De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 137 Laatste
Acties:
  • 339.402 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Stigandr schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 10:58:

Ik ben van mening dat je op den duur altijd goedkoper uit ben als je een relatie opbouwd met een opdrachtnemer en niet elk project door een ander laat uitvoeren. Ik heb algenoeg de opmerking gehoord "Daar gaan wij niet over dat wordt aanbesteed"
Ehm, zoek maar even op de gefaalde projecten bij de Belastingdienst en UWV/CWI waar een bedrijf al jaren een relatie had opgebouwd en ze na miljoenen toch de projecten maar gingen cancellen ;)

Het hele punt is juist om transparantie te krijgen in wie welke opdracht waarom krijgt en helaas (of gelukkig) moet de overheid dus boven een bepaald bedrag Europees aanbesteden :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 11:07

TheNephilim

Wtfuzzle

Firesphere schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 11:03:
[...]

Jij had ook ruzie met responsive en IE8?
Haha, nou ruzie nog niet :+ Een klant mailde dat de website er op zijn kantoor niet werkte. Na de screenshots in ontvangst genomen te hebben, realiseerde ik me dat het (voor mij voor het eerst) mobile first was en dat IE8 daar natuurlijk niks mee kan.

Respond.js in de browser intikken en even https://github.com/scottjehl/Respond includen loste het probleem meteen op :p

De website was overigens nog preview hoor, dus geen productie foutjes oid. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-09 21:49

CodeIT

Code IT

Alex) schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 10:57:
Ik ben eerder vanochtend tot de ontdekking gekomen dat Vodafone een Javascript-file injecteert bij HTTP-requests, waarbij dat JS-bestand afkomstig is van een Australisch IP-adres (1.2.3.50) en waar verder niks over te vinden is. :/

Ik heb het op twee machines getest (een Mac en een Windows-machine) en via een Vodafone-verbinding staat het script er wel, via een niet-Vodafone-netwerk is het er niet. Om het nog leuker te maken: de proxyserver hier op kantoor blokkeert het IP-adres onder de noemer 'Virus/spyware'...
Volgens mij ben je niet de eerste die dit ontdekt: http://stackoverflow.com/...ction-from-vodafone-proxy
Wel apart dat vodafone met deze praktijken door blijft gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door CodeIT op 10-09-2013 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:44

Firesphere

Yoshis before Hoshis

TheNephilim schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 11:06:
[...]

Haha, nou ruzie nog niet :+ Een klant mailde dat de website er op zijn kantoor niet werkte. Na de screenshots in ontvangst genomen te hebben, realiseerde ik me dat het (voor mij voor het eerst) mobile first was en dat IE8 daar natuurlijk niks mee kan.

Respond.js in de browser intikken en even https://github.com/scottjehl/Respond includen loste het probleem meteen op :p

De website was overigens nog preview hoor, dus geen productie foutjes oid. :9
Firesphere in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 4"
;)

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Haha, weten van het bestaan van Respond.js heb ik zeker aan de Devschuur te danken :o Wel grappig dat ik dan toch nog steeds dezelfde 'wtf' doormaak :+

[ Voor 9% gewijzigd door TheNephilim op 10-09-2013 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:00
Stigandr schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 10:42:
[...]

Volgens mij is het probleem juist dat ze het aanbesteden en dan alleen naar de prijs kijken

Daarnaast is er blijkbaar bij de overheid niemend met verstand van techniek als ze zich dit soort onzin laten wijs maken:

[...]

en

[...]
*politicus modus; Maar ze doen het echt best goed hoor, ze hebben dit jaar minder budget gekregen

En dat na al 3 miljard opgestookt te hebben :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-09 12:25
3 miljard zou niet zo erg zijn, als we maar wisten waar het dan aan was uitgegeven. Ik heb nog nooit gehoord dat er zulke dramatische veranderingen waren doorgevoerd bij zo'n ICT-overheidsproject dat we er allemaal blij van werden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Ik heb het script gedownload en op Pastebin gezet: http://pastebin.com/waHQ16Yc
De oorspronkelijke URL is http://1.2.3.50/jsi/flash...le=gordon.js&max-age=3600, en dit wordt geïnject net na <html>...

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

Alex) schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 11:18:
De oorspronkelijke URL is http://1.2.3.50/jsi/flash...le=gordon.js&max-age=3600, en dit wordt geïnject net na <html>...
Oh, wat een slimme humor zeg. flash.php?file=gordon.js :')

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:32

alienfruit

the alien you never expected

Friggin ExtJs kan niet eens gridje renderen met 70 regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Alex) schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 11:18:
Er wordt / werd vaak code injection gedaan om plaatjes en "CDN" achtige dingen te proxyen (lees vanaf Vodafone caching omgevingen) te laden, maar wat ze hier simpelweg doen is een Open source Flash dingetje in JS includen.

Maakt het wellicht makkelijker om Flash weer te geven op non-Flash devices. Zie ook: https://github.com/tobeytailor/gordon en
Rhonda: An AS2 bytecode interpreter for JavaScript

[ Voor 4% gewijzigd door BtM909 op 10-09-2013 11:26 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

jip_86 schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 11:11:
[...]

*politicus modus; Maar ze doen het echt best goed hoor, ze hebben dit jaar minder budget gekregen

En dat na al 3 miljard opgestookt te hebben :X
Alsof minder budget direct meer efficiëntie betekent :X
De tarieven van de leveranciers zullen echt niet dalen dus is men sneller door het budget heen. Het project zal dus alsnog uit budget lopen, of er zal een brak product staan welke pas gepatched wordt als er weer budget is. Daarom zullen de problemen nog wel tot 2015 aan blijven houden ;)

Het is trouwens heel moeilijk om te zien waar die 3 miljard heen is gegaan, dat is echt niet alleen development. Er zit vast ook een hoop draai-konterij bij van de opdrachtgever (alsof het rijk altijd weet wat ze wil :/ ), dikke bedragen voor tig lagen management, marketing, trainingen, etc...

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg je een mailtje van een klant, met enkel een screenshot van een 404-pagina. Vraag je hoe hij daar terecht kwam:
/clients/view/20 en vervolgens /20 weggehaald
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
Logisch toch?

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Laatst online: 19-09 21:09
Verwijderd schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 11:26:
Krijg je een mailtje van een klant, met enkel een screenshot van een 404-pagina. Vraag je hoe hij daar terecht kwam:

[...]

_O-
Moet je ook maar logische url's pakken ;)
code:
1
2
3
4
5
clients
clients/create
clients/20
clients/20/edit
etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
Barryvdh schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 11:28:
[...]

Moet je ook maar logische url's pakken ;)
code:
1
2
3
4
5
clients
clients/create
clients/20
clients/20/edit
etc
+1, maar dan nog: als gebruiker moet je niet klagen dat als je gaat kutten aan de URL dat je dan errors krijgt.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-09 16:41
.Gertjan. schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 11:25:
[...]

De tarieven van de leveranciers zullen echt niet dalen dus is men sneller door het budget heen. Het project zal dus alsnog uit budget lopen, of er zal een brak product staan welke pas gepatched wordt als er weer budget is. Daarom zullen de problemen nog wel tot 2015 aan blijven houden ;)

Het is trouwens heel moeilijk om te zien waar die 3 miljard heen is gegaan, dat is echt niet alleen development. Er zit vast ook een hoop draai-konterij bij van de opdrachtgever (alsof het rijk altijd weet wat ze wil :/ ), dikke bedragen voor tig lagen management, marketing, trainingen, etc...
En hoe moeilijk is een project als Werk.nl eigenlijk, vraag ik me dan af.

Je hebt een aantal zaken:
- input werkgevers > Vacatures + bedrijfsgegevens / beheeromgeving?
- input werkzoekende > Sollicitaties, persoonsgegevens etc.
- Vacatures zoeken. Categorieen, bijpassende vacatures (koppeltabel?)
etc. etc.

Maar al met al is dit geen hele spannende data bij elkaar. Dat hoeft toch niet zoveel te kosten?

Dit is toch met max een half jaar/jaar te realiseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

pdebie schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 11:30:
[...]

En hoe moeilijk is een project als Werk.nl eigenlijk, vraag ik me dan af.

Je hebt een aantal zaken:
- input werkgevers > Vacatures + bedrijfsgegevens / beheeromgeving?
- input werkzoekende > Sollicitaties, persoonsgegevens etc.
- Vacatures zoeken. Categorieen, bijpassende vacatures (koppeltabel?)
etc. etc.

Maar al met al is dit geen hele spannende data bij elkaar. Dat hoeft toch niet zoveel te kosten?

Dit is toch met max een half jaar/jaar te realiseren?
Ik gok zomaar dat er allerlei ingewikkelde koppelingen met bijzondere API's zijn om data van verschillende instanties te kunnen koppelen. Tenminste, dat kan ik me zo voorstellen.

Maar, inderdaad iets dergelijks moet veel sneller en zeker goedkoper kunnen dan waar het nu voor gedaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:00
.Gertjan. schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 11:25:
[...]

...
Vandaar ook de politicus modus ;) Er zal eerder nog een leger externe consultants ingehuurd zijn om die problemen op te lossen wat dan weer ergens uit een ander potje komt waardoor je waarschijnlijk 400 miljoen kwijt bent :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-09 10:53

Hoogie2004

Whohooooo

Ik wil ook best voor 3 miljard wat half werkende websites opleveren :+

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Voor 3 miljard, lever ik 'm nog werkend af ook! Al zal ik er 10 jaar mee bezig zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

De echte slimmerts zetten gewoon een leger Indiërs aan het werk :+ Hell, met 3 miljoen kun je het wel regelen daar denk ik :p

[ Voor 30% gewijzigd door TheNephilim op 10-09-2013 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
Het grote probleem is dat ze vaak kiezen voor zij die de goedkoopste offerte tonen. Vervolgens laten ze deze lekker doen, zonder dat er vanuit de overheid ook maar een deftige kwaliteitscontrole gebeurd. Met als gevolg dat alle foutjes/fouten pas naar boven komen van zodra het project is opgeleverd en men dus moet bijbetalen voor aanpassingen.

Zo gaat dat hier in België toch met ons wegennet :D

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

TheNephilim schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 11:45:
De echte slimmerts zetten gewoon een leger Indiërs aan het werk :+ Hell, met 3 miljoen kun je het wel regelen daar denk ik :p
Je moest eens weten hoeveel partijen de boel lekker offshoren naar India of andere "dubbeltje op de eerste rang" ontwikkelteams, maar wel richting de Nederlandse tarieven rekenen. Dus jij bent met 3 miljoen klaar, en rekent 3 miljard aan de staat. Lekkere winstmarge :9

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
.Gertjan. schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 11:54:
[...]

Je moest eens weten hoeveel partijen de boel lekker offshoren naar India of andere "dubbeltje op de eerste rang" ontwikkelteams, maar wel richting de Nederlandse tarieven rekenen. Dus jij bent met 3 miljoen klaar, en rekent 3 miljard aan de staat. Lekkere winstmarge :9
Ervaring? :)

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Tijd voor een hapje! :o

Lekkere havercroissantjes van de bakker en verschillende soorten brood *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

C#:
1
2
3
var foo = new System.Windows.Forms.Button() { Text = "hello, world" };
foo.Click += (o, e) => { MessageBox.Show("hallo!"); };
foo.Dump();
Dit werkt dus ook in LINQPad :P Ik leer elke dag weer enorm nuttige dingen.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

In ieder geval niet aan de kant waar ik iets had aan de winstmarge ;) . Maar ik ken wel een aantal gevallen waar iets vergelijkbaars is gebeurd. Er werd een niet al te goedkoop tarief gehanteerd, maar ondertussen werd de boel richting het buitenland gegooid en vond er weinig tot geen controle plaats.

Het kan ook goed gaan, ik heb zelf bij een club gezeten welke software liet maken in Oekraïne, maar daar was een redelijk strikte controle op en er vond veel communicatie plaats tussen het team in NL en UA. Ik ben dan ook niet direct tegenstander van offshoren/outsourcen, maar er moet wel een goede controle/communicatie zijn. Helaas gaat dat in veel van dat soort projecten helemaal mis en blijkt bij oplevering er geen bal van te kloppen.

Wat je trouwens ook vaak ziet is dat de besparing op development teniet wordt gedaan door de vele uren (senior) inzet in Nederland voor het opstellen van documentatie (veel van die teams moet je alles voorkauwen). Je hebt dan een minimaal bedrag aan development besteed, maar een berg kosten aan ontwerp/projectmanagement. En als die bodemloze put waar je geld in mikt nog niet diep genoeg is, dan kom je er vaak wel achter op het vlak van onderhoud. Als er weinig controle is krijg je een niet onderhoudbaar product en lopen de kosten voor onderhoud helemaal de spuigaten uit. Goedkoop is soms op termijn echt duurkoop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
$ git pull

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/VZIEked.gif

it's that time of the month again

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-09 16:36
Moet je ook regelmatiger pullen... :P

---

Argh. SELinux, wat een naar ding kan dat soms zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
bdalenoord schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 13:18:
Moet je ook regelmatiger pullen... :P
cronjob op iedere 5 minuten instellen dan maar? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gamebuster schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 13:16:
$ git pull

[afbeelding]

it's that time of the month again
Had vandaag ook een mooie: moest een git pull --rebase doen vandaag (dont ask 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 19:30
Verwijderd schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 14:01:
[...]

Had vandaag ook een mooie: moest een git pull --rebase doen vandaag (dont ask 8)7 )
Iemand had in je branch zitten werken? Dat is toch niet zo erg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robbiedobbie schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 14:13:
[...]

Iemand had in je branch zitten werken? Dat is toch niet zo erg?
Nee zat op een nieuw project en iemand was zo leuk geweest de log files mee te committen(dus de repo was veel te groot, en niemand heeft het gemerkt voor meer dan een jaar :+ ).. en git vind dan het rebasen, na een filter_branch om de files te deleten, met 10000+ commits niet echt leuk :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2013 14:19 . Reden: 0 minder :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
_Moe_ schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 11:54:
Het grote probleem is dat ze vaak kiezen voor zij die de goedkoopste offerte tonen. Vervolgens laten ze deze lekker doen, zonder dat er vanuit de overheid ook maar een deftige kwaliteitscontrole gebeurd. Met als gevolg dat alle foutjes/fouten pas naar boven komen van zodra het project is opgeleverd en men dus moet bijbetalen voor aanpassingen.

Zo gaat dat hier in België toch met ons wegennet :D
Ik had juist begrepen dat jullie in België aan 't fixed bid pricing model gingen: voor xx miljoen een weg aanleggen en je zoekt het maar uit met je extra kosten principe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Wegen aanleggen? België?

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
BtM909 schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 14:26:
[...]
... je zoekt het maar uit met je extra kosten principe.
Ik denk dat ze eerst uitzoeken hoe ze de effectieve kosten kunnen drukken. Of ze nu een bedding van 4cm leggen of de opgelgde 30cm. Maakt niet uit, wordt toch niet gecontroleerd.

Bovenstaand voorbeeld hadden wij laatst voor bij ons in de gemeente, maar geen haai die erom kraait hoor. De overheid legt binnen 2 jaar toch weer een nieuwe baan aan. 8)7

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Wut?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Ja ze kennen in het Engels wel een pre- en postfix, maar geen mid-(?) fix :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coca-Cola
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
PrisonerOfPain schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 10:39:

[...]

Krijg je een bug assigned - maar dan mailed 'ie niet even de beschrijving en de comments mee. Lekker dan, heel de ochtend druk lopen maken over waarom dat verrekte kut systeem nog steeds niet werkte - bleek het een compleet andere bug te zijn. Ja lekker dan.
Anders pas je gewoon de email templates aan van JIRA en krijg je precies de info die je wilt? Wij krijgen gewoon alle relevante info in zo'n mailtje and anders is het 1 click op de link om naar het issue te gaan. Ik vind persoonlijk JIRA echt heerlijk werken O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

* Firesphere heeft ondertussen al de hele middag besprekingen

Ik wil gewoon programmeren }:|

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mulder_fox
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-01 10:16
heerlijk is dat :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
TheNephilim schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 15:02:
[...]

Oh dat was het doel van een post met een link naar wiki zonder onderbouwing verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Firesphere schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 15:38:
* Firesphere heeft ondertussen al de hele middag besprekingen

Ik wil gewoon programmeren }:|
Dat verhaal ken ik ook. Vandaag staan er ook weer 4 meetings op het programma waarvan 3 eigenlijk niet echt noodzakelijk. En dat terwijl ik een giga-achterstand heb ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

Verwijderd schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 15:39:
[...]

Dat verhaal ken ik ook. Vandaag staan er ook weer 4 meetings op het programma waarvan 3 eigenlijk niet echt noodzakelijk. En dat terwijl ik een giga-achterstand heb ...
Je manager moet ook nog werken, dat ie door te werken jou van het werk houdt, jammer dan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 15:39:
[...]

Niet noodzakelijke meetings hoef je toch ook niet heen te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HMS schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 15:42:
[...]

Je manager moet ook nog werken, dat ie door te werken jou van het werk houdt, jammer dan. :P
Daar komt het inderdaad op neer ja. Ik zit in 2 teams tegelijk wat betekent dat ik 2 maal zo veel meetings heb :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

BtM909 schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 15:39:
[...]

Oh dat was het doel van een post met een link naar wiki zonder onderbouwing verder...
Ik denk het :p

---

Net even een meevaller, in plaats van een compleet nieuwe stijl te gaan schrijven voor BuddyPress en bbPress laten we het lekker zo! 8) Even wat kleine aanpassingen en dan gewoon klaar! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ealanrian schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 15:43:
[...]

Niet noodzakelijke meetings hoef je toch ook niet heen te gaan?
Ze zijn vaak in het een of het andere opzicht wel interessant. Misschien moet ik gewoon iemand vinden die zijn nota's met mij kan delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:51
Er zijn heel wat opties om vergaderingen tot een minimum te beperken. Als je last hebt van ellendig lange vergaderingen waar niets besproken wordt, dan moet je eens voorstellen om staand te vergaderen. Succes gegarandeerd om urenlange vergaderingen in te korten.
Een andere optie is om bijvoorbeeld de meeting vlak voor de lunch te plannen. In veel gevallen willen mensen dan zo snel mogelijk afronden omdat ze honger hebben :)

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Er moet een voorzitter zijn die zich strak aan de agenda en tijd houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 19:18
Exact Online API. :r

Wat een ontzettend beroerd gedocumenteerde API is dat zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

dev10 schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 15:48:
Exact Online API. :r

Wat een ontzettend beroerd gedocumenteerde API is dat zeg.
Probeer eens AFAS spul :F |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moi_in_actie schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 15:44:
Er zijn heel wat opties om vergaderingen tot een minimum te beperken. Als je last hebt van ellendig lange vergaderingen waar niets besproken wordt, dan moet je eens voorstellen om staand te vergaderen. Succes gegarandeerd om urenlange vergaderingen in te korten.
Een andere optie is om bijvoorbeeld de meeting vlak voor de lunch te plannen. In veel gevallen willen mensen dan zo snel mogelijk afronden omdat ze honger hebben :)
Hier is het zo dat er een conference room geboekt moet worden om een vergadering te doen. Die boek je gewoonlijk voor 1 uur met als gevolg dat een vergadering dus ook maximaal 1 uur kan duren.

En tja, 4 vergaderingen van 1 uur = 4 uur vergaderen. Daar gaat een halve dag.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2013 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
De API van YourMailingListProvider is ook niet bepaald goed gedocumenteerd! Gelukkig is de code meer dan duidelijk :)

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 15:50:
[...]

Hier is het zo dat er een conference room geboekt moet worden om een vergadering te doen. Die boek je gewoonlijk voor 1 uur met als gevolg dat een vergadering dus ook maximaal 1 uur kan duren.

En tja, 4 vergaderingen van 1 uur = 4 uur vergaderen. Daar gaat een halve dag.
Als de standaard boekings tijd word aangepast tot 30 minuten halveer je dus al de vergadertijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ealanrian schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 15:52:
[...]

Als de standaard boekings tijd word aangepast tot 30 minuten halveer je dus al de vergadertijd
Ja maar 30 minuten is wel echt te weinig voor veel vergaderingen. Meestal zijn het vergaderingen die te maken hebben met de status en iedereen moet dus aangeven wat hij / zij de afgelopen tijd gedaan heeft. Op een half uur laat je 10 mensen maar 3 minuten praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterwouter2
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 15:53:
[...]

Ja maar 30 minuten is wel echt te weinig voor veel vergaderingen. Meestal zijn het vergaderingen die te maken hebben met de status en iedereen moet dus aangeven wat hij / zij de afgelopen tijd gedaan heeft. Op een half uur laat je 10 mensen maar 3 minuten praten.
Lijkt me meer dan genoeg. Wat heb je gedaan, wat ga je doen, wat zijn je problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Laatst online: 18-09 19:18
_Moe_ schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 15:50:
De API van YourMailingListProvider is ook niet bepaald goed gedocumenteerd! Gelukkig is de code meer dan duidelijk :)
Ik ben jaloers. Bij Exact Online is er nauwelijks voorbeeldcode.

Het grappige is ook dat je kunt aangeven hoe veel je aan een pagina uit de documentatie hebt gehad. Dit kan met een schaal van 1 tot 5. De eerste pagina die hoger scoort dan een 2 gemiddeld moet ik nog tegenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:32

alienfruit

the alien you never expected

Ach ja, bij de SAP FMs hebben we hier allemaal geen documentatie :P Net twee uur lopen chatten met iemand de boel heeft lopen debuggen :P Blijkt het een master data probleem te zijn :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

wouterwouter2 schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 15:57:
[...]

Lijkt me meer dan genoeg. Wat heb je gedaan, wat ga je doen, wat zijn je problemen.
Of: waarom loop je niet op schema en wat ga je eraan doen. Kan langer worden maar mogelijk duurt het nul minuten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-07 14:19
Was het maar elke dag dinsdag 10-09-2013 :+

1. Ik krijg vandaag te horen dat ik in plaats van een 3de jaar contract, direct een vast contract krijg
2. Daarnaast krijg ik donderdag (morgen werk ik lekker thuis) een 22" scherm met een hoger resolutie dan wat ik nu heb (19" met 1280x1024 geforceert naar 1500x1200)
3. Ik heb lekker aan een stuk door kunnen werken
4. Tijd ging snel en ik kan al bijna naar huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
Soundless schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 16:28:
Was het maar elke dag dinsdag 10-09-2013 :+

1. Ik krijg vandaag te horen dat ik in plaats van een 3de jaar contract, direct een vast contract krijg
2. Daarnaast krijg ik donderdag (morgen werk ik lekker thuis) een 22" scherm met een hoger resolutie dan wat ik nu heb (19" met 1280x1024 geforceert naar 1500x1200)
3. Ik heb lekker aan een stuk door kunnen werken
4. Tijd ging snel en ik kan al bijna naar huis
Fijn voor je! :)

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:42

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

TheNephilim schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 15:02:
[...]

Infix. Zou je moeten weten ;)

[ Voor 15% gewijzigd door .oisyn op 10-09-2013 16:31 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Maar “infix” wordt (blijkbaar) niet gebruikt voor “tussenvoegsel” in het Engels. :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:32

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Dat komt omdat het Engels geen tussenvoegsel kent... alleen in NL en BE kennen ze dat. Verder nergens.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Creepy schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 16:40:
Dat komt omdat het Engels geen tussenvoegsel kent... alleen in NL en BE kennen ze dat. Verder nergens.
Duitsland (von), Frankrijk (de), Italie & Portugal.

Wikipedia: Nobiliary particle

[ Voor 22% gewijzigd door PrisonerOfPain op 10-09-2013 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

OkkE schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 16:33:
[...]

Maar “infix” wordt (blijkbaar) niet gebruikt voor “tussenvoegsel” in het Engels. :)
Not really my point, ik bedoelde dat een programmeur wel bekend moet zijn met de term "infix" als tegenhanger van pre- en postfix ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

.oisyn schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 16:50:
[...]

Not really my point, ik bedoelde dat een programmeur wel bekend moet zijn met de term "infix" als tegenhanger van pre- en postfix ;)
Is het dan geen 'tussen'-hanger :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

.oisyn schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 16:50:
[...]

My bad. Nu ik de reactie(s) nogmaals bekijk, is het me duidelijk dat je dit bedoelde. :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Ik moet binnenkort beginnen aan een Windows CE 5 applicatie. Ik kan ook de browser gebruiken en een IE6 app maken :P Zal m'n VS2008 installatie weer eens afstoffen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
mag updatepanels gaan gebruiken :F

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/VZIEked.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

kenneth schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 16:26:
[...]

Of: waarom loop je niet op schema en wat ga je eraan doen. Kan langer worden maar mogelijk duurt het nul minuten :)
Je bent in de war met een scrum-meeting. Op een vergadering is doorgaans meer vraag-antwoordspel nodig. Als iedereen wil weten wat iedereen aan het doen is, schrijft een teamleider maar een rapport.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-09 20:54

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

*O* geen PDO drivers
* zet pdo drivers in de /ext (php)
*O* mssql server ondersteund het niet

Dusss morgen maar weer verder |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
TheNephilim schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 11:36:
[...]

Ik gok zomaar dat er allerlei ingewikkelde koppelingen met bijzondere API's zijn om data van verschillende instanties te kunnen koppelen. Tenminste, dat kan ik me zo voorstellen.

Maar, inderdaad iets dergelijks moet veel sneller en zeker goedkoper kunnen dan waar het nu voor gedaan is.
Die koppelingen zijn niet zo complex hoor :). Ik heb gewerkt aan het Klant Contact Centrum voor UWV (dus de applicatie die de agents gebruiken als je ze belt) en daar werd vaak met dezelfde systemen gekoppelt en dat zijn vrijwel allemaal webservices. Ik weet dus een klein beetje hoe de infra zit bij UWV ect. maar kan me niet voorstellen dat het tot 2015 de problemen zich voorblijven doen. Al is de infrastructuur nog zo ruk dat zou je prima sneller moeten kunnen oplossen. Ik gok daarom ook dat 75% van die tijd politiek geneuzel is.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

En maak een topic voortaan aan! :-( :( })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:51
Tuurlijk; volgende keer roep ik wel gewoon ongefundeerd iets zonder argumentatie. Mensen moeten dat dan maar gewoon als waar aannemen. De politiek doet niets anders, toch? :+

[ Voor 4% gewijzigd door R4gnax op 10-09-2013 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

R4gnax schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 22:23:
[...]

Tuurlijk; volgende keer roep ik wel gewoon ongefundeerd iets zonder argumentatie. Mensen moeten dat dan maar gewoon als waar aannemen. De politiek doet niets anders, toch? :+
ehh ja ik weet niet wat je rookt maar ik had het tegen F.West98 die van de coffee corner een helpdesk heeft gemaakt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
douweegbertje schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 22:26:
ehh ja ik weet niet wat je rookt maar ik had het tegen F.West98 die van de coffee corner een helpdesk heeft gemaakt. ;)
Citeer dan even de persoon tegen wie je het hebt. Nu kreeg ik de indruk dat je gewoon de vorige poster in de thread (mij dus) aansprak.

offtopic:
Ik rook trouwens niet; altijd al een smerige gewoonte gevonden, maar sinds ik met familie van dichtbij meegemaakt heb wat het op latere leeftijd met je longcapaciteit en aderen kan hebben gedaan blijf ik er al helemaal af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Dus.... ff onderhoud. We'll be right back...... zoooo...

Mocht je wat posts missen, het gerant van FWest staat nu in F.West98 in "Inputveld met daarna een .NET MVC Validation box" ;)

[ Voor 70% gewijzigd door Creepy op 10-09-2013 22:44 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:08

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Daar ging de stofzuiger...

Volgens mij wat gemist hierboven :+ (en er staat nog wat, nu totaal irrelevants, Creepy, dat is creepy :+ )

Nu eens verder sleutelen.

edit:
ah :+

[ Voor 31% gewijzigd door F.West98 op 10-09-2013 22:46 ]

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Ik wil me toch eens meer gaan verdiepen in MVC op basis van .NET. Iemand tips voor handige websites/boeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Dat gerant dat je beter een topic aan het kunnen maken (zeker met die situatieschets post) laten we gewoon staan als waarschuwing voor het volgende broekie dat wil gaan helpdesken hier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:08

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Het was al opgelost ;(

[ Voor 4% gewijzigd door F.West98 op 10-09-2013 22:47 ]

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Ik wil niet stoken maar ik zou F.West98 even een temp ban geven van een paar uur. Niet alleen omdat hij hier alles vervuild maar ook omdat het 10 uur is geweest!

Afbeeldingslocatie: http://bijwelkereorganisatiewerkjij.nl/wp-content/uploadedcontent/2012/03/uil.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

F.West heeft z'n eigen ranttopic! :D _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:46
pdebie schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 22:46:
Ik wil me toch eens meer gaan verdiepen in MVC op basis van .NET. Iemand tips voor handige websites/boeken?
Pro ASP.NET MVC 4 Framework. Best book ever (voor MVC dan ;p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
Avalaxy schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 22:56:
[...]

Seconded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS

HMS

Godver, vandaag mijn Lumia 920 met een brakke batterij voor reparatie opgestuurd. Zit nu opgezadeld met een iPhone 3G met een uber brak, door turk gerepareerd, scherm. Druk je de bovenste e-mail aan, selecteert dat domme ding de onderste. Dit wordt een lange garantieperiode... Even kijken of ik niet recht heb op een vervangend toestel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Dus, koffie of bier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS

HMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Laatst online: 13:13
[...] Pro ASP.NET MVC 4 Framework. Best book ever (voor MVC dan ;p)
Die serie is voor ASP.NET MVC best fijn ja! Heb zelf deel 2 ervan, maar ga denk ik binnenkort de laatste even halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:46
Ik heb deeltje 3, maar volgens mij is 4 slechts een update met de nieuwe features. Erg fijn dat ze een uitgebreid voorbeeld pakken en ook wat meer uitleggen dan puur MVC (ook dependency injection, unit testing). Geeft een veel beter/completer beeld, en het is nog interessanter ook dan een lijstje met saaie functies.

Verwijderd

Herinneren jullie deze nog?
Verwijderd schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 15:30:
[...]

Test case:
(ja, al die regels zijn nodig).
C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
    float globalstate = 3.123123123122;
    std::cin >> globalstate; // prevent dead code elimination..

float foo = 1.312;
    float bar = 1.31223;

auto lambda = [&](){
        // put enough work in the lambda so that the compiler
        // will decide NOT to inline this function.
        globalstate = globalstate / bar;
        globalstate = globalstate / foo;
        globalstate = globalstate / bar;
        globalstate = globalstate / foo;
<snip>
    };

lambda();

std::cout << globalstate << std::endl; // prevent dead code elimination;

return 0;

Resulterende assembly:
<snip>
Nu, dat komt dus door een klassiek geval van.. pointer aliasing.

Wat de compiler achter de schermen doet is een struct creeren met alle variabelen. Pointer naar globalstate, foo, en bar. Bij niet-inlinen van de functie kan de compiler niet bewijzen dat deze niet naar hetzelfde toe pointen. Daardoor reload hij de inhoud van foo en bar steeds.

Not a bug, maar wel onverwacht. Moraal van het verhaal: pas bij lambda expressies extra op dat de pointers niet aliassen.

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-08 15:32
douweegbertje schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 22:47:
Ik wil niet stoken maar ik zou F.West98 even een temp ban geven van een paar uur. Niet alleen omdat hij hier alles vervuild maar ook omdat het 10 uur is geweest!

[afbeelding]
Post van de dag :')

I vote coffee!

Good night :w

[ Voor 4% gewijzigd door w4v3g0d op 11-09-2013 00:54 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 september 2013 @ 00:48:
Herinneren jullie deze nog?

[...]

Nu, dat komt dus door een klassiek geval van.. pointer aliasing.

Wat de compiler achter de schermen doet is een struct creeren met alle variabelen. Pointer naar globalstate, foo, en bar. Bij niet-inlinen van de functie kan de compiler niet bewijzen dat deze niet naar hetzelfde toe pointen. Daardoor reload hij de inhoud van foo en bar steeds.

Not a bug, maar wel onverwacht. Moraal van het verhaal: pas bij lambda expressies extra op dat de pointers niet aliassen.
Dankje, je hebt me op een wikipedia streak gezet :P

• Ealanrian
  • Nu online
Pfff wakker worden is lastig vandaag. Saai stuk rijden, slecht geslapen en bijna verslapen. nee geen goeie start vandaag... Misschien dat steelpanther gaat helpen maar ik verwacht dat het een koffie dag word

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Nonsens, nog steeds een bug. Geen van de variabelen zijn mogelijk aliases van elkaar, hij kan dus elke pointer als __restrict definiëren.

Desalniettemin blijft het zo dat je global state aan het aanpassen ben, dus spilling naar mem blijf je houden zodra je een andere non-inline functie aanroept of een barrier tegenkomt (zoals schrijven naar een volatile). Ook voor functies met ref (out) params is het aan te raden om eerst je calculaties volledig in locals te doen en pas aan het eind de boel weg de schrijven naar de refs. Tenzij de aangepaste state al eerder zichtbaar moet zijn natuurlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 11-09-2013 09:55 ]

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

[...]

Leest lekker weg, maar als naslagwerk is het niet echt een fijn boek. Ik heb hem hier ook liggen, als je van voor naar achter erdoorheen werkt is het een goed boek, maar als je vervolgens iets wilt terugzoeken ben je even bezig. Wilde ooit aan mijn collega iets laten zien uit het boek (hij is ook aan MVC begonnen), maar kon het gewoon niet vinden :X

De index/woordenlijst is niet echt lekker bruikbaar (vind ik).

Maar MVC is da bomb :9 Nu 1 project volledig in MVC gedaan en ook bezig een complex bestaand project geleidelijk om te schrijven naar MVC. Het feit dat je lekker met bindings werkt scheelt zo'n hoop weergave logica, en als je daarnaast het verhaal met actions een beetje in de vingers hebt kun je software in mooie kleine chunks opbreken. Ik ben helemaal fan :)

Pagina: 1 ... 21 ... 137 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.