De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 61 ... 137 Laatste
Acties:
  • 340.245 views

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-01 16:56

TheNephilim

Wtfuzzle

PatrickH89 schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 13:36:
[...]

Is meestal niet een al te goed teken. Als je nog geen uitgebreide backup had dan zou ik dat maar asap gaan regelen :P
Als het goed is lag het aan een defecte muis xd Booten wil namelijk ook niet met de muis aangesloten. Daarnaast staan er alleen Drive en Dropbox directories op de schijf en enkele PSD's die ik weer kan downloaden.

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-01 15:38

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Best rustige maandag hier in de devschuur :+

• Robbiedobbie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-01 10:28
douweegbertje schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 14:50:
Daar zeg je het al, maandag...

Blegh, ik heb een rotweek. Allemaal tentamens van vakken die ik dit blok gehad heb. Laat dit nou net het meest saaie blok ooit zijn....

Verwijderd

douweegbertje schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 14:50:
Het is hier even druk als dat ik productief ben :+

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Yup, erg rustig inderdaad! :o Allemaal nog even een beetje sprakeloos van het weekend blijkbaar :+

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-12-2025

BikkelZ

CMD+Z

Hahaha hij stond al klaar in een tabje om gelezen te worden!

Maar ik gebruik vrij weinig wiskunde tijdens het programmeren en als ik het nodig heb is het meestal ook wel weer terug te vinden. Bovendien geven veel HBO's in Nederland helemaal geen wiskunde meer dus ik zou echt finaal door de mand zakken.

iOS developer

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:56

Firesphere

Yoshis before Hoshis

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-01 16:14

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

De comment eronder over de monkeys is ook wel leuk overigens :)

.oisyn schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 00:04:
De quick'n'dirty manier is natuurlijk gewoon de head/tail pointer te gaan taggen door er een counter achter te zetten en dan een twee keer zo brede CAS te doen (x86 ondersteunt een 64-bits compareexchange, en x64 een 128-bits versie). Daarmee ontkom je aan het hele ABA probleem aangezien de pointer naar de head of tail Node die in tussentijd is geremoved en weer is geadd dan een andere tag heeft. Goed, tenzij dat 4 miljard keer is gebeurd natuurlijk, maar dat is highly unlikely ;). Ik denk dat ik nu gewoon voor die oplossing ga aangezien ik niet langer opgehouden wil worden om het beoogde doel te bereiken: veel snellere new en delete operaties.
Bah, nog steeds last van dezelfde issue. Het zal wel niets met het ABA probleem te maken hebben dan. Maar wat klopt er dan niet :? 8)7

[ Voor 87% gewijzigd door .oisyn op 21-10-2013 16:17 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Robbiedobbie
Waar halen jullie toch altijd zo'n artikelen vandaan? :+

Misschien moet ik ook maar eens een leeslijst gaan aanleggen van interessante blogs ^^

Verwijderd

Robbiedobbie schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 16:33:
Waar halen jullie toch altijd zo'n artikelen vandaan? :+

Misschien moet ik ook maar eens een leeslijst gaan aanleggen van interessante blogs ^^
http://news.ycombinator.com/
http://reddit.com/r/programming

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.Gertjan., kende je deze al?
https://www.facebook.com/UPDug

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Iemand ervaring met een (Nederlandse) HDD data recovery service?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Zakelijk ervaring gehad met http://www.attingo-datarecovery.nl/ we stuurden klanten hier naar door. Echter afaik niet goedkoop.

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-01 11:40
Maakt niet uit... Ie heeft toch geld genoeg :+
.oisyn schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 01:57:
* .oisyn neemt nog eens een duik in z'n bak met geld. :7

• Cor453
  • Registratie: Mei 2011
Hallo! :w

Het was even druk afgelopen week, maar ik ben er weer. Wie komt er a.s. zaterdag allemaal naar Utrech? Of heb ik weer een of andere status-update gemist 8)7

• Robbiedobbie
.oisyn schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 16:58:
Iemand ervaring met een (Nederlandse) HDD data recovery service?
Je diepvries :+

Gewoon je schijf in de diepvries leggen, waarna je in de meeste gevallen je bestanden van de schijf kan halen :P

EDIT: In jouw geval zal dat niks uitmaken...

Wat je wel kan doen, is eerst de data van de nog werkende schijf kopieren (dd, anyone?), waarna je beide schijven openschroeft, en de daadwerkelijke schijf verwisseld, zodat je de andere kan uitlezen ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Robbiedobbie op 21-10-2013 17:37 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Gleighton schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 17:19:
Zakelijk ervaring gehad met http://www.attingo-datarecovery.nl/ we stuurden klanten hier naar door. Echter afaik niet goedkoop.
Ik zie daar geen duidelijke prijsopgave, en ze rekenen 200 euro voor een diagnose. Dat lijkt niet echt de consensus, waar de diagnose op zichzelf meestal gratis en vrijblijvend is. Het gaat in mijn geval overigens over een RAID 0 array (2x Samsung Spinpoint F3 1TB) waarbij 1 van de disks is gesloopt door de SATA3 controller op m'n nieuwe mobo (blijkbaar had de firmware van beide HDD's een bug mbt SATA 3 waardoor ze enorm gingen tikken, eentje is daardoor overleden). In eerste instantie gewoon maar mijn verlies genomen maar we stuiten steeds vaker weer tegen een het feit aan dat we een of ander bestandje moeten hebben wat daar dus op stond. Al met al komt het erop neer dat ik er best 1200 euro ofzo voor over heb :).

Moet er niet aan denken om al mijn pr0n onpnieuw te moeten gaan zitten downloaden :/
wsitedesign schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 17:22:
Maakt niet uit... Ie heeft toch geld genoeg :+

[...]
:Y
Robbiedobbie schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 17:35:
[...]

Je diepvries :+

Gewoon je schijf in de diepvries leggen, waarna je in de meeste gevallen je bestanden van de schijf kan halen :P
Op het internet wordt vaak aangeraden om bijvoorbeeld uw harde schijf in het diepvriesvak te leggen. Dit kan juist leiden tot vervormingen en kortsluiting
Thanks, bro :P

[ Voor 26% gewijzigd door .oisyn op 21-10-2013 17:39 ]

• Robbiedobbie
.oisyn schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 17:36:
[...]

Ik zie daar geen duidelijke prijsopgave, en ze rekenen 200 euro voor een diagnose. Dat lijkt niet echt de consensus, waar de diagnose op zichzelf meestal gratis en vrijblijvend is. Het gaat in mijn geval overigens over een RAID 0 array (2x Samsung Spinpoint F3 1TB) waarbij 1 van de disks is gesloopt door de SATA3 controller op m'n nieuwe mobo (blijkbaar had de firmware van beide HDD's een bug mbt SATA 3 waardoor ze enorm gingen tikken, eentje is daardoor overleden). In eerste instantie gewoon maar mijn verlies genomen maar we stuiten steeds vaker weer tegen een het feit aan dat we een of ander bestandje moeten hebben wat daar dus op stond. Al met al komt het erop neer dat ik er best 1200 euro ofzo voor over heb :)

[...]

[...]

Thanks, bro :P
Als je hem zoals de meeste doen, gewoon uren in de diepvriest laat liggen, en niet de controller bijv vantevoren eruit haalt, gaat dat inderdaag problemen geven ja. Ik was een beetje kort door de bocht, maar als je puur de schijf zelf in de diepvries legt, heb ik er toch echt goede ervaringen mee...

• Gleighton
  • Niet online
Bel ze anders even op, dan weet je meer :)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hoe gaat een gebogen leeskop dan weer ineens goed staan in de diepvries dan?

Dat is volgens mij precies wat er aan de hand is. Ze tikten nogal hard, tot een van de twee schijven opeens echt een *keiharde* tik deed en daarna de motor aanliep. Ik hoop niet dat de kop daarbij ook een flink stuk van de platter heeft beschadigd.
Gleighton schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 17:41:
Bel ze anders even op, dan weet je meer :)
Been there, done that, de meeste sluiten na 17:00 en het is wmb geen spoedgeval ;)

[ Voor 40% gewijzigd door .oisyn op 21-10-2013 17:43 ]

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

.oisyn schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 17:41:

Dat is volgens mij precies wat er aan de hand is. Ze tikten nogal hard, tot een van de twee schijven opeens echt een *keiharde* tik deed en daarna de motor aanliep.

[...]

Been there, done that, de meeste sluiten na 17:00 en het is wmb geen spoedgeval ;)
Is de schade niet te verhalen op de fabrikant? Hoor tegenwoordig zelden dat HD's overlijden en zeker niet door een fout als wat jij nu beschrijft.

• Robbiedobbie
.oisyn schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 17:41:

Dat is volgens mij precies wat er aan de hand is. Ze tikten nogal hard, tot een van de twee schijven opeens echt een *keiharde* tik deed en daarna de motor aanliep.
Zoals ik al aangaf, gaat dat in jouw geval niet helpen. Wanneer het wel helpt, is wanneer de leeskop een klein beetje gaat aanlopen, iets wat vaak door veroudering komt.

• Gleighton
  • Niet online
Daar gaat geen enkele diepvries tegen kunnen, je moet dan de platters er uit halen en dan inlezen met een zelfde hdd-controller en raid controller, met de hoop dat je bitjes nog in de juiste volgorde terug komen.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Nou ik denk dat mijn diepvries er wel tegenkan hoor :+

• Robbiedobbie
.oisyn schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 17:45:
Nou ik denk dat mijn diepvries er wel tegenkan hoor :+
_O-

• Gleighton
  • Niet online
Ja oke, je snapt wel wat ik bedoel. :+

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

TheNephilim schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 17:43:
[...]

Is de schade niet te verhalen op de fabrikant? Hoor tegenwoordig zelden dat HD's overlijden en zeker niet door een fout als wat jij nu beschrijft.
Volgens mij geeft geen enkele fabrikant een garantie op dataverlies door fout vanuit de fabrikant zelf. Zeker niet voor gewone consumentenaankopen :)

• Douweegbertje

Douweegbertje

Als hij er 1200,- voor overheeft, laten we dan niet met doe-het-zelf dingen komen? :+ Blijkbaar is zijn data waardevol, dus dan kun je er als leek maar beter van af blijven.

oh en oe oe oe helpdesk hier! :Y gogo eigen topic :9

[ Voor 14% gewijzigd door Douweegbertje op 21-10-2013 17:52 ]

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Alleen al voor het bijhouden van je jargon en het voorspellen van sollicitatiegesprekvragen een totale winner. Check ze iedere dag.

iOS developer

• Douweegbertje

Douweegbertje

Echt volgens mij zijn zoveel mensen helemaal doorgeslagen over het fenomeen html5 + css3. Blijkbaar heeft bijna 10 jaar oude meuk code zijn tol geëist en gaan vele helemaal bezerk met html5+css3. Opeens moet iedereen gehele game-engines, photo editing en andere triviale zooi gaan maken. Vervolgens klapt iedereen even in zijn handjes van 'oh wow goed gedaan man', 'oh wow dat dit nu mogelijk is'... en zijn we weer terug bij af waarbij vrijwel niets in een normale omgeving gebruikt kan worden omdat we nog met kansloze outdated browsers en omgevingen werken. Heel dit css3 gebeuren duurt nu al 2 jaar (give or take) en zo vloeiend gaat heel die overgang niet, laat staan de officiele guidelines van css3.

- even een rant na het zien van dit: http://www.picozu.com/editor/
Verder leuk gedaan e.d. maar ga mij niet vertellen dat dit de toekomst is, noch dat het super veel gebruikt gaat worden.

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-01 21:29

HMS

Ben je dan al op de hoogte van de Adobe Creative Cloud? :+

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
Godverdomme. Ik had dit idee (en deel van de implementatie) 5-8 jaar geleden. Ik had rijk kunnen zijn :o

Verwijderd

douweegbertje schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 18:11:

- even een rant na het zien van dit: http://www.picozu.com/editor/
Verder leuk gedaan e.d. maar ga mij niet vertellen dat dit de toekomst is, noch dat het super veel gebruikt gaat worden.
Geen WebGL? Pass :/

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

* Firesphere pakt Jennifer Lawrence er weer bij O+

Tijd om te debuggen/feature-fixen!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-12-2025

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Als je een ijskoud stuk metaal in je kast hangt, wat denk je dan dat er met de condens gebeurt die dat ding verzamelt? Als je meer wil beschadigen is dat inderdaad een goed idee.

Dat gezegd hebbende: ik heb het wel een keer geprobeerd bij een gecrashte schijf. Niet dat het hielp, maar met een oude pc was het me de poging waard. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Robbiedobbie
NMe schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 19:27:
[...]

Als je een ijskoud stuk metaal in je kast hangt, wat denk je dan dat er met de condens gebeurt die dat ding verzamelt? Als je meer wil beschadigen is dat inderdaad een goed idee.

Dat gezegd hebbende: ik heb het wel een keer geprobeerd bij een gecrashte schijf. Niet dat het hielp, maar met een oude pc was het me de poging waard. :P
Ik heb het toch echt een keer met success toegepast. Je moet de platter uit de schijf halen, en die lost in de diepvries leggen, met wat papier ertussen. (Bovendien zou ik het niet met een diepvries proberen waar veel ijsvorming in zit), wanneer je daarna de schijf weer in elkaar zet, en direct daarna hem in de pc stopt, wil hij nog wel eens werken...

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Ik zou het echt nooit proberen mocht die data echt onvervangbaar zijn.

iOS developer

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hoe lang is dat geleden? Het openmaken van een hardeschijf is absoluut niet aan te raden. Het kleinste stofdeeltje kan al genoeg zijn om de boel onherstelbaar te beschadigen.

• Robbiedobbie
.oisyn schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 20:42:
Hoe lang is dat geleden? Het openmaken van een hardeschijf is absoluut niet aan te raden. Het kleinste stofdeeltje kan al genoeg zijn om de boel onherstelbaar te beschadigen.
3 jaar terug, en het was al een oudere schijf. Het was meer voor het proberen en niet om de data echt nog terug te krijgen :+

I guess I was lucky :D

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Robbiedobbie schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 19:29:
[...]

Ik heb het toch echt een keer met success toegepast. Je moet de platter uit de schijf halen, en die lost in de diepvries leggen, met wat papier ertussen. (Bovendien zou ik het niet met een diepvries proberen waar veel ijsvorming in zit), wanneer je daarna de schijf weer in elkaar zet, en direct daarna hem in de pc stopt, wil hij nog wel eens werken...
Lololol. Zo'n beetje iedere moderne harde schijf bestaat uit meer dan 1 platter. Als je die los schroeft, dan is de data zo'n beetje onherstelbaar beschadigd, omdat je ze nooit meer goed gealigned krijgt. Het vereist hele speciale apparatuur en in ieder geval meer dan 1200 euro om dat goed te krijgen, als het al kan/lukt.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

• pedorus
  • Niet online
.oisyn schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 12:11:
Over lock-free gesproken, heb voor een custom allocator een lock free singly linked list geimplementeerd, maar op een of andere manier gaat het ergens toch fout. Snap er geen kut van 8)7.

Het komt in principe toch gewoon neer op:
C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
struct Node { Node * pNext; }

Node * volatile pHead = 0;

void Push(Node * n)
{
    Node * pOldHead;
    do
    {
        pOldHead = pHead;
        n->pNext = pOldHead;
    } while(InterlockedCompareExchangePointer(&pHead, n, pOldHead) != pOldHead);
}

Node * Pop()
{
    Node * n;
    do
    {
        n = pHead;
    } while(InterlockedCompareExchangePointer(&pHead, n->pNext, n) != n);
    n->pNext = (Node*)1; // make sure we catch errors
}

Of ben ik nou gek :?
Je kunt toch niet volatile gebruiken voor thread synchronisatie in c++11, of is dit een dialect waar dit mag? Strikt genomen zou dat met std::atomic moeten volgens mij. "Do not use volatile except in low-level code that deals directly with hardware."

• nemo55
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-10-2025
Hard Disk Drive Myths Debunked Rev. 5.2

Failing Hard Drives and the Freezer Technique Revisited

Will freezing your hard drive help recover its data?

Niet aan te raden dus. Het zou puur geluk zijn mocht het je verder helpen, maar over het algemeen doet het meer schade. Lijkt me best een issue als het gaat om onvervangbaar spul op je drive.

Verwijderd

pedorus schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 22:26:
[...]

Je kunt toch niet volatile gebruiken voor thread synchronisatie in c++11, of is dit een dialect waar dit mag? Strikt genomen zou dat met std::atomic moeten volgens mij. "Do not use volatile except in low-level code that deals directly with hardware."
Dat zou ik inderdaad ook aanraden, als niet een groot deel van de hedendaagse compilers ruk code zou genereren wanneer je met std::atomic aan de gang gaat. Het gebruik van volatile in zijn case is overigens alleen op x86 correct. Op POWER, ARMv7 of SPARC architecturen bereikt zijn gebruik van volatile niet het beoogde doel.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

pedorus schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 21:38:
en in ieder geval meer dan 1200 euro om dat goed te krijgen, als het al kan/lukt.
En dat is gewoon BS :). Clean room data recovery services heb je al voor minder dan 1000 euro.

• Robbiedobbie
pedorus schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 21:38:
[...]

Lololol. Zo'n beetje iedere moderne harde schijf bestaat uit meer dan 1 platter. Als je die los schroeft, dan is de data zo'n beetje onherstelbaar beschadigd, omdat je ze nooit meer goed gealigned krijgt. Het vereist hele speciale apparatuur en in ieder geval meer dan 1200 euro om dat goed te krijgen, als het al kan/lukt.
Toegegeven, het was een oude schijf, met maar 1 platter. Ik weet ook niet meer hoeveel data er op kon, maar het was niet veel. Ik zal wel gewoon veel geluk hebben gehad. Wanneer ik een keer een kapotte schijf heb waar ik wel de data van nodig heb, zal ik het wel professioneel laten herstellen ;)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

pedorus schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 22:26:
[...]

Je kunt toch niet volatile gebruiken voor thread synchronisatie in c++11, of is dit een dialect waar dit mag?
In MSVC++ hebben volatile reads acquire semantics en volatile writes release semantics. Daarnaast zijn pointer sized loads en stores op x86 gegarandeerd atomair, en doet de CPU bovendien niet aan memory reordering.

[ Voor 16% gewijzigd door .oisyn op 21-10-2013 22:47 ]

Verwijderd

.oisyn schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 22:45:
Daarnaast zijn pointer sized loads en stores op x86 gegarandeerd atomair,
Niet als ze niet aligned zijn. Ik weet niet of een volatile standaard aligned is onder msvc..
en doet de CPU bovendien niet aan memory reordering.
False. Reads kunnen oudere writes inhalen. Een mov is correct voor reads, maar voor atomic writes dien je xchg te gebruiken op x86/64.

• pedorus
  • Niet online
.oisyn schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 22:44:
[...]

En dat is gewoon BS :). Clean room data recovery services heb je al voor minder dan 1000 euro.
Die 1200+ euro ging specifiek over het realignen van platters.
.oisyn schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 22:45:
[...]

In MSVC++ hebben volatile reads acquire semantics en volatile writes release semantics.
we strongly recommend that you specify /volatile:iso, and use explicit synchronization primitives and compiler intrinsics when you are dealing with memory that is shared across threads.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 22:56:
[...]
Niet als ze niet aligned zijn. Ik weet niet of een volatile standaard aligned is onder msvc..
Alle primitieven zijn standaard aligned onder MSVC++.
Ja en wat is je punt nou?
When the /volatile:ms compiler option is used—by default when architectures other than ARM are targeted—the compiler generates extra code to maintain ordering among references to volatile objects in addition to maintaining ordering to references to other global objects. In particular:

A write to a volatile object (also known as volatile write) has Release semantics; that is, a reference to a global or static object that occurs before a write to a volatile object in the instruction sequence will occur before that volatile write in the compiled binary.

A read of a volatile object (also known as volatile read) has Acquire semantics; that is, a reference to a global or static object that occurs after a read of volatile memory in the instruction sequence will occur after that volatile read in the compiled binary.

This enables volatile objects to be used for memory locks and releases in multithreaded applications.
De optie bestaat overigens pas sinds VS 2012. En een fatsoenlijke std::atomic implementatie pas sinds VS 2013. En de interlocked functies uit de win32 API werken op, jawel, een volatile long *

Goed, dat laatste argument is flauw, daar is namelijk een hele goede reden voor en het heeft weinig te maken met waar we het hier over hebben :+

[ Voor 86% gewijzigd door .oisyn op 21-10-2013 23:18 ]

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:52

StM

http://toys.usvsth3m.com/binary/ Ik kan het, jij ook? :P

Jup, weer totaal nutteloos :P

Verwijderd

Pff wat een pruts site, gaat van level 1 naar level 10

Edit: het success-filmpje was het overigens helemaal waard

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2013 23:15 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Staat er nergens een score? Of heb je alles goed als je "you CAN do binary under pressure" krijgt?

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:52

StM

Jup, als je die krijgt ben je er :)

[ Voor 70% gewijzigd door StM op 21-10-2013 23:17 ]

Verwijderd

8)7

[ Voor 106% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2013 23:18 ]

Verwijderd

Wat is daar mis mee?

Edit: haha ninjaedit Darkstone? Het is ook al laat he ;)

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2013 23:25 ]

Verwijderd

Ik kan geen binary under pressure O-)

• pedorus
  • Niet online
Het viel mij zo op toen ik het even op zocht, en leek me wellicht relevant voor anderen. Ik zou zelf liever geen nieuwe code voor een oude situatie schrijven, die MS blijkbaar inmiddels afraadt. Zelfs met dezelfde compiler krijg je zo dat anderen die deze aanbevolen optie gebruiken deze code niet kunnen gebruiken. Mag je natuurlijk mee doen wat je wil. ;)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Het probleem is echter andersom, niemand gaat de optie aanzetten omdat ze werken met oude code ofwel omdat de optie gewoon standaard uitstaat.

Verwijderd

Mag ik mij nogmaals vergapen aan de performance van mijn CPU?

Ik dacht moah laat ik eens wat extra natuurkundige berekeningen toevoegen aan mijn particles. Zo gezegd zo gedaan. If ( /* new position in soilid block */ ) { /* reverse position */ }. 1000000 particles. Compile. Ship it.

..maar dat blijkt dus nog steeds prima te draaien met >30 fps.

Het is wel grappig om particles zover het oog reikt over te landschap te zien hobbelen, veel heb je er verder niet aan. 1 particle per pixel op je scherm = niet zo zinvol..

• Gunirus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-01 15:30
Visual Studio, wat doe? :o

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/bxYBRER.png

• Robbiedobbie
Zometeen tentamen Philosofphy of Science. Wish me luck!

Ik hoop dat ik me erdoorheen kan zwetsen... :+

[ Voor 4% gewijzigd door Robbiedobbie op 22-10-2013 08:14 ]

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:16
Het is philosofy, alles is dan toch goed? :P

• Robbiedobbie
Ealanrian schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 08:12:
Het is philosofy, alles is dan toch goed? :P
Whoops, telefoon typt zo lekker :P

• Ealanrian
Als er iets fout geschreven is zie ik het niet... Of heb je gewoon een ander vak?

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
Misschien even opzoeken welke van de twee het is, voor je tentamen begint :P

• Ealanrian
Ik denk dat ie mag gaan zwetsen over de philosophy van de wetenschap. Dat klinkt mij als een vrij brief om uit je nek te lullen.

• Robbiedobbie
PrisonerOfPain schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 08:16:
[...]

Misschien even opzoeken welke van de twee het is, voor je tentamen begint :P
I'm quite sure it is PH

Ik had gewoon een domme typo gemaakt... :*)
Ealanrian schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 08:25:
Ik denk dat ie mag gaan zwetsen over de philosophy van de wetenschap. Dat klinkt mij als een vrij brief om uit je nek te lullen.
Het is inderdaad maar uit mijn nek lullen. Helaas moet dit uit de nek lullen in de mening zijn van de docent :(

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:40
27 van de 25.
108%.

Ik weet dat de tellers van MS niet altijd even correct zijn (met name de 'nog x minuten resterend' tellers), maar dit slaat alles :+

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Die bug ben ik inderdaad ook wel eens tegen gekomen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Zo, tijd voor koffie.

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-01 11:19
Mm, de suiker in de koffie zonder smaak! Zo maar eens een verse koffie gaan halen.

RTFM!

• Ealanrian
suiker in koffie?

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

_Moe_ schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 09:41:
Mm, de suiker in de koffie zonder smaak! Zo maar eens een verse koffie gaan halen.
Oeh gatsie :X Nee hier ook geen geweldig bakkie ofzo, maar sterk genoeg, geen suiker nodig.

---

Oef, al weer veel te veel lastige mailtjes zo 's ochtends B)

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-01 13:58
Blijkbaar ben je al verder dan je dacht, tijd om naar huis te gaan :)

Roomba E5 te koop

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-01 11:19
Mja, mijn eerste koffie van de dag heb ik liefst met suiker :)

RTFM!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11-2025

Korben

() => {};

pdebie schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 09:09:
[...]

27 van de 25.
108%.

Ik weet dat de tellers van MS niet altijd even correct zijn (met name de 'nog x minuten resterend' tellers), maar dit slaat alles :+
Dat lijkt me niet echt een teller van MS, met die Windows 98-era blokkerige progress bar. In het rood.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
* Alex) zit aan een kop English Breakfast-thee die zo donker is dat het op koffie lijkt :+

We are shaping the future

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Misschien hier al bekend, maar toch even delen denk ik: http://htmltopdfapi.com/

Lijkt een prima gratis, uitgebreide en simpele manier om HTML naar PDF te converteren. Heb zoiets nodig voor offertes voor een klantwebsite. Kwam na een boel betaalde versies deze tegen, lijkt allemaal goed.

Verwijderd

TheNephilim schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 10:54:
Misschien hier al bekend, maar toch even delen denk ik: http://htmltopdfapi.com/

Lijkt een prima gratis, uitgebreide en simpele manier om HTML naar PDF te converteren. Heb zoiets nodig voor offertes voor een klantwebsite. Kwam na een boel betaalde versies deze tegen, lijkt allemaal goed.
Oeeee, dat ziet er wel interessant uit! Hier op Tweakers ben ik de vraag al verschillende keren tegengekomen dus ik schat wel dat ik hier veel mensen blij mee ga kunnen maken, bedankt! :)

• Douweegbertje

Douweegbertje

HET IS TROUWENS CAPSLOCK DAY.. JUST SAYING.

• Ealanrian
sterf

• Gunirus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-01 15:30
Korben schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 10:12:
[...]

Dat lijkt me niet echt een teller van MS, met die Windows 98-era blokkerige progress bar. In het rood.
Dat is Visual Studio 2008. Niets speciaal aan gedaan.

• Noctonix
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-01 13:34
Leuk joh, omdat de klant perse het menu in een table wil, alles netjes opgemaakt. laat IE7 je weer in de steek.. :'( Menu is nu in IE7 een puinhoop :')

[ja we ondersteunen nog IE7]

[ Voor 11% gewijzigd door Noctonix op 22-10-2013 11:21 ]

Freedom for everyone..

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-01 18:48

alienfruit

the alien you never expected

Zucht waarom voegen sommige frameworks toch nieuwe functionaliteit in een 4.2.x update en om vervolgens bestaande functionaliteit te slopen. Erg vervelend.

• wouterwouter2
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09-2021
Developers die verschillende bugs fixen, en aan het eind van de dag alle files in een keer committen..

• Noctonix
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-01 13:34
wouterwouter2 schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 11:23:
Developers die verschillende bugs fixen, en aan het eind van de dag alle files in een keer committen..
Ik ben ook een van de schuldige! Werk sinds 2 maanden met Subversion. Maar vergeet nogal vaak bij het openen om eerst te updaten :') en vaak pas als alle punten zijn opgelost te committen..

Freedom for everyone..

Verwijderd

douweegbertje schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 11:15:
HET IS TROUWENS CAPSLOCK DAY.. JUST SAYING.
OH, IS DAT VANDAAG? DE VOORGAANDE JAREN HAD TWAEKERS EEN
Cascading Stylesheet:
1
{text-transform:uppercase;}

TOEGEVOEGD AAN SOMMIGE TOPICS.

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-01 17:56
Ik ben er half aan schuldig ;).
Ben een Git gebruiker, dus ik commit wel met elke bug (soms zelfs met meerdere commits per bug, en dan rebasen tot 1 commit).
Maar ik 'vergeet' regelmatig te pushen.

Gebeurd dus regelmatig dat ik aan eind van de werkdag ruim 20 commits push.

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Aaah! De twijfel! To accessor or not to accessor. Ik heb een hekel aan loze getters en setters, maar om nou m'n halve datamodel met publics te vullen of gemixt met getters en setters voor sommige properties voelt ook weer niet goed.

Waar je je al niet druk om kunt maken.

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Dat is het mooie aan C#, je kan er later altijd nog een property van maken :+

• Ealanrian
Ryur schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 11:28:
[...]

Ik ben er half aan schuldig ;).
Ben een Git gebruiker, dus ik commit wel met elke bug (soms zelfs met meerdere commits per bug, en dan rebasen tot 1 commit).
Maar ik 'vergeet' regelmatig te pushen.

Gebeurd dus regelmatig dat ik aan eind van de werkdag ruim 20 commits push.
Is het niet een beetje afhankelijk van de grote en de noodzaak van de bugfixes hoe vaak je pushed? Waarom zou ik elke bugfix direct pushen als het niet nodig is?

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:53
TheNephilim schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 10:54:
Waarom las ik htmltopdfapi _O-

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Alex) schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 10:25:
* Alex) zit aan een kop English Breakfast-thee die zo donker is dat het op koffie lijkt :+
Earl Grey hier. Ook lekker sterk. Met honing :P

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Ealanrian schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 11:35:
[...]

Is het niet een beetje afhankelijk van de grote en de noodzaak van de bugfixes hoe vaak je pushed? Waarom zou ik elke bugfix direct pushen als het niet nodig is?
Zodat je je bugfix simpel kan reverten bij regressie.
Zodat je automatische test alleen je bugfix testen en niet 4 bugfixes in 1.
Zodat je de bugfix kan cherry-picken naar een andere branch mocht dat nodig zijn.
Zodat je issue tracking systeem een verwijzing naar de commit kan hebben en niet meerdere issues een verwijzing naar dezelfde commit hebben.
Zodat je makkelijk een code review voor 1 bugfix kan doen.
:+

edit: ja ik ben weer op dreef. Ik dacht te lezen 'meerdere bugfixes in 1 commit'. Alle commits pushen maakt niet zo heel veel uit natuurlijk. Ik haal nog maar een koffie...

[ Voor 11% gewijzigd door EddoH op 22-10-2013 11:47 ]

• DXaroth
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-12-2025
En daarom ben ik blij dat we nu git gebruiken.. hebben ze geen excuus meer om niet vaak te committen

• Ealanrian
EddoH schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 11:41:
[...]

Zodat je je bugfix simpel kan reverten bij regressie.
Zodat je automatische test alleen je bugfix testen en niet 4 bugfixes in 1.
Zodat je de bugfix kan cherry-picken naar een andere branch mocht dat nodig zijn.
Zodat je issue tracking systeem een verwijzing naar de commit kan hebben en niet meerdere issues een verwijzing naar dezelfde commit hebben.
Zodat je makkelijk een code review voor 1 bugfix kan doen.
:+
Ik had het over pushen he, niet over commiten. Elke bugfix moet wel een commit hebben ja maar een hele batch commits in een keer pushen lijkt mij geen probleem toch?

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Zie m'n edit :)
Pagina: 1 ... 61 ... 137 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.