https://niels.nu
Dan verandert de ID helaas.Ealanrian schreef op donderdag 12 september 2013 @ 15:59:
Is dat nodig dan? Kan je niet gewoon een nieuwe aanmaken?
https://niels.nu
Nice, even kijken of dat wat is
Edit: helaas alleen voor Mac OS

[ Voor 7% gewijzigd door TheNephilim op 12-09-2013 16:11 ]
Is er ook een vergelijkbaar alternatief voor windows/linux die met dropbox werkt?
http://blog.brixit.nl - Programming, electronics and guitars. http://debestesupermarktpizza.nl - pizza
Sorry, vergeten te melden dat het inderdaad Mac only is. Een (vergelijkbaar) alternatief voor Linux of Windows ken ik niet, ik ontwikkel al jaren alleen op Mac.mrmartijn schreef op donderdag 12 september 2013 @ 16:15:
[...]
Is er ook een vergelijkbaar alternatief voor windows/linux die met dropbox werkt?
CodeBox werkt overigens niet zo zeer met Dropbox, je kunt de ‘database’ met snippets (wat een enkele cbxml-file is) opslaan in je Dropbox folder.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Het gaat om de auteur van de cppannotations. Zo slechte docent is dat dus niet. Het ging puur om het feit dat hij niet wist dat raw string literals ook newlines mee namen vanuit de sourcefile. Niet extreem oid, maar toch grappig (imo)EddoH schreef op donderdag 12 september 2013 @ 16:41:
De zoveelste software engineering docent die doceert uit een boek en geen flauw idee heeft wat hij nou eigenlijk aan het doceren is?
Verbatim literals vind ik toch niet zo exotisch dat je niet zou moeten weten wat ze doen. Zeker voor een docent.Gropah schreef op donderdag 12 september 2013 @ 16:51:
[...]
Het gaat om de auteur van de cppannotations. Zo slechte docent is dat dus niet. Het ging puur om het feit dat hij niet wist dat raw string literals ook newlines mee namen vanuit de sourcefile. Niet extreem oid, maar toch grappig (imo)
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Ik zag op Twitter voorbij komen dat ze probeerden weer binnen 24 uur hun software volledig compatibel te krijgen. Blijkbaar is dat niet gelukt? Of zit je niet op de Alpha/Beta channel te werken?Koetjeboe schreef op donderdag 12 september 2013 @ 16:47:
Altijd leuk met alpha's werken...iOS7 app al tijd klaar staan, ontwikkeld via Xamarin. Komen ze er vandaag achter dat je blijkbaar nieuwe iconsizes moet meeleverenEens kijken hoe snel Xamarin kan schakelen met een nieuwe versie waarin dat ondersteunt word. Toch maar gewoon gesubmit, kijk wel of ik er doorheen kom
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Nothing to see here!
Ontzettend makkelijke local development omgeving! ^^
"ressources".TheNephilim schreef op donderdag 12 september 2013 @ 17:11:
Misschien bekend, maar voor de mensen die hem nog niet kennen: http://www.easyphp.org/
Derp.
Wel leuk, alleen ja, Windows!TheNephilim schreef op donderdag 12 september 2013 @ 17:11:
Misschien bekend, maar voor de mensen die hem nog niet kennen: http://www.easyphp.org/
Ik werk zelf op een Mac (oke, laatste tijd wel Visual Studio in Parallels!)
Jan_V schreef op donderdag 12 september 2013 @ 17:02:
[...]
Ik zag op Twitter voorbij komen dat ze probeerden weer binnen 24 uur hun software volledig compatibel te krijgen. Blijkbaar is dat niet gelukt? Of zit je niet op de Alpha/Beta channel te werken?
Werk al maanden op de alpha channelRutix schreef op donderdag 12 september 2013 @ 17:06:
Weekeend woooooo. Koetjeboe werkt Xamarin een beetje trouwens? Ik zit er namelijk over te denken om het ook eens te proberen
[ Voor 4% gewijzigd door Koetjeboe op 12-09-2013 17:17 ]
Tjah, het zijn Fransen volgens mij
Waarom zou je easyphp gebruiken en niet, bv, Wamp? Just looking for arguments, that's allTheNephilim schreef op donderdag 12 september 2013 @ 17:17:
[...]
Tjah, het zijn Fransen volgens mijMaar verder, snel andere php versie erop, configuratie aanpassen en dergelijke. Gewoon makkelijk xd
Geen idee eigenlijkSoundless schreef op donderdag 12 september 2013 @ 17:24:
[...]
Waarom zou je easyphp gebruiken en niet, bv, Wamp? Just looking for arguments, that's all
Ziet er nu wel goed uit, even kijken of dat beter is
Xamarin is top ja! Helemaal als je niet alleen voor iOS wilt bouwen, maar ook Android (en Windows Phone).Koetjeboe schreef op donderdag 12 september 2013 @ 17:16:
[...]
[...]
Xamarin werkt super trouwens, lekker in C# apps bouwen, werkt imho stuk fijner dan Objective C. Gebruiken ook gewoon storyboards voor de layout en dat combineert prima.
RSL is nieuw in de C++0x standaard, die hij schijnbaar nog niet 100% kent.Korben schreef op donderdag 12 september 2013 @ 17:02:
[...]
Verbatim literals vind ik toch niet zo exotisch dat je niet zou moeten weten wat ze doen. Zeker voor een docent.
Als ik het goed begrijp runt Xamarin een Mono VM naast de Dalvik VM die wat code aanstuurt die op Dalvik draait. Hoe ze het op iOS doen is mij niet helemaal duidelijk. iOS is behoorlijk restrictief en ik dacht altijd dat het gewoon naar native gecompileerd werd.
Alweer een nieuwe iconsize? Waar is de nieuwste voor dan?Koetjeboe schreef op donderdag 12 september 2013 @ 16:47:
Altijd leuk met alpha's werken...iOS7 app al tijd klaar staan, ontwikkeld via Xamarin. Komen ze er vandaag achter dat je blijkbaar nieuwe iconsizes moet meeleverenEens kijken hoe snel Xamarin kan schakelen met een nieuwe versie waarin dat ondersteunt word. Toch maar gewoon gesubmit, kijk wel of ik er doorheen kom
[ Voor 3% gewijzigd door BikkelZ op 12-09-2013 18:12 ]
iOS developer

App werkt wel in debug, maar niet in release versie

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Is een paar pixels groter maarBikkelZ schreef op donderdag 12 september 2013 @ 18:10:
Alweer een nieuwe iconsize? Waar is de nieuwste voor dan?
Komt omdat iOS7 minder een 'rand' om de icoontjes heeft.
Ik ben tegen een zeer vreemde bug gelopen (toevallig toch wel met franse tekst met veel accenten). Ik kan niet direct in onze code een fout vinden, mogelijks ligt het aan .NET. Eerst naar huis en eten voor ik er dieper in duik (eerst eens zien of ik het op mijn systeem thuis kan reproduceren).
Oh *sigh*Ryur schreef op donderdag 12 september 2013 @ 18:33:
[...]
Is een paar pixels groter maar.
Komt omdat iOS7 minder een 'rand' om de icoontjes heeft.
Kunnen we niet gewoon XCode een groot plaatje voeren en dat ie het zelf verder uit zoekt?
alienfruit schreef op donderdag 12 september 2013 @ 19:27:
Xamarin, leuk idee maar ik ben er niet stuk van. Ik schrijf liever in een taal en compileer naar native. Zoals: https://plus.google.com/1...6583715/posts/2wfsE8D1JVL
1
| todolist++; |
Weer iets om uit te zoeken

[ Voor 36% gewijzigd door BikkelZ op 12-09-2013 19:32 ]
iOS developer
C++0x is geen standaardGropah schreef op donderdag 12 september 2013 @ 17:41:
[...]
RSL is nieuw in de C++0x standaard, die hij schijnbaar nog niet 100% kent.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ah, dan mag je je wel gelukkig prijzen met zo'n docent jaGropah schreef op donderdag 12 september 2013 @ 16:51:
[...]
Het gaat om de auteur van de cppannotations. Zo slechte docent is dat dus niet. Het ging puur om het feit dat hij niet wist dat raw string literals ook newlines mee namen vanuit de sourcefile. Niet extreem oid, maar toch grappig (imo)
Je hebt gelijk, het is de oude naam voor een standaard, maar nog wel steeds hetgeen we bij g++ moeten invoeren als std-flag
Met andere woorden, C++0x bestaat niet meer. Orwelliaanse praktijken.
.NET MVC geeft andere code terug als er een error is on validate dan als die on-the-fly wordt gegenereerd met javascript

(span met content server-side en span in span met content javascript)
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Daarna naar bed. Maargoed, toch leuk
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Argh! Mijn vermoedens zijn bevestigd. Na 3 uurtjes zwoegen en door .NET code te ploeteren (ILSpy ftw). Samenvatting van mijn zoektocht:
EML file aanmaken via .NET (SmtpClient met pickuplocation), die attachments bevat waarvan de filename langer is dan een bepaald aantal karakters lang is (bijvoorbeeld 1_Dédddratddd dd ministre dédédddd_, naam vervormd, maar dit geeft hetzelfde resultaat) (eigenlijk is het "bytes" dat ik zou moeten zeggen), zorgt ervoor dat hij in de EML file de name parameter van het content-type compleet mislukt maakt, waardoor alle programma's het attachment niet echt kunnen lezen.
Mocht je meer willen weten, just ask
En blijkbaar is er een hotfix voor uitgebracht om dit in orde te brengen (http://support.microsoft.com/kb/2402064). Eens onderzoeken of die geen problemen kan veroorzaken.
[ Voor 12% gewijzigd door Styxxy op 13-09-2013 00:39 ]
Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info
überhaupt sites die een cookie popup doen.Grijze Vos schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 08:34:
überhaupt sites die een refresh doen als je op ok klikt bij de cookie popup.
Van de Xamarin website:alienfruit schreef op donderdag 12 september 2013 @ 19:27:
Xamarin, leuk idee maar ik ben er niet stuk van. Ik schrijf liever in een taal en compileer naar native. Zoals: https://plus.google.com/1...6583715/posts/2wfsE8D1JVL
Maar uiteindelijk schrijf ik dingen liever in een taal die ik het fijnste vind werken en waarmee ik het snelst het resultaat bereik wat ik wil hebben. Al zou het niet native draaien, het product draait hier supersnel (ook op iPhone 4).Xamarin compiles your app to a native binary, not cross-compiled, and not interpreted. Native compilation gives users brilliant app performance for even the most demanding scenarios, like high frame rate gaming and complex data visualizations. With a small footprint (2.5 MB added to your application code), and negligible impact to app startup time, you can build apps that run faster, wherever they run. Full access to hardware acceleration like the GPU.
Eerste apps van ons voor de iPhone waren in objective C geschreven door mij. Kan me er prima in redden maar het is echt niet mijn taal, vind het spuuglelijk. In C# bereik ik hetzelfde resultaat (of beter) met veel minder hassle.
Vanochtend ook een update van Xamarin, maar helaas nog geen support voor de nieuwe icon sizes. Maar las ergens in een bericht van Apple dat ze het nog niet echt verplichten maar dat je er de volgende app submit wel rekening mee moet houden....we wachten het af, hij staat nu nog op 'waiting for review'
[ Voor 9% gewijzigd door Koetjeboe op 13-09-2013 09:26 ]
Misschien denk ik veel te simpel, maar ik zie eigenlijk niet wat er mis is met de cookie-block functionaliteit van browsers. Eventueel via tv, radio en/of internet mensen daar op wijzen en klaar.Radiant schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 09:23:
Ik haat kabinetten die die cookiepopup-ellende verzinnen
Nu worden websites verplicht extra technische ellende uit te halen (wat een hoop ook gewoon niet doen). Bezoekers zitten steeds met die irritant meldingen, die al snel de meldingen gewoon wegklikken, en dus het hele effect weg is.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
http://www.pcworld.com/ar...akes-a-peek-at-files.htmlGunirus schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 08:53:
http://www.wncinfosec.com/dropbox-opening-my-docs/ kwam ik gisteren tegen. Best vreemd zou ik zeggen.
Zou dus moeten komen vanwege het maken van een preview. Toch vraag ik me dan wel af welke code je zoal kan draaien op de servers van dropbox op deze manier...
Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten
Verwijderd
Eigenlijk vind ik persoonlijk dat er niet echt iets mis is met het plaatsen van cookies. Dagelijks gebruiken we 1001 verschillende websites die ons gratis content aanbieden. We kiezen er dan voor om ofwel naar reclame te staren maar sommige sites bieden ook een abo aan (kijk maar naar Tweakers). Ik kijk dan toch liever naar reclame van zaken die me interesseren, bijvoorbeeld een SSD die ik al lang wil die nu bij Winkel X maar de helft van de prijs kost in de plaats van "praat nu met die knappe blonde van in de buurt".OkkE schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 09:29:
[...]
Misschien denk ik veel te simpel, maar ik zie eigenlijk niet wat er mis is met de cookie-block functionaliteit van browsers. Eventueel via tv, radio en/of internet mensen daar op wijzen en klaar.
Nu worden websites verplicht extra technische ellende uit te halen (wat een hoop ook gewoon niet doen). Bezoekers zitten steeds met die irritant meldingen, die al snel de meldingen gewoon wegklikken, en dus het hele effect weg is.
Als het al ergens gedaan moet worden, dan de browser inderdaad. Voor websites is dit in sommige gevallen gewoon niet te doen.OkkE schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 09:29:
[...]
Misschien denk ik veel te simpel, maar ik zie eigenlijk niet wat er mis is met de cookie-block functionaliteit van browsers. Eventueel via tv, radio en/of internet mensen daar op wijzen en klaar.
Maar... wat veel mensen vergeten, is dat er door het gebruik van dergelijke cookies nog voldoende inkomsten uit advertenties en dergelijke gehaald kunnen worden. Dat gaat steeds minder worden met al het cookie-geblock. Websites gaan andere manieren nodig hebben om geld te verdienen en daar gaan we nog last van krijgen.
Zou dat over het algemeen niet meevallen?TheNephilim schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 09:36:
[...]
Als het al ergens gedaan moet worden, dan de browser inderdaad. Voor websites is dit in sommige gevallen gewoon niet te doen.
Maar... wat veel mensen vergeten, is dat er door het gebruik van dergelijke cookies nog voldoende inkomsten uit advertenties en dergelijke gehaald kunnen worden. Dat gaat steeds minder worden met al het cookie-geblock. Websites gaan andere manieren nodig hebben om geld te verdienen en daar gaan we nog last van krijgen.
Volgens mij zijn er veel mensen zoals ik, die de cookies gewoon accepteren omdat ze de reclame soms wel interessant vinden.
RTFM!
Klopt, de meeste mensen accepteren alleen al omdat ze niet weten hoe dat allemaal zit, maar wat als de browsers zich ermee gaan bemoeien?_Moe_ schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 09:43:
[...]
Zou dat over het algemeen niet meevallen?
Volgens mij zijn er veel mensen zoals ik, die de cookies gewoon accepteren omdat ze de reclame soms wel interessant vinden.
Verwijderd
Als browsers cookies standaard gaan uitschakelen, hebben vele websites een groot probleem denk ik. Nuja, dan laten ze gewoon advertenties zien die totaal niet bij een gebruiker passen. En dat is jammer zeker voor de gebruiker zelf die naar totaal irrelevante reclame zit te staren.TheNephilim schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 09:45:
[...]
Klopt, de meeste mensen accepteren alleen al omdat ze niet weten hoe dat allemaal zit, maar wat als de browsers zich ermee gaan bemoeien?
Dan zullen ze standaard ingeschakeld moeten staan. Ik hoop dat bovenliggende machten ooit gaan inzien dat reclame nodig is voor het internet te blijven consumeren van informatie en nieuws.TheNephilim schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 09:45:
[...]
Klopt, de meeste mensen accepteren alleen al omdat ze niet weten hoe dat allemaal zit, maar wat als de browsers zich ermee gaan bemoeien?
RTFM!
Klopt, dus laten we hopen dat het nooit zover komt. Anders moeten we straks voor elke website een abonnement afsluitenRubinski schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 09:48:
[...]
Als browsers cookies standaard gaan uitschakelen, hebben vele websites een groot probleem denk ik. Nuja, dan laten ze gewoon advertenties zien die totaal niet bij een gebruiker passen. En dat is jammer zeker voor de gebruiker zelf die naar totaal irrelevante reclame zit te staren.

Tjah, helaas zijn die overheidsorganen meestal niet zo bijster kundig als het om computers en internet gaat. Iets met klepel en klok..._Moe_ schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 09:49:
[...]
Dan zullen ze standaard ingeschakeld moeten staan. Ik hoop dat bovenliggende machten ooit gaan inzien dat reclame nodig is voor het internet te blijven consumeren van informatie en nieuws.
---

Wow hey, check deze uiterst bijzondere favicon in Gmail
Inderdaad, maar dit is Nederland en daar moet alles voorgeschreven worden dus een voorlichtingscampagne is niet genoegOkkE schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 09:29:
[...]
Koffie!?
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
We hadden vandaag les in Photoshop, en dan krijg je een opdracht wat bovenstaande wordt. Heerlijk, dat HBO xD

We hebben dit blok webdesign, een vak daarin is beeldbewerking waar we met Photoshop leren omgaan. Het ging over het selecteren en knippen.Ealanrian schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 10:18:
Je moet het bovenstaande maken? Dus afbeeldingen over elkaar leggen? en wat doet Photoshop in een TI opleiding?
Verwijderd
Webdesign hoort imo nog steeds niet echt in Informatica. Ik zou het eerder webdevelopment noemen waarbij je uiteraard HTML, CSS, JS en <insert favo serverside language > krijgt. Webdesign is voor de mensen die Devine studeren.Martindo schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 10:22:
[...]
We hebben dit blok webdesign, een vak daarin is beeldbewerking waar we met Photoshop leren omgaan. Het ging over het selecteren en knippen.
Beetje in de lijn met het vak HTML zeg maarMartindo schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 10:22:
[...]
We hebben dit blok webdesign, een vak daarin is beeldbewerking waar we met Photoshop leren omgaan. Het ging over het selecteren en knippen.

Ben je als software-engineer aan het eind van je opleiding goed genoeg met Photoshop om die skills in te zetten voor bijvoorbeeld een front-end ontwikkeltraject? Ik denk dat je dat soort dingen - die er goed uit moeten zien - toch echt over moet laten aan een grafisch vormgever.Ealanrian schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 10:28:
Ik hoop dat er op hbo opgeleid word tot software engineer en niet alleen programmeur, maar volgens mij hebben we die discussie hier al vaker gehad over de naamgeving..
Ik ben het totaal met je eens dat Photoshop niet bij TI hoort. Ik bedoelde meer de naamgeving programmeur ipv software engineer waar soms het onderscheid word gemaakt tussen een codeklopper (programmeur) en een persoon die ook de architectuur en projectleiding kan doen.Cor453 schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 10:33:
[...]
Ben je als software-engineer aan het eind van je opleiding goed genoeg met Photoshop om die skills in te zetten voor bijvoorbeeld een front-end ontwikkeltraject? Ik denk dat je dat soort dingen - die er goed uit moeten zien - toch echt over moet laten aan een grafisch vormgever.
Kom maar met de brandbrieven
[ Voor 3% gewijzigd door Ealanrian op 13-09-2013 10:38 ]
Maar dan nog moet je wel kunnen omgaan met Photoshop. Je kan niet een programmeur hebben die niet eens zelfstandig bijv. een icoontje uit een design kan slicen of even snel wat een icoontje van internet kan bewerken in een opzetje.Cor453 schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 10:33:
[...]
Ben je als software-engineer aan het eind van je opleiding goed genoeg met Photoshop om die skills in te zetten voor bijvoorbeeld een front-end ontwikkeltraject? Ik denk dat je dat soort dingen - die er goed uit moeten zien - toch echt over moet laten aan een grafisch vormgever.
Natuurlijk hoef je een programmeur niet op designwerk te zetten, maar je moet wel van 'm kunnen verwachten dat-ie een begin kan maken voordat er een volledig HTML structuur staat. Design slicen vind ik ook vaak terug in het takenpakket als programmeur.
Enige basiskennis photoshop is dan wel handig. Ik heb zelf althans vaak genoeg photoshop open om designs uit elkaar te trekken, relevante delen te exporteren als sprites en die in mijn HTML te gebruiken.
*programmeur = webdeveloper in de context van dit bericht
[ Voor 8% gewijzigd door Gamebuster op 13-09-2013 10:42 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Ben je als TI-er überhaupt bezig met webdevelopment of GUI werk?Gamebuster schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 10:41:
[...]
Maar dan nog moet je wel kunnen omgaan met Photoshop. Je kan niet een programmeur hebben die niet eens zelfstandig bijv. een icoontje uit een design kan slicen of even snel wat een icoontje van internet kan bewerken in een opzetje.
Natuurlijk hoef je een programmeur niet op designwerk te zetten, maar je moet wel van 'm kunnen verwachten dat-ie een begin kan maken voordat er een volledig HTML structuur staat. Design slicen vind ik ook vaak terug in het takenpakket als programmeur.
Enige basiskennis photoshop is dan wel handig.
*programmeur = webdeveloper in de context van dit bericht
Zou me niet verbazen. Menig stukje embedded hardware heeft tegenwoordig wel een GUI of web-interface.Ealanrian schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 10:42:
[...]
Ben je als TI-er überhaupt bezig met webdevelopment of GUI werk?
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Misschien niet webdevelopment, maar wat heb je aan een programmeur die 100% niet in staat is een GUI te maken? Dat ze iets braks of lelijks neerzetten: Prima, maar ze moeten het wel kunnen. Denk ook aan webbased GUIs.Ealanrian schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 10:42:
[...]
[ Voor 3% gewijzigd door Gamebuster op 13-09-2013 10:44 ]
Verwijderd
Webdevelopment wel denk ik. Ik hield me daar toch altijd graag mee bezig. Het design liet ik wel steeds aan iemand anders over aangezien ik van mezelf wist dat ik daar echt niet sterk in was. Voor vele hobbyprojectjes ging ik gewoon op zoek naar een leuke template. Je zou er van verschieten hoeveel goede templates er voor een paar euro te koop worden aangeboden.Ealanrian schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 10:42:
[...]
Schoenmaker, blijf bij je leest
En dat documenteer je zonder voorbeeld implementatie?Ealanrian schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 10:45:
Commandline en een api is goedgenoeg toch? Laat andere er maar iets voor maken wat er mee praat(Ik heb persoonlijk een gruwelijke hekel aan gui werk, ik kan het wel maar wil het niet
)

Verwijderd
Jup, I agree. Zoals ik zelf eerder al aangaf vind ik het wel belangrijk dat een TI'er HTML, CSS en JS kan maar moeten de websites die hij maakt (die waarschijnlijk toch enkel voor documentatie of intern gebruik zullen dienen) geen creatieve hoogstandjes zijn.Ealanrian schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 10:52:
Als het nodig is komt er natuurlijk wel een voorbeeld, dat ik een hekel heb aan gui werk en het niet wil doen betekend niet dat ik het niet doe, Ik vraag me gewoon heel hard af waarom je als TI-er photoshop les moet krijgen in webdevelopment terwijl in dit geval simpel html in elkaar raggen goedgenoeg zou moeten zijn. Het gaat er niet om hoe het er grafisch uit ziet maar hoe het werkt en waarom het zo werkt. maar dat is mijn mening
Daar heb ik mij ook wel eens over verbaasd. Waarom zit er in het protocol niet een "remove-folder-with-all-contents" commando? Onozel gedoe dat de client maar voor elk bestand een remove command moet geven.pdebie schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 11:02:
Even via FTP (heb geen server toegang helaas en de persoon die dat wel heeft is er niet) een mapje met daarin 300 bestandjes verwijderen. Inmiddels is hij al een half uur bezig.

Kan wel kwaad als het ten koste gaat van andere vakken die beter hadden kunnen worden gegevenHuHu schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 10:35:
Ach... een beetje verbreding en mensen verder laten kijken dan alleen hun eigen vakgebied kan nooit kwaad.
Nothing to see here!
Aan de andere kant, als je een half uur bezig bent om 300 bestandjes te verwijderen, is je server extreeeeeem traag, of je verbinding is langzamer dan dial-up.GateKeaper schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 11:15:
[...]
Daar heb ik mij ook wel eens over verbaasd. Waarom zit er in het protocol niet een "remove-folder-with-all-contents" commando? Onozel gedoe dat de client maar voor elk bestand een remove command moet geven.
Ik denk dat back-and-forth meer het probleem is. FTP is al geen snelheidsmonster namelijk, of je nou wel of geen snelle verbinding hebt.Korben schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 11:18:
[...]
Aan de andere kant, als je een half uur bezig bent om 300 bestandjes te verwijderen, is je server extreeeeeem traag, of je verbinding is langzamer dan dial-up.
Dan nog, 300 bestandjes in een half uur (1.800 seconden) betekent dat je 6 seconden bezig bent per bestand. Het moet makkelijk mogelijk zijn om 40 bestanden per seconde te verwijderen via FTP. Voor verwijderen gebruik je namelijk alleen de al aanwezig control-verbinding, en niet de data-verbinding.TheNephilim schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 11:34:
[...]
Ik denk dat back-and-forth meer het probleem is. FTP is al geen snelheidsmonster namelijk, of je nou wel of geen snelle verbinding hebt.
Mijn verwachting is dat "half uur" hier dan ook licht overdreven is. Feit blijft, dat een dergelijke operatie gewoon prima met één commando zou moeten kunnen. Laat de server kant het recursief verwijderen maar oppakken. Voor de client moet het gewoon bij één commando blijven.Korben schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 11:18:
[...]
Aan de andere kant, als je een half uur bezig bent om 300 bestandjes te verwijderen, is je server extreeeeeem traag, of je verbinding is langzamer dan dial-up.
Wellicht zou het handig zijn, alleen zou daar de standaard voor moeten worden aangepast, en dan zal het erg lang duren voordat veel servers en clients dit gaan ondersteunen. Voor een scenario dat relatief weinig voorkomt, lijkt me dat een tijdverspilling.GateKeaper schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 11:41:
[...]
Mijn verwachting is dat "half uur" hier dan ook licht overdreven is. Feit blijft, dat een dergelijke operatie gewoon prima met één commando zou moeten kunnen. Laat de server kant het recursief verwijderen maar oppakken. Voor de client moet het gewoon bij één commando blijven.

Goed, het zal allemaal niks wezen met de tools die jullie (niet WP'ers) tot je beschikking hebben, maar ik ben er blij mee
Welke HBO?Martindo schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 10:22:
[...]
Dit doet mij erg denken aan mijn tijd bij Inholland
Jep, TI @ InHolland Alkmaar.Ellos schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 12:12:
[...]
Welke HBO?
Dit kregen wij als eerste bij Digital Media Design op het GLR (mbo 4)Ellos schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 12:12:
[...]
Welke HBO?
Ik kom dus serieus net hier om dat te komen posten.... Hacker News toevallig net gelezen?
In elk geval allemaal gefeliciteerd!
Ik denk dat een map verwijderen toch wel een redelijk veelgebruikte taak in ftp is. Ik weet zo niet of ftp ook een extensions/capabilities ondersteund net als imap maar het zou opsich gewoon ikgebouwt kunnen worden in servers als een nieuw commando en de ftp client die het ondersteund gewoon proberen of je een error terug krijgt als het nieuwe commando gebruikt wordt. anders alsnog handmatig alle bestanden in een map weggooien.Korben schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 11:48:
[...]
Wellicht zou het handig zijn, alleen zou daar de standaard voor moeten worden aangepast, en dan zal het erg lang duren voordat veel servers en clients dit gaan ondersteunen. Voor een scenario dat relatief weinig voorkomt, lijkt me dat een tijdverspilling.
http://blog.brixit.nl - Programming, electronics and guitars. http://debestesupermarktpizza.nl - pizza
Nope, /r/programmer.elnaeth schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 12:52:
[...]
Ik kom dus serieus net hier om dat te komen posten.... Hacker News toevallig net gelezen?
In elk geval allemaal gefeliciteerd!
Tijd voor bier.Ealanrian schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 13:09:
Tijd voor weekend dan.
Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.