De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 132 ... 137 Laatste
Acties:
  • 339.385 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Douweegbertje schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 14:03:
[...]

Gebruik, geen misbruik :p Maar goed ik snap het punt wel, alleen voor sommige is die 100$ winst hun 'leven'. Anders had je weer een werkloze erbij misschien. Wie weet lag hij al voor de slijter midden in de nacht, of weet ik veel hoe die er aan komt. Punt is, je kunt er nog aan komen alleen je betaald er mee voor.

Stel je hebt een oplage van 100, en 200 mensen willen dat heel graag dan zitten er altijd nog 100 buiten de boot. Als er van de 100 ongeveer 10 duurder worden doorverkocht dan zijn er 90 mensen die 'er zo' aan kunnen komen en 10 mensen die het niet gelukt is maar het verdomd graag willen dat ze het zo doen. Ik heb ook wel eens iets gekocht van een speciaal spel via zo'n handelaar. In zekere zin was ik wel blij, anders had ik hem never nooit gehad. Ik betaal alleen wat meer :)

Nu heb je nog een kans om hem te halen, zonder zo'n handelaar had je waarschijnlijk helemaal geen kans gehad.
Zonder die handelaar was ik misschien diegene die de fles had kunnen kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 05:50

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Verwijderd schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 14:09:
[...]

Zonder die handelaar was ik misschien diegene die de fles had kunnen kopen ;)
Het duurde meer dan een uur voordat ze verkocht waren, dus als je het echt wilde en er klaar voor stond kon je er denk wel één krijgen. Dus met of zonder handelaar was dit wel gelukt mits je op tijd was :) Daarbij hadden ze volgens mij ook nog een actie dat ze kleinere flesjes verkochten als je een x-aantal duvel 33c kocht.

Maar succes, er komen nog wel meer acties waar je het kunt krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Waarom, kom ik altijd op 't idee om nog een kop koffie te pakken, wanneer ik hoor dat de espressomachine zich schoon spoelt, en afsluit. In plaats van net even 5 minuten daarvoor. :/

Opstarten dat ding dan maar weer. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:24
Dat ding heeft gewoon door dat jij koffie wilt en gaat dan snel in de weg zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:59
GateKeaper schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 14:27:
Waarom, kom ik altijd op 't idee om nog een kop koffie te pakken, wanneer ik hoor dat de espressomachine zich schoon spoelt, en afsluit. In plaats van net even 5 minuten daarvoor. :/ [...]
Herkenbaar... Niet dat ik nu koffie wil uit dat ding. Moet nodig schoongemaakt worden van binnen want zit duidelijk schimmel in. Dat smaakt overigens hetzelfde als dat je een koude kop koffie pakt en er een druppel dreft (of ander afwasmiddel) in doet. (Ja, de smaken herken ik beide jammer genoeg :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Caelorum schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 15:01:
[...]
(Ja, de smaken herken ik beide jammer genoeg :X )
Doet me denken aan een tijdje terug, toen ik "even snel" een slok melk uit een pak nam. (woon hier alleen, dus dan mag 't O-) ). Zoooo, toen was ik snel wakker. |:(

Maar hoe je schimmel in een koffiemachine krijgt? Dat is toch wel een primaire levensbehoefte hoor. Die loopt hier zo vaak door, dat de schimmel volgens mij zelfs niet wil groeien als ik 'm nooit schoon zou maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kridri
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 27-08 12:56
GateKeaper schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 15:16:
[...]

Doet me denken aan een tijdje terug, toen ik "even snel" een slok melk uit een pak nam. (woon hier alleen, dus dan mag 't O-) ). Zoooo, toen was ik snel wakker. |:(

Maar hoe je schimmel in een koffiemachine krijgt? Dat is toch wel een primaire levensbehoefte hoor. Die loopt hier zo vaak door, dat de schimmel volgens mij zelfs niet wil groeien als ik 'm nooit schoon zou maken.
+1 Koffie moet vloeien

Iemand ervaring met Vala

Als iedereen een klein beetje luier was, zouden er een heleboel problemen zo de wereld uit zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

GateKeaper schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 15:16:
[...]

oh jawel :+
Wij krijgen het oude apparaat van een andere locatie. Hier zat ongeveer 40 man eruit te lurken. Toen wij hem even open deden zaten er hele plakkaten troep binnen. Op een gegeven moment blijft er troep hangen, en het is dan warm, vochtig.. ideale omgeving dus voor schimmel :p

Wij ITers hebben in onze kamer gelukkig nog gewoon een koffie apparaat met een filter. Oldschool met wel het lekkerste :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:05
Mag dat wel? Bij veel bedrijven mag je niet zulk soort apparaten aansluiten wegens kortsluiting gevaar.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Wat niet mag en wat niet kan zijn twee hele verschillende dingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-09 11:11
SPee schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 16:51:
Mag dat wel? Bij veel bedrijven mag je niet zulk soort apparaten aansluiten wegens kortsluiting gevaar.
En waarom zou dat gevaarlijker zijn zijn dan zo'n automaat die continu aan staat? Beetje filter apparaat zit gewoon een timer op of slaat af als de kan vol is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Douweegbertje schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 16:09:
[...] Op een gegeven moment blijft er troep hangen, en het is dan warm, vochtig.. ideale omgeving dus voor schimmel :p [...]
Dat dus, gaat overigens over mijn bonenmachine thuis. Die moet ik toch echt minstens 1 keer per 2 maanden uit elkaar halen en schoonmaken (kost ~20 min). En in de zomer vaker overigens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Caelorum schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 19:27:
[...]

Dat dus, gaat overigens over mijn bonenmachine thuis. Die moet ik toch echt minstens 1 keer per 2 maanden uit elkaar halen en schoonmaken (kost ~20 min). En in de zomer vaker overigens :)
Die thuis doe ik 1x in de 2 weken. Maar is echt geen 20 minuten werk. Ding kan echt heel eenvoudig in/uit elkaar gehaald worden :)

Maargoed, niet alles is zo mooi als dat. Begin november een nieuwe accu gekocht voor de laptop. Vorige week kon ik er nog makkelijk 2 uur op werken, nu houdt ie met 5 minuten alweer op :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

SPee schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 16:51:
Dat is nog niets vergeleken met de 4 switches, 20++ utp kabels, en overige zooi met 10 stekkerblokken wat onder onze bureau's liggen (4 werkplekken :p) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

MueR:
Je moet niet symlinken in websites :X maakt het verhuizen van die dingen onmogelijk.
wut? onmogelijk of heb jij nog nooit van relatieve symlinks gehoord? ;)

Als je applicatie symlinks niet snapt, baseert 'ie zijn waarheid op de verkeerde dingen. Symlinks zijn in principe transparant.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven_Vdb
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:48
Kom gerust eens proeven. Geen probleem. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
GateKeaper schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 20:34:
[...] Die thuis doe ik 1x in de 2 weken. Maar is echt geen 20 minuten werk. Ding kan echt heel eenvoudig in/uit elkaar gehaald worden :) [...]
Ik ben dan wel zo erg dat ik zelfs met een wattenstaafje zit te pielen, dus kan vast wel sneller ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 13:49

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Ealanrian schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 16:57:
Wat niet mag en wat niet kan zijn twee hele verschillende dingen
En wat niet gedaan word is nog eens iets anders (in het eerste geval meestal gelukkig, in het tweede meestal helaas :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Sven_Vdb schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 21:31:
Kom gerust eens proeven. Geen probleem. :)
Die uitnodiging neem ik graag aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Douweegbertje schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 20:39:
[...]

Dat is nog niets vergeleken met de 4 switches, 20++ utp kabels, en overige zooi met 10 stekkerblokken wat onder onze bureau's liggen (4 werkplekken :p) :+
Spee heeft wel een punt :) De consumentenapparaten zijn niet gemaakt voor kantoorgebruik. Aangezien alle onderdelen zo goedkoop mogelijk moeten zijn ga je dus uit van een reeel gebruik. Een koffizetapparaat mag makkelijk 10 jaar mee gaan. Elke dag 2x koffie zetten ('s ochtends en 's avonds) en je zit op ~8000 cycles. Op een druk kantoor kan het al snel het 10-voudige zijn. Dan kan ik je vertellen dat veel onderdelen daar gewoon niet op gemaakt zijn. Uiteraard moet alles safe end-of-life zijn, maar op zulk sterk misuse is niet te ontwerpen binnen een redelijke kostprijs :) Dingen als spanningsscheidercondensatoren (X2 elco's) kunnen het dan gaan begeven met... kortsluiting of flinke rookontwikkeling/fik :)

Veel verzekeringen gaan ook moeilijk doen in zulke gevallen. Op mijn uni en op mijn werk is het verboden om tosti-ijzers e.d. aan te sluiten.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Ach ik denk dat je in elk bedrijf wel iets kunt vinden wat niet helemaal 'goed' is. We hebben er nog niets van gehoord, en zoals ik zei is zo'n apparaat niet het ergste wat we hebben staan :+ Wij grillen ook in de keuken, hamburgers en tosti's etc. en lopen er zat van draden en contactdozen op de grond.

Ikzelf heb er nog nooit van gehoord, ik bedoel dat wil dus zeggen dat je een speciaal segment 'kantoor apparaten' hebt? In feite kun je dan amper iets aansluiten. Zat bedrijven die een senseo bijvoorbeeld hebben (de sukkels :p )

Maar goed, het verschilt denk ik ook gewoon per bedrijf. Ons kantoor is ook een omgebouwd woonhuis waar we met 8 man in zitten (super ruim en leuk btw). Daarbij zijn we zelf een assurantiekantoor dus bij een brandje komt dat ook wel goed haha :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Douweegbertje schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 12:53:
..... Zat bedrijven die een senseo bijvoorbeeld hebben (de sukkels :p )....
Hey poepzak, ik werk bij Philips en ik werk samen met het Senseo team :| :+ Dus ff dimmen ;)
Dat is dus ook de reden dat ik het zeg. Je hebt inderdaad kantoorversies van consumentenproducten die gewoon berekend zijn op zwaarder gebruik. Maar de situatie bij jullie valt wel mee. Wij hebben een afdeling van 80 man ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Knakworstjes in de waterkoker gaat ook redelijk goed kan ik je vertellen

2 gaatjes in het blik en met blik en al in het water tiefen, mosterd erbij :9

(wel op tijd het papier verwijderen wat losweekt ander krijg je pulp onderin)

[ Voor 20% gewijzigd door Fish op 28-12-2013 13:23 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

armageddon_2k1 schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 13:12:
[...]

Hey poepzak, ik werk bij Philips en ik werk samen met het Senseo team :| :+ Dus ff dimmen ;)
Dat is dus ook de reden dat ik het zeg. Je hebt inderdaad kantoorversies van consumentenproducten die gewoon berekend zijn op zwaarder gebruik. Maar de situatie bij jullie valt wel mee. Wij hebben een afdeling van 80 man ;)
KWGS

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Deze url kwam net in een nieuwsbericht in een reactie langs. Ik heb mij wel erg vermaakt: YouTube: Defcon 18 - Jackpotting Automated Teller Machines Redux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghehe
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-09 15:58

Ghehe

400 pound hacker

Verwijderd schreef op donderdag 12 december 2013 @ 10:39:
Ik kan er enkel van dromen. Dit jaar is het eerste jaar dat ik werk dus helemaal geen recht op vakantie.
Je hebt na 3 maanden werken recht op "aanvullende vakantie" met behoud van je loon. ( linkje beter linkje )

[ Voor 14% gewijzigd door Ghehe op 28-12-2013 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Heb ik jou iets gevraagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Nu wel :+

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven_Vdb
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:48
Ealanrian schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 10:48:
[...]

Die uitnodiging neem ik graag aan :P
Ga je wel een stukje moeten rijden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Blijkbaar is er een hotkey waarmee je f.lux uitzet. Ik werd even verblind :X

Nu nog erachter komen wat ik met mijn dikke vingers heb gedaan en hoe ik dat snel weer ongedaan krijg de volgende keer zonder naar de system tray te moeten gaan ...

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

kenneth schreef op zondag 29 december 2013 @ 01:10:

Nu nog erachter komen wat ik met mijn dikke vingers heb gedaan en hoe ik dat snel weer ongedaan krijg de volgende keer zonder naar de system tray te moeten gaan ...
http://justgetflux.com/news/pages/bigupdate/
[ALT]+[END] vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

code:
1
echo " aaehrrty"

_O_
Wat nou programma, gewoon zelf doen! :D

offtopic:
Oops.. doublepost

[ Voor 5% gewijzigd door Firesphere op 29-12-2013 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Als je prive wil praten moet je de dm gebruiken.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

fish schreef op zondag 29 december 2013 @ 01:52:
[...]

Als je prive wil praten moet je de dm gebruiken.
KWGS :P

Dat je 10x probeert in te loggen op je website (en telkens locked-out bent na 3x proberen) en er dan achter komen dat je
Security::acceptedAdminLogins('mijn_wachtwoord_hier');
hebt gecopy-pasted, in plaats van alleen het wachtwoord.
:F :F :F
(En nee, mijn wachtwoord is niet "mijn_wachtwoord_hier")

[ Voor 6% gewijzigd door Firesphere op 29-12-2013 02:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Firesphere schreef op zondag 29 december 2013 @ 02:00:
[...]

KWGS :P

Dat je 10x probeert in te loggen op je website (en telkens locked-out bent na 3x proberen) en er dan achter komen dat je
Security::acceptedAdminLogins('mijn_wachtwoord_hier');
hebt gecopy-pasted, in plaats van alleen het wachtwoord.
:F :F :F
(En nee, mijn wachtwoord is niet "mijn_wachtwoord_hier")
ja wat is het dan wel ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:15
Ik vraag me af en toe af hoe Firesphere een baan aangeboden kan hebben gekregen bij FB :P Ging dat om een baan als schoonmaker? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

fish-is-weer-lief
Avalaxy schreef op zondag 29 december 2013 @ 02:15:
Ik vraag me af en toe af hoe Firesphere een baan aangeboden kan hebben gekregen bij FB :P Ging dat om een baan als schoonmaker? :+
Mijn copy-paste skills vergelijken met mijn programmeerskills :F
Ik weet niet hoe jij "programmeren" interpreteerd, maar het is toch niet alleen maar copy-pasten :D

(Plus, de copy-paste delen zijn vaak degene met de meeste fouten :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 11:09

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Firesphere schreef op zondag 29 december 2013 @ 02:17:

Mijn copy-paste skills vergelijken met mijn programmeerskills :F
Ik weet niet hoe jij "programmeren" interpreteerd, maar het is toch niet alleen maar copy-pasten :D

(Plus, de copy-paste delen zijn vaak degene met de meeste fouten :P )
interpreteert* :>

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Interpreter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Firesphere schreef op zondag 29 december 2013 @ 02:17:
[...]

Daar denken hele legers "ontwikkelaars" uit een niet-nader-te-noemen regio heel anders over.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Alex) schreef op zondag 29 december 2013 @ 03:15:
[...]

Daar denken hele legers "ontwikkelaars" uit een niet-nader-te-noemen regio heel anders over.
Indianen zijn het. Cowboys die niet beter weten :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Damn, ik was echt toe aan vakantie...

*ctrl-A, del*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Had ik al eens gezegd dat ik installatieprogramma's die een kill doen op Windows Verkenner haat? Nou, ik wil nu een programma naar de voorgrond hebben dat enkel een icoontje in het systeemvak had :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

EddoH schreef op zondag 29 december 2013 @ 12:39:
Damn, ik was echt toe aan vakantie...

*ctrl-A, del*
Zoiets had ik ook, ik dacht lekker 2 weken niets doen. Toen kwam ik erachter dat er weer kerst in zat en oud en nieuw :x Natuurlijk ook weer iets gepland op '3e kerstdag' dus dan blijft er niet veel dagen over zo :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

:D

Ik heb hetzelfde met een van mijn hotkeys voor muziek. Standaard gebruik ik ctrl-alt-left/right om door nummers te navigeren, maar als ik mijn binder (AutoHotkey) niet heb gestart hangt daar een actie van Intel aan welke mijn scherm kantelt. De eerste keer dat ik dat deed dacht ik dat mijn videokaart aan het overlijden was :$

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedom
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 18:08

Alt-End voor zover ik weet. Heel handig hoor, als je films wil kijken/fotos wil bewerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
Alt-PageUp is ook zo'n leuke met f.lux. (max brightness) Normaliter gebruik ik dat om skype gesprekken op te nemen.
Dus de eerste keer dat ik dat deed kreeg een maat van mij een scheldkanonnade over zich heen terwijl ik mn brightness weer naar beneden aan het gooien was :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Freedom schreef op maandag 30 december 2013 @ 09:51:
[...]

Alt-End voor zover ik weet. Heel handig hoor, als je films wil kijken/fotos wil bewerken.
Ja, had het al ontdekt en inderdaad gelijk een nuttige shortcut voor het kijken van films :)

Ben erg snel aan f.lux gewend geraakt O+ Vooral het snelle schakelen in brightness (Alt-PgUp/PgDn) is erg fijn met dat wisselende Nederlandse weer.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DXaroth
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-08 19:58
Dat heerlijke gevoel, om om 11 uur wakker te worden op een maandag, en je te realiseren dat je de week nog vrij hebt...

Om dan te zien dat er al iets van 30 mails voor werk op je staan te wachten voor volgende week...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

POSTNL geeft een geweldige tip voor een veilig wachwoord:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Bcued3YIAAA-EwU.png:large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre-85
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Andre-85

Sid

OMG :X :X :X Dit is echt te erg voor woorden...

Passphrases ftw! :)

Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Verwijderd schreef op maandag 30 december 2013 @ 11:45:
POSTNL geeft een geweldige tip voor een veilig wachwoord:
[afbeelding]
Eigenlijk frontpage waardig dit. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
OLIEBOLLEN!

zo dat moest er ff uit.

[ Voor 55% gewijzigd door Ealanrian op 30-12-2013 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
kenneth schreef op maandag 30 december 2013 @ 11:11:
[...]Ja, had het al ontdekt en inderdaad gelijk een nuttige shortcut voor het kijken van films :) [...]
Jammer dat het alleen voor een uur is. Heb al een aantal keer gehad dat ik net een spel aan het spelen was in de nacht en ineens het scherm van blauw naar geel zie kleuren. Gelijk ook alle details in de schaduwen naar de knoppen :/
Toch maar eens kijken of je dat uur kan verlengen naar 2 uur ofzo. Ook handig voor tijdens films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

dcm360 schreef op zondag 29 december 2013 @ 12:46:
Had ik al eens gezegd dat ik installatieprogramma's die een kill doen op Windows Verkenner haat? Nou, ik wil nu een programma naar de voorgrond hebben dat enkel een icoontje in het systeemvak had :(
QFT

Adobe :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ealanrian schreef op maandag 30 december 2013 @ 12:13:
OLIEBOLLEN!

zo dat moest er ff uit.
Bij mij moeten die er juist in! Omnomnom. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Met Ctrl+Shift+Esc start je de task manager, waar je via File -> Run new task... 'explorer' weer kunt uitvoeren. :)

Maar ja, dat krijg je ervan als je je shell laat hosten door een bestandsbeheerprogramma. Of was het nou andersom?

[ Voor 19% gewijzigd door CodeCaster op 30-12-2013 14:02 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

CodeCaster schreef op maandag 30 december 2013 @ 14:01:
[...]
Maar ja, dat krijg je ervan als je je shell laat hosten door een bestandsbeheerprogramma. Of was het nou andersom?
Boeiend. Welke installer is er zo asociaal/achterlijk/egocentrisch om de shell van de user af te schieten? Waarom schiet je als installer überhaupt (zonder toestemming) programma's af die niet van jezelf zijn? Ik kan ook wel een installer schrijven die dwm.exe afschiet; is dat dan ook dom design van Microsoft?

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik ontken dat probleem ook niet, ik maakte alleen een loze opmerking over de architectuur die het al sinds Windows 95 mogelijk maakt om de GUI van je OS te laten crashen door de floppy of de netwerkkabel eruit te trekken tijdens het kopiëren van bestanden.

Het kan verder prima nodig zijn dat een installer bepaalde onderdelen van je OS moet herstarten, lomp de explorer killen is daar alleen inderdaad niet helemaal de juiste manier voor. Net zo leuk als installers die een herstart forceren zonder interactie, want ik heb altijd wel een Notepad(++) open die het afsluiten verhindert met z'n Save?-popup, en dan krijg je dus inderdaad van die situaties waarbij het afsluiten halverwege is afgebroken en je systeem in haast onbruikbare staat blijft draaien.

[ Voor 56% gewijzigd door CodeCaster op 30-12-2013 14:37 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Caelorum schreef op maandag 30 december 2013 @ 12:29:
[...]

Jammer dat het alleen voor een uur is. Heb al een aantal keer gehad dat ik net een spel aan het spelen was in de nacht en ineens het scherm van blauw naar geel zie kleuren. Gelijk ook alle details in de schaduwen naar de knoppen :/
Toch maar eens kijken of je dat uur kan verlengen naar 2 uur ofzo. Ook handig voor tijdens films.
D'r zit een movie-mode optie in voor 2.5 uur (alhoewel ik die nog te kleurig vind) en een disable until sunrise. Helaas alleen nog niet met een keyboard shortcut, maar dat kan je vast als feature request aanvragen :P

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:02
Behalve dat er nog steeds veel te veel grote bedrijven en overheidsinstanties zijn die ze gewoon niet accepteren; DigiD bijvoorbeeld. Gek wordt je ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik ruik helemaal naar Vurenhout :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Sowieso sites waar een maximum password lenght van < 8 in zit (of uberhaubt een maximum) moeten echt afgeschoten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
BtM909 schreef op maandag 30 december 2013 @ 16:55:
[...]

D'r zit een movie-mode optie in voor 2.5 uur (alhoewel ik die nog te kleurig vind) en een disable until sunrise. Helaas alleen nog niet met een keyboard shortcut, maar dat kan je vast als feature request aanvragen :P
Ja :) Maar het is nou ook weer niet zo vervelend dat ik die moeite ga doen ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:54
Douweegbertje schreef op maandag 30 december 2013 @ 18:38:
Sowieso sites waar een maximum password lenght van < 8 in zit (of uberhaubt een maximum) moeten echt afgeschoten worden.
Maximum lengts moeten bijna wel. Hashing algoritmes duren langer naar gelang de lengte van de input, dus door (een paar keer tegelijk) een password van een paar miljoen chars in te vullen kun je zo een site tot zijn knieën brengen. Alhoewel een password lengt dan natuurlijk wel 100 chars of langer mag zijn. Maar het is wel handig om een max. lengt erop te zetten om deze vorm van DOSen tegen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

RobertMe schreef op maandag 30 december 2013 @ 19:44:
[...]

Maximum lengts moeten bijna wel. Hashing algoritmes duren langer naar gelang de lengte van de input, dus door (een paar keer tegelijk) een password van een paar miljoen chars in te vullen kun je zo een site tot zijn knieën brengen. Alhoewel een password lengt dan natuurlijk wel 100 chars of langer mag zijn. Maar het is wel handig om een max. lengt erop te zetten om deze vorm van DOSen tegen te gaan.
Er was laatst een (hilarische) exploit van het Django webframework waar de aanvaller een sloot aan wachtwoorden van >1MB opstuurde en daarmee de server platlegde, daarom is er nu een begrenzing van 4096 bytes op gezet.

<256 karakters is gewoon onzin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
RobertMe schreef op maandag 30 december 2013 @ 19:44:
[...]

Dan ben je nog gebonden aan de post limit van de server. Tenzij die op enkele GB's staat zal dit niet veel uitmaken. 16MB aan lorem ipsum in SHA1 duurt op mijn bakkie maar enkele ms.

[ Voor 4% gewijzigd door Megamind op 30-12-2013 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Laatst online: 00:16

Matis

Rubber Rocket

Ik laat lastpass altijd een wachtwoord genereren. Indien de website het toelaat gebruik ik 24 karakters (a-z, A-Z, 0-9 en specials).
Mijn lastpass account zelf zit achter een Ubikey en masterwachtwoord.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Matis schreef op maandag 30 december 2013 @ 20:05:
Ik laat lastpass altijd een wachtwoord genereren. Indien de website het toelaat gebruik ik 24 karakters (a-z, A-Z, 0-9 en specials).
Mijn lastpass account zelf zit achter een Ubikey en masterwachtwoord.
U bent ik?
Ubikey, Masterpassword, lastpass. Heb je ook een emergency-pwd ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Hoewel ik niet echt van 'generieke' accounts hou, vind ik het wel chill dat er steeds meer sites komen waarbij je middels een google account kunt inloggen. Er zitten nadelen aan, maar bijvoorbeeld met 2 factor login is het imo redelijk goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Douweegbertje schreef op maandag 30 december 2013 @ 20:12:
Hoewel ik niet echt van 'generieke' accounts hou, vind ik het wel chill dat er steeds meer sites komen waarbij je middels een google account kunt inloggen. Er zitten nadelen aan, maar bijvoorbeeld met 2 factor login is het imo redelijk goed.

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Laatst online: 00:02
Matis schreef op maandag 30 december 2013 @ 20:05:
Ik laat lastpass altijd een wachtwoord genereren.
Ik heb zelf iets gecode dat op basis van hostname en een master password een site-specifiek wachtwoord genereert, maar dat gaat dus mis op sites die wel/niet speciale karakters vereisen wanneer die (soms toevallig) niet/wel in het gegenereerde wachtwoord voorkomen. Vreselijk irritant, want die wachtwoorden zelf hebben prima voldoende entropie.
Douweegbertje schreef op maandag 30 december 2013 @ 20:12:
Ik zou liever zien dat OpenID breder ondersteund werd (hoewel die standaard helaas ook bijna doodgeëngineerd is) zodat je niet van Google of Facebook afhankelijk bent. Authenticatie blijft helaas zo'n probleem waarvoor tientallen protocollen voorgesteld zijn, zonder dat er één bevredigende, breed geaccepteerde oplossing bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Misschien maar goed ook, nu zijn de hackpogingen verspreid en is de impact minder groot. Als er één platform is, gaat het sneller en erger mis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Dat Explorer een map niet kan verwijderen wegens het in gebruik zijn van Thumbs.db door diezelfde Explorer ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
kenneth schreef op maandag 30 december 2013 @ 21:11:
Dat Explorer een map niet kan verwijderen wegens het in gebruik zijn van Thumbs.db door diezelfde Explorer ...
Dit. :(

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Een klein beetje google helpt ;)

Disable thumbs.db:
http://www.technoleros.co...n-hidden-thumbs-db-files/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urithar
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-12-2024
Ik google blijkbaar niet alles waar ik tegenaan loop, dat ik hier nooit aan gedacht heb 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Urithar op 30-12-2013 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

Wat ik vreemd blijf vinden aan de .NET library is dat sommige dingen die inherent unsigned zijn (zoals het aantal items in een collectie) toch met een signed data type aangegeven worden.

Bijvoorbeeld: MSDN: ICollection Interface (System.Collections)

Een -1 aantal items in een collectie slaat nergens op, waarom is Count dan een int en niet een uint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
HMS schreef op maandag 30 december 2013 @ 22:25:
Wat ik vreemd blijf vinden aan de .NET library is dat sommige dingen die inherent unsigned zijn (zoals het aantal items in een collectie) toch met een signed data type aangegeven worden.

Bijvoorbeeld: MSDN: ICollection Interface (System.Collections)

Een -1 aantal items in een collectie slaat nergens op, waarom is Count dan een int en niet een uint.
Die kan ik makkelijk beantwoorden, uint is niet CLS compliant :).
Als je niet weet wat CLS (Common Language Specification) is dan kun je hier meer lezen: linkje

[ Voor 12% gewijzigd door Rutix op 30-12-2013 22:34 ]

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Laatst online: 00:16

Matis

Rubber Rocket

Firesphere schreef op maandag 30 december 2013 @ 20:08:
U bent ik?
Ubikey, Masterpassword, lastpass. Heb je ook een emergency-pwd ingesteld?
Nee, tweede yubikey in de kluis, welke de masterkey is van mijn yubikeys. Aangezien mijn Nexus 5 nfc heeft, heb ik laatst ook maar en nfc ubikey besteld.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Dank, maar het gebeurt dus altijd op een plek waar ik niet mijn eigen instellingen heb (als admin op een server ingelogd in dit geval) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Argh, ik word echt gek van die fanboys op de frontpage die alle achterlijke gebreken van hun favorieten mobiele OS goed proberen te praten en beweren dat ánderen het gewoon verkeerd doen of maar alternatieven moeten gebruiken |:(

Ik ben die-hard Windows Phone fan, maar ook realistisch. Ik zie gewoon een hoop verbeterpunten en mankementen, maar kennelijk mag je die niet noemen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 21-08 17:09
Avalaxy schreef op maandag 30 december 2013 @ 23:05:
Argh, ik word echt gek van die fanboys op de frontpage die alle achterlijke gebreken van hun favorieten mobiele OS goed proberen te praten en beweren dat ánderen het gewoon verkeerd doen of maar alternatieven moeten gebruiken |:(
Aanhangers van mobiel OS X die in een newsitem van mobiel OS Y gaan lopen trollen moeten ze gewoon eens een permban gaan geven.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 21:24

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Goddomme waarom heeft de oudejaarsloterij nou weer geen 1/5e loten. Daar gaat m'n plan om 10 1/5e loten te kopen, elk met een ander eindcijfer }:|

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.oisyn schreef op maandag 30 december 2013 @ 23:11:
Goddomme waarom heeft de oudejaarsloterij nou weer geen 1/5e loten. Daar gaat m'n plan om 10 1/5e loten te kopen, elk met een ander eindcijfer }:|
Omdat je toch verliest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
.oisyn schreef op maandag 30 december 2013 @ 23:11:
Halve loten toch?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Hydra schreef op maandag 30 december 2013 @ 23:10:
[...]

Aanhangers van mobiel OS X die in een newsitem van mobiel OS Y gaan lopen trollen moeten ze gewoon eens een permban gaan geven.
Ik ben aanhanger van X maar word juist door nog grotere aanhangers van X (het type met oogkleppen) weggejaagd :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Niet online
armageddon_2k1 schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 13:12:
[...]

De beste deal die Philips heeft gedaan was de overname van Saeco. De koffie was bij Philips een genot sinds alle machines waren vervangen door exemplaren van Saeco.

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
RedHat schreef op maandag 30 december 2013 @ 23:39:
Iemand ervaring met de Facebook SDK voor PHP?
Kijk even in de topicwarning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:31

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Die topicwarning staat er niet voor niets. "Wij devvers onder elkaar" vergeten wel eens dat iets voor een ander wel topic waardig kan zijn. Dus nee. niet een "wij devvers onder elkaar" vragen uurtje/helpdesk in de Coffee Corner. Het is gewoon dom helpdesk gedrag, precies het gedrag dat we op GoT juist niet willen zien. Open een fatsoenlijk topic of stel je vraag gewoon niet.

[ Voor 24% gewijzigd door Creepy op 30-12-2013 23:48 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Creepy schreef op maandag 30 december 2013 @ 23:48:
Die topicwarning staat er niet voor niets. "Wij devvers onder elkaar" vergeten wel eens dat iets voor een ander wel topic waardig kan zijn. Dus nee. niet een "wij devvers onder elkaar" vragen uurtje/helpdesk in de Coffee Corner.
Ach, miep niet zo, ik geef toch een simpel en helder antwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Firesphere schreef op maandag 30 december 2013 @ 23:48:
[...]

Ach, miep niet zo, ik geef toch een simpel en helder antwoord?
Het is hier toch geen fucking stackoverflow. Kleine vragen prima, maar nu wordt er een lap code geplakt.

[ Voor 19% gewijzigd door Megamind op 30-12-2013 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megamind schreef op maandag 30 december 2013 @ 23:50:
[...]

Het is hier toch geen fucking stackoverflow.
Dus?
Pagina: 1 ... 132 ... 137 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.