There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
I want you to know that I killed our 1 year old cat, thinking it was pissing on my computer each night and now come across THIS forum telling me otherwise. Not only do I want a new computer, I want a new cat, vet fees, letter of apology and payment for my divorce lawyer, since my wife has left me after finding this out.
Jammer, dan zal ik wel kin kloppenEalanrian schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 10:48:
[...]
Moet je wel een ieee account voor hebben.
http://ieeexplore.ieee.or...ftware+Design+in+Practice
RTFM!
Lijkt me niet echt een goed voorteken voor de rest van die zooi ^^
Hij weet het nuEalanrian schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 08:07:
Als je niet weet wat je mist, kan je het dan wel missen?
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ik ben het er mee eens, en iedereen die dat niet is, is dom.
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Absoluut wel. Denk alleen maar aan alle mensen die hun biologische ouders opzoeken omdat ze die niet kennen.Ealanrian schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 08:07:
Als je niet weet wat je mist, kan je het dan wel missen?
Dat hoeft natuurlijk niet. Ik heb mijn client / server code wel netjes opgesplitst. De https://github.com/oortcl...les]Unofficial Meteor FAQ helpt daar wel enigszins bij, voor de rest zelf goed nadenken, spelen en proberen.Verwijderd schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 09:03:
[...]
Ik heb een poos geleden ook eens met Meteor gespeeld maar vond het eigenlijk niet echt fijn werken. Ik had moeite om een deftige structuur in mijn applicatie te krijgen. Ik ben gewend van met Ruby On Rails te werken waar alles mooi is opgesplitst en had de indruk dat dat bij Meteor totaal niet het geval was. Code voor client en server in hetzelfde bestand steken, vond ik in ieder geval heel onnatuurlijk.
Kende ExpressJS nog niet, ook maar eens bekijken.
Maar die mensen weten dat hun ouders niet de biologische ouders zijn en missen dus hun biologische ouders. Als ze niet weten dat hun ouders niet hun biologische ouders zijn missen ze hun biologische ouders toch ook niet?GateKeaper schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 12:02:
[...]
Absoluut wel. Denk alleen maar aan alle mensen die hun biologische ouders opzoeken omdat ze die niet kennen.
[...]
De echte vraag die jij bedoeld is, "kan je je biologische ouders missen, als je niet weet hoe het is om biologische ouders te hebben of wat het verschil is tussen biologische ouders en je voogden".Ealanrian schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 12:04:
[...]
Maar die mensen weten dat hun ouders niet de biologische ouders zijn en missen dus hun biologische ouders. Als ze niet weten dat hun ouders niet hun biologische ouders zijn missen ze hun biologische ouders toch ook niet?
Stel je vader overlijd nog voor je geboorte. Kan je je vader dan ooit missen? Ik ben er dus van overtuigd dat dat kan, ook al weet je dus niet hoe het is om een vader te hebben, en ken je die beste man helemaal niet. Je mist dan het onbekende, de nieuwsgierigheid naar deze informatie geeft je een vals gevoel van missen.
Zelfs het onbekende kan je missen doordat je weet van het bestaan van het onbekende. Zou je niet weten van het bestaan van het onbekende, zou je het ook niet missen en ook geen nieuwsgierigheid hebben. Want nieuwsgierigheid is IMO ook niets meer dan het gevoel dat je een onbekend iets binnenkort niet meer onbekend is. Vergelijkbaar met voorpret van het verkrijgen van iets dat je graag wilt hebben (cadeautjes, voorpret bij kopen, etc).
[ Voor 20% gewijzigd door Caelorum op 30-10-2013 12:39 ]
Als je het onbekende niet kent zit je in het onbekende. Once you know you're trapped! Stay ignorant!Caelorum schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 12:37:
Het punt is kan je wel je biologische ouders missen als je het hele concept van biologische ouders niet eens weet. Lijkt me niet, als je ergens geen weet van heb kan je het ook niet missen. Sterker nog, je kan niet eens gevoelens er over hebben.
Zelfs het onbekende kan je missen doordat je weet van het bestaan van het onbekende. Zou je niet weten van het bestaan van het onbekende, zou je het ook niet missen en ook geen nieuwsgierigheid hebben. Want nieuwsgierigheid is IMO ook niets meer dan het gevoel dat je een onbekend iets binnenkort niet meer onbekend is. Vergelijkbaar met voorpret van het verkrijgen van iets dat je graag wilt hebben (cadeautjes, voorpret bij kopen, etc).
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Volgens mij bedoelt hij: "Als je geadopteerd bent maar dat niet weet, kun je dan op zoek gaan naar je biologische ouders?". Nee, want je weet niet dat de ouders van wie je aanneemt dat ze je biologische ouders zijn, dat niet zijn, dus je denkt dat je alles al weet en gaat niet op zoek.GateKeaper schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 12:07:
[...]
De echte vraag die jij bedoeld is, "kan je je biologische ouders missen, als je niet weet hoe het is om biologische ouders te hebben of wat het verschil is tussen biologische ouders en je voogden".
Het onbekende daarbij is dus niet onbekend. We weten bijvoorbeeld dat het heelal zo'n beetje oneindig groot is, dat leven op aarde een happy accident was en dat er dus elders in het heelal wel leven moet zijn. We zijn dan ook op zoek naar leven (bekend), waarvan we niet weten hoe het eruitziet (onbekend).Caelorum schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 12:37:
Zelfs het onbekende kan je missen doordat je weet van het bestaan van het onbekende.
Als je niet weet waarnaar je op zoek bent, ben je op zoek naar het onbekende. Het lastige daarvan is dat je niet weet of je het gevonden hebt...
Nieuwsgierigheid wordt wel gevoed door het onbekend zijn met zaken, maar is veelal geëxtrapoleerd uit het bekende. Je gaat dus niet op zoek naar een flux om een capacitor te valmorhpanizen, omdat je niet eens zou weten wat het is of wat je ermee kunt (dus je kunt niet op het idee komen), maar je bent op zoek naar een library die omslachtige taak X makkelijker maakt. Je weet wel wát je wil doen, maar niet hoe.
Die advertorials worden ook steeds minder subtiel hè. Wat voor nut heeft die laatste alinea in vredesnaam, waar nog even alle specs van de laptop worden uitgetikt?
[ Voor 33% gewijzigd door CodeCaster op 30-10-2013 13:01 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Dankje dat wou ik net gaan typenCodeCaster schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 12:53:
[...]
Volgens mij bedoelt hij: "Als je geadopteerd bent maar dat niet weet, kun je dan op zoek gaan naar je biologische ouders?". Nee, want je weet niet dat de ouders van wie je aanneemt dat ze je biologische ouders zijn, dat niet zijn, dus je denkt dat je alles al weet en gaat niet op zoek.
GefeliciteerdVerwijderd schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 13:04:
Als jullie zelf koffie/thee/redbull/... halen heb ik wat lekkers erbij.
[afbeelding]
Smakelijk
Kind gekregen?Verwijderd schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 13:04:
[afbeelding]
Smakelijk
GefeliciteerdVerwijderd schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 13:04:
[afbeelding]
Smakelijk
Intel Core I7 3770 | 16GB DDR3 | Asus P8P67 | 16TB Random HDD's | 265GB Samsung 830 | HD7970
Of hij heeft met succes de De Ruijter-vrachtwagen overvallen.
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Van harte!Verwijderd schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 13:04:
[afbeelding]
Smakelijk
Zal ik ook maar dan?

Vier weken te laat, proef je niets van
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
gefeliciteerd!Verwijderd schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 13:04:
[afbeelding]
Smakelijk
onze dame is vandaag al weer 4 maanden oud
^^ Sorry, ben echt geniaal goed in hints.Korben schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 13:07:
[...]
Of hij heeft met succes de De Ruijter-vrachtwagen overvallen.
===
Gefeliciteerd dan maar
on a different note: Is er nog iets beters dan SOIL en Assimp voor laden van images en andere assets? Ben bezig alles van Qt en eigen format naar wat uitgebreidere mogelijkheden om te zetten en kan nergens eigenlijk echt een alternatief vinden voor deze libs.
[ Voor 41% gewijzigd door Caelorum op 30-10-2013 13:11 ]
Gefeliciteerd? Wat is het geworden?Verwijderd schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 13:04:
[afbeelding]
Smakelijk
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Aan de foto te zien beschuit met muisjes.
Pilot pilot = new Pilot();
vs
var pilot = new Pilot();
Maar dit soort shit daar word ik nooit zo blij van:
var thingy = instance.GetObject();
iOS developer
1
| var var = return var || new var(var[var])); |
Hoezo dit is toch gewoon leesbaar?
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Het is toch duidelijk dat er uit die methode een Object wordt geretourneerd?BikkelZ schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 14:45:
Ik gebruik var alleen als het een soort code wordt als:
Pilot pilot = new Pilot();
vs
var pilot = new Pilot();
Maar dit soort shit daar word ik nooit zo blij van:
var thingy = instance.GetObject();
Zo niet, dan klopt de methode naam niet. Dat is nog vele malen storender. Mocht die meer dingen kunnen retourneren, dan is een Interface misschien handiger en zou er eventueel naar het SRP gekeken moeten worden.
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
SyntaxError: Unexpected token varEalanrian schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 14:53:
Ik hoop dat browsers daar nee tegen zeggen....
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Is er een (triviaal) geval waar dit niet waar zou zijn? Je moet toch behoorlijk wat moeite doen voor een implementatie van Equals() waar de transitiviteit niet geldt? Ik zou er zelfs zo gauw niet eens een kunnen bedenken maar dat ligt mogelijk aan mijif (x.Equals(y) && y.Equals(z)) returns true, then x.Equals(z) returns true.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Dat hoeft niet zo te zijn. Stel dat je een method getBoss hebt, die bijv. een Person terugstuurt. Om de method dan getBossPerson te noemen is een optie, maar zou ik zelf niet snel doen. getBoss is imo. iig geen verkeerde naam.Jan_V schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 14:55:
[...]
Het is toch duidelijk dat er uit die methode een Object wordt geretourneerd?
Zo niet, dan klopt de methode naam niet. Dat is nog vele malen storender. Mocht die meer dingen kunnen retourneren, dan is een Interface misschien handiger en zou er eventueel naar het SRP gekeken moeten worden.
Verwijderd
Floating point comparisons.kenneth schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 15:06:
Even nieuwsgierig, in de Guidelines for Overloading Equals() staat:
[...]
Is er een (triviaal) geval waar dit niet waar zou zijn? Je moet toch behoorlijk wat moeite doen voor een implementatie van Equals() waar de transitiviteit niet geldt? Ik zou er zelfs zo gauw niet eens een kunnen bedenken maar dat ligt mogelijk aan mij
X is een stoel, y is een meubelstuk. Z is een kast. Alle drie meubelstuk maar een stoel is geen kast. (waarschijnlijk klopt er geen kloot van mijn hoofd wil niet meer)kenneth schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 15:06:
[...]
Is er een (triviaal) geval waar dit niet waar zou zijn? Je moet toch behoorlijk wat moeite doen voor een implementatie van Equals() waar de transitiviteit niet geldt? Ik zou er zelfs zo gauw niet eens een kunnen bedenken maar dat ligt mogelijk aan mij
Maar ik neem aan dat een Boss andere eigenschappen heeft dan een Person. Dus ik zou alsnog verwachten dat ik een Boss-object terug zou krijgenMichali schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 15:08:
[...]
Dat hoeft niet zo te zijn. Stel dat je een method getBoss hebt, die bijv. een Person terugstuurt. Om de method dan getBossPerson te noemen is een optie, maar zou ik zelf niet snel doen. getBoss is imo. iig geen verkeerde naam.
Voor welke implementatie geldt dan dat x == y && y == z && x != z?
x is hier al niet gelijk aan yEalanrian schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 15:12:
[...]
X is een stoel, y is een meubelstuk. Z is een kast. Alle drie meubelstuk maar een stoel is geen kast. (waarschijnlijk klopt er geen kloot van mijn hoofd wil niet meer)
kenneth schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 15:06:
[...]
1
2
3
| function Equals(a, b) {
return random() > 0.5;
} |
Dat is een voorbeeld van een Equals functie die zich niet houdt aan de gegeven regel (en andere regels).
Nou... Een stoel is een meubelstuk dus x==stoel==meubelstuk==y toch?kenneth schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 15:15:
[...]
[...]
x is hier al niet gelijk aan y
Ja ik ben iets wat recht is aan het krom lullen
[ Voor 7% gewijzigd door Ealanrian op 30-10-2013 15:24 ]
Dat staat in een andere regel:kenneth schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 15:15:
Met andere woorden: Equals moet deterministisch zijn?
Maar als je random() zou seeden met de waarde van a, dan is hij wél deterministisch, maar gaat x == y, y == z => x == z niet meer per se op.Successive invocations of x.Equals(y) return the same value as long as the objects referenced by x and y are not modified.
Probleem daarnaast bij var is volgens mij dat hij het meest specifieke type "wordt" (tenminste in talen die var type-safe hebben).Michali schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 15:08:
[...]
Dat hoeft niet zo te zijn. Stel dat je een method getBoss hebt, die bijv. een Person terugstuurt. Om de method dan getBossPerson te noemen is een optie, maar zou ik zelf niet snel doen. getBoss is imo. iig geen verkeerde naam.
Stel je hebt
1
2
3
4
5
6
7
| class Baas : Persoon { } Baas GetBaas() { return new Baas(); } Persoon GetPersoon() { return new Persoon(); } var myObj = GetBaas(); //Var is hier waarschijnlijk een Baas myObj = GetPersoon(); //Waarschijnlijk fout omdat Persoon niet in Baas kan |
Als je zelf het type expliciet zou aangeven kun je bij myObj zelf kiezen voor persoon. Mogelijk dat talen wel trucjes hebben, maar aangezien het eigenlijk best-practice is om een interface of basis type te gebruiken waar mogelijk kan var dat best wel in de war schoppen...
Ik ram meestal var -> alt+enter en ReSharper mag het oplossen
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
* OkkE heeft nog niks gemerkt tijdens commit/push/pull ...TheNephilim schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 15:13:
Gaat niet helemaal goed bij BitBucket vandaag: http://status.bitbucket.org/
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Verwijderd
Bijvoorbeeld als je een fuzzy floating point comparision doet waar de equality is geimplementeerd alskenneth schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 15:15:
[...]
abs( ( x - y ) / y ) <= ε waar ε = ~0.0001 bijvoorbeeld.
Als je dat niet doet krijg je vreemde issues waar bijvoorbeeld 2.0/5 niet gelijk is aan 4.0/10.
*Hap, nom nom nom*
Hoewel ik var zo nu en dan wel zinvol vind, bijvoorbeeld even snel resultaten opslaan van een gecombineerde query, zijn de gegeven "pluspunten" van het var-gebruik niet bepaald sterk.
Betreffende Avoiding repetition: door het gebruik van 'var' moet je bij verder gebruik vaak de hele tijd weer gaan casten zodra je naar iets als een int, string of class wilt.
Wat betreft die andere 3, dan kun je beter of a) in VB.net gaan werken (staat overal Dim ervoor) of b) je ontwikkelomgeving beter inrichten. Ik heb bij Visual Studio het kleurenpalet zo aangepast dat b.v. bij WPF pagina's de ingevulde properties direct eruit springen.
Ook het voorbeeld met lange namen van classes/functies: maak gewoon kortere namen? Als je al een naam als "BigWhiteRealCosmicSpaceShuttleWithALotOfWeapons..." gaat/moet gebruiken doe je iets fout. Betere oplossingen zijn:
- Doe code splitsen in kleinere, hapklare brokken en maak geen 1 allesomvattende functie/class van
- Kortere naam, toelichting in summary
- Kortere naam, waarbij extra specificaties gewoon de properties van die class zijn
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Nou dat wil hier nog niet helemaal lukkenOkkE schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 15:17:
[...]
* OkkE heeft nog niks gemerkt tijdens commit/push/pull ...
--- Edit ---
Ah, hij doet het al weer
[ Voor 6% gewijzigd door TheNephilim op 30-10-2013 15:28 ]
Simpel voorbeeldje hiervan:Verwijderd schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 15:21:
[...]
Bijvoorbeeld als je een fuzzy floating point comparision doet waar de equality is geimplementeerd als
abs( ( x - y ) / y ) <= ε waar ε = ~0.0001 bijvoorbeeld.
Als je dat niet doet krijg je vreemde issues waar bijvoorbeeld 2.0/5 niet gelijk is aan 4.0/10.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| def Equals (a, b): return abs(a - b) < 0.1 x = 4.0 y = 4.06 z = 4.12 print Equals(x, y) # True print Equals(y, z) # True print Equals(x, z) # False |
edit: maargoed, die regel is er om te voorkomen dat er ongeldige implementaties worden gemaakt. En niet om op zoek te gaan naar toepassingen waarbij er daadwerkelijke intransitive equality bestaat
[ Voor 14% gewijzigd door HuHu op 30-10-2013 15:29 ]
Dat hoeft niet, je kunt een object hebben met meerdere (named) relaties naar eenzelfde andere class. Company zou bijv. een Person instance kunnen hebben die de boss relatie vult, en meerdere Person instances als employee.Evilbee schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 15:13:
[...]
Maar ik neem aan dat een Boss andere eigenschappen heeft dan een Person. Dus ik zou alsnog verwachten dat ik een Boss-object terug zou krijgen
Company kan in beide gevallen (voor getBoss en voor getEmployees) gewoon instances teruggeven die de Person interface implementeren (of ervan erven). Je kunt dan een Boss class hebben die van Person erft om vervolgens methods te overriden, maar Company hoeft hier hier geen weet van te hebben en gewoon alsnog Person teruggeven.
Ligt een beetje aan de situatie natuurlijk. Maar het punt is dat de getter qua naam aangeeft wat voor relatie/veld je terugkijgt en niet persé het type. Je hebt bijv. ook getName en niet getString, terwijl getName misschien wel een String teruggeeft.
Huh. Dit klopt dus sowieso al niet. var is gewoon syntactic sugar voor automatische type detectie door de compiler.Moi_in_actie schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 15:23:
[...]
Betreffende Avoiding repetition: door het gebruik van 'var' moet je bij verder gebruik vaak de hele tijd weer gaan casten zodra je naar iets als een int, string of class wilt.
1
2
3
| var list = new List<SomeClass>(); // compiled als List<SomeClass> list = new List<SomeClass>(); |
edit: Het wordt lastiger als je tegen de interface IList<> aan wil programmeren ipv. de List class.
Dan moet je dus expliciet aangeven dat je var een IList is en niet de automatische List. En dan ben je weer terug bij het niet gebruiken van var
[ Voor 41% gewijzigd door HMS op 30-10-2013 15:31 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Bij reflection achtige frameworks of generics schering en inslag.Jan_V schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 14:55:
[...]
Het is toch duidelijk dat er uit die methode een Object wordt geretourneerd?
iOS developer
Self Hosted Enterprise Appliance!
For only $5000 per year you get your self hosted enterprise appliance. Okay lets be honest, it's basicly a crappy Pentium 4 Box with Debian and nginx installed.
The configuration looks pretty much like
code:
1 2 3 4 5 6 7 8location /dev/null { if ($request_method = POST ) { return 200; } if ($request_method = GET ) { return 204; } }
But we think your data is worth it.
Achja, als je papiervernietiging uitbesteed, dan besteed je het verwijderen van digitale-data toch ook gewoon uit?Ealanrian schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 15:42:
Waarom ben ik bang dat er een inkoper ook in zou kunnen trappen?
Harde schijven op mijn werk worden professioneel vernietigd, zodat er onmogelijk data-recovery kan worden uitgevoerd.GateKeaper schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 15:44:
[...]
Achja, als je papiervernietiging uitbesteed, dan besteed je het verwijderen van digitale-data toch ook gewoon uit?
edit: voorbeeld: YouTube: Harddisk -- Harde schijf vernietiging
[ Voor 14% gewijzigd door HuHu op 30-10-2013 15:51 ]
Verwijderd
En de rest...
Bedankt voor de felicitaties. Het is een jongen en deze is wel vers want van afgelopen maandag
Moeder, zoon en zijn grote broer maken het goed, ik zit op het werk een beetje bij te komen
Proficiat!Verwijderd schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 16:00:
[...]
[...]
En de rest...
Bedankt voor de felicitaties. Het is een jongen en deze is wel vers want van afgelopen maandag![]()
Moeder, zoon en zijn grote broer maken het goed, ik zit op het werk een beetje bij te komen![]()
.
En nu hopen dat hij zijn mond houdt tijdens de nacht.
RTFM!
ik moest, bij het zien van dat filmpje, denken aan die kast waar de ghostbusters hun ghost-traps in stopten om de spoken op te slaan.HuHu schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 15:48:
[...]
Harde schijven op mijn werk worden professioneel vernietigd, zodat er onmogelijk data-recovery kan worden uitgevoerd.
Oh maar dat is gewoon een kwestie van Samsung drives op een SATA3 controller gebruiken met een firmware die geen SATA3 ondersteunt.HuHu schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 15:48:
[...]
Harde schijven op mijn werk worden professioneel vernietigd, zodat er onmogelijk data-recovery kan worden uitgevoerd.
Niet dat ik er nu iets mee (vooralsnog al mijn Equals-implementaties waren transitief zonder erbij na te denken) kan maar mijn nieuwsgierigheid is weer even verzadigd.
Verwijderd
Ge-ni-aal. Helaas geblokkeerd door de proxy hier, maar de naam alleen geeft toch al het een en ander prijs.
"IAAS, SAAS, PAAS, holy fuckshit, we call our baby DAAS."Verwijderd schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 16:18:
[...]
Ge-ni-aal. Helaas geblokkeerd door de proxy hier, maar de naam alleen geeft toch al het een en ander prijs.
RTFM!
Die zijn per definitie transitief.
.edit: lees net verder en nu zie ik dat dat niet is wat je bedoelde, wat wel een beetje flauw is want de transitiviteit gaat nog steeds op, alleen doe je een andere berekening (op welk punt het natuurlijk nog weinig te maken heeft met transitiviteit zelf). Maar idd, als je Equals definieert dat twee getallen maximaal een afstand 1 van elkaar mogen liggen, dan is 7==6 en 6==5 maar niet 7==5.
[ Voor 55% gewijzigd door .oisyn op 30-10-2013 16:29 ]
24 gig in zo'n 24 minuutjes.. Loving it.
edit; zelfs 17MB/s nu
[ Voor 9% gewijzigd door Douweegbertje op 30-10-2013 16:25 ]
Ik weet niet welke schijven m'n werk gebruikt, maar dit is wel een financieel aantrekkelijke optie..oisyn schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 16:16:
[...]
Oh maar dat is gewoon een kwestie van Samsung drives op een SATA3 controller gebruiken met een firmware die gaan SATA3 ondersteunt.
ach met mijn stage deed ik altijd een soort nuke/shreder erover heen, soms 2x. Vervolgens ff lekker boren en nog voor de lol erop slaan met een hamer. Veel plezier verder als iemand hier nog iets uit krijgt. Weet ik veel hoeveel euro uitgeven aan een 'professioneel' bedrijf die in feite precies het zelfde doet alleen met wat beter gear is soms er zonde. Een simpele boor komt makkelijk door je HD heen, en éénmaal door je platter heen gaan is einde verhaal. Doe je 2x boren of meer dan is het echt GG.HuHu schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 16:26:
[...]
Ik weet niet welke schijven m'n werk gebruikt, maar dit is wel een financieel aantrekkelijke optie.
Op het moment dat iemand ziet dat een HD al naar de klote is, door zelfs een hamer, dan doen ze echt geen moeite meer voor zo'n ding.
En je wil niet weten wat voor mafkezen er rond lopen die een kapotte HD willen recoveren. Niet de röntgenfoto van jouw hand, maar de data van bekende Nederlanders, het koninklijk huis, kinderen, enz... Dat wil je niet; dan maar wat meer betalen voor dat certificaat.
Zit je bij Ziggo, toevallig? Ik had daar ook een 120 Mb-pakket, maar dat is alweer eventjes omhoog gegaan naar 150douweegbertje schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 16:24:
droog, heb maar 120Mb/s pakket en vervolgens zit ik nu BF4 binnen te trekken met 16.54MB/sec![]()
edit; zelfs 17MB/s nu
Yup, dat is heerlijk snel daar!Patriot schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 17:01:
[...]
Zit je bij Ziggo, toevallig? Ik had daar ook een 120 Mb-pakket, maar dat is alweer eventjes omhoog gegaan naar 150
Verwijderd
Klopt! Sowieso lijken mij veel slome downloaders minder voordelig dan weinig snelle downloaders.Verwijderd schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 17:09:
Ik begrijp ook niet dat er downloaddiensten zijn die de snelheid limiteren. Of je nu gebruikers met 1MB/s of met 100MB/s laat downloaden, als 'genoeg' gebruikers dat tegelijkertijd doen is de verbruikte bandbreedte hetzelfde.
Omdat je anders de duurdere abonnementen niet verkoopt, als in de praktijk iedereen altijd wel een fatsoenlijke snelheid haalt.Verwijderd schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 17:09:
Ik begrijp ook niet dat er downloaddiensten zijn die de snelheid limiteren.
Waarom dat? De hoeveelheid verstookt dataverkeer is hetzelfde.TheNephilim schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 17:11:
[...]
Klopt! Sowieso lijken mij veel slome downloaders minder voordelig dan weinig snelle downloaders.
Verwijderd
10000 downloaders op 1MB/s kost minder resources dan 100 downloaders op 100MB/s.
Ach, in steam kan je zo ook belachelijk hoge snelheden krijgen. Die zeggen in de interface namelijk hoeveel data na decompressie je per seconde binnenharkt en niet de daadwerkelijke downloadsnelheid. Je maakt mij iig niet wijs dat ik 16MB/s binnenhark over een 100mbit lijntje ^^ Die decompressie en hoge downloadsnelheid nekken mijn laptop overigens weldouweegbertje schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 16:24:
droog, heb maar 120Mb/s pakket en vervolgens zit ik nu BF4 binnen te trekken met 16.54MB/sec![]()
edit; zelfs 17MB/s nu
[ Voor 13% gewijzigd door Caelorum op 30-10-2013 17:33 ]
Overhead? Tenminste, dat denk ik zo hoor. Of je hebt één verbinding open staan waardoor 10 Mbit vliegt, of je hebt er 10 open staan waar maar 1 Mbit doorheen gaat.Korben schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 17:29:
[...]
Waarom dat? De hoeveelheid verstookt dataverkeer is hetzelfde.
douweegbertje schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 16:24:
edit; zelfs 17MB/s nu
Vanmiddag Costume Quest, Fear Bundle en Don't starve toegevoegd en meteen binnengetrokken. De MB's vlogen binnen
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Nu kwam ik het ding toevallig weer tegen en sloot het aan. Behalve een lampje dat ging branden in het huisje gebeurde er niets. Tot ik het ding nog eens omdraaide en zag dat je het geval kon inknijpen...
Toen ik dat deed, kwam de Run-box op m'n scherm te staan en werd letter voor letter de URL van de website van de vereniging ingetikt waarna op Enter werd gedrukt.
En ook niet onbelangrijk, wat zou er op Linux gebeuren?
[ Voor 13% gewijzigd door CodeCaster op 30-10-2013 19:37 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Ik zou zeggen: stop hem er weer in en kijk wat er op staat.CodeCaster schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 19:34:
Ik heb bij het tekenen voor dit appartement een plastic huisje gekregen van de woningbouwvereniging. Aan dit huisje zit een USB-kabel en er zou contactinformatie op staan volgens degene die hem me overhandigde.
Nu kwam ik het ding toevallig weer tegen en sloot het aan. Behalve een lampje dat ging branden in het huisje gebeurde er niets. Tot ik het ding nog eens omdraaide en zag dat je het geval kon inknijpen...
Toen ik dat deed, kwam de Run-box op m'n scherm te staan en werd letter voor letter de URL van de website van de vereniging ingetikt waarna op Enter werd gedrukt.Nog voor de site geladen was heb ik het ding uit m'n computer gerukt en door de kamer geslingerd (bij wijze van), maar hóe laat je een USB-device dat in vredesnaam doen? En ook niet onbelangrijk, wat zou er op Linux gebeuren?
iOS developer
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.