De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 68 ... 137 Laatste
Acties:
  • 340.265 views

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Ik sluit mijn pc altijd af door kort op de powerknop te drukken, met name sinds ze de menu-optie om hetzelfde te bereiken in Windows 8 met hun tabletvooringenomenheid bijzonder goed hebben weten te verstoppen.

Blijkt nu dat de proxy-instellingen die Fiddler aanpast, niet goed kunnen worden hersteld als je in Windows 8 op die manier afsluit. Dus dan start je je PC weer op: cannot connect to proxy. 8)7

Moeilijk hè, software.

[ Voor 10% gewijzigd door CodeCaster op 28-10-2013 19:30 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Alex)
  • Laatst online: 12-12-2025
CodeCaster schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 19:28:
Ik sluit mijn pc altijd af door kort op de powerknop te drukken, vooral sinds ze de menu-optie om hetzelfde te bereiken in Windows 8 met hun tabletvooringenomenheid fantastisch goed hebben weten te verstoppen.
In Windows 8.1: rechtsklikken op de start-knop, Sign out or shut down, Shut down (Of hoe het er ook staat)

Het zijn precies evenveel klikken als in Windows 7, dus dat is een vooruitgang. Logisch? Nee, nog steeds niet...

We are shaping the future

Verwijderd

Gebruik dan ook gewoon shutdown /s /t 0 :7

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-01 15:38

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Verwijderd schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 19:30:
En dat in een snelkoppeling zetten met het icoontje van IE. Standaard troll op school :+

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Heb ik nog niet. :P
Verwijderd schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 19:30:
Ik ben een toetsenbordfanaat (er is er vanmiddag een bij me weggelopen: "Ik word misselijk van naar jouw scherm kijken"), maar tegen je OS typen wat er moet gebeuren gaat mij te ver.

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Alex) schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 19:28:
[...]

Ik heb een workaround gevonden *O*

1) Met msbuild een .DacPac genereren
2) Met SqlPackage.exe deze DacPac tegen een lege database aanhouden en de optie /a:Script meegeven
3) De gegenereerde .sql-file wegzetten in de deploymentlocatie

Er staat nog steeds een 'use database'-statement in, maar de drop database is er in ieder geval uit. :)
En recreate database uitzetten in de projectsettings werkt niet?

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

• Alex)
  • Laatst online: 12-12-2025
MTWZZ schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 19:34:
[...]

En recreate database uitzetten in de projectsettings werkt niet?
Dat heb ik geprobeerd, maar met alleen msbuild was dat niet voldoende, gek genoeg.

We are shaping the future

Verwijderd

CodeCaster schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 19:33:

Ik ben een toetsenbordfanaat (er is er vanmiddag een bij me weggelopen: "Ik word misselijk van naar jouw scherm kijken"), maar tegen je OS typen wat er moet gebeuren gaat mij te ver.
Jij gebruikt nooit de command line? Dat is namelijk niet veel anders dan tegen je OS typen wat er moet gebeuren.

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:41
Ik haat het als je je laptop uit slaapstand haalt en het eerste wat ie doet is opnieuw opstarten voor updates...

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Verwijderd schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 19:44:
[...]

Jij gebruikt nooit de command line? Dat is namelijk niet veel anders dan tegen je OS typen wat er moet gebeuren.
Het liefst zo min mogelijk, ja. :)

Een dir /s /b komt nog wel eens uit m'n vingers (omdat de indexer zo'n beetje sinds Windows XP al verrot is), maar alle taken die bij mijn dagelijkse pc-gebruik komen kijken kan ik met een GUI af. Bediend met het toetsenbord. :+

En ik heb weer een boze Indiër achter me aan op StackOverflow. :') Als je een downvote plaatst op een nieuwe vraag of recent geplaatst antwoord, wordt dit binnen vijf minuten gecompenseerd, met name bij achterlijke vragen en/of nieuwe gebruikers ("Compassion upvotes"). Als je een downvote plaatst èn een comment achterlaat waarom je dat doet, is de poster het er nooit mee eens en kun je een retaliatie van serialdownvotes tegen jouw account verawchten.

Het blijft een fascinerend fenomeen, online communities.

[ Voor 68% gewijzigd door CodeCaster op 28-10-2013 20:09 ]

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-12-2025

BikkelZ

CMD+Z

Uit de slaapstand komen en dat dan weer je USB Audio of MIDI interface niet meer werkt: waarom?

iOS developer

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:19
Alex) schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 19:30:
[...]

In Windows 8.1: rechtsklikken op de start-knop, Sign out or shut down, Shut down (Of hoe het er ook staat)

Het zijn precies evenveel klikken als in Windows 7, dus dat is een vooruitgang. Logisch? Nee, nog steeds niet...
[Windows]+[D]
daarna
[Alt]+[F4]
Gebruik ik sinds Windows XP, maar werkt ook in eerdere versies dacht ik.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-01 03:14
Omg zit ik bijna 2 uur te klooien met een .less bestand dat opeens niet meer geparsed wordt, nuget opnieuw geïnstalleerd zelfs hele trunks opnieuw uitgecheckt van een vorige revisie, druk ik Ctrl+F5 werkt het weer 8)7 8)7

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:07
Woei, ook WPCentral heeft geschreven over m'n app: http://www.wpcentral.com/...access-your-analytic-data

[ Voor 11% gewijzigd door Avalaxy op 28-10-2013 22:03 ]

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:41

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Nice! Ook een betere prijs zo! Geinstalleerd! (Wilde het al eerder doen, maar vond 6 euro toch iets teveel)

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Avalaxy
We hebben naar aanleiding van alle feedback besloten de basisapp goedkoper te maken (€1,19) en grote nieuwe functionaliteit in de vorm van in-app purchases uit te brengen. Dat is voor veel mensen een flexibelere oplossing omdat ze dan alleen betalen voor wat ze direct kunnen gebruiken, en zelf de keuze hebben bepaalde functionaliteit niet te gebruiken.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Waar zitten de in-app purchases precies?

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Verwijderd

"uit te brengen" --> komt nog.

• Avalaxy
Precies :) Ik werk momenteel aan de eerste major update (waarmee ik bedoel dat er een compleet nieuw gedeelte toegevoegd wordt met specifiekere statistieken), zodra die via een update in de Store verschijnt wordt deze beschikbaar als IAP. Mensen die de app destijds voor de volledige prijs hebben gekocht hebben direct alle IAPs unlockt.

Dat betekent overigens niet dat er geen nieuwe dingen meer toegevoegd worden aan de basisversie, ook die zal (gratis) nog veranderingen ondergaan.

[ Voor 18% gewijzigd door Avalaxy op 28-10-2013 22:10 ]

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-01 21:29

HMS

CodeCaster schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 19:28:
Ik sluit mijn pc altijd af door kort op de powerknop te drukken, met name sinds ze de menu-optie om hetzelfde te bereiken in Windows 8 met hun tabletvooringenomenheid bijzonder goed hebben weten te verstoppen.

Blijkt nu dat de proxy-instellingen die Fiddler aanpast, niet goed kunnen worden hersteld als je in Windows 8 op die manier afsluit. Dus dan start je je PC weer op: cannot connect to proxy. 8)7

Moeilijk hè, software.
[Windows]+[X]+[U]+[U]

:P

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:01

F.West98

Alweer 17 jaar hier

Avalaxy schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 22:09:
Precies :) Ik werk momenteel aan de eerste major update (waarmee ik bedoel dat er een compleet nieuw gedeelte toegevoegd wordt met specifiekere statistieken), zodra die via een update in de Store verschijnt wordt deze beschikbaar als IAP. Mensen die de app destijds voor de volledige prijs hebben gekocht hebben direct alle IAPs unlockt.
Kan je in theorie met alle IAPs duurder uit zijn dan de dure prijs in het begin? :+

2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Avalaxy
Dat weet ik nog niet :) Ligt er aan hoeveel nieuwe functionaliteit jullie nog willen :+

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:24
F.West98 schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 22:10:
[...]

Kan je in theorie met alle IAPs duurder uit zijn dan de dure prijs in het begin? :+
Denk het wel ;)
En zo duur vond ik hem niet hoor!

This gewoon dat ik geen GA account had, anders had ik met plezier 'gesponsord'.

• Avalaxy
De vraag is: waarom heb je als developer geen GA? :P Geen eigen blog?

• HMS

HMS

Avalaxy schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 22:12:
Heh, ik nog niet. Ben voor de lol mijn eigen blog software aan het maken. Maar dan natuurlijk wel met een technologische overkill qua architectuur en software.

Hoeveel blogs gebruiken er nou een message broker?

• Avalaxy
HMS schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 22:14:
[...]

Maar dan natuurlijk wel met een technologische overkill qua architectuur en software.

Hoeveel blogs gebruiken er nou een message broker?
_O-

Waarvoor gebruik je messaging dan? :P Posten van een comment?

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Maandagavond en leeskunsten laten duidelijk te wensen over bij mij :/

• HMS

HMS

Avalaxy schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 22:15:
[...]

_O-

Waarvoor gebruik je messaging dan? :P Posten van een comment?
Ook. Ik gebruik het voor RPC en events publishen. Ik gebruik event sourcing binnen het domain :P :D.

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:24
Avalaxy schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 22:12:
Jep dat is de reden ;)
Ik ben niet zo'n blogger, heb weinig te vertellen. Moet al genoeg documentatie tikken voor werk/school.

• HMS

HMS

Verdorie. ASP NET MVC 3 is niet volledig gesupport in VS2013 :(. Upgraden heeft in de laatste fase van het project ook niet echt zin meer. Op de todo lijst dan maar.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:04

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Vandaag de diagnose van het data recovery center ontvangen. Platters zijn onherstelbaar beschadigd :(. Kutsamsung.

[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 28-10-2013 23:22 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-01 03:14
Wazig hoe heb je dat voor elkaar gekregen dan?

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Brakke firmware die SATA3 niet snapt. Dit ga ik zeker bij Samsung aankaarten maar naar m'n data kan ik natuurlijk fluiten.

[ Voor 53% gewijzigd door .oisyn op 28-10-2013 23:25 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Als iemand nog leuke courses zoekt. De machine learning course van stanford is vandaag van slag gegaan:
https://class.coursera.org/ml-004/class/index

Ideaal voor als je niet laatste wilt worden bij de volgende programming contest :+

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Woei :X

Van 2x 19" (1280x1024) naar 3x 24" (1920x1080) is best wel een verschil :+

Heb op kantoor al een hele poos 3x 22" en dat derde scherm mistte ik thuis stiekem best wel. Dus mezelf maar eens getrakteerd :P

Moet ze alleen nog even afstellen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/uLkKzOIpGwAzIcsszgqCzm2d/full.jpg

:+

[ Voor 50% gewijzigd door RobIII op 28-10-2013 23:46 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• HMS

HMS

Even F.lux installeren scheelt al een hoop ;)

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:13
24" en dan maar 1920x1080?

Roomba E5 te koop

Verwijderd

Ik dacht precies hetzelfde.
RobIII schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 23:40:

Moet ze alleen nog even afstellen:
[afbeelding]

De standaard helderheid staat inderdaad altijd veel te hoog. Behalve bij wat duurdere schermen die hem gekalibreerd (op 150 cd/m ofzo) afleveren.

• HMS

HMS

Ik heb zelf de Brightness van 50 naar 35 gezet, scheelt toch behoorlijk wat. Maar het ligt er ook aan hoe je schermen georiënteerd zijn. Ik heb bijvoorbeeld geen last van invallend zonlicht

• Douweegbertje

Douweegbertje

HMS schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 23:59:
Ik heb zelf de Brightness van 50 naar 35 gezet, scheelt toch behoorlijk wat. Maar het ligt er ook aan hoe je schermen georiënteerd zijn. Ik heb bijvoorbeeld geen last van invallend zonlicht
kelder programmeur spotted :9

• HMS

HMS

Eerder een wiens ramen op het oosten staan, maar wanneer ik er achter zit de zon er al weer voor weg is :+

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Geen idee wat "de norm" voor 24" zou zijn maar ik vond 't een hele verbetering t.o.v. 1280 :P (En ik ga nu dus van 2560 x 1024 naar 5760 x 1080 -> ~2.4 keer meer "real estate" oOo

Ik heb net in de PW gekeken en zie, als ik 24" selecteer, dat er weinig over blijft:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mvdudLqZa1F8P8LVWdd8u910/full.png

Niet dat 't me verder kan roesten overigens; ik doe er voornamelijk devwerk op en een beetje surfen dus I couldn't care less wat de resolutie is, als ik maar een shitload aan vensters open en kwijt kan :P
HMS schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 23:49:
Even F.lux installeren scheelt al een hoop ;)
Die moeite ga ik niet meer nemen, over een week of 2 komt m'n nieuwe werkstation namelijk ook binnen en dan gaat deze format C: en door naar de kids :P
HMS schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 23:59:
Zoals 't er nu voor staat ben ik van 100 (=max maar ook fabrieksinstelling) naar 20 gegaan en ik ben er nog niet helemaal uit of ik dat misschien nog wel wat te licht vind. Nu waren m'n oude schermpjes ook al heel wat jaartjes oud en daarmee mogelijk wat "versleten" (/minder licht?) maar toen ik deze schermen aanzette was ik meteen klaarwakker :P

Als m'n nieuwe werkstation er is zal ik ze eens kalibreren.

[ Voor 46% gewijzigd door RobIII op 29-10-2013 00:28 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Verwijderd

RobIII schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 00:23:
Niet dat 't me verder kan roesten overigens; ik doe er voornamelijk devwerk op en een beetje surfen dus I couldn't care less wat de resolutie is, als ik maar een shitload aan vensters open en kwijt kan :P
Het kan je dus wel schelen wat de resolutie is, hogere resolutie = meer vensters (zolang je niet aan 4k op 25" zit ofzo).

Ik zie overigens 75 1200p schermen in de pricewatch. Vanaf €190 ongeveer, iets meer als je IPS + in hoogte verstelbaar wilt
Zoals 't er nu voor staat ben ik van 100 (=max maar ook fabrieksinstelling) naar 20 gegaan en ik ben er nog niet helemaal uit of ik dat misschien nog wel wat te licht vind. Nu waren m'n oude schermpjes ook al heel wat jaartjes oud en daarmee mogelijk wat "versleten" (/minder licht?) maar toen ik deze schermen aanzette was ik meteen klaarwakker :P
Een vrij standaard levensduur volgens datasheets is 10.000 uur. De levensduur van het paneel wordt gedefinieerd als de tijd totdat de helderheid met de helft is afgenomen.

Voor CCFL lijkt dat redelijk te kloppen. In mijn ervaring kan je dat getal met de huidige LED panelen een paar factoren ophogen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2013 00:38 ]

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 00:33:
Het kan je dus wel schelen wat de resolutie is, hogere resolutie = meer vensters (zolang je niet aan 4k op 25" zit ofzo).
No shit sherlock. Het kan me alleen niet roesten of dat 1750 of 1921½ is. 2x1280 (2560) was gewoon te weinig, 3x1280 was al een hele verbetering geweest, 3x1920 is nog leuker :P
Ik zie overigens 75 1200p schermen in de pricewatch. Vanaf €190 ongeveer, iets meer als je IPS + in hoogte verstelbaar wilt
Dan heb ik 120 pixels verticaal meer. Voor een prijsverschil van ruim €40 (x3). Mwoa. Had gekund, maar dit en dit klonk alsof ik 3840x2160 ofzo had moeten kopen voor een 24"-er.
Een vrij standaard levensduur volgens datasheets is 10.000 uur. De levensduur van het paneel wordt gedefinieerd als de tijd totdat de helderheid met de helft is afgenomen.
Ik weet niet hoe lang ik die schermen heb gehad, maar volgens mij had ik ze rond 2006 al. Die 10.000 uur zijn ze wel aan gekomen :P
Voor CCFL lijkt dat redelijk te kloppen. In mijn ervaring kan je dat getal met de huidige LED panelen een paar factoren ophogen.
Zal best. Als ze (te) gaar zijn komen er weer nieuwe; boeie wat de specs zeggen :P

[ Voor 9% gewijzigd door RobIII op 29-10-2013 00:48 ]

Over mij

Verwijderd

RobIII schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 00:43:
Had gekund, maar dit en dit klonk alsof ik 3840x2160 ofzo had moeten kopen voor een 24"-er.
meer = beter :Y

Jammer dat die schermen nog niet op de markt zijn.. Ik vind 1080p @ 15.6" al laag, laat staan op 24"...

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Bah, "Windows 7 File Recovery" is uit 8.1 gesloopt, en Synogoly's eigen "Data Replicator" is a fucking piece of shit. Weet iemand anders een fatsoenlijke backup tool (liefst met version history) die gewoon kan backuppen naar een netwerk share?

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
SyncBack (SE / Pro) maar echt "version history" kun je dat niet noemen.

[ Voor 30% gewijzigd door RobIII op 29-10-2013 01:43 ]

Over mij

• HMS

HMS

Huh, "Control Panel\System and Security\File History" is niet wat je zoekt?

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Nee want die doet alleen maar standaard user folders, geen custom folders. In Windows 8 had je vanuit dat scherm linksonder nog een linkje naar de oude Windows 7 File Recovery interface waarmee je dus wel gewoon custom folders kon specificeren. Dat hebben ze er in Windows 8.1 uitgesloopt :(

[ Voor 66% gewijzigd door .oisyn op 29-10-2013 01:54 ]

• HMS

HMS

Hmm ja, je kan natuurlijk je files in een custom library stoppen. Maar dat is geen optie voor je?

Van http://www.pcworld.com/ar...ed-from-windows-8-1.html:
Ominous portents swirled when the Windows 8.1 Preview pushed out without the ‘Windows 7 File Recovery’ image-backup option found in Windows 8, especially since Microsoft has clearly stated that the tool is being deprecated in favor of Windows 8’s File History. And yes, it’s still missing in Windows 8.1.

A system image utility by any other name...
But fear not! Though Windows 7 File Recovery is dead in name, it lives on in spirit as ‘System Image Backup’. Just head to Control Panel > System & Security > File History, and then look in the lower-left corner.

[ Voor 78% gewijzigd door HMS op 29-10-2013 01:57 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

HMS schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 01:55:
Hmm ja, je kan natuurlijk je files in een custom library stoppen.
Doet ie wel custom libraries dan? Volgens mij niet. Als het betekent dat ik mijn files fysiek moet verplaatsen naar mijn C: drive dan is dat absoluut geen optie nee :).
System image backup, heeft geen drol met file version backup te maken en waarom ze net doen alsof dat hetzelfde is is me een raadsel.

• HMS

HMS

.oisyn schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 02:00:
[...]

Doet ie wel custom libraries dan? Volgens mij niet. Als het betekent dat ik mijn files fysiek moet verplaatsen naar mijn C: drive dan is dat absoluut geen optie nee :).
Volgens http://marcoditullio.word...story-add-custom-folders/ wel, maar ik heb het zelf niet getest. Ook weet ik niet of ze dat gedrag veranderd hebben in 8.1.

Zou een vrij waardeloze backup tool zijn als je niet eens zelf kon opgeven wat er gebackupt moet worden :P

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ok dat zou een mooie oplossing zijn. Windows zegt zelf dat hij alleen Documents, Video's, etc. backupt. En ik kan het nu even niet terugvinden maar ik geloof dat ik ook tegen ben gekomen dat ie zei dat als je meer wil backuppen dat je dat dan maar in een van die folders moet mikken.

.edit: oh wacht
File History only saves copies of files that are in your libraries, contacts, favorites, Microsoft SkyDrive, and your desktop. If you have files or folders elsewhere that you want backed up, you can add them to one of your existing libraries or create a new library.
.edit2: nee, dat lijkt niet helemaal te stroken met de originele terminologie van Windows 8.1. Dit is idd wat ik eerder ben tegengekomen:
File History only backs up copies of files that are in the Documents, Music, Pictures, Videos, and Desktop folders on your PC. If you have files or folders elsewhere that you want backed up, you can add them to one of these folders.

Note
File History doesn't back up files on your PC that you have synced with SkyDrive, even if they're in folders that File History backs up.
.edit3: proef op de som genomen, het werkt idd. Awesome :)

[ Voor 69% gewijzigd door .oisyn op 29-10-2013 02:14 ]

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:35
ZE denken nog wel aan je :p

• Robbiedobbie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:04
Verwijderd schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 23:35:
Als iemand nog leuke courses zoekt. De machine learning course van stanford is vandaag van slag gegaan:
https://class.coursera.org/ml-004/class/index

Ideaal voor als je niet laatste wilt worden bij de volgende programming contest :+
Ik begin vandaag aan de course machine learning op mijn eigen universiteit :D Een van de redenen waarom ik de opleiding ben gaan doen die ik nu doe :+

Helaas betekent dit tegelijkertijd dat ik minder tijd heb om te hobbyen :(

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-12-2025
Damnit wat is het weer koud in NL :( ik wil weer terug naar curaçao ;P! Top week gehad daar :D

Nothing to see here!

• Ealanrian
Fijn, ik heb het gevoel alsof ik zwaar ziek aan het worden ben. Spierpijn, weinig energie, verkouden, draaierig... Griep kan ik niet gebruiken

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:35
Robbiedobbie schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 08:44:
[...] Ik begin vandaag aan de course machine learning op mijn eigen universiteit :D Een van de redenen waarom ik de opleiding ben gaan doen die ik nu doe :+ [...]
Ik heb twee pogingen gedaan en ook twee keer die stanfrod course. Op zich snap ik de theorie wel enzo, maar blijf toch falen in fatsoenlijk onderzoek doen. Resultaat is dat ik het vak nog niet heb gehaald en maar opgegeven heb. Besteed de tijd wel aan andere dingen ^^

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11-2025

Korben

() => {};

BikkelZ schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 19:52:
Uit de slaapstand komen en dat dan weer je USB Audio of MIDI interface niet meer werkt: waarom?
Omdat de drivers poep zijn? Omdat de hardware de 'wake-up' of 'power state change' signalen niet goed snapt?

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Zo, eerst maar eens koffie. Kan iemand die wind uitzetten?

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10-2025
Fijn. Een IIS hosted website hangt in productie. stage: BeginRequest.. niet de eerste keer voor deze site.

Misschien toch maar eens LeanSentry gaan aanschaffen, want ik wordt er een beetje simpel van om telkens mem dumps te debuggen.

• CP3BEST
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-11-2023
Firesphere schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 09:15:
Zo, eerst maar eens koffie. Kan iemand die wind uitzetten?
*Wind staat uit*
Alstu

P.S Geen geld terug garantie :+

Je weet zeluf

• Korben

Korben

() => {};

D-Raven schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 09:20:
Fijn. Een IIS hosted website hangt in productie. stage: BeginRequest.. niet de eerste keer voor deze site.

Misschien toch maar eens LeanSentry gaan aanschaffen, want ik wordt er een beetje simpel van om telkens mem dumps te debuggen.
Interessante tip, thanks! Ik heb laatst ook eens gekeken naar New Relic, wat wel interessant is, maar misschien niet geschikt voor het debuggen van dit soort problemen.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• D-Raven
Korben schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 09:39:
[...]

Interessante tip, thanks! Ik heb laatst ook eens gekeken naar New Relic, wat wel interessant is, maar misschien niet geschikt voor het debuggen van dit soort problemen.
Mja naast new relic zijn er verder niet zoveel alternatieven. Heb er in ieder geval nog geen gevonden welke niet volgens een SaaS model werkt.

Voor een hoop van onze klanten is het gebruiken van dat soort tools gewoon een NoGo.

AppDynamics is een mogelijkheid, alleen geeft weer net niet genoeg info om de soort hangs die ik nu zie te diagnosticeren.

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08-2025

GateKeaper

#1 Procastinator

Hebben we nog geen lijstje met interessante coffee-corner-links op github staan? Er komt hier zoveel interessants langs, en de helft vergeet ik steeds. Zoek regelmatig linkjes terug in oude iteraties. O-)

Een coffee-corner-wiki kan ook een oplossing zijn. Ik zal vast niet de enige zijn die dit naast een koffie hoek ook als een kennisbank ziet om kennis op te doen en uit te wisselen.

[ Voor 31% gewijzigd door GateKeaper op 29-10-2013 10:25 ]

Verwijderd

GateKeaper schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 10:23:
Hebben we nog geen lijstje met interessante coffee-corner-links op github staan? Er komt hier zoveel interessants langs, en de helft vergeet ik steeds. Zoek regelmatig linkjes terug in oude iteraties. O-)
Dat zou inderdaad wel handig zijn. Ik moet ook vaak in vorige iteraties gaan zoeken om Hip framework X terug te vinden.

• D-Raven
Eigenlijk zou een DevCorner FAQ wel handig zijn. Maar dat kunnen we niet allemaal editen, dus dat betekend dat de beheer-last volledig bij de modjes komt te liggen. ..
Een aparte wiki ben ik niet zo kapot van, dan liever een document op github waarna iedereen pull requests kan doen ofzo.

We kunnen dan ook mensen gewoon rechten op de repo geven zodat niet 1 iemand telkens de de pull requests moet gaan zitten goedkeuren. Maar tegelijkertijd behouden we wel controle over wie er allemaal zomaar in het document gaat zitten vroeten.

Maargoed.. ik ben bevooroordeeld when it comes to Github.

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:56

TheNephilim

Wtfuzzle

GateKeaper schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 10:23:

Een coffee-corner-wiki kan ook een oplossing zijn. Ik zal vast niet de enige zijn die dit naast een koffie hoek ook als een kennisbank ziet om kennis op te doen en uit te wisselen.
Moet dan wel iets met categorieën of tags wezen, anders vind je op een gegeven moment nog niks terug.

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

TheNephilim schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 10:31:
[...]

Moet dan wel iets met categorieën of tags wezen, anders vind je op een gegeven moment nog niks terug.
Github, markdown documentje per categorie? Format is dan iets als

Title (linked)
Korte omschrijving

optioneel: voor/nadelen

• Ealanrian
Kan niet iemand een crawler schrijven die zoek naar bepaalde tags in dit topic en die vervolgens aan een repo hangt?

Verwijderd

What about een topic zoals Devschuurder werven? Gebruik Vraag & Aanbod! waar de reacties staan uitgeschakeld. Een aantal personen zouden zich er mee kunnen bezighouden om de TS telkens aan te passen wanneer ze een nuttig linkje voorbij zien komen. Iedereen dat een linkje post plaats dan ook maar meteen een korte uitleg.

• Ealanrian
Dan zijn er weer een aantal personen druk mee. Volgens mij moet dat ook gewoon automagisch kunnen

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

D-Raven schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 10:30:
Een aparte wiki ben ik niet zo kapot van, dan liever een document op github waarna iedereen pull requests kan doen ofzo.
De wiki van een github repro kan toch ook iedereen editen? Is dat niet gebruiksvriendelijker?

Verwijderd

Volgens mij valt dat behoorlijk mee hoor. Volgens mij ben je meer tijd kwijt in het schrijven van je scraper dan af en toe een linkje bij te plaatsen.

Verplichte XKCD:

Don't forget the time you spend finding the chart to look up what you save. And the time spent reading this reminder about the time spent. And the time trying to figure out if either of those actually make sense. Remember, every second counts toward your life total, including these right now.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Maar als we dan even inventariseren welke informatie er beschikbaar moet zijn, dan pas kun je zien welk 'platform' er geschikt is.
  • Naam
  • URL
  • Beschrijving
  • Datum toegevoegd (evt.)
  • Categorieën/tags (evt.)
Vooral tags en categorieën zijn (denk ik) erg handig. Even tag eraan hangen en je vind een onderwerp veel sneller terug. "Wat was die handige gratis project manager ook al weer?", zoekt op tag 'project manager', laatst toegevoegde bovenaan, even scrollen je hebt em.

Verwijderd

TheNephilim schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 10:52:
Maar als we dan even inventariseren welke informatie er beschikbaar moet zijn, dan pas kun je zien welk 'platform' er geschikt is.
  • Naam
  • URL
  • Beschrijving
  • Datum toegevoegd (evt.)
  • Categorieën/tags (evt.)
Vooral tags en categorieën zijn (denk ik) erg handig. Even tag eraan hangen en je vind een onderwerp veel sneller terug. "Wat was die handige gratis project manager ook al weer?", zoekt op tag 'project manager', laatst toegevoegde bovenaan, even scrollen je hebt em.
En op welk niveau ga je je tag dan opzetten? Als je 1 topic als inventaris maakt en je hangt daar je tags aan, schiet het zijn bedoeling toch ook voorbij? Bij mijn weten kan je geen tags per post aanmaken, of hoe wil je dat dan realiseren?

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Verwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 10:55:
[...]

En op welk niveau ga je je tag dan opzetten? Als je 1 topic als inventaris maakt en je hangt daar je tags aan, schiet het zijn bedoeling toch ook voorbij? Bij mijn weten kan je geen tags per post aanmaken, of hoe wil je dat dan realiseren?
Mijn bedoeling was ook meer om eerst te kijken welke informatie er beschikbaar moet zijn, en dán te kijken waar je zoiets kwijt kan. Een topic op Tweakers kan, maar dan is het iets meer low-level. Makkelijker in eerste instantie en misschien een goede start, maar kan me voorstellen dat het wat onoverzichtelijk word als er veel in komt te staan.

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-01 17:16
Verwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 10:55:
[...]

We vragen de Tdevs om een soort van portaal te bouwen voor de linkjes binnen het forum.

RTFM!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
_Moe_ schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 10:58:
[...]

We vragen de Tdevs om een soort van portaal te bouwen voor de linkjes binnen het forum.
Vergeet dat maar rustig. De devs zitten AFAIK nog tot 2038 volgeboekt.

Over mij

• Douweegbertje

Douweegbertje

En laten we beginnen met een fresh topic voor deze brainstorm? :+

• Ealanrian
Zou dit voor tweakers niet een nieuwe bron van leden kunnen zijn. Een enorme verzameling van kennis en links ligt wel voor het oprapen

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Ealanrian schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 10:59:
Zou dit voor tweakers niet een nieuwe bron van leden kunnen zijn. Een enorme verzameling van kennis en links ligt wel voor het oprapen
Sssshhhhh... we moeten onze kennis natuurlijk wel binnen de grenzen van de devschuur houden. Voor je 't weet ben je vervangbaar! :+

Verwijderd

RobIII schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 10:59:
[...]

Je kan het je zo te zien wel permitteren om op het forum rond te struinen, dus even iets in elkaar knutselen kan toch ook geen probleem zijn. :+

• Korben

Korben

() => {};

Verwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 11:05:
[...]
Je kan het je zo te zien wel permitteren om op het forum rond te struinen, dus even iets in elkaar knutselen kan toch ook geen probleem zijn. :+
Afaik is RobIII geen Tweakers dev. Hoe hij het rondstruinen verantwoordt tegenover zijn werkgever is een ander verhaal. :+

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-01 17:16
Er dient zelfs nog niet zoveel tijd in te zitten, al zou ik er wel een vote systeem inzetten, zodat de slechte linkjes worden verdreven.

RTFM!

Verwijderd

Korben schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 11:07:
[...]

Afaik is RobIII geen Tweakers dev. Hoe hij het rondstruinen verantwoordt tegenover zijn werkgever is een ander verhaal. :+
Gelijk heb je. Ik heb die fout al eens eerder gemaakt. Hij schijnt echter wel altijd goed op de hoogte te zijn van de capaciteit van de Tweakers Devvers.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Moet zelf sowieso nog aan de slag met een snippet & resources manager. Dus wel handig dat er hier net zo'n soort discussie op gang komt :+

Naast URL's wil ik daar ook stukjes code in opslaan. Taggen en categoriseren zodat dingen makkelijk terug te vinden zijn. Omdat we hier met Wordpress werken; ook de verschillende hooks en functies als tag gebruiken.

Maarja, tijd hè! :o Heb nog genoeg andere dingen te doen, zoals die het bijhouden van die lesuren in een webappje.
_Moe_ schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 11:08:
Er dient zelfs nog niet zoveel tijd in te zitten, al zou ik er wel een vote systeem inzetten, zodat de slechte linkjes worden verdreven.
Dat is ook een goed idee! 8) Zo kun je toch een beetje makkelijk zien wat een nuttige toevoeging is. Al moeten bepaalde niche resources daardoor niet verdwijnen. Ik denk dat er daarvan best veel zijn, met de specialisten hier in het dev-topic die ingewikkeldere zaken voor hun kiezen krijgen.

[ Voor 36% gewijzigd door TheNephilim op 29-10-2013 11:11 ]

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik geloof dat er ondertussen meer tijd is besteed aan de hele discussie over waar wat gevonden zou moeten kunnen worden, dat dat ik tijd nodig zou hebben om uberhaupt zo'n link-en-snippets systeem te bouwen :+

• Douweegbertje

Douweegbertje

Firesphere schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 11:14:
Ik geloof dat er ondertussen meer tijd is besteed aan de hele discussie over waar wat gevonden zou moeten kunnen worden, dat dat ik tijd nodig zou hebben om uberhaupt zo'n link-en-snippets systeem te bouwen :+
Je hebt anders ook nog gewoon een PM openstaan hoor :Y

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

DevSchuur Kennisbank

Weet niet of die manier de beste is, maar het staat zo niet meer verdeeld over 4(+) iteraties.. :+

• Ealanrian
Dus wanneer is de release?

Verwijderd

GateKeaper schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 11:17:
[...]

DevSchuur Kennisbank

Weet niet of die manier de beste is, maar het staat zo niet meer verdeeld over 4(+) iteraties.. :+
d:)b

• D-Raven
Korben schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 11:07:
[...]

RobIII is zijn eigen werkgever. Dus dat is makkelijk verantwoorden ^^.

En dat kennisbank linkje zou de TS in moeten :P

[ Voor 7% gewijzigd door D-Raven op 29-10-2013 11:25 ]

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

RobIII schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 10:59:
[...]

Dan stopt de tijd!

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Ealanrian
Oja nog voor de mensen die er zaterdag bij waren. Dit is de hardware hack waar ik het over had met betrekking tot de prng van Intel cpu's: nieuws: Onderzoekers hacken random number generator van Intel Ivy Bridge-cpu

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Bah, ik mag weer met sticky footers en sticky backgrounds aan de gang :/ Heerlijke combinatie waarbij je altijd op één vlak een concessie moet doen :o.

Nu eerst even brood eten, met als klapper op de vuurpijl een 'havercroissantje'! <3

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Zo, eens kijken naar een vervelende bug. Compile, test, en, ehm..., geen bug :?

Op deze manier mogen bugs wat mij betreft wel vaker verdwijnen.

• Ealanrian
dcm360 schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 13:04:

Dus nu heb je een bug in het systeem omdat je niet weet of de bug in je systeem wel of niet bestaat

Verwijderd

dcm360 schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 13:04:

Een Heisenbug ;)

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-01 22:33

Rhapsody

In Metal We Trust

Ik dacht aan Schrödingers Cat, maar dat blijkt dus ook een andere naam te zijn voor de Heisenbug: schrödinbug. :P

Edit:
Toch niet helemaal hetzelfde zie ik:
A bohrbug, by opposition, is a "good, solid bug". Like the deterministic Bohr atom model, they do not change their behavior and are relatively easily detected.[11][12]
A mandelbug (named after Benoît Mandelbrot's fractal) is a bug whose causes are so complex it defies repair, or makes its behavior appear chaotic or even non-deterministic.
A schrödinbug (named after Erwin Schrödinger and his thought experiment) is a bug that manifests itself in running software after a programmer notices that the code should never have worked in the first place.
A hindenbug [13] (named after Hindenburg disaster) is a bug with catastrophic behavior.

[ Voor 76% gewijzigd door Rhapsody op 29-10-2013 13:16 . Reden: Wiki stukje toegevoegd ]

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Pagina: 1 ... 68 ... 137 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.