De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 137 Laatste
Acties:
  • 339.403 views

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Nog meer mensen die het altijd zo fijn vinden om die controls van Telerik te stylen, wat een pleures dingen zijn dat.

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
Van zodra ik er eens even tijd voor heb moet ik misschien toch ook eens gaan werken met het .net framework :p

RTFM!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Good Fella schreef op woensdag 11 september 2013 @ 09:19:
Nog meer mensen die het altijd zo fijn vinden om die controls van Telerik te stylen, wat een pleures dingen zijn dan.
Standaard meuk aanpassen is sowieso om te janken :'( Probeer maar eens wat creatieve aanpassingen te doen in de jQuery-UI styles :X Simpele dingetjes gaan nog wel, maar zodra het was lastiger wordt, moet je toch wel redelijk diep in de styles gaan hakken.

Standaard libraries zijn leuk als je ze direct in kunt zetten, maar als je ze wilt aanpassen begint de ellende :'(

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:44

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Goedemorgen wereld. Dit wordt een lange dag :/

Koffie!

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Leg maar eens aan design uit dat ze de styling van Telerik aan moeten houden, dat krijg je er niet doorheen :P

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Sinds een maand spontaan geen inzage meer in mijn databundel bij KPN. Ik krijg ook geen 50%-, 75%- of 100%-sms'jes meer. Contact opgenomen met helpdesk. Reactie:
Helaas kan ik niet inzien waarom u deze SMS niet ontvangen heeft. [...] Ik kan helaas niet inzien waarom u dit gebruik op dit moment niet juist kan inzien via uw Mijn KPN account.

[...]

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
what is this i don't even

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:20
Firesphere schreef op woensdag 11 september 2013 @ 09:23:
Goedemorgen wereld. Dit wordt een lange dag :/

Koffie!
De dag is ongeveer even lang als gisteren met ongeveer 24 uur in deze dag :+
kenneth schreef op woensdag 11 september 2013 @ 09:28:
Sinds een maand spontaan geen inzage meer in mijn databundel bij KPN. Ik krijg ook geen 50%-, 75%- of 100%-sms'jes meer. Contact opgenomen met helpdesk. Reactie:

[...]

Met andere woorden zeik niet?

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online

[...]

Ik kan niet inzien waarom jij niet inziet dat zij de inzage niet kunnen inzien. Inzie je?

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:48
Pro ASP.NET MVC 4 Framework it is dan :)

Bedankt mensen :)

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:37
pdebie schreef op woensdag 11 september 2013 @ 09:32:
Pro ASP.NET MVC 4 Framework it is dan :)

Bedankt mensen :)
Ja ik heb hem hier ook maar besteld! :)

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Gaat het om dit boek van Adam Freeman? Ik zie namelijk een Pro ASP.NET MVC 4 en een Pro ASP.NET MVC Framework maar geen Pro ASP.NET MVC 4 Framework :P
HuHu schreef op woensdag 11 september 2013 @ 09:32:
[...]

Ik kan niet inzien waarom jij niet inziet dat zij de inzage niet kunnen inzien. Inzie je?
Ik zie het. Weet je wat het is, als je het niet ziet dan kan je het niet inzien maar nu zie ik pas hoe ik het moet zien.

[ Voor 45% gewijzigd door kenneth op 11-09-2013 09:45 ]

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Fax
  • Registratie: September 2013
  • Niet online

Fax

[...]

Je vraagt is gewoon veel te moeilijk, en je gebruikt ook nog eens de keywords 'sms' en 'mijnKPN' door elkaar! Nu loopt het stroomschema van die arme helpdeskagent helemaal in de soep!

De procedure schrijft voor dat je een afscheepmail verdient, maar voor beide keywords bestaan verschillende afscheeptemplates. Die moeten dus aan elkaar gebreid worden tot een lopend verhaaltje, en daar is enige zelfredzaamheid en taalvaardigheid voor nodig :')

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-09 10:53

Hoogie2004

Whohooooo

Om (laat) nog even aan te geven, ik heb dit boek:
http://www.amazon.com/Pro...on-Galloway/dp/111834846X

Beviel ook prima.

My iRacing profile | Strava

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:59
Zijn er hier nog devvers een beetje actief met EmberJS? Ziet er allemaal veelbelovend uit, maar het hele concpet moet nog even doordringen.

Ben met een nieuwe opzet voor een applicatie bezig, MooTools bevalt ook wel, maar Ember ziet er nog wel een stuk onderhoudbaarder uit (mocht ik het ooit snappen) :P.

Koffie!

[ Voor 39% gewijzigd door storeman op 11-09-2013 10:05 ]

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-09 19:45
.Gertjan. schreef op woensdag 11 september 2013 @ 08:57:
[...]
De index/woordenlijst is niet echt lekker bruikbaar (vind ik).
Ctrl + F ? :+ Oh wait ...

Oh Sherlock ...

Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Public Class Test
    ''' <summary>
    ''' Constructor
    ''' </summary>
    Public Sub New()
        MyBase.New()
        ' ...
    End Sub
End Class

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
storeman schreef op woensdag 11 september 2013 @ 10:02:
Zijn er hier nog devvers een beetje actief met EmberJS? Ziet er allemaal veelbelovend uit, maar het hele concpet moet nog even doordringen.
Het is toch gewoon meuk om allemaal events, ajax en properties aan elkaar te rijgen? Daar hoeft toch niet zo veel over door te dringen?

• storeman
  • Laatst online: 12:59
Nee, ok. Daar heb je gelijk in. Het concept an sich is wel te snappen. Maar als je een flinke applicatie in elkaar wilt schroeven, met pagination, filterlists, duizenden records, modulaire opzet en zo min mogelijk page-refreshes, dan ben ik er nog niet helemaal uit hoe ik dit toe zou moeten passen.

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 11:07

TheNephilim

Wtfuzzle

storeman schreef op woensdag 11 september 2013 @ 10:16:
Nee, ok. Daar heb je gelijk in. Het concept an sich is wel te snappen. Maar als je een flinke applicatie in elkaar wilt schroeven, met pagination, filterlists, duizenden records, modulaire opzet en zo min mogelijk page-refreshes, dan ben ik er nog niet helemaal uit hoe ik dit toe zou moeten passen.
Gewoon eerst met één ding beginnen, anders kom je natuurlijk nooit in.

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Er is vast wel een framework te vinden wat het gebruik van Ember.js simpeler maakt.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:14
kenneth schreef op woensdag 11 september 2013 @ 09:44:
Gaat het om dit boek van Adam Freeman? Ik zie namelijk een Pro ASP.NET MVC 4 en een Pro ASP.NET MVC Framework maar geen Pro ASP.NET MVC 4 Framework :P [...]
Ik vermoed dat we het allemaal wel hadden over de serie die wordt uitgegeven door Apress. (dus dat boek ja)

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Wellicht interessant: http://www.kwamecorp.com/2013/fairphone-pop-up-space/, maar wat is die tekst vreselijk slecht te lezen zeg :o

• NickM89
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-12-2024
Oef, gisteren toch maar weer aan het werk gegaan. (na ziek te zijn geweest vanaf zaterdag)
Heerlijke dag gehad! gelijk tot 4 's nachts mogen door gaan om een local image library naar S3 te migreren.

//Cryptisch R7D.nl werkt weer heerlijk :)

• _js_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-08 21:31
TheNephilim schreef op woensdag 11 september 2013 @ 11:03:
Wellicht interessant: http://www.kwamecorp.com/2013/fairphone-pop-up-space/, maar wat is die tekst vreselijk slecht te lezen zeg :o
Het is beter leesbaar wanneer je je als je grootouders gedraagt en de website bezoekt met IE of Firefox.

• HuHu
  • Niet online
TheNephilim schreef op woensdag 11 september 2013 @ 11:03:
Jemig, dat font wordt echt héél slecht weergegeven. Pas als je naar 110% of meer inzoomt is het goed te lezen.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Toch een lokaal fontje, die ziet er meestal beter uit:

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
@font-face {
    font-family: 'AdelleLight';
    src: url('fonts/adellesans_light.eot');
    src: url('fonts/adellesans_light.eot?#iefix') format('embedded-opentype'),
         url('fonts/adellesans_light.woff') format('woff'),
         url('fonts/adellesans_light.ttf') format('truetype'),
         url('fonts/adellesans_light.svg#AdelleLight') format('svg');
    font-weight: normal;
    font-style: normal;
}

http://www.kwamecorp.com/...emes/kwamecorp3/style.css

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Caelorum schreef op woensdag 11 september 2013 @ 11:03:
[...]

Ik vermoed dat we het allemaal wel hadden over de serie die wordt uitgegeven door Apress. (dus dat boek ja)
Ok, thanks!

• NickM89
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-12-2024
Wat is die Android SDK toch een pokke ding als je iOS (Xcode) bent gewend.

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-09 20:54

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Zit ik entities te genereren op een bestaande mssql database (symfony). Opeens gaat hij hard op zijn bek. Kijk ik even, en wat blijkt:
Parse error: syntax error, unexpected '/',
. Kijk ik even, blijkt dat er 2 colums zijn die een naam hebben als "Blaat/Blep". |:( 8)7 |:(
Nu maar eens kijken waar die in godsnaam voor gebruikt worden. Waarschijnlijk doe ik gewoon een drop table :(

• Ealanrian
Bah vast zitten op de onderzoeks vraag voor mijn afstudeeropdracht. Echt geen idee hoe ik dat mooi in mijn PID(projectinitiatiedocument) moet verwerken. Bleek ook pas toen ik het beoordelingsformulier er bij pakte dat het er in moest, in de afstudeer handleiding is enkel gesproken over een probleemstelling.... AARH!

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07 10:18
Ealanrian schreef op woensdag 11 september 2013 @ 12:02:
Bah vast zitten op de onderzoeks vraag voor mijn afstudeeropdracht. Echt geen idee hoe ik dat mooi in mijn PID(projectinitiatiedocument) moet verwerken. Bleek ook pas toen ik het beoordelingsformulier er bij pakte dat het er in moest, in de afstudeer handleiding is enkel gesproken over een probleemstelling.... AARH!
Wat heb je dan gedaan met je afstuderen? Ben je gewoon wat gaan doen zonder doel? Het is toch enorm logisch dat je uberhaubt begint met een goede onderzoeksvraag?

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• GateKeaper
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Ealanrian schreef op woensdag 11 september 2013 @ 12:02:
Als je de probleemstelling weet, dan is daar ook prima een onderzoeksvraag omheen te fabriceren. 8)

• Ealanrian
armageddon_2k1 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 12:08:
[...]

Wat heb je dan gedaan met je afstuderen? Ben je gewoon wat gaan doen zonder doel? Het is toch enorm logisch dat je uberhaubt begint met een goede onderzoeksvraag?
Ik ben aan het beginnen met afstuderen. En het is logisch om een doel te hebben maar het fabriceren van de onderzoeksvraag en die fatsoenlijk in het document verwerken is wat lastig. Ik ging er namelijk vanuit dat ik nog een paar weken langer zou hebben voor de onderzoeksvraag om deze beter te kunnen formuleren. Maargoed eten helpt voor inspiratie.

• Rutix
  • Laatst online: 05-09-2024
Ealanrian schreef op woensdag 11 september 2013 @ 12:45:
[...]

Ik ben aan het beginnen met afstuderen. En het is logisch om een doel te hebben maar het fabriceren van de onderzoeksvraag en die fatsoenlijk in het document verwerken is wat lastig. Ik ging er namelijk vanuit dat ik nog een paar weken langer zou hebben voor de onderzoeksvraag om deze beter te kunnen formuleren. Maargoed eten helpt voor inspiratie.
Vind ik nog steeds wel een beetje raar. De onderzoeksvraag vast stellen is toch het eerste wat je gaat doen? Het is niet slim om te beginnen als je dat niet hebt

Nothing to see here!

• Ealanrian
Om een onderzoeksvraag vast te stellen moet je wel weten wat je precies gaat onderzoeken toch? Dat is momenteel namelijk nog niet 100% inzichtelijk, ook is nog niet helemaal duidelijk wat er in het raport mag komen dus daar moet ik ook rekening mee houden. Ik denk namelijk niet dat ze een rapport accepteren die vol staat met zwarte strepen :P. En misschien moet ik het iets anders formuleren: ik ben begonnen met mijn afstudeer periode ik zit nu dus in de voorbereidende fase.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:32

alienfruit

the alien you never expected

UAT testing :|

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Ealanrian schreef op woensdag 11 september 2013 @ 13:00:
Om een onderzoeksvraag vast te stellen moet je wel weten wat je precies gaat onderzoeken toch?
Ja, maar Rutix zijn stelling klopt wel. Je moet weten wat je gaat onderzoeken, dat is dan ook je onderzoeksvraag. Uit je onderzoeksvraag volgt normaal de probleemstelling en doelstelling. Als je de laatste twee al hebt, is je scope ook duidelijk en kan je de onderzoeksvraag er bij verzinnen.

Normaal gesproken zou jij een klant / opdrachtgever / afstudeer-adres hebben waarbij een bepaalde vraag speelt. Een vraag als "Hey, wij doen x en y nu al 10 jaar op deze manier, kan dat niet efficiënter?". De onderzoeksvraag is dan of proces x en y efficiënter kunnen. Je probleemstelling is dat het huidige proces niet efficiënt verloopt, want...., en je doelstelling is (een suggestie voor) een efficiënter proces aandragen. Bijvoorbeeld door de processen te combineren indien mogelijk.

• Caelorum
Mag je de onderzoeksvraag niet gewoon later nog wijzigen? In dat geval een globale (maar zo specifiek mogelijke) onderzoeksvraag opstellen en erachter zetten dat het nog wel eens een keer specifiek wordt gemaakt op het moment dat het daadwerkelijk nut heeft...

[ Voor 4% gewijzigd door Caelorum op 11-09-2013 13:11 ]

• Ealanrian
GateKeaper schreef op woensdag 11 september 2013 @ 13:11:
[...]

Ja, maar Rutix zijn stelling klopt wel. Je moet weten wat je gaat onderzoeken, dat is dan ook je onderzoeksvraag. Uit je onderzoeksvraag volgt normaal de probleemstelling en doelstelling. Als je de laatste twee al hebt, is je scope ook duidelijk en kan je de onderzoeksvraag er bij verzinnen.

Normaal gesproken zou jij een klant / opdrachtgever / afstudeer-adres hebben waarbij een bepaalde vraag speelt. Een vraag als "Hey, wij doen x en y nu al 10 jaar op deze manier, kan dat niet efficiënter?". De onderzoeksvraag is dan of proces x en y efficiënter kunnen. Je probleemstelling is dat het huidige proces niet efficiënt verloopt, want...., en je doelstelling is (een suggestie voor) een efficiënter proces aandragen. Bijvoorbeeld door de processen te combineren indien mogelijk.
Ik ga dus onderzoek doen naar security in software development. Maar aangezien er een half jaar voor is lijkt me onderzoek naar software development met als onderzoeksvraag (bijvoorbeeld) : How does one develop secure software? Een onderzoeksvraag die binnen .03 second in mijn presentatie onderuit word geschopt. Dat is dus de grootste reden dat ik er nu mee zit te stoeien. Maar inderdaad zoals voorgesteld mag de onderzoeksvraag later nog worden bijgesteld en dat ga ik dus maar gebruiken.

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:06
Dus je hebt bij een bedrijf aangeklopt met de vraag kan ik iets doen met security in software development. Toen zeiden zei ja leuk. En toen zei je opleiding, prima ga maar beginnen? Vager kan het niet toch :?

Bij ons kreeg je in ieder geval geen toestemming om daar te beginnen als je met zo iets vaags aan kwam. Het half jaar gaat pas in als je opdracht goedgekeurd is.

[ Voor 28% gewijzigd door jip_86 op 11-09-2013 13:25 ]

• Ealanrian
Ik heb een aanbod gekregen voor dit project en er is wel meer informatie over de huidige staat maar omdat ik nog geen tijd heb gehad om dat te lezen is het nu allemaal nog onduidelijk maar dit document moet wel af. Daarbij komt ook dat ik zelf niet veel ervaring heb met onderzoeken (workshops komen nog) en ik er niet aan had gedacht om de probleemstelling gewoon anders te verwoorden maakte het voor de lunch lastig.

Na de discussie hier en de lunch ging er bij mij een lampje branden :). En zodra ik weet wat ik er over mag zeggen zal ik iets meer vermelden over het doel van het project, dat maakt discussie denk ik ook wat vaag nu want de opdracht is wel duidelijker als ik kan schetsen hier.

@GateKeaper: Het is echt een vraag vanuit een bedrijf en niet voor mijzelf dat krijg ik er inderdaad niet door. Ik zit voornamelijk te stoeien met de verwoording van dingen en zorgen dat ik mezelf niet in de vingers snijd, maar ik het nog al een clouded mind momenteel dus misschien is alles wat ik hier type ook niet geheel samenhangend

[ Voor 19% gewijzigd door Ealanrian op 11-09-2013 13:36 ]

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Ealanrian schreef op woensdag 11 september 2013 @ 13:18:
[...]
How does one develop secure software?
Men neme Visual Studio, een gezonde dosis verstand, en gaat aan de slag.

De vraag is om te beginnen dus niet hoe je het maakt, maar waar je rekening mee moet houden. Wat zijn de fundamenten van veilige software ofzoiets.

Ik heb het gevoel dat je dit voor jezelf onderzoekt en niet voor een andere partij. In dat geval moet je er wel zeker van zijn dat dit mag van je opleiding! Dit wordt namelijk niet altijd geaccepteerd. Vaak komen afstudeeronderzoeken voort uit marktvragen.

Probeer jezelf eens duidelijk te maken wat je precies wil gaan onderzoeken. Als je dat (je doel) weet, dan weet je ook welke vragen of onduidelijkheden je daarmee probeert op te lossen. En dat is dus je onderzoeksvraag.

• mrc4nl
  • Laatst online: 07:32

mrc4nl

Procrastinatie expert

zeauw even APC in mn afbeeldingscripje geimplementeerd. heerlijk aan het prutsen op mn live omgeving via trail and error.

sommige plaatjes worden nu niet meer geladen. oeps :+

ora et labora

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Ealanrian schreef op woensdag 11 september 2013 @ 13:18:
[...]

Ik ga dus onderzoek doen naar security in software development.
Interessant onderwerp :) Ik werk met een partij samen die ook in de security zit, maar die zitten niet echt op security in het ontwikkel traject. Ben zelf ook wel erg benieuwd hoe je de veiligheid en beveiliging in je software development proces kunt waarborgen.

Als je dingen mag publiceren/bloggen ben ik zeker wel benieuwd :)

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Deze al gezien:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/27UJMCk.png

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Dit kan je misschien wel helpen in je onderzoek: Stackoverflow: What should every programmer know about security

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Ik zag die op FB voorbij komen ja... Wie dat bedacht heeft qua foutmelding................................. *zucht*

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

.Gertjan. schreef op woensdag 11 september 2013 @ 08:57:
[...]

Maar MVC is da bomb :9 Nu 1 project volledig in MVC gedaan en ook bezig een complex bestaand project geleidelijk om te schrijven naar MVC. Het feit dat je lekker met bindings werkt scheelt zo'n hoop weergave logica, en als je daarnaast het verhaal met actions een beetje in de vingers hebt kun je software in mooie kleine chunks opbreken. Ik ben helemaal fan :)
Zo zie je maar weer waar zo'n Coffeecorner toe kan leiden!

Ik ga er maar meteen weer eentje zetten, vandaag de espresso van mezelf op mijn WFH-dagje :P

iOS developer

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:07

StM

Ik vind/vond het enorm verhelderend om gewoon zelf dingen te gaan kraken, uiteraard in daarvoor bestemde omgevingen ;) Het leert je op een hele andere manier nadenken en naar dingen kijken. Opeens gaat het er niet meer alleen over van hoe krijg ik het voor elkaar, maar ook hoe zou ik het kunnen misbruiken. Er staat al een hele tijd op mijn todolijst om er eens een paar blogs over te maken aangezien er nog enorm veel software is dat met een paar trappen tegen het fundament compleet omvalt. Als er al een fundament is.

Inmiddels overweeg ik zelfs om er echt m'n werk van te gaan maken, al heb ik nog genoeg te leren. Een kernel exploit schrijven is zo simpel nog niet ;)

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Creepy schreef op woensdag 11 september 2013 @ 13:47:
Ik zag die op FB voorbij komen ja... Wie dat bedacht heeft qua foutmelding................................. *zucht*
In PHP, the scope resolution operator is also called Paamayim Nekudotayim (Hebrew: פעמיים נקודתיים‎, pronounced [paʔaˈmajim nəkudoˈtajim]), which means "twice colon" or "double dot twice" in Hebrew.
The name "Paamayim Nekudotayim" was introduced in the Israeli-developed[1] Zend Engine 0.5 used in PHP 3. Although it has been confusing to many developers who do not speak Hebrew, it is still being used in PHP 5, as in this sample error message:
$ php -r ::
Parse error: syntax error, unexpected T_PAAMAYIM_NEKUDOTAYIM

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• Ealanrian
.Gertjan. schreef op woensdag 11 september 2013 @ 13:39:
[...]

Interessant onderwerp :) Ik werk met een partij samen die ook in de security zit, maar die zitten niet echt op security in het ontwikkel traject. Ben zelf ook wel erg benieuwd hoe je de veiligheid en beveiliging in je software development proces kunt waarborgen.

Als je dingen mag publiceren/bloggen ben ik zeker wel benieuwd :)
De reden dat ik de opdracht doe is ook vooral omdat het zo donders interessant is. Als alles lukt komt er uit eindelijk ook een cursus achtig iets uit voor mijn opleiding die dus wel gepubliceerd mag worden en dat zou mij heel blij maken.

In iedergeval bedankt iedereen voor het ontzettend krititsch zijn, het houd mij scherp :)

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:07

StM

Om van het vele geklaag af te zijn hebben ze in PHP 5.4 er dit van gemaakt:
php -r ::
PHP Parse error: syntax error, unexpected '::' (T_PAAMAYIM_NEKUDOTAYIM) in Command line code on line 1
Al vind ik het gezeur want als je als PHP Dev er 1x mee te maken hebt gehad weet je gewoon dat het de :: betekend... :)

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Argh..... Visual Studio keeps crashing.... :'(
Ding loopt de laatste dagen met enige regelmaat in de soep... Maar geen flauw idee waarom, misschien een brakke build van R# (aangezien ik nog steeds met het dev-team daar aan het stoeien ben over een gebroken Goto implementation en geregeld nightly builds draai) of gewoon Visual Studio die brak aan het worden is...

:'(

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

StM schreef op woensdag 11 september 2013 @ 13:59:
[...]

[...]

Al vind ik het gezeur want als je als PHP Dev er 1x mee te maken hebt gehad weet je gewoon dat het de :: betekend... :)
Een goeie error is ook de eerste keer gewoon duidelijk. :z

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Martindo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 09:39
.Gertjan. schreef op woensdag 11 september 2013 @ 14:01:
Ding loopt de laatste dagen met enige regelmaat in de soep... Maar geen flauw idee waarom, misschien een brakke build van R# (aangezien ik nog steeds met het dev-team daar aan het stoeien ben over een gebroken Goto implementation en geregeld nightly builds draai) of gewoon Visual Studio die brak aan het worden is...

Misschien opnieuw installeren?

• Rutix
  • Laatst online: 05-09-2024
Ealanrian schreef op woensdag 11 september 2013 @ 13:31:
Ik heb een aanbod gekregen voor dit project en er is wel meer informatie over de huidige staat maar omdat ik nog geen tijd heb gehad om dat te lezen is het nu allemaal nog onduidelijk maar dit document moet wel af. Daarbij komt ook dat ik zelf niet veel ervaring heb met onderzoeken (workshops komen nog) en ik er niet aan had gedacht om de probleemstelling gewoon anders te verwoorden maakte het voor de lunch lastig.

Na de discussie hier en de lunch ging er bij mij een lampje branden :). En zodra ik weet wat ik er over mag zeggen zal ik iets meer vermelden over het doel van het project, dat maakt discussie denk ik ook wat vaag nu want de opdracht is wel duidelijker als ik kan schetsen hier.

@GateKeaper: Het is echt een vraag vanuit een bedrijf en niet voor mijzelf dat krijg ik er inderdaad niet door. Ik zit voornamelijk te stoeien met de verwoording van dingen en zorgen dat ik mezelf niet in de vingers snijd, maar ik het nog al een clouded mind momenteel dus misschien is alles wat ik hier type ook niet geheel samenhangend
Dit zou bij ons al niet goedgekeurd zijn. (En ik heb ook me afstudeeropdracht over security gedaan ;) interessant onderwerp). Je hebt toch een voorstel voor afstuderen moeten inleveren waar al duidelijk was wat er moest gebeuren?

Edit: Oops te haastig gereplied :) had je stukje nog niet gelezen over je lampje :D. Daarnaast snap ik het wel hoor :). Mijn afstudeer mocht ook niet alle gegevens bevatten ipv met bedrijfsgeheim enzo. De afstudeerzittings waren ook allemaal gesloten ivm NDA's (behalve dan familie of vrienden :) of mensen van de opleiding ofc).

[ Voor 10% gewijzigd door Rutix op 11-09-2013 14:47 ]

Nothing to see here!

• Caelorum
Rutix schreef op woensdag 11 september 2013 @ 14:44:
[...] De afstudeerzittings waren ook allemaal gesloten ivm NDA's (behalve dan familie of vrienden :) of mensen van de opleiding ofc).
Das nog niet eens zo heel vreemd hoor. Bij mijn vorige opleiding mocht niemand er meer bijzitten behalve de drie docenten die beoordelen en 1 á 2 mensen van het bedrijf. Ze hebben daar een aantal vervelende ervaringen gehad met familieleden die agressief werden. Waaronder tenminste 1 incident waarbij rake klappen vielen.
Ik zie ook niet echt in wat familie daar heeft te zoeken. Leuk voor de diploma uitreiking ofzo, maar tot die tijd mogen ze wat mij betreft lekker thuis blijven.

• Ealanrian
In sommige gevallen is het voor de familie leuk om te zien waar je nou al die tijd mee bezig bent geweest en waarom ze zo moesten lijden onder jouw humeur :P Ik zou het best leuk vinden om meer mensen er bij te hebben en als dat te regelen is zal ik ook zeker mensen uitnodigen al is het maar om een grote ruimte minder leeg te laten zijn en iets meer publiek te hebben om de aandacht over te verspreiden.

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 13:49

Patriot

Fulltime #whatpulsert

NMe schreef op woensdag 11 september 2013 @ 14:14:
[...]

Dat gezegd hebbende, we hebben het over PHP. Hoeveel mensen die dat gebruiken gaan wel weten wat ze bedoelen met een scope resolution operator? :P

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Met een wat? :? O-) :+

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
[...]

Voor het hebreeuwse deel van deze wereld is dat ook O-)

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

• DXaroth
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-08 19:58
[...]

Een goede error wordt vergezeld met een stacktrace als daar om gevraagd wordt; dan is al een stuk duidelijker -wat- er fout gaat, en in welke context.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:42

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ah is het weer zo laat, een random opmerking uit context pakken en daar vervolgens op reageren? Volgens mij ging het om een parse error bij PHP. Veel plezier met je "stacktrace".

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Douweegbertje

Douweegbertje

Beetje jammer dat het al duidelijk is dat het acteurs zijn.. ;(

• DXaroth
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-08 19:58
.oisyn schreef op woensdag 11 september 2013 @ 16:11:
Ah is het weer zo laat, een random opmerking uit context pakken en daar vervolgens op reageren? Volgens mij ging het om een parse error bij PHP. Veel plezier met je "stacktrace".
Wat ik te zien krijg, als er een fout gaat in onze applicatie:

1) welke url spreekt de gebruiker aan (handig als er ergens iets van url translatie gebeurt dat wellicht fout kan zijn)
2) hoe is de gebruiker van de entry-point tot de error gekomen; welke middlewares zijn gebruikt, welke view hoort er bij zijn URL.
3) wat zijn mijn locals en globals (eventueel dus ook GET en POST variabelen, indien die mee gegaan zijn)
4) op welke regel (en welk deel van de regel) is het fout gegaan, en hij laat mij de regel zien die fout is (waar dus de code geladen wordt die de parse error bevat)

Nu kan ik niet alleen zien -wat- er fout is, maar ook hoe de fout is ontstaan.. wellicht is de parse error in een bestand dat totaal niet aangesproken hoort te worden, dan kan ik dus aan de request data zien hoe de gebruiker daar is gekomen, zodat er (snel) actie op genomen kan worden.

• Douweegbertje

Douweegbertje

php is daar niet echt voor gemaakt. Het is leuk om een $var is niet geset op te vangen oid, maar zodra je ergens in je core een '/ loopt te parsen of een ; bent vergeten klapt toch heel je app eruit en dan kun je ook zwaaien naar je 'stacktrace'.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Een beetje fatsoenlijke error/exception handler en logger heeft iedereen toch al eens gebouwd...

En je zou dat ook moeten hebben, ware het niet dat het voor syntax fouten weinig toevoegt. File en regelnummer zijn voldoende om deze binnen 5sec te fixen. En als je ook maar een beetje je procedures op orde hebt en misschien zelfs wat unittests, moet het onmogelijk zijn om code met parse error in productie te nemen. :z

{signature}

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:42

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

DXaroth schreef op woensdag 11 september 2013 @ 16:22:
[...]

Wat ik te zien krijg, als er een fout gaat in onze applicatie
Je las de eerste keer niet, en je leest nu weer niet. De discussie was dat de melding "Parse error: unexpected T_APU_NAHASAPEEMAPETILON" voor de gemiddelde programmeur niet echt een duidelijke melding is, want alleen een select gezelschap snapt wat het betekent. Het is een Engelse foutmelding, hanteer dan ook Engelse terminologie. Wat voor logging je zelf hebt geconfigureerd is verder compleet irrelevant, waar het om gaat is dat als software een foutmelding geeft, die melding duidelijk moet zijn.

Thank you come again.

[ Voor 15% gewijzigd door .oisyn op 11-09-2013 17:28 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.oisyn schreef op woensdag 11 september 2013 @ 16:54:
[...]

Je las de eerste keer niet, en je leest nu weer niet. De discussie was dat de melding "Parse error: unexpected T_APU_NAHASAPEEMAPETILON" voor de gemiddelde programmeur niet echt een duidelijke melding is, want alleen een select gezelschap snapt wat het betekent. Het is een Engelse foutmelding, hanteer dan ook Engelse terminologie.

Thank you come again.
Dat is zelfs voor de gemiddelde Indier niet te begrijpen. Tenzij z'n omgeving een beetje last van geelzucht heeft.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Iemand heeft http://mindprod.com/jgloss/unmainnaming.html te letterlijk genomen?

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
StM schreef op woensdag 11 september 2013 @ 13:59:
[...]
[...]

Tja, je leert het binnen de eerste paar dagen dat je met PHP werkt en het is ergens wel nostalgisch, maar de melding van 5.4 is toch echt een verbetering. Zeker als je pretendeert een taal te zijn met lage learning curve.

En alles beter dan PHP 5.3.2 - 5.3.4, daar ontbrak opeens de hele hint over welk symbol unexpected is: http://3v4l.org/4XFCP :D

{signature}

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:08

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Lol,
* F.West98 heeft eigen ranttopic :+

Het. was. al. gefixt.
Nu krijg ik boze mensen over me heen dat ik alles slecht doe enzo :(

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Ealanrian
Dat heet kritiek en feedback daar kan je van leren :+

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Sommige mensen moeten het concept "prioriteiten" eens gaan begrijpen. :F

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Alles high priority, dan gaat alles sneller. Toch?

Verwijderd

Jup. Daarom verzend ik mijn mails ook altijd met High Priority :+

• Ealanrian
Alles is even belangrijk en alles heeft spoed

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Weet iemand trouwens nog een hosting met lage latency? M'n huidige host heeft een ping van bijna een halve seconde :/

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
Owkey.. letterlijk de eerste query die ik vandaag schreef in RavenDB, en ik liep gelijk tegen een bug aan.

Nouja, ik probeerde dan ook niet iets heel standaards te doen. :P Maargoed, ik mailde een testcase naar ze toe, en het werd meteen gefixed. Dat is dan wel weer mooi.

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
Firesphere schreef op woensdag 11 september 2013 @ 18:54:
Weet iemand trouwens nog een hosting met lage latency? M'n huidige host heeft een ping van bijna een halve seconde :/
Hangt er vanaf hoeveel geld je ervoor wilt betalen, en wat je wilt hosten natuurlijk :P

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

D-Raven schreef op woensdag 11 september 2013 @ 18:55:
[...]

Hangt er vanaf hoeveel geld je ervoor wilt betalen, en wat je wilt hosten natuurlijk :P
Tja, een VPS is wat overkill, zoek eigenlijk snelle dedicated hosting. Met Shared sloop ik anderen :P

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Waarom zou een VPS overkill zijn dan? Vaak heb je daar betere performance dan een dedicated server (voor hetzelfde geld dan).

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Firesphere schreef op woensdag 11 september 2013 @ 18:54:
Tja dat soort dingen zag ik ook op Dreamhost. Maar de ping naar google.com was submilliseconde en dat is dan weer erg fijn voor je ranking.

iOS developer

Verwijderd

.oisyn schreef op woensdag 11 september 2013 @ 16:54:
[...]

"Parse error: unexpected T_APU_NAHASAPEEMAPETILON"

Thank you come again.
_/-\o_

• edeboeck
  • Laatst online: 11-09 13:47

edeboeck

mie noow noooothing ...

Verwijderd schreef op woensdag 11 september 2013 @ 18:39:
Jup. Daarom verzend ik mijn mails ook altijd met High Priority :+
Niet vergeten om ook nog in het onderwerp "DRINGEND!" (jawel, mét hoofdletters én uitroepteken) en telkens leesbevestiging te vragen... been there, done received that |:(
Edit: doe dit ook voor élke mail.

[ Voor 4% gewijzigd door edeboeck op 11-09-2013 19:47 ]

• Douweegbertje

Douweegbertje

Firesphere schreef op woensdag 11 september 2013 @ 18:57:
[...]

Tja, een VPS is wat overkill, zoek eigenlijk snelle dedicated hosting. Met Shared sloop ik anderen :P
ik heb alles, inclusief domeinen bij transip met een VPS.
Volgens mij is dat iets van 10-15 euro (iig 10 euro eerste paar maanden).

Mijn response is redelijk goed imo.

check anders maar even wat random domeinen;

vetteburger.nl
allesoverrente.nl

en dan heb ik nog niet boeiend veel onderhoud gedaan aan mijn VPS :+

• PdeBie
Inmiddels met de beginners tutorial van asp.net MVC 4 begonnen (http://www.asp.net/mvc/tu...spnet-mvc4/adding-a-model).

Wat een verschil met Webforms zeg. Dat wordt nog flink oefenen.

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

pdebie schreef op woensdag 11 september 2013 @ 20:13:
Inmiddels met de beginners tutorial van asp.net MVC 4 begonnen (http://www.asp.net/mvc/tu...spnet-mvc4/adding-a-model).

Wat een verschil met Webforms zeg. Dat wordt nog flink oefenen.
Welnee joh. Een hoop onzin vergeten en alleen nog maar logische dingen doen is het.

iOS developer

• PdeBie
hahaha, ja zo kan je het ook bekijken. :+

Reden overigens dat ik hier nu mee bezig en is een bug die ik vorige week had waardoor mijn ViewState om wat voor redenen dan ook naar z'n gallemiezen geholpen werd. Hoe lang ik daar wel niet mee bezig ben geweest om dat uit te zoeken. Bah!

[ Voor 74% gewijzigd door PdeBie op 11-09-2013 20:24 ]

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

douweegbertje schreef op woensdag 11 september 2013 @ 19:53:
[...]

ik heb alles, inclusief domeinen bij transip met een VPS.
Volgens mij is dat iets van 10-15 euro (iig 10 euro eerste paar maanden).

Mijn response is redelijk goed imo.

check anders maar even wat random domeinen;

vetteburger.nl
allesoverrente.nl

en dan heb ik nog niet boeiend veel onderhoud gedaan aan mijn VPS :+
Met momenteel minstens 1 DDoS/maand was het juist de reden om naar Duitsland te verhuizen met m'n serverparkje naar een dedicated hosting ;)

• PdeBie
Briljant! EF Code First maakt gewoon een database met de tabel en alles voor je aan op basis van een klasse die ik zelf geschreven heb. Dat scheelt een bak werk zeg.

• Timmynator0
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-08 07:54
pdebie schreef op woensdag 11 september 2013 @ 20:49:
Briljant! EF Code First maakt gewoon een database met de tabel en alles voor je aan op basis van een klasse die ik zelf geschreven heb. Dat scheelt een bak werk zeg.
Ik heb zelf laatst Database First gebruikt, en ik moet zeggen, dat was ook wel een genot :)

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Welk framework doet dat niet dan? Als ik op mijn sites /dev/build aanroep, bouwt SS de hele db op zoals ik wil... Misschien raar, maar ik vind het logisch dat een framework dat voor mij doet zonder ingewikkelde enge (jahaaa! :P ) terminal dingen.

• Douweegbertje

Douweegbertje

Firesphere schreef op woensdag 11 september 2013 @ 20:36:
[...]

Met momenteel minstens 1 DDoS/maand was het juist de reden om naar Duitsland te verhuizen met m'n serverparkje naar een dedicated hosting ;)
verwar je het niet met versio? :+
Ik heb er zelf overigens geen last van. Net even voor de zekerheid mijn stats bekeken en behalve hier en daar een piekje tot 80% oid niets bijzonders.

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:08

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Vond ik ook :+
Maar echt, .NET MVC is geweldig

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Douweegbertje

Douweegbertje

Maak me maar jaloers jongens :(
Ik was er vandaag ook mee bezig geweest, symfony dan. In mijn geval moet er een applicatie komen, die in feite is gebaseerd op een huidige applicatie. Dusss ik moet het doen met een mssql database die tabellen heeft waarvan soms niemand weet waarvan het is :+ Ding heeft ongeveer 100 tabellen al dan niet meer.. in elk geval dacht ik ook even simpele classes (beetje crud like) te genereren daarop. Eerst entities maken e.d., maar uiteindelijk heeft iets van 70% van de database geen primary key of wat dan ook ..
Verder ook nog tabelnames met '/' slashes erin waardoor ook alles op zijn gat ging. Daarnaast kon hij natuurlijk ook geen enkele relatie vinden tussen tabellen.

Morgen waarschijnlijk handmatig maar allerlei zooi declareren :(

• R4gnax
  • Laatst online: 06-09 17:51
.Gertjan. schreef op woensdag 11 september 2013 @ 14:01:

Web Essentials toevallig geinstalleerd staan? Mijn ervaring is dat een aantal van Mads Kristensen's speeltjes echt grondig stuk zijn. (Een 100% reproduceerbare crash door `unit(` in te tikken in een editor voor een LESS file, bijvoorbeeld...)
Firesphere schreef op woensdag 11 september 2013 @ 20:54:
[...]

Welk framework doet dat niet dan? Als ik op mijn sites /dev/build aanroep, bouwt SS de hele db op zoals ik wil... Misschien raar, maar ik vind het logisch dat een framework dat voor mij doet zonder ingewikkelde enge (jahaaa! :P ) terminal dingen.
EF Code First doet het ook runtime zonder te hercompileren als je gewoon de database connectie string wijzigt en de applicatie recycled. (Het ondersteunt trouwens ook het doorvoeren van mutaties bij versie updates van jouw model structuur.)

[ Voor 29% gewijzigd door R4gnax op 11-09-2013 21:36 ]

• R4gnax
  • Laatst online: 06-09 17:51

Ben met een nieuwe opzet voor een applicatie bezig, MooTools bevalt ook wel, maar Ember ziet er nog wel een stuk onderhoudbaarder uit (mocht ik het ooit snappen) :P.

Koffie!
EmberJS is voor mijn gevoel een framework waar je echt een bepaald keurslijf in wordt gedrukt. AngularJS even zo goed, trouwens. Ik ben zelf meer fan van CanJS, wat de zaken wat meer open laat. (Niet zo open als Backbone overigens; dat is weer de andere tegenpool waar je eigenlijk niet heen wilt.)

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

Ik snap niet zo goed waarom ik een Backbone / Ember / Angular / Can + JS in een ASP.NET MVC app zou willen gebruiken. Dat is zeker alleen zo als je een one page application of iets dergelijks wil?

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Ben er inmiddels ook al een tijdje mee bezig en heeft echt enorme potentie. Ze hebben een beetje rommelige start gehad, maar dat is inmiddels al behoorlijk weggepoetst.
MooTools is een leuke tool (m'n favo tool :)), maar ingehaald qua populariteit door JQuery (ondanks dat eigenlijk niet hetzelfde is).

Ik kwam er laatst weer eentje tegen (maar twijfel of het Can.js was) die ook erg interessant leek (juist omdat storage van data al meteen goed was geregeld).
R4gnax schreef op woensdag 11 september 2013 @ 21:39:
[...]

EmberJS is voor mijn gevoel een framework waar je echt een bepaald keurslijf in wordt gedrukt. AngularJS even zo goed, trouwens. Ik ben zelf meer fan van CanJS, wat de zaken wat meer open laat. (Niet zo open als Backbone overigens; dat is weer de andere tegenpool waar je eigenlijk niet heen wilt.)
Het idee achter Ember en Angular is juist dat door dat keurmerk te gebruiken, je zelf over heel veel dingen niet meer hoeft na te denken.

Flexibiliteit komt uit de lengte of de breedte, niet beide (helaas).

[ Voor 25% gewijzigd door BtM909 op 11-09-2013 21:51 ]

Pagina: 1 ... 22 ... 137 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.