Arbeid en vaardigheden zijn niet relevant voor kunst. Anders zijn alle ambachten kunst. Kunst is vrij persoonlijk en subjectief, want het moet toch op de een of andere manier je gevoel en ervaring aanspreken. En ik denk dat de intentie dat de kunstenaar iets wil oproepen belangrijk is. In het kunstwerk van die linkedin wachtwoorden zie je ook dat er veel aandacht in de details zitten. De kunstenaar wilde iets oproepen, dat is waarschijnlijk gelukt bij sommige mensen, dus het is een kunstwerk.
Welliswaar een heel slecht kunstwerk, maar een kunstwerkWaster schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 10:02:
dus het is een kunstwerk.
Haha, dit is toch hilarisch:

Mensen, jullie staan te kijken naar een bladzijde random tekst. Niemand vindt dit "mooi"; iedereen die daar zo geinteresseerd staat te kijken is aan het liegen en staat interessant te doen.
[ Voor 42% gewijzigd door Zoijar op 21-12-2013 10:10 ]
Hipster central
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Ik zag het password 'idiothusband' op een bladzijde, ben je lekker klaar mee als dat je vrouw is...
Kan ook man zijn, he..wouterwouter2 schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 10:25:
Ik zag het password 'idiothusband' op een bladzijde, ben je lekker klaar mee als dat je vrouw is...
Dat is niet waar. Het idee* achter "kunst" is niet persee hoe het gemaakt is of wat het is, maar dat je het ziet en er even bij stilstaat en het op wat voor manier dan ook *iets* "triggert" in je hoofd.Zoijar schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 10:05:
[...]
Welliswaar een heel slecht kunstwerk, maar een kunstwerk
[afbeelding]
Mensen, jullie staan te kijken naar een bladzijde random tekst. Niemand vindt dit "mooi"; iedereen die daar zo geinteresseerd staat te kijken is aan het liegen en staat interessant te doen.
Bij het zien van die wachtwoorden lijst zou ik toch wel even stilstaan en denken: Fascinerend hoe de samenleving zich ontwikkeld. Een samenleving waarbij "blauwdrukken" van miljoenen "sleutels" op straat komen te liggen, voor iedereen om te gebruiken.
Ik vind het drukken van die wachtwoorden een leuk idee. Het feit dat de boeken en plaatjes erover hier in dit topic verschijnen blijkt toch maar dat men het interessant vind, op wat voor manier dan ook.
*mijn idee.
Als het op TV is geweest, is het vast waarheid en van toepassing van "een groot deel van die kunst".Zoijar schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 10:00:
Jullie weten dat een groot deel van die kunst een grote scam is heh?Laatst was daar nog iets over op tv geloof ik; dat mensen die het hebben de volgende werken mooi moeten vinden en er flink op bieden, anders daalt hun eigen investering in waarde. De "kunstenaars" wisten van gekkigheid niet meer wat ze moesten maken -- alles voldeed, al gooi je een emmer witte verf leeg op een plank.
Nou sluit ik niet uit dat het voorkomt, maar het overgrote (= zo'n beetje 75%?) van "die kunst" is een hoop.
[ Voor 23% gewijzigd door Gamebuster op 21-12-2013 11:24 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Nja ik vind het meevallen. Jij mag het niet mooi of boeiend vinden noch een gedachte er achter vinden en dat is toch prima. Valt me gewoon tegen dat je gelijk mensen bestempelt als in feite leugenaars. Er valt heel veel van kunst te zeggen maar er zit gewoon een groot verschil tussen bepaalde 'kunst werken'.Zoijar schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 10:05:
[...]
[afbeelding]
Jij vind kunst dus blijkbaar alleen kunst als hier daadwerkelijk een groot niveau van expertise in is gezet. Zoals een schilderij waarbij je kunt zien dat de schilder een groot genie is.
Maar technisch gezien is kunst;
En persoonlijk ben ik van mening (en volgens mij vele andere) dat je iets kunst kunt vinden als je zelf er een bepaalde redenatie aan kunt hangen. Nu met het voorbeeld van die passwords kun je naar mijn mening heel diep over bepaalde zaken gaan denken. O.a. zie je eigenlijk de gedachte gang van 10.000 mensen en 'de zwakte van de IT'. Dus daarom vind ik het wel wat hebben, het kan een bewust zijn opbrengen over o.a. veiligheid en creativiteit van mensen.Onder kunst wordt in het algemeen verstaan: het product van creatieve menselijke uitingen
Maar kunst hoeft niet iedereen aan te spreken, maar laat op zijn minst mensen in hun waarde als ze het wel interessant vinden? Het is vaak gewoon persoonlijk.
Mannen uiten hun meningen face-to-face, niet in een wachtwoord. #sexist.
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Kunst bestaat enkel in de hoofden van mensen. Alles is kunst en niets is kunst. Het enige wat je werkelijk kan vergelijken is het meesterschap die in een kunstwerk is gegaan. Die quiz van moderne kunst en kleutertekeningen illustreert dat mooi. Daarom zal ik altijd veel meer bewondering hebben voor een werk als De Nachtwacht van Rembrandt dan Painting on White Background for the Cell of a Recluse van Miro. Je kan overal een filosofisch verhaaltje bij verzinnen, zonder dat verhaaltje zijn veel van die moderne kunstwerken niets. Je kan het verhaaltje verplaatsen naar een kleutertekening en plots is de kleutertekening kunst en is je kunstwerk een kleutertekening. Ik kijk naar het kunstwerk op zich, het filosofisch verhaaltje is maar een aanhangsel en welk verhaaltje je er ook bij verzint of weggooit een kunstwerk als De Nachtwacht blijft altijd een meesterwerk.Douweegbertje schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 11:24:
[...]
Nja ik vind het meevallen. Jij mag het niet mooi of boeiend vinden noch een gedachte er achter vinden en dat is toch prima. Valt me gewoon tegen dat je gelijk mensen bestempelt als in feite leugenaars. Er valt heel veel van kunst te zeggen maar er zit gewoon een groot verschil tussen bepaalde 'kunst werken'.
Jij vind kunst dus blijkbaar alleen kunst als hier daadwerkelijk een groot niveau van expertise in is gezet. Zoals een schilderij waarbij je kunt zien dat de schilder een groot genie is.
Maar technisch gezien is kunst;
[...]
En persoonlijk ben ik van mening (en volgens mij vele andere) dat je iets kunst kunt vinden als je zelf er een bepaalde redenatie aan kunt hangen. Nu met het voorbeeld van die passwords kun je naar mijn mening heel diep over bepaalde zaken gaan denken. O.a. zie je eigenlijk de gedachte gang van 10.000 mensen en 'de zwakte van de IT'. Dus daarom vind ik het wel wat hebben, het kan een bewust zijn opbrengen over o.a. veiligheid en creativiteit van mensen.
Maar kunst hoeft niet iedereen aan te spreken, maar laat op zijn minst mensen in hun waarde als ze het wel interessant vinden? Het is vaak gewoon persoonlijk.
[ Voor 10% gewijzigd door Neverwinterx op 21-12-2013 14:47 ]
Dat is gewoon kunst! Alleen vind ik er niets aan. Maarja, ik had ook minder dan de helft goed bij die kleuterkunstkwiz...Zoijar schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 10:05:
[...]
[afbeelding]
Ik moet het eerste kunstwerk dat mij ook maar iets doet nog tegenkomen. In het beste geval vind ik het een leuk plaatje om een muur mee te vullen en zou ik er wel een paar tientjes voor over hebben om het aan de muur te hangen. Maar 99% heeft voor mij net zo veel waarde als een kleutertekening.
Een nachtwacht heeft voor mij ook geen waarde en doet mij ook niks. Het is knap geschilderd en ik kan het niet na doen, maar er zijn genoeg mensen die het wel kunnen. Als ze die nu eens al die o zo geweldige schilderijen na laten maken, kan je gewoon iedere maand een ander leuk ding aan de muur hangen en hem daarna bij het vuil mikken. De nachtwacht is er misschien wat groot voor, maar genoeg andere leuke schilderijen die als muurvulling kunnen dienen.
Kunst is imo gewoon vooral een reden om elitair en verheven te kunnen doen. Jij ziet er immers iets in wat een ander niet ziet. Meesterschap heeft imo ook niks met kunst te maken. Er zijn zoveel dingen waar mensen enorm goed in kunnen zijn, waarom zou dat bij iets als schilderen opeens een extra dimensie moeten hebben? Kunst moet je ook niet subsidiëren. Iemand die iets leuk wil maken doet dat toch wel en als je er blijkbaar niet rond van kan komen door het te verkopen heeft het ook gewoon geen waarde.
En laat de bak met stront nu maar komen
Een nachtwacht heeft voor mij ook geen waarde en doet mij ook niks. Het is knap geschilderd en ik kan het niet na doen, maar er zijn genoeg mensen die het wel kunnen. Als ze die nu eens al die o zo geweldige schilderijen na laten maken, kan je gewoon iedere maand een ander leuk ding aan de muur hangen en hem daarna bij het vuil mikken. De nachtwacht is er misschien wat groot voor, maar genoeg andere leuke schilderijen die als muurvulling kunnen dienen.
Kunst is imo gewoon vooral een reden om elitair en verheven te kunnen doen. Jij ziet er immers iets in wat een ander niet ziet. Meesterschap heeft imo ook niks met kunst te maken. Er zijn zoveel dingen waar mensen enorm goed in kunnen zijn, waarom zou dat bij iets als schilderen opeens een extra dimensie moeten hebben? Kunst moet je ook niet subsidiëren. Iemand die iets leuk wil maken doet dat toch wel en als je er blijkbaar niet rond van kan komen door het te verkopen heeft het ook gewoon geen waarde.
En laat de bak met stront nu maar komen
Een kunstdiscussie in de Coffee Corner.
Nu is het wachten op een discussie over linguïstische bêtises. Oh wacht
Maar dan nu... EINDELIJK!
Server/hosterswitch!!!
Nu is het wachten op een discussie over linguïstische bêtises. Oh wacht
Server/hosterswitch!!!
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Ik heb er ook niet zoveel mee, maar
ben ik het absoluut niet mee eens, hooguit een handjevol mensen op deze planeet die dat ding zouden kunnen maken inclusief alle kleine details.StM schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 15:15:
[...] Het is knap geschilderd en ik kan het niet na doen, maar er zijn genoeg mensen die het wel kunnen. [...]
http://www.woorden.org/woord/artotheekStM schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 15:15:
kan je gewoon iedere maand een ander leuk ding aan de muur hangen en hem daarna bij het vuil mikken.
Verwijderd
Zozo F.West, hebben we van Kooten's groot dictee der Nederlandse taal gekeken?F.West98 schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 15:30:
... linguïstische bêtises ...
Ook maar eens een avatar genomen
Jouw username is douwe-egbertje!
Ik dacht altijd iets van douweeg-beertje. En altijd zo van
Hee, die heb ik ook. Heel leuk dingetje voor backups. En dat in combinatie met Raspberry PiTheNephilim schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 15:54:
Aangezien m'n Dropbox account al tijden vol zit, en alle PSD's en weet ik wat voor rommel toch wel erg veel ruimte inneemt, lijkt het me wel een goed idee om een goede NAS aan te schaffen.
# Product Prijs Subtotaal 2 WD Red Network NAS HDD, 2TB € 89,- € 178,- 1 Synology DiskStation DS214+ € 304,- € 304,- Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 482,-
In combinatie met iets als BitTorrent Sync heb je dan volgens mij bij een leuke setup!
Kunst prikkelt, zet aan tot nadenken en/of zet aan tot discussie; gelukkig klopt die stelling nog steeds vrij aardig 
Er zijn nog steeds mensen die vinden dat 't puur om de skills gaat. Dat is 't (wat mij betreft) gelukkig al lang niet meer – immers zou een goede bakker dan ook een kunstenaar zijn en verliest 't woord "kunst" zo al zijn waarde.
Duchamp bracht letterlijk de straat het museum in door een fietswiel op een sokkel te plaatsen en zette daarmee het statement dat álles kunst kan zijn – wederom een manier om 't woord "kunst" genadeloos om zeep te helpen. Of neem zijn urinoir als inzending voor een tentoonstelling in New York...
Of Warhol, die massageproduceerde kunst in zijn Fabriek maakte; wat nou "uniek werk"?!
Of neem Banksy's graffiti-werken: vandalisme of kunst?
Het is dít fenomeen, het aan de kaak stellen van de definitie (of het nou door de kunstenaar of door het publiek gebeurt) die juist ook weer bepaalt wat "kunst" eigenlijk is
Er zijn nog steeds mensen die vinden dat 't puur om de skills gaat. Dat is 't (wat mij betreft) gelukkig al lang niet meer – immers zou een goede bakker dan ook een kunstenaar zijn en verliest 't woord "kunst" zo al zijn waarde.
Duchamp bracht letterlijk de straat het museum in door een fietswiel op een sokkel te plaatsen en zette daarmee het statement dat álles kunst kan zijn – wederom een manier om 't woord "kunst" genadeloos om zeep te helpen. Of neem zijn urinoir als inzending voor een tentoonstelling in New York...
Of Warhol, die massageproduceerde kunst in zijn Fabriek maakte; wat nou "uniek werk"?!
Het is dít fenomeen, het aan de kaak stellen van de definitie (of het nou door de kunstenaar of door het publiek gebeurt) die juist ook weer bepaalt wat "kunst" eigenlijk is
... en etcetera en zo
En daarom heeft men CamelCasing uitgevonden! :j De inkopper laat ik over aan anderenF.West98 schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 17:22:
Jouw username is douwe-egbertje!
Ik dacht altijd iets van douweeg-beertje. En altijd zo vanWTF is douweeg?
/En zut alors, reply gaat naar een andere pagina, en ik had bijna de topbalk vol laten sneeuwen! Kan ik weer overopnieuw beginnen.
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
Mooi verwoordpieturp schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 17:54:
Kunst prikkelt, zet aan tot nadenken en/of zet aan tot discussie; gelukkig klopt die stelling nog steeds vrij aardig
Als kunst zozeer om geld zou gaan, waarom gaan zoveel mensen hier dan naar de kunstacademie terwijl het het laagst betaalde diploma is wat er bestaat zo'n beetje?
Thanks! Goede vraag.
Er zijn overigens ook een hoop kunstenaars in spe die van een koude kermis terugkomen; as far as I know zijn er een hoop kunstacademies die je eerst zoveel mogelijk áfleren alvorens je weer "vrij te laten". Dat staat dan nogal haaks op sommige grote ego's die wel even denken de volgende Grote Kunstenaar te kunnen worden
Er zijn overigens ook een hoop kunstenaars in spe die van een koude kermis terugkomen; as far as I know zijn er een hoop kunstacademies die je eerst zoveel mogelijk áfleren alvorens je weer "vrij te laten". Dat staat dan nogal haaks op sommige grote ego's die wel even denken de volgende Grote Kunstenaar te kunnen worden
... en etcetera en zo
Omdat ze geen zin hebben om echt werk te zoeken?Struikrover schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 18:01:
Als kunst zozeer om geld zou gaan, waarom gaan zoveel mensen hier dan naar de kunstacademie terwijl het het laagst betaalde diploma is wat er bestaat zo'n beetje?
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Ehhh nee. Een koe geeft veel melk, dus iets dat veel melk geeft is een koe?pieturp schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 17:54:
[...] Er zijn nog steeds mensen die vinden dat 't puur om de skills gaat. Dat is 't (wat mij betreft) gelukkig al lang niet meer – immers zou een goede bakker dan ook een kunstenaar zijn en verliest 't woord "kunst" zo al zijn waarde. [...]
Kunst gaat niet puur om de skills dat klopt, maar zonder de skills heb je geen goede kunst. Het hele punt met de huidige 'kunst' is echter dat er ook een hoop lui zijn die zooi verkopen met een leuk babbelpraatje, maar echt totaal 100x niets bijdragen.
Beetje zoals sommige dev bureautjes
farlane schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 19:08:
[...]
Omdat ze geen zin hebben om echt werk te zoeken?

Kwam deze toevallig net tegen:

[ Voor 24% gewijzigd door Robbiedobbie op 21-12-2013 19:20 ]
Geldt voor alle diploma's: jongeren gaan studeren wat ze leuk vinden. Geeft alleen maar aan dat het niet verschilt van een willekeurige opleiding.farlane schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 19:08:
[...]
Omdat ze geen zin hebben om echt werk te zoeken?
Hulde @ hierboven
Blergh.
Ingewikkelde SQL queries maken met niet opvallend veel SQL kennis...
Hoe ga ik dit nou weer oplossen
Topic makenF.West98 schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 19:23:
Blergh.
En ingewikkelde queries bestaan niet! (DE is query meester)
[ Voor 11% gewijzigd door Douweegbertje op 21-12-2013 19:53 ]
Zeker bij SQL niet, MDX vind ik persoonlijk vele malen lastiger om grote query's voor te schrijven...
Al zat dat deels ook gewoon gewenning zijn
Al zat dat deels ook gewoon gewenning zijn
[ Voor 19% gewijzigd door StM op 21-12-2013 20:30 ]
Meer een expressie van een boer die het niet helemaal snapt. Maar los van het feit dat je het natuurlijk als grap bedoeld zou je wel gelijk hebben inderdaad. Er zijn zat 'kunstwerken' die een gegeven iets (zoals een naam) gebruiken en het vervormen. Dus heel goed van je gedaan hoor.SPee schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 20:36:
De volgende post is ook bedoeld als expressie van kunst:
Motivatie: Door het onjuiste gebruik van hoofdletters roept dit bij de Devschuur bezoeker verschillende reacties op. Van boosheid op oneigelijk gebruik, tot een glimlach over die mogelijke boosheid.
Iets wat (naar mijn idee) kunst zou moeten doen.
Maar ik vraag me af: als kunst "het product van creatieve menselijke uiting" wordt verstaan, kunnen programmeerkunsten en programma's daar dan ook niet onder vallen? Zijn wij dan ook niet kunstenaars en artiesten? De programmeur die met zijn tools en kennis een programma maakt (zeker een hobby programma) zou daar ook aan kunnen voldoen.
Heb je als artiest nog extra rechten tov een "simpele programmeur"?
En kunnen wij dan niet een ontwikkelaars-expositie beginnen?
De source uitprinten op een doek, de commits omvormen tot een film, het uiteindelijke programma tentoonstellen.
let the past be the past.
Ik denk dat je op basis van unieke code, dus niet je basis standaard zooi wat je dagelijks wel ziet wel zoiets kunt doen. Idem voor dergelijke commit benamingen, iets wat overigens al soort van bestaat: http://whatthecommit.com/
Ghehe, omvormen tot een film is een goed idee! sommige software is geschikt voor thrillers, andere voor romantische komediesSPee schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 20:49:
Motivatie: Door het onjuiste gebruik van hoofdletters roept dit bij de Devschuur bezoeker verschillende reacties op. Van boosheid op oneigelijk gebruik, tot een glimlach over die mogelijke boosheid.
Iets wat (naar mijn idee) kunst zou moeten doen.
Maar ik vraag me af: als kunst "het product van creatieve menselijke uiting" wordt verstaan, kunnen programmeerkunsten en programma's daar dan ook niet onder vallen? Zijn wij dan ook niet kunstenaars en artiesten? De programmeur die met zijn tools en kennis een programma maakt (zeker een hobby programma) zou daar ook aan kunnen voldoen.
Heb je als artiest nog extra rechten tov een "simpele programmeur"?
En kunnen wij dan niet een ontwikkelaars-expositie beginnen?
De source uitprinten op een doek, de commits omvormen tot een film, het uiteindelijke programma tentoonstellen.
Zozo, nu al?F.West98 schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 15:30:
Server/hosterswitch!!!
We are shaping the future
Lastige problemen wel! (alhoewel, waarschijnlijk is het gewoon luiheid en "put-everything-in-one"-gedrag van mijDouweegbertje schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 19:52:
[...]
Topic maken
Bored. * Firesphere => bed
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Hmm, ik twijfel. Is dit een goede unit test, of niet?
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| [Test(Description = "Only image formats should be accepted.")] [TestCase(".bin", false)] [TestCase(".exe", false)] // Supported extensions [TestCase(".gif", true)] [TestCase(".jpg", true)] [TestCase(".jpeg", true)] [TestCase(".png", true)] public void throws_ArgumentException_if_the_absolute_path_does_not_end_with_a_supported_extension(string extension, bool isSupported) { var uri = new Uri("http://www.example.com/file" + extension); if (isSupported) { Assert.That(() => new ProductImage(uri), Throws.Nothing); } else { Assert.That(() => new ProductImage(uri), Throws.ArgumentException); } } |
Als je query te ingewikkeld wordt, moet je het doorgaans niet in je query willen oplossenF.West98 schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 19:23:
Blergh.
Wat is Visual Studio toch een heeel stuk beter dan Android Studio.
Jammer dat er geen Android development-plugin (nee, niet Xamarin) beschikbaar is...
Jammer dat er geen Android development-plugin (nee, niet Xamarin) beschikbaar is...
Tja, als ik't nodig heb of moe ben, ga ik naar bed.
Het "feestje" gaat vanavond alleen niet door. De benedenbuurman vind het weer nodig om herrie te schoppen. Politie maar weer eens gebeld.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Vooral met ReSharper.F.West98 schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 22:27:
Wat is Visual Studio toch een heeel stuk beter dan Android Studio. [...]
Overigens wel aardig van JetBrains, had geen zin om ReSharper te upgraden van 7 naar 8. Maar sinds ik toegelaten ben tot de C++ beta heb ik meteen gratis een full version van versie 8. Laat ze die beta nog maar een jaar duren
Hangt er van af. Kunnen mensen ook naar externe servers linken? Want als iemand .exe files loopt te uploaden naar je webserver maakt het allemaal al niet zo heel veel meer uit verder.HMS schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 22:03:
C#:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 [Test(Description = "Only image formats should be accepted.")] [TestCase(".bin", false)] [TestCase(".exe", false)] // Supported extensions [TestCase(".gif", true)] [TestCase(".jpg", true)] [TestCase(".jpeg", true)] [TestCase(".png", true)] public void throws_ArgumentException_if_the_absolute_path_does_not_end_with_a_supported_extension(string extension, bool isSupported) { var uri = new Uri("http://www.example.com/file" + extension); if (isSupported) { Assert.That(() => new ProductImage(uri), Throws.Nothing); } else { Assert.That(() => new ProductImage(uri), Throws.ArgumentException); } }
iOS developer
Nee, ik denk niet dat ik ga toestaan om te linken naar andere servers. Zeer waarschijnlijk is het een link naar een Azure BLOB.BikkelZ schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 22:47:
[...]
Hangt er van af. Kunnen mensen ook naar externe servers linken? Want als iemand .exe files loopt te uploaden naar je webserver maakt het allemaal al niet zo heel veel meer uit verder.
Het is meer een basic sanity check dat een product image ook echt een URI naar een plaatje bevat
There you go, Query Master!Douweegbertje schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 19:52:
[...]
Topic maken
Ik mag natuurlijk niet linken van modjes, maar je kan 'm vinden in PRG!
Een .exe of een .php kan net zo goed een plaatje bevatten... de enige manier om te checken of het echt een plaatje is, is door het plaatje te downloaden en de metadata (mimetype, breedte, hoogte, kleurdiepte, enz) te controleren.HMS schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 23:11:
[...]
Nee, ik denk niet dat ik ga toestaan om te linken naar andere servers. Zeer waarschijnlijk is het een link naar een Azure BLOB.
Het is meer een basic sanity check dat een product image ook echt een URI naar een plaatje bevat. Maar waarschijnlijk kan ik dat ook wel op een ander niveau afdwingen.
We are shaping the future
Zo, maar eens mn laptop opnieuw aan het installeren. Zowel Windows 7, Windows 8.1 en Kubuntu erop nam toch wel erg veel ruimte in, en na 3 jaar kan een volledige herinstallatie ook wel eens. Na wat wikken en wegen heb ik besloten om nu enkel OpenSuse te installeren, en als ik de behoefte heb aan een Windows-installatie kan dat ook wel virtueel. Ik ben benieuwd hoe het me gaat bevallen
Naast eerdere opmerkingen dat op deze manier testen of iets een plaatje niet heel nuttig is, zou ik nog willen zeggen dat je in een unittest vooral ook edgecases moet testen, want dat zijn degene die het makkelijkst misgaan, zoalsHMS schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 22:03:
C#:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 [Test(Description = "Only image formats should be accepted.")] [TestCase(".bin", false)] [TestCase(".exe", false)] // Supported extensions [TestCase(".gif", true)] [TestCase(".jpg", true)] [TestCase(".jpeg", true)] [TestCase(".png", true)] public void throws_ArgumentException_if_the_absolute_path_does_not_end_with_a_supported_extension(string extension, bool isSupported) { var uri = new Uri("http://www.example.com/file" + extension); if (isSupported) { Assert.That(() => new ProductImage(uri), Throws.Nothing); } else { Assert.That(() => new ProductImage(uri), Throws.ArgumentException); } }
http://www.example.gif
http://www.jpeg.example.com/file
http://www.example.com
http://www.example.com/
http://www.example.com/file
http://www.example.com/file.
http://www.example.com/file.jpeg.exe
http://www.example.com/file.exe.jpeg
http://www.example.com/jpeg
http://www.example.com/file.exe?.jpeg
Verplichte xkcd:Douweegbertje schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 20:52:
Ik denk dat je op basis van unieke code, dus niet je basis standaard zooi wat je dagelijks wel ziet wel zoiets kunt doen. Idem voor dergelijke commit benamingen, iets wat overigens al soort van bestaat: http://whatthecommit.com/

Ik dacht zelf aan zoiets als dit: http://code.google.com/p/gource/Douweegbertje schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 20:52:
Een oud-collega van mij merkte het ook al eens op dat die afbeelding niet klopt. In Git staan je jongste commits bovenaan, niet onderaan.
Er staat ook nergens dat het een git repository betreft. Bovendien gaat het natuurlijk om het ideeSardaukar schreef op zondag 22 december 2013 @ 11:15:
[...]
Een oud-collega van mij merkte het ook al eens op dat die afbeelding niet klopt. In Git staan je jongste commits bovenaan, niet onderaan.
"My GIT commit messages? Nee het zal waarschijnlijk geen GIT zijn danRobbiedobbie schreef op zondag 22 december 2013 @ 11:22:
[...]
Er staat ook nergens dat het een git repository betreft. Bovendien gaat het natuurlijk om het idee
ok ok, het is zondag morgenwsitedesign schreef op zondag 22 december 2013 @ 11:24:
[...]
"My GIT commit messages? Nee het zal waarschijnlijk geen GIT zijn dan
Koffie, wasdah? Nee, geen koffie voor mij. For some reason lust ik gewoon niks van koffie, thee en andere standaard dranken
Dan ga je er wel vanuit dat er geen tool wordt gebruiktSardaukar schreef op zondag 22 december 2013 @ 11:15:
[...]
En wat kwam u hier ook alweer doen?Robbiedobbie schreef op zondag 22 december 2013 @ 11:31:
[...]
Koffie, wasdah? Nee, geen koffie voor mij. For some reason lust ik gewoon niks van koffie, thee en andere standaard dranken
Ik ben er overigens van overtuigd, dat mensen die zeggen geen koffie te lusten, gewoon nog geen goede koffie hebben gehad. Koffie kan je in zoveel soorten, maten en smaken krijgen, dat ik het niet geloof dat er iemand bestaat die echt geen enkele variant lust.
[ Voor 31% gewijzigd door GateKeaper op 22-12-2013 13:15 ]
Waarom zou Git een orde definieren voor de weergave van commits? Het is een source control systeem, waarom zou het überhaupt geïnteresseerd zijn in hoe de informatie wordt gepresenteerd naar de gebruiker toe, daar gebruik je tools voorSardaukar schreef op zondag 22 december 2013 @ 11:15:
[...]
Imho is standaard git command-line shizzle ook maar gewoon "een tool"Caelorum schreef op zondag 22 december 2013 @ 11:35:
[...]
Dan ga je er wel vanuit dat er geen tool wordt gebruikt
[ Voor 20% gewijzigd door .oisyn op 22-12-2013 13:36 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
_js_ schreef op zondag 22 december 2013 @ 00:58:
[...]
Naast eerdere opmerkingen dat op deze manier testen of iets een plaatje niet heel nuttig is, zou ik nog willen zeggen dat je in een unittest vooral ook edgecases moet testen, want dat zijn degene die het makkelijkst misgaan, zoals
http://www.example.gif
http://www.jpeg.example.com/file
http://www.example.com
http://www.example.com/
http://www.example.com/file
http://www.example.com/file.
http://www.example.com/file.jpeg.exe
http://www.example.com/file.exe.jpeg
http://www.example.com/jpeg
http://www.example.com/file.exe?.jpeg
EensAlex) schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 23:32:
[...]
Een .exe of een .php kan net zo goed een plaatje bevatten... de enige manier om te checken of het echt een plaatje is, is door het plaatje te downloaden en de metadata (mimetype, breedte, hoogte, kleurdiepte, enz) te controleren.
Omdat jij het lekker vind bestaat het natuurlijk niet dat er mensen zijn die het niet lekker vinden.GateKeaper schreef op zondag 22 december 2013 @ 13:14:
[...]
En wat kwam u hier ook alweer doen?
Ik ben er overigens van overtuigd, dat mensen die zeggen geen koffie te lusten, gewoon nog geen goede koffie hebben gehad. Koffie kan je in zoveel soorten, maten en smaken krijgen, dat ik het niet geloof dat er iemand bestaat die echt geen enkele variant lust.
* Acid_Burn vind koffie ook niet lekker.
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Oooh, maar dat zeg ik niet. Tuurlijk, er zullen mensen zijn die het echt niet binnen houden. Maar er zijn zoveel verschillende smaken koffie. Ik krijg ook wel eens koffie aangeboden die ik echt te ranzig vind om naar binnen te werken. Maar een goede koffie, mag je me voor wakker maken.Acid_Burn schreef op zondag 22 december 2013 @ 13:56:
[...]
Omdat jij het lekker vind bestaat het natuurlijk niet dat er mensen zijn die het niet lekker vinden.
* Acid_Burn vind koffie ook niet lekker.
Om het nog maar niet over de verschillende bonen en brandingen te hebben, denk alleen al aan varianten zoals espresso, cappuccino, latte macchiato. Dat zijn alle 3 koffie, maar nogal anders van smaak dan bijvoorbeeld senseo (kuch). Want ja, ook die laatste valt onder de noemer 'koffie'.
Of denk aan de verschillende combinaties te maken met melk en suiker, ook beide behoorlijk van behoorlijke invloed op de uiteindelijke smaak. Als je melk toevoegt, bepaald zelfs de soort (koffie)melk de uiteindelijke smaak nog. Halvamel, Campina, of goedkope meuk. Melk of room.
Goede koffie vindt je niet overal; en (over het algemeen) zeker niet bij ouders/familie waar je ooit je eerste kop koffie aangeboden hebt gekregen.
Vergelijk het desnoods met bier. Daar is het breed geaccepteerd dat bepaalde merken iemands voorkeur hebben. De een houdt Amstel niet binnen, terwijl hij bij Heineken kan blijven zuipen. En weer een ander geeft de voorkeur aan een Hertog Jan, en de rest smaakt naar lauwe pis.
Wel... datzelfde gaat wat mij betreft op voor koffie
Maar je snapt wat ik bedoel.oisyn schreef op zondag 22 december 2013 @ 13:35:
[...] Imho is standaard git command-line shizzle ook maar gewoon "een tool"
Git zelf maakt dat geen fuck uit natuurlijk, maar voor de gebruiker lijkt het me wel logisch dat de jongste commits bovenaan staan. De meeste andere versie systemen doen dat ook zo. En ' git log' standaard ook..oisyn schreef op zondag 22 december 2013 @ 13:35:
[...]
Waarom zou Git een orde definieren voor de weergave van commits?
Haha, de reden dat iemand heineken kan blijven zuipen, is omdat het gewoon water isGateKeaper schreef op zondag 22 december 2013 @ 14:17:
[...]
Oooh, maar dat zeg ik niet. Tuurlijk, er zullen mensen zijn die het echt niet binnen houden. Maar er zijn zoveel verschillende smaken koffie. Ik krijg ook wel eens koffie aangeboden die ik echt te ranzig vind om naar binnen te werken. Maar een goede koffie, mag je me voor wakker maken.
Om het nog maar niet over de verschillende bonen en brandingen te hebben, denk alleen al aan varianten zoals espresso, cappuccino, latte macchiato. Dat zijn alle 3 koffie, maar nogal anders van smaak dan bijvoorbeeld senseo (kuch). Want ja, ook die laatste valt onder de noemer 'koffie'.
Of denk aan de verschillende combinaties te maken met melk en suiker, ook beide behoorlijk van behoorlijke invloed op de uiteindelijke smaak. Als je melk toevoegt, bepaald zelfs de soort (koffie)melk de uiteindelijke smaak nog. Halvamel, Campina, of goedkope meuk. Melk of room.
Goede koffie vindt je niet overal; en (over het algemeen) zeker niet bij ouders/familie waar je ooit je eerste kop koffie aangeboden hebt gekregen.
Vergelijk het desnoods met bier. Daar is het breed geaccepteerd dat bepaalde merken iemands voorkeur hebben. De een houdt Amstel niet binnen, terwijl hij bij Heineken kan blijven zuipen. En weer een ander geeft de voorkeur aan een Hertog Jan, en de rest smaakt naar lauwe pis.
Wel... datzelfde gaat wat mij betreft op voor koffie
Zo zijn er wel meer parallellen tussen koffie en bier te maken. Een goed getapte Heineken smaakt veel beter dan een slechte getapte Hertog Jan (om maar iets te noemen). De smaak van koffie wordt (volgens mij, ben geen koffiedrinker) ook sterk beïnvloed door hoe het bereid wordt (denk aan temperatuur van het water, grofheid van de maling van de bonen, etc.)
En ook door hoe je het drinkt. Slurp het maar eens op dan zul je merken dat de smaak echt 10x krachtiger wordt.HMS schreef op zondag 22 december 2013 @ 14:53:
[...] De smaak van koffie wordt (volgens mij, ben geen koffiedrinker) ook sterk beïnvloed door hoe het bereid wordt (denk aan temperatuur van het water, grofheid van de maling van de bonen, etc.)
Wel zonder de bijhorende geluiden dan graag.Caelorum schreef op zondag 22 december 2013 @ 15:00:
[...]
En ook door hoe je het drinkt. Slurp het maar eens op dan zul je merken dat de smaak echt 10x krachtiger wordt.

Ik zie het probleem niet zo. Slurpen is een redelijk normaal geluid, smekken en dergelijke als het onbedoeld gebeurt (eigenlijk onbedoeld slurpen ook) is dan wel ongelooflijk irritant. Ook mensen die eten met een lading speeksel in de mond waar de wasmachine nog jaloers op is ^^
Slurpen is normaal op het moment dat je de smaak test van wijn, koffie etcetera. De boel uitspugen ook.
iOS developer
Het moment dat je erachter komt dat je database opzet zo slecht was dat er alleen een verschil zit tussen met/zonder DISTINCT als je een kolom toevoegt of weglaat 
Dus SELECT DISTINCT kolom1, kolom2 ... geeft zelfde resultaat als SELECT kolom1, kolom2
Maar SELECT DISTINCT kolom2... geeft ander resultaat dan SELECT kolom2...
Dus SELECT DISTINCT kolom1, kolom2 ... geeft zelfde resultaat als SELECT kolom1, kolom2
Huh, het een sluit niet het andere uit hoor ...F.West98 schreef op zondag 22 december 2013 @ 17:09:
Het moment dat je erachter komt dat je database opzet zo slecht was dat er alleen een verschil zit tussen met/zonder DISTINCT als je een kolom toevoegt of weglaat
Kolom 1 | Kolom 2 |
1 | 1 |
2 | 1 |
De queries dat jij zegt, geven volgende resultaten:
- SELECT kolom1, kolom2 => {1,1},{2,1}
- SELECT DISTINCT kolom1, kolom2 => {1,1},{2,1}
- SELECT kolom2 => {1},{1}
- SELECT DISTICNT kolom2 => {1}
[ Voor 12% gewijzigd door Styxxy op 22-12-2013 17:14 ]
Probleem is dat de kolom die ik weg laat een combinatie van 4 andere kolommen is (software-based). Daar gaat dus iets ernstig mis 
En welke rijen nu de boosdoener zijn is ook niet te controleren (dan geeft ie dat er geen verschil is)
Aha. Boosdoener gevonden
02 vs 2
03 vs 3
04 vs 4
En welke rijen nu de boosdoener zijn is ook niet te controleren (dan geeft ie dat er geen verschil is)
Aha. Boosdoener gevonden
02 vs 2
03 vs 3
04 vs 4
[ Voor 12% gewijzigd door F.West98 op 22-12-2013 17:19 ]
Nummers in strings als ID's?
iOS developer
Nee
Ik had destijds een unique kolom als ID gebruikt. Ik had ook een primary key over meerdere kolommen kunnen doen, maar dat kende ik toen nog niet
En als je dan week 3 hebt, en ergens anders weer 03, dan gaat het mis
Ik had destijds een unique kolom als ID gebruikt. Ik had ook een primary key over meerdere kolommen kunnen doen, maar dat kende ik toen nog niet
En als je dan week 3 hebt, en ergens anders weer 03, dan gaat het mis
Volgens mij werkt het wel redelijk om het te casten als signed. Ik werk namelijk ook vaak met een table waar ik de meest achterlijke ()@#(!()@ datatypes in staan. Tegenwoordig bevatten mijn queries op zijn minst wel 1 of 2 casts. Zelfs van string naar int en visa versa (bijv. een relatie nummer die in de ene table string is, en in de andere int.. werkt leuk met mssql.. not).
Verwijderd
/me shiversDouweegbertje schreef op zondag 22 december 2013 @ 19:16:
Zelfs van string naar int en visa versa (bijv. een relatie nummer die in de ene table string is, en in de andere int.. werkt leuk met mssql.. not).

uhu, had ik ook toen ik de error zag en even ging kijken wat de datatypes waren. Vervolgens ging ik even met mijn hoofd naar beneden gezakt naar buiten. Misschien had ik anders mijn PC door het raam gegooid

Verwijderd
Dat, en het feit dat er blijkbaar unieke, identificerende data (relatienummers) redundant opgeslagen wordt (foreign keys, anyone?) maakt het wel heel erg fragiel, om het maar zo te zeggen.
Valt mee, in dit geval is het vrij logisch. Dat jij denkt dat het direct identificerende data is, wilt nog niet zeggen dat het dat in mijn geval direct is. Ik spreek namelijk een ander programma aan waarbij ik op een gegeven moment pas een relatie nummer terug krijg. Daarom is een rel.nr nog wel leidend in veel zaken maar niet direct in het begin het ID.Verwijderd schreef op zondag 22 december 2013 @ 21:47:
Dat, en het feit dat er blijkbaar unieke, identificerende data (relatienummers) redundant opgeslagen wordt (foreign keys, anyone?) maakt het wel heel erg fragiel, om het maar zo te zeggen.
Het is maar net hoe je systeem werkt en opgezet is, daarbij gezegd missen wij wel een goede DB setup hoor, maar net dit stukje kan niet anders
Foreign keys maken het juist niet fragiel: ze zorgen ervoor dat een juiste relatie wordt afgedwongen. Bij FK moet er een overeenkomst zijn en dus een gelijke data type.
Erger is het als die relatie er wel is, maar niet (via FK) afgedwongen wordt.
Dan heb je records die geen relatie lijken te hebben, maar stiekem toch wel.
Geeft problemen.
Geeft problemen.
Ik neem aan dat je reageert op de reply van Maximized maar volgens mij bedoelt hij ook juist te zeggen dat omdat er geen FK's zijn gebruikt dat het erg fragiel isSPee schreef op maandag 23 december 2013 @ 00:57:
Foreign keys maken het juist niet fragiel: ze zorgen ervoor dat een juiste relatie wordt afgedwongen. Bij FK moet er een overeenkomst zijn en dus een gelijke data type.
Geeft problemen.
Nothing to see here!
Random verdwijnende tabellen op een live DB. Erg leuk -_-
En VERDORIE waarom is Strato zo traag. IK WIL MIJN VPS INRICHTEN!!!
Bobby tables misschien?F.West98 schreef op maandag 23 december 2013 @ 02:20:
Random verdwijnende tabellen op een live DB. Erg leuk -_-
Goedemorgen!
En wie van jullie moet net als ik nog werken? Zal blij zijn dat we weer 2 dagen verder zitten, nood aan een beetje ontspanning
En wie van jullie moet net als ik nog werken? Zal blij zijn dat we weer 2 dagen verder zitten, nood aan een beetje ontspanning
RTFM!
Ik zit al lekker te hobbyen zo in de vroege morgen. Ik wil een eigen spotify client gaan schrijven, die als server/client draait. Er bestaan al oplossingen voor, maar geen van alle is compleet genoeg voor mij
Nu ga ik er dus voor zorgen dat mijn raspberry echt mooi spotify kan gaan streamen naar de tuner, en dat ik dat via de pc/telefoon kan bedienen
Ik werk gewoon. Stelletje watjes dat zodra er maar iets van vakantie lijkt te zijn al thuis blijft.
Koffie?
Koffie?
[ Voor 5% gewijzigd door Firesphere op 23-12-2013 09:15 ]
* OkkE steekt hand op; vandaag en morgen gewoon werken (en vrijdag ook).
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Zo dag 1 van twee weken vakantie, Nog wel lekker doorschrijven maar nu ook tijd voor wat andere dingen gelukkig.
* Rhapsody mag ook nog twee dagen de handen uit de mouwen steken dit jaar.
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Hier wel vrij komende twee weken, en nog 10 vakantiedagen over ook, so sue meFiresphere schreef op maandag 23 december 2013 @ 09:15:
Ik werk gewoon. Stelletje watjes dat zodra er maar iets van vakantie lijkt te zijn al thuis blijft.
Koffie?
Daarnaast kan ik op 31 december alsnog opdraven op kantoor om een productie release te doen, omdat het hoogste management in zijn wijsheid heeft besloten dat er absoluut een nieuwe release gedaan moet zijn op 2 januari (altijd leuk als je project wel 'agile' is, maar de rest van het bedrijf niet

Kater? Eerst water, de rest komt later
Moet vandaag en morgen nog stage lopen.
Daarna lanparty tot en met 1 januari, dus echt vakantie is er niet bij dit jaar.
Daarna lanparty tot en met 1 januari, dus echt vakantie is er niet bij dit jaar.
Intel Core I7 3770 | 16GB DDR3 | Asus P8P67 | 16TB Random HDD's | 265GB Samsung 830 | HD7970
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.