Alle licentie's van Sublime die nu verkocht worden zijn voor versie's 3 en eerder, oftewel toegang tot Sublime 2 en 3Jan_V schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 10:07:
Wil nu eigenlijk nog Sublime Text 2 kopen, maar zie dat versie 3 ook al een behoorlijke tijd in ontwikkeling is. Wellicht nog even wachten, aangezien ik ST toch eigenlijk bijna nooit gebruik.
Je haalt me de woorden uit de mond. Ik kom al maanden niet meer op die site met nieuws voor computer totaal-lezersFiresphere schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 11:31:
Het hele artikel is nogal een faal natuurlijk (Iets met Webwereld).
Nog even een paar ergernissen voordat de vakantie begint:
Software/libraries die geen 64-bits ondersteunen, het is geen 2000 meer, mensen!
En tools die niet werken als er een spatie in je pad zit.
Zo, die zijn eruit.
Software/libraries die geen 64-bits ondersteunen, het is geen 2000 meer, mensen!
En tools die niet werken als er een spatie in je pad zit.

Zo, die zijn eruit.
Pfff, wie werkt er dan ook nog met spatiesDavio schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 11:50:
Nog even een paar ergernissen voordat de vakantie begint:
En tools die niet werken als er een spatie in je pad zit.![]()
Zo, die zijn eruit.

Ze hebben nog wel eens leuke columns vooral.pdebie schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 11:47:
[...]
Je haalt me de woorden uit de mond. Ik kom al maanden niet meer op die site met nieuws voor computer totaal-lezers
Maar nu maken ze het wel heel ernstig.
Iemand maakt melding van de fout, ze zeggen dat het is aangepast, maar er is niets verandert
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Och, in mijn geval ging het nog wel goed.Ealanrian schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 11:22:
[...] De reden waarom je niet tot diep in de nacht moet door ploeteren
Ok, niet helemaal, mijn image compression algoritme was zwaar kut en deed er ruim 10x langer over en verbruikte een goede ~5x meer geheugen dan had moeten.
Kan me vandaag niet concentreren
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
WindowsGateKeaper schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 11:53:
[...]
Pfff, wie werkt er dan ook nog met spaties. Dat is zo 2013!!!
Program Files
Ik maak meestal gewoon een mapje 'C:\Tools' waarin ik al mijn dev-tools gooi, dan raakt die Program Files map niet zo vervuild.
Same problem here
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Verwijderd
Ik heb het vandaag ook niet gemakkelijk. Ik wacht op een paar changes van de developer waar ik nauw mee samen werk. Daarnaast is het vrijdag en vanavond begint voor het eerst in weken een weekend van 2 dagen
Ik ben op Vrijdag juist altijd het productiefste van de hele week. Maandag is bij mij altijd dramatisch.
Als je z'n signature leest kan je zien dat je 'm zelf kan aanpassen_Moe_ schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 12:11:
[...]
Kan je niet weer terug naar je oude avatar?
Yay patat dag!
[ Voor 3% gewijzigd door ytterx op 20-12-2013 12:30 ]
Hey, bij jullie ook vrijdag snackbardag?ytterx schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 12:30:
[...]
Als je z'n signature leest kan je zien dat je 'm zelf kan aanpassen
Yay patat dag!
Verwijderd
Bij mij is het elke dag snackbardag. Als ik tot 22 uur of later werk zijn de winkels dicht en heb ik al helemaal geen zin meer om te koken.Firesphere schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 12:31:
[...]
Hey, bij jullie ook vrijdag snackbardag?
Dus als jij tot 22 uur moet overwerken word er nog niet eens eten voor je geregeld op je werk?Verwijderd schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 12:35:
[...]
Bij mij is het elke dag snackbardag. Als ik tot 22 uur of later werk zijn de winkels dicht en heb ik al helemaal geen zin meer om te koken.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
FTFYWoy schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 12:37:
[...]
Dus als jij tot 22 uur moet mag overwerken word er nog niet eens eten voor je geregeld op je werk?
Verwijderd
Dit: TheNephilim in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 4"Woy schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 12:37:
[...]
Dus als jij tot 22 uur moet overwerken word er nog niet eens eten voor je geregeld op je werk?
De laatste paar weken ben ik wel in de kantine van het werk gaan eten maar die sluit al om 18u en dat vind ik wat vroeg.
Dit is trouwens de laatste dag dat ik zo laat zal werken, vanaf maandag wordt het weer wat rustiger
Yup! Hoogtepunt van de weekFiresphere schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 12:31:
[...]
Hey, bij jullie ook vrijdag snackbardag?
https://niels.nu
SuuuureVerwijderd schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 12:41:
[...]
Dit is trouwens de laatste dag dat ik zo laat zal werken, vanaf maandag wordt het weer wat rustiger
Hoe vaak ik mensen bij ons wel niet hoor zeggen dat het over x dagen/weken/maanden rustiger is en ze dan weer wat meer tijd met familie door gaan brengen en ze vervolgens weer tot laat zitten te werken. Het wordt nooit rustig!!!
Af en toe overwerken is prima, maar op een gegeven moment is het gewoon mijn probleem niet meer
Als wij het laat maken dan bestellen we wat we willen en de rekening gaat naar het management. Geen probleem
[ Voor 19% gewijzigd door armageddon_2k1 op 20-12-2013 13:06 ]
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Haha, tijd wordt hier op vrijdag gemeten als "het is kwart voor patattijd".
Klinkt als bij mijn vorige werkgever.Firesphere schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 13:08:
[...]
Haha, tijd wordt hier op vrijdag gemeten als "het is kwart voor patattijd".
Daar hadden wij op vrijdag visje van de markt, dus kwart voor 12 was "kwart voor vistijd".
Het valt nog mee dat je werkgever je niet laat betalen om te mogen werken.Verwijderd schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 12:41:
[...]
Dit: TheNephilim in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 4"
De laatste paar weken ben ik wel in de kantine van het werk gaan eten maar die sluit al om 18u en dat vind ik wat vroeg.
Als je als werknemer zo laat doorwerkt vind ik het minste dat de werkgever hoort te doen is pizza/snack/ander eten laten bezorgen.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Als je je eigen werktijden mag bepalen, dan heeft de werkgever daar toch helemaal niets mee te maken?Woy schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 13:14:
[...]
Het valt nog mee dat je werkgever je niet laat betalen om te mogen werken.
Als je als werknemer zo laat doorwerkt vind ik het minste dat de werkgever hoort te doen is pizza/snack/ander eten laten bezorgen.
Als overwerken structureel wordt, is het ook geen overwerken meer maar gewoon capaciteits problemen die opgelost worden door misbruik te maken van personeel.HuHu schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 13:17:
[...]
Als je je eigen werktijden mag bepalen, dan heeft de werkgever daar toch helemaal niets mee te maken?
Driving a cadillac in a fool's parade.
Als je zoveel werkt op de zaak verblijft als Rubinski, dan heeft de werkgever wat mij betreft recht om kostgeld in rekening te brengen.Woy schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 13:14:
[...]
[ Voor 6% gewijzigd door GateKeaper op 20-12-2013 13:26 ]
Maaltijdvergoeding bij overwerk is toch vrij standaard? Ik heb in elk geval nog nooit gewerkt bij een bedrijf waar ik dit soort maaltijden niet mocht declareren.
When life gives you lemons, start a battery factory
Overwerk is een (semi-)verplichting als de werkgever er om vraagt, maar de persoon waar het hier om gaat doet het vrijwillig en uit eigen beweging. Dan lijkt mij geen sprake van "misbruik".kwaakvaak_v2 schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 13:24:
[...]
Als overwerken structureel wordt, is het ook geen overwerken meer maar gewoon capaciteits problemen die opgelost worden door misbruik te maken van personeel.
Daarnaast mag je bij sommige bedrijven je eigen werktijden volledig zelf bepalen. Waar ik werk ook. Als je dan besluit om van 14 - 23 uur te werken, dan is dat helemaal je eigen keuze.
Zo gefixedHuHu schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 13:31:
[...] Overwerk is een (semi-)verplichting als de werkgever er tijdig om vraagt [...]
Of nouja, het moet redelijk zijn. Het is IMO niet meer redelijk als je om 1 voor 5/6 wordt gevraagd nog even 3 uur door te werken.
[ Voor 24% gewijzigd door Caelorum op 20-12-2013 13:36 ]
Verwijderd
Mijn werkgever betaalt mijn eten sowieso al 
Wij krijgen voor elke gewerkte dag een bepaald netto bedrag op onze rekening gestort als 'lunch geld'. Een beetje zoals maaltijdcheques eigenlijk.
Wij krijgen voor elke gewerkte dag een bepaald netto bedrag op onze rekening gestort als 'lunch geld'. Een beetje zoals maaltijdcheques eigenlijk.
Ook als hij er niet tijdig om vraagt ben je (semi-)verplicht.Caelorum schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 13:34:
[...]
Zo gefixed
Of nouja, het moet redelijk zijn. Het is IMO niet meer redelijk als je om 1 voor 5/6 wordt gevraagd nog even 3 uur door te werken.
Daarnaast moet het verzoek redelijk zijn, niet het tijdstip waarop het verzoek wordt gedaan. Dus er moet rekening worden gehouden met dringende zaken van de werknemer. En als iemand anders het overwerk kan doen en daartoe vrijwillig bereid is, dat de werkgever dan die persoon vraagt.
Verder hangt het af van de CAO en arbeidstijdenwet.
maar andere groepen krijgen wel extra snacks etc he Rubinski... enkel onze groep niet...
MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000
Jemig, wat is dat litecoin verhaal op de FP slecht zeg...
Verwijderd
In welk opzicht? Heb nog niet alles gelezen maar wat ik al gelezen heb vond ik best goed. Ik heb vrij weinig verstand van het hele Bitcoin gebeuren dus wat de inhoud betreft kan ik niet echt een mening geven.Hydra schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 13:41:
De reacties zijn ook om te huilenHydra schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 13:41:
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Gelukkig, was al bang dat 't aan mij lag.Hydra schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 13:41:

Verwijderd
Ik zal voor de volledigheid toch nog eens schetsen hoe het er hier bij mij de laatste maanden aan toe is gegaan:armageddon_2k1 schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 13:04:
[...]
Suuuure
Hoe vaak ik mensen bij ons wel niet hoor zeggen dat het over x dagen/weken/maanden rustiger is en ze dan weer wat meer tijd met familie door gaan brengen en ze vervolgens weer tot laat zitten te werken. Het wordt nooit rustig!!!![]()
Af en toe overwerken is prima, maar op een gegeven moment is het gewoon mijn probleem niet meerGelukkig is mijn baas het daar mee eens.
Als wij het laat maken dan bestellen we wat we willen en de rekening gaat naar het management. Geen probleemZo hadden we een tijdje een crunchperiode van een maand. Dat heeft ze 2000 euro's gekost. Dat is natuurlijk niets voor een multinational
In het begin zat ik met een ontzettende achterstand aangezien ik een collega vervang die is uitgevallen omwille van ziekte. Ik wou die achterstand zo snel mogelijk weggewerkt hebben wat resulteerde in heel wat overuren. Het werd totaal niet van me verwacht en heb dit dus enkel aan mezelf te danken.
3 weken geleden begon PT en een groot deel van mijn collega's zit daardoor in de US. Aangezien ik samen met een aantal andere collega's geen visum kon krijgen voor de US, werd er besloten ons team gewoon uit Nederland te laten werken. We beginnen een uurtje later en werken 's avonds ook enkele uren langer om meer met overlap met de US te hebben. Deze overuren mogen we trouwens wel inboeken
Vandaag loopt PT af en vanaf volgende week zal het dus allemaal wat rustiger verlopen.
Daarnet liep ik tegen een limiet van de databank server: "Transaction too long, aborted". Het is een relatief lang script dat wat tables wijzigt en ondertussen data converteert.
Nu liep de transactie dus vast op iets als dit:
De tabel foo heeft zo'n 350.000 records en er zijn eerder in de transactie al veel bewerkingen gebeurd, dus is het inderdaad niet verwonderlijk dat de transaction log vol zit.
Daarom heb ik het wat veranderd naar onderstaande, en dat ging veel sneller en zonder foutmelding van "Transaction too long". In plaats van na 10 minuten de foutmelding te geven en een rollback te doen, worden onderstaande 2 queries uitgevoerd in 15 seconden
Nu liep de transactie dus vast op iets als dit:
SQL:
1
2
3
| alter table foo add bar integer; update foo set bar = 1; alter table foo modify bar integer not null; |
De tabel foo heeft zo'n 350.000 records en er zijn eerder in de transactie al veel bewerkingen gebeurd, dus is het inderdaad niet verwonderlijk dat de transaction log vol zit.
Daarom heb ik het wat veranderd naar onderstaande, en dat ging veel sneller en zonder foutmelding van "Transaction too long". In plaats van na 10 minuten de foutmelding te geven en een rollback te doen, worden onderstaande 2 queries uitgevoerd in 15 seconden
SQL:
1
2
| alter table foo add bar integer not null default 1; alter table foo modify bar integer not null; |
Even het 'lopen-regeltje' voordoen:
Bovenstaande zinnen slaan eigenlijk helemaal nergens op. Als je 'loopt' invult zie je hoe krom ze zijn.
D-Raven schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 09:35:
[...]
Euhm, nee. De syntax van een programmeer taal veranderd loopd (-> veranderT dus) niet zomaar.
T is niet zo moeilijkEalanrian schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 09:30:
Waarom word loop (-> wordT dus) eigenlijk de schrijfwijze van een woord aangepast zonder dat er de uitspraak of betekenis veranderd loopd (-> veranderT dus)?
Zow, lekker op een vrijdag 2 ontwikkel omgevingen opgetuigd ... nooit een fan van op vrijdag dingen opleveren; maar aangezien dit mijn laatste werkdag van het jaar is ...
Geen enkele aandacht voor de difficulty die nogal hard omhoog gaat elke X dagen. Dat systeem is dus sowieso niet rendabel. De meeste litecoins worden gemined door criminelen die gebruik maken van botnets e.d.Verwijderd schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 13:48:
In welk opzicht? Heb nog niet alles gelezen maar wat ik al gelezen heb vond ik best goed. Ik heb vrij weinig verstand van het hele Bitcoin gebeuren dus wat de inhoud betreft kan ik niet echt een mening geven.
Het trekt nogal pubers aan die gewoon misbruik maken van 't feit dat hun ouders de energierekening betalen.
Verwijderd
Ik gebruik in de plaats het werkwoord smurfen. De smurfen vervangen hun werkwoorden ook altijd en zo 'klopt' de zin nog wel.Avalaxy schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 14:24:
[...]
[...]
T is niet zo moeilijkBovenstaande zinnen slaan eigenlijk helemaal nergens op. Als je 'loopt' invult zie je hoe krom ze zijn.
Enlighten meHydra schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 13:41:
edit: Ah derp, reactie staat erboven
[ Voor 6% gewijzigd door Gamebuster op 20-12-2013 14:45 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Heeft niet eens direct met litecoins te maken maar met alle coins. Waar het een beetje op neerkomt is de ROI; Wikipedia: Return on investment en het is soms verdomd lastig om wat fatsoenlijks terug te krijgen. Er hoeft maar iets te gebeuren, en je bent niet meer winstgevend en geeft elke minuut dat je je pc aanhebt een verlies.Gamebuster schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 14:40:
[...]
Enlighten meIk ben wel benieuwd waarom jij 'm slecht vind. Ik ben niet zo thuis met de litecoins
edit: Ah derp, reactie staat erboven
Zoals: Moeilijkheid wordt hoger (minder coins) en de prijs daalt. Het eerste gebeurt sowieso, en het tweede weet je niet. Dus tja, 450,- investeren in een PC, met een doorlooptijd van 8 maanden(!!) om het terug te verdienen is hoog. 8 Maanden verder is er zoveel veranderd. Dus je moet het eigenlijk niet alleen op litecoins spelen, maar eventueel op andere altcoins, moch litecoin vallen.
Uit interesse, is die tweede regel niet redundant? In de eerste regel zet je al dat de nieuwe kolom "bar" een integer is dat NOT NULL is. Of mis ik iets?Otherside1982 schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 14:08:
[...]
SQL:
1 2 alter table foo add bar integer not null default 1; alter table foo modify bar integer not null;
Afgelopen twee weken is mij wel duidelijk geworden dat alles wat meer dan 200 LoC aan change heeft niet echt heel diep meer gepeerreviewd wordt.
iOS developer
Die eerste regel moest waarschijnlijk dit zijn:Styxxy schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 14:51:
[...]
Uit interesse, is die tweede regel niet redundant? In de eerste regel zet je al dat de nieuwe kolom "bar" een integer is dat NOT NULL is. Of mis ik iets?
SQL:
1
| alter table foo add bar integer null default 1; |
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Als hij in de 2é de default niet weghaalt, dan kan je dus een nieuw record erin gooien, zonder waarde voor dat veld. De database zet hem dan op "1". Door de default te verwijderen, krijg je een exception wanneer de waarde voor dat veld niet wordt meegegeven.Styxxy schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 14:51:
[...]
Uit interesse, is die tweede regel niet redundant? In de eerste regel zet je al dat de nieuwe kolom "bar" een integer is dat NOT NULL is. Of mis ik iets?
Hoeft toch niet?Korben schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 14:52:
[...]
Die eerste regel moest waarschijnlijk dit zijn:
SQL:
1 alter table foo add bar integer null default 1;
De eerste zegt, voeg veld x toe, veld mag niet null zijn, maar als hij leeg is, zet 'm dan op 1.
De tweede zegt, bewerk veld x, hij mag niet null zijn, geen default voor als er geen waarde gegeven wordt.
Zou je het niet zo doen, dan krijgen ze dus geen default waarde, en krijg je inderdaad null velden binnen de huidige collectie.
[ Voor 36% gewijzigd door GateKeaper op 20-12-2013 14:55 ]
Inderdaad, het veld moet not null zijn zonder default. Door het veld eerst toe te voegen als not null default 1 wordt dat veld automatisch ingevuld voor alle reeds bestaande records. Daarna haal ik de default terug weg. Dat is dus een pak sneller dan de 3 queries die eerst werden uitgevoerd, daar was de update gewoon heel traag op 350.000 records.GateKeaper schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 14:53:
[...]
Als hij in de 2é de default niet weghaalt, dan kan je dus een nieuw record erin gooien, zonder waarde voor dat veld. De database zet hem dan op "1". Door de default te verwijderen, krijg je een exception wanneer de waarde voor dat veld niet wordt meegegeven.
[...]
Hoeft toch niet?
De eerste zegt, voeg veld x toe, veld mag niet null zijn, maar als hij leeg is, zet 'm dan op 1.
De tweede zegt, bewerk veld x, hij mag niet null zijn, geen default voor als er geen waarde gegeven wordt.
Edit: het gaat om Informix.
Out of curiosity, welk DBMS gaat het om?Otherside1982 schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 14:57:
[...]
Inderdaad, het veld moet not null zijn zonder default. Door het veld eerst toe te voegen als not null default 1 wordt dat veld automatisch ingevuld voor alle reeds bestaande records. Daarna haal ik de default terug weg. Dat is dus een pak sneller dan de 3 queries die eerst werden uitgevoerd, daar was de update gewoon heel traag op 350.000 records.
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Vrijdagmiddag.
Nieuwe feature aan het bouwen.
Laatste vrijdag voor kerst/nieuwjaar dat ik werk.
Feature werkt. In 1x. Wat klopt hier niet.
Het klopt niet dat je nog aan het werk bent. De feature werkt, dus nu vlug naar huis, voor de bugs optredenFiresphere schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 15:09:
Vrijdagmiddag.
Dat laten de users je pas dinsdagavond weten. Dan heb je nog mooi twee dagen de tijd om het te fixen, voordat zij het weer moeten gebruiken.Firesphere schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 15:09:
Vrijdagmiddag.
Te weinig drank op?Firesphere schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 15:09:
Vrijdagmiddag.
HuHu schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 15:12:
[...]
Dat laten de users je pas dinsdagavond weten. Dan heb je nog mooi twee dagen de tijd om het te fixen, voordat zij het weer moeten gebruiken.
Hoef je in ieder geval niet te bedenken wat je 2e kerstdag eens zo kunnen doen.
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Point taken.Avalaxy schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 14:24:
[...]
T is niet zo moeilijkBovenstaande zinnen slaan eigenlijk helemaal nergens op. Als je 'loopt' invult zie je hoe krom ze zijn.
En wat smurfen de smurfen daar smurf?Verwijderd schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 14:35:
[...]
Ik gebruik in de plaats het werkwoord smurfen. De smurfen vervangen hun werkwoorden ook altijd en zo 'klopt' de zin nog wel.
Aha, dat zag ik dus over het hoofd. ThanksGateKeaper schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 14:53:
[...]
Als hij in de 2é de default niet weghaalt, dan kan je dus een nieuw record erin gooien, zonder waarde voor dat veld. De database zet hem dan op "1". Door de default te verwijderen, krijg je een exception wanneer de waarde voor dat veld niet wordt meegegeven.
Gewoon opzettelijk een stuk code weghalen zodat het niet meer werkt, vervolgens bug fixen en met goed gevoel de dag afronden.Firesphere schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 15:09:
Vrijdagmiddag.
Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo
Tja, ik heb de frontend-implementatie nog te gaan, dus de kans dat't fout gaat is nog zeer wel aanwezigLow-Tech schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 15:30:
[...]
Gewoon opzettelijk een stuk code weghalen zodat het niet meer werkt, vervolgens bug fixen en met goed gevoel de dag afronden.
Er missen een paar "godvers", "collega's", "designers", "stront", en iets met "roest" en "reet" in je bericht.Firesphere schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 15:09:
Vrijdagmiddag.
Ik heb net ook weer een ajax post 'feature' gedaan die in één keer werkte
Zowel de request als de return is prima...
HahaDouweegbertje schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 15:34:
Ik heb net ook weer een ajax post 'feature' gedaan die in één keer werkteZowel de request als de return is prima...
ARGH ik heb net serieus een half uur queries lopen debuggen omdat ik dacht dat ze rare resultaten gaven, terwijl het resultaat gewoon goed was maar ik ergens de resultaten overschreef i.p.v. vergeleek met = ipv ==. Damn it vrijdag.
Ah! Spotify stuurt ook gepersonaliseerde e-mails. Handig.
Moeten ze wel mijn naam gebruiken in plaats van mijn user ID
Moeten ze wel mijn naam gebruiken in plaats van mijn user ID

Aangezien m'n Dropbox account al tijden vol zit, en alle PSD's en weet ik wat voor rommel toch wel erg veel ruimte inneemt, lijkt het me wel een goed idee om een goede NAS aan te schaffen.
In combinatie met iets als BitTorrent Sync heb je dan volgens mij bij een leuke setup!
# | Product | Prijs | Subtotaal |
2 | WD Red Network NAS HDD, 2TB | € 89,- | € 178,- |
1 | Synology DiskStation DS214+ | € 304,- | € 304,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 482,- |
In combinatie met iets als BitTorrent Sync heb je dan volgens mij bij een leuke setup!
Ik heb zelf een QNAP (459) bevalt ook erg goed. Samen met Synology toch wel de fijnste makers. Drobo is ook leuk maar vooral duur voor wat het bied. Rest vooral laten liggen (puur eigen ervaring).
Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo
Kreeg net van een recruiter een vacature toegestuurd. Op zich leuke klus, maar te ver weg. Komt 'ie een half uur later met dezelfde vacature maar dan in 't Engels.
Dude...
Dude...
Opzich wel leuk al zou ik altijd iets meer willen als alleen een mirror raid. Helaas al een paar keer gehad dat de hardeschijven elkaar volgenden de dood in.TheNephilim schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 15:54:
Aangezien m'n Dropbox account al tijden vol zit, en alle PSD's en weet ik wat voor rommel toch wel erg veel ruimte inneemt, lijkt het me wel een goed idee om een goede NAS aan te schaffen.
# Product Prijs Subtotaal 2 WD Red Network NAS HDD, 2TB € 89,- € 178,- 1 Synology DiskStation DS214+ € 304,- € 304,- Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 482,-
Net klaar met het porten van de backend van een bestaande applicatie om gebruik te maken van RabbitMQ icm MassTransit.
Hij is net klaar met alle tests e.d. en alles is groen.
*kijkt op de klok* Mooi nog net voor t einde van de dag klaar. Zo maar eens lekker naar huis, vanavond kerst-etentje met de zaak + kerstpakket.
* D-Raven is benieuwd
Hij is net klaar met alle tests e.d. en alles is groen.
*kijkt op de klok* Mooi nog net voor t einde van de dag klaar. Zo maar eens lekker naar huis, vanavond kerst-etentje met de zaak + kerstpakket.
* D-Raven is benieuwd
Ik was net naar de pricewatch: Synology DS214play aan 't kijken. Maar twijfel wat aan de meerwaarde van het "play" deel.TheNephilim schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 15:54:
Ook de pricewatch: Synology DX513 (Expansion Unit) lijkt me niet verkeerd. Iets duurder, maar biedt wel weer meer ruimte voor uitbreiding in de toekomst.
Soms ben ik echt een ramp in keuzes maken. En op andere momenten koop ik dingen weer in een opwelling.

Ik weet niet of je het doorhebt, maar die DX513 is enkel een expansion unit. Je hebt dus nog een syno nodig die compatible is met dat ding om 'm te gebruiken
Lekker op de bank
Ja, liever heb ik ook die 4x of eventueel 5x. Dan gewoon RAID 5 ofzo, vast een stuk veiliger. Of eventueel 10 met 4 disks. Helaas is het allemaal al best duur en zeker de versies met meer dan 2 schijven. Dan zou ik nog een serie terug kunnen, maar liever heb ik de nieuwste modellen.Ealanrian schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 16:30:
[...]
Opzich wel leuk al zou ik altijd iets meer willen als alleen een mirror raid. Helaas al een paar keer gehad dat de hardeschijven elkaar volgenden de dood in.
Nee, dat Play begin ik ook niet aan. Zie er (in mijn usecase) niet zo de meerwaarde van in.GateKeaper schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 16:53:
[...]
Ik was net naar de pricewatch: Synology DS214play aan 't kijken. Maar twijfel wat aan de meerwaarde van het "play" deel.
Ook de pricewatch: Synology DX513 (Expansion Unit) lijkt me niet verkeerd. Iets duurder, maar biedt wel weer meer ruimte voor uitbreiding in de toekomst.
Soms ben ik echt een ramp in keuzes maken. En op andere momenten koop ik dingen weer in een opwelling.
Uitbreiden is, zoals ik hierboven al zij, erg duur
Euhmz... koffie!? Vond die term al wat vaag, maar snap nu waarom. Ik zat in de eerste instantie te denken aan "biedt veel uitbreidingsmogelijkheid". Thanx voor de wake-up call.ZaZ schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 16:58:
Ik weet niet of je het doorhebt, maar die DX513 is enkel een expansion unit. Je hebt dus nog een syno nodig die compatible is met dat ding om 'm te gebruiken

Verwijderd
pdebie schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 16:58:
zooooo. weekend.
Nog 2 dagen (maandag/dinsdag) en dan vakantie. Heerlijk

Heb zelf een HP Prioliant Microserver:TheNephilim schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 15:54:
pricewatch: HP Proliant Microserver N54L
Ben er erg blij mee. Openmediavault erop en je kunt er vrijwel alles mee. En ruimte voor veel harde schijven.
Seriously?

Na 623 regels SQL, 2486 regels VBA en 578 regels Powershell draait eindelijk mijn Dunning chain volautomatisch zonder enige handeling van mijn kant.

Always looking for developers wanting to work with Erlang.
Zo'n anderhalf jaar geleden verloor LinkedIn 4,7 miljoen wachtwoorden.
Deze zijn nu in boekvorm gegoten:
http://datenform.de/forgot-your-password.html
JeeeeejWelcome to BizSpark!
Dear GateKeaper,
Congratulations! {CompanyName} is now a member of the Microsoft BizSpark program!
Gelijk maar even wat nieuwe software downloaden.
L O LFiresphere schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 18:49:
Zo'n anderhalf jaar geleden verloor LinkedIn 4,7 miljoen wachtwoorden.
Nou Adobe nog
Snel zelf die wachtwoorden printen, dan kun je je ook kunstenaar noemen!
Wat een verrijking van ons cultureel erfgoed toch weer...
Best wel, ten eerste weten veel non-IT'ers dit niet en ten tweede; jij kwam er niet op en je bent ook geen 'kunstenaar'. Je moet het maar bedenken en uitvoeren... je kijkt er echt met een verkeerde bril ernaar.Soultaker schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 23:19:
Snel zelf die wachtwoorden printen, dan kun je je ook kunstenaar noemen!
Je kunt het wel afkraken maar dit is wel een soort van kunst, maar waarschijnlijk vindt je een Picasso ook maar kliederwerk van een 3 jarige?
Overigens snap ik je punt wel, en ik heb ook vaak; 'wtf is dit 100.000 waard als kunst!'..
Dat is zo'n dooddoener... alsof dat automatisch betekent dat het werk waardevol is.Douweegbertje schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 23:33:
Je moet het maar bedenken en uitvoeren...
Ik zie een kleuter dit niet natekenen. Maar heb je deze quiz wel eens gedaan?Je kunt het wel afkraken maar dit is wel een soort van kunst, maar waarschijnlijk vindt je een Picasso ook maar kliederwerk van een 3 jarige?
Hoezo is "je moet het maar bedenken" een dooddoener?
Het is te makkelijk om te zeggen "als ik het had bedacht" ja. Maar dat heb je niet. Iemand anders heeft dat wel gedaan en er z'n levenswerk van gemaakt.
"Je moet het maar bedenken" is geen dooddoener, het zou inspiratie moeten zijn.
Het is te makkelijk om te zeggen "als ik het had bedacht" ja. Maar dat heb je niet. Iemand anders heeft dat wel gedaan en er z'n levenswerk van gemaakt.
Ik vind het ook helemaal niets en heb best wel veel met kunst. Mijn halve vriendenkring is kunstenaar, dus ik ben redelijk in het wereldje thuis.Firesphere schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 01:43:
Hoezo is "je moet het maar bedenken" een dooddoener?
Wanneer heb je dit bedacht? Ik vind het namelijk ook een dooddoener en waarom?
Als iemand een drol op zijn neus zet is dat gewoon stom. Heb ik wel eens aan gedacht misschien maar nooit uitgevoerd, want het is gewoon dom en stom.
Als iemand het dan daadwerkelijk uitvoert en het kunst noemt en ik geef mijn mening dat het stom en dom is en ik krijg de opmerking "Je moet het maar bedenken" is dat een dooddoener ja.
Moet ik eerst iets stoms en doms bedenken en uitvoeren voordat ik een mening mag hebben?
Net zo'n dooddoener als "kan jij het beter dan???" als je kritiek hebt op iemands werk.
Als ik een iemand zie dansen als een josti en daar dan kritiek op heb, maar zelf in een rolstoel zou zitten: Mag ik dan niet vinden dat diegene niet kan dansen?
Het is sowieso in het kunstwereldje een moeilijke bedoening.
Er is namelijk geen exacte definitie van kunst. Kunst is het gelul eromheen wat het kunst maakt. Als men vindt dat het kunst is, is het kunst.
Ik ben wel van mening dat de laatste paar keer dat ik naar het rietveld academie ben geweest om afstudeerprojecten te bekijken, ik bedroevend slechte dingen heb gezien. Behoorlijk ongeinspireerd is mijn mening. Het lijkt een trend te worden iets simpel afwijkends te doen en dan met de triangel *PLING* -> Kunst!
Lekker op de bank
Oeehhhhh een discussie over kunst
Ik heb echt een bloedhekel aan het gros de moderne kunst. Naar mijn idee is het kunst als het moeilijk is om te maken en je dus echt heel goed moet zijn om het te kunnen. De nachtwacht vind ik dus kunst, ik zou niet eens in de búúrt komen als ik iets zou proberen te schilderen (en niemand anders die ik ken). Wat tegenwoordig als kunst gedefinieerd wordt is een verenbal in een lege ruimte, een fiets met een kruk ipv stuur, of gewoon een rood doek met een blauwe streep:

Sorry hoor, maar wat een ontzettende onzin. Dat is geen kunst.

Sorry hoor, maar wat een ontzettende onzin. Dat is geen kunst.
Je mist de gele streep aan de rechterkant.Avalaxy schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 02:39:
of gewoon een rood doek met een blauwe streep:
[afbeelding]
De vraag die je mist is "wat is kunst?"Sorry hoor, maar wat een ontzettende onzin. Dat is geen kunst.
Een schilderij als "Who's Afraid of Red, Yellow and Blue" komt niet goed tot z'n recht in een klein plaatje, je moet ervoor staan om het te beleven. De doeken zijn immens en in de juiste lichtomstandigheden zeer indrukwekkend. Er zit een bepaalde gedachte waarmee het schilderij tot stand is gekomen, ook dat is onderdeel van "kunst".
Twee schilderijen uit de serie "Who's Afraid of Red, Yellow and Blue" zijn door bezoekers vernield met een mes, de restauratie kostte jaren en bakken vol geld, in het geval van "WARYB 3" is de restauratie nog eens zeer slecht gedaan ook

We are shaping the future
Mwoa, moeilijk en met skills boeien imho niet zoveel. Als er maar arbeid in zit.Avalaxy schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 02:39:
Naar mijn idee is het kunst als het moeilijk is om te maken en je dus echt heel goed moet zijn om het te kunnen.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
QFT. Heel vaak hoor ik mensen zeggen "het is niet moeilijk dus het is geen kunst.". Maar zelf een definitie van kunst geven is toch wel heel moeilijk. Als wat hierboven gezegd wordt, dat er zelfs in de kunstwereld geen sluitende omschrijving bestaat, waarom worden sommige werken dan afgedaan als zijnde geen kunst? Ik denk overigens dat het maar goed is ook, dat er geen sluitende omschrijving bestaat, dat zou alleen maar beperkend werken.Alex) schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 03:06:
[...]
Je mist de gele streep aan de rechterkant.
[...]
De vraag die je mist is "wat is kunst?"
Een schilderij als "Who's Afraid of Red, Yellow and Blue" komt niet goed tot z'n recht in een klein plaatje, je moet ervoor staan om het te beleven. De doeken zijn immens en in de juiste lichtomstandigheden zeer indrukwekkend. Er zit een bepaalde gedachte waarmee het schilderij tot stand is gekomen, ook dat is onderdeel van "kunst".
Twee schilderijen uit de serie "Who's Afraid of Red, Yellow and Blue" zijn door bezoekers vernield met een mes, de restauratie kostte jaren en bakken vol geld, in het geval van "WARYB 3" is de restauratie nog eens zeer slecht gedaan ook
Creatievelingen gaan aan de slag met de maatschappij, ze maken vaak een afspiegeling van de werkelijkheid en relevante zaken, maar dan in hun eigen perceptie. Zou moderne kunst dan niet een afspiegeling zijn van de huidige maatschappij? In dat geval moeten we ons allemaal achter de oren krabben in plaats van alleen maar afgeven op kunstenaars, toch?
Overigens is het nogal flauw om een plaatje op een forum te plaatsen van 400px breed en dan te zeggen "ik vind het niks, kijk maar.". Wellicht is het wel compleet uit zijn verband gerukt op die manier. Je kunt pas iets over de beleving van een werk zeggen als je het met al je zintuigen hebt ervaren, op de manier waarop het bedoeld is.
Het beroep kunstenaar is net als programmeur niet beschermd, en wij nemen er toch ook aanstoot aan als iemand die er niks vanaf weet ons over 1 kam scheert met een jochie van 16 (no offence F.West98
EDIT: laatste voorbeeld:
Ik kan je gerust 100 voorbeelden van ultiem slecht programmeren laten zien en dan zeggen: "Vroeger programmeerde men pas echt1!". Dat is in feite hetzelfde wat je doet met die toddler vs. modern art website. Je neemt een hele kleine subset en maakt een vergelijking zonder context, en zegt dan iets over een hele stroming.
Kunst was vroeger, net als programmeren, veel kostbaarder om uit te oefenen. Vanzelfsprekend waagden minder mensen zich daaraan, en als ze zich eraan waagden was het vaak door eerst in de leer te gaan bij een 'professional'. Nu is het zo dat beide beroepen zo toegankelijk en goedkoop zijn dat iedereen ze uit kan oefenen, en je dus ook meer slecht werk krijgt.
[ Voor 12% gewijzigd door Struikrover op 21-12-2013 08:15 ]
Ik heb ook een Synology, maar dan met 2 schijven. Daarnaast heb ik een autobackup draaien naar een externe 2tb hdd voor documenten en fotos. Films en mp3s hoef ik toch niet te backuppen. Dat werkt als een trein en is volgens mij goedkoper dan 4 of 5 schijvenEalanrian schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 16:30:
[...]
Opzich wel leuk al zou ik altijd iets meer willen als alleen een mirror raid. Helaas al een paar keer gehad dat de hardeschijven elkaar volgenden de dood in.
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Jullie weten dat een groot deel van die kunst een grote scam is heh?
Laatst was daar nog iets over op tv geloof ik; dat mensen die het hebben de volgende werken mooi moeten vinden en er flink op bieden, anders daalt hun eigen investering in waarde. De "kunstenaars" wisten van gekkigheid niet meer wat ze moesten maken -- alles voldeed, al gooi je een emmer witte verf leeg op een plank.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.