Dat zou zo fijn zijn. Ik haat het dat berichten die ik op de PC gelezen heb in de Windows 8 app doorgaans nog op ongelezen staan. Maar hoe je dat aan wilt gaan pakken is me niet echt duidelijk. Als die app simpelweg niet kijkt of dingen al gelezen zijn, maar alleen nieuwe dingen zoekt werkt het niet.pientertje schreef op zondag 15 september 2013 @ 19:40:
Als ik het bericht gelezen heb wordt deze overal als gelezen gemarkeerd.
Alle berichten worden gewoon server side bijgehouden, en de app synct hier mee. Als er nieuwe berichten zijn kan er via push een seintje aan de app gegeven worden. Eigenlijk een soort IMAP dus, maar dan voor IM.
Nou ja je kunt ook bakken met rommel in een Controller proppen als je dat graag wil. Ik heb in ieder geval nooit meer gedaan in een code behind dan databinding en delegeren van calls. Dat was ook al moeilijk genoeg somsR4gnax schreef op zondag 15 september 2013 @ 19:32:
[...]
QFE. Daar zit dan ook gelijk het allergrootste probleem met WebForms; het is in WebForms veel, maar dan ook veel te makkelijk om slechte code te schrijven.
Vooral Skype maakt er een potje van, ik word altijd thuis of op mijn telefoon lastig gevallen met berichten die ik al lang heb gelezen (soms tien keer) maar als ik dan de historie in wil kijken op een ander apparaat is altijd net die opmerking die ik wilde lezen niet aanwezig in de historie.pientertje schreef op zondag 15 september 2013 @ 20:08:
Alle berichten worden gewoon server side bijgehouden, en de app synct hier mee. Als er nieuwe berichten zijn kan er via push een seintje aan de app gegeven worden. Eigenlijk een soort IMAP dus, maar dan voor IM.
Geen WhatsApp op de PC daar snap ik ook niks van.
[ Voor 38% gewijzigd door BikkelZ op 15-09-2013 20:30 ]
iOS developer
Hangouts doet dat goed 
Op alle apparaten melding, behalve als 't open is op één van de apparaten. Zodra je het leest op één van de apparaten verdwijnt de melding van de andere apparaten. Werkt heel goed
Op alle apparaten melding, behalve als 't open is op één van de apparaten. Zodra je het leest op één van de apparaten verdwijnt de melding van de andere apparaten. Werkt heel goed
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Goeiemorgen! Koffie?

Zo, veel activiteit op de vroege morgen...

Zo, veel activiteit op de vroege morgen...
[ Voor 48% gewijzigd door Cor453 op 16-09-2013 07:01 ]
Probleem is dat je dan geen van de programma's van de dienst zelf meer kan gebruiken.Wat bij het ontvangen geen probleem hoeft te zijn, maar bij het verzenden wel.pientertje schreef op zondag 15 september 2013 @ 19:40:
Ik kreeg vandaag een idee voor een hobby projectje, maar vroeg me af of het al bestaat.
Ik vind het heel vervelend dat ik al mijn berichten (facebook, gtalk, whatsapp, etc) via allemaal verschillende programma's, websites of logge apps binnen krijg, en niet overal beschikbaar zijn zoals bijvoorbeeld whatsapp op de pc en tablet. Bij een nieuw bericht krijg ik op al mijn apparaten in huis (tablet, telefoon, desktop en laptop) allemaal tegelijk een notificatie, terwijl alleen het apparaat waar ik op dat moment mee werk genoeg zou zijn. Als ik vervolgens op een van mijn apparaten een bericht lees dan wordt deze niet altijd overal als gelezen gemarkeerd.
Mijn oplossing hiervoor was een centrale server die al mijn berichten ontvangt en bijhoud of ze wel of niet gelezen zijn. De berichten worden vervolgens naar al mijn apparaten gepusht. De berichten uit verschillende kanalen zijn vervolgens in één simpele native app of webapp te bekijken. Als ik het bericht gelezen heb wordt deze overal als gelezen gemarkeerd. Eventuele replies worden natuurlijk ook gesynchroniseerd.
Zo ik zie dat jullie de Coffee Corner heel gelaten hebben dit weekend zo zonder toezicht
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Het was weer tijd voor de MoM? (zo heet dat ding toch?) Ik vond het al verdacht rustig
Bijna goed toch?
slechts 1 letter vergeten en dat op een maandag ochtend voor 10 uur,
Die pot koffie is wel leeg voor Firesphere komt met zijn koffie...
Inderdaad! Dat is een beetje wat ik wil. Maar dan dat alle berichten van alle diensten in één feed per persoon binnenkomen.F.West98 schreef op zondag 15 september 2013 @ 22:42:
Hangouts doet dat goed
Verzenden gaat natuurlijk ook via de centrale server. Je replies moeten immers ook gesynct worden.EddoH schreef op maandag 16 september 2013 @ 07:24:
[...]
Probleem is dat je dan geen van de programma's van de dienst zelf meer kan gebruiken.Wat bij het ontvangen geen probleem hoeft te zijn, maar bij het verzenden wel.
Het was prima weer, genoeg vocht aan de bar in ieder gevalCor453 schreef op maandag 16 september 2013 @ 08:50:
Jup. Dat geeft niet.
Maar @Woy: hoe was het? Beetje mooi weer gehad
Het is toch wel mooi dat de MoaM zo'n beetje op het enige plekje van Nederland zonder fatsoenlijk internet was
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Brabant
Ik zit in Groningen, geen probleem met het internet hier. Brabant daarintegen...
[ Voor 17% gewijzigd door Gropah op 16-09-2013 09:15 ]
Studiegenoten waren nogal goed in het klagen over het internet in Groningen buiten de stad. en Drenthe is een gat op het gebied van mobiel internet.. Maar waar in Brabant is geen fatsoenlijk internet? ik had wel verwacht dat ze daar goeie verbindingen zouden hebben
Zo, koffie?
* Firesphere giet koffie de devschuur in
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Klopt, ik heb de eerste koffie altijd tussen 9:20 en 9:40
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Mijn eerst koffie is al om 6:00, maar lust nog wel een bakkie. Graag alles er in :-)
Dan is't ook geen koffie, als je er van alles behalve koffie in gooit

De dag begint goed, eerste keer bellen met toestelverzekering viel het net werkweg, net door de wachtrij heen persoon moest wat uitzoeken (rookpauze dus) bel tegoed van reserve telefoon op... Kloten dag.
Jij was wel ineens vroeg weg zondag.......Woy schreef op maandag 16 september 2013 @ 09:12:
[...]
Het was prima weer, genoeg vocht aan de bar in ieder geval
Het is toch wel mooi dat de MoaM zo'n beetje op het enige plekje van Nederland zonder fatsoenlijk internet was
Maar koffie is inderdaad wel een plan

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Yup, had nog andere verplichtingen zondag, en aangezien ik toch al wakker was ben ik maar vast gegaan. Had nog even rondgekeken, maar zag jullie nog nergens rondhobbelen.Creepy schreef op maandag 16 september 2013 @ 09:53:
[...]
Jij was wel ineens vroeg weg zondag.......
Maar koffie is inderdaad wel een plan
Kunnen we zaterdag weer inhalen
Lekker, ben pas net op kantoor. Een redelijk vervelend weekend gehad, verkouden, gebrek aan motivatie, angst voor deadlines, etc...Firesphere schreef op maandag 16 september 2013 @ 09:20:
Zo, koffie?
Daarnaast is er toch niemand op kantoor (training) en is vrouwlief ook een paar daagjes foetsie. Dus niemand die mij aan het werk schopt... Vandaag dus even zelfstandig lambal...
Zoiets bestaat volgens mij nog niet echt, maar er zijn wel veel mensen/partijen die dit graag zouden hebben. Dan ben jij namelijk de centrale hub waardoor je ook goed kunt binnenlopen op advertenties. Alleen zijn er best wat bezwaren (ik was ook ooit iemand die zoiets wilde uitwerken)pientertje schreef op zondag 15 september 2013 @ 19:40:
Ik kreeg vandaag een idee voor een hobby projectje, maar vroeg me af of het al bestaat.
- Niet iedere partije biedt een API aan, WhatsApp is volgens mij niet middels een api te ontsluiten
- Privacy/beveiliging, je bent binnen no-time een honey-pot voor hackers, jij hebt namelijk verrekte veel interessante informatie
- Bijhouden van de koppelingen, veel partijen hebben API's die geregeld omgegooid worden, dat moet je allemaal gaan ondersteunen, net als het aansluiten van nieuwe partijen
- Je bent redelijk snel de markt uitgewerkt door concurrenten met grotere ontwikkelteams
- Ik vraag me af of je wel alle data van je gebruikers op je server wilt. Dan mag je een lekkere dikke datapijp aanleggen en een flink warehouse voor de dataopslag
Ik ga vandaag toch maar eens een nieuwe telefoon shoppen

Zit te azen op een 920, maar die heeft maar een led scherm terwijl de andere vaak amoled hebben (wat de accu ten goeden komt).... Lastig als die keuzes...
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Ja, telefoons... je hebt het idee dat ze na een maandje of 3 al weer oud zijn
Zo snel ja? Ik heb dat pas na een jaar ofzo maar dan beginnen de eerste tekenen van gebruik ook pas zichtbaar te worden.
Zit ik hier met mijn E72, dat is pas archaïsch
"Chaos kan niet uit de hand lopen"
Nou ja, voorheen had ik een telefoon waar ik (volgens mij) 3 jaar mee deed (de eerste HTC wildfire). Ding was vanaf aanschaf al traag als dikke stront, dus daar wende je aanTheNephilim schreef op maandag 16 september 2013 @ 10:42:
Ja, telefoons... je hebt het idee dat ze na een maandje of 3 al weer oud zijn
Vind het wel belachelijk dat een telefoon binnen een jaar met een brakke accu zit... Kan er nu wel weer een paar tientjes tegenaan mikken voor een accu, maar wat is dan het volgende euvel... En och, de baas betaalt
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Meer bij wijze van spreken ook, maar het scheelt niet heel veel. Mijn Galaxy Nexus heb ik nu ruim een jaar denk ik (voor m'n gevoel al 2 jaar). Die begint ook al sloom te worden en laatst had ik de melding, 'Onvoldoende opslagcapaciteit'. Heb altijd tegen mensen gezegd, "als je die melding krijgt kun je beter een nieuwe kopen" en dat was ook zo met de oude Android telefoons. Sommige apps blijken nogal wat cache te hebben, letterlijk meer dan 150 MB voor Google Currents bijvoorbeeld. Dus even weg knikkeren en je kunt weer.
Maar... als je een beetje bij wil blijven, mag je haast jaarlijks wel een nieuwe kopen
Maar... als je een beetje bij wil blijven, mag je haast jaarlijks wel een nieuwe kopen
Bij wil blijven waar mee? De laatste trend? Alleen voor nieuwe technieken zou ik een nieuwe kopen maar LTE(4g) is in Nederland niet beschikbaar tenzij je in de randstad woont. Verder zou ik zo niet weten welke nieuwe techniek interessant genoeg is
Gevoelsmatig hè, ik heb verder geen 'producten' waarvan ik denk dat ze vaak vervangen moeten worden. Zelfs een PC gaat nog langer mee dan telefoonsEalanrian schreef op maandag 16 september 2013 @ 11:01:
Bij wil blijven waar mee? De laatste trend? Alleen voor nieuwe technieken zou ik een nieuwe kopen maar LTE(4g) is in Nederland niet beschikbaar tenzij je in de randstad woont. Verder zou ik zo niet weten welke nieuwe techniek interessant genoeg is
Over mobiele telefoons gesproken, ik mag weer op de responsive tour voor een website die bij de klant door de 'functionele' beoordeling is gekomen

Koffiemachine is alweer stuk. Dit keer werkt de koffie ook niet. Normaal werkt koffie wel maar de hot chocolate niet.
Die van ons moest eerst een uur ontkalken. En dan zit je daar, onproductief te zijn, en te kijken naar hoe de koffie-automaat langzaam z'n zuur uitspuugtalienfruit schreef op maandag 16 september 2013 @ 11:22:
Koffiemachine is alweer stuk. Dit keer werkt de koffie ook niet. Normaal werkt koffie wel maar de hot chocolate niet.

Met de software updates? Sommige telefoons krijgen geen nieuwe updates meer die je toch wel zou willenEalanrian schreef op maandag 16 september 2013 @ 11:01:
Nothing to see here!
Daarom moet je dus altijd 2 koffie-automaten hebben die in een ander moment van ontkalken enzo hebben.
@Rutix, ok software updates zijn een soort van valid maar echt grote wijzigingen heb ik niet gehad behalve minder batterij tijd of slechter bereik (kan ook aan mij liggen natuurlijk)
@Rutix, ok software updates zijn een soort van valid maar echt grote wijzigingen heb ik niet gehad behalve minder batterij tijd of slechter bereik (kan ook aan mij liggen natuurlijk)
Als je ziet wat er uit komt dan vraag ik me soms ook af hoe 'vies' mijn kop koffie is. Maar als het zover is maak ik meestal een vers kopje en ga ik er eens over nadenken ;-)Cor453 schreef op maandag 16 september 2013 @ 11:23:
[...]
Die van ons moest eerst een uur ontkalken. En dan zit je daar, onproductief te zijn, en te kijken naar hoe de koffie-automaat langzaam z'n zuur uitspuugt
Qua telefoons heb ik juist het gevoel dat de markt volwassen aan het worden is. De drang om te updaten is een beetje weg. Ik loop nu nog steeds rond met een iPhone 4 uit 2010, en hij wordt wel langzamer ja. Maar hij krijgt de updates nog wel dus ik loop niet met een gevoel van 'Oh crap de nieuwe app hype draait niet meer'.
Al heeft dat natuurlijk het meeste met de updates te maken. Gevoelsmatig blijven de meeste mensen met een nexus ook langer doorlopen dan een willekeurige andere android. Maar dat is mijn ervaring als ik om mij heen kijk..
De koffie is inderdaad wel beter nuTales schreef op maandag 16 september 2013 @ 11:27:
[...]
Als je ziet wat er uit komt dan vraag ik me soms ook af hoe 'vies' mijn kop koffie is. Maar als het zover is maak ik meestal een vers kopje en ga ik er eens over nadenken ;-)
Ik heb een iPhone 4S, en hoewel ik wel kijk naar de nieuwe iPhone ben ik niet echt lyrisch over dat geroep over nieuwigheden. Een iPhone is een iPhone, en die vingerafdrukscanner maakt hem niet aantrekkelijker, om maar even een voorbeeld te noemen.
Ik wacht het rustig af
iPhone 4S is goed genoeg. Ik hoef geen nieuwe.
Ja, de iPhone 5C is wel leuk. Alleen jammer van de oude hardware en de prijs
Voor dat geld wacht spaar ik wel door
Vergeleken met de 4(s) is de 5 al een flinke verbetering met het grotere scherm en een stuk dunner/lichter design. Ik vond dat een enorme fijne verbetering, aangezien de 4(s) echt aanvoelt als een blok glas.
Van de 5 naar 5s is inderdaad geen super-upgrade, tenzij je echt geld te over hebt.
Van de 5 naar 5s is inderdaad geen super-upgrade, tenzij je echt geld te over hebt.
Geef het geld liever uit aan een betere vakantie
om die reden ben ik zeer benieuwd naar wat volgende telefoon gaat doen:.Gertjan. schreef op maandag 16 september 2013 @ 10:58:
[...]
Nou ja, voorheen had ik een telefoon waar ik (volgens mij) 3 jaar mee deed (de eerste HTC wildfire). Ding was vanaf aanschaf al traag als dikke stront, dus daar wende je aan
Vind het wel belachelijk dat een telefoon binnen een jaar met een brakke accu zit... Kan er nu wel weer een paar tientjes tegenaan mikken voor een accu, maar wat is dan het volgende euvel... En och, de baas betaalt
RTFM!
Ik bedoel natuurlijk dat je dan voor elke app/service alle verzendopties en mogelijkheden moet gaan implementeren zodat je via je all-in-one app net zo veel mogelijkheden hebt als met de service specifieke app, wat me redelijk ondoenbaar lijkt.pientertje schreef op maandag 16 september 2013 @ 08:58:
[...]
Verzenden gaat natuurlijk ook via de centrale server. Je replies moeten immers ook gesynct worden.
Zo lang kan ik niet wachten, toestel is nu te brak_Moe_ schreef op maandag 16 september 2013 @ 12:07:
[...]
om die reden ben ik zeer benieuwd naar wat volgende telefoon gaat doen:
[video]
ZoBestelling geplaatst
Hartelijk bedankt voor uw bestelling bij phoneshop.nl met de onderstaande gegevens
Telefoon 1 x Nokia Lumia 920 Black
Mijn oude telefoon is het er volgens mij niet mee eens, hij wilde het iDEAL smsje niet ontvangen en toen ik de ING liet bellen met de TAN bleef hij stil... Jaloers rot ding... Ik zeg het je, telefooons beginnen self-aware te worden
Verwijderd
Ik heb sinds 2009 steeds Android smartphones gehad, zowel low- als mid- en high-end devices. Mijn ervaring is dat je de mid- en low-end devices toch minstens elk jaar moet vervangen door een nieuw device. De toestellen kunnen de nieuwste apps niet meer draaien omdat ze simpelweg te traag zijn. Daarnaast krijgen ze ook geen updates van een nieuwe versie van het OS.[...]
Smartphoneverhaal
Op dat gebied ben ik wel zeer tevreden geweest van mijn Samsung Galaxy Nexus. Aangezien dit een Google Device is, krijgt hij steeds de nieuwste versie van Android.
Momenteel heb ik van het werk een iPhone 4 maar ik had er eigenlijk toch meer van verwacht. Het is een verschrikkelijk duur toestel en ik vind dat het toch nog te veel lag vertoont bij simpele taken. Woensdag komt iOS7 uit voor de iPhone 4 en ik denk dat het er niet op gaat verbeteren. Ik vind het wel fijn dat de iPhone 4 toch nog de nieuwste versie van iOS krijgt.
Eind volgende maand komt mijn HTC One en bij dat toestel liggen de verwachtingen enorm hoog. Jammergenoeg mag ik hem niet rooten en ik vrees dat ik ook met dit toestel na enkele maanden al vertraging ga merken.
Helemaal niets. Als je ook maar 5 sec doordenkt moet je wel inzien dat het praktisch onmogelijk is. Compatibilieit, omvang, OS, drivers, etc. etc. Alleen al hoe alles met elkaar verbonden is: een setje pinnetjes. Ok, dat heeft een protocolletje nodig, al dan niet ook weer een verzend/ontvang conversie, heeft ook een maximum snelheid, te meer omdat er dus met beperkt aantal pinnetjes het geen brede bus is, hogere latencies etc. etc._Moe_ schreef op maandag 16 september 2013 @ 12:07:
[...]
[video]
TL:DR; Field replaceable accu, frontjes, en heel misschien scherm (door eenzelfde) is leuk, maar de rest wordt heel gauw te complex.
{signature}
Vet! ^^ Al lijkt het me nogal een uitdaging, alleen al om het Tetris uiterlijk van de achterkant._Moe_ schreef op maandag 16 september 2013 @ 12:07:
[...]
[video]
Verwijderd
Ik vind het Phoneblocks concept maar niets eigenlijk. Ik vind het net fijn om elk jaar een compleet nieuw toestel te hebben. Daarnaast krijgen velen hun gsm bij een abo, dus ook voor die gebruikers zie ik geen al te hoge verkoopscijfers._Moe_ schreef op maandag 16 september 2013 @ 12:07:
[...]
[video]
En dat hele milieu argument is ook gelul. Hoeveelheid materiaal neemt toe ivm ontvangen/verzenden/connecties/elk blokje netjes verpakken/alles meer opsplitsen, los van dat elk blokje in een te grote doos met manuals in 42 talen verpakt gaat worden.
{signature}
Verwijderd
Die automatische vertaalfunctie van google valt nogal tegen..._Moe_ schreef op maandag 16 september 2013 @ 12:07:
[...]
[video]

En dan vertaalt hij de tekst, niet de spraak.. tsja.
Hahahaha! Zo ben ik echt heel veel video's tegen gekomen.. Als je eens niks te doen hebt NL vertaling aanzetten en lachen om de teksten die nooit kloppenVerwijderd schreef op maandag 16 september 2013 @ 13:30:
[...]
Die automatische vertaalfunctie van google valt nogal tegen...
[afbeelding]
En dan vertaalt hij de tekst, niet de spraak.. tsja.
Krijgen... volgens mij krijg je elke keer minder korting op de iPhone met een +- gelijk abonnement.Verwijderd schreef op maandag 16 september 2013 @ 13:26:
[...]
Ik vind het Phoneblocks concept maar niets eigenlijk. Ik vind het net fijn om elk jaar een compleet nieuw toestel te hebben. Daarnaast krijgen velen hun gsm bij een abo, dus ook voor die gebruikers zie ik geen al te hoge verkoopscijfers.
De 3G was +- 160 bij betalen bij een 30 euro per maand, de 4S +- 230 en het lijkt er op dat ik als ik het vergelijk met de iPhone 5 straks voor de 5S 350 ofzo moet bijbetalen.
Heeft niet zoveel met de iPhone te maken, maar meer met het beleid van de telecom boeren. Vroeger was het nogal eens aantrekkelijk om een toestel bij je abo te nemen, maar nu kun je net zo goed zelf een toestel aanschaffen en een simonly erin proppen.ZpAz schreef op maandag 16 september 2013 @ 13:43:
[...]
Krijgen... volgens mij krijg je elke keer minder korting op de iPhone met een +- gelijk abonnement.
De 3G was +- 160 bij betalen bij een 30 euro per maand, de 4S +- 230 en het lijkt er op dat ik als ik het vergelijk met de iPhone 5 straks voor de 5S 350 ofzo moet bijbetalen.
Vroeger probeerde ze je nog te lokken, maar tegenwoordig is dat niet meer nodig. De prijzen zijn bijna overal gelijk dus hoeven ze niet echt meer te concurreren met elkaar. Het lijkt er tegenwoordig zelfs op dat ze collectief bezig zijn de consument uit te kleden: "oh je belt niet zoveel, maar hebt wel data... Tja dan moet je toch ook maar een dikke bel/smsbundel erbij nemen..." (veel partijen bieden op hun kleinste bundels maar 200 mb data aan). Vervolgens krijgen enkele spijt en gaan ze Ali-B vragen om in een reclame te beweren dat T-Mobile ontzettend goed bezig is omdat hij geen salami ansjovis meer op zijn pizza hoeft te kopen (rot reclame...). Vroeger had je flexibele contracten, maar tegenwoordig rammen ze je een zo duur mogelijk pakket door je strot...
Daarnaast is het tegenwoordig goedkoper om te smsen in het buitenland en is buiten de bundel bellen vaak duurder dan bellen vanuit het buitenland. We worden eigenlijk gewoon genaaid, maar aangezien een mobieltje "verplichte kost" is voor veel mensen gaan we er gewoon in mee...
En dan nog maar te zwijgen over reclames als: "nu xxx belminuten voor maar weinig euro per maand", om vervolgens in hele kleine lettertjes aan te geven dat na 6 maanden de prijs minimaal verdubbelt... Dat daar nog nooit de reclame code commissie op heeft ingegrepen verbaast mij....
/telecom-frustratie
/vroeger-was-alles-beter
[ Voor 0% gewijzigd door .Gertjan. op 16-09-2013 13:58 . Reden: Ansjovis natuurlijk, salami wil je [i]altijd[/] op je pizza :+ (tnx Ealanrian) ]
Ansjovis
[quote].Gertjan. schreef op maandag 16 september 2013 @ 13:54:
[...]
Reden: Ansjovis natuurlijk, salami wil je altijd op je pizza
(tnx Ealanrian)
[/quote]
En er zit nooit genoeg salami op de pizza...
[quote].Gertjan. schreef op maandag 16 september 2013 @ 13:54:
[...]
Reden: Ansjovis natuurlijk, salami wil je altijd op je pizza
[/quote]
En er zit nooit genoeg salami op de pizza...
[ Voor 94% gewijzigd door Ealanrian op 16-09-2013 14:24 ]
Over rare vertalingen van video's gesproken: deze komt van Youtube (de Youtuber is MysteryGuitarMan geloof ik):

Good job Youtube.

Good job Youtube.
Lol.. Doet mij denken aan een stukje gisteren in Zon Zuipen Ziekenhuis (ja, ik zocht iets om bij in slaap te vallen en dom volk uit te kunnen lachenCor453 schreef op maandag 16 september 2013 @ 13:58:
Over rare vertalingen van video's gesproken: deze komt van Youtube (de Youtuber is MysteryGuitarMan geloof ik):
[afbeelding]
Good job Youtube.
You will feel a little prick

Die vrienden natuurlijk lachen omdat ze min of meer zei dat hij zich een klein lulletje zou gaan voelen
Oh dat is inderdaad zo'n ontzettend doelloos programma. Maarja, als je dat soort Engels uitkraamt heb je ook niet veel in je doosje zogezegd. Mijn mening althans
Oneens, een goede arts hoeft geen talenwonder te zijn. Als hij maar goed de arts kan uithangenCor453 schreef op maandag 16 september 2013 @ 14:02:
Oh dat is inderdaad zo'n ontzettend doelloos programma. Maarja, als je dat soort Engels uitkraamt heb je ook niet veel in je doosje zogezegd. Mijn mening althans
offtopic:
Zo, ik post ook maar eens wat in de coffee corner. En dat terwijl ik niet eens van koffie houd.
Zo, ik post ook maar eens wat in de coffee corner. En dat terwijl ik niet eens van koffie houd.
Dat eerste is waar. Dat tweede vind ik een doodzonde. Geen koffie?gerrymeistah schreef op maandag 16 september 2013 @ 14:23:
[...]
Oneens, een goede arts hoeft geen talenwonder te zijn. Als hij maar goed de arts kan uithangen
offtopic:
Mwua opzich was het ook weer niet helemaal fout wat ze zei, want bv I didn't feel the prick of the needle (netjes gejat uit de longman) is gewoon een goede zin. De manier waarop ze het (waarschijnlijk) zei en dat ze de naald niet benoemde maakt het dubbelzinnig en dus grappig.
Of ik mis iets want ik ben ook geen talenwonder
Of ik mis iets want ik ben ook geen talenwonder
Zo, aangezien TJoC tegenwoordig een beetje dood lijkt. Hier een verse manier om tijd te verdrijven:
http://devopsreactions.tumblr.com/
Ge-ni-aal. Ik heb nu inderdaad mijn middag-bezigheid gevonden!Firesphere schreef op maandag 16 september 2013 @ 14:26:
Zo, aangezien TJoC tegenwoordig een beetje dood lijkt. Hier een verse manier om tijd te verdrijven:
Ik vind ze niet zo leuk deze. Vond die vorige website leuker!Cor453 schreef op maandag 16 september 2013 @ 14:36:
[...]
Ge-ni-aal. Ik heb nu inderdaad mijn middag-bezigheid gevonden!
Na een hele dag saaie code typen is alles goed. Kan nu waarschijnlijk lachen om allesRyur schreef op maandag 16 september 2013 @ 14:38:
[...]
Ik vind ze niet zo leuk deze. Vond die vorige website leuker!
Ik vind koffie behoorlijk ranzig niet zo lekker. En aangezien ik vermoeidheidsproblemen heb wil het wel eens voorkomen dat ik op een drukke werkdag vier blikken energy drink naar binnen werkCor453 schreef op maandag 16 september 2013 @ 14:24:
[...]
Dat eerste is waar. Dat tweede vind ik een doodzonde. Geen koffie?
Maar goed, vandaag mag ik de student-assistent uithangen, en daar heb ik geen concentratie voor nodig
Je mist niets denk ik
Ik verleng mijn pauze nog heel evenFiresphere schreef op maandag 16 september 2013 @ 14:26:
found the problem... 4 blikken jemig wat doe je je hart aan?gerrymeistah schreef op maandag 16 september 2013 @ 14:40:
[...]
Ik vind koffie behoorlijk ranzig niet zo lekker. En aangezien ik vermoeidheidsproblemen heb wil het wel eens voorkomen dat ik op een drukke werkdag vier blikken energy drink naar binnen werk
Is het proefschrift al geschreven? Want een document opmaken in word duurt echt wel geen weken hoor.gerrymeistah schreef op maandag 16 september 2013 @ 14:40:
[...]
Ik vind koffie behoorlijk ranzig niet zo lekker. En aangezien ik vermoeidheidsproblemen heb wil het wel eens voorkomen dat ik op een drukke werkdag vier blikken energy drink naar binnen werk![]()
Maar goed, vandaag mag ik de student-assistent uithangen, en daar heb ik geen concentratie voor nodigMijn baas is klaar met de experimenten (en ik dus klaar ben met het ontwikkelen van leuke leeromgevingen), dus ik mag de komende weken lekker het proefschrift in de goede opmaak hijsen. En nee, niet in LaTeX, het moet en zal in Microsoft Word. Hoezee!
[...]
Je mist niets denk ik
[...]
Ik verleng mijn pauze nog heel even
RTFM!
4 blikken is misschien wat veel inderdaad :-). Ik moet vandaag 15 dingen tegelijk doen, want:
- De te updaten actors voor onze Unreal game moeten af. Gisteren eigenlijk al...
- De webapps moeten worden bijgewerkt, iets met een jQuery CDN
En dan bellen en mailen ze nog van de lokale radio-omroep waar ik als vrijwilliger loop: Je moet dit en dit fixen op de website want de website is down en jij bent de enige die niet met een kater in z'n nest ligt.
Dus dan doe je 15 dingen tegelijk. En dan drink je het liefst koffie of af en toe cola, maar energy? Dan stuiter ik m'n Macbook voorbij
- De te updaten actors voor onze Unreal game moeten af. Gisteren eigenlijk al...
- De webapps moeten worden bijgewerkt, iets met een jQuery CDN
En dan bellen en mailen ze nog van de lokale radio-omroep waar ik als vrijwilliger loop: Je moet dit en dit fixen op de website want de website is down en jij bent de enige die niet met een kater in z'n nest ligt.
Dus dan doe je 15 dingen tegelijk. En dan drink je het liefst koffie of af en toe cola, maar energy? Dan stuiter ik m'n Macbook voorbij
Dude, haha snel meer koffie en meer water maar vooral minder blikjes energie shizzle drinken dus!gerrymeistah schreef op maandag 16 september 2013 @ 14:40:
[...]
En aangezien ik vermoeidheidsproblemen heb wil het wel eens voorkomen dat ik op een drukke werkdag vier blikken energy drink naar binnen werk![]()
[...]
Bij mij werken blikjes energie amper tot niet (meer)
Ooit als (niet heel wetenschappelijk) test om een vriendin te helpen met een 1 of andere school opdracht een stuk of 4-5 blikjes in een uur op tijdens sporten, maar ik werd er vooral misselijk van. Energie kreeg ik er iig niet echt van.

Helaas heb ik echte slaapproblemenEalanrian schreef op maandag 16 september 2013 @ 14:41:
[...]
found the problem... 4 blikken jemig wat doe je je hart aan?
De inleiding moet nog komen, en ik houd me ook bezig met bepalen van de vormgeving en het (her)construeren van figuren in Inkscape. Maar goed, ik werk maar 8u per week hier en heb ook nog wat andere taken naast deze taak. Dus ik heb nog wel genoeg te doen_Moe_ schreef op maandag 16 september 2013 @ 14:43:
[...]
Is het proefschrift al geschreven? Want een document opmaken in word duurt echt wel geen weken hoor.
Altijd leuk, van die mensen die je niets geven voor je werk maar wel van je verwachten dat je alles meteen voor ze doet. Vooral als ze er zelf geen zin in hebben omdat ze gisteren te hard gezopen hebbenCor453 schreef op maandag 16 september 2013 @ 14:44:
iets met 15 dingen tegelijk
Daarnaast wel tof dat je met de Unreal engine kunt/mag werken, lijkt me leuk om ook eens te doen. Met welke ta(a)l(en) kun je daarin werken?
* Firesphere bladert wat rond op StackOverflow en komt dit geniale comment tegen
Origineel aangeboden oplossing
You could use a meta-header, something like
<meta http-equiv=\"refresh\" content=\"10;URL=index.php\">
Reactie OP
THIS IS NOT WORK!! it is written in .csv file at end of file.

Heb in een korte tijd 2 blikken redbull naar binnen gehakt tijdens mijn studie. Dat was eens, maar nooit meer. Bah wat een zoete troep... Sindsdien draait mijn maag al rondjes als ik die troep alleen maar ruik. Er zijn zelfs mensen die dat op de vroege ochtend drinken (die tref je dan vroeg op kantoor), dat ze het wegkrijgen... Ik wordt alleen bij de gedachten al misselijk en verzoek ze vriendelijk (doch dwingend) op te donderen met die troep... (uiteraard alleen als het stagiairs of juniors betreftStM schreef op maandag 16 september 2013 @ 14:52:
Bij mij werken blikjes energie amper tot niet (meer)Ooit als (niet heel wetenschappelijk) test om een vriendin te helpen met een 1 of andere school opdracht een stuk of 4-5 blikjes in een uur op tijdens sporten, maar ik werd er vooral misselijk van. Energie kreeg ik er iig niet echt van.
![]()
Koffie werkt beter, maar merk dat de grote hoeveelheid cafeïne niet echt goed voor mij is. Op een beetje werkdag mik ik 10 koffie/lungo's naar binnen, maar dat kan nooit goed zijn voor je... Het is goed om je scherp te houden, maar bij stress werkt het volgens mij averechts (en het is niet goed voor je nachtrust)... Eens kijken of decaf helpt, maar die is in koffiebonen vorm niet makkelijk te krijgen...
Het enige waar koffie nog voor helpt is om niet op mn toetsenbord in slaap te vallen... Scherp word ik er iig niet meer van.
Misschien toch tijd voor werk waar ik niet spontaan van in slaap val
Misschien toch tijd voor werk waar ik niet spontaan van in slaap val
Idem hier wat energie drankjes betreft! 3 slokken redbull is genoeg om de hele dag last van mijn maag te hebben.
Ik ben van mening dat je je slaap tekort best oplost door eens vroeg je bed in te duiken, al heb ik het daar soms ook wel moeilijk mee
Ik ben van mening dat je je slaap tekort best oplost door eens vroeg je bed in te duiken, al heb ik het daar soms ook wel moeilijk mee
RTFM!
Ik heb er weleens een karton van opgedronken in 1 sessie. Dus 24 of 30 blikjes, geen idee hoeveel erin zittenEalanrian schreef op maandag 16 september 2013 @ 14:41:
[...]
found the problem... 4 blikken jemig wat doe je je hart aan?
Toen ik ooit begon met werken in de IT dronk ik zo 8 blikjes op een dag weg zonder problemen
afgelopen weekend naar Appelpop geweest en blijkbaar aan gisteren niet genoeg gehad om bij te komen. Zit de hele dag al als een zombie achter de pc
Leuke poging van studenten, maak een op nu.nl lijkende pagina met daarop de tekst Hanze hogeschool te groningen geeft studenten dinsdag vrij voor release gta V en daar een screenshot van verspreiden op social media
+1 voor inventiviteit inderdaad. Ah the good old days.. 3 dagen college en 2 dagen vrij.. euh 'projecturen'.
Vandaag weer zo'n geek en poke momentje gehad:
http://geek-and-poke.com/.../8/10/the-little-miracles
Bij het wachten op een mooie build
. Echt super goede website trouwens. Voor de mensen die zich vervelen!
Vandaag weer zo'n geek en poke momentje gehad:
http://geek-and-poke.com/.../8/10/the-little-miracles
Bij het wachten op een mooie build
You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?
(We are skipping over the many hours of disagreement and arguing that seems inevitable at this
stage in the process. Suffice to say that the developers will spend the first hours askance at demands from the business experts for features that are taken directly from science fiction, while the business experts will express surprise and concern that time and cost estimates for the application are similar to what NASA requires to reach Mars. The coffee is essential in resolving such standoffs—eventually everyone’s bladder is so full that progress will be made and compromises reached, just to bring the meeting to an end)
Ik ben laat met reagerengerrymeistah schreef op maandag 16 september 2013 @ 15:06:
[...]
Altijd leuk, van die mensen die je niets geven voor je werk maar wel van je verwachten dat je alles meteen voor ze doet. Vooral als ze er zelf geen zin in hebben omdat ze gisteren te hard gezopen hebben
Daarnaast wel tof dat je met de Unreal engine kunt/mag werken, lijkt me leuk om ook eens te doen. Met welke ta(a)l(en) kun je daarin werken?
Gewoon in Chrome developer tools de HTML van nu.nl aanpassen zodat er een hele andere tekst staat was te moeilijk...?Ealanrian schreef op maandag 16 september 2013 @ 15:30:
Leuke poging van studenten, maak een op nu.nl lijkende pagina met daarop de tekst Hanze hogeschool te groningen geeft studenten dinsdag vrij voor release gta V en daar een screenshot van verspreiden op social media
Ik haalde vroeger van die traytjes Golden Shower en dan iedere dag opstaan met als een ontbijt een of twee blikjes van die zooi en een paar sigaretten. Maar goed als je het overgebruikt werkt het juist averechts. Voor mij is mate tot nu toe het gene wat nog het beste werkt. Met het espressoapparaat word ik na een kop of vier (en ik lust die koffie graag) toch een beetje hyper.
iOS developer
Ah, dat lijkt sprekend op de manier waarop Unity3d werkt, en dat heeft ook een gratis versie om mee aan te klooien. Mocht ik ooit een keer een middag niets te doen hebben, ga ik dit even bekijkenCor453 schreef op maandag 16 september 2013 @ 15:40:
[...]
Ik ben laat met reageren. Unreal is fijn inderdaad, gaat gewoon in UnrealScript. UDK is gratis te downloaden van de website van unrealengine.com, dus als je zelf een keer wilt stoeien met de engine dan kan dat. UnrealScript lijkt eigenlijk wel op een C/C++ combinatie, dus als je dat kent gaat het snel.
Erg vermakelijk inderdaad
Verwijderd
Dat doet mij denken aan de tijd toen ik voor het eerst met HTML aan de slag ging. Ik had de website van mijn vader lokaal opgeslagen, hem aangepast en opnieuw geopend in mijn browser. Toen ik mijn vader zei dat ik zijn website gehackt had en dat ik een beetje kleurtjes had veranderd, schrok hij toch wel een beetje. Tot hij naar de adresbalk keekAvalaxy schreef op maandag 16 september 2013 @ 15:51:
[...]
Gewoon in Chrome developer tools de HTML van nu.nl aanpassen zodat er een hele andere tekst staat was te moeilijk...?

Gewoon een flesje colaBikkelZ schreef op maandag 16 september 2013 @ 15:52:
Ik haalde vroeger van die traytjes Golden Shower en dan iedere dag opstaan met als een ontbijt een of twee blikjes van die zooi en een paar sigaretten. Maar goed als je het overgebruikt werkt het juist averechts. Voor mij is mate tot nu toe het gene wat nog het beste werkt. Met het espressoapparaat word ik na een kop of vier (en ik lust die koffie graag) toch een beetje hyper.
IE8 zit weer te kloten.. Doe in ik window.open(url) opent de venster om hem vervolgens meteen te sluiten.
[ Voor 9% gewijzigd door alienfruit op 16-09-2013 15:59 ]
Verwijderd schreef op maandag 16 september 2013 @ 15:57:
[...]
Dat doet mij denken aan de tijd toen ik voor het eerst met HTML aan de slag ging. Ik had de website van mijn vader lokaal opgeslagen, hem aangepast en opnieuw geopend in mijn browser. Toen ik mijn vader zei dat ik zijn website gehackt had en dat ik een beetje kleurtjes had veranderd, schrok hij toch wel een beetje. Tot hij naar de adresbalk keek
Best product name ever! Ziet er ook uit als pis, dus echt goed gekozenBikkelZ schreef op maandag 16 september 2013 @ 15:52:
Ik haalde vroeger van die traytjes Golden Shower [...]
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Zijn er echt devs die nu pas Geek&Poke ontdekken??
SorryFiresphere schreef op maandag 16 september 2013 @ 16:11:
Zijn er echt devs die nu pas Geek&Poke ontdekken??
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.