De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 54 ... 137 Laatste
Acties:
  • 340.183 views

Verwijderd

@Firesphere: Auwtsj! 10K is een hoop geld.
Voor zover ik weet, heb ik nog geen inbreuk gemaakt tegen de NDA. Ik heb enkele weken geleden wel eens een mail gepost van het management maar daar stonden geen namen in en ook bepaalde woorden waren vervangen. Dit zou toch geen probleem mogen zijn, toch? :?

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:26

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ealanrian schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 10:26:
Dus misschien is de boete slechts een dreigement en kan je wel mee naar de meeting? :P
Ik hoop't :) Het lijkt er wel een beetje op. Gisteravond ook niet heel goed gelezen eerlijk gezegd O-) Bepaalde dingen trekken meer aandacht in een tekst he :P
Verwijderd schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 10:26:
Voor zover ik weet, heb ik nog geen inbreuk gemaakt tegen de NDA. Ik heb enkele weken geleden wel eens een mail gepost van het management maar daar stonden geen namen in en ook bepaalde woorden waren vervangen. Dit zou toch geen probleem mogen zijn, toch? :?
Je kan alleen inbreuk maken op iets waar je voor hebt getekend ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Firesphere op 15-10-2013 10:27 ]

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:21
Verwijderd schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 10:26:
Als dasar iets inhoudelijks over een project/product stond kan het wel een probleem zijn

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Leuk bedrijf zo te horen Firesphere. Succes er mee. :{

Wohoo, huisarts vermoed dat ik een beknelde zenuw heb bij mijn schouderblad. -O-

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Ealanrian
  • Laatst online: 12:21
OkkE schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 10:30:

Wohoo, huisarts vermoed dat ik een beknelde zenuw heb bij mijn schouderblad. -O-
Laat em dan ff ontknellen :P

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:53
Firesphere schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 10:27:
[...]

Ik hoop't :) Het lijkt er wel een beetje op. Gisteravond ook niet heel goed gelezen eerlijk gezegd O-) Bepaalde dingen trekken meer aandacht in een tekst he :P
Meer koffie, minder bier!

Over koffie gesproken; ik ga maar weer even halen. Helaas zijn de bonen hier op dus even naar de supermarkt!

[ Voor 15% gewijzigd door Ryur op 15-10-2013 10:38 ]

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:48

alienfruit

the alien you never expected

(jarig!)
Als ik een NDA moet tekenen moet hun ook de mijne tekenen. Dan houd snel op. :+

• DXaroth
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-12-2025
holy shit wat kan bzr ontiegelijk sloom zijn ... 'even' de openerp repo binnen halen, na 5 minuten maar gewoon een tarretje gepakt, tegen de tijd dat ik die gedown en upload had, was bzr nog steeds bezig :|

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-12-2025

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

God zeg, dat is wel float tricks 101 hoor :). Op dezelfde manier kun je ook een float naar int conversie doen door een constante erbij op te tellen en dan de exponent bits eruit te ANDen

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Gister eerste dag na m'n vakantie, en ik zag opeens het licht! Ben spontaan overgestapt van SVN naar Git. :Y

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-12-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 11:44:
Gister eerste dag na m'n vakantie, en ik zag opeens het licht! Ben spontaan overgestapt van SVN naar Git. :Y
Is die vakantie toch ergens goed voor geweest ^__^

Ik ga volgende week naar Curacao :D! Eindelijk weer eens op vakantie na 4-5 jaar :).

[ Voor 13% gewijzigd door Rutix op 15-10-2013 11:53 ]

Nothing to see here!

Verwijderd

Rutix schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 11:50:
[...]

Ik ga volgende week naar Curacao :D! Eindelijk weer eens op vakantie na 4-5 jaar :).
Vakantie is sowieso ergens goed voor geweest! O.a. de Griekse economie. :+

Hebben besloten dat de volgende vakantie ook Curaçao gaat worden. :Y Volgend jaar misschien, afhankelijk of we nog een huis gaan kopen… :9

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2013 12:07 ]

• Rutix
Verwijderd schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 12:07:
[...]

Vakantie is sowieso ergens goed voor geweest! O.a. de Griekse economie. :+

Hebben besloten dat de volgende vakantie ook Curaçao gaat worden. :Y Volgend jaar misschien, afhankelijk of we nog een huis gaan kopen… :9
Ik ga nu echt daarheen om uit te rusten :) in het voorjaar ga ik waarschijnlijk weer maar dan om te duiken ^__^ maar het kan ook een andere locatie worden voor duiken dunno yet :P. Ligt eraan hoe curacao me bevalt :)

[ Voor 10% gewijzigd door Rutix op 15-10-2013 12:19 ]

Nothing to see here!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
Rutix schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 11:50:
[...]

Curacao pro-top: neem de zeilboot naar klein curacao en zoek een plek om te surfen (wel oppassen met rotsen).

• Rutix
PrisonerOfPain schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 12:19:
[...]

Curacao pro-top: neem de zeilboot naar klein curacao en zoek een plek om te surfen (wel oppassen met rotsen).
Ik zit zelf in een rolstoel dus surfen gaat moeilijk worden :). Zwemmen enzo gaat wel en duiken ook. Maar zolang het te maken heeft met langdurig staan gaat het voor me moeilijk worden ;)

Nothing to see here!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Pff mietje

Afbeeldingslocatie: http://media.carbonated.tv/98472_story__photo%201.JPG

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-01 12:02
Maken jullie wel eens gebruik van de Code map in VS?

Kwam er net een video van tegen, maar had het nog nooit gezien.

• PrisonerOfPain
Rutix schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 12:20:
[...]

Ik zit zelf in een rolstoel dus surfen gaat moeilijk worden :). Zwemmen enzo gaat wel en duiken ook. Maar zolang het te maken heeft met langdurig staan gaat het voor me moeilijk worden ;)
In dat geval is de cocktailbar links de hoek om :+

• wjzijderveld
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-11-2025
Heb hier een keer een NDA van 250k moeten tekenen. Maar als ik het me goed herinner zat daar verder geen bedrag per dag meer aan vast. Maar is toch even slikken als je je handtekening zet...
Maar moet zeggen, het werkt wel. Heb in die tijd heel goed over mijn woorden nagedacht :)

Canon EOS60D | Canon 100mm f/2.8 USM | Canon 100-400mm f/4.5-5-6L | Canon 10-22mm f/3.5-4.5 USM | Canon 430EX II

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Wow. Waar ging die NDA over?

• alienfruit

alienfruit

(jarig!)
NDA. Altijd leuk, ik heb een werkgever gehad die zelf begon te zeuren hierover toen ik zijn ontslagmailtje op een forum gepost had... :P

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Met zo'n bedrag mag ik hopen dat in de NDA ook staat dat je niet over de NDA mag praten :P

Verwijderd

Beste wtf hier: Ik heb een VBO van ~15MB, deze vernieuw ik elke frame compleet:

C++:
1
glBufferData(GL_ARRAY_BUFFER, sizeof( data[0] ) * _itemCount, data.data(), GL_STREAM_DRAW);

Als het buffer even groot is als vorige frame, duurt het uploaden 0.01 seconde. Als het buffer elke frame één element groter wordt duurt het uploaden 0.176 seconde per frame. 17x zo lang dus. What the hell. :X

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Caelorum schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 12:47:
[...]

Met zo'n bedrag mag ik hopen dat in de NDA ook staat dat je niet over de NDA mag praten :P
Hij praat al over de NDA, maar ik probeerde 'm gewoon uit z'n tent te lokken :+

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11-2025

Korben

() => {};

Caelorum schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 12:47:
[...]

The first rule of this NDA is: you do not talk about this NDA.
:+

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• Caelorum
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 13:02:
[...] Als het buffer even groot is als vorige frame, duurt het uploaden 0.01 seconde. Als het buffer elke frame één element groter wordt duurt het uploaden 0.176 seconde per frame. 17x zo lang dus. What the hell. :X
Driver optimalisatie? Vraag me dan nog wel af waarom het zo zou zijn, maar ach.. Zo kom je nog wel vreemdere dingen tegen bij gfx programming :)

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-01 16:11
.Gertjan. schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 09:48:
[...]

Had ik je al bedankt hiervoor ;) Aan de ene kant vind ik het een catchy nummer, maar aan de andere kant gaat het niet meer uit mijn hoofd :'( ... Oveirgens heb je wel mijn interesse voor die band gewekt :)

[video]

Edit: Oei, dubbelpost :/
Haha, ik vind 'work it' ook echt geniaal. Alleen weet ik niet of die safe for work is.

• alienfruit

alienfruit

(jarig!)
Met een beetje geluk wordt Cas Abao komende Februari drie weken lang mijn kantoor :+ / Mijn baas moet nog een definitieve beslissing nemen... Maar ja, zei iig niet meteen Nee :)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Oplossing voor het fileprobleem in Nederland :P

Oh nee, daar kreeg je 1000 of 10.000 euro voor toch :')
alienfruit schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 13:26:
[...]
Met een beetje geluk wordt Cas Abao komende Februari drie weken lang mijn kantoor :+ / Mijn baas moet nog een definitieve beslissing nemen... Maar ja, zei iig niet meteen Nee :)
Mooi gebied idd!

[ Voor 53% gewijzigd door BtM909 op 15-10-2013 13:37 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-11-2025

dusty

Celebrate Life!

Het probleem van het breken van een NDA is minder een probleem voor een bankrekening dan een probleem voor de carriere van die persoon; Als ik als baas erachter kom dat een werknemer / kandidaat een NDA opzettelijk heeft geschonden is het exit. (En dan maakt het niet uit of dat een NDA was met het bedrijf waar ik werk of een NDA van een ander bedrijf.)

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-10-2025
best lastig soliciteren op dit moment aangezien ik officieel nergens in detail over mag praten wat ik de afgelopen anderhalf jaar gedaan heb ivm een aantal NDA's richting klanten.

Dus praat ik maar in globale lijnen over boeiende projecten met Symfony2, Varnish en iets met heel veel bezoekers in een vrij korte tijd. Gelukkig lijkt het op dit moment geen enkele potentiele werkgever iets te boeien, als je maar de juiste lingo gebruikt in een mailtje :)

[ Voor 22% gewijzigd door kwaakvaak_v2 op 15-10-2013 13:43 . Reden: nuancering ]

Driving a cadillac in a fool's parade.

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Volgens mij zijn NDA's in zo'n extreme mate de doodsteek voor zowel innovatie als voor integriteit...

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-12-2025

TheNephilim

Wtfuzzle

Nouja, als jij als ondernemer een leuk en innovatief idee hebt, dan is het niet handig als de ontwikkelaar het idee lekt. Het kan dan maar zo zijn, dat een maand voor je eigen release, een ander jou idee net even wat sneller heeft uitgewerkt.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Denk je dat serieus?

Geloof me, een plan/idee/product hebben staat op 2, EXECUTION is 1. Waarom zouden VC's dan niet gewoon hun leger aan programmeurs aan 't werk zetten, zodra de wereldideeën hun pand verlaten ?;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

BtM909 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 14:05:
Denk je dat serieus?

Geloof me, een plan/idee/product hebben staat op 2, EXECUTION is 1. Waarom zouden VC's dan niet gewoon hun leger aan programmeurs aan 't werk zetten, zodra de wereldideeën hun pand verlaten ?;)
VC's?

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Sorry, Venture Capitalists.

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-01 21:47
dusty schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 13:41:
Het probleem van het breken van een NDA is minder een probleem voor een bankrekening dan een probleem voor de carriere van die persoon;
Nouja, iedereen maakt fouten uiteindelijk. Ik heb ook wel eens een developer aangenomen welke aangaf bij z'n vorige werk ontslagen te zijn omdat hij een concurrent had geDOSSed. Wat ik daarin veel belangrijker vond was dat ie daar 100% transparant over was, en mij tegelijkertijd het gevoel gaf dat het absoluut niet weer zou gebeuren.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

BtM909 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 14:05:
Dat ben ik met je eens; een idee uitvoeren zonder daadwerkelijke kennis van details en achtergrond is erg lastig. Hoe je het uitvoert is 90% zo belangrijk, omdat een idee vaak bestaat uit een globaal doel wat je toch nog moet uitwerken en dus toch weer terugvoert op, inderdaad, execution.

Kun je Waarom zouden VC's dan niet gewoon hun leger aan programmeurs aan 't werk zetten, zodra de wereldideeën hun pand verlaten? nog een rephrasen? :+

VC's zijn durfinvesteerders zo te zien B)

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
BtM909 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 13:36:
[...]
Oplossing voor het fileprobleem in Nederland :P
Daar is een hele makkelijke oplossing voor, verbied gewoon alle auto's. :+

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Verwijderd

Woy schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 14:18:
[...]

Of werken. :+

• Otherside1982
  • Laatst online: 01-01 18:53
Yay, ik mag een sql query gaan schrijven die records moet teruggeven waarbij hun ID ergens in gebruik is, en die IDs zijn wel op zo'n 21 plaatsen in gebruik als FK over meerdere tabellen.
Dat wordt dus iets als:
SQL:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
select id
from tabel
where A = 1
  and
  (
    exists (select id from tabel_a where tabel_a.id = tabel.id and tabel_a.fk = 2)
    or exists (...)
    ...--herhaald voor de 21 tabellen
  )
:O

Dat wordt iets voor morgen, ik voel me nu al vuil genoeg door het concept van de query uit te werken. Nu nog wat "propere" bugfixes doen.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

incaz schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 13:49:
Volgens mij zijn NDA's in zo'n extreme mate de doodsteek voor zowel innovatie als voor integriteit...
NDA's zijn niet er alleen om nieuwe uitvindingen te beschermen. Het geldt in het algemeen voor dingen waar (voorlopig nog even) niet over gepraat mag worden. Ik heb ook een NDA aangaande nog onaangekondigde games.

• Caelorum
  • Nu online
Aan de ene kant is een NDA wel goed, al heb ik liever dat de bedrijven/personen in kwestie weten dat ze op mijn woord kunnen vertrouwen. Het is ook niet in mijn belang om bedrijfsgeheimen openbaar te maken, dat schaad mijn reputatie en zorgt alleen maar voor meer ellende.
Ik snap het echter ook wel als een bedrijf niet wil vertrouwen op mijn karakter en reputatie :)

[ Voor 15% gewijzigd door Caelorum op 15-10-2013 14:44 ]

• Freeaqingme
Woy schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 14:18:
[...]

Nu schendt je alsnog BtM909's NDA :9

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• F.West98
  • Laatst online: 03:59

F.West98

Alweer 17 jaar hier

Mijn moeders duit in het zakje (rechtsfilosoof):
Een sollicitatieprocedure is niet privé. Als je er uiteindelijk niet werkt al helemaal niet.
En wat NDA valt er te vertellen tijdens sollicitatieprocedure?
En hoezo ineens 10k? Dat is wel erg veel en overdreven. Daar ben je in eerste instantie toch al niet akkoord mee gegaan?

Inderdaad, ik heb er een beetje mijn twijfels over

2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Rutix
F.West98 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 15:32:
Mijn moeders duit in het zakje (rechtsfilosoof):
Een sollicitatieprocedure is niet privé. Als je er uiteindelijk niet werkt al helemaal niet.
En wat NDA valt er te vertellen tijdens sollicitatieprocedure?
En hoezo ineens 10k? Dat is wel erg veel en overdreven. Daar ben je in eerste instantie toch al niet akkoord mee gegaan?

Inderdaad, ik heb er een beetje mijn twijfels over
Firesphere hoefde uiteindelijk ook geen 10k te betalen. Maar een NDA over de sollicitatieprocedure kan best. Wie zegt dat jij niet zo ver was met de sollicitatieprocedure dat jij dingen kunt vertellen die de reputatie van een bedrijf kan schaden? Of je bent toevallig zo ver dat je rond hebt mogen kijken in het bedrijf en dus dingen ziet. Ik heb bijvoorbeeld een rondleiding gehad bij Google, en je mocht daar gewoon niet op sommige plekken komen als er geen NDA was getekend. Dus om nou meteen te zeggen dat er niks te NDA-en valt tijdens een sollicatieprocedure is kort door de bocht.

Nothing to see here!

Verwijderd

Rutix schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 15:36:
[...]

Firesphere hoefde uiteindelijk ook geen 10k te betalen. Maar een NDA over de sollicitatieprocedure kan best. Wie zegt dat jij niet zo ver was met de sollicitatieprocedure dat jij dingen kunt vertellen die de reputatie van een bedrijf kan schaden? Of je bent toevallig zo ver dat je rond hebt mogen kijken in het bedrijf en dus dingen ziet. Ik heb bijvoorbeeld een rondleiding gehad bij Google, en je mocht daar gewoon niet op sommige plekken komen als er geen NDA was getekend. Dus om nou meteen te zeggen dat er niks te NDA-en valt tijdens een sollicatieprocedure is kort door de bocht.
Heb je zelf gesolliciteerd bij Google of wat was de reden dat je een rondleiding hebt gekregen?

• Rutix
Verwijderd schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 15:38:
[...]

Heb je zelf gesolliciteerd bij Google of wat was de reden dat je een rondleiding hebt gekregen?
Andere reden, niet eentje die ik hier wil opnoemen tbh :) iedergeval geen sollicatie ;) .

Nothing to see here!

Verwijderd

Rutix schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 15:45:
[...]

Andere reden, niet eentje die ik hier wil opnoemen tbh :) iedergeval geen sollicatie ;) .
Omwille van een NDA zeker :+

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

mah ik denk dat jullie ook wel verschillende dingen in een NDA uit hun verband trekken. Imo heeft bijna elke programmeur wel een NDA moeten tekenen waarbij ik zo wat standaard dingen kan opschrijven wat daar in staat zoals
- geen klanten overnemen
- niet doorspelen
- binnen x-jaar niet het zelfde doen
- etc.

Wettelijk gezien valt al 50% al dan niet meer af in zo'n NDA, ook al heb je dit ondertekend. Indien we het hebben over intellectueel eigendom verspreiden/hergebruiken gaat het ook totaal ergens anders over en moet je goed oppassen.

Ik heb eens mijn NDA doorgestuurd naar mijn advocaat (en dat is niet een simpel rechtsbijstandje) en ze zei dat ik dat gewoon kon ondertekenen en me niet zoveel zorgen hoefde te maken. Indien het bedrijf er ooit iets mee wilde doen, hadden ze geen poot om op te staan. Los van de obvious dingen zoals klanten stelen e.d.
Rubinski schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 15:47:
[...]

Omwille van een NDA zeker? :+
Waar hij moest schoonmaken _O-

[ Voor 9% gewijzigd door Douweegbertje op 15-10-2013 15:48 ]

Verwijderd

Vage boel hiero. Een dubbelpost die dan toch geen dubbelpost bleek te zijn en dan ineens weer wel.

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-01 10:25
Ach, een NDA valt wel mee. Geheimhoudingsverklaringen waarvan "de geheimhouding in het belang is van de Staat of zijn bondgenoten", die zijn pas leuk ;)

LinkedIn - Collega worden?

• Rutix
douweegbertje schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 15:47:
mah ik denk dat jullie ook wel verschillende dingen in een NDA uit hun verband trekken. Imo heeft bijna elke programmeur wel een NDA moeten tekenen waarbij ik zo wat standaard dingen kan opschrijven wat daar in staat zoals
- geen klanten overnemen
- niet doorspelen
- binnen x-jaar niet het zelfde doen
- etc.

Wettelijk gezien valt al 50% al dan niet meer af in zo'n NDA, ook al heb je dit ondertekend. Indien we het hebben over intellectueel eigendom verspreiden/hergebruiken gaat het ook totaal ergens anders over en moet je goed oppassen.

Ik heb eens mijn NDA doorgestuurd naar mijn advocaat (en dat is niet een simpel rechtsbijstandje) en ze zei dat ik dat gewoon kon ondertekenen en me niet zoveel zorgen hoefde te maken. Indien het bedrijf er ooit iets mee wilde doen, hadden ze geen poot om op te staan. Los van de obvious dingen zoals klanten stelen e.d.

[...]

Waar hij moest schoonmaken _O-
Is dat niet meer een werknemer/werkgever contract? Volgens mij noem je dat nou niet echt NDA. Of iedergeval klanten overnemen ect. hoort niet onder een NDA :).

Nothing to see here!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 15:48:
[...]

Vage boel hiero. Een dubbelpost die dan toch geen dubbelpost bleek te zijn en dan ineens weer wel.
En nu ineens niet meer oOo

Verwijderd

Held *;

Edit: Al had je wel 1 van de 3 reacties mogen laten staan :D

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2013 15:52 ]

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Ik heb een aantal keer op de Microsoft-campus rondgelopen, maar dat mocht ook pas nadat ik een NDA had getekend. Die moest ik bij mijn eerste bezoek ter plaatse zelfs nóg een keer tekenen (precies dezelfde tekst).

We are shaping the future

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:05
.oisyn schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 14:32:
[...]

NDA's zijn niet er alleen om nieuwe uitvindingen te beschermen. Het geldt in het algemeen voor dingen waar (voorlopig nog even) niet over gepraat mag worden. Ik heb ook een NDA aangaande nog onaangekondigde games.
Maar bij jou is het toch niet moeilijk? Gewoon een nieuwe Tomb Raider, een nieuwe Battlefield, ... Das voorspelbaar, heb je helemaal geen NDA voor nodig O-)

• Korben

Korben

() => {};

wsitedesign schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 15:53:
[...]

Maar bij jou is het toch niet moeilijk? Gewoon een nieuwe Tomb Raider, een nieuwe Battlefield, ... Das voorspelbaar, heb je helemaal geen NDA voor nodig O-)
Als je denkt dat .oisyn aan Battlefield werkt, is hij schijnbaar niet zo voorspelbaar. :P

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• Douweegbertje

Douweegbertje

Rutix schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 15:50:
[...]

Is dat niet meer een werknemer/werkgever contract? Volgens mij noem je dat nou niet echt NDA. Of iedergeval klanten overnemen ect. hoort niet onder een NDA :).
ja klopt :z
Bij mij zat het er beide in, daarom zet ik het nu weer door elkaar echter blijft de insteek vrijwel het zelfde met wat ik bedoel: er staat soms zoveel bullshit in, wat uiteindelijk dan weer wettelijk geen inhoud heeft.

• Robbiedobbie
  • Laatst online: 02-01 14:23
[...]

Totdat het opeen over een totaal nieuwe game gaat, waar nog niks over bekend is :P

Sommige NDA's zijn wel een beetje bekrompen. Grootste Pc gameplatform (ik zal geen namen noemen ;) ) is altijd bezig over dat ze volledig open zijn over alles. Komen ze dan aan met een NDA voor developers voor de meest onbenullige stukken code/documentatie 8)7
Korben schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 15:55:
[...]

Als je denkt dat .oisyn aan Battlefield werkt, is hij schijnbaar niet zo voorspelbaar. :P
Die fout heb ik ook al eens gemaakt :+

• PrisonerOfPain
[...]

Mocht 'ie willen.

• mbarie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-08-2021
Stiekem had jij ook wel Tomb Raider willen doen ;)

Storyteller @ soundcloud

• PrisonerOfPain
mbarie schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 15:58:
Stiekem had jij ook wel Tomb Raider willen doen ;)
Heb ik ook (eventjes) gedaan O-)

• Douweegbertje

Douweegbertje

gimme my bf4 beta back!

• Robbiedobbie
  • Laatst online: 02-01 14:23
Zeg, PrisonerOfPain, stop eens met je tijd hier verdoen, en make linux support happen :+

• Douweegbertje

Douweegbertje

zo pesten we hem wel weg :+
memo to self; nooit vertellen wat je doet.

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:05
Korben schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 15:55:
[...]

Ik ben gewoon aan het generaliseren hoor... Iedereen weet dat hij aan CoD Ghosts werkt >:)
Robbiedobbie schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 16:04:
Zeg, PrisonerOfPain, stop eens met je tijd hier verdoen, en make linux support happen :+
Second that... Of een leuke BF4 hack voor ons (instalevel/ insta unlock ofzo? :p)

[ Voor 32% gewijzigd door azerty op 15-10-2013 16:07 ]

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 27-12-2025
Otherside1982 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 14:31:
Yay, ik mag een sql query gaan schrijven die records moet teruggeven waarbij hun ID ergens in gebruik is, en die IDs zijn wel op zo'n 21 plaatsen in gebruik als FK over meerdere tabellen.
Dat wordt dus iets als:
SQL:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
select id
from tabel
where A = 1
  and
  (
    exists (select id from tabel_a where tabel_a.id = tabel.id and tabel_a.fk = 2)
    or exists (...)
    ...--herhaald voor de 21 tabellen
  )
:O

Dat wordt iets voor morgen, ik voel me nu al vuil genoeg door het concept van de query uit te werken. Nu nog wat "propere" bugfixes doen.
Wellicht handiger:

SQL:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
SELECT tabel_id FROM tabel 
LEFT JOIN tabel2 ON tabel2.tabel_id = tabel.tabel_id
LEFT JOIN tabel3 ON tabel3.tabel_id = tabel.tabel_id
LEFT JOIN tabel4 ON tabel4.tabel_id = tabel.tabel_id

....

WHERE
tabel2.tabel2_id IS NOT NULL  OR
tabel3.tabel3_id IS NOT NULL  OR
tabel4.tabel4_id IS NOT NULL 

...

Zoiets ben ik altijd meer fan van, omdat je (door in de WHERE nog de overige tabelkolommen toe te voegen, waar je op zoekt) dit eenvoudig kan controleren.

Tenzij je ernaar opzoek bent om de FK's zelf op te zoeken, dus welke van die andere tabellen een FK naar de eerste tabel hebt, maar als ik jou post zo lees is dat niet het geval.

[ Voor 6% gewijzigd door jbdeiman op 15-10-2013 16:11 . Reden: NOT NULL ;) ]

• Korben

Korben

() => {};

Robbiedobbie schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 16:04:
C++:
1
2
3
4
5
6
#if LINUX
    if (!currentUser->userName->compare("Robbiedobbie"))
    {
        crash();
    }
#endif
Nee, goh, niet reproduceerbaar. Vervelend, zeg.

• Freeaqingme
Als 't toch om NDA's gaat, zijn er ook mensen die hier wel eens een NDA geweigerd hebben? Wat waren daarvoor de criteria?

Ik ben op dit moment aan 't solliciteren bij (oa) een startup die z'n ideeen 100% tot productlaunch geheim wil houden. Betekent dat je solliciteert bij een club waarvan je geen idee hebt wat ze aan 't maken zijnn.Wat voor een keer ook wel weer bijzonder is.

• PrisonerOfPain

• Douweegbertje

Douweegbertje

Freeaqingme schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 16:12:
Als 't toch om NDA's gaat, zijn er ook mensen die hier wel eens een NDA geweigerd hebben? Wat waren daarvoor de criteria?

Ik ben op dit moment aan 't solliciteren bij (oa) een startup die z'n ideeen 100% tot productlaunch geheim wil houden. Betekent dat je solliciteert bij een club waarvan je geen idee hebt wat ze aan 't maken zijnn.Wat voor een keer ook wel weer bijzonder is.
Je kunt hem toch als het ware onderteken en vervolgens alsnog zeggen: "nope geen zin in". Volgens mij is er dan niets aan de hand, behalve dat je dan weet WAT ze gaan doen.. en je mag er niets over zeggen.
Ja! Leuk spel en dan 15 dagen voor de launch kun je niets meer doen :(

[ Voor 13% gewijzigd door Douweegbertje op 15-10-2013 16:17 ]

• Caelorum
  • Nu online
Lijkt me bijzonder leuk om te weten dat een product waar jij aan hebt gewerkt zoveel mensen plezier brengt (tot op het punt dat het niet meer gezond is. ...dat is dan wel jammer)

• mbarie
Freeaqingme schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 16:12:

In pretty much alle startup classes waarin ik heb deelgenomen wordt geheimhouding als een van de factoren van het falen genoemd. Nou faalt het gros van de startups dus is dat an sich niet zo bijzonder.
Zoals eerder al werd gezegd is execution de nummer 1 factor. Ik ben het daar zelf niet helemaal mee eens, ik denk de potentie van een startup voor het gros bepaald wordt door de mensen en de uitvoering. Niet het idee. Nagenoeg ieder idee al eens bedacht en geprobeerd, het is juist de knowhow van het team en de uitvoering door deze mensen wat een idee speciaal maakt.

Als een club mensen zo gesloten is totaan hun eerste launch maken ze het zichzelf niet makkelijk. Een goede startup zou (in mijn ogen) de snelste weg naar de markt moeten zoeken en moet daarbij niet bang zijn een product met gebreken op de markt te zetten, zolang de user-experience maar uitstekend is. En dat lukt alleen maar door zoveel mogelijk mensen om feedback te vragen (en dus je idee te delen). Mensen weten dat een beta niet perfect hoeft te zijn, en diegene die een markt als eerste aanboort hoeft minder te concurreren en heeft zodoende een grotere kans goed te presteren.

Als een partij ten tijde van een sollicitatie niet willen vertellen waar ze mee bezig zijn zal ik daar (afhankelijk van de partij en mijn eventuele relatie daarmee) vooral geneigd zijn nee te zeggen. Het is toch een beetje gek als ze je kundig genoeg achten om te mogen solliciteren en er eventueel te komen werken zonder aan te geven wat je daadwerkelijk gaat doen. Dat is ook niet fijn onderhandelen als sollicitant, het klopt gewoon niet. Een NDA over wat besproken wordt tijdens de sollicitatie had ik sowieso logischer geacht in deze setting.

[ Voor 5% gewijzigd door mbarie op 15-10-2013 16:27 ]

Storyteller @ soundcloud

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Caelorum schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 16:23:
[...]

Lijkt me bijzonder leuk om te weten dat een product waar jij aan hebt gewerkt zoveel mensen plezier brengt (tot op het punt dat het niet meer gezond is. ...dat is dan wel jammer)
Zeg dat nu nog eens maar met in je achterhoofd de gedachte dat je een dochter hebt die in de prostitutie zit :+

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.oisyn schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 16:25:
[...]

Zeg dat nu nog eens maar met in je achterhoofd de gedachte dat je een dochter hebt die in de prostitutie zit :+
-O-

• Douweegbertje

Douweegbertje

[...]

okkkk

Afbeeldingslocatie: http://images.wikia.com/theevilliouschronicles/images/8/8a/Meme-well-that-escalated-quickly.jpg

• Sardaukar
  • Laatst online: 16:05
douweegbertje schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 15:47:
Tja, dat heb ik ook wel eens gehoord ('ze hebben geen poot om op te staan').

Dat wil nog niet zeggen dat ik het dan zomaar ga ondertekenen. Heb ooit wel eens gesolliciteerd bij een bedrijf waarbij in de voorwaarden stond dat de rechten van ALLE software die ik ontwikkelde (ook in vrije tijd) vervielen aan dat bedrijf. Toen ik daarover begon zei men dat men in de praktijk die regel niet zo streng zou naleven.

Heb gewoon een dikke streep door die regel gezet en ben daarna eens gaan babbelen met de beste potentiële werkgever.

Een contract is een overeenkomst tussen beide partijen. Het staat je vrij om niet akkoord te gaan met specifieke regels in dat contract.

Verwijderd

Caelorum schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 16:23:
[...]

Of frustratie. En dan schuiven ze het allemaal in jouw schoenen, al heb je er niets mee te maken.

• ValHallen
  • Niet online

ValHallen

Fryslân Boppe!

[...]

En dankjewel, ik mag mijn scherm nu ontdoen van koffie druppels. :+

Intel i7-12700KF/Giga-Byte B760I Aorus Pro DDR4/MSI Geforce 1080Ti 11Gb/Corsair 2x16.384MB DDR4-3200/Samsung SSD 980 Pro 1 Tb/Crucial MX500 1 Tb/Seagate 1 Tb
.Gertjan.: Er is maar een goede Mac en dat is die gele M langs de snelweg :D

• wouterwouter2
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09-2021
mbarie schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 16:24:
[...]
een product met gebreken op de markt te zetten, zolang de user-experience maar uitstekend is.
Does not compute

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000

BikkelZ

CMD+Z

F.West98 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 18:21:
Ik zit met een probleem-achtig iets.

Ik hoor (hier) vaak dat juniors begeleid worden door senior developers, en dat die de code controleren (kwaliteit) e.d.
Nou ben ik nog echt een junior, zeker met .NET MVC, maar ik word niet goed begeleid. True, mijn werk wordt gecontroleerd op bugs enzo, maar verder niet op code kwaliteit. Mijn werkgevers werken zelf ook met MVC, maar ze hebben de tijd niet om mijn code goed te controleren en mij te verbeteren (hoe ik het beter kan doen).
Ik vind dit best wel jammer, want ik denk dat ik nu sommige dingen onnodig omslachtig of ingewikkeld doe.

Wat nu?
Dat je niet begeleid wordt is de normaalste zaak van de wereld. Uurtje factuurtje, geld moet rollen. Voor iedere seconde die verspild wordt met jouw reeds werkende code te bestuderen missen ze weer wel factureerbare werkzaamheden dus dat is pure verspilling.

Waarschijnlijk ga je door een aantal fases heen:
- Prutswerk
- Prutswerk met optimalisaties maar dan op de verkeerde plek
- Werkende code waarin je probeert aan te tonen hoe goed je wel niet bent door het implementeren van allerlei lastig te onderhouden maar spannend ogende code
- Het voorgaande maar dan met enige onderbouwing voor het nut
- Onderhoudbare code

Pas toen ik bij fase 5 was (ondehoudbare code) kreeg ik code reviews en feedback. Tja.

Ik zou echt niet op andere mensen gaan zitten wachten. Wat je wel zou kunnen doen is eens een avondje voorstellen waarin je bij elkaar gaat zitten met zijn allen en gewoon een thema pakt en daar over gaat bomen onder het genot van bier en pizza. Wat mij bijstaat is een sessie over de C# guidelines van Dennis Doomen, daar brak ineens een hele discussie over uit over korte functies schrijven die uiteindelijk voor heel mensen heel nuttig was.

Je zou ook verder kunnen gaan kijken naar een ander bedrijf waar ze dat wel doen. Maar eigenlijk moet je eerst al goed zijn voordat ze je daar aannemen. Dus in de eerste plaats moet je gewoon zorgen dat je beter bent dan de rest, voordat mensen gaan investeren om je beter te maken.

iOS developer

• mbarie
Jawel hoor, neem een fantastisch platform waarbij nog aan aanvullende features gewerkt wordt. De kern moet bij launch natuurlijk staan en hetgeen bieden waar je concept om draait.

Storyteller @ soundcloud

• Rutix
BikkelZ schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 16:28:
[...]

Dat je niet begeleid wordt is de normaalste zaak van de wereld. Uurtje factuurtje, geld moet rollen. Voor iedere seconde die verspild wordt met jouw reeds werkende code te bestuderen missen ze weer wel factureerbare werkzaamheden dus dat is pure verspilling.

- Prutswerk
- Werkende code waarin je probeert aan te tonen hoe goed je wel niet bent door het implementeren van allerlei lastig te onderhouden maar spannend ogende code
- Onderhoudbare code

Pas toen ik bij fase 5 was (ondehoudbare code) kreeg ik code reviews en feedback. Tja.

Ik zou echt niet op andere mensen gaan zitten wachten. Wat je wel zou kunnen doen is eens een avondje voorstellen waarin je bij elkaar gaat zitten met zijn allen en gewoon een thema pakt en daar over gaat bomen onder het genot van bier en pizza. Wat mij bijstaat is een sessie over de C# guidelines van Dennis Doomen, daar brak ineens een hele discussie over uit over korte functies schrijven die uiteindelijk voor heel mensen heel nuttig was.

Je zou ook verder kunnen gaan kijken naar een ander bedrijf waar ze dat wel doen. Maar eigenlijk moet je eerst al goed zijn voordat ze je daar aannemen. Dus in de eerste plaats moet je gewoon zorgen dat je beter bent dan de rest, voordat mensen gaan investeren om je beter te maken.
Wij hebben sowieso om de zoveel tijd pizza sessies waar mensen iets over een thema vertellen en waar dan discussies over bestaan. Alleen jammer dat onze pizza's sessies zijn gegroeid met mensen die NIET ontwikkelen en dus we er inhoudelijk helemaal niet meer zo op in kunnen gaan. Dat was een 'geniaal' idee van management.

Nothing to see here!

• Douweegbertje

Douweegbertje

mbarie schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 16:30:
[...]

Jawel hoor, neem een fantastisch platform waarbij nog aan aanvullende features gewerkt wordt. De kern moet bij launch natuurlijk staan en hetgeen bieden waar je concept om draait.
Dus gebreken is nu opeens "aanvullende features dat nog geïmplementeerd moet worden"? :+
Rutix schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 16:31:
[...]

Wij hebben sowieso om de zoveel tijd pizza sessies waar mensen iets over een thema vertellen en waar dan discussies over bestaan. Alleen jammer dat onze pizza's sessies zijn gegroeid met mensen die NIET ontwikkelen en dus we er inhoudelijk helemaal niet meer zo op in kunnen gaan. Dat was een 'geniaal' idee van management.
Maak je toch nog een sessie om je andere sessie te bespreken?

[ Voor 39% gewijzigd door Douweegbertje op 15-10-2013 16:32 ]

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000

BikkelZ

CMD+Z

Rutix schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 16:31:
[...]

Oh ja zodat je samen "nieuwe business" kunt bedenken. Heb dat ook wel eens een tijdje gehoord, dat we niet innovatief genoeg waren. Alsof als ik een gouden idee had nog bij een baas zou werken!

iOS developer

• mbarie
douweegbertje schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 16:31:
[...]

Dus gebreken is nu opeens "aanvullende features dat nog geïmplementeerd moet worden"? :+
Lekker nitpicken over slechte woordkeuze :P. Het ontbreken van een aanvullende feature kan overigens ook een gebrek zijn zonder dat het direct in de weg staat van een lancering. Als ik af mag gaan op de praktijkervaring van diverse mentoren dan is first-to-market + user-experience + updates vaak een betere strategie (ivm financien, feedback early adopters) dan een compleet 100% product wat uiteindelijk niet aansluit bij de doelgroep omdat je geen feedback hebt gehad en in stilte hebt lopen ontwikkelen. Dat is onderdeel van een 'lean startup', meen ik, al moet ik bekennen dat ik het boek zelf niet gelezen heb.

[ Voor 7% gewijzigd door mbarie op 15-10-2013 16:40 ]

Storyteller @ soundcloud

• F.West98
  • Laatst online: 03:59

F.West98

Alweer 17 jaar hier

[...]

- Prutswerk
- Onderhoudbare code

Mijn code is op sommige punten idd 3 :P Ook niet per sé lastig te onderhouden, maar meer af en toe regels code die ook in meer regels konden die ik per sé in één wou houden omdat het kon :P (al tijdje geleden weer).
Maar ik weet niet in hoeverre mijn code onderhoudbaar is :P

2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Caelorum
  • Nu online
[...] Zeg dat nu nog eens maar met in je achterhoofd de gedachte dat je een dochter hebt die in de prostitutie zit :+
Nice :D

• wjzijderveld
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-11-2025
.oisyn schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 13:03:
[...]

Hij praat al over de NDA, maar ik probeerde 'm gewoon uit z'n tent te lokken :+
Heb hem nog even opgezocht, er hing toch ook nog een boete van 5k per dag aan vast + de kosten van de daadwerkelijk geleden schade als deze hoger is dan de boete.
Het gaat om een geheimhoudingsverklaring over, zoals ze dat zo mooi zeggen, bedrijfskritieke informatie.

Vermoed dat ik eigenlijk al wel kan vertellen waarom het zo'n absurd bedrag is, omdat die informatie intussen allang niet meer kritiek is. Maar ik doe het lekker toch niet :X

Canon EOS60D | Canon 100mm f/2.8 USM | Canon 100-400mm f/4.5-5-6L | Canon 10-22mm f/3.5-4.5 USM | Canon 430EX II

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Over NDA's gesproken

nieuws: Microsoft: Xbox One biedt geen ondersteuning voor AMD Mantle
Volgens Microsoft biedt de Direct3D-implementatie op de Xbox One vrijwel dezelfde 'close to metal'-prestaties als Mantle belooft.
:X

[ Voor 21% gewijzigd door .oisyn op 15-10-2013 17:08 ]

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-01 20:25
En die NDA verbiedt je niet om te zeggen dat je er niets over mag zeggen? :+

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Dit past wel hier:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/97AFUyX.jpg

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02-2025

.Gertjan.

Owl!

[...]
Wow... just... Wow...

Helaas heb je gelijk, maar het komt zo hard over ;) Ik blijf het bizar vinden dat er absoluut niet naar juniors wordt omgekeken in bepaalde bedrijven, of dat er zelfs geen tijd is om verbeteringen door te voeren. Nee we laten liever de boel de boel en wachten tot de boel escaleerd. Vervolgens zijn de fixkosten vele malen hoger dan de "besparing" die ooit is gedaan.

Natuurlijk heb je het druk als ontwikkelaar, maar geloof mij, als je nergens aan verbetering doet en 0 aandacht besteed aan je collega's (of ze nu junior of senior zijn), dan kom je jezelf vanzelf tegen... :'(

Been there, done that, got the trauma... :'(

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
Bezig in vrije tijd met JRuby (Ruby > Java) en LWJGL om OpenGL te leren. Alles een vertrouwde development omgeving, behalve OpenGL. Blijf OpenGL wel erg lastig vinden. Hoe meer ik me erin verdiep, hoe minder ik ervan lijk te weten.

En ik wil alleen een 2D game erin maken... Alle game engines die ik gebruikt heb zitten gewoon gauw met performance issues. Ik wil een super simpele 2D game met sprites maken, alleen de hoeveelheden aan sprites (on screen) loopt al gauw in de 1000en op.

Ik moet dus meer sprites in dezelfde tijd kunnen renderen, of ik moet toch het aantal sprites zien te verlagen.

Jammer dat ik maar moeite blijf hebben met het leren van OpenGL. De internet-resources zijn naar mijn idee relatief slecht. Iedere tutorial doet hetzelfde compleet anders.

[ Voor 13% gewijzigd door Gamebuster op 15-10-2013 17:46 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• xandie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-04-2025
http://xbox360emulator.net/

dit is toch een van de mooiste trojan horses die ik al tegengekomen ben :p

• Douweegbertje

Douweegbertje

.Gertjan. schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 17:32:
[...]

Wow... just... Wow...

Helaas heb je gelijk, maar het komt zo hard over ;) Ik blijf het bizar vinden dat er absoluut niet naar juniors wordt omgekeken in bepaalde bedrijven, of dat er zelfs geen tijd is om verbeteringen door te voeren. Nee we laten liever de boel de boel en wachten tot de boel escaleerd. Vervolgens zijn de fixkosten vele malen hoger dan de "besparing" die ooit is gedaan.

Natuurlijk heb je het druk als ontwikkelaar, maar geloof mij, als je nergens aan verbetering doet en 0 aandacht besteed aan je collega's (of ze nu junior of senior zijn), dan kom je jezelf vanzelf tegen... :'(

Been there, done that, got the trauma... :'(
Nja, er wordt gewoon verwacht dat iemand kan werken. Als hij niet "goed" genoeg is, moet hij daar zelf aan werken middels tijd. Dat niet alleen, ik werkte vaak genoeg thuis om dingen uit te zoeken. Ik verwacht van mijzelf dat ik dingen ga leren.. daar hoeft niemand mee te helpen.
Op het moment dat iemand niet structureel beter gaat worden, heb je gewoon een verkeerd iemand aangenomen die dan beter thuis is op de helpdesk oid.

Dit is overigens nog even wat harder verwoord, maar imo moet je als programmeur altijd bij blijven met de tijd + zelf dingen ondernemen.. desnoods thuis na werk.

• PrisonerOfPain
Hahahaha. Hilarisch :'(

[ Voor 40% gewijzigd door PrisonerOfPain op 15-10-2013 17:53 ]

Pagina: 1 ... 54 ... 137 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.