OkkE schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 12:09:
[...]
Die ‘visual’ aan de bovenkant als background-image, de rest met
:before /
:after oplossen. Done.
En de volgende keer eerder met de ontwerper overleggen als je een ontwerp ziet dat problemen voor je oplevert. Pixel Perfect (wat bedoel jij daar in deze situatie mee?) zijn we toch sowieso al een tijdje mee gestopt.
Heb het geheel nu staan. De header en slider zijn in ieder geval goed, alleen nog een ramp bij verkleinen van scherm. Het uitstekende deel moet dan verder naar links, maar goed daar kom ik wel uit.
CSS3 tags zijn denk ik geen oplossing, de website moet ook in Internet Explorer 8 fatsoenlijk te zien zijn. We geven in IE8 al wel een melding over browser upgrade, maarja...
Er is wel overleg geweest, maar heb me toen verkeken op het hele gebeuren. Met pixel-perfect bedoel ik dat de schuine randen van verschillende secties met elkaar moeten lijnen. Bijvoorbeeld het menu en de slider eronder...

Bosmonster schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 12:21:
Probleem is denk ik niet zozeer het maken (met wat creatief PNG geknutsel kom je er wel), maar hoe hou je alles beheerbaar, flexibel en schaalbaar. Je kunt van een beheerder niet verwachten dat ie Photoshop-master is.
Toevallig zit ik nu ongeveer in een soortgelijk iets, maar moet het ook nog responsive zijn en zijn de schuine lijnen instelbaar (alsin de beheerder kan kiezen of het schuin is of niet, alsmede de kleurstelling, voor de betreffende subpage/site).
Uiteindelijk de schuine vlakken dus maar met wat creatief CSS3 opgelost en aangegeven dat de schuine lijnen in IE8 gewoon recht zullen zijn.
Sommige dingen zijn geen probleem, maar inderdaad, het schuine vlak in de content word niks. Als de content kleiner of groter word, zit je al met een probleem. Daarnaast is het erg lastig, elementen van twee kanten met schuine rand en andere kleur, passend voor elke schermmaat.
Deze moet ook responsive worden, nog maar eens zien hoe of wat.
En verder... ach ik kom er vast wel weer uit, maar het is uitermate frustrerend