2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Hoeveel werk kunnen achtergronden zijn lol... hij installeert sommige nieuwe drivers en van die worden settings gereset. Sowieso zou ik 8.1 al installeren al is het alleen maar voor boot to desktop.F.West98 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 20:46:
Dus Windows 8.1 valt tegen?
Ik ga niet al mijn instellingen opnieuw doen, en achtergronden e.d.
Nothing to see here!
Ik doe het wel eens met een reïnstall (dus: volgende zomer, met nieuwe hardware)
Dat is behoorlijk brak inderdaad. Het is me gelukt erom heen te werken door te kiezen voor "I'm not <name>", vervolgens kan je gewoon normaal inloggen (als je geen hartverzakking krijgt op het moment dat hij zegt je instellingen te resetten - dat heeft hij niet daadwerkelijk gedaan bij mij).Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 20:00:
[...]
windows 8.1:
verplicht windows koppelen aan microsoft account tijdens setup, anders kan je niet verder. Leuk als je een random password voor alles hebt..
Inderdaad, totaal waardeloos. Bij mij zijn de drivers opeens in het Nederlands, terwijl mijn hele systeem op het Engels staat?!Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 20:00:
touchpad driver settings gereset, waardoor ik weer in het registery kan hacken om scrollen uberhaubt werkend te krijgen op de manier die ik wil.
Ik had al zo'n moeite met het werkend krijgen van drivers op deze installatie (Audio). Nee, Windows 8,1 komt er echt niet in bij mij
We are shaping the future
Je krijgt dacht ik ook de optie om een lokaal account aan te maken als je een niet geldig e-mailadres invult.Alex) schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 21:17:
Over dat Microsoft-account tijdens setup, volstaat het niet om ervoor te zorgen dat je tijdens setup geen netwerkverbinding hebt?
Ah, in je ene hand 'koffie', ik snap emCaelorum schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 20:44:
[...]
Niet als in de ene hand je muis hebt en in de andere hand je beker koffie ^^ Maar dan nog heb je de windows knop in de linkeronderhoek. In feite heb ik er nu dus twee, 1 altijd in beeld en 1 die netjes hide
't Is gewoon een "servicepack 1" die je d'r in een 20 minuten (en dan heb ik een trage PC) overheen ragt. Even naar de store, daar staat 'ie loeigroot in, aanklikken, koffie gaan halen en klaar.F.West98 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 20:46:
Dus Windows 8.1 valt tegen?
Ik ga niet al mijn instellingen opnieuw doen, en achtergronden e.d.
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Ik hou het wel lekker op een wat minder intelligente IDE, lekker snel
Klinkt een beetje tegenstrijdig? Ja sublime is awesome, maar een groot deel van die awesomeheid komt door...: de plugins. Standaard kan het al veel, maar zonder LaTeXTools, Astyleformatter, Linter en nog een aantal andere plugins is het toch net iets minder.douweegbertje schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 20:44:
[...]
kom jij aan met een een tekst editor met 80 plugins... dat is haast om te huilen![]()
pak sublimetext met je eigen scripts, commands en waar je letterlijk -alles- maar dan ook alles kunt aanpassen.
Persoonlijk ben ik voor kleine java programma's ook voor met Sublime oid, maar als het meer wordt grijp ik toch snel naar Eclipse. Automatische code generenen, autocomplete etc. werkt gewoon erg lekker. Persoonlijk vind ik het argument "vreet RAM" een goede omdat het toch al snel 1 tot 1,5 GB aan RAM vraagt, maar aan de andere kant, welke dev bak heeft tegenwoordig niet 4GB of meer? (op die ene devver na die 2GB in zijn VM hadDXaroth schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 21:58:
Ik snap niet hoe mensen uberhaubt met netbeans c.q. eclipse kunnen werken.. als je niet bakken met ram hebt duurt het eeuwen voordat een beetje project geladen is... ja de intellisense is fijn, maar ik erger me altijd groen en geel aan hoe ontiegelijk sloom die apps soms reageren..
Netbeans traag??? Sinds wanneer? Is echt snel in vergelijking met IntelliJ of PHPStorm bijvoorbeeld. Eclipse is wel een ramp inderdaad.DXaroth schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 21:58:
Ik snap niet hoe mensen uberhaubt met netbeans c.q. eclipse kunnen werken.. als je niet bakken met ram hebt duurt het eeuwen voordat een beetje project geladen is... ja de intellisense is fijn, maar ik erger me altijd groen en geel aan hoe ontiegelijk sloom die apps soms reageren..
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Niet echt, je hebt het nu over een paar plugins die wat dingen veranderen in vergelijking met 80 die echte functionaliteiten erbij zetten omdat je anders met niets meer dan een notepad zit. Daarbij heb ik geen ervaring met je plugins, omdat ik met name in PHP werk. In feite heb ik vrijwel geen extra plugins (misschien 1 a 2) maar heb ik puur wat standaard pallets erin gezet (mijn eigen print_r's e.d.).Gropah schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 22:00:
[...]
Klinkt een beetje tegenstrijdig? Ja sublime is awesome, maar een groot deel van die awesomeheid komt door...: de plugins. Standaard kan het al veel, maar zonder LaTeXTools, Astyleformatter, Linter en nog een aantal andere plugins is het toch net iets minder.
[...]
Persoonlijk ben ik voor kleine java programma's ook voor met Sublime oid, maar als het meer wordt grijp ik toch snel naar Eclipse. Automatische code generenen, autocomplete etc. werkt gewoon erg lekker. Persoonlijk vind ik het argument "vreet RAM" een goede omdat het toch al snel 1 tot 1,5 GB aan RAM vraagt, maar aan de andere kant, welke dev bak heeft tegenwoordig niet 4GB of meer? (op die ene devver na die 2GB in zijn VM had)
In feite is het bizar dat je bepaalde software neemt, om het vervolgens als het ware om te bouwen naar iets wat je eigenlijk wilde hebben terwijl daar gewoon kant-en-klare oplossingen voor zijn, die hier en daar tweakbaar zijn op de laatste puntjes. Dat was meer mijn punt.
Oh en ik was die dev'r die op een dedi server zit met 4 man, met 8 gig geheugen!
Ik heb ook een DS met 8G RAM!douweegbertje schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 22:05:
Oh en ik was die dev'r die op een dedi server zit met 4 man, met 8 gig geheugen!
Nee, ik heb er 1...2...3...4... nvm.
Anyway, ook op een distributed 4G werken Java-based applicaties ook prima hoor. Inclusief Netbeans.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
sinds.. zeker voor versie 6, en zeker tot na 7.2 .. daarna heb ik er niet meer naar omgekeken.Firesphere schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 22:01:
[...]
Netbeans traag??? Sinds wanneer? Is echt snel in vergelijking met IntelliJ of PHPStorm bijvoorbeeld. Eclipse is wel een ramp inderdaad.
Ik hou het gewoon permanent op sublime, granted, ik doe geen java, maar python, dus -zo- veel heb ik nou ook weer niet aan alle extratjes van netbeans .. maar ik kan een project laden met 13k+ bestanden en daar doorheen zoeken (wat wel even duurt, want ik heb nog geen SSD in mijn devbak op kantoor), en nog steeds maar 200mb ram gebruiken .. laatste keer dat ik dat in netbeans probeerde was hij 3.5 uur bezig met indexerenGropah schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 22:00:
[...]
Klinkt een beetje tegenstrijdig? Ja sublime is awesome, maar een groot deel van die awesomeheid komt door...: de plugins. Standaard kan het al veel, maar zonder LaTeXTools, Astyleformatter, Linter en nog een aantal andere plugins is het toch net iets minder.
[...]
Persoonlijk ben ik voor kleine java programma's ook voor met Sublime oid, maar als het meer wordt grijp ik toch snel naar Eclipse. Automatische code generenen, autocomplete etc. werkt gewoon erg lekker. Persoonlijk vind ik het argument "vreet RAM" een goede omdat het toch al snel 1 tot 1,5 GB aan RAM vraagt, maar aan de andere kant, welke dev bak heeft tegenwoordig niet 4GB of meer? (op die ene devver na die 2GB in zijn VM had)
Nooit last van gehad. Ok, loading-time is misschien 20 seconden, maar het is over het algemeen gigantisch snel. Ik werk met NetBeans sinds versie 6.4 geloof ik. De enige vervanger van NetBeans die ik ken, is PHPStorm voor PHP of IntelliJ IDEA voor Java.DXaroth schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 22:09:
[...]
sinds.. zeker voor versie 6, en zeker tot na 7.2 .. daarna heb ik er niet meer naar omgekeken.
Goed, ik heb sowieso al sinds jaar en dag 4G plus aan RAM (momenteel 64, dat zou kunnen helpen), maar toch. Ik denk dat je je eis vs. vermogen latje scheef hebt liggen. Een IDE heeft veel nodig namelijk.
Wat helpt als je weinig RAM hebt, is om de hoeveelheid bestaande projecten te verminderen. Project afgesloten? Dan ook sluiten in je IDE (whatever IDE je hebt). Dan gaat de IDE niet meer zoeken naar references in dat ene project.
Zoals ik zei, mijn huidige IDE kan mijn huidige project compleet laden met een working space van 200MB ram .. roepen dat een IDE veel nodig heeft is klinkklare onzin.Een IDE heeft veel nodig namelijk.
Mijn devpc op kantoor draait op 4g ram, ik kan daar op dit moment alles mee doen wat moet.
Draai eens 5+ projecten tegelijk?DXaroth schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 22:17:
[...]
Zoals ik zei, mijn huidige IDE kan mijn huidige project compleet laden met een working space van 200MB ram .. roepen dat een IDE veel nodig heeft is klinkklare onzin.
Mijn devpc op kantoor draait op 4g ram, ik kan daar op dit moment alles mee doen wat moet.
Sublime is geen IDE, maar een text editor zelfs niet als je het met plugins tot een halve IDE kan ombouwen. En tussen een IDE en text editor zit nogal een verschilDXaroth schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 22:17:
[...]
Zoals ik zei, mijn huidige IDE kan mijn huidige project compleet laden met een working space van 200MB ram .. roepen dat een IDE veel nodig heeft is klinkklare onzin.
meer dan mogelijk, niet dat dat supernuttig is aangezien ik er maar aan 1 tegelijk werk, maar meer dan mogelijk, ook meermaals voorgekomen.
Volgens mij verschillen wij wat in de definitie van een IDE ... maar de lijst van wikipedia er bij pakkende, voldoet sublime text toch echt aan het stukje compiler, debugger, editor .. en daar zijn niet al te veel plugins voor nodig.Gropah schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 22:19:
[...]
Sublime is geen IDE, maar een text editor zelfs niet als je het met plugins tot een halve IDE kan ombouwen. En tussen een IDE en text editor zit nogal een verschil
[ Voor 46% gewijzigd door DXaroth op 17-10-2013 22:24 ]
Zullen we ruilen? Jij mijn baan, ik jouw baanDXaroth schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 22:20:
[...]
meer dan mogelijk, niet dat dat supernuttig is aangezien ik er maar aan 1 tegelijk werk, maar meer dan mogelijk, ook meermaals voorgekomen.
iOS developer
Wacht even tot je het salaris gaat vergelijken voordat je dit zegtFiresphere schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 22:25:
[...]
Zullen we ruilen? Jij mijn baan, ik jouw baan
Overigens altijd mijn standaard zin naar managers als ze boos zijn dat ze shit over hun heen krijgen; ik wil best alles dragen maar geef mij dan ook eens zo'n lease auto en jouw salaris.. Vaak genoeg om zo'n discussie te killen
Salaris?douweegbertje schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 22:44:
[...]
Wacht even tot je het salaris gaat vergelijken voordat je dit zegt
* Firesphere verdient een salaris omdat het kan, niet omdat het moet
WTF doe jij met Qt dat die zo over de zeik gaat? ^^Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 22:22:
[afbeelding]
Hoe de fuck heb ik dat nu weer voor elkaar gekregen...
Heb jij de staatsloterij gewonnen dan? Ik moet toch echt elke maand m'n rekeningen betalen (niet dat ik ontevreden ben hoor, integendeel)Firesphere schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 22:55:
[...]
Salaris?
* Firesphere verdient een salaris omdat het kan, niet omdat het moet
Verwijderd
Ik ben er al achter.Caelorum schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 23:27:
[...]
WTF doe jij met Qt dat die zo over de zeik gaat? ^^
Ik had een singleton als static variable welke een aantal worker thread spawnde, welke een infinite loop opende, en op signals gingen wachten. Dat gedeelte wou ik debuggen.
Daarom had ik in die worker thread een aantal qDebug() << statments gezet. Wat blijkt: qDebug is een singleton, en gaat een QApplication constructen als er nog niet een bestaat. Dat levert een race condition op met de main thread.
Nope, geen staatsloterij.sig69 schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 23:40:
[...]
Heb jij de staatsloterij gewonnen dan? Ik moet toch echt elke maand m'n rekeningen betalen (niet dat ik ontevreden ben hoor, integendeel)
En ik moet ook gewoon m'n rekeningen betalen.
Hint: 10k vind ik "vervelend"
Ah, 2GB p/p. Ik ben jaloers.douweegbertje schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 22:05:
[...]
Toen ik mijn vdi kreeg, was ik blij met de 3GB. Na een week was dit 1,5GB. Gelukkig zijn het geen grote projecten.
WowFiresphere schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 23:55:
[...]
Nope, geen staatsloterij.
En ik moet ook gewoon m'n rekeningen betalen.
Hint: 10k vind ik "vervelend"
Ik ben jaloers.
[ Voor 26% gewijzigd door SPee op 18-10-2013 00:09 ]
let the past be the past.
http://www.fullscreenmario.com/
Super Mario in HTML 5
Have fun!
Niet doen. Mijn rekeningen liggen ook een stuk hoger over het algemeen
Totaal niet zo bedoeld. Excuses als het zo over kwam.Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 00:18:
Niet eens een verkapte "zie mij eens rijk zijn"...
Ik had'm al gezien, maar grom, zo bereik ik nooit mijn bed!pdebie schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 00:09:
Eigenlijk voor de vrijdagmiddag, maar kon het niet laten hem alvast te posten:
http://www.fullscreenmario.com/
Super Mario in HTML 5
Have fun!
[ Voor 50% gewijzigd door Firesphere op 18-10-2013 00:24 ]
altijd dat gezeur over mensen die zeggen dat ze "genoeg" geld hebben, toch mooi voor ze? zolang ze het niet over de rug van kleine Nigeriaanse kinderen doen danVerwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 00:18:
Niet eens een verkapte "zie mij eens rijk zijn"...
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Wees er gewoon blij mee.. Zolang je het niet onethisch hebt verkregen en mee omgaat is alles goedFiresphere schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 00:21:
[...] Totaal niet zo bedoeld. Excuses als het zo over kwam.
[...]
Eclipse een ramp? Je moet gewoon een SSD nemen en een beetje tweakenFiresphere schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 22:01:
[...]
Netbeans traag??? Sinds wanneer? Is echt snel in vergelijking met IntelliJ of PHPStorm bijvoorbeeld. Eclipse is wel een ramp inderdaad.
Enige in eclipse wat echt traag is, is de android sdk. Die moet je dan ook proberen in een andere installatie van eclipse te zetten
Het is vrijdagEalanrian schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 08:04:
Goedemorgen mensen. Wat is het hier nog rustig of eigenlijk wat is het rustig vandaag zelfs de weg was relatief leeg
O shit is het al vrijdag...
6s is alsnog 5s langzamer dan wat ik nu gebruik .. en dat zonder een SSD, of enige vorm van veel ram.Robbiedobbie schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 08:05:
[...]
Eclipse een ramp? Je moet gewoon een SSD nemen en een beetje tweakenmijn eclipse start op in 6 seconden (sneller dan visual studio). Ik heb dan gemiddeld 20 projecten open, waaronder 5 grote projecten, die ook weer gigantisch veel libraries met sources uit maven halen...
Enige in eclipse wat echt traag is, is de android sdk. Die moet je dan ook proberen in een andere installatie van eclipse te zetten
[...]
Het is vrijdag
[ Voor 11% gewijzigd door Ealanrian op 18-10-2013 08:37 ]
Visual Studio start bij mij op in 7 secCaelorum schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 08:35:
6sec vind je sneller opstarten dan Visual studio op een ssd? Welke trage plugins heb jij dan wel niet geïnstalleerd staan zeg? Wtf?
Alleen op vrijdag? De enige momenten dat ik mijn pc opnieuw opstart, is wanneer ik for some reason naar windows moet, of wanneer er een kernel update is die ik nog moet applyen. Ik heb wel eens makkelijk mijn pc een maand lang met standby laten doorgaanEalanrian schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 08:37:
Gaan we nou serieus discuseren of 6 seconden opstarten snel is of niet? Meest gebruikte dingen auto opstarten, pc aan inloggen en koffie halen. En je pc alleen op vrijdag afsluiten.
[ Voor 35% gewijzigd door Robbiedobbie op 18-10-2013 08:39 ]
Policy hier is pc uit en stekkers uit het stopcontact aan het eind van de dag.Ealanrian schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 08:37:
En je pc alleen op vrijdag afsluiten.
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
ach_David_ schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 00:46:
[...]
altijd dat gezeur over mensen die zeggen dat ze "genoeg" geld hebben, toch mooi voor ze? zolang ze het niet over de rug van kleine Nigeriaanse kinderen doen dan
Ik heb nog www.uitgebuit.nl, moet er alleen nog iets mee gaan doen
Haha.. als dat is om kosten te besparen dan moet iemand ze maar eens uitleggen wat duurder is:Acid_Burn schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 08:44:
[...]
Policy hier is pc uit en stekkers uit het stopcontact aan het eind van de dag.
10ct aan standby stroom of een medewerker die sochtends een kwartier bezig is om zn werkomgeving weer op te starten
Opstarten en koffie halen... Welk OS gebruik je in hemelsnaam?Ealanrian schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 08:37:
Gaan we nou serieus discuseren of 6 seconden opstarten snel is of niet? Meest gebruikte dingen auto opstarten, pc aan inloggen en koffie halen. En je pc alleen op vrijdag afsluiten.
Maar goed.. afsluiten idd.. waarom zou je dat uberhaupt doen. Is wel erg 1999.
[ Voor 34% gewijzigd door Bosmonster op 18-10-2013 09:24 ]
Verwijderd
Gisteren heb ik mijn Surface RT ook geupdated naar 8.1. Voorlopig heb ik nog niet echt voordelen ondervonden al is de nieuwe Facebook app wel fijn en heb ik toch de indruk dat IE wat sneller reageert.Windows 8.1 verhaal
Nadelen heb ik ook niet echt ondervonden, de startknop staat er inderdaad wat overbodig maar ik stoor me er niet echt aan.
Typisch: heel de tijd zitten ranten over Facebook maar dan stiekem rijk worden dankzij hun aandelenFiresphere is rijk
http://gathering.tweakers.net/forum/edit_userHipska schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 09:29:
Wil ik dan eindelijk eens een signature maken, vind ik nergens die opties bij settings
Dan stukje met signature
Ik zeg niet dat het opstarten even lang duurt als het koffie halen maar het is een mooi moment. Zeker als er wat netwerk zooi tussen zit en het netwerk wat drukker is.Bosmonster schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 09:20:
[...]
[...]
Opstarten en koffie halen... Welk OS gebruik je in hemelsnaam?
Maar goed.. afsluiten idd.. waarom zou je dat uberhaupt doen. Is wel erg 1999.
Ooh, dus ik moet naar profiel gaan en dan op bewerken. Niet echt logisch vind ik. Ik zocht die optie bij voorkeuren. Kan daar geen link of melding komen?Robbiedobbie schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 09:31:
[...]
http://gathering.tweakers.net/forum/edit_user
Dan stukje met signature
Verwijderd
Een signature heef toch meer te maken met je profiel dan met je voorkeuren van de site?Hipska schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 09:46:
[...]
Ooh, dus ik moet naar profiel gaan en dan op bewerken. Niet echt logisch vind ik. Ik zocht die optie bij voorkeuren. Kan daar geen link of melding komen?
kijken of we deze keer -zonder- deployments de vrijdag door kunnen komen
Thee iemand?
Zit hier te worstelen met 2 CSV bestanden tegelijk importeren in een DB. Op zich niet zo erg, maar het zijn wel files met 350.000 entries, en ik moet ze samenvoegen op een bepaalde manier. Lastig om daar de beste methode voor te bedenken
copy *.csv > result.csv
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Als er geen headers in zitten een prima manier
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Dat zal het dan wel zijn, hier start die namelijk binnen 3 seconden opRobbiedobbie schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 08:38:
[...] Visual Studio start bij mij op in 7 secHet kan natuurlijk ook een verschil zijn dat eclipse op mijn linux systeem draait, terwijl visual studio (obviously) alleen op windows draait
In windows heb ik meer rotzooi draaien (virusscan, windows...
) [...]
Echt meerdere WTFs hier...
Eerst installeer ik Android Studio (1
En denk maar niet dat die messagebox te sluiten is he, OK knop werkt niet, kruisje werkt niet. Dat is dus WTF 5. FUCK YOU GOOGLE! Huur Microsoft maar in om een fatsoenlijke IDE te maken voor jullie.
Zo... dat lucht op ^^
*edit* oh en die caches zijn zo erg gelocked, dat ik ze gewoon met de hand kan verwijderen...
[ Voor 3% gewijzigd door Caelorum op 18-10-2013 10:17 ]
Verwijderd
Android studio is gebaseerd op IntelliJ en gemaakt in samenwerking met Jetbrains, je weet wel, die firma waar iedereen hier zo over te spreken isCaelorum schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 10:14:
[...]
Dat zal het dan wel zijn, hier start die namelijk binnen 3 seconden op
Echt meerdere WTFs hier...
Eerst installeer ik Android Studio (1) van de google website, vervolgens start het op en komt het met een update aanzetten (2, really? heb ik niet net een 350MB grote installer zitten downloaden van jullie site?). Dus ok.. afsluiten dan maar. Oh, wacht updaten moet niet via de link die jullie mij geven. Nee, die moet je openen om dan te lezen dat je het in de Android Studio moet doen (3). Nou, Android Studio maar weer openen: "Files are locked. Android Studio will not be able to start up." (4). REALLY! KOM OP ZEG. Dat ding kan zichzelf niet eens goed afsluiten? WTF?
En denk maar niet dat die messagebox te sluiten is he, OK knop werkt niet, kruisje werkt niet. Dat is dus WTF 5. FUCK YOU GOOGLE! Huur Microsoft maar in om een fatsoenlijke IDE te maken voor jullie.
Zo... dat lucht op ^^
Android Studio is a new Android development environment based on IntelliJ IDEA.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2013 10:18 ]
Zie je dat Google zelfs DAT weet te verziekenVerwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 10:17:
[...]
Android studio is gebaseerd op IntelliJ en gemaakt in samenwerking met Jetbrains, je weet wel, die firma waar iedereen hier zo over te spreken is
[...]
Intussen heeft een karmahoerende Indiër de titel van de vraag in Google gegooid en het eerste CodeProject-antwoord als antwoord gecopypasta'd zonder bronvermelding en opmaak.
Ik downvote z'n antwoord en plaats een commentaar waarin ik vertel waarom, hij verwijdert zijn antwoord en ik heb er weer een downvote bij op een van de twee vragen die ik ooit heb gesteld. Auw, nu heb ik twee punten minder.
Zo'n heerlijk herkenbaar patroon.
[ Voor 5% gewijzigd door CodeCaster op 18-10-2013 10:22 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
[ Voor 2% gewijzigd door Caelorum op 18-10-2013 10:22 . Reden: is nog vroeg he :) ]
Kan je daar geen report van maken?CodeCaster schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 10:21:
[...] Ik downvote z'n antwoord en plaats een commentaar waarin ik vertel waarom, hij verwijdert zijn antwoord en ik heb er weer een downvote bij op een van de twee vragen die ik ooit heb gesteld. Auw, nu heb ik twee punten minder.[...]
*edit* woah dubbel post ^^ Waar is die sloot extra sterke koffie nou? Dat spul hier voor me werkt niet meer.
[ Voor 12% gewijzigd door Caelorum op 18-10-2013 10:24 ]
Verwijderd
Zelf heb ik nog geen ervaring met Android Studio maar met Eclipse icm ADT heb ik vroeger ook tal van problemen gehad.Caelorum schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 10:22:
Dat dus. IntelliJ Jetbrains maakt op zich wel goede software (uitzondering daargelaten), maar hoe Google het voor elkaar krijgt zelfs zo'n pakker een hel te maken. Android Studio start nu niet eens meer op ^^ Zal wel komen doordat ik de cache heb weggegooid, maar daar is het een cache voor toch? Ach ja... reinstall -> poging 2.
Zo'n downvote is het ultieme zwaktebod, dus dat geeft mij alleen maar meer het gevoel dat ik gelijk heb. Daar ga ik niets meer aan doen.Caelorum schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 10:23:
[...]
Kan je daar geen report van maken?
*edit* woah dubbel post ^^ Waar is die sloot extra sterke koffie nou? Dat spul hier voor me werkt niet meer.
Meestal downvoten ze een handvol van m'n recentste antwoorden, wat binnen 24 uur automatisch wordt gedetecteerd en teruggedraaid, nog leuker.
500 items kopiëren van en naar dezelfde harddisk, 9 MB, 30 seconden...
[ Voor 22% gewijzigd door CodeCaster op 18-10-2013 10:30 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Hulde, dat is inderdaad een veel eenvoudigere oplossing. Ga er gelijk mee bezigdouweegbertje schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 10:10:
eh gewoon elke csv in een table zetten en vervolgens middels een left join dit in de 'echte' table plaatsen?
Wel jammer dat de coolere features zoals CodeLens weer eens alleen in Ultimate zitten
Ik niet, en ik irriteer me daar enorm aan al vandaag.Firesphere schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 10:39:
Wie heeft bedacht dat support-vragen allemaal op vrijdag moeten woren ingestuurd?
Alsof ze de hele week niks doen, en dan vrijdag merken dat ze nog niet aan hun quota tickets-inschieten zitten ofzo...
Laten ze die ook maar snel op dreamspark gooien. Dan heb ik er ook nog wat aan voor mijn studie ^^ (want officieel mag je er natuurlijk niets anders meeLaurens-R schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 10:39:
Visual Studio 2013 RTM op MSDN!!! [...]
Ja, mooi is dat. Op maandag / dinsdag iets opleveren (wat haast had, volgens klant) en dan vervolgens vrijdag middag pas support vragen ontvangen die “vandaag nog” moeten worden gefixed.Firesphere schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 10:39:
Wie heeft bedacht dat support-vragen allemaal op vrijdag moeten woren ingestuurd?
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Van sommigen heb ik ook echt het idee dat ze de hele dag maar alles aan het doorklikken zijn om een nieuw iets te kunnen verzinnen.DXaroth schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 10:51:
[...]
Ik niet, en ik irriteer me daar enorm aan al vandaag.
Alsof ze de hele week niks doen, en dan vrijdag merken dat ze nog niet aan hun quota tickets-inschieten zitten ofzo...
Dit gaat dan inderdaad op een to-do lijstje en wordt op vrijdag ingeschoten.
Met de verwachting dat't direct wordt opgepakt. Boeit niet hoe druk het is, en live zetten doen we altijd op vrijdag.
Een voordeel, ik vind het wel leuk om de hele tijd te bughunten, is wat meer afwisselend en vaak ook veel interessanter om op te lossen dan de zoveelste toevoeging aan het systeem bouwen
[ Voor 38% gewijzigd door elnaeth op 18-10-2013 10:59 ]
Is ook een truuk die ze vaak proberen. In RFC 1 een andere RFC toevoegen in de hoop dat't gratis wordt meegenomen.Ealanrian schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 11:01:
Scheelt tijd he. Gewoon in 1 keer alles melden ipv 10 keer per dag een melding te doen
Blije klanten krijg je daar vanBeste,
Voor deze vraag maak ik even een nieuw ticket aan omdat het los staat van dit ticket
Doet ie het wel dan?TheNephilim schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 11:04:
Videokaart binnen gekregen, is verpakking al open geweest en kaart is niet verpakt in anti-statische folieZucht...
[ Voor 85% gewijzigd door Struikrover op 18-10-2013 11:05 ]
Eigen schuld voor het gebruiken van een 0.2.X versie. Op dit moment sowieso beter dan Eclipse met ADT naar mijn mening, though.Bosmonster schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 10:19:
[...]
Zie je dat Google zelfs DAT weet te verzieken
Versienummer zegt niet natuurlijk, maar geef je gelijk. Beta software gebruiken mag je problemen verwachten, maar dat het zo erg fout gaat had ik ook niet kunnen weten. Inmiddels draait het allemaal wel hoorPatrickH89 schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 11:08:
[...] Eigen schuld voor het gebruiken van een 0.2.X versie. Op dit moment sowieso beter dan Eclipse met ADT naar mijn mening, though.
Achja, straks weer een tweede scherm erbij scheelt ook weer, minder alt-tab werk
Ik werk nu al een tijd met Eclipse maar heb weinig problemen met de autocomplete.ThinkCreative schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 11:20:
Van Eclipse wordt ik zelf inderdaad ook niet echt vrolijk. De helft van de tijd werkt de autocomplete niet eens. Nu ben ik inmiddels vrij bekend in Android om heel wat zelf te type, maar af en toe is het toch wel handig als het gewoon werkt als ik bijvoorbeeld snel een property of methode wil zoeken.
Achja, straks weer een tweede scherm erbij scheelt ook weer, minder alt-tab werk
Hij kan soms eens in de war zijn als je een functie toevoegd aan een library, dan moet je hem een zetje geven met compileren. Ik heb Eclipse zo ingesteld dat hij de uses automatisch toevoegd indien ik het bestand opsla, dus als de autocomplete niet werkt bij een functie dan komt het in de meeste gevallen omdat de class nog niet in de uses staat, even opslaan en hij werkt.
Voor het trage opstarten heb ik een SSD in mijn computer geplaatst, nu start zelfs Eclipse vrij snel op.
Android studio heb ik nog niet uitgeprobeerd, vooral omdat wat ik op Google+ van andere lees, het nog niet zo compleet is als Eclipse met de Android plugin.
Het was voor mij wel even wennen om de over stap te maken van VS naar Eclipse, VS is toch net iets fijner om mee te werken. Maar met een paar tweaks is Eclipse ook best fijn, zeker als het de huidige versie vergelijkt met die van twee jaar geleden, een enorme verbetering.
Oh vast, maar als ik iets bestel, verwacht ik een nieuw product. Tenzij er natuurlijk duidelijk bij staat dat het om een tweedehands- of showroommodel gaat.
Maar goed, maar eens gemaild. Met 36 maanden garantie kan er niet veel mis zijn maar toch, hou er niet van.
Owkeeey...
Ik weet waar ik de rest van de dag mee bezig ben..
Blijkbaar was mijn 'legal contact name' niet goed, hier waren gewoon de voorletters ingevuld; A.B.C achternaam. Uiteindelijk ze maar gebeld en de correct naam doorgegeven want in de email stond dat mijn legal contact (mn financieel directeur) maar een apple id moest aanmaken
Uiteindelijk gefixed en ze gaan hem nu bellen om te vragen of ik dat dev. account mag hebben
Zoveel moeite voor 80 euro p/j, we betalen nog liever 500 euro dan dit gezeik.
Vliegtuigjes vouwen en auto's proberen te raken?D-Raven schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 12:01:
* D-Raven krijgt daarnet een domain beschrijving van 50+ pagina's op zn bureau gepleurd...
Owkeeey...
Ik weet waar ik de rest van de dag mee bezig ben..
Hahaha, geen idee of mn baas dat kan waarderen maar ik kan het zeker eens proberenCaelorum schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 12:23:
[...]
Vliegtuigjes vouwen en auto's proberen te raken?
Al is vandaag niet zo'n goed moment
Nu moet ik zeggen dat ik ook wel wat issues hebben gehad. Libraries die uit mijn gradle file verdwijnen, project wat tot twee keer toe niet meer wil compileren na een update (waarom rommelt een IDE update in je project files?) en nog een paar kleine dingetjes. Zodra het eenmaal draait is het echt een stuk fijner dan Eclipse.Caelorum schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 11:12:
[...]
Versienummer zegt niet natuurlijk, maar geef je gelijk. Beta software gebruiken mag je problemen verwachten, maar dat het zo erg fout gaat had ik ook niet kunnen weten. Inmiddels draait het allemaal wel hoorEn zeker beter dan eclipse met ADT en een stuk eenvoudiger in te stellen, mits het allemaal wil installeren en opstarten
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.