De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 31 ... 137 Laatste
Acties:
  • 340.075 views

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-12 12:14

TheNephilim

Wtfuzzle

Verwijderd schreef op donderdag 19 september 2013 @ 09:55:
[...]

Leuke domeinnaam heb je :Y
Also: voor zover ik nu kan zien heb je best leuke onderwerpen.
Thanks! ^^ Ben er een tijdje voor de vakantie eens mee bezig geweest. Moet simpel en strak zijn, waarin ik wat code neer kan zetten en een strak verhaaltje. Meer niet.

Helaas heb ik naast mijn werk nog veel te veel andere dingen te doen en komt dit er niet echt van. Alles kent z'n begin hè :+
Komop, laat me een beetje catchy titels gebruiken :+ Ah, ik zie het ... s gemist :o

• Kips
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-12 21:39
TheNephilim schreef op donderdag 19 september 2013 @ 09:59:
[...]

Thanks! ^^ Ben er een tijdje voor de vakantie eens mee bezig geweest. Moet simpel en strak zijn, waarin ik wat code neer kan zetten en een strak verhaaltje. Meer niet.

Helaas heb ik naast mijn werk nog veel te veel andere dingen te doen en komt dit er niet echt van. Alles kent z'n begin hè :+

[...]

Komop, laat me een beetje catchy titels gebruiken :+ Ah, ik zie het ... s gemist :o
http://wiki.answers.com/Q/Do_you_spell_it_really_or_realy :X

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Ik ga eerst m'n koffie opdrinken :+ Ik was aware van de l in really, waarom ik een s typte... :X

Trouwens, wel een Markdown editor erin zitten 8)

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:28

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Yarrr!
International Talk Like A Pirate Day!

Have a gallon'o'rum!

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Verwijderd

mrc4nl schreef op woensdag 18 september 2013 @ 18:07:
[...]

[...]

zozo jij bent vroeg begonnen :+

ik gebruik mn website voor voor plaatjes hosten die ik op tweakers plaats. het php gedeelte is maatwerk, het bestaat uit een snel in elkaar geflanst raamwerkje. t voordeel is dat ie wel snel is vanwege het ontbreken van een database. De statische content in een database stoppen is voor mij ook niet heel relevant
-> http://mrc4.nl
en
TheNephilim schreef op donderdag 19 september 2013 @ 10:06:
[...]

Ik ga eerst m'n koffie opdrinken :+ Ik was aware van de l in really, waarom ik een s typte... :X

Trouwens, wel een Markdown editor erin zitten 8)
Misschien is Octopress iets voor jullie?

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Verwijderd schreef op donderdag 19 september 2013 @ 10:20:
[...]

en

[...]

Het ziet er wel lekker simpel en strak uit moet ik zeggen. Die code ook netjes met Solarized kleurenschema trouwens 8)

Denk niet dat het er van komt, niet voor m'n eigen website. Maar... het kon nog wel eens dé oplossing zijn voor code-sharing hier intern. Niet alleen delen, maar vooral het snel bij de hand hebben van bepaalde snippets ontbreekt nu. Je doet gauw dingen nog eens opnieuw.

Wordpress werkt met Hooks en Filters, dat zijn ook juist de stukjes code die je even snel erbij wil pakken.

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

PrisonerOfPain schreef op donderdag 19 september 2013 @ 08:48:
Zo het is al even geleden dat ik hier op een normale tijd op kantoor zat. Wat ben ik brak zeg.
Crunch time?

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11 15:46

OkkE

CSS influencer :+

TheNephilim schreef op donderdag 19 september 2013 @ 09:46:
Over websites gesproken; de mijne is ook nog lang niet af :+ Heb er al wel wat content opgezet, maar opschieten doet het zeker niet :+

http://bernar.do/
What is this? A website for ants? :+

TheNephilim website

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

OkkE schreef op donderdag 19 september 2013 @ 10:54:
[...]

What is this? A website for ants? :+

[afbeelding]
Lekker duidelijk en simpel, maar vooral... nog niet af /3

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-12 14:58

Hoogie2004

Whohooooo

Leuke deal van ibood vandaag, meteen besteld :D

My iRacing profile | Strava

• Kips
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-12 21:39
Hoogie2004 schreef op donderdag 19 september 2013 @ 11:06:
Leuke deal van ibood vandaag, meteen besteld :D
jij houdt wel van Shadora Oorbellen? ;)

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:41
mrc4nl schreef op woensdag 18 september 2013 @ 18:07:
[...]

[...]

zozo jij bent vroeg begonnen :+
eeeeh oeps ja... meteen even aangepast :+
Verwijderd schreef op donderdag 19 september 2013 @ 09:19:
[...]
Ziet er goed uit!
Zoals ze hier onder aangeven zou ik die "in een relatie met" wel weghalen, daar heeft niemand iets aan.
Op professioneel gebied gezien is het niet nuttig nee. Ga het inderdaad maar eens weg halen.

De site is overigens ook nog niet indexeerbaar door Google. Dat komt wel zodra de invulling compleet is. :)

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Lol, ik bedoelde http://www.ibood.com/extr...n=dagaanbieding&m4n=10963

De ibood extra :)
Heb thuis al 1 van die toetsenborden, heerlijk ding.

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:57
Dat gaat niet werken. Zo'n toetsenbord moet zon licht hebben....

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ealanrian schreef op donderdag 19 september 2013 @ 11:13:
Dat gaat niet werken. Zo'n toetsenbord moet zon licht hebben....
Lamplicht werkt ook prima volgens mij, hij is iig nog nooit onder de 95% geweest, en hij lag echt niet op de lichtste plek in huis

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12 15:42

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-12 17:18

markvt

Peppi Cola

Hoogie2004 schreef op donderdag 19 september 2013 @ 11:12:
[...]

Lol, ik bedoelde http://www.ibood.com/extr...n=dagaanbieding&m4n=10963

De ibood extra :)
Heb thuis al 1 van die toetsenborden, heerlijk ding.
Wat een verschrikkelijke layout met die hoge enter erop..

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• Ealanrian
Hoogie2004 schreef op donderdag 19 september 2013 @ 11:14:
[...]

Lamplicht werkt ook prima volgens mij, hij is iig nog nooit onder de 95% geweest, en hij lag echt niet op de lichtste plek in huis
Werkt ie ook op het schijnsel van monitoren?

• Mulder_fox
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-12 02:23
Hoe laat begin je normaal dan?

• OkkE

OkkE

TheNephilim schreef op donderdag 19 september 2013 @ 10:58:
[...]

Lekker duidelijk en simpel, maar vooral... nog niet af /3
Prima website hoor, inderdaad simpel en duidelijk, niks mis mee. :) Van mij mag er alleen wel iets meer ruimte benut worden en font-size iets groter. That is all. :>

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

OkkE schreef op donderdag 19 september 2013 @ 11:25:
[...]

Prima website hoor, inderdaad simpel en duidelijk, niks mis mee. :) Van mij mag er alleen wel iets meer ruimte benut worden en font-size iets groter. That is all. :>
Ik voelde me ook niet beledigd hoor :9 Ik dacht, laten we eens voor wat meer variatie in smiley gebruik zorgen :+

Yup, er moet veel meer gevuld worden en inderdaad, de tekst groter kan ook best. Nouja, misschien binnenkort maar eens een half uurtje sleutelen, dan ben ik al een heel eind.

• PrisonerOfPain
Mulder_fox schreef op donderdag 19 september 2013 @ 11:24:
[...]

Hoe laat begin je normaal dan?
Was vandaag op een normale tijd op kantoor, maar de afgelopen week was 't werken van 11 tot 01 of zo. Daarvoor was 't van 10 tot 10 of zo.

[ Voor 7% gewijzigd door PrisonerOfPain op 19-09-2013 11:43 ]

• Ealanrian
Dan hoop ik voor je dat het weekend op donderdag begint ofzo...

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-12 00:40

HMS

Ealanrian schreef op donderdag 19 september 2013 @ 11:48:
Ik denk dat er een rustigere periode achteraan komt. Crunch time is niet permanent natuurlijk :P De game (?) moet af, dus moet er even 100% aan getrokken worden.

Is volgens mij in die sector niet ongebruikelijk.

• Mulder_fox
Nee het lijkt mij ook wel wat hebben om met ze alle even hard door te werken of stel ik het me nu veels te romantisch voor :)

• PrisonerOfPain
Ealanrian schreef op donderdag 19 september 2013 @ 11:48:
Weekend is er ook niet.

• Ealanrian
Sterkte dan. Hoelang duurt crunch time en zit er daarna een rust/vrij periode ofzo?

• PrisonerOfPain
Mulder_fox schreef op donderdag 19 september 2013 @ 11:56:
Nee het lijkt mij ook wel wat hebben om met ze alle even hard door te werken of stel ik het me nu veels te romantisch voor :)
Het is nu een maandje aan de gang of zo - niet heel erg lang en uiteindelijk zetten we een super mooie game neer. Maar goed, daar staat wel tegenover dat ik straks flink naar het zuiden vlieg denk ik :p

• Mulder_fox
Dan heb je je vakantie wel verdiend lijkt me

Ik was in ieder geval wel van plan batlefield4 te spelen :)

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-12 17:10

alienfruit

the alien you never expected

Lekker cashen of vakantiedagen binnenslepen, mag ik hopen?

• mrc4nl
  • Laatst online: 02:13

mrc4nl

Procrastinatie expert

[...]

en

[...]

Mmm klinkt interesant. Mn site heeft een blog structuur (buildlog updates)
Als het ook nog een beetje een simpele source heeft kan ik ook zelf funties implementeren

ora et labora

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Ik ga 'm toch plaatsen, want het klinkt wel romantisch, dat crunch time, maar ik ben niet voor. http://arstechnica.com/ga...time-in-game-development/ en natuurlijk http://ea-spouse.livejournal.com/274.html

[ Voor 12% gewijzigd door incaz op 19-09-2013 12:36 ]

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:15
Mulder_fox schreef op donderdag 19 september 2013 @ 11:56:
Heb het een tijd geleden gehad, toen moesten we ook wat af maken (gelukkig nog wel weekend).
Was inderdaad wel een 'broederlijk gevoel', met een bepaalde club super lange dagen maken, maar achteraf krijg je pas de klap. Toen het wat rustiger begon te worden waren we allemaal niet meer vooruit te branden, focus was weg, motivatie ook. Die 3 maanden lange dagen maken (van 12 tot 15 uur per dag) heb ik nog zeker een half jaar last van gehad.

Is iets dat ik niet weer snel zal doen. Gelukkig kun je daar in Nederland gewoon voor kiezen.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• OkkE

OkkE

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
var ua = navigator.userAgent.toLowerCase(), 
    isAndroid = ua.indexOf("android") > -1;

if( isAndroid ) { /* Sorry! */
    document.querySelector('body').className += ' no-pos-fixed';
}

Niet dat ik er trots op ben, maar geen zin er atm nog langer mee bezig te zijn. Dan maar UA sniffen. :Z :X

• PrisonerOfPain
incaz schreef op donderdag 19 september 2013 @ 12:32:
Ik ga 'm toch plaatsen, want het klinkt wel romantisch, dat crunch time, maar ik ben niet voor. http://arstechnica.com/ga...time-in-game-development/ en natuurlijk http://ea-spouse.livejournal.com/274.html
Zo erg is het hier niet hoor, de crunch is nog enigszinds vrijwillig. Maar goed, ik zit Zweden, niet in de US. We hebben hier iets meer sociale zekerheden.
Jan_V schreef op donderdag 19 september 2013 @ 13:00:
[...]
Die 3 maanden lange dagen maken (van 12 tot 15 uur per dag) heb ik nog zeker een half jaar last van gehad.

Is iets dat ik niet weer snel zal doen. Gelukkig kun je daar in Nederland gewoon voor kiezen.
Vandaar dat ik ook op vakantie ga ;)

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Jan_V schreef op donderdag 19 september 2013 @ 13:00:
[...]

Heb het een tijd geleden gehad, toen moesten we ook wat af maken (gelukkig nog wel weekend).
Was inderdaad wel een 'broederlijk gevoel', met een bepaalde club super lange dagen maken, maar achteraf krijg je pas de klap.
Klopt, op dat moment zit je in een soort winners-high, je ziet het einddoel steeds dichterbij komen en je voelt gewoon voortgang (overigens kun je tijdens crunch ook diepe dalen hebben). Je hebt gewoonweg geen tijd om naar je lichaam te luisteren (dat staat strak van de stress). Na de crunch heeft je hoofd het rustig en komt je lichaam even met de dringende boodschap dat het genoeg heeft gehad :/

Dan stort je even volledig in elkaar...
Gelukkig kennen we het in Nederland niet echt en is het eerder uitzondering dan regel. Echter vind ik dat wanneer je er als team-lid voor kiest het niet te doen, dat je dat niet echt een team-player bent (uitzonderingen daar gelaten, etc, etc). Uiteraard moet er een balans zijn, maar sommige mensen zeggen wat mij betreft te snel: "ja doei!". En dat doen sommige zelfs als de uitloop aan hen te wijten is... Oftewel met andere woorden: "een ander lost het wel op" (ik zeg niet dat het zo in jouw geval is hoor ;) ).

Zoals je aangaf, geeft het een harmonie in het team en voel je een broederlijk gevoel. Als iemand zijn snor drukt zal dat echt niet ten goede komen aan zijn positie in het team. Ik heb ook ooit moeten crunchen vanwege andermans "gevallen steekjes" en die persoon drukte destijds ook zijn snor. Dat werd hem niet in dank afgenomen. Als het door omstandigheden is, dan is het nog te begrijpen, maar sommige mensen voelen gewoon die verantwoordelijkheid niet.

Overigens moet ik er wel bij zeggen dat ik vind dat iedereen dan ook solidair moet zijn, dus ook management en directie (indien die nauw betrokken zijn), vaak zie je de projectleider lekker om 5 uur naar huis gaan en dat is natuurlijk niet echt sociaal. Ook vind ik dat mensen die gecrunched hebben ook lof verdienen en zeker even in het zonnetje gezet mogen worden of mogen worden beloond. In het geval dat ik van iemand verlang te crunchen zal hij echt wel weten dat ik het erg gewaardeerd heb, ik zie het namelijk niet als "normaal" om zoiets te vragen :)

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:53

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

incaz schreef op donderdag 19 september 2013 @ 12:32:
Niets mis met crunch times. Maar op het dat dat maanden achter elkaar gebeurt dan noem ik het geen crunch time meer, maar uitbating.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Koffie weer op, kan ik weer opstaan, headset afzetten ... etc. :/

• Ealanrian
tijd voor een koffie automaat op het bureau

• Cor453
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-12 17:40
Tijd voor karretjes die automatisch koffie rondrijden.

Verwijderd

Daos, jij zocht toch nog werk? Start een koffie service exclusief voor mensen uit de devschuur :9. Koffiebezorging tot uw bureau.

• Cor453
Verwijderd schreef op donderdag 19 september 2013 @ 14:03:
Daos, jij zocht toch nog werk? Start een koffie service exclusief voor mensen uit de devschuur :9. Koffiebezorging tot uw bureau.
Ik ben voor!

• Ealanrian
Wat word de levertijd en zijn er leverings garanties?

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Goed plan!

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Jan_V
.Gertjan. schreef op donderdag 19 september 2013 @ 13:38:
[...]

Gelukkig kennen we het in Nederland niet echt en is het eerder uitzondering dan regel. Echter vind ik dat wanneer je er als team-lid voor kiest het niet te doen, dat je dat niet echt een team-player bent (uitzonderingen daar gelaten, etc, etc). Uiteraard moet er een balans zijn, maar sommige mensen zeggen wat mij betreft te snel: "ja doei!". En dat doen sommige zelfs als de uitloop aan hen te wijten is... Oftewel met andere woorden: "een ander lost het wel op" (ik zeg niet dat het zo in jouw geval is hoor ;) ).

Zoals je aangaf, geeft het een harmonie in het team en voel je een broederlijk gevoel. Als iemand zijn snor drukt zal dat echt niet ten goede komen aan zijn positie in het team. Ik heb ook ooit moeten crunchen vanwege andermans "gevallen steekjes" en die persoon drukte destijds ook zijn snor. Dat werd hem niet in dank afgenomen. Als het door omstandigheden is, dan is het nog te begrijpen, maar sommige mensen voelen gewoon die verantwoordelijkheid niet.
Was ik het 5 jaar geleden 100% mee eens. Tegenwoordig is dat iets minder.
Het is uiteraard goed voor het team-gevoel dat je met z'n allen door gaat om iets af te krijgen. Is ook een goed gevoel en je leert elkaar ook steeds beter kennen.
Ik zeg nu wel dat ik dit niet snel weer zal doen, maar als puntje bij paaltje komt, dan zit ik waarschijnlijk toch weer van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat op kantoor. Dat zit volgens mij in het karakter van de meeste mensen.

Maar, als er mensen zijn die toch (verstandig) zijn en naar hun lichaam luisteren heb ik daar zeker niet minder respect voor. Wel zal ik dan een keer denken "Hey, daar gaat Piet alweer om 5 uur naar huis. Lekker dan.....", maar daarna ook gelijk iets in de trend van "En op zich heeft hij ook groot gelijk!".
Het behalen van deadlines is belangrijk, maar na deze deadline is er weer een volgende die gehaald moet worden. Zeker in de detachering is het dan vaak zo dat de klant niet (bewust) ziet wat het team voor werk heeft verricht. Die ziet alleen maar dat alles on-time is opgeleverd, volgende keer kan de deadline dus weer zo strak worden gepland (even gechargeerd)

Zoals je al zegt is het meer uitzondering dan regel dat we in Nederland van die rare tijden maken, dus hebben de meeste van ons er niet vaak mee te maken. Uiteraard wordt het dan ook wel goed beloond :)

• Cor453
Ealanrian schreef op donderdag 19 september 2013 @ 14:04:
Wat word de levertijd en zijn er leverings garanties?
Levertijd mag niet langer zijn dan 10 minuten, en ik wil wel hete koffie. Daarnaast denk ik dat we wel kosten moeten compenseren voor files, wegobstakels en slecht weer.

• Jan_V
Cor453 schreef op donderdag 19 september 2013 @ 14:06:
[...]

Levertijd mag niet langer zijn dan 10 minuten, en ik wil wel hete koffie. Daarnaast denk ik dat we wel kosten moeten compenseren voor files, wegobstakels en slecht weer.
Kosten compenseren voor file of weg obstakels?
Dat wil ik ook wel in m'n arbeidsvoorwaarden! :)

• Cor453
Jan_V schreef op donderdag 19 september 2013 @ 14:08:
[...]

Kosten compenseren voor file of weg obstakels?
Dat wil ik ook wel in m'n arbeidsvoorwaarden! :)
Dat zou wel fijn zijn inderdaad. Dan moet treinvertraging ook tellen :+

• Ealanrian
Cor453 schreef op donderdag 19 september 2013 @ 14:06:
[...]

Dan bestel ik vast voor elk half uur een bakje zwarte espresso op mijn bureau. succes :Y)

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Haha, ik zie het al voor me :+

Nee, ik moet hier slechts 4 meter lopen voor de koffie, maar toch; het haalt weer even helemaal uit de concentratie.

• Cor453
Ealanrian schreef op donderdag 19 september 2013 @ 14:10:
[...]

Dan bestel ik vast voor elk half uur een bakje zwarte espresso op mijn bureau. succes :Y)
Oh, geniaal idee: een koffie-apparaat in een bestelbus. Sticker op de zijkant, iets met "Koffie, klaar terwijl u wacht".

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Mmm misschien moet ik een USB espresso apparaat uitvinden. Cofee at the desk :+

ora et labora

• Ealanrian
Ik zeg doen maar wat is de vergoeding wanneer de koffie niet, niet op tijd of koud word geleverd?

• OkkE

OkkE

Leuke data; hoe vaak alle CSS properties gebruikt worden: http://www.chromestatus.com/metrics/css/rank

Verwijderd

mrc4nl schreef op donderdag 19 september 2013 @ 14:13:
Genius! _/-\o_

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-12 22:23
(jarig!)
Jan_V schreef op donderdag 19 september 2013 @ 14:06:
[...]

Het is uiteraard goed voor het team-gevoel dat je met z'n allen door gaat om iets af te krijgen. Is ook een goed gevoel en je leert elkaar ook steeds beter kennen.
Ik zeg nu wel dat ik dit niet snel weer zal doen, maar als puntje bij paaltje komt, dan zit ik waarschijnlijk toch weer van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat op kantoor. Dat zit volgens mij in het karakter van de meeste mensen.

Maar, als er mensen zijn die toch (verstandig) zijn en naar hun lichaam luisteren heb ik daar zeker niet minder respect voor. Wel zal ik dan een keer denken "Hey, daar gaat Piet alweer om 5 uur naar huis. Lekker dan.....", maar daarna ook gelijk iets in de trend van "En op zich heeft hij ook groot gelijk!".
Het behalen van deadlines is belangrijk, maar na deze deadline is er weer een volgende die gehaald moet worden. Zeker in de detachering is het dan vaak zo dat de klant niet (bewust) ziet wat het team voor werk heeft verricht. Die ziet alleen maar dat alles on-time is opgeleverd, volgende keer kan de deadline dus weer zo strak worden gepland (even gechargeerd)

Zoals je al zegt is het meer uitzondering dan regel dat we in Nederland van die rare tijden maken, dus hebben de meeste van ons er niet vaak mee te maken. Uiteraard wordt het dan ook wel goed beloond :)
Waar ik wel een pot hekel aan heb was dat we een project manager hadden die geen 40 uur werkte maar als we oplevering hadden en het was dus een beetje crunch time wel van ons verwachtte dat we het af kregen maar zelf wel om 2 uur naar huis ging. Kijk ik vind prima als je naar huis gaat maar dan moeten wij er later ook niet op afgerekend worden dat wij ook naar huis zijn gegaan. De project manager op dit moment blijft wel netjes ons supporten als we crunch time hebben en daar heb ik echt respect voor.

Nothing to see here!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
.Gertjan. schreef op donderdag 19 september 2013 @ 13:38:
[...]Als iemand zijn snor drukt zal dat echt niet ten goede komen aan zijn positie in het team. Ik heb ook ooit moeten crunchen vanwege andermans "gevallen steekjes" en die persoon drukte destijds ook zijn snor. Dat werd hem niet in dank afgenomen. Als het door omstandigheden is, dan is het nog te begrijpen, maar sommige mensen voelen gewoon die verantwoordelijkheid niet.
Van de andere kant...
a. Word je (algemeen je) wel echt voor die verantwoordelijkheid betaald? Als het deel uitmaakt van je functie om die verantwoordelijkheid ook echt te dragen, vooruit. Maar dat is natuurlijk lang niet altijd het geval. In de IT ben ik minder op de hoogte trouwens, in winkels worden simpele verkopers met grote regelmaat opgezadeld met vestigingsmanagersverantwoordelijkheden - maar zonder bijbehorend salaris.

b. moet je dan al die omstandigheden uitleggen? En dan een inschaling krijgen van wat 'geldige' omstandigheden zijn, ziek kind ja, zieke goudvis nee, maar zieke overbuurvrouw? Is een hobby aanvaardbaar? Mag je zeggen 'ik denk dat ik het niet trek' of moet dat eerst schriftelijk bevestigd worden door een arts? Krijg je een puntenschaal om de klachten van je partner dat je te weinig thuis bent mee te beoordelen op serieuzigheid?

Er is natuurlijk wel een middenweg, dat snap ik best. Maar de risico's zijn groot, dus wat mij betreft wordt er niet te licht over gedacht. Het is best wel iets om te vragen dat mensen onbetaald hun vrijetijd opgeven en er alleen maar voor terugkrijgen dat ze niet negatiever beoordeeld worden dan anders.

Rutix: moet je wel zeker weten dat de manager geen overtijd betaald krijgt. Anders is het vrij eenvoudige solidariteit ;)

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Haha grappig! ^^

border-top-width had ik niet aan zien komen en ik had float wat hoger verwacht.

---

Al vaker ter sprake gekomen hier, maar wat doet Chrome toch met de font rendering?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/w8bGMCewaWJEdIyZMGofs8zg/full.png

Ben bezig met die champagne webshop en daar worden twee webfonts gebruikt. In de platte tekst is ook goed te zien hoe korrelig Chrome de fonts rendered.

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

mrc4nl schreef op donderdag 19 september 2013 @ 14:13:
Om je op weg te helpen. Josephine, the USB coffee machine:

http://www.yoctopuce.com/...ne-the-usb-coffee-machine http://www.yoctopuce.com/...sb-coffee-machine-part-ii
It's done, no need to get up to power on the coffee machine anymore, we can do it remotely now. Sure, there still is the cup issue.

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11 13:15

Korben

() => {};

TheNephilim schreef op donderdag 19 september 2013 @ 14:32:
[...]

Haha grappig! ^^

border-top-width had ik niet aan zien komen en ik had float wat hoger verwacht.

---

Al vaker ter sprake gekomen hier, maar wat doet Chrome toch met de font rendering?

[afbeelding]

Ben bezig met die champagne webshop en daar worden twee webfonts gebruikt. In de platte tekst is ook goed te zien hoe korrelig Chrome de fonts rendered.
Al erg lang een probleem inderdaad; Chrome is nu met afstand de slechtst renderende browser onder Windows, maar aan de andere kant ook de beste. Ze zijn er wel mee bezig: https://code.google.com/p...ues/detail?id=137692#c104

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• ZpAz
  • Laatst online: 23:13
border-top-width, die heb ik nog nooit gebruikt. Vreemde grafiek daarbij ook, hij staat elke dag op 90+% behalve de 15e, daar staat ie op +- 7%.

http://www.chromestatus.com/metrics/css/timeline/65

[ Voor 61% gewijzigd door ZpAz op 19-09-2013 14:41 ]

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-12 13:11
Was oud nieuws aan't doorscrollen, kwam deze tegen:

nieuws: Privacyproblemen met draadloos HP-toetsenbord

lol :P

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• PrisonerOfPain
Zou me niks verbazen als alles onder de 5% hartstikke stuk is in die lijst.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

ZpAz schreef op donderdag 19 september 2013 @ 14:38:
border-top-width, die heb ik nog nooit gebruikt. Vreemde grafiek daarbij ook, hij staat elke dag op 90+% behalve de 15e, daar staat ie op +- 7%.

http://www.chromestatus.com/metrics/css/timeline/65
Ik ook niet, zelfs border-width niet :p

• Ealanrian
Heb je tijd over ofzo? nieuws uit 2003...

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Jan_V schreef op donderdag 19 september 2013 @ 14:06:
[...]

Tegenwoordig sta ik een beetje in het midden (vanwege het hebben van een eigen zaak), in het begin van mijn carrière deed ik ook (te) veel voor mijn baas en na verloop van tijd is dat verminderd omdat het eenrichtingsverkeer bleek in veel bedrijven en ik besefte dat carrière niet alles is, maar als eigen baas ben ik wederom bezig hier een balans in te vinden. Loyaliteit en crunchen zie ik als een erg sympathiek gebaar van mensen, maar daar moet je geen misbruik van maken. Aan de ene kant hoop ik dat men mij bijstaat als het zover komt, maar aan de andere kant kan ik ook begrijpen als het teveel gevraagd is.

Ik denk dat dit soort dingen altijd in overleg moeten en dat de randvoorwaarden gewoon heel duidelijk moeten zijn. Werknemer doet X crunch, hoe komt dat, hoe gaan we het voorkomen en hoe gaan we dankbaarheid richting de werknemer tonen voor zijn getoonde inzet. Ik deel graag succes met mijn collega's, maar hoop dat ze dan ook een stuk van de lasten op zich nemen. Daar moet op termijn een goede balans in ontstaan waarbij beide partijen zich comfortabel voelen :)
De meeste, maar helaas niet iedereen ;)

Het moet ook inderdaad geen standaard worden, bedrijven die chronisch overwerk bij hun mensen neerplanten kunnen gewoon niet plannen of buiten hun mensen uit ;)

Als het echt nodig is, zullen veel mensen wel loyaal zijn en hun collega's assisteren en zorgen dat de deadline gehaald wordt. Is het echter keer op keer dat het zo loopt, dan raakt het geduld op bij veel mensen. En dat is natuurlijk volkomen terecht :)

Overigens neigt dit richting de "discussie" over wel of niet "overwerk = standaard en wordt niet extra beloond" die hier een tijd geleden is geweest. Het is niet echt zwart/wit, het moet gewoon in overleg en op een goede manier gebeuren. Zeker bij kleinere clubs is dat gewoon erg belangrijk, scheve gezichten krijg je erg snel, maar die zijn heel moeilijk weer recht te krijgen :)

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-12 17:19
.Gertjan. schreef op donderdag 19 september 2013 @ 14:42:
Overigens neigt dit richting de "discussie" over wel of niet "overwerk = standaard en wordt niet extra beloond" die hier een tijd geleden is geweest. Het is niet echt zwart/wit, het moet gewoon in overleg en op een goede manier gebeuren. Zeker bij kleinere clubs is dat gewoon erg belangrijk, scheve gezichten krijg je erg snel, maar die zijn heel moeilijk weer recht te krijgen :)
Bij mijn baan (nu al ruim 7 maand al), keken ze vreemd van op dat ik om 16:00 al het pand verliet, terwijl iedereen pas om 17:30/18:00 wegging.
Na het uitgelegd te hebben, ik begin sowieso vroeg om de drukte van de studenten *kuch* te ontlopen, en allerlei afspraken na werktijd (psycholoog/fysio en alles) vonden ze het totaal geen probleem.

Als er ook overwerk gedaan moet worden, gaan bijna al mijn collega's langer door, ik begin dan juist (nog) vroeger.

• mbarie
  • Laatst online: 04-08-2021
Onderwerken ;).

edit:
Kan ook lekker fout geinterpreteerd worden haha.

[ Voor 68% gewijzigd door mbarie op 19-09-2013 14:48 ]

Storyteller @ soundcloud

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

incaz schreef op donderdag 19 september 2013 @ 14:28:
[...]
Van de andere kant...
a. Word je (algemeen je) wel echt voor die verantwoordelijkheid betaald? Als het deel uitmaakt van je functie om die verantwoordelijkheid ook echt te dragen, vooruit. Maar dat is natuurlijk lang niet altijd het geval. In de IT ben ik minder op de hoogte trouwens, in winkels worden simpele verkopers met grote regelmaat opgezadeld met vestigingsmanagersverantwoordelijkheden - maar zonder bijbehorend salaris.
Hangt inderdaad van je functie en bedrijf af. Zit je in een groot softwarehuis, dan zal dat minder van je verwacht worden dan wanneer je in een kleine club werkt. Bij een kleine club heb je vaak meer verantwoordelijkheden. Het zit absoluut niet alleen in het salaris wat mij betreft (waarschijnlijk bedoel je het niet zo zwart/wit).
b. moet je dan al die omstandigheden uitleggen? En dan een inschaling krijgen van wat 'geldige' omstandigheden zijn, ziek kind ja, zieke goudvis nee, maar zieke overbuurvrouw? Is een hobby aanvaardbaar? Mag je zeggen 'ik denk dat ik het niet trek' of moet dat eerst schriftelijk bevestigd worden door een arts? Krijg je een puntenschaal om de klachten van je partner dat je te weinig thuis bent mee te beoordelen op serieuzigheid?
Nee, je hoeft dat niet uit te leggen wat mij betreft, ik ga er daar vanuit dat mensen hun eigen verantwoordelijkheidsbesef aan het werk zetten. Als zij vinden dat ze die crunch niet hoeven te doen omdat ze zich in de kroeg vol willen gieten, prima, maar ga dan niet lopen liegen. Wat collega's van die reden vinden moeten ze zelf weten. Als die persoon een indruk wekt dat hij zijn verantwoordelijkheden niet neemt, maar gewoon het team voor zijn karretje spant, rekent het team vanzelf met zo iemand af.
Er is natuurlijk wel een middenweg, dat snap ik best. Maar de risico's zijn groot, dus wat mij betreft wordt er niet te licht over gedacht. Het is best wel iets om te vragen dat mensen onbetaald hun vrijetijd opgeven en er alleen maar voor terugkrijgen dat ze niet negatiever beoordeeld worden dan anders.
Er zit een verschil tussen straffen of gewoon niet aanvullend belonen. Als iemand mij zou laten vallen bij een crunch (en dan bedoel ik echt vallen) ben ik minder geneigd hem deel te maken van het succes van dat project. Stel dat er op dat project ineens een dikke omzet binnenloopt, dan deel ik dat graag met mensen, maar mensen die lak hebben aan hun verantwoordelijkheid en een ander laten stikken kunnen natuurlijk verwachten dat de bal teruggekaatst wordt.

Ik heb het hier echt over laten stikken, als iemand een keer niet mee cruncht is dat niet laten stikken. Laat iemand keer op keer de rest zitten of stelt hij zich als een absolute hork op, waarom zou ik mij dan nog erg vrijgevig naar hem opstellen? Ik zal hem echt niet slecht beoordelen, maar kansen op extraatjes en bonussen worden wel beperkt door dat soort gedrag, dat is geen straf naar hem, maar is een beloning naar de rest. In mijn ogen zou ik namelijk de rest van het team (dat zich wel inspant) beledigen door de snor-drukker gelijkwaardig mee te laten profiteren en heb je kans dat die tendens zich voortzet en dat straks niemand meer de verantwoordelijkheid neemt (want dat levert toch geen moer op).
Ryur schreef op donderdag 19 september 2013 @ 14:46:
[...]

Bij mijn baan (nu al ruim 7 maand al), keken ze vreemd van op dat ik om 16:00 al het pand verliet.vroeger.
Die grapjassen had ik ook bij een van mijn vorige opdrachten... "Goh je gaat al vroeg naar huis"... Mijn reactie was dan vaak: "Goh, waar was jij vanochtend toen ik hier de lampen aan deed om 7:00? Jij lag nog op je bed... Sterker nog, toen mijn wekker om 5:00 ging dacht je waarschijnlijk niet eens aan opstaan..." :W

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ticket in de inbox:
Subject: SPOED!!!!!
Content:
Ik kan foto's van anderen zien!
Ik moet heel veel moeite doen om niet sarcastisch te reageren.

• Ealanrian
Er staat geen vraag in dus er is geen probleem en kan dus genegeerd worden toch?

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Inloggen blijft toch maar een raar Nederlands woord. Ik begrijp zelf prima wat er mee bedoeld word, maar hoe zit dat met de rest van Nederland? Aanmelden is dan misschien beter, maar dat lijkt weer zo op Registreren.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ealanrian schreef op donderdag 19 september 2013 @ 15:07:
Er staat geen vraag in dus er is geen probleem en kan dus genegeerd worden toch?
Dat er geen vraag(teken) letterlijk in het ticket staat, betekend niet per definitie "kan weg".

Waar ik me meer om verbaas is.... wat het probleem precies is

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Firesphere schreef op donderdag 19 september 2013 @ 15:18:
[...]
Waar ik me meer om verbaas is.... wat het probleem precies is
Vraag om een screenshot (of om de foto's door te sturen). Bij geen schokkende foto's, is er geen probleem. Anders merk je 't wel. :+

• Ealanrian
Ok ok, op het moment dat er geen probleem en geen vraag word beschreven kan het genegeerd worden

• Korben

Korben

() => {};

TheNephilim schreef op donderdag 19 september 2013 @ 15:18:
Inloggen blijft toch maar een raar Nederlands woord. Ik begrijp zelf prima wat er mee bedoeld word, maar hoe zit dat met de rest van Nederland? Aanmelden is dan misschien beter, maar dat lijkt weer zo op Registreren.
Tja, het is maar net wat je voorkeur heeft. Google noemt 'login' in het Nederlands 'inloggen' en 'maak een nieuw account' 'aanmelden'. Microsoft noemt 'login' echter 'aanmelden' en 'maak een nieuw account' heet 'registreer'.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

TheNephilim schreef op donderdag 19 september 2013 @ 15:18:
Gewoon "legitimeren" van maken. :+

• HMS

HMS

Grrr, TNT. Zit je de hele dag al thuis te wachten / werken omdat ze een pakketje komen brengen. Bellen ze niet eens aan :(....

Kan me er wel iets bij voorstellen, auto staat niet op de oprit dus huis ziet er niet echt bewoond uit. Maar daarom kunnen ze toch wel gewoon aanbellen :@

• OkkE

OkkE

Inloggen?
> “Middels persoonlijke informatie toegang verkrijgen tot de afgeschermde inhoud van dit systeem”?

* OkkE mompelt iets over tijd om naar huis te gaan ... :z

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Korben schreef op donderdag 19 september 2013 @ 15:26:
[...]

Tja, het is maar net wat je voorkeur heeft. Google noemt 'login' in het Nederlands 'inloggen' en 'maak een nieuw account' 'aanmelden'. Microsoft noemt 'login' echter 'aanmelden' en 'maak een nieuw account' heet 'registreer'.
Ook Facebook gebruikt Aanmelden voor 'log in'. Zelf vind ik Registreren en dan Inloggen nog het meest logisch en duidelijkst, maar het klinkt zo zakelijk :+

Haha, ja we kunnen er vanalles van maken :+ Het idee echter is hier dat men niet per se een account hoeft aan te maken om aankopen te doen. Bij het zien van het woord 'Inloggen' is men misschien al snel vertrokken omdat ze dat niet willen.

---

Ben nu wel helemaal op de hoogte van Champagne, heb me even ingelezen om te zien waar alle termen nu voor staan. Anders hebben we straks termen op de verkeerde plek in de webshop enzo, moeten we niet hebben :p Mijn Frans is ook niet zo geweldig, dat helpt niet echt :X

Tijd voor een glaasje water! :Y)

• PdeBie
iemand nog tips voor een C# .NET tool/library die ervoor zorgt dat je een afbeelding van een hoge resolutie kan aanroepen via de url en dat hij dan een lagere resolutie (en kleinere bestandsgrootte) rendered?

Bijvoorbeeld: Afbeelding is 1280x1024 pixels groot en als je die aanroept met een bepaalde resolutie op de querystring rendered hij de afbeelding op de opgegeven resolutie.

Kan wel zelf iets gaan bouwen, maar ik neem aan dat er hier al tig mensen mij in voor zijn geweest :)

[ Voor 12% gewijzigd door PdeBie op 19-09-2013 16:25 ]

• Korben

Korben

() => {};

pdebie schreef op donderdag 19 september 2013 @ 16:22:
iemand nog tips voor een C# .NET tool/library die ervoor zorgt dat je een afbeelding van een hoge resolutie kan aanroepen via de url en dat hij dan een lagere resolutie (en kleinere bestandsgrootte) rendered?

Bijvoorbeeld: Afbeelding is 1280x1024 pixels groot en als je die aanroept met een bepaalde resolutie op de querystring rendered hij de afbeelding op de opgegeven resolutie.
ImageResizer. Imo één van de beste library's voor .NET op dit gebied.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

WTF?

private final static Logger logger = LoggerFactory.getLogger(PeriodicalFetcher.class);

Werkt, TENZIJ ik een MySQL statement in m'n main zet.... heel vaag. Zodra ik een select doe, krijg ik een logger conflict met java.util.logging.logger.

[ Voor 19% gewijzigd door Firesphere op 19-09-2013 16:34 ]

• PdeBie
Korben schreef op donderdag 19 september 2013 @ 16:26:
[...]

ImageResizer. Imo één van de beste library's voor .NET op dit gebied.
Die is wel heel uitgebreid inderdaad. Even naar kijken wat het allemaal is :)

• HMS

HMS

pdebie schreef op donderdag 19 september 2013 @ 16:22:

Kan wel zelf iets gaan bouwen, maar ik neem aan dat er hier al tig mensen mij in voor zijn geweest :)
Met alleen standaard .NET (snelle copy / paste uit eigen project):
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
            var image = Image.FromStream(new MemoryStream(attachment.Contents));
            var thumb = image.GetThumbnailImage(120, 120, () => false, IntPtr.Zero);

using (var thumbStream = new MemoryStream())
            {
                thumb.Save(thumbStream, ImageFormat.Jpeg);

return File(thumbStream.ToArray(), attachment.FileType, attachment.FileName);
            }

Maar weet zo niet de plus en minpunten t.o.v. ImageResizer. Als thumbnails veel opgevraagd worden dan zal die waarschijnlijk beter performen dan deze naive method.

• Korben

Korben

() => {};

Firesphere schreef op donderdag 19 september 2013 @ 16:33:
WTF?

private final static Logger logger = LoggerFactory.getLogger(PeriodicalFetcher.class);

Werkt, TENZIJ ik een MySQL statement in m'n main zet.... heel vaag. Zodra ik een select doe, krijg ik een logger conflict met java.util.logging.logger.
Waarschijnlijk gebruikt de library die dat MySQL statement uitvoert op de server één van de 15 miljoen logging-library voor Java, en nou net één die niet compatible is met de logging-library die jij gebruikt.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Korben schreef op donderdag 19 september 2013 @ 16:36:
[...]

Waarschijnlijk gebruikt de library die dat MySQL statement uitvoert op de server één van de 15 miljoen logging-library voor Java, en nou net één die niet compatible is met de logging-library die jij gebruikt.
Ja, hij gebruikt java.util.logging.Logger.

Net als ik dus ;)

• Korben

Korben

() => {};

HMS schreef op donderdag 19 september 2013 @ 16:35:
[...]

Met alleen standaard .NET (snelle copy / paste uit eigen project):
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
            var image = Image.FromStream(new MemoryStream(attachment.Contents));
            var thumb = image.GetThumbnailImage(120, 120, () => false, IntPtr.Zero);

using (var thumbStream = new MemoryStream())
            {
                thumb.Save(thumbStream, ImageFormat.Jpeg);

return File(thumbStream.ToArray(), attachment.FileType, attachment.FileName);
            }

Maar weet zo niet de plus en minpunten t.o.v. ImageResizer. Als thumbnails veel opgevraagd worden dan zal die waarschijnlijk beter performen dan deze naive method.
Sowieso lekt deze geheugen als de neten. Als je afbeeldingen van meerdere MB's per stuk gaat opvragen, ga je hiermee heel erg snel veel geheugen gebruiken.

Daarnaast is de performance van dit stuk code niet echt optimaal, en de kwaliteit evenmin.

Maar wat ImageResizer je bespaart (onder andere) staat beschreven in een 'wij van WC-eend' blogpost: 20 Image Resizing Pitfalls.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-12 14:56
Ik heb zelf ook een image resizer geschreven voor ik het bestaan van resizer.net kende, maar zo moeilijk is het niet. Mijn code heeft geen last van al die 20 punten. Gewoon opletten dat je alles netjes disposed enzo.

• Korben

Korben

() => {};

Avalaxy schreef op donderdag 19 september 2013 @ 16:46:
Ik heb zelf ook een image resizer geschreven voor ik het bestaan van resizer.net kende, maar zo moeilijk is het niet. Mijn code heeft geen last van al die 20 punten. Gewoon opletten dat je alles netjes disposed enzo.
Volgens mij zei je dat de vorige keer ook al, maar ook al heeft je code geen last van die 20 punten, waarschijnlijk is een dedicated library een stuk beter op de meeste punten - schaalbaarheid, performance, veiligheid, uitbreidbaarheid, kwaliteit, enzovoorts.

• HMS

HMS

Korben schreef op donderdag 19 september 2013 @ 16:43:
[...]

Sowieso lekt deze geheugen als de neten. Als je afbeeldingen van meerdere MB's per stuk gaat opvragen, ga je hiermee heel erg snel veel geheugen gebruiken.

Daarnaast is de performance van dit stuk code niet echt optimaal, en de kwaliteit evenmin.

Maar wat ImageResizer je bespaart (onder andere) staat beschreven in een 'wij van WC-eend' blogpost: 20 Image Resizing Pitfalls.
Nou, het was alleen maar een voorbeeld van hoe het ook kan hoor. :'(

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:53

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Het was vooral een voorbeeld van hoe het niet moet :+

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

-O-
Octopress Setup

Jul 18th, 2011

First, I want to stress that Octopress is a blogging framework for hackers. You should be comfortable running shell commands and familiar with the basics of Git. If that sounds daunting, Octopress probably isn’t for you.
nu ben ik echt wel bekend met linux shell maar hoe de "...." ga ik dat ooit op mn webhost krijgen?
ik heb geen vps/dedicated host alleen een simpel lamp+mail+ftp ruimtetje }:|

ora et labora

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

mrc4nl schreef op donderdag 19 september 2013 @ 17:10:
[...]

-O-

[...]

nu ben ik echt wel bekend met linux shell maar hoe de "...." ga ik dat ooit op mn webhost krijgen?
ik heb geen vps/dedicated host alleen een simpel lamp+mail+ftp ruimtetje }:|
Niet! :+ Voor Octopress heb je Ruby nodig dacht ik zo.

• HMS

HMS

.oisyn schreef op donderdag 19 september 2013 @ 17:01:
Het was vooral een voorbeeld van hoe het niet moet :+
Ik moet toegeven dat het niet meenemen van de using statements om het een beetje leesbaar te houden niet de meest slimme zet was :+.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Java:
1
2
3
4
5
6

// In honour of 19 September, the day I wrote this.
    // Doesn't do anything but print Yarr
    public static void YarrMeHearty() {
        System.out.println("Yarr");
    }

En het is niet eens vrijdag :+

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:29
Drink up me hearties, yo ho! :9

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Coffee? its ITLAPD make it an irish coffee oOo

ora et labora

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Waarom gaan display: table-cell; en width: 100%; nou toevallig weer niet samen :p Dat was een hele makkelijke en snelle oplossing geweest :+

Nu snel een blikje erin en Goog'len 8)

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

mmm ik heb eens gezocht naar blog whithout database en vond iets interessants: getsimplecms.
ik ben nu het standaard thema aan het ombouwen tot de stijl van mn normale website. So far so good :)

zelf een heel cms maken zou in mijn geval nooit het niveau halen van zon pakket
dcm360 schreef op donderdag 19 september 2013 @ 20:47:
En een filesystem is niet een soort van database? :P
nah je hebt zo geen last van mysql error too many connections :+

databases zijn eigenlijk alleen handig om je data uit te sorteren te filteren en te zoeken.

[ Voor 68% gewijzigd door mrc4nl op 19-09-2013 20:51 ]

ora et labora

Pagina: 1 ... 31 ... 137 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.