De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 51 ... 137 Laatste
Acties:
  • 340.170 views

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
C++ zijn ze mee bezig ;)

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-01 17:34

Sebazzz

3dp

Caelorum schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 15:30:
Tijd voor Jetbrains om ook even een resharper for QtCreator (of uberhaupt een C++ resharper) te maken.
Ze zijn bezig met C++ resharper dacht ik :)

[ Voor 10% gewijzigd door Sebazzz op 11-10-2013 15:32 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-12-2025
Correct en hij werkt al best wel goed imo :). Ik heb namelijk een build mogen proberen :D

Nothing to see here!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-01 22:07

Firesphere

Yoshis before Hoshis

* Firesphere ziet deze tweet en moet een klein beetje grinniken:
https://twitter.com/iamdevloper/status/388669576374136832

* Firesphere krijgt mailtje via LinkedIn
* Firesphere denkt, zal wel weer recruiter zijn.

En ja hoor, een mailtje:
Beste Firesphere,

Het is al even geleden, maar ik heb misschien een interessante positie voor je.
.....[knip]
Vereisten:
* Goed bekend met databasesystemen als Git
....[knip, de rest zal ik jullie besparen]
:F :F :F :F :F

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-12-2025

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Rutix schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 15:44:
Correct en hij werkt al best wel goed imo :). Ik heb namelijk een build mogen proberen :D
Awesome. Heb je toevallig enige ervaring met Visual Assist?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Robbiedobbie
  • Laatst online: 01-01 16:03
Firesphere schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 16:25:
* Firesphere ziet deze tweet en moet een klein beetje grinniken:
https://twitter.com/iamdevloper/status/388669576374136832

* Firesphere krijgt mailtje via LinkedIn
* Firesphere denkt, zal wel weer recruiter zijn.

En ja hoor, een mailtje:

[...]

:F :F :F :F :F
Ze proberen het niet eens meer.... 1 kleine zoekactie op git zou al moeten opleveren dat het GEEN database systeem is :F :F

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-12-2025
Vijf uur geweest, tijd voor Bier & Battlefield!

Roomba E5 te koop

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:07
sig69 schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 17:15:
Vijf uur geweest, tijd voor Bier & Battlefield!
ahja.. die paar uur (7) vullen voordat de Elder Scrolls Online beta sessie weer start ^^ Al moet ik wel om 4 uur morgenochtend iemand naar Schiphol brengen, dus wellicht dat ik beter beide kan uitstellen :(

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

begint nu wel te kriebelen om een web applicatie te maken die data ophaalt uit git :+

• Rutix
.oisyn schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 17:03:
[...]

Awesome. Heb je toevallig enige ervaring met Visual Assist?
Yes! Ik heb daar ook een licentie voor :). Het is een beetje moeilijk vergelijken op dit moment omdat deze builds van resharper zelfs nog nieteens alpha zijn maar ze zijn met resharper zeer op de goede weg! Ze zijn nu vooral aan het werken aan de performance. Met grote projecten (waar jij dagelijks mee werkt) merk je heel erg dat het nog in de early stages zit. Maar als ze performance beter maken en de features hebben die ook in C# edition zit dan word het een zeer geduchte concurrent van Visual Assist. Ik heb namelijk nu vooral problemen met de compatibility van Assist en Resharper :(

Nothing to see here!

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:51

Pizzalucht

Snotneus.

douweegbertje schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 17:59:
begint nu wel te kriebelen om een web applicatie te maken die data ophaalt uit git :+
Heeft iemand anders blijkbaar al gedaan: http://luispedro.org/software/git-cms :'(

Nja half dan, komt niet direct uit git zo te zien

[ Voor 10% gewijzigd door Pizzalucht op 11-10-2013 21:28 ]

• Robbiedobbie
Bah, net een uur verspilt met debuggen van een struct in c++ die verwijst naar volgende struct (soort van linked list dus), waar ik bij mijn implementatie uitging dat de nextStruct field een nullptr zou hebben als er geen volgende is.

C++: bar.cpp
1
2
3
struct Bar{
   nextBar = nullptr;
}

Naar mijn weten zou wanneer je hier een malloc mee doet (geen new, om een aantal redenen die hieruit niet duidelijk zullen zijn), heeft de nextBar data erin van een zelfde struct die eerder in dezelfde memory space heeft gezeten. Volgens mij is dit een bugje in de compiler 8)7

Het betreft Arch linux met g++ (GCC) 4.8.1 20130725 (prerelease)

Ik heb liggen slapen....

Verwijderd

Malloc doet geen initialisatie. De inhoud van de gemallocte data is ongedefinieerd. new voert wel initialisatie uit.

• Robbiedobbie
Verwijderd schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 21:57:
Malloc doet geen initialisatie. De inhoud van de gemallocte data is ongedefinieerd. new voert wel initialisatie uit.
Ik wilde net mijn bericht gaan wissen. Het kwartje viel net pas 7(8)7 Ik gebruik normaal ook altijd new, maar aangezien ik nu voor memory debugging zelf de new functie was aan het overriden, moest ik nu malloc gebruiken ;) Het was natuurlijk ook een lange dag.....

Verwijderd

Daarom: kortere dagen maken :+

• Robbiedobbie
Dit was hobby ;)

• Rutix
Caelorum schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 17:18:
[...]

ahja.. die paar uur (7) vullen voordat de Elder Scrolls Online beta sessie weer start ^^ Al moet ik wel om 4 uur morgenochtend iemand naar Schiphol brengen, dus wellicht dat ik beter beide kan uitstellen :(
Hoe is Elder Scrolls Online? Beetje nice of weer een uit een dozijn :P?

Nothing to see here!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Robbiedobbie schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 22:03:
[...]

Ik wilde net mijn bericht gaan wissen. Het kwartje viel net pas 7(8)7 Ik gebruik normaal ook altijd new, maar aangezien ik nu voor memory debugging zelf de new functie was aan het overriden, moest ik nu malloc gebruiken ;) Het was natuurlijk ook een lange dag.....
C++:
1
2
3
4
new(malloc(...)) Bar();
// of
Bar * b = static_cast<Bar*>(malloc(...));
*b = Bar();

Goddomme, ik wil een simpele HTML interface goed krijgen op mijn telefoon (WP8), maar op een of andere manier rendert die stomme IE tekst dat niet in een table staat veel groter dan tekst dat wel in een table staat, ookal gebruiken ze dezelfde puntgrootte |:(

.edit:
MSDN: Web development for Windows Phone
Cascading Stylesheet:
1
html { -ms-text-size-adjust:none }

Dat fixt het -O-

[ Voor 41% gewijzigd door .oisyn op 11-10-2013 22:42 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:51

Pizzalucht

Snotneus.

It's broken :o

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hI1m0Op.png

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:07
Rutix schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 22:21:
[...] Hoe is Elder Scrolls Online? Beetje nice of weer een uit een dozijn :P?
als je van elder scrolls games houd ga je dit heel leuk vinden. Zie het een beetje als morrowind meets oblivion meets skyrim, maar dan met een redelijk volle wereld waarbij niet 99% van de characters idiots zijn (nu nog maar 70% :P). Het speelt ook wel redelijk als een single player game, zolang je uit de pvp area blijft, met optie tot co-op.

was er zelf eigenlijk niet mee bezig totdat ik het speelde op gamescom. Was zo leuk dat we achteraf aan een zenimax dude om access hebben gevraagd. Die heeft zijn woord gehouden, dus vandaar dat ik nu toegang heb :)

Wel is het overduidelijk nog een bèta. Niet alle content is aanwezig en een groot deel van de dialogen is nog text-to-speech, maar met de wekelijkse 15GB patch zal dat ook wel snel goed komen.

oh en het geheel ziet er grafisch uit als Skyrim.. Dus niet al te best al is het voor een mmo best goed te doen

*edit* overigens vind ik de storyline en de dialogen een stuk beter uitgewerkt in ESO dan in Oblivion en Skyrim. Normaal vind ik per maand betalen nogal jammer van het geld, maar denk dat in het geval van ESO je je wel 6 maanden kan vermaken tegen 13E/maand. Vermoed nog wel langer als er nog wat content updates komen. Ze hebben iig niet gelogen over de scenery. Ze wilden dat als je naar een punt loopt en er bijna in de buurt bent dat je dan iets anders ziet en je niet kan kiezen wat je het eerst wilt zien. Heb dat zelf na 5 minuten gameplay al mogen ervaren op gamescom en in de beta komt het ook nog herhaaldelijk voor.

[ Voor 55% gewijzigd door Caelorum op 12-10-2013 06:35 ]

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04:54

F.West98

Alweer 17 jaar hier

Verwijderd schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 23:06:
[...]

Wait. What?

[afbeelding]

Exact hetzelfde? Lijkt mij niet..
Dat is logo vs. pagina....
Ik heb het over h1 vs pagina :P

@H1 is inderdaad raar.
Ik zal binnenkort een demo online zetten ergens, kunnen jullie kijken.
Ik heb een H1 voor de titel (Maak meeting, ga ik anders noemen)
Ik heb een H2 voor kopjes (dus categorieën in form, "Algemeen", "Beveiling", etc)
Deze hebben beide font-weight: 200;
H1 = font-size: 36px;
H2 = font-size: 24px;

Gewone tekst:
font-size: 16px;

Allemaal font: Segoe UI (webfont).
Kopjes in navigatie: "Open Sans"
Logo: "Eight One"

Maar verder in [Alg] Welke tools heb jij gemaakt? - deel IV :)
Zal daar zo even een post aanmaken (of gaat BtM ze moven?)

[ Voor 49% gewijzigd door F.West98 op 12-10-2013 00:16 ]

2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Denk dat het gewoon handig is om daar verder te gaan vanaf nu :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-12-2025
Ff een vraagje die denk ik geen eigen post verdiend.

Ik ben op zoek naar een framework om een MVC applicatie in te schrijven. De eisen:
- In een browser die geen scripts ondersteund (of te oud is om dat goed te doen) moet alles werken.
- In een browser die javascript kan uitvoeren moet de data via ajax gecommuniceerd worden
-- Het hoeft dus geen SPA te worden, maar posts moeten bv json posten
-- Een get moet een pagina ophalen en de data moet door apparte gets worden opgehaald.
- Er hoeft niets dubbel worden gedaan om beide kanten mogelijk te maken

Ik dacht dat Node.js dit kon, maar kon er toch geen voorbeeld van vinden. Taal maakt niet zoveel uit, nu doe ik het liefst MVC4 van microsoft omdat ik C# developer ben, maar JS gaat me ook goed af.

Iets anders (meer devschuur Cofffe Corner materiaal), hebben mensen deze test gedaan: http://toys.usvsth3m.com/javascript-under-pressure/
En wat was jullie score?

[ Voor 5% gewijzigd door Jogai op 12-10-2013 16:38 ]

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

• Douweegbertje

Douweegbertje

Dat is wel een eigen topic waard.. Jij denkt dat het antwoord makkelijk is maar uiteindelijk gaan we hier 20 meningen krijgen en zitten we weer 2 pages verder...

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Jogai schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 12:05:
Taal maakt niet zoveel uit, nu doe ik het liefst MVC4 van microsoft omdat ik C# developer ben
Dat is toch prima dan?

• F.West98

F.West98

Alweer 17 jaar hier

Ik heb er trouwens voor gekozen de tool te zetten in dat topic zodra die af is, titel is gefixt en verder hier geen bericht er meer over :)

• Jogai
Ik zie dat ik 1 eis vergeten was, namelijk; Dit alles zonder veel extra / dubbel werk te doen..
douweegbertje schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 12:32:
Dat is wel een eigen topic waard.. Jij denkt dat het antwoord makkelijk is maar uiteindelijk gaan we hier 20 meningen krijgen en zitten we weer 2 pages verder...
Ik denk niet dat het antwoord makkelijk is, maar dat er weinig frameworks zijn die dit zo ondersteunen dat er geen dubbel werk hoeft gedaan te worden. En 20 meningen is toch juist iets voor een coffee corner?
Dat is zeker prima, maar ik heb geen zin om een complete MVC applicatie te maken, en daarnaast voor alles een webapi aan te bieden en dan aan de client kant allerlei checks doen om alles goed samen te laten werken en op de juiste momenten te switchen etc.

Maar misschien heb ik wel ergens iets niet goed begrepen en kan dit allemaal wel en vrij makkelijk, maar dat ben ik dus nog niet tegengekomen.

[ Voor 5% gewijzigd door Jogai op 12-10-2013 16:46 ]

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Ik snap het denk ik niet helemaal. Je wilt "een MVC applicatie" maken. En je bent bekend met C#.NET, en je kan dat gebruiken/hosten. Wat is er dan een betere keus dan ASP.NET MVC? Dat is daar toch voor? Alle benodigde JS en browser compatibiliteit etc worden toch juist door dat framework automatisch gegenereerd?

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09-2025
Zucht wordt je wakker heb je bijna 10k bounce mails in je mailbox, blijkbaar is iemand achter m'n mail password gekomen :(

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

Acid_Burn

uhuh

Want om jou als afzender/reply to hebben ze je password nodig?

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• Megamind
Nee want ik zag nog ruim 3000 mails in de postfix queue staan onder mijn naam.

Rare is dat het dus mijn server login naam is, geen specifieke user met een email adres. Gelukkig kan je met SSH alleen inloggen als je een keyfile hebt.

Wat ik wel raar vind is dat gisteravond het internet raar begon te doen, verbinding viel weg, toen weer goed, toen weer weg, en toen de hele avond niet meer. Modem was ok, router was ok, een traceroute ging eindeloos doos.

Ik woon niet in Nederland en vertrouw dus niet op de infrastructuur hier, maar misschien heeft iemand af zitten tappen :Y)

[ Voor 42% gewijzigd door Megamind op 12-10-2013 18:38 ]

• Douweegbertje

Douweegbertje

Op al mijn websites bij elkaar krijg ik ongeveer 10.000 bruteforce attempts per dag :+ Op zowel met webmail (wat er vaak niet eens is) en op m'n direct admin, FTP's etc.

Eigenlijk te ziek voor woorden dat het er zoveel zijn. Daarbij zijn het ook ontzettend veel verschillende partijen aangezien ik alles block indien iemand 3 of 5x loopt te kutten.

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-01 22:00
Megamind schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 18:37:
Ik woon niet in Nederland en vertrouw dus niet op de infrastructuur hier, maar misschien heeft iemand af zitten tappen :Y)
Ik zou in Nederland ook niet op (publieke) infrastructuur vertrouwen. Ik neem aan dat je sowieso geen wachtwoorden onversleuteld verstuurt?

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-01 16:30

Matis

Rubber Rocket

Freeaqingme schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 20:36:
Ik zou in Nederland ook niet op (publieke) infrastructuur vertrouwen. Ik neem aan dat je sowieso geen wachtwoorden onversleuteld verstuurt?
OTP?

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
douweegbertje schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 20:31:
Op al mijn websites bij elkaar krijg ik ongeveer 10.000 bruteforce attempts per dag :+ Op zowel met webmail (wat er vaak niet eens is) en op m'n direct admin, FTP's etc.

Eigenlijk te ziek voor woorden dat het er zoveel zijn. Daarbij zijn het ook ontzettend veel verschillende partijen aangezien ik alles block indien iemand 3 of 5x loopt te kutten.
Op mijn Raspberry Pi merk ik precies hetzelfde als ik naar de logs kijk, Fail2ban draait regelmatig overuren. F2B staat zo ingesteld dat hij niet alleen bant, maar dat hij ook meteen een e-mail naar abuse@<provider van source-IP> stuurt. Dat werkt toch best wel aardig, ik heb een aantal keer mail terug gehad dat het om een gehackte server oid ging.

We are shaping the future

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

.oisyn in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 4"

Nou de shop in kwestie heeft me in het gelijk gesteld. Ze hebben contact gehad met Sony die bevestigde dat een PS3 Super Slim 12GB idd maarliefst 2.0kg is. Ze hadden 1.5kg in het systeem staan. Saillant detail is overigens dat ze ook een negatieve voorraad bleken te hebben - klinkt alsof er opzet in het spel is en er iemand een paar consoles achterover heeft gedrukt :).

[ Voor 10% gewijzigd door .oisyn op 12-10-2013 23:55 ]

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-01 22:00
Enige referentie naar een shop ontgaat mij? Linkje? ;) (hij zal vast ergens in deze thread staan, maar die is lang)

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• Megamind
douweegbertje schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 20:31:

Ja hier ook, maar ik heb Fail2ban en na 3 attempts wordt je IP al geblokkeerd (pop3, imap, smtp, ssh, ftp, webmin, usermin etc).

Ik denk dat het te maken heeft met webmin, ik log met deze altijd via http in, maar is zelfde username/password als SSH, alleen SSH kan je niet zomaar in omdat je dus keyfile nodig hebt.
Freeaqingme schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 20:36:
[...]

Hier let ik altijd streng op, alles gaat via https, ftp kan alleen via ftpes, zelfs pop3, imap en smtp kunnen alleen via SSL. Ik krab nog eens achter de oren.

Het is gestopt nadat ik dus het pw van die user had gewijzigd.

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-01 16:30

Matis

Rubber Rocket

Moet je voor de gein ook eens accesslog van apache checken. Daar krijg ik meerdere keren per uur 404s op de meest bizare urls. Maar ook phpmyadmin (gebruik ik niet) en /admin etc..

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• F.West98

F.West98

Alweer 17 jaar hier

Ooh... .NET, waarom nou geen ICollection<DateTime> opslaan in de db :(
Eens googlen how to solve it.

Krijg ik dit
Multiple models in one view ASP.net MVC - MSDN - Microsoft
Nee, dat zoek ik niet :F

• Douweegbertje

Douweegbertje

Nja nu weet ik wel een beetje via wat underground fora's dat het stikt van hacked VPS's. 9/10 zal dit wel met standaard logins overgenomen zijn. Dat is ook een beetje wat ik zie in de logs (standaard logins). Grappige is dat dit soort servers ook nog eens verhuurt worden. Voor zo'n 5usd p/m kun je over een zieke VPS beschikken (altijd uptime, wordt hij weer overgenomen krijg je een nieuwe gehackte :+).

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Freeaqingme schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 22:03:
[...]

Enige referentie naar een shop ontgaat mij? Linkje? ;) (hij zal vast ergens in deze thread staan, maar die is lang)
Hier beginnen: .oisyn in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 4" ;)

• F.West98

F.West98

Alweer 17 jaar hier

*O*

Beetje brakke oplossing, maar een aparte class gemaakt als nieuwe table, daarin alle DateTime's en dan in model weer vanalles kloten om het goed te krijgen

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Matis schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 23:16:
Moet je voor de gein ook eens accesslog van apache checken. Daar krijg ik meerdere keren per uur 404s op de meest bizare urls. Maar ook phpmyadmin (gebruik ik niet) en /admin etc..
Is dat tegenwoordig niet standaard bij elke website? Ik krijg tegenwoordig meerdere keren per uur inlog pogingen op joomla en wordpress urls (Joomla heb ik zelfs niet draaien), en zelfs vanaf hostnames die niet eens valid zijn zoals hn.kd.ny.adsl

Tijdmachine | Nieuws trends

• Douweegbertje

Douweegbertje

ieperlingetje schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 00:08:
[...]

Is dat tegenwoordig niet standaard bij elke website? Ik krijg tegenwoordig meerdere keren per uur inlog pogingen op joomla en wordpress urls (Joomla heb ik zelfs niet draaien), en zelfs vanaf hostnames die niet eens valid zijn zoals hn.kd.ny.adsl
Wel, logisch toch? Het is ook geen chinees die random sites langsgaat maar puur bots die dit soort CMS'en zoekt en daar zijn load exploits op probeert indien hij een bepaald url heeft gevonden. De grap is dat het nog werkt ook.. wil niet eens weten hoeveel sites er gekaapt zijn op dit moment :+

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Jogai schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 16:44:
Ik zie dat ik 1 eis vergeten was, namelijk; Dit alles zonder veel extra / dubbel werk te doen..

[...]

Ik denk niet dat het antwoord makkelijk is, maar dat er weinig frameworks zijn die dit zo ondersteunen dat er geen dubbel werk hoeft gedaan te worden. En 20 meningen is toch juist iets voor een coffee corner?
En als je het nou direct in een apart topic had gedaan, dan was het ook geen dubbel werk. ;)

Dit hoort gewoon niet hier en het is niet alleen vervelend om dit soort discussies hier te voeren, maar het is ook vervelend voor de rest om elke keer maar modbreaks e.d. te zien.

Neem desnoods even je post over in een nieuw topic en ga daar verder met discussiëren :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Douweegbertje

Douweegbertje

pft weer zo'n vervelende mod break. Totaal onnodig, en zo te zien aan de tijd was hij nog bezopen ook.. ;w

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:56
douweegbertje schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 11:08:
pft weer zo'n vervelende mod break. Totaal onnodig, en zo te zien aan de tijd was hij nog bezopen ook.. ;w
_O-

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Wat vindt men hier eigenlijk van Erlang? Ik was bezig met python, en kwam toen uiteindelijk achter het global-interpreter-lock-probleem, waarmee python een beetje heeft afgedaan... echter kwam ik ook vaak de suggestie tegen dat Erlang's model sowieso veel beter werkt. Ook wel weer de tegen-reacties dat je (uiteraard zou ik zeggen) precies hetzelfde kan bereiken in C++. Is het de moeite waard om mezelf Erlang te leren? ik heb uiteraard functioneel programmeren geleerd op de universiteit, al is het een tijd geleden. De automatische schaalbaarheid spreekt me wel aan.

• DXaroth
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-12-2025
Zoijar schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 12:38:
Wat vindt men hier eigenlijk van Erlang? Ik was bezig met python, en kwam toen uiteindelijk achter het global-interpreter-lock-probleem, waarmee python een beetje heeft afgedaan... echter kwam ik ook vaak de suggestie tegen dat Erlang's model sowieso veel beter werkt. Ook wel weer de tegen-reacties dat je (uiteraard zou ik zeggen) precies hetzelfde kan bereiken in C++. Is het de moeite waard om mezelf Erlang te leren? ik heb uiteraard functioneel programmeren geleerd op de universiteit, al is het een tijd geleden. De automatische schaalbaarheid spreekt me wel aan.
Erlang is lastig,heb er kort naar gekeken, ben toen heerlijk terug gegaan naar python.
Er zijn een paar hele leuke projecten in erlang gemaakt (RabbitMQ for example), maar de semantiek van de taal ligt mij niet

Overigens, je moet best je best doen om tegen python's GIL aan te lopen, en vaak zijn er meerdere omwegen als je er onverwacht tegenaan stoot

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

DXaroth schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 12:44:
Overigens, je moet best je best doen om tegen python's GIL aan te lopen, en vaak zijn er meerdere omwegen als je er onverwacht tegenaan stoot
Het was niet zozeer dat ik erlang in plaats van python wil gebruiken; het was meer dat ik via python gil/multi-threading op erlang terecht kwam -- en me dat gewoon interessant leek. Maar misschien is er tegenwoordig wel al een beter alternatief in dezelfde categorie?

Wat ik ervan begrijp kan python dus gewoon niet multi-threaden? Dus een python programma kan nooit meerdere cores gebruiken? Eigenlijk is het een soort van single-thread event system, waarbij je wel wat anders kan doen terwijl je wacht, maar nooit twee dingen tegelijk kan doen. (de "oplossing" is multi-processing met message passing)

[ Voor 11% gewijzigd door Zoijar op 13-10-2013 12:54 ]

• Daspeed
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-01 03:03
Ik ben er niet helemaal in thuis, maar biedt Stackless Python geen oplossing?

Edit -->
Het lijkt erop van niet...

Als je imperatief wil blijven programmeren zou misschien je nog naar Go kunnen kijken. Heeft hier en daar wel wat weg van Python.

[ Voor 61% gewijzigd door Daspeed op 13-10-2013 13:13 ]

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Even vluchtig doorgenomen, maar als ik het goed begrijp is Stackless gewoon een variant van een lightweight threadpool. Als de scheduler in python draait kan die nog steeds niets echt concurrent doen. Wat je dan moet doen is de scheduler meerdere keren draaien als process en je load verdelen over die processen. Misschien wordt dat wel ondersteund; zag het niet zo snel. (mijn punt was dat als je naief een python server op een quad core draait, ongeacht wat voor threading binnen python je gebruikt, er altijd maar 1 core in gebruik is)

Wat ik van Erlang begrijp is het net zoiets, alleen met een slimme scheduler die over meerdere cores en zelfs machines draait. Verder dankzij immutable data in functioneel programmeren is het veel makkelijker om dit efficient en goed te doen. Nadeel is dat elke 'micro thread' alleen maar via message passing met een ander kan communiceren, maar dat is juist waarom het zo schaalbaar is.
Ah, dan begreep ik het dus meteen goed :)
Als je imperatief wil blijven programmeren zou misschien je nog naar Go kunnen kijken. Heeft hier en daar wel wat weg van Python.
Ik ga kijken... thnx

Moet ineens aan Orca denken waar ik vroeger nog wat in gedaan heb :)

[ Voor 34% gewijzigd door Zoijar op 13-10-2013 13:29 ]

• DXaroth
Zoijar schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 12:52:
[...]

Het was niet zozeer dat ik erlang in plaats van python wil gebruiken; het was meer dat ik via python gil/multi-threading op erlang terecht kwam -- en me dat gewoon interessant leek. Maar misschien is er tegenwoordig wel al een beter alternatief in dezelfde categorie?

Wat ik ervan begrijp kan python dus gewoon niet multi-threaden? Dus een python programma kan nooit meerdere cores gebruiken? Eigenlijk is het een soort van single-thread event system, waarbij je wel wat anders kan doen terwijl je wacht, maar nooit twee dingen tegelijk kan doen. (de "oplossing" is multi-processing met message passing)
Multithreaden kan, maar levert problemen op, daar kan je omheen werken door dingen multi-process te maken (dat maakt communicatie echter wat lastiger) of stackless gebruiken.

EVE Online heeft jaar-en-dag op stackless gedraaid (ze gebruiken het nog steeds maar steeds meer en meer wordt vervangen door C(++) code voor performance), wellicht dat in hun oude dev-blogs wat geintjes staan hoe ze om bepaalde dingen heen hebben gewerkt.

Aangezien ik zelf meerendeel web-dev met python doe, is het probleem van de GIL een stuk minder aanwezig; als dat vanuit je wsgi driver goed geregeld wordt merk je er in feite niks van

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

De woonkamerlamp dimde en m'n pc viel uit, net nadat ik op Ctrl+R, A (Run All Tests) had gedrukt. Gelukkig was alleen m'n .suo corrupt. :+

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Robbiedobbie
CodeCaster schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 15:29:
De woonkamerlamp dimde en m'n pc viel uit, net nadat ik op Ctrl+R, A (Run All Tests) had gedrukt. Gelukkig was alleen m'n .suo corrupt. :+
Dat is duidelijk een probleempje met een van je testcases _O-

Verwijderd

Zo. Ff een particle engine in elkaar gegoord. Lekker basic, SoA zonder SSE of AVX, 2nd order polynomal particle movement.

Maar dang, dat performed goed. Ik kan nu al ~800k particles draaien met courante (30fps) framerates. Daar kan ik vast wel wat leuke dingen mee doen. Het is wel zonde dat mijn GPU geen geometry shader ondersteunt.

Er lijken ook nog wat bugjes te zitten in het memory management van windows of zijn drivers. Mijn 16GB plus schamele pagefile zit vol en windows geeft om de haverklap een warning dat ik wat programma's moet afsluiten. Maar zoveel staat er echt niet open. Een 32-bits versie van een IDE, firefox, een browser, en gimp met een low-res afbeelding. Zelfs na dat allemaal afgesloten te hebben blijft de teler op ~9GB steken.. Tijd voor een reboot.

• Robbiedobbie
Verwijderd schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 18:12:
Er lijken ook nog wat bugjes te zitten in het memory management van windows of zijn drivers. Mijn 16GB plus schamele pagefile zit vol en windows geeft om de haverklap een warning dat ik wat programma's moet afsluiten. Maar zoveel staat er echt niet open. Een 32-bits versie van een IDE, firefox, een browser, en gimp met een low-res afbeelding. Zelfs na dat allemaal afgesloten te hebben blijft de teler op ~9GB steken.. Tijd voor een reboot.
Ik heb in windows vergelijkbare problemen met mijn 16 gb memory. In linux werkt het als een zonnetje. Ik heb momenteel met 2 browsers en 12 tabs in die browsers, eclipse, skype, steam, spotify, pidgin en nog wat zooi draaien, en zit nu op 4 gb aan memory usage. Zonder vm's of programmatjes die gigantische datasets gebruiken (voor studie) kom ik eig nooit hoger dan 5 gb memory usage...

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Dat is nogal dubbelop, ja.

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02-2025

.Gertjan.

Owl!

Verwijderd schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 18:12:

Windows heeft volgens mij een handje van het claimen van geheugen voor bepaalde programma's. Ik heb pas mijn server van 16GB naar 32GB geupgrade (hij liep echt volledig vol met die 5vm's), maar direct na de upgrade slurpte de VM's vrolijk 26GB op mijn zijn allen...

Vooral mijn TFS VM slurpt bakken geheugen... Damn... Maar goed, met 32GB kun je een heel eind komen :9

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Verwijderd

Hoera: particle updates met AVX.
Boehoe: geometry genereren op basis van deze particles, welke met simpele 3-components GL_POINTS zonder kleur e.d. al 3 a 4x zo lang duurt als het updaten.
:')

Edit: deleten van particles bleek suboptimaal. Het gaat nu gelijk op.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2013 20:43 ]

• F.West98

F.West98

Alweer 17 jaar hier

Nieuw project.
Afbeeldingen genereren adhv data :)

• Styxxy
.Gertjan. schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 19:40:
[...]
Vooral mijn TFS VM slurpt bakken geheugen... Damn... Maar goed, met 32GB kun je een heel eind komen :9
Mogelijks is dat door de SQLServer ;). Die slurpt graag geheugen. Je moet eens kijken naar de processen van die VM.

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000

BikkelZ

CMD+Z

Ik zit hard te twijfelen of ik nou mijn broertjes MacBook over moet kopen of niet. Hij heeft 8GB intern geheugen en een SSD en vraagt maar iets van 300 euro maar er zit maar een 2GHz Core Duo in. Ik wil er zowel Visual Studio / Windows 8.1 als XCode op kunnen draaien maar de projecten zijn nooit zo groot.

Ben altijd degene die het hardste roept dat de processor niet boeit zolang er maar een SSD, >= 8GB aan RAM en géén Intel graphics in zit, maar een Core 2 duo..... :|

iOS developer

Verwijderd

Ik zou me persoonlijk meer zorgen maken om de schermresolutie dan over de processor.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

C2d is prima zat voor gewone taken.

Verwijderd

Inderdaad. Ik ben een maand of 8 terug overgestapt van C2D naar sandy bridge dualcore naar sandy bridge quadcore, maar buiten compilen en number crunching is dat niet merkbaar. Bij browsen merk je er helemaal niets van. Zolang er maar een SSD in zit.

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000

BikkelZ

CMD+Z

Hij is maar 13" maar voor mij is het wel fijn dat ik lekker op de bank kan proggen of onderweg. Desnoods even een extra schermpje er aan hangen als ik ergens ter plekke moet werken. Ik heb nog een i5 Mac Mini die ik ga upgraden naar 8GB met een SSD dus als ik gewoon achter mijn bureau zit heb ik hem niet nodig.

iOS developer

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-12-2025
Ik heb een C2 laptop "geleend" van m'n vorige werk. Ding was niet vooruit te branden. Mooi Intel ssd'tje erin geklapt en hij loopt rondjes om latops van m'n vrienden met i5 en i7's en zo'n buttraag schijfje erin. Tsja dan luister je toch gewoon niet en koop je gewoon de marketing shit van de mediamarkt. "Deze heeft 1000 meer herz,deze heeft 50 megapixel" tuurlijk.

Roomba E5 te koop

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-01 17:55

mrc4nl

Procrastinatie expert

F.West98 schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 21:23:
Nieuw project.
Afbeeldingen genereren adhv data :)
ga priemgetallen visualiseren :9
laatste, cijfer som van cijfers, verschil tussen 2 cijfers etc

ora et labora

• DXaroth
sig69 schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 23:15:
Ik heb een C2 laptop "geleend" van m'n vorige werk. Ding was niet vooruit te branden. Mooi Intel ssd'tje erin geklapt en hij loopt rondjes om latops van m'n vrienden met i5 en i7's en zo'n buttraag schijfje erin. Tsja dan luister je toch gewoon niet en koop je gewoon de marketing shit van de mediamarkt. "Deze heeft 1000 meer herz,deze heeft 50 megapixel" tuurlijk.
oneindig veel ghz kan niet opboxen tegen I/O latency :) als je disks te traag zijn dan is je pc gewoon traag, zo simpel is het... veel mensen vergeten dat...
tijdje geleden pc geupgrade, enige wat ik gedaan heb is GPU en SSD.. mede omdat mn oude GPU gewoon brak was (en shader zooi niet goed ondersteunde) .. geen enkel probleem nu, ook al is het maar een C2D.

• Megamind
MVC4 werkend op een CentOS bak met Mono 3.2, werkt verassend goed, behalve dat je geen MSSQL hebt of EF < 6...

Verwijderd

BikkelZ schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 22:02:
Hij is maar 13" maar voor mij is het wel fijn dat ik lekker op de bank kan proggen of onderweg. Desnoods even een extra schermpje er aan hangen als ik ergens ter plekke moet werken. Ik heb nog een i5 Mac Mini die ik ga upgraden naar 8GB met een SSD dus als ik gewoon achter mijn bureau zit heb ik hem niet nodig.
Ik heb tot een half jaar terug op een c2d gewerkt met ssd. Het enige probleem was voor mij het scherm. Het was dof en de resolutie te laag vergeleken met huidige schermen(je went snel aan 1920 :+ ).

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:22

Hoogie2004

Whohooooo

Gaaf, Microsoft komt met Suspend voor WebApps. En dat zonder code te wijzigen.
http://blogs.msdn.com/b/d...ared-net-web-hosting.aspx

Het tombstoning idee van Windows Phone, maar dan voor webapps. Kortere opstarttijden zijn altijd mooi!

[ Voor 7% gewijzigd door Hoogie2004 op 14-10-2013 07:06 ]

My iRacing profile | Strava

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

MoietyMe

zij/haar

Ah, I love the smell of CSS in the morning!

• Robbiedobbie
Bah, ik mag vandaag nog code gaan zitten kloppen om weer eens een groepproject af te krijgen (Lees: Ik programmeer 95% en de rest vraagt steeds wanneer het af is...). Ik snap echt niet hoe de opleiding zich heeft kunnen bedenken dat we in 6 weken tijd naast alle andere vakken een bordspel moeten omtoveren in een digitale versie (Nee ik heb het niet over dingen als boter kaas en eieren... :()

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

MoietyMe

zij/haar

Als iedereen 2 uur per week zou coderen: 6×6×2=72, zou je toch al een endje moeten komen lijkt mij?

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02-2025
Robbiedobbie schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 08:41:
Bah, ik mag vandaag nog code gaan zitten kloppen om weer eens een groepproject af te krijgen (Lees: Ik programmeer 95% en de rest vraagt steeds wanneer het af is...). Ik snap echt niet hoe de opleiding zich heeft kunnen bedenken dat we in 6 weken tijd naast alle andere vakken een bordspel moeten omtoveren in een digitale versie (Nee ik heb het niet over dingen als boter kaas en eieren... :()
Daar zit je antwoord...

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Als jij 95% doet, wat doen die andere mensen dan?

• Robbiedobbie
Good Fella schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 08:43:
Als iedereen 2 uur per week zou coderen: 6×6×2=72, zou je toch al een endje moeten komen lijkt mij?
Probleem is, we zijn met 5 man. 1 Iemand doet een minor in de opleiding, maar heeft nog nooit geprogrammeerd, 1 die zegt dat ie alles kan, maar doet nooit iets, 1 (griek) kan geen fatsoendelijk engels en snapt nooit wat hij moet doen, 1 komt niet verder dan een paar data classes, en dan ben ik er nog, die al kon programmeren in de brugklas, en die nu dus op de universiteit altijd de klos is...
Ik zou willen dat het niet zo was ;(
Acid_Burn schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 08:45:
Als jij 95% doet, wat doen die andere mensen dan?
Ik heb ze afgelopen week maar op presentatie werk gezet, aangezien de overige weken het helpen met iedere vraag van de anderen meer tijd kostte dan ikzelf die het implementeer...

Verwijderd

Robbiedobbie schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 08:47:
[...]

Probleem is, we zijn met 5 man. 1 Iemand doet een minor in de opleiding, maar heeft nog nooit geprogrammeerd, 1 die zegt dat ie alles kan, maar doet nooit iets, 1 (griek) kan geen fatsoendelijk engels en snapt nooit wat hij moet doen, 1 komt niet verder dan een paar data classes, en dan ben ik er nog, die al kon programmeren in de brugklas, en die nu dus op de universiteit altijd de klos is...

[...]

Ik zou willen dat het niet zo was ;(

[...]

Ik heb ze afgelopen week maar op presentatie werk gezet, aangezien de overige weken het helpen met iedere vraag van de anderen meer tijd kostte dan ikzelf die het implementeer...
Wanneer ik in soortgelijke situaties kwam ging ik altijd gelijk naar de docent en maakte duidelijk dat de groep nooit een eindproduct op kan leveren in deze situatie. Dat werkte bij mij altijd beter dan op de release-dag het pas uit te leggen. Soms werden er mensen gewisseld naar andere groepen en soms mocht je een kleinere opdracht doen met een aantal mensen.

• Robbiedobbie
Verwijderd schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 08:53:
[...]

Wanneer ik in soortgelijke situaties kwam ging ik altijd gelijk naar de docent en maakte duidelijk dat de groep nooit een eindproduct op kan leveren in deze situatie. Dat werkte bij mij altijd beter dan op de release-dag het pas uit te leggen. Soms werden er mensen gewisseld naar andere groepen en soms mocht je een kleinere opdracht doen met een aantal mensen.
Bij ons duurt het project een half jaar met dezelfde groep, en is het verdeeld in 3 blokken met opdrachten die op elkaar bouwen. Ik heb al aan de docent aangegeven dat deze groep totaal niet werkt, en deze zegt doodleuk dat ze wel verder kijken na het eerste beoordelingsmoment. Gelukkig wordt de hoeveelheid werk wat iedereen doet meegenomen in de beoordeling per persoon. Als ik dan de statistieken van de Git repo erbij haal, zien ze dat ik 95% van alles heb gedaan, en dat 2 mensen niet eens ook maar 1 wijziging gecommit hebben...

Volgend blok moeten we een AI voor deze game gaan bouwen. Ook dit is een beetje scheef, aangezien je daar in 2 weken klaar mee kan zijn. Had me dan maar meer tijd gegeven voor de game ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Robbiedobbie op 14-10-2013 08:57 ]

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-01 20:49
Weet je groep wel dat je er zo overdenkt?

• Robbiedobbie
Ealanrian schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 08:57:
Weet je groep wel dat je er zo overdenkt?
O zeker, in het begin waren het nog maar kleine hints, maar na afgelopen week kan iemand het onmogelijk gemist hebben :+

Verwijderd

Robbiedobbie schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 08:55:
[...]

Bij ons duurt het project een half jaar met dezelfde groep, en is het verdeeld in 3 blokken met opdrachten die op elkaar bouwen. Ik heb al aan de docent aangegeven dat deze groep totaal niet werkt, en deze zegt doodleuk dat ze wel verder kijken na het eerste beoordelingsmoment. Gelukkig wordt de hoeveelheid werk wat iedereen doet meegenomen in de beoordeling per persoon. Als ik dan de statistieken van de Git repo erbij haal, zien ze dat ik 95% van alles heb gedaan, en dat 2 mensen niet eens ook maar 1 wijziging gecommit hebben...
Mmm dat is lekker dan... Daarom kan groepswerk ook zo leuk zijn 8)7
Succes dan maar ;)

• Robbiedobbie
Verwijderd schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 08:58:
[...]

Mmm dat is lekker dan... Daarom kan groepswerk ook zo leuk zijn 8)7
Succes dan maar ;)
Dankje.

Gelukkig dat ik volgend blok niet veel tijd eraan kwijt ben (Ik heb als hobbyist al een goede MCTS AI liggen, die met een paar kleine aanpassingen ook zijn werk doet in mijn bordspel :D)

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Laat je wel ruimte over voor de inbreng van anderen, of forceer je je eigen kennis en mening in het project?

• Robbiedobbie
HuHu schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 09:01:
Laat je wel ruimte over voor de inbreng van anderen, of forceer je je eigen kennis en mening in het project?
Ik heb in het begin geprobeerd de anderen met een ontwerp te laten komen, en dan alleen met wat tips en eventuele hulp te komen. Na 1 week daaraan verloren te zijn zonder ook maar iets van design eraan over te houden ben ik langzaam aan dingen gaan doorvoeren, omdat het anders nooit afkomt. Ik heb dit ook altijd in goed overleg geprobeerd, maar aangezien zij nooit zelf met suggesties komen, is het nu wel redelijk mijn design geworden ja.

Ik zie dan ook niet in hoe ik dit nog had kunnen voorkomen :/

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02-2025
Tja, dit soort dingen is precies waarom ik al jaren roep dat er een losse opleiding moet komen voor software engineers / programmeurs. Zodat alle wannabe project managers meteen gescheiden worden van de mensen die wel kunnen programmeren. Probleem bij dit soort opleidingen is dat die mensen die niet kunnen programmeren zo kunnen meeliften met andermans werk.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Verwijderd

Grijze Vos schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 09:03:
Tja, dit soort dingen is precies waarom ik al jaren roep dat er een losse opleiding moet komen voor software engineers / programmeurs. Zodat alle wannabe project managers meteen gescheiden worden van de mensen die wel kunnen programmeren. Probleem bij dit soort opleidingen is dat die mensen die niet kunnen willen programmeren zo kunnen meeliften met andermans werk.
Fixed that for ya ;)

Verder ben ik het helemaal met je verhaal eens. Je wordt vaak tegengehouden door mensen die niet willen/kunnen. Bij mijn opleiding was het vooral een willen...

Verwijderd

BikkelZ schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 21:27:
Ik zit hard te twijfelen of ik nou mijn broertjes MacBook over moet kopen of niet. Hij heeft 8GB intern geheugen en een SSD en vraagt maar iets van 300 euro maar er zit maar een 2GHz Core Duo in. Ik wil er zowel Visual Studio / Windows 8.1 als XCode op kunnen draaien maar de projecten zijn nooit zo groot.

Ben altijd degene die het hardste roept dat de processor niet boeit zolang er maar een SSD, >= 8GB aan RAM en géén Intel graphics in zit, maar een Core 2 duo..... :|
Doen. Ik heb vorig jaar een tweedehands Macbook overgekocht van een mede-tweaker. Hij had 4GB RAM en een SSD en was sneller als de splinternieuwe Macbooks van mijn vrienden. Ik heb hem gebruikt om wat op te programmeren (vooral webdevelopment) en wat mee te surfen.

Verwijderd

Robbiedobbie schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 08:41:
Dat komt me bekend voor. Heb het vroeger ook 100'en keren meegemaakt. Dan heb je een groepswerk met 5 personen, komt het er op neer dat je het uiteindelijk met 2 man moet bolwerken.

Op de evaluatie houden ze er wel rekening mee, maar het is toch spijtig dat het altijd zo moet lopen.
Tja, dit soort dingen is precies waarom ik al jaren roep dat er een losse opleiding moet komen voor software engineers / programmeurs. Zodat alle wannabe project managers meteen gescheiden worden van de mensen die wel kunnen programmeren. Probleem bij dit soort opleidingen is dat die mensen die niet kunnen programmeren zo kunnen meeliften met andermans werk.
Op de hogeschool waar ik zat, had je 3 afstudeerrichtingen: Systeem- en netwerkbeheer, Applicatie-ontwikkeling en Software Management.

• Jogai
Daar heb je toch bedrijfskundige informatica voor?

• Robbiedobbie
Eventjes iets totaal anders, heeft iemand een oplossing voor die afschuwelijke koude handen die je altijd tijdens het programmeren krijgt in de winter? :+

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-01 21:46
Good Fella schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 08:23:
Ah, I love the smell of CSS in the morning!
Smell? Stank zou je bedoelen!
Robbiedobbie schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 09:17:
Eventjes iets totaal anders, heeft iemand een oplossing voor die afschuwelijke koude handen die je altijd tijdens het programmeren krijgt in de winter? :+
Veel water drinken; zorgt voor de doorstroming van het bloed!
douweegbertje schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 09:18:
Stagiaire inhuren die een beetje lekker is en dan wrijven op bepaalde plaatsen.
Dan gaat het bloed maar naar 1 plek, dus werkt ook niet echt ;)

[ Voor 42% gewijzigd door Ryur op 14-10-2013 09:18 ]

• Douweegbertje

Douweegbertje

• Robbiedobbie
douweegbertje schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 09:18:
_/-\o_

Helaas kun je als student geen stagiaire inhuren :(

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Gewoon de kachel opstoken... en anders gebruik je deze: http://www.usbgeek.com/products/usb-heating-gloves :P

• Robbiedobbie
Die handschoenen hebben geen ondersteuning voor linux volgens de specificaties :+
Pagina: 1 ... 51 ... 137 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.