Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
waarom zet je dat niet in dat topic?Gamebuster schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 13:18:
n.a.v.: Gamebuster in "[PHP] 1 delen door 2, het resultaat vervolgens ook"
Nou vraag ik me wel af wat er voornamelijk in games gebruikt wordt: Floating- of Fixed-point? Zou fixed-point niet een beter idee zijn voor de coordinaten van objecten in games?
omdat het offtopic isdouweegbertje schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 13:21:
[...]
waarom zet je dat niet in dat topic?
Verwijderd
Omdat? Omdat een object voortbewegend met 1m/s anders met 0.000000000001 meter per frame afwijkt? Lijkt mij niet.. Het is een game, geen exacte wiskundige simulatie.Gamebuster schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 13:18:
Zou fixed-point niet een beter idee zijn voor de coordinaten van objecten in games?
Het enige wat volgens mij nog af en toe een issue kan zijn is de precisie van floats wanneer je ver van de oorsprong af komt. 5 - pi levert een betere precisie op dan 5000000 - pi.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2013 13:32 ]
Dat hangt er maar helemaal van af hoe je je coördinatensysteem inricht. Als een meter in het spel 1000 units in de engine is, dan ga je een afwijking van 0.05 niet zien.Gamebuster schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 13:18:
Zou fixed-point niet een beter idee zijn voor de coordinaten van objecten in games?
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Omdat floats een grotere afwijking hebben naar mate je verder van de origin af gaat.Verwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 13:28:
[...]
Omdat? Omdat een object voortbewegend met 1m/s anders met 0.000000000001 meter per frame afwijkt? Lijkt mij niet.. Het is een game, geen exacte wiskundige simulatie.
Het enige wat volgens mij nog af en toe een issue kan zijn is de precisie van floats wanneer je ver van de oorsprong af komt. 5 - pi levert een betere precisie op dan 5000000 - pi.
En je vorige post editten in plaats van een nieuwe post maken. Postcount-hoer.PrisonerOfPain schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 14:18:
Goed. Volgende keer ook de tweede paragraaf van je post lezen dan maar
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Verwijderd
Zolang edits niet via de gele balk ingeladen worden, prefereer ik dubbelposts boven edits. Hangt natuurlijk van situatie tot situatie af maar in sommige gevallen is de edit van dermate belang dat het een dubbelpost rechtvaardigt.Korben schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 14:23:
[...]
En je vorige post editten in plaats van een nieuwe post maken. Postcount-hoer.
Edit: Just my 2 cents
Je hebt me doorKorben schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 14:23:
[...]
En je vorige post editten in plaats van een nieuwe post maken. Postcount-hoer.
En het is alweer half 3, kopje koffie iemand?
Verwijderd
Jij denkt dat ik bandbreedte te veel heb zeker? 1 post inladen vs een hele pagina is een groot verschil.Verwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 14:26:
Ik refresh vaak als ik die gele balk zie. Dat bespaart weer een muisklik.
En kost je een duw op je toetsenbord... Wat zou ergonomischer zijn?Verwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 14:26:
Ik refresh vaak als ik die gele balk zie. Dat bespaart weer een muisklik.
Ligt er aan wat voor toetsenbord je hebtwsitedesign schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 14:46:
[...]
En kost je een duw op je toetsenbord... Wat zou ergonomischer zijn?
Het is al bijna 3 uur?TheNephilim schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 14:28:
Natuurlijk; position: relative; & min-height: 100%; op de body werken niet samen.
En het is alweer half 3, kopje koffie iemand?
* HMS wrijft nog eens in zijn ogen.... wtf
totaal ongerelateerd natuurlijk aan de les die op dit moment plaatsvind
Verwijderd
Ik kan ook refreshen met mijn muis, door op een arbitraire plek op het scherm de rechtermuisknop in te drukken en de cursor een paar pixels omlaag te slepen.wsitedesign schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 14:46:
En kost je een duw op je toetsenbord... Wat zou ergonomischer zijn?
Als die 'arbitraire plek' midden op de taakbalk is werkt dat bij mij niet.Verwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 14:51:
[...]
Ik kan ook refreshen met mijn muis, door op een arbitraire plek op het scherm de rechtermuisknop in te drukken en de cursor een paar pixels omlaag te slepen.
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Verwijderd
True.Korben schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 14:52:
[...]
Als die 'arbitraire plek' midden op de taakbalk is werkt dat bij mij niet.
Ik refresh met 'r'. F5 zit te ver weg.Ealanrian schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 14:53:
is f5 of options(hoe heet die toets eigenlijk) + r indrukken niet sneller?
Ik moet toch al goede gewoontes kweken voor op het werk later, toch?Ealanrian schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 14:51:
Hoezo zit jij op tweakers onder de les.
Verwijderd
Touchpad of trackpoint. En vaak zitten die verder weg dan de r knop ja.Ealanrian schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 14:55:
en je hand naar de muis brengen is niet te ver weg?
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Wat is er mis met Symfony2?Firesphere schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 14:59:
Symfony2. Echt, sterf, laat het verdwijnen. Voorgoed.
Dat je honderdmiljoenmiljard bundles nodig hebt voordat je uberhaupt er iets aan hebt.
De foutmeldingen zo helder zijn als dikke stront.
Je vier lagen abstractie en 28 terminal commando's verder bent voordat er uberhaupt iets wordt getoond.
De configuratie zo goed gedocumenteerd is dat je er een masters degree in kunt halen.
Bijvoorbeeld?
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Wat gebruik je dan liever?Firesphere schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 15:06:
[...]
Dat je honderdmiljoenmiljard bundles nodig hebt voordat je uberhaupt er iets aan hebt.
De foutmeldingen zo helder zijn als dikke stront.
Je vier lagen abstractie en 28 terminal commando's verder bent voordat er uberhaupt iets wordt getoond.
De configuratie zo goed gedocumenteerd is dat je er een masters degree in kunt halen.
Bijvoorbeeld?
Van wat ik van de meeste mensen hoor is iedereen toch wel redelijk happy met Symfony. En Tweakers.net is ook bezig met veel van hun code overzetten in Symfony; plan: Development-round-up - Iteratie #42
Gebruik zelf trouwens geen Symfony, alleen losse Symfony Componenten (en Laravel, wat ook Symfony Componenten gebruikt), maar die bevallen me wel prima eigenlijk.
(Maar met Laravel wordt die configuratie dan ook grotendeels versimpeld/uit handen genomen)
Laravel is beter.Barryvdh schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 15:09:
[...]
Wat gebruik je dan liever?
Van wat ik van de meeste mensen hoor is iedereen toch wel redelijk happy met Symfony. En Tweakers.net is ook bezig met veel van hun code overzetten in Symfony; plan: Development-round-up - Iteratie #42
Gebruik zelf trouwens geen Symfony, alleen losse Symfony Componenten (en Laravel, wat ook Symfony Componenten gebruikt), maar die bevallen me wel prima eigenlijk.
(Maar met Laravel wordt die configuratie dan ook grotendeels versimpeld/uit handen genomen)
Zend is ook beter.
Silverstripe is beter.
Alle projecten waar ik tot nu toe met Symfony te maken heb gehad heb ik me dood lopen ergeren aan foutmeldingen als "Deze waarde komt niet overeen met Acme\Bundle\Entity"
En dat die foutmelding dan ergens staat waardoor hij zo informatief is dat er net zo goed had kunnen staan "Een rookworst had ook gekunt"
Verschrikkelijk wat een draak van een fakework.
Zo moeilijk moet sorteren toch niet zijn...
Ik heb het idee dat Facebook je tegenwoordig automatisch op News Feed zet. Merk zelf dat als ik handmatig op most recent sorteer het bij de volgende keer openen van de app hij automatisch op news feed staat.Evilbee schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 16:02:
Oh lekker, de "Most recent" sortering van Facebook werkt ook niet meer. Bovenste post: "17 hours ago", die daar onder "18 minutes ago".
Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90
Als ik me niet vergis doet Facebook bijvoorbeeld ook kijken naar wanneer een vriend een status een andere vriend liked. In zo'n geval zal Facebook deze status bovenaan laten zien bij 'most recent', terwijl de datum van de status in het verleden kan liggen.Evilbee schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 16:02:
Oh lekker, de "Most recent" sortering van Facebook werkt ook niet meer. Bovenste post: "17 hours ago", die daar onder "18 minutes ago".
Tja of ik nou onder Django geen compound keys heb of onder Symfony....maar het was voor een testwebservice voor een product wat als het ooit in productie genomen zou worden op een PHP server zou moeten gaan draaien.Struikrover schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 16:00:
Hahaha voordat ik Django leerde kennen was ik vrij tevreden over Symfony. Maar als ik er nu naar terugga denk ik "wat een crap, waarom staat alles weggestopt in 10 lagen mapjes en is die config file zo FRIKKIN INGEWIKKELD". Baas boven baas denk ik. Bovendien zijn die functienamen van symfony ookOmTeGruwelenMetCamecaseEnZoLangHetLijktWelJava()
En ik richt me altijd eerst op de klant.
[ Voor 14% gewijzigd door BikkelZ op 29-10-2013 16:25 ]
iOS developer
Kwesite van https://www.facebook.com/?sk=h_chr bookmarken i.p.v. https://www.facebook.com/wsitedesign schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 16:11:
Bij mij zet hij zich geregeld terug op de "populairste" posts ipv chronologisch... Logisch, want zo hopen ze dat je je posts promoted en daar wat voor neertelt...
Maar de FB app vertikt 't, inderdaad, ook helaas die setting te onthouden. Vroegah was die instelling foetsie als je de app een keer had gekilled, tegenwoordig volgens mij na 24 uur ofzo (ik kan er althans (nog) niet echt een vinger op leggen wanneer 'ie nou precies terugfloept).
[ Voor 27% gewijzigd door RobIII op 29-10-2013 16:32 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Geen framework is perfect, en inderdaad, als je compound keys wilt gebruiken dan blijven ze achter. Het blijft een kwestie van 'the right tool for the job'BikkelZ schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 16:24:
[...]
Tja of ik nou onder Django geen compound keys heb of onder Symfony....maar het was voor een testwebservice voor een product wat als het ooit in productie genomen zou worden op een PHP server zou moeten gaan draaien.
En ik richt me altijd eerst op de klant.
http://live.julik.nl/2013/05/javascript-is-shit
(in dezelfde trant als dat php bash blogpost geval)
Haha, iedereen loopt te zeuren over de footer van de websiteD-Raven schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 16:38:
Woot! we hebben weer een nieuwe javascript bash pagina. Prachtig voer om iemand mee rond zn oren te slaan als je een discussie over node-js niet kunt winnen
Inderdaad ja. Ook heerlijk hoe allerlei mensen spastisch in de verdediging schieten in de comments, Let the Trolling begin!TheNephilim schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 16:41:
[...]
Haha, iedereen loopt te zeuren over de footer van de website
Verwijderd
De 'WAT'-talk van Gary Bernhardt volstaat meestalD-Raven schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 16:38:
Woot! we hebben weer een nieuwe javascript bash pagina. Prachtig voer om iemand mee rond zn oren te slaan als je een discussie over node-js niet kunt winnen
Vooral mooi hoe zijn mening is gebaseerdop axioma's ipv dat hij daadwerkelijk de grondslag voor die mening presenteert (X is kut want het heeft Y, en dan niet of nauwelijks uitleggen wat er dan zo inherent slecht is aan Y)D-Raven schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 16:38:
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
en is die footer bij jullie ook in het Russisch?TheNephilim schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 16:41:
[...]
Haha, iedereen loopt te zeuren over de footer van de website
Gelukkig niet!douweegbertje schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 16:49:
[...]
en is die footer bij jullie ook in het Russisch?
Ik zeg overigens niet dat z'n footer goed is, maar dat het opvalt dat iedereen dáárover zeurt. Beter gaan ze op z'n verhaal in, daar heb je namelijk nog wat aan als je de blogpost leest.
Z'n footer mag wat mij betreft wel gewoon pas zichtbaar worden, als ik helemaal naar beneden gescrolled ben
Bij mij ook ja.douweegbertje schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 16:49:
[...]
en is die footer bij jullie ook in het Russisch?
Ah op die fiets
Lekker op de bank
location.href="http://tweakers.net/" is een betere oplossing.ZaZ schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 16:57:
$("#aux").remove() en wegissie
[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 29-10-2013 17:01 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
En dit.Struikrover schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 16:00:
Hahaha voordat ik Django leerde kennen was ik vrij tevreden over Symfony. Maar als ik er nu naar terugga denk ik "wat een crap, waarom staat alles weggestopt in 10 lagen mapjes en is die config file zo FRIKKIN INGEWIKKELD". Baas boven baas denk ik. Bovendien zijn die functienamen van symfony ookOmTeGruwelenMetCamecaseEnZoLangHetLijktWelJava()
Hij verzint de terminologie ook waar je bijstaatVerwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 17:01:
Als hij aankomt met "fu(ck)bjects" kan ik hem eigenlijk al niet meer serieus nemen.
Verwijderd
Dit soort spreekwoorden werken echt niet op het www.oisyn schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 17:05:
[...]
Hij verzint de terminologie ook waar je bijstaat.
Kan ik daarna uit 4 verschillende tijdsblokken kiezen om teruggebeld te worden:
Dinsdag tussen 0900 en 1100
Dinsdag tussen 1100 en 1300
Dinsdag tussen 1300 en 1500
Dinsdag tussen 1500 en 1700
Maar voor de laatste gekozen
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Dan pas?Verwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 17:01:
Als hij aankomt met "fu(ck)bjects" kan ik hem eigenlijk al niet meer serieus nemen.
Dat is beter dan "dinsdag tussen 09:00 en 17:00" toch?Matis schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 17:29:
bel ik net met Centraal Beheer om een stormschade te melden. Krijg ik na 5 minuten in de wacht te hebben gestaan de keuze voor een terugbelactie. Daar ga ik graag in mee.
Kan ik daarna uit 4 verschillende tijdsblokken kiezen om teruggebeld te worden:
Dinsdag tussen 0900 en 1100
Dinsdag tussen 1100 en 1300
Dinsdag tussen 1300 en 1500
Dinsdag tussen 1500 en 1700
Maar voor de laatste gekozen
Edit: verrek ja, die bellen niet meer....
[ Voor 4% gewijzigd door Rhapsody op 29-10-2013 20:19 ]
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Klopt, al denk (hoop) ik niet dat ze volgende week dinsdag bedoelen.Rhapsody schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 20:11:
Dat is beter dan "dinsdag tussen 09:00 en 17:00" toch?
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Eigenlijk geen zin in die stomme, nutteloze startknop, maar ok, is nodig voor VS2013
2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Kleine vragen topic?F.West98 schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 20:26:
Zal ik Windows 8.1 maar eens gaan installeren?
Eigenlijk geen zin in die stomme, nutteloze startknop, maar ok, is nodig voor VS2013
iOS developer
F.West98 schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 20:26:
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Ik vind het tot nog toe wel een vooruitgang hoor. Vooral fijn dat de search in het startmenu nu niet meer per onderwerps maar gewoon alles bij elkaar. Ook werkt het beter met multimonitor, metro apps kun je nu gewoon op meerdere monitoren openen.F.West98 schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 20:26:
[ Voor 10% gewijzigd door .oisyn op 29-10-2013 21:44 ]
Zal vast een topic voor dit soort promo's zijn, ik zie hem niet in de Devschuur, dan maar hier
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Denk dat dat een betere deal is dan het boek laten shippen uit de US. Hoewel je dan wel de eBook erbij hebt.
(als je geen papieren boek wil, dan is het natuurlijk wel goedkoper
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
En dode boom heeft wel iets
Multitasken is awesome
En wat je zegt klopt, maar ik had .NET Framework 4.5.1 nodig. Dan moest ik herstarten om eerst updates te doen. En dan kan je net zo goed direct 8.1 doen
[ Voor 60% gewijzigd door F.West98 op 29-10-2013 22:12 ]
2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Moet alleen nog ff kijken hoe ik dat zoeken naar 'alles' kan uitzetten. Een standaard zoekopdracht geeft niks terug hier, moet het ding geforceerd op settings zetten om er wat uit te krijgen..oisyn schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 21:29:
[...]
Ik vind het tot nog toe wel een vooruitgang hoor. Vooral fijn dat de search in het startmenu nu niet meer per onderwerps maar gewoon alles bij elkaar. Ook werkt het beter met multimonitor, metro apps kun je nu gewoon op meerdere monitoren openen.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Gewoon andere explorer / transfer programma nemen (ff downloaden)..HMS schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 22:12:
Pfff, waarom kan ik niet aangeven dat ik niet meerdere file copy / move acties tegelijk wil, maar gewoon queuen in Windows. Sequentieel gaat een stuk sneller dan parallel door de lage random read snelheid van een HDD.
Als je veel met bestanden werkt, ben je gek als je nog in de standaard win. explorer gaat zitten kutten.
StartIsGone is je oplossing.F.West98 schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 20:26:
Maar je hebt nu wel een fancier achtergrond op je startscherm, boot to desktop, betere search (niet meer apps, documents en settings apart) en betere split voor apps, mocht je dat gebruiken.
Ik zit nog in VS2010, omdat de projecten anders niet goed werken op de lab-computers op de universiteit.
Zo, dat is relaxed. Kijk wel naar die film uit, het lijkt wel een redelijk nauwkeurige verfilming.Megamind schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 00:28:
2 kaartjes voor de advanced screening van morgen voor Enders Game gekregen
iOS developer
Ik hoop het, de reviews zijn nog niet echt positief...BikkelZ schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 01:35:
[...]
Zo, dat is relaxed. Kijk wel naar die film uit, het lijkt wel een redelijk nauwkeurige verfilming.
Het lijkt wel mee te vallen?Megamind schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 01:38:
[...]
Ik hoop het, de reviews zijn nog niet echt positief...
iOS developer
C++11 support mis je.ThinkCreative schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 00:42:
Ik zit nog in VS2010, omdat de projecten anders niet goed werken op de lab-computers op de universiteit.Als student mis ik volgens mij ook nog niets, gelukkig.
We are shaping the future
Op RT is 69% van de recensies positief, gemiddeld een magere zes ...
Dan toch maar eerst het boek lezen
Verwijderd
Ik heb een poos geleden ook eens met Meteor gespeeld maar vond het eigenlijk niet echt fijn werken. Ik had moeite om een deftige structuur in mijn applicatie te krijgen. Ik ben gewend van met Ruby On Rails te werken waar alles mooi is opgesplitst en had de indruk dat dat bij Meteor totaal niet het geval was. Code voor client en server in hetzelfde bestand steken, vond ik in ieder geval heel onnatuurlijk.GateKeaper schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 01:05:
Ai... veel te laat weer. Avondje wezen stoeien met meteor, toch wel gaaf hoor.
Voor de rest is het concept natuurlijk wel heel erg mooi en ik heb een vriend die er al best leuke webapplicaties mee heeft gebouwd maar ik was eerder van plan me te verdiepen in ExpressJS.
Verrekte handig!
Voor de geinteresseerden:
menu > edit > paste special > paste ... as classes
We are shaping the future
Ja dan is het net huiswerk hèEalanrian schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 10:30:
Fijn wanneer onderzoeken verwijzen naar principes en frameworks maar geen links, urls of andere bronnen er naar hebben...
Het is dan meer nutteloos. Zeker als je hele onderzoek gebaseerd is op een framework waar je geen bron/resources van geeft en wel verwijst daar details (assumptions 1 and 3 of the framework).
Linkje naar het onderzoek misschien?Ealanrian schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 10:33:
[...]
Het is dan meer nutteloos. Zeker als je hele onderzoek gebaseerd is op een framework waar je geen bron/resources van geeft en wel verwijst daar details (assumptions 1 and 3 of the framework).
RTFM!
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.