yes bye, i am crazy henkie not!Gamebuster schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 14:29:
[...]
Like the clock ticks at home, it ticks nowhere.
The apple doesn't land far away from the tree.
When the cat leaves the home, the mice dance on the table.
Niets, was een algemene vraag. Dat staat ook in mijn laatste zin. Ik snap de basis van NaN wel, echter niet hoe dit in iets kan komen als je simpele waardes hebt die alleen worden opgeteld. In feite gebeurt er alleen 200+200+200 etc. Goed misschien moet ik even wat minder snel de link tussen het spel en jou gaan leggen, maar ik heb gewoon veel interesses in de werking van games e.d. Wellicht spreek ik jou er gewoon half op aan omdat ik het super tof vind dat jij daar werkt, en ik hoop op wat insider dingetjes waardoor ik zelf weer verder kan zoeken op bepaalde onderwerpen.PrisonerOfPain schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 09:21:
[...]
Wat wil je dat ik uitleg? Je bent een programmeur, dan weet je toch hoe je aan een NaN komt? Meer dan raden kan ik ook niet voor je doen. Div by zero? Invalid network data?
Zie mij maar gewoon als het kleine broertje die enthousiast is, sorry als ik irritant overkom
Verwijderd
Het zou mij verbazen moest PrisonerOfPain je op al je vragen kunnen antwoorden. Tenslotte gaat het hier om een enorm project waar met honderden developers aan gewerkt is.douweegbertje schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 15:09:
[...]
Niets, was een algemene vraag. Dat staat ook in mijn laatste zin. Ik snap de basis van NaN wel, echter niet hoe dit in iets kan komen als je simpele waardes hebt die alleen worden opgeteld. In feite gebeurt er alleen 200+200+200 etc. Goed misschien moet ik even wat minder snel de link tussen het spel en jou gaan leggen, maar ik heb gewoon veel interesses in de werking van games e.d. Wellicht spreek ik jou er gewoon half op aan omdat ik het super tof vind dat jij daar werkt, en ik hoop op wat insider dingetjes waardoor ik zelf weer verder kan zoeken op bepaalde onderwerpen.
Zie mij maar gewoon als het kleine broertje die enthousiast is, sorry als ik irritant overkom
Of zoals onze SP man Roemer ooit in een buitenlandse persvoorlichting zei: Now we sit with the baked pears!Gamebuster schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 14:29:
[...]
Dunglish: http://www.makethatthecatwise.nl/dunglish-explained/
Verwijderd
Onze goede vriend Coltrui heeft in een ververleden een blogje getikt in het Dunglish: Non-tech alert!: From now off on, blogging in EnglishGamebuster schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 14:29:
[...]
Dunglish: http://www.makethatthecatwise.nl/dunglish-explained/
Nu ja, net wat ik zeg, er zit nog een hele network layer tussen waar ook iets mee aan de hand kan zijn. Anyway, we hebben er een bugreport voor dus het zal wel een keer gefixed worden.douweegbertje schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 15:09:
[...]
[ Voor 10% gewijzigd door PrisonerOfPain op 04-10-2013 15:30 ]
Rare lui die Zweden ^^PrisonerOfPain schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 15:41:
Heuuuu! Nationale feestdag waarbij we... kanneel bollen vieren.
[afbeelding]
Ziet er wel verdomd lekker uit zeg...
Hoort bij de fikapdebie schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 15:55:
check die drie koffiekannen dan ook rechts
No coffee, no code.
Support-ticket van een klant:

* Firesphere kijkt nog een keer naar de tickets van de klant.
Geschiedenis juni: 7 tickets "Waarom staan er oude tweets op de site"
Geschiedenis juli: 4 tickets "oude tweets op website"
Geschiedenis augustus: 9 tickets. Alle betreffende "Geen recente tweets op website"
Geschiedenis september: 0 tickets (Ze hadden vakantie gok ik)
* Firesphere bekijkt de twitterfeed van de klant:Er worden geen recente tweets getoond, maar 2 oude tweets van vorig jaar
maart !

Geschiedenis augustus: 9 tickets. Alle betreffende "Geen recente tweets op website"
[ Voor 4% gewijzigd door Firesphere op 04-10-2013 16:23 ]
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Rijp voor DailyWTFFiresphere schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 16:00:
[...]
* Firesphere bekijkt de twitterfeed van de klant:
[afbeelding]
iOS developer
Zijn ze niet misschien een ander Twitter account gaan gebruiken? Of is dit een hele erge PEBKAC?
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
En als ik naar die website van ze ga dan kom ik op PleskFiresphere schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 16:00:
[...]
[afbeelding]
Dit is echt een gevalletje PEBKAC. Eerder HAPWEOOTC (Huge Ass Problem Which Exists Only On Their Chairs)OkkE schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 16:06:
[...]
Zijn ze niet misschien een ander Twitter account gaan gebruiken? Of is dit een hele erge PEBKAC?
Zow, jij hebt fanatiek gezochtAvalaxy schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 16:11:
[...]
En als ik naar die website van ze ga dan kom ik op Plesk
Klopt ja, die site bestaat inderdaad niet meer.
[ Voor 39% gewijzigd door Firesphere op 04-10-2013 16:15 ]
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Valt opzich wel mee hoor. 'site:twitter.com ""2-woorden-uit-tweet"', eerste hit (bij mij).Firesphere schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 16:13:
[...]
Zow, jij hebt fanatiek gezocht
Klopt ja, die site bestaat inderdaad niet meer.
Maar wat meer over koffie praten hier, en minder frustraties uiten. Voor je 't weet staat de baas/klant aan 't bureau.
[ Voor 41% gewijzigd door GateKeaper op 04-10-2013 16:26 ]
Doe maar ff niet spammen ofzo, geen zin in gezeik daarmee. Ik dacht dat't nog wel generiek genoeg was.
[ Voor 12% gewijzigd door Firesphere op 04-10-2013 16:21 ]
Het is nooit te generiek voor tweakers zoals wij!Firesphere schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 16:21:
[...]
Doe maar ff niet spammen ofzo, geen zin in gezeik daarmee. Ik dacht dat't nog wel generiek genoeg was.
Nothing to see here!
Bloody hell! Ben een addin aan het maken voor Sql Server Management studio (vrijdagmiddag projectje). Ik verbind naar een database, open de "databases" node waarin 96 databases staan, aantal subnodes in de databases TreeNode: 50
. Gebeurt allemaal async, heel mooi van de devvers bij Microsoft natuurlijk, maar er geen enkele mogelijkheid om ergens een event op te vangen of iets dergelijks dat het ding klaar is met laden en alle 96 subnodes aanwezig zijn.
En maandag krijg je de vraag waar die piek in hun bezoekersaantal vandaag toch weg kwam.Firesphere schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 16:21:
[...]
Ik dacht dat't nog wel generiek genoeg was.
Ik vermoed dat ze verwachten dat de mensen die hun zelf volgen ook in de Twitter feed terecht komen.Firesphere schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 16:00:
[...]
[afbeelding]
Vermoedelijk beseffen ze dus niet dat alleen hun eigen tweets in de feed terecht komen.
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Wat bij onze klanten ook wel eens is, is dat ze verwachten dat als ze gementioned worden, dat dat er dan ook in komt (zonder dat ze dat retweeten). Maar als ze dat elke maand meerdere keren vragen, zou je er dan niet een keer naar vragen?Jan_V schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 16:32:
[...]
Ik vermoed dat ze verwachten dat de mensen die hun zelf volgen ook in de Twitter feed terecht komen.
Vermoedelijk beseffen ze dus niet dat alleen hun eigen tweets in de feed terecht komen.
Herkenbaar, maar ook typisch gevalletje van "miscommunicatie", als de klant had aangegeven naast hun eigen tweets ook "volgers" wilden tonen op de twitterfeed, had dit al afgevangen geweest met de melding dat dat niet zomaar kan.Jan_V schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 16:32:
[...]
Ik vermoed dat ze verwachten dat de mensen die hun zelf volgen ook in de Twitter feed terecht komen.
Als het erom gaat dat ze alle tweets met #naampje hadden willen hebben, of alles wat aan hen getweet is, had dat ook duidelijk moeten zijn natuurlijk.
Ach, heerlijk typisch voorbeeldje van verwachtingen vs realiteit.
Wat dacht je van een mailing? Er bestaat een huisstijl, maar dat hebben ze zelf aangepast (in word).
Nu als ze een brief printen, printen ze 2x. 1x het briefpapier en dan 1x de tekst. Voor de mailing wilde ze een brief versturen, de bedoeling was dus om dat zo te printen en dan in te scannen en dan als bijlage erbij te doen..
Uiteindelijk heb ik dan maar een simpele 'html' template gemaakt zodat ze het fatsoenlijk konden gaan versturen...
Mja de kennis van de gemiddelde gebruiker is minimaal, en als je dan ook nog eens weinig financiële middelen hebt dan kom je vaak tot dit soort 'oplossingen' om het maar in te scannen.
Nu als ze een brief printen, printen ze 2x. 1x het briefpapier en dan 1x de tekst. Voor de mailing wilde ze een brief versturen, de bedoeling was dus om dat zo te printen en dan in te scannen en dan als bijlage erbij te doen..
Uiteindelijk heb ik dan maar een simpele 'html' template gemaakt zodat ze het fatsoenlijk konden gaan versturen...
Mja de kennis van de gemiddelde gebruiker is minimaal, en als je dan ook nog eens weinig financiële middelen hebt dan kom je vaak tot dit soort 'oplossingen' om het maar in te scannen.
In de originele vraag staat heel duidelijk "Onze eigen feed". Dat ze iets anders verwachten, niet mijn probleem toch?jbdeiman schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 16:43:
[...]
Herkenbaar, maar ook typisch gevalletje van "miscommunicatie", als de klant had aangegeven naast hun eigen tweets ook "volgers" wilden tonen op de twitterfeed, had dit al afgevangen geweest met de melding dat dat niet zomaar kan.
Als het erom gaat dat ze alle tweets met #naampje hadden willen hebben, of alles wat aan hen getweet is, had dat ook duidelijk moeten zijn natuurlijk.
Ach, heerlijk typisch voorbeeldje van verwachtingen vs realiteit.
Natuurlijk wel? Dit soort communicatie problemen zijn wmb de fouten van de dev.Firesphere schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 16:48:
[...]
In de originele vraag staat heel duidelijk "Onze eigen feed". Dat ze iets anders verwachten, niet mijn probleem toch?
Niet van de dev, wél van de projectmanager. Behalve wanneer dev == projectManager, natuurlijk.PrisonerOfPain schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 16:53:
[...]
Natuurlijk wel? Dit soort communicatie problemen zijn wmb de fouten van de dev.
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Nee, is hun eigen fout, en ik ben niet de projectmanager. We hebben ze geadviseerd, hebben ze geweigerd.PrisonerOfPain schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 16:53:
[...]
Ik doe nu de productiemanagement van 4 scrumteams. Daarbij lees ik mee wat de teams (vooral scrummaster en accountmanager) met de klant bespreekt. Als ik zie dat dat ergens niet goed gaat, dan grijp ik in. In het geval wat je nu beschrijft zou ik na 3x dezelfde vraag de accountmanager vragen om langs te gaan bij de klant of de klant langs laten komen. Sterker nog: ik vind dat de accountmanager dat uit zichzelf moet doen en zal 'm erop aanspreken als hij dat niet doet.Firesphere schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 16:59:
[...]
Nee, is hun eigen fout, en ik ben niet de projectmanager. We hebben ze geadviseerd, hebben ze geweigerd.
Hier "mogen" klanten ook niet meer dom genoemd worden. Ik vind dat er een heel verkeerde sfeer ontstaat als iedereen de klant maar dom vindt. Een klant heeft vaak geen verstand van hoe het werkt, maar dat betekent nog niet dat de klant dom is.
Dus doe jij aanname's over zaken waar je niets van weet?
Ik had gister issues met de hosting van een project. Er bleek bij antagonist een issue te zijn, dat eigenlijk heel open werd gecommuniceerd. Gekke firmware bug. (STEC ZeusRam intentlog issue ) ( https://status.antagonist.nl/issue/721 )
Komt er nu ineens de vraag in het team of we niet van host moeten veranderen. Toegegeven, de database was gister weg, maar ben juist blij met de communicatie vanuit antagonist. Ben ik een half uur kwijt met uitleggen dat uptime garantie bij andere hosts ook niet altijd correct is, en dan we blij moeten zijn met het feit dat er open communicatie is, en dat omdat we nu geen replicatie doen, de impact groter lijkt dan het is. (en het dus gewoon eigen schuld is, hosts gaan wel eens down)
(Een aantal test DBs op 2 testservers gaat het trouwens om)
Komt er nu ineens de vraag in het team of we niet van host moeten veranderen. Toegegeven, de database was gister weg, maar ben juist blij met de communicatie vanuit antagonist. Ben ik een half uur kwijt met uitleggen dat uptime garantie bij andere hosts ook niet altijd correct is, en dan we blij moeten zijn met het feit dat er open communicatie is, en dat omdat we nu geen replicatie doen, de impact groter lijkt dan het is. (en het dus gewoon eigen schuld is, hosts gaan wel eens down)
Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.
Ja. Je kunt mij niet vertellen dat er goed is gehandeld als er keer op keer, maand na maand dezelfde vraag terug komt.Firesphere schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 17:24:
Dus doe jij aanname's over zaken waar je niets van weet?
[ Voor 42% gewijzigd door orf op 04-10-2013 17:28 ]
Dan zou ik als ik jou was eens beginnen met goed te lezen en je vooral te bemoeien met zaken waar je niets van af weet.orf schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 17:27:
[...]
Ja. Je kunt mij niet vertellen dat er goed is gehandeld als er keer op keer, maand na maand dezelfde vraag terug komt.
Tja, met de storing bij Easynet afgelopen week (nieuws: Datacenter Easynet ligt deels plat door stroomstoring) waren duizenden sites de hele middag onbereikbaar (hier ook een VPS van 10.00 to 17.30 offline..) Was ook niet ideaal..Biersteker schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 17:26:
Ik had gister issues met de hosting van een project. Er bleek bij antagonist een issue te zijn, dat eigenlijk heel open werd gecommuniceerd. Gekke firmware bug. (STEC ZeusRam intentlog issue ) ( https://status.antagonist.nl/issue/721 )
Damn, totaal vergeten om aan te dragen, maar had het wel meegekregen. Naja, hoe dan ook goede tijd om database replicatie door te voeren.Barryvdh schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 17:31:
[...]
Tja, met de storing bij Easynet afgelopen week (nieuws: Datacenter Easynet ligt deels plat door stroomstoring) waren duizenden sites de hele middag onbereikbaar (hier ook een VPS van 10.00 to 17.30 offline..) Was ook niet ideaal..
/me heeft ondertussen zn devbox volledig over op elementary os
[ Voor 6% gewijzigd door Biersteker op 04-10-2013 17:36 ]
Als dit kenmerkend is voor je manier van communiceren.Firesphere schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 17:31:
[...]
Dan zou ik als ik jou was eens beginnen met goed te lezen en je vooral te bemoeien met zaken waar je niets van af weet.
Mijn manier wel jaorf schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 17:47:
[...]
Als dit kenmerkend is voor je manier van communiceren.
Maar dat heeft niets met communicatie met klanten te maken.
Zoals ik al zei, ik ben niet degene die met klanten communiceert. Dat ben ik ook nog steeds niet
Mag er iets minder spanning op een vrijdag? Afgaande op Firesphere's posts is het gewoon een probleem dat door miscommunicatie is ontstaan, wat na herhaaldelijk advies niet helemaal bij de klant is aangekomen. Kan gebeuren, maar om nu op de man te gaan spelen op een vrijdag...orf schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 17:47:
[...]
Als dit kenmerkend is voor je manier van communiceren.
Er speelt meer mee, zoals bijvoorbeeld technische limitaties etc.PrisonerOfPain schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 16:53:
[...]
Dat er uberhaupt wordt veroordeeld zonder enige kennis van zaken verbaasd me.
Post dan geen voorbeelden als je niet wilt dat er over gepraat wordt. Jij moet toch ook weten dat iedereen het beter weet en dan zijn mening geeft? Vooral hier in een devschuur.Firesphere schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 18:42:
[...]
Er speelt meer mee, zoals bijvoorbeeld technische limitaties etc.
Dat er uberhaupt wordt veroordeeld gediscussieerd zonder enige kennis van zaken verbaasd me.
Discussieren != veroordelen. Wat dus wel gebeurd. "Ja jij doet iets fout", zonder enige kennis van zaken is geen discussieren.douweegbertje schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 19:05:
[...]
Post dan geen voorbeelden als je niet wilt dat er over gepraat wordt. Jij moet toch ook weten dat iedereen het beter weet en dan zijn mening geeft? Vooral hier in een devschuur.
Je afvragen hoe de communicatie is verlopen etc. mag van mij hoor, dat boeit me niet zo. Maargoed, iedereen mag denken wat'ie wil. En als je denkt dat ik of iemand anders iets fout heeft gedaan, moet diegene dat zelf weten.
En ik zal de laatste zijn die ontkent dat ik de people skills van een pinda heb. Daarom ben ik ook niet degene die dergelijke communicatie etc. hoeft te doen.
Ja klopt maar ik weet vrij zeker dat mensen het meer bedoelen als een discussie punt ipv jou of iemand anders 'aan te vallen' of het persoonlijk maken (imo). Men zegt al vrij snel iets in de 'jij' of 'bij jouw bedrijf' terwijl het vrij generiek is bedoeld. Vrij weinig IT'rs hebben 'people skills'Firesphere schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 19:11:
[...]
Discussieren != veroordelen. Wat dus wel gebeurd. "Ja jij doet iets fout", zonder enige kennis van zaken is geen discussieren.
Je afvragen hoe de communicatie is verlopen etc. mag van mij hoor, dat boeit me niet zo. Maargoed, iedereen mag denken wat'ie wil. En als je denkt dat ik of iemand anders iets fout heeft gedaan, moet diegene dat zelf weten.
En ik zal de laatste zijn die ontkent dat ik de people skills van een pinda heb. Daarom ben ik ook niet degene die dergelijke communicatie etc. hoeft te doen.
Daarnaast nogmaals; ik zelf en volgens mij vrij veel mensen hier willen graag hun mening geven over hoe het beter kan.. dat zal je (imo) altijd houden qua programmeurs
[freelance rant 182]/me schopt maar weer eens een klant oplichter door naar het incassobureau; heb er na 6 maanden en tig niet nagekomen betalingsafspraken wel weer genoeg van.
Beetje een deel van een klus uitbesteden, zelf betaald worden en dat geld gebruiken om je eigen financiële gaten te vullen...
Zal ik me maar om laten scholen tot boswachter of zo? Of weet iemand anders nog een leuk baantje want het frustratie niveau zit weer torenhoog.
Beetje een deel van een klus uitbesteden, zelf betaald worden en dat geld gebruiken om je eigen financiële gaten te vullen...
Zal ik me maar om laten scholen tot boswachter of zo? Of weet iemand anders nog een leuk baantje want het frustratie niveau zit weer torenhoog.
[ Voor 4% gewijzigd door StM op 04-10-2013 19:20 ]
Dat is waar. Maargoed, dan maar nogmaals een uitleg, nu iets specifieker:douweegbertje schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 19:16:
[...]
Ja klopt maar ik weet vrij zeker dat mensen het meer bedoelen als een discussie punt ipv jou of iemand anders 'aan te vallen' of het persoonlijk maken (imo). Men zegt al vrij snel iets in de 'jij' of 'bij jouw bedrijf' terwijl het vrij generiek is bedoeld. Vrij weinig IT'rs hebben 'people skills'Dus in zo'n discussie/veroordeling komt dat snel naar voren.
Daarnaast nogmaals; ik zelf en volgens mij vrij veel mensen hier willen graag hun mening geven over hoe het beter kan.. dat zal je (imo) altijd houden qua programmeurs
Vanwege de keuze toentertijd bij dit project, is het technisch onhaalbaar om de klant te geven wat ze eigenlijk willen.
Omdat ze toentertijd nog zeker waren van hun gedrag op twitter. Hier is uiteraard advies op uitgebracht om het anders te doen.
Nu komt de klant tot de ontdekking dat het toch niet helemaal gaat zoals gewenst. Alleen kan het niet worden aangepast, maar blijven ze wel (zij het indirect) de vraag stellen of het anders kan.
Hierop geven wij uiteraard gepast antwoord en gepast advies. Alleen het doorvoeren van een wijziging aan onze kant, is natuurlijk niet gratis (garantie etc. ruimschoots verlopen, geen SLA).
Tel dit bij elkaar op, voeg daar een tiental stagiairs aan toe en je hebt een situatie die je gerust als "vermakelijk" kan bestempelen.
En dat is niemands "schuld", maar een gevolg van "keuzes in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst".
Ja, wel mee stoppen als je het niet meer zo ziet zitten en je er persoonlijk aan kapot gaat als het niet lekker loopt met je eigen bedrijf. Ik ben toentertijd ook verkapt gestopt, en weer in dienstverband begonnen waarbij ik dan mijn bedrijf ernaast hou. Dankzij dit ben ik financieel niet afhankelijk van mijn klanten, en hoef ik niet elke rand klant 'aan te nemen' en kan ik relatief "hoge" eisen stellen (zoals echte contracten + vooruitbetalingen, leuke opdrachten etc.). Zo krijg ik weer meer ervaring + leuk zakcentje zonder risico.StM schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 19:20:
[freelance rant 182]/me schopt maar weer eens een klant oplichter door naar het incassobureau; heb er na 6 maanden en tig niet nagekomen betalingsafspraken wel weer genoeg van.
Tja. Het is misschien niemands schuld dat het zo gelopen is, maar dat na zoveel tickets niemand van jullie bedrijf aan tafel is gaan zitten met die klant is gewoon onprofessioneel.Firesphere schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 19:22:
En dat is niemands "schuld", maar een gevolg van "keuzes in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst".
rest is gemoved naar ander topic
[ Voor 77% gewijzigd door BtM909 op 04-10-2013 22:34 ]
https://niels.nu
Zoals ik aangaf, is dat dus wel gebeurd, alleen accepteren ze de financiele gevolgen er van (nog) niet. Terwijl ondertussen de ene na de andere marketeer/stagiair er melding van maakt.Hydra schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 20:39:
[...]
Tja. Het is misschien niemands schuld dat het zo gelopen is, maar dat na zoveel tickets niemand van jullie bedrijf aan tafel is gaan zitten met die klant is gewoon onprofessioneel.
[ Voor 35% gewijzigd door Firesphere op 05-10-2013 15:11 ]
Ik vind dat de makkelijk gezegd. Ik zeg niet dat het jouw fout is, helemaal niet, maar iemand bij jullie heeft z'n werk niet goed gedaan. Anders kreeg je die tickets niet meer.Firesphere schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 20:43:
[...]
Zoals ik aangaf, is dat dus wel gebeurd, alleen accepteren ze de financiele gevolgen er van (nog) niet. Terwijl ondertussen de ene na de andere marketeer/stagiair er melding van maakt.
Dat is toch echt te kort door de bocht. De verkeerde bocht ook nog. Lees even rustig na, want je maakt nu aannames die totaal niet stroken met wat ik heb gezegd.Hydra schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 20:49:
[...]
Ik vind dat de makkelijk gezegd. Ik zeg niet dat het jouw fout is, helemaal niet, maar iemand bij jullie heeft z'n werk niet goed gedaan. Anders kreeg je die tickets niet meer.
Wellicht ook interessant voor andere Tweakers: Coursera: Programming languages.
Zijn er weer eens rellen in de devschuur, heb je geen popcorn in huis 
Hoe laat arriveert de mobiele devschuur eenheid?
Ik heb alles wat je schreef gelezen hoor, maar ik vind het erg makkelijk om te zeggen dat ze niet willen luisteren. Ik heb ook wel klanten uit moeten leggen dat dingen die ze graag willen hebben erg duur zouden worden. En die bleven dan ook geen tickets sturen. Dus ergens is er iets HEEL erg misgegaan in de klantverwachting. Daarbij komt ook nog dat de manier waarop je over de klant praat doet voorkomen alsof er bij jullie een "pff, zonder die kutklanten zou m'n werk zoveel beter zijn"-sfeer hangt. En er zijn gewoon een hoop ITers die zo denken, dus zo gek is het ook niet dat men, op basis van wat jij schrijft, zo denkt.Firesphere schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 20:58:
[...]
Dat is toch echt te kort door de bocht. De verkeerde bocht ook nog. Lees even rustig na, want je maakt nu aannames die totaal niet stroken met wat ik heb gezegd.
Jij kent de situatie beter dan ik, dus je moet lekker doen / vinden wat je wil. Ik zeg alleen dat 't op mij nogal typisch overkomt. Een misalignment tussen klantverwachtingen en wat opgeleverd wordt is hoe dan ook de fout van de leverancier, niet van de klant.
Ik moet weg, sorryAvalaxy schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 21:08:
Zijn er weer eens rellen in de devschuur, heb je geen popcorn in huis
[ Voor 10% gewijzigd door Hydra op 04-10-2013 21:24 ]
Wat mij vooral verbaast is dat je dat met een d schrijft.Firesphere schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 18:42:
Dat er uberhaupt wordt veroordeeld zonder enige kennis van zaken verbaasd me.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
.oisyn schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 21:41:
[...]
Wat mij vooral verbaast is dat je dat met een d schrijft.
Het is maar waar je je over kan verbazen. Zelf zou ik de d gewoon laten staan, at is het net niet..oisyn schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 21:41:
[...]
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Heb deze PC nu al iets van.. 1 jaar++ en had toentertijd een huge ass cooler op m'n CPU gegooid. Eigenlijk nooit mijn cpu (i5 2500k) overgeclocked maar met de huidige games die ik speel had ik toch maar even wat getweaked. Hij draait nu op zo'n 4.5ghz stable @ ~64 graden
Toch wel blij dat ik bij aankoop voor een fatsoenlijke cpu cooler ben gegaan. (http://www.3dmark.com/3dm/1328800)
[ Voor 4% gewijzigd door Douweegbertje op 05-10-2013 00:23 ]
Verwijderd
Windows loopt echt al jaren te bokken met window focus bij mij...

Jonges jonges jonges, we hebben nu meer dan 10 jaar een window manager met alt-tab functionaliteit. En het is NOG niet zo dat een window onder elke elke omstandigheid gewoon netjes bovenaan de alt-tab queue krijgt bij het openen
En dat heb ik dus 10x per dag, al jarenlang, onder verschillende windows OS-en

Jonges jonges jonges, we hebben nu meer dan 10 jaar een window manager met alt-tab functionaliteit. En het is NOG niet zo dat een window onder elke elke omstandigheid gewoon netjes bovenaan de alt-tab queue krijgt bij het openen
Eh jawel?Verwijderd schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 00:45:
[afbeelding]
https://www.dropbox.com/s...2013-10-05%2000.53.45.png
Als in, Putty laatste geopende, Opera en FF daarna nog gebruikt.
[ Voor 82% gewijzigd door Mercatres op 05-10-2013 00:57 ]
Verwijderd
Meestal doet hij het wel goed, maar niet altijd. Volgens mij gaat het stuk als je tijdens het laden van een programma nog interacties onderneemt met een ander window.
Windows door de bocht: ik vind het gebruik van 'forward' en 'backward' verwarrend als synomienen voor +y en -y. Dus ik wou overstappen naar 'far' en 'near'. Blijken dat macro's te zijn van windows.h...
Windows door de bocht: ik vind het gebruik van 'forward' en 'backward' verwarrend als synomienen voor +y en -y. Dus ik wou overstappen naar 'far' en 'near'. Blijken dat macro's te zijn van windows.h...
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2013 01:20 ]
Verwijderd
Wellicht interessant voor de mensen die vagrant gebruiken en hun machine setup willen automatiseren: https://puphpet.com/
Ik heb hem nog nooit stuk gezien. Wel doet Windows vensters die je minimaliseert achteraan, misschien die je dat onbewust?
Die macro's zitten er al in vanaf versie 1.Verwijderd schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 01:07:
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Verwijderd
Hij minimaliseert niet. Hij gooit het window bovenaan de window stack, uit focus, helemaal achteraan de tab order._js_ schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 08:42:
Ik heb hem nog nooit stuk gezien. Wel doet Windows vensters die je minimaliseert achteraan, misschien die je dat onbewust?
Ik heb het ook nooit stuk gezien en ik gebruik alt+tab super vaak op een dag
.
[ Voor 9% gewijzigd door Rutix op 05-10-2013 10:12 ]
Nothing to see here!
Verwijderd
Net als die bug waardoor alt-spatie niet werkt als je het meest linker plane in explorer hebt geselecteerd. Ik vind het super irritant. Als je aan iemand vraagt of hij het issue kent zegt hij 'huh alt-spatie???'.
Maar het is makkelijk te reproduceren: start een programma waarvan je weet dat het opstarten even duurt, klik voordat het window verschijnt nog op een ander programma zodat deze actief wordt.
Maar het is makkelijk te reproduceren: start een programma waarvan je weet dat het opstarten even duurt, klik voordat het window verschijnt nog op een ander programma zodat deze actief wordt.
Handig, ik ga dat binnenkort een keer uittesten, dan kan ik voortaan voor elke website een aparte dev omgeving maken zonder dat het teveel moeite kost.Verwijderd schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 07:46:
Wellicht interessant voor de mensen die vagrant gebruiken en hun machine setup willen automatiseren: https://puphpet.com/
Met zoveel windows open vraag je ook gewoon om problemen he!Verwijderd schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 00:45:
[afbeelding] [...]
Verwijderd
Ja, en je kunt alles customizen(is wel even werk). Werkt best mooiAloys schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 10:33:
[...]
Handig, ik ga dat binnenkort een keer uittesten, dan kan ik voortaan voor elke website een aparte dev omgeving maken zonder dat het teveel moeite kost.
Ben je eens een dagje bezig met belangrijke dingen mis je een hele discussie in de Coffee Corner...
Zo. Maar eens werken aan een klein bulletin board projectje. Misschien wel handig voor komende projecten tijdens school. Het schoolcommunicatiesysteem is niet echt goed.
Voila, heb een nieuwe foon (Lumia 820).
Bedoel je iets als Trello? Dat vind ik best fijn werken.Martindo schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 15:09:
Zo. Maar eens werken aan een klein bulletin board projectje. Misschien wel handig voor komende projecten tijdens school. Het schoolcommunicatiesysteem is niet echt goed.
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Verwijderd
Geometry optimalisaties:
Voor:

Na:

Dat vind mijn pruts graphics card een stuk leuker qua triangles...
Voor:

Na:

Dat vind mijn pruts graphics card een stuk leuker qua triangles...
Leuk project. Misschien moet ik ook maar eens wat met 2D/3D GPU rendering gaan doen een keer.
iOS developer
Nee niet zo zeer dat, meer een forum. Deels is het als educatie en deels schrijf ik 'm bovenop een zelfgeschreven mvc frameworkje. Ik ga proberen wat te maken waar ik gemakkelijk widgets kan toevoegen om 't zo flexibel mogelijk te maken.armageddon_2k1 schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 17:30:
[...]
Bedoel je iets als Trello? Dat vind ik best fijn werken.
Ik maar zoeken naar goedkope .NET hosting, bedenk ik me ineens dat mijn werkgever overkill hoeveelheid servers heeft 
* F.West98 heeft nu gratis Microsoft hosting
Zolang het maar niet te groot wordt, kleine hobbyprojectjes zijn prima
2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
/me heeft nu gratis persoonlijke servermonitoring.F.West98 schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 22:55:
{signature}
Had 'ie al, op het moment dat ik aan het werk ben. Ik gebruik content van die serverVoutloos schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 00:10:
[...]
/me heeft nu gratis persoonlijke servermonitoring.
Verwijderd
Ik zit een half uur te klooien met het tekenen van een quad met glBegin(), voordat ik me realiseer dat face culling aan staat
Uitgenodigd voor de BF4 firstlook van gisteren, ben ik 3 kwartier te laat omdat ik me vergist had in de tijd.
Kon ik meteen weer naar huis omdat het ging sluiten.
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Je bedoelt dat je de front en back weghaalt? Of tekende je de quads verkeerd om?Verwijderd schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 01:30:
Ik zit een half uur te klooien met het tekenen van een quad met glBegin(), voordat ik me realiseer dat face culling aan staat
Verwijderd
Face culling betekent dat hij alle triangles wegflikkert die met de verkeerde triangle winding (clockwise/counterclockwise) worden aangeleverd. Dus als je je quad 'verkeerd om' tekent gebeurt er helemaal niets op je scherm.
Dat weet ik, daarom vroeg ik ook wat er nou zo erg is aan dat je face culling aanstond. Tekende je de quads verkeerd om of had je front en back face culling aanstaan?Verwijderd schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 13:15:
Face culling betekent dat hij alle triangles wegflikkert die met de verkeerde triangle winding (clockwise/counterclockwise) worden aangeleverd. Dus als je je quad 'verkeerd om' tekent gebeurt er helemaal niets op je scherm.
Zo. Vandaag besteed aan een nieuw contactformulier met AJAX veldvalidatie. Kan ik daarna eens hergebruiken in me schoolopdracht.
haha, de keren dat dat me al overkomen is...Verwijderd schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 01:30:
glBegin? Belde de 90s met een opdracht?
Heh, ook dat klinkt bekend. Niet even tussentijds je camera near plane opslaan als 'near'Verwijderd schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 01:07:
[ Voor 37% gewijzigd door Zoijar op 06-10-2013 17:04 ]
Verwijderd
Ik wou even een fullscreen quad tekenen, dat kan prima met glBegin als je de shader nog niet eens getest hebt.
Op een vrolijkere noot: ik sta me een beetje te vergapen hoe snel raycasting door een grid is. Als ik in mijn 32*32*32 chunks voor elk zichtbare blokje 50 random rays (lengte 30) cast om de ambient lighting te simuleren, is het nog steeds snel zat om de chunks 'realtime' te rebuilden. En dat is nog zonder echte optimalisaties.
Op een vrolijkere noot: ik sta me een beetje te vergapen hoe snel raycasting door een grid is. Als ik in mijn 32*32*32 chunks voor elk zichtbare blokje 50 random rays (lengte 30) cast om de ambient lighting te simuleren, is het nog steeds snel zat om de chunks 'realtime' te rebuilden. En dat is nog zonder echte optimalisaties.
Rays zijn toch de toekomst imho. Dingen als http://icelaglace.com/projects/brigade-3-0/ laten zien dat het zelfs nu al wel degelijk feasible is. Cone tracing met SVOs zijn al in productie bij dingen als unreal engine 4. Waarom zou je nog triangles renderen die kleiner dan een pixel zijn? Hele rasterization slaat in veel gevallen nergens meer op. (en dan bv fake technieken als SSAO -- waarom zou je het nog faken als je de rays gewoon echt kan schieten?)
[ Voor 13% gewijzigd door Zoijar op 06-10-2013 17:37 ]
Hmmm, net na 2 uur proberen te remote debuggen een bug in mijn Windows 8 app opgelost die zich alleen op sommige PC's voor deed. Ik dacht eerst dat het te maken had met het ophalen van profiles en het parsen daarvan. Eerst geprobeerd iemand op mijn PC in te laten loggen in de app (via remote desktop) zodat ik het kon debuggen in VS, werkte gewoon. Toen andersom geprobeerd, maar dat werkte niet omdat de ander niet alle dependencies op z'n PC had. Toen remote deploy geprobeerd, maar die weigerde somehow heel de tijd de toegang (zowel via internet als via VPN). Na een hoop gedoe kreeg ik dat werkend maar gaf de app bij de deployment een vage error (DEP0600 root element missing). Zucht.
Na een hoop gedoe heb ik de oorzaak kunnen achterhalen: bleek dat hij crashte omdat de culture die ik aan probeerde te maken (US) niet op elke PC beschikbaar is.
Ik vind het zo rot om dit soort dingen te debuggen. Ik heb een OnUnhandledException handler ingebouwd, maar die wordt somehow niet getriggered, werkt voor geen meter. En al weet je hem te triggeren: wat doe je er dan mee? Log je het ergens op het device? Is voor gebruikers ook niet handig, omdat het dan (als ze er überhaupt al bij kunnen) ergens op een onzichtbare locatie (AppData) wordt weggeschreven.
Na een hoop gedoe heb ik de oorzaak kunnen achterhalen: bleek dat hij crashte omdat de culture die ik aan probeerde te maken (US) niet op elke PC beschikbaar is.
Ik vind het zo rot om dit soort dingen te debuggen. Ik heb een OnUnhandledException handler ingebouwd, maar die wordt somehow niet getriggered, werkt voor geen meter. En al weet je hem te triggeren: wat doe je er dan mee? Log je het ergens op het device? Is voor gebruikers ook niet handig, omdat het dan (als ze er überhaupt al bij kunnen) ergens op een onzichtbare locatie (AppData) wordt weggeschreven.
Microsoft spreekt zich tegen..
http://www.buildmypinnedsite.com/nl
Daar hebben ze het over formaten van de tiles:
128x128; 270x270; 270x558; 558x558
In de code worden de volgende formaten genoemd (en de devguide):
70x70; 150x150, 310x150; 310x310.
Lekker duidelijk weer
Lekker duidelijk weer
[ Voor 4% gewijzigd door F.West98 op 06-10-2013 19:17 ]
Waarom zou je in hemelsnaam een fullscreen Quad willen tekenen?Verwijderd schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 17:08:
Ik wou even een fullscreen quad tekenen, dat kan prima met glBegin als je de shader nog niet eens getest hebt.
Hey, dat is handig, wist niet dat dat kon.F.West98 schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 19:16:
Microsoft spreekt zich tegen..
Lekker duidelijk weer
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Aargh.. Al een heel weekend bezig om een mailserver te laten werken, de uitkomende mail is gelukt. Dat was gewoon een geblokkeerde poort 25 door Ziggo, SMTP van hun gebruiken lost het op. Alleen de inkomende mail werkt nog niet.
Alleen Windows 8.1.
Ik kan dus ook niet testen wat de juiste formaten zijn
Je wilt zelf een mailserver opzetten achter je verbinding thuis? Volgensmij werkt dat met die nieuwe (wifi) modems alleen als die in bridge mode staat. Anders wordt poort 25 niet doorgelaten. Bij bridge mode wordt wel alle verkeer doorgestuurd over die ene poort waar je dus zelf een router op kunt zetten. Waarna je met port forwarding poort 25 dus ook kunt doorsturen naar je "thuis server".Martindo schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 19:25:
Aargh.. Al een heel weekend bezig om een mailserver te laten werken, de uitkomende mail is gelukt. Dat was gewoon een geblokkeerde poort 25 door Ziggo, SMTP van hun gebruiken lost het op. Alleen de inkomende mail werkt nog niet.
Ik ben dan ook geen taalkundige, ik maak ook fouten. Niet vaak, maar jullie zijn bij deze toeschouwers in 1 van de eerste foutjes die ik ooit heb gemaakt.oisyn schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 21:41:
[...]
toeschouwers van*Firesphere schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 20:27:
[...]
Ik ben dan ook geen taalkundige, ik maak ook fouten. Niet vaak, maar jullie zijn bij deze toeschouwers in 1 van de eerste foutjes die ik ooit heb gemaakt
in is ook correct in mijn woordenboek
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.