De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 27 ... 137 Laatste
Acties:
  • 339.416 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:35
Firesphere schreef op maandag 16 september 2013 @ 16:11:
Zijn er echt devs die nu pas Geek&Poke ontdekken?? :o
I confess! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Firesphere schreef op maandag 16 september 2013 @ 16:11:
Zijn er echt devs die nu pas Geek&Poke ontdekken?? :o
:$

In vergelijking met comics zoals XKCD, komen die Geek&Poke hier maar heel zelden voorbij. Het is dus jouw schuld! :( :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Ik hou al die zooi bij iedere dag, wel wat werk maar dat heeft wel als voordeel dat ik voortaan iedere grap meteen begrijp hier op kantoor. Overigens vind ik Dilbert nog steeds ijzersterk. Die lees ik echt al meer dan tien jaar iedere dag.

Jammer dat BOFH en UserFriendly achteruit gegaan zijn, dat was echt geniaal in het begin.

[ Voor 40% gewijzigd door BikkelZ op 16-09-2013 16:25 ]

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Een method die is gemarkeerd als virtual die een exception gooit met daarin de melding dat die method overridden moet worden in een afgeleide klasse.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/VuFqIg3.jpg

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-09 11:08

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Verwijderd schreef op maandag 16 september 2013 @ 16:24:
[...]

:$

In vergelijking met comics zoals XKCD, komen die Geek&Poke hier maar heel zelden voorbij. Het is dus jouw schuld! :( :+
Hoe kan dat in hemelsnaam nu weer mijn schuld zijn?!

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Firesphere schreef op maandag 16 september 2013 @ 16:25:
[...]

Hoe kan dat in hemelsnaam nu weer mijn schuld zijn?!
Je post ze niet genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Dus het algemene geek/nerd niveau hier is afhankelijk van mij?? Loop een eind heen!

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-07 14:19
Firesphere schreef op maandag 16 september 2013 @ 16:40:
[...]

Dus het algemene geek/nerd niveau hier is afhankelijk van mij?? Loop een eind heen!
Ongesteld? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 19:30
Boh, ik heb een hele dag zitten werken aan een school opdracht die me normaal 1 a 2 uurtjes zou kosten. Mijn concentratie is vandaag echt dieptriest. Ik blijf mezelf betrappen op het steeds tussendoor switchen naar mijn werk, waar ik nu een erg interessant stukje code ben aan het schrijven (voor mij dan).

Ik zal het nu maar opgeven voor vandaag :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Nee, ik ben gewoon in mijn default state of mind:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BUFrZ1fIYAEkTym.jpg:large

[ Voor 8% gewijzigd door Firesphere op 16-09-2013 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Firesphere schreef op maandag 16 september 2013 @ 16:40:
[...]

Doe eens even normaal... Jij bent in de Coffee Corner gelaten om het geek / nerd niveau hier een beetje te middelen*, dus posten die hap!

:+

* ik laat even in het midden of je het gemiddelde omhoog of naar beneden haalt :P

>:)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubber
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 16 september 2013 @ 15:57:
[...]

Dat doet mij denken aan de tijd toen ik voor het eerst met HTML aan de slag ging. Ik had de website van mijn vader lokaal opgeslagen, hem aangepast en opnieuw geopend in mijn browser. Toen ik mijn vader zei dat ik zijn website gehackt had en dat ik een beetje kleurtjes had veranderd, schrok hij toch wel een beetje. Tot hij naar de adresbalk keek -O-
Dat doet mij ergens aan denken. Ik heb geen keer de numpad op het toetsenboard van mijn pa oomgedraaid, zodat deze in telefoon volgorde zat (1 -> 9) in plaats van de reguliere 9 -> 1 volgorde. Hij gebruikte die om in te loggen in de oude Postbank applicatie. Ik ging ervan uit dat hij die code wel blind in zou typen, mooi niet dus. Gevolg is dat hij 3x (of wat de limiet ook was) de code verkeerd intypt en geblokkeerd wordt. Die was wel flink pissig daarna :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Zucht, chat bots... Probeer bij tele2 mijn voicemail uit te zetten dus vraag netjes aan de virtuele assistent om dat te doen. Gaat ze een aantal gegevens vragen en mij doorverbinden met een medewerker. Prima lijkt mij. Vervolgens krijg ik een melding dat er geen werknemer beschikbaar is en of ik een mail wil opstellen. Lijkt mij prima, dus ik type graag, krijg ik terug:
Ok, vanwege je woordgebruik van zojuist is het helaas niet mogelijk om via mij een e-mail te sturen naar de Tele2 Klantenservice. Mocht je toch een serieuze vraag hebben, adviseer ik je te bellen met 0900-2411602 (7,5 ct per gesprek).
Wait whut.... Meerdere pogingen resulteren in niets... Misschien is mijn naam of adres een scheldwoord volgens hun filter... :F

Vervolgens nog wat verder poken:
Tele2 zegt:Ik kan je op dit moment direct doorschakelen naar een medewerker van de klantenservice, wil je dat?
Jij zegt:ja
Tele2 zegt:Er zijn op dit moment geen medewerkers beschikbaar die het gesprek kunnen overnemen. Zal ik anders een e-mail doorsturen?
Aangezien dit niet de chatbot is: Nondeju, wat een kut bot zeg... :@

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

.Gertjan. schreef op maandag 16 september 2013 @ 17:03:
Zucht, chat bots... Probeer bij tele2 mijn voicemail uit te zetten dus vraag netjes aan de virtuele assistent om dat te doen. Gaat ze een aantal gegevens vragen en mij doorverbinden met een medewerker. Prima lijkt mij. Vervolgens krijg ik een melding dat er geen werknemer beschikbaar is en of ik een mail wil opstellen. Lijkt mij prima, dus ik type graag, krijg ik terug:

[...]

Wait whut.... Meerdere pogingen resulteren in niets... Misschien is mijn naam of adres een scheldwoord volgens hun filter... :F
Je woont niet aan de Skutjesilstraat, toevallig? :+

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubber
  • Niet online
Korben schreef op maandag 16 september 2013 @ 17:06:
[...]

Je woont niet aan de Skutjesilstraat, toevallig? :+
Er is hier wel een Uranusstraat in de buurt, die kunnen vast ook geen support krijgen bij Tele2 :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-09 11:30

Guldan

Thee-Nerd

Alex) schreef op maandag 16 september 2013 @ 16:24:
Een method die is gemarkeerd als virtual die een exception gooit met daarin de melding dat die method overridden moet worden in een afgeleide klasse.
Herkenbaar, probeer maar eens een windows forms usercontrol te maken die overerft van een abstracte class met een methode die je moet implenteren. Daar kan je winforms designer niet over en daarom zijn die dus virtual gemaakt (anyways.. hier wel ;)) .. klinkt bekend ;)

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

BtM909 schreef op maandag 16 september 2013 @ 16:58:
[...]

Doe eens even normaal... Jij bent in de Coffee Corner gelaten om het geek / nerd niveau hier een beetje te middelen*, dus posten die hap!

:+

* ik laat even in het midden of je het gemiddelde omhoog of naar beneden haalt :P

>:)
:(
Om te voorkomen dat ik mezelf quote, verwijs ik naar het plaatje dat ik postte :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
En haal dan ook meteen ff een rondje koffie!

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbarie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-08-2021
Google Chrome die regelmatig bij pageload een specifieke achtergrond image niet laat zien. Dan bij een redraw staat hij er ineens. *baffled*. Kan er tot dusver ook niets over vinden wat het mogelijk is. :(

Storyteller @ soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
mbarie schreef op maandag 16 september 2013 @ 17:30:
Google Chrome die regelmatig bij pageload een specifieke achtergrond image niet laat zien. Dan bij een redraw staat hij er ineens. *baffled*. Kan er tot dusver ook niets over vinden wat het mogelijk is. :(
Slechte code :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubber
  • Niet online
mbarie schreef op maandag 16 september 2013 @ 17:30:
Alleen bg image of de hele css? Want ik heb hier regelmatig dat Chrome vergeet CSS te laden :s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbarie
Het betreft 1 image die op 3 verschillende manieren/plaatsen in de navigatie gebruikt wordt. Bij 2 van de 3 gevallen wordt deze achtergrond-image niet weergegeven. Er komt geen JS bij kijken. Lijkt erop alsof Chrome struikelt over enkel CSS... Als ik over linkjes hover wordt hun background ineens zichtbaar, en de normal state ook (als men niet hovert). Als dit een typfoutje betreft ga ik huilen. *zoekt verder*

Het feit dat het op willekeurige momenten wel goed lijkt te gaan maakt het alleen maar gekker - zonder wijzigingen in code.

[ Voor 28% gewijzigd door mbarie op 16-09-2013 17:48 ]

Storyteller @ soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Of maak gewoon een apart topic aan. Kan de rest ook mee bughunten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:39
Blubber schreef op maandag 16 september 2013 @ 17:33:
[...]

Alleen bg image of de hele css? Want ik heb hier regelmatig dat Chrome vergeet CSS te laden :s.
Dat heb ik alleen bij LinkedIn. Mega irritant. Moet steevast 2x op de favoriet klikken. #firstworldproblems

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blubber schreef op maandag 16 september 2013 @ 17:33:
[...]

Dat kom ik af en toe ook wel eens tegen. Meestal is het wel opgelost door de site enkele keren te herladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

[afbeelding]
Tijdens refactoren doe ik dat ook nog wel eens, dan breekt niet meteen de code zijn bek en ben je niet verplicht de boel te overriden in alle ervende klassen. Ik moet wel toegeven dat de situatie in dat geval niet erg comfortabel voelt, maar als tijdelijke situatie werkt het prima. Je kunt dan tenminste per pagina refactoren zonder dat je met non-compiling code zit.

Bijvoorbeeld als je een pagina flow aan het herschrijven bent, dan maak je de save functie even virtual met een exception en ga je gaande weg dat ding overriden en maak je hem uiteindelijk abstract. Mocht je tijdens de wijziging iets tegenkomen waarbij je denkt: goh in deze implementatie is een override vreemd kun je meteen heel je model herzien :+

Zelfde eigenlijk met obsoletes, in eerste instantie zijn ze non-breaking en krijg je een warning, na een tijdje maak je ze breaking en forceer je de wijziging bij iedereen :+ })

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:29

BM

Moderator Spielerij
.Gertjan. schreef op maandag 16 september 2013 @ 18:43:
[...]

Tijdens refactoren doe ik dat ook nog wel eens, dan breekt niet meteen de code zijn bek en ben je niet verplicht de boel te overriden in alle ervende klassen. Ik moet wel toegeven dat de situatie in dat geval niet erg comfortabel voelt, maar als tijdelijke situatie werkt het prima. Je kunt dan tenminste per pagina refactoren zonder dat je met non-compiling code zit.
Heb het van de week ook een keer gedaan, en voor die situaties kan het ook wel, maar dan wel met een mega todo bovenaan de lijst om die methode of die methode abstract te maken, of om de exception weg te gooien :+ Wil het niet op m'n geweten hebben dat ik dat soort code in de main branch gooi :p

[ Voor 25% gewijzigd door BM op 16-09-2013 18:59 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
HorseEvent had anders ook zo z'n haperingen :) Zelfs telefoon was in sommige gevallen al teveel gevraagd.

[ Voor 3% gewijzigd door incaz op 16-09-2013 19:09 ]

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daos
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Weer een mislukte sollicitatie :-( Deze keer had ik "Geen drive voor dienstverlening".

Ik begrijp er gewoon niets meer van. Anderen hadden direct werk en bij mij wil het maar niet lukken.

En ik was zeker niet de slechtste. Op het VWO had ik al een 10 voor Wiskunde B. En zie ook bv Java-cijfer met gat tussen GJ en rest.pdf. Alleen mijn master is flink uitgelopen en ik was daarna wat laat met beginnen te zoeken naar werk.

Gelukkig heb ik nog wel een andere sollicitatie lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:52
Ik heb ook altijd geluk. Blijkt de toestel verzekering per ongeluk op gezegd te zijn bij mijn abo upgrade. Hopelijk deze week nog recht gezet zodat ik de schade claim kan voltooien en een vervangend toestel kan aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:00

orf

Daos schreef op maandag 16 september 2013 @ 19:14:
Weer een mislukte sollicitatie :-( Deze keer had ik "Geen drive voor dienstverlening".

Ik begrijp er gewoon niets meer van. Anderen hadden direct werk en bij mij wil het maar niet lukken.

En ik was zeker niet de slechtste. Op het VWO had ik al een 10 voor Wiskunde B. En zie ook bv Java-cijfer met gat tussen GJ en rest.pdf. Alleen mijn master is flink uitgelopen en ik was daarna wat laat met beginnen te zoeken naar werk.

Gelukkig heb ik nog wel een andere sollicitatie lopen...
Misschien kun je je CV aanvullen met je kennis en ervaring in verschillende talen/technieken? Ik vind het altijd wel fijn als mensen daar relatief laten zien met bijvoorbeeld sterretjes waar ze zichzelf op inschatten. Dat geeft mooie aanknopingspunten voor het gesprek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daos
  • Niet online
orf schreef op maandag 16 september 2013 @ 19:19:
Misschien kun je je CV aanvullen met je kennis en ervaring in verschillende talen/technieken?
Dat heb ik er weer afgehaald. Er stond VB6 op en ik kreeg toen het verwijt dat ik achter zou lopen.

Ik ken nu alleen nog maar een paar recente talen en als er iets nieuws in een vacature gevraagd wordt, dan lees ik even snel een boek daarover. Zo heb ik ook een half jaar geleden Haskell geleerd (en inmiddels weer vergeten). Nu staat PHP5.3 op het programma...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Daos schreef op maandag 16 september 2013 @ 19:14:
Gelukkig maar, volgens mij wil je ook helemaal geen dienstverlener zijn. Beter dat ze je afwijzen voor zo'n baan dan dat ze je binnenlullen met mooie verhalen en dat je dan vervolgens de deurmat van het bedrijf bent.

Wat kun je goed?
En wat zou je het liefst doen als je de kans had?

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daos
  • Niet online
BikkelZ schreef op maandag 16 september 2013 @ 19:44:
[...]

Gelukkig maar, volgens mij wil je ook helemaal geen dienstverlener zijn. Beter dat ze je afwijzen voor zo'n baan dan dat ze je binnenlullen met mooie verhalen en dat je dan vervolgens de deurmat van het bedrijf bent.

Wat kun je goed?
De talen C# en C ken ik wel goed. Bij Java ken ik niet alle nieuwe dingen, maar ik heb wel recent nog wat voor Android gedaan. C++ ken ik nu redelijk en moet ik weer eventjes ophalen als dat ergens gevraagd wordt (moet lukken; ik had tijdens mijn studie een 9 daarvoor).

Het leukste van software vind ik het zelf dingen maken. Ik blijf het na al die jaren nog steeds vet vinden dat als je op de groene play-knop klikt je jouw eigen creaties/oplossingen ziet. Dit zowel bij desktop-applicaties als bij embedded software. Testen en websites bouwen mogen anderen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Daos schreef op maandag 16 september 2013 @ 20:08:
[...]

De talen C# en C ken ik wel goed. Bij Java ken ik niet alle nieuwe dingen, maar ik heb wel recent nog wat voor Android gedaan. C++ ken ik nu redelijk en moet ik weer eventjes ophalen als dat ergens gevraagd wordt (moet lukken; ik had tijdens mijn studie een 9 daarvoor).

Het leukste van software vind ik het zelf dingen maken. Ik blijf het na al die jaren nog steeds vet vinden dat als je op de groene play-knop klikt je jouw eigen creaties/oplossingen ziet. Dit zowel bij desktop-applicaties als bij embedded software. Testen en websites bouwen mogen anderen doen.
Ik begrijp niet helemaal waarom jij moeite zou moeten hebben met het vinden van werk. Ben je een beetje sociaal introvert op gesprekken of zo? Ik heb nog nooit bij een bedrijf gewerkt waar ze géén mensen zochten met dat profiel.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Ik vind het ook wel raar, als je je CV op monterboard zou zetten dan wordt je gelijk doodgespammed met aanbiedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Én hij woont in Amsterdam, samen met Utrecht volgens mij toch wel de plek waar de meeste banen zitten.

Ik ken in Brabant wel mensen die zoeken.

[ Voor 17% gewijzigd door BikkelZ op 16-09-2013 20:22 ]

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
BikkelZ schreef op maandag 16 september 2013 @ 19:44:
[...]
Wat kun je goed?
Dus dit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daos
  • Niet online
BikkelZ schreef op maandag 16 september 2013 @ 20:11:
Ben je een beetje sociaal introvert op gesprekken of zo?
Dat wel een beetje.
Megamind schreef op maandag 16 september 2013 @ 20:12:
Ik vind het ook wel raar, als je je CV op monterboard zou zetten dan wordt je gelijk doodgespammed met aanbiedingen.
Heb ik gehad. Je wordt doodgespamt met advertenties/banen waar je niets mee kan.
Je zou denken dat iedereen mij daarom meteen wil hebben 8)

Maar serieus: ik ben ook in Amsterdam wel eens op visite geweest. In de provincie Utrecht is inderdaad ook veel werk. In Brabant zijn ook best veel vacatures maar dan voor technische functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:17
[...]
Testen en websites bouwen mogen anderen doen.
Je laat het testen aan anderen over?

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daos
  • Niet online
farlane schreef op maandag 16 september 2013 @ 21:26:
[...]

Soms zie je een vacature voor Software Test Engineer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-09 12:57

_Erikje_

Tweaker in Spanje

farlane schreef op maandag 16 september 2013 @ 21:26:
[...]

Wie niet? beetje dev tent heeft een eigen tester, of 'n hele QA afdeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:51
Guldan schreef op maandag 16 september 2013 @ 17:18:
[...]

Herkenbaar, probeer maar eens een windows forms usercontrol te maken die overerft van een abstracte class met een methode die je moet implenteren. Daar kan je winforms designer niet over en daarom zijn die dus virtual gemaakt (anyways.. hier wel ;)) .. klinkt bekend ;)
Strikt genomen is het mogelijk om een TypeDescriptionProvider te schrijven waarmee je voor de Visual Studio designer een ander type substitueert wat een basale invulling aan de abstract members van je abstract class geeft.

Maar als je ziet wat voor rare bochten je jezelf door moet wringen om dat voor elkaar te krijgen; ja, dan is een virtual method die een NotImplementedException of NotSupportedException gooit ineens niet zo gek meer als oplossing.

Het zou wel enorm cool zijn als iemand een generieke oplossing hiervoor weet te bouwen die gegeven een arbitraire abstract class gedurende runtime een basale concrete subclass kan emitten die alle abstract members met een NotImplementedException uitvult. (Als dat stabiel te krijgen is, zou het wellicht nog bruikbaar kunnen zijn in de praktijk ook.)
Beetje vreemd, gezien je juist bij het bouwen van een website heel snel terugkoppeling hebt van wat je aan het maken bent.
mbarie schreef op maandag 16 september 2013 @ 17:42:
Het betreft 1 image die op 3 verschillende manieren/plaatsen in de navigatie gebruikt wordt. Bij 2 van de 3 gevallen wordt deze achtergrond-image niet weergegeven. Er komt geen JS bij kijken. Lijkt erop alsof Chrome struikelt over enkel CSS... Als ik over linkjes hover wordt hun background ineens zichtbaar, en de normal state ook (als men niet hovert). Als dit een typfoutje betreft ga ik huilen. *zoekt verder*

Het feit dat het op willekeurige momenten wel goed lijkt te gaan maakt het alleen maar gekker - zonder wijzigingen in code.
FYI; dat stinkt naar bugs in de compositor bij hardware accelerated rendering.

Je zou niet niet de eerste zijn die daarmee in gevecht bent gekomen en je zou ook zeker niet de laatste zijn. Er zijn bergen met corner cases waar het hardware-accelerated rendering pad voor visuele glitches zorgt, sommige nog enger dan andere. Chrome is ergens het afgelopen jaar echt snel aan het afglijden gegaan.

Probeer voor de gein trouwens eens -webkit-transform:translateZ(0) toe te voegen om te forceren dat de compositor een geisoleerde layer aanmaakt die altijd in z'n geheel hertekend wordt. Dikke kans dat het nog werkt ook...

[ Voor 47% gewijzigd door R4gnax op 16-09-2013 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kips
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 31-03 17:02
toch even delen, want ben er erg blij mee:

heb vanavond officieus te horen gekregen dat de aanvraag voor vrijstelling voor een semester voor mijn deeltijd informatica opleiding (specialisatie Software Engineering) is gehonoreerd, wat betekend dat ik 30 EC in de pocket heb en een half jaar minder naar school hoef!

* Kips is blij!

HBO Bachelor in < 2,5 jaar (nog 2 semesters á 1/2 jaar + afstuderen te gaan) zoals het er nu naar uit ziet... daarna snel door naar de master Software Engineering en/of Computer Science.

Over die masters... iemand ervaring met de masters van de OU en voors/tegens voor de een of ander? Het liefst zou ik beide doen (vooralsnog kan ik de motivatie opbrengen) en aangezien de CS master grotendeels overlapt met de SE master zou het na het halen van de SE master niet heel veel extra tijd/moeite kosten om de CS master ook te halen.

Linkjes:
HBO Informatica (NOH-I: samenwerking van OU met verschillende hoge scholen)
Master SE
Master CS

[ Voor 71% gewijzigd door Kips op 16-09-2013 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
_Erikje_ schreef op maandag 16 september 2013 @ 22:17:
[...]

Wie niet? beetje dev tent heeft een eigen tester, of 'n hele QA afdeling.
Dat laat je nog steeds niet het testen helemaal aan iemand anders over. Ik heb namelijk een bloed hekel aan developers die niet met een beetje gezondverstand hun eigen code eerst testen voordat ze het inchecken. Ik snap dat je niet alle flows kunt testen en de uitzondering situaties maar ik verwacht van een developer wel dat hij tenminste de hoofd flow of de flow waar die de code change/feature raakt test ;).

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Ik denk dat er een verschil is tussen "testen" en testen. Wanneer je als dev bezig bent kijk je natuurlijk wel of de code doet wat je verwacht dat is ook al testen. Je gaat waarschijnlijk niet alle mogelijke paden langs en andere rare dingen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:47
Pff.. ik heb echt een haat/liefde verhouding met XAML.
Ben er pas 2,5 week mee bezig (vanaf begin van mijn stage), maar zo irritant soms!

Terwijl ik in die 2,5 week zoveel mooie dingen al heb gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

FU Sourcetree! Met 1 vage muisbeweging alle bookmarks gedelete! Vraag dan in ieder geval om een bevestiging..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Rutix schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 08:02:
[...]

Dat laat je nog steeds niet het testen helemaal aan iemand anders over. Ik heb namelijk een bloed hekel aan developers die niet met een beetje gezondverstand hun eigen code eerst testen voordat ze het inchecken. Ik snap dat je niet alle flows kunt testen en de uitzondering situaties maar ik verwacht van een developer wel dat hij tenminste de hoofd flow of de flow waar die de code change/feature raakt test ;).
Eens, maar dat is niet echt testen. Dat is gewoon een sanity-check waarbij je kijkt of je je werk goed hebt gedaan. Ik duid dat vaak aan als gezond verstand. Helaas mist dat ook bij sommige ontwikkelaars. Als iemand een obvious bug niet gezien heeft na zijn wijziging kan ik daar best wel boos om worden...

Maar ik snap wel wat hij bedoelde, er zijn teveel recruiters die een software engineer/ontwikkelaar/poppetje een functie als tester in zijn maag willen splitsen. Sorry hoor, maar zelfs ik word voor zulke functies gevraagd. Een recruiter die op basis van mijn profiel denkt dat ik interesse heb in een junior test functie (want ja, geen test ervaring :F ) moeten ze direct zijn LinkedIn ontnemen en verbannen van het internet. Zelfde als die pannenkoeken die denken dat een functie als werkplekbeheerder relevant is voor een developer... :X
Sowieso word ik ziek van die gasten die mijn profiel zien en denken dat ik een of ander instapbaantje wil. Beweren ze ook nog dat ze met veel interesse mijn profiel hebben gelezen... Right :/ Dan had men namelijk gezien dat ik al een paar jaar een eigen zaak draai en dat ik zelfs recentelijk iemand heb aangenomen. Ja dan ben ik echt op zoek naar een of andere derderangs functie voor een honger salaris en bizarre voorwaarden in de randstad... Maar als ik iemand ken die geschikt is kan ik zelfs honderd euro verdienen (enkel als de kandidaat ook wordt aangenomen), honderd hele euro's wauw! :') (als je de tarieven van die toko's kent is dat eigenlijk een belachelijke premie)

@Daos, jammer dat de naam Gertjan al bezet is bij mijn bedrijf (wel een andere spelling) :+ Klote voor je dat je niet snel een leuke baan kunt vinden, maar gewoon blijven hopen, er is genoeg vraag naar goede mensen (ook starters).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xehbit
  • Laatst online: 26-08 22:19

xehbit

EddoH schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 08:44:
FU Sourcetree! Met 1 vage muisbeweging alle bookmarks gedelete! Vraag dan in ieder geval om een bevestiging..
Zeer herkenbaar, gebeurde bij een collega vorige week. Had een Linux server gemount via SFTP en vervolgens sleept hij (als root) de /etc folder in de /var, 3 dagen later kwam hij er pas achter nadat de server raar ging doen haha. Gelukkig snel een backup terug gezet :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Laatst online: 20:50

Sebazzz

3dp

[afbeelding]
Android :P

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubber
  • Niet online
Omdat wij een klein bedrijfje zijn hebben we geen losse test afdeling. We proberen tests zoveel mogelijk te automatiseren.

We proberen altijd 100% unit-test coverage te houden, wat niet altijd mogelijk is (sommige dingen kun je nu eenmaal niet of nauwelijks unit-testen), daarna draaien wij twee keer per dag een integrale test waarbij alle functies van het product automatisch doorlopen worden en de output vergeleken wordt met een bestaande gold standard.

Daarnaast doen wij 1 keer per week (als het nodig is) een uitgebreide handmatige test (op donderdag) waarbij we met de hand alles nog eens nalopen.

Dat laatste is neem ik aan wat de QA afdeling in grotere bedrijven doet, maar het eerste (vooral die unit-tests) lijkt mij niet meer dan best practices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Blubber schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 08:54:
Omdat wij een klein bedrijfje zijn hebben we geen losse test afdeling. We proberen tests zoveel mogelijk te automatiseren.

We proberen altijd 100% unit-test coverage te houden, wat niet altijd mogelijk is (sommige dingen kun je nu eenmaal niet of nauwelijks unit-testen), daarna draaien wij twee keer per dag een integrale test waarbij alle functies van het product automatisch doorlopen worden en de output vergeleken wordt met een bestaande gold standard.
dat is inderdaad goed om te doen, maar helaas zien unit-tests vaak alleen op de backend van een applicatie. Libraries, db en businesslogic worden vaak netjes doorgetest. De GUI is vaak een lastiger verhaal.
Daarnaast doen wij 1 keer per week (als het nodig is) een uitgebreide handmatige test (op donderdag) waarbij we met de hand alles nog eens nalopen.
Als je een vast test-plan hebt en deze ook netjes up-to-date houdt is dat een goede stap. Je test dan een vrijgegeven versie van begin tot eind in alle lagen. Helaas ontbreekt een testplan vaak en is er geen tijd om een goed plan op te stellen.
Dat laatste is neem ik aan wat de QA afdeling in grotere bedrijven doet, maar het eerste (vooral die unit-tests) lijkt mij niet meer dan best practices.
Zou je zeggen, maar er zijn best wel wat partijen die je schaapachtig aankijken als je zegt dat unittesten best practice zijn :) Ik moet zeggen dat ik ook wat te laat er mee ben begonnen, maar ik zou nu niet meer terug willen :)

Wat wel een uitdaging is, is het goed opzetten van testen en weten wat je moet testen. Als je losse BLL en DAL lagen hebt, test je dan alle dal functies op een echte DB en gebruik je in de BLL een Mock-DAL? Maar dan weet je nog niet 100% zeker dat de BLL en DAL samen door een deur kunnen. Daarnaast moet je erg opletten dat je niet te ver doorslaat in testen (zeker als je 100% coverage wilt halen).

Ik blijf het goed opzetten altijd nog wel een uitdaging vinden :) Zijn boeken als Effective Unittesting daar een goede leidraad voor?

Testen is goed om te doen, maar moeilijk om goed te doen :) Zeker als klein team is het verrekte lastig om dit goed op orde te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Dragon707 schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 08:47:
[...]

Zeer herkenbaar, gebeurde bij een collega vorige week. Had een Linux server gemount via SFTP en vervolgens sleept hij (als root) de /etc folder in de /var, 3 dagen later kwam hij er pas achter nadat de server raar ging doen haha. Gelukkig snel een backup terug gezet :-)
Als je in het filesysteem gaat zitten roeien is het wel verklaarbaar ja. Ik probeerde alleen een paar bookmarks in een folder binnen Sourcetree te slepen en *poef* alles weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbarie
R4gnax schreef op maandag 16 september 2013 @ 22:17:
FYI; dat stinkt naar bugs in de compositor bij hardware accelerated rendering.

Je zou niet niet de eerste zijn die daarmee in gevecht bent gekomen en je zou ook zeker niet de laatste zijn. Er zijn bergen met corner cases waar het hardware-accelerated rendering pad voor visuele glitches zorgt, sommige nog enger dan andere. Chrome is ergens het afgelopen jaar echt snel aan het afglijden gegaan.

Probeer voor de gein trouwens eens -webkit-transform:translateZ(0) toe te voegen om te forceren dat de compositor een geisoleerde layer aanmaakt die altijd in z'n geheel hertekend wordt. Dikke kans dat het nog werkt ook...
Bedankt voor het meedenken, maar op dit moment had ik al een eigen fix. Ik heb simpelweg een extra container om 1 element geplaatst en daar wat nieuwe css op losgelaten. Niet ideaal, maar een valide reden om het te doen.

Het oorspronkelijke probleem zat hem (don't ask me why) in een padding:0px;. Zonder context heb je niet veel aan deze info, maar het is ongetwijfeld een vreemde edge-case. Zodra ik die regel weghaalde was het probleem opgelost. Het zag er echter niet uit :).

Storyteller @ soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubber
  • Niet online
Goed testen is zeker een uitdaging, daar ben ik het volledig mee eens. En wat dat doorslaan ook, wij hebben een aantal componenten die met de buitenwereld moeten praten (Google services b.v.) en die kun je zover mogelijk uit elkaar trekken zodat je bijna alles kunt unit-testen, maar uiteindelijk moet je een keer naar Google gaan om te kijken of het echt werkt, en dat ga ik niet in een unit-test doen.

Om het model en alle data-validatie te testen gebruik ik momenteek een sqlite in memory, dit is verre van ideaal, maar goed.

En om te testen of alles door een deur kan hebben we dan een integratie test.

Zoals je zegt is dit overigens wel een backend verhaal, de frontend wordt een stuk minder goed getest. Wel zijn we constant op zoek naar manieren om dit geautomatiseerd te doen. Developers zijn lui, dus we proberen testen zo makkelijk mogelijk te maken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Zoooo, koffie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Blubber schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 09:21:
Zoals je zegt is dit overigens wel een backend verhaal, de frontend wordt een stuk minder goed getest. Wel zijn we constant op zoek naar manieren om dit geautomatiseerd te doen. Developers zijn lui, dus we proberen testen zo makkelijk mogelijk te maken :).
Misschien helpt het als wij iets meer weten of je werkgebied? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
oe, koffie, koffie, koffie, koffie, koffie, koffie, koffie! * Ealanrian stuiterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-09 11:37

TheNephilim

Wtfuzzle

Ook hier koffie, slecht geslapen vannacht xd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xehbit
  • Laatst online: 26-08 22:19

xehbit

Ealanrian schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 09:48:
[...]

oe, koffie, koffie, koffie, koffie, koffie, koffie, koffie! * Ealanrian stuiterd
Lekker, ik ga ook maar even een bakkie halen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Hè hè, eindelijk... Waar bleef je nou? Ik kon gewoon niet starten zonder koffie :'(

Vandaag is als het goed is mijn pakjesavond *O* Krijg als het goed is mijn nieuwe phone en GTA V binnen... Nu hopen dat TNT zijn werk wel een keer goed doet. De telefoon is nog in het sorteercentrum en zou tussen 14:30-19:30 moeten aankomen op kantoor (overigens, welke pipo verzint nu bezorgtijden tot 19:30 op een bedrijventerrein....), nu maar hopen dat ze een keer de vermelding Alleen Huisadres + Handtekening voor ontvangst serieus nemen en niet dat iemand een handtekening zet met de bedrijfsnaam en het pakket ergens anders aflevert (gelukkig is de afzender niet te herleiden tot een telefoonshop)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
.Gertjan. schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 09:56:
[...]

Hè hè, eindelijk... Waar bleef je nou? Ik kon gewoon niet starten zonder koffie :'(

Vandaag is als het goed is mijn pakjesavond *O* Krijg als het goed is mijn nieuwe phone en GTA V binnen...
En jij probeert vandaag überhaupt nog te starten? Neem gewoon de komende week vrij :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Ealanrian schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 09:58:
[...]

En jij probeert vandaag überhaupt nog te starten? Neem gewoon de komende week vrij :p
En dan het niet halen van de deadlines gewoon verkopen als overmacht :+ Klinkt aantrekkelijk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.Gertjan. schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 09:58:
[...]

En dan het niet halen van de deadlines gewoon verkopen als overmacht :+ Klinkt aantrekkelijk :9
Is toch ook gewoon overmacht? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Ik denk dat er een enorme portie zelf controle nodig zal zijn om de game en de phone te laten liggen tot na de deadlines (en wanneer is dat nooit toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Ealanrian schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 10:00:
Ik denk dat er een enorme portie zelf controle nodig zal zijn om de game en de phone te laten liggen tot na de deadlines (en wanneer is dat nooit toch?)
Er zijn altijd wel deadlines, maar deze heb ik ook zelf toegezegd :'(
Het zal inderdaad wat zelf-controle aan te pas komen, maar ik heb gelukkig ook nog weekenden en avonden. Moet ik alleen nog en excuus vinden om vrouwlief even op afstand te houden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Gisteren de Tweakers review bekeken en hij ziet het inderdaad wel goed uit, GTA 5! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Ik wacht even tot ik weet hoe het gaat lopen met mijn telefoon, als dat allemaal goed gaat ga ik em denk ik wel kopen anders moet er toch eerst een telefoon kopen en dan is het budget weer weg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-09 11:49
Gisteren avond GTA5 geïnstalleerd, ik heb wel een schouderklopje verdient door na het de eerste safe :') savegame gelijk af te sluiten en naar bed te gaan!

Nu hopen dat deze werkdag een beetje snel voorbij "schiet" :') snapje.. sch.. juist.

[ Voor 8% gewijzigd door Noctonix op 17-09-2013 10:17 ]

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Maar hoe lang duurt t dan voordat je bij de eerste kluis was?

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Thuis gebruik ik Windows XP, daar gaat het goed, maar als ik Chrome gebruik gaat het niet goed. Het werkt dus niet in elk besturingssysteem
Meedenken :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Moet je weer eens klanten gaan opvoeden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-09 11:49
Voutloos schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 10:10:
Maar hoe lang duurt t dan voordat je bij de eerste kluis was?
_/-\o_
I know that feeling..

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Fijn, zulke opmerkingen zo 's ochtends :+

Maar... zolang ze niet beginnen over de 2 firewalls van Dropbox valt het nog mee :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
.Gertjan. schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 09:56:
[...]

Vandaag is als het goed is mijn pakjesavond *O* Krijg als het goed is mijn nieuwe phone en GTA V binnen... Nu hopen dat TNT zijn werk wel een keer goed doet. De telefoon is nog in het sorteercentrum en zou tussen 14:30-19:30 moeten aankomen op kantoor (overigens, welke pipo verzint nu bezorgtijden tot 19:30 op een bedrijventerrein....), nu maar hopen dat ze een keer de vermelding Alleen Huisadres + Handtekening voor ontvangst serieus nemen en niet dat iemand een handtekening zet met de bedrijfsnaam en het pakket ergens anders aflevert (gelukkig is de afzender niet te herleiden tot een telefoonshop)...
Ben eens benieuwd wanneer ik te horen krijgen, wanneer ik het spel in de winkel mag gaan afhalen!

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
TheNephilim schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 10:20:
[...]
Maar... zolang ze niet beginnen over de 2 firewalls van Dropbox valt het nog mee :p
Tell me? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

TheNephilim schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 10:20:
[...]

Fijn, zulke opmerkingen zo 's ochtends :+

"De 2 firewalls van Dropbox" :X
This, I gotta hear :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
start summer nights van Grease: Tell me more, Tell me more?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mulder_fox
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-01 10:16
hehe :)

Vandaag een nutteloos overleg wat niet doorgaat! Altijd een fijne mededeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Haha, nou ik was op de verjaardag, van de opa, van m'n vriendin :+ Daar kwamen de meest bijzondere discussies boven tafel, maar die over Dropbox stak er het meest bovenuit.

"Nee bij Dropbox heb ik een zakelijke account. Bij de standaard versie kijken ze je bestanden in en bij de zakelijke versie niet. Bij de zakelijke heb je ook twee firewalls en bij de normale maar één. Dus die is veel minder veilig"...

-O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Die "firewalls" zullen dan wel de two step verification zijn geweest hoop. Echt een geval van iets horen en een verhaal er bij bedenken. Mijn vader wou een nieuwe tv kopen omdat de oude geen 600hz was en dus niet scher zou zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

TheNephilim schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 10:31:
Haha, nou ik was op de verjaardag, van de opa, van m'n vriendin :+ Daar kwamen de meest bijzondere discussies boven tafel, maar die over Dropbox stak er het meest bovenuit.

"Nee bij Dropbox heb ik een zakelijke account. Bij de standaard versie kijken ze je bestanden in en bij de zakelijke versie niet. Bij de zakelijke heb je ook twee firewalls en bij de normale maar één. Dus die is veel minder veilig"...

-O-
_O-
Waar sommige mensen hun wijsheden vandaan halen...

Een kennis van me resette haar iPhone elke maand naar fabrieksinstellingen "Want dat is goed voor de accuduur"
Evenals elke dag de multi-task dinges leegmaken "Anders is de accu in no-time leeg".
Als je dan vraagt van wie ze dat heeft, komen echt de raarste antwoorden, zoals de servicebalie medewerker van de Appie zou dat hebben gezegd :F 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-09 20:54

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Firesphere schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 10:35:
[...]

_O-

Een kennis van me resette haar iPhone elke maand naar fabrieksinstellingen "Want dat is goed voor de accuduur"
Evenals elke dag de multi-task dinges leegmaken "Anders is de accu in no-time leeg".
Als je dan vraagt van wie ze dat heeft, komen echt de raarste antwoorden, zoals de servicebalie medewerker van de Appie zou dat hebben gezegd :F 8)7
nja ik heb geen iPhone maar als ze met fabrieksinstellingen ook letterlijk elke app removed en allerlei data vindt ik het niet eens zo super slecht :p Ik ben juist zo vaak telefoons tegen gekomen die echt kei vol staan met allemaal zinloze apps die dan ook nog eens allemaal in de background blijven draaien etc.
Nu is misschien 1x per maand een beetje overdreven maar de insteek is wel okáy. Zo kun je wel je mobiel 'schoon' houden en puur wat apps weer her downloaden die je dan 'echt' mist.

maar goed ik snap wel waar het hier over gaat hoor :+ Soms verbaast het mij uberhaubt dat mensen een bepaalde telefoon hebben en daar van alles mee "kunnen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Ealanrian schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 10:34:
Die "firewalls" zullen dan wel de two step verification zijn geweest hoop. Echt een geval van iets horen en een verhaal er bij bedenken. Mijn vader wou een nieuwe tv kopen omdat de oude geen 600hz was en dus niet scher zou zijn....
Haha, 600Hz niet scherp, wauw! :+ Waar had je vader zoiets gehoord dan? :p
[...]

_O-

Ja ongelofelijk, het is haast creatief gewoon! :+

Hahaha, elke maand de hele telefoon leeg _O- Oh, prachtig! Er moest een website zijn met dergelijke quotes :p Albert Heijn, wat hebben die met een iPhone van doen xd

Nouja, op diezelfde verjaardag ook over Mac's dat ze zo veilig waren. Niks geen beveiliging nodig want dit... dat... zus... zo. Heb nog een dappere poging gedaan om uit te leggen dat het niet zozeer beveiliging is, maar meer schaarste. Geen beginnen aan natuurlijk.

Ook genoeg mensen die denken dat een televisie zo groot mogelijk moet zijn en dan ook echt scherper word. Als je dan uitlegt dat Full HD, Full HD is en dat bij een grotere TV de pixels alleen maar groter worden, dan vertel je sprookjes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
TheNephilim schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 10:41:
[...]

Haha, 600Hz niet scherp, wauw! :+ Waar had je vader zoiets gehoord dan? :p
Het was dat een TV die niet 600hz was niet scherp zou zijn. blijkbaar hadden ze op het werk een discussie gehad over TV's waarbij er iemand overtuigend was geweest dat een nieuwe tv minimaal 600HZ moest zijn omdat je dan pas scherp beeld zou hebben. Maar dat valt in de zelfde categorie mensen die glasvezel nemen met een 500/500 abo omdat ze dan "beter" internet hebben en vervolgens alleen mailen en browsen. Alsof Nu.nl opeens ander nieuws zou gaan brengen ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Ga anders vol de lol ( _O- ) op de helpdesk zitten. In mijn stage periode tijden terug de meest gekke dingen tegen gekomen;

- Ok, gaat u maar even weer achter uw PC zitten en vertel wat u nu precies ziet?
Ik hoor allemaal gerommel en weet ik veel wat, op mijn vraag kreeg ik het antwoord "eh ja gewoon allemaal kabels enzo".. was hij letterlijk achter zijn kast gekropen....

- Iemand die niet snapte hoe zijn muis werkte. Hierbij als hij iets meer naar onderen moest met zijn muis, zijn hand ging gebruiken omdat de tafel niet verder liep. Dus gewoon de muis over zijn hand laten gaan.

- "ik kom niet meer in outlook"
Pc stond gewoon uit... melding was echt "ik kom weeerrr niet in outlook wat is er nu weer aan de hand?!"

- *iemand van de administratie die veel met office moet werken e.d.* "hoe tel ik 2 colums met elkaar op?" (gewoon de =som(a1+a2) )..

:Y :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Ik vraag mij soms af hoe dat soort dingen te sprake komt. Ik stel me dan altijd iets voor als dit:
> He, Anita, das lang geleden, hoest met Sjonnie?
< Ja goed
*pakt telefoon om foto's van de kinders te laten zien*
> Hej, is da soon neie aaiFoon?
< Ja, vet ding, maar de accu is ronduit kut
> Ja, daj ken ik, dan moei je effies de fektorie resjet doen

:+ Soms vang ik op feestjes (of op straat) ook wel eens dat soort dingen op, dan moet ik mij echt inhouden om dat soort figuren niet te bitchslappen... Ook altijd leuk als iemand naar je toekomt met zaken als: "ja, ik heb ff de firewall uitgezet, want volgens Theo de metselaar wordt alles dan veel sneller en ben ik van die vraag-popups af"... :/

On a different note: ik haat administratie... Normaal was ik heel punctueel en ging iedere factuur meteen de map in, maar nu ik op meerdere locaties werk verzamelen zich overal stapeltjes en moet ik geregeld even ordenen voor de boekhouder. Daarnaast ook weer diverse zaken van de belastingdienst beantwoorden (ze sturen mij vrolijk een VAG-WUO terwijl ik inmiddels DGA moet zijn en ik vorig jaar wel een DGA verklaring heb gehad)... Dit wordt een lange dag....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

douweegbertje schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 10:47:
Ga anders vol de lol ( _O- ) op de helpdesk zitten. In mijn stage periode tijden terug de meest gekke dingen tegen gekomen;

- Ok, gaat u maar even weer achter uw PC zitten en vertel wat u nu precies ziet?
Ik hoor allemaal gerommel en weet ik veel wat, op mijn vraag kreeg ik het antwoord "eh ja gewoon allemaal kabels enzo".. was hij letterlijk achter zijn kast gekropen....

- Iemand die niet snapte hoe zijn muis werkte. Hierbij als hij iets meer naar onderen moest met zijn muis, zijn hand ging gebruiken omdat de tafel niet verder liep. Dus gewoon de muis over zijn hand laten gaan.

- "ik kom niet meer in outlook"
Pc stond gewoon uit... melding was echt "ik kom weeerrr niet in outlook wat is er nu weer aan de hand?!"

- *iemand van de administratie die veel met office moet werken e.d.* "hoe tel ik 2 colums met elkaar op?" (gewoon de =som(a1+a2) )..

:Y :Y
Heb ook een tijdje (9 maanden fulltime stage, onbetaald) bij de ICT afdeling van een scholenorganisatie gezeten. Dat hele helpdesk gebeuren was voor mij niets. Het fixen van de problemen vind ik nog niet zo heel erg, maar de domme gebruikers nee... niets voor mij. Tuurlijk, ieder z'n vak, maar voor de meest simpele problemen ons langs laten komen... "have you tried turning it of and on again" was geen vreemde en vooral stekkers wilden nog wel eens niet in het stopcontact zitten.

Ik denk een goede smoes voor velen om even niet te hoeven werken; "de pc doet het niet". :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
.Gertjan. schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 10:52:
[...]

On a different note: ik haat administratie... Normaal was ik heel punctueel en ging iedere factuur meteen de map in, maar nu ik op meerdere locaties werk verzamelen zich overal stapeltjes en moet ik geregeld even ordenen voor de boekhouder. Daarnaast ook weer diverse zaken van de belastingdienst beantwoorden (ze sturen mij vrolijk een VAG-WUO terwijl ik inmiddels DGA moet zijn en ik vorig jaar wel een DGA verklaring heb gehad)... Dit wordt een lange dag....
Tijd voor een nieuwe medewerker? 1 dag in de week iemand de administratie laten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
  • Laatst online: 17-09 12:25
Ik beantwoordde de vragen op zo'n helpdesk altijd met:
- "Is your device or computer plugged in?"
- "Have you tried to turn it off and on again?"

That rules out 95% of all questions :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

TheNephilim schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 10:53:
[...]

Heb ook een tijdje (9 maanden fulltime stage, onbetaald) bij de ICT afdeling van een scholenorganisatie gezeten. Dat hele helpdesk gebeuren was voor mij niets. Het fixen van de problemen vind ik nog niet zo heel erg, maar de domme gebruikers nee... niets voor mij. Tuurlijk, ieder z'n vak, maar voor de meest simpele problemen ons langs laten komen... "have you tried turning it of and on again" was geen vreemde en vooral stekkers wilden nog wel eens niet in het stopcontact zitten.

Ik denk een goede smoes voor velen om even niet te hoeven werken; "de pc doet het niet". :+
ach ik was wel blij waar ik werkte (bruynzeel keukens) met mn stage. Het is niet alleen een keukenboer, en er zitten daar iets van ~1500 mensen in totaal incl. vestigingen. Dit en je server 'park' in eigen beheer maakt zoiets wel leuk en uitdagend. Ik mocht ook gewoon 2e lijns meldingen doen zodra het weer wat rustiger was. Zo'n stage plek doet iemand veel goeds als je alleen maar op school heb gezeten. Dit was overigens mijn stage plaats voor mbo3 'medewerker systeembeheer' . Pas op niveau 4 kon ik doorstromen naar iets specifiekers (applicatie ontwikkelaar).
Overigens absoluut geen spijt van dit traject. Ik weet veel van systeembeheer (servers, office, virtualisatie) maar ook netwerk (cisco) en ging toen verder. Zelfs op de dag van vandaag heb ik veeeel profijt van alles wat non-programmeren was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Ealanrian schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 10:54:
[...]

Tijd voor een nieuwe medewerker? 1 dag in de week iemand de administratie laten doen?
:D Dan neemt mijn loonlijst wel erg rap toe ;) Zou wel een optie zijn, maar ik ben nogal control-freakerig, dus ik zal mij er altijd mee bemoeien. Ik overweeg zelfs een cursus boekhouding te nemen zodat ik in ieder geval de boekhouder een beetje in de gaten kan houden en zelf ook snap wat er gebeurt :)

Iemand die trouwens vandaag Prinsjesdag gaat volgen? Ik bedoel dan niet de toespraak van ons staatshoofd, maar meer de miljoenennota? De laatste jaren heb ik iets meer interesse gekregen in de politiek en vind het op zich wel aardig om dit soort dingen te volgen, zeker als ondernemer is het goed om eens te kijken hoe ze je in 2014 proberen te plukken. Ik heb de zakdoekjes al klaarliggen, dus kan ik vrolijk meejanken... Gelukkig hebben we in de coalitie een partij zitten die zich sterk maakt voor ondernemerschap.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.Gertjan. schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 10:58:
[...]

:D Dan neemt mijn loonlijst wel erg rap toe ;) Zou wel een optie zijn, maar ik ben nogal control-freakerig, dus ik zal mij er altijd mee bemoeien. Ik overweeg zelfs een cursus boekhouding te nemen zodat ik in ieder geval de boekhouder een beetje in de gaten kan houden en zelf ook snap wat er gebeurt :)
Jij wilde toch alleen nieuwe werknemer(s) als het je medewerkersbestand verdubbelde? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:17
[...] Evenals elke dag de multi-task dinges leegmaken "Anders is de accu in no-time leeg".
[...]
Ach de iPhone van mijn vriendin was ook echt pokketraag. Nadat de vriendelijke meneer bij de t-mobile zaak bijna een minuut lang apps heeft zitten 'sluiten' en het daarna aan mijn vriendin overliet om de rest te doen, was de iPhone eindelijk weer een beetje normaal. Als ik zie hoe apps in dat Multi-task dinges ervoor zorgen dat het hele apparaat traag worden kan ik mij ook wel indenken dat de batterij ook sneller leeg gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

.Gertjan. schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 10:52:
[...]

Ik vraag mij soms af hoe dat soort dingen te sprake komt. Ik stel me dan altijd iets voor als dit:
> He, Anita, das lang geleden, hoest met Sjonnie?
< Ja goed
*pakt telefoon om foto's van de kinders te laten zien*
> Hej, is da soon neie aaiFoon?
< Ja, vet ding, maar de accu is ronduit kut
> Ja, daj ken ik, dan moei je effies de fektorie resjet doen

:+ Soms vang ik op feestjes (of op straat) ook wel eens dat soort dingen op, dan moet ik mij echt inhouden om dat soort figuren niet te bitchslappen... Ook altijd leuk als iemand naar je toekomt met zaken als: "ja, ik heb ff de firewall uitgezet, want volgens Theo de metselaar wordt alles dan veel sneller en ben ik van die vraag-popups af"... :/

eh.. betere boekhouder nemen?
Ik betaal redelijk wat, maar ik hoef echt amper iets te doen. Ik kan alles (rekening overzicht + facturen e.d.) gewoon op elke manier opsturen (digitaal of gewoon als stapel even langs brengen) en hun doen alles. Ook doen ze gewoon vrij veel wat er allemaal bij komt. Allerlei stukken voor de gemeente en andere vragen kunnen ze allemaal oplossen.

Mijn vader zit er ook met zijn bedrijf en die hoeft ook amper ergens naar te kijken (ok, ze hebben dan wel een financiele man die af en toe iets checked :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheNephilim schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 10:41:

[...]
Er moest een website zijn met dergelijke quotes :p Albert Heijn, wat hebben die met een iPhone van doen xd

[...]
Geen website, maar er loopt wel een topic over op Tweakers: Digibeet of Noob, oké....maar het kan nog erger...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2013 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Caelorum schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 11:01:
[...]

Ach de iPhone van mijn vriendin was ook echt pokketraag. Nadat de vriendelijke meneer bij de t-mobile zaak bijna een minuut lang apps heeft zitten 'sluiten' en het daarna aan mijn vriendin overliet om de rest te doen, was de iPhone eindelijk weer een beetje normaal. Als ik zie hoe apps in dat Multi-task dinges ervoor zorgen dat het hele apparaat traag worden kan ik mij ook wel indenken dat de batterij ook sneller leeg gaat.
Welk type/os versie was dat? Want daar had voor zover ik weet alleen de eerste release van 6 last van, de latere versies zouden dat op moeten lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 21:41
Firesphere schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 11:01:
[...]

Jij wilde toch alleen nieuwe werknemer(s) als het je medewerkersbestand verdubbelde? :+
Ja, dat worden er dan dus twee voor een halve dag. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
2 voor een hele dag is nog steeds een verdubbeling. tenzij je natuurlijk gaat kijken naar FTE's dan word het weer een ander verhaal, dan kunnen er nog 2 devvers bij 1 voor voltijd en de ander 4 dagen in de week :P
Pagina: 1 ... 27 ... 137 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.