De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 47 ... 137 Laatste
Acties:
  • 340.365 views

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:37

Firesphere

Yoshis before Hoshis

F.West98 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 18:59:
De ene is overzicht, de andere is één unieke.
Inmiddels zo opgelost (wil wel 2 functions):
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
public ActionResult Index(int? meetingid) {
    if(meetingid.HasValue) {
        return Show(meetingid);
    }
    /* magic */
}
public ActionResult Show(int? meetingid) {
    if(!meetingid.HasValue) {
        return RedirectToAction("Index");
    }
    /* magic */
}

De ene keer een functie-call zodat url hetzelfde blijft, andere keer een redirect zodat url verandert :)
:X Als je het dan in 2 functies wil hebben, doen dan een if/else met return FunctionWithID(id), return FunctionWithoutID() ofzo. Dit is heel lelijk imo.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:05

F.West98

Alweer 17 jaar hier

I know, het is lelijk. Maar het werkt.
Waarschijnlijk gaat het toch nog opnieuw, ben nog niet zeker van de opzet

2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Robbiedobbie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:33
Blegh. Op het einde van de werkdag een lelijke bug gevonden die ik maar niet gesolved krijg. Hij is zoo smerig dat ik hem niet kan laten liggen, dus ik thuis nu nog aan het kijken, blijkt hij nog lelijker te zijn...

Ik ben met JNI bezig, en nu crasht mijn applicatie in de c++ code met een segmentation fault. Echter crasht hij in een andere functie afhankelijk van het gekoppeld hebben van een debugger :S Klinkt als threading, echter heb ik maar 1 thread lopen.....

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-02 07:55
Robbiedobbie schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 19:31:
Blegh. Op het einde van de werkdag een lelijke bug gevonden die ik maar niet gesolved krijg. Hij is zoo smerig dat ik hem niet kan laten liggen, dus ik thuis nu nog aan het kijken, blijkt hij nog lelijker te zijn...

Ik ben met JNI bezig, en nu crasht mijn applicatie in de c++ code met een segmentation fault. Echter crasht hij in een andere functie afhankelijk van het gekoppeld hebben van een debugger :S Klinkt als threading, echter heb ik maar 1 thread lopen.....
Het kan ook zijn dat je geheugen layout anders is onder de debugger (door padding bvb), waardoor het adres met de fout opschuift en de fout in een andere functie optreedt.

• Robbiedobbie
Otherside1982 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 20:03:
[...]

Het kan ook zijn dat je geheugen layout anders is onder de debugger (door padding bvb), waardoor het adres met de fout opschuift en de fout in een andere functie optreedt.
Hmm, goeie, dat kan inderdaad ook nog een rol spelen. Ik zal dadelijk maar eens het probleem proberen te isoleren...

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12-2025

Run eens met de env variable _NO_DEBUG_HEAP=1

• Robbiedobbie
Is _NO_DEBUG_HEAP=1 niet windows specifiek? Ik zit namelijk met mijn dev omgeving op linux.

Naja, ik ga het probleem isoleren, en als ik het dan niet gesolved krijg zal ik wel een topic openen ;)

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-02 16:00
Verwijderd schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 16:37:
Ik heb nu een lambda functie met 13 parameters, welke calls maakt naar 9 andere lambda functies en een stuk of 6 arrays uit de scope captured.

De hoogste tijd om het een en ander over te zetten naar een andere class :X
Ach; je kunt ook te kampen hebben met het omgekeerde; collega van mij heeft zich vandaag uitermate vermaakt met een knap staaltje astronaut architecting; 7 lagen decorators nodig om ergens een boolean property van de default 'false' naar 'true' geflipt te krijgen. :)

(Iets over Ayende en puppies verzuipen...)

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02-2025
Mijn god, ik wil daar nu niet over praten R4gnax! Ben er nu nog ziek van...

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-02 16:00
Grijze Vos schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 20:52:
Mijn god, ik wil daar nu niet over praten R4gnax! Ben er nu nog ziek van...
Zoals ik al zei: 'uitermate vermaakt' :+
Neem een biertje en zak ff lekker onderuit joh. Heb je wel verdiend. ;)

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Google heeft weer eens iets veranderd om het veranderen: het icoontje van het notification center in Chrome is veranderd van een ballonnetje met een cijfer erin naar een bel, en blijft nu permanent zichtbaar i.p.v. alleen wanneer er notificaties zijn.

Waarom? :/

We are shaping the future

Verwijderd

R4gnax schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 20:35:
[...]

Ach; je kunt ook te kampen hebben met het omgekeerde; collega van mij heeft zich vandaag uitermate vermaakt met een knap staaltje astronaut architecting; 7 lagen decorators nodig om ergens een boolean property van de default 'false' naar 'true' geflipt te krijgen. :)

(Iets over Ayende en puppies verzuipen...)
De code is immers omgezet naar een losse klasse met half zoveel regels code (letterlijk, functie was nog net geen 1k lines..). Maar het is jammer genoeg een stuk trager geworden door de extra abstractie die ik heb gemaakt om die regels code te reduceren... Daar ben ik niet heel happy mee.

Ik kwam ook nog iets heel doms tegen, een klasse die er zo uit zag:
C++:
1
2
3
4
5
6
7
class Vector 
{
public:
  Vector( float x, float y, float z )
private:
  unsigned short x, y, z;
}

Vervolgens werd die een ziljoen keer per seconde construct met een integer argument. Dat is niet goed voor de performance, neen :X

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Haha, ik denk dat ik verslaafd ben aan Python... als een kind in de snoepwinkel. Je kan zoveel coole dingen doen. Kan in C++ ook vaak wel, maar niet met zo'n gemak. Hoewel ik ook nu al overloading en strong typing mis. Aan de ene kant is python bagger, maar aan de andere kant juist ook geweldig. Het is alleen jammer dat een semi-statisch standaard pattern eigenlijk altijd beter is dan de black magic van introspection en meta classes etc. Heel leuk om een class dynamisch te genereren aan de hand van je code, maar een goede interface werkt ook en is duidelijker :P

• PrisonerOfPain
Zoijar schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 21:23:
Haha, ik denk dat ik verslaafd ben aan Python... als een kind in de snoepwinkel.
Het is ook mijn go to script taal tegenwoordig, maar ik geef niet zo veel om de taal zelf. Eerder de hoeveelheid libraries en het gemak waar ze mee te gebruiken zijn :)

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-02 00:13
Python FTW :*). Gebruik het nu ongeveer een jaar en het gaat me steeds beter af. Het is zeer flexibel, je kunt er alle kanten mee op. Volgens mij is het ook wel een goede taal om mee te beginnen :).

My favorite programming language is solder.

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-12-2025

BikkelZ

CMD+Z

Zoijar schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 21:23:
Haha, ik denk dat ik verslaafd ben aan Python... als een kind in de snoepwinkel. Je kan zoveel coole dingen doen. Kan in C++ ook vaak wel, maar niet met zo'n gemak. Hoewel ik ook nu al overloading en strong typing mis. Aan de ene kant is python bagger, maar aan de andere kant juist ook geweldig. Het is alleen jammer dat een semi-statisch standaard pattern eigenlijk altijd beter is dan de black magic van introspection en meta classes etc. Heel leuk om een class dynamisch te genereren aan de hand van je code, maar een goede interface werkt ook en is duidelijker :P
Scripttalen komen het best tot hun recht als flexibele laag tussen libraries, er is een bepaald kantelpunt in complexiteit waar de vrijheid van Python of JavaScript weer tegen je gaat werken. Als het een grote berg custom code wordt dan doe ik het liever in een strong typed taal.

iOS developer

• F.West98

F.West98

Alweer 17 jaar hier

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/KYIgDc4UuP8RA8d38SD4q9Q2/full.png
Nieuwste projectje, soort meetingmanager 2.0
Vooral voor mezelf dingen uitproberen.

Dit is het maak nieuwe meeting-formuliertje, wat vinden jullie ervan?

edit:
Betere afbeelding zonder stomme PNG-kleuren

[ Voor 26% gewijzigd door F.West98 op 07-10-2013 23:33 ]

• mrc4nl
  • Nu online

mrc4nl

Procrastinatie expert

ziet er netjes uit (op die .jpg artefacts na dan :+ )

jpg is ideaal voor foto's png is beter in egaal gekleurde vlakken ;)

ora et labora

• F.West98

F.West98

Alweer 17 jaar hier

Maar PNG heeft rare kleuren :P
Daar ziet alles er donkerder uit.

Heeft wel een uurtje of 3 gekost, dat formulier zo. Vooral de icoontjes en inputs goed uitlijnen was moeilijk. (zeker icm textarea & dropdown)
Verder een mooie extension gemaakt voor dopdownlist met 1 argument (expression) voor een enum, icm description attr. Werkt erg goed :*)

Direct even font in textarea gelijkgetrokken met de rest

Verwijderd

We kunnen weer eens lachen om msvc.

Ik heb een functie. Laten we die rebuildChunk noemen. deze maakt een klasse 'rebuilder' aan, welke vervolgens een 6-tal template functions aanroept, welke weer een aantal andere functies aanroept.

Verwachte call graph:
RebuildChunk
 |--Rebuilder::rebuild
 :  |--Rebuilder::face1
 :  :  |-- a()
 :  :  |-- b()
 :  :  \-- c()
 :  |--Rebuilder::face2
 :  |--Rebuilder::face3
 :  |--Rebuilder::face4
 :  |--Rebuilder::face5
 :  \--Rebuilder::face6
 :     |-- a()
 :     |-- b()
 :     \-- c()

Callgraph volgens profiler:

RebuildChunk
 |--Rebuilder::face4
 :  |-- c()
 |--Rebuilder::rebuild
 :  |--Rebuilder::face1
 :  |--Rebuilder::face2
 :  |--Rebuilder::face3
 :  :  \-- a()
 :  |--Rebuilder::face5
 :  :  \-- b()
 :  \--Rebuilder::face6

Ik ben zeer benieuwd wat de redenen voor de compiler zijn om schijnbaar at random functies een stack frame omhoog te plaatsen en functies afhankelijk van een template parameter die 1 of -1 is wel of niet in te linen...

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

F.West98 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 23:32:

Heeft wel een uurtje of 3 gekost, dat formulier zo. Vooral de icoontjes en inputs goed uitlijnen was moeilijk. (zeker icm textarea & dropdown)
Verder een mooie extension gemaakt voor dopdownlist met 1 argument (expression) voor een enum, icm description attr. Werkt erg goed :*)

Direct even font in textarea gelijkgetrokken met de rest
Of je gebruikt bootstrap?

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Alex)
F.West98 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 23:32:
Dat heet kleurprofielen :)

Zie o.a. http://imageoptim.com/color-profiles.html
Bootstrap-styled websites zie je tegenwoordig steeds vaker opduiken... beetje jammer.

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

F.West98 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 23:24:
[afbeelding]
Nieuwste projectje, soort meetingmanager 2.0
Vooral voor mezelf dingen uitproberen.

Dit is het maak nieuwe meeting-formuliertje, wat vinden jullie ervan?

edit:
Betere afbeelding zonder stomme PNG-kleuren
Ik zou het aantal fonts fors terug schroeven. Met name de titel. Verder ziet het er wel puik uit.

[ Voor 15% gewijzigd door BikkelZ op 08-10-2013 02:34 ]

iOS developer

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-02 08:42

Hoogie2004

Whohooooo

Alex) schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 01:09:

Bootstrap-styled websites zie je tegenwoordig steeds vaker opduiken... beetje jammer.
Bootstrap op zich is geen ramp, maar als iedereen de default kleurstellingen blijft gebruiken voor alles, gaat alles er wel hetzelfde uitzien.

Een klein beetje eigen kleuren erin steken is dus wel gewenst imho, maar verder zorgt het (mits goed gebruikt) voor een duidelijke UI, welke heel eenvoudig consistent is te houden over de gehele applicatie.

Overigens zijn er natuurlijk meer css frameworks zoals bootstrap, bijv. 'metro ui css', geinspireerd op de metro interface van Windows 8 / Windows Phone

My iRacing profile | Strava

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-01 17:16
Zo we kunnen er weer tegen aan na 4 dagen kermis vieren, al gaat de dag niet al te productief zijn.

RTFM!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

MoietyMe

zij/haar

Hoogie2004 schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 07:49:
[...]

Bootstrap op zich is geen ramp, maar als iedereen de default kleurstellingen blijft gebruiken voor alles, gaat alles er wel hetzelfde uitzien.

Een klein beetje eigen kleuren erin steken is dus wel gewenst imho, maar verder zorgt het (mits goed gebruikt) voor een duidelijke UI, welke heel eenvoudig consistent is te houden over de gehele applicatie.

Overigens zijn er natuurlijk meer css frameworks zoals bootstrap, bijv. 'metro ui css', geinspireerd op de metro interface van Windows 8 / Windows Phone
Bootstrap is natuurlijk veel meer dan een kleurstelling en wat leuke opmaak; Bootstrap is vooral een filosofie. Het gaat bij Bootstrap om de samenhang tussen de verschillende elementen. Deze isheel goed op elkaar afgestemd. Dit zie je ook terug in de code. Naar mijn mening kan je bootstrap ook niet volledig benutten als je niet de LESS code pakt. Pas dan kun je alles naar hartelust aanpassen en er het meeste uithalen. De hele bedoeling van Bootstrap is natuurlijk dat je het aanpast naar jouw smaak, jouw kleuren en jouw afmetingen.

Verwijderd

Vanavond naar een meetup over puppet :) Hoop dat ik er wat van opsteek.
http://docs.puppetlabs.com/

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-02 08:42

Hoogie2004

Whohooooo

Good Fella schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 08:50:
[...]

Bootstrap is natuurlijk veel meer dan een kleurstelling en wat leuke opmaak; Bootstrap is vooral een filosofie. Het gaat bij Bootstrap om de samenhang tussen de verschillende elementen. Deze isheel goed op elkaar afgestemd. Dit zie je ook terug in de code. Naar mijn mening kan je bootstrap ook niet volledig benutten als je niet de LESS code pakt. Pas dan kun je alles naar hartelust aanpassen en er het meeste uithalen. De hele bedoeling van Bootstrap is natuurlijk dat je het aanpast naar jouw smaak, jouw kleuren en jouw afmetingen.
Amen :) (ik bedoelde hetzelfde, alleen schrijf het niet zo duidelijk op :+ )

[ Voor 4% gewijzigd door Hoogie2004 op 08-10-2013 09:11 ]

My iRacing profile | Strava

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Goedemorgen. Koffie?

• Ealanrian
  • Laatst online: 03-02 08:35
Dat kan best wel lekker zijn.

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Toch vind ik de sites die zo overduidelijk bootstrap zijn voornamelijk lelijk. En ik weiger alvast om een pagina te maken die bestaat uit een veel te grote zinloze afbeelding gevolgd door 3 kolommen.

(Overigens: sample code van die metro-ui:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
<div class="page">
   <div class="page-header">
      <div class="page-header-content">
       ...
      </div>
   </div>
</div>

Dat kan wel iets moderner denk ik.)

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

• El_kingo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-03-2025
* El_kingo houdt mok op en kijkt Firesphere met grote vragende ogen aan oOo

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

incaz schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 09:52:
Toch vind ik de sites die zo overduidelijk bootstrap zijn voornamelijk lelijk. En ik weiger alvast om een pagina te maken die bestaat uit een veel te grote zinloze afbeelding gevolgd door 3 kolommen.
Wie zegt dat je een website moet maken met een veel te grote afbeelding en drie kolommen?
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
<div class="page">
       ...
      </div>
   </div>
</div>

HTML:
1
2
3
4
<div class="root">
  <header role="banner">
  </header>
</div>

Zoiets?

• incaz
@Good Fella: niemand, maar dat van de eigen voorbeelden van bootstrap er 4 dat gebruik aanbieden (en nog 1 met 2 kolommen) duwt mensen wel redelijk in die richting.

Verwijderd

incaz schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 09:52:

HTML:
1
2
3
4
5
6
7
<div class="page">
       ...
      </div>
   </div>
</div>

Ik vind die header images wel vaak een meerwaarde. Ik zie liever grote afbeeldingen die me in 1 keer kunnen vertellen waar het over gaat in plaats van grote lappen tekst die constant rond de pot draaien.

• incaz
Ik zie in die afbeeldingen meestal nietszeggende suffe stockfoto's. Maar misschien ben ik er gewoon niet geschikt voor :)

Verwijderd

incaz schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 10:26:
Ik zie in die afbeeldingen meestal nietszeggende suffe stockfoto's. Maar misschien ben ik er gewoon niet geschikt voor :)
Dat is dus het mooie van bootstrap. Je kunt het zo makkelijk aanpassen. Daarnaast hebben ze al standaard config files voor grunt zodat een aanpassing in js/less gelijk het hele project 'compiled'.
En nu met bootstrap3 dus ook theming :9.

Het is meer dat de mensen lui zijn om bootstrap aan te passen(of het systeem niet snappen) dan dat bootstrap dat niet kan.

• incaz
Het is meer dat het themen van gewone scss ook niet zoveel werk is met een paar zinnige mixins, dus dat ik niet snap welke winst het precies geeft als je het toch allemaal nog aan moet passen. (Oh ja, en ben ik nog niet helemaal overtuigd van het invoegen van die classes in je html.)

Verwijderd

incaz schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 10:42:
Het is meer dat het themen van gewone scss ook niet zoveel werk is met een paar zinnige mixins, dus dat ik niet snap welke winst het precies geeft als je het toch allemaal nog aan moet passen. (Oh ja, en ben ik nog niet helemaal overtuigd van het invoegen van die classes in je html.)
Ja maar dan heb je niet alle tools die erbij zitten. Bootstrap is een compleet pakket dat out of the box overal werkt.
Ik ben blij dat ik op veel projecten niet meer mijn pixelmiereneukmodus aan hoef te zetten :+

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Als je eenmaal een beetje gewend bent aan een SMACSS achtige opbouw/schrijven van (s)css dan wil je niet meer anders.

Overigens heb ik nog niet gekeken naar theming van BS3, maar lijkt mij dat dat heel makkelijk gaat door een andere variables.less in te laden. Of een additionele variables-themename.less na de standaard variables.less.

Ben je er ook :)

[ Voor 45% gewijzigd door MoietyMe op 08-10-2013 11:10 ]

• Robbiedobbie

Gefixed :D Het was een gevalletje van een dangling pointer naar een jobject 8)7
EDIT: ter verduidelijking, het verspringen van de fout kwam doordat die fout 2 functies beinvloede, en het framework waar het bij hing, sprak dus door verschil in timing, een andere functie eerst aan :P

[ Voor 13% gewijzigd door Robbiedobbie op 08-10-2013 11:11 ]

Verwijderd

Is Google Maps kapot? Ik wordt automatisch geredirect naar https://maps.google.com/maps/tt/optin waar ik gewoon een lege pagina te zien krijg.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:39

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Werkt hier prima

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Geerrrt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 18:47
Verwijderd schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 11:46:
Is Google Maps kapot? Ik wordt automatisch geredirect naar https://maps.google.com/maps/tt/optin waar ik gewoon een lege pagina te zien krijg.
En als je naar deze link gaat:

https://www.google.com/maps/preview/downgrade

Eury#2434

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-02 09:19
* PdeBie ontdekt net dat je in het breakpoint window van VS ook de functie kan tonen waar de breakpoint staat :$

Hoe vaak ik wel niet alle breakpoints af heb lopen klikken om bij degene uit te komen die ik zocht. :F

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-02 02:31

alienfruit

the alien you never expected

Handig... De nieuwe Maps applicatie voor Mavericks ondersteunt allen auto en wandelen voor richtingsaanwijzigingen :(

Verwijderd

alienfruit schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 12:53:
Handig... De nieuwe Maps applicatie voor Mavericks ondersteunt allen auto en wandelen voor richtingsaanwijzigingen :(
Wat heb je nog meer nodig dan? Openbaar vervoer? Fiets?

• Ealanrian
Motor? :P

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-02 02:31

alienfruit

the alien you never expected

Openbaar vervoer natuurlijk!

• Bosmonster
  • Laatst online: 23-01 07:34

Bosmonster

*zucht*

OV zijn ze mee bezig volgens mij, daar moeten wat overeenkomsten voor gesloten worden in de hele wereld enzo.

• Alex)
Het is Google gelukt, dus moet Apple dat ook wel kunnen :)

• Bosmonster
  • Laatst online: 23-01 07:34

Bosmonster

*zucht*

Alex) schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 13:19:
Het is Google gelukt, dus moet Apple dat ook wel kunnen :)
Tuurlijk, maar waarom zou Apple dat ineens moeten kunnen in een fractie van de tijd die Google er voor heeft gehad? ;)

• Alex)
Alles op z'n tijd, ik hoop dat de fundering voor die info al wel aanwezig is :)

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-02 15:50

TheNephilim

Wtfuzzle

Wow hey, we hebben nu fancy vorige/volgende en laatste knopjes :o

• Ealanrian
Is er een volgende knop? ik zie alleen vorige en laatste...

Verwijderd

TheNephilim schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 13:54:
Wow hey, we hebben nu fancy vorige/volgende en laatste knopjes :o
Ja, die zullen 'touchfriendly' zijn, gok ik zo.
En dat allemaal in het kader van het responsive design natuurlijk: plan: Development-round-up - Iteratie #41

Verwijderd

Ealanrian schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 13:56:
Is er een volgende knop? ik zie alleen vorige en laatste...
Ga eens naar de vorige pagina ;)

• Ealanrian
Aaah O-) . Nadenken wil vandaag niet echt.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Verwijderd schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 13:56:
[...]

Ja, die zullen 'touchfriendly' zijn, gok ik zo.
En dat allemaal in het kader van het responsive design natuurlijk: plan: Development-round-up - Iteratie #41
Yup, ziet er wel goed uit. Ook op de desktop xd

Schiet niet echt op hier vandaag, allemaal een beetje moeizaam :+ Moest ook met BuddyPress aan het werk, een plugin voor Wordpress, wat een ramp is dat toch :X

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10-2025
Ben eindelijk op stoom wat betreft een applicatie met CQRS en Event Sourcing.
Maar de fuck, tis wel een hoop typ werk, eerst een command, daarna de domain aggregate, en daarna nog eens de eventhandler(s).

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-01 21:29

HMS

D-Raven schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 14:41:
Ben eindelijk op stoom wat betreft een applicatie met CQRS en Event Sourcing.
Maar de fuck, tis wel een hoop typ werk, eerst een command, daarna de domain aggregate, en daarna nog eens de eventhandler(s).
Ik ben zelf van plan om hier naar te kijken daarvoor: https://github.com/Lokad/lokad-codedsl

Misschien heb jij er ook wat aan.

• D-Raven
HMS schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 14:58:
[...]

Ik ben zelf van plan om hier naar te kijken daarvoor: https://github.com/Lokad/lokad-codedsl

Misschien heb jij er ook wat aan.
Ik vond Lokad niet te volgen wat betreft CQRS en ES. Maar de DSL generatie is wel interessant inderdaad.
Maargoed, dit is natuurlijk ook vrij eenvoudig te bewerkstelligen door T4 Templates.

Zover ik eruit kan opmaken is het een definitie, waaruit dan je commands en events gegenereerd worden.
Das leuk en aardig, maar het meeste werk zit hem in het kopiëren van de waardes van je command naar je event, en vervolgens in je eventhandlers/view denormalisers weer naar je view dto.

Dat is voornamelijk waar ik een beetje simpel van word. Maar wellicht dat Automapper.DynamicMap daar een uitkomst bied (voor de eenvoudigere situaties)

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Interessante writeup van het gebruik van wat nieuwe front-end technieken en methodes bij Financial Times: http://coding.smashingmag...-financial-times-web-app/

Al een oudje, maar blijft interessant! ^^

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Leuk artikel idd :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-01 15:38

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

hm zal wel aan mij liggen maar ik zie niet veel boeiends in dat artikel? :+
Ook de reacties; "Amazing", "Excellent" .. mis ik de helft van het artikel of iets dergelijks? Ik werk dagelijks met problemen uitdagingen die waarschijnlijk menig programmeur niet heeft. Mijn applicaties moeten werken met ontzettend oude meuk, weinig resources, compatible met allerlei overige zaken en dat in combinatie met het verzoek "ik wil het zo (het mooiste en lastigste)".

Een appje maken waar je html5 en overige meuk mag en KAN gebruiken terwijl je zowat van scratch begint is iets wat goddelijk is naar mijn mening.. Als je dat al een uitdaging vindt :?
We have about 5 developers working full time on the Web App. I would have to estimate, but I would say if we were to build again from scratch, it would probably take about 6 months, but this is taking into account everything we have already learnt the first time round.
:') 6 maanden met 5 man = 4000 uur (give or take) om dus zo'n app te maken. Nja het zal wel aan mij liggen maar ik vind dat erg overdreven.

Anyway misschien lees ik het allemaal verkeerd of snap ik het niet.

[ Voor 28% gewijzigd door Douweegbertje op 08-10-2013 18:18 ]

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Zo een online presentatie doen voor de PHB's van onze Amerikaanse klant. Stelt niet zo veel voor maar toch. Tikje nerveus.

iOS developer

• F.West98

F.West98

Alweer 17 jaar hier

I know, maar te lui om te fixen ;)
[...]

Precies. Ik wil niet lui zijn, en bootstraps zijn allemaal net-niet wat ik wil en vaak lelijk.
BikkelZ schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 02:33:
[...]

Ik zou het aantal fonts fors terug schroeven. Met name de titel. Verder ziet het er wel puik uit.
Ik heb 2 fonts. Iconfont en de rest. (Segoe UI, incl. webfont)
En die heeft Ligt versies (titels) en normaal (normale tekst)

• Douweegbertje

Douweegbertje

BikkelZ schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 18:30:
Zo een online presentatie doen voor de PHB's van onze Amerikaanse klant. Stelt niet zo veel voor maar toch. Tikje nerveus.
Succes :Y)
F.West98 schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 18:33:
[...]

I know, maar te lui om te fixen ;)

[...]

Precies. Ik wil niet lui zijn, en bootstraps zijn allemaal net-niet wat ik wil en vaak lelijk.

[...]

Waarom zou bootstrap niet goed zijn?
Bootstrap is niets meer dan een responsive style, die dan toevallig al een kleurtje heeft. Ik snap letterlijk niet hoe een website er 'bootstrap' uit kan zien als je dingen hebt aangepast. De huidige site waar ik aan werk gebruikt ook bootstrap.. waaraan zou je dat eventueel gaan zien? Omdat het responsive is?

Wat zou je niet kunnen met bootstrap? Juist alles kun je, alles is al netjes gedefinieerd en dan zet je zelf even de dingen op zijn plaats en pas je het één en ander aan.

Het is wel apart dat bootstrap wordt gezien als een template in plaats van een "framework"

[ Voor 67% gewijzigd door Douweegbertje op 08-10-2013 18:53 ]

• D-Raven

[...]

Dat ligt echt volledig aan jezelf. Bootstrap moet je als een CSS framework zien waarop je zelf iets gaat designen. Vooral bij versie 3 hebben ze dat nog duidelijker naar voren laten komen.

Dat het gros niet de moeite neemt om meer dan alleen een 3 tal kleurtjes aan te passen moet je niet afschuiven op het framework Bootstrap.

Ik heb aan een aantal projecten gewerkt (intranet helaas), waarbij ook bootstrap gebruikt is als UI framework. Alleen hebben ze hier een echte frontender/designer op gezet. Bij sommige component composities zou je kunnen gokken dat er Bootstrap gebruikt wordt, maar voor de rest kom je er alleen achter als je de source bekijkt.

Maargoed, er zijn er echt een hele hoop bedrijven welke de default theme eigenlijk al prima vinden. Tjah, dan ben je snel klaar...

• F.West98

F.West98

Alweer 17 jaar hier

Ik weet dat als ik het met bootstrap doe, ik al snel vind dat het 'wel goed is', en dan komt er iets minder moois uit dan dit.
En de basis had ik al van een ander project, dus is enkel de extra items (form items e.d.) die ik toevoeg

• D-Raven
F.West98 schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 18:53:
Ik weet dat als ik het met bootstrap doe, ik al snel vind dat het 'wel goed is', en dan komt er iets minder moois uit dan dit.
En de basis had ik al van een ander project, dus is enkel de extra items (form items e.d.) die ik toevoeg
Je kunt ook pick en choose doen natuurlijk :)

Wel het grid en form composities, maar niet de rest. Vooral een fatsoenlijk css grid is goud waard.

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Dat was hem al weer! Maar ging smooth 8)
Ging alleen wel ineens heel erg op mijn Engels letten :P
[...]

Oh het woord "beschrijving" gaat de eindgebruiker niet zien?
Dan blijft alleen het lettertype in de titel over waar ik me aan stoor. Beetje een 2002 lettertype in een site met veel oranje.

[ Voor 22% gewijzigd door BikkelZ op 08-10-2013 18:59 ]

iOS developer

• F.West98

F.West98

Alweer 17 jaar hier

BikkelZ schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 18:57:
[...]

Oh het woord "beschrijving" gaat de eindgebruiker niet zien?
Dan blijft alleen het lettertype in de titel over waar ik me aan stoor. Beetje een 2002 lettertype in een site met veel oranje.
Die "Beschrijving" had ik al gefixt ;) Is nu gelijkgetrokken met de rest
Welke titel bedoel je? De H1? Ik zal er naar kijken, ik vind 'm ook een beetje raar.

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

F.West98 schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 18:58:
[...]

Die "Beschrijving" had ik al gefixt ;) Is nu gelijkgetrokken met de rest
Welke titel bedoel je? De H1? Ik zal er naar kijken, ik vind 'm ook een beetje raar.
Ik gok dat het je H1 is inderdaad, hij komt ook terug in je footer credits. Nee maar de rest is ook gewoon prima, als dat strak getrokken is het prima.

iOS developer

• F.West98

F.West98

Alweer 17 jaar hier

Het font van "meetingmanager" of "Maak nieuwe meeting"?
In de credits ook gewoon dezelfde fonts :+

• Rutix
  • Laatst online: 22-12-2025
Dat is dan toch meer een mentaliteits issue van jou dan een probleem van bootstrap. Ik kan namelijk nu al zeggen dat bootstrap veeeeel flexibeler is dan wat jij nu gemaakt.

Nothing to see here!

• Ealanrian
Jeej One X weer terug met een nieuw scherm en volgens mij de wifi gefixed

• F.West98

F.West98

Alweer 17 jaar hier

Zal best. Maar ik zal volgend projectje eens naar bootstrap kijken.
Rustig mensen :+

Verwijderd

In de categorie code-pareltjes 8)7

C:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
char ch(int x){
    switch (x){
        case 0: return '0'; break; case 1: return '1'; break; case 2: return '2'; break; case 3: return '3'; break; case 4: return '4'; break;
        case 5: return '5'; break; case 6: return '6'; break; case 7: return '7'; break; case 8: return '8'; break; case 9: return '9'; break;
        case 10: return 'A'; break;case 11: return 'B'; break; case 12: return 'C'; break; case 13: return 'D'; break; case 14: return 'E'; break;
        case 15: return 'F'; break; case 16: return 'G'; break; case 17: return 'H'; break; case 18: return 'I'; break;
        case 19: return 'J'; break;

}
    return 0;
}

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Verwijderd schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 19:35:
In de categorie code-pareltjes 8)7

C:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
char ch(int x){
    switch (x){
        case 0: return '0'; break; case 1: return '1'; break; case 2: return '2'; break; case 3: return '3'; break; case 4: return '4'; break;
        case 5: return '5'; break; case 6: return '6'; break; case 7: return '7'; break; case 8: return '8'; break; case 9: return '9'; break;
        case 10: return 'A'; break;case 11: return 'B'; break; case 12: return 'C'; break; case 13: return 'D'; break; case 14: return 'E'; break;
        case 15: return 'F'; break; case 16: return 'G'; break; case 17: return 'H'; break; case 18: return 'I'; break;
        case 19: return 'J'; break;

}
    return 0;
}
Decimal to Oct? 8)7

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-01 13:59
In welk universum heeft octaal de letters a-j? :)

https://niels.nu

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hydra schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 19:42:
[...]

In welk universum heeft octaal de letters a-j? :)
Goed punt. Ik keek een beetje te snel... * Firesphere is nog veronthutselder dan eerst

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i0.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/000/218/530/wtf_is_this_shit_Very_Disturbing_Childrens_Book_RE_We_dont_say_ampquotGermanampquot_in_America-s400x297-59009.jpg?1324142033

Als ik mijn programma draai zonder de debugger attached toont hij nooit het mainwindow tevoorschijn en blijft hij stallen met 0% cpu usage... Zomaar, opeens.

• sig69
  • Laatst online: 16:44
Dat heb ik ook, maar ik ben van origine backend developer en absoluut geen designer / grafisch talent. Daarom vind ik een framework wel prettig, dan ziet het er in ieder geval netjes en consistent uit. Er zit wel een huisstijl sausje overheen, maar als ze meer bling willen zullen ze toch echt een designer in moeten huren.

Roomba E5 te koop

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Ik kreeg vandaag de vraag terug via Service Never of mijn Visual Studio 2012 inmiddels weer naar behoren werkte. Inderdaad reageert hij nu weer op input maar hij crasht nog steeds vijf keer per dag en is zo traag als dikke poep door een dunne trechter. Hij is drie minuten niet bruikbaar nadat een build afgerond is. Ik ben inmiddels al een uurtje bezig om een antwoord te bedenken waar het sarcasme niet van af druipt.

Alsof je je software moet ontwikkelen door een papieren lint met gaatjes in te lezen naar een PDP-11. O wee als het niet in één keer goed is.

iOS developer

• Rutix
  • Laatst online: 22-12-2025
BikkelZ schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 21:13:
Ik kreeg vandaag de vraag terug via Service Never of mijn Visual Studio 2012 inmiddels weer naar behoren werkte. Inderdaad reageert hij nu weer op input maar hij crasht nog steeds vijf keer per dag en is zo traag als dikke poep door een dunne trechter. Hij is drie minuten niet bruikbaar nadat een build afgerond is. Ik ben inmiddels al een uurtje bezig om een antwoord te bedenken waar het sarcasme niet van af druipt.

Alsof je je software moet ontwikkelen door een papieren lint met gaatjes in te lezen naar een PDP-11. O wee als het niet in één keer goed is.
Ik zou het echt totaal niet uithouden als ik zo zou moeten ontwikkelen.. zoveel geduld heb ik echt niet :p

Nothing to see here!

Verwijderd

Grappig: een wiskundige faal, die achteraf gezien eigenlijk een optimalisatie bleek.

Het algoritme uit de eerder gelinkte raycarting paper beschrijft dat er een aantal variabelen berekend moeten worden voor de start voor het algoritme. Onder andere:
• De lengte die de ray aflegt per X stap.
• De lengte die de ray aflegt per Y stap.
• De lengte die de ray aflegt per Z stap.

Hoe bereken je dat?
code:
1
  delta = length ( ray.begin - ray.end ) / ( ray.begin - ray.end );

Het berekenen van de lengte van de vector vereist een dot product en een sqrt. En vervolgens een division. Pijnlijk, die verspilde cycles. Daarom had ik een special case gemaakt voor als de ray genormaliseerd is:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
if ( rayLengthAlreadyNormalized )
{
  // 1/x is lekker snel op moderne hardware
  delta = 1/(ray.begin - ray.end);
}
else
{
  delta = length ( ray.begin - ray.end ) / ( ray.begin - ray.end );
}

Maar later bleek dat geen van de rays die de rayLengthAlreadyNormalized test doorstonden daadwerkelijk fatsoenlijk genormaliseerd waren. Ehm, FAIL. Maar het maakt voor het algoritme niet uit of delta nu daadwerkelijk de lengte van de ray vertegenwoordigt, alleen dat de verhouding tussen delta.x, y en z correct is. Beide codepaden zijn dus functioneel identiek. Maar bij de bovenste spaar je wel een dot product van 12 cycles en, een sqrt van 10-14 cycles en een divide van 10-14 cycles uit. Is dat niet fijn? 1/x kost 'slechts' 5 cycles als je precisie niet zeer belangrijk vind. :)

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Rutix schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 21:18:
[...]

Ik zou het echt totaal niet uithouden als ik zo zou moeten ontwikkelen.. zoveel geduld heb ik echt niet :p
Nee dit gaat ook niet zo heel lang meer duren linksom of rechtsom.

iOS developer

• Douweegbertje

Douweegbertje

BikkelZ schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 21:45:
[...]

Nee dit gaat ook niet zo heel lang meer duren linksom of rechtsom.
Doet me denken aan het feit dat mijn collega nu ook met Visual studio moet werken waardoor het geheugen van de ontwikkelserver soms tegen de 95% aantikt. Als één iemand (3-4 gebruikers) even iets 'zwaars' laad hangt de rest :+

Blijkbaar is de trage server, inclusief een wekelijkse reboot (vanwege het vollopen) nog steeds geen rede om ons geheugen (8gig) even uit te breiden. Altijd leuk zo'n server in de cloud waarbij één reepje geheugen waarschijnlijk 50,- p/m extra kost.

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

douweegbertje schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 21:48:
[...]

Doet me denken aan het feit dat mijn collega nu ook met Visual studio moet werken waardoor het geheugen van de ontwikkelserver soms tegen de 95% aantikt. Als één iemand (3-4 gebruikers) even iets 'zwaars' laad hangt de rest :+

Blijkbaar is de trage server, inclusief een wekelijkse reboot (vanwege het vollopen) nog steeds geen rede om ons geheugen (8gig) even uit te breiden. Altijd leuk zo'n server in de cloud waarbij één reepje geheugen waarschijnlijk 50,- p/m extra kost.
Nou precies van die misplaatste zuinigheid waar ik echt zo iets bij heb van |:(

VM's zijn alleen goed voor incidenteel werk op een andere computer. Zelfs als het gewoon snel en goed werkt.

[ Voor 7% gewijzigd door BikkelZ op 08-10-2013 22:03 ]

iOS developer

• sig69
  • Laatst online: 16:44
Dat was op m'n nieuwe werk ook zo, maar nadat ik twee weken met twee a drie Visual Studio's en nog wat meuk open had staan werd er toch maar een aparte workstation voor me besteld 8)

Roomba E5 te koop

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Mijn bed gooit een NullPointerException :/

• Styxxy
  • Laatst online: 01-02 21:44
BikkelZ schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 21:50:
[...]
VM's zijn alleen goed voor incidenteel werk op een andere computer. Zelfs als het gewoon snel en goed werkt.
VM's zijn zalig om met te werken, mits je goede (dedicated) resources ter beschikking hebt. Ik werk al lange tijd in een citrix omgeving, met een persoonlijke VM. In het begin had ik veel resources gekregen (ik was proef konijn op de DEV-afdeling = enige afdeling met VM's + dedi resources). Toen was het echt zalig. Nu zit ik op een dual core (qua cpu specs) met slechts 6 GB ram :'(. Ik zit gemiddeld op de 75% RAM geheugen gebruik. Ik ben aan het lobby'en om 8GB persoonlijk krijgen (per VM).

Oh ja, bijkomend "voordeel" is dat ik nu ook van thuis uit zou kunnen werken (citrix is de enige manier om remote te kunnen werken; laptops hebben we niet).

[ Voor 9% gewijzigd door Styxxy op 08-10-2013 22:38 ]

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-12-2025

• PrisonerOfPain
Firesphere schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 22:11:
Mijn bed gooit een NullPointerException :/
Gewoon terug gooien dan.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Nou ja, ik heb de accuboor en 8 lange schroeven gepakt om het probleem op te lossen. Om eerlijk te zijn.

• Xesxen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:29
Grappig :P

Ik ken zelf geen JS, dus ben ik bij vraag drie maar afgehaakt :+

Rare vogel in spe

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-01 21:29

HMS

Xesxen schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 22:48:
[...]

Grappig :P

Ik ken zelf geen JS, dus ben ik bij vraag drie maar afgehaakt :+
:D same here.

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:45

orf

Leuk!
I completed "You Can't JavaScript Under Pressure" in 5 minutes, 1 seconds! Can you code quicker?
Pagina: 1 ... 47 ... 137 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.