De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 66 ... 137 Laatste
Acties:
  • 340.252 views

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
BikkelZ schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 15:10:
[...]

Leuk. Wat ik er van gezien heb viel uit gaan in Londen me niet tegen, buiten de drankprijzen.
Scandinavie is sowieso erger.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
CodeCaster schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 15:40:
[...]

Er lopen hier en op
andere fora ook
mensen rond die
zelf regels afbreken
omdat dat volgens
hen makkelijker
leest.

Afschieten. Allemaal.
Ik heb ook mensen die dat doen in e-mails. Doe eens niet, dat kan mijn browser zelf wel...

We are shaping the future

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:20

TheNephilim

Wtfuzzle

Ik wil ook nog wel eens een keertje naar Londen. Lijkt me wel eens leuk, weekje ofzo met vriendin. Lekker eten en de pubs in! ^^

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-01 11:06
Alex) schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 15:41:
[...]

Ik heb ook mensen die dat doen in e-mails. Doe eens niet, dat kan mijn browser mailclient zelf wel...
Mail in browsers is zó web 3.0 :z :P

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:44
Alex) schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 15:41:
[...]

Ik heb ook mensen die dat doen in e-mails. Doe eens niet, dat kan mijn browser zelf wel...
Ik doe het soms wel om paragrafen te maken en te zorgen voor een leesbare email.

• Alex)
Ealanrian schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 15:47:
[...]

Ik doe het soms wel om paragrafen te maken en te zorgen voor een leesbare email.
Maar dat is wat anders
dan iedere regel binnen
je paragraaf moedwil-
lig afbreken omdat je
anders tegen een of
andere zelfverzonnen
limiet aanloopt.

• Ealanrian
Alex) schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 15:47:
[...]

Maar dat is wat anders
dan iedere regel binnen
je paragraaf moedwil-
lig afbreken omdat je
anders tegen een of
andere zelfverzonnen
limiet aanloopt.
Afbeeldingslocatie: http://www.sdravers.net//images/smilies/schuss.gif

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-01 21:18

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ealanrian schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 15:47:
[...]

De enter gebruik je dan ook voor paragraaf-einde, niet voor regeleinde (voor dat laatste gebruik je meestal shift-enter in een doc app)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

+1.
6,5 euro voor een biertje kan je niet echt goedkoop noemen (bar bij het fotografie museum).

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05:19

F.West98

Alweer 17 jaar hier

Oh. PHP. Dat bestond ook nog :+

@prijs: Londen zit tussen Scandinavië (Noorwegen!) en Nederland in

2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Alex)

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/WYsSAYA.png

Wait, what? En bedankt, CollabNet :( Dat was vroeger nog niet. Vroeger, toen de Java-installer ook geen toolbars wilde installeren.

/me Gaat maar los Apache en Subversion installeren

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Alex)
kenneth schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 15:58:
[afbeelding]

Vroeger, toen de Java-installer ook geen toolbars wilde installeren.
Psssst.... ;)

• PrisonerOfPain
Verwijderd schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 15:50:
[...]

+1.
6,5 euro voor een biertje kan je niet echt goedkoop noemen (bar bij het fotografie museum).
Het is me voorgekomen dat ik meer dan 100SEK (11.44 blijkbaar) heb afgereken voor bier. Maar goed, dat moesten dan speciale bieren (uit belgie :o) zijn van bepaalde microbreweries, of in de luxere restaurants.

• F.West98

F.West98

Alweer 17 jaar hier

Oh great. FontAwesome is even helemaal vernieuwd :(

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ik weet het :) Het feit dat het gevraagd wordt, dat het standaard aangevinkt staat, dat je moeite moet doen om het te voorkomen, dát irriteert me.

Maargoed, ik heb een andere CollabNet installer gevonden die snel en zonder problemen (lees: Java :+) installeert wat ik nodig heb. Ik ben alweer klaar :) Nu ooit nog over op hg of git ...

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• ValHallen
  • Niet online

ValHallen

Fryslân Boppe!

Verwijderd schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 15:38:
[...]

The usual:
  • Koffie
  • PHP is slecht
  • Mijn OS is beter dan het jouwe
  • Code moet in het Engels
Het enige wat we de afgelopen tijd volgens mij nog niet hebben behandeld is de voorkeur van toetsenborden :+

Intel i7-12700KF/Giga-Byte B760I Aorus Pro DDR4/MSI Geforce 1080Ti 11Gb/Corsair 2x16.384MB DDR4-3200/Samsung SSD 980 Pro 1 Tb/Crucial MX500 1 Tb/Seagate 1 Tb
.Gertjan.: Er is maar een goede Mac en dat is die gele M langs de snelweg :D

Verwijderd

PrisonerOfPain schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 16:11:
[...]

Het is me voorgekomen dat ik meer dan 100SEK (11.44 blijkbaar) heb afgereken voor bier. Maar goed, dat moesten dan speciale bieren (uit belgie :o) zijn van bepaalde microbreweries, of in de luxere restaurants.
In tegenstelling tot Nederlands bier, zou die prijs het nog wel waard kunnen zijn. :+
Weet je nog wat je gedronken hebt?

• F.West98

F.West98

Alweer 17 jaar hier

QWERTY US layout!
Met een horizontale enter en de '\' boven de enter en onder de backspace. En een brede shift.

Verwijderd

F.West98 schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 16:24:
QWERTY US layout!
Met een horizontale enter en de '\' boven de enter en onder de backspace. En een brede shift.
Eensch.

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-12-2025

BikkelZ

CMD+Z

Ik heb de alle code in het Engels discussie een beetje gemist anders :?

Ik ga straks tijdens de retro maar eens een coding standards discussie aanslingeren want ik zie tegenwoordig nog steeds code zoals
C#:
1
2
if (ThisIsReallyTrue())
    ThenIOnlyCallThisFunction(string screwThoseCurlies);

voorbij komen. Of überhaupt dingen met else er in.

iOS developer

• Low-Tech
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:30
QWERTY US layout!
+1, net als de rest hier gok ik.

[ Voor 78% gewijzigd door Low-Tech op 25-10-2013 16:26 ]

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

Verwijderd

BikkelZ schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 16:26:
Ik heb de alle code in het Engels discussie een beetje gemist anders :?

Ik ga straks tijdens de retro maar eens een coding standards discussie aanslingeren want ik zie tegenwoordig nog steeds code zoals
C#:
1
2
if (ThisIsReallyTrue())
    ThenIOnlyCallThisFunction(string screwThoseCurlies);

voorbij komen. Of überhaupt dingen met else er in.
Die discussie is hier ook niet voorbijgekomen. Maar het is wel een van de meest terugkerende discussies.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Wtf, beetje last van m'n keel, maar ondertussen wil slikken haast niet meer :/ Wat nu weer? :X

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:38
Keelontsteking. Heb je ook koorts?

Veel drinken, vooral hele warme drank (thee met honing) of koude drank (maar geen frisdrank met prik, en ook geen melk).

[ Voor 64% gewijzigd door Avalaxy op 25-10-2013 16:41 ]

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Avalaxy schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 16:41:
Keelontsteking. Heb je ook koorts?

Veel drinken, vooral hele warme drank (thee met honing) of koude drank (maar geen frisdrank met prik, en ook geen melk).
Zou het? Neuj nergens last van eigenlijk xd Het doet ook niet echt zeer ofzo, lijkt net alsof ik een spier verrekt heb, vaag! :o

Nouja... dan maar warm drinken (thee) proberen! Thanks xd

• Avalaxy
Toen ik keelontsteking had (2x) begon het met keelpijn, toen ook pijn bij het slikken, en daarna werd het zo erg dat ik gewoon echt niet meer kon eten (en zelfs drinken was een hel), het deed toen zelfs pijn als ik gewoon mn nek draaide ofzo. Kun je achterin je keel kijken bij je amandelen of je iets geks ziet? Opgezwollen, rood, witte vlekjes, dat soort dingen. Als je dat allemaal niet hebt en geen koorts hebt denk ik dat je geluk hebt :)

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Wolfenstein 3D in 251 bytes, incl. uitleg hoe het gemaakt is: http://www.p01.org/releases/wolfensteiny/ _O_

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Avalaxy schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 16:48:
Toen ik keelontsteking had (2x) begon het met keelpijn, toen ook pijn bij het slikken, en daarna werd het zo erg dat ik gewoon echt niet meer kon eten (en zelfs drinken was een hel), het deed toen zelfs pijn als ik gewoon mn nek draaide ofzo. Kun je achterin je keel kijken bij je amandelen of je iets geks ziet? Opgezwollen, rood, witte vlekjes, dat soort dingen. Als je dat allemaal niet hebt en geen koorts hebt denk ik dat je geluk hebt :)
Geen spiegel voorhanden, thuis maar even kijken dan. Heb alleen het idee dat het meer in m'n strothoofd zit, dan in m'n keel. Kan dat kloppen? :+

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

TheNephilim schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 16:56:
Geen spiegel voorhanden, thuis maar even kijken dan. Heb alleen het idee dat het meer in m'n strothoofd zit, dan in m'n keel. Kan dat kloppen? :+
Met je telefoon een foto maken van je keel. :D

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

OkkE schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 16:57:
[...]

Met je telefoon een foto maken van je keel. :D
Goed idee! :o Maar wil niet lukken, tong steeds in de weg :9

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:44
Bij ontsteking hele sterke kamillethee zetten en spoelen. Zooi is bijna niet binnen te houden, maar enorm goed tegen ontstekingen en andere mondkwalen. (ook bij ontstoken ogen btw, maar nooit in de ogen,doen hoor!)

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:47
Eerste kinderfeestje van mijn zoontje overleefd,en nog steeds best zen. Weet alleen niet of ik nu Lego only moet blijven of Playmobil ook zal accepteren :P

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• Pyr0wl
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-01-2025
farlane schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 19:10:
Eerste kinderfeestje van mijn zoontje overleefd,en nog steeds best zen. Weet alleen niet of ik nu Lego only moet blijven of Playmobil ook zal accepteren :P
Lego only, obviously. Playmobil is een beetje te fel "WYSIWYG" imho :+

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Dat piratenschip was wel episch maar veel Playmobil is echt super saai.

iOS developer

• Ealanrian
Lego? een soldeerbout bedoel je :P

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-01 23:03

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Soldeerbout? Lasapparaat, tractor en een auto!

Databeest structuur upgraden naar de laatste migration. Ondertussen is m'n time-out geupped naar 300 seconden en nog steeds krijg ik execution time-out errors :X

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-01 15:38

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

zzz ik word soms echt moe van mensen die het verdien model achter bepaalde websites niet snappen. Indien het digitaal is, moet het maar gratis zijn. Net als in dit nieuwsbericht; nieuws: Mozilla's Lightbeam-privacytool moet inzicht geven in tracking

Zoveel mensen die maar blerren dat ze lekker blockers en andere meuk draaien en 'dan heb ik nergens last van'.

Snappen ze niet dat bepaalde websites wel legit proberen te zijn met fatsoenlijke verdienmodellen die dus amper nog iets gaan verdienen? Ik heb een x-aantal websites lopen die kwalitatief goed in orde zijn, echter het laatste jaar gaat alles wel achteruit mede dankzij al die kut blockers.

Het is een goede manier om websites te killen terwijl kansloze Apps in de iStore 1$ vragen voor 1 stamina :+

Ik zou haast iets moeten doen als

spoiler: Pay 1$ to read further
op mijn websites...

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:36

Rhapsody

In Metal We Trust

Er zijn zat websites die nit helemaal vol staan met reclame, maar ook sites die daar wel helemaal vol mee staan. Ik snap de ad-blockers wel. Kijk eens hoeveel schoner telegraaf.nl eruitziet, bijvoorbeeld.

En wees eerlijk, als je zelf geen sites hebt met zo'n verdienmodel snap ik die houding wel.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

• Avalaxy
Ik vind het maar een lastige discussie om een mening over te vormen, ik begrijp beide kampen heel goed, en eigenlijk val ik ook in beide categorieën. Maar ik denk dat ik toch meer neig richting het adblockers kampt; maar teren op Google Adsense vind ik niet echt een goed verdienmodel. Er zijn heel veel andere manieren om geld te verdienen. WPCentral die nieuws post over Windows Phone, maar ook een webshop heeft met WP-accessoires bijvoorbeeld. Of door gesponsorde content aan te bieden (dus geen banners die je zo blokt, maar echt artikelen, zoals bijvoorbeeld nu.nl regelmatig doet, of tweakers.net zelf). Als je even na gaat denken zijn er genoeg manieren te bedenken om geld te verdienen zonder dat ze vervelend zijn voor de gebruiker en waar prima geld aan valt te verdienen.

Het grootste bezwaar dat ik zelf heb tegen ads is dat de website er vaak gewoon spuuglelijk door wordt, en er veel minder ruimte is voor content. Vaak wordt de content een heel stuk omlaag gepushed omdat er een levensgrote banner boven moet staan. Of van die full-size knipperende dingen aan de zijkant van het scherm, waar je dan weer net per ongeluk op klikt en die je mateloos irriteren terwijl je rustig probeert te lezen. Volgens mij had tweakers.net ook van die idioot grote advertenties op de frontpage, last time I checked...

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Zo, vandaag m'n NAS binnengekregen (Synology DiskStation 412+ en 4x 1TB Seagate Barracuda schijven). Ik moet zeggen dat die webinterface echt slick is :D

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• F.West98

F.West98

Alweer 17 jaar hier

Even een blogpost gemaakt met mijn uitbreidingen op de HtmlHelpers, speciaal voor enums:
Praatjes en meer: \[.NET MVC] Extra HtmlHelpers voor Enums

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03:14
F.West98 schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 01:55:
Even een blogpost gemaakt met mijn uitbreidingen op de HtmlHelpers, speciaal voor enums:
Praatjes en meer: \[.NET MVC] Extra HtmlHelpers voor Enums
Je vergeet degene die ik nog het meest gebruik:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
        /// <summary>
        /// Creates a select list
        /// </summary>
        /// <typeparam name="T"></typeparam>
        /// <typeparam name="TProperty1">The type of the property1.</typeparam>
        /// <typeparam name="TProperty2">The type of the property2.</typeparam>
        /// <param name="iEnumerable">The i enumerable.</param>
        /// <param name="text">The text.</param>
        /// <param name="value">The value.</param>
        /// <param name="selected">The selected value.</param>
        /// <param name="nullValue">If filled a null value will be showed on top with this text.</param>
        /// <returns></returns>
        public static IEnumerable<SelectListItem> ToSelectList<T, TProperty1, TProperty2>(this IEnumerable<T> iEnumerable,
            Expression<Func<T, TProperty1>> text, Expression<Func<T, TProperty2>> value, Object selected = null, String nullValue = null)
        {
            var selectListItems = new List<SelectListItem>();

if (nullValue != null)
                selectListItems.Add(new SelectListItem
                {
                    Text = nullValue,
                    Value = null
                });

foreach (var listValue in iEnumerable)
            {
                TProperty1 textString = text.Compile()(listValue);
                TProperty2 valueString = value.Compile()(listValue);

var newItem = new SelectListItem
                {
                    Value = valueString.ToString(),
                    Text = textString.ToString(),
                    Selected = false
                };

if ((selected != null) && (selected.ToString() == valueString.ToString() || selected.ToString() == textString.ToString()) && !selectListItems.Any(u => u.Selected))
                {
                    newItem.Selected = true;
                }

selectListItems.Add(newItem);
            }

return selectListItems;
        }

Verwijderd

Feedback forms, you're doing it wrong:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/oqdmmgw2NeEdiDT1pvmQdymY/full.png

PROTIP: als je klant een kleine opmerking heeft over onleesbare light-gray-on-white text, laat hem dan ook niet meteen 15 vragen beantwoorden over delen van de UI waar hij nog nooit in is geweest. Hoezo moet ik de help functie wel OF niet goed vinden? "Which feature would you like to have?" Waarom is dat een required question? |:(

• Avalaxy
Haha, ook echt de lengte van dat ding :')

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-01 18:10
Megamind schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 01:59:
Je vergeet degene die ik nog het meest gebruik:
-knip-
Sorry, het is al laat en ik ben half dronken, maar wat doet dit meer dan:
C#:
1
2
3
4
5
6
@Html.DropDownListFor(m => m.UserId,
    Model.Users.Select(u => new SelectListItem{
        Text = u.Name, 
        Value = u.Id.ToString(), 
        Selected = u.Id == Model.UserId})
    , "")

Er van uitgaande dat je een ViewModel hebt met een IEnumerable<User> property en een UserId property?

Roomba E5 te koop

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03:14
Niet veel meer, behalve dat het dus een extensie is.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-01 18:10
Ben ik blijkbaar toch nog vrij nuchter.. :)

Roomba E5 te koop

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Ja, het is echt lame dat zo'n beetje alle MVC-helpers strongly-typed zijn behalve de SelectList, die je enkel een enumerable en twee strings kunt voeren voor de Value en Text-property.

Aan de andere kant, hoe vaak hernoem je je ID en Description-properties?

[ Voor 48% gewijzigd door CodeCaster op 26-10-2013 10:38 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Caelorum
Verwijderd schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 02:14:
Feedback forms, you're doing it wrong: [...] laat hem dan ook niet meteen 15 vragen beantwoorden over delen van de UI waar hij nog nooit in is geweest. [...]
^^ Laatst ook een behoorlijk lange beta feedback mogen geven. Echt de helft van de vragen (lees 50+) gingen over een area in de game waar ik niet ben geweest :/ Heb dan ook aan het einde ergens in een textbox maar aangegeven dat ze de volgende keer iets meer tijd moeten besteden aan de questionnaire zelf. Ohja, en nog erger is als je 100+ vragen stelt en dan geen mogelijkheid geeft om feedback op de vragen zelf te geven....

Oh, en ze konden weten ook dat ik niet in die area ben geweest. Zijn namelijk twee compleet van elkaar losstaande area's in het spel.

[ Voor 8% gewijzigd door Caelorum op 26-10-2013 11:08 ]

• Douweegbertje

Douweegbertje

Verwijderd schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 02:14:
Feedback forms, you're doing it wrong:

[afbeelding]

PROTIP: als je klant een kleine opmerking heeft over onleesbare light-gray-on-white text, laat hem dan ook niet meteen 15 vragen beantwoorden over delen van de UI waar hij nog nooit in is geweest. Hoezo moet ik de help functie wel OF niet goed vinden? "Which feature would you like to have?" Waarom is dat een required question? |:(
geweldig dit.
Anders vul je nog één feedback in dat de feedback te groot is :+

• Caelorum
Hmmm.. Bedenk me nu pas dat ik in dit project echt nog nergens smart pointers heb gebruikt. Iemand enig idee hoe dat zit met gebruik van de standard library en smart pointers in 3D engines? Af te raden of? En iemand nog een leuk overzichtje van datastructures en bijbehorende verschillen t.o.v. elkaar? Ik merk namelijk dat mijn iets minder harde CS opleidingen wel wat gaten hebben achtergelaten in mijn kennis :(

Verwijderd

std::unique_ptr heeft geen overhead, en is aan te raden voor resources in classes als er niet een vaste volgorde is waarmee alles gefreed moet worden.

std::shared_ptr heeft wel overhead, en kan je beter niet gebruiken voor resources. Omdat je op deze manier de controle kwijt raakt over welke thread de resource vrijgeeft. De overhead bestaat uit een atomic increment/decrement elke keer dat je een nieuwe shared_ptr aanmaakt of vrijgeeft. Op x86 niet zo'n big deal, op ARMv7 wel.

Ik gebruik unique_ptr voor heel veel dingen, shared_ptr bijna nooit. Ik heb een eigen implementatie voor een shared_ptr in mijn job queue, de shared_ptr zelf gebruik ik niet. Die eigen implementatie heb ik geschreven zodat ik in een keer de refcount met <aantal threads> kan ophogen in plaats van 1 voor een. En ik had ook wat moeite om de anders benodigde C-style array van shared_ptr's te implementeren...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2013 13:29 ]

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-01 11:37
QWERTY US layout!
En een menu-trigger naast de rechter alt !
Die zat wel op mijn vorige, maar niet op mijn huidige laptop toetsenbord. Wat een gemis!
En een back/forward knop.

let the past be the past.

Verwijderd

Dat heet een application key. Ik heb gewoon de numpad 0 daartoe gerebind.

• Robbiedobbie
  • Registratie: Augustus 2009
Verwijderd schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:38:
Dat heet een application key. Ik heb gewoon de numpad 0 daartoe gerebind.
Hoe kun je nou ooit iets van numpad willen remappen ^^
Ik zou niet kunnen leven zonder numpad, omdat dat zo lekker typt wanneer je veel nummertjes in moet typen :D

Verwijderd

Bijvoorbeeld omdat ik het numpad sowieso al gebruik als veredeld navigation blok.

• Hydra
  • Laatst online: 17-12-2025
FF tussendoor bezig met een projectje (random genereren van dingen), dan is het lekker als het 'opeens' werkt:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/uNnkwBol.png (klikbaar voor 4k x 4x origineel).

https://niels.nu

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Verwijderd schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:24:
std::unique_ptr heeft geen overhead, en is aan te raden voor resources in classes als er niet een vaste volgorde is waarmee alles gefreed moet worden.
Je unique_ptr dtors draaien in omgekeerde volgorde van construction, dus die volgorde staat in principe vast. Of bedoel je iets anders?

---

Ziet er goed uit Hydra! nice

[ Voor 4% gewijzigd door Zoijar op 26-10-2013 16:03 ]

• Caelorum
Wellicht dat hij bedoelt dat als een class meerdere resources gebruikt die in een specifieke volgorde moeten worden gefreed dat je daar dan zelf controle over moet hebben. Je weet met unique_ptr uiteraard niet welke van de resources als eerst wordt gedestruct en welke daarna, maar dan heb je wellicht andere problemen als resources zo dependent van elkaar zijn.

Verwijderd

Zoijar schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 16:02:
[...]

Je unique_ptr dtors draaien in omgekeerde volgorde van construction, dus die volgorde staat in principe vast. Of bedoel je iets anders?
Mijn compiler geeft geen warning als de constructievolgorde van de members verkeerd is t.o.v.

En ik gebruik liever delete dan dat ik erop moet vertrouwen dat niemand de volgorde van de members aanpast.
Caelorum schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 16:09:
Wellicht dat hij bedoelt dat als een class meerdere resources gebruikt die in een specifieke volgorde moeten worden gefreed dat je daar dan zelf controle over moet hebben. Je weet met unique_ptr uiteraard niet welke van de resources als eerst wordt gedestruct en welke daarna, maar dan heb je wellicht andere problemen als resources zo dependent van elkaar zijn.
Daar is een heel zinvolle use case voor: een class welke intern een thread spawnt. Dan gebruik ik liever geen unique_ptr.

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Caelorum schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 16:09:
Bedoel je nou "uiteraard wel" ipv "uiteraard niet"? Als je een dusdanige cyclic dependency hebt is een weak_ptr wellicht een oplossing.

---
Smart pointers zijn geen silver bullet: je moet altijd goed in de gaten houden hoe je ownership is geregeld. Ik denk dat de evolutie vaak zo gaat: programmeur gebruikt overal ruwe pointers en komt in de problemen, programmeur leert shared_ptr en gebruikt die overal om vervolgens in de problemen te komen met dingen als cyclic dependencies die niet ge-freed worden, programmeur denkt echt na over de structuur en gebruikt een mix van smart pointer en raw pointers (unique_ptr voor raii ownership, raw pointers voor gegarandeerd beschikbare referentie zonder ownership transfer, weak_ptr voor onduidelijke gevallen van beschikbaarheid maar geen ownership transfer, en shared_ptr voor gedeelde ownership wat eigenlijk niet heel vaak voorkomt (maar soms wel).
Verwijderd schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 16:15:
Mijn compiler geeft geen warning als de constructievolgorde van de members verkeerd is t.o.v.

En ik gebruik liever delete dan dat ik erop moet vertrouwen dat niemand de volgorde van de members aanpast.
Je kan ze resetten in je dtor.

[ Voor 11% gewijzigd door Zoijar op 26-10-2013 16:27 ]

Verwijderd

Dan heeft een unique_ptr wél overhead :)

Daarnaast heeft het gebruik van unique_ptr intern in een class natuurlijk weinig zin als je toch nog handmatig moet resetten...

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2013 16:30 ]

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Verwijderd schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 16:28:
Haha jij altijd met die overhead ;) Ga eerst maar eens timen hehe. Boeien dat je destruction 100 cycles langer duurt. Als je het honderdduizend keer doet in een hotloop moet je sowieso het ontwerp nog eens overdenken.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 16:28:
[...]

Nee, delete heeft overhead, die checkt op nullptr dus dat hoeft std::unique_ptr niet meer te doen. Je kunt hooguit arguen dat door een handmatige reset() er een nutteloze extra delete call wordt aangeroepen. Maar als je dat in de dtor van je class doet kun je er donder op zeggen dat de compiler dat gewoon wegtimaliseerd.

[ Voor 30% gewijzigd door .oisyn op 26-10-2013 16:36 ]

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Overigens heb ik zelden een situatie meegemaakt dat die volgorde echt belangrijk is. Het geeft namelijk aan dat er wellicht iets niet klopt in je ownership ontwerp. Als A refereert naar B, dan moet misschien A wel B ownen en niet beide door C. Uiteraard kan je altijd wel gevallen bedenken dat het net wel nodig is, maar in day-to-day programming vaak zeldzaam... Simpel is altijd beter :)

(en verder over dtor overhead: we hebben het hier vaak over geheugen deallocatie, een van de duurste operaties om mee te beginnen)

[ Voor 14% gewijzigd door Zoijar op 26-10-2013 16:41 ]

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-01 11:29

alienfruit

the alien you never expected

(LET OP: de stream werkt niet bin de laatste Firefox-versie; Explorer en Google Chrome geven geen problemen)
LOL

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-01 20:49

_David_

FP ProMod

llama llama duck

NOS/NPO zeker?

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• Caelorum
Zoijar schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 16:22:
[...] Bedoel je nou "uiteraard wel" ipv "uiteraard niet"? Als je een dusdanige cyclic dependency hebt is een weak_ptr wellicht een oplossing. [...]
Mis ik nou iets of? :?

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Je zegt "Je weet met unique_ptr uiteraard niet welke van de resources als eerst wordt gedestruct en welke daarna". Maar dat weet je wel; dat staat vast in de standaard. Uit de rest van het verhaal lijkt ook of je dat wil zeggen, dus ik snapte niet of het woordje 'niet' daar nou een typo was.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-01 11:29

alienfruit

the alien you never expected

Ja, schaatsenstream van de NOS

• Caelorum
Zoijar schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 17:21:
[...]

Je zegt "Je weet met unique_ptr uiteraard niet welke van de resources als eerst wordt gedestruct en welke daarna". Maar dat weet je wel; dat staat vast in de standaard. Uit de rest van het verhaal lijkt ook of je dat wil zeggen, dus ik snapte niet of het woordje 'niet' daar nou een typo was.
Mijn kennis zal hier wel tekort schieten dan :) maar even als voorbeeld:
C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
void doeIets()
{
    unique_ptr<Object> ptr1 = unique_ptr(Object());
    unique_ptr<Object> ptr2 = unique_ptr(Object());
    unique_ptr<Object> ptr3 = unique_ptr(Object());

//...doe dingen
} //welke gaat er hier als eerste aan dan?

• PrisonerOfPain
ptr3, dan 2 en dan 1.

• Caelorum
Is dat gegarandeerd?

• Robbiedobbie
Voor zover ik weet wel. Het werkt als een stack ;)

• PrisonerOfPain
Ja. Het is een van de betere dingen in C++ :)

• Caelorum
Oh ^^ ga ik weer even de boeken induiken en wat dingen testen! Wel schrikbarend dat mijn renderer nog redelijk performed en ik nog geen memory leaks heb. Tegelijkertijd leren een 3d engine te maken en c++ leren zorgt er wel voor dat je jezelf vaak voor,de kop slaat. Maar goed dat jullie hier nog zijn :D

• Robbiedobbie
C++ is zo'n taal waar je nooit bij uitgeleerd raakt. Ik programmeer al zo'n 2 jaar vaker iets in c++, en ik kom nog steeds iedere keer nieuwe dingen tegen ^^

Kan natuurlijk ook betekenen dat ik iets verkeerd doe :+

• Douweegbertje

Douweegbertje

Aangezien jullie toch aan het helpdesken zijn, kom eens langs mijn topic :(
\[C# WP8] Werken met classes

• Martindo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-10-2025
Een heerlijk pilsje bij de hand, even een avondje wat PHP. :)

• Caelorum
Vrijwillig een avondje php.... .... ..

• Styxxy
  • Laatst online: 13:12
Caelorum schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 21:48:
Vrijwillig een avondje php.... .... ..
Dat pilsje is om zijn verdriet weg te drinken hé :+ .

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Ik probeer een custom line cap te tekenen op een partially stroked UIBezierCurve. Zo makkelijk gaat dat nog niet. Probeer nu maar eens of ik via CGPathCreateCopyByDashingPath een reeks aan puntjes kan misbruiken als coördinaten om de linecaps op te tekenen. Dus bij een dash van 1000 punten op de lijn betekent een strokeStart van 0,3 en een strokeEnd 0,75 dat ik de begin en eindcap op punt 300 en punt 750 moet tekenen.

Hacky?

Vast.

Maar als het werk: problem solved :w

iOS developer

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-01 19:56
Styxxy schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 21:56:
[...]

Dat pilsje is om zijn verdriet weg te drinken hé :+ .
Eentje dan maar? :P
Ik denk dat 90% van de comazuipers PHP'ers zijn ;)

• Martindo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-10-2025
Is een vrijwillig avondje, maar had na een half uur wel weer genoeg. Ben weer teruggevallen op C++ i.c.m. SFML 2.1.

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:13
Ryur schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 22:05:
[...]

Vind ik leuk!

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• Avalaxy
Hah, sweet. Ik heb een emailtje gestuurd naar Scott Guthrie en nog antwoord gekregen ook :D

Verwijderd

Avalaxy schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 02:27:
Hah, sweet. Ik heb een emailtje gestuurd naar Scott Guthrie en nog antwoord gekregen ook :D
Mogen we ook weten over wat je mailtje ging?

• Avalaxy
Oh, sure thing. Ik worstel al een tijdje met Full-Text Search op Windows Azure, dat wordt officieel niet gesupport, en er zijn geen recente third-party libraries (die werken allemaal met stokoude versies van de SDK). Ik heb hem dus gevraagd wat volgens hem de way to go is voor Full-Text Search, of het misschien binnenkort officieel gesupport wordt of dat er andere mogelijkheden zijn. Dat is iets waar niet alleen ik mee worstel, maar een groot deel van de Azure-community, getuige de enorme traffic die mijn blogpost krijgt via Google en StackOverflow (vaak wordt mijn post op stackoverflow in de antwoorden vermeld als oplossing, maar een oplossing is het totaal niet).

Waarom Scott? Hij is de baas over o.a. het Azure team (en het ASP.NET team, en volgens mij nog meer). Overigens nog geen oplossing gehad, hij mailde terug met een software architect van MSFT in de CC, met de vraag of hij mij kan helpen bij het probleem.

[ Voor 14% gewijzigd door Avalaxy op 27-10-2013 02:12 ]

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Ryur schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 22:05:
Of 90% van de PHP-ers comazuipers? ;)

(disclaimer: ik mag grappen maken over PHP omdat ik zelf 2 jaar professioneel php developer ben geweest, dus ik herken direct de typerende glazige blik, de verslagen lichaamstaal, de houding dat alle hoop verdreven is en er alleen nog eindeloze dagen van PHP volgen. Doe er iets aan! Teken de PHePitie.)

Verwijderd

Volgens mij hebben wij het onderwerp browsers al een tijd niet gehad in de devschuur.

Ik doe altijd alles met het toetsenbord in firefox met de 'search for text as i start typing' optie. Nu ja, bijna alles, want er zijn wat acties die je niet met het toetsenbord kan doen. Bijvoorbeeld flashblock activeren of fucus op een text input leggen.

Met https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/vimfx/ kan je dat ook voor elkaar krijgen. Very nice.

Het enige wat nog niet binnen firefox met het toetsenbord kan is focus van een flash element afhalen en comfortabel text kopiëren met F7...

• Hydra
  • Laatst online: 17-12-2025

Probeer een soort galaxy generator te maken, die pixels moeten later sterrenstelsels worden. Ben nu bezig met een Perlin implementatie om 't iets meer 'patchy' te maken. Uiteindelijke doel is een soort spelletje waarbij je van de ene naar de andere ster kunt vliegen en daar de stelsels kunt ontdekken (inclusief gegenereerde planeten enzo).

Maargoed, zover ben ik nog lang niet :)

https://niels.nu

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Wat is er met SourceTree gebeurd? Traag, blijft maar vastlopen, deinstallatie crasht, herinstallatie crasht.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Ealanrian
Zo iets later als gepland, een paar maand... nu dan toch Google Summer of Code

• F.West98

F.West98

Alweer 17 jaar hier

Verwijderd schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 11:34:
Volgens mij hebben wij het onderwerp browsers al een tijd niet gehad in de devschuur.

Ik doe altijd alles met het toetsenbord in firefox met de 'search for text as i start typing' optie. Nu ja, bijna alles, want er zijn wat acties die je niet met het toetsenbord kan doen. Bijvoorbeeld flashblock activeren of fucus op een text input leggen.

Met https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/vimfx/ kan je dat ook voor elkaar krijgen. Very nice.

Het enige wat nog niet binnen firefox met het toetsenbord kan is focus van een flash element afhalen en comfortabel text kopiëren met F7...
Eénnalaatste is toch gewoon escape?

edit: damnit, stomme encoding

Verwijderd

Nee. De enige manier om de focus van het flash element in firefox af te halen met het toetsenbord is door task manager te openen en de plugin container te killen.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Weet iemand een bruikbaar stukje software waar je een functioneel klikmodel in elkaar kan prutsen?

• F.West98

F.West98

Alweer 17 jaar hier

Verwijderd schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 16:46:
Nee. De enige manier om de focus van het flash element in firefox af te halen met het toetsenbord is door task manager te openen en de plugin container te killen.
Of door er naast te klikken :+

Damnit, stomme jQuery.
Ik heb toch echt dit staan:
JavaScript:
1
2
3
4
$.ajax({
contentType: "application/x-www-form-urlencoded;charset=ISO-8859-15"
/* .... */
});

En dit gebeurt er:
code:
1
Content-Type: application/x-www-form-urlencoded; charset=UTF-8

Maar ik ga 't zelf uitzoeken :P

[ Voor 4% gewijzigd door F.West98 op 27-10-2013 16:56 ]

Verwijderd

Beter lezen:
Verwijderd schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 16:46:

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08-2025

GateKeaper

#1 Procastinator

Ik dacht me vaag te kunnen herinneren dat javascript altijd UTF-8 is. Kan je met javascript wel posten in een andere encoding dan?
Pagina: 1 ... 66 ... 137 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.