupt een bestand te kunnen uploaden. Laat maar zitten.
Zend of Silverstripe. Laravel ben ik ook niet zo'n fan van.douweegbertje schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 14:15:
[...]
Wat is beter dan?
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Mwah, voor zo iets "standaard" als een webshop wil je niet het wiel opnieuw uitvinden. Mits er wielen zijn die een beetje bruikbaar zijn dan...
@wzijderveld dank voor de suggesties, Sylius heeft iig een mooie website
Als we dan toch bezig zijn, gooi dan meteen alle code in één script met functies waarbij je drie pagina's moet scrollen. Het Spaghetti framework
Intel i7-12700KF/Giga-Byte B760I Aorus Pro DDR4/MSI Geforce 1080Ti 11Gb/Corsair 2x16.384MB DDR4-3200/Samsung SSD 980 Pro 1 Tb/Crucial MX500 1 Tb/Seagate 1 Tb
.Gertjan.: Er is maar een goede Mac en dat is die gele M langs de snelweg :D
Zolang je PHP gebruikt waar voor het als enige nuttig is, snel hack werk om wat te demonstreren, kan dat prima toch?
PHP:
1
2
3
4
5
6
| include('connect.php'); include('header.php'); include('settings.php'); include($_GET['page'].'.php'); include('content.php'); include('footer.php'); |
WADUP
Als je het leuk vind om wielen uit te vinden is dat best een leuk idee..
Misschien heb je wat aan http://www.woothemes.com/woocommerce/. Dan wel op basis van Wordpress, maar zeer compleet en wat betreft betalingsproviders; plugins genoeg. Al dan niet met een gratis thema en je bent heel snel klaar.TJHeuvel schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 14:48:
Mwah, voor zo iets "standaard" als een webshop wil je niet het wiel opnieuw uitvinden. Mits er wielen zijn die een beetje bruikbaar zijn dan...
Zelf overigens geen ervaring met deze plugin, maar het ziet er goed uit en is volgens mij een makkie in installatie en gebruik.
Wordpress.... over kut gesproken idd... Dat mensen daar vrijwillig mee werken en het nog oprecht leuk vinden ook is mij een groot raadsel.TheNephilim schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 14:50:
[...]
Misschien heb je wat aan http://www.woothemes.com/woocommerce/. Dan wel op basis van Wordpress, maar zeer compleet en wat betreft betalingsproviders; plugins genoeg. Al dan niet met een gratis thema en je bent heel snel klaar.
Zelf overigens geen ervaring met deze plugin, maar het ziet er goed uit en is volgens mij een makkie in installatie en gebruik.
PHP, if it was a human being, I'd shoot it in the face!
/obligaatphpzeiken
/obligaatitcrowdquoten
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Hoe mooi dat een discussie over PHP of een PHP framework altijd zo snel gaat
Verwijderd
Ik begin zo stilaan de indruk te krijgen dat jij Wordpress nogal leuk vindtTheNephilim schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 14:50:
[...]
Misschien heb je wat aan http://www.woothemes.com/woocommerce/. Dan wel op basis van Wordpress, maar zeer compleet en wat betreft betalingsproviders; plugins genoeg. Al dan niet met een gratis thema en je bent heel snel klaar.
Dat is voor een groot deel domweg onwetendheid, denk ik. Als je X gebruikt, maar je weet niet wat de alternatieven zijn of wat überhaupt de voor- en nadelen van X zijn, zul je er ook niet snel over klagen.kwaakvaak_v2 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 14:51:
[...]
Wordpress.... over kut gesproken idd... Dat mensen daar vrijwillig mee werken en het nog oprecht leuk vinden ook is mij een groot raadsel.
woocommerce is wel 'okay'. Hangt een beetje af hoeveel je verkoopt. Op het moment dat je naar de 200+ producten gaat met allerlei eigenschappen en verschillende 'soorten' aka S/M/XL en kleurtje X-Y en Z dan wordt het allemaal wat minder. Men vergeet vaak dat WP eigenlijk een BLOG is. Dus tja, vaak wil je niet de database zien hoe alles er in is getieft.TheNephilim schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 14:50:
[...]
Maar ja, voor simpele producten in niet al te grote aantallen is het wel leuk.
Dat is nu eens exact hoe ik erover denk.douweegbertje schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 14:54:
[...]
...Men vergeet vaak dat WP eigenlijk een BLOG is. Dus tja, vaak wil je niet de database zien hoe alles er in is getieft.
RTFM!
Ach, prima voor klein- en middenbedrijf websites. Vereist geen exotische hosting, iedere n00b kan makkelijk z'n website up-to-date houden.kwaakvaak_v2 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 14:51:
[...]
Wordpress.... over kut gesproken idd... Dat mensen daar vrijwillig mee werken en het nog oprecht leuk vinden ook is mij een groot raadsel.
Eensch, een snelheidsmonster zal het nooit worden natuurlijk. Ben zelf ook niet zo'n fan van plugins voor e-commerce. Puur al omdat er vaak al veel te veel opties aanwezig zijn die er niet toe doen voor de Nederlandse markt.douweegbertje schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 14:54:
[...]
woocommerce is wel 'okay'. Hangt een beetje af hoeveel je verkoopt. Op het moment dat je naar de 200+ producten gaat met allerlei eigenschappen en verschillende 'soorten' aka S/M/XL en kleurtje X-Y en Z dan wordt het allemaal wat minder. Men vergeet vaak dat WP eigenlijk een BLOG is. Dus tja, vaak wil je niet de database zien hoe alles er in is getieft.
[ Voor 49% gewijzigd door TheNephilim op 05-11-2013 14:59 ]
Wordpress vond ik anders best goed werken, voor zijn oorspronkelijke doel: een blog met een half CMS. Documentatie was vrij helder, en het maken en aanroepen van een plugin was intuitief.kwaakvaak_v2 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 14:51:
[...]
Al ben ik van mening dat je er niet een e-commerce systeem van moet maken via plugins. Dat is vragen om problemen.
[ Voor 11% gewijzigd door TJHeuvel op 05-11-2013 14:57 ]
Pak een random plugin en probeer eens een tekst waarde van een input veld op de site zowel front als backend aan te passen. Hier kom je opeens achter dat het één grote meuk is, en alles wordt zo vies in de DB gezet. Je zoekt je helemaal lam, en je gebruikt als het ware een blog_post table om bijvoorbeeld een dataveld van je plugin op te slaan.TJHeuvel schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 14:56:
[...]
Wordpress vond ik anders best goed werken, voor zijn oorspronkelijke doel: een blog met een half CMS. Documentatie was vrij helder, en het maken en aanroepen van een plugin was intuitief.
Ik vind altijd dat het verdacht stil blijft over Drupal en CMSMadeSimple als het gaat over CMS systemen. Terwijl dit naar mijn mening toch 2 systemen zijn die het beter doen dan de recent aangehaalde.
RTFM!
De Symfony componenten vind ik prima om mee te werken. Fullstack gebruik ik het ook niet zo veel, omdat het 9 van de 10 keer dan sneller is om een CMS als Drupal (of zelfs Wordpress als de klant heel graag wil) te gebruiken. Maar dat werkt alleen als je weinig tot niks custom moet bouwen.... Die Drupal/Wordpress hooks, ik kan er maar niet aan wennen... Helpen ook niet echt mee voor het PHP imago
ส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็༼ ຈل͜ຈ༽ส้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้
FF kijken wat dit doet
FF kijken wat dit doet
[ Voor 24% gewijzigd door BtM909 op 05-11-2013 15:07 ]
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
mooi 
ส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็༼ ຈل͜ຈ༽ส้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้
[ Voor 96% gewijzigd door spleethoven op 05-11-2013 15:06 ]
Tjah, wat Wordpress betreft; ik werk er dagelijks mee en er rollen best wat websites van de band hier. We maken (bijna) alles zelf en hoewel ik geen php-expert ben, durf ik te zeggen dat het beter is dan de aaneenschakeling van plugins die je bij de creaties van de meeste Wordpress gebruikers ziet.
Voor onze klanten werkt het prima en doordat we steeds meer ervaring krijgen kunnen we ook steeds mooiere oplossingen maken. Het zal niks zijn bij de echte maatwerk oplossingen met frameworks enzo, maar qua klanten sluit het allemaal mooi aan.
Een door ons zelf ontwikkelde webshop in Wordpress doet het best netjes. Of het dan wel of niet de bedoeling is van Wordpress laat ik in het midden.
Voor onze klanten werkt het prima en doordat we steeds meer ervaring krijgen kunnen we ook steeds mooiere oplossingen maken. Het zal niks zijn bij de echte maatwerk oplossingen met frameworks enzo, maar qua klanten sluit het allemaal mooi aan.
Een door ons zelf ontwikkelde webshop in Wordpress doet het best netjes. Of het dan wel of niet de bedoeling is van Wordpress laat ik in het midden.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Dat ding lijkt niet altijd goed te werken, soms komt ie boven het bericht uit en soms niet.BtM909 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 15:05:
ส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็༼ ຈل͜ຈ༽ส้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้
FF kijken wat dit doet
@TheNephilim, je was mij kwijt bij het auto popup ding.
[ Voor 3% gewijzigd door Ealanrian op 05-11-2013 15:10 ]
kenneth schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 14:51:
[...]
PHP, if it was a human being, I'd shoot it in the face!
/obligaatphpzeiken
/obligaatitcrowdquoten
If I had a gun with 2 bullets and I was in a room with Osama, Adolf and PHP, I would shoot PHP.... twice!
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Yᵒᵘ Oᶰˡʸ Lᶤᵛᵉ Oᶰᶜᵉ ( ͡° ͜ʖ ͡°)BtM909 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 15:05:
FF kijken wat dit doet
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Verwijderd
I agree. Onlangs was ik zelf eens wat CMS'en aan het vergelijken en Wordpress kwam daar gewoon het beste uit. Het is kinderlijk eenvoudig te installeren, er zijn een hoop leuke plugins en thema's voor en het doet gewoon wat het moet doen op een eenvoudige manier.TheNephilim schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 15:06:
Tjah, wat Wordpress betreft; ik werk er dagelijks mee en er rollen best wat websites van de band hier. We maken (bijna) alles zelf en hoewel ik geen php-expert ben, durf ik te zeggen dat het beter is dan de aaneenschakeling van plugins die je bij de creaties van de meeste Wordpress gebruikers ziet.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Ik moet wel toegeven dat ik geen custom development heb moeten doen op die WordPress site dus ik heb geen idee wat voor hel de code / database is.
Dit is wat Chrome er van maakt:
Ik hou van opnieuw wielen uitvinden. Mijn wielen zijn altijd beter dan die 1000en bestaande wielen. Al die andere wielen zijn namelijk niet zoals die van mij. Die van mij zijn de enige wielen waarvan mij 100% duidelijk is hoe ze werken en wat ze kunnen.kwaakvaak_v2 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 14:50:
[...]
Als je het leuk vind om wielen uit te vinden is dat best een leuk idee..
Thats how I roll. Met mijn eigen wielen.
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Verwijderd
Zou ik ook doen. Osama en Adolf zijn al dood..Gertjan. schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 15:12:
[...]
[video]
If I had a gun with 2 bullets and I was in a room with Osama, Adolf and PHP, I would shoot PHP.... twice!
mspaint doet het niet meer sinds de upgrade naar windows 8.1
Owkee. wtf is dit nou weer....
Ben een intranet site aan het nagaan voor performance dingetjes. Kreeg namelijk de opmerking dat de site 'sluggish' aanvoelde.
In FireFox op een link klikken, duurt ongeveer 2 seconden voordat hij uberhaupt gaat navigeren.
In Chrome op een link klikken, instant.
* D-Raven slaakt een diepe zucht. wtf is dit nou weer... Javascript is het in ieder geval niet, want die staat uit..
Zou ik ermee weg kunnen komen door de issue te sluiten met de fix: "gebruik Chrome" ?
Ben een intranet site aan het nagaan voor performance dingetjes. Kreeg namelijk de opmerking dat de site 'sluggish' aanvoelde.
In FireFox op een link klikken, duurt ongeveer 2 seconden voordat hij uberhaupt gaat navigeren.
In Chrome op een link klikken, instant.
* D-Raven slaakt een diepe zucht. wtf is dit nou weer... Javascript is het in ieder geval niet, want die staat uit..
Zou ik ermee weg kunnen komen door de issue te sluiten met de fix: "gebruik Chrome" ?
Tjah, de klant wil soms wat hèEalanrian schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 15:09:
[...]
Dat ding lijkt niet altijd goed te werken, soms komt ie boven het bericht uit en soms niet.
@TheNephilim, je was mij kwijt bij het auto popup ding.
Dat zal allemaal vast geen feest zijn, maar ik ben dé top developer die daar last van zou hebben. De documentatie is dan wel weer top, waardoor elke functie makkelijk te vinden is en er voorbeelden beschikbaar zijn.Verwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 15:15:
[...]
Ik moet wel toegeven dat ik geen custom development heb moeten doen op die WordPress site dus ik heb geen idee wat voor hel de code / database is.
---
Wtfuzzle
Tot een mod ineens je sig aanpast
van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !
Als je geluk hebt
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Cool
Edit: in FF heeft ie toch ook af en toe raar gedrag
Cool
Edit: in FF heeft ie toch ook af en toe raar gedrag
[ Voor 6% gewijzigd door azerty op 05-11-2013 15:33 ]
Is het weer speeluurtje? Goede oude tijd ...
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Ik snap er niks van, sinds wanneer zijn er tekens die zo groot worden?
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
kenneth schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 15:35:
Is het weer speeluurtje? Goede oude tijd ...
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

*strijker erin gooiende*
Haha, geniaal geschreven!
Je zou zeggen dat het minder word, de afhankelijkheid van User-agents. Tenminste, dat idee heb ik.
Het valt me mee dat er nog geen user-agent loop is
Leuk gemaakt: http://www.enjoyyourprivacy.com/ ^^
Leuk ja:
Your browser may be out of date or incompatible with our website. Please update it or upgrade to a different browser to access the full experience.
Verwijderd
Hetzelfde hierwsitedesign schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 16:14:
Die bij mij op 10% vastloopt in FF & Chrome?
Nooit vervelend als je collega binnen komt lopen met de restanten van een fotoshoot voor een bakkerij
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Verwijderd
Daar zou ik ook geen nee tegen zeggen. Wij hebben hier elke week wel tenminste 1 iemand die trakteert voor zijn / haar verjaardag, dat is ook wel fijn.OkkE schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 16:39:
Nooit vervelend als je collega binnen komt lopen met de restanten van een fotoshoot voor een bakkerij
hij ondersteunt mijn mobiel niet.. denk dat ie te nieuw is...
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Daarnaast kom ik er achter dat er op adobe best veel mensen mijn achternaam delen (terwijl ik aannam dat hij niet zo heel gebruikelijk is). Verder geen flauw idee wat ik met het bestand moet doen, maar wel grappig om te kijken of je er in voorkomt
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Wat? Niet eens full HD of 4K? Lame.
WordPress is behoorlijk gebruiksvriendelijk voor zowel de eindgebruikers als admins. Om je eigen sausje er over heen te gooien is ook niet zo moeilijk. Veel plugins zijn gewoon enorm bagger en je moet eigenlijk altijd alle source toch weer even met de hand controleren. Wat dat betreft zou het enorm veel schelen als je een richtlijn zou hebben voor plugins en een selectie aan door (vrijwilligers van) WordPress gevalideerde plugins hebt die gegarandeerd netjes werken.
Ik denk dat frameworks die niet makkelijk te installeren of te gebruiken zijn het gewoon altijd gaan verliezen. Als je kijkt hoe makkelijk Microsoft MVC werkt waar je helemaal geen moeite voor hoeft te doen, of een geval als Laravel wat gewoon een hoop investering vergt.
Gratis software is niet meer gratis op het moment dat je voor 400 euro aan productiviteit weggooit doordat je één dag bezig bent met het uitzoeken hoe je überhaupt kunt gaan beginnen met het gebruiken van een framework.
Ik denk dat frameworks die niet makkelijk te installeren of te gebruiken zijn het gewoon altijd gaan verliezen. Als je kijkt hoe makkelijk Microsoft MVC werkt waar je helemaal geen moeite voor hoeft te doen, of een geval als Laravel wat gewoon een hoop investering vergt.
Gratis software is niet meer gratis op het moment dat je voor 400 euro aan productiviteit weggooit doordat je één dag bezig bent met het uitzoeken hoe je überhaupt kunt gaan beginnen met het gebruiken van een framework.
iOS developer
QFTBikkelZ schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 16:55:
...
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.