De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 129 ... 137 Laatste
Acties:
  • 339.390 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:39
Firesphere schreef op maandag 23 december 2013 @ 09:15:
Ik werk gewoon. Stelletje watjes dat zodra er maar iets van vakantie lijkt te zijn al thuis blijft.

Koffie?
ja lekker.
Geen oog dicht gedaan vannacht. Geen idee waarom ook, maar ik kon niet slapen.

Ik ben ook gewoon op de zaak vandaag en morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kips
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 31-03 17:02
Vandaag werken, dan t/m zondag vrij. Volgende week maandag werken en dan weer t/m zondag vrij...

Wel aan toe, al moet ik een hoop doen voor school en Scouting in de vakantie en hebben we nodige familiaire verplichtingen op het programma staan...

Tweede kerstdag weer een keer biertjes drinken met de maten, dat is alweer lang geleden voor deze nog relatief verse papa :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Moe_ schreef op maandag 23 december 2013 @ 09:13:
Goedemorgen!

En wie van jullie moet net als ik nog werken? Zal blij zijn dat we weer 2 dagen verder zitten, nood aan een beetje ontspanning :)
Ik! Mijn manager stuurt mij wel enkele dagen verplicht op vakantie zodat ik eens wat kan uitrusten. Ik heb dan maar besloten 30 en 31 december vakantie te nemen waardoor ik in de praktijk 5 dagen thuis ben *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
Verwijderd schreef op maandag 23 december 2013 @ 09:53:
[...]

Ik! Mijn manager stuurt mij wel enkele dagen verplicht op vakantie zodat ik eens wat kan uitrusten. Ik heb dan maar besloten 30 en 31 december vakantie te nemen waardoor ik in de praktijk 5 dagen thuis ben *O*
In plaats van het er dan eens goed van te pakken en voor de volle 2 weken te gaan :D

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubenflush
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-09 23:15
Dubbele espresso please! De motor heeft het er maar moeilijk mee vandaag om op te starten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Moe_ schreef op maandag 23 december 2013 @ 09:54:
[...]

In plaats van het er dan eens goed van te pakken en voor de volle 2 weken te gaan :D
5 dagen is lang genoeg voor mij, ik zal nu zelfs al niet weten wat doen: Mijn vrienden studeren allemaal nog en het weer zal niet al te mooi zijn. Ik ga dan liever 2 weken op vakantie in de zomer maar dat zal er voor september sowieso niet inzitten. Mijn vakantie-aanvraag voor Pukkelpop is officieel afgekeurd. -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
Verwijderd schreef op maandag 23 december 2013 @ 10:03:
[...]

5 dagen is lang genoeg voor mij, ik zal nu zelfs al niet weten wat doen: Mijn vrienden studeren allemaal nog en het weer zal niet al te mooi zijn. Ik ga dan liever 2 weken op vakantie in de zomer maar dat zal er voor september sowieso niet inzitten. Mijn vakantie-aanvraag voor Pukkelpop is officieel afgekeurd. -O-
wtf! Ik wil de discussie hierover absoluut niet nog eens met je aangaan. Maar als ik jou was zou ik toch eens rondkijken op de arbeidsmarkt. Echt niet normaal hoe jullie daar behandeld worden, ook al is dat deels uit vrije wil. Maar als jij weken van 50+ klopt, vind ik het abnormaal dat je over een half jaar nog niet eens 2/3 dagen verlof kan krijgen.
Het enige dat ik je nog wil zeggen hierover is dat je moet uitkijken voor je eigen gezondheid, want voor je het weet wordt het te veel en kan je niet meer terug!

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:06

orf

Verwijderd schreef op maandag 23 december 2013 @ 10:03:
[...]
Mijn vakantie-aanvraag voor Pukkelpop is officieel afgekeurd. -O-
Wat is het zwaarwegende belang van je werkgever om je geen verlof te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Moe_ schreef op maandag 23 december 2013 @ 10:10:
[...]

wtf! Ik wil de discussie hierover absoluut niet nog eens met je aangaan. Maar als ik jou was zou ik toch eens rondkijken op de arbeidsmarkt. Echt niet normaal hoe jullie daar behandeld worden, ook al is dat deels uit vrije wil. Maar als jij weken van 50+ klopt, vind ik het abnormaal dat je over een half jaar nog niet eens 2/3 dagen verlof kan krijgen.
Het enige dat ik je nog wil zeggen hierover is dat je moet uitkijken voor je eigen gezondheid, want voor je het weet wordt het te veel en kan je niet meer terug!
Ik kan wel op andere momenten vakantie nemen, september moet wel lukken en ik heb ook al een weekje in juli (Rock Werchter *O*). Zo erg is het dus allemaal niet ... ;)
orf schreef op maandag 23 december 2013 @ 10:11:
[...]

Wat is het zwaarwegende belang van je werkgever om je geen verlof te geven?
Go-Live op 1 Augustus, ik moet data laden rond 15 Augustus (Pukkelpop-periode).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf

orf

Verwijderd schreef op maandag 23 december 2013 @ 10:18:
[...]

Ik kan wel op andere momenten vakantie nemen, september moet wel lukken en ik heb ook al een weekje in juli (Rock Werchter *O*). Zo erg is het dus allemaal niet ... ;)

[...]

Go-Live op 1 Augustus, ik moet data laden rond 15 Augustus (Pukkelpop-periode).
Ik snap dat je er geen conflict van wil maken, maar zwaarwegende belangen mogen niet te licht genomen worden. Ik ben het eens met _Moe_

En je gaat bij go-live toch niet ook in weekenden werken hoop ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

orf schreef op maandag 23 december 2013 @ 10:27:
[...]

Ik snap dat je er geen conflict van wil maken, maar zwaarwegende belangen mogen niet te licht genomen worden. Ik ben het eens met _Moe_

En je gaat bij go-live toch niet ook in weekenden werken hoop ik?
Zwaarwegende belangen?

Tijdens go-live zal er sowieso in de weekends gewerkt worden. Ik mag nog van geluk spreken dat go-live deze keer niet op oudejaarsavond / nieuwjaar valt, dat is zowat de standaard bij dit soort projecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:53

Hoogie2004

Whohooooo

Ik blijf erbij, jij liever dan ik :)

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
wat voor projecten praten we dan om als ik vragen mag?

Wat voor bedrijven zijn jullie klanten dat er persé in het weekend iets live moet. Waarom zou dat niet een of twee dagen voor het weekend kunnen of juist twee dagen er na? :)

Ik snap dat er soms projecten zijn waar het alle hens aan dek is, maar je praat over een festival over een half jaar. Dan kunnen ze toch prima iemand anders die jou vervangt inplannen voor die dagen als ze die plek persé bezet willen hebben? Of kan jij iets wat niemand anders kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-09 11:11
pdebie schreef op maandag 23 december 2013 @ 10:39:
Wat voor bedrijven zijn jullie klanten dat er persé in het weekend iets live moet. Waarom zou dat niet een of twee dagen voor het weekend kunnen of juist twee dagen er na? :)
Wij draaien voor ziekenhuizen bijv. Die gaan dan ergens de vrijdag in lockdown en dan zaterdag zondag zonder alle spreekuren, ok's etc rustig aan alles weer opstarten. Dan is maandag/dinsdag even het ziekenhuis dichtgooien geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoogie2004 schreef op maandag 23 december 2013 @ 10:33:
Ik blijf erbij, jij liever dan ik :)
Het is een bewuste keuze en ik wist het voor ik er aan begon dus mij hoor je niet klagen.
pdebie schreef op maandag 23 december 2013 @ 10:39:
wat voor projecten praten we dan om als ik vragen mag?
SAP implementaties voor de grootste bedrijven ter wereld. Namen ga ik niet noemen maar kijk eens in de Fortune 100 om een idee te krijgen. ;)
Het gaat hier om bedrijven met fabrieken die echt 24/7 draaien. Die leg je niet "zomaar" even stil. Dat is de reden waarom er vaak voor 31/12 en 01/01 gekozen word.
Ik snap dat er soms projecten zijn waar het alle hens aan dek is, maar je praat over een festival over een half jaar. Dan kunnen ze toch prima iemand anders die jou vervangt inplannen voor die dagen als ze die plek persé bezet willen hebben? Of kan jij iets wat niemand anders kan?
Ik ben verantwoordelijk voor een bepaald deel waar ik een heel jaar dag in, dag uit aan werk. Denk aan een Knowledge Transfer periode van ongeveer een maand. Dat wil zeggen dat ik niet zo snel vervangbaar ben en al zeker niet omdat ik dan per se op vakantie zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:31
@Rubinski

De reden waarom op 31/12 en 01/01 gekozen wordt is voornamelijk omdat dan de boekhouding jaar sluit.

Maar inderdaad de klant waar wij zitten zou een sluiting van twee dagen door de week ettelijke miljoenen kosten...

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf

orf

Dan hoop ik dat in ieder geval je salaris -en dan met name je uurloon per gewerkt uur- goed is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:31
Bwa.. Juniors he.. Sowieso minder als bv in NL vermoed ik..maar staat dan weer tegenover bedrijfswagen, tankkaart etc etc

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Icekiller2k6 schreef op maandag 23 december 2013 @ 10:52:
@Rubinski

De reden waarom op 31/12 en 01/01 gekozen wordt is voornamelijk omdat dan de boekhouding jaar sluit.

Maar inderdaad de klant waar wij zitten zou een sluiting van twee dagen door de week ettelijke miljoenen kosten...
Is niet altijd zo. Vaak zijn het ook de gemakkelijkste dagen om een fabriek te sluiten aangezien leveranciers niet leveren en het een mooie dag is om je personeel thuis te laten ;)
;)
orf schreef op maandag 23 december 2013 @ 10:53:
Dan hoop ik dat in ieder geval je salaris -en dan met name je uurloon per gewerkt uur- goed is. :)
Ik mag niet klagen. Het kan altijd beter maar voor iemand die pas afgestudeerd is, vind ik het behoorlijk goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf

orf

Verwijderd schreef op maandag 23 december 2013 @ 11:00:
[...]
Ik mag niet klagen. Het kan altijd beter maar voor iemand die pas afgestudeerd is, vind ik het behoorlijk goed.
Heb je je uurloon wel eens uitgerekend over een periode van een maand? Dus inclusief al je overuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

orf schreef op maandag 23 december 2013 @ 11:01:
[...]

Heb je je uurloon wel eens uitgerekend over een periode van een maand? Dus inclusief al je overuren?
Nee en ga ik ook niet doen. Ik ben enkel geinteresseerd in wat er op het einde van de maand op mijn rekening staat. Als ik daarvoor 10 uur per dag moet werken is dat maar zo.

Zoals enkele pagina's geleden verteld is geweest, werden mijn overuren van de afgelopen 3 weken wel gewoon betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf

orf

Verwijderd schreef op maandag 23 december 2013 @ 11:06:
[...]

Nee en ga ik ook niet doen. Ik ben enkel geinteresseerd in wat er op het einde van de maand op mijn rekening staat. Als ik daarvoor 10 uur per dag moet werken is dat maar zo.

Zoals enkele pagina's geleden verteld is geweest, werden mijn overuren van de afgelopen 3 weken wel gewoon betaald.
Ok :)
Het was geen aanval o.i.d. Ik ging er vanuit dat je je niet voldoende bewust was van je rechten. Ik vind oprecht dat de werkgever hier vrij ver gaat. Het gaat er natuurlijk om dat jij het naar je zin hebt en tevreden bent.

En betaald overwerk had ik gemist. beter. :)

[ Voor 3% gewijzigd door orf op 23-12-2013 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
nee ok, duidelijk. Dan snap ik ook waarom die bedrijven persé die dagen kiezen. Just curious ;) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Ik vind het heel vreemd klinken dat iemand die pas is afgestudeerd heeft iets doet waarbij een eventuele overdracht een volle maand moet duren. Dus je hebt daadwerkelijk eerst een overdracht van 1 volle maand gehad om daarna pas aan de slag te gaan? Gezien de verhalen hier heb ik het vermoeden dat je het overschat en het bedrijf waar je werkt daar handig gebruikt van maakt....... Normaal gesproken als iets echt zo lastig is, zitten daar niet mensen op die net zijn afgestuurd. Daar hoort iemand met flink wat ervaring in elk geval bij.

[ Voor 17% gewijzigd door Creepy op 23-12-2013 11:11 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

Verwijderd schreef op maandag 23 december 2013 @ 11:06:
[...]
Ik ben enkel geinteresseerd in wat er op het einde van de maand op mijn rekening staat. Als ik daarvoor 10 uur per dag moet werken is dat maar zo.
Are Your Programmers Working Hard, Or Are They Lazy?

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Sowieso is het een behoorlijk risico om niet iemand te hebben die het stokje overneemt wil er wat met Rub gebeuren. Wat dan, gaat de go-lve niet door? :?

[edit]
Maar is er iemand die jou kan vervangen mocht je ziek worden of tegen een boom rijden?

[ Voor 24% gewijzigd door farlane op 23-12-2013 11:22 ]

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Creepy schreef op maandag 23 december 2013 @ 11:10:
Ik vind het heel vreemd klinken dat iemand die pas is afgestudeerd heeft iets doet waarbij een eventuele overdracht een volle maand moet duren. Dus je hebt daadwerkelijk eerst een overdracht van 1 volle maand gehad om daarna pas aan de slag te gaan? Gezien de verhalen hier heb ik het vermoeden dat je het overschat en het bedrijf waar je werkt daar handig gebruikt van maakt....... Normaal gesproken als iets echt zo lastig is, zitten daar niet mensen op die net zijn afgestuurd. Daar hoort iemand met flink wat ervaring in elk geval bij.
Ik heb inderdaad de eerste maand overdracht gehad. Dat was dan elke dag enkele uren en de rest van de dag moest ik zorgen dat het wat tot me doordrong.

Ik zit in een team van 5 mensen. We doen allemaal data migratie maar ieder doet een ander object. Mijn collega's zijn allemaal een paar levels hoger en hebben minstens 5 jaar ervaring. De persoon die ik vervang had ook zo veel ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2013 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

farlane schreef op maandag 23 december 2013 @ 11:17:
Sowieso is het een behoorlijk risico om niet iemand te hebben die het stokje overneemt wil er wat met Rub gebeuren. Wat dan, gaat de go-lve niet door? :?
Jawel. Mijn data wordt pas geladen na go-live. Daarnaast is mijn object ook niet zooooo belangrijk in vergelijking met objecten als customer master data. Als ik faal gaan er in ieder geval geen schepen in China vastlopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Even wat frustratie kwijt... een klant die mailt met "bouw even nieuwe feature X, het is heel makkelijk want ik heb een zipje met code erin en die hoef je alleen even te includen en dan werkt het".

- Aangeleverde code is voor een verouderde PHP-versie
- Aangeleverde code houdt geen rekening met dat ik zelf wil bepalen waar mijn configs en cache file staan
- Code is niet PSR-0 compliant dus dit is vet onhandig als je werkt met composer
- Doen alsof het even een klein dingetje is terwijl dat niet zo is
- Mij vertellen hoe ik me werk moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cartman! schreef op maandag 23 december 2013 @ 11:23:
Even wat frustratie kwijt... een klant die mailt met "bouw even nieuwe feature X, het is heel makkelijk want ik heb een zipje met code erin en die hoef je alleen even te includen en dan werkt het".

- Aangeleverde code is voor een verouderde PHP-versie
- Aangeleverde code houdt geen rekening met dat ik zelf wil bepalen waar mijn configs en cache file staan
- Code is niet PSR-0 compliant dus dit is vet onhandig als je werkt met composer
- Doen alsof het even een klein dingetje is terwijl dat niet zo is
- Mij vertellen hoe ik me werk moet doen
Gemakkelijk toch, hij betaalt jou voor werk dat hij zelf al gedaan heeft. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Gelukkig heb ik een projectmanager die het terugduwt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Verwijderd schreef op maandag 23 december 2013 @ 10:32:
Zwaarwegende belangen?

Tijdens go-live zal er sowieso in de weekends gewerkt worden. Ik mag nog van geluk spreken dat go-live deze keer niet op oudejaarsavond / nieuwjaar valt, dat is zowat de standaard bij dit soort projecten.
Heb je al eerder gezegd dat je bij een kutbedrijf zit, maar je wil niet luisteren :)

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 05:50

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Bij ons moet er in het nieuwe jaar ook allerlei shizzle voor de applicatie live gezet worden :+ Het liefst om 00:00. Dat wordt meestal 03:00 door iemand gedaan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 19-09 21:24

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Lang geleden dat ik op de "new topic" knop heb gedrukt (O-))

[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 23-12-2013 13:13 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hydra schreef op maandag 23 december 2013 @ 12:08:
[...]

Heb je al eerder gezegd dat je bij een kutbedrijf zit, maar je wil niet luisteren :)
Waarom vind je dat ik bij een kutbedrijf werk? Ok, er zitten soms wat (onbetaalde) overuren bij en het is niet altijd even gemakkelijk om vakantie te nemen wanneer je dat wil. Voor de rest heb ik het hier best naar mijn zin. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Verwijderd schreef op maandag 23 december 2013 @ 13:19:
[...]

Waarom vind je dat ik bij een kutbedrijf werk? Ok, er zitten soms wat (onbetaalde) overuren bij en het is niet altijd even gemakkelijk om vakantie te nemen wanneer je dat wil. Voor de rest heb ik het hier best naar mijn zin. :Y
Wel... jouw situatie nu, heeft er bij mij voor gezorgd dat ik geen overuren meer draai.

Ook ik maakte veel overuren, die allen onbetaald waren. Weken van 60 tot 80 uur, waarvan 40 uur betaald werd. Ik had precies dezelfde houding als jij. "Ik ben nog jong, moet niks, maar wil dit zelf, want carrière".

Toen ik echter ruim van te voren verlof aanvroeg, werd dit geweigerd. Ik ging door met wat ik altijd deed alleen iets minder happy, tot het een tweede keer werd geweigerd. Ik had toen wederom netjes verlof aangevraagd, dit werd gegeven, maar een paar dagen van te voren toch ingetrokken, want werk.

Toen was ik er wel klaar mee. Veel overuren draaien, je maximaal inzetten, maar niks terug krijgen? Dan heb je een kut-leidinggevende.

Niemand is onmisbaar, een ander kan jou werk ook doen. Als jij om een of andere reden niet meer op het werk komt opdagen (andere baan, ziekenhuis, vermist, ontvoerd, overleden) dan vinden ze ook een oplossing. En reken maar dat er dan iemand binnen het bedrijf is die jouw klusjes overnemen. En als het niet een persoon is die jou 1:1 kan vervangen, dan worden je werkzaamheden wel opgesplitst. Daarom werkt men in teams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GateKeaper schreef op maandag 23 december 2013 @ 13:28:
[...]

Wel... jouw situatie nu, heeft er bij mij voor gezorgd dat ik geen overuren meer draai.
Spijtig om te horen dat ik daarvoor de aanleiding ben. Het is het je natuurlijk erg gegund.
Ook ik maakte veel overuren, die allen onbetaald waren. Weken van 60 tot 80 uur, waarvan 40 uur betaald werd. Ik had precies dezelfde houding als jij. "Ik ben nog jong, moet niks, maar wil dit zelf, want carrière".

Toen ik echter ruim van te voren verlof aanvroeg, werd dit geweigerd. Ik ging door met wat ik altijd deed alleen iets minder happy, tot het een tweede keer werd geweigerd. Ik had toen wederom netjes verlof aangevraagd, dit werd gegeven, maar een paar dagen van te voren toch ingetrokken, want werk.

Toen was ik er wel klaar mee. Veel overuren draaien, je maximaal inzetten, maar niks terug krijgen? Dan heb je een kut-leidinggevende.
Ik krijg er gelukkig wel iets voor terug: een deel van mijn overuren wordt uitbetaald en ik mag (zonder het op voorhand gepland te hebben) tijdens de feestdagen op verlof.
Niemand is onmisbaar, een ander kan jou werk ook doen. Als jij om een of andere reden niet meer op het werk komt opdagen (andere baan, ziekenhuis, vermist, ontvoerd, overleden) dan vinden ze ook een oplossing. En reken maar dat er dan iemand binnen het bedrijf is die jouw klusjes overnemen. En als het niet een persoon is die jou 1:1 kan vervangen, dan worden je werkzaamheden wel opgesplitst. Daarom werkt men in teams.
Eensch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-09 11:11
Maar elk bedrijf heeft toch wel projecten/momenten waar het gewoon alle hens aan dek tijd is. Dan is het toch niet zo raar dat je geen vrij krijgt? Neem een bakkerij, daar krijg je de week voor kerst echt geen vrij bijv :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 11:07

TheNephilim

Wtfuzzle

[...]

Dat is echt wel triest inderdaad. Kan me haast niet voorstellen dat er zulke managers zijn :/ Maarja, je weet dan waar je aan toe bent en hebt nu vast veel meer vrije tijd in de avonduurtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jip_86 schreef op maandag 23 december 2013 @ 13:38:
Maar elk bedrijf heeft toch wel projecten/momenten waar het gewoon alle hens aan dek tijd is. Dan is het toch niet zo raar dat je geen vrij krijgt? Neem een bakkerij, daar krijg je de week voor kerst echt geen vrij bijv :)
Klopt :)
TheNephilim schreef op maandag 23 december 2013 @ 13:39:
[...]

Dat is echt wel triest inderdaad. Kan me haast niet voorstellen dat er zulke managers zijn :/ Maarja, je weet dan waar je aan toe bent en hebt nu vast veel meer vrije tijd in de avonduurtjes.
Op dat gebied heb ik dus wel wat meer geluk, al zullen sommigen het daar niet mee eens zijn.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2013 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:45
[...]

Bij mijn huidige werkgever hebben ze dat geprobeerd te doen, vakantie was al maanden gepland, deadline viel een maand na mijn vakantie, maar tijdens het project hebben ze de deadline toen verschoven naar direct (de eerste week) na mijn vakantie.
Anderen mensen dan ik ontwikkelden dat project, maar ik moest ze aansturen. Toen tijdens een teamoverleg (niet alleen de ontwikkelaars die het uitvoeren en ik, maar met alle ontwikkelaars van het bedrijf (factor *3) aan tafel werd mij toen medegedeeld dat ze maar hadden besloten dat ik niet op vakantie mocht.

Daar heb ik toen een stokje voor gestoken, ik vind veel goed en in overleg kan (bijna) alles, als het echter niet meer vanuit overleg gebeurt en je voor het blok wordt gezet, dan ga ik hoe dan ook niet akkoord. :(

In elk geval moet je voor jezelf bepalen hoever je wilt gaan, als er standaard verwacht wordt dat je overwerkt, maar je wel voor een laag/ vast loon per maand moet werken (als in: daar staat niets tegenover), dan zou ik daar voor mezelf niet mee akkoord gaan. Bij een extra hoog loon of een compensatie voor overwerk, is dat wel anders.

Overigens Rubinski, Hoe zit jij dan in je privésituatie, bij mij is het wezenlijk anders geworden nu ik samen ben gaan wonen. Je stemt vrije dagen/ vakanties dan ook op elkaar af en dan is het toch vervelender als e.e.a. niet door gaat, dan wanneer je "alleen van jezelf afhankelijk bent".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jbdeiman schreef op maandag 23 december 2013 @ 13:56:
[...]

Overigens Rubinski, Hoe zit jij dan in je privésituatie, bij mij is het wezenlijk anders geworden nu ik samen ben gaan wonen. Je stemt vrije dagen/ vakanties dan ook op elkaar af en dan is het toch vervelender als e.e.a. niet door gaat, dan wanneer je "alleen van jezelf afhankelijk bent".
Ik hoef met niets of niemand rekening houden. Ik ben vrijgezel en ik denk niet dat dat snel zal veranderen :+
Normaal gezien ging ik deze zomer 2 weken op vakantie met mijn ouders maar die heb ik maar laten varen. De vakantie was goedgekeurd door het management maar aangezien ik geen 100% zeker was dat ik daar op internet zou kunnen (ik was van plan af en toe een tweetal uurtjes te werken), gaat dat feestje niet door. In plaats van 2 weken ga ik nu van zaterdag tot dinsdag. Dan zijn het uiteindelijk enkel maandag en dinsdag dat ik niet zal werken.

Rock Werchter zal sowieso wel zonder laptop zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf

orf

Je hebt je vakantie laten varen omdat je tijdens de vakantie niet zeker wist dat je kon werken?! Die vakantie is daar nu juist niet voor! Je hebt recht op twee weken aaneengesloten vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

orf schreef op maandag 23 december 2013 @ 14:18:
Je hebt je vakantie laten varen omdat je tijdens de vakantie niet zeker wist dat je kon werken?! Die vakantie is daar nu juist niet voor! Je hebt recht op twee weken aaneengesloten vakantie.
Vakantie was gepland 2 weken voor go-live en aangezien ik dan wel zal weten wat doen heb ik besloten een andere keer (september bvb) te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Iemand ervaring met Progress? Moet ik alvast beginnen met rennen of valt het wel mee?

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-09 22:24
Progress het cijfer administratie systeem Progress?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Progress, dat Russische ruimtevaartuig?

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Progress, de 4GL? Progress, de stad in Californië? Progress, het album van Take That? Progress, het dorpje in Kirgizië? Wees toch eens specifiek, man. :+

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:41
Progress, een typfout voor de open source databank PostgresQL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Verwijderd schreef op maandag 23 december 2013 @ 13:36:
Ik krijg er gelukkig wel iets voor terug: een deel van mijn overuren wordt uitbetaald en ik mag (zonder het op voorhand gepland te hebben) tijdens de feestdagen op verlof.
Je lijkt het idee te hebben dat dit pluspunten zijn. Dit is doodnormaal. Binnen de IT mag je normaliter compleet zelf weten wanneer je op vakantie gaat, dat het gros van de mensen met kerst op vakantie gaat is ook geen probleem: met kerst gebeurt er op commercieel vlak echt geen hol. Dat dingen precies om middernacht met nieuwjaar live gezet moeten worden is ook bull; praktisch iedereen is 1 jan ook vrij. Het bedrijf waar ik werk ik gewoon 'dicht' tussen kerst en oud en nieuw: de twee beheerders zijn in geval van nood beschikbaar maar de kans dat er iets ernstigs misgaat is echt nihil.

De reden dat sommige managers dit soort maintenance plannen op dergelijke tijden is simpel: het staat goed naar hun leidinggevenden dat ze jou zover gekregen hebben,niks meer. Het is namelijk HEEL erg makkelijk als zo'n knuppeltje "ja" zegt op die vraag. Als ze dat aan een meer ervaren iemand met kinderen e.d. zouden vragen zouden ze niet meer dan een "wat denk je zelf?" blik krijgen.

Echt, 99% van de applicaties kunnen zelfs prima livegezet worden in de uurtjes vlak voordat 'men' er mee aan de slag gaat. Onderhoudsmomenten kunnen prima gepland worden zodat de gebruikers hun werk om dat uurtje dat het systeem niet upis heenplannen.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet 'boos' op jou, ik ben boos op het soort managers dat jou aanstuurt. Dit soort types zijn ratten en naieve jonge ITers zijn de reden dat deze mensen er mee weg komen.
Korben schreef op maandag 23 december 2013 @ 14:41:
Progress, de 4GL? Progress, de stad in Californië? Progress, het album van Take That? Progress, het dorpje in Kirgizië? Wees toch eens specifiek, man. :+
Ik gok op 't Take That album.

[ Voor 8% gewijzigd door Hydra op 23-12-2013 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Otherside1982 schreef op maandag 23 december 2013 @ 14:47:
Progress, een typfout voor de open source databank PostgresQL?
Of wellicht een typfout voor de .NET interface System.IProgress<T>?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
Hydra schreef op maandag 23 december 2013 @ 14:49:
[...]

Je lijkt het idee te hebben dat dit pluspunten zijn. Dit is doodnormaal. Binnen de IT mag je normaliter compleet zelf weten wanneer je op vakantie gaat, dat het gros van de mensen met kerst op vakantie gaat is ook geen probleem: met kerst gebeurt er op commercieel vlak echt geen hol. Dat dingen precies om middernacht met nieuwjaar live gezet moeten worden is ook bull; praktisch iedereen is 1 jan ook vrij. Het bedrijf waar ik werk ik gewoon 'dicht' tussen kerst en oud en nieuw: de twee beheerders zijn in geval van nood beschikbaar maar de kans dat er iets ernstigs misgaat is echt nihil.

De reden dat sommige managers dit soort maintenance plannen op dergelijke tijden is simpel: het staat goed naar hun leidinggevenden dat ze jou zover gekregen hebben,niks meer. Het is namelijk HEEL erg makkelijk als zo'n knuppeltje "ja" zegt op die vraag. Als ze dat aan een meer ervaren iemand met kinderen e.d. zouden vragen zouden ze niet meer dan een "wat denk je zelf?" blik krijgen.

Echt, 99% van de applicaties kunnen zelfs prima livegezet worden in de uurtjes vlak voordat 'men' er mee aan de slag gaat. Onderhoudsmomenten kunnen prima gepland worden zodat de gebruikers hun werk om dat uurtje dat het systeem niet upis heenplannen.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet 'boos' op jou, ik ben boos op het soort managers dat jou aanstuurt. Dit soort types zijn ratten en naieve jonge ITers zijn de reden dat deze mensen er mee weg komen.

[...]

Ik gok op 't Take That album.
Je bent niet boos, maar noemt hem wel een naïef knuppeltje 8)

[ Voor 15% gewijzigd door _Moe_ op 23-12-2013 15:02 ]

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Het moge duidelijk zijn dat niet iedereen het eens is met de werkgever van Rubinski. Zelf lijkt hij er geen problemen mee te hebben. Dit 'item' speelt nu al enige tijd in dit topic. Kunnen we het niet laten rusten?

Denk dat Rubinski het hier dan ook een stuk gezelliger gaat vinden ;)

Of Rubinski moet er geen probleem mee hebben dat we het erover hebben.
If so, flame on! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

_Moe_ schreef op maandag 23 december 2013 @ 15:02:
[...]

"Ik ben niet boos, ik ben teleurgesteld." :+
Verwijderd schreef op maandag 23 december 2013 @ 13:36:
[...]
Spijtig om te horen dat ik daarvoor de aanleiding ben. Het is het je natuurlijk erg gegund.
[...]
Najah, niet "jouw situatie", maar "mijn situatie" die hetzelfde was als die van jou nu. ;)

Ik heb er in ieder geval van geleerd dat ik geen overuren meer draai voor de baas (tenzij bij echt echt hoge uitzondering, afgelopen jaar een 10 - 20 totaal). In plaats daarvan ben ik nu naast de 40 uur eigen baas, en werk ik in de avond voor net wat meer geld, en alleen als ik zin heb. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Waar de redactie van de frontpage overigens mee bezig is. Laatst al "litecoin reken je rijk", en nu "De Bitcoin is het nieuwe beleggen".

Het is meer speculatie dan beleggen. Alsof ze aandelen in die dingen hebben, en willen dat mensen hun geld erin pompen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

GateKeaper schreef op maandag 23 december 2013 @ 15:20:
Waar de redactie van de frontpage overigens mee bezig is. Laatst al "litecoin reken je rijk", en nu "De Bitcoin is het nieuwe beleggen".

Het is meer speculatie dan beleggen. Alsof ze aandelen in die dingen hebben, en willen dat mensen hun geld erin pompen. :?
Correct me if I'm wrong, maar beleggen is toch ook puur speculatie? Ik denk ook dat het meer symboliek is, en dat de redactie een beetje mee gaat met de ontzettend vergezochte kopteksten die tegenwoordig op internet heel normaal zijn.

Afbeeldingslocatie: http://imgs.xkcd.com/comics/buzzfeed_christmas.png
The 6 Weirdest Objects The Buzzfeed Writers Are Throwing Out Their Windows At Us

Off-topic: misschien moeten we verzoeken om een xkcd UBB-tag? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Korben schreef op maandag 23 december 2013 @ 15:29:
[...]
Correct me if I'm wrong, maar beleggen is toch ook puur speculatie? Ik denk ook dat het meer symboliek is, en dat de redactie een beetje mee gaat met de ontzettend vergezochte kopteksten die tegenwoordig op internet heel normaal zijn.
Ja, op zekere hoogte natuurlijk wel. Maar de gemiddelde belegger die een beetje verstandig is, neemt koersvaste aandelen. Als hier 10% variatie in een jaar in zit, is het veel. De waarde en koers van de Bitcoin is wat mij betreft te instabiel om het een belegging te kunnen noemen. Ik weet niet of hier vaste waarden voor zijn, dus vandaar dat ik het maar als mening neerzet.

Ik heb het filmpje overigens nog niet gezien, maar krijg inderdaad het gevoel dat jij omschrijft. De ontzettend vergezochte kopteksten. Dat vind ik gewoon jammer, en niet bij T.net passen.

Maargoed, genoeg gezeik voor vandaag. Nog een uurtje, en dan.... vakantie!!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
Een web-app die ik gemaakt had in Rails wordt voornamelijk in een iframe gebruikt op een andere website. Recent naar Rails 4 geupgrade. Nu paar weken later hoor ik dat de app het niet doet. Blijkt dat Rails vanaf versie 4 automatisch headers meestuurt die embedding voorkomen. Ruby on Rails :(

http://edgeguides.rubyonr...rity.html#default-headers

[ Voor 3% gewijzigd door Gamebuster op 23-12-2013 15:48 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:54
Gamebuster schreef op maandag 23 december 2013 @ 15:48:
Een web-app die ik gemaakt had in Rails wordt voornamelijk in een iframe gebruikt op een andere website. Recent naar Rails 4 geupgrade. Nu paar weken later hoor ik dat de app het niet doet. Blijkt dat Rails vanaf versie 4 automatisch headers meestuurt die embedding voorkomen. Ruby on Rails :(

http://edgeguides.rubyonr...rity.html#default-headers
Wees blij dat het zo te zien een simpele fix is, je headers aanpassen zal een paar seconden werk zijn en dan kan je alweer testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
_Moe_ schreef op maandag 23 december 2013 @ 15:02:
Bedoel het op een sympathieke manier. Zo van "ach jochie toch" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

Aangezien hier wel wat ASP.NET MVC gebruikers (of aspiranten) rond hangen: http://timgthomas.com/201...ation-by-adding-a-server/

Eindelijk van die ModelState checks af in je POSTs _/-\o_

edit: Nu wil ik hetzelfde doen, maar dan in FubuMVC. Dat zou wel iets makkelijker moeten zijn :)

[ Voor 19% gewijzigd door HMS op 23-12-2013 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Ik gok dat het 4GL of OpenEdge betreft aangezien het als "de database" werd beschreven.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
pdebie schreef op maandag 23 december 2013 @ 15:13:
Het moge duidelijk zijn dat niet iedereen het eens is met de werkgever van Rubinski. Zelf lijkt hij er geen problemen mee te hebben. Dit 'item' speelt nu al enige tijd in dit topic. Kunnen we het niet laten rusten?
Klein puntje is natuurlijk wel dat dit niet alleen voor Rubinski gevolgen heeft, maar ook iets verder gaat. Het wordt werkgevers veel te makkelijk wordt gemaakt om op een vreemde manier met werknemers om te gaan.
Vooralsnog hebben de meeste programmeurs nog wel de mogelijkheid er iets over te zeggen omdat programmeurs net wat minder makkelijk inwisselbaar zijn en ze meestal wel ergens anders terecht kunnen. In veel andere bedrijfstakken is het allang geen keuze meer - en dan maakt de keuze van Rubinski het bv ook een stuk moeilijker voor een collega (die wel graag bij de kinderen thuis wil zijn 's avonds en in het weekend) een stuk lastiger om te vragen wat eigenlijk heel redelijk moet zijn: respecteren van normale omstandigheden en uren.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hydra schreef op maandag 23 december 2013 @ 14:49:
[...]

Ik denk dat dat bij projecten van deze omvang toch net wat anders ligt. Die worden niet "zomaar even" live gezet. Daarnaast wordt er ook vooral voor deze dagen gekozen voor het geval er iets mis gaat: Als er op 31/12 wat mis gaat, is dat zo geen ramp aangezien er ook nog 01/01 is. Misschien heb ik het verkeerd, het is mijn eerste project en dat is de reden die ik van collega's te horen krijg.
Over het algemeen heb ik gewoon de indruk dat het management niet zo wreed is als dat jij dat ervaart. Liefde maakt blind zeker? :z
pdebie schreef op maandag 23 december 2013 @ 15:13:

Denk dat Rubinski het hier dan ook een stuk gezelliger gaat vinden ;)

Of Rubinski moet er geen probleem mee hebben dat we het erover hebben.
If so, flame on! >:)
Ik heb er geen problemen mee hoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
bezig een XML parser te schrijven die aangeleverde order XML's inleest in ons order systeem.

Wordt de bezorgdatum als volgt aangeleverd: 12 dec.

Op zich niet zo'n punt, want 12 dec is niks anders dan ddMMM. Punt is alleen dat niet gespecificeerd staat in welke taal (Nederlands, Engels, Zwahili's voor mijn part) aanleveren. En laat die andere partij nu net gesloten zijn i.v.m. kerstvakantie en ik alleen maar voorbeelden van orders uit december hebben. :F
incaz schreef op maandag 23 december 2013 @ 16:25:
[...]
Klein puntje is natuurlijk wel dat dit niet alleen voor Rubinski gevolgen heeft, maar ook iets verder gaat. Het wordt werkgevers veel te makkelijk wordt gemaakt om op een vreemde manier met werknemers om te gaan.

[...]
Dat is zeker waar, maar dat wij hier zo tegen Rubinski in gaan (niet persoonlijk overigens) merken die andere werknemers niets van zolang Rubinski daar zelf niets mee doet. Ik doelde er meer op dat ik het kan begrijpen als Rubinski het 'gedoe' hier op het forum een beetje zat word. Hij geeft net aan dat hij er geen problemen mee heeft. Dus flame on! >:)

[ Voor 3% gewijzigd door PdeBie op 23-12-2013 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

pdebie schreef op maandag 23 december 2013 @ 16:30:
Wordt de bezorgdatum als volgt aangeleverd: 12 dec.
Richting de aanleverende partij:
Afbeeldingslocatie: http://grind365.com/wp-content/uploads/2012/07/620x400xBatman-Bitch-Slap.jpeg.pagespeed.ic.HHrOOzuJJD.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imgs.xkcd.com/comics/iso_8601.png

Kortom: het zou 2013-12-12 moeten zijn. Of 2013-346.

[ Voor 8% gewijzigd door Korben op 23-12-2013 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Mja, als dat toch eens zou kunnen die bitch slap.

Denk dat zij het zo doen (let op de tekstballon 'pijl' vanaf robin :P ) :
Afbeeldingslocatie: http://imgs.xkcd.com/comics/iso_8601.png
Afbeeldingslocatie: http://grind365.com/wp-content/uploads/2012/07/620x400xBatman-Bitch-Slap.jpeg.pagespeed.ic.HHrOOzuJJD.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
HMS schreef op maandag 23 december 2013 @ 15:58:
Aangezien hier wel wat ASP.NET MVC gebruikers (of aspiranten) rond hangen: http://timgthomas.com/201...ation-by-adding-a-server/

Eindelijk van die ModelState checks af in je POSTs _/-\o_

edit: Nu wil ik hetzelfde doen, maar dan in FubuMVC. Dat zou wel iets makkelijker moeten zijn :)
Wat is er mis met unobstrusive validation en daarna nog een extra check doen? Dit lijkt mij veel omslachtiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

incaz schreef op maandag 23 december 2013 @ 16:25:
[...]

Vooralsnog hebben de meeste programmeurs nog wel de mogelijkheid er iets over te zeggen omdat programmeurs net wat minder makkelijk inwisselbaar zijn en ze meestal wel ergens anders terecht kunnen. In veel andere bedrijfstakken is het allang geen keuze meer - en dan maakt de keuze van Rubinski het bv ook een stuk moeilijker voor een collega (die wel graag bij de kinderen thuis wil zijn 's avonds en in het weekend) een stuk lastiger om te vragen wat eigenlijk heel redelijk moet zijn: respecteren van normale omstandigheden en uren.
Meestal licht het wel gewoon aan mij he: Ik heb enkele weken geleden besloten zo hard door te werken omdat ik dacht de deadline niet te kunnen halen. Het was mijn keuze om de vakantie met mijn ouders af te zeggen, niet de keuze van mijn baas.

Er zijn collega's die net zoals mij meer werken dan dat er van hen verwacht wordt maar er zijn er ook een hele hoop die braafjes hun 8 uur per dag werken. Niemand maakt daar een probleem van. Waar wel een probleem van gemaakt zou worden is als je op nieuwjaar niet zou willen werken omdat het een wettelijke feestdag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Korben schreef op maandag 23 december 2013 @ 15:29:
Correct me if I'm wrong, maar beleggen is toch ook puur speculatie?
Deels maar niet puur speculatie. Beleggen voor de lange termijn op basis van fundamentals die zich over langere periode bewezen hebben is net zo speculatief als een huis kopen: De kans dat je de hypotheek de komende jaren kunt betalen is zeker niet 100% maar wel hoog genoeg om het koopcontract te durven tekenen.

Het is net als met het weer: niemand weet nog zeker of we keiharde vorst hebben met Oudejaarsavond maar dat de gemiddelde temperatuur in de lente hoger zal liggen dan in de winter is een redelijk(!) betrouwbare voorspelling.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

kenneth schreef op maandag 23 december 2013 @ 16:59:
[...]
Deels maar niet puur speculatie. Beleggen voor de lange termijn op basis van fundamentals die zich over langere periode bewezen hebben is net zo speculatief als een huis kopen: De kans dat je de hypotheek de komende jaren kunt betalen is zeker niet 100% maar wel hoog genoeg om het koopcontract te durven tekenen.

Het is net als met het weer: niemand weet nog zeker of we keiharde vorst hebben met Oudejaarsavond maar dat de gemiddelde temperatuur in de lente hoger zal liggen dan in de winter is een redelijk(!) betrouwbare voorspelling.
Beleggen is gewoon een som geld in iets steken voor meestal een vrij lange doorlooptijd om er gewoon financieel beter van te worden met een marge van zo'n 5%+. Speculeren is meer op korte termijn proberen een marge van 5++++% te pakken. In beide gevallen zit er een risico aan, maar juist met speculatie handelen kun je ontzettend veel verliezen.

Uiteindelijk als je het technisch gaat bekijken is alles speculeren, hoe dan ook weet je het nooit zeker. In het geval van bitcoins is het letterlijk allemaal speculeren. De markt is zo onstabiel als de pest dat je er vrij lastig in kunt beleggen. Ik zou het niet eens direct beleggen willen noemen, maar een 'lange termijn speculatie' :) Ik heb namelijk ook wat bitcoins, maar daar doe ik niets mee en pas over 10 jaar kijk ik hoe ze er voor staan. Dit is ook een grote gok, en zit dicht bij het beleggen aan.. maar is het naar mijn mening niet (vanwege het risico).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS

HMS

Megamind schreef op maandag 23 december 2013 @ 16:52:
[...]

Wat is er mis met unobstrusive validation en daarna nog een extra check doen? Dit lijkt mij veel omslachtiger.
Omdat ik het Command pattern gebruik kan ik nu mijn Controllers reduceren tot ongeveer 2 regels.
Ik wil graag mijn Controllers zo simpel mogelijk houden, en dit is een goede stap in de richting.

Daarnaast, hoe ga je unobtrusive validatie doen op custom validatie checks. Bijvoorbeeld: bestaat er al een user met deze naam?

[ Voor 13% gewijzigd door HMS op 23-12-2013 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Douweegbertje schreef op maandag 23 december 2013 @ 17:09:
[...]

Beleggen is gewoon een som geld in iets steken voor meestal een vrij lange doorlooptijd om er gewoon financieel beter van te worden met een marge van zo'n 5%+. Speculeren is meer op korte termijn proberen een marge van 5++++% te pakken. In beide gevallen zit er een risico aan, maar juist met speculatie handelen kun je ontzettend veel verliezen of winnen.

Uiteindelijk als je het technisch gaat bekijken is alles speculeren, hoe dan ook weet je het nooit zeker. In het geval van bitcoins is het letterlijk allemaal speculeren. De markt is zo onstabiel als de pest dat je er vrij lastig in kunt beleggen. Ik zou het niet eens direct beleggen willen noemen, maar een 'lange termijn speculatie' :) Ik heb namelijk ook wat bitcoins, maar daar doe ik niets mee en pas over 10 jaar kijk ik hoe ze er voor staan. Dit is ook een grote gok, en zit dicht bij het beleggen aan.. maar is het naar mijn mening niet (vanwege het risico).
FTFY.

Voor de rest ben ik het helemaal met je eens. Ik ken er nog steeds veel te weinig van en heb zelf nog altijd geen BitCoins maar vind het maar een raar concept. Ik denk niet dat ik zelf ga investeren in BitCoins maar snap wel dat er veel mensen zijn die het er op wagen.

Zelf zou ik het eerder speculeren of gokken noemen aangezien er totaal geen waarde achter zit, iets dat bij geld volgens mij wel nog steeds het geval is (correct me if I'm wrong).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
HMS schreef op maandag 23 december 2013 @ 17:15:
[...]
Daarnaast, hoe ga je unobtrusive validatie doen op custom validatie checks. Bijvoorbeeld: bestaat er al een user met deze naam?
Remote validation, werkt voor de meeste gevallen prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS

HMS

Megamind schreef op maandag 23 december 2013 @ 17:20:
[...]

Remote validation, werkt voor de meeste gevallen prima.
En dit vind je makkelijker dan de oplossing die ik linkte ;)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 19-09 21:24

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

GateKeaper schreef op maandag 23 december 2013 @ 15:36:
De waarde en koers van de Bitcoin is wat mij betreft te instabiel om het een belegging te kunnen noemen.
Niet mee eens. Ik doe zowel beleggen in als speculeren met bitcoin :). Ik verwacht dat de koers op lange termijn alleen maar omhoog gaat, dus vandaar mijn belegging. Verder is het op kleine schaal momenteel ontzettend volatiel, en dat maakt het interessant om mee te speculeren :P
Douweegbertje schreef op maandag 23 december 2013 @ 17:09:
Ik heb namelijk ook wat bitcoins, maar daar doe ik niets mee en pas over 10 jaar kijk ik hoe ze er voor staan. Dit is ook een grote gok, en zit dicht bij het beleggen aan.. maar is het naar mijn mening niet (vanwege het risico).
Mwoa, ik ben ervan overtuigd dat de waarde van de bitcoin nooit zo ver zal kelderen dat je er niets meer aan hebt. Het heeft namelijk mijns inziens weldegelijk een intrinsieke waarde - het aanwezige betaalnetwerk en het feit dat je er nog altijd dingen mee kunt kopen maakt dat er mensen in geïnteresseerd blijven. Het barsten van een lokale bubbel door nadelig nieuws vanuit China nadat ze eerst enorm de prijs hebben opgedreven is op korte termijn jammer maar de bitcoin heeft zich wat mij betreft bewezen toch behoorlijk resilient te zijn. Het had er nu alweer een stuk slechter voor kunnen staan. Daarnaast, vergeet niet dat we hetzelfde zagen in april 2013 en augustus 2012, allemaal met een vergelijkbare afloop. Eerst een explosieve stijging, daarna een enorme correctie, vervolgens een ontzettende schommel rond 50% van het hoogste punt en dan een lange periode van licht-exponentiele stijging totdat de bom weer ontploft :P

[ Voor 59% gewijzigd door .oisyn op 23-12-2013 17:46 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

HMS schreef op maandag 23 december 2013 @ 17:25:
[...]

En dit vind je makkelijker dan de oplossing die ik linkte ;)?
Ja, ik eigenlijk wel. Die "IsUID_Available" functie zal hoe dan ook geschreven moeten worden. Waarom dan niet een remote validator van maken? Voor die andere oplossing moet je een hoop javascript schrijven om de validatie ook visueel te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
Merethil schreef op maandag 23 december 2013 @ 15:56:
[...]
Wees blij dat het zo te zien een simpele fix is, je headers aanpassen zal een paar seconden werk zijn en dan kan je alweer testen!
Ik ben een luie donder

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perseas
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07:03
Mijn docent informatica vertelde altijd dat goede ict'ers lui zijn. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

perseas schreef op maandag 23 december 2013 @ 18:58:
[...]

Mijn docent informatica vertelde altijd dat goede ict'ers lui zijn. :9
Mja, docenten op IT gebied moet je vaak niet serieus nemen. De gedachte achter 'luie iters' is meer dat ze dan een oplossing zoeken die het allemaal makkelijker maakt zodat je minder moet doen. Echter nemen de meeste als het overslaan van cruciale dingen zoals escaping. Dat verhaaltje heb ik namelijk vaker gehoord (over lui zijn), terwijl er dan weer niets verder over gezegd gaat worden :+

Maar goed, ik heb ook gewoon een hekel aan de meeste IT docenten, omdat ze altijd ervaring en kunde missen. Op het HBO ging het wel beter, maar nog steeds een beetje matig.

Ik zou ook graag eens wat cursussen willen geven op MBO niveau 4, aangezien daar vaak dingen mis gaan, het jammere is dat scholen daar niet zo heel erg voor open staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf

orf

Douweegbertje schreef op maandag 23 december 2013 @ 19:28:
[...]
Ik zou ook graag eens wat cursussen willen geven op MBO niveau 4, aangezien daar vaak dingen mis gaan, het jammere is dat scholen daar niet zo heel erg voor open staan.
Ik (als bedrijf) heb een convenant gesloten met de plaatselijke hogeschool. Ik of een collega gaat gastcollege geven en op dit moment doen we mee met een project waarbij ik (fictieve) opdrachtgever ben voor 3 projectgroepen (2e jaars). Ik doe dat omdat het leuk is en omdat je daar potentiële stagiairs en werknemers mee bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perseas
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07:03
[...]

Mja, docenten op IT gebied moet je vaak niet serieus nemen. De gedachte achter 'luie iters' is meer dat ze dan een oplossing zoeken die het allemaal makkelijker maakt zodat je minder moet doen. Echter nemen de meeste als het overslaan van cruciale dingen zoals escaping. Dat verhaaltje heb ik namelijk vaker gehoord (over lui zijn), terwijl er dan weer niets verder over gezegd gaat worden :+

Maar goed, ik heb ook gewoon een hekel aan de meeste IT docenten, omdat ze altijd ervaring en kunde missen. Op het HBO ging het wel beter, maar nog steeds een beetje matig.

Dat klopt, onze docenten misten vaak ook cruciale kennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:09
[...] De gedachte achter 'luie iters' is meer dat ze dan een oplossing zoeken die het allemaal makkelijker maakt zodat je minder moet doen. Echter nemen de meeste als het overslaan van cruciale dingen zoals escaping. [...]
Mja, de meeste vergeten dat die luie IT'er niet te lui moet zijn. Misschien is het beter om te zeggen dat de beste IT'ers die lui zijn die efficiënt willen werken. Dus zoveel mogelijk verzetten voor zo weinig mogelijk werk, maar dat gaat voor veel werk wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS

HMS

GateKeaper schreef op maandag 23 december 2013 @ 18:13:
[...]

Ja, ik eigenlijk wel. Die "IsUID_Available" functie zal hoe dan ook geschreven moeten worden. Waarom dan niet een remote validator van maken? Voor die andere oplossing moet je een hoop javascript schrijven om de validatie ook visueel te maken.
Dan verdeel je dus de verantwoordelijkheid van het valideren van een object over verschillende klassen. Hoe ga je dan de server side validatie doen? Ga je dan die controller aanroepen?

Natuurlijk zul je dan alle validatie logica onderbrengen in een eigen klasse, en dan deze via de remote validation Controller aanroepen. Maar waarom wil je een aparte controller in het leven roepen voor iets basaals als een stukje validatie?

Nee, ik ben niet overtuigd dat die remote validation een betere oplossing is voor dit probleem.

Enig nadeel wat ik zo kan ontdekken: in het geval dat de browser geen javascript ondersteund ( :') ) dan werkt de boel niet, tenzij het formulier goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
[...]
Discussie destijds:
Docent: "Als je later in een bedrijf werkt dan..."
Ik: "ik heb al in de IT gewerkt, en daar..."

Ik kreeg ook commentaar omdat ik vars als "int width, height;" niet had voorzien van de uitleg. En als klap op de vuurpijl een tentamen met ruim 3 uur onafgebroken schrijven, en dan vervolgens kreeg de docent het niet op tijd nagekeken omdat het zoveel werk was. :F

Ik heb mijn studie verder met veel plezier gedaan, maar 8)7 Wat heeft dat vak me veel frustratie gekost. (En het heeft ook niets gedaan om mijn antipathie voor Java te overwinnen :P )

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Jup altijd leuk :)

Mijn ervaring was meer dat de docenten totaal geen verstand van dingen hadden. Ik maakte een klein CMS wat naar mijn mening (met mijn huidige kennis) echt heel slecht was. Ik heb nooit kritiek gekregen en het was zelfs 'perfect'. Ik deed overigens ook mijn opleiding versneld.
Vervolgens krijg je van die dingen waar je dan op vast loopt, waarbij de docent dan het 'grote PHP boek' erbij pakte 8)7
Een belangrijke toets had een PHP 4 omgeving, waardoor allerlei sql commands (zoals ik ze kende) niet werkte. Uiteindelijk kreeg ik ook een onvoldoende, maar na mijn protest mocht ik het opnieuw doen in PHP 5...

Vervolgens moesten we dingen maar stylen in dreamweaver, nooit echt iets van html/css gehad. Pas later op mijn stage heb ik enorm veel geleerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

De gedachte achter 'luie iters' is meer dat ze dan een oplossing zoeken die het allemaal makkelijker maakt zodat je minder moet doen. Echter nemen de meeste als het overslaan van cruciale dingen zoals escaping.
Een goede luie ITer slaat escaping dan ook over en gebruikt gewoon een fatsoenlijke representatie voor queries. ;)

(En anders bij gebrek aan beters, querystrings met placeholders)

:Y)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daos
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Even een heel kort vraagje tussendoor over het Cartesisch product: stel je hebt 2 verschillende sets bv S1 = {a,b} en S2 = {1,2} en je wilt de elementen samenvoegen op volgorde (wel a2, maar niet 1b). Je krijgt dan de set S3 = S1 x S2 = {a1, a2, b1, b2}.

Deze operatie heet dus het Cartesisch product.

Maar hoe noem je nu de nieuwe elementen zoals a2? Combinaties en permutaties worden al gebruikt voor een herhaling van elementen uit 1 set ({a,b} => {a,a,a,b} is een combinatie en {a,b} => [a,a,b,a] is een permutatie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Niet zo miepen Creepy.
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1574113

[ Voor 95% gewijzigd door Firesphere op 23-12-2013 21:18 ]

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Nu online

Creepy

Dus het excuus dat iets niet topic waardig is gaat dan ook gelijk NIET meer worden gebruikt na mijn post. Je bedoelt: "Ik ben lui en heb geen zin om een topic te openen of zelf daadwerkelijk opzoek te gaan". Wees dan gewoon eerlijk ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Creepy op 23-12-2013 21:13 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS

HMS

Firesphere schreef op maandag 23 december 2013 @ 21:11:
Domme vraag, waar is een Enum("type1","type2") meer ruimtevretend dan een relationele database waar de 2 types in gedefinieerd zijn?

(sorry modjes, het leek me niet geheel topicwaardig)
In het hoofd van managers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Creepy schreef op maandag 23 december 2013 @ 21:13:
Dus het excuus dat iets niet topic waardig is gaat dan ook gelijk NIET meer worden gebruikt na mijn post. Je bedoelt: "Ik ben lui en heb geen zin om een topic te openen of zelf daadwerkelijk opzoek te gaan". Wees dan gewoon eerlijk ;)
Ik heb gezocht (eerder vandaag, dat wel), ik kon niets vinden in de MySQL docs. Maar omdat het me zo klein leek, dacht ik dat't niet topicwaardig is. LMFTFY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS

HMS

Daos schreef op maandag 23 december 2013 @ 21:11:
Even een heel kort vraagje tussendoor over het Cartesisch product: stel je hebt 2 verschillende sets bv S1 = {a,b} en S2 = {1,2} en je wilt de elementen samenvoegen op volgorde (wel a2, maar niet 1b). Je krijgt dan de set S3 = S1 x S2 = {a1, a2, b1, b2}.

Deze operatie heet dus het Cartesisch product.

Maar hoe noem je nu de nieuwe elementen zoals a2? Combinaties en permutaties worden al gebruikt voor een herhaling van elementen uit 1 set ({a,b} => {a,a,a,b} is een combinatie en {a,b} => [a,a,b,a] is een permutatie).
In het boek wat ik heb (deze) noemen ze dat een 'ordered pair'.

edit: Met een tuple kom je ook wel weg denk ik.

[ Voor 3% gewijzigd door HMS op 23-12-2013 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Nu online

Creepy

* Creepy aait Firesphere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

* Firesphere schopt Creepy
Miepie! Je lijkt m'n kat wel, ook altijd piepen! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daos
  • Niet online
HMS schreef op maandag 23 december 2013 @ 21:17:
[...]

In het boek wat ik heb (deze) noemen ze dat een 'ordered pair'.

edit: Met een tuple kom je ook wel weg denk ik.
Bedankt voor het opzoeken. Het is inderdaad een tuple/ordered pair omdat de volgorde uitmaakt.

Ik vind het wel (nog) een beetje raar klinken. Je krijgt dan zoiets:
C#:
1
2
3
// try all possible tuples/ordered pairs
foreach (var s1 in S1)
    foreach (var s2 in S2)

Alleen "pairs" klinkt wel goed, maar soms heb ik het Cartesisch product van 3 of 4 sets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS

HMS

Zou je dan niet beter iets als: 'try every result in the power set of S1 and S2' neer kunnen zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daos
  • Niet online
HMS schreef op maandag 23 december 2013 @ 21:33:
Zou je dan niet beter iets als: 'try every result in the power set of S1 and S2' neer kunnen zetten?
De power set is toch iets heel anders? Dat gaat over subsets enzo.
Pagina: 1 ... 129 ... 137 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.