De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 137 Laatste
Acties:
  • 340.074 views

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:27

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.Gertjan. schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 10:52:
[...]

Ik vraag mij soms af hoe dat soort dingen te sprake komt. Ik stel me dan altijd iets voor als dit:
> He, Anita, das lang geleden, hoest met Sjonnie?
< Ja goed
*pakt telefoon om foto's van de kinders te laten zien*
> Hej, is da soon neie aaiFoon?
< Ja, vet ding, maar de accu is ronduit kut
> Ja, daj ken ik, dan moei je effies de fektorie resjet doen

:+ Soms vang ik op feestjes (of op straat) ook wel eens dat soort dingen op, dan moet ik mij echt inhouden om dat soort figuren niet te bitchslappen... Ook altijd leuk als iemand naar je toekomt met zaken als: "ja, ik heb ff de firewall uitgezet, want volgens Theo de metselaar wordt alles dan veel sneller en ben ik van die vraag-popups af"... :/
Dit ja, hoe mensen in godsnaam denken dat zulk soort zaken een goed idee zijn. ;w
Ik doe ook niets meer voor kennissen. "De internet is stuk"
* Firesphere pakt telefoon en doet alsof hij belt:
"Hey, Rutte, moe'j horen joh, het internet is stuk, gaat de AIVD daar nog wat aan doen?"

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

douweegbertje schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 11:02:
[...]
eh.. betere boekhouder nemen?
Ik betaal redelijk wat, maar ik hoef echt amper iets te doen. Ik kan alles (rekening overzicht + facturen e.d.) gewoon op elke manier opsturen (digitaal of gewoon als stapel even langs brengen) en hun doen alles. Ook doen ze gewoon vrij veel wat er allemaal bij komt. Allerlei stukken voor de gemeente en andere vragen kunnen ze allemaal oplossen.

Mijn vader zit er ook met zijn bedrijf en die hoeft ook amper ergens naar te kijken (ok, ze hebben dan wel een financiele man die af en toe iets checked :P ).
Mijn boekhouder doet het wel aardig. Ook al neem ik er eentje van 150 euro per uur, dan nog blijf ik controleren ;) Je blijft zelf verantwoordelijk voor je boekhouding (veel boekhouders laten je ook dingen tekenen waarin je aansprakelijkheid richting hun kant van de hand wijst) dus ik wil exact weten wat er gebeurt. Ik vind het een beetje oncomfortabel om geen match meer te zien tussen mijn bankrekening en de grootboeken, toen ik het zelf deed had ik alles in de hand en kon ik iedere cent afwijking zien. Nu zit vooral veel tijd in verzamelen van facturen en zelf het overzicht houden, dus het is niet echt te wijten aan mijn boekhouder. Daarnaast, zaken als een VAR verklaring is iets wat een boekhouder eigenlijk niet hoeft te doen, dus die doe ik lekker zelf. Andere problemen met de Belasting lost hij wel goed op trouwens :)

Ik heb afgeleerd blind te vertrouwen op leveranciers (iets met ervaring). Daarnaast kan ook een dure boekhouder dingen over het hoofd zien of slordigheidsfoutjes maken. Daarnaast kent ook niet iedere boekhouder alle regeltjes (zeker op fiscaal gebied), het leuke van mijn boekhouder is dat hij het wel uitpluist. En soms doen boekhouders aannames, zoals alles wat ICT is als afschrijving boeken (nou ik wil mijn toetsenbord van 80 euro niet echt als afschrijving zien...).

Bij de grote boekhoudkantoren krijg je als kleine ondernemer ook maar een stagiair of junior toegewezen. Pas als je hele grote omzetten boekt krijg je iemand met verstand :+

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:17
En ik weet ook weer waarom ik de desire Z had vervangen door de One X. het ding is echt voor zich zelf begonnen...

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-12 12:14

TheNephilim

Wtfuzzle

Mwah, als er geen vertrouwen is moet je een andere zoeken. Je moet doen waar je goed in bent, en als je dan zelf nog de administratie moet controleren, tjah... Ontzorgen is juist wat de meeste boekhouders en accountants doen.

Als ik mijn auto bij de garage laat repareren, ga ik er toch ook niet nog zelf onder liggen om te kijken of het wel echt goed is? :+

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

TheNephilim schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 11:34:
[...]

Mwah, als er geen vertrouwen is moet je een andere zoeken. Je moet doen waar je goed in bent, en als je dan zelf nog de administratie moet controleren, tjah... Ontzorgen is juist wat de meeste boekhouders en accountants doen.

Als ik mijn auto bij de garage laat repareren, ga ik er toch ook niet nog zelf onder liggen om te kijken of het wel echt goed is? :+
Gedeeltelijk mee eens ;) Ontzorgen is inderdaad een taak die zo'n partij behoort te doen, maar als ik terugkom van de garage en iets voelt niet goed ga ik het toch nog even checken :) Ik vertrouw nooit zomaar iemand (en in het geval van de garage heb ik al eens meegemaakt dat dat niet geheel onterecht was).

In het verleden heb ik wel enkele akkefietjes gehad met de boekhouder, maar dat kwam meestal omdat we gewoon ergens een meningsverschil over hadden (zoals bruto/netto vergoedingen). Ik heb hem ook aangegeven dat ik wil dat hij zijn boel echt goed op orde krijgt omdat ik anders ergens anders heen ga en de overstap kosten bij hem neerleg (als de fout aan hem te wijten was).

Probleem is dat ik best wel wat dingen anders doe dan de rest van zijn klanten. Maar goed er zit een grote verbetering in en ik vertrouw erop dat het goed gaat. De laatste keren was het allemaal pico-bello in orde. Ik wil eerst bewezen hebben dat het klopt voordat ik het laat rusten ;) Dat zou ik ook doen als ik 300 man in dienst had en een groot boekhoudkantoor zou inhuren voor dit soort werk. Je moet eerst mijn vertrouwen winnen, tot dat moment wil ik boekingsverslagen zien en wil ik het vergelijken met mijn bankrekening ;)

Ik heb nooit gezegd dat het fijn is om zaken met mij te doen ;) Heb een soort extreme controle-drang, dat komt ook terug in mijn werk waardoor ik wel kan garanderen dat het werk van mijn collega aan mijn standaarden voldoet en ik niet snel iets braks zal opleveren :9 Ik zal ook nooit zomaar een library/snippet in mijn code hangen zonder te weten wat er gebeurt op de achtergrond :)

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Zo, koffie en taart *O*

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-12 17:10

alienfruit

the alien you never expected

Hopelijk gebruikt de klant GA veel...

http://thenextweb.com/goo...pport-at-the-end-of-2013/

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-12 19:53

RTFM!

• wouterwouter2
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09-2021
Is je website alleen voor de klant?

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 09:49

Bosmonster

*zucht*

As a note, we’ll of course continue to measure traffic from IE8 browsers to your website.
Maakt niks uit dus.. (voor 99% van de GA-installaties)

[ Voor 4% gewijzigd door Bosmonster op 17-09-2013 12:46 ]

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:42
Firesphere schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 11:04:
[...]

Welk type/os versie was dat? Want daar had voor zover ik weet alleen de eerste release van 6 last van, de latere versies zouden dat op moeten lossen.
Geen idee, het was iig een 3GS. Maar momenteel neemt ze het risico niet meer. Gewoon voordat ze gaat slapen even alles eruit gooien.

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:41

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Bosmonster schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 12:46:
Maakt niks uit dus.. (voor 99% van de GA-installaties)
Voor GA zelf natuurlijk niet. Maar als grote jongens als Google en Facebook IE8 support gaan droppen, wordt het natuurlijk wel makkelijker om de ondersteuning voor dergelijke oude browsers af te bouwen.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• Ealanrian
Dan moet google denk ik wel over de hele breedte IE8 support droppen.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12 21:27
GitHub support IE < 9 inmiddels ook niet meer, ontdekte ik vandaag.

We are shaping the future

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Nicely! Eindelijk! :D

Vandaag nog weer IE8 issues op moeten lossen in een website. De klant wilde per se een hypermoderne website, toch nog weer met IE gezeur aankomen dan hè.

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

TheNephilim schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 13:18:
[...]

Nicely! Eindelijk! :D

Vandaag nog weer IE8 issues op moeten lossen in een website. De klant wilde per se een hypermoderne website, toch nog weer met IE gezeur aankomen dan hè.
Ben blij dat ik 6 en 7 niet meer hoef te onderhouden (hooguit bij hoge (en dure) uitzondering).... Ja, ik ben nog van de generatie die IE 6 (zelfs 5) heeft moeten ondersteunen :'(

IE8 is het net niet, maar het is al een grote verbetering tov zijn voorgangers....

• Ealanrian
.Gertjan. schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 13:26:
[...]

Ben blij dat ik 6 en 7 niet meer hoef te onderhouden (hooguit bij hoge (en dure) uitzondering).... Ja, ik ben nog van de generatie die IE 6 (zelfs 5) heeft moeten ondersteunen :'(

IE8 is het net niet, maar het is al een grote verbetering tov zijn voorgangers....
Hier ook een IE6 slachtoffer. Ooit eens als eindproject voor MBO een backoffice applicatie gemaakt die op kassa systemen moest draaien. Daar draait alleen ie6 op en geheugen is er ook nog weinig.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

.Gertjan. schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 13:26:
[...]

Nee inderdaad, IE8 is al veel beter dan IE7, met een paar JS truukjes kun je genoeg om een website wel helemaal werkend te maken.

IE7 heb ik nog wel dingen voor moeten doen, IE6 was meteen al geen sprake van toen ik begon. Dat hebben we nooit ondersteund :p

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:46

StM

Ik weet de overgang van IE6 naar 7 nog goed. Opeens werkte veel IE only hacks niet goed meer en dat is een hele bak werk geweest om te fixen. IE6 was een ramp, maar je wist wel waar je aan toe was. :P

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Ealanrian schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 13:28:
[...]

Hier ook een IE6 slachtoffer. Ooit eens als eindproject voor MBO een backoffice applicatie gemaakt die op kassa systemen moest draaien. Daar draait alleen ie6 op en geheugen is er ook nog weinig.
Een applicatie in een browser op een kassasysteem met gelimiteerd geheugen? Sounds like the right tool for the right job! :P

• Ealanrian
EddoH schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 13:42:
[...]

Een applicatie in een browser op een kassasysteem met gelimiteerd geheugen? Sounds like the right tool for the right job! :P
Iets met geld tijd en andere problemen. Is uit eindelijk wel een soort van gelukt maar het was toch lastig om er achter te komen dat je dataset om te verwerken niet in het geheugen past

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Damn, ben blijkbaar vergeten m'n telefoon aan de lader te leggen vannacht en nu is hij bijna leeg... :/ Ik dacht hier nog wel een kabeltje te hebben liggen, maar die kan ik niet vinden -O-

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

StM schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 13:35:
Ik weet de overgang van IE6 naar 7 nog goed. Opeens werkte veel IE only hacks niet goed meer en dat is een hele bak werk geweest om te fixen. IE6 was een ramp, maar je wist wel waar je aan toe was. :P
Een groot deel van de fixes kon je eruit mikken. In die tijd heb ik eigenlijk geleerd dat het het beste is om in een zo'n standard-compliant mogelijke browser te ontwikkelen en dan te fixen naar het gedrocht dat IE heette. Waar ik destijds werkte was het eerder andersom, men ontwikkelde in IE6 en stond verbaasd te kijken dat IE7 en Mozilla de site totaal verprutst weergaven (IE6 negeerde bepaalde zaken die IE7 en Mozilla wel oppakte).
TheNephilim schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 13:31:
[...]

Nee inderdaad, IE8 is al veel beter dan IE7, met een paar JS truukjes kun je genoeg om een website wel helemaal werkend te maken.

IE7 heb ik nog wel dingen voor moeten doen, IE6 was meteen al geen sprake van toen ik begon. Dat hebben we nooit ondersteund :p
Voor IE8 hanteer ik meestal de regel dat de site functioneel zal zijn, maar niet zo fancy. Dus ik haal daar bepaalde effecten zoals transparantie en rounded corners weg (of anders gezegd, neem geen moeite om ze werkend te krijgen). Scripts en content zal ik proberen bereikbaar te maken voor IE8.

Pas kreeg ik van iemand een screenshot met de klacht "een van mijn klanten kan de site niet goed zien", bleek het IE7 te zijn :'( En dat was toch wel bij een redelijk groot bedrijf... Dan moet je dus wel toegeven dat veel grote bedrijven hun ICT niet op orde hebben om vervolgens door de klant terug gestuurd te worden met: "Ja, dat zijn echter wel mijn klanten, zorg maar dat het werkt".... :'( Dat stukje heeft mij enkele grijze haren opgeleverd... :X

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:32
* PdeBie barst van de ideeën om de ontwikkeling, het testen en het opleveren van de bedrijfssoftware te verbeteren

maar de afdeling ICT krijgt van bovenaf * te weinig geld/tijd om het uit te voeren.
En dat terwijl er veel klachten komen van diezelfde kant dat het beter moet.

Iets met een bierkraai, vechten, onmogelijk etc.

Word daar soms zo moe van ;(

* van bovenaf = de directie

• Ealanrian
Tijd om het door een gemiste fout gruwelijk fout te laten gaan...

• StM

StM

.Gertjan. schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 13:48:
[...]

Een groot deel van de fixes kon je eruit mikken. In die tijd heb ik eigenlijk geleerd dat het het beste is om in een zo'n standard-compliant mogelijke browser te ontwikkelen en dan te fixen naar het gedrocht dat IE heette. Waar ik destijds werkte was het eerder andersom, men ontwikkelde in IE6 en stond verbaasd te kijken dat IE7 en Mozilla de site totaal verprutst weergaven (IE6 negeerde bepaalde zaken die IE7 en Mozilla wel oppakte).
Klopt, alleen was er iets mee dat je in IE 7 de volledige rendering vast kon laten lopen. Ik weet inmiddels de details ook niet meer, maar het was verrekte lastig te debuggen :p

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

.Gertjan. schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 13:48:

[...]

Voor IE8 hanteer ik meestal de regel dat de site functioneel zal zijn, maar niet zo fancy. Dus ik haal daar bepaalde effecten zoals transparantie en rounded corners weg (of anders gezegd, neem geen moeite om ze werkend te krijgen). Scripts en content zal ik proberen bereikbaar te maken voor IE8.

Pas kreeg ik van iemand een screenshot met de klacht "een van mijn klanten kan de site niet goed zien", bleek het IE7 te zijn :'( En dat was toch wel bij een redelijk groot bedrijf... Dan moet je dus wel toegeven dat veel grote bedrijven hun ICT niet op orde hebben om vervolgens door de klant terug gestuurd te worden met: "Ja, dat zijn echter wel mijn klanten, zorg maar dat het werkt".... :'( Dat stukje heeft mij enkele grijze haren opgeleverd... :X
Hier ook, al is het gebruik van RGBA in achtergrondjes wel erg makkelijk. In IE8 moet je dan alweer een PNG gebruiken, of simpel een nieuw element met kleur erin en opacity.

Ja zoiets moet je eigenlijk in overeenkomsten vastleggen, wat er wel of niet ondersteund word. Willen ze meer, dan maar betalen. Dan nog is dat een vreselijke rotklus inderdaad, IE7 :o

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Ealanrian schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 13:52:
Tijd om het door een gemiste fout gruwelijk fout te laten gaan...
Heeeeeeeeeel slecht idee! Ik snap dat het verleidelijk is om je kont tegen de krib te mikken, maar daar maak je geen vrienden mee. Zeker als je opzettelijk verzuimd, als men het ontdekt hang je. Daarnaast is het ook niet erg vriendelijk voor je collega's, want aan het einde van de rit moet iemand de poep opruimen....

*O* Ik krijg net cadeautjes van JetBrains :) In principe als tegemoetkoming omdat ik al een tijdje tegen een bug in R# aanloop welke wat mij betreft een van de prettigste functies van R# sloopte (GoToImplementation). Er zijn meer mensen die er tegenaan lopen, maar ik ben schijnbaar de enige die JetBrains ook echt probeert te helpen bij het tracen van de bug (het schijnt redelijk diep te zitten). Ben nu een dotTrace, profiler en nog een R# licentie rijken :9

• Ealanrian
.Gertjan. schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 13:57:
[...]

Heeeeeeeeeel slecht idee! Ik snap dat het verleidelijk is om je kont tegen de krib te mikken, maar daar maak je geen vrienden mee. Zeker als je opzettelijk verzuimd, als men het ontdekt hang je. Daarnaast is het ook niet erg vriendelijk voor je collega's, want aan het einde van de rit moet iemand de poep opruimen....
Ik ben niet op deze wereld gezet om vrienden te maken :Y) Maar ik denk dat er soms echt niks anders op zit als zoiets om een probleem te fixen maar dan wel als laatste red middel natuurlijk met een patch klaar om het te fixen :P

• PdeBie
Dat gaat het al :F

Uitleg van de situatie:
We hebben momenteel problemen in een berekening van de bezorgkosten van orders. Dit is een vrij complexe query die op basis van een aantal parameters bepaald wat de bezorgkosten zijn.
Momenteel speelt er een probleem dat er orders met 0 euro bezorgkosten door het systeem gaan, wat dus absoluut niet zou mogen. Die 0 euro ontstaat door een bepaalde volgorde van handelen, die tijdens het testen niet naar voren is gekomen.

Ik roep hier al maanden dat er een degelijk testplan geschreven moet worden. Die is er tot op heden, door gebrek aan tijd / verstand van zaken, niet. Het testplan wat er ligt..... 2 a4tjes. Echt om van te huilen gewoon. Maar goed, ik ben niet de tester. De tester durft al die tijd de verantwoordelijkheid al te nemen en komt er schijnbaar mee weg.

Nu heb ik een aantal voorstellen gedaan over hoe we een degelijk testplan kunnen opstellen, om in ieder geval de core-business zaken te waarborgen in het systeem. Maar de tester heeft het zo druk met testen, dat hij er niet aan toe komt om een testplan als deze op te stellen. (Hij is overigens van het type: ik werk niet over! maar dat even terzijde).

Dus ik hogerop gezocht en aangegeven dat hij daar tijd voor moet krijgen. Kan niet, want dit moet af en dat moet af en zus en zo.

En vervolgens valt er dus iets belangrijks om (de bezorgkosten) en wie mag het EL PRONTO! oplossen? Juist........... ondergetekende :F :(

Dus ga ik komende dagen maar even in de avond uurtjes door om het testplan op te stellen en hem voor te leggen. Want zijn gebrekkige manier van testen raakt mij ook doordat dit soort zaken dus direct op mijn bureau komen te liggen.

• Alex)
Waarom ga jij extra uren draaien om iets op te lossen als de verantwoordelijkheid bij een ander ligt? En, een belangrijkere vraag: krijg je die uren uitbetaald of is het 'pdebie doet dat wel effe want die heeft hart voor de zaak'?

Niks mis met passie en hart voor de zaak hebben, maar jij hoeft niet andermans poep op te ruimen.

• StM

StM

En dus komt er nog steeds geen structurele oplossing. Één tester is blijkbaar gewoon te weinig. Voor zo'n organisatie die er bewust beleid van maakt om mensen klem te zetten en ze zo proberen te dwingen structureel over te werken zou ik ook geen seconde nog overwerken. Jammer dan als er een bedrijfskritisch systeem omvalt. Eigen schuld. Het moet van 2 kanten komen en je bent imo niet alleen puur werkslaaf voor het bedrijf.

Bewust saboteren is natuurlijk oerstom om te doen. En zo te horen ook nergens voor nodig :P

• PdeBie
Omdat als ik het niet doe het de komende paar weken niet gaat gebeuren. En zolang dat niet gebeurt en er geen fatsoenlijk testplan ligt, ik na elke release (om de twee weken) weer extra werk op mijn bureau krijg wat linea direct opgelost moet worden, zodat ik nog minder tijd overhoud voor mijn 'normale' werk.

En nee, ik krijg dat niet uitbetaald of tijd voor tijd. Maar ze zijn hier gelukkig wel zo dat ze zien dat ik dat doe en dat wordt mee genomen in de tussentijdse-/eindbeoordeling.

• Ealanrian
En wat als het werk wat je niet af krijgt dus gewoon niet af komt?

• StM

StM

Hoezo is het een probleem dat dat op jouw bureau komt? Je hebt aangegeven wat er gedaan moet worden en morgen is er weer een dag. Structureel moeten overwerken is of mismanagement of misbruik maken van je personeel.

• PdeBie
Dan hebben ze pech en schuift de release op. :P

Ik heb maar 2 handjes. Gelukkig heb ik mijn ICT manager compleet aan mijn zij, maar ook hij loopt tegen de betonnen muur van hogerop aan.

• Alex)
En toch loop jij te rennen zodat hogerop die betonnen muur in stand kan houden?

• PdeBie
Mja, in de huidige tijd van crisis wil ik niet het risico lopen dat ze me de zak geven en ik zonder werk kom te zitten en ze iemand anders voor mij aan nemen.

Daarnaast vind ik het niet erg om over te werken, gezien het feit ik daar ook wat voor terug krijg (vaak een goede prestatiebonus bijv.). Maar de huidige gang van zaken is gewoon wat me even dwars zit de laatste tijd.

Ik werk hier met veel plezier en ga nog elke dag fluitend naar mijn werk (bij wijze van ;) ). En dat wil ik graag zo houden :)

[ Voor 52% gewijzigd door PdeBie op 17-09-2013 14:12 ]

• StM

StM

Dan ga je toch naar de buren? Zo lastig is het niet om als goede IT'er aan het werk te komen. Leuk werk vinden is wel vrij lastig, maar dat kan ook komen omdat ik een zeur ben :P

• NickM89
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-12-2024
Daar ben ik weer *gooit zich zelf in de groep [Tweaker onderwerktijd]* Heerlijk weekend gehad zonder problemen. (heerlijk als je stand-by staat)

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-12 19:53

RTFM!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Het artikel begint al met de term "Management", wat had je dan verwacht, een duidelijk uiteengezet verhaal met goede weloverwogen punten :?

:+

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Dag hardware reviews waar je wat aan hebt, hallo nóg meer content over triple A games... :/

Goed, ik heb geen abo en mag misschien niet klagen, maar het word wel een beetje casual allemaal hier op Tweakers.

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-12 09:56

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

TheNephilim schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 14:26:
[...]

Dag hardware reviews waar je wat aan hebt, hallo nóg meer content over triple A games... :/

Goed, ik heb geen abo en mag misschien niet klagen, maar het word wel een beetje casual allemaal hier op Tweakers.
ye, is eigenlijk al de laatste 2 jaar zo.
Ik snap overigens ook niet hoe het komt dat tweakers niet een beetje geld verdient. Het zal me niet verbazen als er veel te veel kosten zijn in dat 'tweakers HQ"..
Ik bedoel met zo'n pricewatch wat haast puur affiliates zijn, moet je volgens mij al winst kunnen draaien lol.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-12 14:56
In plaats van meer leden te zoeken zouden ze ook gewoon kunnen zorgen dat de customer lifetime value hoger wordt. Sowieso kun je ads er wel uitslopen, ik denk dat met deze doelgroep een zéér groot deel adblocker heeft.

[ Voor 31% gewijzigd door Avalaxy op 17-09-2013 14:31 ]

• Douweegbertje

Douweegbertje

Avalaxy schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 14:31:
In plaats van meer leden te zoeken zouden ze ook gewoon kunnen zorgen dat de customer lifetime value hoger wordt. Sowieso kun je ads er wel uitslopen, ik denk dat met deze doelgroep een zéér groot deel adblocker heeft.
zeker, en dit doet me denken aan de steam summer sale. In het topic werd echt veel gepraat. Super gezellig en als ik webmaster zou zijn dan zou ik super blij zijn met het aantal pageviews en extra reacties. Maar hier op tweakers? Bam slotje en reacties worden verwijderd. Topic weer open met "je mag hier niet discussiëren, doe dat maar op IRC.

Goed uiteindelijk nadat ik een topic had gemaakt of ze dat eens wilde herzien is het wel weer half toegestaan maar je hebt het dan al 'gekilled'. Mensen kunnen ook gewoon naar reddit of andere sites waar je wel gezellig mag praten. Kwaad dus al geschiet.

Overigens irriteer ik me ook dood op de frontpage. Kudevolk lijkt steeds meer op 'nujij' reacties te lijken. Inhoud van niets. Mensen krijgen ook vaak een +2/+3 als er maar een lap tekst instaat.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

W.Zijlstra. in 'plan: Management Update: de toekomst van Tweakers'
Ik zet bij deze, per direct mijn adblocker uit voor *.tweakers.net.
Bah, kan niet tegen dergelijke naïeve denkwijzes van mensen. Je snapt toch wel dat het allemaal niet gratis kan :S

---

Maar goed, terug naar de orde van de dag. Eerst maar eens even wat koffie halen en dan verder met de opzet voor een nieuwe website. Deze keer niet voor postzegels (die doet het trouwens goed), maar voor champagne! :9

[ Voor 22% gewijzigd door TheNephilim op 17-09-2013 14:42 ]

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hey! En nog 1!

* Firesphere krijgt link naar statische html pagina
Ik kan de tekst selecteren, dus ik kan hem ook aanpassen in het CMS. Ik kan alleen de tab* nergens vinden, laat staan de tekst zelf.
*: Met "tab" wordt een pagina bedoeld.

• Kips
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-12 21:39
TheNephilim schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 14:38:

[...]

Bah, kan niet tegen dergelijke naïeve denkwijzes van mensen. Je snapt toch wel dat het allemaal niet gratis kan :S

---

Maar goed, terug naar de orde van de dag. Eerst maar eens even wat koffie halen en dan verder met de opzet voor een nieuwe website. Deze keer niet voor postzegels (die doet het trouwens goed), maar voor champagne! :9
Daarom zet ie 'm toch uit? ;)

Ben wel benieuwd wat de komende wijzigingen gaan doen met het algemene niveau van tweakers... af en toe word ik wel een beetje sip als ik sommige reacties lees...

• Avalaxy
TheNephilim schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 14:38:

[...]

Tja... Eens, oneens. Aan de ene kant is het inderdaad triest om te denken dat alles maar gratis kan, en website-eigenaren hun enige inkomstenbron te ontnemen, maar aan de andere kant.. Je kunt het toch niet veranderen. In plaats van tegen lopen te stribbelen moet je het maar gewoon accepteren en nadenken over een verdienmodel dat wél werkt. Denk aan wpcentral.com die ook een eigen webshop heeft, tweakers die affiliate marketing kan doen in de PW linkedin die gold-abonnementen heeft.

[ Voor 8% gewijzigd door Avalaxy op 17-09-2013 14:46 ]

• Ealanrian
Firesphere schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 14:43:
Hey! En nog 1!

* Firesphere krijgt link naar statische html pagina

[...]

*: Met "tab" wordt een pagina bedoeld.
Dus omdat tekst te selecteren is, is deze ook aan te passen in het CMS? En het is dan zeker een statische pagina als disclaimer ofzo?

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Avalaxy schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 14:45:
[...]

Tja... Eens, oneens. Aan de ene kant is het inderdaad triest om te denken dat alles maar gratis kan, en website-eigenaren hun enige inkomstenbron te ontnemen, maar aan de andere kant.. Je kunt het toch niet veranderen. In plaats van tegen lopen te stribbelen moet je het maar gewoon accepteren en nadenken over een verdienmodel dat wél werkt.
We weten allemaal dat het onmogelijk is om een website (als deze) van de grond te krijgen als er per maand betaald moet worden ;)

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ealanrian schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 14:45:
[...]

Dus omdat tekst te selecteren is, is deze ook aan te passen in het CMS? En het is dan zeker een statische pagina als disclaimer ofzo?
Briljante logica van sommige mensen he :D

Betreft inderdaad een disclaimer-achtige pagina die normaal gesproken 1x per 100 jaar wordt gewijzigd.

• Douweegbertje

Douweegbertje

TheNephilim schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 14:46:
[...]

We weten allemaal dat het onmogelijk is om een website (als deze) van de grond te krijgen als er per maand betaald moet worden ;)
Ik ben gewoon benieuwd naar de omzet en kosten.
Zoals ik daarnet zei snap ik dus echt niet hoe je met een product zoals de pricewatch alleen al geen winst kunt boeken. Verder hebben ze hoeveel mensen op de redactie? Voor die 10-20 nieuwsberichten op de dag is dat drama. Het is ook niet zo dat ze het nieuws zelf moeten zoeken oid. Dit natuurlijk los van enkele uitgebreidere berichten

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

douweegbertje schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 14:49:
[...]

Ik ben gewoon benieuwd naar de omzet en kosten.
Zoals ik daarnet zei snap ik dus echt niet hoe je met een product zoals de pricewatch alleen al geen winst kunt boeken. Verder hebben ze hoeveel mensen op de redactie? Voor die 10-20 nieuwsberichten op de dag is dat drama. Het is ook niet zo dat ze het nieuws zelf moeten zoeken oid. Dit natuurlijk los van enkele uitgebreidere berichten
Eensch, ik denk duur management en vooral veel andere onnodige functies. Maarja, koffiedik kijken hè xd
Firesphere schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 14:48:
[...]

Briljante logica van sommige mensen he :D

Betreft inderdaad een disclaimer-achtige pagina die normaal gesproken 1x per 100 jaar wordt gewijzigd.
Haha, het mooiste vaak, de disclaimer pagina :+ Mensen willen alles aan kunnen passen, maar in de praktijk voeren ze helemaal niks uit op hun website.

• Ealanrian
Wachten tot ze de teksten in het cms willen aanpassen omdat die tekst geselecteerd kan worden

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ealanrian schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 14:52:
Wachten tot ze de teksten in het cms willen aanpassen omdat die tekst geselecteerd kan worden
Ik kan tekst op tweakers.net selecteren, maar niet aanpassen in mijn CMS! :X

• Douweegbertje

Douweegbertje

En als ze ooit iets aanpassen dan *insert keuze*:

- Ja ik wil een dynamische foto gallery
- Verneuken ze heel de opmaak
- Zijn ze heel de pagina kwijt
- Willen ze feature X en Y en Z er nog in (om het vervolgens niet te gebruiken)
- etc.

Ik had ooit ook eens een echte professionele site voor een kennis gemaakt. Best wat werk in gezeten (kreeg er wel een leuk bedrag voor uiteindelijk hoor) maar bij de 'oplevering' ging het iets van "ja maar ik wil alles in het paars". -O- :N Dus nja dan maar paars gemaakt en er verder niets meer aan gedaan :w

[ Voor 39% gewijzigd door Douweegbertje op 17-09-2013 14:55 ]

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

douweegbertje schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 14:53:
En als ze ooit iets aanpassen dan *insert keuze*:

- Ja ik wil een dynamische foto gallery
- Verneuken ze heel de opmaak
- Zijn ze heel de pagina kwijt
- Willen ze feature X en Y en Z er nog in (om het vervolgens niet te gebruiken)
- etc.
Vooral plakken uit Word en dergelijke levert altijd leuke situaties op :X

• Avalaxy
TheNephilim schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 14:46:
[...]

Gelukkig is SaaS bij lange na niet het enige verdienmodel.

• Douweegbertje

Douweegbertje

Gewoon voor 3 euro de mogelijkheid om een andere kleur nickname te nemen (gewoon 1 basis kleur).
5 euro voor een nickchange en 10 euro voor een 'rainbow' nickname kleur die je zelf kan kiezen.
Voila, weer wat inkomsten.

• Ealanrian
Een betaalde api aanbieden, Forum app al dan niet betaald aan bieden, Probleem met alles is dat er geinvesteerd moet worden

Verwijderd

douweegbertje schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 14:57:
Gewoon voor 3 euro de mogelijkheid om een andere kleur nickname te nemen (gewoon 1 basis kleur).
5 euro voor een nickchange en 10 euro voor een 'rainbow' nickname kleur die je zelf kan kiezen.
Ik begin alvast aan een CSS die die zooi uitschakelt..

• Douweegbertje

Douweegbertje

Precies, custom CSS á 10tje per jaar.

• Ealanrian
JOINT STRIKE FIGHTER AIR VEHICLE C++ CODING STANDARDS FOR THE SYSTEM DEVELOPMENT AND DEMONSTRATION PROGRAM, hmm could be interesting...

This page intentionally left blank. Nu niet meer dus

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

douweegbertje schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 14:57:
Ik stel voor dat je random kistjes vind en dan een sleutel moet kopen om ze open te maken. In die kistjes zitten dan weer hoedjes die je op je avatar kunt plaatsen.

Hoe langer je in een topic rondhangt (hoeft niets te doen), hoe groter de kans is dat je iets krijgt. Volgens mij is dat heel goed voor de community en zie ik niet hoe zo'n wijziging kwaad kan doen. Heus niet dat mensen er een hoedjes obsessie krijgen...

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:19
.Gertjan. schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 15:08:
[...]
Heus niet dat mensen er een hoedjes obsessie krijgen...
Klinkt alsof jij ervaringsspecialist bent bij TF2? :P

• Douweegbertje

Douweegbertje

.Gertjan. schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 15:08:
[...]

Ik stel voor dat je random kistjes vind en dan een sleutel moet kopen om ze open te maken. In die kistjes zitten dan weer hoedjes die je op je avatar kunt plaatsen.

Hoe langer je in een topic rondhangt (hoeft niets te doen), hoe groter de kans is dat je iets krijgt. Volgens mij is dat heel goed voor de community en zie ik niet hoe zo'n wijziging kwaad kan doen. Heus niet dat mensen er een hoedjes obsessie krijgen...
Tof idee, ik zet hem erbij.
Wellicht dan ook met levels gaan werken, waarbij je exp krijgt per reactie en moderatie? Dan kunnen we in de in-site shop exp boosters verkopen.
Ealanrian schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 15:06:
JOINT STRIKE FIGHTER AIR VEHICLE C++ CODING STANDARDS FOR THE SYSTEM DEVELOPMENT AND DEMONSTRATION PROGRAM, hmm could be interesting...

This page intentionally left blank. Nu niet meer dus
This coding standards document is intended to help programmers develop code that conforms to safety-critical software principles, i.e., code that does not contain defects that could lead to catastrophic failures resulting in significant harm to individuals and/or equipment.

:+

[ Voor 29% gewijzigd door Douweegbertje op 17-09-2013 15:14 ]

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04:16

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Lol.

Maar wel slecht dat DE HELFT van de devvers weg moet. Dat doet het forum niet veel goeds, en zeker de geplande overhaul zal nog wel even op zich laten wachten. De apps ook.
Ze hebben al een soort-van API, kijk naar de huidige Tweakers Android app. Maar niet compleet. Als ze die afmaken, hoeven ze niet meer om te kijken naar de apps, die komen vanzelf (*meldt zich aan*). Als ze het betaald maken extra inkomsten. Er zullen dan meer leuke initiatieven komen, en dat lijkt mij toch een goed idee.
Als ze gaan investeren in de redactie, vertalers, zodat je ook Engels of Duitse dingen doet, enkel de internationale dingen dan. Dan heb je veel extra doelgroep, en Tweakers wordt al vaak gelinkt vanaf andere sites. Zeker niet nog meer reviews en dingen, er is nu al bijna te veel om goed overzicht te houden van nieuw en oud, ook met nieuws.

Ohja, get rid of the overhauls.

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Ryur schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 15:10:
[...]

Klinkt alsof jij ervaringsspecialist bent bij TF2? :P
:) Jeps
douweegbertje schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 15:11:
[...]

Tof idee, ik zet hem erbij.
Wellicht dan ook met levels gaan werken, waarbij je exp krijgt per reactie en moderatie? Dan kunnen we in de in-site shop exp boosters verkopen.
Kunnen we meteen een optie inbouwen dat je posts kunt upvoten en dat een poster het beste antwoord moet markeren. Zetten we meteen de karma van de mensen naast hun naam. Dan kan iedereen direct de hoogste karma-pipo upvoten ook al komt hij als laatste met zijn reactie of zit hij er helemaal naast, want ja, wie wil nou niet de karma-god supporten :+

• Douweegbertje

Douweegbertje

.Gertjan. schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 15:14:
[...]

:) Jeps

[...]

Kunnen we meteen een optie inbouwen dat je posts kunt upvoten en dat een poster het beste antwoord moet markeren. Zetten we meteen de karma van de mensen naast hun naam. Dan kan iedereen direct (zonder onderbouwing) de hoogste karma-pipo upvoten ook al komt hij als laatste met zijn reactie of zit hij er helemaal naast, want ja, wie wil nou niet de karma-god supporten :+
Heel goed, en dan ook even kijken hoeveel woorden een reactie heeft.
Als een post meer als 400 woorden heeft moet het maar minimaal een +2 worden al dan niet +3. Het aantal woorden zegt altijd genoeg.

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

douweegbertje schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 15:16:
[...]

Heel goed, en dan ook even kijken hoeveel woorden een reactie heeft.
Als een post meer als 400 woorden heeft moet het maar minimaal een +2 worden al dan niet +3. Het aantal woorden zegt altijd genoeg.
}) })
Laat ik nou altijd lang van stof zijn :9
Lekker karma harvesten :9

• Ealanrian
Dan moeten we wel gaan opletten dat posts niet puur worden geschreven om veel woorden te krijgen. Je wilt natuurlijk niet dat inhoudloze posts een +3 krijgen puur op basis van het aantal woorden, daar schieten wij als community niet veel mee op. Dus in plaats van het kijken naar het aantal woorden kan je misschien beter kijken naar een combinatie van het aantal woorden en hoevaak de zelfde woorden voor komen. Deze post zou dan lager gerankt moeten worden omdat het aantal keer aantal behoorlijk hoog begint te worden net als het aantal keer woorden, deze reactie zou dan natuurlijk gewoon een 0 of lager moeten krijgen :P.

Samenvattend lijkt mij het geen goed idee om puur te kijken naar het aantal woorden maar ook te kijken naar het aantal unieke woorden in een post dit zou een betere voorstelling kunnen geven van de kwaliteit van een reactie waardoor het aantal posts van hoge kwaliteit misschien ook omhoog gaat omdat het schrijven van een post met hoge kwaliteit dan beter beloond word.
:P

• Douweegbertje

Douweegbertje

Ealanrian schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 15:20:
Dan moeten we wel gaan opletten dat posts niet puur worden geschreven om veel woorden te krijgen. Je wilt natuurlijk niet dat inhoudloze posts een +3 krijgen puur op basis van het aantal woorden, daar schieten wij als community niet veel mee op. Dus in plaats van het kijken naar het aantal woorden kan je misschien beter kijken naar een combinatie van het aantal woorden en hoevaak de zelfde woorden voor komen. Deze post zou dan lager gerankt moeten worden omdat het aantal keer aantal behoorlijk hoog begint te worden net als het aantal keer woorden, deze reactie zou dan natuurlijk gewoon een 0 of lager moeten krijgen :P.

Samenvattend lijkt mij het geen goed idee om puur te kijken naar het aantal woorden maar ook te kijken naar het aantal unieke woorden in een post dit zou een betere voorstelling kunnen geven van de kwaliteit van een reactie waardoor het aantal posts van hoge kwaliteit misschien ook omhoog gaat omdat het schrijven van een post met hoge kwaliteit dan beter beloond word.
:P
eh we zijn een beetje aan het trollen.
Het gaat er juist om dat er nutteloos troep posts een +2/+3 krijgen puur omdat truus de huisvrouw veel tekst ziet en denk "zooo héeeé" dat is BOEIEND en INTERESSANT terwijl het allemaal kant en klare onzin is. Maar als het niveau van de gemiddelde tweaker reaguurder gedaald is naar ongeveer erm.. IQtje van 50.. dan lijkt inderdaad zo'n post zeeer informatief..

Meestal moet er een reactie onder worden geplaatst in de trend van "ik weet niet waarom dit +3 is want *insert argumentatie* en dan staat die post opeens weer op +0.. Reacties zijn vooral kudde volk.

• Ealanrian
douweegbertje schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 15:26:
[...]

eh we zijn een beetje aan het trollen.
Het gaat er juist om dat er nutteloos troep posts een +2/+3 krijgen puur omdat truus de huisvrouw veel tekst ziet en denk "zooo héeeé" dat is BOEIEND en INTERESSANT terwijl het allemaal kant en klare onzin is. Maar als het niveau van de gemiddelde tweaker reaguurder gedaald is naar ongeveer erm.. IQtje van 50.. dan lijkt inderdaad zo'n post zeeer informatief..

Meestal moet er een reactie onder worden geplaatst in de trend van "ik weet niet waarom dit +3 is want *insert argumentatie* en dan staat die post opeens weer op +0.. Reacties zijn vooral kudde volk.
ik trollen? echt niet O-) Dit was gewoon een te makkelijk doel :P

• mrc4nl
  • Laatst online: 22:17

mrc4nl

Procrastinatie expert

Er bestaat ook een topic voor mismoderaties en een topic voor +3 posts

ora et labora

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

mrc4nl schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 15:29:
Er bestaat ook een topic voor mismoderaties en een topic voor +3 posts
Laten we moderaties aan dat soort topics toevoegen. Topicception! :)

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

.Gertjan. schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 15:31:
[...]

Laten we moderaties aan dat soort topics toevoegen. Topicception! :)
_O-

• PdeBie
StM schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 14:12:
Dan ga je toch naar de buren? Zo lastig is het niet om als goede IT'er aan het werk te komen. Leuk werk vinden is wel vrij lastig, maar dat kan ook komen omdat ik een zeur ben :P
Mja, het bevalt me hier op vrijwel alle fronten goed en ik heb nog hoop dat het ooit goed komt. Ben niet zo'n jobhopper ook.

Maar momenteel is het gewoon even ruk. Maar daar is dit topic toch voor? Even kunnen schoppen op alles en nogwat? :+

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

pdebie schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 15:46:
Maar momenteel is het gewoon even ruk. Maar daar is dit topic toch voor? Even kunnen schoppen op alles en nogwat? :+
Precies, wat zou ik hier ook graag tegen mijn baas aan trappen :P

Waarom is wachten op een pakketje zo vervelend. Ik wil eigenlijk naar huis, maar mijn telefoon is nog steeds niet geleverd. Het is zo erg dat ik niet eens rustig naar het toilet kan (zit hier vandaag alleen), omdat je altijd zult zien dat juist op dat moment die TNT kerel voor de deur staat :/ Dat ruiken ze volgens mij :D

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:19
Ligt eraan of je pepers gehad hebt, dan wel ja ;)

En Firesphere en ik hebben zelfde gedachten :P

[ Voor 11% gewijzigd door Ryur op 17-09-2013 15:51 ]

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.Gertjan. schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 15:49:
[...]

Waarom is wachten op een pakketje zo vervelend. Ik wil eigenlijk naar huis, maar mijn telefoon is nog steeds niet geleverd. Het is zo erg dat ik niet eens rustig naar het toilet kan (zit hier vandaag alleen), omdat je altijd zult zien dat juist op dat moment die TNT kerel voor de deur staat :/ Dat ruiken ze volgens mij :D
Misschien moet je de afzuiging van je toilet dan wat hoger zetten?

• Ealanrian
.Gertjan. schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 15:49:
[...]

Dus je wil je vrouw trappen?

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Ryur schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 15:50:
[...]
Ligt eraan of je pepers gehad hebt, dan wel ja ;)

En Firesphere en ik hebben zelfde gedachten :P
Firesphere schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 15:50:
[...]
Misschien moet je de afzuiging van je toilet dan wat hoger zetten?
:D Of juist niet, nu gaat het naar buiten, misschien de lucht proberen binnen te houden. Maar mogelijk dat mijn collega dat niet zo tof vind. Kantoor is groot genoeg, maar die lucht blijft wel enigszins hangen :+
Ealanrian schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 15:51:
[...]
Dus je wil je vrouw trappen?
Nah, wij zijn niet zo in dat soort spelletjes ;) Maar momenteel is inderdaad mijn vrouw mijn enige baas :+ Zij is baas en hoofd financiën van de thuis-portefeuille. Zakelijk mag ik het gelukkig zelf helemaal uitzoeken :D

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Heb jij niet iets nuttigers te doen dan hier rondhangen .Gertjan.? Zuipen bijvoorbeeld? :+

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Firesphere schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 15:58:
Heb jij niet iets nuttigers te doen dan hier rondhangen .Gertjan.? Zuipen bijvoorbeeld? :+
Deze uren schrijft hij vast weg onder "acquisitie / netwerken".

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Firesphere schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 15:58:
Dat maak ik zelf wel uit :+
En het is toch geniet, maar drink met maten? Nou de devschuur moet dan maar even als maatje dienen :+

Maar ik ben met de auto naar kantoor, drinken (iig alcohol) is dan vaak een slecht idee ;) Ben nog niet zover dat ik een auto met chauffeur heb, en als het aan het kabinet ligt zal dat ook niet zo snel gebeuren :D

• Ealanrian
Is op de fiets naar het werk niet een betere optie? Dan kan je tenminste een glaasje inspiratie nemen wanneer nodig :P

• PdeBie
Ealanrian schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 16:00:
Is op de fiets naar het werk niet een betere optie? Dan kan je tenminste een glaasje inspiratie nemen wanneer nodig :P
Bezopen op de fiets is ook kans op inleveren rijbewijs ;)

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:42
Pff, Postfix instellen op Ubuntu is wel een bitch :/ . Lukt me maar niet om het goed voor elkaar te krijgen om mail te versturen en TLS te gebruiken

• Ealanrian
pdebie schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 16:01:
[...]

Ik had het over een glaasje inspiratie niet een hele fles :P

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

pdebie schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 16:01:
[...]
Is dat zo? Volgens mij kunnen ze je een rijontzegging opleggen, maar geen inname van je rijbewijs.
Ealanrian schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 16:00:
Het is 15 kilometer, ik weet niet of dat zo'n goed idee is als je bezopen bent... 15 km door de polder fietsen... Ik wil het in het voorjaar proberen, maar aangezien ik meestal mijn laptop bij heb klinkt die 15km niet aanlokkelijk :/
GateKeaper schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 15:58:
[...]
Deze uren schrijft hij vast weg onder "acquisitie / netwerken".
Het is ook net werken ;)
Ealanrian schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 16:03:
[...]
Ik had het over een glaasje inspiratie niet een hele fles :P
Bij een glazen fles kan ook de fles als glaas(je) inspiratie dienen :+ Glas is glas ;)

• Avalaxy
Ik vraag me weleens af hoe jullie productief kunnen blijven ondanks het hier rondhangen de hele dag :P Mij lukt het niet :+

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11 13:15

Korben

() => {};

Avalaxy schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 16:05:
Ik vraag me weleens af hoe jullie productief kunnen blijven ondanks het hier rondhangen de hele dag :P Mij lukt het niet :+
Productief blijven of hier rondhangen? :P

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
.Gertjan. schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 16:04:
[...]

Is dat zo? Volgens mij kunnen ze je een rijontzegging opleggen, maar geen inname van je rijbewijs.
In België overigens wel, maar in NL in principe niet: http://www.rijksoverheid....uden-door-de-politie.html

Ik neem aan dat ze eventueel onder de kapstop artikel 5 (of 6) wellicht wel je rijbewijs kunnen afpakken, maar dat is (volgens wijze internetbronnen) al jaren niet gebeurd.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Ealanrian

[...]

Het is 15 kilometer, ik weet niet of dat zo'n goed idee is als je bezopen bent... 15 km door de polder fietsen... Ik wil het in het voorjaar proberen, maar aangezien ik meestal mijn laptop bij heb klinkt die 15km niet aanlokkelijk :/

[...]

Bij een glazen fles kan ook de fles als glaas(je) inspiratie dienen :+ Glas is glas ;)
15Km is een uur ongeveer toch? dat zou ik wel willen en sinds wanneer zit jij in de polder?
En dan moet er vanavond maar een fles whisky aan geloven he :P
De ene dag lukt dat ook beter als de andere dag. Ik ben nu bezig met onderzoek en dat levert veel denk momenten op :P.

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Pfft, er is toch geen baas die mij in de gaten houdt. ;)

Meestal hang ik hier rond als ik even vast ben gelopen (goh, wat loop ik dan vaak vast). Meestal is het bij mij een halfuur/uur producties, minuutje of 5 a 10 ontspanning. Aangezien ik niet veel trek in nieuws heb, spam ik het hier maar ff vol :+ Of ik heb gewoon een slow-day waarin niets lukt en ik totaal geen zin heb en alleen maar achter mijn bureau zit om collega's bij te staan/support te doen.

Uiteraard doen we dit niet in de tijd van de klant :)

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

BtM909 schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 16:07:
[...]

In België overigens wel, maar in NL in principe niet: http://www.rijksoverheid....uden-door-de-politie.html

Ik neem aan dat ze eventueel onder de kapstop artikel 5 (of 6) wellicht wel je rijbewijs kunnen afpakken, maar dat is (volgens wijze internetbronnen) al jaren niet gebeurd.
Gelukkig, als ze me dat genot ook nog afpakken, naar huis fietsen na een avondje stevig borrelen :o De regel zou ik dan ook zeker betuttelend vinden...

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

[...]

[...]

Wie zegt dat je bezopen moet raken? Gewoon inspiratie-drinken is toch genoeg?
Is niet heel moeilijk. Ik hang hier vooral rond op momenten dat ik niet zo veel heb liggen of om juist even m'n gedachten te verzetten.

Er staat hier een doos met taart in de koelkast met de tekst "Elke dag vers geleverd uit Limburg"...

Alleen stond die doos, met die taart, gisteren ook al in de koelkast...
* Firesphere ponders
Hebben ze vannacht nou gewoon stiekem die resterende stukken taart ververst?

• Ealanrian
Firesphere schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 16:13:
[...]

Er staat hier een doos met taart in de koelkast met de tekst "Elke dag vers geleverd uit Limburg"...

Alleen stond die doos, met die taart, gisteren ook al in de koelkast...
* Firesphere ponders
Hebben ze vannacht nou gewoon stiekem die resterende stukken taart ververst?
Aliens
Pagina: 1 ... 28 ... 137 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.