Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Jawel, die ging om 9 uur af en om 10 uur kwamen ze een kijkje nemen.
Lekker op de bank
Ik heb het wel gebruikt ooit en gaf toch wel behoorlijk cleane code.OkkE schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 09:32:
[...]
Ik zou inderdaad ook geen betere optie weten voor een leek. Vroeger had je nog de WYM editor, maar geloof dat die ook al jaren niet meer is geupdate (nooit gebruikt zelf)?
Anders kom je al snel terecht bij dingen als Markdown, maar daarvan moet ik af en toe nog bepaalde syntax opzoeken, ook niet geschikt voor normale gebruikers...
Volgens hun GitHub zijn ze wel bezig met een release en is er nog regelmatig activiteit.
NIET! Hoe vaak ik wel niet een website zie waarbij elke regel een andere opmaak heeft (lettertype, fontweight, grootte en zelfs kleurVerwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 09:27:
[...] Maar hoe laat je een leek anders teksten op zijn website plaatsen?
Zou een klant dus ook gewoon meteen zeggen dat ik het wel plaats en dat hoe minder ik hoef te veranderen in de tekst hoe goedkoper (tot gratis aan toe) het voor ze wordt. Kan je altijd achteraf nog ze toegang en uitleg geven om het zelf te doen. Ik bedoel.. Je (bedrijfs)naam staat er wel bij op de site.
[ Voor 3% gewijzigd door Caelorum op 17-10-2013 11:40 ]
Verwijderd
Tja, waarom laat je de klant dan betalen voor een CMS als hij er uiteindelijk toch niets zelf aan mag aanpassen en voor elke verandering weer naar jou moet komen? Gaat het nut van een CMS daar dan niet wat verloren?Caelorum schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 11:39:
[...]
NIET! Hoe vaak ik wel niet een website zie waarbij elke regel een andere opmaak heeft (lettertype, fontweight, grootte en zelfs kleur). En telkens hoop ik weer. tegen veel beter weten in, dat ze dan op zijn minst weet hebben van h1-4 en dergelijke (je weet wel de standaard word-kennis die iedereen hoort te hebben). Maar neeeeee.... Natuuuuurlijk niet
Zou een klant dus ook gewoon meteen zeggen dat ik het wel plaats en dat hoe minder ik hoef te veranderen in de tekst hoe goedkoper (tot gratis aan toe) het voor ze wordt. Kan je altijd achteraf nog ze toegang en uitleg geven om het zelf te doen. Ik bedoel.. Je (bedrijfs)naam staat er wel bij op de site.
Verwijderd
Het enige wat je zou kunnen doen is het gebruik van bepaalde tags verbieden. Zodat je de opmaak redelijk in stijl van de website kunt houden.Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 11:53:
[...]
Tja, waarom laat je de klant dan betalen voor een CMS als hij er uiteindelijk toch niets zelf aan mag aanpassen en voor elke verandering weer naar jou moet komen? Gaat het nut van een CMS daar dan niet wat verloren?
Aan de andere kant, de klant vindt toch wel een manier om de site stuk te maken
Nee, want in dat soort overeenkomsten laat je de klant niet betalen voor het CMS, maar voor het bouwen van de website in zn geheel de prijs voor het CMS zit daar dan bij in (indien van toepassing). Het CMS wordt dan niks meer dan een tool die je zelf gebruikt om de website up to date te houden.Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 11:53:
[...]
Tja, waarom laat je de klant dan betalen voor een CMS als hij er uiteindelijk toch niets zelf aan mag aanpassen en voor elke verandering weer naar jou moet komen? Gaat het nut van een CMS daar dan niet wat verloren?
Je kan de klant toch ook een beperkte set aan opties geven? Geen kleuren/lettertypes etc, alleen alinea/koppen, plaatjes ed.Caelorum schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 11:39:
[...]
NIET! Hoe vaak ik wel niet een website zie waarbij elke regel een andere opmaak heeft (lettertype, fontweight, grootte en zelfs kleur). En telkens hoop ik weer. tegen veel beter weten in, dat ze dan op zijn minst weet hebben van h1-4 en dergelijke (je weet wel de standaard word-kennis die iedereen hoort te hebben). Maar neeeeee.... Natuuuuurlijk niet
En gewoon goed uitleggen hoe ze het moeten doen.
Als de klant perse kleurtjes etc in zijn tekst wil, moet hij dat uiteindelijk toch zelf weten.
Je bent ook niet verplicht om je eigen naam op de website te zetten he
(En voor klanten is het ook niet ideaal als ze voor elk spelfoutje jou een mail moeten sturen voor wijzigingen. Zelf zit je daar ook niet op te wachten om dat de hele dag te doen toch?)
[ Voor 7% gewijzigd door Barryvdh op 17-10-2013 12:21 ]
Waar was jij gisteravond?PrisonerOfPain schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 12:12:
In related news, als iemand nog opzoek is naar een (aantal) goedkope laptops moet 'ie mij even een DM sturen.
Lekker op de bank
Ik tot en met Emerald. Silver en Gold zijn volgens mij wel de beste. Er zijn ook remakes van Blue/Red/Silver/Gold. De remakes van Silver/Gold heb ik niet gespeeld, Blue/Red wel. De remakes vind ik leuk om opnieuw te spelen omdat je dan de "classic" bekende pokemon hebt met moderne graphics en features. Ik vond het wel jammer dat het einde van de remakes van Red/Blue anders zijn: Ik had graag op de klassieke manier moltres/zapdos/artiqunogwat gevangen. Toen bleek dat het afweek ben ik gestopt ermee: Maak het goed na of maak een andere game, maar vlak voor de pkmnleage het verhaal afbreken naar een nieuw verhaal vond ik niet zo vermakelijk.Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 11:06:
[...]
Heb jij alle Pokémons gespeeld? Ik ben er na 'Gold' mee opgehouden. Zijn ze nog steeds zo goed als vroeger?
Ik wil al een tijdje een DS aanschaffen om de nieuwe pokemon games te spelen na Emerald.
Waarom X/Y mij aanspreekt is, is vooral door de wat drastischere verandering in de game.
Zie ook de playthrough van deze gekke dame: (voor de graphics; de playthrough is heel langzaam en zal daarom weinig boeiende spoilers bevatten)
[ Voor 8% gewijzigd door Gamebuster op 17-10-2013 12:43 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Hm, daar is inderdaad nog aardig wat activiteit te zien. Nice! Ga het in de gaten houden.Hipska schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 11:34:
Ik heb het wel gebruikt ooit en gaf toch wel behoorlijk cleane code.
Volgens hun GitHub zijn ze wel bezig met een release en is er nog regelmatig activiteit.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Waarom noemen ze dat ding "banaan", het is een CTA.Noctonix schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 12:33:
[afbeelding]
Ligt het aan mij of klopt die zin (op de banaan) niet helemaal 100%?
Maar inderdaad, die tekst is een beetje raar.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
die stem.. echt.. wth...Gamebuster schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 12:38:
[...]
Ik tot en met Emerald. Silver en Gold zijn volgens mij wel de beste. Er zijn ook remakes van Blue/Red/Silver/Gold. De remakes van Silver/Gold heb ik niet gespeeld, Blue/Red wel. De remakes vind ik leuk om opnieuw te spelen omdat je dan de "classic" bekende pokemon hebt met moderne graphics en features. Ik vond het wel jammer dat het einde van de remakes van Red/Blue anders zijn: Ik had graag op de klassieke manier moltres/zapdos/artiqunogwat gevangen. Toen bleek dat het afweek ben ik gestopt ermee: Maak het goed na of maak een andere game, maar vlak voor de pkmnleage het verhaal afbreken naar een nieuw verhaal vond ik niet zo vermakelijk.
Ik wil al een tijdje een DS aanschaffen om de nieuwe pokemon games te spelen na Emerald.
Waarom X/Y mij aanspreekt is, is vooral door de wat drastischere verandering in de game.
Zie ook de playthrough van deze gekke dame: (voor de graphics; de playthrough is heel langzaam en zal daarom weinig boeiende spoilers bevatten)
[video]
[ Voor 46% gewijzigd door .oisyn op 17-10-2013 13:39 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Mee eens.oisyn schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 13:38:
GODVERDEKANKERTYFUSPAYPAL
Je weet zeluf
Nou nou, het zal vast een PEBKAC zijn..oisyn schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 13:38:
GODVERDEKANKERTYFUSPAYPAL ##$%#$^#^&@#$!^
#^@$%
@$^@!#$!$
* Korben rent
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Verwijderd
Wat hebben ze nu weer uitgevreten?.oisyn schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 13:38:
#^@$%
@$^@!#$!$
Weet je zeker dat je niet zelf gewoon een foutje maakt?.oisyn schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 13:38:
#^@$%
@$^@!#$!$
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Ik kan daar niet langer dan 2 seconden naar luisteren of ik me al een vuist in iemands gezicht slaan
Nothing to see here!
Account is "under investigation" en nu willen ze de boekhouding van het hele jaar zien voor ik er überhaupt weer iets mee kan. Fuckers
[ Voor 26% gewijzigd door .oisyn op 17-10-2013 14:24 ]
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| Private Function Foo() As Boolean Dim Bar As Boolean Bar = True Foo = Bar End Function |
Mij ontgaat het doel compleet
http://www.microsoft.com/visualstudio/eng/downloads
Altijd leuk, nieuw speelgoed
Welkom in de ‘wondere wereld’ van PayPal. Heb al heel veel van zulke verhalen gehoord; mensen van wie hun geld vast werd gehouden zonder (imho) geldige reden..oisyn schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 14:18:
Account is "under investigation" en nu willen ze de boekhouding van het hele jaar zien voor ik er überhaupt weer iets mee kan. Fuckers
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Verwijderd
Eigenlijk heel gek hoe het allemaal kan gaan. Vroeger hoorde ik niets dan lof over PayPal maar ik heb de indruk dat dat de laatste tijd helemaal is omgeslagen. Ik heb - vooral op Tweakers - al heel wat slechte verhalen gehoord.OkkE schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 14:39:
[...]
Welkom in de ‘wondere wereld’ van PayPal. Heb al heel veel van zulke verhalen gehoord; mensen van wie hun geld vast werd gehouden zonder (imho) geldige reden.
In die 3 keer dat ik PayPal heb gebruikt, werkte het prima voor mij
Het werkt voor kleine bedragen en niet zoveel transacties. Maar zo gauw je naar grotere bedragen gaat of veel transacties dan zijn het bitches en gaat je account "under investigation" om het minst of geringste.Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 14:41:
[...]
Eigenlijk heel gek hoe het allemaal kan gaan. Vroeger hoorde ik niets dan lof over PayPal maar ik heb de indruk dat dat de laatste tijd helemaal is omgeslagen. Ik heb - vooral op Tweakers - al heel wat slechte verhalen gehoord.
Nothing to see here!
Ik hoor de laatste tijd ook meer negatieve verhalen dan vroeger.Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 14:41:
Eigenlijk heel gek hoe het allemaal kan gaan. Vroeger hoorde ik niets dan lof over PayPal maar ik heb de indruk dat dat de laatste tijd helemaal is omgeslagen. Ik heb - vooral op Tweakers - al heel wat slechte verhalen gehoord.
Weet niet hoe je PayPal gebruikt hebt, als koper of verkoper? Maar als koper is er ook (vrijwel) niks mis met PayPal. Het is juist de verkopers die in veel gevallen niet (of heel lastig) bij hun geld kunnen... voornamelijk wanneer het veel transacties en/of hoge(re) bedragen betreft.
Wist je trouwens dat er een limiet op zit voor particulieren? Had er ooit eens iets van 1.3k $ op, en dat vonden ze te veel waardoor ze m'n account blokkeerde onder het mom van illegale activiteiten oid?
[ Voor 11% gewijzigd door .oisyn op 17-10-2013 14:50 ]
wat was dan het "voordeel" waardoor je nu een zakelijke account gebruikt?.oisyn schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 14:49:
Ik gebruikt hiervoor een niet-zakelijke paypal en daar heb ik nooit problemen mee gehad. Heeft vaak zat meer dan 10k op gestaan. Kon ik allemaal withdrawen in 1 keer.
Het suckt kut met peren als verkoper. Dat komt ook door die belachelijke kopersbescherming die ze hanteren, waardoor kopers echt compleet gevrijwaard zijn voor hun eigen falen wat betreft de bescherming van hun eigen accountgegevens.OkkE schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 14:45:
[...]
Weet niet hoe je PayPal gebruikt hebt, als koper of verkoper? Maar als koper is er ook (vrijwel) niks mis met PayPal. Het is juist de verkopers die in veel gevallen niet (of heel lastig) bij hun geld kunnen... voornamelijk wanneer het veel transacties en/of hoge(re) bedragen betreft.
[ Voor 75% gewijzigd door .oisyn op 17-10-2013 14:54 ]
Waardoor het dus hoerig langzaam is.
Dus ik ben maar in Notepad++ gaan werken, Dan werkt het dus wel gewoon normaal.
Niet iedereen begreep dit,
Verwijderd
PrisonerOfPain schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 14:59:
[...]
Niet iedereen begreep dit,iedereen wilde je laptops hebben.
Haha schitterend! Had hem niet door!PrisonerOfPain schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 14:59:
[...]
Ik was er niet ingetrapt hoor, hoef geen laptop meer. Maar schitterend bedacht!
[ Voor 14% gewijzigd door Ryur op 17-10-2013 15:04 ]
Haha ik las eerst ook je post losstaand en zag pas later dat bericht van ZaZPrisonerOfPain schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 14:59:
[...]
Nothing to see here!
Hail to the king baby!
Wow hey het is alweer donderdag, ik vond het echt nog dinsdag of woensdag
Volgens mij heeft VS een soort generic key. De DVD's hebben sowieso geen key nodig en voor de download versies geldt een vaste activatie code volgens mij.urk_forever schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 15:11:
Zie net een product key staan voor Visual Studio Ultimate 2013 op een MSDN subscription die al sinds 2010 verlopen isVerlopen die accounts niet ofzo?
De kunst zit hem volgens mij in het verkrijgen van de ISO's (hoewel je met een key ook de download versie kan unlocken). Volgens mij boeit het ze bij MS niet zo heel erg of men met VS gaat piraten.
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Ik denk zelfs dat ze dat graag hebben. Als hobyisten VS gebruiken zullen ze dat op hun werk ook willen doen. Microsoft doet er vervolgens wel z'n best voor om te zorgen dat bedrijven de boel niet piraten, maar juist de hoofdprijs betalen. Dat doen ze alleen niet middels technische middelen, maar wel middels een BSA (en andere partnership clausules)..Gertjan. schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 15:42:
[...]
De kunst zit hem volgens mij in het verkrijgen van de ISO's (hoewel je met een key ook de download versie kan unlocken). Volgens mij boeit het ze bij MS niet zo heel erg of men met VS gaat piraten.
No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Geworden?Pyr0wl schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 15:51:
Man, wat is Eclipse toch een hoopje ellende geworden
[ Voor 180% gewijzigd door EddoH op 17-10-2013 15:55 ]
Point taken.
Ik vraag me trouwens af welke lap tekst vervangbaar is door "Geworden?", gezien je edit van 180%
Meestal kun je niet updaten van RC naar RTM.Avalaxy schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 15:46:
Ik had de RC van VS2013 geinstalleerd, maar ik zie geen update. Betekent dat dat ik de RC moet verwijderen en de final moet installeren? Of zou die updates nog komen? (ik kan geen manier vinden om hem handmatig te updaten)
Nothing to see here!
Heb ook enkele Eclipse varianten geprobeerd, maar PhpStorm werkt 10x beterPyr0wl schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 15:51:
Man, wat is Eclipse toch een hoopje ellende geworden
IntelliJ, PHPStorm, PyCharm, sowieso zijn de applicaties van JetBrains awesome.TheNephilim schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 15:59:
[...]
Heb ook enkele Eclipse varianten geprobeerd, maar PhpStorm werkt 10x beter
Wat mij betreft is alles wat van JetBrains komt dik in orde! PHPStorm is zelfs de enige PHP IDE waar ik over te spreken benTheNephilim schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 15:59:
[...]
Heb ook enkele Eclipse varianten geprobeerd, maar PhpStorm werkt 10x beter
De quote weghalen en weer toevoegenPyr0wl schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 15:57:
[...]
Point taken.
Ik vraag me trouwens af welke lap tekst vervangbaar is door "Geworden?", gezien je edit van 180%
Heb alleen ervaring met PhpStorm, maar ze doen het erg goed bij JetBrains inderdaadFiresphere schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 16:02:
[...]
IntelliJ, PHPStorm, PyCharm, sowieso zijn de applicaties van JetBrains awesome.
Geeft niet, zijn we gewend van onze zuiderburen.Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 16:02:
Eigenlijk ben ik over het algemeen altijd vrij tevreden geweest van Eclipse
Nietus, dit is de eerste mail dit ik van je krijg en dan van die baantjes om spelletjes te makenForgive my direct approach - I appreciate we have been in contact previously about career opportunities in London, which may have come at the wrong time. However, as a couple of months have passed I thought I would drop you an email to get an update of your situation and to highlight a couple of brand new permanent opportunities I have live at the moment.
Kom maar terug nadat je MPS hebt gebruikt dan. Wat een kut applicatie is dat zeg. Heeft ook een lange tijd geduurd voordat ik ook maar 1 applicatie van JetBrains durfde te downloaden en openen. Ben overigens wel tevreden over IntelliJ en ReSharper hoorFiresphere schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 16:02:
[...] IntelliJ, PHPStorm, PyCharm, sowieso zijn de applicaties van JetBrains awesome.
@destraynor: I bet Mr. asd@asd.com signs up to see a lot of enterprise software demos
Tis imo ook meer hun eigen zakken vullen hoor. Iemand veel geld? FRAUDE!!1on11on en doei account en hoi centjes. Je account kan om de meest belachelijke dingen geblocked worden. Mijn eerste account waarbij ik geld eraf wilde halen werd geblocked omdat mijn CC adres niet overeen kwam. Was iets met een spatie en een streepje (van mn straat).TheNephilim schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 15:37:
PayPal is inderdaad wel extreem met hun 'preventieve' aanpak. Ze krijgen langzamerhand wel iets meer concurrentie van dingen als Google Wallet, maar ze hebben op veel terreinen nog alleenheerschappij. Vandaar de arrogantie denk ik.
Wow hey het is alweer donderdag, ik vond het echt nog dinsdag of woensdag
Tweede account was gelocked (permanent) omdat ik fraude pleegde omdat ik blijkbaar geen 10 CC's mag hebben op m'n paypal....
Ze zijn er heel makkelijk in om op gunstige momenten voor hun een account keihard te locken. Beetje het zelfde zoals google doet/deed. Tijdje adsense draaien en bij het uitbetalen van grotere bedragen opeens huilen dat je onrechtmatig clicks hebt gekregen. Gelukkig nu ik alles heb gekoppeld binnen google (adwords campagnes, adres, bedrijf, rekeningen, telefoon etc) en ervaar ik dit nooit meer.
Hoe anoniemer je binnen google bent, hoe sneller je gezien wordt als fraudeur.
NetBeans is het beste alternatief als je er geen geld voor over hebt.Pyr0wl schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 16:03:
[...]
Wat mij betreft is alles wat van JetBrains komt dik in orde! PHPStorm is zelfs de enige PHP IDE waar ik over te spreken ben
Dat zeg je nu wel alsof het een feit is, maar ik prefereer Eclipse te allen tijde boven NetBeans.Firesphere schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 16:55:
[...]
NetBeans is het beste alternatief als je er geen geld voor over hebt.
Ik heb intellij wel eens geprobeerd, en de werking is goed. Echter mist het veel van de plugins die ik gewend ben
Btw, zijn er hier monogebruikers? Ik wil wel weer eens c# doen (mono dus, want LINUX
Ik denk dat Eclipse vs NetBeans voornamelijk een kwestie van gewenning is. Ik ben ooit begonnen met NetBeans en elke keer dat ik nu Eclipse probeer, vind ik het niet prettig werken. Een oud collega van me was ooit begonnen met Eclipse en vond juist NetBeans niet fijn werken. Het zit 'm dan vooral in dingen als andere code completion, etc. want ik kan niet echt grote verschillen noemen waarom ik de ene veel beter of slechter vind dan de ander.Devilly schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 17:03:
Dat zeg je nu wel alsof het een feit is, maar ik prefereer Eclipse te allen tijde boven NetBeans.
Disclaimer: mijn mening is alleen gebaseerd op (front-end) webdevelopment.
[ Voor 6% gewijzigd door OkkE op 17-10-2013 17:08 ]
Ik ben begonnen met netbeans, en ik heb lange tijd mensen omgepraat om netbeans te gebruiken. Echter heeft iemand me een keer de mogelijkheden van eclipse laten zien, waarna ik opzoek ben gegaan in netbeans, en guess what... Deze mogelijkheden zaten niet lekker in netbeans.OkkE schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 17:07:
[...]
Ik denk dat Eclipse vs NetBeans voornamelijk een kwestie van gewenning is. Ik ben ooit begonnen met NetBeans en elke keer dat ik nu Eclipse probeer, vind ik het niet prettig werken. Een oud collega van me was ooit begonnen met Eclipse en vond juist NetBeans niet fijn werken. Het zit 'm dan vooral in dingen als andere code completion, etc. want ik kan niet echt grote verschillen noemen waarom ik de ene veel beter of slechter vind dan de ander.
Disclaimer: mijn mening is alleen gebaseerd op (front-end) webdevelopment.
De refactor en autocompletion support in eclipse is uiteindelijk gewoon superieur aan die van netbeans. Echter is netbeans wel simpeler kwa uiterlijk, en is deze flink stabieler
De laatste versies is dit bij Netbeans verbeterd.De refactor en autocompletion support in eclipse is uiteindelijk gewoon superieur aan die van netbeans. Echter is netbeans wel simpeler kwa uiterlijk, en is deze flink stabieler
Ik moet zeggen dat ik het goed vindt werken.
Eclipse heeft meer plugins, maar in Netbeans heb je geen/minder last van de verschillende versies plugins die nodig zijn. En ik ben bezig met Java 8 en alleen de beta van Netbeans heeft hier (nog) ondersteuning voor.
let the past be the past.
Daar heb ik dus IntelliJ voor. Maar die's dan weer niet gratis. Hoewel, de CE versie wel, maar ik weet zo niet of die 8 ondersteundSPee schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 17:18:
[...]
De laatste versies is dit bij Netbeans verbeterd.
Ik moet zeggen dat ik het goed vindt werken.
Eclipse heeft meer plugins, maar in Netbeans heb je geen/minder last van de verschillende versies plugins die nodig zijn. En ik ben bezig met Java 8 en alleen de beta van Netbeans heeft hier (nog) ondersteuning voor.
Praat me er niet van.Avalaxy schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 17:51:
Argh, VS de-installeren is nog steeds zo'n hel. Alle 300 items uit de Programs & Features list 1 voor 1 verwijderen
Ik kan 2013 niet installeren. Dus ben benieuwd hoe ik werkend kan krijgen (draaide nog 2012, dus geen Preview gezeik)
IMO is het snelste gewoon Windows opnieuw installeren...Avalaxy schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 17:51:
Argh, VS de-installeren is nog steeds zo'n hel. Alle 300 items uit de Programs & Features list 1 voor 1 verwijderen
Kan je gelijk Windows 8.1 erop zettenCaelorum schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 18:03:
[...]
IMO is het snelste gewoon Windows opnieuw installeren...
Ik heb het net op de RT tablet thuis gezet. Ik moet zeggen dat ik het niet echt als een vooruitgang zie... Alle instellingen zijn weer van plek gewijzigd, de startknop neemt alleen maar onnodig plek in..., ze maken beloftes niet waar (Waar is de pop3 mogelijkheid in hun mail applicatie?
Dat ik Windows 8.1 virtualiseerde met Parallels was het probleem (vooral de Parallels tools).
Verwijderd
/me doet een blik op zijn firefox download window.
17 minutes remaining. Fuck. Waarom moet windows zo nodig forceren dat hij in X minuten herstart?
De grap is dat deze 1.5GB grote download van trage server vanmiddag ook al eens op 90% gestopt is vanwege een vrijwel dagelijks crashende experiabox...
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2013 19:00 ]
cmd -> shutdown /aVerwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 18:57:
your PC will restart in 15 minutes.
/me doet een blik op zijn firefox download window.
17 minutes remaining. Fuck. Waarom moet windows zo nodig forceren dat hij in X minuten herstart?
De grap is dat deze 1.5GB grote download van trage server vanmiddag ook al eens op 90% gestopt is vanwege een vrijwel dagelijks crashende experiabox...
https://niels.nu
vast wel iets :xVerwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 19:06:
[afbeelding]
Werkt niet.
Resizen doe ik na de geforceerde reboot wel..
Zoals
cmd -> NET STOP wuauserv
(of iets qua variant wat in je proces loopt)
anders ff proberen uit te loggen? (win+L) wellicht dat je DL doorgaat en de shutdown niet. En volgens mij cancel je ook half je restart met uitloggen.
Overigens weet ik dit helaas vanwege updates/software die een restart wilde doen op een live server met 50++ gebruikers
[ Voor 14% gewijzigd door Douweegbertje op 17-10-2013 19:17 ]
https://niels.nu
Niet automatisch, zelf gestart. Specifiek gekeken voor reboot; "Does not require reboot". Na de installatie: Will restart in x. (was overigens niet een standaard win. update, weet niet meer was het was).Hydra schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 19:20:
Dat op zo'n servers uberhaupt automatische updates aanstaan.
En ja, verder nogal een beunhazen server group, was in mijn stage periode toen ik nog de algemene richting van ICT deed (o.a. server beheer, support etc).
[ Voor 7% gewijzigd door Douweegbertje op 17-10-2013 19:45 ]
Verwijderd
1080p vind ik niet echt een pronk resolutie..
windows 8.1:
lelijke start button die niemand gebruikt.
windows plaatst opeens andere achtergronden.
verplicht windows koppelen aan microsoft account tijdens setup, anders kan je niet verder. Leuk als je een random password voor alles hebt..
touchpad driver settings gereset, waardoor ik weer in het registery kan hacken om scrollen uberhaubt werkend te krijgen op de manier die ik wil.
Window border style is ook opeens gereset naar de default.
Zelfs mijn custom keymaps zijn gereset naar de default
behoorlijk brakke eerste indruk... laat mijn settings en die van drivers alsjeblieft met rust.
- Ik gebruik de start button wel dus je opmerking gaat al niet helemaal opVerwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 20:00:
[...]
1080p vind ik niet echt een pronk resolutie..
windows 8.1:
lelijke start button die niemand gebruikt.
windows plaatst opeens andere achtergronden.
verplicht windows koppelen aan microsoft account tijdens setup, anders kan je niet verder. Leuk als je een random password voor alles hebt..
touchpad driver settings gereset, waardoor ik weer in het registery kan hacken om scrollen uberhaubt werkend te krijgen op de manier die ik wil.
Window border style is ook opeens gereset naar de default.
Zelfs mijn custom keymaps zijn gereset naar de default![]()
behoorlijk brakke eerste indruk... laat mijn settings en die van drivers alsjeblieft met rust.
- Hoe bedoel je andere achtergronden?
- Ik hoefde dit niet. Ik kon kiezen tussen microsoft account of local account.
Die default resets zijn wel annoying maar dat heb ik toch altijd omdat ik meestal een reinstall doe
Nothing to see here!
Terwijl ik lekker op Linux zit, en Vim met 80 plugins als m'n editor gebruik.
Verwijderd
Maar hij neemt wel ruimte in op de taskbar die bij mij regelmatig vol staat.Rutix schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 20:08:
[...]
- Ik gebruik de start button wel dus je opmerking gaat al niet helemaal op
De bureaubladachergrond is naar de default gegaan (of de default is anders geworden, dat kan ook).- Hoe bedoel je andere achtergronden?
Volgens http://www.dedoimedo.com/...ws-8-1-local-account.html is er ook geen optie om voor een local account te kiezen....
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2013 20:12 ]
Windows is ook prima te tweaken hoorHatsieflatsie schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 20:09:
Praat in dit topic net iedereen over Windows en Eclipse/Netbeans, etc..
Terwijl ik lekker op Linux zit, en Vim met 80 plugins als m'n editor gebruik.. Dit is toch het Tweakers forum? Waarom loopt iedereen hier rond met niet te tweaken applicaties/platforms?
Nothing to see here!
Het linux gedeelte ben ik het mee eens, het vim gedeelte niet. Vim kan heel krachtig zijn met al zijn plugins, maar ik heb nooit fatsoendelijke autocompletion gezien in Vim. In grote projecten is dit onmisbaar, dus blijf ik bij editors zoals EclipseHatsieflatsie schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 20:09:
Terwijl ik lekker op Linux zit, en Vim met 80 plugins als m'n editor gebruik.. Dit is toch het Tweakers forum? Waarom loopt iedereen hier rond met niet te tweaken applicaties/platforms?
Oh je bedoelde dat zoVerwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 20:11:
[...]
Maar hij neemt wel ruimte in op de taskbar die bij mij regelmatig vol staat.
Hoe krijg jij je taskbar vol
Volgens mij is de default veranderd in 8.1[...]
De bureaubladachergrond is naar de default gegaan (of de default is anders geworden, dat kan ook).
Volgens http://www.dedoimedo.com/...ws-8-1-local-account.html is er ook geen optie om voor een local account te kiezen....
Nothing to see here!
Verwijderd
Ik wil gewoon niets in beeld zien wat niet direct een functioneel nut heeft. dat windows logo heeft geen enkel nut, weg ermee. Ik gebruik al sinds XP de windows toets of win+r om programma's op te starten.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2013 20:22 ]
Omdat ik vaak lui ben en gewoon met de muis ernaar toe gaEddoH schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 20:25:
Ik snap echt niet waarom mensen een start-knop willen als je met 1 druk op je win toets hetzelfde bereikt... Keyboard ftw.
Nothing to see here!
Dat kost toch veel meer moeite dan op een toets drukkenRutix schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 20:26:
[...]
Omdat ik vaak lui ben en gewoon met de muis ernaar toe ga
Heb zelf maar StartIsGone geinstalleerd, en dat werkt prima.
Jammer dat het met een extra tooltje moet, maar het werkt wel.
Sinds wanneer moet je op *nix zitten om te kunnen tweaken?Hatsieflatsie schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 20:09:
Heel leuk verder, maar vele werken liever professioneel en dan kom jij aan met een een tekst editor met 80 plugins... dat is haast om te huilen
Daarnaast, pak sublimetext met je eigen scripts, commands en waar je letterlijk -alles- maar dan ook alles kunt aanpassen. Pak vervolgens een volwaardige IDE, die in vele mate ook aanpasbaar zijn.
Bepaalde software is zo gemaakt om perfect te functioneren, indien dat je niet bevalt zijn er wel 10 andere varianten (zoek maar op wat volwaardige IDE's).
En ja, ik ben een tweaker op mijn windows 7. Dat werkt nou eenmaal goed voor het werk wat ik doe. Wilt niet zeggen dat ik geen dualboots heb of vmware? Eigen PC met een eigen case gemod, overclocked en wel. Eigen netwerk in m'n huis, meeste aardig custom. Maar nee, ik ben geen tweaker omdat ik een "bewezen" OS gebruik met volwassen programma's.
Sorry voor de rant hoor
Niet als in de ene hand je muis hebt en in de andere hand je beker koffie ^^ Maar dan nog heb je de windows knop in de linkeronderhoek. In feite heb ik er nu dus twee, 1 altijd in beeld en 1 die netjes hideEddoH schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 20:27:
[...] Dat kost toch veel meer moeite dan op een toets drukken
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.