2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
\nJa, dat zal ik dus gaan moeten doen. Iframe heb ik al (voor het ophalen van de quote.oisyn schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 17:15:\nKun je niet gewoon een form submitten in een iframe?\n
Hehe wat heb je nu weer gedaan, newlines kapot?F.West98 schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 17:41:
[...]
\nJa, dat zal ik dus gaan moeten doen. Iframe heb ik al (voor het ophalen van de quote) dus dat zou niet moeilijk moeten zijn
\nLolPizzalucht schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 17:43:\n[...]\n\n\nHehe wat heb je nu weer gedaan, newlines kapot?\n
Waarom gekozen voor MacPorts t.o.v. Homebrew?Pyr0wl schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 17:43:
*Sigh* Switchen van Homebrew naar MacPorts heeft de productiviteit geen goed gedaan. Begin er sterk aan te twijfelen of ik vanavond nog wel een zinnige regel code zal kunnen schrijven
Ikzelf heb net clean install gedaan van mijn OSX systeem, dus moet nog 1 van de 2 installeren.
"Vroeger" was ik Homebrew type, maar wie weet kan jij (of iemand anders) mij overtuigen naar Ports?
Ik ga misschien ooit nog eens kijken hoe ik kan in rollen in een andere wereld met mijn CV, wil toch echt eens wat meer gaan doen dan PHP..
Het voordeel is deels dat ik dus aan grote PHP applicaties werkt, waardoor het niet iets is als standaard Wordpress sites aanpassen oid. Dus op dit moment zit er nog zeker wel een uitdaging aan met PHP.
Nee hoor. Je moet alleen niet logisch kunnen nadenkenEalanrian schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 19:05:
PHP is geen uitdaging PHP is hell.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Wat dat betreft is het dan weer gek dat hij aangeeft dat C# soms onlogisch is ten opzichte van C#/.NET.Firesphere schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 19:08:
[...]
Nee hoor. Je moet alleen niet logisch kunnen nadenken
Daar ben ik dan ook wel eens benieuwd naar wat in PHP logischer zou zijn.
PHP verpest je logica waardoor je onlogische dingen als logisch gaat ervaren. Jullie missen gewoon die ervaring waardoor er niet met PHP valt te werkenRobertMe schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 19:12:
[...]
Wat dat betreft is het dan weer gek dat hij aangeeft dat C# soms onlogisch is ten opzichte van C#/.NET.
Alles wat je installeert met Homebrew komt onder /usr/local, wat in theorie conflicten zou kunnen geven als je software met een installer oid zou installeren. (Installer van MySQL plaatst bijv. ook alles onder /usr/local) Verder wordt de gebruiker die Homebrew installeert gelijk ook de owner van /usr/local, wat niet zo netjes speelt op een multi-user systeem. Op het gebied van dependencies zal Homebrew eerst kijken naar wat er standaard al in je OS X installatie zit.Ryur schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 17:59:
[...]
Waarom gekozen voor MacPorts t.o.v. Homebrew?
Ikzelf heb net clean install gedaan van mijn OSX systeem, dus moet nog 1 van de 2 installeren.
"Vroeger" was ik Homebrew type, maar wie weet kan jij (of iemand anders) mij overtuigen naar Ports?
MacPorts daarentegen zal alles onder /opt/local installeren en resolved elke dependency door dat pakket ook te downloaden en te installeren. Zo zit ik hier al snel met verschillende versies van Python en Perl, eentje die standaard in OS X zit en eentje onder /opt/local. Op zich wat rommelig maar langs de andere kant is de kans dat er iets stuk gaat door een update van OS X, een heel stuk kleiner.
Ik ben er zelf nog niet goed uit welke manier het beste is
edit:
Ironisch genoeg is de Perl die MacPorts geïnstalleerd heeft, versie 5.12, de Perl die standaard in OS X zit is 5.16
[ Voor 10% gewijzigd door Pyr0wl op 27-10-2013 19:57 ]
Om maar één voorbeeld te noemen;RobertMe schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 19:12:
[...]
Wat dat betreft is het dan weer gek dat hij aangeeft dat C# soms onlogisch is ten opzichte van C#/.NET.
PHP is gewoon één file (ok, meestal niet maar laten we het op de basis houden). Index.php als voorbeeld. Dit start gewoon als je naar dat bestand gaat. Hij begint met het begin en dan afhankelijk wat je doet stop je normaliter aan het einde. Daar zit een bepaalde denkwijze / logica achter, die dan weer (imo) compleet anders is met wat ik nu aan het doen ben. Juist die run cycle maakt dingen anders.
En natuurlijk dit, juist omdat je vrijwel geen regels hebt in PHP en je gaat over naar iets anders zie je opeens hoe dingen dan 'echt moeten' maar daarin vind ik dan weer dingen onlogisch.StM schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 19:14:
PHP verpest je logica waardoor je onlogische dingen als logisch gaat ervaren. Jullie missen gewoon die ervaring waardoor er niet met PHP valt te werken
Had daar laatst een topic over gemaakt, maar in feite kwam het erop op dit neer;
Stel je hebt een getal, overal in je code behandel je dit gewoon als int. Dat is prima, maar op het moment dat je hem eigenlijk in je UI wilt gaan zetten moet je het maar een .ToString() geven. Voor mij is dat (nog) niet logisch. Nu snap ik onderhand wel waarom en hoe of wat, maar vanuit mijn PHP perspectief is dit 'onlogisch'.
[ Voor 5% gewijzigd door Megamind op 27-10-2013 21:05 ]
Hoe upgrade je een ASP.NET MVC project überhaupt?Megamind schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 20:35:
Upgraden naar MVC5 was toch nog niet zo'n goed plan, reverten naar 4 en maar even in de ijskast zetten
@Avalaxy, de MVC NuGet package update.
Maar reverten wil ook niet, nu is razor kapot. En daarmee alles
edit:
HOERA
Het werkt.
edit3:After upgrading an MVC4 app to MVC5, build the solution and launch it. You should see the following error:
[A]System.Web.WebPages.Razor.Configuration.HostSection cannot be cast to [B]System.Web.WebPages.Razor.Configuration.HostSection. Type A originates from 'System.Web.WebPages.Razor, Version=2.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=31bf3856ad364e35' in the context 'Default' at location 'C:\windows\Microsoft.Net\assembly\GAC_MSIL\System.Web.WebPages.Razor\v4.0_2.0.0.0__31bf3856ad364e35\System.Web.WebPages.Razor.dll'. Type B originates from 'System.Web.WebPages.Razor, Version=3.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=31bf3856ad364e35' in the context 'Default' at location 'C:\Windows\Microsoft.NET\Framework\v4.0.30319\Temporary ASP.NET Files\root\6d05bbd0\e8b5908e\assembly\dl3\c9cbca63\f8910382_6273ce01\System.Web.WebPages.Razor.dll'.
To fix the above error, open all the Web.config files (including the ones in the Views folder) in your project and do the following:
Update all occurrences of version “4.0.0.0” of “System.Web.Mvc” to “5.0.0.0”.
Update all occurrences of version “2.0.0.0” of “System.Web.Helpers”, "System.Web.WebPages" and "System.Web.WebPages.Razor" to “3.0.0.0”
beuh
Upgraden naar 2013 wordt een ramp (althans, het verwijderen van 2012, volgens jullie), herinstall (van Windows (8.1) ) gaat 't nu niet worden. Dan maar wachten. Damned.MVC 5/Razor 3 tooling support for VS 2012 has not shipped yet. We hope to ship this support in Mid November.
[ Voor 90% gewijzigd door F.West98 op 27-10-2013 22:20 ]
Hehe precies hetzelfde hier, ik wacht nog even tot half november tot VS2013 uitkomt, daarna waarschijnlijk PC opnieuw installeren met 8.1 en gelijk 2013 erop.F.West98 schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 21:28:
Upgraden naar 2013 wordt een ramp (althans, het verwijderen van 2012, volgens jullie), herinstall (van Windows (8.1) ) gaat 't nu niet worden. Dan maar wachten. Damned.
Maar ik heb 2012 Premium naar 2012 Essentials draaien. (ik gebruik enkel Premium). Ik denk dat ik ook wel 2013 er naast kan draaien (volgens MS wel).
Let's try
edit:
Het gaat goed.... halverwege
[ Voor 9% gewijzigd door F.West98 op 27-10-2013 22:31 ]
edit:
Oei. Fugliness all over.
[ Voor 34% gewijzigd door F.West98 op 27-10-2013 22:43 ]
VS 2013 op een SSD
En op m'n werk nog steeds met VS2010 knutselen... toch maar eens upgraden
[ Voor 55% gewijzigd door Alex) op 28-10-2013 00:41 ]
We are shaping the future
De meeste mensen die tussen 2000 en 2010 zijn begonnen met programmeren zijn begonnen in PHP. Internet was de hype en PHP was het meest voor de hand liggende optie. Je hebt er niks speciaals voor nodig en je kunt je code heel makkelijk testen met F5 en var_dump.Avalaxy schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 19:03:
PHP is altijd een uitdaging, zelfs voor doorgewinterde developers.
Ik vond het nooit zo lastig om betrouwbare code te schrijven door het toepassen van wat best practices en OO.
[ Voor 16% gewijzigd door BikkelZ op 28-10-2013 03:11 ]
iOS developer
Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo
Wacht maar op de terugwegLow-Tech schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 08:13:
Had wind mee, dan ben je snel waar je wezen moet.
Dan is bijna zeker de wind weer gedraaid
Maar ik ben niet op mijn fiets weggewaaid. Ik ben lopende zowat weggewaaid, kon net nog vastgrijpen zodat ik niet omviel.
root/
/home/index.php
/contact/index.php
/blaat/index.php
/fiets/index.php
etc.. 20 meer pagina's
meest gore site ever waar voor elke 'pagina' een map is aangemaakt met indexen, en dan nog eens 10 gare includes met de meest vage dingen. 4 verschillende zogenaamde header includes in aparte bestanden etc.. etc..
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
[ Voor 6% gewijzigd door EddoH op 28-10-2013 09:15 ]
Over koffie daarentegen, niet.
Ik ben echt nog nooit zo blij geweest dat ik met Actionscript (1) ben begonnen en later de overstap naar Actionscript 3 heb gemaakt. Vooral dat laatste was echt een godsgeschenk, want ik liep op het HBO echt mijlenver voor op anderen (nu is dat anders ^^). Ook het 'moeilijke' vak over actionscript 3 was echt geniaal makkelijk ^^ Jammer eigenlijk dat Actionscript 3 niet meer zoveel wordt gebruikt en er ook nergens een boek is dat javascript net zo uitvoerig beschrijft als dat "Essential Actionscript 3.0" doet over AS3.BikkelZ schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 03:07:
[...] De meeste mensen die tussen 2000 en 2010 zijn begonnen met programmeren zijn begonnen in PHP. Internet was de hype en PHP was het meest voor de hand liggende optie. Je hebt er niks speciaals voor nodig en je kunt je code heel makkelijk testen met F5 en var_dump.[...]
Daarnaast kon je toen erg goed zien wie begonnen was met "wat sitejes maken" en wie serieus bezig was
@weer: Moet er ook niet aan denken dat ik zo naar buiten moet.. Banden uit de auto naar de schuur brengen en de banden op de auto eventjes aandraaien in een windtunnel
[ Voor 4% gewijzigd door Caelorum op 28-10-2013 09:33 ]
Verwijderd
Klopt. Even WAMP server installeren, een beetje code toevoegen aan index.php en je bent klaar om te gaan. Daarnaast heeft / had ook elke webhoster ondersteuning voor PHP wat de drempel om te starten gewoon enorm verlaagd.BikkelZ schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 03:07:
Lekker door kunnen werken aan mijn iOS app, een hoop irritante bugs en lastige features af kunnen strepen. Lastigste punt heb ik nu gehad, ik hoef alleen nog het settingsscherm te implementeren en wat spit en polish.
[...]
De meeste mensen die tussen 2000 en 2010 zijn begonnen met programmeren zijn begonnen in PHP. Internet was de hype en PHP was het meest voor de hand liggende optie. Je hebt er niks speciaals voor nodig en je kunt je code heel makkelijk testen met F5 en var_dump.
Ik vond het nooit zo lastig om betrouwbare code te schrijven door het toepassen van wat best practices en OO.
Overal bestanden?
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Embeded OS wat op zo'n flashmodule staat was weer corrupt, maar inmiddels weer gerepareerd en alles draait weer!
Probleem is natuurlijk ook dat iedereen zo makkelijk kan starten en er daarom ook heel veel mensen mee starten die gewoon wat willen proberen. En die mensen gaan óf veel vragen stellen die normale programmeurs logisch vinden, of slechte websites maken of (nog erger) slechte tutorials schrijven (mysql_query zonder controles etc). Daarom is het niveau van veel php projecten/programmeurs laag, maar dat wil niet zeggen dat je geen fatsoenlijke projecten kan maken in php. Je moet alleen de goede tools/best practices en evt. frameworks gebruiken, die lossen al veel problemen op.Verwijderd schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 09:39:
[...]
Klopt. Even WAMP server installeren, een beetje code toevoegen aan index.php en je bent klaar om te gaan. Daarnaast heeft / had ook elke webhoster ondersteuning voor PHP wat de drempel om te starten gewoon enorm verlaagd.
En als je ook in andere talen programmeert snap je zelf ook wel hoe dingen wel/niet moeten, ook al mag het wel in php.
Stool Brory Co!TheNephilim schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 10:06:
Wow hey, afgelopen weekend serververhuizing hier. Dat ging natuurlijk weer niet goed; de fileserver gaf er de brui aan.
Embeded OS wat op zo'n flashmodule staat was weer corrupt, maar inmiddels weer gerepareerd en alles draait weer!
Zo cool was het niet toen ik dat hoorde, maar ik was wel heel bij dat gisteren alles weer werkte
Gauw naar VPS oplossingen toe
Volgens mij moet je eventjes buiten gaan staan.....oisyn schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 10:18:
[...] Stool Brory Co!
Hij is net binnen maar heeft nog last van de wind waardoor de letters op de verkeerde plek komenCaelorum schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 10:21:
[...]
Volgens mij moet je eventjes buiten gaan staan....
Maar was het stool?TheNephilim schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 10:20:
[...]
Zo cool was het niet toen ik dat hoorde
Ooit een Classic ASP project met meer dan 500 pagina's waarbij helemaal géén includes gebruikt waren. En dan met zo'n search and replace tooltje even álle headers gaan aanpassendouweegbertje schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 08:32:
Nee hoor, ik heb ooit een website moeten aanpassen die er zo uitzag:
root/
/home/index.php
/contact/index.php
/blaat/index.php
/fiets/index.php
etc.. 20 meer pagina's
meest gore site ever waar voor elke 'pagina' een map is aangemaakt met indexen, en dan nog eens 10 gare includes met de meest vage dingen. 4 verschillende zogenaamde header includes in aparte bestanden etc.. etc..
Zeker, vond het nog steeds erg grappig dat ik de constructie die Slim gebruikt om calls af te handelen (dynamische functies) ik vroeger nog nooit gebruikt had maar ik wel direct begreep doordat ik het van JavaScript kende. Terwijl ik in mijn PHP tijd nogal sterk leunde op Java stijl OO.Barryvdh schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 10:18:
[...]
Probleem is natuurlijk ook dat iedereen zo makkelijk kan starten en er daarom ook heel veel mensen mee starten die gewoon wat willen proberen. En die mensen gaan óf veel vragen stellen die normale programmeurs logisch vinden, of slechte websites maken of (nog erger) slechte tutorials schrijven (mysql_query zonder controles etc). Daarom is het niveau van veel php projecten/programmeurs laag, maar dat wil niet zeggen dat je geen fatsoenlijke projecten kan maken in php. Je moet alleen de goede tools/best practices en evt. frameworks gebruiken, die lossen al veel problemen op.
En als je ook in andere talen programmeert snap je zelf ook wel hoe dingen wel/niet moeten, ook al mag het wel in php.
iOS developer
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Gifjes doen niet giffen
En uiteraard is de klant een giffend gifje beloofd
@.oisyn, heb je nog geen tijd gehad voor je topic extension of wacht je op functionaliteit aan tweakers.net-kant?
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Eensch! Ik vind het nog steeds een gemis, GoT zonder quick-quote functionaliteitBtM909 schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 13:08:
@.oisyn, heb je nog geen tijd gehad voor je topic extension of wacht je op functionaliteit aan tweakers.net-kant?
F.West heeft een zeer goede quick quote hoorTheNephilim schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 13:15:
[...]
Eensch! Ik vind het nog steeds een gemis, GoT zonder quick-quote functionaliteit
Veel moderne PHP frameworks / projecten doen dat nog steeds, Doctrine2 is bijvoorbeeld behoorlijk geinspireerd door HibernateBikkelZ schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 12:11:
Zeker, vond het nog steeds erg grappig dat ik de constructie die Slim gebruikt om calls af te handelen (dynamische functies) ik vroeger nog nooit gebruikt had maar ik wel direct begreep doordat ik het van JavaScript kende. Terwijl ik in mijn PHP tijd nogal sterk leunde op Java stijl OO.
En Laravel heeft veel weg van Ruby on Rails en is ontwikkeld door een oud .Net ontwikkelaarjhuiting schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 14:11:
[...]
Veel moderne PHP frameworks / projecten doen dat nog steeds, Doctrine2 is bijvoorbeeld behoorlijk geinspireerd door Hibernate
Geen aandacht aan besteed en ik heb een HDD crash gehad dus het is de vraag wat er nog van over is (HDD's liggen bij een data recovery center). Al moet het volgens mij niet moeilijk zijn om de source uit de extension te halen (heb geen obfuscator gebruikt oid).BtM909 schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 13:08:
.edit: hmm heb hier op mijn werk nog wel de source van 0.1.3 staan. Laatste versie die online stond was 0.1.5 geloof ik.
[ Voor 24% gewijzigd door .oisyn op 28-10-2013 14:32 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Ik heb Laravel toch wel vrij snel naast me neer gelegd om weer terug naar good old PDO te gaan. Ik had per ongeluk al een database gebouwd en database first kan niet.Barryvdh schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 14:17:
[...]
En Laravel heeft veel weg van Ruby on Rails en is ontwikkeld door een oud .Net ontwikkelaar
iOS developer
Hoe bedoel je? Je kan Laravel toch makkelijk gebruiken met een bestaande database? Het enige wat je hoeft te doen is je een model te maken en de tabelnaam in te stellen. Tenzij je migrations wil gebruiken natuurlijk, maar die kan je ook wel genereren op basis van je database layout.BikkelZ schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 14:48:
[...]
Ik heb Laravel toch wel vrij snel naast me neer gelegd om weer terug naar good old PDO te gaan. Ik had per ongeluk al een database gebouwd en database first kan niet.
Of zonder models, met de query builder:
1
| DB::table('users')->where('name', 'John')->first(); |
Of zelf je queries schrijven:
1
| $results = DB::select('select * from users where id = ?', array(1)); |
Of gewoon PDO opvragen en dan gewoon PDO gebruiken binnen Laravel
1
| $pdo = DB::connection()->getPdo(); |
En Laravel is niet alleen een ORM (Eloquent wel, maar dat is slechts 1 component)
Je hebt gelijk, maar ik ben helemaal verpest door makkelijkere frameworks die simpelweg je database analyseren en kant-en-klare objecten genereren. En als ik dan een hobbyprojectje aan het doen ben dan ben ik even te lui om met de hand mijn complete database over te gaan tikken.Barryvdh schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 15:19:
[...]
Hoe bedoel je? Je kan Laravel toch makkelijk gebruiken met een bestaande database? Het enige wat je hoeft te doen is je een model te maken en de tabelnaam in te stellen. Tenzij je migrations wil gebruiken natuurlijk, maar die kan je ook wel genereren op basis van je database layout.
iOS developer
Hmmm, in Silverstripe werkt het dan weer precies andersom, die genereert de database aan de hand van de gegeven objects. Ook ideaalBikkelZ schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 15:35:
[...]
Je hebt gelijk, maar ik ben helemaal verpest door makkelijkere frameworks die simpelweg je database analyseren en kant-en-klare objecten genereren. En als ik dan een hobbyprojectje aan het doen ben dan ben ik even te lui om met de hand mijn complete database over te gaan tikken.
Importeer ff in mysql workbench en exporteer de MWB en loop het even hier doorheen : http://mwb.thinkers.it/BikkelZ schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 15:35:
[...]
Je hebt gelijk, maar ik ben helemaal verpest door makkelijkere frameworks die simpelweg je database analyseren en kant-en-klare objecten genereren. En als ik dan een hobbyprojectje aan het doen ben dan ben ik even te lui om met de hand mijn complete database over te gaan tikken.
Done.. Tenzij dat ook teveel werk is, dan uhh success met het schrijven en bijhouden van al je queries dan maar
Driving a cadillac in a fool's parade.
Kwam er zojuist achter dat er validators zijn die de volgorde van de tags checken... Serieus, een (serialized) XML checken op de volgorde van de tags... Daarnaast lijkt de xml niet echt als XML geparsed te worden aangezien hij begon te mekkeren dat er minimaal 1 vreemd teken in stond wat uiteraard niet mag (een ! omdat er een comment tag in stond, maar comment tags dien je te negeren)...
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| { "aap": [1, 2, 3], "noot": null, "mies": { "boom": 3, "roos": "bla", "vis": true } } |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
| struct Foo { int boom; std::string roos; bool vis; // kan als member void DeserializeObjectItem(JsonString name, JsonValueType type, JsonDeserializer d) { if (name == "boom") d(boom); else if (name == "roos") d(roos); else if (name == "vis") d(vis); } }; struct Bar { std::vector<int> aap; Nullable<std::string> noot; Foo mies; }; // of als non-member void JsonDeserializeObjectItem(Bar & bar, JsonString name, JsonValueType type, JsonDeserializer d) { if (name == "aap") d(bar.aap); else if (name == "noot") d(bar.noot); else if (name == "mies") d(bar.mies); } void Bla(const std::string & jsonData) { JsonParser p(jsonData); JsonDeserializer d(p); Foo foo; d(foo); } |
De parser zelf is event-based (vergelijkbaar met een SAX parser). De deserializer implementeert gewoon de event handlers. Alles is overigens getemplatized dus er zijn geen virtual method calls, en het is uitbreidbaar voor eigen types (als je bijv. je eigen string class hebt dan kun je gewoon JsonDeserialize(MyString&) implementeren).
Nice, bookmarkedkwaakvaak_v2 schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 15:56:
[...]
Importeer ff in mysql workbench en exporteer de MWB en loop het even hier doorheen : http://mwb.thinkers.it/
Done.. Tenzij dat ook teveel werk is, dan uhh success met het schrijven en bijhouden van al je queries dan maar
iOS developer
Doe eens even open source maken.oisyn schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 16:05:
* .oisyn is wel tevreden over z'n C++ json parser en deserializer
[ Voor 75% gewijzigd door EddoH op 28-10-2013 16:25 ]
Verwijderd
Jij mag niet klagen. Ik heb deze zaterdag van 15 uur tot 3 uur 's ochtends gewerkt en dat was gewoon onbetaaldalienfruit schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 16:03:
Twee dagen op Zaterdag overgewerkt en het is maar 152euro waard![]()
Dat doen we dus ook niet meer.
Verwijderd
ROLLBACKAlex) schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 16:53:
Zucht, msbuild genereert een DROP DATABASE commando voor een .sqlproj-bestand. Dat wil ik niet
FTFY
Oh, wait ...
Verwijderd
Nieuwe HTML5 technieken zijn leuk, maar waarom ze dat soort kleinigheden toch over het hoofd zien...
Verwijderd schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 17:04:
mmm waarom doet FileReader.readAsDataURL() niet lief door gewoon RFC 2397 compliant te zijn en een mimetype mee te geven in z'n data-url...
Nieuwe HTML5 technieken zijn leuk, maar waarom ze dat soort kleinigheden toch over het hoofd zien...
- Omdat het een draft-standaard is.
- Omdat in de File API staat beschreven wanneer dat wel en niet gebeurt: http://dev.w3.org/2006/webapi/FileAPI/#dfn-readAsDataURL
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
JaStyxxy schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 14:05:
[...]
F.West heeft een zeer goede quick quote hoor![]()
.
Zodra ik 'm (dit weekend) heb gefixt zet ik 't wel hier (gewoon voor tampermonkey/greasemonkey)
De meeste fatsoenlijke frameworks hebben dit soort dingen. Laravel dan weer toevallig niet, maar wel via de website. Met symfony kun je dit wel weer wat makkelijker doen metBikkelZ schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 15:35:
[...]
1
2
3
| $ php app/console doctrine:mapping:import --force AcmeBlogBundle xml //en dan $ php app/console doctrine:generate:entities AcmeBlogBundle |
http://symfony.com/doc/cu.../reverse_engineering.html
Volgens mij zijn er nog weinig goede frameworks die niet vanuit een bestaande DB kunnen werken.
Dat klinkt al weer beter, je komt zo vaak in een situatie waarin de database al bestaat. Dit dan weer jammer:douweegbertje schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 17:36:
[...]
De meeste fatsoenlijke frameworks hebben dit soort dingen. Laravel dan weer toevallig niet, maar wel via de website. Met symfony kun je dit wel weer wat makkelijker doen met
code:
1 2 3 $ php app/console doctrine:mapping:import --force AcmeBlogBundle xml //en dan $ php app/console doctrine:generate:entities AcmeBlogBundle
http://symfony.com/doc/cu.../reverse_engineering.html
Volgens mij zijn er nog weinig goede frameworks die niet vanuit een bestaande DB kunnen werken.
Dat gebruik ik vrijwel in ieder project bijvoorbeeld bij het mappen van vertalingen van producten. Al kan het waarschijnlijk wel met behoud van contraint als ik een kunstmatige primary key toevoeg.Doctrine can't discover inverse associations, inheritance types, entities with foreign keys as primary keys.....
iOS developer
Ik heb een workaround gevondenAlex) schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 16:53:
Zucht, msbuild genereert een DROP DATABASE commando voor een .sqlproj-bestand. Dat wil ik niet
1) Met msbuild een .DacPac genereren
2) Met SqlPackage.exe deze DacPac tegen een lege database aanhouden en de optie /a:Script meegeven
3) De gegenereerde .sql-file wegzetten in de deploymentlocatie
Er staat nog steeds een 'use database'-statement in, maar de drop database is er in ieder geval uit.
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.