Verwijderd schreef op donderdag 12 september 2013 @ 12:46:
[...]
Ik weet niet hoe dat in Nederland zit, maar in België zit het TV-abo gewoon in een bundel met internet en telefonie. Je kan dus moeilijk 1 van de 3 opzeggen zonder de andere 2 ook op te zeggen. Vaak is het alles of niets.
Klopt, is hier ook een groot probleem. Als je kabel hebt zit je verplicht vast aan TV om ook internet en telefoon te hebben. Als je over de telefoonlijn gaat, zit je verplicht vast aan telefoon(kostenafdracht) van KPN om ook internet en tv te hebben.
Hier heb ik echter ooit een uitzondering op gevonden. TV van KPN en internet van Online. Ik kijk nagenoeg geen TV, dus de kwaliteit van Digitenne neem ik maar voor lief. De snelheid van het internet (18 mbit effectief) vind ik ruim voldoende voor de activiteiten die ik online onderneem.
Zat laatst te twijfelen om toch maar over te stappen naar de kabel, omdat het prijsverschil van Digitenne t.o.v. kabel gewoon te minimaal is geworden. In 2009 was Digitenne nog € 7,50, nu inmiddels al € 12,50. Nog steeds niet veel, maar een prijsstijging van 66% in 4 jaar tijd, vind ik bizar. Dat is een gemiddelde van 14% per jaar, alleen om het principe al wil ik bij KPN weg. Nu de oplossing gevonden (lijkt het)
Helaas nog geen optie voor enkel internet via glasvezel kunnen vinden, ook daar lijkt iedereen met alles-in-één pakketten te werken.
*waarbij de grootste prijsstijging duidelijk dit jaar was:
2008 = 6,95 euro
2009 = 7,50 euro (+8%)
2010 = 8,50 euro (+13%)
2011 = 9,50 euro (+12%)
2012 = 9,66 euro (+2%)
2013 = 12,50 euro (+29%)
[
Voor 7% gewijzigd door
GateKeaper op 12-09-2013 13:31
]