F.West98 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 18:21:
Ik zit met een probleem-achtig iets.
Ik hoor (hier) vaak dat juniors begeleid worden door senior developers, en dat die de code controleren (kwaliteit) e.d.
Nou ben ik nog echt een junior, zeker met .NET MVC, maar ik word niet goed begeleid. True, mijn werk wordt gecontroleerd op bugs enzo, maar verder niet op code kwaliteit. Mijn werkgevers werken zelf ook met MVC, maar ze hebben de tijd niet om mijn code goed te controleren en mij te verbeteren (hoe ik het beter kan doen).
Ik vind dit best wel jammer, want ik denk dat ik nu sommige dingen onnodig omslachtig of ingewikkeld doe.
Wat nu?
Je bent wat? 15-16? Ik zou me daar niet te veel zorgen om maken. Probeer gewoon te werken en tracht daarbij om kwaliteit te leveren maar ook niet het oog van het bedrijf te verliezen (bijv. toch iets sneller opleveren en minder kwaliteit etc.). In feite moet je zo gaan groeien waardoor je na een jaar kan zeggen: "toedelz, jullie zijn geen uitdaging meer".
Dat is namelijk het voordeel van je leeftijd waarbij je minder tot zelfs niet hoeft na denken over je vaste lasten zoals een huur/hypotheek, auto, vrouw(

) . Daardoor kun je leuk dingen ontdekken, fouten maken en gewoon een beetje "doen wat je wilt".
Vervolgens zoek je gewoon weer een baan waarvan je al denkt "oh kan ik dit wel aan?", en begin je opnieuw 'onderaan" waarbij je vervolgens het zelfde verhaal krijgt; leren, beter worden etc. en vervolgens maak je weer een keuze: ga ik iets anders doen?
Voor mij persoonlijk irriteer ik mij soms ontzettend erg aan het bedrijf waar ik werk qua kwaliteit, voortgang en dat soort zaken. Niet alleen mis ik dan iets in mijn baan, maar persoonlijk wordt ik er qua kennis ook niet beter op. Het andere punt is wel dat ik een vast inkomen heb wat mij op dit moment tevreden houd. Grote kans dat ik binnen < 2 jaar wel weer het verderop ga zoeken.