De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 30 ... 137 Laatste
Acties:
  • 340.075 views

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-12 17:10

alienfruit

the alien you never expected

Kan je beter in een reclamebureau gaan werken :D

Maar goed, SAP ontwikkelaars does us doet gaan ofzo. Niks leukers dan mensen die FMs aanpassen om zo'n manier dat ze de code niet hoeven te refactoren en vervolgens verbazen over de performance problemen.

[ Voor 68% gewijzigd door alienfruit op 18-09-2013 12:41 ]

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:41
Gaat dus toch alleen om meer winst te willen maken:
Proef met een banner onder het topic

naar aanleiding van:
plan: Management Update: de toekomst van Tweakers

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
pdebie schreef op woensdag 18 september 2013 @ 12:45:
Gaat dus toch alleen om meer winst te willen makenmeer/andere inkomsten:
Proef met een banner onder het topic
Fixed that for you. En t is een fucking proef. :Z

{signature}

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:53

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

pdebie schreef op woensdag 18 september 2013 @ 12:45:
Gaat dus toch alleen om meer winst te willen maken
Duh, als je niet genoeg winst maakt om de boel draaiende te houden dan moet je toch méér winst gaan maken? Ik snap niet waarom mensen daar keer op keer weer over vallen.

[ Voor 10% gewijzigd door .oisyn op 18-09-2013 13:02 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-10 08:02
Gratis content is een utopie, en iedereen die roept dat het niet zo is daag ik uit om het tegendeel te bewijzen op dezelfde schaal als tweakers dat doet. Tuurlijk kan iemand zijn eigen kleinschalig forum runnen en dit prima uit eigen zak financieren. Want immers een VPS kost iets van 20 euro per maand. Maar met de hoeveelheid bezoekers die een site als tweakers trekt redt je dat al snel niet meer en moet je naar meer hardware en dus ook meer kosten schalen. En dan is al snel je maand salaris uitgegeven alleen al aan infrastructuur

Redacties, software ontwikkeling, hosting etc. Alles kost geld, en zolang wij niet in een star trek wereld leven moet dat geld ergens vandaan komen. Uit de abonnementen komt het overduidelijk niet, dus moet het uit advertenties komen. Simpel zat.

Driving a cadillac in a fool's parade.

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Korben schreef op woensdag 18 september 2013 @ 12:33:
[...]

Heb je alle updates al geïnstalleerd? Google pest Windows Phone-gebruikers, doordat ze geen Exchange ActiveSync meer mogen gebruiken.
Een Windows Phone zou geen Windows Phone zijn als je het probleem niet kon oplossen door het opnieuw te proberen. Ik heb een het google account opnieuw aangemaakt en het werkt wel weer.

De updates had ik gisteren al gedaan, dus daar zou het niet aan mogen liggen. Anyway, het werkt weer :)

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

.oisyn schreef op woensdag 18 september 2013 @ 13:02:
[...]

Duh, als je niet genoeg winst omzet maakt om de boel draaiende te houden dan moet je toch méér winst gaan maken? Ik snap niet waarom mensen daar keer op keer weer over vallen.
Omzet om de boel draaiende te houden. Je kan je zaak prima draaiende houden zonder winst, alleen word uitbreiden dan wel lastig, en loop je een veel grotere kans op serieuze problemen bij het wegvallen van een inkomstenbron.

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:57
.Gertjan. schreef op woensdag 18 september 2013 @ 13:05:
[...]

Een Windows Phone zou geen Windows Phone zijn als je het probleem niet kon oplossen door het opnieuw te proberen. Ik heb een het google account opnieuw aangemaakt en het werkt wel weer.

De updates had ik gisteren al gedaan, dus daar zou het niet aan mogen liggen. Anyway, het werkt weer :)
Ik wou net vragen of je al een reboot had geprobeert. Waarom trouwens een 920 en geen 925?

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11 13:15

Korben

() => {};

Ealanrian schreef op woensdag 18 september 2013 @ 13:12:
[...]

Ik wou net vragen of je al een reboot had geprobeert. Waarom trouwens een 920 en geen 925?
Waarschijnlijk omdat je voor € 100 euro meer niet bijzonder veel meer telefoon krijgt.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
[...]

Duh, als je niet genoeg winst maakt om de boel draaiende te houden dan moet je toch méér winst gaan maken? Ik snap niet waarom mensen daar keer op keer weer over vallen.
Misschien moet je het verschil tussen winst en omzet nog maar eens uitzoeken :)

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• Zeebonk
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-07 20:50
armageddon_2k1 schreef op woensdag 18 september 2013 @ 13:22:
[...]

Misschien moet je het verschil tussen winst en omzet nog maar eens uitzoeken :)
Valt wel mee, omzet is niks meer dan uitgaven en inkomsten bij elkaar opgeteld. Je/jullie gaan er nu van uit dat wanneer winst 0 is, Tweakers.net zich net zo kan blijven ontwikkelen als dat het tot nu toe gedaan heeft, terwijl het maar helemaal de vraag of research en development, expansie etc onder kosten worden gerekend. De kans is groot dat (een deel van) de winst word opgepot om juist dit soort dingen te ondernemen.

Zolang het niet duidelijk is wat er met de (extra) winst gedaan word kan je er moeilijk een waardeoordeel aan hangen.

EDIT: Ik moest in ieder geval de definitie van omzet nog eens leren :)

[ Voor 6% gewijzigd door Zeebonk op 18-09-2013 13:51 ]

Verwijderd

Zeebonk schreef op woensdag 18 september 2013 @ 13:42:
[...]

Valt wel mee, omzet is niks meer dan uitgaven en inkomsten bij elkaar opgeteld. Je/jullie gaan er nu van uit dat wanneer winst 0 is, Tweakers.net zich net zo kan blijven ontwikkelen als dat het tot nu toe gedaan heeft, terwijl het maar helemaal de vraag of research en development, expansie etc onder kosten worden gerekend. De kans is groot dat (een deel van) de winst word opgepot om juist dit soort dingen te ondernemen.

Zolang het niet duidelijk is wat er met de (extra) winst gedaan word kan je er moeilijk een waardeoordeel aan hangen.
Volgens mij is dat toch niet wat omzet is.
Omzet = prijs * afzet (het aantal verkochte stuks)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
:P
I found a counterexample to the claim that all things must someday die, but I don't know how to show it to anyone.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Ealanrian
Het zou voor de bezoekers van tweakers misschien duidelijker worden wanneer er cijfers zijn en dat het duidelijk word waarom dingen gedaan worden. Maar of die informatie ook gedeeld word...

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Korben schreef op woensdag 18 september 2013 @ 13:14:
[...]

Waarschijnlijk omdat je voor € 100 euro meer niet bijzonder veel meer telefoon krijgt.
Exact. Ik vind 300 euro voor een telefoon eigenlijk al meer dan zat (zeker als je kijkt dat mijn vorige toestel binnen een iets meer dan een jaar overleed). Ik wil gewoon een degelijk toestel wat lekker werkt. Bij nader inzien had ik misschien zelfs een slag kleiner gewild.

Het verschil tussen de 720, 820 en de 920 was minimaal (enkele tientjes) waarbij de 920 qua resolutie en accuduur gewoon positief boven de rest uitstak. De 925 is ook leuk, maar die was weer 100 euro duurder en dat vond ik het niet waard (wel had hij een betere accu-duur, amoled en een betere camera, maar ik vond die van mijn omnia al prima, dus die van de 920 zal zeker ook goed werken, en voor het echte spul heb ik een Canon EOS met duur glas in de kast liggen :+ ).
Ik zag gisteren waarom mijn Omnia niet meer dicht kon (de achterkant klikte niet meer dicht), op de een of andere manier is mijn accu opgezwollen waardoor het niet past en lijkt dat steeds erger te worden... :X

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-12 12:14

TheNephilim

Wtfuzzle

.Gertjan. schreef op woensdag 18 september 2013 @ 13:55:
[...]
Ik zag gisteren waarom mijn Omnia niet meer dicht kon (de achterkant klikte niet meer dicht), op de een of andere manier is mijn accu opgezwollen waardoor het niet past en lijkt dat steeds erger te worden... :X
Kijk maar uit, straks ontploft ie :o

• Blubber
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
nice :), en hij is consistent met zichzelf :+.

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-12 14:58

Hoogie2004

Whohooooo

.Gertjan. schreef op woensdag 18 september 2013 @ 13:55:
[...]
Het verschil tussen de 720, 820 en de 920 was minimaal (enkele tientjes) waarbij de 920 qua resolutie en accuduur gewoon positief boven de rest uitstak.
Qua accuduur is de 720 momenteel de beste Windows Phone. Neem niet weg dat de 920 het ook prima doet, maar toch :)

De 920 haalt bij gemiddeld gebruik 44 uur.
http://blog.gsmarena.com/...y-tests-heres-how-it-did/
De 720 haalt bij hetzelfde gebruik 60 uur.
http://blog.gsmarena.com/...ete-here-are-the-results/

My iRacing profile | Strava

• Ealanrian
Met 44 uur zou ik al heel tevreden zijn. Mijn One X haalde 26 uur en dan was ie wel echt leeg.

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Ealanrian schreef op woensdag 18 september 2013 @ 14:26:
Met 44 uur zou ik al heel tevreden zijn. Mijn One X haalde 26 uur en dan was ie wel echt leeg.
Mijn Omnia 4 a 5 uur en viel dan ineens spontaan uit... Kreeg niet eens meer een waarschuwing, maar het was ineens poef. Waarschijnlijk was mijn accu echt aan het hemelen... :/

• Korben

Korben

() => {};

Hoogie2004 schreef op woensdag 18 september 2013 @ 14:24:
[...]

Qua accuduur is de 720 momenteel de beste Windows Phone. Neem niet weg dat de 920 het ook prima doet, maar toch :)

De 920 haalt bij gemiddeld gebruik 44 uur.
http://blog.gsmarena.com/...y-tests-heres-how-it-did/
De 720 haalt bij hetzelfde gebruik 60 uur.
http://blog.gsmarena.com/...ete-here-are-the-results/
Niet zo heel vreemd, natuurlijk; de 920 heeft een groter scherm, een hogere resolutie en een snellere processor dan de 720, maar ze hebben evenveel accucapaciteit. Als de 920 niet maar 20 euro duurder was geweest dan de 720, had ik zelf ook de 720 gekocht.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Korben schreef op woensdag 18 september 2013 @ 14:29:
[...]

Niet zo heel vreemd, natuurlijk; de 920 heeft een groter scherm, een hogere resolutie en een snellere processor dan de 720, maar ze hebben evenveel accucapaciteit. Als de 920 niet maar 20 euro duurder was geweest dan de 720, had ik zelf ook de 720 gekocht.
Ik vond vooral de resolutie een erg groot voordeel. However de 720 had volgens mij wel amoled, dat is dan wel een voordeel. Op zich vind ik het fijn om een wat groter scherm te hebben en daar direct ook een betere resolutie bij te hebben :) Ding is echt haarscherp :)

• Ealanrian
De 920 heeft toch ook LTE aanboord? Zou dat ook nog invloed hebben op de batterij tijd?

• Korben

Korben

() => {};

.Gertjan. schreef op woensdag 18 september 2013 @ 14:31:
[...]

Ik vond vooral de resolutie een erg groot voordeel. However de 720 had volgens mij wel amoled, dat is dan wel een voordeel. Op zich vind ik het fijn om een wat groter scherm te hebben en daar direct ook een betere resolutie bij te hebben :) Ding is echt haarscherp :)
De 720 heeft 'gewoon' een IPS LCD.
Ealanrian schreef op woensdag 18 september 2013 @ 14:32:
De 920 heeft toch ook LTE aanboord? Zou dat ook nog invloed hebben op de batterij tijd?
Alleen als je geen LTE gebruikt (omdat je provider dat bijvoorbeeld niet heeft of je geen dekking hebt) maar je wel aangeeft dat de telefoon gebruik mag maken van LTE. Dan wordt er namelijk voortdurend geprobeerd om verbinding te maken via LTE, en dat kost energie.

edit:
N.a.v. .oisyn's mierenfornicatie

[ Voor 3% gewijzigd door Korben op 18-09-2013 14:39 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Het kost voornamelijk energie, stroom is niet iets dat op gaat :+

[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 18-09-2013 14:36 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-12 14:58

Hoogie2004

Whohooooo

Ik heb de 720, heerlijk toestel :)

De 920 is mij te groot, al snap ik wel dat mensen daarvoor gaan juist door het scherm.

My iRacing profile | Strava

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:17
[...]

Dat komt waarschijnlijk omdat die uitspraken worden vertaald naar "er wordt niet genoeg winst gemaakt"

Ik denk dat dat vaak terecht is.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Verwijderd

Verwijderd in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 3"

Een ezel stoot zich niet aan dezelfde steen he? Rubinski dus wel. Ik kopieer een kolom uit een Excel file naar een nieuw workbook, sluit het eerste workbook af zonder op slaan en hopla, hetgeen ik gekopieerd had is ook ineens verdwenen. Waarom Excel, waarom? :(

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2013 @ 14:50:
Verwijderd in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 3"

Een ezel stoot zich niet aan dezelfde steen he? Rubinski dus wel. Ik kopieer een kolom uit een Excel file naar een nieuw workbook, sluit het eerste workbook af zonder op slaan en hopla, hetgeen ik gekopieerd had is ook ineens verdwenen. Waarom Excel Rubinski, waarom? :(
FTFY :+

• Ealanrian
Rubinski je moet je onder title veranderen. Daar hoort Ezel te staan :P

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

O M F G

C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
struct A
{
    virtual void Foo() { } 
};

struct B : A 
{
    virtual void Foo() { std::cout << "Hi" << std::endl; }
};

B * b = new B();

int main()
{
    b->Foo();
}

code:
1
2
3
4
5
6
_main:
00B81290  mov         ecx,dword ptr ds:[0B84450h]  
00B81296  mov         eax,dword ptr [ecx]  
00B81298  call        dword ptr [eax]  
00B8129A  xor         eax,eax  
00B8129C  ret

Dure virtual call.

Ok, declareren we B als 'sealed'
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
_main:
00FE1290  push        dword ptr ds:[0FE3038h]  
00FE1296  mov         ecx,dword ptr ds:[0FE304Ch]  
00FE129C  call        std::operator<<<std::char_traits<char> > (0FE1740h)  
00FE12A1  mov         ecx,eax  
00FE12A3  call        dword ptr ds:[0FE3030h]  
00FE12A9  xor         eax,eax  
00FE12AB  ret

Awesome, dure virtual call weg. Maar wacht, "sealed" is een MSVC++ extensie, de C++11 feature heet "final". Doet exact hetzelfde, met precies dezelfde syntax.

code:
1
2
3
4
5
6
_main:
00E01290  mov         ecx,dword ptr ds:[0E04450h]  
00E01296  mov         eax,dword ptr [ecx]  
00E01298  call        dword ptr [eax]  
00E0129A  xor         eax,eax  
00E0129C  ret

Dure virtual call.

Afbeeldingslocatie: http://faildesk.net/wp-content/uploads/2012/06/3005.jackie-chan-meme-why.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 18-09-2013 15:01 ]

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12 15:42
code:
1
2
3
4
5
#ifdef MSVC
#define iosyn_final sealed
#else
#define iosyn_final final
#endif

:o

• PdeBie
En weer even terug komend op het bezorgkosten verhaal (daar is tie weer!!!!)

Er is nog geen fix op de liveomgeving geweest en de problemen treden dus nog steeds op. Inmiddels heb ik een aantal fixes op de testomgeving gezet, maar de tester keurt een groot aantal van de punten af op zaken die in mijn ogen juist as designed zijn. Dit kan ik ook aantonen. Daarnaast geeft hij een aantal zaken aan wat compleet nieuwe functionaliteiten zijn.

Dus ik reageer daar netjes op, dat ik bepaalde zaken (nog) niet ga uitvoeren en de live release z.s.m. wil doen om die problemen uit de wereld te helpen. Dan kunnen we daarna rustig, stap voor stap, kijken wat we nog meer kunnen oppakken m.b.t. de bezorgkosten.

Wilt meneer de tester hier geen beslissing over nemen en het met de ICT manager overleggen. Die is tot maandag a.s. vrij en wil ik dus hier niet mee lastig vallen. Ik heb dus gezegd dat we die aanpassingen niet gaan doen en eerst de fix op live knallen.
Meneer gaat niet akkoord en wilt nu iemand anders (hogerop) laten besluiten wat te doen.

ARGH!!!!!!! *zoekt een heel groot jachtgeweer

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-12 00:40

HMS

Dus de implementatie van final is anders dan sealed.

Merk wel dat mijn assembly lees skills echt uber slecht zijn :+

• Ealanrian
Is er niet iemand die boven de ICT manager staat? dan kan je die toch raadplegen, en anders live gooien en dinsdag om vergeving vragen :P

• PdeBie
Ja, de directeur.
Maar weet je wat die doet? Die belt de ICT manager om te vragen hoe het zit.

Je gaat de directeur toch niet lastig vallen met vragen over bezorgkosten? :+

Maar ik heb zojuist (met enige tegenzin) de ICT manager op zijn vrije dagen lastig gevallen en hem gebeld. Heb de situatie voorgelegd en hij reageerde meteen, zet maar live die hap. Problemen hebben we toch al. Als we het gros van de bugs opgelost hebben en er staan nog maar een paar kleintjes open, kunnen hij en ik daar mee leven. Die pakken we daarna wel weer op.

• Korben

Korben

() => {};

pdebie schreef op woensdag 18 september 2013 @ 15:15:
Ja, de directeur.
Maar weet je wat die doet? Die belt de ICT manager om te vragen hoe het zit.

Je gaat de directeur toch niet lastig vallen met vragen over bezorgkosten? :+

Maar ik heb zojuist (met enige tegenzin) de ICT manager op zijn vrije dagen lastig gevallen en hem gebeld. Heb de situatie voorgelegd en hij reageerde meteen, zet maar live die hap. Problemen hebben we toch al. Als we het gros van de bugs opgelost hebben en er staan nog maar een paar kleintjes open, kunnen hij en ik daar mee leven. Die pakken we daarna wel weer op.
Waarom zo moeilijk? Als je er met je collega die enigszins op gelijke hoogte staat niet uitkomt, dan stap je naar een hoger niveau in de hiërarchie. Daar zijn die mensen voor.

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Korben schreef op woensdag 18 september 2013 @ 15:18:
[...]

Waarom zo moeilijk? Als je er met je collega die enigszins op gelijke hoogte staat niet uitkomt, dan stap je naar een hoger niveau in de hiërarchie. Daar zijn die mensen voor.
Toch ben ik daar ook niet zo van, en probeer het liever (indien enigszins mogelijk) met de directe collega op te lossen. Al helemaal wanneer je normale fallback optie op vakantie is.

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-12 22:23
(jarig!)
Korben schreef op woensdag 18 september 2013 @ 15:18:
[...]

Precies. En als iemand vrij is dan ga je naar diegene die hem vervangt of boven hem staat. Dat daarna de directeur hem belt is niet jou probleem :p
GateKeaper schreef op woensdag 18 september 2013 @ 15:19:
[...]

Toch ben ik daar ook niet zo van, en probeer het liever (indien enigszins mogelijk) met de directe collega op te lossen. Al helemaal wanneer je normale fallback optie op vakantie is.
Dat heeft die dus geprobeerd en die collega houd voet bij stuk :P

[ Voor 30% gewijzigd door Rutix op 18-09-2013 15:20 ]

Nothing to see here!

• PdeBie
Nee ok, maar het probleem is gewoon dat die tester geen besluit durft te nemen terwijl we z.s.m. live moeten met de fix. Ik durf de verantwoordelijkheid wel te nemen om live te gaan met de fix en de problemen van 80% van de orders op te lossen en daarna nog eens naar de overige 20% te kijken. Die lef toont hij niet en wilt dat een 'hoger persoon' het besluit neemt.

Wij werken hier niet volgens het principe 'de baas bepaalt alles'. Wij hebben zelf ook daar onze eigen verantwoordelijkheid voor. En als hij niet het lef toont om zo'n beslissing te nemen waarmee je 80% van de problemen verhelpt, is dat gewoon een kwestie van onkunde in mijn ogen.

• Ealanrian
Maar wie heeft in dit geval de bevoegdheid om die beslissing te nemen jij of hij?

• PdeBie
de bevoegdheid hebben we allebei.

Alleen normaal gesproken, in een situatie waarbij er geen sprake is van "hoge prioriteiten, live problemen, bugs die per direct opgelost moeten worden" (zoals hij dat zelf noemt), laat ik dat besluit aan hem over, omdat hij tenslotte test of alles goed is.

Nu moeten we echter de fix z.s.m. live zetten. Daarmee lossen we in ieder geval al 80% van de problemen op. De overige 20% kijken we dan daarna direct naar. En daarover durft hij nu dus geen besluit te nemen. :?

Ik had het liefst vanochtend al live gegaan, maar daarover begon meneer meteen te steigeren.

• Ealanrian
Als jullie beiden de beslissing mogen maken had je toch kunnen zeggen ik ga het live zetten? Of is dat not done? Ik begin steeds vaker het idee te krijgen dat ik een hele slechte collega ben...

Verwijderd

PrisonerOfPain schreef op woensdag 18 september 2013 @ 15:02:
code:
1
2
3
4
5
#ifdef MSVC
#else
#endif

Schrijf dan zijn naam tenminste goed.

Heb je dat ook met andere compilers getest?

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

PrisonerOfPain schreef op woensdag 18 september 2013 @ 15:02:
code:
1
2
3
4
5
#ifdef MSVC
#else
#endif

https://connect.microsoft...ands-sealed-but-not-final ;)
Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2013 @ 15:34:
Heb je dat ook met andere compilers getest?
That would be pretty pointless, "sealed" is een MSVC++ extensie. In hoeverre "final" ook iets uitmaakt op andere compilers weet ik niet.

[ Voor 29% gewijzigd door .oisyn op 18-09-2013 15:37 ]

• alienfruit

alienfruit

Blijkbaar is er dus een systeem die datatype ophaalt en omzet naar een ander datatype en dat duurt blijkbaar erg lang. Van 59 seconden naar 4 seconden. LOL.

• PdeBie
Ealanrian schreef op woensdag 18 september 2013 @ 15:34:
Als jullie beiden de beslissing mogen maken had je toch kunnen zeggen ik ga het live zetten? Of is dat not done? Ik begin steeds vaker het idee te krijgen dat ik een hele slechte collega ben...
Het is geen geval van 'not done', maar ik had gehoopt om er met hem uit te komen. Dat is dus vanochtend ook niet gelukt en toen heb ik dus zelf maar stappen gezet.
Zal hij niet blij mee zijn, maar dan moet het maar een keer zo.

Verwijderd

.oisyn schreef op woensdag 18 september 2013 @ 15:34:

That would be pretty pointless, "sealed" is een MSVC++ extensie.
Ja dat snap ik. Maar werkt 'final' wel goed in de andere compilers?

Als dat zo is werkt de workaround van PrisonerOfPain natuurlijk prima.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Het is sowieso MSVC++-only code

• BryanD
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-11 14:56
Leuke ticket die in geschoten is door een klant, ik wou hem jullie niet onthouden:
quote: klant
Even een vraagje. Collega’s van mij met een afwijkend schermformaat (30x37 cm ongeveer). De teksten op onze site lopen bij hen door elkaar. Kan daar iets aan gedaan worden, of is dat niet te voorkomen? (automatisch schalen ofzo)

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-12 00:40

HMS

Klinkt als een 4:3 15" retro scherm :P

Verwijderd

In pivot mode ;)

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Ealanrian schreef op woensdag 18 september 2013 @ 15:34:
Ik wil dat laatste beetje twijfel wel voor je wegnemen hoor. :+

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12 21:27
Ik ben al de hele dag aan het knutselen geweest met T-SQL-queries, maar ik kreeg niet de juiste resultaten. Toen bedacht ik me ineens "Ohja, T-SQL heeft ook een MERGE-command!"

En daarmee kon ik wel precies doen wat ik wilde :)

We are shaping the future

• Ealanrian
GateKeaper schreef op woensdag 18 september 2013 @ 15:52:
[...]

Ik wil dat laatste beetje twijfel wel voor je wegnemen hoor. :+
Fijn... dan moet ik maar baas worden :P

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-12 22:23
(jarig!)
Ealanrian schreef op woensdag 18 september 2013 @ 16:05:
[...]

Fijn... dan moet ik maar baas worden :P
Maar dan ben je opeens een slechte baas en dat heeft veel meer gevolgen dan een slechte collega :+

Nothing to see here!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Voor het gebruik van de module 'webshop' binnen de website is de wet 'koop op afstand' niet van toepassing, aangezien de door jou bestelde producten speciaal voor jou geproduceerd worden.
Euhm... ik geloof niet helemaal dat dat is toegestaan. :X Fijn dat het speciaal voor mij gemaakt wordt, omdat "jullie" geen voorraad willen aanleggen, maar kopen op afstand is kopen op afstand.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

GateKeaper schreef op woensdag 18 september 2013 @ 16:51:
[...]

Euhm... ik geloof niet helemaal dat dat is toegestaan. :X Fijn dat het speciaal voor mij gemaakt wordt, omdat "jullie" geen voorraad willen aanleggen, maar kopen op afstand is kopen op afstand.
Heb je iets besteld waarbij je zelf dimensies of opties opgeeft? Dan is dat volgens mij wel legaal. Tenminste, heb al eens eerder zoiets gezien. Sommige producten worden op maat gemaakt en passen niet meer bij een andere koper.

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Heb de bestelling nog niet geplaatst, was naar een boekenkast aan het kijken. Gewoon een standaard ding (uit de catalogus), geen maatwerk.

[ Voor 7% gewijzigd door GateKeaper op 18-09-2013 16:55 ]

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Sommige dagen kun je beter thuis blijven:
- Waarschijnlijk is de netwerkkaart van m'n notebook kapot, maar voordat je daar achter bent ben je wel een uurtje verder.
- Daarna besloot mijn notebook onder Ubuntu geen HDMI monitoren meer te detecteren.
- Toen ik eindelijk aan de slag was (VGA en WIFI), kwam ik er achter dat de laatste wijzigingen wel werken in de tests, maar niet in productie. Productie genereert een error die in principe alleen wordt gegenereerd als een simpele config waarde verkeerd staat. Die config staat natuurlijk goed, maar Googlen op de error leidt alleen maar naar die config. FUUUU

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

• PdeBie
Ben in opdracht van mijn ICT manager begonnen met een testplan te schrijven voor onze tester. Omdat het testplan van de tester maar uit 2 a4-tjes bestaat (en hier blijkbaar genoeg aan heeft :?), heeft de manager mij verzocht een degelijk testplan te schrijven.

Ik heb tot nu toe alleen de hoofdstuk indeling van de verschillende use cases alleen even uitgeschreven en zit nu al op 17 pagina's. :+
Dus hoe hij alles in 2 a4-tjes kwijt kan...... :F

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Weet iemand toevallig welk bedrijf de het systeem in de bagagekelder van Schiphol heeft gemaakt (met lopende banden e.d.)

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-12 14:38
Megamind schreef op woensdag 18 september 2013 @ 17:49:
Weet iemand toevallig welk bedrijf de het systeem in de bagagekelder van Schiphol heeft gemaakt (met lopende banden e.d.)
VanDerLande?
http://www.vanderlande.nl...rdam-airport-schiphol.htm

• mrc4nl
  • Laatst online: 02:13

mrc4nl

Procrastinatie expert

na een jaar heb ik besloten om mn website toch maar wat invulling te geven :')
een lege website staat ook zo onprofessioneel

[ Voor 23% gewijzigd door mrc4nl op 18-09-2013 17:58 ]

ora et labora

• PdeBie
Mijn website is ook nog verre van af. Maar er staat gelukkig wel iets :P

www.patrickdebie.nl

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Ah ok thanks, had ze zelf niet gevonden, jammer dat ze helemaal in Veghel zitten :P

• mrc4nl
  • Laatst online: 02:13

mrc4nl

Procrastinatie expert

pdebie schreef op woensdag 18 september 2013 @ 18:00:

www.patrickdebie.nl
Geboren: 13 januari 2013
zozo jij bent vroeg begonnen :+

ik gebruik mn website voor voor plaatjes hosten die ik op tweakers plaats. het php gedeelte is maatwerk, het bestaat uit een snel in elkaar geflanst raamwerkje. t voordeel is dat ie wel snel is vanwege het ontbreken van een database. De statische content in een database stoppen is voor mij ook niet heel relevant
-> http://mrc4.nl

ora et labora

• alienfruit

alienfruit

Megamind schreef op woensdag 18 september 2013 @ 18:01:
[...]

Ah ok thanks, had ze zelf niet gevonden, jammer dat ze helemaal in Veghel zitten :P
Veghel is hartstikke leuk yoh! Mars fabriek, sligo, jumbo, vanderlande etc.

BTW, Wat is de toegevoegde waarde van weten met wie je en relatie hebt :o

[ Voor 12% gewijzigd door alienfruit op 18-09-2013 18:13 ]

• PrisonerOfPain
Verwijderd schreef op woensdag 18 september 2013 @ 15:37:
[...]

Ja dat snap ik. Maar werkt 'final' wel goed in de andere compilers?

Als dat zo is werkt de workaround van PrisonerOfPain natuurlijk prima.
Hier zojuist maar een #define sealed final toegevoegt. We gebruikte sealed al wel maar #define'de het naar niks op non MSVC compilers. Ben nu lokaal tests aan het doen om te kijken of het onder clang werkt :)

[ Voor 8% gewijzigd door PrisonerOfPain op 18-09-2013 19:15 ]

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-12 15:12
GateKeaper schreef op woensdag 18 september 2013 @ 16:55:
Heb de bestelling nog niet geplaatst, was naar een boekenkast aan het kijken. Gewoon een standaard ding (uit de catalogus), geen maatwerk.
Inderdaad.

Wil een goed voor de wet kopen op afstand kwalificeren als maatwerk, dan moet het bij mijn weten echt speciaal voor jou op maat gemaakt worden, waarbij iemand anders in algemene zin niet nog iets met het gefabriceerde goed zou kunnen wanneer jij het naar de winkel zou retourneren.

Als jij een voorgespecifieerd product uit een catalogus bestelt, dan is dat niet het geval; ook niet wanneer het product standaard niet op voorraad ligt. In dat geval is het namelijk enkel zo dat er één stuks van het product voor jou gefabriceerd moet worden, en niet dat het voor jou en enkel jou op maat gemaakt moet worden.

Vuistregel: Is het voorgespecificeerd? Dan is het geen maatwerk.

Overigens is het ook zo dat bij ontbrekende, ontoereikende of (al dan niet intentioneel) foutieve voorlichting betreffende de bedenktijd, de standaard periode van 7 werkdagen na ontvangst van het product automatisch met 3 maanden verlengd wordt.

Als jij dus je boekenkast nu zou kopen, heb je eigenlijk wettelijk recht op ruim 3 maanden bedenktijd. Jammer genoeg is gelijk hebben iets heel anders dan het ook krijgen, en daar zal het hem dan ook wel gaan wringen. (Wat mij betreft moet er veel maar dan ook veel harder opgetreden worden tegen bedrijven die 'fast en loose' met deze regels omgaan.)

offtopic:
Even voor de compleetheid:
Het zijn ook echt 7 werkdagen bedenktijd. In de praktijk betekent dit dat je meestal 9 kalenderdagen de tijd hebt, omdat er altijd wel ergens een weekend tussen zal liggen waarop het contactpunt van de verkoper geen bedrijf houdt. (Over deze contactgegevens moet je trouwens ook verplicht voorgelicht worden. Gebeurt dat niet, dan wordt bedenktijd ook automatisch met 3 maanden verlengd.)

Wordt je trouwens later dan het moment van ontvangst van het product door de verkoper ingelicht over je recht op bedenktijd en over de relevante contactgegevens, dan begint de periode van 7 werkdagen pas vanaf dat moment te lopen.

[ Voor 52% gewijzigd door R4gnax op 18-09-2013 21:24 ]

• Firesphere
  • Laatst online: 00:28

Firesphere

Yoshis before Hoshis

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• DXaroth
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-12 23:11
Een van hun marketing jojos heeft liggen pitten zie ik...

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Megamind schreef op woensdag 18 september 2013 @ 18:01:
[...]

Software is IBM, werklocatie Amsterdam/Schiphol/Heathrow.
http://www.computable.nl/...ande-bagage-schiphol.html

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

• Alex)
Ik vind het toch wel heel erg netjes dat StartCom mij een e-mail stuurt om mij te waarschuwen dat mijn SSL-certificaat over twee weken verloopt. :) Ik ben benieuwd wat er dan zoal om gaat vallen, want ik heb dat certificaat op iets te veel plekken gebruikt zonder het goed bij te houden :X

Het is een wildcard-certificaat, dat heb ik destijds genomen (en $59 betaald voor validatie) omdat ik meerdere websites wilde ontsluiten op aparte hostnames, maar mijn reverse proxy (ISA 2006) kan maar één SSL-certificaat aan. Tegenwoordig hebben we SNI dat dat probleem oplost*, maar ik heb nog geen reverse proxy gezien die om kan gaan met SNI en net zo makkelijk is in gebruik :-(

* Met uitzondering van IE op Windows XP en lager, Java <= 1.6 en de stock-browser op Android <= 2.3

[ Voor 3% gewijzigd door Alex) op 18-09-2013 21:25 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

PrisonerOfPain schreef op woensdag 18 september 2013 @ 19:15:
[...]

Hier zojuist maar een #define sealed final toegevoegt. We gebruikte sealed al wel maar #define'de het naar niks op non MSVC compilers. Ben nu lokaal tests aan het doen om te kijken of het onder clang werkt :)
Het vervelende is dat het geen keywords zijn, maar context sensitive identifiers. Zo'n macro verandert dus wellicht meer dan je lief is.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Grappig, de doelgroep van 1 van m'n sites is duidelijk ook voetballiefhebber. Spikes vlak voor/na wedstrijdhelften, maar dan weer niet tijdens de voor/tussen/nabeschouwing :P

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Basti504
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01:34

Basti504

Niet de enige, wel de echte.

Een deel van de software is volgens mij nog steeds door VanDerLande gemaakt, dan met name de PLC software die daadwerkelijk de transportbanen aansturen. Dat de PLC van een hoger gelegen systeem (IBM) commando's krijgt qua uitvoering van opdrachten kan ik me voorstellen. Komt vaker voor in industriële systemen/installaties.

Ben een paar keer in Veghel geweest en hun manier van genereren van PLC code en testen daarvan was best indrukwekkend, zeker als je weet dat het ontwerpen en programmeren van PLC code zo'n 20 jaar achterloopt op moderne PC talen.

[ Voor 15% gewijzigd door Basti504 op 18-09-2013 23:32 ]

...

• PrisonerOfPain
.oisyn schreef op woensdag 18 september 2013 @ 21:40:
[...]

Het vervelende is dat het geen keywords zijn, maar context sensitive identifiers. Zo'n macro verandert dus wellicht meer dan je lief is.
Klopt, maar een grep op de source-code leverde alleen het goede gebruik op, en zelfs de interne EA packages hebben de #define. Maar goed, vandaar dat ik 't eerst locaal een weekje uit test voor dat ik het submit ;)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

CDC_FINAL :P

Anyway, misschien kende je 'm al, maar: http://randomascii.wordpr...ew-in-visual-studio-2012/. Samenvatting: de (verborgen) compile optie /d2Zi+ geeft betere debug informatie (zoals het tracken van locals die van register naar register moven) voor release builds.

[ Voor 36% gewijzigd door .oisyn op 19-09-2013 00:15 ]

• Ealanrian
Security.nl heeft een probleem met hun ssl certificaat. En al het verkeer word geredirect zodat het https word...

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Alex) schreef op woensdag 18 september 2013 @ 21:24:
Ik vind het toch wel heel erg netjes dat StartCom mij een e-mail stuurt om mij te waarschuwen dat mijn SSL-certificaat over twee weken verloopt. :) Ik ben benieuwd wat er dan zoal om gaat vallen, want ik heb dat certificaat op iets te veel plekken gebruikt zonder het goed bij te houden :X
StartCom is sowieso een top bedrijf :9
Gratis SSL certificaten *O*

Enige nadeel is wel dat ze door iOS devices niet als geldige certificaat leverancier gezien worden/werden. Tijd geleden SSL op een site uitgerold waarbij bleek dan iPad's de StartCom certificaten niet echt tof vonden en lagen te zeveren over een niet herkende uitgifte partij...

Verder werkt het gewoon prima en heb ik diverse certificaten bij ze.

• Jegorex
  • Laatst online: 01-12 17:20
Ealanrian schreef op donderdag 19 september 2013 @ 08:00:
Security.nl heeft een probleem met hun ssl certificaat. En al het verkeer word geredirect zodat het https word...
Bij mij lijkt de hele website niet te laden.
Oops! Google Chrome could not connect to security.nl

Try reloading: security.­nl

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-12 19:53
Gaat hier een lange dag worden, voel me niet helemaal geweldig. Precies of ze hebben me heel de nacht in een rokerskamer gelegd :(.

Gelukkig hebben we nog koffie!

* _Moe_ deelt zijn koffie!

RTFM!

• Blubber
  • Niet online
Ah koffie, wat een geweldige uitvinding.

Ik had zondagavond bij het schoonmaken de instelling van mijn koffiemolen verneukt dus ik kon geen goede bak meer zetten afgelopen 2 dagen tot ik de molen weer afgesteld had. Dan mis je het toch opeens wel heel erg :).

• PrisonerOfPain
Zo het is al even geleden dat ik hier op een normale tijd op kantoor zat. Wat ben ik brak zeg.

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:19
En ik ben ziek naar huis gegaan.
Heb vanochtend nog geprobeerd naar werk te gaan, maar op reis ernaartoe ben ik zo beroerd geworden dat ik ben omgekeerd.

• Blubber
  • Niet online
Winter is coming, met alle gevolgen van dien :+.

• Ealanrian
Als onze winter zo koud word als de herfst in de boeken hebben we denk ik wel een probleem. Als de winter dan ook nog zolang word als de winter....

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-12 00:23

MoietyMe

zij/haar

Brace yourselves, coffee is coming!

• Alex)
.Gertjan. schreef op donderdag 19 september 2013 @ 08:27:
[...]

StartCom is sowieso een top bedrijf :9
Gratis SSL certificaten *O*
Ja, StartCom is een prima bedrijf en ik raad hun certificaten ook met enige regelmaat aan. StartCom levert snel en de support is ook prima. Daarnaast heb ik wel het gevoel dat ze weten waar ze mee bezig zijn, Eddy Nigg (de oprichter) is veelvuldig terug te vinden in mailing lists over security en trust.

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Alex) schreef op donderdag 19 september 2013 @ 09:00:
[...]

Ja, StartCom is een prima bedrijf en ik raad hun certificaten ook met enige regelmaat aan. StartCom levert snel en de support is ook prima. Daarnaast heb ik wel het gevoel dat ze weten waar ze mee bezig zijn, Eddy Nigg (de oprichter) is veelvuldig terug te vinden in mailing lists over security en trust.
Je moet alleen zelf goed opletten hoe het werkt met certificaten :X Ik had een keertje mijn keys door elkaar gegooid waardoor ik de certificaten niet meer kon maken... Tja, dan heb je een probleem omdat je de oude request moet revoken (en dat kost geld). Zolang je weet wat je doet is het prima, maar zodra je even niet oplet kun je domme fouten maken :+

Vandaag weer eens lekker in MVC spelen, wat is dat toch een verademing tov WebForms. Lekker met je routes spelen enzo :9 Enige wat ik wel erg jammer vind is dat hij mapping van je parameters op naam doet. Standaard heeft de route int? id, wil je een andere parameternaam gebruiken (bijvoorbeeld companyID) dan moet je eigen route toevoegen (of je allerlei andere bochten wringen). Dat is eigenlijk het enige wat mij echt tegenstaat. Maar goed, als dat het enige is kan ik er wel mee leven :)

• Alex)
.Gertjan. schreef op donderdag 19 september 2013 @ 09:04:
[...]

Vandaag weer eens lekker in MVC spelen, wat is dat toch een verademing tov WebForms. Lekker met je routes spelen enzo :9 Enige wat ik wel erg jammer vind is dat hij mapping van je parameters op naam doet. Standaard heeft de route int? id, wil je een andere parameternaam gebruiken (bijvoorbeeld companyID) dan moet je eigen route toevoegen (of je allerlei andere bochten wringen). Dat is eigenlijk het enige wat mij echt tegenstaat. Maar goed, als dat het enige is kan ik er wel mee leven :)
Misschien is Attribute-based routing een alternatief:

Standaard in ASP.NET MVC 5 en Web API 5: http://maxtoroq.blogspot....d-routing-aspnet-mvc.html
Of d.m.v. een assembly: http://attributerouting.net

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Alex) schreef op donderdag 19 september 2013 @ 09:07:
[...]

Misschien is Attribute-based routing een alternatief:

Standaard in ASP.NET MVC 5 en Web API 5: http://maxtoroq.blogspot....d-routing-aspnet-mvc.html
Of d.m.v. een assembly: http://attributerouting.net
Nice, zal er eens induiken. Thanks!

Verwijderd

pdebie schreef op woensdag 18 september 2013 @ 18:00:

www.patrickdebie.nl
Ziet er goed uit!
Zoals ze hier onder aangeven zou ik die "in een relatie met" wel weghalen, daar heeft niemand iets aan.
mrc4nl schreef op woensdag 18 september 2013 @ 18:07:
[...]

[...]

zozo jij bent vroeg begonnen :+

ik gebruik mn website voor voor plaatjes hosten die ik op tweakers plaats. het php gedeelte is maatwerk, het bestaat uit een snel in elkaar geflanst raamwerkje. t voordeel is dat ie wel snel is vanwege het ontbreken van een database. De statische content in een database stoppen is voor mij ook niet heel relevant
-> http://mrc4.nl
Wat bij jouw website meteen opvalt is het gebrek aan leestekens en hoofdletters, iets waar ik me mateloos aan kan ergeren.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Koffie!

Niet vooruit te branden vandaag.

• Ealanrian
Leestekens en hoofdletters niemand heeft er wat aan en iedereen wil het. :P

Zo net een korte feedback gehad op mijn GSOC project, mentor is tevreden en ik zelf ook. Er zijn nog wat refactor puntjes en wat documentatie daar zaterdag even aan werken en dan is het klaar.

Voor de mensen die geïntereseerd zijn: https://bitbucket.org/Ealanrian/gsoc-celix-eventadmin

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Over websites gesproken; de mijne is ook nog lang niet af :+ Heb er al wel wat content opgezet, maar opschieten doet het zeker niet :+

http://bernar.do/

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-12 19:44
Eindelijk. Na 4 dagen geouwehoer slaat hij eindelijk het juiste element op in de database... DiscriminatorValue, I hate you!

Verwijderd

TheNephilim schreef op donderdag 19 september 2013 @ 09:46:
Over websites gesproken; de mijne is ook nog lang niet af :+ Heb er al wel wat content opgezet, maar opschieten doet het zeker niet :+

Leuke domeinnaam heb je :Y
Also: voor zover ik nu kan zien heb je best leuke onderwerpen.

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12 23:24
TheNephilim schreef op donderdag 19 september 2013 @ 09:46:

Plugins you realy need as a WordPress developer
:-(
Pagina: 1 ... 30 ... 137 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.