Woaahh, m'n app is zojuist geretweet door Google (vandaag gelanceerd)!: https://twitter.com/googl...status/390141635826159616
App ziet er cool uit, maar niet een beetje duur?Avalaxy schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 18:12:
Woaahh, m'n app is zojuist geretweet door Google (vandaag gelanceerd)!: https://twitter.com/googl...status/390141635826159616
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Het probleem is gewoon dat 90% van de OpenGL documentatie eerst met immediate mode begint en als je dat eenmaal doorhebt je vertelt dat je dat alles weer weg mag mikken en helemaal from scratch met VBO's en shaders enzo mag gaan werken. Als je dat ook nog combineert met een niet superfantastisch gevoel voor wiskunde zoals bij mij is het nogal frustrerend.Gamebuster schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 17:43:
Jammer dat ik maar moeite blijf hebben met het leren van OpenGL. De internet-resources zijn naar mijn idee relatief slecht. Iedere tutorial doet hetzelfde compleet anders.
Zelf ben ik onlangs gewoon begonnen met HTML5 3D spul, en ik gebruik Three.js als redelijk low-level helper library. Da's al een stuk leuker en makkelijker om mee te werken. Daarnaast zijn er massa's voorbeelden (http://threejs.org/examples/) waar je zo spul uit kunt jatten.
https://niels.nu
Eens, je moet als ontwikkelaar serieus bezig zijn met je vak en dus ook in je eigen tijd bezig zijn met persoonlijke ontwikkeling. Maar in een professionele omgeving leer je dingen die je zelf moeilijk kunt leren of die je in je prive tijd niet tegenkomt. Daarnaast zijn er in een zakelijke omgeving bepaalde zaken die van je verwacht worden die specifiek zijn voor het team/bedrijf waar je zit. Er is dus altijd enige begeleiding nodig.douweegbertje schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 17:48:
[...]
Nja, er wordt gewoon verwacht dat iemand kan werken. Als hij niet "goed" genoeg is, moet hij daar zelf aan werken middels tijd. Dat niet alleen, ik werkte vaak genoeg thuis om dingen uit te zoeken. Ik verwacht van mijzelf dat ik dingen ga leren.. daar hoeft niemand mee te helpen.
Op het moment dat iemand niet structureel beter gaat worden, heb je gewoon een verkeerd iemand aangenomen die dan beter thuis is op de helpdesk oid.
Dit is overigens nog even wat harder verwoord, maar imo moet je als programmeur altijd bij blijven met de tijd + zelf dingen ondernemen.. desnoods thuis na werk.
Los daarvan vind ik het ook belangrijk dat 2 (of meer mensen) zich aan elkaar kunnen optrekken en samen meer zien dan 1 persoon. Samenwerking en ontwikkeling van elkaar is dus erg belangrijk, als men focust op 100% declarabel dan kun je geen tijd investeren om van elkaar te leren en pik je op die manier weinig van elkaar op.
Uiteraard, zoals met alles, is balans het sleutelwoord
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Tja, goeie programmeurs vinden het ook leuk nieuwe dingen te leren maar er zijn massa's middelmatige programmeurs die gewoon 'hun ding' blijven doen. Die snappen ook niet waarom je nieuwe webapplicaties ook niet gewoon in C++ schrijft. Wat is er mis met CGI-binaries?douweegbertje schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 17:48:
Dit is overigens nog even wat harder verwoord, maar imo moet je als programmeur altijd bij blijven met de tijd + zelf dingen ondernemen.. desnoods thuis na werk.
Peer reviews e.d. zijn ook hard nodig. Helaas hebben veel mensen daar een beetje een hekel aan omdat ze "ik zou het anders doen" persoonlijk opvatten..Gertjan. schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 18:20:
Eens, je moet als ontwikkelaar serieus bezig zijn met je vak en dus ook in je eigen tijd bezig zijn met persoonlijke ontwikkeling. Maar in een professionele omgeving leer je dingen die je zelf moeilijk kunt leren of die je in je prive tijd niet tegenkomt. Daarnaast zijn er in een zakelijke omgeving bepaalde zaken die van je verwacht worden die specifiek zijn voor het team/bedrijf waar je zit. Er is dus altijd enige begeleiding nodig.
[ Voor 39% gewijzigd door Hydra op 15-10-2013 18:21 ]
https://niels.nu
Ah, OpenGL, waar de continue vraag is: in welke van de 6 type buffers die ogenschijnlijk hetzelfde doen zet ik m'n data, en waarom is het nu ineens 10x zo traag.
Heb ik ook nooit begrepenHydra schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 18:20:
Die snappen ook niet waarom je nieuwe webapplicaties ook niet gewoon in C++ schrijft. Wat is er mis met CGI-binaries?
[ Voor 45% gewijzigd door Zoijar op 15-10-2013 18:24 ]
Verwijderd
En waarom stallt mijn bufferSubData 20ms op een VBO waarvan hij weet dat de data niet meer nodig is?
Heb hetzelfde mogen ervaren.. Er zijn ook wel een aantal tutorials die niet zo beginnen: http://www.opengl-tutorial.org/ comes to mind en http://ogldev.atspace.co.uk/index.htmlHydra schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 18:18:
[...] Het probleem is gewoon dat 90% van de OpenGL documentatie eerst met immediate mode begint en als je dat eenmaal doorhebt je vertelt dat je dat alles weer weg mag mikken en helemaal from scratch met VBO's en shaders enzo mag gaan werken. Als je dat ook nog combineert met een niet superfantastisch gevoel voor wiskunde zoals bij mij is het nogal frustrerend.
[...]
OpenGL drivers bestaan. Ze kennen geen waarom.Verwijderd schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 18:23:
En waarom stallt mijn bufferSubData 20ms op een VBO waarvan hij weet dat de data niet meer nodig is?
Ik weet ook niet hoe je timed, maar opengl loopt parallel aan je code: er is niet eens een garantie op orde van executie. Dus tenzij je fences/barriers gebruikt en hardware timers is het lastig te zeggen waar iets stalled.
Verwijderd
Het lijkt mij logisch dat-ie stallt op de BufferSubData als ik dit zie in de profiler:

Als ik filter op alleen die specifieke BufferSubData call. Excuseer mijn paint skills met een touchpad.

Als ik filter op alleen die specifieke BufferSubData call. Excuseer mijn paint skills met een touchpad.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2013 18:42 ]
Verwijderd schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 18:41:
Het lijkt mij logisch dat-ie stallt op de BufferSubData als ik dit zie in de profiler:
[afbeelding]
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Heb je gelijk in, alleen is dit puur versie 1.0. Er komt nog heel veel functionaliteit bij met behulp van updates, maar in plaats van een jaar lang opgesloten te werken aan een compleet product hebben we besloten een simpele basisversie te releasen en aan de hand van wat gebruikers willen extra functionaliteit toe te voegenFiresphere schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 18:13:
[...]
App ziet er cool uit, maar niet een beetje duur?
€ 6,49 lijkt mij een prima prijs voor wat je ervoor terugkrijgt, rekening houdend met de markt en de hoeveelheid effort die er al in zit. Een of andere marketingmanager zal het er vast wel voor over hebben.
On a different note: ik heb een paar dagen terug eens Ghostery geïnstalleerd, het valt me op hoeveel trackingmeuk er eigenlijk aanwezig is op het moderne web. Op nu.nl loopt de teller op tot 6 verschillende leveranciers, Microsoft.nl tikt 3 aan, The Verge piekt op 7 en The Register houdt het bij een 'bescheiden' 2...
On a different note: ik heb een paar dagen terug eens Ghostery geïnstalleerd, het valt me op hoeveel trackingmeuk er eigenlijk aanwezig is op het moderne web. Op nu.nl loopt de teller op tot 6 verschillende leveranciers, Microsoft.nl tikt 3 aan, The Verge piekt op 7 en The Register houdt het bij een 'bescheiden' 2...
We are shaping the future
Ik zou het er zelfs al voor over hebben als ik GA daadwerkelijk zou gebruiken ^^
Het is dat het moeilijk betalen is zonder CC, anders had ik 'm al gekocht
2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
De hebben de release expres vlak voor Windows 8.1 gepland (die komt de 17e). Met Windows 8.1 kun je ook met behulp van gift cards betalenF.West98 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 18:57:
Overigens kun je als het goed is ook met 3vcard betalen, dat is een virtuele creditcard (je zet er geld op en kunt er vervolgens mee betalen alsof het een echte CC is).
Ik had hem best wel willen kopen om te proberen, vooral qua styling en alles.F.West98 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 18:57:
Maarja, ik heb er niks aan omdat ik geen GA account heb!
3vcard. Ohja, die heb ikAvalaxy schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 19:04:
[...]
De hebben de release expres vlak voor Windows 8.1 gepland (die komt de 17e). Met Windows 8.1 kun je ook met behulp van gift cards betalen
Overigens kun je als het goed is ook met 3vcard betalen, dat is een virtuele creditcard (je zet er geld op en kunt er vervolgens mee betalen alsof het een echte CC is).
Maar ik gebruik analytics vrijwel nooit
Mijn broertje is net begonnen met Informatica op de TU en bouwt nu een aantal simpele Android apps, als ik zijn (werkende) code review hoef ik dingen maar één keer uit te leggen en dan zie ik alles de volgende keer terug. Dingen als korte functies, beschrijvende namen, geen code herhalen zijn belangrijk voor de kwaliteit van je code maar moeten wel even onder de aandacht gebracht worden voordat een in aanleg goede programmeur ze ook gaat gebruiken.douweegbertje schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 17:48:
[...]
Nja, er wordt gewoon verwacht dat iemand kan werken. Als hij niet "goed" genoeg is, moet hij daar zelf aan werken middels tijd. Dat niet alleen, ik werkte vaak genoeg thuis om dingen uit te zoeken. Ik verwacht van mijzelf dat ik dingen ga leren.. daar hoeft niemand mee te helpen.
Op het moment dat iemand niet structureel beter gaat worden, heb je gewoon een verkeerd iemand aangenomen die dan beter thuis is op de helpdesk oid.
Verder moet je ook binnen je bedrijf een code standaard afdwingen zodat mensen inwisselbaarder zijn. Iedere fout kost je geld want het kost je op zijn minst tijd om het weer te fixen. Als ik jouw code review dan kan ik voortaan ook op die code werken omdat ik hem begrijp, wat ons weer inwisselbaarder maakt.
Laatste is dat veel projecten de mist in gaan door in aanleg goede programmeurs die op stap drie zitten (iedere keer weer iets vernuftigs bedenken) iedere keer weer nieuwe patronen in de code introduceren waardoor iedere volgende programmeur ongeacht of het idee achter het patroon goed of slecht was weer gedwongen wordt om een nieuwe manier van denken te leren voor min of meer het zelfde.
Mijn ervaring is dat een middelmatige standaard die consequent doorgevoerd is beter is dan code die constant verbeterd is bij ieder nieuw stuk maar die verbetering nooit doorgevoerd is bij de oudste code.
Het maakt geen reet uit hoe slim, leergierig en gemotiveerd je bent, je gaat altijd een tijdje lopen freewheelen (sommigen hun hele leven) en je eigen betere oplossingen bedenken in een code base die het grotere geheel niet beter maakt. Dat moet een senior er echt uit vissen bij juniors.
iOS developer
Hoe brak is die telefoon van jou dat 'ie niet eens Unicode snapt? Dit is niet je eerste post waarin de 'vreemde tekens' zijn vernacheld zeg maar.F.West98 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 16:40:
[...]
Mijn code is op sommige punten idd 3Ook niet per sé lastig te onderhouden, maar meer af en toe regels code die ook in meer regels konden die ik per sé in één wou houden omdat het kon
(al tijdje geleden weer).
Maar ik weet niet in hoeverre mijn code onderhoudbaar is
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Erger zijn nog de bedrijven die nieuwe mensen aannemen en ze direct aan de slag zetten, en pas als het project af is kijken hoe het eruit zietBikkelZ schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 19:11:
[...]
Het maakt geen reet uit hoe slim, leergierig en gemotiveerd je bent, je gaat altijd een tijdje lopen freewheelen (sommigen hun hele leven) en je eigen betere oplossingen bedenken in een code base die het grotere geheel niet beter maakt. Dat moet een senior er echt uit vissen bij juniors.
Niet elk bedrijf heeft code standaarden (ook wel de hobby club genoemd)
Dat is mijn auto-quote JS baksel op mijn computerCodeCaster schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 19:13:
[...]
Hoe brak is die telefoon van jou dat 'ie niet eens Unicode snapt? Dit is niet je eerste post waarin de 'vreemde tekens' zijn vernacheld zeg maar.
Ik doe daar iets fout.
Wat het doet: Klik op quote, bericht klapt uit met formulier om te reageren daarop (incl quote).
Na "post" direct weergeven
Gebruik je wel iso-8859-15 als charset?F.West98 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 19:19:
[...]
Dat is mijn auto-quote JS baksel op mijn computer
Ik doe daar iets fout.
Geen idee. Ik heb gewoon een <textarea> in een <form>.
Ik zal eens kijken
Ik zal eens kijken
Het is gewoon een <textarea>, precies. Zelfde HTML als QR-vak.
Ligt waarschijnlijk aan de POST.
Oei, dubbelpost. Maar stiekem een test
Ligt waarschijnlijk aan de POST.
Oei, dubbelpost. Maar stiekem een test
Heb je het nu niet over iedere softwaretoko dan? Ik heb werkelijk nog nooit gezien of gehoord dat er serieus aandacht is voor codekwaliteit. Begeleiden van juniors is gewoon duur, dus geef ze maar een certificaatje en dan snappen ze het wel toch?Megamind schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 19:14:
[...]
Erger zijn nog de bedrijven die nieuwe mensen aannemen en ze direct aan de slag zetten, en pas als het project af is kijken hoe het eruit ziet![]()
Niet elk bedrijf heeft code standaarden (ook wel de hobby club genoemd)
Ja toch. Het is een HTTP-header die de boosdoener is. Kijken hoe ik dat met JS kan aanpassen...
Codekwaliteit wil in de vorm van automatische check en waar mogelijk update zo niet mail terug naar dev om te fixen. En begeleiding van nieuwe engineers is ook wel goed geregeld, cursussen en hulp vanuit het team wanneer gevraagd.CodeCaster schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 19:37:
[...]
Heb je het nu niet over iedere softwaretoko dan? Ik heb werkelijk nog nooit gezien of gehoord dat er serieus aandacht is voor codekwaliteit. Begeleiden van juniors is gewoon duur, dus geef ze maar een certificaatje en dan snappen ze het wel toch?
Volgens mij nu gefixt.
PayPal wordt ook ondersteundF.West98 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 18:57:
Die is al tijden stuque bij mij. En de support reageert ook niet.
edit:
Argh
[ Voor 4% gewijzigd door F.West98 op 15-10-2013 19:46 ]
Ik neem aan dat je bedoelt dat de Mantle API betere prestaties neerzet? (En dat je niet verbaasd bent dat MS hun eigen API blijft gebruiken?)
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Dat MS z'n oude tactiek verdedigt is geen verrassing.
Wordt toch wel steeds nieuwsgieriger hoeveel % framerate extra Mantle mij in BF4 gaat geven.
Wordt toch wel steeds nieuwsgieriger hoeveel % framerate extra Mantle mij in BF4 gaat geven.
[ Voor 23% gewijzigd door Voutloos op 15-10-2013 21:48 ]
{signature}
Verwijderd
Wauw, nice!Avalaxy schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 18:12:
Veel succes ermee. Jammer genoeg gebruik ik geen Google Analytics anders had ik er wel 7 euro voor over.
Good luck nog.
Hoeveel procent krijg je zelf van die euro's? Kan ik je anders direct betalen en een code krijgen?Avalaxy schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 18:12:
Thanks!Verwijderd schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 23:28:
[...]
Wauw, nice!
Veel succes ermee. Jammer genoeg gebruik ik geen Google Analytics anders had ik er wel 7 euro voor over.
Good luck nog.
Vanaf 8.1 zou dat 80% moeten zijn (waar dan nog belastingen vanaf gaan enzo). Codes kan helaas niet! Dat zou ik erg graag willen, maar de Windows Store heeft dat niet. Zoiets is wel zelf in te bakken maar kost veel meer moeite en is minder gebruiksvriendelijk.Firesphere schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 23:39:
[...]
Hoeveel procent krijg je zelf van die euro's? Kan ik je anders direct betalen en een code krijgen?
er was een bf4 demo op zo'n evenement van AMD. Daar hadden ze het over 57**x1080 resolutie met zo te zien gfx detail op bijna hoogst dat werd gerenderd op een enkele r290x met redelijke framerate (iig geen drips zichtbaar). Lijkt mij dus dat een boost van 4x toch wel mogelijk zou moeten zijn. Al blijft het natuurlijk gokken zo zonder de prestaties van die kaart te wetenVoutloos schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 21:46:
Dat MS z'n oude tactiek verdedigt is geen verrassing.
Verwijderd
Altijd fijn als je bij een willekeurige website, na het aangeven van "ik ben mijn wachtwoord" vergeten, een mailtje ontvangt met je eigen wachtwoord in plaintext
Heb mijn wachtwoord maar even aangepast naar "plaintextpasswordforshame!"
Misschien ook maar eens een mailtje naar het bedrijf sturen
Heb mijn wachtwoord maar even aangepast naar "plaintextpasswordforshame!"
Ken je Magento?Verwijderd schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 00:55:
Altijd fijn als je bij een willekeurige website, na het aangeven van "ik ben mijn wachtwoord" vergeten, een mailtje ontvangt met je eigen wachtwoord in plaintext![]()
Heb mijn wachtwoord maar even aangepast naar "plaintextpasswordforshame!"![]()
Zoek eens op hoe een wachtwoord in Magento kan worden geupdate als je het kwijt bent.
Verwijderd
Volgens mij heb jij een verkeerd idee van het nut van mantle. Een grafische kaart wordt niet magischerwijs sneller door mantle, de CPU overhead wordt slechts verminderd.Caelorum schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 00:23:
[...]
er was een bf4 demo op zo'n evenement van AMD. Daar hadden ze het over 57**x1080 resolutie met zo te zien gfx detail op bijna hoogst dat werd gerenderd op een enkele r290x met redelijke framerate (iig geen drips zichtbaar). Lijkt mij dus dat een boost van 4x toch wel mogelijk zou moeten zijn. Al blijft het natuurlijk gokken zo zonder de prestaties van die kaart te weten
Als je 3 beeldschermen hebt is het niet zo dat de hoeveelheid draw calls met een factor 3 omhoog gaat. De draw calls worden slechts zwaarder. Dat schaalt nog altijd prima met openGL en directX. Het is de CPU overhead die het grootste probleem is.
Verwijderd
Ken het van naam maar nooit mee gewerkt. Anyhoe de site in kwestie draait op ASP.Firesphere schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 00:56:
[...]
Ken je Magento?
Zoek eens op hoe een wachtwoord in Magento kan worden geupdate als je het kwijt bent.
En kan niet helemaal opmaken uit je post of je "
Dit is een hint:Verwijderd schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 01:13:
[...]
Ken het van naam maar nooit mee gewerkt. Anyhoe de site in kwestie draait op ASP.
En kan niet helemaal opmaken uit je post of je "" op mijn reactie slaat of op het feit dat dit standaard gebeurde in oudere versies van Magento?
UPDATE admin_user SET password=CONCAT(MD5('qXpassword'), ':qX') WHERE username='admin';
Of eigenlijk, is dat m'n
Alle ww's zijn nog steeds puur MD5. Geen crypt, geen hash, geen pepper.
En zout snappen ze sowieso niet geloof ik.
Verwijderd
Mja, smakeloze bedoeling in ieder gevalFiresphere schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 01:21:
[...]
Dit is een hint:
UPDATE admin_user SET password=CONCAT(MD5('qXpassword'), ':qX') WHERE username='admin';
Of eigenlijk, is dat m'n
Ik zie niet wat er mis is hoor... Het resultaat is toch onleesbaar en niet makkelijk terug te draaienFiresphere schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 01:21:
[...]
Dit is een hint:
Of eigenlijk, is dat m'n
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Ik ben bezig met het installeren van de laatste Qt-ontwikkelomgeving 5.1. Hiervoor gebruik ik de "Qt Online Installer for Linux 64-bit".
Wanneer ik dat bestand via de console start, krijg ik nu al een paar keer:
Wanneer ik dat bestand via de console start, krijg ik nu al een paar keer:
~/Downloads$ ./qt-linux-opensource-1.4.0-2-x86_64-online.run Warning: This should not happen! Warning: This should not happen! Warning: This should not happen! Warning: This should not happen! Warning: This should not happen!
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Er van uitgaande dat die qX de salt is: Wikipedia: Length extension attackBtM909 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 02:07:
[...]
Ik zie niet wat er mis is hoor... Het resultaat is toch onleesbaar en niet makkelijk terug te draaien
Weet je, dat was misschien erg in 2003, toen mensen nog hetzelfde wachtwoord gebruikten op verschillende sites. Maar iedereen die dat anno 2013 nog doet is toch een prutser.Verwijderd schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 00:55:
Altijd fijn als je bij een willekeurige website, na het aangeven van "ik ben mijn wachtwoord" vergeten, een mailtje ontvangt met je eigen wachtwoord in plaintext
Jij geeft Pietje een wachtwoord om jezelf bij Pietje te identificeren. En vervolgens geef je datzelfde wachtwoord om je bij Pietje te identificeren ook nog eens aan ene Klaas, ene Hans en ene Wim. En dan ga je klagen dat Hans het niet veilig bewaakt? HAHA.
Sorry hoor, maar bij verstandig wachtwoordgebruik, een lang random wachtwoord, uniek per site, maakt het geen klap uit of die site het wel of niet versleuteld opslaat.
Natuurlijk is het slordig van zo'n site, omdat ze ook rekening moeten houden met prutsers die wachtwoorden recyclen, maar als het jou boeit dat ze plaintext wachtwoorden mailen, dan is dat vooral een indicatie dat jouw wachtwoordsystematiek niet deugt.
Verwijderd
Zou het bijna met je eens zijn, ware het niet dat je er tegenwoordig moeilijk meer aan ontkomt om bij talloze kleine websites een account aan te maken. Ik werk al met verscheidene wachtwoorden maar een apart wachtwoord gebruiken voor elke website, en dat zijn er al snel heel wat, is gewoon niet praktisch. Ik vind dat een bedrijf waarmee ik zaken doe, dan best wat voorzichtiger mag omspringen met dat soort gegevens.eamelink schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 08:12:
[...]
Natuurlijk is het slordig van zo'n site, omdat ze ook rekening moeten houden met prutsers die wachtwoorden recyclen, maar als het jou boeit dat ze plaintext wachtwoorden mailen, dan is dat vooral een indicatie dat jouw wachtwoordsystematiek niet deugt.
Goede 's morgens deze morgen!
Tijd voor een lekker bakkie en wat animaties in elkaar knutselen.
Tijd voor een lekker bakkie en wat animaties in elkaar knutselen.
Tip: als je een uur voor je wekker al wakker bent ga dan niet nog "even" weer slapen....
Dat ben ik niet met je eens. Hoe ga jij 32 (doe 'ns een gooi) wachtwoorden onthouden? En dan allemaal anders, met een veilige combinatie, met een veilige lengte... Nee, ik heb voor belangrijke websites echt wel verschillende wachtwoorden, maar als ik mij op een random forum (niet Tweakers!) aanmeld ga ik echt niet een supermoeilijk wachtwoord verzinnen. Ik heb dan ook één wachtwoord dat geldt voor al dat soort junk.eamelink schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 08:12:
[...]
Weet je, dat was misschien erg in 2003, toen mensen nog hetzelfde wachtwoord gebruikten op verschillende sites. Maar iedereen die dat anno 2013 nog doet is toch een prutser.
Jij geeft Pietje een wachtwoord om jezelf bij Pietje te identificeren. En vervolgens geef je datzelfde wachtwoord om je bij Pietje te identificeren ook nog eens aan ene Klaas, ene Hans en ene Wim. En dan ga je klagen dat Hans het niet veilig bewaakt? HAHA.
Sorry hoor, maar bij verstandig wachtwoordgebruik, een lang random wachtwoord, uniek per site, maakt het geen klap uit of die site het wel of niet versleuteld opslaat.
En dan verzin ik voor dingen als Mijn ING, Tweakers, GMail en Facebook wel wat moeilijkers.
Daarnaast: waarom zou je een wachtwoord niet hashen? Als jouw password plaintext opgeslagen staat kun je er al gelijk meer mee als met een hash, hoe makkelijk die hash misschien te kraken is.
Keepass met een master wachtwoord waarbij je de database file in Google drive hebt staan? Op deze manier heb je veilige wachtwoorden en kun je er overal bij (op je eigen desktop en op je smartphone bijvoorbeeld).Cor453 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 08:29:
[...]
Dat ben ik niet met je eens. Hoe ga jij 32 (doe 'ns een gooi) wachtwoorden onthouden? En dan allemaal anders, met een veilige combinatie, met een veilige lengte... Nee, ik heb voor belangrijke websites echt wel verschillende wachtwoorden, maar als ik mij op een random forum (niet Tweakers!) aanmeld ga ik echt niet een supermoeilijk wachtwoord verzinnen. Ik heb dan ook één wachtwoord dat geldt voor al dat soort junk.
Zo moeilijk is het niet.
Tegenwoordig pak ik twee letters uit de sitenaam gemixt met een redelijk eenvoudig wachtwoord wat wel overal hetzelfde is. Zo kan ik het allemaal uit elkaar houden en is toch je wachtwoord telkens net anders
Daarom vind ik het ook zo jammer dat er maar weinig sites zijn die OpenID accepteren. Ik kan op steeds meer sites inloggen met Facebook en Twitter, maar dat wil ik lang niet altijd. Met OpenID kan je eht in ieder geval zelf in de hand houden (je kunt zelfs een eigen OpenID-server implementeren...)Verwijderd schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 08:19:
[...]
Zou het bijna met je eens zijn, ware het niet dat je er tegenwoordig moeilijk meer aan ontkomt om bij talloze kleine websites een account aan te maken. Ik werk al met verscheidene wachtwoorden maar een apart wachtwoord gebruiken voor elke website, en dat zijn er al snel heel wat, is gewoon niet praktisch. Ik vind dat een bedrijf waarmee ik zaken doe, dan best wat voorzichtiger mag omspringen met dat soort gegevens.
Verwijderd
Zo doe ik dat ook. Het zijn wel niet altijd 2 letters, het kunnen er ook meerdere zijn.jip_86 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 08:39:
Tegenwoordig pak ik twee letters uit de sitenaam gemixt met een redelijk eenvoudig wachtwoord wat wel overal hetzelfde is. Zo kan ik het allemaal uit elkaar houden en is toch je wachtwoord telkens net anders
Daar was ik ook mee begonnen. Daarna ben ik KeePass in samenwerking met KeeFox gaan gebruiken.Verwijderd schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 09:08:
[...]
Zo doe ik dat ook. Het zijn wel niet altijd 2 letters, het kunnen er ook meerdere zijn.
LastPass bevat mij ook wel goed.
Mailen van plain text wachtwoorden is misschien vooral een probleem als je op onversleutelde wifi zit. Is wel alleen een issue als verder wel met https kunt inloggen natuurlijk. (Anders doet het er niet toe.)
Mailen van plain text wachtwoorden is misschien vooral een probleem als je op onversleutelde wifi zit. Is wel alleen een issue als verder wel met https kunt inloggen natuurlijk. (Anders doet het er niet toe.)
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
Verwijderd
Heb er al veel van gehoord maar heb er nog niet echt naar gekeken. Misschien ook maar eens doen dan.Evilbee schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 09:12:
[...]
Daar was ik ook mee begonnen. Daarna ben ik KeePass in samenwerking met KeeFox gaan gebruiken.
[alu-hoedje]
Hoe veilig is het om je wachtwoorden op de servers van een externe partij op te slaan?
[/alu-hoedje]
Ik gebruik ook lastpass. Wachtwoorden worden encrypted opgeslagen op de server en worden op de client encrypted dmv jouw master password, dus zelfs als de database op straat komt om wat voor reden dan ook, is er nog niets aan de hand. De sleutel is namelijk niet aan de lastpass kant.
Lekker op de bank
Zo, eerst maar eens koffie?
Ik vrees dat't een lange dag gaat worden.
Ik vrees dat't een lange dag gaat worden.
Het grote bezwaar dat ik zie tegen Lastpass is dat het een clouddienst is zoals alle andere, en dat die van de ene op de andere dag kan verdwijnen (zie Lavabit). Als dat gebeurt met Lastpass zou dat betekenen dat ik zonder wachtwoorden zit, wat een hoop werk betekent.
Ik moet ook eens aan Keepass gaan geloven, mijn huidige wachtwoordbeleid schiet tekort.
Ik moet ook eens aan Keepass gaan geloven, mijn huidige wachtwoordbeleid schiet tekort.
Daarom heb ik met Lastpass ook dat ik eens in de zoveel tijd mijn wachtwoorden exporteer.Alex) schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 09:26:
Het grote bezwaar dat ik zie tegen Lastpass is dat het een clouddienst is zoals alle andere, en dat die van de ene op de andere dag kan verdwijnen (zie Lavabit). Als dat gebeurt met Lastpass zou dat betekenen dat ik zonder wachtwoorden zit, wat een hoop werk betekent.
Die kan je weer uitlezen met een tooltje die ze ook als download aanbieden. Dan heb je niets meer te maken met de server, alleen heeft die natuurlijk geen browserintegratie.
In geval dat Lastpass verdwijnt heb je in ieder geval nog al je wachtwoorden.
Lekker op de bank
Nice!Avalaxy schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 18:12:
Zo te zien ook je hits netjes uitgelijnd
Ik ben op zoek naar een manier om Twitter als Identity Provider te gebruiken in combinatie met Windows Identity Foundation (/ ADFS). Nou was ik een project tegengekomen genaamd SocialSTS wat belooft precies dat te kunnen leveren, maar het blijkt een webservice te zijn zonder verdere contactinformatie. Ik wil verdorie geen webdienst, ik wil dat spul gewoon kunnen downloaden en op mijn eigen infrastructuur hosten 
Nouja, dan maar zelf wat gaan knutselen...
Nouja, dan maar zelf wat gaan knutselen...
Ik gebruik een offline password manager, waarvan de app op stick staat, en de database op dropbox. De database wordt versleuteld en is met een master password leesbaar te maken.
Werkt prima. Voor sites waar ik vaak kom heb ik dan weer gewoon een wachtwoord wat ik kan onthouden
Werkt prima. Voor sites waar ik vaak kom heb ik dan weer gewoon een wachtwoord wat ik kan onthouden
Dus nu ben ik aan het werk op een oude Windows XP pc..........
[ Voor 12% gewijzigd door Woy op 16-10-2013 10:52 ]
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Standaard offline opslaan van je vault op een toegewezen device lijkt me een goede feature voor lastpass. Want het zou inderdaad wel erg vervelend zijn als je alles kwijt bent...
Heb ik vaker gezien. Zeker bij een laptops die wat ouder zijn (1+ jaar). Die laptop geheugen bankjes houden er niet van als je de modules verwijderd na lange tijd...Woy schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 10:52:
Gisteren heb ik extra geheugen voor mijn laptop gekregen, en dat heb ik gisterenavond geinstalleerd. Alleen sinds dat ik dat gedaan heb krijg ik tijdens boot mijn Windows niet meer, ook niet als ik het geheugen weer vewijder
Dus nu ben ik aan het werk op een oude Windows XP pc..........
Mailtje van recruiter:
"Werken aan uitdagende projecten in een Scum/Agile team..."
Ik werk graag samen met Scum
Wel netjes antistatisch (matje, polsbandje) gemonteerd?
Mijn signaaltheorie is wat roestig geworden; heeft iemand wat keywords/hints (behalve 'Fourier transformatie') voor het filteren van een onbekend signaal s1 maar met een bekende periode uit een willekeurig signaal s2 met een veel grotere periode? (s1 komt dus meerdere keren voor in s2).
Oef, ik zit hier met een ontwerp met tig schuine randen...
Dat is echt niet te doen hè ... 

Ik hoopte het pixel perfect tijdperk een beetje uit te zijn

offtopic:
Binnenste gedeelte, waarop die vier afbeeldingen zijn uitgelijnd, dat is de container- reedte van 986px ...alles daarbuiten moet dus wegvallen of verkleinen tot de container-breedte.
Binnenste gedeelte, waarop die vier afbeeldingen zijn uitgelijnd, dat is de container- reedte van 986px ...alles daarbuiten moet dus wegvallen of verkleinen tot de container-breedte.
Met goed voornemen ook Keepass maar geinstalleerd. Even testen met Tweakers natuurlijk, wachtwoord gegenereerd van 25 tekens: b}swtqS~}Gj9,?I$o$"YY6xO]
Updaten van wachtwoord gaat prima, alleen inloggen ging niet meer...
Updaten van wachtwoord gaat prima, alleen inloggen ging niet meer...
Mischien bedoelde ie wel Wikipedia: SCUMMSardaukar schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 10:59:
Mailtje van recruiter:
Driving a cadillac in a fool's parade.
Verwijderd
Ik denk dat we stilaan toch naar een andere manier van beveiliging moeten gaan. Wachtwoorden zijn gewoon niet veilig meer. Binnen dit en X jaar, zijn computers zo snel geworden dat ze zelf wachtwoorden van 30 karakters gaan kunnen kraken binnen enkele minuten.
Volgens mij zou er iets moeten komen zoals een online identiteitskaart oid waarmee je kan inloggen. Maar ja, hoe beveilig je zoiets? Het moet natuurlijk onmogelijk te zijn om zoiets te kraken.
Vingerafdrukscanners zijn het begin, maar net zoals bij alle beveiliging, is deze ook niet feilloos.
Volgens mij zou er iets moeten komen zoals een online identiteitskaart oid waarmee je kan inloggen. Maar ja, hoe beveilig je zoiets? Het moet natuurlijk onmogelijk te zijn om zoiets te kraken.
Vingerafdrukscanners zijn het begin, maar net zoals bij alle beveiliging, is deze ook niet feilloos.
Dat is er natuurlijk al deels. Ik heb two-factor authentication aanstaan voor Google, Microsoft, Evernote en LinkedIn.
Zo krijg je dat je iets moet weten en iets bij je moet hebben (je smartphone) om in te kunnen loggen. Maakt het weer een stuk lastiger voor kwaadwillenden.
Zo krijg je dat je iets moet weten en iets bij je moet hebben (je smartphone) om in te kunnen loggen. Maakt het weer een stuk lastiger voor kwaadwillenden.
Ik heb niks verwijderd, alleen een reepje toegevoegd. Ook is de laptop nog geen jaar oud. Het lijkt ook geen hardware probleem te zijn. Want het is puur Windows die niet wil booten.Hoogie2004 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 10:55:
[...]
Heb ik vaker gezien. Zeker bij een laptops die wat ouder zijn (1+ jaar). Die laptop geheugen bankjes houden er niet van als je de modules verwijderd na lange tijd...
Niet zo netjes antistatisch, maar wel veilig eerst onladen aan een PC kast. Het lijkt ook geen probleem met het geheugen of andere hadware te zijn. Zover ik het nu zie zijn de bios settings ontregeld, maar daar kan ik natuurlijk zelf weer geen wijzigingen aan maken, want password protectedCodeCaster schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 11:10:
[...]
Wel netjes antistatisch (matje, polsbandje) gemonteerd?
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Wel met de stekker er in hoop ik? Anders heeft ontladen aan een zwevende kast weinig zinWoy schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 11:52:
[...]
Niet zo netjes antistatisch, maar wel veilig eerst onladen aan een PC kast.
Verwijderd
Dat gaat inderdaad al de goede kant op. Heb je bij 2-factor authentication ook nog steeds een 'gewoon' wachtwoord nodig?Sardaukar schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 11:47:
Dat is er natuurlijk al deels. Ik heb two-factor authentication aanstaan voor Google, Microsoft, Evernote en LinkedIn.
Yup, de telefoon is de tweede factor hèVerwijderd schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 11:56:
[...]
Dat gaat inderdaad al de goede kant op. Heb je bij 2-factor authentication ook nog steeds een 'gewoon' wachtwoord nodig?
Jazeker: gebruikersnaam, wachtwoord en code. Die code kan gegenereerd zijn door bijvoorbeeld Google Authenticator, toegezonden via SMS, of afkomstig van een 'emergency scratch code'
NatuurlijkEddoH schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 11:53:
[...]
Wel met de stekker er in hoop ik? Anders heeft ontladen aan een zwevende kast weinig zin
Nu het daar toch over gaat, ligt lastpass eruit? Kan via de browserplugin niet inloggen, site werkt nog prima.
Anders hebben de netwerkbeheerders hier weer wat extra rules aan de firewall toegevoegd...
Tuurlijk, direct na posten werkt het wel....
Anders hebben de netwerkbeheerders hier weer wat extra rules aan de firewall toegevoegd...
Tuurlijk, direct na posten werkt het wel....
[ Voor 11% gewijzigd door BM op 16-10-2013 12:03 ]
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Die ‘visual’ aan de bovenkant als background-image, de rest met :before / :after oplossen. Done.TheNephilim schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 11:24:
Oef, ik zit hier met een ontwerp met tig schuine randen...Dat is echt niet te doen hè ...
[afbeelding]
offtopic:
En de volgende keer eerder met de ontwerper overleggen als je een ontwerp ziet dat problemen voor je oplevert. Pixel Perfect (wat bedoel jij daar in deze situatie mee?) zijn we toch sowieso al een tijdje mee gestopt.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Probleem is denk ik niet zozeer het maken (met wat creatief PNG geknutsel kom je er wel), maar hoe hou je alles beheerbaar, flexibel en schaalbaar. Je kunt van een beheerder niet verwachten dat ie Photoshop-master is.
Toevallig zit ik nu ongeveer in een soortgelijk iets, maar moet het ook nog responsive zijn en zijn de schuine lijnen instelbaar (alsin de beheerder kan kiezen of het schuin is of niet, alsmede de kleurstelling, voor de betreffende subpage/site).
Uiteindelijk de schuine vlakken dus maar met wat creatief CSS3 opgelost en aangegeven dat de schuine lijnen in IE8 gewoon recht zullen zijn.
Toevallig zit ik nu ongeveer in een soortgelijk iets, maar moet het ook nog responsive zijn en zijn de schuine lijnen instelbaar (alsin de beheerder kan kiezen of het schuin is of niet, alsmede de kleurstelling, voor de betreffende subpage/site).
Uiteindelijk de schuine vlakken dus maar met wat creatief CSS3 opgelost en aangegeven dat de schuine lijnen in IE8 gewoon recht zullen zijn.
[ Voor 16% gewijzigd door Bosmonster op 16-10-2013 12:23 ]
Biedt de css-property 'clip' geen uitkomst?
Goeie!orf schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 12:36:
Ik denk dat je met een diagonal gradient background ook wel een eind kunt komen.
Ik heb ook al een keer in de zelfde situatie gezeten als jij inderdaad, schuine vlakken waarvan een deel ook beheerbaar moest zijn. Het meeste toen ook opgelost met CSS3; :before / :after, gradients, border-width truucje, etc...Bosmonster schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 12:21:
Probleem is denk ik niet zozeer het maken (met wat creatief PNG geknutsel kom je er wel), maar hoe hou je alles beheerbaar, flexibel en schaalbaar. Je kunt van een beheerder niet verwachten dat ie Photoshop-master is.
Het is in zulke situaties in mijn ogen het belangrijkst dat je (vooraf) goed overlegt met ontwerper en klant. Soms zorgt een kleine aanpassing er voor dat het een stuk makkelijker te bouwen is en/of een stuk beter/eenvoudiger te beheren. En uiteraard hangt het er erg vanaf of de klant support (m.b.t. visueel gedeelte) voor oude IE's belangrijk vindt.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Backups?incaz schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 10:52:
Standaard offline opslaan van je vault op een toegewezen device lijkt me een goede feature voor lastpass. Want het zou inderdaad wel erg vervelend zijn als je alles kwijt bent...
No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
De gele balk is weer eens weg, daar gaat de mogelijkheid het topic te volgen. Wel beter voor de concentratie...
Verwijderd
Bij mij is ze er nog steeds ...Ealanrian schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 13:14:
De gele balk is weer eens weg, daar gaat de mogelijkheid het topic te volgen. Wel beter voor de concentratie...
Hier ook! Al moet ik zeggen dat deze de laatste tijd nogal vreemd doet. Vaak dat deze maar voor een gedeeltelijke update zorgt, waardoor is 2 maal moet klikken
RTFM!
Daarvoor moet je voor zover ik na kan gaan handmatig de db exporteren. Ik zou dat liever automatisch hebben.
Verwijderd
Dat probleem heb ik ook vaak._Moe_ schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 13:27:
[...]
Hier ook! Al moet ik zeggen dat deze de laatste tijd nogal vreemd doet. Vaak dat deze maar voor een gedeeltelijke update zorgt, waardoor is 2 maal moet klikken. Niet echt gebruiksvriendlijk lijkt mij.
Daarnaast vind ik het ook nog altijd spijtig dat edits niet worden mee ingeladen waardoor bepaalde reacties gewoon vergeten worden. Dit zet aan tot dubbelposten (waar ik me regelmatig wel eens schuldig aan maak).
Edit: Omdat je edits dan niet gelezen worden.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2013 13:37 ]
Het probleem is het verschil in lading tussen jouw en de kast, om die ladingen gelijk te maken heb je geen stekker nodig. ( Tenzij je de lading ook weer gelijk wilt maken met die van de randaarde )EddoH schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 11:53:
Wel met de stekker er in hoop ik? Anders heeft ontladen aan een zwevende kast weinig zin
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.