.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
@Darkstone en @PrisonerOfPain: Jullie praten momenteel echt chinees voor mij
RTFM!
Hier gaat om de zoveel tijd gewoon de "Close all tabs" functie er overheen.TheNephilim schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 11:17:
[...]
Hier ook, gewoon af en toe even alle onnodige tabjes sluiten, anders vind je door de bomen het bos niet meer.
Sinds VS 2012 is er gelukkig een "tijdelijke" tab, deze wordt gebruikt tijdens het debuggen (step into enzo), dat scheelt al een hele hoop. Vroeger werden alle files die je raakte in een tab gemikt, dat is nu gelukkig niet meer zo. Desalniettemin gebeurt het redelijk vaak dat ik tig tabs open heb staan... Zodra ik moet zoeken naar mijn file gaat alles dicht en beginnen we gewoon op nieuw
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Ik ben bang dat ik nog sneller Chinees begrijp dan waar hun het over hebben._Moe_ schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 11:31:
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Tijd om chinees te leren_Moe_ schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 11:31:
Alles wat je gebruikt hebt, laten open staan en switchen met ctrl+tab is voor mij de beste oplossing!
Hier gewoon in PhpStorm, maar dat zal ongeveer hetzelfde idee zijn.Gertjan. schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 11:33:
[...]
Hier gaat om de zoveel tijd gewoon de "Close all tabs" functie er overheen.
Sinds VS 2012 is er gelukkig een "tijdelijke" tab, deze wordt gebruikt tijdens het debuggen (step into enzo), dat scheelt al een hele hoop. Vroeger werden alle files die je raakte in een tab gemikt, dat is nu gelukkig niet meer zo. Desalniettemin gebeurt het redelijk vaak dat ik tig tabs open heb staan... Zodra ik moet zoeken naar mijn file gaat alles dicht en beginnen we gewoon op nieuw
Tijdelijke tabs gaan weer weg als ze niet meer in gebruik zijn begrijp ik? Dat zou handig zijn natuurlijk.
Ik vind die "tijdelijke tabs" juist bloedirritant, snel uitgezet.Gertjan. schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 11:33:
[...]
Hier gaat om de zoveel tijd gewoon de "Close all tabs" functie er overheen.
Precies. Basis cursus hogere (of lagere) programmer kunstVerwijderd schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 11:37:
Chinees voor dummies?
Maar dan moet je voor iedere test een nieuw frustum uitrekenen?Verwijderd schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 11:06:
Ik bereken trouwens voor elk frustum plane een normal met lengte tussen 1 en sqrt( 2 ) afhankelijk van hoe de plane en AABB tegenover elkaar zijn geroteerd. Dat geeft mij plane-AABB tests met de performance van plane-sphere tests ten koste van een kleine overhead bij het aanmaken van de frustum klasse.
Sphere v. planesAls je met 'sphere tests' bedoelt dat hij elke plane tegen een sphere test. Een 'sphere test' die het hele frustum als 1 sphere opvat is uiteraard sneller.
Het zijn meer preview tabs. Als je op een file klikt in solution explorer dan word die als een "tijdelijke tab" getoond zodat je hem niet hoeft te openen om er door heen te scrollen. Op diezelfde manier word dat ook gedaan in debugging. De tab closed als je via debug naar een andere file gaat,TheNephilim schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 11:41:
[...]
Hier gewoon in PhpStorm, maar dat zal ongeveer hetzelfde idee zijn
Tijdelijke tabs gaan weer weg als ze niet meer in gebruik zijn begrijp ik? Dat zou handig zijn natuurlijk.
Nothing to see here!
Verwijderd
Elke keer dat de positie van de camera verandert moet je een frustum uitrekenen. Het object kan je voor alle AABB's hergebruiken.PrisonerOfPain schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 11:45:
[...]
Maar dan moet je voor iedere test een nieuw frustum uitrekenen?
[...]
Sphere v. planes
De data die effectief voor elk frustum wordt opgeslagen is 4 floats 6 floats per plane.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2013 12:40 ]
Verwijderd
Dat idee had ik ook, volgens mij: Wikipedia: Hidden surface determination ?Ealanrian schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 11:56:
Even een gok, dit gaat over de field of view voor ingame waarbij berekend word welke objecten zichtbaar zijn? (Ik zit er vast heel erg naast)
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Verwijderd
Nee, dat is occlusion culling. Met frustum culling kijk je welke objecten aanwezig zijn in je gezichtsveld. Met occlusion culling kijk je of er objecten bestaan die onzichtbaar zijn omdat er een ander object ( = occluder ) voor zit.OkkE schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 12:00:
[...]
Dat idee had ik ook, volgens mij: Wikipedia: Hidden surface determination ?
Als je je normal aanpast aan de AABB is je plane toch voor ieder object anders?Verwijderd schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 11:54:
[...]
Elke keer dat de positie van de camera verandert moet je een frustum uitrekenen. Het object kan je voor alle AABB's hergebruiken.
Bij frustum bepaal je dus wat er wel zichtbaar is en bij occlusion bepaal je wat er onzichtbaar is?Verwijderd schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 12:03:
[...]
Nee, dat is occlusion culling. Met frustum culling kijk je welke objecten aanwezig zijn in je gezichtsveld. Met occlusion culling kijk je of er objecten bestaan die onzichtbaar zijn omdat er een ander object ( = occluder ) voor zit.
Haha, ja ik was ook al weer aan het lezen terwijl ik eigenlijk genoeg werk te doen heb.Ealanrian schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 12:02:
Nee OkkE niet nog meer Wiki linkjes. Ik verlies me zelf al in onderzoek....
Ah, duidelijk! Ik was al trots op mijzelf dat ik door had dat het over “culling” ging.Verwijderd schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 12:03:
[...]
Nee, dat is occlusion culling. Met frustum culling kijk je welke objecten aanwezig zijn in je gezichtsveld. Met occlusion culling kijk je of er objecten bestaan die onzichtbaar zijn omdat er een ander object ( = occluder ) voor zit.
Verwijderd
Nee het plane is voor ieder object hetzelfde.Ealanrian schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 12:07:
[...]
Bij frustum bepaal je dus wat er wel zichtbaar is en bij occlusion bepaal je wat er onzichtbaar is?
Ik maak wel een diagram en flikker deze in een topic. Dan kan de rest van de devschuur ook weer aan het werk
Doe hier maar, kan wel eens interessant worden!Verwijderd schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 12:08:
[...]
Nee het plane is voor ieder object hetzelfde.
Ik maak wel een diagram en flikker deze in een topic. Dan kan de rest van de devschuur ook weer aan het werk
RTFM!
Lees dit maar: http://www.flipcode.com/archives/Frustum_Culling.shtml_Moe_ schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 12:19:
[...]
Doe hier maar, kan wel eens interessant worden!
Zou wel interessant zijn om iets meer over AVX e.d. te lezen ja ^^Ealanrian schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 11:43:
[...]
Precies. Basis cursus hogere (of lagere) programmer kunst. Meestal kan ik het redelijk volgen tot de code achterwegen gelaten word en er met termen gesmeten word dan word het voor mij ook wazig.
Daarnaast ook wel leuk om dingen te horen over hoe ze rendering aanpassen. Weet uit eigen ervaring dat het best lastig is daar fatsoenlijke informatie over te vinden en het dan ook nog toe te passen.
Verwijderd
Ik weet overigens niet of 'frustum cullen' fatsoenlijk nederlands is, maar ach..
Als het interessant kan worden, dan juist in een apart topic! Dit topic is niet bedoeld om inhoudelijke discussies te houden, want dan vinden andere mensen die nooit meer terug!_Moe_ schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 12:19:
[...]
Doe hier maar, kan wel eens interessant worden!
Top.Verwijderd schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 12:44:
Efficient frustum cullen
Ik weet overigens niet of 'frustum cullen' fatsoenlijk nederlands is, maar ach..
[ Voor 26% gewijzigd door Woy op 03-10-2013 12:47 ]
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Awesome, thanks!Verwijderd schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 12:44:
Efficient frustum cullen
In Visual Studio heb je alleen "recent files", CTRL+click navigatie in een file en wat er ook in je tabs open staat. Het openen van de map in de explorer van het bestand waar in je werkt vond ik al gauw irritant, meestal werk je juist aan een verticale slice van bestanden en juist niet aan andere files in die map.
iOS developer
Just sayin'.
Het is niet hypocriet, want beide horen in een eigen topic, en beiden worden daar op aangesprokenAvalaxy schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 13:16:
Ik moet zeggen dat ik het wel hypocriet vind dat als ik hier post over mijn google analytics app en daar verder op in ga, een modje meteen komt klagen dat ik een eigen topic moet openen, maar dat een eindeloze discussie over Darkstone z'n probleem helemaal ok is? Het is hier geen vraagbak volgens de topicwarning, dus hoort het gewoon in een eigen topic. Ik gok dat de discussie voor 95% hier toch onbegrijpelijk is.
Just sayin'.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Of je drukt op F12 als je met de cursor op het gewenste type/object staat. Dat doe ik vaak.GateKeaper schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 13:15:
Herkenbaar. Daarom werk ik meestal met "goto definition". Ctrl+click op de typename ipv te bladeren door solution explorer.
En Shift+F12 voor Find all usages
Goto is evil!GateKeaper schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 13:15:
Herkenbaar. Daarom werk ik meestal met "goto definition". Ctrl+click op de typename ipv te bladeren door solution explorer.
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
Verwijderd
Alhoewel ik geen VS gebruik: De tabs heb je toch niet nodig? Ik navigeer overal doorheen met ctrl-tab of ctrl+k onder Qt creator (uitgebreidere variant van ctrl+. onder VS). Alle planes die uit te zetten zijn zet ik uit. Ik weet niet of dat ik VS ook lekker werkt, maar ik gebruik mijn muis alleen om af toe toe door de application output te scrollen, alhoewel ook dat met het toetsenbord kan.BikkelZ schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 13:09:
De hele tabbed document interface van Visual Studio heb ik nooit echt heel erg lekker vinden werken. Het wordt al gauw een chaos aan verborgen tabs. Files hebben vaak een relatie met elkaar, zoals een Model, View en Controller, bijbehorende tests of gewoon simpelweg files die je vaak om en om edit.
In Visual Studio heb je alleen "recent files", CTRL+click navigatie in een file en wat er ook in je tabs open staat. Het openen van de map in de explorer van het bestand waar in je werkt vond ik al gauw irritant, meestal werk je juist aan een verticale slice van bestanden en juist niet aan andere files in die map.
Nothing to see here!
Ik heb nooit geprobeerd om met alleen keyboard te werken maar ik denk dat het prima kan. Iedereen die ik ken die een beetje productie draait met VS studio gebruikt wel de zelfde shortcuts als ik vergelijk.Verwijderd schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 13:36:
[...]
Alhoewel ik geen VS gebruik: De tabs heb je toch niet nodig? Ik navigeer overal doorheen met ctrl-tab of ctrl+k onder Qt creator (uitgebreidere variant van ctrl+. onder VS). Alle planes die uit te zetten zijn zet ik uit. Ik weet niet of dat ik VS ook lekker werkt, maar ik gebruik mijn muis alleen om af toe toe door de application output te scrollen, alhoewel ook dat met het toetsenbord kan.
Dat werkt ook lekker maar het maakt de tabs bovenin niet minder rommelig. Het is gewoon een ongeorganiseerde berg tabs zonder coherentie. Als je door een call heen stapt op een beetje applicatie heb je zo ineens tien nieuwe tabs open en is de meest rechtse al weer buiten beeld verdwenen.Rutix schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 13:57:
Ik gebruik alleen de dingen van resharper/visual studio navigation. Dus Ctrl+shift+T, shift+alt+T, alt+\, F12, ctrl+tab ect.
Terwijl er een duidelijk verschil is: files waar ik in werk (breakpoints die geraakt worden of die geëdit zijn) en files waar ik alleen doorheen blader.
iOS developer
Volgens mij kun je met de Power Tools of Productivity Tools ook er voor kiezen dat de open files per project worden gegroepeerd, met een kleurtje.BikkelZ schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 15:20:
[...]
Ik heb nooit geprobeerd om met alleen keyboard te werken maar ik denk dat het prima kan. Iedereen die ik ken die een beetje productie draait met VS studio gebruikt wel de zelfde shortcuts als ik vergelijk.
[...]
Dat werkt ook lekker maar het maakt de tabs bovenin niet minder rommelig. Het is gewoon een ongeorganiseerde berg tabs zonder coherentie. Als je door een call heen stapt op een beetje applicatie heb je zo ineens tien nieuwe tabs open en is de meest rechtse al weer buiten beeld verdwenen.
Terwijl er een duidelijk verschil is: files waar ik in werk (breakpoints die geraakt worden of die geëdit zijn) en files waar ik alleen doorheen blader.
Ook is het nog mogelijk om ze dan horizontaal of verticaal te tonen. Zelf vond ik het niet heel handig om de open bestanden verticaal te zien, maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Volgens mij heb ik niet al te lang geleden wel autovectorizing (Sh4wn schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 15:08:
Buh vakje Compiler Construction hier is niet echt helemaal wat ik er van had verwacht: je leert meer een tool genaamd 'Spoofax' (wat hier door de TU Delft wordt ontwikkeld) dan echt de concepten van een compiler, en die tool werkt ook nog eens buggy. Waarom wordt er niet met LLVM gewerkt? Dat is tenminste gedocumenteerd, is een volwassen project, en daar heb je wellicht tenminste wat aan in je carriere.
Nu weet ik niet hoe tegenwoordig het vak gegeven wordt, maar volgens de studiegids komen de belangrijke klassieke concepten gewoon aan bod (2e en 3e deel van de stof).Sh4wn schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 15:08:
Buh vakje Compiler Construction hier is niet echt helemaal wat ik er van had verwacht: je leert meer een tool genaamd 'Spoofax' (wat hier door de TU Delft wordt ontwikkeld) dan echt de concepten van een compiler,
Het doel van een universitaire opleiding is om concepten te leren, niet een tool.en die tool werkt ook nog eens buggy. Waarom wordt er niet met LLVM gewerkt? Dat is tenminste gedocumenteerd, is een volwassen project, en daar heb je wellicht tenminste wat aan in je carriere.
Het is ook niet de bedoeling dat je "Spoofax" leert. Spoofax is slechts een platform die een bepaalde taal gebruikt (Stratego) die leunt op een bepaald concept (term rewriting/program transformation). Dat laatste is wat je moet leren, niet de tools.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Verwijderd
Wat is er precies mis met autovectorizing? Volgens mij is dat best handig voor de mensen die code schrijven maar niet de moeite willen of kunnen nemen om voor verschillende architecturen (standaard, SSE 4.1, AVX, AVX2) code te schrijven.PrisonerOfPain schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 16:06:
[...]
Volgens mij heb ik niet al te lang geleden wel autovectorizing () compilers uit die hoek zien komen, of was het TU/e? Echt impressive was het voor zover ik kon zien niet, maar het is wel een leuke oefening.
Als autovectorizing
Het probleem is eerder dat het maar in een bepaald aantal - triviale - gevallen echt goed werkte. Natuurlijk is het across-the-board wel een (kleine) verbetering maar het is geen heilige graal. Het gaat geen AoS <> SoA transforms doen.Verwijderd schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 16:11:
[...]
Wat is er precies mis met autovectorizing?
gcc, icc? Alle compilers auto vectrorizen tegenwoordig.PrisonerOfPain schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 16:06:
Volgens mij heb ik niet al te lang geleden wel autovectorizing () compilers uit die hoek zien komen, of was het TU/e? Echt impressive was het voor zover ik kon zien niet, maar het is wel een leuke oefening.
Ik ben heel erg benieuwd hoe je bij de score van BF4 bij het einde van een game af en toe +NaN ziet als hij alle scores bij elkaar gaat optellen. Meer gewoon naar hoe zoiets kan? Imo zijn het toch allemaal simpele nummers? Moest gelijk aan jou denken, maar als iemand anders het weet ook prima haha
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Daarom moet je PHP ook altijd met root rechten uitvoeren, dat scheelt gewoon een hoop gezeikAcid_Burn schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 21:39:
Heeft misschien te maken met de user die het uitvoert? Apache vs jou.
iOS developer
1
2
3
4
5
| system('/path/naar/wrapper --time=2 cat &> error.out', $returnValue); echo $returnValue; // altijd maar 0 system('/path/naar/wrapper --time=2 cat', $returnValue); echo $returnValue; // dit geeft de correcte waarde |
Volgens mij zou die output redirection geen invloed moeten hebben op de return status?
Edit: Heeft de originele schrijver van de code misschien een 2 vergeten? Dit is volgens mij niet echt goede output redirection?
[ Voor 13% gewijzigd door Aloys op 03-10-2013 22:52 ]
Krijg je niet gewoon de status van je redirect terug?Aloys schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 22:48:
Volgens mij zou die output redirection geen invloed moeten hebben op de return status?Met die error.out werd gelukkig toch niets gedaan, dus de output mag lekker verdwijnen (en anders maar iets als tee ertussen ofzo).
iOS developer
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Oeh, dat heb ik eerder eens gegoogled.oisyn schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 23:02:
Waarom zijn er wel mysql C api functies voor het committen en rollbacken van een transactie, maar geeneen voor het starten van een transactie
(Bij mij) eerste hit in Google.
Waarom dat zo is: MySQL devvers wijsheid waarschijnlijk
[ Voor 16% gewijzigd door RobIII op 03-10-2013 23:17 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Verwijderd
Elke keer dat er 'iets' in mijn world veranderd moet de chunk worden gerebuild. Dat gebeurt in 2 stappen: eerst wordt de geometry opnieuw gebouwd, en daarna wordt informatie over de occlusion culling gecompileerd' met een disjoint set algoritme. Dat was ongeveer 0.4ms en 0.1ms per chunk.
Nu ben ik recentelijk overgestapt van 16x16x16 naar 32x32x32 chunks, nu duurt het compileren van de occlusion culling data 10x zo lang als het rebuilden van de geometry. What the hell.
Nu heb je natuurlijk ook bijna 10x zoveel chunks (16^3 = 4096 vs 32^3 = 32.768)Verwijderd schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 02:16:
Over slecht schalende algoritmes gesproken....
Nu ben ik recentelijk overgestapt van 16x16x16 naar 32x32x32 chunks, nu duurt het compileren van de occlusion culling data 10x zo lang als het rebuilden van de geometry. What the hell.. En ik had deze aanpak voornamelijk gekozen omdat het snel en simpel zou zijn..
https://niels.nu
Hier is hier heel instabiel. Werkt momenteel wel!
[ Voor 29% gewijzigd door Ryur op 04-10-2013 08:50 ]
Wat wil je dat ik uitleg? Je bent een programmeur, dan weet je toch hoe je aan een NaN komt? Meer dan raden kan ik ook niet voor je doen. Div by zero? Invalid network data?douweegbertje schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 20:53:
@PrisonerOfPain
Ik ben heel erg benieuwd hoe je bij de score van BF4 bij het einde van een game af en toe +NaN ziet als hij alle scores bij elkaar gaat optellen. Meer gewoon naar hoe zoiets kan? Imo zijn het toch allemaal simpele nummers? Moest gelijk aan jou denken, maar als iemand anders het weet ook prima haha
Wij verwachten dat jij persoonlijk dat issue gaat debuggen en in de code duikt, ook al is dat totaal niet jouw domein, en het probleem oplost. En dat vervolgens hier meldt.PrisonerOfPain schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 09:21:
[...]
Wat wil je dat ik uitleg? Je bent een programmeur, dan weet je toch hoe je aan een NaN komt? Meer dan raden kan ik ook niet voor je doen. Div by zero? Invalid network data?
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Ow, okKorben schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 09:29:
[...]
Wij verwachten dat jij persoonlijk dat issue gaat debuggen en in de code duikt, ook al is dat totaal niet jouw domein, en het probleem oplost. En dat vervolgens hier meldt.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Hier nu aan een lekker bakje koffie, na een dubbele espresso uit poederautomaat. Aan normale koffie zit volgens mij helemaal geen smaak uit die automaatFiresphere schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 10:00:
Zo, een beetje verlate koffie. Wat'n rotweer weer.
Dat rotweer hebben wij vannacht gehad, momenteel schijnt het zonnetje hier lekker!Firesphere schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 10:00:
Zo, een beetje verlate koffie. Wat'n rotweer weer.
Doe mij maar een bakkie!
RTFM!
Alt+Shift+C (New Class) geeft in het ene project "class $name" en in het andere "public class $name". Ik dacht dat de Class-template voor de hele IDE geldt, niet per project?
[ Voor 3% gewijzigd door CodeCaster op 04-10-2013 10:19 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Leuk uitzoeken zo, Ik ga denk ik maar even de beperkte TValueAObj hernoemen naar TValueABeperktObject en de bijhorende TValueARecord naar TValueABeperktRecord.
[/uitlaatklep]
Erg leuk speelgoed, al snap ik er nog vrijwel niks van
We are shaping the future
Verwijderd
Klinkt als maandagochtend werkOtherside1982 schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 10:22:
Aarrrgghhh!! Ik zit uit te zoeken waar bepaalde gegevens uit een scherm in de databank worden bewaard. Ik zie een klasse TValueAObject die meerdere records van klasse TKlasseARecord bevat. Die TValueAObject is een child van TValueBObject, dus kijk ik in de file waar TValueBObject gedefinieerd is en daar vind ik een heel beperkte TValueAObj. De echte TValueAObject zit ergens anders. Leuk hoor, 2 klasses die dezelfde data beschrijven maar waarvan TValueAObj een beperktere versie is van TValueAObject. Beiden klassen gebruiken dan weer records van het type TValueARecord, maar dat zijn wel 2 verschillende klasses met dezelfde naam maar in een ander bestand. Dat werkt omdat Delphi de klassen opzoekt in de gebruikte files, beginnend bij de laatste file.
Leuk uitzoeken zo, Ik ga denk ik maar even de beperkte TValueAObj hernoemen naar TValueABeperktObject en de bijhorende TValueARecord naar TValueABeperktRecord.
[/uitlaatklep]
Oude applicatie neem ik aan? Aangezien het in Delphi geschreven is(wat volgens mij nu niet heel populair meer is).
Poosje geleden een wijziging gedaan in een formulier en schijnbaar niet afdoende gedocumenteerd. Moet nu die wijziging opzoeken, want hebben hetzelfde probleem ook op een ander formulier.
-zucht-
Speldpdebie schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 11:13:
Vandaag iets met naald en hooiberg.
Zo van; "Hoe hebben we dat toen ook alweer opgelost?"pdebie schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 11:13:
Vandaag iets met naald en hooiberg.
Poosje geleden een wijziging gedaan in een formulier en schijnbaar niet afdoende gedocumenteerd. Moet nu die wijziging opzoeken, want hebben hetzelfde probleem ook op een ander formulier.
-zucht-
Hier een niet werkende Twitter feed op website klant, blijkt een raar tekentje in te zitten. Ook op Twitter een vierkantje overigens, echter gaat hier de cache op z'n plaat en doet helemaal niks meer
Focus en concentratie
1
2
3
4
5
6
7
| public bool IsReusable { get { return false; } } |
Ah, een programmeur met zelfkennis
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Juist. Inmiddels gevonden gelukkig.TheNephilim schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 11:18:
[...]
Zo van; "Hoe hebben we dat toen ook alweer opgelost?"
Speld? Nee, naald. Speld in een hooiberg is een tv-programma.
http://www.woorden.org/sp...ald%20in%20een%20hooiberg
Kan bewust gedaan zijn:.Gertjan. schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 11:37:
C#:
1 2 3 4 5 6 7 public bool IsReusable { get { return false; } }
Ah, een programmeur met zelfkennisVandaag bezig iets in te prikken in het grootste gedrocht dat ik ooit gezien heb
Ik vreesde al voor de dag dat ik in dat maatwerk moest gaan porren...
The most important pain-point for reusable handler is that it must be thread-safe. This is not trivial and requires some effort.
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
pdebie schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 11:49:
[...]
* GateKeaper gaat in een hoekje zitten
I know, het betreft hier idd een ashx, maar gezien zijn code-style vond ik het wel een toepasselijk stukje code
Sowieso rammelt het aan alle kanten... Hij maakt het dan wel thread-safe, maar gaat gewoon vrolijk meuk uit de sessie trekken en gooit vervolgens een HttpContext naar de businesslogic om daar iets in te laten renderen...
.. dubbel much?
[ Voor 129% gewijzigd door PeterSelie op 04-10-2013 11:54 ]
Lekker moment, is een volledige felicitatie al op zijn plaats? Wij hebben een twee weekjes geleden hetzelfde doorgekregen. Ik heb de rest van de dag niets meer uit de vingers kunnen krijgen..Evilbee schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 11:33:
Hmm, en toen kreeg ik een voicemail van de makelaar dat hij positief nieuws heeft over ons bod op een huis.![]()
Focus en concentratie
[ Voor 5% gewijzigd door PeterSelie op 04-10-2013 11:54 ]
Net de makelaar kunnen bereiken en ons bod is geaccepteerd!SoaDmaggot schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 11:53:
[...]
Lekker moment, is een volledige felicitatie al op zijn plaats? Wij hebben een twee weekjes geleden hetzelfde doorgekregen. Ik heb de rest van de dag niets meer uit de vingers kunnen krijgen..
De volledige € 139.500 eruit kunnen krijgen, of ben je verder moeten zakken?Evilbee schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 11:59:
[...]
Net de makelaar kunnen bereiken en ons bod is geaccepteerd!![]()
![]()
Ons huidige huis is nog niet verkocht, maar wij hebben al wel een nieuw huis (vanaf half januari). Momenteel staat ons huidige huis propvol met baby spullen (box, kinderwagen, wieg). Dus dat verkoopt niet echtGateKeaper schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 12:01:
[...]
De volledige € 139.500 eruit kunnen krijgen, of ben je verder moeten zakken?
Nu gaan we er van uit dat als het straks leegstaat het sneller verkoopt. En anders zetten we er een huurder in.
* dcm360 gaat mopperend op zoek naar een DVD-drive en Linux-cd om Grub te herstellen
Spannend. In ieder geval gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst dan. Nu hopen op een tweede positieve voicemail.Evilbee schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 12:03:
[...]
Ons huidige huis is nog niet verkocht, maar wij hebben al wel een nieuw huis (vanaf half januari). Momenteel staat ons huidige huis propvol met baby spullen (box, kinderwagen, wieg). Dus dat verkoopt niet echt
Nu gaan we er van uit dat als het straks leegstaat het sneller verkoopt. En anders zetten we er een huurder in.
Boot from USB much?dcm360 schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 12:07:
Oja, Windows was toch het enige OS op de wereld?
* dcm360 gaat mopperend op zoek naar een DVD-drive en Linux-cd om Grub te herstellen
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
En "de naald in de hooiberg" is een hoorspel. Volgens mij wordt er in spreektaal weldegelijk regelmatig "speld" gebruikt, en niet omdat het een tv-programma is (sterker nog, ik denk dat oorzaak en gevolg hier wordt omgedraaid).pdebie schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 11:49:
[ Voor 9% gewijzigd door .oisyn op 04-10-2013 12:40 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Bij nader inzien blijf ik dan toch bij "speld".pdebie schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 11:49:
[...]
http://www.woorden.org/sp...%20de%20hooiberg%20zoeken
* GateKeaper kruipt voorzichtig weer uit zijn hoekje weg.
naald zoeken is iets zoeken wat bijna niet te vinden is. En daar was ik mee bezig
Ik was op zoek naar een wijziging die ik ooit gedaan heb, maar niet goed genoeg gedocumenteerd had.
Maar in de PHP-documentatie staat altijd $needle en $haystack!GateKeaper schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 13:11:
[...]
Bij nader inzien blijf ik dan toch bij "speld".(thanks .oisyn)
http://www.woorden.org/sp...%20de%20hooiberg%20zoeken
* dcm360 kruipt voorzichtig weer uit zijn hoekje weg.
En in het Engels kennen zo ook de uitdrukking "Now comes the monkey out of the sleeve"?dcm360 schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 13:45:
[...]
Maar in de PHP-documentatie staat altijd $needle en $haystack!
Eerst nog even doorbrengen op school en dan gauw naar huis.
[ Voor 17% gewijzigd door Martindo op 04-10-2013 13:50 ]
Verwijderd
Nee ik heb 8x minder chunks voor dezelfde world groote. Maar de chunks zijn 8x zo groot. Het rebuilden van de percolation data is iets wat op chunk niveau gebeurt. Die data kan vervolgens gebruikt worden om op world-niveau te kijken welke chunks wel of niet zichtbaar zijn.tommieonos schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 02:29:
[...]
Nu heb je natuurlijk ook bijna 10x zoveel chunks (16^3 = 4096 vs 32^3 = 32.768)
Soort van, ja.
Verwijderd
Ik heb de afgelopen week hetzelfde meegemaakt. Woensdag kreeg ik rond 11 uur telefoon dat ik de sleutel van het appartement om 17 uur mocht afhalen. Concentratie: weg.Evilbee schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 11:33:
Hmm, en toen kreeg ik een voicemail van de makelaar dat hij positief nieuws heeft over ons bod op een huis.![]()
Focus en concentratie
[ Voor 4% gewijzigd door Laurens-R op 04-10-2013 14:08 ]
Like the clock ticks at home, it ticks nowhere.Evilbee schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 13:47:
[...]
En in het Engels kennen zo ook de uitdrukking "Now comes the monkey out of the sleeve"?
The apple doesn't land far away from the tree.
When the cat leaves the home, the mice dance on the table.
Dunglish: http://www.makethatthecatwise.nl/dunglish-explained/
[ Voor 25% gewijzigd door Gamebuster op 04-10-2013 14:31 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
We are shaping the future
You can me what!Mattijs.id schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 14:41:
Make that the cat wise.
EDIT:
Another one because it can:
Where think you that you with busy are?!
[ Voor 20% gewijzigd door Noctonix op 04-10-2013 14:44 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.