2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Heerlijk, ontiegelijk veel vrijheid en met veel nieuwe technieken/frameworks/etc bezig zijnVerwijderd schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 16:14:
[...]
Bah, enkel aan interne projecten werken. Vind je dat wel fijn? Ik kan me niet inbeelden dat dit gigantisch grote projecten zijn, toch? Wat voor projecten zijn het doorgaans?
Projecten zijn (bijna) allemaal Travel gerelateerd, dus; hotels, vakantieparken, campings maar ook vluchten, autohuur etc. Waarvan er ook projecten tussen zitten die continue door ontwikkeld worden (Whitelabel travel systeem b.v.).
Ben wel erg benieuwd welke argumenten tot dit resultaat hebben geleid.. Naam trouwens aan de je met layout de GUI bedoeld?F.West98 schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 16:23:
[...]
Wat vinden jullie trouwens van de volgende keuze:
C++ voor achtergrond-code
C voor layout
I was like WTF
Als je iets specifiek voor IE moet/wil inladen, is het imho wel een van de beste manieren. Ik gebruik liever Conditional Comments dan dat ik mijn code voor alle browsers vervuil met IE specifieke meuk.Firesphere schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 16:23:
Mijn werkgever vindt <!--[[IE lte 9]]--> STOM. Dus dat ondersteunen we ook niet, tenzij er flink betaald wordt.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Verwijderd
Ik zou heel graag eens komen, maar ik had op 26 oktober helaas al iets geplandFiresphere schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 16:23:
[...]
Mijn werkgever vindt <!--[[IE lte 9]]--> STOM. Dus dat ondersteunen we ook niet, tenzij er flink betaald wordt.
[...]
Bierhaler de 26![]()
Verwijderd
Ik ben erg benieuwd waarom je anno 2013 nog C zou gebruiken voor iets anders dan legacy of embedded platformen uit de vorige eeuw waar nog geen C++ compiler voor is.F.West98 schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 16:23:
[...]
Nou de gemeentes nog
Wat vinden jullie trouwens van de volgende keuze:
C++ voor achtergrond-code
C voor layout
I was like WTF
Inderdaad C voor GUI, C++ voor de rest.
Is CAD-software voor scheepsbouw, en de rekenkundige dingen zijn in een andere taal nog.
Wordpress zonder PHP, hoe heb je dat gedaan?dcm360 schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 16:32:
Zo, en dat is een werkende Wordpress-installatie zonder Apache, zonder PHP en zonder MySQL. Nu eens kijken of er ook wat performance uit te slepen is.
Zonder Apache kan ik me nog iets bij voorstellen (Nginx?), zonder MySQL ook nog wel (Postgres of SQLite) maar zonder PHP????dcm360 schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 16:32:
Zo, en dat is een werkende Wordpress-installatie zonder Apache, zonder PHP en zonder MySQL. Nu eens kijken of er ook wat performance uit te slepen is.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
My thoughts exactlyTheNephilim schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 16:36:
[...]
Wordpress zonder PHP, hoe heb je dat gedaan?
[ Voor 11% gewijzigd door Alex) op 09-10-2013 16:40 ]
We are shaping the future
PHP naar MSIL? Dat is toch je reinste heiligschennis!Alex) schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 16:39:
PHP gecompileerd naar MSIL met iets als Phalanger en nu gedecompiled naar C#?
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Maar...Alex) schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 16:39:
PHP gecompileerd naar MSIL met iets als Phalanger en nu gedecompiled naar C#?
1
2
| var string = ""; string = string+1; |
Kan toch helemaal niet
Verwijderd
Ik dacht net hetzelfde.Firesphere schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 16:39:
[...]
Zonder Apache kan ik me nog iets bij voorstellen (Nginx?), zonder MySQL ook nog wel (Postgres of SQLite) maar zonder PHP????
Overigens, je hebt het beste er uit gehaald
/me rent
Absoluut, maar het kán wel.Korben schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 16:41:
[...]
PHP naar MSIL? Dat is toch je reinste heiligschennis!
Als je dat doet verdien je sowieso een defenestratie.F.West98 schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 16:41:
[...]
Maar...
C#:
1 2 var string = ""; string = string+1;
Kan toch helemaal niet
Je bedoelt dat je Resin gebruikt om door Quercus je PHP code te laten omzetten in een andere JIT bytecode. In principe zou dat niet sneller hoeven te zijn dan PHP 5.5 met opcodecache. Aangezien die laatste ook de parse/lex op elke hit er uit kan halen.dcm360 schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 16:44:
Als webserver gebruik ik Resin, en de database is niet letterlijk MySQL maar de fork MariaDB. De mensen die richting .NET gokten zaten dus al aardig de juiste richting uit, behalve dat het dus een andere JIT VM is.
Driving a cadillac in a fool's parade.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
ben ik het niet mee eens. Als ik aan feature X werk, dan wil ik ook gewoon de uitzonderingen van feature X in de buurt van die code hebben staan. Dat heet locality of reference. Bovendien wil je features detecten, niet browsers.OkkE schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 16:28:
[...]
Als je iets specifiek voor IE moet/wil inladen, is het imho wel een van de beste manieren. Ik gebruik liever Conditional Comments dan dat ik mijn code voor alle browsers vervuil met IE specifieke meuk.
Overigens is het heel eenvoudig, met modernizr en less:
1
2
3
4
5
6
7
| .foo { background-color: rgba(...); html.no-rgba & { background-color: #iets; } } |
(Slecht voorbeeld misschien, want je kan hier ook de fallthrough gebruiken, browsers die rgba niet snappen negeren dan je rgba waarde.)
Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info
F.West98 schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 16:57:
Hoe verander je de naam op GoT en niet in profiel? WTF?
1
2
3
| .username a[href$="296939"]:before { content: "BtM\'s Bitch "; } |
Correct, ben ik het ook mee eens. Maar als we het hebben over PIE.htc of Media Queries in IE7/8, dan vind ik Conditional Comments daar wel geschikt voor.Grijze Vos schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 16:56:
ben ik het niet mee eens. Als ik aan feature X werk, dan wil ik ook gewoon de uitzonderingen van feature X in de buurt van die code hebben staan. Dat heet locality of reference. Bovendien wil je features detecten, niet browsers.
Slecht voorbeeld ja, maar ik snap wat je bedoelt en dat ben ik geheel met je eens.(Slecht voorbeeld misschien, want je kan hier ook de fallthrough gebruiken, browsers die rgba niet snappen negeren dan je rgba waarde.)
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Als je de h5bp conditional comments gebruikt voor de html tag, kan je hetzelfde doen he:OkkE schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 17:03:
[...]
Correct, ben ik het ook mee eens. Maar als we het hebben over PIE.htc of Media Queries in IE7/8, dan vind ik Conditional Comments daar wel geschikt voor.
[...]
Slecht voorbeeld ja, maar ik snap wat je bedoelt en dat ben ik geheel met je eens.
1
2
3
4
| <!--[if lt IE 7]> <html class="no-js lt-ie9 lt-ie8 lt-ie7"> <![endif]--> <!--[if IE 7]> <html class="no-js lt-ie9 lt-ie8"> <![endif]--> <!--[if IE 8]> <html class="no-js lt-ie9"> <![endif]--> <!--[if gt IE 8]><!--> <html class="no-js"> <!--<![endif]--> |
1
2
3
4
5
6
| .foo {
/* voor iedereen*/
html.lt-ie9 & {
/* Iets specifiek voor < IE9 */
}
} |
Is dat niet een gigantische omweg om iets simpels te bereiken? Websites in Wordpress zijn over het algemeen relatief simpel namelijk.dcm360 schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 16:44:
Als webserver gebruik ik Resin, en de database is niet letterlijk MySQL maar de fork MariaDB. De mensen die richting .NET gokten zaten dus al aardig de juiste richting uit, behalve dat het dus een andere JIT VM is.
Hoeveel sneller is jou setup met een goed gevulde website, dan het nginx+php-fpm+APC & mysql verhaal?
Dus in feite heb je al die moeite gedaan voor wordpress..?dcm360 schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 16:44:
Ik mag dan hopen dat je WP dan ook aardig hebt getweakt?
BtM is een afko van BtM909Firesphere schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 17:10:
Waarom is Rubinsky niet BtM909's Bitch maar BtM's Bitch?
int(pi)
[ Voor 34% gewijzigd door BtM909 op 09-10-2013 17:24 ]
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
douweegbertje in "[forum bug] Wijziging reactie tekst door elkaar"
Lees de title eens
Waar denk je dat ik die grap vandaan heb?
C is op Linux zo'n beetje de standaard. Waarom zou je het niet gebruiken?Verwijderd schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 16:30:
Ik ben erg benieuwd waarom je anno 2013 nog C zou gebruiken voor iets anders dan legacy of embedded platformen uit de vorige eeuw waar nog geen C++ compiler voor is.
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
PIE is een 'because we can'-oplossing en een absoluut paardemiddel dat je enkel en alleen zou moeten gebruiken wanneer koppige klanten extreem krampachtig aan hun gephotoshopped ideaalbeeld vasthouden. Het is gewoon een vreselijk duur onding dat zich door allerlei bochten wil wringen om toch maar zaken als gradients, rounded corners en drop shadows aan proberen te maken.OkkE schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 17:03:
[...]
Correct, ben ik het ook mee eens. Maar als we het hebben over PIE.htc of Media Queries in IE7/8, dan vind ik Conditional Comments daar wel geschikt voor.
Als een browser die zaken niet van nature ondersteunt, maar wel in je doelgroep zit, dan moet je web design eigenlijk gewoon zo in elkaar zitten dat het er ook zonder die features nog hanteerbaar, behapbaar en (redelijk) aantrekkelijk uit ziet.
En waarvoor zou je eigenlijk in hemelsnaam media queries voor IE7 en 8 nodig hebben? Switchen op moderne features als pixel density lijkt me er sowieso niet bij. (Daarnaast; een HiDPI scherm met IE7 of IE8 als browser lijkt me nou ook niet bepaald een waarschijnlijke combinatie om in het wild voor te komen...) Je zou misschien nog als argument kunnen geven dat je een mobile first oplossing bouwt, waarbij media queries nodig zijn om tot de desktop variant van je site te komen. Dat is echter ook anders aan te pakken; bijvoorbeeld door ondersteuning voor media queries te detecteren, en bij ontbreken er van altijd voor de desktop variant te kiezen. Zeker als je toch enkel of voornamelijk switcht in zaken als kolombreedte in een grid systeem is dat goed te doen.
Van die grote lappen IE-fix code komt echt nog uit een tijdperk waar krampachtig alle IE versies ondersteund moesten worden en in alle glorie mee moesten kunnen draaien. 't Is voor de meeste projecten niet meer van deze tijd.
Verwijderd
Omdat je onder C bijvoorbeeld geen templates en dus geen stl containers hebt. Dat soort zaken lijken mij wel handig als je een OS wilt ontwikkelen..farlane schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 19:43:
[...]
C is op Linux zo'n beetje de standaard. Waarom zou je het niet gebruiken?
Als je C gebruikt kun je er volgens mij makkelijker een andere taal aan hangen?Verwijderd schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 19:55:
[...]
Omdat je onder C bijvoorbeeld geen templates en dus geen stl containers hebt. Dat soort zaken lijken mij wel handig als je een OS wilt ontwikkelen..
C is een stuk meer portable en (afhankelijk van het gebruik) minder resource intensief (denk alleen al aan vtables e.d.)Verwijderd schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 19:55:
[...]
Omdat je onder C bijvoorbeeld geen templates en dus geen stl containers hebt. Dat soort zaken lijken mij wel handig als je een OS wilt ontwikkelen..
Linus heeft trouwens nog wat argumenten tegen STL en C++ in het algemeen
http://thread.gmane.org/g...rol.git/57643/focus=57918
euh..waar wil je een andere taal aan hangen?Gropah schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 20:08:
[...]
Als je C gebruikt kun je er volgens mij makkelijker een andere taal aan hangen?
[ Voor 18% gewijzigd door EddoH op 09-10-2013 21:32 ]
Verwijderd
Je doet alsof elke klasse een vtable krijgt, maar dat is niet zo. vtables krijg je alleen als je het virtual keyword gebruikt.EddoH schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 21:31:
[...]
C is een stuk meer portable en (afhankelijk van het gebruik) minder resource intensief (denk alleen al aan vtables e.d )
Overigens zijn de argumenten van linus wel zwak:
Ehm.. show me dat dat in C niet mogelijk is.- inefficient abstracted programming models where two years down the road
you notice that some abstraction wasn't very efficient, but now all
your code depends on all the nice object models around it, and you
cannot fix it without rewriting your app.
Nee niet iedere class krijgt een vtable, vandaar dat ik ook zei 'afhankelijk van het gebruik'. Sommige van de language features komen echter performance en memory usage gewoon niet ten goede. En ja, in C kan je ook slecht performante, geheugenvretende code schrijven.
[ Voor 5% gewijzigd door EddoH op 09-10-2013 21:49 ]
Overigens, C kernel code implemeteert natuurlijk min of meer gewoon zelf vtables. Arrays met functie pointer callbacks/interface.
Nou ben ik ook fan van C++, maar het heeft ook echt wel z'n nadelen. Inheritance is bv the root of all evil. En al die prachtige complexe designs voor reusability, en iedere keer weer, keer op keer, als je het echt wilt re-usen wil je net iets anders doen en moet je een vieze hack met downcasts etc. invoegen. Dat doe je dan 10 keer op rij en het is een grote zooi.
Waarom zou je moeilijk doen als het makkelijk kan? Gewoon respond.js gebruiken als je een mobile first grid/site hebt en je hoeft je niet druk te maken over het aanpassen/detecteren voor IE7/8. Heeft (volgens mij) zo goed als geen impact op sites die wel mediaqueries ondersteunen en oudere sites zijn toch niet je doelgroep, dan moeten ze maar upgradenR4gnax schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 19:45:
[...]
En waarvoor zou je eigenlijk in hemelsnaam media queries voor IE7 en 8 nodig hebben? Switchen op moderne features als pixel density lijkt me er sowieso niet bij. (Daarnaast; een HiDPI scherm met IE7 of IE8 als browser lijkt me nou ook niet bepaald een waarschijnlijke combinatie om in het wild voor te komen...) Je zou misschien nog als argument kunnen geven dat je een mobile first oplossing bouwt, waarbij media queries nodig zijn om tot de desktop variant van je site te komen. Dat is echter ook anders aan te pakken; bijvoorbeeld door ondersteuning voor media queries te detecteren, en bij ontbreken er van altijd voor de desktop variant te kiezen. Zeker als je toch enkel of voornamelijk switcht in zaken als kolombreedte in een grid systeem is dat goed te doen.
Tuurlijk zijn die handig, maar bv GTK of de Linux kernel heeft eigen functies/structuren/libraries om dergelijke dingen te doen.Verwijderd schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 19:55:
[...]
Waarom zou je volgens jou bijvoorbeeld geen GTK moeten gebruiken?
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Verwijderd
Inderdaad. Maar zonder templates en een aantal andere functies die C++ tot zo'n mooie taal maken.farlane schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 00:05:
[...]
Tuurlijk zijn die handig, maar bv GTK of de Linux kernel heeft eigen functies/structuren/libraries om dergelijke dingen te doen.
Dat staat los van de huidige discussie, maar volgens mij moet je geen GTK gebruiken omdat het nep cross platform is. Neem nu GIMP, dat is met GTK gemaakt, en ik struikel elke keer weer over die non-native interface en shortcuts die allemaal anders werken dan onder native windows programma's.Waarom zou je volgens jou bijvoorbeeld geen GTK moeten gebruiken?
Non-argument. De designfilosofie van C++ is dat je niet betaalt voor wat je niet gebruikt. Als je classes zonder virtual methods maakt heb je geen vtables. Als je in C een soort OO-achtige constructie gaat gebruiken heb je alsnog een vtable of nog erger: pointers naar functies in je object zelf. Je kan hooguit zeggen dat de verleiding groter is om minder efficiente code te schrijven. De opkomst van Java en .Net hebben echter bewezen dat productiviteit vele malen belangrijker is voor 90% van de softwareEddoH schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 21:31:
[...]
C is een stuk meer portable en (afhankelijk van het gebruik) minder resource intensief (denk alleen al aan vtables e.d.)
Linus neem ik al heel lang niet meer serieus, en zijn comment daar bevestigt dat nog maar eensLinus heeft trouwens nog wat argumenten tegen STL en C++ in het algemeen:
Het enige voordeel van C tov C++ is imho external linkage, wat een API geschreven in C (of iig met een C interface) echt veel meer portable maakt.
[ Voor 22% gewijzigd door .oisyn op 10-10-2013 03:03 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ben het helemaal met je eens.
Even terug naar het begin: iemand zei Conditional Comments stom te vinden en nooit te gebruiken. Mijn reactie was eigenlijk alleen: als je al specifieke code voor IE wil/moet gebruiken, is Conditional Comments helemaal niet zo'n slechte manier.
Tijd voor koffie. Waarom is er eigenlijk nog geen “koffie drink smiley” beschikbaar binnen T.net?!
vtables was inderdaad niet het beste voorbeeld.oisyn schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 02:58:
[...]
Non-argument. De designfilosofie van C++ is dat je niet betaalt voor wat je niet gebruikt. Als je classes zonder virtual methods maakt heb je geen vtables. Als je in C een soort OO-achtige constructie gaat gebruiken heb je alsnog een vtable of nog erger: pointers naar functies in je object zelf. Je kan hooguit zeggen dat de verleiding groter is om minder efficiente code te schrijven. De opkomst van Java en .Net hebben echter bewezen dat productiviteit vele malen belangrijker is voor 90% van de software
Nee Linus heeft nogal last van tunnelvisie, maar zijn rants zijn wel heerlijk om te lezen. Qua portability helpt het C++ ook niet dat een compiler voor C++ maken een factor 100 meer werk is dan voor C. Voor een exotisch(embedded) platform heb je grote kans dat er geen C++ compiler beschikbaar is.Linus neem ik al heel lang niet meer serieus, en zijn comment daar bevestigt dat nog maar eens
Het enige voordeel van C tov C++ is imho external linkage, wat een API geschreven in C (of iig met een C interface) echt veel meer portable maakt.
Behalve dat je performance keldert onder oudere browsers die het toch al zwaar hebben. Respond.js is nou niet bepaald snel, aangezien het je stylesheets via XmlHttpRequest moet downloaden, parsen, ombouwen en daarna moet injecteren in je website...Barryvdh schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 22:21:
[...]
Waarom zou je moeilijk doen als het makkelijk kan? Gewoon respond.js gebruiken als je een mobile first grid/site hebt en je hoeft je niet druk te maken over het aanpassen/detecteren voor IE7/8. Heeft (volgens mij) zo goed als geen impact op sites die wel mediaqueries ondersteunen en oudere sites zijn toch niet je doelgroep, dan moeten ze maar upgraden
Nou is het zo dat op een embedded platform RTTI en exceptions bijvoorbeeld weggelaten worden, omdat deze voor relatief veel overhead zorgen, dus helemaal een non-argument is het niet. ( Ook geen probleem, omdat je ze weg kan laten maar goed...)Non-argument. De designfilosofie van C++ is dat je niet betaalt voor wat je niet gebruikt. .... De opkomst van Java en .Net hebben echter bewezen dat productiviteit vele malen belangrijker is voor 90% van de software
Ik denk ook dat dit soort software meer dan 10% van de markt vertegenwoordigt. Heb je een bron bij dat getal?
Vind je? Ik vind het vooral een teken dat het een echte ontwikkelaar is, egocentrisch en contact gestoord. Je mag alleen in mijn zandbak spelen als je precies de zandtaartjes zo bakt als ik wil, want alle andere zandtaartjes zijn stom. Beetje gedrag wat mijn neefje van 3 ook toont, maar die heeft een goed excuus qua leeftijd.Nee Linus heeft nogal last van tunnelvisie, maar zijn rants zijn wel heerlijk om te lezen.
Dat ik niet begrijp dat er mensen zijn die, die idioot op een troon zetten en aanbiddenEddoH schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 09:44:
Ik zeg toch nergens dat hij geen echte ontwikkelaar is?Daarna bevestig je nog een keer mijn punt over tunnelvisie, dus ik snap je post niet helemaal
Verwijderd
Bwa, je kan niet ontkennen dat hij redelijk wat heeft gedaan voor de informatica die we vandaag kennen. Ik respecteer hem enorm voor wat hij heeft gedaan maar dat wil daarom niet zeggen dat ik daarom akkoord ben met al zijn uitspraken en daden.kwaakvaak_v2 schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 09:45:
[...]
Dat ik niet begrijp dat er mensen zijn die, die idioot op een troon zetten en aanbidden
Hetzelfde heb ik een beetje met Steve Ballmer en Steve Jobs. Beiden hebben redelijk wat gedaan voor hun bedrijf maar ik ben ook niet altijd akkoord van hoe ze zich gedragen.
Jobs was (zeker vroeger) gewoon een idioot als je kijkt hoe hij leefde: constant aan de LSD, diëten op appels en gewoon een ontzettende zak naar zijn personeel toe.
Van Ballmer weet ik niet zo gek veel, maar als je naar presentaties van hem kijkt, zie je al snel dat het geen normale kerel is.
Verwijderd
Ealanrian schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 10:00:
Iemand met de naam BtM's Bitch Rubinski lijkt me ook geen normale kerel
Dat is denk ik ook nodig als je tot dat nivo wilt komen, je wordt zelden een grote zaken meneer/mevrouw als je een allemans vriendje bent. Maar is zit wel een gradatie in aardig zijn imhoVerwijderd schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 09:55:
[...]
Bwa, je kan niet ontkennen dat hij redelijk wat heeft gedaan voor de informatica die we vandaag kennen. Ik respecteer hem enorm voor wat hij heeft gedaan maar dat wil daarom niet zeggen dat ik daarom akkoord ben met al zijn uitspraken en daden.
Hetzelfde heb ik een beetje met Steve Ballmer en Steve Jobs. Beiden hebben redelijk wat gedaan voor hun bedrijf maar ik ben ook niet altijd akkoord van hoe ze zich gedragen.
Jobs was (zeker vroeger) gewoon een idioot als je kijkt hoe hij leefde: constant aan de LSD, diëten op appels en gewoon een ontzettende zak naar zijn personeel toe.
Van Ballmer weet ik niet zo gek veel, maar als je naar presentaties van hem kijkt, zie je al snel dat het geen normale kerel is.
Bill Gates en Steve Jobs hebben net als Linus behoorlijk wat bij gedragen aan de hedendaagse technologie, maar omdat nu als excuus te gebruiken om mensen gewoon an publiek af te vlammen.
Ik heb meer met mensen als Richard Branson, zakelijk gaat ie over lijken en sluit hele bedrijven als deze niet winstgevend zijn, maar heb eigenlijk nooit gehoord dat ie zijn personeel afblaft en voor idioot uitmaakt ten overstaan van de rest van het bedrijf..
Maar als je build via een aparte build-dir dan staat dat spul natuurlijk niet in dat pad
Zoijar schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 22:12:
Inheritance is bv the root of all evil. En al die prachtige complexe designs voor reusability, en iedere keer weer, keer op keer, als je het echt wilt re-usen wil je net iets anders doen en moet je een vieze hack met downcasts etc. invoegen. Dat doe je dan 10 keer op rij en het is een grote zooi.
Mother north, how can they sleep while their beds are burning?
Echt, wie bedenkt het. Zoiets overleg je toch even met de mensen die de website voor je regelen
Ik vraag toch ook niet aan de MediaMarkt of ik mijn tv aan de andere kant van de kamer mag zetten.TheNephilim schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 10:22:
Echt, wie bedenkt het. Zoiets overleg je toch even met de mensen die de website voor je regelen
Maar ga je wel klagen als hij opeens weg is dan?OkkE schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 10:26:
[...]
Ik vraag toch ook niet aan de MediaMarkt of ik mijn tv aan de andere kant van de kamer mag zetten.
Nothing to see here!
Achja, klagen was het niet echt. Maar "het zou mooi zijn als we er meteen vanochtend mee aan de slag konden." hahaRutix schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 10:27:
[...]
Maar ga je wel klagen als hij opeens weg is dan?
--- Edit ---
Wat is het 'alles uitklappen' knopje in PhpStorm?
--- Edit 2 ---
Ah, CTRL-SHIFT met +/-
[ Voor 16% gewijzigd door TheNephilim op 10-10-2013 10:45 ]
Gister even bezig geweest om een account aan te maken, blijkt dat je nu een D U N S nummer moet hebben. Dit wordt weer beheerd door dnb, waarbij je dan als bedrijf weer opgenomen wordt in een één of andere database en andere meuk. In elk geval wel mijn nummer gekregen (hoefde alleen KvK nummer door te geven). Echter ik als 'medewerker' kreeg wel even te horen dat ik het bedrijf waar ik werk nu daarin heb gezet
dnb is echt een ontzettend vaag bedrijf!
Dadelijk even verder gaan met de registratie en dan 80,- p/j gaan dokken en dan hopelijk na een goedkeuring(?) toegang krijgen tot een 'auth' om pkpass bestanden te signen
Richard Branson, van de firma die mensen op staande voet ontslaat wegens diefstal als ze hun gsm opladen op het werk? En tegelijk van diezelfde mensen verwacht dat ze bereikbaar zijn op hun prive-gsm?kwaakvaak_v2 schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 10:11:
[...]
Ik heb meer met mensen als Richard Branson, zakelijk gaat ie over lijken en sluit hele bedrijven als deze niet winstgevend zijn, maar heb eigenlijk nooit gehoord dat ie zijn personeel afblaft en voor idioot uitmaakt ten overstaan van de rest van het bedrijf..
Neen dank u, die mag evenzeer bij in de rij onmogelijke mensen.
De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...
STL wil je niet in je OS (niet op kernel/driver niveau) hebben. Daar heb je de performance niet voor - en je wilt op die niveaus zo goed als geen dynamische allocaties doen.Verwijderd schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 19:55:
[...]
Helaas niet.418O2 schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 11:10:
Niemand op fronteers?
Bij mij niet hoorRobbiedobbie schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 11:07:
Blegh, spotify heeft storing. Daar gaat mijn lekker werk momentje...
Nothing to see here!
De storing is ook bevestigd door spotify
Helaas niet418O2 schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 11:10:
Niemand op fronteers?
Nee, maar heb jij een bron bij dat vermoeden?farlane schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 09:11:
Ik denk ook dat dit soort software meer dan 10% van de markt vertegenwoordigt. Heb je een bron bij dat getal?
Hopeloos. 2 Playstation 3's besteld, wordt er maar 1 geleverd. Niet apart verpakt, gewoon de PS3 doos zelf. Zegt de shop in kwestie wel 2 PS3's geleverd te hebben aan Selectvracht, het pakket was immers 3200 gram
[ Voor 31% gewijzigd door .oisyn op 10-10-2013 12:31 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Dat viel ook wel mee toch? Tussendoor kwamen er nog best veel kaarten vrij.Good Fella schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 11:57:
[...]
Helaas nietKaartjes zijn zo verdomd snel uitverkocht.
Hoe zwaar is één PS3 dan?.oisyn schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 12:28:
[...]
Nee, maar heb jij een bron bij dat vermoeden?
Hopeloos. 2 Playstation 3's besteld, wordt er maar 1 geleverd. Niet apart verpakt, gewoon de PS3 doos zelf. Zegt de shop in kwestie wel 2 PS3's geleverd te hebben aan Selectvracht, het pakket was immers 3200 gram. Ze zijn een onderzoek gestart.
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Dus het lijkt dat men daar niet kan wegen, of je moet een "Super slim" model gekocht hebben.
Super Slim is 2.0kg volgens "het internet". Geen idee of dat inclusief de doos is of gewoon de console zelf, al zit er niet zo heel veel extra gewicht bij (controller en 2x powercord)
[ Voor 51% gewijzigd door .oisyn op 10-10-2013 12:56 ]
Nee ze beweren 1 doos verstuurd te hebben. Op de pakbon van de bezorger stond ook maar 1 colli.Ealanrian schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 12:56:
Gooi die doos dan ff op een weegschaal. Maar hebben ze twee losse ps3 dozen verzonden als 1 pakket? dat gaat natuurlijk gewoon fout.
[ Voor 77% gewijzigd door .oisyn op 10-10-2013 12:57 ]
Enigste legacy project met webforms wat ik nog heb..
.. en omg We hates it! Hates it! FOREVER!
http://in.playstation.com...select-tab-specifications.oisyn schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 12:51:
Volgens hun dus om en nabij de 1600 gram. Eens kijken of ik dat ergens kan achterhalen. Het was een Super Slim 12GB
Mass: Approx. 2.1kg
Officiële website
Dat is natuurlijk te makkelijk hedouweegbertje schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 13:29:
[...]
http://in.playstation.com...select-tab-specifications
Mass: Approx. 2.1kg
Officiële website
Hmm. Mij welEalanrian schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 13:38:
1.1kg aan boekjes, kabels, doos en piepschuim is volgens mij niet heel raar.
Het zwaarste lijkt me de controller, en die is maar 200 gram.
.oisyn, bel die zwager ff dat ie op moet schieten met wegen
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.