De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 137 Laatste
Acties:
  • 339.404 views

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Wat ik wel een beetje jammer vind aan veel ORM model first frameworkjes is dat dingen als composite keys of database first niet mogelijk zijn. Dan zijn EF en LLBLGen toch wel echt heel erg handig in vergelijking.

iOS developer

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
HMS schreef op woensdag 11 september 2013 @ 21:43:
Ik snap niet zo goed waarom ik een Backbone / Ember / Angular / Can + JS in een ASP.NET MVC app zou willen gebruiken. Dat is zeker alleen zo als je een one page application of iets dergelijks wil?
Klopt helemaal :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:44

Firesphere

Yoshis before Hoshis

HMS schreef op woensdag 11 september 2013 @ 21:43:
Ik snap niet zo goed waarom ik een Backbone / Ember / Angular / Can + JS in een ASP.NET MVC app zou willen gebruiken. Dat is zeker alleen zo als je een one page application of iets dergelijks wil?
Is ook alleen zinvol op echt grote applicaties. De grens is alleen op "0" voor sommige gebruikers.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

Firesphere schreef op woensdag 11 september 2013 @ 21:52:
[...]

Is ook alleen zinvol op echt grote applicaties. De grens is alleen op "0" voor sommige gebruikers.
Tja, echt groot? Ik ben betrokken bij een nieuw te bouwen webshop pakket, maar ik zie daar niet zo snel een nut voor dit soort libraries in.

Het ligt waarschijnlijk meer in het cooperatieve en 'responsive' (en dan niet het aanpassen aan scherm / device) applicaties. Beetje in de lijn van het nieuwe GitHub, Facebook, e.d.

Correct?

Het wordt alleen allemaal zo gebracht van: "Hoe heb je ooit een webapplicatie zonder ons framework kunnen bouwen?"

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Het is leuk voor webapplicaties niet voor websites. Websites moeten gewoon iedere post of product of wat dan ook (semi-) statisch benaderbaar hebben voor antieke browsers en Google.

iOS developer

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Define "ancient" browser please?

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-09 20:54

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Soms vind ik het gewoon jammer dat er zoveel meuk is en dat er niet wat meer word samengewerkt. Natuurlijk komen er steeds dingen omdat men 'iets' miste, of de core niet zo geweldig was of rede x, y en z.
Punt is uiteindelijk wel dat het stikt van de CMS's en frameworks. Daarbij heb je dan ook nog zat keuze in hoe je dingen presenteert qua html/css/js/js-'frameworks' etc.

Als er nou een paar producten waren die veeeeel meer modulair waren en dat daar meuk voor word gemaakt zou al een verbetering zijn. En dan niet op de WP manier.. mijn god wat heb ik af en toe een haat aan die huis en tuin plugins.

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
En dan liefst met een fijne package manager erbij... a la composer ofzo maar dan voor js. Want dat maakt modulair nog veel meer een genot!

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Iedere browser die niet bijgewerkt is, maar met name IE < 9

iOS developer

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-09 20:54

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

BikkelZ schreef op woensdag 11 september 2013 @ 22:30:
[...]

Iedere browser die niet bijgewerkt is, maar met name IE < 9
In verhouding met bijv. vroegáh en dus IE6 is < 9 zoals 7 en 8 niet zo heel verkeerd.
HTML5 shim en een respond.js doen al veel goeds, aan 7 kun je een beetje schijt hebben. In feite werken er een aantal dingen niet zo geweldig maar het uiteindelijke visuele resultaat is ongeveer het zelfde

maar misschien ben ik gewoon blij dat ik IE6 niet meer hoef te supporten :+ Voor mijn gevoel gaat alles super soepel in vergelijking met vroeger dus :Y

[ Voor 14% gewijzigd door Douweegbertje op 11-09-2013 22:35 ]

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:32
Mmm.. toch weer even wennen hoor, al die video's van Coursera te moeten kijken om de course op redelijk bij te kunnen houden.

Wel interessant btw, Metadata :)

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

NaNNaNNaNNaNNaNNaNNaNNaN Bedman!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:59
Firesphere schreef op woensdag 11 september 2013 @ 20:54:
[...]

Welk framework doet dat niet dan? Als ik op mijn sites /dev/build aanroep, bouwt SS de hele db op zoals ik wil... Misschien raar, maar ik vind het logisch dat een framework dat voor mij doet zonder ingewikkelde enge (jahaaa! :P ) terminal dingen.
Mja, ik had het nog nooit gezien zelf :)

Maar omdat de DB nog niet bestond, maakte hij deze aan op mijn eigen filesystem. Als ik nou een server opgeef in de connectionstring, dan maakt hij hem aan op die server? En hoe zorg ik er dan voor dat hij in de juiste map komt bij MSSQL?

En stel ik heb een Model 'Movie' (even zoals in de tutorial) met een aantal properties (ID, Name, Genre) en ik voeg hier later een extra property (Year) aan toe. Zorgt EF er dan zelf voor dat dit veld ook in de database terecht komt?

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

pdebie schreef op woensdag 11 september 2013 @ 23:31:
[...]

Zorgt EF er dan zelf voor dat dit veld ook in de database terecht komt?
Dit is het moment dat de mannen en de jongetjes in ORM land gescheiden worden. Ik zeg: meestal wel, maar let op dat niet je hele DB gedropt wordt ;)

iOS developer

• PdeBie
Ow dat is ook nog een mogelijkheid ja. Dat het framework de hele DB dropt en opnieuw opbouwt. Poef! Weg data :+

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:10
Begrijp ik het nou goed dat een framework je DB kan droppen omdat je een veld aanpast?

• Xesxen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:09
Dat zou echt erg zijn |:(

Ik schrijf zelf nog mijn databases met de hand. Misschien moet ik er ook eens iets op verzinnen...

Rare vogel in spe

• PdeBie
Ealanrian schreef op donderdag 12 september 2013 @ 07:59:
Begrijp ik het nou goed dat een framework je DB kan droppen omdat je een veld aanpast?
Hangt er vanaf hoe ze dat geimplementeerd hebben denk ik. Als ze ervoor hebben gekozen om de gehele DB te droppen en opnieuw op te bouwen.... dan wel.

Maar nogmaals, ik heb hier totaal geen ervaring mee dus er weinig over zeggen. Maar dat is wat ik opmaak uit Bikkelz opmerking

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:45

Hoogie2004

Whohooooo

BikkelZ schreef op donderdag 12 september 2013 @ 03:56:
[...]

Dit is het moment dat de mannen en de jongetjes in ORM land gescheiden worden. Ik zeg: meestal wel, maar let op dat niet je hele DB gedropt wordt ;)
Er zijn gewoon dingen voor die dat voor je regelen bij EF (Code First). Je kunt instellen wat hij doet als je model wijzigt, en eventueel zelf je migratie routines schrijven van 1 naar de andere versie.

My iRacing profile | Strava

• PdeBie
Ja dat is dat Entity Framework Migrations verhaal ofzo toch? *newbie alert*

Verwijderd

WATMan.

Laat me raden: jij hebt net naar de DestroyAllSoftware - WAT talk van Gary Bernhardt gekeken?

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Nope, ik ging gewoon naar bed :Y)

Verwijderd

Ik had iets spectaculairders verwacht -O-

• PdeBie
Jij hebt die aflevering van Suske en Wiske ook? :+ (Of de video misschien?)

Verwijderd

pdebie schreef op donderdag 12 september 2013 @ 09:54:
[...]

Jij hebt die aflevering van Suske en Wiske ook? :+ (Of de video misschien?)
Dat van Suske en Wiske heb ik nog niet gezien. In de video van Gary Bernhardt heeft hij het op een bepaald moment over WATman:

Afbeeldingslocatie: http://blog.mkasprzyk.net/wp-content/uploads/2012/09/watman.jpg

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 11:07

TheNephilim

Wtfuzzle

Wtfuzzle :+

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Doe mij maar koffie.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Zwart of met melk en suiker?

• Cor453
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-09 12:25
Zwart natuurlijk! Wie drinkt er nou koffie met melk en suiker...

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
Wie drinkt er nou koffie...

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Zwart als de nacht.

• Cor453
Iedereen die wakker wil blijven.

[ Voor 69% gewijzigd door Cor453 op 12-09-2013 10:23 ]

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:45

Hoogie2004

Whohooooo

pdebie schreef op donderdag 12 september 2013 @ 09:18:
Ja dat is dat Entity Framework Migrations verhaal ofzo toch? *newbie alert*
Correct.

Ben er zelf ook niet heel erg bekend mee, heb wel eens een beetje mee gespeeld.

My iRacing profile | Strava

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:38

alienfruit

the alien you never expected

Cor453 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 10:23:
[...]

Iedereen die wakker wil blijven.
Daar heb je thee of cola voor...

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Ja even zeker weten over welke koffie we het hier hebben :p Ik drink zelf ook al heel lang zwart xd

/me Sjoelt lekkah bakkie pleur de Devschuur in...

• Gamebuster
Klapperdeklap alle websites down

Harde schijf van server vol. Oeps :P

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

pdebie schreef op woensdag 11 september 2013 @ 23:31:
[...]
Mja, ik had het nog nooit gezien zelf :)

Maar omdat de DB nog niet bestond, maakte hij deze aan op mijn eigen filesystem. Als ik nou een server opgeef in de connectionstring, dan maakt hij hem aan op die server? En hoe zorg ik er dan voor dat hij in de juiste map komt bij MSSQL?
Waarschijnlijk maakte hij netjes een LocalDB aan. Voor MSSQL, gewoon een kwestie van de juiste connectiestring gebruiken.
En stel ik heb een Model 'Movie' (even zoals in de tutorial) met een aantal properties (ID, Name, Genre) en ik voeg hier later een extra property (Year) aan toe. Zorgt EF er dan zelf voor dat dit veld ook in de database terecht komt?
Ja, dit doet ie. Automatisch als je "Automigrations" aan hebt staan, en anders moet je via de package manager een update uitrollen.

Zet de flag "AutomaticMigrationsDataLossAllowed" op false om er zeker van te zijn dat EF nooit zo "slim" is om ook gelijk maar wat data voor je te verwijderen. Met die flag op false, is het bijvoorbeeld niet toegestaan dat AutomaticMigrations je kolom "Genre" verwijderd wanneer jij die property uit je model verwijderd.

• wouterwouter2
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09-2021
Jullie mogen blij zijn met die fancy frameworks. Ik zit op een project en we gebruiken het Hybris platform. Dat platform is zo onlogisch dat niemand in ons team het volledig begrijpt..

• Cor453
Van thee blijf je niet wakker, en cola is voor na 13 uur. En waarom zwart? Dat caramelkleurige, zoete gedoe moet ik niet. Gewoon lekker zwart houden.

@Gamebuster dat had je ook nog niet eerder gezien, dat de HDD's volliepen? Gevalletje gebrek aan monitoring :+

• Gamebuster
wouterwouter2 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 10:31:
Jullie mogen blij zijn met die fancy frameworks. Ik zit op een project en we gebruiken het Hybris platform. Dat platform is zo onlogisch dat niemand in ons team het volledig begrijpt..
Waarom dan geen andere gebruiken?
Cor453 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 10:31:
@Gamebuster dat had je ook nog niet eerder gezien, dat de HDD's volliepen? Gevalletje gebrek aan monitoring :+
Monitoring? :s wtf is dat dan? Wat eens draait blijft altijd draaien; wat eens werkt zal altijd blijven werken. Toch? ...toch?

[ Voor 34% gewijzigd door Gamebuster op 12-09-2013 10:32 ]

• Ealanrian
zwart als je ziel is het toch?

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

Gamebuster schreef op donderdag 12 september 2013 @ 10:31:
[...]

Waarom dan geen andere gebruiken?

[...]

Monitoring? :s wtf is dat dan? Wat eens draait blijft altijd draaien; wat eens werkt zal altijd blijven werken. Toch? ...toch?
Omdat SAP, waarschijnlijk.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• Gamebuster
Geen fan van sap, doe mij maar gesuikerde accuzuur, melk of thee.

[ Voor 6% gewijzigd door Gamebuster op 12-09-2013 10:34 ]

• wouterwouter2
Omdat klant ja. Waarschijnlijk omdat je Hybris eenmalig koopt, en bij andere systemen je aan een contract vast zit. Maar dat weet ik ook niet..

• Cor453
Hybris ziet eruit als een wijd verbreid pakket... Welke taal?

• wouterwouter2
Cor453 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 10:35:
Hybris ziet eruit als een wijd verbreid pakket... Welke taal?
Engels? In Java, maar ik kom gelukkig niet verder dan de gebruikers interface.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ealanrian schreef op donderdag 12 september 2013 @ 10:33:
[...]

zwart als je ziel is het toch?
Ook ja.

• vharten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 16:18
Hier ook maar een bakkie halen. Moeite met opstarten vandaag, het is al 11:00 en de productiviteitsmeter staat in het rood :P

• mrc4nl
  • Laatst online: 21-09 07:32

mrc4nl

Procrastinatie expert

vharten schreef op donderdag 12 september 2013 @ 10:56:
Hier ook maar een bakkie halen. Moeite met opstarten vandaag, het is al 11:00 en de productiviteitsmeter staat in het rood :P
Je hebt alleen maar spullen gesloopt ? :+

ora et labora

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

nieuwe update van java uit ->
systeembeheer: java zit vol veiligheidsgaten, ergo: we verwijderen dat... OOK van de tomcat-applicatie-server

zucht

• Ealanrian
dus de tomcat applicatie server is stuk?

• PdeBie
* PdeBie heeft een discussie met de helpdesk, die zij niet gaan winnen :+

We hebben een orderoverzicht met bovenaan een zoekveld. Daarbij een link 'geavanceerd zoeken' waardoor er wat specifiekere zoekvelden tevoorschijn komen. Een daarvan is 'ontvanger'. Als je daar het lidnummer invult van de ontvanger, zie je alle orders die je verzonden hebt naar dat lidnummer.

Afgelopen dinsdag hebben we een release gehad en nu zegt de helpdesk dat de zoekfunctie is omgevallen. Volgens de helpdesk kon je ook in het algemene zoekveld zoeken op het ontvangende lidnummer en nu niet meer. Ik was van mening dat dat nooit heeft gekund en dat we daar destijds die geavanceerde zoekvelden voor bedacht hadden. Helpdesk blijft stug volhouden.

* PdeBie pakt de history van de zoek functies erbij.....

Laatst gewijzigd: 08-03-2013

Houdoe! En bedankt.

Mijn gedachte:
De helpdesk probeert deze 'omgevallen' functionaliteit er snel doorheen te drukken door te zeggen dat het een bug is, terwijl het eigenlijk gewoon een wens is.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

pdebie schreef op donderdag 12 september 2013 @ 11:06:

We hebben een orderoverzicht met bovenaan een zoekveld. Daarbij een link 'geavanceerd zoeken' waardoor er wat specifiekere zoekvelden tevoorschijn komen. Een daarvan is 'ontvanger'. Als je daar het lidnummer invult van de ontvanger, zie je alle orders die je verzonden hebt naar dat lidnummer.

Afgelopen dinsdag hebben we een release gehad en nu zegt de helpdesk dat de zoekfunctie is omgevallen. Volgens de helpdesk kon je ook in het algemene zoekveld zoeken op het ontvangende lidnummer en nu niet meer. Ik was van mening dat dat nooit heeft gekund en dat we daar destijds die geavanceerde zoekvelden voor bedacht hadden. Helpdesk blijft stug volhouden.

* PdeBie pakt de history van de zoek functies erbij.....

Laatst gewijzigd: 08-03-2013

Houdoe! En bedankt.

Mijn gedachte:
De helpdesk probeert deze 'omgevallen' functionaliteit er snel doorheen te drukken door te zeggen dat het een bug is, terwijl het eigenlijk gewoon een wens is.
Haha, bekend fenomeen! :+ Stug volhouden dat het voorheen wel zo werkte natuurlijk :p

Klinkt overigens wel als een handige feature, maar dat is anders wat :Y)

• Ealanrian
Even een test omgeving met de oude versie opzetten en laten zien dat het echt niet werkt? Dan ben je er zeker van af.

• PdeBie
ow ik ben het met ze eens dat het inderdaad handig kan zijn. :)
Maar niet zeggen dat het wel zo werkte, terwijl dat nooit zo is geweest.

@Eanlanrian: we hebben een backup omgeving waar de oude versie nog op draait. Heb ze daar naar toe verwezen. Laat maar zien dat het werkt. :+

• Stigandr
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:31
roeleboel schreef op donderdag 12 september 2013 @ 11:01:
nieuwe update van java uit ->
systeembeheer: java zit vol veiligheidsgaten, ergo: we verwijderen dat... OOK van de tomcat-applicatie-server

zucht
Dan vraag je je toch af of systeembeheer weet waar ze me bezig zijn :?

• Ealanrian
pdebie schreef op donderdag 12 september 2013 @ 11:12:
ow ik ben het met ze eens dat het inderdaad handig kan zijn. :)
Maar niet zeggen dat het wel zo werkte, terwijl dat nooit zo is geweest.

@Eanlanrian: we hebben een backup omgeving waar de oude versie nog op draait. Heb ze daar naar toe verwezen. Laat maar zien dat het werkt. :+
En wat ga je balen als nu blijkt dat er wel resultaat komt :P

• PdeBie
uiteraard heb ik dat van tevoren eerst gecontroleerd ;)

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 19:18
Om nog even hierop terug te komen: volgende week mag ik een koppeling met AFAS gaan bouwen... -O-

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

dev10 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 12:08:
[...]

Om nog even hierop terug te komen: volgende week mag ik een koppeling met AFAS gaan bouwen... -O-
Om hier op terug te komen... 3x raden waar ik weer mee bezig ben :'(

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Btw.. Gisteren NetFlix eens op mijn smart-tv geprobeerd. Zit er sterk aan te denken om mijn TV abbo toch maar eens op te zeggen. NetFlix heeft (lang) niet alles, maar onze TV-abbo's ook niet, en het werkt toch wel erg netjes. Enige nadeel dat ik echt storend vond is de opstarttijd van de app zelf, en alle menus die je daarvoor door je tv heen moet bladeren.

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Firesphere schreef op donderdag 12 september 2013 @ 12:10:
[...]

koffie drinken? lijkt me het meest logistische antwoord

ora et labora

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

mrc4nl schreef op donderdag 12 september 2013 @ 12:11:
[...]

koffie drinken? lijkt me het loghische antwoord
}:|

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

ow dan mag ik nog 2 keer raden O-) :+

ora et labora

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Firesphere schreef op donderdag 12 september 2013 @ 12:10:
[...]

Je bent onze lunch aan 't regelen? O+

• Ealanrian
Hij is een vlieg aan het doodslaan met een tablet

Verwijderd

GateKeaper schreef op donderdag 12 september 2013 @ 12:11:
Btw.. Gisteren NetFlix eens op mijn smart-tv geprobeerd. Zit er sterk aan te denken om mijn TV abbo toch maar eens op te zeggen. NetFlix heeft (lang) niet alles, maar onze TV-abbo's ook niet, en het werkt toch wel erg netjes. Enige nadeel dat ik echt storend vond is de opstarttijd van de app zelf, en alle menus die je daarvoor door je tv heen moet bladeren.
Ik weet niet hoe dat in Nederland zit, maar in België zit het TV-abo gewoon in een bundel met internet en telefonie. Je kan dus moeilijk 1 van de 3 opzeggen zonder de andere 2 ook op te zeggen. Vaak is het alles of niets.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 september 2013 @ 12:46:
[...]

Ik weet niet hoe dat in Nederland zit, maar in België zit het TV-abo gewoon in een bundel met internet en telefonie. Je kan dus moeilijk 1 van de 3 opzeggen zonder de andere 2 ook op te zeggen. Vaak is het alles of niets.
Ik weet niet bij welke provider jij bent maar zowel telenet als belgacom laten abbonementen toe zonder TV. Het prijsverschil is meestal wel marginaal als je 1 component weglaat :F

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 september 2013 @ 12:52:
[...]

Ik weet niet bij welke provider jij bent maar zowel telenet als belgacom laten abbonementen toe zonder TV. Het prijsverschil is meestal wel marginaal als je 1 component weglaat :F
Oh, daar was ik niet van op de hoogte. Ik zit overigens bij Telenet. Heb net even de website bekeken en je hebt gelijk :)

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
Verwijderd schreef op donderdag 12 september 2013 @ 12:53:
[...]

Oh, daar was ik niet van op de hoogte. Ik zit overigens bij Telenet. Heb net even de website bekeken en je hebt gelijk :)
Ik ben laatst ook even aan het zoeken geweest op de website van Telenet omdat ik vond dat ik veel te veel betaal voor tv en internet. Na een minuut heb ik het dan toch maar opgegeven, wat een gedrocht van een site is dat!

RTFM!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Verwijderd schreef op donderdag 12 september 2013 @ 12:46:
[...]
Klopt, is hier ook een groot probleem. Als je kabel hebt zit je verplicht vast aan TV om ook internet en telefoon te hebben. Als je over de telefoonlijn gaat, zit je verplicht vast aan telefoon(kostenafdracht) van KPN om ook internet en tv te hebben.

Hier heb ik echter ooit een uitzondering op gevonden. TV van KPN en internet van Online. Ik kijk nagenoeg geen TV, dus de kwaliteit van Digitenne neem ik maar voor lief. De snelheid van het internet (18 mbit effectief) vind ik ruim voldoende voor de activiteiten die ik online onderneem.

Zat laatst te twijfelen om toch maar over te stappen naar de kabel, omdat het prijsverschil van Digitenne t.o.v. kabel gewoon te minimaal is geworden. In 2009 was Digitenne nog € 7,50, nu inmiddels al € 12,50. Nog steeds niet veel, maar een prijsstijging van 66% in 4 jaar tijd, vind ik bizar. Dat is een gemiddelde van 14% per jaar, alleen om het principe al wil ik bij KPN weg. Nu de oplossing gevonden (lijkt het)

Helaas nog geen optie voor enkel internet via glasvezel kunnen vinden, ook daar lijkt iedereen met alles-in-één pakketten te werken.

*waarbij de grootste prijsstijging duidelijk dit jaar was:
2008 = 6,95 euro
2009 = 7,50 euro (+8%)
2010 = 8,50 euro (+13%)
2011 = 9,50 euro (+12%)
2012 = 9,66 euro (+2%)
2013 = 12,50 euro (+29%)

[ Voor 7% gewijzigd door GateKeaper op 12-09-2013 13:31 ]

• PdeBie
pdebie schreef op donderdag 12 september 2013 @ 11:06:

.... lang verhaal ....

Mijn gedachte:
VICTORY!!! *O*

Gaan we dus lekker vandaag niet oplossen en komt op de wishlist. :)

[ Voor 7% gewijzigd door PdeBie op 12-09-2013 13:46 ]

• Ealanrian
Ook nog excuses gekregen? taart of bier is natuurlijk beter..

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

GateKeaper schreef op donderdag 12 september 2013 @ 13:22:
[...]

Klopt, is hier ook een groot probleem. Als je kabel hebt zit je verplicht vast aan TV om ook internet en telefoon te hebben. Als je over de telefoonlijn gaat, zit je verplicht vast aan telefoon(kostenafdracht) van KPN om ook internet en tv te hebben.

Hier heb ik echter ooit een uitzondering op gevonden. TV van KPN en internet van Online. Ik kijk nagenoeg geen TV, dus de kwaliteit van Digitenne neem ik maar voor lief. De snelheid van het internet (18 mbit effectief) vind ik ruim voldoende voor de activiteiten die ik online onderneem.

Zat laatst te twijfelen om toch maar over te stappen naar de kabel, omdat het prijsverschil van Digitenne t.o.v. kabel gewoon te minimaal is geworden. In 2009 was Digitenne nog € 7,50, nu inmiddels al € 12,50. Nog steeds niet veel, maar een prijsstijging van 66% in 4 jaar tijd, vind ik bizar. Dat is een gemiddelde van 14% per jaar, alleen om het principe al wil ik bij KPN weg. Nu de oplossing gevonden (lijkt het)

Helaas nog geen optie voor enkel internet via glasvezel kunnen vinden, ook daar lijkt iedereen met alles-in-één pakketten te werken.

*waarbij de grootste prijsstijging duidelijk dit jaar was:

[...]
Zeker nu de NPO livestreams heeft is (voor mij) een TV abo niet meer nodig.

• PdeBie
Ealanrian schreef op donderdag 12 september 2013 @ 13:47:
Ook nog excuses gekregen? taart of bier is natuurlijk beter..
Nee, alleen maar:

'en toch weet ik zeker dat het zo gewerkt heeft!'

En het nieuwe ticket is inmiddels aangemaakt.

• Ealanrian
Gebruikers weten altijd alles zeker ook al vertel je ze dat dingen technisch onmogelijk zijn het heeft toch echt zo gewerkt of het kan echt omdat ze het ergens hebben gezien (vaak iets compleet anders)

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
zucht, en toen was er collega van de financiele afdeling... die dacht even te kunnen bepalen hoe lang iets zou duren...
Dat kun je toch wel even doen in 2 uurtjes
:X }:|

[ Voor 22% gewijzigd door steffex op 12-09-2013 13:58 ]

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-09 11:12
steffex schreef op donderdag 12 september 2013 @ 13:57:
zucht, en toen was er collega van de financiele afdeling... die dacht even te kunnen bepalen hoe lang iets zou duren...

:X }:|
En, is het gelukt in de twee uurtjes? :+

• Ealanrian
Gewoon zelf laten doen. Hij kan het blijkbaar.

• steffex
Manuel schreef op donderdag 12 september 2013 @ 13:59:
[...]

En, is het gelukt in de twee uurtjes? :+
Daar gaan we een later moment achter komen... :p Beetje proberen de week planning in de war te gooien! (het moest namelijk ook direct gebeuren) Gelukkig heb ik een decent manager die het snapt en heeft vriendelijk verteld dat hij dat niet kan zeggen.

[ Voor 5% gewijzigd door steffex op 12-09-2013 14:03 ]

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Waar laten jullie code snippets? :+

• steffex
hier gaan shared code snippets gewoon in Gists op onze github enterprise.

private snippets staan in een repo

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

jeah weer een stapje verder met optimalisaties aan mijn afbeelding script. *O*
dit keer 301 headers geïmplementeerd.

t liefste had ik ook nog de beschikking over ramdisk maar dat gaat nou eenmaal niet bij een simpele webruimte van een hostingpartij

ora et labora

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Hm, zojuist heb ik blijkbaar per ongeluk een Windows 8.1 PC gehackt.

Ingelogd met een oud wachtwoord van mn Live-Account, en vervolgens een nieuwe lokale administrator aangemaakt en daarmee het gekoppelde account verwijderd. Nog een reden om maar niet meer accounts in Windows te koppelen aan een Live-Account.

• Ealanrian
Een oud wachtwoord van het live account waarmee het admin account was gemaakt?

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

steffex schreef op donderdag 12 september 2013 @ 14:05:
hier gaan shared code snippets gewoon in Gists op onze github enterprise.

private snippets staan in een repo
Hmmm, nee het is wel private spul allemaal.

Een voor zoveel kleine filters/functies/etc. (Wordpress) gaat misschien ook niet echt overzichtelijk worden. Misschien kan ik iets met een Wiki hier intern. Makkelijk op te delen en linken zonder al te veel poespas.

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

dcm360 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 14:34:
Hm, zojuist heb ik blijkbaar per ongeluk een Windows 8.1 PC gehackt.

Ingelogd met een oud wachtwoord van mn Live-Account, en vervolgens een nieuwe lokale administrator aangemaakt en daarmee het gekoppelde account verwijderd. Nog een reden om maar niet meer accounts in Windows te koppelen aan een Live-Account.
Dus met een wachtwoord inloggen valt tegenwoordig al onder "hacken" ? :?

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Ik vind het met name maar raar dat ik überhaupt met een oud wachtwoord kan inloggen. Met name omdat ik sinds de installatie van die pc mn wachtwoord dus niet gewijzigd heb.

• Ealanrian
Een oud wachtwoord als in een niet langer gebruikt wachtwoord? of een wachtwoord wat je hebt ingesteld bij het installeren van de pc daarna veranders online of je live account ofzo? Of beter schrijf ff een stappen plan zodat we het kunnen testen :P

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

GateKeaper schreef op donderdag 12 september 2013 @ 13:22:
Ik betaal alleen voor mijn ADSL van Telfort, heb geen vast telefoonnummer en geen televisie abonnement. :)
CodeBox (opslaan in mijn Dropbox).

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Ealanrian schreef op donderdag 12 september 2013 @ 15:10:
Een oud wachtwoord als in een niet langer gebruikt wachtwoord? of een wachtwoord wat je hebt ingesteld bij het installeren van de pc daarna veranders online of je live account ofzo? Of beter schrijf ff een stappen plan zodat we het kunnen testen :P
Mijn huidige conclusie is dat Windows van mening was dat het wachtwoord waarmee ik me had aangemeld niet meer mn huidige wachtwoord zou zijn, terwijl dat blijkbaar toch het geval is. Welja, ik wilde toch al van die gare koppeling af, dus dit gezeur heb ik ook verder geen last meer van.

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-09 14:33

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Potver. Geen zin meer. -_-... nog 1,5 uur :)

Professioneel Heftruck Syndroom

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

GateKeaper schreef op donderdag 12 september 2013 @ 12:11:
Ik heb al een tijdje Netflix en alleen mijn stiefdochter gebruikt het.

Ik ben er nog niet van overtuigd waarom er zo'n beperkte selectie verkrijgbaar is. Wat houdt Netflix tegen om niet gewoon alles aan te bieden?

iOS developer

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:07

StM

Gezeur met de rechten waarschijnlijk. Het is niet echt in hun belang om niet alles aan te bieden.

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

BikkelZ schreef op donderdag 12 september 2013 @ 15:29:
[...]

Ik heb al een tijdje Netflix en alleen mijn stiefdochter gebruikt het.

Ik ben er nog niet van overtuigd waarom er zo'n beperkte selectie verkrijgbaar is. Wat houdt Netflix tegen om niet gewoon alles aan te bieden?
Volgens de CEO zijn, in tegenstelling tot bij muziek-streamingdiensten, rechten vaak exclusief, dus wanneer één streamingdienst een bepaalde serie heeft, zal geen enkele andere dienst die serie mogen streamen.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Korben schreef op donderdag 12 september 2013 @ 15:35:
[...]

Volgens de CEO zijn, in tegenstelling tot bij muziek-streamingdiensten, rechten vaak exclusief, dus wanneer één streamingdienst een bepaalde serie heeft, zal geen enkele andere dienst die serie mogen streamen.
En wat mij betreft schieten ze zichzelf daarmee in de voeten, want op die manier is geen enkele dienst interessant. Ik wil gewoon een dienst die "alle"' content aanbiedt, want ik heb geen zin om meerdere streaming diensten af te sluiten. Als ik dan toch al "moeilijk" moet gaan doen, dan doe ik het wel voor alle content die ik wil kijken.

Bij Spotify vind ik het al vervelend dat je bij sommige bekende artiesten alleen covers ziet. Maar daar is het nog net acceptabel.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

[...]

Daarom ook zullen we waarschijnlijk nooit de HBO shows via Netflix kunnen bekijken. *Sadface*

Maar ik ga binnenkort wel een Netflix abonnement afsluiten, het is de enige vorm waarin ik media nog wil ontvangen (uiteindelijk één streaming dienst voor alles), dus dat moet ik dan ook steunen d.m.v. geld. En laten we eerlijk zijn, 8 euro is toch ook geen geld. Niet als ik het vergelijk met mijn andere maandelijkse kosten.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
[...]

Als dat waar is, denk niet dat dit soort diensten van een lang succes zullen profiteren.
Op de duur moet je al verscheidene accounts hebben om je favoriete series te kunnen volgen.

RTFM!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
OkkE schreef op donderdag 12 september 2013 @ 15:43:
[...]

Daarom ook zullen we waarschijnlijk nooit de HBO shows via Netflix kunnen bekijken. *Sadface*

Maar ik ga binnenkort wel een Netflix abonnement afsluiten, het is de enige vorm waarin ik media nog wil ontvangen (uiteindelijk één streaming dienst voor alles), dus dat moet ik dan ook steunen d.m.v. geld. En laten we eerlijk zijn, 8 euro is toch ook geen geld. Niet als ik het vergelijk met mijn andere maandelijkse kosten.
Ben ik het op zich mee eens, ik had het ook geen probleem gevonden als de dienst € 20,- had gekost maar wel allen content beschikbaar was.

Overigens vindt ik het ook wel vreemd dat het vrij lang duurt voordat de content beschikbaar is. Zo is bij Dexter bijvoorbeeld maar tot seizoen 6 beschikbaar. Ik kan me nog voorstellen dat seizoen 8 er nog niet is, maar seizoen 7 is al weer ruim een jaar oud, dus die had IMHO gewoon al beschikbaar moeten zijn.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Of één dienst moet gewoon duidelijk de beste worden. Als nu iedereen in NL over zou stappen op Netflix, en zijn tv-abbo daarbij op zou zeggen, volgt de andere content snel genoeg.

Of het dan nog uit kan voor 8 euro per maand is weer een andere vraag.

En op onze tv lopen de meeste series toch ook al sowieso één jaar achter (vaak veel langer). Om het nog maar niet te hebben over films, of het dwars door elkaar gooien van verschillende seizoenen. (how frustrating).
Pagina: 1 ... 23 ... 137 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.