De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 62 ... 137 Laatste
Acties:
  • 340.246 views

• DXaroth
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-12-2025
Ealanrian schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 11:46:
[...]

Ik had het over pushen he, niet over commiten. Elke bugfix moet wel een commit hebben ja maar een hele batch commits in een keer pushen lijkt mij geen probleem toch?
Zou geen enkel probleem moeten zijn; sterker nog, het is juist aangeraden om zo veel mogelijk te committen, en minder vaak te pushen.. als een fix 3 wijzigingen is, maak je 3 commits (tenzij het in 1 bestand is ofc), dan push je eenmaal alle 3 de wijzigingen..

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-01 10:30
Great, nu mogen we weer gaan refreshen! |:(

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Hipska schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 11:49:
[...]

Och arme. Kusje er op?

• Hipska
  • Laatst online: 12-01 10:30
DXaroth schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 11:48:
[...]

Zou geen enkel probleem moeten zijn; sterker nog, het is juist aangeraden om zo veel mogelijk te committen, en minder vaak te pushen.. als een fix 3 wijzigingen is, maak je 3 commits (tenzij het in 1 bestand is ofc), dan push je eenmaal alle 3 de wijzigingen..
Waarom zou je een enkele fix opsplitsen in meerdere commits? Lijkt mij alleen maar moeilijker om later de juiste changes voor een fix bij elkaar te rapen?

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Hipska schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 11:49:
[...]

Op FOK! gebeurt dat automatisch...

We are shaping the future

Verwijderd

Crisp heeft al aangegeven hier geen tijd in te willen steken: crisp in "[Feat] Gele balk zou ook edits moeten inladen"

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-01 22:56

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ealanrian schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 11:35:
[...]

Is het niet een beetje afhankelijk van de grote en de noodzaak van de bugfixes hoe vaak je pushed? Waarom zou ik elke bugfix direct pushen als het niet nodig is?
Het is gigantisch frustrerend als collega's hun fixes niet ook direct pushen.

Ik heb al m'n fixes gepusht. Collega heeft aan het eind van de dag "ineens" merge-conflicts. Heeft haast en resolved dus alles met "mine".
|:( |:( |:(
En toen was alles weg. Dat is echt zwaar frustrerend.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Dan ligt het probleem meer aan een incompetente collega ;)

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

TFS2012 met een VS2010 project en een TFS2008 build template..... happy happy joy joy

En maar afvragen waarom er constant dubbele workspaces zijn en er stale files overal opduiken |:(

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Firesphere schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 12:20:
[...] Het is gigantisch frustrerend als collega's hun fixes niet ook direct pushen.

Ik heb al m'n fixes gepusht. Collega heeft aan het eind van de dag "ineens" merge-conflicts. Heeft haast en resolved dus alles met "mine".
Ah, maar dan heeft Collega wat werk in te halen in de avond toch? Niet weggaan als je werk van anderen kapot maakt..

Verwijderd

Firesphere schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 12:20:
[...]

Het is gigantisch frustrerend als collega's hun fixes niet ook direct pushen.

Zijn meuk reverten en klaar? d:)b

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:18
Is het niet de regel dat de persoon die de merge conflict veroorzaakt, dus je collega, ze oplost?

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11-2025

Korben

() => {};

Ealanrian schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 13:05:
Is het niet de regel dat de persoon die de merge conflict veroorzaakt, dus je collega, ze oplost?
Vanuit zijn standpunt 'veroorzaakt' hij waarschijnlijk geen merge-conflicten, hij 'ervaart' ze.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• Robbiedobbie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:35
Iemand die merge conflicts niet oplost maar zijn eigen wijzigingen doorduwt maf wat mij betreft ontslagen worden... :X

• DXaroth
Korben schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 13:08:
[...]

Vanuit zijn standpunt 'veroorzaakt' hij waarschijnlijk geen merge-conflicten, hij 'ervaart' ze.
dan is het helemaal suf.. hij 'ervaart' dat er wat mis is, en neemt de makkelijke oplossing... ik zou gewoon direct zijn commits reverten en hem fijn uitleggen eerst de conflicts op te lossen voor hij weer bij de repositories mag.

Then again, ik ben een beetje de BOFH hier als het gaat om repositories...

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-01 11:44
Robbiedobbie schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 13:14:
Iemand die merge conflicts niet oplost maar zijn eigen wijzigingen doorduwt maf wat mij betreft ontslagen worden... :X
Ik zou hem inderdaad duidelijk maken dat ie dat niet nog een keer hoeft te doen.

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08-2025

GateKeaper

#1 Procastinator

PatrickH89 schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 13:20:
[...]

Ik zou hem inderdaad duidelijk maken dat ie dat niet nog een keer hoeft te doen.
Neem aan dat hij dat wel begrijpt. Een wijziging twee keer committen / pushen heeft helemaal geen zin. ;)

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08-2025

GateKeaper

#1 Procastinator

Zie je.. zo slecht gaat 't nog niet met de wereld. Als dit al het onderwerp van de dag is, dan moet het allemaal wel meevallen.

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:06

TheNephilim

Wtfuzzle

Oef, als Algemeen Directeur zeggen dat er geen JSON API beschikbaar is, maar alleen XML .... en dan in de documentatie lezen; "De XML interface bestaat uit 2 onderdelen en is beschikbaar in XML of JSON." :/

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Huh?
De XML interface is beschikbaar in JSON...?

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

EddoH schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 14:01:
Huh?
De XML interface is beschikbaar in JSON...?
Ja hou op, ik heb zo'n hekel aan bedrijven die dit soort documentatie schrijven... |:( Nou moet ik er nog mee werken ook :X

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:37

StM

Zo? ;)

code:
1
2
3
{
    data: "<xml>...</xml>"
}

XML in XML ben ik ook al tegengekomen 8)7

• Ealanrian
json in xml?

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

TheNephilim schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 14:05:
[...]

Ja hou op, ik heb zo'n hekel aan bedrijven die dit soort documentatie schrijven... |:( Nou moet ik er nog mee werken ook :X
Ik dacht dat het een fout in jouw post was, maar het staat daadwerkelijk in de documentatie begrijp ik. I feel your pain.

• wjzijderveld
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-11-2025
StM schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 14:07:
Zo? ;)

code:
1
[..]

Die had ik pas ook... SoapServer met 1 action, die een XML document teruggeeft, want... dat is logisch toch?

Canon EOS60D | Canon 100mm f/2.8 USM | Canon 100-400mm f/4.5-5-6L | Canon 10-22mm f/3.5-4.5 USM | Canon 430EX II

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

* Firesphere zwaait.
Jep, gezien!

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Ealanrian
Firesphere schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 14:17:
[...]

* Firesphere zwaait.
Jep, gezien!
Wat heb je nog niet gezien? (dan moet dat eens gebouwd worden...)

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
GateKeaper schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 13:49:
[...] Zie je.. zo slecht gaat 't nog niet met de wereld. Als dit al het onderwerp van de dag is, dan moet het allemaal wel meevallen.
Het is 1 grote afleidingsactie. Zou geen andere reden kunnen bedenken om jezelf zo publiekelijk voor schut te zetten als VN onderzoeker. Ze praat over iets waar ze overduidelijk nog geen ruk vanaf weet. Daarnaast is ze al haar geloofwaardigheid als onderzoeker al kwijt door dingen te roepen nog voordat ze alle feiten heeft. Dat maakt haar gewoon een politicus en geen onderzoeker. En we weten allemaal hoeveel aandacht we aan politica moeten besteden ;)
[...]''Als ik, als zwart persoon, in Nederland zou wonen, zou ik bezwaar hebben.'' Shepherd noemt het haar persoonlijke mening dat "dit in de 21ste eeuw niet meer zou moeten gebeuren". De VN is bezig met een onderzoek naar de vraag of Zwarte Piet racistisch is. Hoewel het officiële VN-onderzoek nog niet is afgerond, heeft Shepherd haar mening al gevormd.
[...]
Vooral dit is natuurlijk dodelijk voor je loopbaan als onderzoeker IMO.

Heb overigens medelijden met de mensen hier die in de randstad zitten: http://www.nu.nl/binnenla...2-haag-utrecht-dicht.html

[ Voor 5% gewijzigd door Caelorum op 22-10-2013 14:20 ]

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

EddoH schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 14:09:
[...]

Ik dacht dat het een fout in jouw post was, maar het staat daadwerkelijk in de documentatie begrijp ik. I feel your pain.
Yup, gewoon copy-paste! De druppel was de persoon die zich directeur noemt, die beweerde dat er geen JSON interface was... dus ik ben benieuwd wat er nu daadwerkelijk uit komt rollen straks :X

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Gewoon, een XML met JSON in CDATA sections ;)

• Korben

Korben

() => {};

StM schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 14:07:
Zo? ;)

code:
1
2
3
{
    data: "<xml>...</xml>"
}

XML -> Base64 -> Embed in XML-document. "Encryptie". |:(

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Hahaha, nou ik ben benieuwd, uiteraard deel ik de uitkomst met jullie. Moet eerst een offerte maken voor het uitvoeren van de werkzaamheden :+

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-01 19:19
Caelorum schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 14:18:
[...]

Het is 1 grote afleidingsactie. Zou geen andere reden kunnen bedenken om jezelf zo publiekelijk voor schut te zetten als VN onderzoeker. Ze praat over iets waar ze overduidelijk nog geen ruk vanaf weet. Daarnaast is ze al haar geloofwaardigheid als onderzoeker al kwijt door dingen te roepen nog voordat ze alle feiten heeft. Dat maakt haar gewoon een politicus en geen onderzoeker. En we weten allemaal hoeveel aandacht we aan politica moeten besteden ;)

[...]

Vooral dit is natuurlijk dodelijk voor je loopbaan als onderzoeker IMO.

Heb overigens medelijden met de mensen hier die in de randstad zitten: http://www.nu.nl/binnenla...2-haag-utrecht-dicht.html
Mensen zouden inderdaad eens moeten ophouden om voor andere mensen na te gaan denken en te gaan beslissen.
Als je wilt weten hoe personen zich voelen, dan moet je het ze zelf vragen. Niet aannames doen waarvan je zelf denkt dat ze kloppen.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Bij 17/20 maar gestopt. :)
.
@bitchwhocodes:
lol - name that blue namethatblue.com oh brands

[ Voor 39% gewijzigd door OkkE op 22-10-2013 15:11 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:06
Discussie met een collega dat er iets anders gebouwd moet worden. :(

Ik geef aan dat met zijn gewenste wijziging dit 33 andere locaties in de applicatie ook raakt en dat het beter anders opgelost kan worden.

- Nee, ik wil dat het zo gebeurt.
> Waarom? vraag ik. Geef eens een redenatie.
- Ik wil gewoon dat het zo gebeurt.

Afbeeldingslocatie: http://1.bp.blogspot.com/-Z5hEVWe0DU0/TZ863sEnntI/AAAAAAAAACA/TAMB_cWbI38/s1600/Cry_Baby_by_buttonnose.jpg

zucht........

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

pdebie schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:17:
Discussie met een collega dat er iets anders gebouwd moet worden. :(

Ik geef aan dat met zijn gewenste wijziging dit 33 andere locaties in de applicatie ook raakt en dat het beter anders opgelost kan worden.

- Nee, ik wil dat het zo gebeurt.
> Waarom? vraag ik. Geef eens een redenatie.
- Ik wil gewoon dat het zo gebeurt.

[afbeelding]

zucht........
Haha, ja je snapt niet dat sommige mensen zelf geen wroeging hebben over het feit dat ze iets niet kunnen beargumenteren :/

Verwijderd

TheNephilim schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:21:
[...]

Haha, ja je snapt niet dat sommige mensen zelf geen wroeging hebben over het feit dat ze iets niet kunnen beargumenteren :/
Of hij is verslaafd aan refactoren en is nog in de ontkenningsfase.

• PdeBie
Ja en vervolgens zegt hij. Pas het alleen op dat formulier aan dan.

Dus ik zeg: dan is het niet meer consistent met de werking van de rest van de applicatie en kan dat verwarring bij de gebruikers opleveren, waardoor de helpdesk weer telefoontjes krijgt.

Ter info:
Het gaat om een heel simpel tellertje hoeveel tekens er in een textarea zitten.
De textarea's hebben een max lengte van x tekens. Het tellertje telt af op het moment dat je begint te typen. Nu wilt hij ineens dat het tellertje op het formulier optelt in plaats van aftelt.

Logischerwijs heb ik voor dit tellertje natuurlijk een standaard control gemaakt, waardoor ik het maar op 1 plek hoef aan te passen. Maar pas ik het voor formulier 1 aan, dan wordt het overal een optel-tellertje in plaats van een aftel-tellertje. Daar wees ik hem op. Maar hij wilt dus alleen op dit formulier de aanpassing.

Mij boeit het niet of hij op- of aftelt. Als het maar in de gehele applicatie consistent is.

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

pdebie schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:27:
Mij boeit het niet of hij op- of aftelt. Als het maar in de gehele applicatie consistent is.
Sowieso overal het zelfde houden inderdaad.

Over het punt op- of aftellen; wanneer het om een harde limiet gaat (max. tekens, bijv. Twitter) vind ik aftellen netter, wanneer het om niet meer dan een indicatie gaat (aantal woorden, bijv. Word) past optellen meer. :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
while ((tag = input->ReadTag()) != 0) {
    switch (::google::protobuf::internal::WireFormatLite::GetTagFieldNumber(tag)) {
      case 1: {
        if (::google::protobuf::internal::WireFormatLite::GetTagWireType(tag) ==
            ::google::protobuf::internal::WireFormatLite::WIRETYPE_VARINT) {
          DO_((::google::protobuf::internal::WireFormatLite::ReadPrimitive<
                   ::google::protobuf::uint32, ::google::protobuf::internal::WireFormatLite::TYPE_UINT32>(
                 input, &version_)));
          set_has_version();
        } else {
          goto handle_uninterpreted;
        }
        if (input->ExpectTag(18)) goto parse_measurement;
        break;
      }

case 2: {
            ::google::protobuf::internal::WireFormatLite::WIRETYPE_LENGTH_DELIMITED) {
         parse_measurement:
          DO_(::google::protobuf::internal::WireFormatLite::ReadMessageNoVirtual(
               input, mutable_measurement()));
        } else {
        }
        if (input->ExpectAtEnd()) return true;
        break;
      }

default: {
      handle_uninterpreted:
            ::google::protobuf::internal::WireFormatLite::WIRETYPE_END_GROUP) {
          return true;
        }
        DO_(::google::protobuf::internal::WireFormat::SkipField(
              input, tag, mutable_unknown_fields()));
        break;
      }
    }
  }

Mijn god, de Google protobuf compiler volgt niet echt de gemiddelde coding best practices :+

Verwijderd

Dus ik zeg: dan is het niet meer consistent met de werking van de rest van de applicatie en kan dat verwarring bij de gebruikers opleveren, waardoor de helpdesk weer telefoontjes krijgt.

Ter info:
De textarea's hebben een max lengte van x tekens. Het tellertje telt af op het moment dat je begint te typen. Nu wilt hij ineens dat het tellertje op het formulier optelt in plaats van aftelt.

Logischerwijs heb ik voor dit tellertje natuurlijk een standaard control gemaakt, waardoor ik het maar op 1 plek hoef aan te passen. Maar pas ik het voor formulier 1 aan, dan wordt het overal een optel-tellertje in plaats van een aftel-tellertje. Daar wees ik hem op. Maar hij wilt dus alleen op dit formulier de aanpassing.

Hij is programmeur? En wil dingen inconsistent maken, waar dit niet nodig is? 8)7

• Robbiedobbie
EddoH schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:35:
C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
while ((tag = input->ReadTag()) != 0) {
    switch (::google::protobuf::internal::WireFormatLite::GetTagFieldNumber(tag)) {
      case 1: {
            ::google::protobuf::internal::WireFormatLite::WIRETYPE_VARINT) {
          DO_((::google::protobuf::internal::WireFormatLite::ReadPrimitive<
                   ::google::protobuf::uint32, ::google::protobuf::internal::WireFormatLite::TYPE_UINT32>(
                 input, &version_)));
          set_has_version();
        } else {
        }
        if (input->ExpectTag(18)) goto parse_measurement;
        break;
      }

case 2: {
            ::google::protobuf::internal::WireFormatLite::WIRETYPE_LENGTH_DELIMITED) {
         parse_measurement:
          DO_(::google::protobuf::internal::WireFormatLite::ReadMessageNoVirtual(
               input, mutable_measurement()));
        } else {
        }
        if (input->ExpectAtEnd()) return true;
        break;
      }

default: {
      handle_uninterpreted:
            ::google::protobuf::internal::WireFormatLite::WIRETYPE_END_GROUP) {
          return true;
        }
        DO_(::google::protobuf::internal::WireFormat::SkipField(
              input, tag, mutable_unknown_fields()));
        break;
      }
    }
  }

Mijn god, de Google protobuf compiler volgt niet echt de gemiddelde coding best practices :+
I'm missing documentation?

Magic Constants :X

• PdeBie
OkkE schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:33:
[...]

Sowieso overal het zelfde houden inderdaad.

Over het punt op- of aftellen; wanneer het om een harde limiet gaat (max. tekens, bijv. Twitter) vind ik aftellen netter, wanneer het om niet meer dan een indicatie gaat (aantal woorden, bijv. Word) past optellen meer. :)
Ik vind aftellen inderdaad ook netter, want dan zie je hoeveel tekens je nog over hebt.
Als er staat:
code:
1
Max. 250 tekens / Resterend 164

Is dat duidelijker dan:
code:
1
Max. 250 tekens / Ingevoerd 86

@mike.stijlloos: Nee, hij is helpdeskmedewerker. Maar wij zitten hier met een redelijk kleine ICT afdeling binnen deze organisatie (mijn afdeling is onderdeel van een veel grotere organisatie die alles behalve ICT inhoudelijk is :) ) Hij is binnen de afdeling mede verantwoordelijk voor het ordersysteem waar we het hier over hebben. Wij bepalen als ICT'ers zeg maar hoe de applicatie werkt etc.

• Robbiedobbie
GV*** F*****G eclipse :(
Gisteren een update gehad, open ik hem nu, werken alle plugins niet meer :( Geen CDT, geen Maven, geen Lombok, geen niks :(

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Robbiedobbie schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:48:
GV*** F*****G eclipse :(
Gisteren een update gehad, open ik hem nu, werken alle plugins niet meer :( Geen CDT, geen Maven, geen Lombok, geen niks :(
IntelliJ <3

• Robbiedobbie
IntelliJ heeft geen val support voor lombok :( (Als iemand me kan bewijzen dat allemaal deze dingen wel in IntelliJ zitten, stap ik NU over...)

Waarvoor ik eclipse gebruik:
  • Php + Html
  • CSS
  • Java
  • C++
  • Java Xtend
Hierbij wil ik vermelden dat ik ook plugins gebruik zoals AVR voor arduino, en project lombok voor java

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Robbiedobbie schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:53:
[...]

IntelliJ heeft geen val support voor lombok :( (Als iemand me kan bewijzen dat allemaal deze dingen wel in IntelliJ zitten, stap ik NU over...)

Waarvoor ik eclipse gebruik:
  • Php + Html
  • CSS
  • Java
  • C++
  • Java Xtend
Hierbij wil ik vermelden dat ik ook plugins gebruik zoals AVR voor arduino, en project lombok voor java
PHP/CSS/HTML => NetBeans of PHPStorm

Lombok: https://code.google.com/p/lombok-intellij-plugin/

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:37

StM

Ze zijn bezig met een C++ IDE maar dat gaat nog wel even duren...

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
EddoH schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:35:
Ach, dat hoeft gegeneerde code ook niet te doen, onder aanname dat het wel correct is :)

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

• Robbiedobbie
Ok, blijkbaar kan eclipse nog verder stuk. Na het opnieuw installeren van de CDT plugin, is de hele install software optie uit eclipse verdwenen 8)7 Hoe krijg ik nu ooit nog de rest van mijn plugins erin...

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online

Ter info:

Geef je control een extra (boolean) parameter, met als default het huidige gedrag (aftellen) en indien gezet het nieuwe gedrag (optellen). Dan veranderd er niets aan alle huidige formulieren. Vervolgens doe je een A/B test, waarbij je gebruikers op het betreffende formulier random af- of optellen voorschotelt. En dan wacht je af wat er gebeurd... :)

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Infinitive schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:58:
[...]

Ach, dat hoeft gegeneerde code ook niet te doen, onder aanname dat het wel correct is :)
Totdat je wilt debuggen ;)
Maar je kan moeilijk van gegenereerde code verwachten dat het er nog mooi en leesbaar is ook ja.

• Douweegbertje
  • Laatst online: 08-01 15:38

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

pdebie schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:39:
[...]

Ik vind aftellen inderdaad ook netter, want dan zie je hoeveel tekens je nog over hebt.
Als er staat:
code:
1
Max. 250 tekens / Resterend 164

Is dat duidelijker dan:
code:
1
Max. 250 tekens / Ingevoerd 86

@mike.stijlloos: Nee, hij is helpdeskmedewerker. Maar wij zitten hier met een redelijk kleine ICT afdeling binnen deze organisatie (mijn afdeling is onderdeel van een veel grotere organisatie die alles behalve ICT inhoudelijk is :) ) Hij is binnen de afdeling mede verantwoordelijk voor het ordersysteem waar we het hier over hebben. Wij bepalen als ICT'ers zeg maar hoe de applicatie werkt etc.
Of je loopt naar je manager / hoofd en legt het even voor met de vraag:
Wil je dat ik mijn tijd ga verneuken omdat deze knuppel dit graag wilt, of zou je graag leuke features willen zien?

Echt de tijd die je nu in dit gaat lopen stoppen is echt zo verdomd zonde.

• PdeBie
douweegbertje schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:20:
[...]

Of je loopt naar je manager / hoofd en legt het even voor met de vraag:
Wil je dat ik mijn tijd ga verneuken omdat deze knuppel dit graag wilt, of zou je graag leuke features willen zien?

Echt de tijd die je nu in dit gaat lopen stoppen is echt zo verdomd zonde.
Ik ga dit inderdaad in het werkoverleg morgenochtend mee nemen. Wij hebben elke ochtend even 15 minuutjes overleg om de koppen bij elkaar te steken wie wat gaat doen die dag. Dus dan kan ik dat mooi even aankaarten :)

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-12-2025

BikkelZ

CMD+Z

Gisteravond even verder geprutst aan een iOS app waar ik al een tijdje vast mee zat. Het is toch goed om even iets anders te gaan doen en het pas weer op te pakken op het moment dat ik een ingeving heb. Alles werkt nu soepel, alleen lijkt het animeren van het stroken van een cirkel nog wat schokken te geven af en toe.

Het grappige is dat als je geen geanimeerde beweging wil doen dat je daar extra veel moeite voor moet doen met een CATransaction, de tijd van je animatie op 0. zetten is niet voldoende.

[ Voor 13% gewijzigd door BikkelZ op 22-10-2013 17:15 ]

iOS developer

• Martindo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-10-2025
Vandaag maar weer eens aan SFML en C++ gezeten. Het is me gelukt om een dingetje te laten bewegen. Eindelijk begrijp hoe 't werkt. :P

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Robbiedobbie schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:40:
[...]

:F
Zo'n prutsers verdienen het ook...
Tsja, wiens schuld is het? Management, dat niet om relevante statusrapporten vraagt of geen audits laat uitvoeren? Hoofd ICT, dat brakke of géén procedures handhaaft? Developers, die niet genoeg klagen dat depoyen in de vorm van handmatig scripts kopiëren naar acht servers niet handig werkt?

Ik bedoel: met het vingertje wijzen kan iedereen, veel interessanter is hoe het voorkomen had kunnen worden.

[ Voor 14% gewijzigd door CodeCaster op 22-10-2013 18:12 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13:40
CodeCaster schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 18:07:
[...]

Tsja, wiens schuld is het? Management, dat niet om relevante statusrapporten vraagt? Hoofd ICT, dat brakke of géén procedures handhaaft? Developers, die niet genoeg klagen dat depoyen in de vorm van handmatig scripts kopiëren naar acht servers niet handig werkt?
HRM? Die hebben al deze mensen aangenomen. Uiteindelijk is het een samenspel van al deze discplines die er voor zorgen dat iets dergelijks niet voorkomt. Ofwel is er niemand geweest die constateerde dat de workflows onvoldoende waren (gedeelde verantwoordelijkheid) ofwel is er wel iemand die dat geconstateerd heeft, maar is daar vervolgens bewust geen gehoor aan gegeven (1 individu zal uiteindelijk die afweging gemaakt hebben).

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Neem bijvoorbeeld die 90 mails met foutmeldingen, specifieker nog, meldingen uit een negen jaar oude module die voor zover iedereen wist, niet eens meer bestond.

Als dat zo'n beetje gaat hoe ik het op diverse plekken heb gezien, komen die mails in een algemene mailbox waar eigenlijk niemand voor verantwoordelijk is. Zeker als het dan om een serie vage mails gaat die niemand direct begrijpt, dan "Zal het wel weer brak pakket X zijn, daar kijken we volgende week wel naar".

Het gelinkte artikel lijkt er een beetje schamper over te doen, maar volgens mij missen hier juist wel menselijke factoren en procedures. Technisch gezien is alles in orde.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• ZpAz
  • Laatst online: 17:56
BikkelZ schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:12:
Gisteravond even verder geprutst aan een iOS app waar ik al een tijdje vast mee zat. Het is toch goed om even iets anders te gaan doen en het pas weer op te pakken op het moment dat ik een ingeving heb. Alles werkt nu soepel, alleen lijkt het animeren van het stroken van een cirkel nog wat schokken te geven af en toe.

Het grappige is dat als je geen geanimeerde beweging wil doen dat je daar extra veel moeite voor moet doen met een CATransaction, de tijd van je animatie op 0. zetten is niet voldoende.
Huh? Een CATransition is toch om van één naar een andere scène te gaan. Het animeren gaat waarschijnlijk via een CAAction of iets in die trend? Als je die dan niet toevoegd aan je node, dan animeert ie ook niet neem ik aan?

Hier met mijn huidige project afgestapt van Cocos2D en bezig met SpriteKit.

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-12-2025

BikkelZ

CMD+Z

ZpAz schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 19:08:
[...]

Huh? Een CATransition is toch om van één naar een andere scène te gaan. Het animeren gaat waarschijnlijk via een CAAction of iets in die trend? Als je die dan niet toevoegd aan je node, dan animeert ie ook niet neem ik aan?

Hier met mijn huidige project afgestapt van Cocos2D en bezig met SpriteKit.
Transaction, niet Transition.

https://developer.apple.c...ransaction/disableActions

Even uit mijn hoofd was het zoiets als:
[CATransaction setDisableActions: YES];

Transactions zijn op zich ook wel handig als je verschillende animaties tegelijkertijd wil laten plaatsvinden maar wel flexibel wil zijn in welke je wel en niet toepast.

-----------

Hoe is de ondersteuning van Sprite Kit op gecalculeerde vector graphics eigenlijk?

[ Voor 5% gewijzigd door BikkelZ op 22-10-2013 19:51 ]

iOS developer

• Douweegbertje
  • Laatst online: 08-01 15:38

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Ik weet dat dit de DEV schuur is, maar jullie moeten hier vast ook wel van genieten :+
[CIP] OPTERON PRIME - 4 processor Supermicro folding mayham

• Xanland
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:10
Gister wel het toppunt gehad van mijn, notabene, stagebegeleider:

De discussie was of javascript inline, was hij voorstander van, (brrrrrr, doe de kachel eens aan :P) of netjes in een apart bestand moet met bijbehorende controles. Naar mijn mening is apart bestand beter, omdat het
a) cachebaar is
b) netjes alles op één plaats staat
c) niet constant wordt ingeladen (beetje combi met a).
Zijn punt snap ik ergens wel, maar bij zijn manier heb je OOK nog eens het nadeel dat het elke keer ingeladen wordt wat dus totaal niet cachebaar is.

Toen ik begon met het verderontwikkelen van de betreffende applicatie werd ook ALLE, die nooit altijd gebruikt wordt, javascript ingeladen.
Zulke antwoorden komen, na een discussie, vaak ook wel eens neer op: loop maar naar de GUI-specialist...

[ Voor 12% gewijzigd door Xanland op 22-10-2013 23:10 ]

RobIII: Ik probeer als ik wil stoppen met mijn auto ook altijd de sigarettenaansteker, de airco, 3 radioknoppen en de binnenverlichting en dan de rem :P

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-01 16:14

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

.oisyn schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 16:16:
Bah, nog steeds last van dezelfde issue. Het zal wel niets met het ABA probleem te maken hebben dan. Maar wat klopt er dan niet :? 8)7
AAARGH 7(8)7
Blijkt dat ik in de Push() de CompareExchange blijf doen zolang hij goed gaat ipv zolang hij fout gaat |:(. Jezus ik zit hier al 2 dagen naar te staren.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• DXaroth
.oisyn schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 00:10:
[...]

AAARGH 7(8)7
Blijkt dat ik in de Push() de CompareExchange blijf doen zolang hij goed gaat ipv zolang hij fout gaat |:(. Jezus ik zit hier al 2 dagen naar te staren.
het zijn soms de kleinste dingen die de grootste problemen lijken te zijn...

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:59

Patriot

Fulltime #whatpulsert

CodeCaster schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 18:19:
Het gelinkte artikel lijkt er een beetje schamper over te doen, maar volgens mij missen hier juist wel menselijke factoren en procedures. Technisch gezien is alles in orde.
Nouja, in orde.. Ik ben het wel met het artikel eens dat er bepaalde dingen niet helemaal kloppen. Althans, er zijn voor de hand liggende technische oplossingen die eigenlijk gewoon al gebruikt hadden moeten worden (zeker in zo'n omgeving). Dan had de hele situatie niet zomaar voor kunnen komen.

Ik haal uit het verhaal dat het systeem wel meldingen heeft gestuurd over het feit dat er iets fout ging. De urgentie daarvan is blijkbaar niet goed overgekomen. Dat kun je als menselijk probleem zien, omdat bijvoorbeeld de mensen niet goed reageren op mailtjes, ik zou me afvragen waarom de mensen niet reageren. Omdat ze 100 van dat soort mailtjes per uur krijgen, waarvan 99,9% niet interessant is en waar zoveel nutteloze informatie in staat dat je niet snel kunt zien wat er aan de hand is?

Maargoed, dit bedrijf had gezien de gevolgen van zo'n foutje véél meer maatregelen moeten nemen waarbij ze zich echt niet op één facet hadden moeten controleren. In zo'n branche wil je gewoon een uitstekende technische implementatie met extra menselijke controle om te voorkomen dat je in minder dan een uur even een half miljard dollar door de wc spoelt.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:49

alienfruit

the alien you never expected

Vet we hebben SAP TechEd #DemoJam weer gewonnen dit jaar met HANADeck :D
Zie ook: YouTube: HANAdeck - An immersive virtual world for the monitoring of critical machines, systems and events

(dat wordt bier zuipen vanavond)

[ Voor 6% gewijzigd door alienfruit op 23-10-2013 06:58 ]

Verwijderd

alienfruit schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 06:57:
Vet we hebben SAP TechEd #DemoJam weer gewonnen dit jaar met HANADeck :D
Zie ook: YouTube: HANAdeck - An immersive virtual world for the monitoring of critical machines, systems and events

(dat wordt bier zuipen vanavond)
Wauw, proficiat. Ik ga er vanavond zeker eens naar kijken, ben benieuwd!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Goedemorgen ;w koffie?

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Lekker. Iemand taart? ;)

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-01 11:19
Gefeliciteerd!

Ik wil wel een partje :)

RTFM!

• Robbiedobbie
Gefeliciteerd!

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: http://jongesla.files.wordpress.com/2010/08/chocotaart-min-spie.jpg

Als ie op is, deze afbeelding even opnieuw posten :+

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Chocolade. Dat lust ik dan weer niet :'(

Verwijderd

Gefelicitaart!

• Ealanrian
Firesphere schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 09:31:
Chocolade. Dat lust ik dan weer niet :'(
Ik lever wel even een vervanging dan.
Afbeeldingslocatie: http://charuzu.files.wordpress.com/2010/11/whisky_cake_large.jpg

• Korben

Korben

() => {};

Ealanrian schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 09:34:
[...]

Ik lever wel even een vervanging dan.
[afbeelding]
Ehm. Een in een vorm gestampte drol? :r

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-01 11:19
Korben schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 09:36:
[...]

_/-\o_

RTFM!

Verwijderd

[...]

_/-\o_

En toen mocht er een doekje over het beeldscherm, koffievlekken leest zo lastig...

• Ealanrian
[...]

Dat, mijn jong, is een whisky cake. Cake (goh), met whisky(goh), rozijnen, walnoten, appel en kersen. ontzettend machtig en compact. Dat cakeje (15cm) weegt ongeveer 800gram :P

• Low-Tech
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:06
Ik heb laatste nog een kitkat/M&M taart gemaakt uit de allerhande (AH magazine). Die is ook erg in de smaak gevallen :)

Feli Struikrover!

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

• Korben

Korben

() => {};

Ealanrian schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 09:40:
[...]

Dat, mijn jong, is een whisky cake. Cake (goh), met whisky(goh), rozijnen, walnoten, appel en kersen. ontzettend machtig en compact. Dat cakeje (15cm) weegt ongeveer 800gram :P
Je hebt het er niet over of het lekker is of niet, maar daar ga ik maar even van uit. Er mag echter wel wat aan de styling van het ding gebeuren, want momenteel ziet het er niet erg appetijtelijk uit. :P

• Ealanrian
Veel van de whisky gerelateerde maaltijden, haggis bijvoorbeeld, zien er niet lekker uit. ze zijn dat echt wel. Bij deze cake moet er wel wat room bij omdat het anders bijzonder droog is. En als je dan toch bezig bent met room maken kan er ook wel wat whisky door :P

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Gefeliciteerd! ^^ Ik lust wel een stukje :D

--- Edit ---

Ha! PhpStorm 7 is uit :D

[ Voor 10% gewijzigd door TheNephilim op 23-10-2013 09:58 ]

• Korben

Korben

() => {};

Ealanrian schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 09:55:
Veel van de whisky gerelateerde maaltijden, haggis bijvoorbeeld, zien er niet lekker uit. ze zijn dat echt wel. Bij deze cake moet er wel wat room bij omdat het anders bijzonder droog is. En als je dan toch bezig bent met room maken kan er ook wel wat whisky door :P
Afbeeldingslocatie: http://i3.squidoocdn.com/resize/squidoo_images/800/draft_lens8836261module77393421photo_1262668529Cherry_Whisky_Cake.jpg
Het kán wel, dus. :)

Bron: Rob the Cake Man

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Ealanrian schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 09:55:
Dus het is eigenlijk gewoon een lelijke cake die zonder room ook nog eens niet te vreten is omdat hij dan gortdroog is?

Ik ga voor de chocoladetaart :9
Gefeliciteerd Struikrover!

• Kips
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01 23:45
Gefeliciteerd!

• Ealanrian
Maar die is niet makkelijk mee te nemen :P

• PdeBie
Mezelf zojuist een pricewatch: MSI N760 Twin Frozr Gaming 2GD5/OC cadeau gedaan. Hopelijk morgen binnen :)

• Noctonix
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-01 13:34
Netjes!

Ik zelf heb de MSI Twin Frozr II 560 GTX en ben er zeer tevreden over :)

Alleen gebruik ik mijn PC nauwelijks... Zit meer op voor m'n laptop dan achter voor m'n PC :X

Freedom for everyone..

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Videokaarten, och hou op :X Had laatst dus een 7970 van Asus besteld, krijg ik een tweedehandse... dus ding terug gestuurd. Ter vervanging een R9 280X gereserveerd bij zelfde webwinkel; krijg ik als de eerste eenmaal daar terug is een berichtje: "Mijn collega heeft de gereserveerde kaart toch verkocht..." :/

Goed en nu maar aangegeven dat ik het wel zat was en m'n geld (incl. verzendkosten) terug wil. Nog niks gehoord uiteraard...

• PdeBie
Ik heb nu een pricewatch: MSI N260GTX Twin Frozr OC. Zeer tevreden over deze kaart, maar games op 'ultra' draaien zit er niet meer in :)

En met games die eraan komen als BF4 en Titanfall, wil je wel een beetje kunnen genieten van al die eye-candy.

Dus lang en uitgebreid onderzoek gedaan (o.a. ook of het lukt met m'n voeding etc.) en toen besloten deze kaart te kopen.
Enige wat ik ben vergeten te onderzoeken is of hij wel in m'n kast past :F
Maar dat lijkt me geen probleem. Hij zal geen 4cm langer zijn dan de 260GTX ga ik van uit.

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Move over Chuck Norris: http://www.schneierfacts.com/ :D

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

• Sardaukar
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:51
Zo,

Zojuist een Google Chromebook gekocht. Ik wilde graag een licht laptopje erbij voor lekker op de bank voor de TV nog wat klusjes doen. En die klusjes bestaan dan voornamelijk uit mailtjes tikken en documentjes bijwerken.

Ben benieuwd, is ook een beetje een experiment om te kijken of het allemaal bevalt.

Verwijderd

Sardaukar schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 10:57:
Zo,

Zojuist een Google Chromebook gekocht. Ik wilde graag een licht laptopje erbij voor lekker op de bank voor de TV nog wat klusjes doen. En die klusjes bestaan dan voornamelijk uit mailtjes tikken en documentjes bijwerken.

Ben benieuwd, is ook een beetje een experiment om te kijken of het allemaal bevalt.
Dewelke heb je gekocht?
Chromebook Pixel toevallig? :9~
Pagina: 1 ... 62 ... 137 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.