De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 46 ... 137 Laatste
Acties:
  • 340.159 views

Verwijderd

SSE is af en toe zo'n teleurstelling. Ik wil de maximum value uit een __m128 masken, maar er bestaat geen horizontal max vector instructie. Alleen verticaal.

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-12-2025
Gebruiken er hier nog mensen New Relic om hun php/server prestaties bij te houden? Heb gisteren een account gemaakt, werkt allemaal best netjes (en gratis).
Mooi overzichtje van de beschikbaarheid, reactietijden en errors die plaats vinden per applicatie.

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009

F.West98

Alweer 17 jaar hier

Schaamteloze crosspost

FFFFFFFUUUUUUUUUUUUUU
Microsoft.

Ik wil mijn Azure trial ding activeren (gratis heleboel tegoed), vul ik CC-gegevens in (3V voucher), gaat 'ie bokken dat het niet geldig is. Na 5x proberen maar eens kijken.
Ik kijken bij transacties, hebben ze 5x een euro erafgehaald! Nu ben ik 5 euro kwijt (niet per sé het probleem), en nog geen steek verder :(

Maar eens contact opnemen met Microsoft.

edit:
Kan niet, want geen abo :')

2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-12-2025

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

F.West98 schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 21:20:
Schaamteloze crosspost

FFFFFFFUUUUUUUUUUUUUU
Microsoft.

Ik wil mijn Azure trial ding activeren (gratis heleboel tegoed), vul ik CC-gegevens in (3V voucher), gaat 'ie bokken dat het niet geldig is. Na 5x proberen maar eens kijken.
Ik kijken bij transacties, hebben ze 5x een euro erafgehaald! Nu ben ik 5 euro kwijt (niet per sé het probleem), en nog geen steek verder :(

Maar eens contact opnemen met Microsoft.

edit:
Kan niet, want geen abo :')
hehe, had het zelfde bij path of exile ( een game). Hadden ze een paar x zo'n "test" transactie gedaan. In feite wordt er volgens mij altijd even iets afgeschreven en dan erbij gezet (onzichtbaar normaliter) om te checken of hij geldig is :+

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
Verwijderd schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 21:00:
SSE is af en toe zo'n teleurstelling. Ik wil de maximum value uit een __m128 masken, maar er bestaat geen horizontal max vector instructie. Alleen verticaal.
Dit is een operatie die ik ook vaak wil doen - ben nog geen SIMD implementatie tegen gekomen die het kan.

Verwijderd

C++:
1
2
        __m128 maxValue = _mm_max_ps( val, _mm_shuffle_ps( val, val, 0xd2 ) );
        maxValue = _mm_max_ps( maxValue, _mm_shuffle_ps( val, val, 0xc9 ) );

Gevolgd door een _mm_and_ps() heb ik ervan gemaakt. Magic numbers hoi.

Wil je een keer een dot product doen op een packed integer, kan dat alleen op floats. En die operatie is te duur om op integers te misbruiken.

• Ryur
  • Registratie: December 2007
F.West98 schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 19:16:
Microsoft spreekt zich tegen..
http://www.buildmypinnedsite.com/nl
Daar hebben ze het over formaten van de tiles:
128x128; 270x270; 270x558; 558x558

In de code worden de volgende formaten genoemd (en de devguide):
70x70; 150x150, 310x150; 310x310.

Lekker duidelijk weer :P
Heb ik ook last van.
De Tiles 'kunnen' een andere grote hebben in Win 8.1.
Sommige pagina's van de documentatie staan al in Win8.1 Preview, andere nog in 'oud' Windows 8.

Mja, morgen helemaal overstappen naar 8.1 :D

• F.West98

F.West98

Alweer 17 jaar hier

Ach, de eerste formaten zijn groter. Ga maar lekker downscalen. Beter dan up.
Trouwens 34 regels kwijt aan al die iconen. Microsoft: 6 De rest is iOS (startup logo, homescreen icons) en dan 100 formaten want 5 verschillende form factors. (en dan iPad nog landscape & portrait)

• sub0kelvin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-08-2023
Barryvdh schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 21:14:
Gebruiken er hier nog mensen New Relic om hun php/server prestaties bij te houden? Heb gisteren een account gemaakt, werkt allemaal best netjes (en gratis).
Mooi overzichtje van de beschikbaarheid, reactietijden en errors die plaats vinden per applicatie.
Yup. Ik gebruik het nog niet zelf, maar waar ik werk gebruiken we het zeer uitgebreid en al een hele lange tijd. Wij gebruiken het trouwens niet voor PHP, maar voor onze Ruby on Rails applicatie. Hier een (nogal oud) intro filmpje voor NewRelic door (volgens mij) CodeSchool dat onze data toont als voorbeeld. YouTube: 04 ScalingRails New Relic RPM
Twee jaar later gebruiken we het nog steeds intensief, maar hebben we het aangevuld met andere tools zoals bijv. StatD, Splunk, Cacti, Conan en Errbit.

Verwijderd

Ik heb de raycasting implementatie (pdf) die ik wou gebruiken voor het berekenen van ambient in mijn voxel engine geoptimaliseerd met SSE. Dat blijkt echter trager. Zelfs nadat de fouten van MSVC zijn opgelost: bij bestudering van de assembly bleek dat alleen de registers xmm0-xmm5 gebruikt werden in de loop (je hebt er 16..)

C++:
1
2
3
4
void foo( struct blaat* data ) 
{
  data.eenVar += 2;
}

Met dat soort dingen gaat msvc dus over de nek qua register allocatie. Als je handmatig data.eenVar naar een locale variabele kopieert, en aan het einde van de routine weer terug is alles in orde. Ruk compiler.

Het rebuilden van een zekere hoeveelheid chunks duurt 3800ms met SSE, 3400ms met de oude implementatie. Hiervan wordt 20% van de tijd besteed in de daadwerkelijke ray marching routine. Dat scheelt dus behoorlijk, hoeveel trager SSE is met dit algoritme.

Verwijderd

Ja ik gebruik het ook. Uitgebreide monitoring :)

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000

BikkelZ

CMD+Z

*zucht* XCode.....gewoon keihard roepen dat de unit tests geslaagd zijn op het moment dat er geen één uitgevoerd wordt :F

iOS developer

Verwijderd

BikkelZ schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 04:36:
*zucht* XCode.....gewoon keihard roepen dat de unit tests geslaagd zijn op het moment dat er geen één uitgevoerd wordt :F
De nieuwe Xcode?

• Cor453
  • Registratie: Mei 2011
:(

Mijn dag is verpest.

De koffie-automaat is stukgemaakt door een of andere gast die 'm ging schoonmaken.
Geen koffie nu! Ik word chagrijnig.

Firesphere! Gooi 'ns wat koffie! Ik heb het nodig.

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-12-2025
Ugh. Coldfusion. Zucht.

https://niels.nu

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10-2025
zucht..

WORD.. zo'n beetje alle talen van de wereld geïnstalleerd staan, behalve Nederlands, schijnbaar. Dan maar geen spellingscontrole, flikker maar op.

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

(jarig!)
Dan is dat je lokale Word die verziekt (of op de verkeerde manier dichtgetimmerd) is, want hier werkt het Nederlandse woordenboek wel.
Wel vrij irritant dat Word soms automatisch terugschiet naar Engels, maar ook dat kan je volgens mij instellen.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:15

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Zucht. Eerst maar eens koffie.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Verwijderd

Maandagochtend, ik heb er ook niet zo veel zin in -O-

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-12-2025

TheNephilim

Wtfuzzle

Wow hey, het is weer maandag xd

• PrisonerOfPain
Goede morgen 90GB aan log file.

• Low-Tech
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-12-2025
coffee.log? >:)

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-12-2025
Die open je niet zomaar even in Notepad :). Wat gebruiken jullie om zulke grote logs te filteren?

Nothing to see here!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10-2025
Rutix schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 10:37:
[...]

Die open je niet zomaar even in Notepad :). Wat gebruiken jullie om zulke grote logs te filteren?
- Shift delete
- Stel rolling logfile parameters naar een iets meer sensible parameter
- Wacht tot volgende dag.

:+

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:18
Heb het vorige week ook geinstalleerd op een lokale testserver, maar dan voor ASP.NET applicaties.
Ziet er inderdaad goed uit. Een beetje SCOM-light heb ik het idee.

Is ook te gebruiken binnen Azure websites en cloud services, wat het ook wel interessant maakt.

Zelf heb ik me opgegeven om die mooie developer tools te winnen (Macbook, bureaustoel en nog wat spul). T-shirt is in ieder geval al besteld :)

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• PrisonerOfPain
[...]

De delete knop. :P

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

[...]

Een logreader?

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Verwijderd

Werkdag weer voorbij, succes met de maandag mensen :P

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 11:00 ]

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Haha, nice! :o Daar heb ik ook een paar MB's aan bijgedragen, als het om speel-data gaat :+

• PrisonerOfPain
TheNephilim schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 11:09:
[...]

Haha, nice! :o Daar heb ik ook een paar MB's aan bijgedragen, als het om speel-data gaat :+
Daar heeft helemaal niemand iets aan bij gedragen, het was een soak test die tijdens het weekend op mijn bureau heeft plaatsgevonden.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

PrisonerOfPain schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 11:11:
[...]

Daar heeft helemaal niemand iets aan bij gedragen, het was een soak test die tijdens het weekend op mijn bureau heeft plaatsgevonden.
Oh :X ... je weet het nooit hè :p

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
De reply all knop zou eigenlijk een extra bevestiging moeten hebben... crap... |:(

De inhoud van het mailtje viel gelukkig mee, maar toch... voel me toch een beetje kneuzig 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Laurens-R op 07-10-2013 11:18 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Laurens-R schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 11:18:
De reply all knop zou eigenlijk een extra bevestiging moeten hebben... crap... |:(

De inhoud van het mailtje viel gelukkig mee, maar toch... voel me toch een beetje kneuzig 8)7
Gewoon je knop verplaatsen naar rechts... Kan je er ook niet per ongeluk op klikken. Anders maak je toch gewoon een confirmation ertussen ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
Ik heb ooit geprobeerd om een 6GB groot bestand te openen in Notepad, Notepad++ en Ultraedit, maar bij geen lukte het.
Met Vim lukte het uiteindelijk wel.
Maar een 90GB bestand :? 8)7
Krijg je daar wel iets zinnigs uit?

let the past be the past.

• Noctonix
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-12-2025
[grmbl] Internet Explorer.. [/grmbl]

[ Voor 15% gewijzigd door Noctonix op 07-10-2013 11:49 ]

Freedom for everyone..

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Laurens-R schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 11:18:
De reply-all knop zou gewoon standaard moeten zijn. Te vaak reply ik naar 1 persoon terwijl ik eigenljik naar iedereen wil reply'en. De keren dat ik in al die jaren echt gewoon op 1 persoon wilde reageren zijn op 1 hand te tellen.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02:13
.oisyn schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 11:52:
[...]

De reply-all knop zou gewoon standaard moeten zijn. Te vaak reply ik naar 1 persoon terwijl ik eigenljik naar iedereen wil reply'en. De keren dat ik in al die jaren echt gewoon op 1 persoon wilde reageren zijn op 1 hand te tellen.
Ja, en hoe vaak het wel niet voorkomt dat mensen naar alleen de verstuurder willen reageren, maar (per ongeluk) op reply-all drukken, en dus iedereen het krijgt. Zijn in het bedrijfsleven genoeg voorbeelden van te noemen. Het is dus beter om een extra beveiliging toe te voegen ("Weet u zeker dat u reply-all wilt gebruiken?", dan reply-all default maken, met alle gevolgen van dien. Jij moet niet steeds je eigen situatie/wensen projecteren als het juiste.

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
Hmm, nadat ik IPv6 op mijn (Ubuntu) server heb aangezet, doet PHP mail() er 60 seconden over om een email te verzenden. Dat wordt weer leuk avondje debuggen :(

LinkedIn - Collega worden?

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
[...]

Als mensen eerst een zouden leren hoe je de velden To, CC, en BCC fatsoenlijk hoort te gebruiken wel ja.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
ThomasG schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 12:03:
[...]
Ja, en hoe vaak het wel niet voorkomt dat mensen naar alleen de verstuurder willen reageren, maar (per ongeluk) op reply-all drukken, en dus iedereen het krijgt. Zijn in het bedrijfsleven genoeg voorbeelden van te noemen. Het is dus beter om een extra beveiliging toe te voegen ("Weet u zeker dat u reply-all wilt gebruiken?", dan reply-all default maken, met alle gevolgen van dien. Jij moet niet steeds je eigen situatie/wensen projecteren als het juiste.
Ik heb hier maar één zin voor:
Jij moet niet steeds je eigen situatie/wensen projecteren als het juiste.
;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
Voor mijn situatie zou zo'n melding alleen zin hebben als er een mail-groepen in de to/cc velden staan.

Als er alleen personen in staan, wil ik die standaard bij de discussie blijven betrekken.

LinkedIn - Collega worden?

• Rutix
BtM909 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 12:07:
[...]

Ik heb hier maar één zin voor:

[...]

;)
Afbeeldingslocatie: http://www.abiyamo.com/wp-content/uploads/2013/09/apply-cold-water-to-the-burned-area.jpg
Dat kan maar ik doelde er meer op of zij een oplossing van derde hebben of zelf een oplossing hebben gemaakt. Wij hebben ook weleens te maken met super grote logs en bij ons word die dan in een speciale DB ingeladen waarna je makkelijk op datum/categorie enzo kunt filteren :).

[ Voor 43% gewijzigd door Rutix op 07-10-2013 12:12 ]

Nothing to see here!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:43
PrisonerOfPain schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 11:11:
[...] Daar heeft helemaal niemand iets aan bij gedragen, het was een soak test die tijdens het weekend op mijn bureau heeft plaatsgevonden.
Had je maar nooit gezegd dat je aan BF4 werkt he? ^^

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
[...]

Bij de gmail webinterface kan je gewoon instellen wat standaard is, reply of reply to all. De niet-standaard functie (en forward) moet je expliciet voor kiezen dan.

Verwijderd

[...]

Nee, dat moet het niet: Verwijderd in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 4"

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Woy schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 12:05:
[...]

Als mensen eerst een zouden leren hoe je de velden To, CC, en BCC fatsoenlijk hoort te gebruiken wel ja.
100% dit.

Het zou misschien zelfs nog beter zijn als To en CC maar maximaal één e-mailadres kon bevatten.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
OkkE schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 13:20:
[...]

100% dit.

Het zou misschien zelfs nog beter zijn als To en CC maar maximaal één e-mailadres kon bevatten.
Waarom dat dan weer? :P

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Note: This function is only documented for completeness. It is not meant to be used by Themes or (MU-)Plugins.
-- http://codex.wordpress.or...ence/get_post_type_labels

Want? :X Waarom mag ik deze functie niet gebruiken? :+

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
Ik haat het als mijn code *opeens* niet meer werkt en ik totaal niet kan vinden waarom en ik ook geen relevante wijzigingen kan terugvinden via git. Ik kan ook niet testen of het in een oudere omgeving nog wel werkt, want dan wil de app niet meer starten i.v.m. een veranderde devomgeving en het is me teveel moeite om mijn devomgeving daarvoor ook terug te zetten.

[ Voor 13% gewijzigd door Gamebuster op 07-10-2013 13:27 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• Rutix
OkkE schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 13:20:
[...]

100% dit.

To misschien maar waarom CC? CC is er juist voor om het naar meerdere personen te sturen. BCC zou betekenen dat ze niet in de loop worden gehouden als er replies komen.

Nothing to see here!

• ThomasdH
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 29-06-2021
:w

Nieuw hier, richt me vooral op Android development.

• F.West98

F.West98

Alweer 17 jaar hier

ThomasdH schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 13:35:

Welkom :)

Klasgenoot en vriend van me ;)

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Oh noes, nog zo'n jonkie hier :/

:+

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11-2025

Korben

() => {};

Lijkt hier wel een crèche. :z

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08-2025

GateKeaper

#1 Procastinator

Een echte "Hello World" post. :+

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:47
Geboortedatum 4 mei 1997
Maar, maar, dan ben je toch 5 ofzo? :+

No shit, '97 klinkt zo jong, maar dan ben je dus ongeveer 16 he :P

• PrisonerOfPain
Struikrover schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 13:43:
[...]

Ja, opa.

• F.West98

F.West98

Alweer 17 jaar hier

Hij is een jaar ouder dan ik :)

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:19
hij mag dus wel bier (voor even)

[ Voor 23% gewijzigd door Ealanrian op 07-10-2013 13:45 ]

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08-2025

GateKeaper

#1 Procastinator

Struikrover schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 13:43:
[...]

Dan kan ie net bier voor ons halen op de vrijdagmiddag :*)

F.West98, you're obsolete now. :+

[ Voor 6% gewijzigd door GateKeaper op 07-10-2013 13:45 ]

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:47
Ja maar he, even in perspectief: Toen die jongen nog maar een half jaar in de luiers lag te krijsen zaten wij allemaal vol spanning naar de elfstedentocht te kijken :D
Hoi. Hoe is het met jouw grijze baard? :w

[ Voor 35% gewijzigd door Struikrover op 07-10-2013 13:46 ]

• OkkE

OkkE

Rutix schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 13:28:
[...]

To misschien maar waarom CC? CC is er juist voor om het naar meerdere personen te sturen. BCC zou betekenen dat ze niet in de loop worden gehouden als er replies komen.
Omdat ik te veel mensen in mijn vrienden- en vrienden-van-vrienden kring heb die nog steeds allemaal van die bullshit mails sturen naar iedereen, waar door mijn adres in steeds meer adressenboeken komt en ik nog meer van die mails ontvang. :N :F

/rant :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• StM
  • Registratie: Februari 2005

StM

(jarig!)
Daar zijn prima oplossingen voor O-) Gewoon een scriptje dat iedereen automatisch terugspammed als er meer dan bv 10 mensen in de TO of CC staan.

Of ze je daarna nog als vriend zien durf ik te betwijfelen....

[ Voor 31% gewijzigd door StM op 07-10-2013 13:50 ]

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:19
Alleen de email adressen van vrienden van vrienden van vrienden ga je dan verkloten toch?

• Korben

Korben

() => {};

Struikrover schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 13:45:
Ja maar he, even in perspectief: Toen die jongen nog maar een half jaar in de luiers lag te krijsen zaten wij allemaal vol spanning naar de elfstedentocht te kijken :D

[...]

Even relativeren: toen ik m'n account bij Tweakers aanmaakte ging de bewuste jongeheer net naar de kleuterschool (if that). :P

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Verwijderd

Hoi :w
Binnenkort hebben we de Devschuur Coffee crèche :D

• Korben

Korben

() => {};

Verwijderd schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 13:52:
[...]

Hoi :w
Binnenkort hebben we de Devschuur Coffee crèche :D
Och, meneer is ook de tienerjaren uitgekropen, hoor. :>

Verwijderd

Korben schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 13:55:
[...]

Och, meneer is ook de tienerjaren uitgekropen, hoor. :>
Op 1 augustus begonnen met werken; Ik behoor tot de grote mensen nu :+

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Verwijderd schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 13:58:
[...]

Op 1 augustus begonnen met werken; Ik behoor tot de grote mensen nu :+
:N :N :N
Zo werkt dat dus even niet he. Je bent pas een grote jongen als wij dat zeggen :Y

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:43
Ja maar he, even in perspectief: Toen die jongen nog maar een half jaar in de luiers lag te krijsen zaten wij allemaal vol spanning naar de elfstedentocht te kijken :D [...]
Wie de hel kijkt er nou naar de Elfstedentocht :S

97' mooi jaar :) Ergens in die tijd kreeg ik voor het eerst een PC waar ik ook gebruik van mocht maken (beperkt dat wel, daarvoor zat de PC achter slot en grendel),

• PrisonerOfPain
Erg goed, het is nog steeds crunch tijd :o

• F.West98

F.West98

Alweer 17 jaar hier

Baard? Welke baard :+

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

PrisonerOfPain schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 14:00:
[...]

Erg goed, het is nog steeds crunch tijd :o
Tjah, dan zou ik ook een grijze baard krijgen :+

• Laurens-R
Ben een paar dagen terug 30 geworden. Ben ik nu ook oud? :+

edit: kwam een paar weken geleden ook de eerste grijze haren tegen :X

[ Voor 39% gewijzigd door Laurens-R op 07-10-2013 14:03 ]

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Nog meer mensen die haat hebben aan Skyradio? Hier staat altijd, echt altijd, Skyradio aan. Alle nummers die voorbij zijn gekomen heb ik nu al 100x gehoord!

Ik kan mij dus echt niet concentreren met Celine Dion op de achtergrond hè...

Zo, dat is eruit. Koffie!

• PrisonerOfPain
Exception schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 14:02:
Nog meer mensen die haat hebben aan Skyradio? Hier staat altijd, echt altijd, Skyradio aan. Alle nummers die voorbij zijn gekomen heb ik nu al 100x gehoord!

Keihard mee zingen, dan in 't zo afgelopen.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Daarom heb ik gewoon eigen muziek op m'n telefoon staan, koptelefoon op... en goan! :p

Van radio word ik sowieso afgeleid door het het geklets en helemaal gek van alle muziek die je 300 keer hebt gehoord... :/

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
PrisonerOfPain schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 14:03:
[...]

Keihard mee zingen, dan in 't zo afgelopen.
Haha, dan is het gedaan met mijn baan hier ben ik bang.
TheNephilim schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 14:05:
[...]

Daarom heb ik gewoon eigen muziek op m'n telefoon staan, koptelefoon op... en goan! :p

Van radio word ik sowieso afgeleid door het het geklets en helemaal gek van alle muziek die je 300 keer hebt gehoord... :/
Wij hebben altijd veel overleg tijdens het ontwikkelen dus dat is niet echt handig. Ik werk drie dagen thuis en twee op kantoor (= overleg). Die twee dagen zijn dus het ergste. Thuis gaat mijn eigen Spotify-playlist op hard! ;-)

• Rutix
Exception schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 14:09:
[...]

Haha, dan is het gedaan met mijn baan hier ben ik bang.

[...]

Wij hebben altijd veel overleg tijdens het ontwikkelen dus dat is niet echt handig. Ik werk drie dagen thuis en twee op kantoor (= overleg). Die twee dagen zijn dus het ergste. Thuis gaat mijn eigen Spotify-playlist op hard! ;-)
Maar als je veel overlegt is het toch helemaal niet handig als je standaard radio aan hebt staan? Bij ons word ook overlegt maar we doen ook gewoon koptelefoon op. Dat betekent of dat je heel geconcerteerd bezig bent of dat je even niet gestoord wil worden :). Ik zou trouwens beetje raar vinden als je baan kwijt raakt omdat je even uit protest mee gaat zingen :P

Nothing to see here!

• Avalaxy

Verschrikkelijk, bedrijven waar ze dat doen. Ik heb echt een rothekel aan popmuziek, en al helemaal wanneer ze het ELKE dag herhalen :-( Bij een bedrijf waar ik gewerkt heb draaiden ze altijd Skyradio en 538 ;( En je mocht daar officieel ook niet eens met oordopjes rondlopen.

• Rutix
Avalaxy schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 14:18:
[...]

Verschrikkelijk, bedrijven waar ze dat doen. Ik heb echt een rothekel aan popmuziek, en al helemaal wanneer ze het ELKE dag herhalen :-( Bij een bedrijf waar ik gewerkt heb draaiden ze altijd Skyradio en 538 ;( En je mocht daar officieel ook niet eens met oordopjes rondlopen.
Vind ik zo raar he. Je mag geen oordopjes in maar er staat wel muziek aan die iedereen zijn concentratie vernageld :(

Nothing to see here!

• kwaakvaak_v2
  • Laatst online: 10-10-2025
Rutix schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 14:35:
[...]

Vind ik zo raar he. Je mag geen oordopjes in maar er staat wel muziek aan die iedereen zijn concentratie vernageld :(
en niemand die daar dat begrijpt? Ik bedoel, ken het probleem van aantal opdracht/werkgevers terug, maar toen ik uitgelegd had wat de kosten/baten waren van een paar dopjes was de keuze snel gemaakt.

Driving a cadillac in a fool's parade.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

ThomasG schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 12:03:
Jij moet niet steeds je eigen situatie/wensen projecteren als het juiste.
Waarom niet, mijn eigen situatie is toch gewoon de enige juiste :?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
OkkE schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 13:47:
[...]

[...]

Omdat ik te veel mensen in mijn vrienden- en vrienden-van-vrienden kring heb die nog steeds allemaal van die bullshit mails sturen naar iedereen, waar door mijn adres in steeds meer adressenboeken komt en ik nog meer van die mails ontvang. :N :F

/rant :)
Maar dan moet je die mensen opvoeden, en niet de gewenste functionaliteit slopen. Het is heel normaal om een lijst met mensen in de To of CC te hebben.

Een functie "Send separate mails" o.i.d. bij het versturen van de initiële mail kan nog wel handig zijn, maar daar gebruik ik dan meestal gewoon de BCC voor.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Avalaxy
Rutix schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 14:35:
[...]

In dat geval ging het om een baan in de elektrotechniek. Fabriekshal enzo. Om veiligheidsredenen wilden ze dat dus niet. Maar kennelijk was ik de enige die zich intens stoorde aan de muziek :P

• OkkE

OkkE

Woy schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 15:02:
Maar dan moet je die mensen opvoeden, en niet de gewenste functionaliteit slopen. Het is heel normaal om een lijst met mensen in de To of CC te hebben.
Opvoeden is met tot nu toe niet gelukt. :+

Voor de duidelijkheid: Mijn post was niet serieus bedoeltd, ik wil niet dat To of CC veranderdt qua werking.

Het werkt prima zo, het zijn inderdaad de mensen die opvoeding nodig hebben. Het systeem werkt ook prima en CC is in veel gevallen erg handig (gebruik het zelf ook regelmatig). Ik had misschien duidelijker moeten zijn dat ik het niet echt meende. :)
Avalaxy schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 15:23:
[...]

bedoelde -> bedoeld
To of CC loopt -> To of CC verandert
Aargh. * OkkE fails.

[ Voor 14% gewijzigd door OkkE op 07-10-2013 15:25 ]

• Avalaxy
OkkE schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 15:20:
[...]

Mijn post was niet serieus bedoeltd, ik wil niet dat To of CC veranderdt qua werking.
bedoelde -> bedoeld

[ Voor 4% gewijzigd door Avalaxy op 07-10-2013 15:23 ]

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:45

BM

Moderator Spielerij
kwaakvaak_v2 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 14:40:
[...]

en niemand die daar dat begrijpt? Ik bedoel, ken het probleem van aantal opdracht/werkgevers terug, maar toen ik uitgelegd had wat de kosten/baten waren van een paar dopjes was de keuze snel gemaakt.
Ik ben zo blij dat daar hier niet moeilijk over gedaan word. Zit zelf grote delen van de dag met 1 of 2 oordopjes in, omdat ik met mijn eigenlijk muziek aan gewoon stukken beter door kan werken. Snap dat men soms denkt dat je je dan teveel afsluit voor je omgeving, maar hier geven ze een duw tegen m'n stoel, of ze zwaaien een keer, en ik ben binnen 2 seconde beschikbaar voor overleg. Werkt voor mij prima, en ik kan me ook moeilijk voorstellen dat ik ergens zou werken waar ik verplicht naar de radio moet luisteren, of nog erger, er geen muziek op staat.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Avalaxy schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 15:23:
[...]

bedoelde -> bedoeld
Volgens je eerste logica: veranderde -> veranderd :+

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Ja. Ik weet niet of het daar aan ligt of niet maar ik had in de vorige XCode geen problemen. Als ik in de command line probeerde te compilen kreeg ik wel een melding over certificaten....maar goed als dat al de aanleiding is lijkt het me heel netjes dat ik gewoon krijg te horen dat mijn tests gefaald zijn omdat error x is opgetreden tijdens het compileren, niet?

Stel dat ergens tegen het einde van je project stiekem je unit tests omdonderen en je als je klaar bent zoiets hebt van "mooi, alle tests passen, shippen!" terwijl er eigenlijk wat tests omgedonderd zijn door je laatste fixes :/

iOS developer

• Laurens-R
BikkelZ schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 15:54:
[...]

Ja. Ik weet niet of het daar aan ligt of niet maar ik had in de vorige XCode geen problemen. Als ik in de command line probeerde te compilen kreeg ik wel een melding over certificaten....maar goed als dat al de aanleiding is lijkt het me heel netjes dat ik gewoon krijg te horen dat mijn tests gefaald zijn omdat error x is opgetreden tijdens het compileren, niet?

Stel dat ergens tegen het einde van je project stiekem je unit tests omdonderen en je als je klaar bent zoiets hebt van "mooi, alle tests passen, shippen!" terwijl er eigenlijk wat tests omgedonderd zijn door je laatste fixes :/
Nu heb ik geen verstand van XCode... maar een certificate/compiler error lijkt mij geen onderdeel van het unit test process (waar je effectief alleen je eigen code test).

Ps. ik zou m'n 'shipability' ook niet laten afhangen van m'n unit tests (voor hetzelfde geld heb ik daarin wat over het hoofd gezien)... neem aan dat er ook een manual/UAT test is :)

• Korben

Korben

() => {};

Laurens-R schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 16:03:
[...]

Nu heb ik geen verstand van XCode... maar een compiler error lijkt mij geen onderdeel van het unit test process (waar je effectief alleen je eigen code test).

Ps. ik zou m'n 'ship-ability' ook niet laten afhangen van m'n unit tests (voor hetzelfde geld heb ik daarin wat over het hoofd gezien)... neem aan dat er ook een manual/UAT test is :)
Ik zou niet ronduit zeggen dat een project shippable is op het moment dat er geen unit tests falen, maar andersom wel dat het niet shippable is op het moment dat er unit tests wél falen.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

De baas loopt langzaam naar de Chill-out zone....

Tijd voor GTA :D

Verwijderd

Ik heb nu een lambda functie met 13 parameters, welke calls maakt naar 9 andere lambda functies en een stuk of 6 arrays uit de scope captured.

De hoogste tijd om het een en ander over te zetten naar een andere class :X

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Laurens-R schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 16:03:
[...]

Nu heb ik geen verstand van XCode... maar een certificate/compiler error lijkt mij geen onderdeel van het unit test process (waar je effectief alleen je eigen code test).

Ps. ik zou m'n 'shipability' ook niet laten afhangen van m'n unit tests (voor hetzelfde geld heb ik daarin wat over het hoofd gezien)... neem aan dat er ook een manual/UAT test is :)
Korben schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 16:04:
[...]

Ik zou niet ronduit zeggen dat een project shippable is op het moment dat er geen unit tests falen, maar andersom wel dat het niet shippable is op het moment dat er unit tests wél falen.
Nee maar je bouwt een feature, addt wat tests, je feature werkt en je tests passen. Vervolgens wordt het nog eens gecheckt door de product owner. Dat betekent waar ik nu werk dat de boel naar de live farm kan. Want het project is zo groot dat het niet meer met de hand te testen is. Stel dat er wat omflikkert op een wat minder opvallende plek en de test wordt niet meer uitgevoerd: dat is onvergeeflijk.

iOS developer

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Oooooowh, het schiet weer niet op hier... :/ één regel waarin ik een variabele check en weergeef hebben allebei een verschillende uitkomst. Bah...

--- Edit ---

Tuurlijk, short if-else in een andere short if-else zonder omringende ( ...

[ Voor 24% gewijzigd door TheNephilim op 07-10-2013 17:19 ]

Verwijderd

RobIII schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 15:26:
[...]

Volgens je eerste logica: veranderde -> veranderd :+
Als voltooid deelwoord ook helemaal correct ;)
Edit: Sarcasm...?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 18:03 ]

• F.West98

F.West98

Alweer 17 jaar hier

}:|

C#:
1
2
3
4
5
6
7
public ActionResult Index() {
/* magic */
}

public ActionResult Index(int id) {
/* magic */
}

Url met of zonder id, hij kan niet kiezen :X

edit:
Oh, my bad.
Met normale functies kan dit wel, maar met actions dus blijkbaar niet.
Dan maar eens gaan renamen en refactoren

[ Voor 27% gewijzigd door F.West98 op 07-10-2013 18:48 ]

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:07
F.West98 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 18:43:
}:|

C#:
1
2
3
4
5
6
7
public ActionResult Index() {
/* magic */
}

public ActionResult Index(int id) {
/* magic */
}

Url met of zonder id, hij kan niet kiezen :X

edit:
Oh, my bad.
Met normale functies kan dit wel, maar met actions dus blijkbaar niet.
Dan maar eens gaan renamen en refactoren
Of de eerste weghalen en een vraagteken achter int zetten en een = null achter id. Dan mag het weer wel.

• F.West98

F.West98

Alweer 17 jaar hier

De ene is overzicht, de andere is één unieke.
Inmiddels zo opgelost (wil wel 2 functions):
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
public ActionResult Index(int? meetingid) {
    if(meetingid.HasValue) {
        return Show(meetingid);
    }
    /* magic */
}
public ActionResult Show(int? meetingid) {
    if(!meetingid.HasValue) {
        return RedirectToAction("Index");
    }
    /* magic */
}

De ene keer een functie-call zodat url hetzelfde blijft, andere keer een redirect zodat url verandert :)

Pagina: 1 ... 46 ... 137 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.