De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 52 ... 137 Laatste
Acties:
  • 340.177 views

• Kips
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-12-2025
Robbiedobbie schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 09:19:
[...]

_/-\o_

Helaas kun je als student geen stagiaire inhuren :(
wie zegt dat?

persoonlijk ook wel ervaring mee dat het gros van het werk van een project bij een minderheid van de projectgroep ligt, maar dat de hele groep uiteindelijk een beoordeling krijgt. Ja, dan krijgen de harde werkers wellicht een punt hoger, maar voor mijn gevoel zouden de personen die weinig/niks toevoegen gewoon een onvoldoende moeten krijgen... Ervaringen op HBO informatica in deeltijd, maar daar zijn dus helaas een hoop personen die eigenlijk niet aan de eisen voldoen en toch net hun voldoendes halen... :(

Verwijderd

Robbiedobbie schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 09:21:
[...]

Die handschoenen hebben geen ondersteuning voor linux volgens de specificaties :+
Ben je nou een tweaker of niet? Schrijf zelf een driver >:)

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-12-2025

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

En we zijn een week verder en ik heb nog steeds geen apple dev. account. Was een kansloos kut programma zeg en daar betaal je ook nog eens 80euro p/j voor.

• Robbiedobbie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:23
Verwijderd schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 09:23:
[...]

Ben je nou een tweaker of niet? Schrijf zelf een driver >:)
Hoeft niet, ik heb goedkopere gevonden die alleen een usb poort nodig hebben :+
http://dx.com/p/causal-st...s-black-grey-white-171858

Perfect voor wanneer ik computer speel 8)7
Afbeeldingslocatie: http://wanderingstan.com/otherpics/okinawa/Stan%20Okinawa.jpg

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:04
douweegbertje schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 09:25:
En we zijn een week verder en ik heb nog steeds geen apple dev. account. Was een kansloos kut programma zeg en daar betaal je ook nog eens 80euro p/j voor.
Hoe krijg je dat voor elkaar? Als ik bestel heb ik hem direct?
Momenteel heb ik prive er geen eentje meer, werk momenteel alleen zakelijk (en nu even niks meer met iOS)

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

Acid_Burn

uhuh

Robbiedobbie schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 09:21:
[...]

Die handschoenen hebben geen ondersteuning voor linux volgens de specificaties :+
Ach onder features staat:
Works under any device with USB port,
e.g. PC, Mac, PlayStation or Xbox 360.
:P Dus geen driver benodigd.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Verwijderd

Kips schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 09:21:
[...]

wie zegt dat?

persoonlijk ook wel ervaring mee dat het gros van het werk van een project bij een minderheid van de projectgroep ligt, maar dat de hele groep uiteindelijk een beoordeling krijgt. Ja, dan krijgen de harde werkers wellicht een punt hoger, maar voor mijn gevoel zouden de personen die weinig/niks toevoegen gewoon een onvoldoende moeten krijgen... Ervaringen op HBO informatica in deeltijd, maar daar zijn dus helaas een hoop personen die eigenlijk niet aan de eisen voldoen en toch net hun voldoendes halen... :(
Eensch. En dan heb je een hoop mensen die afstuderen als ontwikkelaar die eigenlijk niet eens kunnen programmeren. Ik ken er genoeg die niet kunnen uitleggen waarvoor 'static' dient of wat overerving is. Schandalig eigenlijk.

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02-2025

.Gertjan.

Owl!

Styxxy schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 21:25:
[...]

Mogelijks is dat door de SQLServer ;). Die slurpt graag geheugen. Je moet eens kijken naar de processen van die VM.
Zou goed kunnen, de SQL draait op de zelfde instance (is makkelijker met verhuizen). Op zich boeit het mij niet zo heel veel, heb memory zat, en als TFS zo een beetje blijft draaien is het prima. Voorheen was hij op momenten niet vooruit te branden...
Verwijderd schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 09:07:
[...]

Doen. Ik heb vorig jaar een tweedehands Macbook overgekocht van een mede-tweaker. Hij had 4GB RAM en een SSD en was sneller als de splinternieuwe Macbooks van mijn vrienden. Ik heb hem gebruikt om wat op te programmeren (vooral webdevelopment) en wat mee te surfen.
SSD is de bomb :9 Mijn collega werkt ook op i3 met 4GB geheugen, maar vanwege SSD is dat ding bloedsnel :9 Investeerde liever die 100 euro extra aan een SSD dan aan een processor/mem upgrade :) Heb zelf ook 3 jaar op een instap i3 gewerkt en dat ging als een trein nadat er een SSD in ging.

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Robbiedobbie
Verwijderd schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 09:35:
[...]

Eensch. En dan heb je een hoop mensen die afstuderen als ontwikkelaar die eigenlijk niet eens kunnen programmeren. Ik ken er genoeg die niet kunnen uitleggen waarvoor 'static' dient of wat overerving is. Schandalig eigenlijk.
Dat static is inderdaad een van de probleempunten voor bijna iedereen op mijn studie die niet al konden programmeren. Dit wordt gewoon niet goed genoegd uitgelegd. Er zijn nog steeds mensen die een class maken, overal static voor zetten, en zich dan afvragen waarom ze steeds dezelfde uitkomst krijgen wanneer ze een functie daarvan aanroepen als ze over de instances heen loopen 8)7

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-01 22:07

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Goedemorgen. Koffie?

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-01 20:49
Verwijderd schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 09:35:
[...]

Helaas gaat het tegenwoordig vaak om de hoeveelheid studenten die slagen en niet om de kwaliteit van de geslaagden. De opleiding die ik momenteel volg zal ook komen te vervallen omdat er niet genoeg studenten zijn, wat ik heb begrepen is het minimum 25 studenten per klas om een opleiding te kunnen laten bestaan....

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Lekker, mijn machine heeft besloten om maar halve bakjes te schenken. Ik vrees dat ik hem een keertje moet ontkalken ofzo, maar heb natuurlijk geen ontkalker op kantoor :'( Het straaltje koffie wordt steeds kleiner :-(

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Douweegbertje

Douweegbertje

Ryur schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 09:27:
[...]

Hoe krijg je dat voor elkaar? Als ik bestel heb ik hem direct?
Momenteel heb ik prive er geen eentje meer, werk momenteel alleen zakelijk (en nu even niks meer met iOS)
Moet hier via mn werk als bedrijf zijnde. Hierbij had ik nog zo'n internationaal bedrijfscode nodig.
Verder MOET het met een CC, wat wij hier niet even hebben liggen, dus dat moet weer via financieel gaan komen en vervolgens moet ik natuurlijk ook wettelijke dingen opgeven zoals de rechtspersoon die het "contract" met apple aangaat e.d.

Het is gewoon zo'n grote bende, met allerlei voorwaarden en checks/controllers voor iets ontzettend simpels :/
.Gertjan. schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 09:43:
[...]

Lekker, mijn machine heeft besloten om maar halve bakjes te schenken. Ik vrees dat ik hem een keertje moet ontkalken ofzo, maar heb natuurlijk geen ontkalker op kantoor :'( Het straaltje koffie wordt steeds kleiner :-(
Azijn.

[ Voor 19% gewijzigd door Douweegbertje op 14-10-2013 09:52 ]

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
Zoijar schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 12:38:
Wat vindt men hier eigenlijk van Erlang? Ik was bezig met python, en kwam toen uiteindelijk achter het global-interpreter-lock-probleem, waarmee python een beetje heeft afgedaan... echter kwam ik ook vaak de suggestie tegen dat Erlang's model sowieso veel beter werkt. Ook wel weer de tegen-reacties dat je (uiteraard zou ik zeggen) precies hetzelfde kan bereiken in C++. Is het de moeite waard om mezelf Erlang te leren? ik heb uiteraard functioneel programmeren geleerd op de universiteit, al is het een tijd geleden. De automatische schaalbaarheid spreekt me wel aan.
Conceptueel is Erlang anders: het is een programmeertaal in de familie van process algebra's (zoals de pi-calculus) met als doel concurrent processes te beschrijven, terwijl Python van nature een sequentiele programmeertaal is. Of dat een wezelijk verschil is? In de praktijk is zo'n process algebra niet veel meer dan een sequenteel model plus de mogelijkheid om te forken en via channels berichtjes uit te wisselen. Dat kan je (uiteraard) in C++ ook. Omdat dergelijke concepten als abstractie in Erlang beschikbaar zijn, kan het echter makkelijker zijn zulke zaken uit te programmeren en krijg je mogelijk meer kado (denk aan serializatie van data structuren, distributed garbage collection, ...).

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

• Ryur
douweegbertje schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 09:51:
[...]

Moet hier via mn werk als bedrijf zijnde. Hierbij had ik nog zo'n internationaal bedrijfscode nodig.
Verder MOET het met een CC, wat wij hier niet even hebben liggen, dus dat moet weer via financieel gaan komen en vervolgens moet ik natuurlijk ook wettelijke dingen opgeven zoals de rechtspersoon die het "contract" met apple aangaat e.d.

Het is gewoon zo'n grote bende, met allerlei voorwaarden en checks/controllers voor iets ontzettend simpels :/
Oke, als bedrijf zijnde heb ik geen ervaring mee nee.
Prive was het een eitje.

En ik weet zeker dat het ook via Bankoverschrijving kan, maar dan met veel vertraging. Had een klant van ons, liet account bijna aflopen en ging toen verlengen via Bankoverschrijving.
Toen zaten we wel een beetje in de stress.

Mja, via CC vind ik vele malen logischer, het is eigenlijk Amerika waar alles met CC wordt gedaan.
Ook om die reden heb ik een CC.

• Douweegbertje

Douweegbertje

You will need:
The legal authority to bind your company/organization to Apple Developer Program legal agreements.
An address for the company’s principal place of business or corporate headquarters.
A D-U-N-S® Number assigned to a legal entity.
D-U-N-S Numbers, available from D&B for free in most jurisdictions, are unique nine-digit numbers widely used as standard business identifiers. To learn more, read our FAQs. Before enrolling, check to see if D&B has assigned you a D-U-N-S Number. If not, please request one.
Note: We do not accept DBAs, Fictitious Business, Trade names, or branches at this time.
A valid credit card for purchase.
En je moet ook echt een BV of VOF zijn e.d., want een éénmanszaak wordt niet gezien als een geldig rechtsvorm.

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Mmmm, lees her en der dat ze dat toch afraden... Ding is eigenlijk ook wel iets te duur om mee te expirimenteren :/

• Ealanrian
Ontkalk wel op tijd, Op vakantie hebben we het koffiezet apparaat moeten uit boren omdat er te veel kalk in zat....

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-12-2025

TheNephilim

Wtfuzzle

Hmmm, hier ook maar eens een ontkalk tablet erin knikkeren. Is ook al weer even geleden :X

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Geval hier weigert dienst als je'm niet op tijd schoonmaakt. Heel irritant.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Firesphere schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 11:06:
Geval hier weigert dienst als je'm niet op tijd schoonmaakt. Heel irritant.
O-) ik heb die van mij pas een spoel programma laten draaien zonder ontkalker, vond hij allemaal prima. Ding weet heus niet wanneer er wel of geen ontkalker in zit :+

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Wat voor apparaat is dat? (enneuh, misschien toch een spoelprogramma MET ontkalker draaien?)

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Firesphere schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 11:11:
Wat voor apparaat is dat? (enneuh, misschien toch een spoelprogramma MET ontkalker draaien?)
Ik heb een Saeco intuita (ofzoiets), best een leuke machine :)
Ga inderdaad maar eens ontkalken, hopelijk hebben ze fatsoenlijk spul bij de supermarkt (moet zo toch lunch spul gaan halen).

• elnaeth
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-09-2025
Voor wat al dat 'meeliften' en dergelijke betreft, ik ben in juli ook afgestudeerd van HBO Informatica aan de opleiding in heerlen, en daar ben ik ook geregeld voor het karretje van meelifters gespannen... Op een gegeven moment krijg je door dat er toch geen flikker aan te doen is en ga je je gewoon er op richten om je eigen hachje te redden en al je stuff altijd af te hebben, en geen fuck meer te geven om degenen die altijd misbruik van de situatie maken.

Uiteindelijk lopen ze ooit wel tegen de lamp. Alleen vervelend dat ze daarbij wel vaak anderen ook de boel goed verzieken..

• Robbiedobbie
elnaeth schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 11:20:
Voor wat al dat 'meeliften' en dergelijke betreft, ik ben in juli ook afgestudeerd van HBO Informatica aan de opleiding in heerlen, en daar ben ik ook geregeld voor het karretje van meelifters gespannen... Op een gegeven moment krijg je door dat er toch geen flikker aan te doen is en ga je je gewoon er op richten om je eigen hachje te redden en al je stuff altijd af te hebben, en geen fuck meer te geven om degenen die altijd misbruik van de situatie maken.

Uiteindelijk lopen ze ooit wel tegen de lamp. Alleen vervelend dat ze daarbij wel vaak anderen ook de boel goed verzieken..
Ik hoor uberhaupt geen goede verhalen over informatica in heerlen. Ik ben er op een opendag geweest omdat ik eerst naar hbo wilde gaan. Heb daarna toch maar besloten naar de uni te gaan :+

• elnaeth
Ik was bij TU/e langsgegaan (kom zelf van het atheneum af ipv de havo) om I en TI te bekijken, maar was me allemaal wat te theoretisch, trok me niet aan. Ben daarnaast liever een goede en gepassioneerde HBO'er, dan een ongelukkige middenmotor in het WO ^^

Op zich is de opleiding niet slecht, als ik onze kennis en achtergrond etc vergelijk met mensen die ik ken van andere opleidingen (ook uit duitsland en belgië), maar het kan altijd zeker beter, zoals op alle opleidingen wel het geval is.

• Robbiedobbie
elnaeth schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 11:33:
Ik was bij TU/e langsgegaan (kom zelf van het atheneum af ipv de havo) om I en TI te bekijken, maar was me allemaal wat te theoretisch, trok me niet aan. Ben daarnaast liever een goede en gepassioneerde HBO'er, dan een ongelukkige middenmotor in het WO ^^

Op zich is de opleiding niet slecht, als ik onze kennis en achtergrond etc vergelijk met mensen die ik ken van andere opleidingen (ook uit duitsland en belgië), maar het kan altijd zeker beter, zoals op alle opleidingen wel het geval is.
Ik had het meer over de opleiding, dan over de kennis die je er opdoet. Docenten die de open dag vergeten, verloren toetsen, etc. Allemaal dingen die ik hoor. Natuurlijk hoor je de positieve dingen niet zo snel ;)

Zelf ben ik uiteindelijk in maastricht Knowledge Engineering gaan doen. Deze opleiding richt zich op AI en DataMining :D

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:12
Ealanrian schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 09:38:
[...] Helaas gaat het tegenwoordig vaak om de hoeveelheid studenten die slagen en niet om de kwaliteit van de geslaagden. De opleiding die ik momenteel volg zal ook komen te vervallen omdat er niet genoeg studenten zijn, wat ik heb begrepen is het minimum 25 studenten per klas om een opleiding te kunnen laten bestaan....
Op het HBO neem ik aan? Moet zeggen dat mijn WO Master ook best klein is. Het meeste dat ik ooit in 1 ruimte heb gezien was ongeveer 20 man. Zou me verbazen als er meer dan 50 studenten deze opleiding (2 jarig) zouden volgen :)

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-01 14:31
Hier in België was naar mijn mening een tekort aan project werk, waardoor je dus vaak ook niet verder ging expirimenteren met bepaalde zaken. Met andere woorden bleven de meeste vakken hierdoor beperkt tot wat er in de cursus over terug te vinden was.
Een mogelijke rede die ik hiervoor zag was het feit dat bepaalde profs ook niet helemaal meer mee waren.

Ik volgde dan ook niet echt een richting die specifiek gericht was op het programmeren, maar meer bepaald op netwerk en systeem beheer, maar had wel enkele programmeer vakken.

[ Voor 19% gewijzigd door _Moe_ op 14-10-2013 12:28 ]

RTFM!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

En github ligt alweer onder vuur.

Kunnen die kleutertjes niet een keer ophouden?

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
Zoijar schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 12:38:
Wat vindt men hier eigenlijk van Erlang? Ik was bezig met python, en kwam toen uiteindelijk achter het global-interpreter-lock-probleem, waarmee python een beetje heeft afgedaan... echter kwam ik ook vaak de suggestie tegen dat Erlang's model sowieso veel beter werkt. Ook wel weer de tegen-reacties dat je (uiteraard zou ik zeggen) precies hetzelfde kan bereiken in C++. Is het de moeite waard om mezelf Erlang te leren? ik heb uiteraard functioneel programmeren geleerd op de universiteit, al is het een tijd geleden. De automatische schaalbaarheid spreekt me wel aan.
Waar wil je python voor gebruiken dat de GIL zo'n probleem is dan?

• Ealanrian
Caelorum schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 12:14:
[...]

Op het HBO neem ik aan? Moet zeggen dat mijn WO Master ook best klein is. Het meeste dat ik ooit in 1 ruimte heb gezien was ongeveer 20 man. Zou me verbazen als er meer dan 50 studenten deze opleiding (2 jarig) zouden volgen :)
Inderdaad HBO. Onze afdeling is opgeslokt door een andere en daardoor lijkt het allemaal nog sneller minder IT te worden.

• elnaeth
Bij ons waren we begonnen met 100 studenten in blok1, jaar 1 trouwens.... Van mijn lichting zijn er inclusief mijzelf geloof ik 9 afgestudeerden afgeleverd dit jaar.. Is dat alleen bij ons of is het normaal dat er zo gigantisch veel mensen afhaken binnen het eerste jaar?

Is die opleiding soms zo zwaar? Of hebben veel te veel mensen zoiets van 'ik vind gamen en computeren wel leuk, ik ga fijn Informatica doen, spelletjes proggen! w00t!'? Iemand een idee?

• Ealanrian
Op het HBO vielen er bij ons ook wel wat mensen uit maar zeker geen 91. Ik denk dat we ongeveer 30% kwijt raakten in jaar 1 mede dankzij het thema assembly waardoor veel mensen er achter kwamen dat Software engineering iets verder gaat als gamen.

Verwijderd

elnaeth schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 12:48:
Bij ons waren we begonnen met 100 studenten in blok1, jaar 1 trouwens.... Van mijn lichting zijn er inclusief mijzelf geloof ik 9 afgestudeerden afgeleverd dit jaar.. Is dat alleen bij ons of is het normaal dat er zo gigantisch veel mensen afhaken binnen het eerste jaar?

Is die opleiding soms zo zwaar? Of hebben veel te veel mensen zoiets van 'ik vind gamen en computeren wel leuk, ik ga fijn Informatica doen, spelletjes proggen! w00t!'? Iemand een idee?
In jaar 1 was er ongeveer 20% door in eerste zit, nog eens 20% na de herexamens. Op het einde van de 3 jaar zijn ongeveer iedereen die toen geslaagd was, ook geslaagd.

Maar inderdaad, velen denken dat informatica wat gamen en wat Microsoft Office is. In het eerste jaar zaten er 2 dames bij mij in de klas. Vlak voor een 'permanente evaluatie' vroeg ik hen wat ze van de opleiding vroegen. Hun antwoord: "Ja, het is best wel interessant maar ik hou niet zo van programmeren en ik vraag me af wanneer we eindelijk eens met Word en Excel beginnen". Uuuuhm :?

Verwijderd

_Moe_ schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 12:26:
Hier in België was naar mijn mening een tekort aan project werk, waardoor je dus vaak ook niet verder ging expirimenteren met bepaalde zaken. Met andere woorden bleven de meeste vakken hierdoor beperkt tot wat er in de cursus over terug te vinden was.
Een mogelijke rede die ik hiervoor zag was het feit dat bepaalde profs ook niet helemaal meer mee waren.

Ik volgde dan ook niet echt een richting die specifiek gericht was op het programmeren, maar meer bepaald op netwerk en systeem beheer, maar had wel enkele programmeer vakken.
Klopt, heb hetzelfde ondervonden. Vaak konden de docenten zelf niet geven wat ze voor ogen hadden aangezien er telkens wel leerlingen waren die het vorige hoofdstuk nog niet begrijpten waardoor daar meer uitleg over gegeven moest worden.

Ik heb in mijn hogeschoolcarrière welgeteld 3 docenten gehad die écht wisten waarmee ze bezig waren. Het niveau van sommige docenten was gewoon om te huilen.

Voorbeeldje:
-Vorige week leerden we werken met frames, maar aangezien dat wat verouderd is, leer ik jullie nu werken met tabellen. Tabellen worden vaak gebruikt voor de layout van een website.
- Gebruiken ze tegenwoordig geen divs icm css voor de layout van een website
- Ja, maar dat is moeilijker. Ik geef tabellen de voorkeur omdat dat veel sneller en gemakkelijker is.

• mrc4nl
  • Laatst online: 17:16

mrc4nl

Procrastinatie expert

tabellen zijn wel een quick en dirty methode om makkelijk dingen uit te lijnen :P
(centreren etc)

ora et labora

• Robbiedobbie
Voor dat project (waar ik eerder vandaag over aan het ranten was) gebruik ik libgdx als framework. Ik heb ook lekker vies en dirty alles in tabellen uit zitten lijnen :+

Heb vandaag ook maar eens eindelijk HK-toegang aangevraagd :D

Verwijderd

elnaeth schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 12:48:

Er is een verschil tussen afstuderen en niet uitvallen. Bij mijn opleiding begonnen er ongeveer 25, waarvan ik volgens mij de enige was die na 4 jaar een papiertje kon ontvangen. Maar er waren slechts weinig mensen echt gestopt met de opleiding. Veel mensen waren simpelweg langer bezig dan de geplande 4 jaar. En to be fair: het gros wat gestopt was stopte in het eerste jaar, om naar de WO variant over te stappen.

Dus nee, ik herken de verhalen dat er maar zoveel mogelijk mensen moeten slagen niet.
PrisonerOfPain schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 12:33:
[...]

Waar wil je python voor gebruiken dat de GIL zo'n probleem is dan?
Ik zat mezelf ook al die vraag te stellen. Python gebruik je met name voor taken waar de performance niet het grootste probleem is. Als GIL schijnbaar een probleem is, waarom gebruik je dan geen snellere programmeertaal?

• Ealanrian
Gelukkig hebben wij wel redelijk veel docenten die weten waar ze het over hebben. Al zijn er in het eerste jaar dan weer te veel klassen waardoor niet iedereen de beste uitleg krijgt.

ps: Als er nog mensen zijn die voor de Meeting mee willen doen met de groepsretour stuur ff een berichtje naar mij.

Verwijderd

mrc4nl schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 13:03:
tabellen zijn wel een quick en dirty methode om makkelijk dingen uit te lijnen :P
(centreren etc)
Tja, maar wil je dat onwetende studenten aan het verstand brengen?
Ik had altijd een gevoel van "ik betaal voor een opleiding, dan wil ik ook wel dat ik de juiste zaken bij leer". Ik was in mijn vrije tijd wel altijd veel bezig met software development en webdevelopment en was dus wel op de hoogte van de nieuwste technologiëen en dergelijke. Het meerendeel van de studenten deed dit helaas niet en als de docent had verteld dat frames het beste was, had zich daar niemand vragen bij gesteld.

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:02
Open dag bij ons op de zaak. Dus allemaal op chique (lees: netter gekleed dan de normale dagelijkse kleding) en doen alsof je heel hard werkt voor de mensen die aapjes komen kijken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 13:12:
[...]

Tja, maar wil je dat onwetende studenten aan het verstand brengen?
Ik had altijd een gevoel van "ik betaal voor een opleiding, dan wil ik ook wel dat ik de juiste zaken bij leer". Ik was in mijn vrije tijd wel altijd veel bezig met software development en webdevelopment en was dus wel op de hoogte van de nieuwste technologiëen en dergelijke. Het meerendeel van de studenten deed dit helaas niet en als de docent had verteld dat frames het beste was, had zich daar niemand vragen bij gesteld.
Idem hier. Wij moesten met antieke hardware werken... Ik vind het jammer dat op Informatica er niet altijd vernieuwend gewerkt wordt.. Nu snap ik dat het moeilijk is om bijvoorbeeld elk jaar nieuwe hardware aan te schaffen, maar dat praat niet goed dat de opdracht die wij deden al 6 jaar oud was :P Als je wat weet van de nieuwe technieken etc kan je dat zeker helpen in het bedrijfsleven.

Verwijderd

pdebie schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 13:15:
Open dag bij ons op de zaak. Dus allemaal op chique (lees: netter gekleed dan de normale dagelijkse kleding) en doen alsof je heel hard werkt voor de mensen die aapjes komen kijken.
Heb je veel bekijks op een maandag?

• PdeBie
Nah, vooralsnog valt het mee. Gisteren was het drukker, maar toen waren wij (afdeling ICT) niet aan het werk.

We verwachten vandaag een man of 50. Gisteren is er ruim 200 man geweest.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

pdebie schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 13:15:
Haha, al bijdehante kijkers gehad die denken te weten wat je doet? :+

• PdeBie
haha nee, vooral mensen die roepen: ik snap geen jota van wat er op je scherm staat :+

Al hebben we 1 bezoeker die zelf privé wat ontwikkelt (hobbymatig), dus die weet nog wel iets. Maar toen hij zei dat hij LINQ handig vond om te kunnen filteren werd mijn mening daarover ietwat bijgesteld.

[ Voor 54% gewijzigd door PdeBie op 14-10-2013 13:32 ]

• ValHallen
  • Niet online

ValHallen

Fryslân Boppe!

pdebie schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 13:31:
haha nee, vooral mensen die roepen: ik snap geen jota van wat er op je scherm staat :+
Vooral houden zo :+ Anders gaan ze nog denken dat je niet nodig bent, en het zelf wel kunnen.

Intel i7-12700KF/Giga-Byte B760I Aorus Pro DDR4/MSI Geforce 1080Ti 11Gb/Corsair 2x16.384MB DDR4-3200/Samsung SSD 980 Pro 1 Tb/Crucial MX500 1 Tb/Seagate 1 Tb
.Gertjan.: Er is maar een goede Mac en dat is die gele M langs de snelweg :D

• Otherside1982
  • Laatst online: 01-01 18:53

Al hebben we 1 bezoeker die zelf privé wat ontwikkelt (hobbymatig), dus die weet nog wel iets. Maar toen hij zei dat hij LINQ handig vond om te kunnen filteren werd mijn mening daarover ietwat bijgesteld.
Je hebt toch wel een scherm met Brainfuck code dat je kan openklikken als er weer een bezoeker passeert? >:)

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Owh, dat valt alweer mee :p Op een of andere manier kom ik altijd van die wijsneuzen tegen, al doe ik niet ingewikkeld werk, maar toch. Veel hobbyisten in mijn sector :o

---

Waarom moeten klanten toch altijd per se hun FTP wachtwoord veranderen? Zo in eens, geen enkele reden toe :/

• PdeBie
Otherside1982 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 13:35:
[...]

Je hebt toch wel een scherm met Brainfuck code dat je kan openklikken als er weer een bezoeker passeert? >:)
Ik laat gewoon de Viewstate open staan. Ja hoor, ik weet exact wat hier staat. 8)

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11-2025

Korben

() => {};

Wat is er mis met LINQ om te kunnen filteren dan? Zeker wanneer je datamodel vast staat is het ideaal, omdat je makkelijk complexe expressies kunt bouwen.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:50

Hoogie2004

Whohooooo

LINQ is juist geweldig :D

My iRacing profile | Strava

• PdeBie
Daar is het zeker handig voor, maar toen ik begon over lamda expressions begonnen zijn oren te draaien. :)

• Rutix
  • Laatst online: 22-12-2025
Nice save pdebie :P .

Nothing to see here!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Firesphere schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 12:30:
En github ligt alweer onder vuur.

Kunnen die kleutertjes niet een keer ophouden?
Komt het niet gewoon omdat github te "aanwezig" is? Hoe groter je wordt hoe lastiger het is om niet aanwezig te zijn.

Die scriptkiddo's kiezen github echt niet uit vanwege de government shutdown of de issues in het midden-oosten :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• PdeBie
mja, hij heeft natuurlijk wel een punt dat je met LINQ kan filteren. Maar dat is niet waar LINQ voor is bedoelt. Niet expliciet althans.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:11
pdebie schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 13:56:
[...]

mja, hij heeft natuurlijk wel een punt dat je met LINQ kan filteren. Maar dat is niet waar LINQ voor is bedoelt. Niet expliciet althans.
Waar is LINQ dan voor bedoelD?

• Rutix
[...]

Van MSDN:
Language-Integrated Query (LINQ) is a set of features introduced in Visual Studio 2008 that extends powerful query capabilities to the language syntax of C# and Visual Basic. LINQ introduces standard, easily-learned patterns for querying and updating data, and the technology can be extended to support potentially any kind of data store. Visual Studio includes LINQ provider assemblies that enable the use of LINQ with .NET Framework collections, SQL Server databases, ADO.NET Datasets, and XML documents.
Waarom zou filtering dus niet bij LINQ passen? Het zijn namelijk queries op een collection of w/e

Nothing to see here!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Inderdaad, het staat niet voor niks voor Language-Integrated Query ( MSDN: LINQ (Language-Integrated Query) )

En bij een Query hoort ook filteren natuurlijk.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• PdeBie
Ik zeg toch niet dat hij ongelijk heeft dat je met LINQ kan filteren? :/

De manier alleen waarop hij het zei was gewoon raar. En nogmaals, toen ik begon over enkele technische aspecten (waaronder lambda expressions) begon hij met z'n oren te flapperen.

Denk dat je erbij geweest moest zijn. Op het forum komt het anders over dan in het echt uiteraard.

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02-2025
Mja, hier op het werk waren ook zat mensen die niet wisten wat een lambda expressie is. Als je dan zegt, da's dat ding met die => operator, dan zie je zo'n mooie duh expressie op hun gezicht. ;)

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

• PrisonerOfPain
Grijze Vos schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 14:28:
Mja, hier op het werk waren ook zat mensen die niet wisten wat een lambda expressie is. Als je dan zegt, da's dat ding met die => operator, dan zie je zo'n mooie duh expressie op hun gezicht. ;)
Eh? :o

• Grijze Vos
  • Laatst online: 28-02-2025
Trust me, it gets worse fast. De wtf's die ik alleen al afgelopen week tegen ben gekomen. |:(

90 files (classes+interfaces) nodig om een guided navigation op het scherm te krijgen. (Da's de component waarop je refined en filtert als je reizen zoekt op een willekeurige reissite.) Met de herimplementatie waar ik mee bezig ben (in mijn eigen tijd nota bene) doe ik het in 10-15 files, met een zinnige bruikbare API. Met de meuk die er nu staat moet je de code in duiken om te weten wat het doet. Zeer prettig, not.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
pdebie schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 14:24:
Ik zeg toch niet dat hij ongelijk heeft dat je met LINQ kan filteren? :/
Nee maar je zegt wel dat het er niet expliciet voor bedoeld is. En dat is ook gewoon onjuist
[...]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11-2025

Korben

() => {};

Woy schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 14:36:
[...]

Nee maar je zegt wel dat het er niet expliciet voor bedoeld is. En dat is ook gewoon onjuist

[...]
En wanneer is iets 'expliciet' bedoeld om te filteren? Als het MyFilteringLibrary 1.0 heet?

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• PdeBie
Woy schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 14:36:
[...]

[...]
In hoeverre is dat onjuist dan? Je kan er mee filteren, maar het is niet waar het om draait bij LINQ. Dus is LINQ niet expliciet bedoeld om te filteren.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Het woordje lambda zegt mij ook niet zoveel hoor, even googelen leert mij dat het (simpel gezegd) dynamisch een functie maken is. Dat heb ik al wel eens eerder gedaan, wist niet dat het lambda heette :+

Met create_function overigens, php 5.2.x ftw :Y)

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Korben schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 14:40:
[...]

En wanneer is iets 'expliciet' bedoeld om te filteren? Als het MyFilteringLibrary 1.0 heet?
Nou het is een essentieel onderdeel van de feature, dus dan is het IMHO expliciet, want het is niet een toevallig bijeffect.
pdebie schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 14:41:
[...]

In hoeverre is dat onjuist dan? Je kan er mee filteren, maar het is niet waar het om draait bij LINQ. Dus is LINQ niet expliciet bedoeld om te filteren.
Hoezo is dat niet waar het om draait? Waar draait LINQ dan volgens jou om? IMHO is het gewoon een language feature om query's te doen ( Waarbij in het midden gelaten is waarop je die query uitvoert ).

En bij query'en hoort filteren.

Verwijderd

TheNephilim schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 14:43:
Het woordje lambda zegt mij ook niet zoveel hoor, even googelen leert mij dat het (simpel gezegd) dynamisch een functie maken is. Dat heb ik al wel eens eerder gedaan, wist niet dat het lambda heette :+

Met create_function overigens, php 5.2.x ftw :Y)
Idem. Heb er al vaak over gelezen maar eigenlijk nog nooit iets mee gedaan. Het schijnt in Ruby bijvoorbeeld best populair te zijn.

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

pdebie schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 14:41:
[...]

Een Query language is toch per definitie gemaakt om een subset uit een grotere dataset te halen (aka 'filteren').

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
EddoH schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 14:46:
[...]

Een Query language is toch per definitie gemaakt om een subset uit een grotere dataset te halen (aka 'filteren').
Dat hoeft ook niet perse, het kan natuurlijk ook een projectie zijn waarbij niet gefilterd word ;)

• HMS
  • Registratie: Januari 2004

HMS

Tijd voor een nieuwe topicnaam: De Devschuur Nitpicking Corner.

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Dan bestaat je projectie toch uit 'gefilterde' elementen uit de grote set.

Ok, alleen combineren van data is taaltechnisch gezien misschien niet 'filteren'.

[ Voor 39% gewijzigd door EddoH op 14-10-2013 14:49 ]

• PrisonerOfPain
Verwijderd schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 14:46:
[...]

Idem. Heb er al vaak over gelezen maar eigenlijk nog nooit iets mee gedaan. Het schijnt in Ruby bijvoorbeeld best populair te zijn.
En bijna iedere andere taal...

• Douweegbertje

Douweegbertje

Gaap. Ander onderwerp please :+

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:51

RayNbow

Kirika <3

LINQ gaat gewoon over monads (en uitbreidingen). Zo moeilijk is dat toch niet? ;)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• HMS

HMS

Zullen we Reactive Extensions er ook bij halen nu dan :P?

Verwijderd

Doe maar. Dan leer ik ook nog wat nieuwe dingen vandaag :)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
In a cavern deep below the Earth, Ayn Rand, Paul Ryan, Rand Paul, Ann Druyan, Paul Rudd, Alan Alda, and Duran Duran meet togther in the Secret Council of /(b[plurandy]+b ?){2}/i.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• HMS

HMS

• .oisyn
  • Registratie: September 2000

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Linq, is dat niet dat ventje dat Zelda probeert te redden?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Zelda is toch die prinses die elke keer in een ander kasteel zit?

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Woy schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 15:21:
Zelda is toch die prinses die elke keer in een ander kasteel zit?
Dat kasteel is toch waar Mario woont?

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Firesphere schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 15:22:
[...]

Dat kasteel is toch waar Mario woont?
Mario? Die kerel die met een of andere uit de kluiten gewassen schildpart aan het karten is?

....

En toen zat het deuntje van Mario in mijn hoofd... :/

Gelukkig is de koffie machine gefixt, het was inderdaad kalk wat dwars zat, hij giet nu weer een mooi straaltje in de beker in plaats van dat hij hem vol-druppelt :9

• Ryur
.Gertjan. schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 15:33:
[...]

En toen zat het deuntje van Mario in mijn hoofd... :/
En bedankt! |:(

• Laurens-R
  • Laatst online: 29-12-2024
Tada Ta Tada ta.. da... :+

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Gelukkig doet je avatar mij dan weer denken aan Tetris... Dus Mario eruit en Tetris erin :9

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ting dididing dingdingding dididing dingdingding... diding ding ding ding dign... ting diding dingdingding... diding dingdingding... dididing ding ding ding dign...

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

.Gertjan. schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 15:45:
[...]

Gelukkig doet je avatar mij dan weer denken aan Tetris... Dus Mario eruit en Tetris erin :9
Daar zit ik ook al de hele tijd mee in mijn hoofd. En hoe krijg je zoiets er weer uit he?

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:12
Verwijderd schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 15:48:
[...] Daar zit ik ook al de hele tijd mee in mijn hoofd. En hoe krijg je zoiets er weer uit he?
3fm luisteren.. Elke 5 minuten komt er wel weer iets ergers langs :P

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Met het carnaval festival, the mother of all annoyingly catchy tunes.

Taaaa tata taaaa tata ta dadaaaaaa. Taaaa tata taaaa tata taaaaaa.

YOU CAN'T UNHEAR IT!!!

[ Voor 22% gewijzigd door .oisyn op 14-10-2013 15:50 ]

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:42

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

En bedankt! :/ *volbeat aanslingert* :+

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Het is wachten tot de eerste mod die ‘m hier als bgsound zet. >:)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Robbiedobbie
OkkE schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 15:56:
Het is wachten tot de eerste mod die ‘m hier als bgsound zet. >:)
Niemand kan zo wreed zijn... :|

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Creepy schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 15:53:
En bedankt! :/ *volbeat aanslingert* :+
Doe dan wel een van de eerste cd's in plaats van die troep die ze recent hebben gemaakt, anders kan je net zo goed carnaval festival op repeat zetten ;)

[ Voor 11% gewijzigd door EddoH op 14-10-2013 16:00 ]

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
Mijn vriendin is gek op kerst, die wilde de kerstboom al opzetten.

Heb gezegd dat ze pas de kerstboom mag opzetten als de kerstnummers op skyradio beginnen... Nou maar hopen dat ze niet in November beginnen :P

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Verwijderd

Robbiedobbie schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 15:59:
[...]

Niemand kan zo wreed zijn... :|
`
Pagina laten openstaan, niet refreshen en nieuwe berichten inladen via de gele balk. Maar als je zelf iets post ben je er aan voor de moeite.

• Robbiedobbie
Gamebuster schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 16:01:
Mijn vriendin is gek op kerst, die wilde de kerstboom al opzetten.

Heb gezegd dat ze pas de kerstboom mag opzetten als de kerstnummers op skyradio beginnen... Nou maar hopen dat ze niet in November beginnen :P
Laat haar deze dan maar niet zien ;) http://www.skyradio.nl/player/skyradio-seasonal
Verwijderd schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 16:01:
[...]

`
Pagina laten openstaan, niet refreshen en nieuwe berichten inladen via de gele balk. Maar als je zelf iets post ben je er aan voor de moeite.
posten in nieuwe tab doen ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Robbiedobbie op 14-10-2013 16:02 ]

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
Moet jij het niet posten :P (ze heeft ook een t.net account)

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Pagina: 1 ... 52 ... 137 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.