Je moet niet dronken dat ik denken ben.
What seems to be the officer, problem?
Waar is de brand, meester?
In Windows 8.1: rechtsklikken op de start-knop, Sign out or shut down, Shut down (Of hoe het er ook staat)CodeCaster schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 19:28:
Ik sluit mijn pc altijd af door kort op de powerknop te drukken, vooral sinds ze de menu-optie om hetzelfde te bereiken in Windows 8 met hun tabletvooringenomenheid fantastisch goed hebben weten te verstoppen.
Het zijn precies evenveel klikken als in Windows 7, dus dat is een vooruitgang. Logisch? Nee, nog steeds niet...
We are shaping the future
En dat in een snelkoppeling zetten met het icoontje van IE. Standaard troll op school
Heb ik nog niet.
Ik ben een toetsenbordfanaat (er is er vanmiddag een bij me weggelopen: "Ik word misselijk van naar jouw scherm kijken"), maar tegen je OS typen wat er moet gebeuren gaat mij te ver.
En recreate database uitzetten in de projectsettings werkt niet?Alex) schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 19:28:
[...]
Ik heb een workaround gevonden
1) Met msbuild een .DacPac genereren
2) Met SqlPackage.exe deze DacPac tegen een lege database aanhouden en de optie /a:Script meegeven
3) De gegenereerde .sql-file wegzetten in de deploymentlocatie
Er staat nog steeds een 'use database'-statement in, maar de drop database is er in ieder geval uit.
Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90
Dat heb ik geprobeerd, maar met alleen msbuild was dat niet voldoende, gek genoeg.MTWZZ schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 19:34:
[...]
En recreate database uitzetten in de projectsettings werkt niet?
We are shaping the future
Verwijderd
Jij gebruikt nooit de command line? Dat is namelijk niet veel anders dan tegen je OS typen wat er moet gebeuren.CodeCaster schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 19:33:
Ik ben een toetsenbordfanaat (er is er vanmiddag een bij me weggelopen: "Ik word misselijk van naar jouw scherm kijken"), maar tegen je OS typen wat er moet gebeuren gaat mij te ver.
Het liefst zo min mogelijk, ja.Verwijderd schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 19:44:
[...]
Jij gebruikt nooit de command line? Dat is namelijk niet veel anders dan tegen je OS typen wat er moet gebeuren.
Een dir /s /b komt nog wel eens uit m'n vingers (omdat de indexer zo'n beetje sinds Windows XP al verrot is), maar alle taken die bij mijn dagelijkse pc-gebruik komen kijken kan ik met een GUI af. Bediend met het toetsenbord.
En ik heb weer een boze Indiër achter me aan op StackOverflow.
Het blijft een fascinerend fenomeen, online communities.
[ Voor 68% gewijzigd door CodeCaster op 28-10-2013 20:09 ]
iOS developer
[Windows]+[D]Alex) schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 19:30:
[...]
In Windows 8.1: rechtsklikken op de start-knop, Sign out or shut down, Shut down (Of hoe het er ook staat)
Het zijn precies evenveel klikken als in Windows 7, dus dat is een vooruitgang. Logisch? Nee, nog steeds niet...
daarna
[Alt]+[F4]
Gebruik ik sinds Windows XP, maar werkt ook in eerdere versies dacht ik.
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
[ Voor 11% gewijzigd door Avalaxy op 28-10-2013 22:03 ]
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Dat betekent overigens niet dat er geen nieuwe dingen meer toegevoegd worden aan de basisversie, ook die zal (gratis) nog veranderingen ondergaan.
[ Voor 18% gewijzigd door Avalaxy op 28-10-2013 22:10 ]
[Windows]+[X]+[U]+[U]CodeCaster schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 19:28:
Ik sluit mijn pc altijd af door kort op de powerknop te drukken, met name sinds ze de menu-optie om hetzelfde te bereiken in Windows 8 met hun tabletvooringenomenheid bijzonder goed hebben weten te verstoppen.
Blijkt nu dat de proxy-instellingen die Fiddler aanpast, niet goed kunnen worden hersteld als je in Windows 8 op die manier afsluit. Dus dan start je je PC weer op: cannot connect to proxy.
Moeilijk hè, software.
Kan je in theorie met alle IAPs duurder uit zijn dan de dure prijs in het begin?Avalaxy schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 22:09:
PreciesIk werk momenteel aan de eerste major update (waarmee ik bedoel dat er een compleet nieuw gedeelte toegevoegd wordt met specifiekere statistieken), zodra die via een update in de Store verschijnt wordt deze beschikbaar als IAP. Mensen die de app destijds voor de volledige prijs hebben gekocht hebben direct alle IAPs unlockt.
2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Denk het welF.West98 schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 22:10:
[...]
Kan je in theorie met alle IAPs duurder uit zijn dan de dure prijs in het begin?
En zo duur vond ik hem niet hoor!
This gewoon dat ik geen GA account had, anders had ik met plezier 'gesponsord'.
Heh, ik nog niet. Ben voor de lol mijn eigen blog software aan het maken. Maar dan natuurlijk wel met een technologische overkill qua architectuur en software.Avalaxy schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 22:12:
De vraag is: waarom heb je als developer geen GA?Geen eigen blog?
Hoeveel blogs gebruiken er nou een message broker?
HMS schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 22:14:
[...]
Maar dan natuurlijk wel met een technologische overkill qua architectuur en software.
Hoeveel blogs gebruiken er nou een message broker?
Waarvoor gebruik je messaging dan?
Maandagavond en leeskunsten laten duidelijk te wensen over bij mijVerwijderd schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 22:07:
"uit te brengen" --> komt nog.
Ook. Ik gebruik het voor RPC en events publishen. Ik gebruik event sourcing binnen het domainAvalaxy schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 22:15:
[...]
Waarvoor gebruik je messaging dan?Posten van een comment?
Jep dat is de redenAvalaxy schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 22:12:
De vraag is: waarom heb je als developer geen GA?Geen eigen blog?
Ik ben niet zo'n blogger, heb weinig te vertellen. Moet al genoeg documentatie tikken voor werk/school.
[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 28-10-2013 23:22 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
[ Voor 53% gewijzigd door .oisyn op 28-10-2013 23:25 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Verwijderd
https://class.coursera.org/ml-004/class/index
Ideaal voor als je niet laatste wilt worden bij de volgende programming contest
Van 2x 19" (1280x1024) naar 3x 24" (1920x1080) is best wel een verschil
Heb op kantoor al een hele poos 3x 22" en dat derde scherm mistte ik thuis stiekem best wel. Dus mezelf maar eens getrakteerd
Moet ze alleen nog even afstellen:

[ Voor 50% gewijzigd door RobIII op 28-10-2013 23:46 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Verwijderd
Ik dacht precies hetzelfde.sig69 schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 23:55:
24" en dan maar 1920x1080?
De standaard helderheid staat inderdaad altijd veel te hoog. Behalve bij wat duurdere schermen die hem gekalibreerd (op 150 cd/m ofzo) afleveren.
kelder programmeur spottedHMS schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 23:59:
Ik heb zelf de Brightness van 50 naar 35 gezet, scheelt toch behoorlijk wat. Maar het ligt er ook aan hoe je schermen georiënteerd zijn. Ik heb bijvoorbeeld geen last van invallend zonlicht
Eerder een wiens ramen op het oosten staan, maar wanneer ik er achter zit de zon er al weer voor weg is
Geen idee wat "de norm" voor 24" zou zijn maar ik vond 't een hele verbetering t.o.v. 1280sig69 schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 23:55:
24" en dan maar 1920x1080?
Ik heb net in de PW gekeken en zie, als ik 24" selecteer, dat er weinig over blijft:

Niet dat 't me verder kan roesten overigens; ik doe er voornamelijk devwerk op en een beetje surfen dus I couldn't care less wat de resolutie is, als ik maar een shitload aan vensters open en kwijt kan
Die moeite ga ik niet meer nemen, over een week of 2 komt m'n nieuwe werkstation namelijk ook binnen en dan gaat deze format C: en door naar de kids
Zoals 't er nu voor staat ben ik van 100 (=max maar ook fabrieksinstelling) naar 20 gegaan en ik ben er nog niet helemaal uit of ik dat misschien nog wel wat te licht vind. Nu waren m'n oude schermpjes ook al heel wat jaartjes oud en daarmee mogelijk wat "versleten" (/minder licht?) maar toen ik deze schermen aanzette was ik meteen klaarwakkerHMS schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 23:59:
Ik heb zelf de Brightness van 50 naar 35 gezet, scheelt toch behoorlijk wat. Maar het ligt er ook aan hoe je schermen georiënteerd zijn. Ik heb bijvoorbeeld geen last van invallend zonlicht
Als m'n nieuwe werkstation er is zal ik ze eens kalibreren.
[ Voor 46% gewijzigd door RobIII op 29-10-2013 00:28 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Over mij
Verwijderd
Het kan je dus wel schelen wat de resolutie is, hogere resolutie = meer vensters (zolang je niet aan 4k op 25" zit ofzo).RobIII schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 00:23:
Niet dat 't me verder kan roesten overigens; ik doe er voornamelijk devwerk op en een beetje surfen dus I couldn't care less wat de resolutie is, als ik maar een shitload aan vensters open en kwijt kan
Ik zie overigens 75 1200p schermen in de pricewatch. Vanaf €190 ongeveer, iets meer als je IPS + in hoogte verstelbaar wilt
Een vrij standaard levensduur volgens datasheets is 10.000 uur. De levensduur van het paneel wordt gedefinieerd als de tijd totdat de helderheid met de helft is afgenomen.Zoals 't er nu voor staat ben ik van 100 (=max maar ook fabrieksinstelling) naar 20 gegaan en ik ben er nog niet helemaal uit of ik dat misschien nog wel wat te licht vind. Nu waren m'n oude schermpjes ook al heel wat jaartjes oud en daarmee mogelijk wat "versleten" (/minder licht?) maar toen ik deze schermen aanzette was ik meteen klaarwakker
Voor CCFL lijkt dat redelijk te kloppen. In mijn ervaring kan je dat getal met de huidige LED panelen een paar factoren ophogen.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2013 00:38 ]
No shit sherlock. Het kan me alleen niet roesten of dat 1750 of 1921½ is. 2x1280 (2560) was gewoon te weinig, 3x1280 was al een hele verbetering geweest, 3x1920 is nog leukerVerwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 00:33:
Het kan je dus wel schelen wat de resolutie is, hogere resolutie = meer vensters (zolang je niet aan 4k op 25" zit ofzo).
Dan heb ik 120 pixels verticaal meer. Voor een prijsverschil van ruim €40 (x3). Mwoa. Had gekund, maar dit en dit klonk alsof ik 3840x2160 ofzo had moeten kopen voor een 24"-er.Verwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 00:33:
Ik zie overigens 75 1200p schermen in de pricewatch. Vanaf €190 ongeveer, iets meer als je IPS + in hoogte verstelbaar wilt
Ik weet niet hoe lang ik die schermen heb gehad, maar volgens mij had ik ze rond 2006 al. Die 10.000 uur zijn ze wel aan gekomenVerwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 00:33:
Een vrij standaard levensduur volgens datasheets is 10.000 uur. De levensduur van het paneel wordt gedefinieerd als de tijd totdat de helderheid met de helft is afgenomen.
Zal best. Als ze (te) gaar zijn komen er weer nieuwe; boeie wat de specs zeggenVerwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 00:33:
Voor CCFL lijkt dat redelijk te kloppen. In mijn ervaring kan je dat getal met de huidige LED panelen een paar factoren ophogen.
[ Voor 9% gewijzigd door RobIII op 29-10-2013 00:48 ]
Over mij
Verwijderd
meer = beterRobIII schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 00:43:
Had gekund, maar dit en dit klonk alsof ik 3840x2160 ofzo had moeten kopen voor een 24"-er.
Jammer dat die schermen nog niet op de markt zijn.. Ik vind 1080p @ 15.6" al laag, laat staan op 24"...
[ Voor 30% gewijzigd door RobIII op 29-10-2013 01:43 ]
Over mij
[ Voor 66% gewijzigd door .oisyn op 29-10-2013 01:54 ]
Van http://www.pcworld.com/ar...ed-from-windows-8-1.html:
Ominous portents swirled when the Windows 8.1 Preview pushed out without the ‘Windows 7 File Recovery’ image-backup option found in Windows 8, especially since Microsoft has clearly stated that the tool is being deprecated in favor of Windows 8’s File History. And yes, it’s still missing in Windows 8.1.
A system image utility by any other name...
But fear not! Though Windows 7 File Recovery is dead in name, it lives on in spirit as ‘System Image Backup’. Just head to Control Panel > System & Security > File History, and then look in the lower-left corner.
[ Voor 78% gewijzigd door HMS op 29-10-2013 01:57 ]
Doet ie wel custom libraries dan? Volgens mij niet. Als het betekent dat ik mijn files fysiek moet verplaatsen naar mijn C: drive dan is dat absoluut geen optie neeHMS schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 01:55:
Hmm ja, je kan natuurlijk je files in een custom library stoppen.
System image backup, heeft geen drol met file version backup te maken en waarom ze net doen alsof dat hetzelfde is is me een raadsel.
Volgens http://marcoditullio.word...story-add-custom-folders/ wel, maar ik heb het zelf niet getest. Ook weet ik niet of ze dat gedrag veranderd hebben in 8.1..oisyn schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 02:00:
[...]
Doet ie wel custom libraries dan? Volgens mij niet. Als het betekent dat ik mijn files fysiek moet verplaatsen naar mijn C: drive dan is dat absoluut geen optie nee.
Zou een vrij waardeloze backup tool zijn als je niet eens zelf kon opgeven wat er gebackupt moet worden
.edit: oh wacht
.edit2: nee, dat lijkt niet helemaal te stroken met de originele terminologie van Windows 8.1. Dit is idd wat ik eerder ben tegengekomen:File History only saves copies of files that are in your libraries, contacts, favorites, Microsoft SkyDrive, and your desktop. If you have files or folders elsewhere that you want backed up, you can add them to one of your existing libraries or create a new library.
.edit3: proef op de som genomen, het werkt idd. AwesomeFile History only backs up copies of files that are in the Documents, Music, Pictures, Videos, and Desktop folders on your PC. If you have files or folders elsewhere that you want backed up, you can add them to one of these folders.
Note
File History doesn't back up files on your PC that you have synced with SkyDrive, even if they're in folders that File History backs up.
[ Voor 69% gewijzigd door .oisyn op 29-10-2013 02:14 ]
Ik begin vandaag aan de course machine learning op mijn eigen universiteitVerwijderd schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 23:35:
Als iemand nog leuke courses zoekt. De machine learning course van stanford is vandaag van slag gegaan:
https://class.coursera.org/ml-004/class/index
Ideaal voor als je niet laatste wilt worden bij de volgende programming contest
Helaas betekent dit tegelijkertijd dat ik minder tijd heb om te hobbyen
Nothing to see here!
Ik heb twee pogingen gedaan en ook twee keer die stanfrod course. Op zich snap ik de theorie wel enzo, maar blijf toch falen in fatsoenlijk onderzoek doen. Resultaat is dat ik het vak nog niet heb gehaald en maar opgegeven heb. Besteed de tijd wel aan andere dingen ^^Robbiedobbie schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 08:44:
[...] Ik begin vandaag aan de course machine learning op mijn eigen universiteitEen van de redenen waarom ik de opleiding ben gaan doen die ik nu doe
[...]
Omdat de drivers poep zijn? Omdat de hardware de 'wake-up' of 'power state change' signalen niet goed snapt?BikkelZ schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 19:52:
Uit de slaapstand komen en dat dan weer je USB Audio of MIDI interface niet meer werkt: waarom?
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Misschien toch maar eens LeanSentry gaan aanschaffen, want ik wordt er een beetje simpel van om telkens mem dumps te debuggen.
*Wind staat uit*Firesphere schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 09:15:
Zo, eerst maar eens koffie. Kan iemand die wind uitzetten?
Alstu
P.S Geen geld terug garantie
Je weet zeluf
Interessante tip, thanks! Ik heb laatst ook eens gekeken naar New Relic, wat wel interessant is, maar misschien niet geschikt voor het debuggen van dit soort problemen.D-Raven schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 09:20:
Fijn. Een IIS hosted website hangt in productie. stage: BeginRequest.. niet de eerste keer voor deze site.
Misschien toch maar eens LeanSentry gaan aanschaffen, want ik wordt er een beetje simpel van om telkens mem dumps te debuggen.
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Mja naast new relic zijn er verder niet zoveel alternatieven. Heb er in ieder geval nog geen gevonden welke niet volgens een SaaS model werkt.Korben schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 09:39:
[...]
Interessante tip, thanks! Ik heb laatst ook eens gekeken naar New Relic, wat wel interessant is, maar misschien niet geschikt voor het debuggen van dit soort problemen.
Voor een hoop van onze klanten is het gebruiken van dat soort tools gewoon een NoGo.
AppDynamics is een mogelijkheid, alleen geeft weer net niet genoeg info om de soort hangs die ik nu zie te diagnosticeren.
Een coffee-corner-wiki kan ook een oplossing zijn. Ik zal vast niet de enige zijn die dit naast een koffie hoek ook als een kennisbank ziet om kennis op te doen en uit te wisselen.
[ Voor 31% gewijzigd door GateKeaper op 29-10-2013 10:25 ]
Verwijderd
Dat zou inderdaad wel handig zijn. Ik moet ook vaak in vorige iteraties gaan zoeken om Hip framework X terug te vinden.GateKeaper schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 10:23:
Hebben we nog geen lijstje met interessante coffee-corner-links op github staan? Er komt hier zoveel interessants langs, en de helft vergeet ik steeds. Zoek regelmatig linkjes terug in oude iteraties.
Een aparte wiki ben ik niet zo kapot van, dan liever een document op github waarna iedereen pull requests kan doen ofzo.
We kunnen dan ook mensen gewoon rechten op de repo geven zodat niet 1 iemand telkens de de pull requests moet gaan zitten goedkeuren. Maar tegelijkertijd behouden we wel controle over wie er allemaal zomaar in het document gaat zitten vroeten.
Maargoed.. ik ben bevooroordeeld when it comes to Github.
Moet dan wel iets met categorieën of tags wezen, anders vind je op een gegeven moment nog niks terug.GateKeaper schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 10:23:
Hebben we nog geen lijstje met interessante coffee-corner-links op github staan? Er komt hier zoveel interessants langs, en de helft vergeet ik steeds. Zoek regelmatig linkjes terug in oude iteraties.
Een coffee-corner-wiki kan ook een oplossing zijn. Ik zal vast niet de enige zijn die dit naast een koffie hoek ook als een kennisbank ziet om kennis op te doen en uit te wisselen.
Github, markdown documentje per categorie? Format is dan iets alsTheNephilim schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 10:31:
[...]
Moet dan wel iets met categorieën of tags wezen, anders vind je op een gegeven moment nog niks terug.
Title (linked)
Korte omschrijving
optioneel: voor/nadelen
Verwijderd
De wiki van een github repro kan toch ook iedereen editen? Is dat niet gebruiksvriendelijker?D-Raven schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 10:30:
Een aparte wiki ben ik niet zo kapot van, dan liever een document op github waarna iedereen pull requests kan doen ofzo.
Verwijderd
Verplichte XKCD:
- Naam
- URL
- Beschrijving
- Datum toegevoegd (evt.)
- Categorieën/tags (evt.)
Verwijderd
En op welk niveau ga je je tag dan opzetten? Als je 1 topic als inventaris maakt en je hangt daar je tags aan, schiet het zijn bedoeling toch ook voorbij? Bij mijn weten kan je geen tags per post aanmaken, of hoe wil je dat dan realiseren?TheNephilim schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 10:52:
Maar als we dan even inventariseren welke informatie er beschikbaar moet zijn, dan pas kun je zien welk 'platform' er geschikt is.Vooral tags en categorieën zijn (denk ik) erg handig. Even tag eraan hangen en je vind een onderwerp veel sneller terug. "Wat was die handige gratis project manager ook al weer?", zoekt op tag 'project manager', laatst toegevoegde bovenaan, even scrollen je hebt em.
- Naam
- URL
- Beschrijving
- Datum toegevoegd (evt.)
- Categorieën/tags (evt.)
Mijn bedoeling was ook meer om eerst te kijken welke informatie er beschikbaar moet zijn, en dán te kijken waar je zoiets kwijt kan. Een topic op Tweakers kan, maar dan is het iets meer low-level. Makkelijker in eerste instantie en misschien een goede start, maar kan me voorstellen dat het wat onoverzichtelijk word als er veel in komt te staan.Verwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 10:55:
[...]
En op welk niveau ga je je tag dan opzetten? Als je 1 topic als inventaris maakt en je hangt daar je tags aan, schiet het zijn bedoeling toch ook voorbij? Bij mijn weten kan je geen tags per post aanmaken, of hoe wil je dat dan realiseren?
We vragen de Tdevs om een soort van portaal te bouwen voor de linkjes binnen het forum.Verwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 10:55:
[...]
En op welk niveau ga je je tag dan opzetten? Als je 1 topic als inventaris maakt en je hangt daar je tags aan, schiet het zijn bedoeling toch ook voorbij? Bij mijn weten kan je geen tags per post aanmaken, of hoe wil je dat dan realiseren?
RTFM!
Vergeet dat maar rustig. De devs zitten AFAIK nog tot 2038 volgeboekt._Moe_ schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 10:58:
[...]
We vragen de Tdevs om een soort van portaal te bouwen voor de linkjes binnen het forum.
Over mij
Sssshhhhh... we moeten onze kennis natuurlijk wel binnen de grenzen van de devschuur houden. Voor je 't weet ben je vervangbaar!Ealanrian schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 10:59:
Zou dit voor tweakers niet een nieuwe bron van leden kunnen zijn. Een enorme verzameling van kennis en links ligt wel voor het oprapen
Verwijderd
Je kan het je zo te zien wel permitteren om op het forum rond te struinen, dus even iets in elkaar knutselen kan toch ook geen probleem zijn.RobIII schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 10:59:
[...]
Vergeet dat maar rustig. De devs zitten AFAIK nog tot 2038 volgeboekt.
Afaik is RobIII geen Tweakers dev. Hoe hij het rondstruinen verantwoordt tegenover zijn werkgever is een ander verhaal.Verwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 11:05:
[...]
Je kan het je zo te zien wel permitteren om op het forum rond te struinen, dus even iets in elkaar knutselen kan toch ook geen probleem zijn.
RTFM!
Verwijderd
Gelijk heb je. Ik heb die fout al eens eerder gemaakt. Hij schijnt echter wel altijd goed op de hoogte te zijn van de capaciteit van de Tweakers Devvers.Korben schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 11:07:
[...]
Afaik is RobIII geen Tweakers dev. Hoe hij het rondstruinen verantwoordt tegenover zijn werkgever is een ander verhaal.
Naast URL's wil ik daar ook stukjes code in opslaan. Taggen en categoriseren zodat dingen makkelijk terug te vinden zijn. Omdat we hier met Wordpress werken; ook de verschillende hooks en functies als tag gebruiken.
Maarja, tijd hè!
Dat is ook een goed idee!_Moe_ schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 11:08:
Er dient zelfs nog niet zoveel tijd in te zitten, al zou ik er wel een vote systeem inzetten, zodat de slechte linkjes worden verdreven.
[ Voor 36% gewijzigd door TheNephilim op 29-10-2013 11:11 ]
Je hebt anders ook nog gewoon een PM openstaan hoorFiresphere schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 11:14:
Ik geloof dat er ondertussen meer tijd is besteed aan de hele discussie over waar wat gevonden zou moeten kunnen worden, dat dat ik tijd nodig zou hebben om uberhaupt zo'n link-en-snippets systeem te bouwen
DevSchuur KennisbankFiresphere schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 11:14:
Ik geloof dat er ondertussen meer tijd is besteed aan de hele discussie over waar wat gevonden zou moeten kunnen worden, dat dat ik tijd nodig zou hebben om uberhaupt zo'n link-en-snippets systeem te bouwen
Weet niet of die manier de beste is, maar het staat zo niet meer verdeeld over 4(+) iteraties..
Dus wanneer is de release?Firesphere schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 11:14:
Verwijderd
GateKeaper schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 11:17:
[...]
DevSchuur Kennisbank
Weet niet of die manier de beste is, maar het staat zo niet meer verdeeld over 4(+) iteraties..
RobIII is zijn eigen werkgever. Dus dat is makkelijk verantwoorden ^^.Korben schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 11:07:
[...]
Afaik is RobIII geen Tweakers dev. Hoe hij het rondstruinen verantwoordt tegenover zijn werkgever is een ander verhaal.
En dat kennisbank linkje zou de TS in moeten
[ Voor 7% gewijzigd door D-Raven op 29-10-2013 11:25 ]
Dan stopt de tijd!RobIII schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 10:59:
[...]
Vergeet dat maar rustig. De devs zitten AFAIK nog tot 2038 volgeboekt.
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Nu eerst even brood eten, met als klapper op de vuurpijl een 'havercroissantje'!
Op deze manier mogen bugs wat mij betreft wel vaker verdwijnen.
Dus nu heb je een bug in het systeem omdat je niet weet of de bug in je systeem wel of niet bestaatdcm360 schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 13:04:
Zo, eens kijken naar een vervelende bug. Compile, test, en, ehm..., geen bug
Verwijderd
Een Heisenbugdcm360 schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 13:04:
Zo, eens kijken naar een vervelende bug. Compile, test, en, ehm..., geen bug
Edit:
Toch niet helemaal hetzelfde zie ik:
A bohrbug, by opposition, is a "good, solid bug". Like the deterministic Bohr atom model, they do not change their behavior and are relatively easily detected.[11][12]
A mandelbug (named after Benoît Mandelbrot's fractal) is a bug whose causes are so complex it defies repair, or makes its behavior appear chaotic or even non-deterministic.
A schrödinbug (named after Erwin Schrödinger and his thought experiment) is a bug that manifests itself in running software after a programmer notices that the code should never have worked in the first place.
A hindenbug [13] (named after Hindenburg disaster) is a bug with catastrophic behavior.
[ Voor 76% gewijzigd door Rhapsody op 29-10-2013 13:16 . Reden: Wiki stukje toegevoegd ]
🇪🇺 pro Europa!
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.